SpoekGTi schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:22:
[...]
Euh jah, maar dan wordt denk ik de behuizing wel wat groter met name voor de dedicated GPU. Een CPU upgrade kan nog wel gezien de warmte ontwikkeling van een nieuwe C2D en om nou 4 GB in een HTPC te proppen waar geen Vista op draait vind ik een beetje zonde. Het is correct dat het niets meer kost, maar toch. Plus hoeveel mensen hebben een HTPC waar ook daadwerkelijk een FullHD TV op staat aangesloten.
De Mini is imo nog steeds neergezet voor mensen die Mac OS X willen proberen en niet voor mensen die er meteen keihard op gaan zitten gamen of hem neerzetten als HTPC.
Aan 2 GB heb je voorlopig wel voldoende. Tevens zal het 4GB adresserings probleem worden opgelost indien er voor een sneller CPU/FSB wordt gekozen want dan krijg je een Santa Rosa Platform die dus 4GB ondersteunt.
Alleen de GPU zal een onboard blijven denk ik gezien warmte ontwikkeling in dat hele kleine huisje

Ok, de mac mini is zeker niet bedoeld als htpc van origine. Ik weet overigens niet wie nou toch bepaald heeft dat het een overstap-pc is (conclusie alleen vanwege de prijs?) maar ik twijfel hier nog aan als niet Apple zelf dit ergens gezegd zou hebben. Ik kan me ook voorstellen dat je vooral een kleine muisstille pc wil hebben, terwijl je allang aan OSX gewend bent. Hoe dan ook, het is een feit dat de mini, naast overstap/probeer-pc ook erg geliefd is als htpc, of die daar nou voor bedoeld is of niet.
Wat je stelt over de behuizing die groter zou moeten worden als er een didicated videokaart is lijkt mij niet per se nodig: de oude mac mini G4 had toch ook een didicated videokaart wat toch ook in de huidige behuizing / afmetingen paste?
Graphics support
* ATI Radeon 9200 graphics processor with AGP 4X support
* 32MB of dedicated Double Data Rate (DDR) video memory
Of is de verwarring hier dedicated videogeheugen?

en verwar ik dat met een didicated videokaart?
En wat die 4GB betreft; het is inderdaad wat overdone, maar over anderhalf of 2 jaar is dit niet zonder meer ruim voldoende en dan is de mogelijkheid om een 2 jaar oude computer te upgraden naar een nieuw *standaard* eigenlijk niet mogelijk. Dus die upgrade naar Santa Rosa wordt about time...
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 24-06-2008 23:02
]