@dezeppo: Zit zelf nog steeds te dubben tussen een apple tv en mac mini. Is al veel over geschreven op got, op andere fora en in reviews.
Als je echt OSXBMC wilt, zou ik dat niet op een AppleTV proberen. Vooral ook omdat OSXMBC - met de xtv skin erbij - ATV nadoet plus meer. Alsof je osx van een mac afhaalt, windows eropzet en dan quicktime, itunes en osx-theme installeert... (beetje kromme vergelijking magoed).
Dan kan je beter (vanwege de prijs) een ATV overwegen en de extra mogelijkheden die je wenst via hacks eropzetten, zoals mkv, flv, avi ondersteuning via bijv. NitoTV. Dit blijkt goed te doen aldus een collega van mijn werk. Zie
www.appletvhacks.net
Voor mij is de toegevoegde waarde van een mini de ingebouwde dvd-drive zodat je ook je oude stock dvd's kan afspelen, plus de extra flexibiliteit van plugins en andere software. Maar belangrijk is dat de bediening niet als een computer voelt (lees:onhandig, veel handelingen) en daar is OSXBMC voor bedoeld lijkt mij.
De inhaalslag die ATV momenteel maakt met het immer groeiend aantal hacks maakt het echter steeds interessanter, vooral vanwege de veel lagere prijs. ATV heeft verder als plus dat deze een hdmi aansluiting heeft die direct het juiste signaal naar een tv scherm stuurt. Mac Mini blijkt - afhankelijk van het type/model tv - niet altijd de juiste / native resolutie door te sturen naar de tv via dvi>hdmi, waarna je middels vga (analoog) ernaartoe moet. Minder compatible dus als je pech hebt en net de verkeerde mac-tv combi hebt.
[
Voor 3% gewijzigd door
js303 op 11-04-2008 20:41
]