Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:10:
Ik ben sinds een week in bezit van een Mac Mini (1,83ghz variant) waarbij ik gister 2gb ram in heb gezet. Sinds gister ook een programma gedownload om de temperatuur in de gaten te houden.
Tot mijn verbazing is de temperatuur ENORM (naar mijn mening) hoog. Als ik Safari, Itunes, Word en Powerpoint open hebt, loopt de temperatuur op tot 85 graden.
Zijn er meer mensen met deze temperaturen? m.a.w., klopt het programma misschien niet? Ik gebruik IStat, of moet ik het ergens anders gaan zoeken?
Dat is inderdaad veel te hoog. Je hebt tegelijkertijd een temperatuur progje geinstalleerd en geheugen vervangen, je weet dus nu niet of de situatie daarvoor ook zo was....?
Waarschijnlijk heb je zoals vorige post stelt mogelijk een connector draadje vergeten terug te stoppen. Maar in dat geval zou de fan ook hoorbaar hard moeten draaien, zo niet maximaal, valt in ieder geval simpel uit te vinden: weer open maken

die mac!
Mijn 1,83C2D is 'idle' 50C; als ik zit te werken (niets cpu intensiefs, Firefox,Mail,iTunes,Chat,Word) loopt hij op tot maximaal 60C. Als ik filmpjes kijk of ander cpu intensief bewerkingen doe wordt de temp niet hoger dan 70C, en begint de fan sneller te draaien (zo rond 25000-35000rpm)
iStat zou fout kunnen zitten, om dat te vergelijken kun je
smcFanControl te installeren, die laat naast de fansnelheid ook de temperatuur zien.
En: Wat laat je activity monitor zien? Is er een applicatie die continu veel cpu kracht gebruikt?
Een handig programmaatje om dit continu in de gaten te houden is 'Menumeters'
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 18-03-2008 14:19
]