[Mac mini Intel] Discussies en ervaringen - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 107.206 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Dat had ik ook... en met een beetje geprutst en de juiste schroevendraaiers en gereedschap is het mij ook gelukt. Gewoon niet bang zijn en durven.

Ik was mijn MacMini aan het opereren met de videoguide die afspeelde op mijn DVD-speler. (http://eshop.macsales.com/tech_center/installation.cfm) en dat werkte bijzonder goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent een moedig man, Red. ;) Vallen de prestaties van een Mini een beetje mee? Ik doel dan uiteraard op taken die weinig grafische power vereisen (internet, Office, muziek, film, multitasken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Valt absoluut mee.... en helemaal met extra geheugen geinstalleerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee linkerhanden en het is mij ook gelukt om RAM en HD te verwisselen, is een half uur werk met alle geduld. Nu doe ik het in 10 minuten. Maar pas op, de allernieuwste Macs hebben een gewijzigd plugje van de fan. ZIjn dus nog moeilijker te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:33:
Ik heb twee linkerhanden en het is mij ook gelukt om RAM en HD te verwisselen, is een half uur werk met alle geduld. Nu doe ik het in 10 minuten. Maar pas op, de allernieuwste Macs hebben een gewijzigd plugje van de fan. ZIjn dus nog moeilijker te openen.
wat voor gewijzigd plugje bedoel je? En wat bedoel met allernieuwste? Ik heb volgens mij een 'nieuwste' (C2D) mini maar ik vind het plugje bijzonder makkelijk los te halen, het kan zelfs met je nagel. Het 'klikt' niet eens, het schuift er zo op.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Red schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:54:
Valt absoluut mee.... en helemaal met extra geheugen geinstalleerd....
Niets moeilijks aan.

Plamuur mes erin rammen. spul even laten kraken. Kap eraf. vier schroeven losdraaien en de ventilator meting kabel. Het plastic skelet kwartslag draaien en het geheugen wisselen.

* 4POX heeft in september een upgrade gedaan van 512 naar 1024. En vorige week van 1024 naar 2048 MB.

De volgende stap is een 160 gigabyte schijf en een core2duo processor. De single core 1,5 die er nu inzit trekt HD video net niet/ net wel.

Ik ben echt ontzettend gelukkig met de Mac Mini. Ding staan 24/7 te draaien. Zijn drie kerntaken : muziek, video en torrents. In de toekomst, als Apple timemachine goed voorelkaar heeft wil ik mijn timemachine schijf van de macbook ook aan de mac mini hangen. Dit werkt nu nog niet naar wens.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
4POX schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:11:
[...]
Plamuur mes erin rammen. spul even laten kraken. Kap eraf. vier schroeven losdraaien en de ventilator meting kabel. Het plastic skelet kwartslag draaien en het geheugen wisselen.
Als ik me goed herinner moet eerst de Airport-antenne eraf voordat je bij het schroefje onder de antenne kunt. Je duwt de antenne omhoog en dan komt hij los, maar de eerste keer dat ik dat deed dacht ik dat ik de boel genekt had omdat een 'klik' te horen was die leek op een 'krak' :X . Dat hoort echter zo.

Als je een andere hdd gaat installeren dan wil ik je graag de Hitachi 7K200 200GB aanraden. Dit is momenteel de snelste 2,5" hdd en met de mini is het een superkrachtige combinatie. Naast de 7K200 heb ik overigens ook nog 4GB in mijn Mini (2Ghz C2D) gedaan (zou nu nog maar € 70 kosten!).

Je hebt helemaal gelijk, de Mini is fantastisch en biedt vele mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:48
Ook ik heb het aangedurft, met een plamuurmes voorzichtig gewrikt en de top ging eraf. 2 * 1 gb DDR2 erin en een 120 GB HDD. NIet het snelste, maar het was welkom. Ben alleen benieuwd welke core 2 duo er max in kan en wat het "codenummer"ervoor is ( T7200 ofzo )..
Oh ja, heb een 1,66 core duo.. en draai Leopard nu prima, met iMovie 2006 als voornaamste applicatie..

edit : te vroeg gevraagd, uit het Topic heb ik de mogelijke kandidaten al gezien.. wel prijzig, denk dat ik hem dan maar inruil op een iMac..

[ Voor 16% gewijzigd door MacIsCool op 23-01-2008 14:14 ]

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:57:
[...]

wat voor gewijzigd plugje bedoel je? En wat bedoel met allernieuwste? Ik heb volgens mij een 'nieuwste' (C2D) mini maar ik vind het plugje bijzonder makkelijk los te halen, het kan zelfs met je nagel. Het 'klikt' niet eens, het schuift er zo op.. ;)
http://www.123macmini.com/forums/viewtopic.php?t=14298

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
Deephouse schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:19:
[...]

Als je een andere hdd gaat installeren dan wil ik je graag de Hitachi 7K200 200GB aanraden. Dit is momenteel de snelste 2,5" hdd en met de mini is het een superkrachtige combinatie. Naast de 7K200 heb ik overigens ook nog 4GB in mijn Mini (2Ghz C2D) gedaan (zou nu nog maar € 70 kosten!).
Bedankt voor de tip: als ik over een maand wat ruimer in de slappe was zit, was ik ook van plan om de 60 GB schijf te vervangen door een iets ruimer exemplaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
Ik ga denk ook een keertje mijn Mini opereren voor een grotere harddisk en meer memory, nu 80Gb en 1024Mb.

Er zit nu een 400Gb externe op USB aan voor mijn muziek.

De mini is nu momenteel gepositioneerd als semi-mediacenter, ik beheer er mijn Itunes collectie op en surf er af en toe een beetje op. Ben hem nu aan het inrichten als Webserver voor een website.

Maar meer memory is wel welkom. Zit er af en toe een beetje op te Photoshoppen en dan moet hij redelijk swappen.

Het is een instapmodel Mini uit de States geimporteerd. Met een C2D 1,83Ghz, 1Gb en 80Gb HDD en een CDRW/DVD Combo drive.

De Mini heeft een mooi plekje gehad op mijn audio/video meubel en staat aangesloten op een Samsung 225MW (tv/monitor) en via een glasvezelkabeltje naar mijn Yamaha versterker met rondom JBL Speakers.

Ga binnenkort even foto maken en posten in het Grote Show Je Apple Computer topic :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
In die discussie hebben ze het uitsluitend over de breekbaarheid van de pennetjes die het koelblok vastzetten. Met het stekkertje van de fan is niets mis, het glijdt er soepeltjes in en uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deephouse schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:56:
[...]

In die discussie hebben ze het uitsluitend over de breekbaarheid van de pennetjes die het koelblok vastzetten. Met het stekkertje van de fan is niets mis, het glijdt er soepeltjes in en uit :)
zo is dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deephouse schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:19:
Naast de 7K200 heb ik overigens ook nog 4GB in mijn Mini (2Ghz C2D) gedaan (zou nu nog maar € 70 kosten!).
Heb ik iets gemist? Sinds wanneer kan er 4GB in de Mac Mini? Ik dacht dat het maximaal 2GB was? Kan dat dan ook in de C2D 1.83GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
In de C2D Mini's kunnen 2 modules van 2GB geplaatst worden, maar helaas is slechts 3GB bruikbaar voor OS X vanwege een beperking in de chipset. Desondanks een aanrader gelet op de huidige prijzen van de 4GB kits van Kingston!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:58:
Heb ik iets gemist? Sinds wanneer kan er 4GB in de Mac Mini? Ik dacht dat het maximaal 2GB was? Kan dat dan ook in de C2D 1.83GHz?
code:
1
2
3
MemRegions: num = 30168, resident =  728M +   19M private,  196M shared.
PhysMem:  355M wired, 1390M active, 1288M inactive, 3034M used,   29M free.
VM: 11G + 371M   502248(0) pageins, 234310(0) pageouts

En dat is een

code:
1
2
3
4
5
6
Hardware Overview:

Model Name:   Mac mini
  Model Identifier: Macmini2,1
  Processor Name:   Intel Core 2 Duo
  Processor Speed:  2 GHz

[ Voor 15% gewijzigd door burne op 24-01-2008 18:34 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee dagen ben ik de trotse bezitter van een Mac mini (2.0 GHz, 1 Gb RAM)! En ik ben zeer tevreden over de gebruiksvriendelijkheid en snelheid van het Mac OS. Eerst stond Tiger er nog op maar ondertussen heb ik Leopard er al op gezet. Ik heb zelfs even getwijfeld om Leopard te installeren omdat ik vreesde dat het minder vlot zou draaien dan Tiger - cf. RAM-geheugen van 'slechts' 1Gb. Maar niets bleek minder waar. Ik heb de indruk dat onder Leopard alles nog een stukje sneller gaat (bvb. het opstarten). Kortom, Mac heeft er weer een tevreden gebruiker bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, Leo is sneller dan Tiger, maar Tiger heeft dan wel 't voordeel dat 't compleet af is, terwijl je wel zal ondervinden dat Leopard nog een paar releases te gaan heeft voor 't in de buurt komt van de soliditeit van Tiger.

Ik wacht in ieder met smart op 5.2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:17:
Inderdaad, Leo is sneller dan Tiger, maar Tiger heeft dan wel 't voordeel dat 't compleet af is, terwijl je wel zal ondervinden dat Leopard nog een paar releases te gaan heeft voor 't in de buurt komt van de soliditeit van Tiger.

Ik wacht in ieder met smart op 5.2!
Interessante opmerking! Kun je daarover wat meer uitweiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zie bijvoorbeeld nieuws: Tweede update Leopard brengt bijna honderd aanpassingen voor de features die erbij komen. Verder geldt dat ieder OS als het net (een begrip dat je ruim moet interpreteren) op de markt is nog niet helemaal af is: het is ruw aan de kantjes. Om die ruwheid weg te werken zijn meestal een paar updates nodig. 10.5.1 was de eerste daarvan en 10.5.2 belooft nog meer moois en vooral stabielers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Maar dit betekent gelukkig niet dat Leopard een onafgewerkt product is dat te vroeg op de markt is gegooid. Bij de concurrentie is dat ooit wel eens anders geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:21:
Ok. Maar dit betekent gelukkig niet dat Leopard een onafgewerkt product is dat te vroeg op de markt is gegooid. Bij de concurrentie is dat ooit wel eens anders geweest. :)
Interessante opmerking! Kun je daarover wat meer uitweiden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deephouse schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:45:
[...]

Interessante opmerking! Kun je daarover wat meer uitweiden? :D
Hilarisch gewoon! :D Volledigheidshalve ga ik toch mijn ervaring meedelen. Mijn eerste echte pc kocht ik in 2000 en daar stond Windows ME op. Wat een brak OS was me dat zeg! Ik heb in die drie jaar dat ik die pc gebruikte meer blauwe schermen gezien dan mijn bureaublad, geloof ik. :) XP viel nog enigszins mee, maar over Vista hoor ik toch ook weer weinig positieve verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-08 21:25
Ik heb momenteel slechts 512 mb in m'n mini zitten, en nou heb ik wat tutorials bekeken om geheugen te wisselen. Nou leek het er echter op dat de geheugen strips van de laatste generatie mini's kleiner zijn dan gewone DDR2 strips... Klopt dit? Of heb ik mij dat verbeeld?

Kan iemand bevestigen dat in alle mini's (mijne is van april vorig jaar) hetzelfde DDR2 geheugen gaat? (Voordat ik geheugen aanschaf, de kast kapot trek bij het onhandige open maken, en ten slotte teleurgesteld het geheugen door de ruit flikker omdat het niet past, heheh)

Thanks!

--Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
De G4 Mac Mini's maken gebruik van PC2700 DDR333 SDRAM. De Intel Mac Mini's maken gebruik van PC2-5300 DDR2 SO-DIMM. Die informatie kun je ook zelf vinden op specificaties pagina van Apple.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
Als ik op beide geheugen types Google, krijg ik plaatjes te zien van zowel een langwerpige variant (wat lijkt op het geheugen dat ook gewoon in mijn PC zit) en een wat kortere, wat nog het meest lijkt op geheugen dat je in een laptop prikt.

Welke maat gebruikt mijn Intel Mini??? Ik maak 'm liever niet open om het zelf uit te vinden...

--Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
Laptop geheugen SO-DIMM dus de kortere variant :)

[ Voor 36% gewijzigd door SpoekGTi op 28-01-2008 22:04 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
Aha. Dat wou ik dus graag weten. Thanks!

--Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is dat het geheugen als dit? Ik zie hier namelijk helaas geen verdere specs bijstaan als PC2-5300 oid...

Scheelt behoorlijk in prijs namelijk als ik dit kan kopen ipv van het DDR3 geheugen van 80 euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Niet?

Apacer SO-DIMM DDR2 667 Mhz

Apacer = merk
SO-DIMM = formaat... dus laptop
DDR2 = DDR2 dus.... en voor zover ik weet maakt apple nog geen gebruik van DDR3
667Mhz = snelheid FB.... ook goed dus

Voor een MacMini zou dit prima zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Red schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:07:
Niet?

Apacer SO-DIMM DDR2 667 Mhz

Apacer = merk
SO-DIMM = formaat... dus laptop
DDR2 = DDR2 dus.... en voor zover ik weet maakt apple nog geen gebruik van DDR3
667Mhz = snelheid FB.... ook goed dus

Voor een MacMini zou dit prima zijn....
Ik zag in de apple specs PC2-5300 staan en dat ontbrak hier, dus ik denk maybe is dit niet goed..

Wat is overigens slimmer? 2 x 1 Gb of 1 x 2 Gb RAM?

[ Voor 5% gewijzigd door ViNyL op 30-01-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
ViNyL schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:14:
[...]

Wat is overigens slimmer? 2 x 1 Gb of 1 x 2 Gb RAM?
2 x 2GB is geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ViNyL schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:14:
Ik zag in de apple specs PC2-5300 staan en dat ontbrak hier, dus ik denk maybe is dit niet goed..
DDR staat voor Double Data Rate en een SODIMM is 4 bytes 'breed'. Dus 667*2*4 is de juiste snelheid, want afgerond 5300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Ah ok, weer wat opgestoken! Thanks..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
Je kunt op http://www.stebis.nl heel simpel je type mac mini selecteren en dan krijg je precies te zien wat voor (kingston) geheugen er in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Ik kom er net achter dat de meeste standaard microfoontjes met audio-jack niet werken op de Mini :') Je hebt een versterkte microfoon of een usb/bluetooth-microfoon nodig. Dat vind ik toch wel weer even tegenvallen.. Nouja binnenkort maar een cheap-ass usb ding halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op vrijwel elk Apple forum dat de dvd speler in Leopard (en dus de Mini) excellent it. Wat is jullie mening van de DVD speler? Ik heb mijn gewone DVD speler opgeborgen en gebruik nu inderdaad alleen nog maar mijn regiovrije Mac Mini DVD speler. Vind hem echt heel goed. Niet alleen qua interface maar ook qua picture quality.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Maar dat kan helaas niet in de Mac Mini he :) 2 GB is max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ViNyL schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:24:
Maar dat kan helaas niet in de Mac Mini he :) 2 GB is max :)
Ik heb er 2x2GB inzitten en dat levert 3066Mbyte bruikbaar geheugen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 20:06

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:18:
Ik lees op vrijwel elk Apple forum dat de dvd speler in Leopard (en dus de Mini) excellent it. Wat is jullie mening van de DVD speler? Ik heb mijn gewone DVD speler opgeborgen en gebruik nu inderdaad alleen nog maar mijn regiovrije Mac Mini DVD speler. Vind hem echt heel goed. Niet alleen qua interface maar ook qua picture quality.
Alleen krijg ik op m'n Samsung TV nog steeds zwarte balken als ik een DVD kijk :(
Heeft iemand daar een goede oplossing voor? (Mac Mini - 1,83 Ghz - 120 Gb HDD - OSX 10.5 Leopard)

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:30:
[...]

Alleen krijg ik op m'n Samsung TV nog steeds zwarte balken als ik een DVD kijk :(
Heeft iemand daar een goede oplossing voor? (Mac Mini - 1,83 Ghz - 120 Gb HDD - OSX 10.5 Leopard)
Er zijn diverse soorten DVD's. De meestvoorkomende zijn:
  • 4:3 DVD's geven links en rechts een balkje.
  • 16:9 Non-anamorphic geven 4 balkjes en
  • Anamorphic 16:9 geven een volledig beeld.
Als je balkjes hebt dan zit er een zoomfuncie in de DVD speler die het beeldvullend maakt. Deze is beter te gebruiken dan de zoomfunctie van je TV.

Heb je altijd balkjes of soms? De DVD van Toy Story 2 (best animated movie ever) heeft full widescreen 16:9 anamorphic, dus beeldvullend.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29

KrL

Foto foto..

Moet zeggen dat ik de frontrow in Leopard erg goed vind.. Mini is bij mij dedicated htpc en heb in Tiger lang gezocht naar een goede media omgeving.. Frontrow en Media Central geprobeerd maar konden me beide niet bekoren (beide hun nadelen).. Dus toen maar XP er op gezet met Mediaportal maar daarin kreeg ik de DVD kwaliteit niet helemaal goed.. Toevallig laatst Leopard er op gezet en geprobeerd daar het een en ander in werkend te krijgen en is goed gelukt: AC3, native VIDEO_TS en de GUI is geweldig.. Mis alleen nog DTS support via Perian en vanuit frontrow DVD images (.iso, .img) laden en aspect ratio correctie zou leuk zijn (breedbeeld plasma met 1024x768).. DVD kwaliteit is zozo, standalone speler geeft imho beter beeld.. En heb 't idee dat de 48KHz stand (nodig voor AC3 passthrough) niet optimaal is voor de weergave van lossless muziek (44.1KHz).. Maar verder erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

KrL schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:11:
Moet zeggen dat ik de frontrow in Leopard erg goed vind.. Mini is bij mij dedicated htpc en heb in Tiger lang gezocht naar een goede media omgeving.. Frontrow en Media Central geprobeerd maar konden me beide niet bekoren (beide hun nadelen).. Dus toen maar XP er op gezet met Mediaportal maar daarin kreeg ik de DVD kwaliteit niet helemaal goed.. Toevallig laatst Leopard er op gezet en geprobeerd daar het een en ander in werkend te krijgen en is goed gelukt: AC3, native VIDEO_TS en de GUI is geweldig.. Mis alleen nog DTS support via Perian en vanuit frontrow DVD images (.iso, .img) laden en aspect ratio correctie zou leuk zijn (breedbeeld plasma met 1024x768).. DVD kwaliteit is zozo, standalone speler geeft imho beter beeld.. En heb 't idee dat de 48KHz stand (nodig voor AC3 passthrough) niet optimaal is voor de weergave van lossless muziek (44.1KHz).. Maar verder erg tevreden :)
Hou dit erg goed in de gaten: over 2 weken heb je een perfect media center _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:11:
DVD kwaliteit is zozo, standalone speler geeft imho beter beeld.
Toch wordt de nieuwe player.app in OS X 10.5 greprezen. Ik zie weinig verschil met mijn gewone DVD speler en die is behoorlijk goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deephouse schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:26:
[...]
Ik heb 2 x 2GB Kingston Value Ram in mijn Mini (C2D 2Ghz) zitten. Wat wil je weten?
Hoi, is het niet zo dat er max 2GB in de Mac Mini kan ? Ik wil RAW fotos bewerken in photoshop. Ik vraag me af of de grafische kaart in de Mac Mini wel voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:06:
Hoi, is het niet zo dat er max 2GB in de Mac Mini kan ? Ik wil RAW fotos bewerken in photoshop. Ik vraag me af of de grafische kaart in de Mac Mini wel voldoende is.
Als je zes postings terugleest zie je het antwoord. Je hoeft er niet eens naar te zoeken, het staat gewoon recht voor je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

zAo schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:34:
[...]

Hou dit erg goed in de gaten: over 2 weken heb je een perfect media center _/-\o_
Had ik al gezien idd.. Erg goed initiatief, enige reden dat ik van m'n xbox ben afgestapt is het feit dat hij geen HD doet.. Zou mooi zijn als het 100% geport kan worden en ook nog een beetje audio/videofiel verantwoord is :)

Heb hem trouwens een paar dagen gedownload maar werkte niet als app, heb je nog iets speciaals nodig om het te draaien (niet veel geprobeerd) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

KrL schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:18:
Heb hem trouwens een paar dagen gedownload maar werkte niet als app, heb je nog iets speciaals nodig om het te draaien (niet veel geprobeerd) ?
Zo te zien is het alleen source, dus je moet 'm zelf compilen, en omdat het nog niet 'af' is zal dat wel een aardige klus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

burne schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:25:
[...]

Zo te zien is het alleen source, dus je moet 'm zelf compilen, en omdat het nog niet 'af' is zal dat wel een aardige klus zijn.
Op dat blog kun je pre-compiled versies downloaden, dus compileren is niet nodig. Wel heb je wat nodig vanuit Macports. Als je nog een paar dagen wacht is er een .app.
Edit:
Je wordt op je wenken bediend. Release 0.1.

[ Voor 13% gewijzigd door zAo op 04-02-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
burne schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:59:
[...]

Ik heb er 2x2GB inzitten en dat levert 3066Mbyte bruikbaar geheugen op.
Moet zeggen, het scheelt enorm nu ik het plamuurmes weer eens in mijn Mac gezet heb! Wat een verschil met 1,25 Gb aan geheugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Even snel een vraagje over een mac mini.

het basis model c2d met 1 gig ram en 80 gig HD is dit ook makkelijk te gebruiken als een htpc.
icm de remote.

ic.m. mijn bestaande windows netwerk met een 2 tb fileserver waar ik mijn dvd's af wil streamen?
(meeste bestanden zijn .NRG of .IMG)

in windows kan ik ze gewoon mounten in demon tools over de shared directory en dan streamed die ze goed weg.

is dit ook mogelijk met een mac mini ?

mvg,
erik

[ Voor 26% gewijzigd door LuckY op 04-02-2008 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Volgens mij kan je dit heel makkelijk oplossen door aliassen aan te maken van de mappen op je fileserver, deze te kopieren naar de map Films en dan vanuit FrontRow te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Volgens mij komt het niet goed over :) ik ben van plan om een mac aan te gaan schaffen ik vroeg me aleen of het handig is met de afstand bediening te werken en of ik het ook echt kan mounten enzo.

mvg ,

erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Standaard kan Frontrow niet overweg met VIDEO_TS, ISO of IMG. Dus met remote gaat het (standaard) niet lukken. Zonder (met muis dus) is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
en iets zoals daemon tools voor Mac dan die over het netwerk gemount word?
en dan via een media speler (vlc?) het afspeelt bestaat er wel zo een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

zAo schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:45:
Standaard kan Frontrow niet overweg met VIDEO_TS, ISO of IMG. Dus met remote gaat het (standaard) niet lukken. Zonder (met muis dus) is het geen probleem.
Tegenwoordig kan Frontrow wel overweg met Video_TS.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Dus als ik al mijn dvd's uitpakt naar aleen de map VIdeo_ts is er geen probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
Bah. Ik heb mijn plamuurmes iets te diep in de gleuf gestoken, en nu is de bluetooth module beschadigd. En mijn muis reageert nu schokkerig. Dus hierbij een extra waarschuwing: Druk je plamuurmes niet te diep!

Ik heb al een nieuwe module via Ebay besteld voor 5 Euro. Ik hoop dat -ie makkelijk te vervangen is. Iemand ervaring???

--Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:56
Ik heb net mijn geheugen geupgrade in mijn mini naar 2 GB. Ging van een leien dakje.
Goede tip is om eerst alleen het mesje van een stanleymes in je mini te drukken, zo kan je makkelijk ruimte maken voor je plamuurmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

zAo schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:10:
[...]

Op dat blog kun je pre-compiled versies downloaden, dus compileren is niet nodig. Wel heb je wat nodig vanuit Macports. Als je nog een paar dagen wacht is er een .app.
Edit:
Je wordt op je wenken bediend. Release 0.1.
Wow, die gast heeft er echt de vaart in zitten ! Heb hem geinstalleerd en op een paar kleine dingen na (DVD img/remote/FLAC support) is hij bijna geheel functioneel ! Wat ik vooral mooi vind is dat de audio frequentie automatisch verandert op basis van het bronmateriaal: 44.1 KHz voor mp3 en 48KHz voor AC3 materiaal.. Voor Perian/Frontrow moest ik dit handmatig op 48 KHz zetten, niet optimaal voor CD bronmateriaal dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biggg schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:29:
Ik heb net mijn geheugen geupgrade in mijn mini naar 2 GB. Ging van een leien dakje.
Goede tip is om eerst alleen het mesje van een stanleymes in je mini te drukken, zo kan je makkelijk ruimte maken voor je plamuurmes.
En merk je veel verschil tov 1 Gb? Met 1 Gb loopt het ook al behoorlijk vlot, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Red schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:12:
[...]
Tegenwoordig kan Frontrow wel overweg met Video_TS.....
Ah, nice. Ik gebruikte altijd een tooltje onder Tiger. Thanks for the tip.
KrL schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:30:
[...]
Wow, die gast heeft er echt de vaart in zitten ! Heb hem geinstalleerd en op een paar kleine dingen na (DVD img/remote/FLAC support) is hij bijna geheel functioneel ! Wat ik vooral mooi vind is dat de audio frequentie automatisch verandert op basis van het bronmateriaal: 44.1 KHz voor mp3 en 48KHz voor AC3 materiaal.. Voor Perian/Frontrow moest ik dit handmatig op 48 KHz zetten, niet optimaal voor CD bronmateriaal dus..
Dat heeft hij zeker! Alle feedback is dan ook welkom op zijn blogje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
LuckyY schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:48:
en iets zoals daemon tools voor Mac dan die over het netwerk gemount word?
en dan via een media speler (vlc?) het afspeelt bestaat er wel zo een optie ?
Met VLC kun je gewoon image bestanden afspelen hoor. Als je toast titanium hebt kun je er voor kiezen om ook toast it en mount it toe te voegen aan je contextmenu's. Als je dan mount it kiest bij een DVD-image, wordt het bestand gemount als een DVD en kun je deze vervolgens gewoon met behulp van frontrow afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:41:
[...]

En merk je veel verschil tov 1 Gb? Met 1 Gb loopt het ook al behoorlijk vlot, vind ik.
in de basis merk je geen verschil, een mac boot zowiezo al snel. ik heb alleen vaak veel applicaties open (safari + firefox + imovie + photoshop + parallels). dan begint het hele zaakje te swappen en werkt het niet meer lekker (vooral expose en switchen tussen je applicaties), een beetje stroperig. met extra geheugen blijft ie gewoon lekker lopen.
al met al was ik voor 50 euro klaar (incl plamuurmes en schroevendraaiersetje bij de gamma), dat was het zeker waard.

je kunt trouwens makkelijk in de activiteiten weergave kijken of je het nodig hebt. als onder "systeem geheugen" het aantal page-outs heel groot is, dan is extra geheugen een verbetering. als dat na een dagje werken nog steeds op 0 staat, dan heb je het waarschijnlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als ik versie 0.1 download dan krijg ik no mountable system als fout, terwijl het toch een dmg is. Ik doe iets verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:05:
[...]Als ik versie 0.1 download dan krijg ik no mountable system als fout, terwijl het toch een dmg is. Ik doe iets verkeerds?
Vreemd, bij mij opende hij hem gelijk en kon ik de app naar m'n application folder slepen.. Weet je zeker dat je hem helemaal gedownload hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:10:
[...]

Vreemd, bij mij opende hij hem gelijk en kon ik de app naar m'n application folder slepen.. Weet je zeker dat je hem helemaal gedownload hebt ?
Het bestand is 59,7 MB , 62.576.640 bytes groot. dmg bestand.

edit: mijn unarchiver pakte het bestand niet goed uit, lekker dan :)

via mijn macbook downloadt ie het proggie wel goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 00:03:
[...]
Het bestand is 59,7 MB , 62.576.640 bytes groot. dmg bestand.

edit: mijn unarchiver pakte het bestand niet goed uit, lekker dan :)

via mijn macbook downloadt ie het proggie wel goed.
Dat is een bekend probleem. Ik heb gewoon de .bz2 extensie erafgehaald en gemount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Nou eindelijk besloten om een gedeeltelijk overstap te maken naar Apple.

Ik bestel vanavond de basis mac mini.
Met een wired keyboard+muis

nog even 1 vraag is 1 GB genoeg voor films te kijken en mischien Basic photoshop werk ?

mvg ,
erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:42

Step

step@tweakers.net#

LuckyY schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:53:

nog even 1 vraag is 1 GB genoeg voor films te kijken en mischien Basic photoshop werk ?

mvg ,
erik
Ja, ik kan dat aardig, laadtijden zijn wel wat langer dan met 2 GB maar het wil wel. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyY schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:53:

mvg ,
erik
Nou, vooral de harde schijf is niet zo snel (5400rpm) wellicht zou je die liever vervangen (photoshop gebruikt toch veel je harddisk om te swappen?) Andere kant, 2GB kost ook niet veel meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Weet iemand of het mogelijk is om een Mac Mini via mstsc (Terminal Services Client, Remote Control dus) over te nemen? Zodat ik vanaf mijn windows pc remote op mijn mac kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shorty schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:27:
Weet iemand of het mogelijk is om een Mac Mini via mstsc (Terminal Services Client, Remote Control dus) over te nemen? Zodat ik vanaf mijn windows pc remote op mijn mac kan werken?
Niet via mstc, maar wel via VNC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Photoshop is meer met dreamweaver om mijn vaders site te onderhouden.
dus hoeft niet uber snel te werken ik gebruik de harddisk denk ik weining aleen voor tijdelijke opslag hooguit 1 dag.

heb een eigen file server van 2 TB waar alle film/psd's opstaan.

wel jammer dat ik net lees dat je aleen via vnc windows pc's kan overnemen aangezien linux het wel ondersteund rdp en vnc.

maar de mac mini 1 Gb is al besteld.

staat dat ze leverbaar zijn in 24 uur maar op de factuur stond leverdatum 11 feb-14 feb.
Heel raar.

Maarja hoe langer je op iets verheugt hoe beter toch :D?

in iedergeval bedankt voor de super support.

mvg,

erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gefeliciteerd met je aankoop! De Mac Mini is een geweldige PC!

Wat de 24 uur betreft, er staat 'Verzendklaar: 24 uur'. Dat betekent dus dat hij binnen 24 uur verzonden wordt, niet dat hij dan ook aankomt :) Ik geloof niet dat ze uit Nederland komen, vandaar dat het wat langer dan een dag duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:10
GekkePrutser schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:41:
Gefeliciteerd met je aankoop! De Mac Mini is een geweldige PC!
....
"jammer" dat het geen pc is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuckyY schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:48:
wel jammer dat ik net lees dat je aleen via vnc windows pc's kan overnemen aangezien linux het wel ondersteund rdp en vnc.
RDP is ook aanwezig op OS X. Microsoft heeft zelfs een Mac client gemaakt:

http://www.microsoft.com/...mote-desktop/default.mspx

Er is ook een opensource alternatief:

http://cord.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

Ondersteunt XBMC voor Mac OS X al smb shares? Kan het niet duidelijk vinden op i-net, maar is voor mij wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die kan testen hoe XBMC werkt in combinatie met een Core Solo 1.5?
En dan met name de 720p mkv x264 films? Die deden het magertjes met VLC en Perian kon je een kwartier wachten en dan nog geen DTS :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:37:
Is er iemand die kan testen hoe XBMC werkt in combinatie met een Core Solo 1.5?
En dan met name de 720p mkv x264 films? Die deden het magertjes met VLC en Perian kon je een kwartier wachten en dan nog geen DTS :)
gauw upgraden die core solo naar een vette C2D zou ik zeggen.. :P

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

UTMachine schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:16:
[...]
Ondersteunt XBMC voor Mac OS X al smb shares? Kan het niet duidelijk vinden op i-net, maar is voor mij wel een vereiste.
Dat is gewoon te vinden op de blog van de porter.

Voor nu moet je de SMB shares gewoon mouten in Finder.app, daarna kun je er via XBMC bij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:58:
[...]

gauw upgraden die core solo naar een vette C2D zou ik zeggen.. :P
Ik heb een CD 1.83 en ben benieuwd of die het op een CS ook goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Ik zie dat er mensen zijn die de Mac Mini als 'fileserver' of webserver gebruiken. Zijn er ook mensen die de Mac Mini inzetten als web/mail/fileserver?
Vooral de mailserver (imap) performance etc. ben ik benieuwd naar. Is dit zonder meer mogelijk in OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:27
Pas geleden een mac-mini gekocht. Voor het eerst op OS X Leopard. Geweldig! Alleen Garageband werkt raar genoeg soms heel traag?? Maar verder echt geweldig. Vooral de stilte van de mac mini bevalt me heerlijk. Veel beter dan mijn oude PC!

Alleen 1 probleempje, ik wist niet dat mijn 3 mini-jacks(5.1 surround sound) er niet erin konden? Usb externe geluidskaart gekocht maar nog steeds werkt dat ding niet! Zelfs bij Audio/Midi configuratie kan ik niet helaas alle 6 speakers selecteren. Wel 6 kanalen maar alleen de hoofdkanaal werkt. Iemand een oplossing ervoor?

[ Voor 5% gewijzigd door RRCreations op 15-02-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RRCreations schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:00:
Pas geleden een mac-mini gekocht. Voor het eerst op OS X Leopard. Geweldig! Alleen Garageband werkt raar genoeg soms heel traag?? Maar verder echt geweldig. Vooral de stilte van de mac mini bevalt me heerlijk. Veel beter dan mijn oude PC!

Alleen 1 probleempje, ik wist niet dat mijn 3 mini-jacks(5.1 surround sound) er niet erin konden? Usb externe geluidskaart gekocht maar nog steeds werkt dat ding niet! Zelfs bij Audio/Midi configuratie kan ik niet helaas alle 6 speakers selecteren. Wel 6 kanalen maar alleen de hoofdkanaal werkt. Iemand een oplossing ervoor?
Ik vind garageband, idvd, etc ook eeeerg traag werken (intel) het lijkt vaak alsof die programma's vastlopen, maar dat is dan toch niet zo - ligt aan de trage harddisk denk ik...
De audio uitgang is een koptelefoon/line-uitgang dus 1 standaard mini-jack 3,5mm zou erin moeten passen, maar niet 3 he :P Wat voor usb geluidskaart heb je? Weet je zeker dat die met OSX zou moeten werken etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

RRCreations schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:00:
Zelfs bij Audio/Midi configuratie kan ik niet helaas alle 6 speakers selecteren. Wel 6 kanalen maar alleen de hoofdkanaal werkt. Iemand een oplossing ervoor?
Wel de goeie speaker-setup gekozen? Dat zou er dan zo uit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:27
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:05:
[...]

Ik vind garageband, idvd, etc ook eeeerg traag werken (intel) het lijkt vaak alsof die programma's vastlopen, maar dat is dan toch niet zo - ligt aan de trage harddisk denk ik...
De audio uitgang is een koptelefoon/line-uitgang dus 1 standaard mini-jack 3,5mm zou erin moeten passen, maar niet 3 he :P Wat voor usb geluidskaart heb je? Weet je zeker dat die met OSX zou moeten werken etc?
Trage Garageband ligt volgens mij aan mijn audio uitgang dat je kan kiezen bij voorkeuren voor Garageband. Kies ik normaal systeeminstellingen dan werkt alles naar behoren, schakel ik het naar usb audio of koptelefoon werkt alles raar genoeg niet meer. Onder andere gebruikers die ik recent heb gemaakt werkt alles wel zoals het moet werken. Ik kan ook de instellingen van de audio in garageband niet meer veranderen(hij loopt vast).

Ik heb een sitecom goedkope geluidskaart. De CN-126 USB to audio 5.1 Adapter
van 10 euro. Volgens de apple medewerker zou het gewoon moeten werken?

Hier paar screenshots:

http://media4.dropshots.c...309/20080216/b_042841.jpg

http://media3.dropshots.c...309/20080216/b_042906.jpg

Ik heb dit niet in een aparte topic gestopt omdat meerdere hier problemen mee hadden? Of moet ik het toch doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RRCreations schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:37:
[...]
Trage Garageband ligt volgens mij aan mijn audio uitgang dat je kan kiezen bij voorkeuren voor Garageband. Kies ik normaal systeeminstellingen dat werkt alles naar behoren, schakel ik het naar usb audio of koptelefoon werkt alles raar genoeg niet meer? Onder andere gebruikers die ik recent heb gemaakt werkt alles wel zoals het moet werken. Ik kan ook de instellingen van de audio in garageband niet meer veranderen(hij loopt vast).
(...)
He dat is erg vreemd 8)7 , als alles wel werkt zoals het zou moeten in andere gebruikers accounts zou je kunnen proberen een nieuwe user account aan te maken, je huidige settings over te hevelen en dat de 'oude' account weggooien? Of proberen je computer opnieuw te installeren.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Produceert een 7200 rpm schijf veel meer lawaai in vergelijking tot de 5400 rpm schijven in een Mini of valt het wel mee? Ik neig naar een 7200 rpm schijf ter vervanging van m'n 60 GB Seagate (uit de "slechte" serie) maar ik wil wel graag de stilte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
Phew! Laatst met het openmaken m'n bluetooth antenne beschadigd (te diep doorgedrukt)... Gelukkig via Ebay voor 5 Euro een nieuwe gekocht. Het inbouwen was piece of cake, en m'n keyboard en muisje doen het weer perfect!

Ben er inmiddels achter dat je de mini VEEL simpeler open krijgt dan ik had verwacht. Je hoeft die plamuurmessen slechts een paar millimeter erin te steken, en dan even buigen. Voila! Had ik dat maar meteen geweten... De eerste keer was ik echt 5 minuten aan het stoeien. Met een kapotte antenne tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:48
monkel schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:13:
[...]

"jammer" dat het geen pc is ;)
Het is geen IBM compatible PC, maar wel degelijk een Personal Computer..

Tsja, een classificatie uit de jaren 90 waarschijnlijk..
Toen vertelde men ons ook dat je Mainframe's had, home-computers etc..

maar het is stoerder om te zeggen : Ik heb een Mac ipv Ik heb een Apple PC.. ik weet het..
( heb zelf een Intel Mini )

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacIsCool schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:56:
[...]

Het is geen IBM compatible PC, maar wel degelijk een Personal Computer..

Tsja, een classificatie uit de jaren 90 waarschijnlijk..
Toen vertelde men ons ook dat je Mainframe's had, home-computers etc..

maar het is stoerder om te zeggen : Ik heb een Mac ipv Ik heb een Apple PC.. ik weet het..
( heb zelf een Intel Mini )
<commercial time>

" Hi, I'm a PC "
" Hi, I'm a PC "
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:42:
Produceert een 7200 rpm schijf veel meer lawaai in vergelijking tot de 5400 rpm schijven in een Mini of valt het wel mee? Ik neig naar een 7200 rpm schijf ter vervanging van m'n 60 GB Seagate (uit de "slechte" serie) maar ik wil wel graag de stilte houden.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Wie o wie heeft deze upgrade al achter de rug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Erwin_Br schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:13:
Phew! Laatst met het openmaken m'n bluetooth antenne beschadigd (te diep doorgedrukt)... Gelukkig via Ebay voor 5 Euro een nieuwe gekocht. Het inbouwen was piece of cake, en m'n keyboard en muisje doen het weer perfect!

Ben er inmiddels achter dat je de mini VEEL simpeler open krijgt dan ik had verwacht. Je hoeft die plamuurmessen slechts een paar millimeter erin te steken, en dan even buigen. Voila! Had ik dat maar meteen geweten... De eerste keer was ik echt 5 minuten aan het stoeien. Met een kapotte antenne tot gevolg.
Thanks voor de tip, scheelt weer wat ellende voor als ik hem een keer open ga breken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Hier ook thanx aangezien ik em ook een dezer dagen ga openbreken. De 7200 rpm schijf (Seagate 7200.2 120 GB) is besteld dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
Kapitein Prozac schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:29:
Hier ook thanx aangezien ik em ook een dezer dagen ga openbreken. De 7200 rpm schijf (Seagate 7200.2 120 GB) is besteld dus ik ben benieuwd.
check ook dit filmpje, peace of cake..
http://www.youtube.com/watch?v=ynQKYTaJ_zA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dit geeft maar weer eens aan hoe goed de Mac Mini is. Instapmodel Mac Mini kost $599. Dit is wat concurrent ASUS er van maakt. De ASUS Nova P22: 1GB of RAM, 1.86GHz Core 2 Duo processor, and 256MB (shared) Intel GMA 3000 integrated graphics,
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/02/asus-nova-p22-black-1.jpg

en dat voor $899! 300 dollar/300 euro duurder --> http://www.engadget.com/2...s-spendy-miniature-glory/

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

offtopic:
'de vrede van het gebak'? :+

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:03:
Kijk, dit geeft maar weer eens aan hoe goed de Mac Mini is. Instapmodel Mac Mini kost $599. Dit is wat concurrent ASUS er van maakt.
Wat mij betreft een lelijk ding en waarschijnlijk ook gevoelig voor krassen. Jammer dat hij zo duur is, dat zal Apple niet stimuleren om de prijs van de Mac Mini te laten zakken, terwijl dat juist zo goed zou zijn (voor ons en volgens mij ook voor Apple). :(

• Biggg
burne schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:31:
[...]

offtopic:
'de vrede van het gebak'? :+
offtopic:
pff, wat suf, shame on me. maar wel een handig filmpje :P
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.