Komt omdat die pagina altijd op 508 staat. Had ik ook de eerste keerTukk schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:55:
Het begint met 75
edit:
Ik bedenk me iets, ik probeer zelf ook nog even wat.
edit2:
Of je download de firmware van de 107 en niet die van de 508
Ghehe, ik downloadde die eerst ook per ongelukTukk schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:55:
Het begint met 75
edit:
Ik bedenk me iets, ik probeer zelf ook nog even wat.
edit2:
Of je download de firmware van de 107 en niet die van de 508
Maar de reden dat ik het vroeg is dat er andere moederborden in de >75 zitten die ook 1TB schijven aan kunnen. Die met 74 en lager kan dat mis gaan. Misschien ging dit dan ook mis.
Blij dat het opgelost is
[ Voor 8% gewijzigd door Hooglander1 op 11-03-2009 23:49 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
En de 75 zelf? Kunnen die 1Tb aan?Hooglander1 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:49:
[...]
Ghehe, ik downloadde die eerst ook per ongeluk
Maar de reden dat ik het vroeg is dat er andere moederborden in de >75 zitten die ook 1TB schijven aan kunnen. Die met 74 en lager kan dat mis gaan. Misschien ging dit dan ook mis.
Blij dat het opgelost is
* Tukk begint chronisch tekort aan HDD ruimte te krijgen.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik ben nu in mijn 207+ de 750GB Seagates aan het vervangen door 1TB Western Digitals (WD10EADS). Een ervan is al vervangen, en de RAID1 is gerebuild. Er zitten nu dus 1x 750GB en 1x 1TB in.
Wat ik alleen merk is dat zodra de Synology in hibernation gaat (na zo'n 20 minuten zonder activiteit), de WD schijf met een klik uitgezet lijkt te worden. De status LED gaat dan ook uit. Zodra ik de Synology weer benader dan gaat de schijf ook weer aan.
Hebben meer mensen met een WD10EADS hier last van? Gaat er iets niet goed met de schijf? Of is dit normaal, en zal de Synology met 2 van deze schijven gewoon door blijven draaien ondanks dat de schijven uit lijken te staan? En belangrijker, zal mijn RAID1 dan intact blijven?
Natuurlijk kan ik hibernation uitzetten als dit problemen geeft, maar dat is natuurlijk ook niet ideaal, vooral ivm stroomverbruik.
Wat ik alleen merk is dat zodra de Synology in hibernation gaat (na zo'n 20 minuten zonder activiteit), de WD schijf met een klik uitgezet lijkt te worden. De status LED gaat dan ook uit. Zodra ik de Synology weer benader dan gaat de schijf ook weer aan.
Hebben meer mensen met een WD10EADS hier last van? Gaat er iets niet goed met de schijf? Of is dit normaal, en zal de Synology met 2 van deze schijven gewoon door blijven draaien ondanks dat de schijven uit lijken te staan? En belangrijker, zal mijn RAID1 dan intact blijven?
Natuurlijk kan ik hibernation uitzetten als dit problemen geeft, maar dat is natuurlijk ook niet ideaal, vooral ivm stroomverbruik.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Voor de liefhebbers.
Hier de datasheets van de nieuwe 09 modellen van Synology.
http://www.synology-forum.de/forumdisplay.html?f=22
Hier de datasheets van de nieuwe 09 modellen van Synology.
http://www.synology-forum.de/forumdisplay.html?f=22
Anoniem: 61137
Ik zou op mijn 207 graag een ftp-account willen aanmaken waarbij de gebruiker standaard alleen maar in een bepaalde map kan komen in /web. Nu kan hij nog in de hele web-directory komen. Is dit ergens onder water met Telnet aan te passen?
Die mail functionaliteit van denieuwere firmware, kun je daarmee voor een compleet domein de mail afhandelen? Dus meerdere accounts, een catch-all adres enzo.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Kan iemand me helpen met een probleem dat ik heb met het vervangen van de schijven?
Ik heb nu allebei de schijven al vervangen, en de RAID1 is weer gerebuild. De minimale schijfruimte voor een nieuwe schijf is ook 1TB. Alleen als ik op Expand klik kan ik alleen kiezen voor "Expand with unallocated disk space" ("Expand with a disk" en "Expand with DX5/RX4" zijn disabled). Hierna is de Synology eventjes bezig, maar daarna is mijn volume nog steeds even groot als daarvoor. Zelfs een reboot helpt niets.
Edit: solved. Vanwege de custom bootstrap was /volume1/opt gemount op /opt, en dat verwachtte de Synology niet tijdens het expanden. Na een "umount /opt" werkte het prima.
Ik heb nu allebei de schijven al vervangen, en de RAID1 is weer gerebuild. De minimale schijfruimte voor een nieuwe schijf is ook 1TB. Alleen als ik op Expand klik kan ik alleen kiezen voor "Expand with unallocated disk space" ("Expand with a disk" en "Expand with DX5/RX4" zijn disabled). Hierna is de Synology eventjes bezig, maar daarna is mijn volume nog steeds even groot als daarvoor. Zelfs een reboot helpt niets.
Edit: solved. Vanwege de custom bootstrap was /volume1/opt gemount op /opt, en dat verwachtte de Synology niet tijdens het expanden. Na een "umount /opt" werkte het prima.
[ Voor 14% gewijzigd door Robtimus op 16-03-2009 01:03 ]
More than meets the eye
system specs
Ik krijg net de volgende mail:
U heeft bij ons een bestelling staan voor een Synology Storage Server Disk Station DS207 RAID 1.
Ik krijg zojuist van mijn leverancier door dat dit product End Of Life is. Dit betekent dat het product niet meer geproduceerd wordt door of langdurig niet op voorraad is bij de fabrikant.
Ik kan u dit product dus niet meer leveren. Wilt u switchen naar een ander product?
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Inkoop
4Launch BV
U heeft bij ons een bestelling staan voor een Synology Storage Server Disk Station DS207 RAID 1.
Ik krijg zojuist van mijn leverancier door dat dit product End Of Life is. Dit betekent dat het product niet meer geproduceerd wordt door of langdurig niet op voorraad is bij de fabrikant.
Ik kan u dit product dus niet meer leveren. Wilt u switchen naar een ander product?
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Inkoop
4Launch BV
PSN ID= initsix, steamid = slashdev
Dat komt omdat de 209 uit is. Mocht je alsnog de 207 willen, dan kun je terecht bij Komplett. Deze heeft zowel de 207 als de 207+ nog op voorraad. Ook krijgen ze de 209 (niet de + zoals bij 4Launch) nog binnen.
More than meets the eye
system specs
Anoniem: 296516
Ik wil binnenkort ook een NAS aanschaffen, ben het gezeur met de externe HDD's meer dan zat.
Ben zeer gecharmeerd van de DS207. Maar er zijn ook nog een paar andere opties van synologie de:
Synology CS407e of de DS209+. Deze zijn wat duurder ik vraag me dus af of dit verschil het waard is.
Snap wel dat ze wat sneller zijn, alleen merk je dat ook in de praktijk? (ik gebruik de NAS voor data-opslag en als FTPserver) wat denken jullie?
PS. is deze HDD (Samsung Spinpoint F1 HD103UJ) geschikt, zie hem niet in de lijst van synology website staan, de 207 kan max. 2 tb SATA II aan dus moet wel lukken..
Ben zeer gecharmeerd van de DS207. Maar er zijn ook nog een paar andere opties van synologie de:
Synology CS407e of de DS209+. Deze zijn wat duurder ik vraag me dus af of dit verschil het waard is.
Snap wel dat ze wat sneller zijn, alleen merk je dat ook in de praktijk? (ik gebruik de NAS voor data-opslag en als FTPserver) wat denken jullie?
PS. is deze HDD (Samsung Spinpoint F1 HD103UJ) geschikt, zie hem niet in de lijst van synology website staan, de 207 kan max. 2 tb SATA II aan dus moet wel lukken..
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 296516 op 24-03-2009 22:27 ]
Spinpoints gaan er wel in, dat zou geen probleem moeten leveren. De duurdere modellen hebben vooral meer geheugen en een snellere processor. Dus zou je meer users op je ftp kunnen hebben. Is dit alleen voor thuis gebruik, dan maakt het dus niet zoveel meer uit.Anoniem: 296516 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:20:
Ik wil binnenkort ook een NAS aanschaffen, ben het gezeur met de externe HDD's meer dan zat.
Wel is het zo dat er steeds meer opties voor de synology ontwikkeld worden, dus je zal zelf moeten beslissen of je niet de snellere wil omdat je in de toekomst wel op nieuwsgroepen gaat downloaden, mailserver gaat draaien, een kleine website testen/draaien. Keuzes, keuzes, ik ben er zelf ook nog niet aan uit.
Die van mij in ieder geval wel.Tukk schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:15:
[...]
En de 75 zelf? Kunnen die 1Tb aan?
* Tukk begint chronisch tekort aan HDD ruimte te krijgen.
Bij Komplett is de 207+ €338,-.IceManX schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:30:
Dat komt omdat de 209 uit is. Mocht je alsnog de 207 willen, dan kun je terecht bij Komplett. Deze heeft zowel de 207 als de 207+ nog op voorraad. Ook krijgen ze de 209 (niet de + zoals bij 4Launch) nog binnen.
De Synology DS209 is €309 bij Wifisound.nl
Volgens mij zijn beide m.b.t. functies hetzelfde, alleen de DS209 heeft meer interngeheugen en heeft een snellere processor en is dus een betere koop.
Wie weet wat is de verschillen zijn tussen de 209 en 209+? De 209 is 90 goedkoper, sneller het heeft alleen de helft van het geheugen van de 209+.
Welke van de twee is dan beter bij gebruik voor (media)fileserver, usenetdownloader en lichte ftp server en evt webserver?
Welke van de twee is dan beter bij gebruik voor (media)fileserver, usenetdownloader en lichte ftp server en evt webserver?
Who wants to life forever anyway...
Voor dat soort toepassingen zou ik voor de + uitvoering gaan, de gebruikte processoren zijn nou niet echt bijster snel. Zeker voor usenet downloads en daarnaast nog webserver/ftp server spelen kan voor de lichtere uitvoering wel eens wat veel worden. (lees : traag)
Maar dat betekend dan toch dat ik juist voor de 209 versie moet gaan 1,2ghz en 256 mb ipv de + met 800 mhz en 512mb?dominator schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:36:
Voor dat soort toepassingen zou ik voor de + uitvoering gaan, de gebruikte processoren zijn nou niet echt bijster snel. Zeker voor usenet downloads en daarnaast nog webserver/ftp server spelen kan voor de lichtere uitvoering wel eens wat veel worden. (lees : traag)
edit
@icemanX
209 is nieuw, pas begin deze week te leveren.
http://www.wifimedia.eu/c...d80297d6d5a73c45f5b0c1891
209+
http://www.wifimedia.eu/c...d80297d6d5a73c45f5b0c1891
Ik vind het juist zo vreemd dat de + versie duurder is met minder processorsnelheid. Wat is dan beter meer processorsnelheid of meer geheugen? Dmoinator noemde meer snelheid en raad de + versie aan. Neem aan dat hij zich vergist en het dan beter is de standaard versie te nemen voor de snellere processor.
[ Voor 38% gewijzigd door RC2 op 01-04-2009 23:42 ]
Who wants to life forever anyway...
Ik kan de 209 zelf niet terug vinden op de Synology website, maar de grootste verschillen tussen de 207 en de 207+ zijn extra geheugen en een eSATA poort. Grote kans dus dat dit ook de verschillen zijn tussen de 209 en de 209+. Naast de processorsnelheid dan.
[ Voor 6% gewijzigd door Robtimus op 01-04-2009 23:09 ]
More than meets the eye
system specs
De verwarring onstaat volgens mij omdat Synology nieuwe modellen (gaat) uitbrengen met vrijwel dezelfde namen: Tot nu toe was de 209+ de enige met 209 in de naam. De nieuwere modellen zijn nu 209, 209j en 209+II. Niet zo handig dus, ze hadden beter een 211 ofzo kunnen introduceren. Maar anyway; vandaar dat de DS209+ dus trager kan zijn dan de DS209.
Ik zit er aan te denken de Logtich Squeezebox duet te kopen, maar Synology geeft zelf aan dat je minimaal 128 Mb ram op je NAS moet hebben om dit te kunnen draaien (bron)
Weet iemand hoe je virtueel de HDD kan gebruiken om de DS meer RAM te geven?
Is er iemand die ervaring heeft met de DS-107 of een andere DS met 64 Mb ram in combinatie met de Suqeezebox?Based on the SqueezeCenter operating requirement, it is suggested running SqueezeCenter package on Synology NAS servers with RAM size of 128MB and above. (DS107+.128MB, DS207+, DS209+, CS407, DS408, DS508, RS407, RS408/RP)
Weet iemand hoe je virtueel de HDD kan gebruiken om de DS meer RAM te geven?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Anoniem: 36926
Beste mensen,
Al enige tijd ben ik al actief op zoek naar een mediaplayer. Nu heb ik er al enkele gevonden, maar voor zover ik kan nagaan voldoen ze nog niet aan mijn wensen/eisen. Het is ook niet altijd even eenvoudig te achterhalen wat nu precies wordt ondersteund door de mediaplayers. Zo heb ik de volgende merken al bekeken:
- Popcorn
- Sonos
- TVIX
- Logitech
- ICEBOX
De situatie zoals hij bij mij thuis is:
- WIFI d.m.v. Linksys WRT160N
- Synology NAS 107e met iTunes-service ingeschakeld en gecreëerde playlists
Wat ik graag zou willen:
- Audio en video streamen vanaf m’n Synology NAS via WIFI
- De mediaplayer aansluiten op m’n home cinema receiver
- Audio: ik zou graag gebruik willen maken van de Synology iTunes-service met de daarop gecreëerde playlists
- Video: is geen must, maar als het kan dan ontzettend graag (inclusief ondersteuning voor DIVX)
- Het is voor mij geen discussiepunt dat de kwaliteit goed moet zijn.
Als ik de referenties lees en puur voor audio ga dan wijzen bijna alle pijlen in de richting van de Sonos. Wat ik daarbij alleen niet helder krijg is de compatibiliteit met de iTunes-service van Synology. De Sonos kan namelijk de iTunes bibliotheek (xml-bestand) uitlezen zoals deze wordt aangemaakt wanneer je op je pc iTunes installeert en je bibliotheek opzet. Maar hoe doet Synology dat?
Ik hoop dat iemand hier al ervaring mee heeft/kan verder helpen.
Bij voorbaat dank!
Al enige tijd ben ik al actief op zoek naar een mediaplayer. Nu heb ik er al enkele gevonden, maar voor zover ik kan nagaan voldoen ze nog niet aan mijn wensen/eisen. Het is ook niet altijd even eenvoudig te achterhalen wat nu precies wordt ondersteund door de mediaplayers. Zo heb ik de volgende merken al bekeken:
- Popcorn
- Sonos
- TVIX
- Logitech
- ICEBOX
De situatie zoals hij bij mij thuis is:
- WIFI d.m.v. Linksys WRT160N
- Synology NAS 107e met iTunes-service ingeschakeld en gecreëerde playlists
Wat ik graag zou willen:
- Audio en video streamen vanaf m’n Synology NAS via WIFI
- De mediaplayer aansluiten op m’n home cinema receiver
- Audio: ik zou graag gebruik willen maken van de Synology iTunes-service met de daarop gecreëerde playlists
- Video: is geen must, maar als het kan dan ontzettend graag (inclusief ondersteuning voor DIVX)
- Het is voor mij geen discussiepunt dat de kwaliteit goed moet zijn.
Als ik de referenties lees en puur voor audio ga dan wijzen bijna alle pijlen in de richting van de Sonos. Wat ik daarbij alleen niet helder krijg is de compatibiliteit met de iTunes-service van Synology. De Sonos kan namelijk de iTunes bibliotheek (xml-bestand) uitlezen zoals deze wordt aangemaakt wanneer je op je pc iTunes installeert en je bibliotheek opzet. Maar hoe doet Synology dat?
Ik hoop dat iemand hier al ervaring mee heeft/kan verder helpen.
Bij voorbaat dank!
Tukk, dat hangt af van de grootte van je muziekbibliotheek en welke reactietijd je verwacht...
Ik heb een DS-207 met 64Mb gebruikt in combinatie met een muziekcollectie van circa 150Gb. Het bladeren door de mappenstructuur ging nog redelijk (met de afstandbediening), maar het zoeken naar titels of het indexeren van nieuwe tracks was tergend traag. De webinterface is eigenlijk onbruikbaar vanwege de lange reactietijd.
Daarom ben ik al vrij snel overgestapt naar een DS-207+ met 128Mb, maar zelfs die voldeed niet helemaal aan mijn verwachtingen. Nu heb ik sinds september vorig jaar een DS-408 draaien met 512Mb en een snellere processor en nu werkt het voor mij naar behoren.
Ik moet daar wel bij melden dat ik niet het Synology Squeezecenter pakket gebruik, maar de versie van flipflip met de Slimdevices perl-versie.
Virtueel geheugen maakt de DS zelf aan op de HDD om het programma te kunnen draaien, want het is sowieso te groot voor het interne geheugen. Gevolg is dan wel dat je harddisk niet meer stilstaat omdat hij continu met de swap-ruimte bezig is. In mijn beleving dus verre van ideaal. Wel staan er op de pagina van flipflip tips om een USB-stick als extra geheugen te gebruiken, maar om dat werkend te krijgen is wel enige kennis van Linux nodig.
En de vragen van Mr_M:
Ik gebruik verschillende apparaten voor audio en video. Eén van de nadelen van de meeste (misschien zelfs alle) videostreamers is dat je voor de bediening ervan de televisie aan moet hebben staan. Dus ook als je alleen maar een muziekje aan wilt zetten... Met een audiostreamer als een Squeezebox of Sonos is dat niet nodig.
Voor het streamen van audio gebruik ik een Slimdevices (Logitech ondertussen) Squeezebox Classic en Duet. Ik maak geen gebruik van iTunes speellijsten, maar de server kan dat wel aan. Ik gebruik de Squeezebox alweer enkele jaren naar volle tevredenheid. Vooral het feit dat de serversoftware open source is, en op verschillende soorten besturingssystemen functioneert, heeft me overtuigd. Er verschijnen regelmatig updates met nieuwe functionaliteiten. Ook is de geluidskwaliteit voor mijn kritische oren goed genoeg en is de hardware degelijk uitgevoerd.
Voor video streamen gebruik ik sinds een paar maanden de CFULLHDMA van Conceptronic. Deze benadert mijn Diskstation via Samba en speelt alle soorten video die ik me maar kan wensen, zowel SD als HD. Over het streamen van audio ben ik iets minder enthousiast, maar daar gebruik ik het apparaat dan ook niet voor. De opvolger CFULLHDMAi is ook draadloos te gebruiken en bij komplett krijg je er tijdelijk gratis een wifi-adaptor bij.
Voor specifieke vragen over combinaties van producten (Squeezebox op Diskstation, of Sonos op Diskstation) zou ik de fora van de verschillende fabrikanten eens goed doorspitten als ik jou was. Die zijn hier te vinden: Synology, Slimdevices en Sonos.
Succes!
Ik heb een DS-207 met 64Mb gebruikt in combinatie met een muziekcollectie van circa 150Gb. Het bladeren door de mappenstructuur ging nog redelijk (met de afstandbediening), maar het zoeken naar titels of het indexeren van nieuwe tracks was tergend traag. De webinterface is eigenlijk onbruikbaar vanwege de lange reactietijd.
Daarom ben ik al vrij snel overgestapt naar een DS-207+ met 128Mb, maar zelfs die voldeed niet helemaal aan mijn verwachtingen. Nu heb ik sinds september vorig jaar een DS-408 draaien met 512Mb en een snellere processor en nu werkt het voor mij naar behoren.
Ik moet daar wel bij melden dat ik niet het Synology Squeezecenter pakket gebruik, maar de versie van flipflip met de Slimdevices perl-versie.
Virtueel geheugen maakt de DS zelf aan op de HDD om het programma te kunnen draaien, want het is sowieso te groot voor het interne geheugen. Gevolg is dan wel dat je harddisk niet meer stilstaat omdat hij continu met de swap-ruimte bezig is. In mijn beleving dus verre van ideaal. Wel staan er op de pagina van flipflip tips om een USB-stick als extra geheugen te gebruiken, maar om dat werkend te krijgen is wel enige kennis van Linux nodig.
En de vragen van Mr_M:
Ik gebruik verschillende apparaten voor audio en video. Eén van de nadelen van de meeste (misschien zelfs alle) videostreamers is dat je voor de bediening ervan de televisie aan moet hebben staan. Dus ook als je alleen maar een muziekje aan wilt zetten... Met een audiostreamer als een Squeezebox of Sonos is dat niet nodig.
Voor het streamen van audio gebruik ik een Slimdevices (Logitech ondertussen) Squeezebox Classic en Duet. Ik maak geen gebruik van iTunes speellijsten, maar de server kan dat wel aan. Ik gebruik de Squeezebox alweer enkele jaren naar volle tevredenheid. Vooral het feit dat de serversoftware open source is, en op verschillende soorten besturingssystemen functioneert, heeft me overtuigd. Er verschijnen regelmatig updates met nieuwe functionaliteiten. Ook is de geluidskwaliteit voor mijn kritische oren goed genoeg en is de hardware degelijk uitgevoerd.
Voor video streamen gebruik ik sinds een paar maanden de CFULLHDMA van Conceptronic. Deze benadert mijn Diskstation via Samba en speelt alle soorten video die ik me maar kan wensen, zowel SD als HD. Over het streamen van audio ben ik iets minder enthousiast, maar daar gebruik ik het apparaat dan ook niet voor. De opvolger CFULLHDMAi is ook draadloos te gebruiken en bij komplett krijg je er tijdelijk gratis een wifi-adaptor bij.
Voor specifieke vragen over combinaties van producten (Squeezebox op Diskstation, of Sonos op Diskstation) zou ik de fora van de verschillende fabrikanten eens goed doorspitten als ik jou was. Die zijn hier te vinden: Synology, Slimdevices en Sonos.
Succes!
Hartelijk dan voor je antwoord.avkooi schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:11:
Tukk, dat hangt af van de grootte van je muziekbibliotheek en welke reactietijd je verwacht...
<KNIP>
Ik heb 250Gb aan muziek.
Ik heb zelf wat getest.
Ik heb de package van de squeezecenter geinstalleerd, daarna heb ik op mijn laptop een softwaresimulatie van een client (http://softsqueeze.sourceforge.net/ ) geinstalleerd. Dat leek me een goede test. De webclient is inderdaad niet te gebruiken. Het draaien van nummers ging acceptabel snel (binnen een paar seconden begon het te spelen), zoeken zal ik niet vaak gebruiken.
Ik weet meestal wel wat ik wil draaien, via de directory structuur kom ik altijd goed bij mijn muziek terecht, die zal ik nu ook gaan gebruiken.
Wat ik niet getest heb zijn conversies van muziekbestanden, bv APE en radiostations.
Ik heb vandaag een squeezebox classic besteld, ik zal het dus wel gaan merken.
Waar kan ik upgraden naar RAID1? Onder storage\volume Verwacht ik deze optie, maar kan het niet vinden.Largo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:02:
[...]
Als je raid 0 gaat gebruiken is dat niet handig, want upgrade naar raid0 wist alle data op je schijven.
Echter als je 2 volumes prima vindt, of je wil raid 1 installeren dan kan dat zonder backup. (hoewel backup bij raid 1 wel aangeraden wordt)
Op Volume 1 staat alle data en volume 2 heb ik net geformatteerd in de 207+.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Kijk eens hier: http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=344timovd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:04:
[...]
Waar kan ik upgraden naar RAID1? Onder storage\volume Verwacht ik deze optie, maar kan het niet vinden.
Op Volume 1 staat alle data en volume 2 heb ik net geformatteerd in de 207+.
De enige knoppen waar ik op kan klikken zijn remove en get info. De andere knoppen zijn grijs. De knop upgrade zit hier ook niet tussen.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Anoniem: 36926
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zal het eens gaan bekijken.avkooi schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:11:
En de vragen van Mr_M:
Succes!
Betreffende de forum's van Synology. Die heb ik wel geraadpleegd, maar daar kon men mij helaas geen antwoord op de vraag geven.
Sonos zelf heb ik ook benadert met deze vraag, maar ze konden mij enkel zeggen dat Sonos overweg kan met de xml-bestanden van de iTunes 'bieb' die worden aangemaakt op de pc. In mijn beleving werkt de iTunes service van Synology anders.
*skup*
Ik gebruik Windows-shares om te connecteren aan de verschillende mappen op de DS-107. Ik heb er 4, onder Vista. Bij booten krijg ik steeds dezelfde melding dat netwerkmappen niet geherconnecteerd konnen worden, steeds is het ook dezelfde map die een rood-kruis geeft, namelijk de 1e van de 4. Als ik op de drive klik gaat alles gewoon goed. Heeft iemand dit probleem ook, of nog beter een oplossing hiervoor?
Ik gebruik Windows-shares om te connecteren aan de verschillende mappen op de DS-107. Ik heb er 4, onder Vista. Bij booten krijg ik steeds dezelfde melding dat netwerkmappen niet geherconnecteerd konnen worden, steeds is het ook dezelfde map die een rood-kruis geeft, namelijk de 1e van de 4. Als ik op de drive klik gaat alles gewoon goed. Heeft iemand dit probleem ook, of nog beter een oplossing hiervoor?
Vraagje betreffende de bittorrent client van de DS207+
Welke instellingen gebruiken jullie qua UL & DL limiet?
(op hoeveel kb/s hebben jullie deze staan)
Ik DL nogal regelmatig met het Download Station
Bedankt.
Bedankt.
Ik draai hier windows 7 en ik heb nergens last van eerlijk gezegd. Heb je de link al eens compleet weggehaald en opnieuw aangelegd?Tukk schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:02:
*skup*
Limieten? Waarom zou je die gebruiken?Yihaaa schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:49:
Vraagje betreffende de bittorrent client van de DS207+
Bedankt.
* Hooglander1 heeft een 100 mbit glaslijn
ergo: dat hangt compleet van je netwerk en lijn af.
Nou .....lees dit maar eens: Langzaam internetHooglander1 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:52:
[...]
Ik draai hier windows 7 en ik heb nergens last van eerlijk gezegd. Heb je de link al eens compleet weggehaald en opnieuw aangelegd?
[...]
Limieten? Waarom zou je die gebruiken?
* Hooglander1 heeft een 100 mbit glaslijn
ergo: dat hangt compleet van je netwerk en lijn af.
Dus ben gewoon eens nieuwsgierig wat andere hebben
Enne ik heb bijna dezelfde snelheid als jij....scheelt alleen een nulletje
(mijn probleem ligt niet zozeer bij de WAN lijn, maar meer intern volgens mij)
Ik zit er aan te denken om den ds-209 of ds-109 te halen, als opslag (backup grote hoeveelheden RAW foto's en misschien time machine voor mijn mac) en als download center, zodat er niet meerdere pc's 's nachts aan hoeven staan om een NZB of torrentje te downloaden.
Nu kun je op deze apparaten een USB harddrive aansluiten om een backup te draaien. Ik kan echter niet vinden of je ook gewoon een USB harddisk kan aansluiten en deze als extra opslag kan gebruiken, en hoe groot deze dan mag zijn.
Ik wil ook het apparaat kopen om in de toekomst voldoende opslag (uitbreiding) te hebben. Als er bijvoorbeeld 3 USB harddisks van 2TB aan kunnen dan hoeft dit geen probleem te zijn. Met de DS-109 wordt met een maximale HDD van 2TB de levensduur al snel minder.
Nu kun je op deze apparaten een USB harddrive aansluiten om een backup te draaien. Ik kan echter niet vinden of je ook gewoon een USB harddisk kan aansluiten en deze als extra opslag kan gebruiken, en hoe groot deze dan mag zijn.
Ik wil ook het apparaat kopen om in de toekomst voldoende opslag (uitbreiding) te hebben. Als er bijvoorbeeld 3 USB harddisks van 2TB aan kunnen dan hoeft dit geen probleem te zijn. Met de DS-109 wordt met een maximale HDD van 2TB de levensduur al snel minder.
[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 16-06-2009 11:30 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Wel leuk dat de nieuwe beta die binnenkort uitkomt timemachine support heeft. het kon al met een truukje, maar nu regelt de NAS dat truukje zelf waarschijnlijk
wat is dat precies dat timemachine ??Pheno79 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:27:
Wel leuk dat de nieuwe beta die binnenkort uitkomt timemachine support heeft. het kon al met een truukje, maar nu regelt de NAS dat truukje zelf waarschijnlijk
Timemachine is voor macgebruikers.
Het beste is dat APple het even voor je uitlegt :
http://www.apple.com/macosx/what-is-macosx/time-machine.html
Kort door de bocht, een soort cvs voor je mac. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt hoe je je backups wilt hebben.
Het probleem is dat Apple op het laatste moment heeft bedacht dat ze alleen hun eigen schijven/nas etc wilde ondersteunen als netwerkschijf, dus moest je dmv een truuk je apple timemachine die beperking verwijderen. Als Synology nu voor elkaar heeft om als legale timemachine backupschijf herkent te worden is dat alleen maar mooi
Ik ga het iig proberen zo gauw de beta er is! Ik heb nog een macbookkje zonder time machine, omdat ik er gewoonweg niet aan gedacht had om te gebruiken op die machine, maar zo kan ik het meteen goed testen
[ Voor 6% gewijzigd door Pheno79 op 16-06-2009 22:29 ]
Bedankt voor je goede uitlegPheno79 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:28:
[...]
Timemachine is voor macgebruikers.
Het beste is dat APple het even voor je uitlegt :
http://www.apple.com/macosx/what-is-macosx/time-machine.html
Kort door de bocht, een soort cvs voor je mac. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt hoe je je backups wilt hebben.
Het probleem is dat Apple op het laatste moment heeft bedacht dat ze alleen hun eigen schijven/nas etc wilde ondersteunen als netwerkschijf, dus moest je dmv een truuk je apple timemachine die beperking verwijderen. Als Synology nu voor elkaar heeft om als legale timemachine backupschijf herkent te worden is dat alleen maar mooi
Ik ga het iig proberen zo gauw de beta er is! Ik heb nog een macbookkje zonder time machine, omdat ik er gewoonweg niet aan gedacht had om te gebruiken op die machine, maar zo kan ik het meteen goed testen
Heb binnenkort ook de 207 en wil daar 2 keer 1Tb in Raid 1 configuratie instoppen. Nu zat ik de synology forums een beetje te bekijken over de compatibiliteit en lees allerlei verschillende verhalen. Wie heeft er hier 1TB schijven inzitten en welk merk? Wat zijn de ervaringen daarmee?
Ik heb een tweetal Western Digital WD10EADS in RAID1 zitten, werkt prima.
More than meets the eye
system specs
Ik heb twee samsung er in zitten in RAID-1, die werken ondanks dat ze niet in de compatibilitylijst wel. Alleen gaan ze niet in slaapstand. Ik zit nu eens te kijken naar een upgrade van schijven, want een terabyte zit zo vol bemerk ik nuWalkman schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:05:
Heb binnenkort ook de 207 en wil daar 2 keer 1Tb in Raid 1 configuratie instoppen. Nu zat ik de synology forums een beetje te bekijken over de compatibiliteit en lees allerlei verschillende verhalen. Wie heeft er hier 1TB schijven inzitten en welk merk? Wat zijn de ervaringen daarmee?

Hier ook, werkt perfect !IceManX schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:47:
Ik heb een tweetal Western Digital WD10EADS in RAID1 zitten, werkt prima.
Mooi, zal één van de schijven gaan aanschaffen (waarschijnlijk van WD)
[ Voor 80% gewijzigd door Walkman op 24-06-2009 15:38 ]
Hoe werkt trouwens die power setting, zie wel gepland uitschakelen staan en een tijd die je in kan stellen, maar wanneer wordt het dan weer ingeschakeld of moet je 'm dan weer handmatig aanzetten?
[ Voor 12% gewijzigd door Walkman op 25-06-2009 19:49 ]
Als je echt gepland uitschakelen bedoeld, dan moet je even hier kijken, onder "Scheduled Power On". De 207 staat er niet meer tussen omdat die in principe is vervangen door de 209, maar die heeft dit in ieder geval niet, helaas.
De standby optie wordt gewoon weer uitgezet zodra je weer verbinding probeert te maken met je Syno.
De standby optie wordt gewoon weer uitgezet zodra je weer verbinding probeert te maken met je Syno.
More than meets the eye
system specs
Heb nog flink doorgelezen en de 207 heeft inderdaad geen scheduled power on, maar alleen maar een scheduled power off. Vindt het zelf wel handig, ben niet van plan 'm elke dag aan te hebben en is handig te weten dat als hij eenmaal aangezet is ik 'm 's avonds om 12 uur zichzelf uit kan laten zetten.IceManX schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:51:
Als je echt gepland uitschakelen bedoeld, dan moet je even hier kijken, onder "Scheduled Power On". De 207 staat er niet meer tussen omdat die in principe is vervangen door de 209, maar die heeft dit in ieder geval niet, helaas.
Waar zit het snelheidsverschil tussen de DS209 en de DS209+II in?
DS209: 1,2 Ghz met 256 mb
DS209+II: 1,02Ghz met 512 mb
Ik snap dat de verdubbeling van het RAM extra performance oplevert Maar dat is geen 100 euro extra waard lijkt me.
Overigens ben ik van plan om de NAS icm met 2*1TB schijven in JBOD te zetten. Verder zal er naast een aantal pc's een Popcornhour A110 en een Squeezebox Duet aan komen te hangen. Er dient dus ook Squeezecenter op de NAS te draaien (gaat om een muziekcollectie van +- 250gb verdeeld over 4 collecties)
Zou de DS209 hier snel genoeg voor zijn? (iemand ervaringen wellicht?
)
Alvast bedankt!
Ik snap dat de verdubbeling van het RAM extra performance oplevert Maar dat is geen 100 euro extra waard lijkt me.
Overigens ben ik van plan om de NAS icm met 2*1TB schijven in JBOD te zetten. Verder zal er naast een aantal pc's een Popcornhour A110 en een Squeezebox Duet aan komen te hangen. Er dient dus ook Squeezecenter op de NAS te draaien (gaat om een muziekcollectie van +- 250gb verdeeld over 4 collecties)
Zou de DS209 hier snel genoeg voor zijn? (iemand ervaringen wellicht?
Alvast bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Clock op 27-06-2009 00:07 ]
Ik heb een HDX (zonder HDD) en een 207+ met 2x 1TB (RAID1). streamen van 1080p gaat prima. Heb er een Zyxel Gb router tussen.
Moet in jouw geval snel genoeg zijn.
Anoniem: 78369
same here alleen ander routertje maargoed dat mag niet het probleem zijn.timovd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:39:
Ik heb een HDX (zonder HDD) en een 207+ met 2x 1TB (RAID1). streamen van 1080p gaat prima. Heb er een Zyxel Gb router tussen.
Werkt ook hier naar behoren. Alleen wanneer ik aan het downloaden ben met nieuwsgroepen, en ook aan het uitpakken en benaderen van een film op de harddisk......dan krijgt hij het toch wel moeilijk.....maar dat vind ik niet zo erg.
Never mind, dacht dat dat 2.2 was
[ Voor 84% gewijzigd door Pheno79 op 02-07-2009 19:29 ]
Anoniem: 83396
Ook ik wil graag een NAS uit de 209 serie, geld is niet zo'n probleem als het maar werkt en ik er veel zaken mee kan doen waar deze NAS-sen voor gebouwd zijn. Na uren informatie gelezen te hebben heb ik uiteindelijk nog de volgende vragen;
1. Is de 209+ II ook luider? maakt deze meer lawaai?
2. Als ik er 2x Caviar Green schijven in stop (5400 rpm i.p.v. 7200) presteert de NAS dan ook minder, ik meen gelezen te hebben dat de maximale schrijf en lees capaciteit van deze schijf nog steeds ruim boven het vermogen valt van de processor etc. zodat het niets uitmaakt???
3. Als ik de 2 schijven volgens het JBOD principe installeer kan ik dan op één schijf back-ups maken? Als dit niet het geval is kan ik in de NAS gewoon 2 schijven stoppen met elk een eigen domein, beide afzonderlijk benaderen in de NAS (dus bijv. F:// en G://)
4. Wat is de belangrijkste keuze volgens jullie om voor de 209 serie te gaan dan voor de 109? Het verschil tussen 1 en 2 hdd?
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
2. Als ik er 2x Caviar Green schijven in stop (5400 rpm i.p.v. 7200) presteert de NAS dan ook minder, ik meen gelezen te hebben dat de maximale schrijf en lees capaciteit van deze schijf nog steeds ruim boven het vermogen valt van de processor etc. zodat het niets uitmaakt???
3. Als ik de 2 schijven volgens het JBOD principe installeer kan ik dan op één schijf back-ups maken? Als dit niet het geval is kan ik in de NAS gewoon 2 schijven stoppen met elk een eigen domein, beide afzonderlijk benaderen in de NAS (dus bijv. F:// en G://)
4. Wat is de belangrijkste keuze volgens jullie om voor de 209 serie te gaan dan voor de 109? Het verschil tussen 1 en 2 hdd?
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Ik heb gelezen dat de kwaliteit van de ene cpu ook beter is dan de andere (floating point en hoger aantal bits dat hij per sec. verwerkt) Dit schijnt met name voor multimedia toepassingen beter te zijn las ik in één van de reviews op het internet, je vindt hier een uitgebreid review over vershillen tussen deze 2 typen.Clock schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 00:07:
Waar zit het snelheidsverschil tussen de DS209 en de DS209+II in?
Zou de DS209 hier snel genoeg voor zijn? (iemand ervaringen wellicht?)
Alvast bedankt!
Succes!
Ikzelf heb de 209 en een vriend de 209+II. Ik heb ze nooit naast elkaar gezet, maar mijn indruk is als volgt:Anoniem: 83396 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:26:
1. Ja, de ventilator van de 209+II maakt ietsje meer lawaai, het systeem wordt ook een tikje warmer. Om op een slaapkamer neer te zetten maken ze allebei iets teveel lawaai, maar in een woonkamer vallen ze beide qua geluid in het niet.
2. de snelheid blijft achter op de doorvoersnelheid van de gigabit lan. Je kunt dus rustig 5400rpm schijven gebruiken zonder merkbare performance vermindering.
3. Nee, dit kan niet. JBOD schrijft eerst 1 schijf vol, en begint dan pas aan de 2e. Als je "simple" gebruikt dan kan dit wel. Je kunt aangeven op welke schijf een share moet komen.
4. 109 en 209 zijn exact hetzelfde qua hardware, met uitzondering van het aantal schijven dat er inpast. Ook is de 109 kleiner waardoor een kleinere ventilator gebruikt wordt, deze maakt waarschijnlijk wat meer geluid.
Bedankt voor je feedback. Nog even om mijn nieuwsgierigheid te bevredigenMagic schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:38:
[...]
Ikzelf heb de 209 en een vriend de 209+II. Ik heb ze nooit naast elkaar gezet, maar mijn indruk is als volgt:
1. Ja, de ventilator van de 209+II maakt ietsje meer lawaai, het systeem wordt ook een tikje warmer. Om op een slaapkamer neer te zetten maken ze allebei iets teveel lawaai, maar in een woonkamer vallen ze beide qua geluid in het niet.
2. de snelheid blijft achter op de doorvoersnelheid van de gigabit lan. Je kunt dus rustig 5400rpm schijven gebruiken zonder merkbare performance vermindering.
3. Nee, dit kan niet. JBOD schrijft eerst 1 schijf vol, en begint dan pas aan de 2e. Als je "simple" gebruikt dan kan dit wel. Je kunt aangeven op welke schijf een share moet komen.
4. 109 en 209 zijn exact hetzelfde qua hardware, met uitzondering van het aantal schijven dat er inpast. Ook is de 109 kleiner waardoor een kleinere ventilator gebruikt wordt, deze maakt waarschijnlijk wat meer geluid.
Voornamelijk de prijs, en het beetje extra energiegebruik dat de +II meebrengt. De performance is ruim voldoende voor hoe ik hem gebruik, Ik heb er dan ook geen moment spijt van gehad dat ik de +II niet gekozen heb.Anoniem: 83396 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:44:
[...]
Bedankt voor je feedback. Nog even om mijn nieuwsgierigheid te bevredigenWaarom heb jijzelf niet gekozen voor de +II ? En wat is een share? Als ik 'simple' gebruik beperk ik dan de mogelijkheden van het apparaat?
Een share is wat in windows een gedeelde map genoemd wordt
Bij Simple beperk je de mogelijkheden zeker niet. Het enige nadeel dat je hebt is dat een gedeelde map geen 2 schijven kan overbruggen. Bijvoorbeeld: je hebt 2 schijven van 1TB in het apparaat: dan kan je bij JBOD of RAID 0 een gedeelde map van 2TB maken. Bij "simple" moet je 2 gedeelde mappen maken van 1TB. Het voordeel is wel dat mocht er een schijf uitvallen dat de data van de goede schijf makkelijker te herstellen is. Bij JBOD is dat ook wel mogelijk, maar moeilijker. Bij RAID 0 ben je alle data kwijt. Ook is het backuppen van schijf 1 naar schijf 2 zinvol, wat bij JBOD of RAID geen nut heeft.
Ik ga kiezen voor de DS209, met 2x WD10EADS Caviar Green schrijven 1 TB, de 1.5 en 2 vallen onder de ondersteunde schijven, de 1TB werkt ook goed als je doorklikt op de site van Synology.
Maar nu een wireless gigabit router... want ik wil wireless aan mijn laptop kunnen zitten. Het schijnt dat de D-Link 655 het goed doet... klopt dit? of de Linksys WRT310N?
Maar nu een wireless gigabit router... want ik wil wireless aan mijn laptop kunnen zitten. Het schijnt dat de D-Link 655 het goed doet... klopt dit? of de Linksys WRT310N?
De DSM 2.2 beta is inmiddels te downloaden:
http://ukdl.synology.com/download/beta/001_System%20Firmware/
Weet jij de change log?SSoaker schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:48:
De DSM 2.2 beta is inmiddels te downloaden:
In de zip file staat alleen de .pat.
Ik ben heel benieuwd naar de beta. Ik ben zelf nog wat huiverig om hem te installeren. Hoe beta is dit? is dit windows-vista-beta of Gmail-beta?
Vorige Beta heb ik ook vanaf het begin gebruikt. Nooit problemen gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er nix bijzonders op heb aan aan packages, eigenlijk helemaal geen. Ik draai een 108j.Magic schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:31:
Ik ben heel benieuwd naar de beta. Ik ben zelf nog wat huiverig om hem te installeren. Hoe beta is dit? is dit windows-vista-beta of Gmail-beta?
Edit ; btw, ik zie nu plots een broncontrole. Zat die er al eerder op? Geeft allerlei gegevens over je NAS.
[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 16-07-2009 12:55 ]
http://www.synology.com/enu/news/2009/07.16_firmware.phpTukk schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:22:
[...]
Weet jij de change log?
Ik ga het vanavond of anders morgen installeren, eens kijken of het wat is. Ik draai een 207+.
[ Voor 16% gewijzigd door Pheno79 op 16-07-2009 14:43 ]
http://www.synology.com/e.../Synology_DSM2.2_2009.phpTukk schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:22:
[...]
Weet jij de change log?
More than meets the eye
system specs
Staat er op, doet het. Wat je mag verwachten van een publieke beta 
Ik ga in het weekend nog verder spelen
Ik ga in het weekend nog verder spelen
Nee, dat zat er nog niet op, is in deze versie nieuw. Op zich wel fijn.maartend schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:11:
[...]
Edit ; btw, ik zie nu plots een broncontrole. Zat die er al eerder op? Geeft allerlei gegevens over je NAS.
Ben nu erg blij dat ze nu ook de mogelijkheid geven om een iSCSI-target aan te maken. Kan ik eindelijk een mailservertje draaien zoals ik die wil.
-
Zou je dat kunnen toelichten? Ik dacht dat iSCSI-target was om een share via het internet te mounten alsof het een lokale harddisk is.Edd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:43:
[...]
Ben nu erg blij dat ze nu ook de mogelijkheid geven om een iSCSI-target aan te maken. Kan ik eindelijk een mailservertje draaien zoals ik die wil.
Know Thyself
Ik wil dan ook een gedeelte kunnen gebruiken als lokale harddisk. Kerio MailServer pikt bijvoorbeeld geen UNC paden meer en had sowieso problemen ermee dat het geen NTFS was. Door nu de schijf te koppelen via iSCSI kan ik wel mn diskstation gebruiken als opslagmedium. Ik hou alles liever centraal opgeslagen op mn DS. Zodat bij een crash of reformat ik geen data kwijt ben..SoulWar1 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:06:
[...]
Zou je dat kunnen toelichten? Ik dacht dat iSCSI-target was om een share via het internet te mounten alsof het een lokale harddisk is.
-
Ik werd getriggerd om even te zoeken op dit onderwerp vanwege een artikeltje in de Computer Totaal van juli. Daarin stond een synology interface met een "gepland inschakelen" ... hee dacht ik, wat heb ik gemist, dat zoek ik al jaren op m'n 207+. Maar helaas bij de 207+ ook geen gescheduled power on. Ik mis het behoorlijk.... 's nachts hoeft m'n NAS geen stroom te consumeren.Walkman schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:08:
Heb nog flink doorgelezen en de 207 heeft inderdaad geen scheduled power on, maar alleen maar een scheduled power off. Vindt het zelf wel handig, ben niet van plan 'm elke dag aan te hebben en is handig te weten dat als hij eenmaal aangezet is ik 'm 's avonds om 12 uur zichzelf uit kan laten zetten.
Met een hardware mod zou het moeten kunnen: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=39&t=11533catchingfire schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:50:
[...]
Ik werd getriggerd om even te zoeken op dit onderwerp vanwege een artikeltje in de Computer Totaal van juli. Daarin stond een synology interface met een "gepland inschakelen" ... hee dacht ik, wat heb ik gemist, dat zoek ik al jaren op m'n 207+. Maar helaas bij de 207+ ook geen gescheduled power on. Ik mis het behoorlijk.... 's nachts hoeft m'n NAS geen stroom te consumeren.
Wel in combinatie met zoiets dan:

[ Voor 8% gewijzigd door Wolly op 17-07-2009 23:43 ]
Ik draai nu een tijdje 2.2.
Edit: Ik heb DLNA/UPnP media server op enabled gezet. Vista vindt nog steeds geen streaming device.
Edit2: Probleem ligt aan mn router. Als ik een verbinding met draadje heb, lukt het niet om verbinding te maken met de DS als streaming device. Zodra WiFi is ingeschakeld, lukt het wel.
Hoe moet ik WMP (op Vistamachine) en/of de DS instellen om audio/video te streamen.Supports streaming music, photo and video with Windows Media Player on Vista.
Edit: Ik heb DLNA/UPnP media server op enabled gezet. Vista vindt nog steeds geen streaming device.
Edit2: Probleem ligt aan mn router. Als ik een verbinding met draadje heb, lukt het niet om verbinding te maken met de DS als streaming device. Zodra WiFi is ingeschakeld, lukt het wel.
[ Voor 43% gewijzigd door timovd op 23-07-2009 21:55 ]
Beste mensen, alles draait bij mij inmiddels als een zonnetje. Als beginner wacht ik nog even met 2.2 DSM update. Op zich was de installatie niet super ingewikkeld alleen pakte het mappenbeheer niet meteen, na diverse reboots van diverse apparaten in het netwerk toch nog gelukt.Anoniem: 83396 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:17:
Ik ga kiezen voor de DS209, met 2x WD10EADS Caviar Green schrijven 1 TB, de 1.5 en 2 vallen onder de ondersteunde schijven, de 1TB werkt ook goed als je doorklikt op de site van Synology.
Echter heb ik een vraag/opmerking mbt DS209 mappenbeheer; een map (share) is zichtbaar als externe schijf (netwerkstations) niet als map als zodanig in bijvoorbeeld 'gedeelde mappen' in XP klopt dit? Je kunt dus geen rechten toewijzen aan mappen op deze stations (submapbeheer)?
Bedankt alvast
Dat klopt, het wordt gezien als netwerkschijf, dus je zult op de NAS zelf je beheer moeten regelen.
Vraagje, in SMART krijg ik nu een abnormal te zien, terwijl ik dat bij Volume->getinfo niet zie ook niet bij de disks.
Nu wil ik dit wel proberen te repareren, is het dan het beste om de "kapotte" schijf er uit te halen te formateren en dan kijken of het weer werkt door mijn RAID 1 opnieuw op te laten bouwen? Volgens mij is er namelijk weinig aan de hand, er staat 1 offline uncorrectable, wat op een bad sector wijst.
Nu wil ik dit wel proberen te repareren, is het dan het beste om de "kapotte" schijf er uit te halen te formateren en dan kijken of het weer werkt door mijn RAID 1 opnieuw op te laten bouwen? Volgens mij is er namelijk weinig aan de hand, er staat 1 offline uncorrectable, wat op een bad sector wijst.
Stom lekenvraagje over m'n DS209; hoe kan ik gewoon vanuit Windows mappen aanmaken en bestanden naar de NAS kopieren zonder dat ik eerst in de DSM een folder aan moet maken?
Ik heb een user aangemaakt op de NAS die gelijk is aan de user in Windows, maar dan nog werkt het niet echt..
Ik heb een user aangemaakt op de NAS die gelijk is aan de user in Windows, maar dan nog werkt het niet echt..
Als je met Windows Explorer naarTimmert schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:55:
Stom lekenvraagje over m'n DS209; hoe kan ik gewoon vanuit Windows mappen aanmaken en bestanden naar de NAS kopieren zonder dat ik eerst in de DSM een folder aan moet maken?
code:
1
| \\nasdnsnaam\public |
gaat, krijg je dan de vraag om in te loggen?
Heb je windowsshares al eens geprobeerd?
Dan krijg ik een 'niet nader omschreven fout'. De folder public bestaat trouwens ook niet op de NAS.
Als je met windowsshares bedoelt dat de optie Windows bestand service inschakelen aan moet staat, dat is idd zo
Als je met windowsshares bedoelt dat de optie Windows bestand service inschakelen aan moet staat, dat is idd zo
Ik zit met een probleem met 't afspelen van VIDEO_TS folders op een usbshare (externe harddisk via USB aan m'n 207+ gekoppeld).
Als ik deze af probeer te spelen met MPC-HC door de VIDEO_TS folder op 't MPC-HC icoontje te droppen, of door op de VIDEO_TS.IFO file te dubbelklikken duurt het een tijdje en zegt MPC-HC vervolgens: Cannot find DVD directory.
Speel ik dezelfde folder af vanuit een Synology volume (dus een schijf fysiek in de Synology), dan werken bovenstaande methodes wel. Ik probeer het overigens onder Vista Ult 32b SP1. Met VLC werkt het wel op dezelfde Vista PC en ook op m'n Mac. (maar ik gebruik nu eenmaal graag MPC-HC).
Iemand tips?
Als ik deze af probeer te spelen met MPC-HC door de VIDEO_TS folder op 't MPC-HC icoontje te droppen, of door op de VIDEO_TS.IFO file te dubbelklikken duurt het een tijdje en zegt MPC-HC vervolgens: Cannot find DVD directory.
Speel ik dezelfde folder af vanuit een Synology volume (dus een schijf fysiek in de Synology), dan werken bovenstaande methodes wel. Ik probeer het overigens onder Vista Ult 32b SP1. Met VLC werkt het wel op dezelfde Vista PC en ook op m'n Mac. (maar ik gebruik nu eenmaal graag MPC-HC).
Iemand tips?
Je moet 1) Windows sharing aanzetten op je NAS, 2) een hoofdfolder aanmaken (of meer), en 3) je user rechten geven op die hoofdfolder. Standaard is de hoofdfolder Public al aangemaakt. Binnen een hoofdfolder kun je dan doen wat je wilt, zolang je maar de rechten hebt gegeven aan die user.Timmert schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:27:
Dan krijg ik een 'niet nader omschreven fout'. De folder public bestaat trouwens ook niet op de NAS.
More than meets the eye
system specs
Ik heb momenteel 2 externe USB-schijven aan m'n 207+ hangen, een Aldi Medion HDD2go 1.5TB en een oude WD Mybook Home 500GB. De Medion schijf werkt perfect, de WD is vanaf het moment dat ie in sleep-mode gaat niet meer zichtbaar/toegankelijk, ook niet meer in de Synology GUI. Iemand enig idee?
Momenteel mijn 107+ van een 1TB voorzien (was 500gb)... gelijk de laatste Beta gedownload.
Harde schrijf die erin is gegaan is een Western Digital 1TB met 32 mb cache, Green Power.
Nu temminste een reden om mijn Squeezecenter ook te upgraden
Harde schrijf die erin is gegaan is een Western Digital 1TB met 32 mb cache, Green Power.
Nu temminste een reden om mijn Squeezecenter ook te upgraden
Doe maar een onsje meer...
Deze gaat dicht, gezien we een nieuw deel hebben:
Het grote Synology topic deel 2
Het grote Synology topic deel 2
Dit topic is gesloten.