• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Bij het vullen van mijn NAS DS 207+ loop ik tegen twee "problemen"
1. Bestanden kopieren in vista naar een gedeelde map (niet de standaard video/music etc. mappen) via ctrl-c, ctrl-v of slepen werkt niet.
Vista blijf tijdje resterende berekenen en komt dan met de melding dat er geen/onvoldoende ruimte is. 1 mp3 of een .xls document gaat wel goed en is binnen 1 sec. klaar.
Een .avi van 500-600MB of een stuk of 10 mp3'tjes loopt vast. Na het annuleren en wegklikken van de melding, blijkt dat de bestanden wel zijn aangemaakt, maar niet compleet zijn. Als ik de avi probeer af te spelen zegt VLC dat de .avi broken is. De grootte, aangegeven door explorer, van de bestanden klopt wel.
Ik heb een 100MB testbestand en vanaf mn laptop met XP (via WiFi) kan ik het wel gewoon naar dezelfde map kopieren.
Ga ik op mijn PC naar de gedeelde map en sleep ik het bestand naar mn desktop dan gaat dit wel supersnel. Maar vervolgens van mn desktop weer terug werkt niet.
Is de NAS nog niet helemaal vista compatibel?

2. Ondanks dat ik jumbo frames aan heb staan en de nieuwste firmware er op heb staan kan ik nog steeds maar met max 12000KB/sec uploaden via de FTP.
Ik Jumbo frames op MTU 8000 en op MTU 9000 geprobeerd, geen tot weinig verschil. Ik haal niet meer dan ongeveer 12MB met FlashFXP.
Zit er in FlashFXP ergens een instelling dat 'ie maar max 100Mbit mag gebruiken? Kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets ingesteld hebt, misschien dat het default zo is.
Of zou het aan FlashFXP in het algemeen liggen? Dan probeer ik thuis nog eens een andere FTP client.

Mijn PC en NAS hangen via CAT5E kabels aan een Netgear GS105 1000Mbit switch (poort 1+2), in de 5e poort zit de netwerkkabel die rechtstreeks naar de ADSL router (speedtouch van 3-4 jaar oud) loopt.
De switch geeft bij mijn PC en NAS netjes aan dat het 1000Mbit verbindingen zijn en bij de 5e poort wordt netjes 100Mbit aangegeven (dmv. lampjes)

Iemand die iets herkent van bovenstaand verhaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Arie-Kanarie op 27-11-2008 11:22 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Arie-Kanarie schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:20:
Bij het vullen van mijn NAS DS 207+ loop ik tegen twee "problemen"
1. Bestanden kopieren in vista naar een gedeelde map (niet de standaard video/music etc. mappen) via ctrl-c, ctrl-v of slepen werkt niet.
Vista blijf tijdje resterende berekenen en komt dan met de melding dat er geen/onvoldoende ruimte is. 1 mp3 of een .xls document gaat wel goed en is binnen 1 sec. klaar.
Een .avi van 500-600MB of een stuk of 10 mp3'tjes loopt vast. Na het annuleren en wegklikken van de melding, blijkt dat de bestanden wel zijn aangemaakt, maar niet compleet zijn.
Ik heb een 100MB testbestand en vanaf mn laptop met XP (via WiFi) kan ik het wel gewoon naar dezelfde map kopieren.
Ga ik op mijn PC naar de gedeelde map en sleep ik het bestand naar mn desktop dan gaat dit wel supersnel. Maar vervolgens van mn desktop weer terug werkt niet.
Is de NAS nog niet helemaal vista compatibel?
Ik gebruik Vista en XP. Ik herken dit probleem niet.
Als je dus een 100Mb file van Vista naar de NAS kopieert dan gaat dit altijd fout?
Wat maakt het uit of het de standaard-mappen zijn? (of gaat het alleen fout indien het geen share in windows is?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:23

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ik ken de Netgear GS105 niet heel goed, maar dat is volgens mij een unmanaged Gbit switch van rond de 30 euro?
Ik weet uit ervaring dat de goedkopere Gbit Switches problemen kunnen hebben wanneer je een apparaat op 100Mbit aansluit, dan schakelt de switch intern terug naar die snelheid (adapterlink blijft Gbit aangeven). Probeer het eens met alleen Gbit verbindingen (dus alle andere stekkers eruit).

Hopelijk helpt het !

I play my enemies like a game of chess...

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Tukk schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:23:
[...]

Ik gebruik Vista en XP. Ik herken dit probleem niet.
Als je dus een 100Mb file van Vista naar de NAS kopieert dan gaat dit altijd fout?
Wat maakt het uit of het de standaard-mappen zijn? (of gaat het alleen fout indien het geen share in windows is?
100Mb, of wat voor grootte dan ook. Alleen kleine bestandjes zijn tot nu toe gelukt.
Geen idee of het wat uitmaakt, maar ik dacht ik meld het erbij.
Ik heb de map niet als netwerkshare toegevoegd in windows, maar ga gewoon direct naar \\DSNAS\mapje en doe dan ctrl-v (of daarheen slepen).
Ik zal nog eens proberen of het maken van een share zin heeft.
Angelfire schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:08:
Ik ken de Netgear GS105 niet heel goed, maar dat is volgens mij een unmanaged Gbit switch van rond de 30 euro?
Ik weet uit ervaring dat de goedkopere Gbit Switches problemen kunnen hebben wanneer je een apparaat op 100Mbit aansluit, dan schakelt de switch intern terug naar die snelheid (adapterlink blijft Gbit aangeven). Probeer het eens met alleen Gbit verbindingen (dus alle andere stekkers eruit).

Hopelijk helpt het !
Hij was indd niet duurder dan 40 euro, en bij netgear op de site vind je hem indd bij de groep unmanaged switches.
Ik zal de netwerkkabel die richting de router gaat er eens uit halen en dan opnieuw proberen.
Had al zon flauw vermoeden, maar nog niet getest... Vanavond maar eens doen dan.

Jullie horen nog van mij

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Naar wat geklooi met rechten kan ik nu vanuit Vista ook via de verkenner bestanden kopiëren. Windows XP komt standaard met een login scherm, vista kent dat niet en benaderd de mappen standaard als gast. Weer één van die vooruitgangen van Vista op XP.

Wat betreft de snelheid: het maakt niets uit of ik alleen de NAS en de PC op de gigabit hub aansluit of de NAS en PC rechtstreeks met elkaar verbind. Ik kom niet verder dan 10-12MB upload naar de NAS (via FTP)
Een file van de NAS naar mn PC kopiëren (via verkenner/drag & drop) gaat met ongeveer 20MB/sec. Ook als de kabel naar mn (100Mbit) router in de switch zit.
Zijn WD green 1TB schijven niet snel genoeg? Mijn CAT5(e) kabels niet goed genoeg? Of de onboard NIC van mn ASUS mobo van 1,5 jaar oud niet goed genoeg?
Met 12MB/sec kan ik nog wel leven, maar hoe meer hoe beter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forum leden van tweakers.net.
Zoals zovelen ben ook ik op zoek naar een NAS.
Waar ik hem voor wil gaan gebruiken is:
Opslag voor mijn htpc (vista), laptop Hp pavillion dv 9838, Htc touch diamond en Nokia N82.
Ik wil hem RAID 1 hebben of is dit nodig?.
Mijn hp all in one printer netwerk sharen.
een eigen website maken in de toekomst.
Streamen van films naar de televisie via mijn laptop met HDMI (Vista).
Ik zat zelf te denken aan de Synology 207+
Maar volgens de locale pc winkel is de Netgear ready nas 2000 beter.
http://www.netgear.com/Pr...spx?detail=Specifications

Graag hoor ik van jullie een advies en gebruikers ervaringen met de ready nas 2000.
(volgens de locale pc winkel is de netgear beter ivm warmte en is hij professioneler?)
Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
Bij lokale PC winkels altijd opletten of ze bedoelen dat 'ie voor jou beter is, of beter voor hun eigen marge... In ieder geval doorvragen waarom die Netgear dan beter is. Hoezo 'professioneler' (iemand die dit zegt diskwalificeert zichzelf eigenlijk al), en wat is er dan met die warmte? Ikzelf heb nog geen keuze gemaakt, maar neig toch eerder naar Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:39

Ethirty

Who...me?

Plus voor de Netgear is hot-swap en X-raid, plus voor Synology is AD en NFS support.

Tis maar net waar je meer waarde aan hecht. Ik ben zelf ook nog in dubio

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Arie-Kanarie schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:02:
Naar wat geklooi met rechten kan ik nu vanuit Vista ook via de verkenner bestanden kopiëren. Windows XP komt standaard met een login scherm, vista kent dat niet en benaderd de mappen standaard als gast. Weer één van die vooruitgangen van Vista op XP.

Wat betreft de snelheid: het maakt niets uit of ik alleen de NAS en de PC op de gigabit hub aansluit of de NAS en PC rechtstreeks met elkaar verbind. Ik kom niet verder dan 10-12MB upload naar de NAS (via FTP)
Een file van de NAS naar mn PC kopiëren (via verkenner/drag & drop) gaat met ongeveer 20MB/sec. Ook als de kabel naar mn (100Mbit) router in de switch zit.
Zijn WD green 1TB schijven niet snel genoeg? Mijn CAT5(e) kabels niet goed genoeg? Of de onboard NIC van mn ASUS mobo van 1,5 jaar oud niet goed genoeg?
Met 12MB/sec kan ik nog wel leven, maar hoe meer hoe beter natuurlijk.
Ik heb het even opgezocht wat betreft je Netgear GS105 switch en die zou jumbo frames ondersteunen. Dus dat is de limitatie ook niet. Ik gok dan op je driver voor je Asus mobo dat een upgrade nodig kan hebben voor jumbo frame support.
Soms zijn de netwerkkaarten (vooral de onboard en de aller goedkoopste in de winkel) gewoon geheel niet in staat om jumbo frames te doen. En dan heb je soms nog het volgende en dat is omdat de Windows drivers het niet willen doen. Soms kan je bij Asus je nieuwste drivers downloaden en soms zijn er voor jou netwerkchippie op je mobo al weer nieuwere drivers van de netwerkkaartenchippie bakkers. Voor Broadcom en Realtek kan je vaak nog op hun eigen site drivers vinden. Soms zijn die beter of slechter dan die van je mobo fabrikant.

Een ander ding is dat je drivers het misschien niet opvangen dat de MTU vergroot is. Je kan bij de hardware installatie van je netwerkkaart ook parameters veranderen voor je netwerk kaart. Daar moet ergens het getal 1500 MTU staan (dat is standaard). Misschien moet je die handmatig op 9000 zetten.

suc6

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet echt terug vinden wat voor processor er in de netgear zit |:( maar hij heeft wel meer geheugen.
128 (synology) vs 256 (netgear).
Ik denk dat het erg belangrijk is met wat voor processor er wordt gewerkt of denken jullie van niet?
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de synology.
Dit omdat ik denk dat de support beter is en er veel goede berichten over zijn.
Het gene wat ik ook nog wil weten of iemand er ervaring heeft met het streamen van video naar een pc, laptop (media center) en dit full hd afspelen op het tv scherm dmv HDMI. en of dit goed lukt met de Synology of Netgear(vrij makkelijk in te stellen) Ik zit namelijk niet echt op te wachten om nog meer apparatuur in mijn toch al over volle tv meubel te plaatsen :? Ik hoop dat jullie mij hier een antwoord op kunnen geven.
Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:30:
Ik kan niet echt terug vinden wat voor processor er in de netgear zit |:( maar hij heeft wel meer geheugen.
128 (synology) vs 256 (netgear).
Ik denk dat het erg belangrijk is met wat voor processor er wordt gewerkt of denken jullie van niet?
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de synology.
Dit omdat ik denk dat de support beter is en er veel goede berichten over zijn.
Het gene wat ik ook nog wil weten of iemand er ervaring heeft met het streamen van video naar een pc, laptop (media center) en dit full hd afspelen op het tv scherm dmv HDMI. en of dit goed lukt met de Synology of Netgear(vrij makkelijk in te stellen) Ik zit namelijk niet echt op te wachten om nog meer apparatuur in mijn toch al over volle tv meubel te plaatsen :? Ik hoop dat jullie mij hier een antwoord op kunnen geven.
Alvast bedankt _/-\o_
Wat is full HD? Full HD vertelt alleen iets over de resolutie, niet over de bitrate en codec. Dit alles bij elkaar vormt de bandbreedte en dan kan je bekijken of die Synology en of Netgear het gaan halen.

Ik denk persoonlijk dat het geen probleem zal zijn. Ik heb een 106e (uber oude processor plus slechts 32MB intern geheugen) met 100MBit/s netwerk en kan het prima streamen over NFS. Via apple talk gaat het ook en via het windows protocol... tja, dat is schokkerig en heeft te maken met de beprkingen in het intern geheugen en het FUBAR protocol IMHO. Ik denk dat het voor beide modellen die je overweegt wel moet lukken, zeker als je met gigabit werkt en je content van hoge kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

VisionMaster schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:35:
[...]

Wat is full HD? Full HD vertelt alleen iets over de resolutie, niet over de bitrate en codec. Dit alles bij elkaar vormt de bandbreedte en dan kan je bekijken of die Synology en of Netgear het gaan halen.

Ik denk persoonlijk dat het geen probleem zal zijn. Ik heb een 106e (uber oude processor plus slechts 32MB intern geheugen) met 100MBit/s netwerk en kan het prima streamen over NFS. Via apple talk gaat het ook en via het windows protocol... tja, dat is schokkerig en heeft te maken met de beprkingen in het intern geheugen en het FUBAR protocol IMHO. Ik denk dat het voor beide modellen die je overweegt wel moet lukken, zeker als je met gigabit werkt en je content van hoge kwaliteit is.
Ik heb geprobeerd NFS te gebruiken op Windows Vista, maar dat was echt lastig.
Het is niet native, het is onderdeel van een grote 'compatibilieits' patch voor windows en het is al weer jaren oude software van MS. Oftewel, hoe heb jij dat gedaan?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Tukk schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:29:
[...]

Ik heb geprobeerd NFS te gebruiken op Windows Vista, maar dat was echt lastig.
Het is niet native, het is onderdeel van een grote 'compatibilieits' patch voor windows en het is al weer jaren oude software van MS. Oftewel, hoe heb jij dat gedaan?
Simpel: Ik gebruik geen Windows...

Ik heb een Mac die native support heeft voor Windows Sharing, Apple sharing, FTP, NFS en nog een paar netwerk dingen. Naar staat heb ik ook nog eens FUSE. En aan de andere kant heb ik mijn Ubuntu desktop met alles van hierboven behalve Apple sharing.

Op de oude Windows XP laptop gebruik ik geen NFS. Dat is te omslachtig. Voor de Windows kant zou ik niets anders kunnen bedenken dan dat je het met gigabit zou moeten kunnen oplossen als je niet uit komt met de bandbreedte.

Met 100Mbit kan ik wel video's bekijken van de netwerk schijf, maar als de kwaliteit te hoog is, dan schokt het al snel. Ik heb mijn VLC's een beetje getuned dat ze meer buffer ruimte mogen maken. Dat helpt aardig, maar dat moet je applicatie maar net ondersteunen.

Een andere oplossing is om in je media speler aan te geven dat je het via een DSL of andere slome internet lijn aan het binnen sleurt. Dan maakt het de buffers groter om de schokken op te vangen. Dat is een truuk die nog wel eens werkt bij tools die niet alles kunnen tweaken, zoals VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld via een software programa er een Upnp speler van te maken?
Ik las ergens dat nero media home zo'n soort functie heeft. heeft iemand dit al geprobeerd?
De xbox 360 waar ik een leek in ben want deze heb ik nog niet en wil ik eigenlijk ook niet,is toch ook windows based? waarom kan men daar dan wel mee streamen en met vista blijkbaar niet? Dit zou toch software matig opgelost kunnen worden 8)7. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is erg makkelijk om NFS client te installeren.op (iig) Win XP pro

Men gaat naar
http://www.microsoft.com/...878FF11778&displaylang=en

Aangepast installeren en dan alleen de NFS client installeren

Verder hoef je niets specifiek in te stellen en je kan meteen bij je netwerk NFS network zien. En dan stottert het niet meer :Y)

Enige is dat wegschrijven bij NFS niet helemaal lekker liep, maar daar kan je gewoon je schijf via windows netwerk benaderen.

Voor windows Vista kan men dit gebruiken, dit heb ik zelf niet gedaan en kan ik nu ook niet testen, dus dat mag iemand anders proberen

http://blogs.msdn.com/sfu...ty-and-windows-vista.aspx

[ Voor 18% gewijzigd door Hooglander1 op 30-11-2008 14:51 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Hooglander1 schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:48:
Het is erg makkelijk om NFS client te installeren.op (iig) Win XP pro

Men gaat naar
http://www.microsoft.com/...878FF11778&displaylang=en

Aangepast installeren en dan alleen de NFS client installeren

Verder hoef je niets specifiek in te stellen en je kan meteen bij je netwerk NFS network zien. En dan stottert het niet meer :Y)

Enige is dat wegschrijven bij NFS niet helemaal lekker liep, maar daar kan je gewoon je schijf via windows netwerk benaderen.

Voor windows Vista kan men dit gebruiken, dit heb ik zelf niet gedaan en kan ik nu ook niet testen, dus dat mag iemand anders proberen

http://blogs.msdn.com/sfu...ty-and-windows-vista.aspx
Die voor XP ken ik, vond het niet prettig werken (IMHO).
Deze service is in vista alleen bij de duurste 2 versies, ik gebruik nu Home Premium en kan het dus niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het werkt ook niet geweldig, maar het scheelt wel een heleboel overzetten. Voor af een toe een filmpje streamen vind ik het prima vind ik. Anders moet ik 1GB eerst overzetten voor ik iets kan kijken. Dat hoeft nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het toch graag met UPnP willen proberen op mijn laptop. Ik zag dat ik daar Quickplay van cyberlink op heb zitten met een mogelijkheid tot UPnP folder toevoegen. Als ik dat opstart gaat hij zoeken naar een media server.
Kan ik dit ook inderdaad instellen op de DS 207+ zodat hij dus word gezien in Quickplay?
En als hij hem dan ziet dan moet het toch mogelijk zijn om media te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:01:
Ik zou het toch graag met UPnP willen proberen op mijn laptop. Ik zag dat ik daar Quickplay van cyberlink op heb zitten met een mogelijkheid tot UPnP folder toevoegen. Als ik dat opstart gaat hij zoeken naar een media server.
Kan ik dit ook inderdaad instellen op de DS 207+ zodat hij dus word gezien in Quickplay?
En als hij hem dan ziet dan moet het toch mogelijk zijn om media te streamen?
Probeer het zou ik zeggen en meld je bevindingen. Daarom geef ik graag mijn NAS een vast IP adres, dan kan ik lekker spelen met tools die dit soort dingen kunnen. Sommige media spelers kunnen via Bonjour/ZeroConf/Multicast-DNS een lijstje opbouwen of de UPnP endpoint vinden en de andere aangeboden services vinden. Erg praktisch, zeker als je NAS toch niet een vast IP adrs heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

VisionMaster schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:01:
[...]

Ik heb het even opgezocht wat betreft je Netgear GS105 switch en die zou jumbo frames ondersteunen. Dus dat is de limitatie ook niet. Ik gok dan op je driver voor je Asus mobo dat een upgrade nodig kan hebben voor jumbo frame support.
Soms zijn de netwerkkaarten (vooral de onboard en de aller goedkoopste in de winkel) gewoon geheel niet in staat om jumbo frames te doen. En dan heb je soms nog het volgende en dat is omdat de Windows drivers het niet willen doen. Soms kan je bij Asus je nieuwste drivers downloaden en soms zijn er voor jou netwerkchippie op je mobo al weer nieuwere drivers van de netwerkkaartenchippie bakkers. Voor Broadcom en Realtek kan je vaak nog op hun eigen site drivers vinden. Soms zijn die beter of slechter dan die van je mobo fabrikant.

Een ander ding is dat je drivers het misschien niet opvangen dat de MTU vergroot is. Je kan bij de hardware installatie van je netwerkkaart ook parameters veranderen voor je netwerk kaart. Daar moet ergens het getal 1500 MTU staan (dat is standaard). Misschien moet je die handmatig op 9000 zetten.

suc6
Bedankt voor de tip.
Ik heb van de ASUS site even nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd. Het lijstje eigenschappen op het tabblad Geavanceerd bij de eigenschappen van de netwerkkaart is een stuk langer geworden.
Er staat nu ook Jumbo Frame tussen, die heb ik nu op het maximum (7KB MTU) gezet.
De eigenschap Speed&Duplex (ook nieuw) heb ik op 1.0 Gbps Full Duplex gezet.
Als ik nu met FlashFXP wat ga uploaden begint het met zon 10000KB/sec en loopt het langzaam op naar 15000KB/sec. Wel iets sneller dus, maar volgens mij nog geen volledig 1Gbit.
Mijn mobo is trouwens een ASUS M2A-VM HDMI en heb nu drivers van januari '08. Zal op de realtek-site eens kijken of er nog nieuwere zijn.

Nog wat info, geen idee of het iets toevoegd, maar wie weet:
Als ik de PC aanzet dan brand eerst alleen het lampje van 100Mbit, dan begint Vista te laden, tijdens het laden gaat het lampje even uit en dan weer aan (ws wordt dan de netwerkdriver geladen) en vlak daarna begint ook het 1000Mbit lampje te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Snelheid is afhankelijk van vele factoren, als Download station aanstaat met hoge snelheden en veel connecties zakt je snelheid ook al. Meer dan 20 MB/s haal je sowieso niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.synology.com/enu/products/images/perf_1013_raid1_02.jpg

Downloaden is een betere test, is minder afhankelijk van de processor van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42

Eagle Creek

Breathing security

VisionMaster schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:51:
[...]

Uhm, zo werkt dat niet...

(...)

De Synology NAS-en hebben een tooltje die een broadcast doet door het netwerk om het schijfje te vinden. Daarmee kan je je netwerk schijf terug vinden en de netwerk mapping mee maken naar de windows shares op de NAS.
Akkoord en klopt maar DHCP heeft verder geen invloed op m'n Synology daar ik hem gewoon netjes een IP heb toegewezen. Mocht DNS eens gaan bokken heb ik geen zin om te gaan zoeken.

Van verschillende PC's (XP en Vista) wordt de schijf niet gevonden door de Download Manager terwijl de Config Manager geen problemen heeft.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:59
Wilde mijn foto's op mijn 207+ zetten met als resultaat:

Vanaf mijn mac via de kabel, 24GB in 117uur.
Vanaf externe HDD, via USB direct aan de 207+ in slechts 527uur.

Kan dat sneller? De Hdd er uit slopen en in de computer bouwen gaat me ook wat te ver.

@Edit@ ik merk dat het via Filestation iets sneller gaat........... |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Kettingspanner op 01-12-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Via ftp? Uitgaande van 100 mbit zou je in een uurtje klaar moeten zijn.

Wel even alle downloads e.d. stilzetten. Dat scheelt een hele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Eagle Creek schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:24:
[...]

Akkoord en klopt maar DHCP heeft verder geen invloed op m'n Synology daar ik hem gewoon netjes een IP heb toegewezen. Mocht DNS eens gaan bokken heb ik geen zin om te gaan zoeken.

Van verschillende PC's (XP en Vista) wordt de schijf niet gevonden door de Download Manager terwijl de Config Manager geen problemen heeft.
Nou, daar heb ik laatst al eens wat eerder van gehoord. De firmware versie en de download manager versie moeten gelijk opgaan. Heb je de laatste firmware, download en installeer de laatste download manager.

Heb je niet de laatste firmware, dan moet je met je download manager downgraden.

De download manager gebruikt net effe een andere interface dan de Config Manager en er is iets verklooit in het protocol tussen de versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Nu dacht ik dat dit al zo was maar zeker weten doe ik het niet. Ga ik mee aan de slag, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Hij doet het!
Gaan we eens even uitproberen :9 .
Thx.

[ Voor 96% gewijzigd door Eagle Creek op 07-12-2008 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Ik heb nog steeds geen atwoord op de volgende vraag kunnen vinden:

Ik heb gelezen dat de Synology producten newsgroepen aan kunnen. Maar dan met een maximale download snelheid van zo'n 550KB/Sec. Is dit tegenwoordig misschien sneller? Of kan ik voor deze optie misschien beter kijken naar een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

mmmmmark schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:41:

Ik heb gelezen dat de Synology producten newsgroepen aan kunnen. Maar dan met een maximale download snelheid van zo'n 550KB/Sec. Is dit tegenwoordig misschien sneller? Of kan ik voor deze optie misschien beter kijken naar een ander merk?
Ik zou niet weten waarom dit maximum er in zit. Misschien heeft het te maken met het aantal chunks en de assamblage van de files tijdens de download die de processor kracht te veel aan het werk zet om de download nog hoog te houden, maar ik betwijfel dit. Ik heb het nog niet mogen proberen vanuit mijn NAS, maar ik zou niet weten waarom ik mijn 1MB/s niet kan volstouwen met een NZB download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

VisionMaster schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:52:
[...]

Ik zou niet weten waarom dit maximum er in zit. Misschien heeft het te maken met het aantal chunks en de assamblage van de files tijdens de download die de processor kracht te veel aan het werk zet om de download nog hoog te houden, maar ik betwijfel dit. Ik heb het nog niet mogen proberen vanuit mijn NAS, maar ik zou niet weten waarom ik mijn 1MB/s niet kan volstouwen met een NZB download.
Ik zou ook niet weten waarom niet.

Hij kan ook 9 torrents tegelijk up en downloaden aan met totalen van 2 MB/s up én down. Daar ligt ook wel zo ongeveer de grens volgens mij. Maar 450 kB/s lijkt mij wel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Maar nog niemand zelf ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

mmmmmark schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:06:
Maar nog niemand zelf ervaringen ermee?
Een tijd terug vanaf de commandline op de Synology geprobeerd, maar toen had ik geen 20Mb/s (nah ja... 10~11Mb/s eigenlijk) verbinding, maar slechts 4Mb/s (Telfort <= Tiscali) en die kreeg ik vol met mijn Synology 106e (oud model, niet de pittigste processor en met 32MB intern geheugen voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:45
mmmmmark schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:41:

Ik heb zelf een 107+ en die download de 10Mbit ziggo alles-in-1 strak vol, 1,2MB per seconde :)

Eerder werden NZB's (of usenet downloads) alleen maar ondersteund door allerlei third-party programmatuur/firmwares, wellicht dat dit negatieve invloed op de snelheid heeft gehad. Vanaf versie 7.22 (uit september meen ik) zit er standaard NZB support in de download manager.... Werkt best goed. Vannacht toch ff 30GB gedownload. :)

[ Voor 24% gewijzigd door stylezzz op 11-12-2008 10:08 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Voor de mensen die geen zin hebben in gestotter tijdens het streamend kijken vanaf je NAS. Bij mij hielp het enorm door een andere speler te pakken.

In eerste instantie werd ik er door aangetrokken doordat iemand het tipte als een speler die goed werkte om 1080p materiaal af te spelen op een langzamere pc. Aangezien ik een een 3,5 jaar oude laptop (toen wel high-end) heb was dit wel heel handig. Ik heb hem geinstalleerd en ik vind hem erg fijn. Makkelijke user interface en speelt vrijwel alles probleemloos af.

Het is dus "Zoom Player"

http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml

Bevalt mij erg goed, net een aflevering Topgear streamend gekeken en het gaf helemaal geen gestotter, in tegenstelling tot VLC. Ik heb er verder niets aan hoeven tweaken.

[ Voor 0% gewijzigd door Hooglander1 op 11-12-2008 12:54 . Reden: VLC ipv VNC ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hooglander1 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:51:
Voor de mensen die geen zin hebben in gestotter tijdens het streamend kijken vanaf je NAS. Bij mij hielp het enorm door een andere speler te pakken.

In eerste instantie werd ik er door aangetrokken doordat iemand het tipte als een speler die goed werkte om 1080p materiaal af te spelen op een langzamere pc. Aangezien ik een een 3,5 jaar oude laptop (toen wel high-end) heb was dit wel heel handig. Ik heb hem geinstalleerd en ik vind hem erg fijn. Makkelijke user interface en speelt vrijwel alles probleemloos af.

Het is dus "Zoom Player"

http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml

Bevalt mij erg goed, net een aflevering Topgear streamend gekeken en het gaf helemaal geen gestotter, in tegenstelling tot VLC. Ik heb er verder niets aan hoeven tweaken.
Hoe heb je de NAS als streaming opgezet? Bij mij wil de player hem helemaal niet zien.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

superduper schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:02:
[...]

Hoe heb je de NAS als streaming opgezet? Bij mij wil de player hem helemaal niet zien.
Dat is juist het mooie, het is de easy-cheasy ranzige manier.

Gewoon via SMB protocol :) Niet via upnp oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Hooglander1 schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:21:
Via ftp? Uitgaande van 100 mbit zou je in een uurtje klaar moeten zijn.

Wel even alle downloads e.d. stilzetten. Dat scheelt een hele hoop.
Als ik via Filestation kopieer gaat het een stuk sneller! |:(
Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Toegang via internet,

Heb al gezocht, maar niet gevonden. Hoe kom ik op mijn inlogscherm van buitenaf? Als ik mijn IP adres intoets, zoals weergegeven in Manager, kom ik op een scherm met als inlogscherm mijn router. Is er een truc om die te bypassen? Of moet ik de router iets openzetten?

Kan er ook niets over vinden in de handleiding. Tenminste niets wat ik begrijp en met het probleem relateer.
NOOB idd :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

dries77 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:46:
Toegang via internet,

Heb al gezocht, maar niet gevonden. Hoe kom ik op mijn inlogscherm van buitenaf? Als ik mijn IP adres intoets, zoals weergegeven in Manager, kom ik op een scherm met als inlogscherm mijn router. Is er een truc om die te bypassen? Of moet ik de router iets openzetten?

Kan er ook niets over vinden in de handleiding. Tenminste niets wat ik begrijp en met het probleem relateer.
NOOB idd :-(
Lees je eens in over NAT en poorten.

Jij benadert je router als je van buiten komt, op poort 80. Blijkbaar heb je daar je router-web-interface opgezet. Als je naar je NAS wil, via poort 80, of een andere, dan zul je dit in je router moeten configuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het Grote Poortmappingsverhaal

Lees dat eens door, het zal je een heel eind op weg helpen. Overigens loopt de webinterface via poort 80 naar poort 5000, dus die moet je beiden doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Hooglander1 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:45:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Lees dat eens door, het zal je een heel eind op weg helpen. Overigens loopt de webinterface via poort 80 naar poort 5000, dus die moet je beiden doorzetten.
Hoeft niet, ik gebruik poort 80 voor wat anders, ik benader de nas rechtstreeks op 5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik zou zelfs HTTPS aanzetten en poort 5000 negeren en meteen voor 5001 gaan.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Ik ga ff lezen! Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mooi, de nieuwe versie 2.1 van de firmware is uit.
meuk: Synology Disk Station Manager 2.1-0803 bèta

Hieronder mijn oude commentaar op de vorige versie.
Tukk schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:51:
Ik heb tot nu toe 3 commentaarpunten gevonden op de huidige firmware.

1. Via de File-station heb ik geprobeerd 200+ folder en 10.000 files in 1 keer te kopieren, dat werkt niet. Een deel werd gekopieerd, de rest moest ik later in kleine delen wederom kopieren
Nog niet geprobeerd.
2. Het is (nog steeds) niet mogelijk om directories te downloaden via de file-station, alleen files.
Werkt wel!
De directory wordt als een zipfile gedownload.
3. De Audio-station werkt niet snel, zeker niet als je veel muziek op je NAS hebt staan. Ook
is de interface niet optimaal om makkelijk je muziek uit te zoeken (is een understatement).

Weet iemand een andere work-around dan FTP voor het tweede probleem?
Ik heb veel muziek op de NAS staan, daar gaat hij nu veel sneller mee overweg. Libraries maken werkt acceptabel.

Conclusie: * Tukk is blij met de nieuwe firmware... *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 06-01-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:45

Grandmasg

What ever!!!!

* Grandmasg is ook heel tevreden over zijn nieuwe DS 209+ (laatste officiële firmware)

Draai momenteel met 2x Seagate Barracuda 7200.11 ST31500341AS, 1.5TB --> firmware SD1A (niet de originele firmware!! die gaf caching problemen).

Daarnaast heeft ie geen problemen bij het streamen van HD content naar mijn Gigabit Full HD Media Player
Nog niet rechtstreeks omdat de media player wat moeite heeft met de gebruikersnaam + wachtwoord die op een shared directories zit :'(

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

- mail server met SMTP, POP3 en IMAP support
- sub folder rechten
- dual printer support

Dat zijn denk ik toch wel de belangrijkste nieuwe features in die beta.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Na een goeie maand naar volle tevredenheid gewerkt te hebben, begint mn 207+ kuren te vertonen :(
Op mn switch gaat het lampje van 1000mbit verbinding niet branden (bij de poort waar de NAS aan zit) dit was voorheen wel.

Verbinden via IE of opera op poort 5000 of 5001 om in de log te kijken lukt niet. Ik heb op de webserver een simpele index.html staan, die kan ik wel openen, maar klik ik dan op de link naar die verwijst naar photostation dan blijft IE maar weer laden en laden om na een tijdje te zeggen pagina kan niet bereikt worden.

Wel kan ik verbinden met putty via SSH, maar ik ben niet echt thuis in unix dus verder dan ls kom ik ook niet echt.
Browsen via verkenner gaat wel. Alle gedeelde mappen staan snel in beeld als ik via \\ip-adres er heen ga. Vista vraagt mij ook om login gegevens. Maar vervolgens kan ik niet alle mappen bekijken (sommige wel), terwijl ik daar toch wel rechten op heb (99,9% zeker, maar kan niet controleren want kom webinterface niet in)
Mijn xbox kan ook rustig de films afspelen die ik gedeeld heb, dus helemaal stuk is 'ie niet.
Ook de download director verbind zonder problemen en kan ook downloaden, heb even de nieuwste firmware als test gedaan en die loopt nu rustig.

Verbinden via FTP gaat bloedje snel alleen wil ik een mapje openen, dat ik laatst nog kon openen, dan blijft FlashFXP hangen tot de timeout komt.

Alle 4 groene lampjes aan de voorkant branden netjes groen en nu de NAS wat aan het downloaden is knipperen ze zoals het hoort (voor zover ik weet).

Wat kan hier mis zijn? Of misschien handiger: wat is een/de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Herstarten. Probeer via ssh "shutdown -r now" of anders de knop lang ingedrukt houden. Laatste redmiddel is de stroomkabel. Ik heb de mijne al een paar keer met de kabel moeten uitzetten en dat ging elke keer goed, zonder dataverlies. Ik heb rtorrent geinstalleerd en die maakt bij sommige populaire torrents te veel verbindingen voor de Synology. De hele boel loopt dan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:52
Die nieuwe e-mail functionaliteit: Kan je ook instellen dat bijv. de POP3 mailboxen van je provider worden binnengehaald en in de mailbox van een bepaalde gebruiker worden geplaatst?
En de uitgaande mail: Kan je hier de relay server van je provider op installen?
En de beveiliging? Kan je IMAP extern benaderen met SSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 09:13
Flappie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:05:
Die nieuwe e-mail functionaliteit: Kan je ook instellen dat bijv. de POP3 mailboxen van je provider worden binnengehaald en in de mailbox van een bepaalde gebruiker worden geplaatst?
En de uitgaande mail: Kan je hier de relay server van je provider op installen?
En de beveiliging? Kan je IMAP extern benaderen met SSL?
  • Geen pop3 mailboxen leeghalen
  • geen relay server mogelijkheden
  • ssl voor imap/pop3 kan wel
Het is een basis mail server. Handig als je een eigen domein hebt waarvan je de mx records kan aanpassen en dus kan doorsturen naar huis. En je moet geen internet van o.a. wanadoo/orange/online hebben want dan kan je geen mail versturen.

De webmail client is round cube

Jammer genoeg heb ik internet via online :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

remmelt schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:13:
Herstarten. Probeer via ssh "shutdown -r now" of anders de knop lang ingedrukt houden. Laatste redmiddel is de stroomkabel. Ik heb de mijne al een paar keer met de kabel moeten uitzetten en dat ging elke keer goed, zonder dataverlies. Ik heb rtorrent geinstalleerd en die maakt bij sommige populaire torrents te veel verbindingen voor de Synology. De hele boel loopt dan vast.
Shutdown -r now kan ik nog eens proberen.
Ik zet het ding altijd aan via de knop en als ie uit moet druk ik een aantal seconden op de knop totdat het blauwe lampje gaat knipperen. Vlak daarna hoor je dan een mooie pieiep. Is dit een correcte manier van uitzetten of is het beter via het control panel?
De kabel als redmiddel? Je bedoeld gewoon stekker er uit en na een paar seconden er terug in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

De knop inhouden is de juiste manier om hem uit te zetten als je het niet via een webbrowser of SSH kan of wil doen. Bv omdat alle PCs in het netwerk al uitstaan. Niks mis mee.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Precies. Als bij mij rtorrent roet in het eten gooit, werkt zelfs de knop op de voorkant niet meer. Dan is als laatste redmiddel de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ik heb de stekker uit de voeding getrokken. Dus niet uit de NAS zelf, maar het snoer dat van 't stopcontact naar dat blok (hoe heet zoiets?) gaat.
Zoals verwacht gaat de NAS dan uit. Paar seconden gewacht, stekker er weer in en de NAS gaat weer aan (heb ik zo ingesteld). Krijg zelfs netjes een mail dat de NAS onverwacht is uitgegaan. Maar ik kan nog steeds niet bij de webinterface komen.
Hoelang moet de stekker eruit blijven?
Zag op de doos (die hier toevallig nog staat) dat er ook een resetknop achterop zit. Eens in de handleiding kijken wat die doet. Of ben ik dan alles kwijt?
Anders Synology eens mailen, iemand ervaring met de helpdesk? Of is er ook een forum met (nog meer) experts? (staat me iets van bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
De beste plaats is inderdaad http://www.synology-forum.nl/ voor dit soort (technische) vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Laatst online: 23-08 23:43
Op http://www.store.ctn-systeme.de/synology-nas-systeme/index.htm vond ik bij elk model een Atto HD benchmark. Erg handig om te zien wat de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Arie-Kanarie schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:40:
Ik heb de stekker uit de voeding getrokken. Dus niet uit de NAS zelf, maar het snoer dat van 't stopcontact naar dat blok (hoe heet zoiets?) gaat.
Zoals verwacht gaat de NAS dan uit. Paar seconden gewacht, stekker er weer in en de NAS gaat weer aan (heb ik zo ingesteld). Krijg zelfs netjes een mail dat de NAS onverwacht is uitgegaan. Maar ik kan nog steeds niet bij de webinterface komen.
Hoelang moet de stekker eruit blijven?
Zag op de doos (die hier toevallig nog staat) dat er ook een resetknop achterop zit. Eens in de handleiding kijken wat die doet. Of ben ik dan alles kwijt?
Anders Synology eens mailen, iemand ervaring met de helpdesk? Of is er ook een forum met (nog meer) experts? (staat me iets van bij)
Ik denk dat er iets mis is met de webinterface of je systeem ansich. Als je de stekker er uit trekt, dan valt het systeem uit en start het opnieuw op met een gewist geheugen. Eventueel is je systeem je schijf aan het checken op fouten wat voor vertraging kan zorgen. Maar ja... emails verzend het wel. Dus het systeem is toch zeker wel bezig geweest. Misschien hangt het ergens in de opstart routines of is de configuratie voor de httpd service per ongelukg beschadigd.

Kan je me vertellen wat de uitkomst is van het volgende vanuit je command-prompt/terminal venster:
code:
1
2
3
4
telnet <ip-adres NAS> 80
telnet <ip-adres NAS> 8080
telnet <ip-adres NAS> 5000
telnet <ip-adres NAS> 5001

vervang <ip-adres NAS> door het ipadres van je NAS op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

VisionMaster schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:03:
[...]

Ik denk dat er iets mis is met de webinterface of je systeem ansich. Als je de stekker er uit trekt, dan valt het systeem uit en start het opnieuw op met een gewist geheugen. Eventueel is je systeem je schijf aan het checken op fouten wat voor vertraging kan zorgen. Maar ja... emails verzend het wel. Dus het systeem is toch zeker wel bezig geweest. Misschien hangt het ergens in de opstart routines of is de configuratie voor de httpd service per ongelukg beschadigd.

Kan je me vertellen wat de uitkomst is van het volgende vanuit je command-prompt/terminal venster:
code:
1
2
3
4
telnet <ip-adres NAS> 80
telnet <ip-adres NAS> 8080
telnet <ip-adres NAS> 5000
telnet <ip-adres NAS> 5001

vervang <ip-adres NAS> door het ipadres van je NAS op dat moment.
Bedankt voor de reactie.
Was er sinds mn laatste post nog niet mee bezig geweest, maar had voor vanavond wel wat op de planning staan (hoezo toeval ;)).
Ik laat de uitkomsten nog wel even weten. Ik vermoed ook dat er iets beschadigt is, per ongeluk. De spreekwoordelijk Joost mag weten hoe en waarom, maar je kan tegenwoordig alles verwachten van iets met een OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Laatst online: 21:53
Ik heb vorige week een DS 207+ gekocht en heb hem aangesloten. Nu wil ik nzb's downloaden, maar dit werkt niet. na alle gegevens ingevuld te hebben en een download aan te zetten gebeurt er niets en krijg ik in de log te zien dat hij steeds opnieuw probeert.

Ook heb ik SABnzd geinstalleerd, maar hier kan ik niet eens de usenet gegevens invoeren, want dan krijg ik de foutmelding dat hij geen verbinding kan maken met de server.

Ik heb gelezen dat deze foutmelding komt doordat er geen verbinding is met internet, maar hoe kan ik dit oplossen? Kan ik zien of ik met mijn DS207+ op internet kan en als dit niet zo is hoe los ik dit dan op.

Hieronder zal ik de opstelling omschrijven.
Ik heb ziggo alles-in-een dus er staat een ziggo modem (bedraad), hier staat een Netgear WNDR3300 op aangesloten voor het draadloze gedoe en op deze Netgear staat ook mijn DS207+ aangesloten en de ps3.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, want ik kom er echt niet meer uit.

Grtz, Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Laatst online: 13-09 15:12

Tubby

or not to be

Heb je de netwerkinstellingen handmatig of via dhcp ingevoerd, en als je dat handmatig hebt gedaan, heb je daarbij een gateway e.d. ingevuld?

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Deze heb ik handmatig ingesteld en de default gateway is 10.0.0.1

Zo staat het in ipconfig /all aangegeven

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1F-3B-2F-01-49
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::b530:b38d:d580:6003%10(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.0.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 83.80.1.236
10.0.0.1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

En zo staat het ook in de DS207+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 10:56

Local Host

Het forum is om te leren.

Als het er zo instaat heb je een ip-adres conflict ;) ( 2x hetzelfde ip-adress binnen een netwerk gaat niet werken ) Probeer in dat geval je pc eerst op een ander ip-adres te zetten aangezien je niet op de webinterface van de NAS komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Ik zal wel heel dom zijn, maar welke ip adressen zijn hetzelfde?

Ik zie alleen dat de dns server en de standaard gateway (modem) hetzelfde zijn, maar ik dacht dat dit hoorde.

Ik kan trouwens wel in de web interface komen, alleen downloaden werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Laatst online: 09-09 10:56

Local Host

Het forum is om te leren.

omdat je aangaf dat je alles ook zo in de nas had gezet trok ik de conclusie dat je een ip-adres conflict zou hebben. Echter geef je aan dat je wel op de webinterface kunt komen dus wil ik het probleem van het dubbele ip-adres even uitsluiten,

Wat je nog zou kunnen proberen is om zowel je pc als je nas eens op dhcp te zetten. Zo krijgen ze altijd de juiste gegevens van de router ( die meestal standaard dhcp aan heeft staan ) . Wat ook nog zou kunnen is dat je voorheen in je modem/router een NAT tabel hebt aangemaakt met dus een verwijzing naar een ander ip-adres ( pc ) om daar je downloads naar toe te laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Local Host schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 07:57:
omdat je aangaf dat je alles ook zo in de nas had gezet trok ik de conclusie dat je een ip-adres conflict zou hebben. Echter geef je aan dat je wel op de webinterface kunt komen dus wil ik het probleem van het dubbele ip-adres even uitsluiten,

Wat je nog zou kunnen proberen is om zowel je pc als je nas eens op dhcp te zetten. Zo krijgen ze altijd de juiste gegevens van de router ( die meestal standaard dhcp aan heeft staan ) . Wat ook nog zou kunnen is dat je voorheen in je modem/router een NAT tabel hebt aangemaakt met dus een verwijzing naar een ander ip-adres ( pc ) om daar je downloads naar toe te laten sturen.
Het kan ook zo'n mooie router zijn die je een ip-adres via DHCP moet hebben gegeven om je door de firewall te laten. Ik heb dat eens gehad met een sweex router (wat natuurlijk totale onzin is, maar het is leuk om te proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Ik zal het is proberen, als dat niet werkt is er dan een manier om te controleren of ik met deze NAS online kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

thriller schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:47:
Ik zal het is proberen, als dat niet werkt is er dan een manier om te controleren of ik met deze NAS online kan?
Probeer via de webinterface een bestandje te downloaden dat online staat. Een foto ofzo, waar je een directe URL naar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Daar was ik weer, and the results are: NAS back online.
Heb het ding aangezet, via mn PC -> switch -> NAS proberen te bereiken. Dat ging nog steeds niet.
Toen rechtstreeks aan de laptop gehangen nog niet te bereiken op het door mij toegekende IP-adres.
Daarna de synology software maar eens geinstalleerd. Die vond wel een NAS, maar op een ander IP. Proberen te configureren. Dat lukte niet helemaal. Uiteindelijk dan maar op dat IP-adres proberen te bereiken en ja daar ging het heen.
Via de webinterface kon ik wel een vast IP instellen.

Kortom na een tijdje prutsen had ik de boel weer aan het draaien. Kijken hoelang 'ie het volhoud. Dat het IP op DHCP stond, komt waarschijnlijk doordat ik een keer achter op de reset knop heb gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 07:26
Momenteel ben ik bezig om mijn eerste volledige backup te maken. Via een externe USB HD ben ik nu 330gb aan het overpompen. Is ie dan toch weer 6 uur mee bezig...

Misschien dat ik nog een besluit om mijn huidige 500gb te vervangen door een 1tb versie...

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokke77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-03-2023
Heeft er al iemand gespeeld met de instellingen van de SSH daemon? Deze zit nu standaard bij de Synology firmware maar ik zou graag de logging enablen zodat ik kan zien of er login attempts gebeuren + als er ingesteld kan worden dat er gelogd wordt naar auth.log kan ik via ipkg denyhosts installeren zodat bruteforcers automatisch een ip-ban krijgen.

Greetz

Tokke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Local Host schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 07:57:

Heel erg bedankt, ik heb alles op dhcp gezet en het werkt. Nu nog even sabnzd aan de praat krijgen en ik ben gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

tokke77 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:18:
Heeft er al iemand gespeeld met de instellingen van de SSH daemon? Deze zit nu standaard bij de Synology firmware maar ik zou graag de logging enablen zodat ik kan zien of er login attempts gebeuren + als er ingesteld kan worden dat er gelogd wordt naar auth.log kan ik via ipkg denyhosts installeren zodat bruteforcers automatisch een ip-ban krijgen.

Greetz

Tokke
Volgens mij kun je gewoon je /etc/sshd/ssdh_config aanpassen, dan je SSH service restarten dmv /etc/init.d/sshd restart.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:01

Videopac

Rommelt wat aan.

Misschien een domme vraag: ik heb de webserver aangezet en als ik nu naar het ip adres van mijn 207+ ga, krijg ik "Hallo! Welkom in Synology Web Station". Hoe kom ik nou weer in het "gewone" menu?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Poort 5000 (5001 voor https) specificeren in de URL.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 13-09 15:59
Videopac schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:07:
Misschien een domme vraag: ik heb de webserver aangezet en als ik nu naar het ip adres van mijn 207+ ga, krijg ik "Hallo! Welkom in Synology Web Station". Hoe kom ik nou weer in het "gewone" menu?
...of in jouw geval 'webstation' uitzetten in het config menu, aangezien je toch geen website hebt. Dan is je ip-adres voldoende om in de config te komen. :)

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb sinds een tijd nu dat ik met andere computers die niet onder mijn account zijn aangemeld (en dus waarschijnlijk ook in een andere werkgroep zitten) niet meer in de mappen van de NAS kan komen. Ik zie ze wel, maar krijg een foutmelding (of de 'logon sessie is mogelijk al afgesloten' of 'geen toegang, roep admin'). Dit is ook als ik een share wil aanmaken en met de NAS username/pw wil aanmelden.

Ik heb alle bestaande verbindingen met NET USE /DELETE *verwijdererd, maar hij blijft weigeren.

Dit is erg lastig omdat ik vaak backups oid wil maken van computers die even langskomen voor reparatie oid. En vroeger werkte dit gewoon wel...

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:11

NEK

Ik heb nu een klein weekje zijn groter broer, DS209+, in huis en ben daar echt SUPER blij mee!
Rete snel en RAID 1 :9~

Ik gebruik deze NAS alleen voor data-opslag, dus geen overige functies

[ Voor 23% gewijzigd door NEK op 04-02-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01
Heb sinds kort ook een 207+ aangeschaft en er sabnzb op gezet.

Ik heb alleen een probleem met het programma juist in te stellen. Ik wil graag dat ie de downloads in een bepaalde directory neerzet die ook door mijn PCH te benaderen is.

Ik heb al een share aangemaakt genaamd "films". Deze is ook via windows te benaderen.

Wat moet ik nou in SABnzb invullen om de boel op die locatie uit te pakken?

Ik heb trouwens niet veel kaas gegeten van linux. Hoe kan ik gewoonweg de inhoud van de totale HDD zien?

[ Voor 11% gewijzigd door wmeester op 24-02-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Waarom heb je speciaal SABnzb geinstalleerd als je ook de ingebouwde usenet software kan gebruiken?
Deze kun je activeren door de download station aan te zetten via het controle paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

wmeester schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:49:
Heb sinds kort ook een 207+ aangeschaft en er sabnzb op gezet.

Ik heb alleen een probleem met het programma juist in te stellen. Ik wil graag dat ie de downloads in een bepaalde directory neerzet die ook door mijn PCH te benaderen is.

Ik heb al een share aangemaakt genaamd "films". Deze is ook via windows te benaderen.

Wat moet ik nou in SABnzb invullen om de boel op die locatie uit te pakken?

Ik heb trouwens niet veel kaas gegeten van linux. Hoe kan ik gewoonweg de inhoud van de totale HDD zien?
Je kan met telnet inloggen, en dan met Linux commando's de HDD bekijken.

Lees eens over ls, cd en man
Dan moet je al een eindje komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01
Intheweb schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:32:
Waarom heb je speciaal SABnzb geinstalleerd als je ook de ingebouwde usenet software kan gebruiken?
Deze kun je activeren door de download station aan te zetten via het controle paneel.
Die had ik ook al gevonden, ik had hier echter minder ervaringen van gezien
Tukk schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:12:
[...]

Je kan met telnet inloggen, en dan met Linux commando's de HDD bekijken.

Lees eens over ls, cd en man
Dan moet je al een eindje komen.
Ik ben er wel achter gekomen hoe de juiste share te selecteren: /volume1/%sharenaam%

Verder zal ik me inderdaad eens inlezen in de verschillende linux commando's.
(dat is toch heel wat anders dan DOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27
Heeft iemand de 207+ goed werken met 2x een Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB.

Sta op punt van aanschaffen na veel goede berichten te hebben gelezen (en dit forum doorgespit uiteraard)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justin2000 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:59:
Heeft iemand de 207+ goed werken met 2x een Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB.

Sta op punt van aanschaffen na veel goede berichten te hebben gelezen (en dit forum doorgespit uiteraard)
Als je gewoon even naar de site van Synology gaat: http://www.synology.com/enu/support/help-page.php?q_id=130 zie je daar staan dat deze schijf als compatible is getest... Had je zelf ook kunnen doen natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
yep, draait hier al een half jaartje zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22
Hallo allemaal,

Heb sinds een paar weken een 207+ en ben er super tevreden mee :) 8)
Maar heb even een vraagje; heb de info van de SMART test hier bijgevoegd.

Is dit normaal ? en wat is die spin-up time eigenlijk? wil iemand me dit uitleggen?

Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee248/Yihaaa_photos/Diverse/smart.jpg

Bedankt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Yihaaa op 01-03-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa

Heb ze ook 8)

Werkt prima (volgens mij dan he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Yihaaa schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:48:
en wat is die spin-up time eigenlijk? wil iemand me dit uitleggen?
Wikipedia: S.M.A.R.T..

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

.

[ Voor 99% gewijzigd door Robtimus op 02-03-2009 12:03 . Reden: dubbel ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castilio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 07:56
Werkt de "[url="httphttp://www.synology.com/enu/products/features/networkbackup.php"]Network Backup[/url]" ook via het internet? Ik wil namelijk eindelijk wel eens een automatisch fysiek gescheiden backup. De bedoeling is dan ook om zowel bij mij als bij mijn ouders een Synology neer te zetten en ze dan 's nachts te laten synchroniseren. Het lijkt mij dat het gewoon moet kunnen maar ik wil het wel even zeker weten voor ik er twee koop :)

En zo ja moet het dan perse twee Synology NASen zijn of kan er gebackupt worden naar elke ftp-server? want dan kan ik bij mijn ouders misschien een simpelere (goedkopere) NAS zetten

[ Voor 16% gewijzigd door Castilio op 08-03-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Castilio schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:23:
Werkt de "[url="httphttp://www.synology.com/enu/products/features/networkbackup.php"]Network Backup[/url]" ook via het internet? Ik wil namelijk eindelijk wel eens een automatisch fysiek gescheiden backup. De bedoeling is dan ook om zowel bij mij als bij mijn ouders een Synology neer te zetten en ze dan 's nachts te laten synchroniseren. Het lijkt mij dat het gewoon moet kunnen maar ik wil het wel even zeker weten voor ik er twee koop :)

En zo ja moet het dan perse twee Synology NASen zijn of kan er gebackupt worden naar elke ftp-server? want dan kan ik bij mijn ouders misschien een simpelere (goedkopere) NAS zetten
Het kan allemaal. Je kan de met de juiste portforward dat voor elkaar krijgen. Je kan het ook naar een FTP site doen, maar dan moet je zelf een rsync script maken voor de backup. Niet alle mogelijkheden van rsync zitten in de mooie GUI van de webinterface gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Afgelopen zaterdag is firmware DSM 2.1-0832 officieel gereleased. Vooral de mail server en sub-folder privileges lijken me erg handig.

Volledige release notes: http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/DS207+.php

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Laatst online: 12-09 14:07
IceManX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:58:
Afgelopen zaterdag is firmware DSM 2.1-0832 officieel gereleased. Vooral de mail server en sub-folder privileges lijken me erg handig.

Volledige release notes: http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/DS207+.php
Ik ben wel geinteresseerd in DS209+II.
- Bittorrent
- Mailserver
- Back-up
- Centrale opslag
en sychronisatie/ftp naar andere apparaat (Replicatie)

Edit: mijn excuses voor mijn post over DS209+II in topic DS-207

Nu ben ik in de war geraakt met de benamingen.

DS209+ is anders dan DS209+II toch?
(oftewel minder geheugen en minder cpu-snelheid)
Ja

[ Voor 23% gewijzigd door Silver7 op 11-03-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Mooier zou zijn om dit topic algemeen te laten gaan over Synology, aangezien de software voor bijna alle producten hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ben akkoord met Intheweb.

Maar dan moet de openingpost aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Laatst online: 12-09 14:07
abusimbal schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:27:
Ben akkoord met Intheweb.

Maar dan moet de openingpost aangepast worden.
Wat let je om zelf initatief te nemen ;)

Overigens hoe kan ik mezelf laten rinkelen als de Synology DS209+II te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heeft iemand hier ook de melding dat de nieuwe firmware incompatible is?
Ik heb een ds-107.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Tukk schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:47:
Heeft iemand hier ook de melding dat de nieuwe firmware incompatible is?
Ik heb een ds-107.
DS-107 eigenaar meld zich...

Zonder foutmelding echter.

Met welke twee getallen begint je serienummer achterop de NAS? Achter S\N staat dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het begint met 75

edit:
Ik bedenk me iets, ik probeer zelf ook nog even wat.

edit2:
Of je download de firmware van de 107 en niet die van de 508 |:(

[ Voor 96% gewijzigd door Tukk op 11-03-2009 22:00 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.