• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

rem4rk4ble schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:17:
Even een vraagje. als ik met de assistant mijn map op de NAS deel dan krijg ik altijd iets met instellingen behouden omdat er meerdere namen op het netwerk zijn ofzo. Ook iedere keer als ik de pc opnieuw opstart krijg ik bij het openen van mijn map in de NAS: Microsoft Windows Netwerk: Meerdere verbindigen met een server of gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer het opnieuw.

Wat betekent dit?
Windows staat niet toe dat je als verschillende gebruikers met eenzelfde server wil verbinden. Onnoemelijk vervelend maar ik heb er ook geen oplossing voor kunnen vinden en het blijft een van de vervelendste dingen in Windows Networking.

Je kan dus niet mappen aanmaken op je NAS met Jantje en Pietje en dan ook je Windows gebruikers onder de namen Jantje en Pietje met die map laten verbinden.

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
En het is op te lossen, als je in de windows explorer (verkenner ;-) alle verbindingen met je DS verbreekt door hier met de rechtermuisknop op te klikken.
Vervolgens kan je met de "assistant" nieuwe verbindingen maken. Als je nu overal dezelfde inlognaam gebruikt, dan zal je die eerdere melding niet nogmaals krijgen!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

avkooi schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:40:
En het is op te lossen, als je in de windows explorer (verkenner ;-) alle verbindingen met je DS verbreekt door hier met de rechtermuisknop op te klikken.
Vervolgens kan je met de "assistant" nieuwe verbindingen maken. Als je nu overal dezelfde inlognaam gebruikt, dan zal je die eerdere melding niet nogmaals krijgen!
Dat is geen oplossing, maar een workaround. ;) Maar zo is inderdaad de melding weg. Mocht hij hardnekkig zijn dan moet je in een DOS venster even met NETSTAT alle verbindingen wissen.

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Super, bedankt voor de reacties. Ik ga aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik heb sinds een paar weken een DS207+, welke mij prima bevalt. Echter, sinds een paar dagen heb ik nogal wat problemen. Als ik een groot bestand naar de DS wil kopieren zegt windows:

Kan "file" niet kopieren. De opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar

Ook via FilzZilla (FTP) werkt het niet, FileZilla komt dat in een loop van dis/re-connecten. Zeer waarschijnlijk het zelfde probleem, maar met andere symptomen, dus. Ik heb al een thread gepost op het Synology forum, maar daar kom ik niet verder. Vandaar dat ik het hier ook eens wilde proberen, hier zit nogal wat expertise.

Verder gebruik ik WinXP en de FW van de DS is 640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Staat er nog iets interessants in de logs van je Syno? Helpt een reset misschien?

Het klinkt iig als een netwerkprobleem, maar of dat wordt veroorzaakt door de Syno, je PC of enige apparatuur daartussen kan ik niet zeggen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:20:
Hallo allen,

Ik heb sinds een paar weken een DS207+, welke mij prima bevalt. Echter, sinds een paar dagen heb ik nogal wat problemen. Als ik een groot bestand naar de DS wil kopieren zegt windows:

En met de Synology Assistant kun je dan je NAS ook niet vinden?
(heb ik ook vaak last van, kan het niet reproduceren echter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:20:
Hallo allen,

Is de file groter dan 4gb en heb je je NAS met FAT32 geformateerd?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had ik hem in Ext3 geformatteerd, maar dat kan ik niet terugvinden. Dat kan eigenlijk het probleem ook niet zijn, want ik heb er genoeg grotere bestanden naar toe gescheven/afgehaald. het is plotseling gekomen. Kan me alleen niet herinneren of ik na de FW update nog wel eens grote bestanden heb uitgewisseld. ik ga zo eens in de logs duiken en dan post ik het hier wel en synology assistent heb ik nog niet geprobeerd, zal ik zo ook eens doen! goeie tip :)

ps: LOL @ Avatar avatar

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb gisteren een Synology DS207+ gekocht met een 750GB Samsung spinpoint. Gelijk direct enthousiast geinstalleerd, maar loop tegen het volgende probleem aan:

When i start the synology the following things happen:
  1. It finds the synology and knows it has not been installed
  2. I use the one-click finish, so it starts setting network prefernces
  3. It finishes formatting the first partition (system?)
  4. During the formatting of the data partition, the sound of the harddisk starts getting louder sometimes, and when it is almost finished (let's say 90%), it gives a time-out with the message, the connection has been lost
  5. Trying to search for the synology after that leads to the warning screen that either my firewall is on, etc. etc.
  6. It stays this way, only thing is, the synology is still making random noices that sound like hard disk read.
  7. Keeping the powerbutton pressed, leads to a beep followed by a rapid flashing blue power led... after that nothing
Zoals je leest, in het engels, want gekopieerd van het Synology support forum (http://www.synology.com/e...m/viewtopic.php?f=7&t=817) waar iemand hetzelfde probleem had, maar geen oplossing gepost heeft. :'(

Heb daar ook al een reply gepost, maar nog geen reactie en ik dacht: wie weet heeft een van de tweakers een oplossing?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
avkooi schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:30:
Ik gebruik mijn DS ook als SqueezeCenter server ...
Hoe werkt dat precies? Aangezien een SqueezeCenter toch "of" naar een computer met daarop een server-app draaiend luistert, "of" naar een iTunes server? Gaat het via de iTunes toestand in de Synology?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

huistra schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:24:
Heb gisteren een Synology DS207+ gekocht met een 750GB Samsung spinpoint. Gelijk direct enthousiast geinstalleerd, maar loop tegen het volgende probleem aan:

When i start the synology the following things happen:
  1. It finds the synology and knows it has not been installed
  2. I use the one-click finish, so it starts setting network prefernces
  3. It finishes formatting the first partition (system?)
  4. During the formatting of the data partition, the sound of the harddisk starts getting louder sometimes, and when it is almost finished (let's say 90%), it gives a time-out with the message, the connection has been lost
  5. Trying to search for the synology after that leads to the warning screen that either my firewall is on, etc. etc.
  6. It stays this way, only thing is, the synology is still making random noices that sound like hard disk read.
  7. Keeping the powerbutton pressed, leads to a beep followed by a rapid flashing blue power led... after that nothing
Zoals je leest, in het engels, want gekopieerd van het Synology support forum (http://www.synology.com/e...m/viewtopic.php?f=7&t=817) waar iemand hetzelfde probleem had, maar geen oplossing gepost heeft. :'(

Heb daar ook al een reply gepost, maar nog geen reactie en ik dacht: wie weet heeft een van de tweakers een oplossing?
Ik kan je melden dat ik dezelfde config heb en dat het bij mij werkt.
Doet de HDD het in je PC?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• huistra
Tukk schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:28:
[...]

Ik kan je melden dat ik dezelfde config heb en dat het bij mij werkt.
Doet de HDD het in je PC?
Heb helaas alleen een notebook, dus kan het lastig testen. Je vermoedt een DOA van de harde schijf? De schijf is direct ingebouwd in de zaak waarin ik de DS207 gekocht heb, weet niet of ze hem daar direct getest hebben.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

huistra schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:31:
[...]

Heb helaas alleen een notebook, dus kan het lastig testen. Je vermoedt een DOA van de harde schijf? De schijf is direct ingebouwd in de zaak waarin ik de DS207 gekocht heb, weet niet of ze hem daar direct getest hebben.
Als de schijf het wel doet in een pc, dan is het geen DOA.
Nu weet je niet of je naar je HDD of naar je NAS moet kijken om het probleem te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Heeft iemand het nieuwe packaging systeem al bekeken? .spk packages kunnen toegevoegd worden.
Wellicht zijn er dus pakketten zoals mailservers en sabnzbd+ voor te maken?
tarbal+config file= spk package.

Een voorbeeld via Synology: http://download.synology.com/download/beta/004_Packages/

[ Voor 18% gewijzigd door wouter1971 op 15-09-2008 11:42 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huistra
Tukk schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:50:
[...]

Als de schijf het wel doet in een pc, dan is het geen DOA.
Nu weet je niet of je naar je HDD of naar je NAS moet kijken om het probleem te voorkomen.
Even voor het archief: het was inderdaad een defecte HDD: na vervanging door een nieuw exemplaar draait het als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

wouter1971 schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:41:
Heeft iemand het nieuwe packaging systeem al bekeken? .spk packages kunnen toegevoegd worden.
Wellicht zijn er dus pakketten zoals mailservers en sabnzbd+ voor te maken?
tarbal+config file= spk package.

Een voorbeeld via Synology: http://download.synology.com/download/beta/004_Packages/
Als het klopt, dan komt vandaag de echte release van deze versie uit, zoal vermeld in de meuktracker: meuk: Synology Disk Station Manager 2.0-0717 RC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Ik heb die 717 al draaien en loopt prima, ben alleen benieuwd naar de packages, er staat er al 1 voor squeezeserver. Wellicht ga ikzelf eens proberen een sabnzbd package te maken.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Een week later dan verwacht, maar vandaag is 0722 gereleased. Vanavond maar eens upgraden (na eerst /lib/ipkg te hebben gebackupped ;))

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
De 722 release is uit, finaly!

Aangezien de officiele site altijd verschrikkelijk traag is hier alvast 2 mirrors:

http://www.cavedist.com/D...ogy_88f5281_107+_0722.zip
http://www.pruttelpot.com/synology_88f5281_107+_0722.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Is hierin ook de slapelooshied van de Samsungs opgelost? Ik kan dit niet in een eerdere release note terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
ze hebben er wel aan gewerkt, maar specifiek Samsung wordt niet gemeldt.

edit: is het trouwens een idee om dit topic tot Algemeen Synology topic om te dopen? Ik zelf heb namelijk de Diskstation 107+.

[ Voor 47% gewijzigd door wheeler op 22-09-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Weet iemand of een bestaande SABnzbd inclusief par en rar blijft functioneren na het upgraden van de firmware? Op dit moment is het forum (.com) niet te bereiken dus kan ik hier geen antwoord op vinden.

Op dit moment gebruik ik SABnzbd 0.4.3 samen met de de vorige firmware en dit werkt namelijk goed en ik wil niet dat dit verloren gaat met de update. De nieuwsgroepen toevoeging in deze firmware is leuk maar ik gebruik liever SABnzbd.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

Ik ga NU updaten dus ik laat je het weten of SABnzbd blijft werken (ik heb versie 0.4.4)

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ligt er denk ik ook aan hoe je het hebt geinstalleerd.

Mijn /lib/ipkg was volledig verwijderd, maar omdat die vantevoren had gebackupped kon ik die terugzettene en hoppa, alles werkte weer. Poort 3690 (subversion) en 2401 (cvs) staan ook nog gewoon open. Het enige dat niet werkt is uptime, maar ik weet eigenlijk niet eens of dat eerst wel werkte.

De download manager pagina is trouwens gescheiden van de management pagina, maar allebei hebben rechtsboven een link naar de ander.

[ Voor 16% gewijzigd door Robtimus op 22-09-2008 21:30 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Vraag:

Ik heb een gebruiker aangemaakt die op mijn fileserver mag komen. Echter wanneer deze gebruiker verbinding maakt via mijn IP adres (xxx.xxx.xx.xxx:5000) dan kan diegene ook inloggen in de management. Dat wil ik echter niet, ik wil alleen de gebruiker toegang geven tot de File Station en/of Photo Station.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de firmware voor ieder apparaat hetzelfde? Dus, met andere woorden, kan ik de 107 firmware op de 207+ zetten? Ivm plat liggende server synology. zie de link naar de 107 firmware.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Dit is de eerste keer dat ik een firmware upgrade ga uitvoeren op dit apparaat. Welke zaken ik van te voren beter even backuppen? Heb namelijk geen ruimte om alle data ergens anders op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:56:
is de firmware voor ieder apparaat hetzelfde? Dus, met andere woorden, kan ik de 107 firmware op de 207+ zetten? Ivm plat liggende server synology. zie de link naar de 107 firmware.
Dat zal toch wel op de site van synology staan?
Radical1980 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:19:
Dit is de eerste keer dat ik een firmware upgrade ga uitvoeren op dit apparaat. Welke zaken ik van te voren beter even backuppen? Heb namelijk geen ruimte om alle data ergens anders op te slaan.
ALS(!) er al wat mis gaat, dan is je HDD nog wel bereikbaar (als je geen RAID hebt gebruikt).
De firmware zal, neem ik toch aan, niets met je HDD doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Tukk op 23-09-2008 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Elke NAS heeft zijn eigen firmware versie. Je kan dus niet zomaar die van een DS107+ installeren op een DS207. Ik heb gemerkt dat er in de update-procedure een test is ingebouwd die controleert of je wel de juiste versie gebruikt.

Verder wordt de firmware wel degelijk op de HDD geïnstalleerd. Enkel voor het booten is een kleine flashrom aanwezig. In theorie is het dus mogelijk dat je HDD corrupt raakt bij een update. Ik ben hiervan echter nog nooit berichten tegengekomen.

Bij het updaten van mijn DS207+ met 2 HDD's in RAID1 trok ik voor de update de SATA -kabel van één drive los. Als er dan iets misgaat, heb je in ieder geval je data nog.

Update: Iemand de DS209+ al gezien? Ik kwam deze link tegen bij Komplett: 2 drivebays, 800 MHz, 512 Mb en zwarte behuizing! Nog niets gezien op de Synology pagina... En dat alles voor € 404,60.

[ Voor 16% gewijzigd door avkooi op 23-09-2008 11:05 . Reden: Opvolger DS207 gesignaleerd? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Alles wat jij zelf hebt aangepast in /etc of /lib, plus de files die ipkg (indien geinstalleerd) daar neer heeft gezet, kun je beter even backuppen. Op /volume1 (waar je echte data staat) gebeurt helemaal niets.

Het is kan trouwens geen kwaad om na de automatische reboot nog een keer te rebooten. Bij mij was dat bij de upgrade naar 0640 nodig om de web UI up2date te krijgen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

IceManX schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:56:
Alles wat jij zelf hebt aangepast in /etc of /lib, plus de files die ipkg (indien geinstalleerd) daar neer heeft gezet, kun je beter even backuppen. Op /volume1 (waar je echte data staat) gebeurt helemaal niets.

Het is kan trouwens geen kwaad om na de automatische reboot nog een keer te rebooten. Bij mij was dat bij de upgrade naar 0640 nodig om de web UI up2date te krijgen.
* Tukk heeft weer wat geleerd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:01

Videopac

Rommelt wat aan.

iemand een snellere url voor de 207+ 722 firmware? Synology is echt baggertraag (5Kb/s).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Op het forum van hen staan snelle mirrors.
http://www.synology.com/e...ewtopic.php?f=120&t=10516
In dat topic staat voor de 207+ oa deze link, die gaat wel snel.
http://www.xs4all.nl/~marklab/synology_88f5281_207+_0722.zip

Vreselijk trage boel op het moment, die synology site.

[ Voor 28% gewijzigd door Pheno79 op 23-09-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Mja, iedereen die zo'n ding heeft wil natuurlijk snel upgraden ;)
En niet alleen de 207+ maar ook alle andere apparaten natuurlijk.

More than meets the eye
system specs

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

kan iemand me in leken-taal uitleggen wat de NFS functie inhoud, wat voor nut heeft, en vooral hoe ik daar gebruik van kan maken met Windows XP Pro?

heb er wel het een en ander over opgezocht, maar ik kom er niet aan uit met alle tech-praat er omheen
Ik hoop dat het Network File System een systeem is waarmee ik via de windows explorer gewoon kan browsen en rechtstreeks bestanden kan openen vanaf de Synology, met hogere snelheden dan het normale windows protocol (ik had al gemerkt dat FTP veel sneller gaat)

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb tot nu toe 3 commentaarpunten gevonden op de huidige firmware.

1. Via de File-station heb ik geprobeerd 200+ folder en 10.000 files in 1 keer te kopieren, dat werkt niet. Een deel werd gekopieerd, de rest moest ik later in kleine delen wederom kopieren

2. Het is (nog steeds) niet mogelijk om directories te downloaden via de file-station, alleen files.

3. De Audio-station werkt niet snel, zeker niet als je veel muziek op je NAS hebt staan. Ook
is de interface niet optimaal om makkelijk je muziek uit te zoeken (is een understatement).

Weet iemand een andere work-around dan FTP voor het tweede probleem?

[ Voor 17% gewijzigd door Tukk op 24-09-2008 10:29 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Patriek schreef op woensdag 24 september 2008 @ 04:32:
kan iemand me in leken-taal uitleggen wat de NFS functie inhoud, wat voor nut heeft, en vooral hoe ik daar gebruik van kan maken met Windows XP Pro?

heb er wel het een en ander over opgezocht, maar ik kom er niet aan uit met alle tech-praat er omheen
Ik hoop dat het Network File System een systeem is waarmee ik via de windows explorer gewoon kan browsen en rechtstreeks bestanden kan openen vanaf de Synology, met hogere snelheden dan het normale windows protocol (ik had al gemerkt dat FTP veel sneller gaat)
NFS is een Network Filesystem waarmee je dus een share (in NFS termen een export) een share point kan laten mounten als een deel van je eigen file structuur. Het protocol is er basaal en low-level, dus de overhead is minimaal en de performance is altijd vrij goed.

Op Unix (ook OSX) en Linux machines zit NFS support in de kernel ingebakken. Voor Windows niet, ik ken er ook geen een voor Windows. Het is opzich een service uit de Unix en Linux hoek. Als je Windows XP Pro hebt (niet home), dan kan je dit proberen:
http://www.microsoft.com/windows/sfu/default.asp

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:16
Tukk schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:51:
Ik heb tot nu toe 3 commentaarpunten gevonden op de huidige firmware.

1. Via de File-station heb ik geprobeerd 200+ folder en 10.000 files in 1 keer te kopieren, dat werkt niet. Een deel werd gekopieerd, de rest moest ik later in kleine delen wederom kopieren

2. Het is (nog steeds) niet mogelijk om directories te downloaden via de file-station, alleen files.

3. De Audio-station werkt niet snel, zeker niet als je veel muziek op je NAS hebt staan. Ook
is de interface niet optimaal om makkelijk je muziek uit te zoeken (is een understatement).

Weet iemand een andere work-around dan FTP voor het tweede probleem?
Voor je eerste puntje log ik wel vaker in via telnet, en move dan zelf alles vanuit de command line.
Misschien kun je ook commandline (g)zippen en dan downloaden?

Ik heb zelf ooit een tooltje (SynoDownloader) gemaakt als alternatief voor die brakke Download Redirector die erbij geleverd wordt, maar blijkbaar hebben ze zoveel veranderd aan het download station dat mijn applicatie niet meer werkt in de nieuwe firmware. Dat worden weer wat dev-uurtjes binnenkort. ;)

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Flard schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:54:
[...]

Voor je eerste puntje log ik wel vaker in via telnet, en move dan zelf alles vanuit de command line.
Misschien kun je ook commandline (g)zippen en dan downloaden?
Daar was ik ook mee begonnen, alleen ik kon geen optie voor mv vinden waarmee ik gehele subdirectories + inhoud kon verplaatsen.

• wouter1971
Wat dacht je van "mv <sourcedir> <targetdir>" :)

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

wouter1971 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:18:
Wat dacht je van "mv <sourcedir> <targetdir>" :)
Met telnet werkte dat bij mij niet.

• wheeler
Link werkt niet en het verhaal is ook niet helemaal duidelijk; is het van belang om dit op Windows machines te gebruiken?

Verwijderd

Hello

Ik heb me ook zo'n DS207+ aangeschaft, maar twijfel nog over de disks, dus zal deze pas later kopen. Ik wou wel de webinterface even bekijken, maar blijkbaar lukt dit niet zonder disks?!
Ledje USBcopy blijft groen knipperen, maar er zit niets in USB. Via synology assistant kan hij ook niets terugvinden ... Dan maar even een oude WD Raptor 74GB ingestoken, maar dan knipperde het status ledje oranje

Best maar wachten op mijn disks veronderstel ik ?

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Op een klein deel in de ROM na komt ook je hele filesystem op je disks te staan. Die heb je dus gewoon nodig.

Die Raptor staat noch op de officiele lijst van supported hard drives noch op de user reported lijst. Wellicht dus gewoon simpelweg not supported. Oranje LED betekent nml volume size < 1GB / firmware niet geinstalleerd (indien constant brandend) of volume crash (knipperend).

Je kan nog proberen met harde schijf erin de Assistant nog een keer te proberen, anders is het inderdaad wachten.

More than meets the eye
system specs

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

wheeler schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:47:
[...]

Link werkt niet en het verhaal is ook niet helemaal duidelijk; is het van belang om dit op Windows machines te gebruiken?
Als je snelle transfers wilt in een interface dat directe I/O ondersteunt, zoals in Samba (de Windows Shares), dan is NFS het overwegen waard. Maar ik heb geen idee of dit wel zo goed werkt op Windows.

Dus... om onzin te voorkomen zou ik gewoon op een Windows machine bij de Windows Sharing protocollen blijven. Hoeveel performance loop je mis?

• wouter1971
Tukk schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:58:
[...]

Met telnet werkte dat bij mij niet.
Wat zegt hij dan?
Ik zit op ssh overigens, telnet is oud.

Verwijderd

IceManX schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:51:
Op een klein deel in de ROM na komt ook je hele filesystem op je disks te staan. Die heb je dus gewoon nodig.

Die Raptor staat noch op de officiele lijst van supported hard drives noch op de user reported lijst. Wellicht dus gewoon simpelweg not supported. Oranje LED betekent nml volume size < 1GB / firmware niet geinstalleerd (indien constant brandend) of volume crash (knipperend).

Je kan nog proberen met harde schijf erin de Assistant nog een keer te proberen, anders is het inderdaad wachten.
Zonet twee SEAGATE'S geïnstalleerd "ST31000340AS", maar het status lampje blijft oranje knipperen ?? Schijven heb ik wel niet geformatteerd ofzo ... Wat doe ik verkeerd???

/EDIT: Never mind, blijkbaar vond synology assistant m'n diskstation niet, waardoor ik natuurlijk de initiële setup kon doorlopen. Op een andere pc met XP lukt het direct. Ik draai Vista + Symantec endpoint security en heb de DS toegevoegd bij exceptions, maar toch vindt hij hem niet ??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 20:17 ]

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Vandaag nog met een collega de hele setup doorlopen, dus ik ben weer up2date ;)

Zitten de Vista PC en de Synology in hetzelfde netwerk? Hebben ze allebei een dynamisch IP adres? Zoja, dan zou de Synology Assistant hem moeten vinden en dan moet je inderdaad de initiele setup doorlopen. Ik raad je wel aan niet de firmware van de CD te installeren maar meteen de nieuwste (0722). Scheelt weer een firmware upgrade ;)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 07:26
Hoeveel mensen hebben hun Synology dag en nacht aanstaan? En hoeveel 'vreet' hij aan stroom gemiddeld?

Zit er over na te denken om hem straks in mijn nieuwe appartement ook dag en nacht aan te zetten.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Intheweb schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:36:
Hoeveel mensen hebben hun Synology dag en nacht aanstaan? En hoeveel 'vreet' hij aan stroom gemiddeld?

Zit er over na te denken om hem straks in mijn nieuwe appartement ook dag en nacht aan te zetten.
Ik denk eerder dat je moet vragen of mensen de NAS wel eens uitzetten. Dat is juist de reden waarom ik dat apparaat heb gekocht. ;)

Op de site van Synology staat per apparaat het aantal W

bv http://www.synology.com/enu/products/DS107/spec.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ik heb het nog niet dag en nacht aanstaan, maar dat komt omdat ie niet in hibernation wilt, ook niet met de nieuwe update. Blijkbaar is de Samsung "bug" nog niet opgelost.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Voorheen had ik een cron scriptje geinstalleerd op mijn Syno en toen ging de disk niet meer in hibernation. Ik denk dat ik het terug zet, want dat de disk een paar keer per dag uit en aan gaat is ook niet goed voor de levensduur. Constant aan houden op een stabiele temperatuur is beter dan steeds die warmte wisselingen.

Daarnaast trekt die harddisk ook niet zoveel extra stroom, dus wat mij betreft nog steeds een ideaal ding om 24/7 aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Laatst online: 15-07-2022
Wel raar dat ik geen geluid via mijn Playstation 3 kan krijgen van MP3`s en video`s worden niet afgespeelt... Ik ging er eigenlijk van uit dat dit wel zou werken? Ook na een firmware update werkt de streaming van de MP3 niet naar de PS3, via de PC wel. En wanneer ik de MP3 kopier naar de PS3 hdd werkt het ook correct. Meer mensen die hier last van hebben?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intheweb schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:36:

Ik heb hem voorlopig ingesteld op 1 uur geen disk activiteit -> hibernate
En vanaf 23u gaat hij sowiezo uit. Dan moet ik hem wel manueel aanzetten als ik van het werk kom, maar erg is dat niet.

Verbruik ?
32.76W (Access);
11.04W (Hibernation)
Wel je schijven nog meetellen natuurlijk.

Ander vraagje van mezelf:

1/ Ik heb nu een map gemapped op mijn PC als Disk "S:\ ".
Het probleem is nu dat wanneer mijn DS in hibernate modus staat en ik 'mijn computer' open klik , dan starten de schijven opnieuw op, ook al dubbelklik niet op de drive zelf ?!
Bestaat er geen andere manier ?

2/ Kan ik mijn DS207+ aansluiten op de PC dmv eSATA om iets sneller te kopiëren ? Of is dit enkel voor externe HDD's ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:19:
[...]

Ik heb hem voorlopig ingesteld op 1 uur geen disk activiteit -> hibernate
En vanaf 23u gaat hij sowiezo uit. Dan moet ik hem wel manueel aanzetten als ik van het werk kom, maar erg is dat niet.

Verbruik ?
32.76W (Access);
11.04W (Hibernation)
Wel je schijven nog meetellen natuurlijk.

Ander vraagje van mezelf:

1/ Ik heb nu een map gemapped op mijn PC als Disk "S:\ ".
Het probleem is nu dat wanneer mijn DS in hibernate modus staat en ik 'mijn computer' open klik , dan starten de schijven opnieuw op, ook al dubbelklik niet op de drive zelf ?!
Bestaat er geen andere manier ?

2/ Kan ik mijn DS207+ aansluiten op de PC dmv eSATA om iets sneller te kopiëren ? Of is dit enkel voor externe HDD's ?
1. Nee
2. Nee

1. Mijn Computer geef een signaal af naar de gemapped de map (argh... ik noem dit zelf altijd een gemountte map of directory of liever gemounte share) en in dit geval is het nu eenmaal van het type signalen dat niet af te vangen valt. In dit geval is het een status update en die krijgt het alleen als de Synology hier op reageert en die moet eerst de disken aanzwengelen. Ik noem een het probleem vanuit Windows. Op mijn Mac OSX doos gaat het alleen interactie aan met de netwerk mounts als ze worden aangesproken. Op Linux met een NFS mount gebeurt er precies hetzelfde als op Windows. Bij Samba shares/mounts weet ik het niet precies. Dan ligt het er maar net aan hoe je het gemount hebt (FUSE of kernel mod) (dacht ik).

2. Nee, de NAS is een computer op zich. Niet een simpele externe disk. Daarnaast zal je een (read-only) EXT2/EXT3 filesystem driver moeten installeren voor Windows om het file systeem te kunnen lezen.

Mijn advies, als je het echt snel wilt hebben:
Neem dan een goede Gigabit switch thuis (tientje meer dan anderen) die Jumbo frames ondersteunt, update je netwerk kaart drivers en stel die ook in op Jumbo frames ondersteuning. Zet je NAS op een MTU (frame size) van 9000 (hoogste) en zorg er voor dat je switch dit ook vanuit de fabriek aan kan. Er zijn al 3Com switches dit dat doen.

Dan moet je boven de 25MB/s uitkunnen komen, dat is de magische grens als je Windows file haring gebruikt met de standaard ethernet framesize van 1500 MTU.

* VisionMaster gaat binnenkort een 1TB harddiskje kopen en het thuisnetwerk upgraden naar Gigabit voor snellere transfers met zijn goude ouwe Synology 106e via NFS of FTP. De 35MB/s van de laptop moet toch te halen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
W.Wezz schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:27:
Wel raar dat ik geen geluid via mijn Playstation 3 kan krijgen van MP3`s en video`s worden niet afgespeelt... Ik ging er eigenlijk van uit dat dit wel zou werken? Ook na een firmware update werkt de streaming van de MP3 niet naar de PS3, via de PC wel. En wanneer ik de MP3 kopier naar de PS3 hdd werkt het ook correct. Meer mensen die hier last van hebben?
Weet iemand waarom ik geen geluid uit de Synology krijg naar mijn PS3? Streaming naar PC en PDA gaat goed - met geluid. En gebruik van Tversity krijg ik ook geluid uit de PS3..vreemd? of niet?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de DS108j draaiend onder Vista. Ik krijg in de verkenner geen toegang tot de aangemaakte mappen in mapstation. Alleen de "public" map is toegankelijk. Hoe los ik dit op?
Tevens staat mijn wachtwoord nog op blanco. Hoe & waar pas ik dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Heb je een user aangemaakt? Heb je die user rechten gegeven op de folders? Of heb je anders guest access wel aangezet op die folders?

Kijk maar eens bij de privileges.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
W.Wezz schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:37:
[...]

Weet iemand waarom ik geen geluid uit de Synology krijg naar mijn PS3? Streaming naar PC en PDA gaat goed - met geluid. En gebruik van Tversity krijg ik ook geluid uit de PS3..vreemd? of niet?
Het is opgelost door middel van een update van de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

avkooi schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:11:
Update: Iemand de DS209+ al gezien? Ik kwam deze link tegen bij Komplett: 2 drivebays, 800 MHz, 512 Mb en zwarte behuizing! Nog niets gezien op de Synology pagina... En dat alles voor € 404,60.
Hier meer verschillen:

CPU
DS207+ 500MHz
DS209+ 800MHz

RAM
DS207+ 128MB
DS209+ 512MB

Color
DS207+ White
DS209+ Black

Max Concurrent connections
DS207+ 32
DS209+ 128

Schedule Power On
DS207+ no
DS209+ yes

Thumbnail Transfer (10 pics)
DS207+ 28 sec
DS209+ 7 sec

Performance (2GB):

Read
DS207+ 36.85
DS209+ 53.62

Write
DS207+ 19.62
DS209+ 42.50

FAN:

Noise Level without drives (est.)
DS207+ 30.5dB
DS209+ 25dB

Size
DS207+ 60mm x 60mm
DS209+ 70mm x 70mm

Fan Behavior
DS207+ Hiber / Normal
DS209+ Hiber / Normal / Active

Ik kan hem leveren voo399 incl. BTW r :)

Leuk dat je hem kunt leveren voor dit bedrag, maar door het hier te plaatsen is het sluikreclame of spam. Het is niet de bedoeling produkten aan te bieden in een topic daar hebben we vraag & aanbod voor, overigens zijn er voor handelaren weer andere spelregels.

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 06-10-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Goed aanbod, maar ik heb hier net een glimmende DS408 staan zoemen. Bevalt ook super! Hij is flink sneller dan mijn vorige DS207+ en de extra ruimte voor de HDD's komt ook van pas. Maar anders was het voor mij inderdaad een serieuze concurrent voor de 207+ en ook financieel een stuk aantrekkelijk dan de 408!

[ Voor 26% gewijzigd door avkooi op 06-10-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb dit nu al een paar keer geprobeerd maar het wil niet lukken:

Hoe kan ik een FTP account aanmaken wat maar 1 specifieke map (ftp_root) te zien krijgt?

Altijd als ik een account aanmaak dan komt dit automatisch in de groep users terecht en dat kan ik niet uitvinken zodat deze gebruiker alle gedeelde mappen kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

superduper schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 08:49:
Ik heb dit nu al een paar keer geprobeerd maar het wil niet lukken:

Hoe kan ik een FTP account aanmaken wat maar 1 specifieke map (ftp_root) te zien krijgt?

Altijd als ik een account aanmaak dan komt dit automatisch in de groep users terecht en dat kan ik niet uitvinken zodat deze gebruiker alle gedeelde mappen kan zien.
Ik heb zelf een nieuwe groep aangemaakt genaamd 'humans' of in jou geval 'selectgroepje'. Dus, zo kan je heel select lees (en schrijf) rechten geven voor je mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel vraagje voor de meeste van jullie,

Kun je de synolygy 207 ook gewoon als een extra drive zien in je windows verkenner?

Gr

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:32

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:49:

Kun je de synolygy 207 ook gewoon als een extra drive zien in je windows verkenner?

Gr

Dennis
Ik weet niet precies of je het bedoelt, maar je kan elke nas "mounten" (simpel gezegt kan je een drive letter koppelen aan een share). Je kan dus (bijvoorbeeld) een T schijf maken die verwijst naar een map op je NAS.

Misschien een tip om de handleiding van deze (prettige !) NAS te lezen !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

VisionMaster schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:39:
[...]

Ik heb zelf een nieuwe groep aangemaakt genaamd 'humans' of in jou geval 'selectgroepje'. Dus, zo kan je heel select lees (en schrijf) rechten geven voor je mappen.
Dat is ook de meeste logische manier inderdaad. Alleen komt een nieuwe gebruiker standaard ook in de groep 'users' terecht. Ik kan dan aanvinken dat hij ook lid is van de FTP_users groep, maar je kan niet de systeemgroep 'users' uitvinken. En door lid te zijn van 'users' kan het ftp account ook in de standaard mappen kijken.

Edit: toch blijkt het wel te werken. Blijkbaar gaat 'geen toegang (ftp groep)' boven 'wel toegang (users groep)'. Vreemd, ik dacht dat het andersom was. Maar goed, het werkt..

[ Voor 12% gewijzigd door superduper op 11-10-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 22:42

Eagle Creek

Breathing security

Gister het 207+ knaapje aangeschaft en ben tot nu toe erg tevreden.. Wel wat storing gehad in het begin en problemen met rechten (zie reactie boven mij) en nog steeds werkt niet alles 100% maar heb er wel vertrouwen in .

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 13-10-2008 00:36 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:49:

Gr

Dennis
Dat kan inderdaad, wel uiteraard nadat je een IP reservation voor je NAS hebt gemaakt in de router (anders KAN die wellicht elke keer een ander IP adres krijgen en dat wil je niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 22:42

Eagle Creek

Breathing security

W.Wezz schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:00:
[...]

Dat kan inderdaad, wel uiteraard nadat je een IP reservation voor je NAS hebt gemaakt in de router (anders KAN die wellicht elke keer een ander IP adres krijgen en dat wil je niet).
Windows kijkt toch niet naar IP? In een DHCP-omgeving kun je gewoon netwerkverbindingen aanmaken in "deze computer".

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

rem4rk4ble schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:17:
Even een vraagje. als ik met de assistant mijn map op de NAS deel dan krijg ik altijd iets met instellingen behouden omdat er meerdere namen op het netwerk zijn ofzo. Ook iedere keer als ik de pc opnieuw opstart krijg ik bij het openen van mijn map in de NAS: Microsoft Windows Netwerk: Meerdere verbindigen met een server of gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer het opnieuw.

Wat betekent dit?
superduper schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:27:
[...]

Windows staat niet toe dat je als verschillende gebruikers met eenzelfde server wil verbinden. Onnoemelijk vervelend maar ik heb er ook geen oplossing voor kunnen vinden en het blijft een van de vervelendste dingen in Windows Networking.
Beetje oftopic, maar ik had dit probleem altijd op me eigen fileserver.
Ik wou als "normale user die niks kan wissen" ingelogd zijn, maar als ik dan es "root" moest wezen kon je ook meteen heel windows uitloggen om dat te fixen.

Uiteindelijk een makkelijkere work around gevonden.
Windows ziet \\fileserver als een ander object dan \\192.0.0.2
En op die manier kun je dus als 2 verschillende gebruikers tegelijk ingelogd zijn.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Eagle Creek schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:51:
[...]

Windows kijkt toch niet naar IP? In een DHCP-omgeving kun je gewoon netwerkverbindingen aanmaken in "deze computer".
Uhm, zo werkt dat niet...

Windows file sharing werkt zowel direct via het IP adres, als de hostnaam via DNS en ook via de windows hostname advertentie (werkgroep en domain). Dat zijn dus drie mogelijkheden waarom je de share kan beginnen. Alleen de laatste valt via de netwerkverbindingen in het menutje direct te selecteren zonder iets zelf in te moeten typen.

Verder is DHCP het protocol waarmee netwerk informatie wordt rondgestuurd om de netwerk configuraties aan machines te geven. In huis-tuin-keuken opstellingen is dat een toegevoegde functie in je router. Dan hebben we het dus over je IP-adres, subnetmask, router/gateway, DNS en soms ook andere informatie.

Dus DHCP in een netwerk wil nog niet zeggen dat je de NAS windows shares vanuit de "deze computer" direct kan selecteren.

De Synology NAS-en hebben een tooltje die een broadcast doet door het netwerk om het schijfje te vinden. Daarmee kan je je netwerk schijf terug vinden en de netwerk mapping mee maken naar de windows shares op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Sinds de nieuwe PS3 firmware (versie 2.5) uit is werkt de DS107+ media streaming niet meer... geen idee of dit door Synology of door Sony gefixed moet worden maar ik mis mijn mediacenter nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Meer info over de opvolger de DS-209+
Datasheet
http://download.synology...._DS209+_Datasheet_enu.pdf

Foto's
http://img243.imageshack.us/my.php?image=ds209left45ql5.jpg
http://img396.imageshack.us/my.php?image=ds209backto5.jpg

399 €, veel geld. Kan je beter 160 € bijleggen, heb je een DS408.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
wheeler schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:12:
Sinds de nieuwe PS3 firmware (versie 2.5) uit is werkt de DS107+ media streaming niet meer... geen idee of dit door Synology of door Sony gefixed moet worden maar ik mis mijn mediacenter nu al.
Dat had ik ook, althans -dat dacht ik-, want toen ik een upgrade kreeg werkte die weer! I love my mediastreamer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 20:25
W.Wezz schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:38:
[...]

Dat had ik ook, althans -dat dacht ik-, want toen ik een upgrade kreeg werkte die weer! I love my mediastreamer :D.
Wil je even uitleggen wie of wat er een upgrade kreeg? Ik heb ook een 107+ en ps3 staan en voel er niet veel voor om m te missen.

Op mn synology staat fw 0722
Op mn ps3 staat fw 2.41

@Wheeler: Heb jij m ook alweer aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
ik zit nu op mijn werk, maar beide firmwares zijn de nieuwste (2.5 en 722) en kan dus niks testen nu. Op Synology forum is ook nog niemand die het heeft opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door wheeler op 15-10-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 20:25
Ik heb me daar gelijk aangesloten bij de slachtoffers. Nu hopen op een snelle fix, wil mn PS3 wel gewoon kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik heb mijn oog laten vallen op dit apparaatje en overweeg er één aan te schaffen. Echter zijn er een aantal zaken belangrijk voor mij, welke ik niet direct via google kan vinden omdat nieuwe firmware bij dit product heel wat zaken veranderd. Ik hoop dat jullie enkele of hopelijk alle vragen kunnen beantwoorden.

Mijn vragen:
- Kan het apparaat eenvoudig met een knop op het apparaat worden uitgezet? Natuurlijk kan het door de stekker eruit te trekken maar heb het liever op een correcte manier.
- Is de ingebouwde webserver+php een "normale" installatie? Of zijn er enkele onderdelen niet aanwezig vanwege het weinige geheugen/processor in het apparaat? (Hiermee bedoel ik bijv. de GD image lib en zip-functionaliteiten van php)
- Kan een USB drive worden aangesloten om zo de website/databases hier vanaf te draaien? Om te voorkomen dat de drive van standby gehaald wordt zodra een bezoeker (of zoekrobot) mijn site bezoekt?
- Is de standby functie van het apparaat per hdd? (share van hdd1 wordt benaderd, gaat hdd2 dan ook van standby?)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

BlackMage schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:22:
Ik heb mijn oog laten vallen op dit apparaatje en overweeg er één aan te schaffen. Echter zijn er een aantal zaken belangrijk voor mij, welke ik niet direct via google kan vinden omdat nieuwe firmware bij dit product heel wat zaken veranderd. Ik hoop dat jullie enkele of hopelijk alle vragen kunnen beantwoorden.

Mijn vragen:
- Kan het apparaat eenvoudig met een knop op het apparaat worden uitgezet? Natuurlijk kan het door de stekker eruit te trekken maar heb het liever op een correcte manier.
Ja
- Is de ingebouwde webserver+php een "normale" installatie? Of zijn er enkele onderdelen niet aanwezig vanwege het weinige geheugen/processor in het apparaat? (Hiermee bedoel ik bijv. de GD image lib en zip-functionaliteiten van php)
Ik heb er een beetje meee gespeeld, volgens mij kun je zaken er bij installeren als die er al niet waren.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

BlackMage schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:22:
Kan het apparaat eenvoudig met een knop op het apparaat worden uitgezet? Natuurlijk kan het door de stekker eruit te trekken maar heb het liever op een correcte manier.
Je moet de powerknop zo'n 4 seconden inhouden, dan gaat ie even piepen en is ie vrij snel uit.
Is de ingebouwde webserver+php een "normale" installatie? Of zijn er enkele onderdelen niet aanwezig vanwege het weinige geheugen/processor in het apparaat? (Hiermee bedoel ik bijv. de GD image lib en zip-functionaliteiten van php)
Ik zal zo eens een phpinfo() draaien, kun je het zien.
Edit: resultaat. Ik heb wel even de hostname en IP adressen veranderd ;)
Kan een USB drive worden aangesloten om zo de website/databases hier vanaf te draaien? Om te voorkomen dat de drive van standby gehaald wordt zodra een bezoeker (of zoekrobot) mijn site bezoekt?
Het draait op Linux, dus het moet kunnen dmv mounten en symlinks. Vergeet alleen niet dat de webserver zelf ed op je interne harde schijf staan en zodra die aangesproken worden komt de drive toch uit standby. Ik denk ook niet dat er zelfs maar een NAS bestaat die niet de schijf van standby zou halen.

Tenzij je Apache zelf opnieuw installeert op je USB drive, maar zelfs dan zou het me niet verbazen als de schijf toch nog zal worden gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Robtimus op 25-10-2008 15:40 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Bedankt voor de snelle reply's.

Als ik het goed begrijp IceManX, dan wordt de firmware van het apparaat op de harddrives gezet en dus niet op een ingebouwd flashgeheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DiskStation> mount
/dev/md0 on / type ext3 (rw,data=ordered)
/tmp on /tmp type tmpfs (rw)
/sys on /sys type sysfs (rw)
/proc/bus/usb on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
/dev/md2 on /volume1 type ext3 (usrquota,grpquota)
/volume1/opt on /opt type --bind (rw)
DiskStation>

Die laatste regel komt door een bootstrap die ik erbij geinstalleerd heb, om zo makkelijker programma's te kunnen installeren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
DiskStation> mdadm --detail /dev/md0
/dev/md0:
        Version : 00.90.03
  Creation Time : Thu Mar 11 04:48:28 2004
     Raid Level : raid1
     Array Size : 787072 (768.75 MiB 805.96 MB)
    Device Size : 787072 (768.75 MiB 805.96 MB)
   Raid Devices : 2
  Total Devices : 2
Preferred Minor : 0
    Persistence : Superblock is persistent

Update Time : Sat Oct 25 18:46:06 2008
          State : clean
 Active Devices : 2
Working Devices : 2
 Failed Devices : 0
  Spare Devices : 0

UUID : 6d873ae1:82fe45a1:1be46f93:6c5a80e6
         Events : 0.64

Number   Major   Minor   RaidDevice State
       0       8       17        0      active sync   /dev/hdb1
       1       8        1        1      active sync   /dev/hda1
DiskStation>

Die /dev/md0 is dus eigenlijk /dev/hda1 en /dev/hdb1. Dat zal wel een foutje in mdadm zijn want hd* betekent IDE apparaten. Het is dus waarschijnlijk /dev/sda1 en /dev/sdb1 (sd* betekent SATA/SCSI apparaten).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
DiskStation> fdisk -l

Disk /dev/sda: 750.1 GB, 750156374016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 91201 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

Device Boot    Start       End    Blocks   Id  System
/dev/sda1               1          98      787153+  fd  Linux raid autodetect
/dev/sda2              99         147      393592+  fd  Linux raid autodetect
/dev/sda3             165       91201   731254702+  fd  Linux raid autodetect

Disk /dev/sdb: 750.1 GB, 750156374016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 91201 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

Device Boot    Start       End    Blocks   Id  System
/dev/sdb1               1          98      787153+  fd  Linux raid autodetect
/dev/sdb2              99         147      393592+  fd  Linux raid autodetect
/dev/sdb3             165       91201   731254702+  fd  Linux raid autodetect
DiskStation>

/dev/sda1 en /dev/sdb1 zijn partities op mijn 2 schijven dus.

Dus wat de Synology bij mij geeft gedaan bij het installeren:
- 1 partitie voor het file system zelf (/ op /dev/md0)
- 1 swap partitie (waarschijnlijk op /dev/md1)
- 1 partitie voor de data (/volume1 op /dev/md2)

/dev/md* houdt trouwens in dat het een RAID partitie is.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinrich_Harrer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb een Synology 207+ gekocht bij Informatique (2 weken geleden) en daar los 2 harde schijven bijgekocht (2x 1TB WD Caviar Black), wederom bij Informatique. Ik heb de schijven aangesloten, aangesloten op mijn router en stroom toegepast.

Bijna alle lampjes branden groen (de 2 hd lampjes en netwerk), behalve het status lampje wat oranje knippert. Wanneer ik via de synology assistent de software probeer te installeren, dan wordt de Synology gevonden, wordt het netwerk geinitialiseerd en wordt begonnen met het formatteren van de harde schijven. Na een seconde of 10 krijg ik een melding dat de verbinding is verbroken en wordt de Synology niet meer gevonden in mijn netwerk.

Ik weet dat het "volume is beschadigd" wanneer het status lampje oranje brand. Ik begrijp alleen niet hoe dat kan wanneer ik de synology nieuw heb gekocht + nieuwe schijven. Ik ben nu al een paar uur aan het zoeken, maar kan niet vinden wat er mis is. Heeft één van jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Je moet eerst de firmware installeren (tip: download meteen de nieuwste van synology.com), maar tijdens dat proces gaat het bij jou blijkbaar fout omdat de netwerk verbinding ermee verloren gaat.

Waarschijnlijk geen schijven probleem dus.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb er (nog) geen verstand van, maar heb je toevallig een wireless netwerk? Zo ja, probeer het via de kabel. Je kan ook nog proberen om die software te gebruiken vanaf een andere pc, mocht je die hebben (grote kans aangezien je een nas hebt gekocht :x)

Als dat nog niet werkt, probeer dan de hardeschijven eruit te halen en deze op een pc aan te sluiten om zo te kijken of je zelf wel handmatig partities kan aanmaken. Als dat op je pc wel werkt, haal dan wel weer alle parities eraf en probeer het nog eens in je NAS.

Als dat niet werkt, zou ik een RMA nummer aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinrich_Harrer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-01-2024
Dank voor jullie reacties. Ik heb in huis géén wireless netwerk, dus dat kan het probleem niet zijn. Ik heb wel een homeplug systeem, maar zowel direct aangesloten op de router als via homeplug krijg ik dezelfde melding.

Overigens, op het moment heb ik idd maar 1 pc (een laptop). De NAS heb ik voornamelijk voor het streamen van media (series, films en MP3).

Kortom, ik ga vanmiddag maar eens proberen of ik de firmware geinstalleerd kan krijgen. Ik heb iig de laatste versie van de website van Synology gedownload.

[ Voor 15% gewijzigd door Heinrich_Harrer op 26-10-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Ik overweeg ook een DS-107(+) of een DS-207(+) aan te schaffen maar vraag me 1 ding af ...

Ik wil `m dus vooral gaan gebruiken om mp3`s en video`s te streamen met mijn ps3, laptop en pc, dit is zo te lezen geen probleem alleen heb ik hier ook een ipod touch (1G). Is het nu ook mogelijk om mijn itunes bibliotheek (op de NAS) met de ipod te bedienen, zoals het ook mogelijk is om via remote de bibliotheek van itunes te bedienen ... en zo dus via mijn versterker muziek luisteren zonder dat m`n pc/laptop aanstaat ?

Dit zou het helemaal een geweldig apparaat maken !!

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik probeer al een tijdje om de multimedia streaming werkend te krijgen. Ik zie de NAS ook staan als uPnP media device in het netwerk maar als ik er op klik opent WMP maar zie ik niets van de NAS terug. In de handleiding staat hier ook niet heel veel over vermeld.

Hoe kan ik de audio en video die op de NAS staat in vista streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

Blijkbaar kan WMP er helaas niet (goed) mee omgaan. Ik heb 't zelf al eens volgens de instructies van MS geprobeerd, maar blijkbaar is WMP niet compatible met de uPnP server van Synology.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

El Martino schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:59:
Blijkbaar kan WMP er helaas niet (goed) mee omgaan. Ik heb 't zelf al eens volgens de instructies van MS geprobeerd, maar blijkbaar is WMP niet compatible met de uPnP server van Synology.
Na veel gezoek ben ik ook tot die conclusie gekomen. Jammer. Hetzelfde geld in mijn geval dan ook voor de iTunes server mogelijkheden: met een iPod Touch blijk je daarmee niet te kunnen communiceren om de muziek daaruit af te spelen of eventueel wireless te syncen. Ik heb beide services dan ook teleurgesteld uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

Dat laatste komt door de iPod Touch zelf, die kan alleen verbinden iTunes zelf, niet met iTunes servers. Ik bedien mijn iTunes wel via mijn iPod Touch (via de Remote applicatie van Apple). De muziek staat wel volledig op mijn Synology. Maar wat dan wel jammer is dat de pc daarvoor toch weer aan moet staan. Een Squeezebox zou bijv. wel een oplossing zijn om de muziek rechtstreeks op je audioinstallatie af te kunnen spelen, maar dat vind ik dan weer jammer van de extra investering die nodig is.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb wederom een vraag over de DS207(+).

In mijn zoektocht naar een geschikte NAS ben ik gestuit op een aanzienlijk goedkoper en beter leverbaar model van Conceptronic, namelijk de CH3SNAS. Na het doorspitten van de functies kwam ik een wel heel aantrekkelijke functie tegen, namelijk de optie om de twee drives zowel in RAID1 als JBOD te zetten. Hierdoor kan ik een stukje van, zeg 20gb, in RAID1 zetten voor extra veiligheid (Documenten bijvoorbeeld) en de rest van de ruimte als JBOD instellen omdat deze data toch niet veilig hoeft te zijn. Hierdoor raak ik niet onnodig veel hardeschijfruimte kwijt terwijl toch mijn documenten veilig staan.

Mijn vraag is nu, kan de DS207+ dit ook?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

BlackMage schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:49:
Ik heb wederom een vraag over de DS207(+).

In mijn zoektocht naar een geschikte NAS ben ik gestuit op een aanzienlijk goedkoper en beter leverbaar model van Conceptronic, namelijk de CH3SNAS. Na het doorspitten van de functies kwam ik een wel heel aantrekkelijke functie tegen, namelijk de optie om de twee drives zowel in RAID1 als JBOD te zetten. Hierdoor kan ik een stukje van, zeg 20gb, in RAID1 zetten voor extra veiligheid (Documenten bijvoorbeeld) en de rest van de ruimte als JBOD instellen omdat deze data toch niet veilig hoeft te zijn. Hierdoor raak ik niet onnodig veel hardeschijfruimte kwijt terwijl toch mijn documenten veilig staan.

Mijn vraag is nu, kan de DS207+ dit ook?

Alvast bedankt.
Zoek en gij zult vinden: http://www.synology.com/enu/products/DS207+/spec.php
JBOD noemen ze basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik had die website al doorgenomen, maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden. Ik kan wel vinden (zowel op de site als de reviews) dat hij zowel RAID1 als JBOD ondersteunt, maar niet of dit ook gelijktijdig kan.

Om mijn verhaal te verduidelijken: Ik wil weten of het mogelijk is om slechts een gedeelte van de hardeschijven te gebruiken in RAID1 (Mirror) en de rest zonder. Ik wil mijn documenten graag veilig hebben, maar de rest van mijn data (voornamelijk downloads) hecht ik minder waarde aan, daarom vind ik het zonde om een volle 1TB schijf op te offeren om mij toch voldoende veiligheid voor mijn documenten te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

BlackMage schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:36:
[...]

Ik had die website al doorgenomen, maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden. Ik kan wel vinden (zowel op de site als de reviews) dat hij zowel RAID1 als JBOD ondersteunt, maar niet of dit ook gelijktijdig kan.

Om mijn verhaal te verduidelijken: Ik wil weten of het mogelijk is om slechts een gedeelte van de hardeschijven te gebruiken in RAID1 (Mirror) en de rest zonder. Ik wil mijn documenten graag veilig hebben, maar de rest van mijn data (voornamelijk downloads) hecht ik minder waarde aan, daarom vind ik het zonde om een volle 1TB schijf op te offeren om mij toch voldoende veiligheid voor mijn documenten te geven.
In dat geval mag je mij vertellen waar het in de Conceptronics pagina's staat vermeld dat je tegelijkertijd twee verschillende manieren van RAID niveaus kan gebruiken. Alleen als ik handmatig software RAID configureer tussen partities kan ik het voor elkaar krijgen. Ik heb tot nu toe nog nooit een NAS gezien die zulke combinaties aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heinrich_Harrer schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:42:
Dank voor jullie reacties. Ik heb in huis géén wireless netwerk, dus dat kan het probleem niet zijn. Ik heb wel een homeplug systeem, maar zowel direct aangesloten op de router als via homeplug krijg ik dezelfde melding.

Overigens, op het moment heb ik idd maar 1 pc (een laptop). De NAS heb ik voornamelijk voor het streamen van media (series, films en MP3).

Kortom, ik ga vanmiddag maar eens proberen of ik de firmware geinstalleerd kan krijgen. Ik heb iig de laatste versie van de website van Synology gedownload.
Probeer eens rechtstreeks op de laptop aan te sluiten met een goede UTP kabel. Loopt hij dan nog steeds vast, dan moet hij terug naar de shop. Ik had dit trouwens ook de eerste keer, tweede poging werkte wel.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Hooglander1 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:34:
[...]

Probeer eens rechtstreeks op de laptop aan te sluiten met een goede UTP kabel. Loopt hij dan nog steeds vast, dan moet hij terug naar de shop. Ik had dit trouwens ook de eerste keer, tweede poging werkte wel.
Ik zou het ook nog even proberen met slechts 1 disk er in, faalt het werk, dan een reboot van de Synology en enkel met de andere disk proberen. Misschien is er een disk rot of vervelend? En is de harddisk misschien niet helemaal compatible? Op de Synology website is een compatibiliteits lijst van alle producten met veel harddisken. Niet iedere SATA schijf is gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Laatst online: 13-09 13:13

CoronelHimself

Division Brabant

Ik heb een probleem met mijn CS-406, plotseling begon die te piepen. Dus snel even naar de beheer-functie gegaan. Daar bleek dat volume 1 was "degrade" en dat ik het moet herstellen. Als ik deze pagina moet geloven (4), dan is waarschijnlijk schijf 1 gecrasht. Nu zal ik deze moeten uitwisselen door een ander. Nu komt er toevalig morgen een andere schijf vrij ook een 320Gb schijf, dus als ik deze dan verwissel en op "repair" klik dan zou alles als het goed is weer moeten werken.

Of zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Nu ik zo het logboek eens doorlees denk ik er ineens aan dat hij vandaag ook al eens "vast" bleef hangen. De CS-406 stond wel aan, maar ineens kon hij niet meer bereikt worden, dus ik denk ik geef hem gewoon een reset. Maar aangezien er na een halve minuut nog niets gebeurde heb ik hem maar een harde reset gegeven. (lees stekker eruit >:) ) Kan dit, dit probleem veroorzaakt hebben?

Logboek

Type Datum / tijd Gebruiker Gebeurtenis
Information 2008/11/10 21:09:19 admin User [admin] logged in [Management] from [10.0.0.151].
Information 2008/11/10 21:08:40 admin System successfully checked consistency of System Volume [Root].
Error 2008/11/10 21:08:40 admin Volume [1] was degrade, please repair it.
Error 2008/11/10 21:02:12 admin Failed to send email. (Failed to connect pop.planet.nl:25).
Warning 2008/11/10 20:59:02 admin System booted up from an improper shutdown.
Information 2008/11/10 20:58:53 admin Windows file service was started.
Information 2008/11/10 20:58:33 admin System started to boot up.

Steam - PTR83

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Heeft iemand de photostation werkend gekregen icm met Tele2?

Ik kan vanuit het netwerk de 207+ prima benaderen, maar vanaf het internet werkt het niet. Voorheen met een standaard modem van telebyte werkte het wel.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.