Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 19:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Arunia schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:32:
Dat seeden van torrents is voor mij de reden waarom ik nog geen NAS had gekocht.
Met de beta versie is het nu dus wel mogelijk? Dat zou wel fantastisch zijn.
Hij is dinsdag gereleased zie ik net, dus niet langer beta!

Vanavond maar eens een backup maken van de zelf aangepaste config files en de configuratie zelf en dan de firmware upgrade maar eens gaan uitvoeren. Laat ik meteen weten of dat na een firmware upgrade weer werkt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 08:45

Pogostokje

* twiet *

Bij mij was de via de prompt zelf aangepaste config nog intact na de upgrade naar de nieuwste final. Ik moet wel zeggen dat het hier alleen ging om de configuratie van samba.

Verder waren alle users en instellingen die je via de webinterface maakt behouden gebleven. De upgrade duurde ongeveer 10-15 minuten, het scherm bleef erg lang staan op 'uploading', maar uiteindelijk volgde toch de reset en na weer een korte tijd kwam het vertrouwde bliepje dat hij gereed was voor gebruik.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 12:10

DeFeCt

je wéét toch

Pheno79 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:53:
Dat ligt eraan hoe groot je data is :)
Ik heb er nu twee samsung F1 inzitten, 2 terabyte. Icm een Samsung ML 2010 printer, zodat dat ding ook nog dienst doet als printserver.

Maar je kunt als je minder data er op hebt natuurlijk je backup verzorgen, dat is allemaal in te stellen.
Maar Raid is gewoon het opbouwen van de volume, als je alle twee de schijven selecteert (CTRL), dan kun je een Raid 0 of 1 maken. Dan is het wachten op het formateren :)
Tnx, net besteld, aanbieding liep tot vandaag... 2x F1 750Gb... ik ben benieuwd, volgens de helpdesk moet ik de schijven er zelf nog inzetten. Is er een stukje hardware waar dan al de synology software opdraait?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 10:25
DeFeCt schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:56:
[...]

Tnx, net besteld, aanbieding liep tot vandaag... 2x F1 750Gb... ik ben benieuwd, volgens de helpdesk moet ik de schijven er zelf nog inzetten. Is er een stukje hardware waar dan al de synology software opdraait?
Het is net ls een normale hd inzetten. Stroomdraadje, datadraadje, vastschroeven, klaar :)
Maar mocht je er niet uit komen, post gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

IceManX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:56:
[...]

Hij is dinsdag gereleased zie ik net, dus niet langer beta!

Vanavond maar eens een backup maken van de zelf aangepaste config files en de configuratie zelf en dan de firmware upgrade maar eens gaan uitvoeren. Laat ik meteen weten of dat na een firmware upgrade weer werkt.
Nou, so much for that idea.

Ik kom thuis met een 750GB Toshiba USB schijf, juist om die Synology te backuppen. Ik sluit hem aan en zie opeens dat de DS 207+ uit staat. Hmmm. Powerknop indrukken - niks.

Uiteindelijk uit elkaar geschroefd, zonder schijven geprobeerd - weer niks (op 1x toevallig na). Met andere woorden: dat ding is dood, wss door een los contact bij de voeding. Draaien aan de kabel hielp alleen totaal niks. Het ligt ook niet aan de adapter want die heeft nog gewoon een brandende groene LED.

Morgen of zaterdag moet ik hem terugsturen naar Digita, en dan zou ik binnen een week een werkende krijgen.

Gelukkig ben ik nu alleen mijn The Tick episodes kwijt - de rest stond al op een kleinere 300GB USB schijf of nog op mijn gewone PC. Zal me leren lui te zijn.

Update: net bij Digita langs geweest, en het blijkt alleen een defecte adapter te zijn. Schijnt wel wat vaker voor te komen... Ze waren na mijn telefoontje van gisteravond al bezig een nieuwe te preppen, maar ze sloten de oude aan met een andere adapter en voila. Ik kreeg zelfs netjes een mailtje dat ie weer up was na een power failure. Vanavond dan maar eens (eindelijk) feedback voor ze achterlaten.

En ja hoor. Ik kom thuis, sluit hem aan: niks. Nou kan het zijn dat ik een vonkje zag toen ik de adapter aansloot, maar dit is toch te belachelijk voor woorden? Je mag voor zoveel geld toch wel verwachten dat de adapter goed werkt? Want aan het stroomblok ligt het niet - de Toshiba schijf werkt er prima op, als ook een ventilator.

[ Voor 23% gewijzigd door Robtimus op 20-06-2008 20:16 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:37
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een DS207+ en moet zeggen bevalt inderdaad zeer goed.
Alleen loop ik toch vast als het gaat om rechten tussen win XP en de NAS.

De volgende melding krijg ik als ik naast de bestaande shares ook een usbbackup share wil aanmaken. "het is niet toegelaten meerdere verbindingen tot stand te brengen met een server die meer dan een gebruikersnaam gebruikt in Windows"

Het probleem is dat alle shares goed te benaderen zijn behalve de usbbackup share map.

Het probleem is als volgt:

Had allemaal shares via windows aangemaakt en dat gaat goed alleen usbbackup als share ging niet echt ook omdat windows gewoonweg zegt je kunt maar met 1 account de shares benaderen. Dit word ook met Synology Assistant vermeld.

Alle shares eens vanuit windows verwijderd en nu de share via de admin account toegevoegd en dan gaat het wel goed en is usbbacup met al zijn bestanden ook via windows verkenner te benaderen. Het probleem is wel natuurlijk dat dit nou niet echt de gewenste oplossing is.

Mocht ik dus een backup terug willen zetten zou ik dus eerst alle andere shares moeten verwijderen voordat ik de usbbackup share toe kan voegen onder de inlognaam admin.

Tot slot ook maar eens gekeken of er verschil was als ik de usbschijf eens in Fat32 zou formarteren maar dat mocht ook geen oplossing bieden.

Ook met de nieuwe firmware blijft het probleem met rechten bestaan.

Doe ik iets fout als het gaat om shares? Want het is toch best lastig als je eerst alle bestaande shares binnen Windows moet verwijderen om met een andere NAS account je backups te kunnen benaderen.

Edit:

Probleem inmiddels opgelost.

Op het engels forum kwam ik toevallig het verhaal ook tegen en daar las ik ook de mogelijke oplossing en inderdaad het werkt nu.

Het maakt dus niet echt uit of de externe hd in native of fat32 is geformarteerd maar waar het wel om gaat zijn de netwerk rechten.

Alle shares had ik via XP netwerk > mapping toevoegen gedaan en alle shares hebben dan ook gewoon het volgde sharenaam en ipnummer bij usbbackup is op een andere manier.
sharenaam maar zonder ipnummer erin en voilla alles werkt nu precies hoe ik het wou hebben.

Korte samenvatting van de oplossing:
make sure you use correctly either "\\Diskstation\usbbackup" or "\\192.168. X.Y\usbbackup" (the Server-definition that you DON USE for the other mapped drives). if the username and password box just keeps reappearing: reboot and try again, i also had this and dont know why sometimes it doesnt work...
bron synology forum eng:

[ Voor 29% gewijzigd door Mabili op 22-06-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 12:10

DeFeCt

je wéét toch

Hier nog een backup vraagje...

Ik heb mijn DS207 net en wil nu shares aanmaken om naar toe te backuppen vanaf mijn pc.
Door multimedia onder network services in de Disk Station Manager aan te vinken krijg ik er een gedeelde map "photo" en "music" bij lijkt echter niet mogelijk om 1 van deze twee folders te kiezen in Data Replicator 3. Zowel admin als user rechten op read/write gezet.

Heeft iemand een idee hoe ik toch naar deze folders kan backuppen? Als ik namelijk zelf een folder "Photos" aanmaak dan zie ik die wel verschijnen in DR3.

[edit]

Uit het synology forum inmiddels begrepen dat DR3 dit inderdaad niet ondersteund.
DR3 does not support the ability of backing up files to multimedia shares; however I'll send your feedback to our development team for consideration.
Mocht iemand een suggestie hebben voor een goede backup tool dan hou ik me aanbevolen :)

[ Voor 24% gewijzigd door DeFeCt op 02-07-2008 11:24 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 21:59
Als je een IMAP-server wil draaien, is er dan enige performance verschil te verwachten tussen de 207+ en 207. (Ik doe niets met de mysql-server, dus daar geen 'load' van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-05 11:28

mux

99% efficient!

Volledig random en tussendoor: ik kan mededelen dat de Rsync-netwerkbackupfaciliteiten van de Synology DS-207+ perfect werken (ik heb het geconfigureerd met Deltacopy op hetzelfde netwerk, zelfde subnet). Werkelijk superhandig!

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 17:44
Ik heb sinds een paar dagen ook een ds207+. Deze heb ik gekocht om een squeezebox duet op aan te sluiten maar ik ontdekte veel meer mogelijkheden.

1. printserver via usb (werkte in 1 keer)
2. opslag van foto's om te bekijken via internet (werkt nog niet)
3. downloaden van torrents (werkt ook nog niet)

voor functie 2 en 3 heb ik wat hulp nodig waarbij ik optie 2 belangrijker vindt. Daar komt bij dat het kopieren van bestanden (gewoon via verkenner naar bv de Y schijf) heel erg langszaam gaat (200kb/s) Even 300 gig aan datat wegzetten duurt dus een eeuwigheid.

hardware:
DS207+ 2x 160 gig (tijdelijk)
Vista machine met onboard lan
Zxyel prestige 2602 adsl router
Telfort 20 mbit

mijn vragen zijn dus:

Wat moet ik doen om extern in te kunnen loggen (binnen netwerk gaat het prima getest met laptop0

Wat kan ik doen om de snelheid te verhogen ?

P.s. ik ben een leek op het netwerk gebied dus het forum van synology heeft me weinig opheldering gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Om extern in te loggen moet je een port forwarden in je zyxel naar je synology (het is ook heel handig om je synology even een vast IP-adres te geven), die snelheid is met de webinterface inderdaad wat laag (hoewel hij volgens mij wel rapper moet dan dat) dus als je echt flink bestanden wil overzetten kun je dat het beste gewoon als netwerkdrive doen.

vast ip-adres, port forwarden en netwerkdrives kun je allemaal vinden met de zoekfunctie op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Had deze vragen ook gesteld in een ander topic, maar ben eigenlijk toch wel gecharmeerd van het 207 model van synology.
  • Ik heb gelezen dat de Synology producten newsgroepen aan kunnen. Maar dan met een maximale download snelheid van zo'n 550KB/Sec. Is dit tegenwoordig misschien sneller? Of kan ik voor deze optie misschien beter kijken naar een ander merk?
  • Ik wil het apparaat ook gaan gebruiken een webpagina/webshop te hosten. Nu heb ik gelezen dat er maximaal 1 domein aan gekoppeld kan worden. Geld dit dan ook bijvoorbeeld voor: Shop.Webpagina.nl, Blog.webpagina.nl en Www.Webpagina.nl? Ik zou bijvoorbeeld een blog willen toevoegen zo.
Iemand ervaring met een webshop hosten op dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

ja, hij ondersteunt dyndns.org, maar ik heb geen ervaring met hosting, dat zal iemand anders moeten bevestigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 19:28
Kan ik met deze nas ook mijn mail beheren?
Ik zou graag willen dat al mijn mail op het nas wordt binnengehaald en opgeslagen. Vervolgens wil ik het vanaf mijn laptop of vanaf webmail al die mail kunnen raadplegen. Eigenlijk hetzelfde als via exchange icm outlook en outlook webaccess.
Krijg ik zoiets voor elkaar met een nas, bv met phpwebmail oid?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:04

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

VivaAtloni schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:05:
Kan ik met deze nas ook mijn mail beheren?
Ik zou graag willen dat al mijn mail op het nas wordt binnengehaald en opgeslagen. Vervolgens wil ik het vanaf mijn laptop of vanaf webmail al die mail kunnen raadplegen. Eigenlijk hetzelfde als via exchange icm outlook en outlook webaccess.
Krijg ik zoiets voor elkaar met een nas, bv met phpwebmail oid?
Ik heb hem nog niet zo lang, maar denk dat dit met wat kunst en vliegwerk wel moet kunnen. Een webserver is standaard mogelijk dus apache werkt al. Als je erin kunt sshs-en dan kan je wel een webmail aplicatie installeren. Of pHp erbij kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:06
Heb even wat vraagjes, en waarschijnlijk zijn ze redelijk simpel.

heb een Synology DS207+ staan met 2x 500GB hierin die op RAID 0 staat. Dus fysiek 1 TB beschikbaar heeft. Nu merk ik gewoon dat een back-up hiervan misschien wel eens wenselijk kan zijn. Nu geloof ik dat er twee mogelijkheden zijn.

1: USB Harddisk koppelen en back-up trekken met de Synology Tools.

2: eSata schijf eraan koppelen, alleen is dit dan een back-up??? Of wordt deze schijf dan puur gekoppeld als extra HD en fungeert deze niet als Back-Up. Wat ik mij tevens afvroeg stel als je de eSata schijf koppelt is het dan mogelijk om er dan wel een RAID Config van te maken op basis van de huidige Config?

De synology draait als muziekserver voor de Logitech Squeezebox en als je de Config van RAID veranderd heeft dit invloed op je opgeslagen data?

Laatste vraag stel ik ga naar een externe eSata schijf a 1TB wat is aan te raden om aan de Synology te koppelen?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
ssj3gohan schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:07:
Om extern in te loggen moet je een port forwarden in je zyxel naar je synology (het is ook heel handig om je synology even een vast IP-adres te geven), die snelheid is met de webinterface inderdaad wat laag (hoewel hij volgens mij wel rapper moet dan dat) dus als je echt flink bestanden wil overzetten kun je dat het beste gewoon als netwerkdrive doen.

vast ip-adres, port forwarden en netwerkdrives kun je allemaal vinden met de zoekfunctie op dit forum :)
Zo ik ben weer vele uren verder maar het werkt nog steeds niet,

Wat heb ik gedaan;

vast ip voor vista machine
vast ip voor DS207+

in de router de poorten doorgezet 5000 en 80, werkt niet
alle poorten doorgezet werkt ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb195/jjonkie/Knipsel.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb195/jjonkie/Knipsel2.jpg

trage verbinding op de netwerkschijf heb ik nog niet naar gekeken. ik wilde eerst externe toegang regelen maar dat lukt nog steeds niet.

wie kan me weer even op weg helpen. Ik ben nog nooit zo lang bezig geweest om iets aan de praat te krijgen :(

[ Voor 6% gewijzigd door jjonkie op 16-07-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 09:51
Kijk ik er nou helemaal langs of zit er echt geen Wake-On-Lan knopje in de setup van de 207+ ?
Best irri dat ik 'm niet 's nachts uit kan laten gaan en pas weer kan laten opstarten als ik 'm nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Waarom laat je hem niet gewoon uitstaan? Hij is dan muisstil (ik slaap er iig doorheen) en ook vrij zuinig, met slechts 10-12 watt aan verbruik. Het enige waar je op moet letten is dat je ervoor zorgt dat de leds niet op jou schijnen want die zijn wel redelijk fel. Gewoon iets tussen de NAS en je bed zetten en ook dat is geen probleem.

Of gewoon niet in de slaapkamer zetten ;)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Heb je toevallig een Zyxel modem?

Zoja dan ben je er nog niet om alleen de NAT poorten open te zetten.
De eerste stap heb je dus goed gedaan maar naast deze stap heb je in je modem ook als het goed is een tab Security en daaronder staat firewall. Daar moeten de poorten 5000 en 80 ook nog open gezet worden. Dat doe je door naar Firewall > Rules > Tab wan to lan en daar even bij
Create a new rule after rule number :op Add klikken en ook de poorten even invullen.
Je kunt dan ook aangeven welke tijdstippen de poorten open mogen zijn of voor altijd.

Ik hoop dat ik je zo even verder op weg kan helpen
jjonkie schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:52:
[...]

Zo ik ben weer vele uren verder maar het werkt nog steeds niet,

Wat heb ik gedaan;

vast ip voor vista machine
vast ip voor DS207+

in de router de poorten doorgezet 5000 en 80, werkt niet
alle poorten doorgezet werkt ook niet.

trage verbinding op de netwerkschijf heb ik nog niet naar gekeken. ik wilde eerst externe toegang regelen maar dat lukt nog steeds niet.

wie kan me weer even op weg helpen. Ik ben nog nooit zo lang bezig geweest om iets aan de praat te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Mabili schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:31:
Heb je toevallig een Zyxel modem?

Zoja dan ben je er nog niet om alleen de NAT poorten open te zetten.
De eerste stap heb je dus goed gedaan maar naast deze stap heb je in je modem ook als het goed is een tab Security en daaronder staat firewall. Daar moeten de poorten 5000 en 80 ook nog open gezet worden. Dat doe je door naar Firewall > Rules > Tab wan to lan en daar even bij
Create a new rule after rule number :op Add klikken en ook de poorten even invullen.
Je kunt dan ook aangeven welke tijdstippen de poorten open mogen zijn of voor altijd.

Ik hoop dat ik je zo even verder op weg kan helpen

[...]
Bedankt, ik heb idd een zyxel modem. Ik heb nu de Wan to Lan even ingevuld maar ik krijg nog steeds een time out op canyouseeme.org.... :(

dit is wat ik er in heb gezet. de 5000 poort stond niet in het lijstje dus die heb ik zelf aangemaakt.

Heb je nog een suggestie of heb ik iets verkeerd gedaan ? alvast bedankt
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb195/jjonkie/Knipsel3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:06
Wicked-Game schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:46:
Heb even wat vraagjes, en waarschijnlijk zijn ze redelijk simpel.

heb een Synology DS207+ staan met 2x 500GB hierin die op RAID 0 staat. Dus fysiek 1 TB beschikbaar heeft. Nu merk ik gewoon dat een back-up hiervan misschien wel eens wenselijk kan zijn. Nu geloof ik dat er twee mogelijkheden zijn.

1: USB Harddisk koppelen en back-up trekken met de Synology Tools.

2: eSata schijf eraan koppelen, alleen is dit dan een back-up??? Of wordt deze schijf dan puur gekoppeld als extra HD en fungeert deze niet als Back-Up. Wat ik mij tevens afvroeg stel als je de eSata schijf koppelt is het dan mogelijk om er dan wel een RAID Config van te maken op basis van de huidige Config?

De synology draait als muziekserver voor de Logitech Squeezebox en als je de Config van RAID veranderd heeft dit invloed op je opgeslagen data?

Laatste vraag stel ik ga naar een externe eSata schijf a 1TB wat is aan te raden om aan de Synology te koppelen?
Niemand die hier wat duidelijkheid over kan geven?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
De DS207+ Radi1 bevalt me zeer goed alleen vraag ik me af of jullie ook een externe HDD gebruiken voor het maken van backups van de nas shares?

Zelf heb ik op dit moment een WD 500GB externe HDD er aan hangen alleen heeft deze geen aan / uit knop. Het uitwerpen via de NAS webinterface gaat goed alleen moet ik dus elke keer de stekker van de WD eruit halen om er voor te zorgen dat deze dan pas echt uit is.

Nu vraag ik me af welke externe HDD jullie aan de DS207+ hebben gehangen?
Zelf zit ik in de overweging om de externe hdd weg te doen en over te gaan op een eSata maar kan ik dan bijvoorbeeld een 1TB nemen en daarvan dan 500 reserveren voor de backup mogelijkheid en de andere toevoegen als extra ruimte voor de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 00:42
Hallo Wicked-Game en Mabili,

Aangezien ik ongeveer dezelfde configuratie heb draaien als die jullie beschrijven, zal de vragen beantwoorden:

Het maakt niet uit of je een USB-hdd of een eSATA-hdd koppelt. Ze kunnen beide functioneren als back-up schijf. Volgens mij kan je bij de DS-207+ de eSATA niet gebruiken voor extra RAID mogelijkheden. Ik kan me herinneren van een post op het Synology forum dat dat bij een DS-107 wel mogelijk is.

Het is vervolgens het meest eenvoudig om via de Disk Station Manager een 'local backup' te maken. Dit kan je eenmalig doen, of er een schema voor maken. Zo maak ik elke nacht van mijn 500GB in RAID 1 een back-up. De eerste keer full en vervolgens incremental, en dat gaat automatisch.

Ik gebruik mijn DS ook als SqueezeCenter server en de instelling van je RAID heeft hier geen invloed op. Wel op het formaat van je uiteindelijke schijf uiteraard. Zo zal bij jou 2 x 500GB in RAID 1 resulteren in een schijf van 500GB.

Voor de keuze welke eSATA schijf je het beste aan kunt schaffen, kan ik je aanraden om dat op het Synology wiki en forum na te lezen. Hier en hier kan je lezen wat met welke exemplaren de ervaring is. Ik heb zelf een Western Digital My Book Home 500GB hiervoor aangeschaft. Met de nieuwste Disk Station Manager (DSM 2.0-0640) werkt deze perfect. Met eerdere versies had ik wel eens problemen dat de externe schijf niet in 'hibernation' ging.

Mabili had hier ook een vraag over en mijn ervaring met zowel USB als eSATA externe schijven is, dat deze wel degelijk in ´hibernation´ gaan, maar dat ze wel ´aan´ blijven staan. Met andere woorden: het lampje blijft branden, maar de schijf staat wel degelijk stil! Voel het temperatuurverschil maar eens.

Ik hoop jullie hiermee verder op weg geholpen te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
IceManX schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:30:
Waarom laat je hem niet gewoon uitstaan? Hij is dan muisstil (ik slaap er iig doorheen) en ook vrij zuinig, met slechts 10-12 watt aan verbruik. Het enige waar je op moet letten is dat je ervoor zorgt dat de leds niet op jou schijnen want die zijn wel redelijk fel. Gewoon iets tussen de NAS en je bed zetten en ook dat is geen probleem.
Het geluid maakt me niet zoveel uit, ik heb de standaard fan vervangen door een stillere dus dat gaat prima. Maar is vind het onnodig dat een apparaat 24/7 aanstaat terwijl ik het maar af en toe een keer nodig heb: iets waar WOL dus goed van pas zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
@Mabili:

Kun je nog een poging doen om me verder te helpen ? thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
jjonkie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:46:
@Mabili:

Kun je nog een poging doen om me verder te helpen ? thanx!
heb je je router gereboot? ik heb hier ook een tijd lopen klooien voordat ik erachter kwam dat dat de crux was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
ik ben trouwens niet erg te spreken over de performance van apache/mysql op de DS207+, ondanks het extra geheugen en cpu-vermogen blijft het duidelijk onder de maat. hier een link naar een topic op het synology forum waar ik wat benchmarks heb geplaatst:

http://synology.com/enu/forum/viewtopic.php?f=20&t=2998

heeft een van jullie al lopen testen/tweaken met de responsiviteit van de webserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

klopt ja, performance van de ds207 is zwaar bagger... Zelfs een 80286 zou sneller peformen.... :(

Al met al, ding ging al na een maand of 1 1/2 kapot bij mij, luidruchtigheid en performance, valt de ds207+ mij toch bijzonder tegen. Zeker voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
litemotiv schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:09:
[...]

heb je je router gereboot? ik heb hier ook een tijd lopen klooien voordat ik erachter kwam dat dat de crux was...
Router rebooten heb ik ook al een paar keer gedaan... zonder succes..

Ik heb er geen kracht meer voor......ik ben er al een paar avonden mee bezig geweest maar ik geef het op... Iemand een ds207 + kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01 21:56
jjonkie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:38:
[...]

Ik heb er geen kracht meer voor......ik ben er al een paar avonden mee bezig geweest maar ik geef het op... Iemand een ds207 + kopen ?
Wat wil je er voor hebben?? :-)

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Nu online
jjonkie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:38:
[...]

Ik heb ook wel interesse.

Maar door voorgaand bericht toch ook wel een beetje voorzichtig. Ik wil er graag een webservertje ervan maken. Om te testen en om een pagina met veel plaatjes te hosten. (Blijf wel een Nederlander, wil/hoef geen groot bedrag uit te geven om mijn hobby een beetje te promoten).

Toch even afwachten wat er op het synology topic staat straks van een moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Jfwiet schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:45:

Toch even afwachten wat er op het synology topic staat straks van een moderator.
ik heb zojuist een reply gehad van synology:

We think the reason why Web Station performs so slowly is probably due tothe RAM size in your DS207+.

Would it be possible for you to send us your test script so we can test it out on our side?

Let me know what happens and feel free to contact me if you have any further questions.

edit: het zou wel erg fijn zijn als iemand toevallig een oude pc heeft staan met 128mb, en ook eens wat apache/mysql benchmarks zou kunnen draaien. de 'traagste' pc die ik hier heb staan is een P4/512mb dus dat is niet echt ideaal om te testen.

[ Voor 18% gewijzigd door litemotiv op 24-07-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik heb een paar jaar geleden vrij intensief php/mysql gedraaid met includes op een 333 MHz pentium II met 192 MB aan 32MB simmetjes - veel trager en kleiner kun je een server niet krijgen. Daar had ik geen significante slowdowns, maar grote sql queries (en dan praat ik over honderden entries tegelijk) deden er wel een seconde - paar seconden over. Minuten wachttijd is eigenlijk nooit voorgekomen. Ik wil trouwens niet zeggen dat een ARM goed vergelijkbaar is met een pentium II, maar het zal zeker geen orde van grootte verschillen.

De site die ik erop draaide kon ook makkelijk meerdere mensen serven. Volgens mij zijn de slowdowns op de ds-207+ door een grove inefficientie ergens, want het staat niet in verhouding tot de computerkracht die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
ssj3gohan schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:28:
Volgens mij zijn de slowdowns op de ds-207+ door een grove inefficientie ergens, want het staat niet in verhouding tot de computerkracht die erin zit.
mijn idee ook ja, ik vermoed dat de security laag wellicht opspeelt door ieder individueel bestandje uitgebreid te checken op access.

hier mijn nieuwe reactie naar synology support:
Dear Leon,

Thank you for your reply. For the aforementioned tests i used a benchmark suite named PHPspeed, which can freely be obtained from http://phpspeed.com. The benchmark tests different parts of the webserver's performance, including file/directory read and write, mysql queries and php functions.

On the Synology forum many users report performance issues with dynamic websites, especially CMS packages like Wordpress, Joomla and Drupal. Here is another topic with more information about the same issues:

http://synology.com/enu/f...fd3e2b76bde8a6ec10019b3fd

Thank you for efforts to investigate this, i myself and many other Synology clients would be very interested in any results you might find. Unfortunately, since many people/companies have bought a higher range Synology product especially for it's webserver capabilities, not being able to increase/optimize performance will likely mean we will have to resort to other products/solutions on the market.

Best regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:58
Het draaien van Joomla op de DS-X07+ is vragen om problemen.... deze vraagt gewoon veelste veel van het geheugen en recources. Heb al menig webhoster erover horen klagen...

Momenteel gebruik ik de Mysql/PHP functie niet omdat het bijv. bepaalde onderdelen niet automatisch ondersteund.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 08:01
Jfwiet schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:21:
  • Ik heb gelezen dat de Synology producten newsgroepen aan kunnen. Maar dan met een maximale download snelheid van zo'n 550KB/Sec. Is dit tegenwoordig misschien sneller? Of kan ik voor deze optie misschien beter kijken naar een ander merk?
Ik ben eigenlijk ook razend benieuwd naar het antwoord op deze vraag. Zeker in combinatie met een DS207+. Zoeken levert vooralsnog weinig op; wie kan een indicatie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Hoe zit dat met het geheugen van de DS-107/207? Als ik kijk naar de DS-207+ dan heeft deze, naast een zwaardere processor, intern geheugen; 128 MB. Wat voor een geheugen is dat? Is dat SODIMM? Wie weet dat? En kan je bijvoorbeeld in een reguliere DS-207 geheugen bijsteken?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

vziw is het opgesoldeerd geheugen, ik heb geen vervangbare onderdelen zien zitten toen ik hem openschroefde. Je kunt proberen grotere chips erop te solderen, maar dan moet je een klein beetje weten wat je doet en een redelijke soldeerbout hebben. Succes uiteraard niet verzekerd, wie zegt dat hij het automatisch herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mjah... solderen ga ik niet doen :o

Morgen krijg ik mijn 207+, de vraag was meer voor een kameraad van mij, die zich afvroeg of het kon. Hij twijfelt nog tussen de DS-207 en de DS-207+.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Nu online
Dat vroeg ik me ook al af. De meeste producten die ik ken (vooral printers) die geheugen slikken kunnen meestal SDRAM en tegenwoordig So-dimm aan. Helaas is dat niet het geval bij de synology producten. Naja misschien een advies/verbeter puntje voor de 208/208+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
oscar schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:04:
[...]

Ik ben eigenlijk ook razend benieuwd naar het antwoord op deze vraag. Zeker in combinatie met een DS207+. Zoeken levert vooralsnog weinig op; wie kan een indicatie geven?
Sinds afgelopen week 8 Mbit via Planet en ik haal met mijn Eweka-acccount tussen de 750 en 825 KB/s op mijn 207+

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
Stimpy001 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:50:Sinds afgelopen week 8 Mbit via Planet en ik haal met mijn Eweka-acccount tussen de 750 en 825 KB/s op mijn 207+
Zeker acceptabel; ik ben alleen benieuwd of ik mijn 20mbit >:) newsfeed ook volledig kan benutten met de 207+. Da's eigenlijk nog maar een van de weinige zaken die me tegenhoud er een aan te schaffen.

Daarnaast twijfel ik nog een beetje over de inhoud, ik wil er 2x 1TB in doen. Digita biedt een leuke aanbieding in combinatie met Green Power schijven van Western Digital. Tja, dat groene triggerde mij op een of andere manier, of is het onzin om daar 80 euro extra voor te dokken. (Digita wist overigens ook te melden dat deze schijven berekend zijn op 24/7 inzet, betere lagers etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:42
oscar schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:14:
[...]

Zeker acceptabel; ik ben alleen benieuwd of ik mijn 20mbit >:) newsfeed ook volledig kan benutten met de 207+. Da's eigenlijk nog maar een van de weinige zaken die me tegenhoud er een aan te schaffen.
Ik haal met telfort 20 mbit (16 mbit max) ongeveer 1400 / 1500 kb/ps op de DS-207+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Nou... gaat lekker ;(

Net mijn Synology 207+ binnen, de installatie gedaan, goed afgerond, inclusief de laatste firmware, maar kan het station niet benaderen, zelfs niet via mijn LAN. De 207+ krijgt een IP toegewezen door mijn router, 192.168.1.64 en die kan ik ook succesvol pingen. Echter wanneer ik wil inloggen via 192.168.1.64:5000 dan connect hij niet... :(

Het statuslampje van de 207+ blijft ook oranje knipperen, ander lampjes, disk1, disk2 en LAN knipperen groen. Wanneer het apparaat helemaal is opgestart geeft het één piep. Het vervelende is dat de meegeleverde cdrom krom is door de manier van verpakken en ik dus ben aangewezen op de software en documentatie op de synology site.

Windows Firewall heb ik uitgezet, om te kijken of het misschien geblocked wordt, maar helaas, geen verbetering. Iemand een idee? :)

[ Voor 25% gewijzigd door Han op 28-07-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
Als het goed is moet je het diskstation eerst installeren met de bijgeleverde cdrom.
Wanneer dat eenmaal is gedaan kan je hem ook via de web interface benaderen.

Ik zal even kijken of ik mijn cd-rom nog heb :)

*Edit* cd-rom gevonden, nu de software aan het uploaden.

*Edit 2* software is te downloaden op http://www.megaupload.com/nl/?d=VB2VBL9U.
Dit is de Synology Assistant, en het eerste bliepje bij het opstarten hoort zo.

[ Voor 35% gewijzigd door xyanide op 28-07-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Helaas... kan hem niet bereiken. Ik kan toch normaal middels internet explorer; 192.168.1.64:5000 de NAS bereiken? Als ik Synology Assistant opstart en laat zoeken dan vindt hij de NAS wel...
System name: DiskStation
IP adress: 192.168.1.64
IP Status: DHCP
System Status: System is ready
Echter wanneer ik de optie 'Manage' aanklik en automatisch IE opstart blijft hij zoeken. Geen connectie :(

[ Voor 14% gewijzigd door Han op 28-07-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
Probeer is een andere browser, mogelijk heeft het te maken met de internet explorer intranet (beveiligings) instellingen

Kijk ook is in het boekje wat een knipperend lichtje betekend.
Heb hem hier zelf even niet bij de hand.

[ Voor 31% gewijzigd door xyanide op 28-07-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
Statuslampje wat oranje knippert betekent volgens de handleiding Volume beschadigd of vastgelopen Geen volume. Lijkt erop dat dit komt doordat je de harddisks nog niet hebt geinitialiseerd oid. Dus inderdaad even inloggen met bijvoorbeeld Firefox lijkt me het beste. Probeer ook eens een andere pc voor de zekerheid.

Overigens kun je ook hier alle software downloaden. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

oscar schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:47:
Statuslampje wat oranje knippert betekent volgens de handleiding Volume beschadigd of vastgelopen Geen volume. Lijkt erop dat dit komt doordat je de harddisks nog niet hebt geinitialiseerd oid. Dus inderdaad even inloggen met bijvoorbeeld Firefox lijkt me het beste. Probeer ook eens een andere pc voor de zekerheid.
Ik heb Firefox 3.0 gedownload en daarmee krijg ik helaas ook geen verbinding. Het zelfde euvel, krijgt geen verbinding met de opgegeven lokatie. Echter wanneer ik probeer te connecten met 192.168.1.64:80 dan krijg ik de volgende foutmelding:
Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden.

--------------------------------------------------------------------------------
© 2008 Synology Inc.
Dus Syntology doet wel iets :P
Overigens kun je ook hier alle software downloaden. Succes.
Met die software was ik begonnen, lijkt me overigens ook wel goed, volgens mij het zelfde als op de cdrom alleen dan het meest up-to-date. Het rare is wel dat toen ik voor de eerste keer de Synology Assistant draaide ik de keuze kreeg uit een standaard installatie en een uitgebreide. Echter kijg ik die keuze niet meer en loopt de installatie in één keer door. Wanneer ik dan de Synology Assistant opstart vindt hij de NAS wel direct en geeft aan dat het klaar is voor gebruik... Raar allemaal.

Ik ga morgen verder en dan het volgende proberen:

• NAS direct aan de laptop (laptop<->NAS)
• beide schijven een keer ontkoppelen en proberen met één HD
• complete reset van de NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
Reset je diskstation volledig en probeer de installatie is met 1 harde schijf.
Herinner me nog wat verhalen op het synology forum dat dat nog wel eens problemen kon geven.

[ Voor 15% gewijzigd door xyanide op 28-07-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik vroeg me af of meer mensen merken dat alle taken uitgevoerd via de webinterface traag verlopen. Ze hebben een mooi portal met toegang tot files, video, foto's etc maar alles is behoorlijk traag.

In cijfers: een bestand downloaden via de netwerk omgeving gaat met 30 Mb/s en via de webinterface start het op 10Mb/s om daarna terug te zakken naar ~5 Mb/s, dus ongeveer een factor 6 trager. Dit gemeten op een lokaal aangesloten Pc met gigabit.

Ook de fotogelerij bekijken gaat te traag om leuk te zijn; helemaal als er nog geen tumbnails zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 08:58
Ik denk dat dit ook te maken heeft met het traag functioneren van de webserver.

Hoop dat ze hier ooit iets op vinden...

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Nu ik er (hardstikke laat--ik was het afgelopen half jaar aan het afstuderen en leefde dus onder een steen) achter ben gekomen dat de mensen van Synology de community voortdurend tegemoetkomen met zaken als een officiele SSH patch en een 3rd party app guide, denk ik dat het zover gekomen is dat een Synology een voorwaardelijke vervanging voor mijn (Debian) thuisserver kan zijn. Er zijn echter nog een paar puntjes waarop een Synology mogelijk tekortschiet:

Performance, en dan met name van de LAMP stack. Waarmee zou je de DS207 kunnen vergelijken? In m'n thuisserver zit nu een K6-2 (vergelijkbaar met een vroege P3) en PHP-applicaties als Squirrelmail en Dokuwiki lopen redelijk. Hoe is dat op een Synology?

Apache. Heb je op een synology toegang tot een wat diepere config van Apache? Het gaat mij voornamelijk om het opzetten van vhosts, mod_rewrite, dat soort dingen. Misschien nog wat custom logging.

Is het mogelijk om de drives een beetje custom in te delen? Ik denk er zelf aan om van elke schijf de helft in RAID-1 te zetten (voor belangrijke spullen) en de andere helft single te laten (voor vergankelijke zooi als films). Zo heb je met twee 400GB schijven 600GB aan beschikbare ruimte. Is dit mogelijk op een Synology? Al dan niet via de stock firmware of door zelf te rommelen met mdadm.conf?

Het alternatief voor mij is zo'n Intel Atom bordje met een extra controller en wat schijven. Op prijs verschilt dat niet zoveel van een Synology, maar de laatstgenoemde is wel een stukje mooier en zuiniger.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Laatst online: 14-05 22:11
Han schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:48:
[...]
Ik heb Firefox 3.0 gedownload en daarmee krijg ik helaas ook geen verbinding. Het zelfde euvel, krijgt geen verbinding met de opgegeven lokatie. Echter wanneer ik probeer te connecten met 192.168.1.64:80 dan krijg ik de volgende foutmelding:
[...]
Dus Syntology doet wel iets :P
[...]

Met die software was ik begonnen, lijkt me overigens ook wel goed, volgens mij het zelfde als op de cdrom alleen dan het meest up-to-date. Het rare is wel dat toen ik voor de eerste keer de Synology Assistant draaide ik de keuze kreeg uit een standaard installatie en een uitgebreide. Echter kijg ik die keuze niet meer en loopt de installatie in één keer door. Wanneer ik dan de Synology Assistant opstart vindt hij de NAS wel direct en geeft aan dat het klaar is voor gebruik... Raar allemaal.

Ik ga morgen verder en dan het volgende proberen:

• NAS direct aan de laptop (laptop<->NAS)
• beide schijven een keer ontkoppelen en proberen met één HD
• complete reset van de NAS
probeer eens om http:// ervoor te zetten?
Dus: http://192.168.1.64:5000
Dan moet het vast werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 09:29

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik probeer mijn DS-x07 te benaderen vanaf mijn werkplek. Ik heb in mijn Vigor-router thuis de DS-x07 als DMZ-host ingesteld (al het verkeer dat door de router binnen komt wordt dan standaard naar nmijn router gestuurd, op alle poorten)

Via http://ip-adres:5000 lukt niet, vermoedelijk door de proxy-server hier.
FTP-sites kan ik normaal wel bereiken, met mijn DS-x07 heb ik het volgende probleem

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Status: Adres oplossen van <dns-naam>
Status: Verbinden met <ip-adres>:21...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord:   220 Disk Station FTP server at DiskStation ready.
Commando:   USER admin
Antwoord:   331 Password required for admin.
Commando:   PASS *******
Antwoord:   230 User admin logged in.
Commando:   SYST
Antwoord:   215 UNIX Type: L8
Commando:   FEAT
Antwoord:   211- Extensions supported:
Antwoord:    AUTH TLS
Antwoord:    PBSZ
Antwoord:    PROT
Antwoord:    SIZE
Antwoord:    MDTM
Antwoord:    REST STREAM
Antwoord:   211 End.
Status: Verbonden
Status: Mappenlijst ophalen...
Commando:   PWD
Antwoord:   257 "/" is current directory.
Commando:   TYPE I
Antwoord:   200 Type set to I.
Commando:   PASV
Antwoord:   227 Entering Passive Mode (82,95,241,79,219,54)
Commando:   LIST
Fout:   Verbinding verloren
Fout:   Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Ik heb twee vragen:
1. Iemand die dit probleem herkend en de oorzaak weet?

2. In de config van de NAS kan ik nergens user-management voor de FTP-server vinden.
Hoe kan ik een gebruiker aanmaken die wat minder rechten heeft voor als ik mensen een tijdelijk account wil geven?

[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 30-07-2008 09:49 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Tukk schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:47:
Ik probeer mijn DS-x07 te benaderen vanaf mijn werkplek. Ik heb in mijn Vigor-router thuis de DS-x07 als DMZ-host ingesteld (al het verkeer dat door de router binnen komt wordt dan standaard naar nmijn router gestuurd, op alle poorten)

Via http://ip-adres:5000 lukt niet, vermoedelijk door de proxy-server hier.
FTP-sites kan ik normaal wel bereiken, met mijn DS-x07 heb ik het volgende probleem

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Status: Adres oplossen van <dns-naam>
Status: Verbinden met <ip-adres>:21...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord:   220 Disk Station FTP server at DiskStation ready.
Commando:   USER admin
Antwoord:   331 Password required for admin.
Commando:   PASS *******
Antwoord:   230 User admin logged in.
Commando:   SYST
Antwoord:   215 UNIX Type: L8
Commando:   FEAT
Antwoord:   211- Extensions supported:
Antwoord:    AUTH TLS
Antwoord:    PBSZ
Antwoord:    PROT
Antwoord:    SIZE
Antwoord:    MDTM
Antwoord:    REST STREAM
Antwoord:   211 End.
Status: Verbonden
Status: Mappenlijst ophalen...
Commando:   PWD
Antwoord:   257 "/" is current directory.
Commando:   TYPE I
Antwoord:   200 Type set to I.
Commando:   PASV
Antwoord:   227 Entering Passive Mode (82,95,241,79,219,54)
Commando:   LIST
Fout:   Verbinding verloren
Fout:   Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Ik heb twee vragen:
1. Iemand die dit probleem herkend en de oorzaak weet?

2. In de config van de NAS kan ik nergens user-management voor de FTP-server vinden.
Hoe kan ik een gebruiker aanmaken die wat minder rechten heeft voor als ik mensen een tijdelijk account wil geven?
Het lijkt erop dat het uitgaande verkeer geblocked wordt. Heb je in je router firewall ook in- en uitgaand verkeer beide excpliciet toegestaan via die poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Wat een gedoe met die DS207+ toch zeg, ik had na 600 euro geinvesteerd te hebben toch op
een iets gebruiksvriendelijker product geteld.

De herrie is niet normaal... hij maakte (met 2 1TB WD Green Power disks) gewoon teveel herrie, ik kon 'm op 10 meter afstand al horen binnenshuis. Ongelofelijk dat daar na al die tijd af-fabriek nog geen oplossing voor is maar dat gebruikers dus maar zelf moeten gaan klooien met een Papst fan.

De performance is om te huilen, een fototje van ~3MB openen die op een shared drive staat duurt een seconde of 10-15. Onacceptabel.

En dan ben ik al sinds ik het ding (enkele maanden) heb aan het stunten met de bevoegdheden. Het komt er op neer dat ik m'n NAS alleen kan benaderen als ik alles "open" zet voor elke gebruiker en elke groep. Maar dat vind ik toch wat scary voor een ding wat aan m'n router (internet dus) hangt. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om een user aan te maken en die user access te geven tot bepaalde gedeelde mappen. Als ik "guest" niet aanvink valt er niks te sharen. Vanuit m'n Macbook zie ik m'n hele NAS niet in de devices list. Elke keer als ik de bevoegdheden aanpas krijg ik een veelzeggend window te zien met deze text:
"Gedeelde map - Het systeem heeft een aantal bevoegdheidsintellingen aangepast om conflicten te voorkomen. Raadpleeg “Help” van de gedeelde mappagina."

edit: vandaag weer iets nieuws: Synology Assistant kan m'n NAS niet vinden... maar <ip>:5000 op diezelfde PC laat me inloggen op het NAS. Via verkenner kan ik weer eens niet bij m'n bestanden. Ik word echt doodmoe van zo'n gezeik.... maar om 'm nu maar te marktplaatsen en waarschijnlijk ettelijke honderden euros erop te verliezen vind ik ook weer geen optie.

[ Voor 21% gewijzigd door catchingfire op 31-07-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
maak eens een user aan die hetzelfde is als je pc + wachtwoord.
Dat werkte bij mij al een heel stuk beter.
En wat betreft performance, lijkt het alsof doc's direct van een interne schijf open...

Dus misschien wat testjes draaien of je netwerk wel lekker is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
guido09 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 19:05:
maak eens een user aan die hetzelfde is als je pc + wachtwoord.
Dat werkte bij mij al een heel stuk beter.
En wat betreft performance, lijkt het alsof doc's direct van een interne schijf open...

Dus misschien wat testjes draaien of je netwerk wel lekker is..
Ik heb geen wachtwoorden op m'n PC's, en ook maar 1 user met admin rights. Die heten overal hetzelfde en heet ook in de NAS hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Na een gehele avond gekloot bleek het aan mijn WiFi te liggen. Ik kon wel connecten via de LAN (wired) echter niet via de WiFi. Oplossing:
netsh interface ipv4 set subinterface "Wireless Network Connection" mtu=1450 store=persistent
Dat c/p in de cmd promt en je kan via de WiFi inloggen op je NAS via de 192.168.1.xx:5000

Bron: el frikandel in "[Vista] Speedtouch 780 wireless, NAS nie..."

Keywords: Thomson Speedtouch 780 Vista wifi

Man o man... wat een gezeik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hoe zit het met apple's Time Machine ? Kan hierop gebackupped worden na de aanpassing zodat deze ook kan gekozen worden als destination drive ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Iemand tips als ik met een bepaalde PC met Synology Assistant m'n NAS niet kan vinden? Als ik 'm ping krijg ik wel response, dus op zich zou de Assistant 'm moeten zien. Ik kan ook via z'n :5000 IP inloggen op de NAS.

Maar als ik 'm niet kan "zien" kan ik 'm ook niet als netwerkschijf benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22623

catchingfire schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:16:
Iemand tips als ik met een bepaalde PC met Synology Assistant m'n NAS niet kan vinden? Als ik 'm ping krijg ik wel response, dus op zich zou de Assistant 'm moeten zien. Ik kan ook via z'n :5000 IP inloggen op de NAS.

Maar als ik 'm niet kan "zien" kan ik 'm ook niet als netwerkschijf benaderen...
Je zit wel in dezelfde netwerkgroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Yep... en het gekke is... vandaag doet vind de Assistant 'm WEL weer, zonder dat ik iets in de netwerkinstellingen gewijzigd heb.... afgelopen paar dagen niet, daarvoor weer wel. Echt stabiel is het niet te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

superduper schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:57:
[...]

Het lijkt erop dat het uitgaande verkeer geblocked wordt. Heb je in je router firewall ook in- en uitgaand verkeer beide excpliciet toegestaan via die poort?
Ik gebruik NAT, naar buiten staat alles open (de firewall staat uit in de router). De NAS is DMZ-host. Ik heb eerder een FTP-server op een PC gehad en toen deze pc als DMZ-host ingesteld, dat werkte vlekkeloos.

DMZ @ wikipedia: Wikipedia: DMZ (informatica)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Laatst online: 20-06-2022
Tukk schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:49:
[...]

Ik gebruik NAT, naar buiten staat alles open (de firewall staat uit in de router). De NAS is DMZ-host. Ik heb eerder een FTP-server op een PC gehad en toen deze pc als DMZ-host ingesteld, dat werkte vlekkeloos.

DMZ @ wikipedia: Wikipedia: DMZ (informatica)
Niet bepaald een voorbeeld van uiterst secure.

Ik zou de firewal in de router aan laten en enkel de poorten die je nodig hebt doorsluizen; 8080 voor SABnzbd, 5000 voor de web interface en 80 voor de webserver :) (in mijn geval dan).

Overigens moet ik zeggen dat ik helemaal geen problemenheb met de snelheid van het nasje, wel lijkt het erop dat de interne SATA controller een max heeft van 12MBps, want zelfs van disk 2 disk copy via ssh krijg de troughput niet boven de 12MBps.

Maar al bij al een geweldig apparaat, zeker in combinatie met mn CFULLHDMA media playert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
catchingfire schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:02:
Yep... en het gekke is... vandaag doet vind de Assistant 'm WEL weer, zonder dat ik iets in de netwerkinstellingen gewijzigd heb.... afgelopen paar dagen niet, daarvoor weer wel. Echt stabiel is het niet te noemen.
Sinds gisteren kan de Assistant de NAS weer eens niet vinden... ik word er erg moe van ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Even een vraag... ik heb verschillende gebruikers aangemaakt en die kunnen via mijn IP:5000 inloggen op mijn NAS, helemaal goed. Maar de gebruikers loggen in en komen dan in de management.site. Echter wil ik die disabelen voor die gebruikers en ze automatisch in de fileserver laten inloggen... dus dat ze geen keuze meer hebben. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Pruttelpot schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:24:
[...]

Niet bepaald een voorbeeld van uiterst secure.

Ik zou de firewal in de router aan laten en enkel de poorten die je nodig hebt doorsluizen; 8080 voor SABnzbd, 5000 voor de web interface en 80 voor de webserver :) (in mijn geval dan).

Overigens moet ik zeggen dat ik helemaal geen problemenheb met de snelheid van het nasje, wel lijkt het erop dat de interne SATA controller een max heeft van 12MBps, want zelfs van disk 2 disk copy via ssh krijg de troughput niet boven de 12MBps.

Maar al bij al een geweldig apparaat, zeker in combinatie met mn CFULLHDMA media playert.
Klopt, het is ook de planning om wat poorten door te zetten naar de NAS, in plaats van alles open zetten. Maar, FTP gaat zeker niet werken door zaken dichter te schroeven. Eerst alles aan de praat en dan langzaam weer dicht gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
catchingfire schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:45:
Wat een gedoe met die DS207+ toch zeg, ik had na 600 euro geinvesteerd te hebben toch op
een iets gebruiksvriendelijker product geteld.

De herrie is niet normaal... hij maakte (met 2 1TB WD Green Power disks) gewoon teveel herrie, ik kon 'm op 10 meter afstand al horen binnenshuis. Ongelofelijk dat daar na al die tijd af-fabriek nog geen oplossing voor is maar dat gebruikers dus maar zelf moeten gaan klooien met een Papst fan.

De performance is om te huilen, een fototje van ~3MB openen die op een shared drive staat duurt een seconde of 10-15. Onacceptabel.

En dan ben ik al sinds ik het ding (enkele maanden) heb aan het stunten met de bevoegdheden. Het komt er op neer dat ik m'n NAS alleen kan benaderen als ik alles "open" zet voor elke gebruiker en elke groep. Maar dat vind ik toch wat scary voor een ding wat aan m'n router (internet dus) hangt. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om een user aan te maken en die user access te geven tot bepaalde gedeelde mappen. Als ik "guest" niet aanvink valt er niks te sharen. Vanuit m'n Macbook zie ik m'n hele NAS niet in de devices list. Elke keer als ik de bevoegdheden aanpas krijg ik een veelzeggend window te zien met deze text:
"Gedeelde map - Het systeem heeft een aantal bevoegdheidsintellingen aangepast om conflicten te voorkomen. Raadpleeg “Help” van de gedeelde mappagina."

edit: vandaag weer iets nieuws: Synology Assistant kan m'n NAS niet vinden... maar <ip>:5000 op diezelfde PC laat me inloggen op het NAS. Via verkenner kan ik weer eens niet bij m'n bestanden. Ik word echt doodmoe van zo'n gezeik.... maar om 'm nu maar te marktplaatsen en waarschijnlijk ettelijke honderden euros erop te verliezen vind ik ook weer geen optie.
Apart allemaal, bij mij loopt het als een trein, een stille. Ook de snelheid (via gigabyte naar een apple airport extreme en dan door met met wifi G) naar mijn laptopje is prima te noemen. Heb je geen andere bottlenecks? of een brakke NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Pheno79 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:15:
[...]

Apart allemaal, bij mij loopt het als een trein, een stille. Ook de snelheid (via gigabyte naar een apple airport extreme en dan door met met wifi G) naar mijn laptopje is prima te noemen. Heb je geen andere bottlenecks? of een brakke NAS?
Ik heb ook de langzamere snelheden die vermeld worden. Met wifi g en via 100Mb lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Zelf ook niet al te veel problemen met de DS207+
Alleen inderdaad wel dat deze nou niet echt aan de stille kant is maar zolang deze in de meterkast staat is dat niet zo erg.

Trouwens al gegeken naar de nieuwe beta firmware die sinds gisteren beschikbaar is?
Ziet er veel belovend uit en eindelijk met heel veel opties

Alleen twijfel ik zelf of ik de Beta al zal gebruiken en hoe betrouwbaar is de beta versie..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Snelheid tussen een 100mb en 1Gb lan is zeer merkbaar....
Ik had eerst een 100Mb verbinding en daarbij ging Hd content via de PS3 afspelen op Tv erg schokkerig.

Onder dezelfde situatie met 1Gb verbinding ... geen schokken meer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Pheno79 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:15:
[...]

Ik heb de laatste update op mijn NAS en met mijn wireless haal ik zo'n 3,5MB/s op mijn G netwerkje. Het enige verschil is dat ik de oude slome 106e heb. :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Laatst online: 24-04 09:09
Nadat mijn Synology 207+ in maart bij Informatique aangeschaft is, draait ie eigenlijk geweldig. Is alleen uit geweest voor wat hevig onweer in de buurt (twee straatjes verderop ingeslagen en daardoor wietkwekerij ontdekt) en voor het plaatsen van een tweede harde schijf. Ik kan me totaal niet vinden in de laatste posts over de snelheden die de server haalt. Zijn hier uitstekend!

Echter is de server tijdens het ordenen van de bestanden op de server defecten gaan vertonen. Steeds minder goed benaderbaar en binnen een uur niet meer benaderbaar. Na in de meterkast gekeken te hebben knipperde het status ledje oranje/geel. Volgens de handleiding duidt dit helaas op een fout met het interne geheugen.

Ik moet nog even afwachten hoe de support van Synology is, stuur het liefste product naar de producent op, gaat meestal sneller. Anders wordt de server via Informatique opgestuurd. Over de telefoon was hun verwachting van een reparatietijd tussen de 4 en 6 weken.

Zijn er ook andere mensen die ervaring hebben aangaande het opsturen naar Synology voor RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Niet naar Synology zelf, wel via Digita. Binnen een week kreeg ik hem terug, alleen heb ik hem daarna nog niet kunnen testen ivm een VOIP phone die zijn netwerkkabel ingepikt heeft (ivm thuis moeten werken wegens zware blessure). Dat euvel moet eind deze week opgelost zijn dus dan kan ik eindelijk weer beschikken over dat ding.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-03 11:11
Hey hoi, ik wil zelf een 207 aanschaffen omdat deze mij toch het beste lijkt.(als je een suggestie hebt voor een betere 2 bay hoor ik het graag) Maar mijn vraag was wat ik allemaal moet bestellen als ik een 207 wil bestellen en een Samsung Spinpoint 1TB. Kortom. worden kabels meegeleverd en zo niet welke moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Alles wordt meegeleverd. Ik heb 2 terabyte spinpoints er in en het werkt ook meteen. Alleen werkt de sleep mode niet, al merk ik er weinig van, het ding staat niet in de huiskamer of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
Pheno79 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:18:
Alles wordt meegeleverd. Ik heb 2 terabyte spinpoints er in en het werkt ook meteen. Alleen werkt de sleep mode niet, al merk ik er weinig van, het ding staat niet in de huiskamer of zo :)
Ok, want op de site van Synology staat niet dat er kabeltjes worden meegeleverd. alleen een RJ-45 kabeltje. Dus dat was wat ik me afvroeg. Maar ik zal hem morgen maar is aanschaffen:) lijkt mij toch de beste NAS die er te krijgen is.

[ Voor 39% gewijzigd door rem4rk4ble op 19-08-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

De datakabels voor de harde schijven worden gewoon meegeleverd. Is ook wel handig, want deze zijn lekker kort, en er is geen ruimte voor de standaard SATA kabels in het apparaat.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Pheno79 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:18:
Alleen werkt de sleep mode niet, al merk ik er weinig van, het ding staat niet in de huiskamer of zo :)
Werd dat niet gefixed in een van de laatste firmwares? Zelf gelukkig geen last van met 750GB schijven.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
IceManX schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:46:
De datakabels voor de harde schijven worden gewoon meegeleverd. Is ook wel handig, want deze zijn lekker kort, en er is geen ruimte voor de standaard SATA kabels in het apparaat.
Ok thnx. En adviseer je me de 207 voor gewoon thuis gebruik of toch die 80 euro meer neerleggen voor de + versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

De verschillen zijn:
- 64MB geheugen voor de 207 tegenover 128 voor de 207+
- de 207+ heeft een eSATA poort
- de 207+ is zuiniger (33W vs 36W bij gebruik, 11W vs 15W idle)

Aan jou de keus of dat die 80 euro waard is. Ik heb wel de 207+ gekocht, vanwege het geheugen en de zuinigheid. eSATA kan me nu nog niet zoveel boeien maar in de toekomst mss wel.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Laatst online: 24-04 09:09
Naar aanleiding van mijn bovenstaande probleem(9 posts) toch nog maar even een mail naar support van Synology gestuurd met de volgende reactie:

Dear,

First of all, at this time we do not fully support Samsung disks (and this includes hibernation). This does not mean that Samsung disks will not work with our systems, it means that they are more prone to problems and failures. However, we are working hard on supporting Samsung disks, however, at this time I am unable to provide a schedule for this support. In the meantime, we recommend that you try using WD, Seagate, or Hitachi hard drives. We apologize for this inconvenience.

We don't have a LED signal for an internal memory problem. If it is blinking orange and green, then it is checking the memory. This usually occurs when the system cannot detect the HD. This could suggest that for some reason the DS207+ cannot detect the HDs.

There is a possibility that the hard disk is corrupted. Remove the hard disk from your Synology system and connect it to your PC/Mac. Then perform an extended/complete hard disk diagnostic. I recommend using the Western Digital hard disk diagnostic tool. You can find hard disk diagnostic tools in the following link: http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

If your HD is ok, then most likely it is a hardware issue. Please contact your retailer/vendor and file for a repair/exchange service. You may print out this e-mail as a reference if you wish. Lastly, and most importantly, please find time to backup your data.

Thanks,

Mijn Samsung schijven zijn dus gevoeliger voor storingen in vergelijking tot andere harde schijven. Echter na backuppen en terugplaatsen van één van de twee schijven deed the synology het weer en bij het plaatsen van de tweede schijf was de synology weer volledig operationeel:D
Gelijk de nieuwe beta firmware erin geflashed en alles draait weer als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Weet iemand ofdat Synology encrypted bittorrent ondersteund ?

@stefimke:
Compatibility informatie over harde schijven, camera's, printers, e.d. vind je op de pagina hieronder
http://www.synology.com/enu/products/compatibility.php

[ Voor 58% gewijzigd door abusimbal op 20-08-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Heeft iemand al ooit eens gespeeld met de Surveillance Station toestand op de Synology? Vraag me af hoe goed 't werk, is net iets te duur om zomaar even een IP camera te kopen (welke bijvoorbeeld?) om te kijken of 't wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
IceManX schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:46:
[...]

Werd dat niet gefixed in een van de laatste firmwares? Zelf gelukkig geen last van met 750GB schijven.
Dat zou kunnen, ik heb al een tijd je niet geupgrade. Ik zla eens zoeken, kan het ook in een beta zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
In september komt er een nieuwe firmware.

Zie hieronder voor de veranderingen;
http://www.synology.com/enu/news/2008/08.11_firmware.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

abusimbal schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:38:
In september komt er een nieuwe firmware.

Zie hieronder voor de veranderingen;
http://www.synology.com/enu/news/2008/08.11_firmware.php
Bedankt voor die info
1. Extra Data Protection: RAID 6 volume type cuts off the risk of volume failure and doubles the protection (4 or more bay models).
2. Built-in NFS: No more trivial but inevitable manual process of setting up NFS is required. With built-in NFS option, users can set up privileges on the UI by a few checks only.
3. Link Aggregation: Provides share-loading and failover support for dual-LAN-port models.
4. Virtual Host: One single server to host multiple websites for a more efficient and economical purpose.
5. Batch Users: Helps to create user accounts on a batch basis.
6. HDD S.M.A.R.T.: Allows users to monitor, detect, and report the hard disks status to alert possible HDD failures.
7. Enhanced Surveillance Station: A new option of alarm-recording mode is added, the performance on motion-detection recording mode is improved along with MPEG-4 support. Snapshot taking is also available. In addition, almost 70 IP camera models are now found on the support list.
8. Enhanced Local Backup: Enables multiple scheduled Local Backup tasks with the assistance of Local Backup wizard.
9. Enhanced FTP Server: Presents the advanced privilege of "write-only", limits maximum connections from each individual IP, and supports UTF-8 language mode.
10. NEW Download Station 2: Supports two new download channels – eMule and NZB, and allows partial file download form BitTorrent.
11. Enhanced File Station: Users can now login on a separate page and customize the webpage banner in their own fashion.
12. Enhanced Audio Station: No USB speakers are required for playing music stored on the server anymore. The new streaming mode streams music to the client PC and delivers by built-in speakers.
13. Enhanced Photo Station 3: Supports theme customization, PicLens 3-dimensional browsing, and delivers embellished photo slideshow.
14. Enhanced Hibernation: Improved hibernation mechanism is introduced particularly for Western Digital hard drives not sleeping while in hibernation.
Der zit genoeg tussen waar ik op zat te wachten. Emule, betere ftp-config, streaming audio (ben benieuwd naar de uitvoering) en S.M.A.R.T. *O*

Weet iemand hoe je een hele directory kan downloaden m.b.v. de file-station? Je kan directories creeren, losse files downloaden, maar hele directories blijkt niet te kunnen, of wel?

• rem4rk4ble
Beste allemaal. Ik ben echt super slecht in dat hele port forwarding verhaal. Ik kan niet eens in mijn router vinden waar ik de poort voor battle.net (6112) kan open zetten dus laat staan deze gegevens:
Mijn Synology DS-207 zegt namelijk dat ik het volgende moet doen:
Stuur de volgende netwerkpoorten op uw router door naar de Disk Station:

FTP service poort 21
Passieve FTP-poortbereik 55536-56559

Heeft iemand voor mij een idee waar ik dat dan moet invoeren. want ik kan Wan to Lan en Lan to Wan bijvoorbeeld vinden maar weet niet of het daarin moet.
Plzz:P help me xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zonder enige informatie over welke router je gebruikt is deze vraag niet te beantwoorden.

Kijk eens op http://www.portforward.co...orwarding/routerindex.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
Mijzelf schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:19:
Zonder enige informatie over welke router je gebruikt is deze vraag niet te beantwoorden.

Kijk eens op http://www.portforward.co...orwarding/routerindex.htm
Thanks. Hier had ik heel veel aan en dit zocht ik echt:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

IceManX schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:36:
Niet naar Synology zelf, wel via Digita. Binnen een week kreeg ik hem terug, alleen heb ik hem daarna nog niet kunnen testen ivm een VOIP phone die zijn netwerkkabel ingepikt heeft (ivm thuis moeten werken wegens zware blessure). Dat euvel moet eind deze week opgelost zijn dus dan kan ik eindelijk weer beschikken over dat ding.
Nou hij werkt weer geweldig... NOT.

Gisteren de VOIP phone losgekoppeld, en vanavond hem weer uit de doos gehaald waar hij al zo'n 6-8 weken in zat. Kabel in stekkerdoos, kabel in adapter, adapter in Synology, aanknop ingedrukt: niks. Alles losgehaald, zonder netwerkaansluiting in een andere kamer geprobeerd: niks. Nog een andere kamer: weer niks. Aan de stekkerdoos ligt het dus zeker weten niet. Wel erg vreemd dat Digita beweert dat hij bij hen een week perfect heeft gedraaid, en hij hier in huis nog niet eens aan gaat.

Met andere woorden: hij gaat weer terug naar Digita, en als ik hij dan weer niks doet als ie terug komt ga ik de koop proberen te ontbinden wegens ondeugdelijk product. Ik heb hem 2 maanden gebruikt, en sindsdien doet hij echt absoluut niks.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
IceManX schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:34:
[...]

Nou hij werkt weer geweldig... NOT.

Gisteren de VOIP phone losgekoppeld, en vanavond hem weer uit de doos gehaald waar hij al zo'n 6-8 weken in zat. Kabel in stekkerdoos, kabel in adapter, adapter in Synology, aanknop ingedrukt: niks. Alles losgehaald, zonder netwerkaansluiting in een andere kamer geprobeerd: niks. Nog een andere kamer: weer niks. Aan de stekkerdoos ligt het dus zeker weten niet. Wel erg vreemd dat Digita beweert dat hij bij hen een week perfect heeft gedraaid, en hij hier in huis nog niet eens aan gaat.

Met andere woorden: hij gaat weer terug naar Digita, en als ik hij dan weer niks doet als ie terug komt ga ik de koop proberen te ontbinden wegens ondeugdelijk product. Ik heb hem 2 maanden gebruikt, en sindsdien doet hij echt absoluut niks.
Zeg je nou dat hij niet eens aangaat zonder ook maar een netwerkverbinding te maken. M.A.W. Stekker erin en NIETS:P? Want dat is idd droog en dan zou je de kosten die je hebt moeten maken. 1x porto verzendkosten terug moeten kunnen verhalen inclusief de prijs van het product. Echter moet je officieel een brief schrijven en daarin een deadline stellen(redelijkergewijs is dat een maand) waarin zij het product moeten vervangen voor een wel werkend product. Doen ze dit niet dan hebben ze inderdaad niet voldaan en dan kan je de koop pas ontbinden. Zo'n brief, waarin je de leverancier in staat van gebreke stelt, is namelijk nodig voor het juridische plaatje. Maar het fijne ervan weet ik ook niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Inderdaad stekker erin en helemaal niets. Geen gezoem van fans of schijven, geen leds die gaan branden, helemaal niets. Ik verdenk de adapter van het euvel (die is de eerste keer ook overleden), dus misschien is het simpel opgelost. Ik hoop het in ieder geval, want dat ding kostte me ruim 500 euro en dan verwacht je wel meer dan 2 maanden te kunnen genieten. Ik wil hem ook nog niet kwijt eigenlijk want hij deed het gewoon goed.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
IceManX schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:49:
Inderdaad stekker erin en helemaal niets. Geen gezoem van fans of schijven, geen leds die gaan branden, helemaal niets. Ik verdenk de adapter van het euvel (die is de eerste keer ook overleden), dus misschien is het simpel opgelost. Ik hoop het in ieder geval, want dat ding kostte me ruim 500 euro en dan verwacht je wel meer dan 2 maanden te kunnen genieten. Ik wil hem ook nog niet kwijt eigenlijk want hij deed het gewoon goed.
In principe zou de adapter warm moeten worden. Als je een volt meter hebt moet je 1 pinnetje erin steken en de andere op de buitenkant houden van het pluggetje wat in je synology gaat. Dan kan je hem doormeten. Dat is wat betrouwbaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Laatst online: 20-06-2022
Ik moet zeggen dat de verbeteringen aan de firmware veelbelovend klinken!

Vooral NZB support klinkt erg goed,. Dan vraag ik me wel af of deze oplossing net zo fijn gaat werken als SABnzbd wat ik er nu op heb draaien (voor de install handleiding van moi even koekeloeren op het syno forum).

Om sabnzbd te vervangen is een par en unrar functie voor mij wel noodzakelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

rem4rk4ble schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:28:
[...]

In principe zou de adapter warm moeten worden. Als je een volt meter hebt moet je 1 pinnetje erin steken en de andere op de buitenkant houden van het pluggetje wat in je synology gaat. Dan kan je hem doormeten. Dat is wat betrouwbaarder
Ik heb hem bij wijze van test eerst mee naar het werk genomen (zit toch bij ICT ;)), en daar doet hij het nu goed. Wel lag er een schroefje los in de kast (heeft Digita dan niet goed vastgezet), misschien dat die contact maakte op zo'n manier dat hij niet verder kon doorstarten.

Ik neem hem vanavond weer mee naar huis, kijken hoe hij het daar weer doet. Ik heb iig de enige data die alleen op dat ding stond (backup iets te laat gemaakt ;)) al kunnen redden.

Edit: en ook thuis werkt ie weer prima. Alleen duurt het nu wel verrekte lang om die dik honderd GB aan later gedownloade series te kopieren ;)

Nog een edit: een firmware upgrade laat de configuratiefiles intact (/etc/services en /etc/inetd.conf waren nog identiek), maar de ipkg lijst van geinstalleerde programma's is wel leeg. Ook had ik een extra reset nodig om de webinterface goed up-to-date te krijgen. Daarvoor waren de telnet/ssh settings en de extended download server settings nog niet zichtbaar. Daar kwam ik ook vooral achter toen ik hem maar resette omdat de download server settings maar niet geaccepteerd werden.

[ Voor 28% gewijzigd door Robtimus op 26-08-2008 22:18 ]

More than meets the eye
system specs

• rem4rk4ble
Even een vraagje. als ik met de assistant mijn map op de NAS deel dan krijg ik altijd iets met instellingen behouden omdat er meerdere namen op het netwerk zijn ofzo. Ook iedere keer als ik de pc opnieuw opstart krijg ik bij het openen van mijn map in de NAS: Microsoft Windows Netwerk: Meerdere verbindigen met een server of gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer het opnieuw.

Wat betekent dit?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.