Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:31
ik wil zelf ook graag een ds-207+ aanschaffen.
Echter heeft deze (nog) geen ISCSI ondersteuning.
Heeft iemand een idee wanneer dit beschikbaar is voor deze NAS, of dat er een andere oplossing voor handen is.
Natuurlijk in het zelfde prijs segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Op dit moment zit ik erg te twijfelen tussen de 107+ en de 207+.
wil rond de 1TB aan opslag hebben, 750 is ook goed. dus hoef niet perse 207 omdat het ook in 1 schrijf kan en voor het prijs verschil van de schijven hoe je het ook niet te laten :S

en verder zit ik ook over de 64 of 128mb versie.. omdat ik dit ding voor het grootste deel ga gebruiken als vervanging van mijn p4 server(i know niet te vergelijken maar toch)
iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Lordsauron schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:07:
wil rond de 1TB aan opslag hebben, 750 is ook goed. dus hoef niet perse 207 omdat het ook in 1 schrijf kan en voor het prijs verschil van de schijven hoe je het ook niet te laten :S

en verder zit ik ook over de 64 of 128mb versie.. omdat ik dit ding voor het grootste deel ga gebruiken als vervanging van mijn p4 server(i know niet te vergelijken maar toch)
iemand tips?
1tb = ~230 euro, 2*500gb=~170 euro.
het eindresultaat (NAS met 1TB opslag) is ongeveer even duur.

Het verschil tussen de gewone versies en de + versies is met name snelheid, en dat komt best van pas met deze grote bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lordsauron schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:07:

iemand tips?
Let wel op de 500GB limiet van de 107+. Dit stond als waarschuwing in de handleiding bij mij, maar ik neem aan dat dit op de capaciteit van de koeling slaat. Als je een zuinige 1TB neemt, moet dit volgens mij geen problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Roamor schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:37:
[...]

Let wel op de 500GB limiet van de 107+. Dit stond als waarschuwing in de handleiding bij mij, maar ik neem aan dat dit op de capaciteit van de koeling slaat. Als je een zuinige 1TB neemt, moet dit volgens mij geen problemen geven.
? Weet je dat zeker?
Volgens de 107+ spec is 1 tb de max. En volgens mij kan er zelfs een grotere disk in als deze zou bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Largo schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:46:
[...]

? Weet je dat zeker?
Volgens de 107+ spec is 1 tb de max. En volgens mij kan er zelfs een grotere disk in als deze zou bestaan.
Misschien heb ik nog een oude versie van de handleiding? Dus in de de tijd dat 1TB-schijven nog teveel warmte produceerden om acceptabel te zijn. Maar goed, dit is ook goed nieuws voor mij, ik ben wel aan een upgrade toe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
2 korte vragen:
- kunnen dit soort bestandsystemen op de synology ook files opslaan groter dan 4GB (ISO's)?
- als je 2 al gevulde sata schijven in de synology stopt als jbod, blijft dan alle data erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:27:
2 korte vragen:
- kunnen dit soort bestandsystemen op de synology ook files opslaan groter dan 4GB (ISO's)?
- als je 2 al gevulde sata schijven in de synology stopt als jbod, blijft dan alle data erop staan?
@2: Nee, geen JBOD mogelijk op de Synology! Was ook een verassing voor mij, ik heb nu alles in raid 0.
@1: Ja, ik geloof dat Syno's Ext3 als bestandssysteem gebruiken.

Overigens heb ik wel problemen met kopieeren: als ik via windows verkenner of Leechftp 4.5GB ISO's overzet eindigen de bestanden als ~300MB op de Syno.
Als ik het overzet met de commandline ftp van XP gaat het wel goed. Iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Laatst online: 00:16
Largo schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:53:
[...]

@2: Nee, geen JBOD mogelijk op de Synology! Was ook een verassing voor mij, ik heb nu alles in raid 0.
@1: Ja, ik geloof dat Syno's Ext3 als bestandssysteem gebruiken.

Overigens heb ik wel problemen met kopieeren: als ik via windows verkenner of Leechftp 4.5GB ISO's overzet eindigen de bestanden als ~300MB op de Syno.
Als ik het overzet met de commandline ftp van XP gaat het wel goed. Iemand een idee waarom?
Echte Jbod ondersteund Syology niet, maar wel 2 losse schijven. Voor Jbod zou het beschikbaar moeten zijn als 1 drive, maar het blijven dus 2 drives (via samba of nfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 11-09 19:31
canonball schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:31:
[...]
Echte Jbod ondersteund Syology niet, maar wel 2 losse schijven. Voor Jbod zou het beschikbaar moeten zijn als 1 drive, maar het blijven dus 2 drives (via samba of nfs).
Dus 2 schijven plaatsen zonder dataverlies om ze vervolgens te kunnen benaderen als 2 drives is een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met Download Redirector. De status van een torrent blijft op "waiting" staan. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22

Videopac

Rommelt wat aan.

willemvdvliet schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:24:
ik wil zelf ook graag een ds-207+ aanschaffen.
Echter heeft deze (nog) geen ISCSI ondersteuning.
Heeft iemand een idee wanneer dit beschikbaar is voor deze NAS, of dat er een andere oplossing voor handen is.
Natuurlijk in het zelfde prijs segment.
Die ISCSI support vind ik ook wel interessant. Iemand een idee of dit te verwachten is?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 09:31

_Eend_

🌻🇺🇦

Radical1980 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:59:
Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met Download Redirector. De status van een torrent blijft op "waiting" staan. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Poorten open gezet in je router? Anders zou het ook nog aan de tracker kunnen liggen, misschien is die (tijdelijk) niet beschikbaar, of er zijn gewoon (niet genoeg) seeders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:09:
[...]
Dus 2 schijven plaatsen zonder dataverlies om ze vervolgens te kunnen benaderen als 2 drives is een mogelijkheid?
Nee. Lees dit.Het komt voornamelijk omdat het ext3 geformatteerd moet worden.
(Laten we jou disks even A en B noemen)
Je zult eerst 1 nieuwe lege disk (disk C) in de syno moeten plaatsen -> data overhalen van disk A naar disk C-> disk A in de Syno plaatsen -> data van disk B naar A kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Welke hdd's kan ik het beste kiezen voor mijn 207+?
Ik vind betrouwbaarheid, geringe warmte-ontwikkeling en geluidsproductie belangrijker dan performance (wil wel 7200rpm, 16MB)

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
kun je gerust starten met 1 schijf bij de ds-207 en later er 1 bij prikken zonder issues ?

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Morpheus_at_work schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:35:
kun je gerust starten met 1 schijf bij de ds-207 en later er 1 bij prikken zonder issues ?
Als je raid 0 gaat gebruiken is dat niet handig, want upgrade naar raid0 wist alle data op je schijven.
Echter als je 2 volumes prima vindt, of je wil raid 1 installeren dan kan dat zonder backup. (hoewel backup bij raid 1 wel aangeraden wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Ik heb vandaag ook mn DS-207 opgezet en heb twee probleempjes (misschien wel eendezelfde oorzaak).

Ik heb een mac, mount de share met afp://<ip>/<share>
gebruik VLC om video af te spelen.. maar ik heb nog steeds last van irritante hickups (ook onder quicktime trouwens) - dit probleem had ik ook als ik films van mn oude linux bak in het netwerk opende.

Om een beeld te schetsen van mn netwerk:
DS-207 zit op netwerkingang #1 van mn livebox
Airport Express zit op netwerkingang #2 van mn livebox
en mijn mac dus draadloos op de airport

maargoed.. aan de bandbreedte kan het niet liggen lijkt me

Ook in een SSH sessie heb ik af en toe een hickup.. lijkt wel of dat ding af en toe hard bezig is en alle I/O blokkert

iemand een idee?

[ Voor 29% gewijzigd door 2nosedt op 25-01-2008 00:02 ]

musica | fotografica | amalia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

2nosedt schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:59:
Ik heb vandaag ook mn DS-207 opgezet en heb twee probleempjes (misschien wel eendezelfde oorzaak).

gebruik VLC om video af te spelen.. maar ik heb nog steeds last van irritante hickups (ook onder quicktime trouwens) - dit probleem had ik ook als ik films van mn oude linux bak in het netwerk opende.

Om een beeld te schetsen van mn netwerk:
DS-207 zit op netwerkingang #1 van mn livebox
Airport Express zit op netwerkingang #2 van mn livebox
en mijn mac dus draadloos op de airport

maargoed.. aan de bandbreedte kan het niet liggen lijkt me

Ook in een SSH sessie heb ik af en toe een hickup.. lijkt wel of dat ding af en toe hard bezig is en alle I/O blokkert

iemand een idee?
Gokje hoor, maar als je bij je oude bak ook last hiervan had zou ik eerder naar je netwerk kijken..

@Videopac
Ik heb in mijn DS-207 een Samsung schijf zitten. Stil, zuinig en niet teveel lawaai. :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Eend_ op 31-01-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

_Eend_ schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:49:
[...]
Gokje hoor, maar als je bij je oude bak ook last hiervan had zou ik eerder naar je netwerk kijken..
@Videopac
Heb het video probleem op kunnen lossen door de leesbuffer te vergroten naar 6 sec.

Het probleem met de hickups in een SSH sessie blijft..

musica | fotografica | amalia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

2nosedt schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:05:
[...]

Heb het video probleem op kunnen lossen door de leesbuffer te vergroten naar 6 sec.

Het probleem met de hickups in een SSH sessie blijft..
Ik open nooit een SSH sessie naar m'n DS, maar misschien is je DS gewoon hard aan het werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

_Eend_ schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:49:
[...]

@Videopac
Ik heb in mijn DS-207 een Samsung schijf zitten. Stil, zuinig en niet teveel lawaai. :)
Hmm, net een DS-207+ besteld met WD hdd's... Zal wel niet zoveel uitmaken, toch?
(heb er trouwens meteen ook een Logitech Squeezbox bij gekocht; alles is verstuurd, maar nog niet binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Zolang hij niet naast je bed staat merk je er niet zoveel van denk ;). En qua warmte en energieverbruik zal het wel meevallen. Misschien dat die WD's een paar procent meer energie verbruiken dan de samsungs. Dat zijn geen tientallen kwh's per jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Zo, ik heb voor een opdracht die nogal energiebewust bezig is (of nou eigenlijk: ik ben energiebewust met de opdracht bezig omdat de kosten op de lange termijn gedrukt moeten worden hehe) een DS-207+ gekocht, het lijkt me misschien wel een klein beetje nuttig om verbruikscijfers hier op te schrijven, misschien dat iemand er nog eens wat aan heeft.

Het is voor alle duidelijkheid een Synology DS-207+ met 2x WD5000AAKS in RAID 1.

Uit: 0W :)
Startup: piekt rond de 50W met een PF van 0.5, geen actieve PFC dus.
Beetje activiteit tijdens opstarten (hd maar vooral processorintensief): 30W
Idle, schijven aan: 22-25W bij een PF van 0.4
hdd activiteit: <30W
Idle, schijven uit: 8W

Ik moet overigens zeggen dat het geenszins een stil apparaat is... valt ook wel te verwachten natuurlijk, maar misschien zou het een idee zijn om bij zo'n duur apparaat tenminste trillingsdempers mee te leveren voor de schijfophanging.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

ssj3gohan schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:21:
Zo, ik heb voor een opdracht die nogal energiebewust bezig is (of nou eigenlijk: ik ben energiebewust met de opdracht bezig omdat de kosten op de lange termijn gedrukt moeten worden hehe) een DS-207+ gekocht, het lijkt me misschien wel een klein beetje nuttig om verbruikscijfers hier op te schrijven, misschien dat iemand er nog eens wat aan heeft.

Het is voor alle duidelijkheid een Synology DS-207+ met 2x WD5000AAKS in RAID 1.

Ik moet overigens zeggen dat het geenszins een stil apparaat is... valt ook wel te verwachten natuurlijk, maar misschien zou het een idee zijn om bij zo'n duur apparaat tenminste trillingsdempers mee te leveren voor de schijfophanging.
Als ik het me goed herinner zitten er in de DS-207 trillingsdempers. Of vergis ik me daarin? :?

Maar die cijfers zijn wel leuk voor in de startpost, toen ik mijn DS kocht was ik daar wel een beetje benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De harddisks zitten met elkaar stevig in een tray geschroefd zonder trillingsdempers. Er is wel wat verdere structurele demping, maar als beide schijven draaien merk je toch wel dat het wat doortrilt op mn bureau. Lang niet zo erg als een volledig ongedempt ding.

Ook een beetje vervelend is dat er geen ready-made gaatjes in de zijkant zitten om hem op te hangen, ik wil hem in de meterkast verstoppen. Maar ach, dan maak ik wel een plankje waar hij op kan staan :)

Misschien is er nog iemand anders die er andere schijven in heeft gepropt en kan kijken wat het verbruikt, liefst de T116s, dan kunnen we voor eens en altijd enige conclusie trekken over het verschil in stroomverbruik (en kosten) tussen schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 09:35
2nosedt schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:59:
ik zit ook met dat probleem! Ik heb sinds vandaag een 107+ en ik benader de NAS gewoon via de finder: shared. Daar kan ik dan in browsen zoals normaal en dubbelklik ik op de film. Probleem is dat ik ook die hickups heb, om de 20 à 25 seconden een hapering van 0,20 seconde... Vreselijk irritant.

Jij opent het via VLC cmd+n ? is dat niet omslachtig, omdat je dan alles manueel moet invoeren?

[ Voor 6% gewijzigd door pina op 19-02-2008 19:35 ]

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Voor de mensen die nog twijfelen vanwege de prijs: ik heb gisteren van Informatique.nl de laatste nieuwsbrief ontvangen. Tot 13 maart is de DS207+ voor € 249,- te krijgen. Dit staat ook in de tweakers pricewatch.

Ik heb er eentje besteld, want mijn huidige DS207.128 trekt met SqueezeCenter mijn muziekcollectie niet helemaal vloeiend.

Uiteraard heb ik geen belang bij deze aanbieding, maar het leek me handig om jullie hiervan op de hoogte te brengen!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09
ssj3gohan schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:21:

Ik wil misschien een 107+ kopen, en als ik dat doe, zal ik er waarschijnlijk de WD5000aacs 'groene' schijf inzetten (3 watt bij idle, nog geen 7 under load). Ik zal wat metingen neerzetten, al is het wel de 107+ en niet de 207+.

• mux

mux

99% efficient!

Ik heb onlangs ook de greenpower schijf gekocht om in een kantoorsysteempje in te bouwen, maar helaas mocht ik van de opdrachtgever geen tweede greenpower kopen om zo de synology daarmee te testen. Ik verwacht geen wonderen hoor, de voornaamste reden dat je zo'n schijf komt moet zijn omdat het superstil (echt, geweldig) is en lekker koel blijft, niet omdat je er zo automatisch minder lieve kleine zeehondenpuppy's worden neergeknuppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de nieuwe firmware in combinatie met hibernation?
Ik heb de nieuwste firmware 571, en alleen sabnzbd erop als extra.
Sabnzbd uiteraard aangepast zodat hij geen dir scant automatisch. (wat vaak de boosdoener is bij hibernation problemen)
Netwerk zelfs gescant en alleen netbios boodschappen gezien voor de Nas.
Netbios uitgezet en gaat ook niet in 10min offline.
Zonder ingeplugde netwerkkabel gaat hij wel in hibernation.
Ik zoek eigenlijk aanknopingpunten voor een verdere speurtocht.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Je kunt sabnzbd ook aanpassen zodat hij een usb stick scanned waarbij de hibernation wel werkt.

Maar inderdaad, ik kan geen hoogte krijgen van de hibernation van de ds-207+... Vaak hoor ik hem toch behoorlijk loeien alsof hij volop aan het werkt is terwijl dit niet zo kan zijn. Ik heb er nog geen tijd ingestoken om het probleem te tacklen dus ik kan je niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romberto
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-08 10:00
avkooi schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:49:
Voor de mensen die nog twijfelen vanwege de prijs: ik heb gisteren van Informatique.nl de laatste nieuwsbrief ontvangen. Tot 13 maart is de DS207+ voor € 249,- te krijgen. Dit staat ook in de tweakers pricewatch.

Ik heb er eentje besteld, want mijn huidige DS207.128 trekt met SqueezeCenter mijn muziekcollectie niet helemaal vloeiend.

Uiteraard heb ik geen belang bij deze aanbieding, maar het leek me handig om jullie hiervan op de hoogte te brengen!
En hoe presteert de DS207+? Werkt het 'vloeiender'? Ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firestarz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:08
Zo ik heb ook mijn ds-207+ eindelijk binnen, ik was nog op tijd voor de aanbieding bij informatique dat scheelde toch weer wat.

Heb er meteen optware opgezet, en werkt wel redelijk.

Ik heb alleen nog een vaag probleem, als ik reboot, dan is ie 1 van zijn disks en soms zelfs allebij de disks kwijt (ik draai 2x 750gb samsung F1). Snap er niet echt wat van, want soms als ik achter elkaar de nas helemaal uitzet (5 sec power knop indrukken) dan doet pakt hij ze wel allebij.

Lijkt net of ze niet snel genoeg kunnen opspinnen of niet snel genoeg gedetecteerd worden. Heb er al de nieuwste firmware (590) op gezet, maar blijf problemen houden. Meer mensen dit probleem?

Nog iets wat me opvalt is de fan, die produceerd toch best een hoop herrie, dat is wel jammer, heb al geprobeerd er een zalman fanmate tussen te zetten, maar kennelijk zijn de powerplugjes van de fan in de diskstation kleiner, dus past het niet. :(

[ Voor 17% gewijzigd door firestarz op 18-03-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Antwoord op de vraag van Romberto of SqueezeCenter op de DS207+ "vloeiender" werkt dat op de DS207:

Zeker weten! Ik weet alleen niet hoeveel het statistisch gezien scheelt, maar ik weet wel dat de Squeezebox een stuk sneller reageert op commando's van de afstandsbediening. Zeker het bladeren door de muziek-mappen gaat veel soepeler. De webinterface is volgens mij ook iets "responsiever" geworden, maar daar is het verschil minder merkbaar.

En voor firestarz:
Als ik jou was, zou ik een support ticket aanmaken op de Synology site. Die kan je hier vinden. Ik had precies hetzelfde probleem met de oude firmware met twee WD schijven. Van de helpdesk kreeg ik nog dezelfde dag een downloadadres waar ik verbeterde firmware kon downloaden! Daarmee was mijn probleem verholpen.

Ik zie jouw schijven trouwens niet in de lijst van officieel ondersteunde hdd's staan. Misschien dat het Synology forum meer duidelijkheid brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

firestarz schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:02:
Nog iets wat me opvalt is de fan, die produceerd toch best een hoop herrie, dat is wel jammer, heb al geprobeerd er een zalman fanmate tussen te zetten, maar kennelijk zijn de powerplugjes van de fan in de diskstation kleiner, dus past het niet. :(
Dan heb je mogelijk een probleem dat hibernation niet werkt.. in principe zou hij op zijn stilste stand zo stil moeten zijn dat je eigenlijk je best moet doen om er achter te komen of hij aanstaat.

Maar zoals hiervoor al werdt gezegd: http://www.synology.com.. check het forum eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 15:38
Misschien een stomme vraag:

Ik heb een DS207 en heb er 1 lege schijf van 500gb in zitten. Nu heb ik nog een schijf liggen waar belangrijke data op staat en deze wil ik in de DS207 zetten en dan de data naar de 1e schijf kopieren.

Ik moet echter een volume aanmaken om de schijf waar reeds data op staat te kunnen gebruiken.... nu is mijn vraag: kan ik gewoon een volume aanmaken en blijft de data dan gewoon op de schijf staan?

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 12:38
Nee dan ben je de data kwijt lijkt mij. Verstandiger is eerst via usb de data copieren naar de synology en dan de schijf bij prikken.
WiseGuy! schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:18:
Misschien een stomme vraag:

Ik heb een DS207 en heb er 1 lege schijf van 500gb in zitten. Nu heb ik nog een schijf liggen waar belangrijke data op staat en deze wil ik in de DS207 zetten en dan de data naar de 1e schijf kopieren.

Ik moet echter een volume aanmaken om de schijf waar reeds data op staat te kunnen gebruiken.... nu is mijn vraag: kan ik gewoon een volume aanmaken en blijft de data dan gewoon op de schijf staan?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor dubbelpost. Wegens omstandigheden heb ik een paar maand niet meer online kunnen komen. Ik was indertijd bezig met het kiezen van een nas disk die in raid 0 of 1 kon gezet worden. En mijn selectie was toen al gekomen tot Synology ds 207+ of een conceptronic ch3snas.

Volgende vragen blijven nog over:

1. Kunnen ze ook ook subdirectories delen. Als ik mij niet vergis dan kon de ds 207+ dat niet, maar ging er wel een update komen voor dit. Is dit reeds gebeurt ?

2. Is het mogelijk om Daemon tools op een pc te installeren en dan zo de isofile gaan laden op de nas disk.

Hij zou gewoon gebruikt worden als netwerkharddisk en enkel toegankelijk moeten zijn vanop internet om muziek of bestanden te kunnen downloaden. Dus niet voor een website te hosten. Nzb zou leuk zijn maar door mijn nulkennis van linux zal datniet lukken en dus dat reken ik niet mee.

Moest ik vragen gesteld hebben die reeds voorbij kwamen dan is dit gewoon omdat ik maanden niet op het net was en het onmogelijk is om alles terug te lezen. ik ga ook dit posten op het ds 207+ forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Je bedoelt om aparte permissies uit te delen op je subdirs? Volgens mij kan dat nog niet.

Wat betreft je 2e vraag: zeker kan dat, doe ik continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:09:

1. Kunnen ze ook ook subdirectories delen. Als ik mij niet vergis dan kon de ds 207+ dat niet, maar ging er wel een update komen voor dit. Is dit reeds gebeurt ?

2. Is het mogelijk om Daemon tools op een pc te installeren en dan zo de isofile gaan laden op de nas disk.
Dit kan allebei, puntje 2 zonder tweaks, werkt tenslotte via een netwerkdrive dus wel ietwat vertraging, tenzij je op Gigabit gaat zitten want dat scheelt veel.
Puntje 1 kan natuurlijk ook, wellicht niet via de gui maar zeker op linux niveau.
Een collega van mij heb ik ook geholpen om browsable subdirs binnen de webdir te maken welke te bereiken zijn via internet en beveiligd zijn met apache authenticatie.

Dit systeem is echt een fantastisch apparaat voor mensen met (een beetje) linux kennis.
Zelf heb ik de webserver, sabnzbd+ en een mailserver(IMAP) draaien.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phytomer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-07-2023
@ Wouter, welke mailserver heb jij op de DS-207 draaien?

En werkt deze goed en gemakkelijk? Ben namelijk geen Linux goeroe.
Het valt mij op dat hier zeer weinig op internet over te vinden is.

Ik zou graag met 2 pc's mail vanaf de 207+ willen ophalen en verzenden, en als het kan webmail gebruiken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Phytomer schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:42:
@ Wouter, welke mailserver heb jij op de DS-207 draaien?

En werkt deze goed en gemakkelijk? Ben namelijk geen Linux goeroe.
Het valt mij op dat hier zeer weinig op internet over te vinden is.

Ik zou graag met 2 pc's mail vanaf de 207+ willen ophalen en verzenden, en als het kan webmail gebruiken ook.
Ik heb cyrus IMAP server (ipkg pakketje) draaien met Postfix (ipkg pakketje) en eroverheen via de webserver een webmail client. (NOCC).NOCC werkt lekker vlot op de Synology namelijk.
Detail is dat de webmail client via httpS gaat lopen op de Synology.

Is niet je vraag maar daarnaast werk ik nog met SABnzbd+ en dat gaat ook als een speer.

Alle pc's kunnen op de synology hun mail ophalen en versturen gaat gewoon via providermailbox(relay staat dus niet aan).
Ik kon ook weinig vinden over installaties op de Synology, maar via http://nslu2-linux.org even zoeken op emailserver en je komt een heel eind. Alle commando's staan er gewoon.

Gr,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hoeveel MB/s halen jullie vanaf dat kastje over een Gigabit netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:38:
Hoeveel MB/s halen jullie vanaf dat kastje over een Gigabit netwerk?
Als file server met 2 x WD7500AAKS in RAID1 haalt m'n 207+ ongeveer 22-25 MB/s met lezen, en 11-12 MB/s met schrijven. Dit bij het kopiëren van files middels drag-and-drop binnen een W2K explorer window.

Jumbo frames heb ik nog niet aan de praat gekregen. Ik weet dus niet in hoeverre dit een verbetering (iff any) oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:30:
[...]

Als file server met 2 x WD7500AAKS in RAID1 haalt m'n 207+ ongeveer 22-25 MB/s met lezen, en 11-12 MB/s met schrijven. Dit bij het kopiëren van files middels drag-and-drop binnen een W2K explorer window.

Jumbo frames heb ik nog niet aan de praat gekregen. Ik weet dus niet in hoeverre dit een verbetering (iff any) oplevert.
Zelfde setup & zelfde resultaten hier.
Niet al mijn apparaten werken met jumbo dus dit staat bij mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Laatst online: 27-05 20:44
Iemand hier ook problemen met de ds-207+ in combo met een PS3?
Bij mij moet ik telkens upnp op de ds uit en aan zetten om hem op de ps3 te zien.
En dan werkt ook alles wel zoals het hoort (mp3 luisteren video streamen etc) totdat de ps3 uitgaat en later weer start, dan zie de ds dus niet.... :?
Heb al op de officiele forum van synology gezocht en een ticket aangemaakt bij synology.
Maar zij konden me ook niet verder helpen.
Mijn probleem zou verder gesluisd worden naar de tech boys die dit evt. in nieuwe firmware zouden oplossen.

Maar ik lees her en der zoveel wel werkende combinaties dat ik ga twijfelen of ik iets verkeerd heb staan of doe.

Mijn netwerk situatie als volgt:
- Speedtouch 780 modem/router (hier hangt de DS-207+ direct aan)
- 3com gigabit switch die aan een andere poort op 780 hangt
- desktop pc die aan de switch hangt
- PS3 die aan de switch hangt (draadloos levert geen verbetering op)
- Laptop die wireless aan de 780 hangt.

Als iemand tips heeft... GRAAAG

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

guido09 schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:20:
Mijn netwerk situatie als volgt:
- Speedtouch 780 modem/router (hier hangt de DS-207+ direct aan)
- 3com gigabit switch die aan een andere poort op 780 hangt
- desktop pc die aan de switch hangt
- PS3 die aan de switch hangt (draadloos levert geen verbetering op)
- Laptop die wireless aan de 780 hangt.

Als iemand tips heeft... GRAAAG
is dat nfs of samba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
euhh gewoon ingeplugd en gaan. Niks aparts ingesteld ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben me ook al een tijdje aan het oriënteren en kom eigenlijk steeds weer uit bij de DS-207+. Zeker niet goedkoop en alleen maar in prijs gestegen. (249 --> 279 --> 299). Ik ben van plan om deze samen met een Popcornhourplayer aan te schaffen en zo (met name HD) films te streamen. Daarvoor heb je dus een goede constante overdracht snelheid nodig. Daarom dus ook de ds-207+, deze komt over het algemeen als 1 van de beste uit de snelheidstesten. Verder wil ik 'm sowieso gaan gebruiken met sabnzb+ (usenet client) en mogelijk webserver.

Vraag 1: in hoeverre heeft het zin om een 1GBIT router aan te schaffen. (heb nu 100MBIT). Enige snelheidsverbetering waar te nemen? De maximale theoretische snelheid van 100MBIT, is natuurijk 12,5Mbyte. Wie gebruikt er van jullie een 1GBIT of 100MBIT netwerk.

Vraag 2: is het mogelijk om met twee harde schijven bijvoorbeeld een raid 1 te hebben van bijvoorbeeld 5 GB, voor alle belangrijke files en verder de rest van de schijven gewoon in niet raid te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

Robtimus

me Robtimus no like you

Je zegt dat hij steeds duurder wordt, maar bij Digita.nl is hij juist goedkoper geworden. Vandaag heb ik hem zelf ook besteld, voor €519 inclusief twee Seagate Barracuda 750GB schijven. Daar krijg je dan nog een remote gratis bij.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar wat gaat jullie voorkeur uit als het gaat om harde schijven in een synology ds 207+

500 of 750 gb seagate barricade of 500 of 750 western digital caviar. Ik hoor verschillende berichten en dacht zelf dat aan de Seagate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:05:
......
Vraag 2: is het mogelijk om met twee harde schijven bijvoorbeeld een raid 1 te hebben van bijvoorbeeld 5 GB, voor alle belangrijke files en verder de rest van de schijven gewoon in niet raid te gebruiken?
Volgens mij kan dit niet. RAID1, RAID 0 of JBOD single disk zijn de mogelijkheden en geen combinaties hiervan.
Wat voor jou wel een optie kan zijn is JBOD (zou nooit RAID0 nemen, snelheidswinst benut je namelijk niet, maar wel een dubbel risico op dataverlies door die config) en met een grote USB stick eraan waarnaar je al je belangrijke data synchroniseerd. Je kunt natuurlijk ook een kleine USB schijf koppelen. Je kunt dat via de standaard back-up optie (scheduled) draaien.
Een goedkope oplossing en je hebt dan veel ruimte over voor minder belangrijke zaken.

P.S. Het is natuurlijk net wat je belangrijk vindt. Foto's nemen namelijk veel ruimte in, maar die heb ik toch op een RAID1 staan, een USB backup disk (die ik buiten mijn eigen huis opsla) en zet deze ook regelmatig op DVD. Ja 't is allemaal erg dubbel opgelsagen, maar foto's zijn nu eenmaal waardevol. De oplossing met een USB stick is voor mij dus geen optie, maar als je minder waarde hecht aan foto's en je MP3 collectie kan het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:32:
[...]

Volgens mij kan dit niet. RAID1, RAID 0 of JBOD zijn de mogelijkheden en geen combinaties hiervan.
Wat voor jou wel een optie kan zijn is JBOD (zou nooit RAID0 nemen, snelheidswinst benut je namelijk niet, maar wel een dubbel risico op dataverlies door die config) en met een grote USB stick eraan waarnaar je al je belangrijke data synchroniseerd. Je kunt natuurlijk ook een kleine USB schijf koppelen. Je kunt dat via de standaard back-up optie (scheduled) draaien.
Een goedkope oplossing en je hebt dan veel ruimte over voor minder belangrijke zaken.

P.S. Het is natuurlijk net wat je belangrijk vindt. Foto's nemen namelijk veel ruimte in, maar die heb ik toch op een RAID1 staan, een USB backup disk (die ik buiten mijn eigen huis opsla) en zet deze ook regelmatig op DVD. Ja 't is allemaal erg dubbel opgelsagen, maar foto's zijn nu eenmaal waardevol. De oplossing met een USB stick is voor mij dus geen optie, maar als je minder waarde hecht aan foto's en je MP3 collectie kan het prima!
He, JBOD? Werkt dat sinds de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largo schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:12:
[...]

He, JBOD? Werkt dat sinds de nieuwe firmware?
Nee, je hebt hier inderdaad gelijk ik dacht dit laatst gelezen te hebben, maar kan er niets over terugvinden. Juist een artikel dat het ontkracht..
Scherp opgemerkt Largo! Alleen single disk kan dus nog ipv JBOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 04:42:
[...]

Nee, je hebt hier inderdaad gelijk ik dacht dit laatst gelezen te hebben, maar kan er niets over terugvinden. Juist een artikel dat het ontkracht..
Scherp opgemerkt Largo! Alleen single disk kan dus nog ipv JBOD.
Als ik wikipedia goed volg is JBOD gewoon dat bijvoorbeeld 2 hardeschijven van 500GB gezien wordt als 1 hardeschijf van 1 TB. Betreft mij vorige vraag. Ik kan bepaalde gegevens natuurlijk ook gewoon wekelijks op de 2de hardeschijf zetten met de backup software. Moet neem ik aan ook prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

IceManX schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:43:
Je zegt dat hij steeds duurder wordt, maar bij Digita.nl is hij juist goedkoper geworden. Vandaag heb ik hem zelf ook besteld, voor €519 inclusief twee Seagate Barracuda 750GB schijven. Daar krijg je dan nog een remote gratis bij.
Was dat een aktie? Die romte kun je er bij kopen voor €35
http://www.digita.nl/product_info.php?products_id=1102
Of staat het ergens vermeld?

Wil ook z'n DS-207+ gaan kopen, zeg net een aantrekkelijk pakket:
http://www.digita.nl/product_info.php?products_id=1097 wat ik mij afvraag is hoe gaan ze dat combineren?

De DS-207 heeft maar 1 UTP aansluiting.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat zowel DS als de Squeez op de router komen. Alleen hoe komt Squeez weer aan muziek zonder je pc aan te hebben 8)7.

[ Voor 27% gewijzigd door RobbyTown op 07-05-2008 12:18 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

vandeMeulenhof schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:10:
[...]

Was dat een aktie? Die romte kun je er bij kopen voor €35
http://www.digita.nl/product_info.php?products_id=1102
Of staat het ergens vermeld?
Dat was een actie die blijkbaar afgelopen is. Jammer, want ik kreeg er wel mooi een gratis.
Wil ook z'n DS-207+ gaan kopen, zeg net een aantrekkelijk pakket:
http://www.digita.nl/product_info.php?products_id=1097 wat ik mij afvraag is hoe gaan ze dat combineren?

De DS-207 heeft maar 1 UTP aansluiting.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat zowel DS als de Squeez op de router komen. Alleen hoe komt Squeez weer aan muziek zonder je pc aan te hebben 8)7.
Hoort die Squeez de muziek niet van de DS te krijgen? Is die DS daar niet voor?

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

IceManX schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:22:
[...]

Dat was een actie die blijkbaar afgelopen is. Jammer, want ik kreeg er wel mooi een gratis.

[...]

Hoort die Squeez de muziek niet van de DS te krijgen? Is die DS daar niet voor?
Ik heb het besteld. Als het goed is heb ik het morge binnen incl. bouwtekening hoe alles moet zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Installeer eerst de SSH of Telnet support firmware.
Check daarna deze link even; zo kun je zelf software installeren en je Synology wat beter managen vanaf de CLI.

Let op: doe dit alleen maar als je ervaring hebt met Linux, want je kunt er ook een boel mee verkloten. Zelf heb ik er al CVS opgezet, lekker handig ;)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Linux ervaring is 0,0 heb ooit ubuntu geinstalleerd dat is het wel. Heb heb me WRT54GL geflasht met tomato firmware, niet echt veel linux kennis voor nodig :P.

Als probleempjes ofzo heb post ik ze wel, ik wacht in spanning af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
firestarz schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:02:
Zo ik heb ook mijn ds-207+ eindelijk binnen, ...

Heb je hier al iets op gevonden? Ik heb m'n 207+ nu in de woonkamer staan maar dat hou ik en m'n huisgenoten niet lang vol. Wat een enorme herrie, m'n HTPC is een oase van rust in vergelijking met dit ding. Dat had ik niet verwacht van 2 harddisks in een kastje, op 10mtr afstand nog hoorbaar, niet normaal gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zo mijn bestelling is binnen heb mijn DS-207+ gewoon in de huiskamer staan en het is goed te doen. Staat wel in de aquarium kast. Zal binnenkort fotos posten (host ik dan de DS-207+, moet eerst even uitzoeken hoe en wat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Mijn DS-207+ heeft het enkele maanden uitgehouden. Nu als ik hem aanzet blijft het blauwe ledje knipperen en brandt het LAN lampje (of ik er nu een netwerk kabel in hem zitten of niet)... Lijkt verd even de disk op te spinnen en that's it.... :(

Wat een kwaliteit. Maar 's ff mobile-harddisk bellen voor een nieuwe.

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 12-05-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Een reset geven helpt niet? Je bent dan wel je settings kwijt maar dan hoef je mss geen nieuwe te halen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Grrr.. naar aanleiding van tips op 't Synology forum de fan vervangen door een Papst 612 F/2L (60x60x15mm)... al een stuk stiller maar nog steeds behoorlijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Reset, niets helpt..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Hmm door die laatste berichten ben ik gaan twijfelen of ik de DS207+ wel wil gaan bestellen. Allemaal leuk die aanbiedingen, maar ik wil hem wel in de huiskamer gaan zetten, dus die luide fans gooien een beetje roet in het eten. Hoelang is de 207+ eigenlijk al op de markt? Mogen we binnen afzienbare tijd al een opvolger gaan verwachten?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

scorpie schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:58:
Hmm door die laatste berichten ben ik gaan twijfelen of ik de DS207+ wel wil gaan bestellen. Allemaal leuk die aanbiedingen, maar ik wil hem wel in de huiskamer gaan zetten, dus die luide fans gooien een beetje roet in het eten. Hoelang is de 207+ eigenlijk al op de markt? Mogen we binnen afzienbare tijd al een opvolger gaan verwachten?
Ik zou hem niet zo snel in de huiskamer zetten, maar de fans hoor ik eigenlijk nooit. (Staat achter een schot) Ik hoor alleen de disk startup altijd hij uit slaapstand opstart. Waarom zet je hem eigenlijk in je huiskamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ja, goeie vraag eigenlijk, misschien toch maar gewoon in een kast wegbergen, want je hebt hem toch niet steeds bij de hand nodig.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Het enige waarvoor je dat ding fysiek moet kunnen benaderen is om hem aan te zetten of USB / eSATA schijven aan te sluiten / los te koppelen. Een kast is dus een prima locatie zolang je niet vaak schijven wisselt.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Denk er heel sterk aan de Synology 207+ te halen.
Zeker nu hij 215 € kost http://www.gigaserver.nl/...ath=69_54&products_id=574

Ik wil er graag 2 Samsung F1 750GB of 1TB inzetten, maar Synology raad dit niet ook.
Ook al worden er door gebruikers geen problemen gemeld. Buiten dat de schijf niet in hibernation gaat, maar dat maakt mij niet uit.

Grote voordeel vam de Samsungs is hun prijs.

Nu mijn vraag, welke ervaringen hebben jullie met hardeschiven en de 207+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb er 2 Seagate Barracudas 750GB in laten zetten, en die doen het prima.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Leuke site is dat zeg, de prijs wordt iedere minuut opgevoerd. :')
Je moet er wel snel bij zijn wil je een mooi prijsje hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik, en een collega van mij, hebben ieder probleemloos twee F1 750GB schijven in een 207+ zitten. Wat wel jammer is dat de schijven idd niet in hibernation gaan, verder werkt het perfect!

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Mooi om te horen dat de 750GB goed werkt buiten de hibernation issue.

Iemand ervaring met 2 Samsung 1TB schijven ??

@Scorpie
Inderdaad.
Damm nu 242 i.p.v. 215 €.
Ik was zo blij met die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Laatst online: 11-09 16:07
Ik heb net de nieuwe Beta firmaware erin geflashed, kan nu eindelijk seeden nadat downloaden voltooit is. Daarnaast gaat downloaden een stuk sneller, benut nu eindelijk mijn volledige bandbreedte en geeft de hoeveelheid peers aan.

Chancelog:
New Features

Extra Data Protection: The Network Recycle Bin ensures all deleted files are recoverable from the recycle bin folder. This function works for all CIFS connections.
Enhanced BT Download: The DHT support, 25%(1) download performance enhancement, BT encryption support, and seeding options are added.
Enhanced AFP Performance: The AFP download performance is improved by a maximum of 89%, and upload 72%(2). The test results from the Synology lab is listed below:
Model DS108j DS207+ DS508
Max. Download Improvement 89% 21% 49%
Max. Upload Improvement 10% 15% 72%

Enhanced Photo Station 3: The performance of thumbnail browsing has been improved. The Google AdSense, calendar-based article browsing, and sticky articles are added to the blogging system.
Enhanced Audio Station: The renovated AJAX drag-and-drop mechanism is added to the playlist management.
Extra IP Cameras Support: 2 more IP cameras are now supported on Surveillance Station: Linksys WVC54GCA (Wireless interface available) and LevelOne FCS-0010.
Integrated Telnet/SSH: Telnet and SSH terminal services are now configurable directly from the management UI.
New Language Support: The Polish language is added to the Disk Station Manager 2.0, Synology Assistant, Synology Data Replicator 3, and Synology Download Redirector.
Upgraded Apache: Apache is upgraded to 2.2.8.
Upgraded PHP: PHP is upgraded to 5.2.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik ben het niet echt tegengekomen toen ik op zoek was, maar is het mogelijk om een mailserver hierop te installeren? Leuk dat er een webserver, ftp server etc. op zit, maar het is ook wel handig als je bijvoorbeeld je verbinding verliest dat je dan van die machine een mailtje ontvangt.

Okay, dat stond dus 2 pagina's terug ergens 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door scorpie op 29-05-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Tankcsapda schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:47:
Ik heb net de nieuwe Beta firmaware erin geflashed, kan nu eindelijk seeden nadat downloaden voltooit is. Daarnaast gaat downloaden een stuk sneller, benut nu eindelijk mijn volledige bandbreedte en geeft de hoeveelheid peers aan.
Vraagje: als je een firmware upgrade doet, wat gebeurt er dan met je settings? En dan vooral het volgende:
- users en shares
- zelf geinstalleerde bootstraps
- zelf geinstalleerde software
- aangepaste /etc/services en /etc/inetd.conf files

Ik heb nml geen zin om SVN en CVS weer helemaal opnieuw te installeren zodra deze beta final wordt.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Laatst online: 11-09 16:07
IceManX schreef op zondag 01 juni 2008 @ 15:47:
[...]

Vraagje: als je een firmware upgrade doet, wat gebeurt er dan met je settings? En dan vooral het volgende:
- users en shares
- zelf geinstalleerde bootstraps
- zelf geinstalleerde software
- aangepaste /etc/services en /etc/inetd.conf files

Ik heb nml geen zin om SVN en CVS weer helemaal opnieuw te installeren zodra deze beta final wordt.
Heb er eigenlijk helemaal niets van gemerkt in negatieve zin na het upgraden, users blijven hetzelfde en shares ook, heb geen software verder geinstalleerd dus daan geen problemen.

Wat nu eindelijk toegevoegd is is dat je kunt sharen tot een bepaald percentage, dus bijvoorbeeld 150%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Explain? 150% van wat? Of bedoel je dat je 150% van je downloads kan uploaden?

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qmaster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 08:59
Super tevreden met de DS207+, ook erg stabiel.
Uptime van meer dan 4 maanden... De keren van reset waren door stroomstoring.

Enige wat minder goed werkt is het aansluiten van een printer.
Werkt wel, maar super traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Binnenkort toch maar mobile-harddisk bellen... De mijna heeft het na 2 maanden al begeven en diverse crashes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Misschien een poll opzetten wie welke schijven gebruikt in zijn 207 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
abusimbal schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:05:

Kijk eens op het Synology forum:
http://www.synology.com/enu/forum/

En met name bijvoorbeeld deze:
http://www.synology.com/enu/forum/viewtopic.php?f=26&t=7641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@BounceMeister

Die sites heb ik al bekeken. Even als het nederlandstalige forum.

Mijn vraag was gericht naar GOT'ers die een 207 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 13-09 07:26
Sinds 3 uurtjes eigenaar van een Synology DS-107+ new edition 2008.

Vers opgehaald uit Arnhem bij Wifimedia. Gelijk een 500 GB Western Digital Green Point laten inbouwen en hij draait nu 20 minuten over een net zo vers Netgear switch :)

Ervaring tot nu toe zijn top... maar ik ga alles nog even ontdekken :)

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
abusimbal schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:05:

Nee, wel met 2 1TB WD Green Powers... draait prima, je hebt toch geen supersnelle schijven nodig voor een NAS dus dan is het wel fijn als ze stil en energiezuinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dey
  • Laatst online: 13-09 18:07

Dey

Intheweb schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:07:
Sinds 3 uurtjes eigenaar van een Synology DS-107+ new edition 2008.

Vers opgehaald uit Arnhem bij Wifimedia. Gelijk een 500 GB Western Digital Green Point laten inbouwen en hij draait nu 20 minuten over een net zo vers Netgear switch :)

Ervaring tot nu toe zijn top... maar ik ga alles nog even ontdekken :)
Je hebt je spullen zeker voor een bodemprijs gehaald? De website van Wifi-media is namelijk uit de lucht.

[ Voor 11% gewijzigd door Dey op 06-06-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
catchingfire schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:41:
[...]

Nee, wel met 2 1TB WD Green Powers... draait prima, je hebt toch geen supersnelle schijven nodig voor een NAS dus dan is het wel fijn als ze stil en energiezuinig zijn.
De Samsung 1TB is de goedkoopste 1TB, daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Laatst online: 13-09 07:26
Dey schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:30:
[...]

Je hebt je spullen zeker voor een bodemprijs gehaald? De website van Wifi-media is namelijk uit de lucht.
Probeer dan eens www.wifisound.nl ;)

En bodemprijs...neuh had van mij nog wel goedkoper gekund :P

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Ik heb een ds-207+ besteld, dus ik ben benieuwd. De printer wordt volgens mij ondersteund (Samsung 1610) dus dan heb ik ook meteen een printservertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurdy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 10:41
Tankcsapda schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:47:
---
Extra Data Protection: The Network Recycle Bin ensures all deleted files are recoverable from the recycle bin folder. This function works for all CIFS connections.
---
Hoe maak ik nu gebruik van die recycle bin?
Kan iemand verwijzen naar meer info hierover. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Kan iemand mij vertellen hoe moeilijk het is om de DS-207 zelf te configureren? Ik heb totaal geen kaas gegeten van RAID opstellingen of configuraties maar twijfel toch een beetje door het verschil in prijs tussen informatique en digita, is het de €40,- waard om het zelf te doen of kan ik voor dat geld hem beter kopen bij digita en er meteen een config op ontvangen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Dat seeden van torrents is voor mij de reden waarom ik nog geen NAS had gekocht.
Met de beta versie is het nu dus wel mogelijk? Dat zou wel fantastisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

DeFeCt schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:42:
Kan iemand mij vertellen hoe moeilijk het is om de DS-207 zelf te configureren? Ik heb totaal geen kaas gegeten van RAID opstellingen of configuraties maar twijfel toch een beetje door het verschil in prijs tussen informatique en digita, is het de €40,- waard om het zelf te doen of kan ik voor dat geld hem beter kopen bij digita en er meteen een config op ontvangen?
Bedoel je met configureren dat je RAID wil instellen? Dat zou ik lekker zelf doen. Gaat allemaal vrij simpel, en er zijn voldoende assistenten op het forum in geval van problemen.

Wat wil je nog meer configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
DeFeCt schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:42:
Erg makkelijk zelf te doen, ik heb het ding net een dag binnen en ik ben al aan het overzetten van de data. Ik kan het je nog met screenshots voordoen als je wilt, maar die 40 euro zou ik lekker zelf houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Largo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:30:
[...]
Wat wil je nog meer configureren?
Dat is eigenlijk best een goede vraag... Als ik op de site van digita kijk dan lees ik "Gratis Assemblage en Configuratie". En je kan aangeven welke RAID config je wil, wat ze verder gaan configureren is me eigenlijk ook niet duidelijk.

Ik wil hem in ieder geval als webserver gaan gebruiken en twijfel nog een beetje over RAID 0 of 1, als ik er een USB Disk aanhang kan ik op die manier toch ook mijn backup verzorgen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Dat ligt eraan hoe groot je data is :)
Ik heb er nu twee samsung F1 inzitten, 2 terabyte. Icm een Samsung ML 2010 printer, zodat dat ding ook nog dienst doet als printserver.

Maar je kunt als je minder data er op hebt natuurlijk je backup verzorgen, dat is allemaal in te stellen.
Maar Raid is gewoon het opbouwen van de volume, als je alle twee de schijven selecteert (CTRL), dan kun je een Raid 0 of 1 maken. Dan is het wachten op het formateren :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.