• simmayor
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 13:17
http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/DS-207.jpg

Specificaties
  • CPU : Motorola PPC, 266 MHz
  • RAM : 64MB of 128MB
  • LAN : 1x Gigabit
  • USB : 3x 2.0
  • HDD : Plaats voor 2 SATA-II HDD’s (Max. 2x 1TB)
  • Verbruik : 54W(Spin); 36W(Access); 34W(Idle); 15W(Hibernation
64MB vs 128MB

De 128MB werkt zich positief uit op de prestaties bij het gebruik van SQL databases en bij het gebruik van de Slimserver.

Features
  • Non-RAID, RAID 0 of RAID 1
  • ADS support
  • Printer support via LPR, CIFS of Appletalk
  • UPnP Multimedia Support
  • USB copy met 1 druk op de knop
  • HTTPS
  • Encrypted FTP
Applicaties

- Photostation 2 + video, online foto album waar ook filmpjes mee kunnen worden afgespeeld. Zoek maar eens met Google en bekijk public albums ; Synology photo station 2
http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/photostation2.jpg

- File Station, via je browser online bestanden op de DiskStation beheren.
http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/filestation.jpg

- Audio Station, via je browser online je muziek bestanden beheren, online radiostation oproepen of bestanden afspelen met de online player.
http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/defaultradio.jpg

- Download station, download Bitorrent files rechtstreeks op je DiskStation & FTP server.
http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/downloadstation.jpg

- Web Station, host je eigen website incl. ondersteuning voor MySQL en PHP
http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/webstation001.jpg

- iTunes Server, plaats al je muziek centraal op de DS-207 en speel ze af met iTunes op je PC of MAC
http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/itunes001.jpg

- Multimedia Service, speel multimedia files streaming af op apparaten door middel van DMA en UPnP
http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/multimedia001.jpg

ReviewsTweakers Pricewatch
Synology DS-207 64 MB
Synology DS-207 128 MB

Ik heb persoonlijk voor de DS-207 gekozen omdat ik een oplossing zocht voor het veilig opslaan van mijn foto’s. Daarnaast wilde ik persoonlijke bestanden, muziek en films centraal opslaan zodat deze vanaf elke PC/Laptop in huis bereikbaar zijn.
De extra applicaties zoals Photostation, FTP en Webserver incl. MySQL&PHP spraken mij aan en het feit dat er een actieve gebruikersgroep achter zit met regelmatig Firmware updates van de fabrikant .
Het oog wil ook wat, smaken verschillen maar ik vindt het een mooi apparaat. 8)

Alle synology DS-207 gebruikers verenigd U! Plaats hier uw gebruikers ervaringen, tips, trucs en help anderen met hun DS vragen.

Processor informatie -> www.cpu-info.com & www.coprocessor.info

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-03 15:39
Mooie TS Simmayor _/-\o_

Ik neem aan dat je het hier specifiek over netwerk-issues wil hebben? In het Storage forum is namelijk al een ander topic gewijd aan (o.a.) dit product.

• simmayor
Dat is inderdaad niet zo handig, ik had dit topic in Opslagmedia & I/O Controllers moeten plaatsen. |:(

Verder dacht ik dat een speciaal topic voor de DS-207 wel op zijn plaats was aangezien het een populair model is.
Wellicht dat een adje even kan helpen?

Simmayor

• simmayor
Na de aankoop van de DS ben ik enthousiast aan de slag gegaan met de DS. Alle features uitproberen en de DS integreren in mijn netwerk (Router aanpassen ed.). Echt een geweldig apparaat! _/-\o_

Ik ben altijd al bezig met het goed koelen van mijn PC, vandaar ook mijn waterkoeling setup. Maar ondanks dat ik Samsung schijven gebruik (die hebben lage bedrijfstemparaturen) was ik niet tevreden over de temperaturen van de DS. De DS meet de system temperatuur en de temperatuur van de schijven.

System : 45C
Disk 1 : 36C
Disk 2 : 33C

Om de temperatuur omlaag te krijgen bedacht ik mij dat het installeren van heatsinks op in iedergeval de CPU wel effectief zou zijn. Uiteindelijke heb ik de CPU, RAM, USB controller, Netwerk controller en de SATA controller voorzien van heatsinks.

Ervoor....
http://www.cpu-info.com/webpics/Forum/DS207-1.jpg

Erna...
http://www.cpu-info.com/webpics/Forum/DS207-2.jpg

http://www.cpu-info.com/webpics/Forum/DS207-3.jpg

Na de installatie van de heatsinks ben ik natuurlijk meteen gaan testen. Helaas waren de resultaten niet om over naar huis te schrijven. De temperaturen van de disks bleven gelijk en de systemboard temperatuur zakte 1 graden. Nog wel even gecontroleerd of de heatsinks wel warm werden, dat was ook wel zo.

Mijn vermoeden is dat er te weinig airflow over het systemboard/heatsinks gaat om de boel koeler te krijgen. Wat kan ik daar op verzinnen ……

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Geen adje, maar een modje wel :)
Op vezoek verplaatst

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb wel interesse in een dergelijk product. Wat mij opviel is dat er twee versie zijn, eentje met 64 MB, en eentje met 128 MB. De grote vraag is: waar ga je dit verschil merken?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-03 13:30

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Ik vind eigenlijk dat de DS-107 varianten er ook bij moeten. Het enige verschil is 1 of 2 harde schijven. Kwa besturing, wering en software zit er geen verschil tussen. En 107 modellen zijn minstens net zo populair.

"Oooh Jeroen!"

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Ikzelf ben ook aan het kijken naar de DS207 128MB.
Voorheen ging mijn interesse uit naar de 107+, maar vind het toch handig om uiteindelijk 2 schijven te kunnen plaatsen.
Voor mij is het eigenlijk een centraal opslag punt voor alle pc's, maar ook voor de MediaCenter en de Streamium. Daarnaast download ik best wel wat, dus de bittorrent mogelijkheid vind ik wel erg interessant. Nu nog uitvinden wat voor soort "client" het zou kunnen zijn.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13
Ik heb op zich ook wel interesse. Begrijp ik het goed dat het beestje zonder tussenkomst van een PC zelfstandig torrents kan downloaden, die remote vanaf een PC worden beheerd?

Hier staat tekst

• Arunia
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:32:
Ik heb op zich ook wel interesse. Begrijp ik het goed dat het beestje zonder tussenkomst van een PC zelfstandig torrents kan downloaden, die remote vanaf een PC worden beheerd?
Voor zover ik begrijp, kun je de .torrent bestanden op het apparaat zetten. Geen idee of je via het apparaat direct vanaf een torrentsite het .torrent bestandje binnen kan halen.

• simmayor
voodooless schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:25:
Ik heb wel interesse in een dergelijk product. Wat mij opviel is dat er twee versie zijn, eentje met 64 MB, en eentje met 128 MB. De grote vraag is: waar ga je dit verschil merken?
Ik ben ook specifiek op zoek geweest naar het voordeel van de 128MB versie t.o.v. de 64MB versie. Naar wat ik heb gelezen zit het voordeel met name bij het gebruik van de MySQL feature. Meer geheugen werkt zich positief uit op de performance van je database.
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:32:
Klopt, de DS heeft een eigen bittorrent client aan boord. Deze zal in de toekomst ook nog worden geupdate.

Simmayor

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:03
simmayor schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:16:
Om de temperatuur omlaag te krijgen bedacht ik mij dat het installeren van heatsinks op in iedergeval de CPU wel effectief zou zijn. Uiteindelijke heb ik de CPU, RAM, USB controller, Netwerk controller en de SATA controller voorzien van heatsinks.

Na de installatie van de heatsinks ben ik natuurlijk meteen gaan testen. Helaas waren de resultaten niet om over naar huis te schrijven. De temperaturen van de disks bleven gelijk en de systemboard temperatuur zakte 1 graden. Nog wel even gecontroleerd of de heatsinks wel warm werden, dat was ook wel zo.

Mijn vermoeden is dat er te weinig airflow over het systemboard/heatsinks gaat om de boel koeler te krijgen. Wat kan ik daar op verzinnen ……
Dat de temperatuur van je schijven gelijk blijven is niet zo raar :).
Dat de temperatuur van je systeem ook niet lager wordt zou goed kunnen omdat de temperatuur sensor niet in de processor ziet, maar ergens apart op het moederbordje.

De airflow zal waarschijnlijk inderdaad het probleem zijn.
Een andere ventilator is een idee, maar grote kans dat je dan op een uitkomt die een stuk meer lawaai maakt.

Ik neem aan dat de synology hier tegen kan.
Leuk trouwens dat als je de operating temperatuur opzoekt in de specificaties je ontzettend aparte temperaturen te zien krijgt :)
http://download.synology....0DS207%20Data%20Sheet.pdf
Klopt geen drol van, en omrekenen van celsius naar farenheit kunnen ze niet :).

• simmayor
Ik zou het toch fijner vinden als ik iets aan die temperaturen kan doen. De airflow is gewoon niet voldoende aan de systemboard kant.
Lijkt me logisch dat het installeren van een extra fan dit moet kunnen verhelpen!

Er is alleen niet veel plek waar ik de fan kan installeren. Eigenlijk alleen aan de bovenkant of aan de onderkant. Ik denk dat ik de fan aan de bovenkant maak, gat in de DS boren en de lucht middels een fanduct naar het systemboard blazen.

http://www.cpu-info.com/webpics/Forum/Synomod-1.jpg http://www.cpu-info.com/webpics/Forum/Synomod-2.jpg

http://www.cpu-info.com/webpics/Forum/Synomod-3.jpg

http://www.cpu-info.com/webpics/Forum/Synomod-4.jpg

Simmayor

• voodooless
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik begrijp niet echt wat het probleem zou moeten zijn van die temperaturen eigenlijk. Ze zijn volledig acceptabel voor dit soort systemen en vormen geen enkel probleem voor de hardware. Gewoon lekker laten zo, zou ik zeggen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• simmayor
Je hebt helemaal gelijk, volgens de specs kan het apparaat prima tegen de genoemde temperaturen. Geen enkel probleem dus…

Ik vind het echter een uitdaging om de temperatuur omlaag te krijgen. Daarnaast ben ik van mening dat een lagere temperatuur de bedrijfszekerheid en levensduur van componenten als HDD’s ten goede komt.
Mijn DS staat op zolder waar ’s zomer de temperaturen behoorlijk kunnen oplopen. Een beetje extra koeling kan dan op zijn minst geen kwaad! :*)

Wist je trouwens al dat Synology ook met een DS-207+ komt? Dus i.p.v. een 266MHz PPC een 500MHz ARM processor! >:)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

voodooless schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:20:
Ik begrijp niet echt wat het probleem zou moeten zijn van die temperaturen eigenlijk. Ze zijn volledig acceptabel voor dit soort systemen en vormen geen enkel probleem voor de hardware. Gewoon lekker laten zo, zou ik zeggen.
En 1 van de belangrijke pluspunten is dat dergelijke NAS'en zo stil zijn.

"Oooh Jeroen!"

• Arunia
OOOOoooohhh! DS-207+
Daar ga ik nog even op wachten. :D

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

simmayor schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:00:

Wist je trouwens al dat Synology ook met een DS-207+ komt? Dus i.p.v. een 266MHz PPC een 500MHz ARM processor! >:)
Goh, een tijdje terug werd er nog gezegd dat die er niet zou komen en nu wel :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• job
Ideaal voor mensen die de synologie voor de "extra" functies zullen gebruiken.
Bittorrent verkeer kan wel wat extra cpu kracht gebruiken.
Er zijn ook mensen die een usenetclient op hun synologie hebben draaien. Het downloaden kost niet opzich zoveel kracht. Maar unparren en unrarren kunnen natuulijk niet snel genoeg gaan.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

mphilipp

Romanes eunt domus

simmayor schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:14:
Klopt, de DS heeft een eigen bittorrent client aan boord. Deze zal in de toekomst ook nog worden geupdate.
Is dat zoiets als Torrentflux? Een PHP torrent client.

Ik heb ook heel even naar dit apparaat gekeken, maar heb toch geopteerd voor een simpel PCtje met Ubuntu erop. Beheren via Webmin, een dot schijven erin, gigabit ethernet en klaar is Kees. Wel meer DHZ, maar goedkoper en flexibeler.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:36

AlbertTCB

swing it baby

Mooie topic, thanks (y)

Ik heb de nieuwste bios met alle updates zoals de filebrowser, videostation, enz. Maar is de file- en music browser ook extern te benaderen (via internet, net als de photostation)? Ik kan de musicplayer trouwens ook niet gebruiken, aangezien er telkens om usb-speakers wordt gevraagd (terwijl ik gewoon een soundcard heb).

I'm just taking care of business

• simmayor
mr. TCB schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:05:
Mooie topic, thanks (y)

Ik heb de nieuwste bios met alle updates zoals de filebrowser, videostation, enz. Maar is de file- en music browser ook extern te benaderen (via internet, net als de photostation)? Ik kan de musicplayer trouwens ook niet gebruiken, aangezien er telkens om usb-speakers wordt gevraagd (terwijl ik gewoon een soundcard heb).
Volgens mij werkt de music player alleen als je USB speakers heb aangesloten op je DS, via een ander apparaat middels uPnP of afspelen via iTunes.

"The Synology Audio Station is a web-based music management interface for users to collate music stored in Synology Product into playlist, play music stored on the Synology Product, or even stream internet Radio Stations.

By connecting verified USB speakers and Synology Remote receptor to the USB ports of Synology Product, users will be able to enjoy the music stored on the Synology Product with the freedom of a wireless remote control.

Controlling the iPod mp3 player is another convenient feature of the Synology Audio Station. Simply connect the iPod to the USB port of Synology Product, and users will be able to play music from the iPod using the Synology Remote or through the web interface of Synology Audio Station."

[Voor 37% gewijzigd door simmayor op 20-09-2007 14:53]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
simmayor schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:16:

Heb je hiervoor de garantiezegels (if any) moeten verbreken? Wel cool gedaan overigens. :)

• simmayor
Na wat passen en meten ben ik aan de slag gegaan met mijn Diskstation cooling mod. ;-)

De ventilator komt aan de bovenkant en blaast ‘koude’ lucht in de fanduct, Deze geleid de lucht naar achteren waar het systemboard zit.

http://www.cpu-info.com/webpics/Forum/Synomod-5.jpghttp://www.cpu-info.com/webpics/Forum/Synomod-6.jpg

http://www.cpu-info.com/webpics/Forum/Synomod-7.jpg

Achterop de DS zit de standard fan die alle warme lucht weer uit de DS trekt. Nou als dit geen succes wordt weet ik het ook niet meer….
Roamor schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:38:
[...]

Heb je hiervoor de garantiezegels (if any) moeten verbreken? Wel cool gedaan overigens. :)
Ik heb geen garantiezegels moeten verbreken, maar ik vraag me af wat ze zullen zeggen als ze deze DS als RMA aangeboden krijgen…. O-)
Kaap schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:03:
[...]

En 1 van de belangrijke pluspunten is dat dergelijke NAS'en zo stil zijn.
De fan draait op 5 volt, op dat voltage is hij minder luidruchtig als de fan van de DS zelf.

• Jit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-03 16:50
simmayor schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:14:

Ik ben ook specifiek op zoek geweest naar het voordeel van de 128MB versie t.o.v. de 64MB versie. Naar wat ik heb gelezen zit het voordeel met name bij het gebruik van de MySQL feature. Meer geheugen werkt zich positief uit op de performance van je database.
Wat ik her en der tegenkwam, werkt het vooral ook prettig als je veel van multimedia functionaliteit (en dan vooral slimserver) gebruik maakt.

• simmayor
Jit schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:17:
[...]

Wat ik her en der tegenkwam, werkt het vooral ook prettig als je veel van multimedia functionaliteit (en dan vooral slimserver) gebruik maakt.
Ik heb de voordelen van de 128MB versie t.o.v. de 64MB versie toegevoegd aan de TS.

• lowfi
  • Laatst online: 23:06
Hoe verhoudt dit ding zich tov een Readynas NV+ ? Ik wil eigenlijk alleen een iTunes/UpnP server en gewoon een berg opslag. Rest van de features die synology biedt intereseren me niet zo veel.

Blijft over snelheid en betrouwbaarheid....

[Voor 12% gewijzigd door lowfi op 21-09-2007 00:04]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als je voor veel opslag wilt, moet je kijken naar systemen met meer dan 2 schijven zoals bijvoorbeeld de Synology CS-407, zeg maar de grotere broer van de DS-207.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

megatronics schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 07:47:
Als je voor veel opslag wilt, moet je kijken naar systemen met meer dan 2 schijven zoals bijvoorbeeld de Synology CS-407, zeg maar de grotere broer van de DS-207.
Want? DS-207 met 2*1TB is ook een berg opslag voor de gem. gebruiker. Ik denk dat hij meer doelt op de opslag capaciteiten van dit soort NAS'sen zonder veel extra poespas. Zelfde geldt voor mij, ik koop een NAS puur voor de opslag. PHP etc zal me een worst wezen.

"Oooh Jeroen!"

• simmayor
Ik ben net bezig geweest met het benchmarken van de Disk Station. De tool IOZONE wordt daarvoor veel gebruikt, dus die heb ik maar even gedownload. Op Smallnetbuilder.com stond een goede syntax voor het gebruik…. Benchmarken maar!

Voor wie het ook wil proberen :
Hier kan je IOZONE downloaden : www.IOZONE.org

Dit is de syntax die op smallnetbuilder.com wordt gebruikt en ik ook heb gebruikt. Zo kan je je eigen snelheid vergelijken met die van andere getest NAS'sen.

iozone -Rab DS207.wks -i 0 -i 1 -+u -f z:\CPU-INFO\temp.tmp -q 64k -n 32M -g 1G -z

Voor het resultaten overzicht heb ik alleen en Read en Write perfomance met 64K record size genomen.

De test resultaten :

http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/DS-207-100Mb.jpg

Mijn DS-207 en PC zijn aangesloten op een ASUS WL500G 100Mbps router/switch. Firmware van de DS-207 is 2.0.3 - 0514

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Toegegeven: Synology maakt mooie dingen die er strak uitzien en ze zorgen goed voor hun software door features mooi te integreren. Dat heeft echter ook een prijs, want >300 euro voor een lege kast met een PPC op 266MHz vind ik nogal wat.

Ik draai zelf met een Buffalo Linkstation Pro (ARM 400MHz, 128MB, 320GB SATA ingebouwd) die me begin dit jaar 230 euro kostte. Met een complete Debian distributie erop een geweldig ding maar het vereist wat meer knutselwerk en je hebt geen RAID, tenzij je via USB extra schijven gaat aansluiten. Het is maar wat je voor eisen stelt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• job
Leuk, maar hoe moet ik dit interpreteren?
Ik zie een grafiek, maar de schalen hebben geen grootheden.

• simmayor
job schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:05:
[...]

Leuk, maar hoe moet ik dit interpreteren?
Ik zie een grafiek, maar de schalen hebben geen grootheden.
Aangepast.... O-)

Anoniem: 96513

Heeft er al iemand een "recept" om er een mail server van te maken ?
Ik heb een eigen domein en vast IP. Ik zou er graag een SMTP & POP3 mail server van willen maken, eventueel met webmail access.

• remmelt
  • Laatst online: 05-05-2022
Link? Hoe weet je dat? Enig idee wanneer die komt?

Interessant:
http://www.synology.com/e...ewtopic.php?p=16578#16578
(Er komt geen 207+ met 128mb)
Het lijkt erop dat ze het bij de 128mb 266mhz versie houden. Kan natuurlijk ook een list zijn, omdat anders niemand nu meer een 207 koopt.

En ik lees weer verder:
http://www.synology.com/e...ewtopic.php?p=19670#19670
(Er komt toch wel een 207+, 500/128)
Interessant toch, hoe snel die lui van mening veranderen.

Ik wil toch wel even zien hoeveel stroom die 207+ dan gaat gebruiken, het gaat er mij wel om dat ik niet alsnog een hele computer aan stroom dag en nacht laat draaien.
http://www.synology.com/enu/products/compare_spec.php

Misschien moest ik toch maar gewoon de 107+ nemen om van het gedoe af te zijn.

[Voor 56% gewijzigd door remmelt op 26-09-2007 13:18. Reden: eerst even lezen op het synology forum]

• job
Top :)
Het is nu een stuk duidelijker.

Jammer dat de nas nog zo'n lage transfersnelheid heeft.
Zou je het ook kunnen testen met een gigabit verbinding?

• Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02 19:51
Ik wil binnenkort een DS207 gaan kopen. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de DS207 64MB, DS207 128MB en de DS207+. Het zal afhangen van de prijs van de DS207+ en wanneer deze beschikbaar is.

Verder vraag ik mij af of ik de extra CPU snelheid en extra geheugen wel nodig heb. Volgens mij is dat alleen nodig bij extra third party software. Het zou leuk zijn als hier een lijstje kan komen met beschikbare third party software en of die software baat heeft bij een snellere CPU en of meer geheugen. Klopt mijn stelling dat als je geen extra software er op installeert dat je dan net zo goed gewoon de DS207 64MB kan kopen?

Ik heb overigens wel begrepen dat de DS207+ iets zuiniger is dan de DS207. Hoeveel dit scheelt weet ik niet. Is het de moeite waard om alleen hiervoor de DS207+ te kopen?

Tot slot twijfel ik ook nog een beetje over de harddisks die ik er in wil stoppen. Vanwege de goede berichten hier op GoT wil ik eigenlijk de Samsung SpinPoint T166 500GB kopen. Maar ik lees ook minder goede berichten over deze harddisk in combinatie met Synology nassen (o.a. op het forum van Synology en ook hier: http://www.mobileforum.nl/viewtopic.php?p=3827)

[Voor 3% gewijzigd door Franckey op 26-09-2007 18:11]

• lowfi
Kaap schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:11:
[...]

Want? DS-207 met 2*1TB is ook een berg opslag voor de gem. gebruiker. Ik denk dat hij meer doelt op de opslag capaciteiten van dit soort NAS'sen zonder veel extra poespas. Zelfde geldt voor mij, ik koop een NAS puur voor de opslag. PHP etc zal me een worst wezen.
Nadeel aan synology vind ik dat alleen raid01 jbod wordt ondersteunt voor zover ik weet. Een hardisk vervangen houdt simpel weg in dat je de huidige data eerst moet backuppen. Dat heeft mij besloten om voor de readynas te gaan.

• job
lowfi schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:46:
Nadeel aan synology vind ik dat alleen raid01 jbod wordt ondersteunt voor zover ik weet. Een hardisk vervangen houdt simpel weg in dat je de huidige data eerst moet backuppen. Dat heeft mij besloten om voor de readynas te gaan.
Wat houdt dat eigenlijk in voor het geval je een kapotte HD hebt?

[Voor 79% gewijzigd door job op 26-09-2007 18:59]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

lowfi schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:46:
tja, met maar 2 schijven heb je maar weinig keuze. Met je ReadyNas heb je trouwens hetzelfde als je op 4 schijven zit en je wilt ze vervangen door grotere exemplaren.

Edit:

Wat ik mij eigenlijk afvraag is het volgende: Als je begint met een RAID1 van 2 x 500 GB en later als de 1000 GB schijven betaalbaar zijn die 500 GB wilt vervangen is het dan mogelijk dat je eerst 1 schijf vervangt met een 1000 GB schijf, deze laat repliceren met die 500 GB. Kun je dan nadat je de andere 500 GB schijf hebt vervangen de resterende 500 GB ook weer toekennen aan de partitie?

Dit verhaal gaat ook op bij een RAID5 systeem van 4 schijven, kun je dna ook zo makkelijk uitbreiden?

[Voor 33% gewijzigd door MegaTronics op 26-09-2007 19:10]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

job schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:59:
Wat houdt dat eigenlijk in voor het geval je een kapotte HD hebt?
Bij RAID0 ben je alle data kwijt, Bij RAID1 heb je een kopie op de tweede schijf.

Bij JBOD vraag ik mij af of de data op de andere schijf nog benaderbaar is. In principe begint die op de eerste disk te schrijven en als die vol is gaat die door op de tweede.

Lees anders ook even de RAID FAQ door.

• lowfi
Nee bij de readynas kan je dus gewoon een kleine disk uittrekken en dan een grotere disk er voor in de plaats doen zonder verlies van data. Xraid noemen ze het. Ook hotswapable. Dus tijdens het afspelen van bv een film kan je een grotere harddisk erbij stoppen zonder dat de film stopt.

Drobo biedt iets soort gelijks maar is er alleen in een USB uitvoering. Tuurlijk heeft dit wel een prijs ;)

[Voor 13% gewijzigd door lowfi op 26-09-2007 19:06]

• job
megatronics schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:04:
[...]

Bij RAID0 ben je alle data kwijt, Bij RAID1 heb je een kopie op de tweede schijf.
Ja oke, maar bij raid1 een nieuwe disk erin steken en hij gaat de boel weer rebuilden neem ik aan?
Of moet je eerst alles backuppen?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

@lowfi

Kijk, daar kun je upgraden naar een grotere opslag zonder dataverlies, alhoewel ik dan wel benieuwd ben hoe die de beschikbare ruimte dan indeeld.

Als je bijvoorbeeld 4 x 500 GB erin hebt en dan 1 vervangt met een 1000 GB, lijkt mij dat die 500 GB RAID-loos is.

Als je dan een tweede 1000 GB erin stopt, mirrord die dan die 500 GB?

Zou wel knap zijn dat je alle ruimte dan nog steeds als een partitie ziet.

[Voor 48% gewijzigd door MegaTronics op 26-09-2007 19:29]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

job schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:11:
[...]
Ja oke, maar bij raid1 een nieuwe disk erin steken en hij gaat de boel weer rebuilden neem ik aan?
ja
Of moet je eerst alles backuppen?
nee, alhoewel het veiligheidshalve niet gek is :+

• job
:D ja weet ik veel, ik ging door reactie van lowfi denken dat je ook bij een kapotte schijf eerst de data ergens moest parkeren voordat je een nieuw raid array kon opzetten.

• remmelt

• Dracula
  • Laatst online: 19:43
Zelf wil ik ook een Synology DS-207 aanschaffen alleen nu lees ik her en der dat het streamen van bijvoorbeeld divx naar bijvoorbeeld een xbox vaak tot probemen lijd in de stream. Hik ups zeg maar. Alsof de snelheid te laag is. Klopt dit?

• Franckey
Franckey schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:54:
[...]

Tot slot twijfel ik ook nog een beetje over de harddisks die ik er in wil stoppen. Vanwege de goede berichten hier op GoT wil ik eigenlijk de Samsung SpinPoint T166 500GB kopen. Maar ik lees ook minder goede berichten over deze harddisk in combinatie met Synology nassen (o.a. op het forum van Synology en ook hier: http://www.mobileforum.nl/viewtopic.php?p=3827)
Ik lees net een beetje te veel slechte berichten over Samsung in combinatie met de Synology DS207. (Bijv. hier http://www.mobileforum.nl/viewtopic.php?t=1036). Nu kies ik waarschijnlijk de Western Digital WD5000AAKS (500GB, 7200rpm, 16MB, SATAII)

• simmayor
job schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:38:
[...]

Top :)
Het is nu een stuk duidelijker.

Jammer dat de nas nog zo'n lage transfersnelheid heeft.
Zou je het ook kunnen testen met een gigabit verbinding?
Lage transfer snelheid??
Sorry maar dat begrijp ik niet, ik kan films streaming kijken niets aan de hand. Snel files kopieeren etc. Wat is bij jou dan snel als dit langzaam is? En is sneller dan ook beter?

Hieronder een nieuwe snelheidsmeting maar dan met mijn nieuwe Gigabit router/Switch van D-Link.

http://www.cpu-info.com/webpics/Tweakers/DS-207-Gigabit.gif

Wat mij betreft een hele mooie score.

• simmayor
Dracula schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:48:
Zelf wil ik ook een Synology DS-207 aanschaffen alleen nu lees ik her en der dat het streamen van bijvoorbeeld divx naar bijvoorbeeld een xbox vaak tot probemen lijd in de stream. Hik ups zeg maar. Alsof de snelheid te laag is. Klopt dit?
Bij snelheid speelt niet aleen je DS een rol, ook je switch moet het aan kunnen. Zeker met meerdere 'streams' krijgt die het behoorlijk druk.

• simmayor
Goed nieuws! Synology heeft een officiele Telnet patch uitgebracht.

Synology Officially Opened Telnet for its NAS Series

(October 1, 2007) Synology today announced a patch to enable Telnet access for its NAS products. In response to the massive requests, Synology offcially opens the doors for power users and system integrators to add their own solutions to Synology proucts. "It has been well known that Synology forum users have integrated Slim Server and many other Linux applications into Synology products." said Cheen Liao, President of Synology America Corp. "It took us a while to reach the decision of turning our 'unofficial' telnet support to be 'official'. Now power users and system integrators can integrate more Linux solutions into Synology platforms." More than a sold-as-it-is NAS, Synology Products are now platforms for extending your digital life.

For more information, please visit: http://www.synology.com/enu/support/download.php

Nu kan je eenvoudig Telnet enablen en bezig gaan met de Linus OS op de DS.

• Franckey
Goed nieuws: Ik hoorde van een webwinkel dat de Synology DS-207+ op 9 oktober wordt uitgeleverd aan de resellers! En de prijs is nauwelijks duurder dan de oude 128MB versie. Die ga ik dus kopen.

Ik weet alleen nog niet welke harddisks erin gaan. Het wordt de Seagate ST3500630AS of de Western Digital WD5000AAKS. Volgens mij is de WD5000AAKS stiller en gebruikt die minder energie, dus die zal het dan waarschijnlijk worden. Zijn hier nog mensen met tips welke schrijf beter is?

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-03 10:06
Franckey schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:00:
Goed nieuws: Ik hoorde van een webwinkel dat de Synology DS-207+ op 9 oktober wordt uitgeleverd aan de resellers! En de prijs is nauwelijks duurder dan de oude 128MB versie. Die ga ik dus kopen.

Ik weet alleen nog niet welke harddisks erin gaan. Het wordt de Seagate ST3500630AS of de Western Digital WD5000AAKS. Volgens mij is de WD5000AAKS stiller en gebruikt die minder energie, dus die zal het dan waarschijnlijk worden. Zijn hier nog mensen met tips welke schrijf beter is?
iid goed niews, ik wacht ook op de 207+.
Zelf wil ik er een Hitachi Deskstar 7K1000 HDS721010KLA330 inzetten (1TB) en op het moment dat ik meer ruimte nodig heb een tweede schijf erbij plaatsen.
Tegen die tijd zal de prijs voor de tweede schijf wel weer fors goedkoper zijn.

Anoniem: 143331

@Franckey:

Is zeker goed nieuws, dat zou kunnen betekenen dat 'ie in principe eind volgende week al bezorgd zou kunnen worden. Welke webwinkel kan volgens jou de 207+ binnenkort leveren, en weet de prijs nu al?

Terzijde: ik ga waarschijnlijk 2 x WD7500AAKS gebruiken in raid1.

• Franckey
Anoniem: 143331 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 00:30:
@Franckey:

Is zeker goed nieuws, dat zou kunnen betekenen dat 'ie in principe eind volgende week al bezorgd zou kunnen worden. Welke webwinkel kan volgens jou de 207+ binnenkort leveren, en weet de prijs nu al?

Terzijde: ik ga waarschijnlijk 2 x WD7500AAKS gebruiken in raid1.
Ik weet het van http://www.digita.nl/. Eind volgende week kunnen ze leveren en je kunt nu al bestellen per email. Ze leveren de DS207+ met 2x WD5000AAKS voor 499,- incl btw.
Dus dat ziet er goed uit. Als ze niet zo ver weg zitten had ik m'n bestelling al geplaatst, maar ik probeer of ik het ook dichter bij huis kan vinden. Voor garantie vind ik dat wel prettiger. En ik vraag mij af of het voor harddisks wel zo goed is om die per post te laten bezorgen.

Maar helaas kunnen de winkels in de buurt (o.a. Informatique) nog niets leveren. Ze kunnen niets eens vertellen wanneer ze de DS207+ kunnen leveren. En Alternate, de winkel waar ik meestal m'n hardware koop, die levert sowieso niets van Synology. Dus ik zoek nog even verder en anders bestel ik toch bij Digita.

Anoniem: 143331

Bedankt voor je link, ik had al verschillende webshops gemaild, maar geen ervan kon of wilde een leveringsindicatie geven. Digita wel, en ze bevestigden je verhaal. Ik heb er meteen een besteld met 2x WD7500AAKS voor 694.- incl btw & verzending, en ik verwacht 'm rond za 13 te ontvangen...
Voor dat bedrag bouwen ze ook de disks in, en configureren 'm voor in raid 1 (mijn keuze) - scheelt me weer wat tijd, en tevens hebben ze dan een deel van de basisfunctionaliteit van de 207+ moeten testen. Kan nooit kwaad, lijkt me.

Wat dat verzenden van harddisks betreft: vermits goed ingepakt, lijkt het me geen probleem. Bedenk dat iig een aantal Seagate en Maxtor disks in non-operating mode gedurende enkele ms wel 300 g kunnen hebben, en daar kom je niet zo snel aan als ze goed verpakt zijn. Ik heb zelf (nog) geen problemen ondervonden met de circa 10 disks die ik in de afgelopen jaren opgestuurd heb gekregen.

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 08:40

Tubby

or not to be

Yes, de 207+ is gereleased :D

tijd om mijn 107+ met 500gb schijf te koop te zetten :)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Franckey
Anoniem: 143331 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:03:
... Ik heb er meteen een besteld met 2x WD7500AAKS voor 694.- incl btw & verzending, en ik verwacht 'm rond za 13 te ontvangen ...
Tof dat je proefpersoon wilt zijn. ;) Ik ben benieuwd naar je ervaring. Zowel over de 207+ als over Digita. Dat assembleren en configureren hoeft voor mij niet zo nodig. Dat heb je waarschijnlijk zelf ook binnen 5 minuten gedaan. Ik denk dat ik dan liever gewoon de originele ongeopende verpakkingen ontvang.

• Tubby
  • Laatst online: 27-03 08:40

Tubby

or not to be

Franckey schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:57:
[...]

Tof dat je proefpersoon wilt zijn. ;) Ik ben benieuwd naar je ervaring. Zowel over de 207+ als over Digita. Dat assembleren en configureren hoeft voor mij niet zo nodig. Dat heb je waarschijnlijk zelf ook binnen 5 minuten gedaan. Ik denk dat ik dan liever gewoon de originele ongeopende verpakkingen ontvang.
Onzin vind ik, je garantie heb je in principe met de winkel. Als er dus iets mee is neem je dus contact op met de winkel en aangezien hun die doos hebben open gemaakt moeten hun dus ook verantwoordelijkheid nemen als er iets mee is.

Bovendien kunnen ze ook niets installen als blijkt dat de 207+ defect is.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Anoniem: 235905

geweldig apparaat

Synology DS-207 64Mb, 2x Samsung SpinPoint T166 500GB RAID-1

alles werkt super
effe via telnet rommelen en kan nu ook met mijn kiss player
streaming divx/xvid films met ondertiteling .srt afspelen.
en natuurlijk ook mp3's en fotos enz.

het downloaden van torrents is makkelijk en werkt goed

Photo Station is leuk en makkelijk, iedereen op internet
kan nu je fotos zien
mits ze daar bevoegd voor zijn.

ftp server is prima, ook een autoblok functie als er
achterelkaar wordt geprobeerd inteloggen

ook een webserver voor meer dan een sites(wel weer even telnetten)

usb-stick backuppen via een druk op de knop,
welzo makkelijk als de stick "opeens" stuk is.

standaard met iTunes Service, uPnP Multimedia Service,FTP Service
web Service, Ez-Internet bereikbaar via statische hoostnaam)

stuurd ook een email bij een error.

in een woord SUPER .

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Allereerst welkom op GoT. Je hoeft niet na elke zin een enter te geven, dat gebeurd vanzelf. :)

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 23:53
De DS-207+ is inmiddels op twee plekken te bestellen:

pricewatch: Synology DS-207+

Anoniem: 235826

Ik ben aan het zoeken om de Synology DS-207(+) aan de praat te krijgen met een zo laag mogelijk verbruik. Performance en opslagcapaciteit interesseren me minder, als ik maar een veilige netwerk opslag heb waar ik mijn documenten e.d. in kwijt kan.

Ik vroeg me af of je niet een superzuinige, veilige (RAID 1) NAS kan maken door er twee 2,5" schijven in te monteren. Als je bv. kijkt op www.silentpcreview.com, zie je dat notebookschijven typisch maar een fractie verbruiken van wat een 3,5" schijf verbruikt (gemiddeld 3W tegenover 11W tijdens seek; 1W tegenover 7W tijdens idle).

Heeft er al ooit iemand dat geprobeerd? Iemand hier ervaring mee? Is dit makkelijk of moeilijk in de DS-207 behuizing?

Ik vraag me vooral af hoe ik de montage moet doen van een 2,5" schijf in de 3,5" behuizing. Weet er iemand waar zo'n 2,5"-3,5" mounting brackets goedkoop te vinden zijn? Of zou het gaan zonder mounting brackets, door bv. de disk aan de onderkant vast te maken ipv aan de zijkant?

Qua connectors zou er dacht ik geen probleem mogen zijn (als ik me niet vergis is de SATA/power connector identiek voor 3,5" en 2,5"). Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

Anoniem: 235905

conectors geen probleem 2x HDD Data cable en 2x HDD Power cable
wel kort, past perfect op mijn Samsung SpinPoint.

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-03 21:38
Ik heb een DS207 met 128 Mb geheugen. Daar draai ik Slimserver (momenteel zelfs Squeezecenter 7) op en dat gaat niet altijd even soepel.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit loopt op een DS207+. Dus mijn vraag is: heeft er al iemand Slimserver of Squeezecenter op zijn nieuwe DS207 gezet? En wat zijn jullie ervaringen ermee?

• Webby_143
  • Laatst online: 21-03 13:35

Webby_143

1 Omhoog

Hoe werkt de bittorrent download eigenlijk op de 207+? Kan je er alleen in via die download redirector (losse software op je pc) of is er ook een webservice om bijv. over internet zonder software op een pc in een internet cafe te installen een torrentje starten?

:: Game Over ::

• Jit
  • Laatst online: 25-03 16:50
Webby_143 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:23:
Hoe werkt de bittorrent download eigenlijk op de 207+? Kan je er alleen in via die download redirector (losse software op je pc) of is er ook een webservice om bijv. over internet zonder software op een pc in een internet cafe te installen een torrentje starten?
Er is een webinterface. Dezelfde waar je ook het beheer van de DS regelt en je ook filemanagement kan doen bijv.

• Webby_143
  • Laatst online: 21-03 13:35

Webby_143

1 Omhoog

Kijk als hij dan ook nog kan sharen op bijv. ratio dan ben ik verkocht :)

edit:

Ik lees op de synology forums dat het net zoals bij de qnap de grootste issue is :'(

[Voor 39% gewijzigd door Webby_143 op 30-10-2007 17:11]

:: Game Over ::

• EvdB
  • Laatst online: 05-03 20:12
Ik heb afgelopen week mijn DS207+ binnen gekregen en gisteren mijn SqueezeCenter en ik hoop deze aankomend weekend volledig te installeren, zodat ik relaxed naar mijn muziek kan luisteren. De DS207+ is al geinstalleerd incl. Slimserver. Nu nog alle andere zaken installeren zoals FTP, MySQL/PHP. Mogelijkheden genoeg met dit apparaat.

Er zijn trouwens nog een paar fora over de Synology en/of Slimserver.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48
Ik ben op zoek naar een raid 1 netwerk drive en Synology DS-207 komt er goed af samen met de Qnap 209.

Ik vroeg me af of deze de harddisk spindown option heeft ?
Ik weet dat de Qnap het wel kan maar problemen heeft met merken harddisks

Nog een vraag kan ik hem gewoon uit het netwerk halen en op de usb aansluiten van de PC?

Ik wil hem gebruiken in raid 1 als er nu 1 harddisk stuk gaat en ik stop er een nieuwe 1 in herbouwd hij de schijven of moet ik eerst alle gegevens terug naar pc halen raid 1 aanmaken en dan weer terug kopieren?

[Voor 40% gewijzigd door stunter op 11-11-2007 16:48]

• BellySM
  • Laatst online: 24-02 22:01
De Download Redirector werkt alleen in hetzelfde subnet als de DiskStation. De webinterface kan je overal oproepen, maar daarmee kan je geen torrents laden. Nu moet ik via remote desktop de Download Redirector aanspreken als ik op locatie zit. Is er een andere manier om nieuwe torrents aan de DiskStation te bieden, bijv. via FTP? Ik heb de DS107, met telnet patch.

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 10:16
Je kan wel .torrent bestanden uploaden in de Download Service (onder Create).

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-03 22:20
BellySM schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:08:
De Download Redirector werkt alleen in hetzelfde subnet als de DiskStation. De webinterface kan je overal oproepen, maar daarmee kan je geen torrents laden. Nu moet ik via remote desktop de Download Redirector aanspreken als ik op locatie zit. Is er een andere manier om nieuwe torrents aan de DiskStation te bieden, bijv. via FTP? Ik heb de DS107, met telnet patch.
Hallo belly,

Standaard kun je op afstand gewoon torrents toevoegen/downloaden!
Je moet daarvoor wel in je router poort 5000 openzetten en portforwarden naar je diskstation.
Dan kun je op afstand in je diskstation management, waarna je in je download service een torrent kunt toevoegen. Dit werkt perfect op mijn 107+, bv vanaf je werk effe een torrent thuis starten :)
Wel zou ik mijn firmware updaten naar de inmiddels laatste versie 5.18

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-03 15:39
eggiebert schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:31:
[...]

Dat zou ik zeker doen, daarmee maak je namelijk tevens SSH en NFS mogelijk. Ik zat nog te twijfelen om SSH zelf te gaan compilen maar nu hoeft dat dus niet meer. Synology bedankt _/-\o_

• BellySM
  • Laatst online: 24-02 22:01
eggiebert schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:31:
[...]

Hallo belly,

Standaard kun je op afstand gewoon torrents toevoegen/downloaden!
Je moet daarvoor wel in je router poort 5000 openzetten en portforwarden naar je diskstation.
Dan kun je op afstand in je diskstation management, waarna je in je download service een torrent kunt toevoegen. Dit werkt perfect op mijn 107+, bv vanaf je werk effe een torrent thuis starten :)
Is poort 5000 een vereiste voor de client Download Redirector? Momenteel heb ik mijn DS aan de buitenwereld hangen via poort 8088 (geforwarded naar prt 5000). 8088 als geheugensteuntje voor mij dat ie intern op 192.168.1.88 te vinden is...

@MrC4U: Thanx, jouw methode werkt. Stom dat ik deze functie over het hoofd heb gezien. Wel moet ik oppassen: soms blijken sites ingewikkelde links naar torrents te hebben, waardoor ik achteraf de index.html aan het downloaden was! 8)7

Edit:
Hee... ik zie dat ik via de webservice ook op afstand opgeslagen torrents kan ophalen. Nu snap ik helemaal niet meer wat de meerwaarde is van de Download Redirector, die je ook nog eens installeren moet! :?

[Voor 9% gewijzigd door BellySM op 15-11-2007 19:36]

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-05-2019
sphere schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:19:
SqueezeCenter is toch software en geen apparaat?
Is dacht ik hardware , niet zoals slimserver software is

[Voor 11% gewijzigd door Morpheus_at_work op 15-11-2007 21:53]

iets met lenzen

Anoniem: 142652

Volgens mij is dit ding echt geweldig! Precies wat ik zoek dus :)

Ik wou eigenlijk een PC kopen met daarop FreeNAS of een linux-distrubutie voor mijn NAS-server met Webserver (waarbij FreeNAS volgens mij al uitviel)...

Nu zag ik dus dit ding en ben ik eigenlijk al verkocht!

Echter heb ik nog een paar vraagjes:
- Ik vind het ook belangrijk om een webserver te hebben waarbij PHP en MySQL de belangrijkste rollen opzich nemen. In hoeverre is dit goed te configureren en is dit te updaten op een vrij eenvoudige manier? (Het lijk me dat je dit kan doen via de SSH/Telnet verbinding maar is dit een beetje te doen? Ik heb ervaring met linux maar een pro daarin ben ik zeker niet)..
- Is het mogelijk om applicaties als SABnzbD (http://sourceforge.net/projects/sabnzbd) te installeren zodat ik ook via dit ding usenet dingen kan downloaden?
- Als je aan de software van het apparaat zit (door bijv. SABnzbD te installeren) vervalt dan je garantie?
- Ik wil RAID1 gaan draaien, ik neem aan dat als 1 HD uitvalt ik hier melding van krijg en er gewoon een nieuwe (wel dezelfde type) ik kan stoppen en dat ding automatisch gaat mirroren?

Overtuig me jongens ;)

Iemand? :9

Anoniem: 5792

Voor al dit soort vragen kun je het beste terecht op:

http://www.synology.com/enu/forum/
http://synology.nl/forum/

Daar heb je meestal in no-time antwoord en er zitten -tig gebruikers van de Synology. De kans dat je daar antwoord krijgt is vele malen groter dan hier.
Overigens is de support van Synology echt süper....

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 5792 op 17-11-2007 11:06]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-10-2021

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hoewel ik ook geregistreerd ben op het synology forum ga ik toch hier de vragen eerst even stellen:

Hoe is USB transfer speed van een externe harddisk --> DS-207-->Gigabit Lan -->Jouw pc?

Kun je torrents ook seeden tot een bepaalde ratio? Wel zo handig. Alleen leechen is ook niet lief he.

Ik vind het energieverbruik vrij jammer van de 207. De 107 gaat dan wel weer. Als het al richting de 40 watt gaat dan heb ik een terugverdienperiode van ongeveer 7 jaar vergeleken met mijn huidige server pc en dat is best veel imo.

[Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 22-11-2007 01:28]

• Arunia
Is het niet zo dat die 40Watt het maximum is? Dus als je er op het moment maar 1 schijf in hebt hangen dat het verbruik dan in de buurt komt van de 107?

Ikzelf heb ongeveer namelijk dezelfde mening als jij. Ik wil graag een NAS, maar als het verbruik te hoog wordt, dan kan ik net zo goed een server laten draaien.

• TF
  • Laatst online: 02:45

TF

bla bla

meld, ik heb nu een 107e vind de snelheid niet bijster. Daarom wil graag een 207

• REDFISH

REDFISH

Ja en voor 250 euro zet je een heel aardige pc in elkaar en volgens mij kan dat ook nog best zuinig. Blijft dus altijd wat lastig om die bedragen te verantwoorden imo. Oplossingen van 500 euro of meer zijn helemaal uit den boze als je het zo bekijkt. Dan zit je met terugverdientijden van 10+ jaar. En voor dat geld heb je een zeer snelle pc.

De 40 watt zou opstarten zijn (spin).

Ik heb deze post ook geplaatst op synology.nl, misschien ook wel leuk om deze hier te plaatsen
ik heb zelf een Gbit switch aangeschaft met twee CAT6 kabels en heb wat testen uitgevoerd, misschien wel interessant om dit te delen met jullie...

Ik gebruik een Netgear ProSafe Gbit switch met 5 poorten.
Als Cat6 kabel gebruik ik een digiconnect kabel van 50cm, als cat5e kabel twee langere kabels (de ene standaard uit de synology box en de ander een 5 meter lange kabel die ik al in gebruik had). Kabels komen uit de fabriek en zijn dus niet zelf geknepen.

De snelheden die ik behaald heb:

100mbit/Cat5e/Read: 1:29 (11,21)
100mbit/Cat5e/Write: 1:48 (9,20)
1Gbit/Cat5e/Read: 0:36 (30,10)
1Gbit/Cat5e/Write: 1:11 (14,80)
1Gbit/Cat6/Read: 0:30 (32,82)
1Gbit/Cat6/Write: 1:05 (15,37)

definitie waarden: [tijd in minuten] ([snelheid in MB/ps])

De test is twee keer uitgevoerd. Wat mij opviel is dat de verbinding bij Cat6 een stuk stabieler was dan met Cat5e... hij was ook veel sneller op zijn max qua snelheid.

EDIT: Misschien ook wel even handig te vermelden dat ik twee WD5000AAKS (Western Digital 500Gb SATA300 hdd's) gebruik in een RAID 1 (mirroring) configuratie...

EDIT2: Ook wel handig om te vermelden dat ik getest heb door een bestand van 1GB (de bekende 1000MB.bin) over FTP te sturen

• remmelt
Redfish: het gaat hier natuurlijk wel om een ding wat dag en nacht aanstaat. Een computer kan je nog eens uitzetten, maar een NAS moet natuurlijk gewoon aan. De energiebesparing loopt dan al snel op. Natuurlijk kan je een heel oud paardje op zolder zetten, uitkleden enzo, maar die ouwe PSUs zijn ook weer minder efficient. Voor thuisgebruik kan je ervanuit gaan dat een NAS het grootste gedeelte van de tijd hibernate of idle is. Als je torrent vanaf je NAS natuurlijk niet, dan is 'ie wel bezig.
In ieder geval, de 207+ (luxe versie dus) verbruikt ±30W voor access en idle, 12W voor hibernate. Daar kan een kleine PC niet tegenop en dan hebben we het nog niet eens over gemak van installatie en maintenance enzo.
Verschillende PCs hebben verschillende verbruiken en niemand gebruikt een gaming rig als NAS, maar 30W is heel heel weinig. Er zijn wel mini- en micro-atx bordjes die zoiets kunnen, maar dan zit je ook niet meer onder de E250.
(Ik zie overigens dat de niet + versie MEER verbruikt, lollig is dat.)
Niet dat ik wil zeggen dat de Synology producten nou zo goedkoop zijn... Ik heb de 107+/128 met een 500GB schijf en was ongeveer 330 euro kwijt.

• REDFISH

REDFISH

Ja je hebt wel gelijk met het verbruik. Het probleem is alleen dat de stroom nu ook weer niet zo heel duur is. Stel je hebt een oude pc server en die verbruikt 60 watt.

Hoeveel de Synology gebruikt voor torrents weet ik niet, maar hij zal niet helemaal idle zijn.

Voor de 207+ staat er dit: 52.2W(Spin); 32.76W(Access); 28.32W(Idle); 11.04W(Hibernation)

Aangezien er dag en nacht gebruik wordt gemaakt van de server hoef je het hibernation en idle verbruik niet mee te nemen.

Als je dan uitgaat van 33 watt Synology en 60 Watt oude pc dan verdien je ongeveer 45 euro aan stroomkosten terug per jaar. Dan gaat het nog redelijk met de terugverdientijd. 255 euro + verzending / 45 euro = bijna 6 jaar.

Feit blijft dat je bij die wattages niet zo heel veel kunt besparen en de terugverdientijd heel lang wordt. De pc waar ik dit nu op typ een Quad Core verbruikt idle 140 watt. Dat is even slikken en slaat eigenlijk nergens op voor het werk dat ik erop doe. Om die paar uurtjes te kunnen gamen betaal je dus ook extra in de tijd dat je geen spellen speelt.

Ik heb toch gekozen voor een klein pctje, mede ook vanwege het oude voeding is niet erg efficiënt, iets wat jij ook aanstipt. Hoewel Synology zeker goede updates maken met firmwares twijfelde ik toch een beetje aan de uiteindelijke mogelijkheden. En als je net iets wilt wat er niet in zit dan moet je toch wachten op een eventuele update, en dan is het nog maar de vraag of die feature request er ook in komt. Voor 250 euro was ik klaar exclusief harddisks, maar die heb ik nog liggen van de Server. Dan heb je nog geen OS, maar omdat de Synology ook op Linux loopt vind ik niet dat je dit moet vergelijken met een WIndows PC omdat Linux nu eenmaal gratis is.

Als je dan de specificaties één op een gaat vergelijken dan heb je met een pc natuurlijk een veel krachtiger apparaat in huis. Ik moet nog even afwachten hoe zuinig die AMD BE processor in de praktijk is, maar als ik met wat ondervolten het idle verbruik terug krijg tot de 40 watt dan ben ik zeer tevreden.

Met de nieuwe pc sla ik eigenlijk ook twee vliegen in 1 klap want hij gaat download werk verrichten, maar wordt ook gebruikt als huiskamer pc voor de familie om email te checken, en dat was ook zo'n oude krachtigere pc die verbruikte meer dan 100 watt idle.

Het enige dat wel zo is, is dat de DS nu eenmaal een stuk klein is en blijft dan welke pc je ook in elkaar zet.

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58
2 vragen:

1. Kan ik mijn audio bestanden ook afspelen met een Logitech Squeezbox?
2. Kan ik deze NAS ook remote als netwerkshare in de Explorer mappen?

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• REDFISH

REDFISH

2 kan in ieder geval. Dat andere ding heb ik geen ervaring mee.

Je ziet de share gewoon in je netwerkomgeving. dus kun je die ook mappen.

• Videopac
REDFISH schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:22:
2 kan in ieder geval. Dat andere ding heb ik geen ervaring mee.

Je ziet de share gewoon in je netwerkomgeving. dus kun je die ook mappen.
Ik bedoelde meer: via internet. Als ik op mijn werk zit, kan ik dan ook via de explorer de NAS mappen?

(Squeezebox werkt ook, heb ik inmiddels in een ander topic gelezen).

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• lowfi
Kan je in windows geen (s)ftp server mappen als drive? Dan is 1 ook opgelost ;)

• TF
  • Laatst online: 02:45

TF

bla bla

Videopac schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:46:
[...]

Ik bedoelde meer: via internet. Als ik op mijn werk zit, kan ik dan ook via de explorer de NAS mappen?

(Squeezebox werkt ook, heb ik inmiddels in een ander topic gelezen).
naast dat dit een slechte zaak voor de beveiliging voor je werk zou zijn..... Het kan....VPN is dan de mooiste optie

• Videopac
TF schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:49:
[...]

naast dat dit een slechte zaak voor de beveiliging voor je werk zou zijn..... Het kan....VPN is dan de mooiste optie
Duidelijk. Hoe benaderen jullie je DS-207 dan extern? Of ben ik de enige die dit handig lijkt?

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-03 21:38
Ik gebruik de file-server (webserver) van mijn DS207 al tijden voor het delen van bestanden met vrienden, collega's en studiegenoten. Heel eenvoudig in het gebruik en je kan (net als lokaal) iedereen beperkte toegangsrechten geven.

Als je een account voor iemand aanmaakt, dan stuurt de DS een email naar het opgegeven adres waarin de inlognaam en het door mij bedachte wachtwoord staat. Diegene kan dan inloggen in het management gedeelte en daar zijn wachtwoord wijzigen.

En dan heeft iedereen dus toegang tot het gedeelte van de schijf waar hij voor geautoriseerd is.

Het enige dat je verder hoeft te doen, is in je modem/router aan te geven dat er een webserver draait op je DS. Met andere woorden: met NAT poort 80 (http-verkeer) openzetten naar je DS. Je kan ook voor een beveiligde https-verbinding kiezen als je dat veiliger vindt, maar dat werkt hier nog niet vlekkeloos...

Succes!

Anoniem: 43149

Hoe zijn de ervaringen met de ds207+ ? Iemand die er al wat kan vertellen. Snelheid? toegankelijkheid?

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:11

Largo

Donderdraak

Anoniem: 43149 schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:24:
Hoe zijn de ervaringen met de ds207+ ? Iemand die er al wat kan vertellen. Snelheid? toegankelijkheid?
Best fijn apparaatje, zie hier de benchmarks. Ik haal zo'n 17 mb/s writing.

• Dracula
  • Laatst online: 19:43
Is de doorvoor snelheid van de synology ook hoog genoeg om bijvoorbeeld hd films te streamen naar een mediacenter pc? (in een 100 Mbit netwerk).

Gewoon als share koppelen dus maar is dit snel genoeg om geen storende hickups te krijgen?

• job
Welke bitrate hebben jou HD films?
Met 100mbit zit je aan een max van 12.5 megabyte/sec... kan je zelf uitrekenen of dat genoeg is :)

uiteraard is het os, protocol en de gebruikte netwerkkaart ook van invloed op de snelheid, maar 10megabyte is met een 100mbit switch wel te halen.

[Voor 35% gewijzigd door job op 06-01-2008 19:56]

• pSycho-Y2K
  • Laatst online: 31-01 13:43
Ik heb inmiddels ook een Synology DS-207+ bestelt vanwege de interessante extra functionaliteiten naast network storage. Maar wat ik me afvroeg is dat ik in het Synology forum zie dat er bij de DS-207+ moeite is om de mods te installeren vergeleken met de DS-207. Hebben jullie hier ook problemen van?
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee