Ik hoop dat ik mijn vraag in dit topic kwijt mag.
Vandaag heb ik mijn harde schijf opnieuw ingericht, en daarbij heb ik Ubuntu 8.04 (primair OS) en Windows Vista Ultimate opnieuw geinstalleerd. Die 2 besturingssystemen hebben samen 4 partities:
1. Partitie voor installatie van Ubuntu: 15 Gb (mountpoint = /)
2. Partitie voor bestanden: 120 Gb (mountpoint = /home)
3. SWAP partitie: 4 Gb
4. Windows partitie: 20 Gb (mountpoint = /media/windows)
Die twee OS'sen werken nu prima. Maar ik heb nog een 5de partitie aangemaakt, en wel eentje van 15 Gb. Ik had in mijn hoofd om deze partitie te gebruiken om andere Linux distro's te proberen (Virtualbox bevalt niet goed genoeg).
Nu heb ik vanmiddag OpenSUSE geinstalleerd op de 5de partitie maar dat ging niet echt zoals ik wilde. De installatie verliep goed, ik koos ervoor om de home en swap partitie zowel in Ubuntu als openSUSE te gebruiken.
Na het installeren van het systeem startte ik de PC opnieuw op en ik kreeg een soort bootloader scherm van SUSE, dus niet mijn gebruikelijke / kale Ubuntu Grub bootloader. Verder was Ubuntu booten vanuit deze SUSE bootloader niet direct mogelijk, daarvoor moest ik een kleine omweg maken.
Afijn, mijn vraag is gewoon of ik een 3de OS kan installeren op de laatste partitie en daarbij gewoon mijn Grub (ubuntu) bootloader kan gebruiken. En is het mogelijk om dezelfde swap partitie met 2 Linux-distro's te delen?