Het is onlogisch om volledige pakketjes te hebben. Hergebruik is het sleutelwoord. Ik kom overigens alleen op art.gnome.org voor Gilouche. Veruit het meeste daar vind ik de moeite niet waard (lees : crappy). GNOME-Look heeft interessanter spul.anandus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:39:
Ga dan maar naar http://art.gnome.org/, klik rechts op themes en dan zie je 'window borders', 'application themes', 'splash screens'.
Snap je?
Ik wil gewoon themes, volledige pakketjes
Jij sleept graag met binaries ?Ja, da's dus geen drag&drop?
In andere operating systems gebeurt er ook vrij weinig, afgezien van een foutmelding genereren (een map naar zijn sub-map slepen schiet niet op namelijkHmm, blijkbaar. Maar dan moet je het net weten, want als ik gewoon in Nautilus in home zit en ik versleep mijn usermap doet-ie niets, hoor?
Maar slepen vanuit Places dus. Heb nu ook een mooier icoontje
Pas bij Vista kun je spreken van een out-of-the-box ervaring. Ik heb nog altijd slechte herinneringen aan de standaard Windows VESA-driver (die je altijd kreeg). Met de gebruiksvriendelijkheid is misschien weinig mis, maar van een consistent systeem is geen sprake. Gebruikers vinden consistentie erg fijn, aangezien ze weinig/niets willen leren.Nou, ironisch genoeg ben ik pas gaan zien hoe goed Windows voor een gebruiker in elkaar zit nadat/doordat ik Ubuntu ben gaan gebruiken.
En sommige zullen het wel wennen of oogkleppen noemen, wat deels ook waar is, maar de compleetheid, out-of-the-box werkendheid (al heeft Ubuntu dat ook behoorlijk goed, misschien wel beter) en gebruikersvriendelijkheid is toch niet zo slecht bij Windows.
Dat heb je met een operating system met een krachtige CLI hè. Met Mac OS heb je ook een sloot aan CLI-apps tot je beschikking. Microsoft stuiptrekt wat met Powershell, maar dan blijft het dan ook bij(Net als dat er een hoop Linuxmensen huiverig zijn voor Compiz, want Linux moet als het even kan CLI. Slaat nergens op, en dat is de mentaliteit die Linux ook klein houdt, imho)
maar misschien heb je gelijk en is het ook een beetje pebkac en moet ik misschien meer ruimte geven aan het wennen

0.0