[OC-775]P5K Serie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 32.960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Daywalk3r schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 00:19:
Ik heb even 2 vraagjes.
Hoe warm mag mijn E6750 eigenlijk stessed worden op dit bordje en als ik start>afsluiten doe dan gaat hij niet helemaal uit. M'n voorste fan blijft even draaien en m'n hdd-led blijft aan. Iemand een idee hoe dat kan? En hoe ik dit uitzet.
Probeer je cpu onder de 60 graden celcius te houden. Warmer is niet goed voor je cpu en ook niet goed voor de levensduur. Volgens mij ligt de grens ergens rond de 72 graden. Gebruik Core Temp 0.95.4 om je temps uit te lezen.

Heb je geen 1 of andere spyware dat in gebruik is waardoor windows niet wil afsluiten?
Lijkt me dat er nog een proces aan de gang is waardoor ie niet uit gaat.

Je eerste vraag is ook prima hier op GoT te vinden of met google en je tweede vraag hoort eigenlijk niet thuis in dit topic ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Crijnn op 12-12-2007 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Van de eerste vraag was ik eigenlijk ook al op de hoogte. Maar voor de zekerheid vraag ik het toch aan de overclockers. De 2e vraag hoort hier inderdaad niet thuis maar er zullen hier vast meer mensen zijn met hetzelfde mobo (P5KE-Wifi/ap) en om dan gelijk een heel nieuw topic te openen vind ik ook zoiets. Even een kleine opheldering over m'n tweede vraag. Mijn pc gaat wel uit eigenlijk maar alleen de front-fan en de hdd (of mischien power-led blijft aan. Dus het is niet dat er nog een programma ofzo draait. Want de cpu e.d gaat uit. Ook de hdd zelf draait niet door.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Anoniem: 167335

Hebben jullie ook boot problemen?
Mijn computer post altijd. Maar soms geeft hij een opstart error aan. Dat de disk niet gevonden is.
Nu even met smart tooltje de hdd checken. Maar volgens google ben ik niet de enige.

Jullie ook last hiervan? Of is dit te verhelpen met een bios update.

Heb er inmiddels maar eigen topic van gemaakt, mochten er mensen zijn die het weten... Meld u aub _/-\o_

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1264078

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 167335 op 13-12-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

Anoniem: 174427 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:40:
Ik kick min of meer mijn voorgaande posts (afgelopen 2 pagina's)

Zijn er meer mensen met een FSB wall zo rond de 480 FSB????

Edit mobo is een P5K vanilla
Ok, blijkbaar niet, zijn er mensen die makkelijk over de 480 FSB komen? 500+ dus?
Ga nu aub niet verwijzen naar die gozers die benchen op dry ice etc, want zo ver wil ik niet gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 15:53
Anoniem: 167335 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:18:
Hebben jullie ook boot problemen?
Mijn computer post altijd. Maar soms geeft hij een opstart error aan. Dat de disk niet gevonden is.
Nu even met smart tooltje de hdd checken. Maar volgens google ben ik niet de enige.

Jullie ook last hiervan? Of is dit te verhelpen met een bios update.

Heb er inmiddels maar eigen topic van gemaakt, mochten er mensen zijn die het weten... Meld u aub _/-\o_

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1264078
De enige boot problemen die ik heb, is als ik drivers oid heb verwijderd. Meestal wil hij daarna mijn hardeschijf niet detecteren. 10 minutjes wachten, en weer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:53

MikeVM

- Baloo -

MikeVM in "\[OC-775]P5K Serie"

er staat duidelijk de max fsb dat rolco haalde. misschien moet je hem eens vragen naar zijn instellingen.

maar volgens mij heeft je cpu ook altijd een fsb wall, ongeacht zijn multiplier stand.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218600

maakt het echt uit of je cpu voltage staat op auto,
of dat je ze zelf instelt naarmate de cpu het nodig heeft?

bij mij staat voltage op auto en cpu is nu 3.4ghz, 50C gestressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 218600 schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:42:
maakt het echt uit of je cpu voltage staat op auto,
of dat je ze zelf instelt naarmate de cpu het nodig heeft?

bij mij staat voltage op auto en cpu is nu 3.4ghz, 50C gestressed
Als je CPU voltage op auto staat dan pakt het moederbord meestal een te hogen Vcore en dat betekend een hogere temperatuur dus een minder lang leven voor je CPU.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeVM schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:59:
MikeVM in "\[OC-775]P5K Serie"

er staat duidelijk de max fsb dat rolco haalde. misschien moet je hem eens vragen naar zijn instellingen.

maar volgens mij heeft je cpu ook altijd een fsb wall, ongeacht zijn multiplier stand.
Rolco deed het niet met een P5k vanilla zoals ik. Het zou kunnen dat het de max van me CPU is maar denk dat het toch het moederbord is. Maar ja, heb blijkbaar pech gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier stond onzin... sorry

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 174427 op 21-12-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Setup: P5KE
Probleem: Temp uitlezen

Story: als ik everest opstart dan worden alle temperaturen netjes weergegeven waaronder de temperatuur van mijn moederbord.., maar na een tijdje zal deze verdwijnen uit de lijst, en ik kan de temperatuur alleen laten verschijnen indien Windows reboot wordt. alsook de gpu temperatuur kan (zelden) verdwijnen, maar deze kan ik netjes uitlezen met andere programmas, terwijl ik dit niet kan met mijn Moederbord.

speedfan en dergelijk geven hem helemaal niet weer..

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Anoniem: 174427 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 01:14:
[...]

Ok, blijkbaar niet, zijn er mensen die makkelijk over de 480 FSB komen? 500+ dus?
Ga nu aub niet verwijzen naar die gozers die benchen op dry ice etc, want zo ver wil ik niet gaan ;)
Mijn bord gaat makkelijk over de 500Mhz heen. Dat is wel een deluxe. Het nadeel met de vanilla is vaak dat het geheugen voltage niet zo hoog kan. Bij een P5B vanilla was dat 2.10 volt tegen 2.45 volt voor de deluxe. Als je RAM dan niet zo hoog kan op lage voltages zit je ook vast aan een lage FSB.

Met een voltmod kan je daar wel omheen. Ook weet ik niet of dat jou probleem is, denk het niet eigenlijk. Mijn P5B deed overigens ook 500+ net als m'n P5B deluxe. Een gewone P5K heb ik niet, kan ik dus niet zoveel over zeggen :P Maar ik denk dat die gewoon net zo hard moet klokken als de rest.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 23:28
Pas geleden heb ik het moederbord: Asus P5K-VM mATX mobo aangeschaft voor in mijn Thermaltake Lanbox. Er is echter een probleem. Ik weet niet of dit 'het vage boot probleem' is, maar wanneer ik mijn pc aanzet gaat hij soms aan, en dan gelijk weer uit, 2 seconden pause, en weer aan. (PWR on --> off -->( 2sec ) --> PWR on) Allemaal automatisch.

Ik heb al geprobeerd of overclocken helpt, maar het heeft geen invloed op hoe het systeem opstart. Verder zou ik eigenlijk geen oplossing weten voor dit probleem, iemand anders misschien wel?

PHILIPS Motional Feedback 544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik heb dat voor na een slechte OC poging..

"van GOT-Baloo :D"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gniels
*schopje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

hey gniels, Bios update blijkt bij sommige P5K's te helpen

maar die schijnen iets slechter te klokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gniels
MikeVM schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:43:
hey gniels, Bios update blijkt bij sommige P5K's te helpen

maar die schijnen iets slechter te klokken...
Ja, dat las ik ook ergens. Ik heb nu de nieuwste BIOS erin geflashed, maar het probleem lijkt niet opgelost te zijn. Nu draai ik 400mhz FSB *8 = 3200mhz.

Het voltage staat ingestelt op 1.465, maar dat is dus niet zo, afgelezen uit CPU-z.
Idle staat het voltage op 1.4, en onder load is het 1.35.

400mhz is gewoon 100% stabiel, maar m'n CPU wil niet op 9x multiplier. Ook niet op 1.6V in de bios. Hij is dan boot-stable en aquamark 3 wilt ook wel een keertje draaien, maar ORTHOS gaat niet lukken. Als ik het voltage dan aflees is het 1.28 volt in CPU-z 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

voltage in windows aflezen is meestal foutief.. :-D

kijk eens op het ASUS forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb sinds gister ook een P5K :)

CPU loopt nu op 8x400=3200 (jammer dat veel programma's alleen de FSB pakken en hem dan als 3600mhz aangeven). Voltage heb ik niets aan veranderd, heb alleen Vdroop aangezet. Orthos 40 minuten gedraait, geen fouten, cpu wordt max 52 graden. Ook tijdje crysis gespeeld. Heb net ff 1x geprobeerd te booten op 9x400 (@1,4125 volt) maar toen moest ik toch echt de kast openschroeven en jumpertjes gaan verzetten :+

Mn 8800GT heb ik sinds paar dagen van een VF900 voorzien en nu geflashed naar EVGA 8800GT SSC :)

Maar ik heb een vraagje over dit bord. Mijn schijf lijkt vaak wat trager te zijn. In windows (verkenner) als ik rondblader door mappen hangt ie soms zomaar even 1 á 2 seconden. Met mijn DFI met AMD cpu had ik hier nooit last van. Nu zie ik allerlei instellingen in het bios, maar hebben deze er effect op? Of mis ik nog een driver die ik had moeten installeren?

Ik heb de chipset driver, de audio en de lan driver geinstalleerd, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

welke jumpertjes heb je moeten veranderen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
MikeVM schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:02:
welke jumpertjes heb je moeten veranderen en waarom?
Die om het bios te resetten natuurlijk :+ Hij wilde niet meer posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237976

Drie korte vraagjes:

Kan iemand mij vertellen welk bios ik het best op mijn P5K (zonder toevoegingen) kan gebruiken? Welke is het stabielst en snelst en op welke manier kan ik het veiligst mijn bios flashen?
Waar kan ik zien welke bios versie ik nu draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

als je pc opstart zie je meestal bovenaan je biosversie..
de beste biosversie kan je meestal op het forum van Asus tewete komen, anders vraag je het daar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik gebruik op het moment de 0507 bios. Uit de forums van Asus wordt ik niet veel wijzer, misschien dat 0704 niet de allerbeste is. Punt is, sommige mensen prijzen sommige bios versies de hemel in en andere houden er alleen maar problemen aan over.

Welke gebruiken jullie? Ik wil graag mijn E6750 op 3,6. Dat is mijn doel maar ik test nu 3,4 al terwijl ik er 1.44vcore onder load doorpomp. In mijn bios staat die echter op 1.55 en Idle is die volgens CPU-Z ongeveer 1.495.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
1,55v is wat hoog voor dagelijks gebruik. Weet je zeker dat het probleem niet ligt bij je geheugen in plaats van je CPU? Mijn E6750 doet op een P5KC nu 3,52Ghz op 1,3750v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik inderdaad maar eens mijn max cpu frequency ga opzoeken en dan niet mijn FSB:RAM 1:1 laaat lopen. Opzich moet mijn ram het makkelijk kunnen. Heb PC6400 800mhz cas4 ram van Corsair. Misschien ook maar iets lossere timings gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 237976 op 09-01-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Ook een tevreden gebruiker van P5K. Ik heb echter een probleem:
Als ik mijn pc opnieuw (of gewoon opstart) dan duurt het eventjes voordat ie aangaat. Hij staat wel aan, maar het biosscherm krijg ik pas na 10 seconden te zien. Vervolgens draait alles vloeiend. Is dit normaal bij dit moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Placid_K schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:38:
Ook een tevreden gebruiker van P5K. Ik heb echter een probleem:
Als ik mijn pc opnieuw (of gewoon opstart) dan duurt het eventjes voordat ie aangaat. Hij staat wel aan, maar het biosscherm krijg ik pas na 10 seconden te zien. Vervolgens draait alles vloeiend. Is dit normaal bij dit moederbord?
Heb je toevallig een 8800GT? Bij mij duurt het ook even voordat ik beeld krijg, draai zelf een P5K-E icm een 8800GT.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik inderdaad ook. In het begin draaien de fans even, lijkt hij uit te gaan waarna hij vervolgens gewoon opstart. Op dat moment is je bios al je apparaten aan het checken. Dat was het geloof ik.

Trouwens, hoi speedfreak. Ik kom jou nog wel eens tegen op gamez. Sta daar onder de naam apatN geregistreerd ;) Wat voor pc is die in je sig dan?

Kan iemand mij nog een bepaalde bios aanraden voor mijn P5K? En wat is de P5K vanilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Anoniem: 237976 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:30:
Heb ik inderdaad ook. In het begin draaien de fans even, lijkt hij uit te gaan waarna hij vervolgens gewoon opstart. Op dat moment is je bios al je apparaten aan het checken. Dat was het geloof ik.

Trouwens, hoi speedfreak. Ik kom jou nog wel eens tegen op gamez. Sta daar onder de naam apatN geregistreerd ;) Wat voor pc is die in je sig dan?

Kan iemand mij nog een bepaalde bios aanraden voor mijn P5K? En wat is de P5K vanilla?
Offtopic: Hey hallo! Heb 2 PC's, maar die in mijn sig is meer de gamebak. De andere is masjientje van alles en af en toe een spelletje :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Ik heb een 8600GT. Dus een bekend probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Anoniem: 237976 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:30:
P5K vanilla betekend dat het de 'P5K' is, dus zonder toevoegingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Okasha schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:10:
Maar ik heb een vraagje over dit bord. Mijn schijf lijkt vaak wat trager te zijn. In windows (verkenner) als ik rondblader door mappen hangt ie soms zomaar even 1 á 2 seconden. Met mijn DFI met AMD cpu had ik hier nooit last van. Nu zie ik allerlei instellingen in het bios, maar hebben deze er effect op? Of mis ik nog een driver die ik had moeten installeren?

Ik heb de chipset driver, de audio en de lan driver geinstalleerd, verder niets.
Ik heb ongeveer hetzelfdeprobleem met mijn p5k :(

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
DaViDoViTsCh schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 05:30:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfdeprobleem met mijn p5k :(
Ja heeft er al iemand meer ervaring met dit probleem? Welke bios instellingen gebruiken jullie voor de schijven? Welke drivers installeren jullie?

Heb wel de 'beruchte' samsung spinpoint T166, maar zoals zo velen. Ik dacht dat deze schijf alleen problemen veroorzaakt bij de PREMIUM versie van die board?

Welke schijf heb jij dan Davidoblalbla

[ Voor 26% gewijzigd door Okasha op 10-01-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Dat is fijn, het schijnt bij mij opgelost te zijn na een clean install.

@ hierboven:
ik draai nog een oude 60GB IDE schijf. Ben nog aan't neuzen voor een paar leuke schijfjes voor in RAID0 op een aparte controller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Ik heb ook problemen met trage IDE schijven. En ik moet zeggen: mijn raptor schijf is ook niet extreem snel zoals ik dat gewend ben. Windows opstarten duurt toch aanzienlijk langer dan dat ik gewend ben :/

Kopieren van s-ata schijf naar ide schijf vertraagt heel mijn systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Is het al iemand gelukt zijn geheugen op 1T command rate te krijgen?

Als ik mijn geheugen erop zet wil hij niet meer booten :) (OCZ 2x1gb PC6400 4-4-4-15)

[ Voor 39% gewijzigd door Okasha op 11-01-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

nope

wat wil dat nu eigenlijk echt zeggen.. die 1T en 2T?? iemand een goede site daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615

MikeVM schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:32:
nope

wat wil dat nu eigenlijk echt zeggen.. die 1T en 2T?? iemand een goede site daarover?
Google;

1T = CPC on, 2T = CPC off. With CPC on you'll get much better memory bandwidth but with it off you'll probably be able to hit a higher FSB (though whether that'll make up for the hit in bandwidth you'll have to find out for yourself). CPC on generally works better with single-sided DIMMs, some double-sided sticks just won't work with 1T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las laatst iets over de pencil mod, op die manier zou de vDroop veel minder worden. Heeft iemand dit al geprobeerd of kan iemand er wat over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05 19:45
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om ook een P5K te kopen wsl een P5K-E of anders een P5KR. Ik wil dit doen met een 8800GT. Is dat altijd zo dat bij het booten door die kaart alles 10 sec blijft hangen en dan pas verder gaat?. Ook wilde ik de E8400 (die op 20 jan uit komt) erbij doen. Weet iemand of die goed te overclocken is i.c.m. een P5K(-E) dus. Ik ben sinds kort namelijk begonnen met overclocken dus ik weet nog niet zo heel erg veel er van af.

Greetz,

Jens

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

jensjens schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:59:
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om ook een P5K te kopen wsl een P5K-E of anders een P5KR. Ik wil dit doen met een 8800GT. Is dat altijd zo dat bij het booten door die kaart alles 10 sec blijft hangen en dan pas verder gaat?. Ook wilde ik de E8400 (die op 20 jan uit komt) erbij doen. Weet iemand of die goed te overclocken is i.c.m. een P5K(-E) dus. Ik ben sinds kort namelijk begonnen met overclocken dus ik weet nog niet zo heel erg veel er van af.

Greetz,

Jens
Of die E8400 goed clockt met dat bord kan niemand je vertellen, maar het bord zelf clockt iig goed dus daar kan je waarschijnlijk wel mee uit de voeten. In V&A staat trouwens een leuk P5B Deluxe plankje, dat is pas een überclocker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:21
Ik verwelkom mijzelf in dit topic! Ik ben in het bezit van een Asus P5Kc. Echt heel fijn mobo! Eerste wat ik deed was de bussnelheid omhoog gooien naar 400 en ram timings iets verlagen en voltage wat omhoog.

Werkt super!
Wel is het 2e PCIe 16x slot een 4x slot toch? Bij wat voor soort kaarten ga je daar echt last van krijgen in CF?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

4gig zo je zeker moeten halen schat ik. als het van het bordje afhangt althans...

sommige processoren presteren slechter dan andere
P5KE zal je processor zeer ver klokken hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
chaoscontrol schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:40:
Ik verwelkom mijzelf in dit topic! Ik ben in het bezit van een Asus P5Kc. Echt heel fijn mobo! Eerste wat ik deed was de bussnelheid omhoog gooien naar 400 en ram timings iets verlagen en voltage wat omhoog.

Werkt super!
Wel is het 2e PCIe 16x slot een 4x slot toch? Bij wat voor soort kaarten ga je daar echt last van krijgen in CF?
het slot is een 16x slot, er zijn wel maar 4 lanes actief (wezenlijk verschil)

ik heb me eigen c2d nu op 510 x 7 lopen

en de 6850 op me werk heb ik op 475 x 9 lopen

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-01-2008 09:22 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meen je niet. Na ik mijn computer ging herinrichten voor betere airflow heb ik mijn 8800GTS in het 2e pci-e slot gedaan. Werkt mijn kaart dan echt langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Anoniem: 237976 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:25:
Meen je niet. Na ik mijn computer ging herinrichten voor betere airflow heb ik mijn 8800GTS in het 2e pci-e slot gedaan. Werkt mijn kaart dan echt langzamer?
JA! Zie bijvoorbeeld hier:

http://www.tomshardware.c...express_scaling_analysis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Laatst online: 20:21
Ik haal uit die url dat dat eigenlijk wel meevalt. De testkaart een 8800Ultra gebruikt maar iets meer bandbreedte dan een pci x4 slot.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41
Geen verschil?
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2007/03/27/pci_express_scaling_analysis/image020.png
Ik vind het toch wel zonde voor die 8800GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Geen verschil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen het idee al dat mijn kaart minder presteerd dan dat hij kan. Ik heb hem al weer snel terug gezet ;)

Nog een vraagje over de voltages. Mijn P5K heeft namelijk ook veel last van vDrop/vDroop. Als mijn vCore bijvoorbeeld op 1.425 staat, zeggen al mijn monitoring-programmaatjes dat mijn vCore idle 1.39 is en onder load 1.34.
Overclocken wordt dan vrij lastig omdat ik gelijk al onmogelijke voltages in het bios moet instellen. Er blijft ja niks van over. Maar, mijn vraag is: Moet ik uitgaan van wat het bios zegt, of CPU-Z op idle? Is in het bovengenoemde voorbeeld mijn vCore nou 1.39 of 1.425 als die idle is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Anoniem: 237976 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:04:
Alleen het idee al dat mijn kaart minder presteerd dan dat hij kan. Ik heb hem al weer snel terug gezet ;)

Nog een vraagje over de voltages. Mijn P5K heeft namelijk ook veel last van vDrop/vDroop. Als mijn vCore bijvoorbeeld op 1.425 staat, zeggen al mijn monitoring-programmaatjes dat mijn vCore idle 1.39 is en onder load 1.34.
Overclocken wordt dan vrij lastig omdat ik gelijk al onmogelijke voltages in het bios moet instellen. Er blijft ja niks van over. Maar, mijn vraag is: Moet ik uitgaan van wat het bios zegt, of CPU-Z op idle? Is in het bovengenoemde voorbeeld mijn vCore nou 1.39 of 1.425 als die idle is?
Ik heb me hier ook ooit dood over geschrokken, heb toen uiteindelijk op het Asus forum gevonden dat dit een feature is, en niks is om je zorgen over te maken ;) Mijn E6750 doet nu 3,4Ghz en CPU-z zegt dat Vcore 1,29 is. (1,35 in BIOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 10:44

Krizzie

Progressive Music \o/

Zet even de voltage damper aan in je bios dan heb je geen vdroop meer. ;)

Ik had het ook met me p5k deluxe, 1.35v ingesteld en in windows 1.32, load 1.29 wat soms tot een crash uitliep. met damper aan. 1.35 soms 1.34 load/idle maakt niks uit. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damper heb ik ook aanstaan inderdaad maar bij de lagere bordjes, heb zelf een vanilla, werkt het gewoon niet.

Ik heb mijn doel, de 3,6, maar zo'n beetje opgegeven. Ik zou dan in het bios de vCore naar 1.6 moeten doen. Dat ga ik niet eens proberen, ik wil niet 24/7 met een vCore van 1.55 zitten. 3,5ghz met goeie timings, dat moet hem worden :)

Ik begin net met overklokken, maar kan ik de Northbridge niet wat meer volt geven oid? Of zijn er andere opties waardoor ik misschien net ietsje hoger kan klokken. Gewoon, voor de spelerij?

En weet echt niemand iets over de pencil-mod? Dit zou de vDroop ten goede komen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 10:44

Krizzie

Progressive Music \o/

Wat voor een voeding heb je? Misschien werkt het alleen goed als je 24pins + 8pins aan hebt gesloten. :?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een HX520EU, van het merk Corsair. Dat zou geen probleem moeten geven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237976 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:01:
Damper heb ik ook aanstaan inderdaad maar bij de lagere bordjes, heb zelf een vanilla, werkt het gewoon niet.

Ik heb mijn doel, de 3,6, maar zo'n beetje opgegeven. Ik zou dan in het bios de vCore naar 1.6 moeten doen. Dat ga ik niet eens proberen, ik wil niet 24/7 met een vCore van 1.55 zitten. 3,5ghz met goeie timings, dat moet hem worden :)

Ik begin net met overklokken, maar kan ik de Northbridge niet wat meer volt geven oid? Of zijn er andere opties waardoor ik misschien net ietsje hoger kan klokken. Gewoon, voor de spelerij?

En weet echt niemand iets over de pencil-mod? Dit zou de vDroop ten goede komen namelijk.
Google ff op vdrop mod. Is doodsimpel om te doen. En werkt perfect, had hier eerst ook gigantische vdrop. Dat is nu verleden tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, maar wat doe je dan. Ik kom wel verschillende forums tegen met allemaal vage foto's met nog vagere rode pijlen erop. Daar valt weinig aan af te lezen, tenzij je weet wat je doet en dat weet ik niet :)

Wat is de bedoeling en wat voor mod heb jij gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen welke drivers zij precies installeren voor dit moederbord/chipset? Is er een pakket van? Of moet alles los.

Ik blijf in XP x86 namelijk problemen houden met mijn Samsung T166 (heb een P5K vanilla, dus zou in principe moeten werken) Hij is wel snel, ook met Hddtach, maar af en toe hangt het systeem gewoon een seconde of 5. Eigenlijk alleen in explorer met browsen, copyeren en prullenbak dingen enzo.

Hoe komt dit toch?

Om de drivers uit te sluiten zoek ik dus wat advies :)

Als SP1 voor vista uitkomt trek ik mn legale Vista weer uit de kast, kijken of het daar beter mee is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar is het beter mee. Ik heb ook een Vanilla samen met een T166 320GB. Werkt perfect hiero hoor.

+ Bump voor mijn eerste vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Anoniem: 237976 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:15:
Daar is het beter mee. Ik heb ook een Vanilla samen met een T166 320GB. Werkt perfect hiero hoor.

+ Bump voor mijn eerste vraag..
Hoezo weet je dan dat het beter werkt? Had je wel problemen met XP? En welke drivers gebruik je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij werkt de T166 gewoon op Vista, dat bedoelde ik te zeggen. Op XP heb ik het nooit geprobeerd. Bios is de standaard 0507 en het was plug en play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Hmm ik draai beta bios 0805, eigenlijk direct na aankoop meteen geflashed, maybe dat ik hem maar eens naar een official moet zetten, 0704 ofzo. Welke biossen hebben de meeste mensen hier? Schijnt dat het nogal verschilt de ervaringen per gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat niet een van de nieuwste? Voor zover ik weet is het niet mogelijk om te downgraden met je bios, of het kost je in iig heel veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Downgraden is wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Downgraden is tot nu toe nog niet gelukt, echt vaag.

Als ik met asus software aanvink dat ik wil downgraden dan gaat hij toch zeuren dat het bios niet goed is, terwijl dat het echt wel is. Daarnaast met dat AFUDOS de goeie toevoegingen gebruikt (ergens op google gevonden) om te downgraden, en dan zeurt hij OOK. Echt heel irritant.

Help! Ik wil naar van 0805 naar 0704.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 20:57
0603/0602 is de beste bios. Echter, als je wolfdale wilt draaien(net als ik), heb je minimaal 0804 nodig.
De nieuwe vanaf 08xx heeft de P5K-E een enorme vdrop(0,1v). Ook is dit bij 0906 zo. Er is wel een nieuwe(zie asus ftp), namelijk 1002. Deze heeft die extreme vdrop niet meer, maar daar is het probleem dat EIST niet uitgezegt kan worden.

Jullie zullen vast net als ik denken: wat kunnen die mensen van asus wel |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

[b][message=29489692,noline]Jullie zullen vast net als ik denken: wat kunnen die mensen van asus wel |:( .
Een heel mooi P5E/Maximus bordje maken (niet dat die geen droop heeft maargoed) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Maarja ik heb een P5K vanilla, heb een probleem, wil het bios wisselen om dat probleem op te lossen maar dat lukt dus niet op de manieren die ik via google vind :(

Edit: Het is gelukt :) Je moet niet de nieuweste AFUDOS pakken maar de .11 versie! Dan als achtervoegsel /pbnc, dus:

p5k.rom als downgrade flashen, intypen met afudos .11 versie =

afudos /ip5k.rom /pbnc

Nu krijg ik internet niet meer lekker aan de praat, maar mijn router is nog dwarser dan mn schoonmoeder ;) Ik pak deze gelegenheid aan om Vista er weer eens op te knallen

[ Voor 54% gewijzigd door Okasha op 25-01-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een P5K-e Wifi/AP stabiel op 3300 MHz (366x9, stock Vcore) hoger heb ik nog niet geprobeerd met mijn Q6600. Super bordje dit! Ik vroeg me wel af of het zin heeft een Audigy II in mijn systeem te stoppen. Is de onboard geluidskaart ok, of is een Audigy beter (geluid, CPU load, enzo)?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
zonoskar schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:35:
Ik heb een P5K-e Wifi/AP stabiel op 3300 MHz (366x9, stock Vcore) hoger heb ik nog niet geprobeerd met mijn Q6600. Super bordje dit! Ik vroeg me wel af of het zin heeft een Audigy II in mijn systeem te stoppen. Is de onboard geluidskaart ok, of is een Audigy beter (geluid, CPU load, enzo)?
Dat is meer een mening denk ik. Sommigen zweren bij een losse geluidskaart. Maar ik vind de Onboard al goed genoeg. Je moet ook hele goeie speakers hebben om verschil te horen. Maar er zijn altijd mensen die onboard niks vinden terwijl de gemiddelde mens geen verschil hoort.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Heb het hier getest, de onboard levert een beter (:S) geluid op als de Audigy .. Dus de audigy hangt nu in mn oude pc, heeft daar wel nut ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gniels
Het gaat ook niet altijd om de geluidskwaliteit, maar ook om de hoeveelheid geluiden. Hardware geluidsrendering is nog altijd sneller en beter dan software.

24-Bits hardwaredecoding is ook wel leuk als je games speelt die het ondersteunen, het klinkt echt heel goed door bijvoorbeeld een goede headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Anoniem: 144160 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:13:
Heb het hier getest, de onboard levert een beter (:S) geluid op als de Audigy .. Dus de audigy hangt nu in mn oude pc, heeft daar wel nut ..
Dan is je audigy toch echt kapot. Of je hebt geen goede speakers waarop je het verschil kan horen :/ Of je bent doof natuurlijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 10:22
Ik heb sinds vandaag een P5K-SE icm een E4500 en 2GB GeiL value ram 667mhz 4-4-4-12 geheugen. Alleen mijn kast met voeding is al wat ouder en hier zit enkel een 20 pins atx stekker aan, ik heb deze aangesloten en hij start verder normaal op, moet ik toch een nieuwe voeding halen of kan ik het zo laten? Verder heb ik een overclock probleempje: zodra ik mijn fsb op 215 wil zetten, gaat m'n geheugen nog steeds (net als op 200mhz fsb) 3:5 draaien. Zonder overclock natuurlijk geen punt, maar om nou meteen het geheugen behoorlijk te overklokken bij value ram lijkt me geen goed plan. Kan je dit nog ergens instellen of kan ik toch 800+ mhz kwaliteitsgeheugen halen? (timings staan op 4-4-4-12, maar ook dit veranderen heeft geen invloed. Verder is de Vcore 1.3 in windows en 1.3125 in de bios geloof ik)
MVG, Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Placid_K schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:20:
[...]

Dan is je audigy toch echt kapot. Of je hebt geen goede speakers waarop je het verschil kan horen :/ Of je bent doof natuurlijk |:(
Ik denk dan het laatste en dan de oost-indische variant :+ . In mn oude bak geeft de Audigy een beter geluid als in de nieuwe bak met een P5K . Zelfde speakers, zelfde mp3, zelfde oren. Alleen dus andere PC (enlight kassie met een MSI KM4M-V tegen een Antec Sonata Solo met een P5K .. )

Dus het kan aan mij liggen, gaf alleen even mijn 2 centjes,

Anoniem: 149075

Iemand trouwens een P5KPL met 4x 1GB double sided aan de praat gekregen ? Lijkt echt onmogelijk.

2x 1GB gaat prima, ik denk dat hij dus maar 4 sides aan kan ?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb 2x1GB single sided en 2x1GB double sided in mijn P5K-E wifi zitten, dus dat bord kan meer dan 4 sides aan. Ik weet niet of dat ook zo is bij jouw bord.

Maareh, ik heb waterkoeling, maar ik moet een fan aansluiten op de CPU fan header op het mobo, anders start het systeem niet op. Weet iemand hier een oplossing voor zodat die fan uit mijn systeem kan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn bord maar direct vervangen voor een P5K, dit was eerder ook al de planning maar deze heb ik iemand kado gedaan, alles zoals ik wilde.

Ik heb nu ook maar direct 2x 12Cm als CPU fans + Gemini II die ik nog had als koeling en standaard op de voeding aangesloten, je moet gewoon even de F1 to continue by error in je bios uit zetten.

Nu maar eens overclocken dit ding :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 15-02-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vroeg mij trouwens af hoe het zit met de "CPU Voltage Damper" op een P5K moederbord.

Dit schijnt nog niet in de BIOS te zitten (zover ik kan zien) en nu zijn er mensen die aangeven je Vcore op 1,5 te zetten om dit zelfde effect te behalen, lijkt me echter wat hoog.

Ik heb wel gezien dat zodra ik de Vcore op 1,475 heb staan mijn Vcore in de bios netjes 1,40 is, echter als ik hem op 1,45 zet gaat hij richting de 1,39.

Nu weet ik dat die BIOS indicatie niet helemaal klopt, maar aangezien ik Linux draai moet ik dus even kijken wta LM-sensors aan gaat geven.

Iemand nog meer goede tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Laatst online: 09-04 02:03
Anoniem: 149075 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 03:22:
Ik vroeg mij trouwens af hoe het zit met de "CPU Voltage Damper" op een P5K moederbord.

Dit schijnt nog niet in de BIOS te zitten (zover ik kan zien) en nu zijn er mensen die aangeven je Vcore op 1,5 te zetten om dit zelfde effect te behalen, lijkt me echter wat hoog.

Ik heb wel gezien dat zodra ik de Vcore op 1,475 heb staan mijn Vcore in de bios netjes 1,40 is, echter als ik hem op 1,45 zet gaat hij richting de 1,39.

Nu weet ik dat die BIOS indicatie niet helemaal klopt, maar aangezien ik Linux draai moet ik dus even kijken wta LM-sensors aan gaat geven.

Iemand nog meer goede tips ?
Iets snap ik niet aan je post: je zegt dat je Vcore 'netjes' 1.40 is, een verschil van 0.075 met je bios, maar een verschil van 0.06 tussen 1.45 en 1.39 vind je wel erg?

Op de P5K-E zit een voltage damper: de loadline calibration. Echter, als je deze aanzet is de Vdroop zo klein dat het je CPU kan beschadigen. Op xs zijn al een aantal lui die hun E8x00 gefrituurd hebben. Dit zou kunnen liggen aan de hogere voltages (1.4V+ gebeurd t al), maar volgens Anandtech kan de loadline calibration en de Vdroop mods ook een hoop schade doen. Liever iets hoger in de bios dus...

Overigens voor de duidelijkheid:
Vdrop: het verschil tussen de bios Vcore en de windows IDLE Vcore (uitgelezen in cpu-z)
Vdroop: het verschil tussen de Vcore idle en load, beide uitgelezen in windows, cpu-z

Als het goed is ben ik zelf over n week of 2 up and running met de volgende setup:
ASUS P5K-E/WIFI-app
E8400
Crucial Ballistix PC8500 4x1GB
Gigabyte 8800GT (enige die 1.2V haalt, de oc limit op de meeste 8800GT's is de max Vcore van 1.15V)

Koeling:
CPU, NB en GPU op waterkoeling, dus het heatpipesysteem dr af slopen.
2x 240 rad om de boel koud te houden en 2x eheim 1048 om t water rond te krijgen ;)
HR-09 S/U type 2 op de mosfets

Verder nog wat fans op t mem en de mosfets en dan es kijken wat deze schatjes kunnen doen :9

[ Voor 14% gewijzigd door Mr Alfabet op 18-02-2008 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
Okasha schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:40:
Help! Ik wil naar van 0805 naar 0704.
De nieuwste bios is 1006, en werkt perfect hoor ik van verschillende kanten. Minder Vdrop, Vdroop en oc'ed als een tiet!
Heb je ook al geprobeerd te flashen vanuit de bios? Ff de bios op een usb stick zetten en flashen die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr Alfabet schreef op maandag 18 februari 2008 @ 07:46:
[...]

Iets snap ik niet aan je post: je zegt dat je Vcore 'netjes' 1.40 is, een verschil van 0.075 met je bios, maar een verschil van 0.06 tussen 1.45 en 1.39 vind je wel erg?
Ik heb die Post wel 10x geedit ofzo :) Ik kwam tot de conclusie dat mensen heb wel op 1,55 hadden staan in de BIOS.

Het gaat mij om "netjes" inzoverre dat ik zeker weet dat het systeem bij bepaalde voltages dat lm-sensors (komop beetje tweaker heeft geen CPU-Z nodig ;)) aangaf stabiel liep.

Dat was het 'm eigenlijk.
Op de P5K-E zit een voltage damper: de loadline calibration. Echter, als je deze aanzet is de Vdroop zo klein dat het je CPU kan beschadigen. Op xs zijn al een aantal lui die hun E8x00 gefrituurd hebben. Dit zou kunnen liggen aan de hogere voltages (1.4V+ gebeurd t al), maar volgens Anandtech kan de loadline calibration en de Vdroop mods ook een hoop schade doen. Liever iets hoger in de bios dus...
Ja dit idee had ik zelf ook al eigenlijk. Zeker als je naar de drop kijkt die er volgens je uitlees prog gemaakt wordt kan het niet verstandig zijn het voltage zo hoog te zetten en er zeker van te zijn dat hij ook daadwerkelijk zo hoog is.

Spelen binnen de marge noem ik dat altijd ;)
Overigens voor de duidelijkheid:
Vdrop: het verschil tussen de bios Vcore en de windows IDLE Vcore (uitgelezen in cpu-z)
Vdroop: het verschil tussen de Vcore idle en load, beide uitgelezen in windows, cpu-z
Dat was duidelijk inderdaad, dank je voor de uitleg nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05 21:12
Hallo, oude acount was niet meer bruikbaar dus maar even opnieuw geregistreerd.

Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb een Asus PK5 (vanilla) met een core 2 Duo E4500 die op 2.2 ghz hoort te draaien standaard. Echter in windows loopt hij volgens CPU-Z op 1204 mhz met een multiplier van 6x 200.8mhz, ondanks het feit dat ik hem in de Bios op manual 11x multiplier heb staan met een FSB van manual 200 mhz.

Speestep staat uit. Zie ik hier iets over het hoofd ? want de handleiding geeft nul uitleg over alle termen die in het CPU/jumperfree configuration menu staan behalve dat ze aan/uit/auto kunnen en er zal dus wel iets aanstaan dat de multiplier verlaagt.

Dit werkt erg irritant omdat zodra ik wel iets doe zoals films kijken of muziek spelen de cpu weer naar 2200 mhz gaat wat dan even voor lag/geluidsproblemen zorgt in muziek/films. Ik wil hem gewoon constant op 2200mhz hebben, mischien zelfs iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
Y-Foxy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:23:
Hallo, oude acount was niet meer bruikbaar dus maar even opnieuw geregistreerd.

Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb een Asus PK5 (vanilla) met een core 2 Duo E4500 die op 2.2 ghz hoort te draaien standaard. Echter in windows loopt hij volgens CPU-Z op 1204 mhz met een multiplier van 6x 200.8mhz, ondanks het feit dat ik hem in de Bios op manual 11x multiplier heb staan met een FSB van manual 200 mhz.

Speestep staat uit. Zie ik hier iets over het hoofd ? want de handleiding geeft nul uitleg over alle termen die in het CPU/jumperfree configuration menu staan behalve dat ze aan/uit/auto kunnen en er zal dus wel iets aanstaan dat de multiplier verlaagt.

Dit werkt erg irritant omdat zodra ik wel iets doe zoals films kijken of muziek spelen de cpu weer naar 2200 mhz gaat wat dan even voor lag/geluidsproblemen zorgt in muziek/films. Ik wil hem gewoon constant op 2200mhz hebben, mischien zelfs iets hoger.
Zoek naar speedstep, eist, c1e en zet ze allemaal uit in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
Mr Alfabet schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:31:
[...]

Zoek naar speedstep, eist, c1e en zet ze allemaal uit in de bios.
Mijn dank is groot _/-\o_

Raar trouwens dat er in de handleiding totaal geen toelichting staat wat alles eigenlijk doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
Y-Foxy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:48:
[...]

Mijn dank is groot _/-\o_

Raar trouwens dat er in de handleiding totaal geen toelichting staat wat alles eigenlijk doet
Hoewel ik zelf vaak een ontzettende hekel heb aan dit soort antwoorden, moet ik het toch even zeggen, vooral als je uitgebreid gaat overclocken:
'daar heb je google voor' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr Alfabet schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 03:36:
[...]

Hoewel ik zelf vaak een ontzettende hekel heb aan dit soort antwoorden, moet ik het toch even zeggen, vooral als je uitgebreid gaat overclocken:
Ben ik niet met je eens, ik zie ook bepaalde features niet in mijn BIOS welke andere volgens google wel in hun P5K zien.

Speed Stepping... staat er bij mij ook niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
Anoniem: 149075 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:25:
[...]

Ben ik niet met je eens, ik zie ook bepaalde features niet in mijn BIOS welke andere volgens google wel in hun P5K zien.

Speed Stepping... staat er bij mij ook niet tussen.
Het gaat meer over de features die je wel ziet, dat je die googled en daarmee weet wat ze doen. dat soort dingen zijn essentieel bij overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr Alfabet schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:57:
[...]

Het gaat meer over de features die je wel ziet, dat je die googled en daarmee weet wat ze doen. dat soort dingen zijn essentieel bij overclocken.
Ben ik met je eens, maar als ik hier posts zie over Opties die mensen gebruiken op hetzelfde bord dat ik ook heb... en ik zie die optie niet in mijn laatste BIOS heb ik toch het idee dat ik "het even niet meer snap".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Met hierboven ^
Ik heb hetzelfde probleem vaak met mijn Vanilla. Maar anderzijds is google handig met sommige dingen. evenals veel testen, instellen en rebooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
Mr Alfabet schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 03:36:
[...]

Ik mag toch van een handleiding verwachten dat er alles instaat over alle functies die mijn moederbord in de bios heeft staan.

Maargoed heb wat lopen testen en heb mijn E4500 nu op 11x228 = 2508 Mhz. Hij zal nog wel hoger kunnen maar ik moet maar eens kijken hoever dit no-name DDR-800 geheugen gaat zonder kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Even een vraagje; ik heb de multiplier aangepast op mijn P5K-E (BIOS 1001), maar wil deze graag weer op "auto" hebben staan.

Hoe? Er staat nu "7". Ik kan hier 9 van maken, 8 van maken, maar als ik "Auto" intyp, springt ie naar 6 :S

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
Rainmaker schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:00:
Even een vraagje; ik heb de multiplier aangepast op mijn P5K-E (BIOS 1001), maar wil deze graag weer op "auto" hebben staan.

Hoe? Er staat nu "7". Ik kan hier 9 van maken, 8 van maken, maar als ik "Auto" intyp, springt ie naar 6 :S
Makkelijkste lijkt mij om ff je settings op te schrijven en je bios naar factory settings te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainmaker schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:00:

Waarom auto ? Het ding staat standaard al op 9 ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ligt aan je processor :)

En de standaardinstelling is "auto", wat in mijn geval inderdaad neerkomt op een multi van 9.

Ik vind het gewoon vreemd, dat het begint op auto, je het naar alles kunt veranderen, behalve terug naar auto.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

kijk een een instelling net boven die van je cpu ratio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainmaker schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:12:
Ligt aan je processor :)

En de standaardinstelling is "auto", wat in mijn geval inderdaad neerkomt op een multi van 9.

Ik vind het gewoon vreemd, dat het begint op auto, je het naar alles kunt veranderen, behalve terug naar auto.
Ding stond bij toch echt direct op 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gniels
Van de week heb een Vmod uitgevoerd op de ASUS P5K-VM (weerstandje met potlood).

Het werkt echt helemaal perfect. Het voltage heeft nog steeds last van een drop, maar het is wel o-zo stabiel. Als ik het voltage in de BIOS instel op 1.375V, dan is het vanuit CPU-z op idle: 1.296V en onder load 1.288V. Het voltage blijft gewoon op die waardes en dat werkt perfect mbt overclocks.

De CPU (E6600) heb ik al op 3.7GHz gekregen (SuperPI 1M stable :P) bij ORTHOS vliegt hij eruit. Maar hij kan bij fatsoenlijke koeling waarschijnlijk wel op 3.5/3.6 GHz draaien. Toch wel goed voor een mATX bordje met een vDrop probleem :).

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste