[OC-775]P5K Serie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 32.963 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:19
Anoniem: 70261 schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:46:
Heb nu een verse XP installatie gedaan , kon crysis een tijdje spelen maar even later begon het gezeik weer dat hij bij het opstarten van het spel alweer vertraagd ging.
Crysis start bij mij ongelofelijk traag op, als ik een map begin is er niks meer aan de hand ook als ik dan even naar het menu ga. Maar het hoofdmenu is onwijs traag. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70261

Er is niet overgeclocked op dit moment, alles staat op auto.

Hier een screen: http://img371.imageshack.us/img371/7902/systeemdu8.jpg

Heb het bios ook gereset met batterij eruit, maakt geen verschil. Denk dat dit een RMA wordt of is dit nog op te lossen ?

edit: Ben er zo goed als zeker achter wat het nu geweest is na lange tijd :O , ik heb een stuurtje al de hele tijd aangesloten voor het spel DirT en blijkbaar doet die pc gek als ik die aansluit op een USB poort. Raar dat zoiets je hele pc kan verwarren 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 70261 op 07-04-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Heeft iemand al wel eens een oplossing gevonden voor het piepen/fluiten van de geluidskaart op een P5K over de output ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Anoniem: 149075 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:09:
Heeft iemand al wel eens een oplossing gevonden voor het piepen/fluiten van de geluidskaart op een P5K over de output ?
Als het een losse kaart is, waarom zou de probleem bij de P5K liggen? Als het een onboard geluidskaart is, is het dan niet te makkelijk op te lossen door over te stappen naar een losse geluidskaart? Je ontlast je cpu er ook nog eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:45:
[...]

Als het een losse kaart is, waarom zou de probleem bij de P5K liggen? Als het een onboard geluidskaart is, is het dan niet te makkelijk op te lossen door over te stappen naar een losse geluidskaart? Je ontlast je cpu er ook nog eens mee.
Het is de o/b kaart, maar zelfs deze zijn tegenwoordig beter dan een Soundblaster live 5.1

Ik heb alleen geluid nodig en mijn Q6600 heeft niets nodig qua ontlasting denk ik ;)

Ik ben aan het dubben wat ik het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Anoniem: 149075 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:39:
[...]

Het is de o/b kaart, maar zelfs deze zijn tegenwoordig beter dan een Soundblaster live 5.1

Ik heb alleen geluid nodig en mijn Q6600 heeft niets nodig qua ontlasting denk ik ;)

Ik ben aan het dubben wat ik het beste kan doen.
Het simpelste oplossing blijft een losse kaart maar ja, dat kost wat. Intussen hier blijven vragen of iemand een oplossing heeft.

Ikzelf gebruik ook de o/b geluidskaart (werkt prima) maar ik ben een beetje aan het rondkijken voor een losse kaart, gewoon omdat ik de cpu (E8400) wil ontlasten.

Wat me tegenhoudt is dat ik nog geen goede alternatief voor de creativekaarten heb gevonden die zo goed als geen nadelen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn PC heeft vannacht en gisteren het 20 uur achter elkaar uitgehouden op 3.2GHz en dat terwijl ik voorheen niet boven de stock speeds uitkwam. Wat is er veranderd? Geen idee. Ik heb het CPU blok er wat vaster opgezet (die zit vast met schroeven met daar onder veertjes) en de BIOS naar v1.002 geflasht (ik gebruikte v1.006, maar die snapt niets van mijn USB tobo). Dus ik ben blij. De CPU wordt nu zo'n 57C volgens coretemp, water temp 30C. Vcore is 1.344/1.296V (idle/100% load) volgens CPUz.

Misschien dat ie ook wel op 3.6GHz loopt nu, maar ik vind 3.2 eigenlijk meer dan genoeg. Zou de aandrukkracht van de cpu koeler zo'n grote invloed kunnen hebben?

/edit: haha, 10 minuten op 3.6GHz. Jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 10-04-2008 23:58 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:20:
[...]

Het simpelste oplossing blijft een losse kaart maar ja, dat kost wat. Intussen hier blijven vragen of iemand een oplossing heeft.

Ikzelf gebruik ook de o/b geluidskaart (werkt prima) maar ik ben een beetje aan het rondkijken voor een losse kaart, gewoon omdat ik de cpu (E8400) wil ontlasten.

Wat me tegenhoudt is dat ik nog geen goede alternatief voor de creativekaarten heb gevonden die zo goed als geen nadelen hebben.
Ik was juist zo blij dat de geluidskaart op mijn Intel bord het zo goed deed, die Creative was maar gedoe inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb volgens mij zojuist geconstateerd dat mijn O/B nic gesneuveld is.

Freezing dekstops bij veel netwerkverkeer op een 100Mbit switch, ik belast de kaart dus niete eens 100%.

Er zit nu een 10/100 intel in om even te testen, ik heb ook nog wel een 1GB nic om te testen.

Ik vond het merk al hoetje toetje... nu even 29GB aan data afwachten, lijkt nu redelijk te gaan met die O/B uit.

Zou dat aan mijn overclock liggen ?

Ook zonder overclock....

Duidelijk, de NIC is overleden.... beste kwaliteit weer 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 18-04-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hebben mensen er hier ook last van dat de onboard NIC van de P5K-E (Realtek Yukon) geen gigabit aan kan? Ik krijg het iig niet voor elkaar. Ik heb een Gbit switch, CAT6 kabels maar de NIC blijft in 100Mbit mode. Ik heb al een nieuwe driver geprobeerd, maar ook onder OS-X blijft de NIC in 100Mbit mode. Is er een BIOS instelling die ik over het hoofd zie? Iets anders?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:53

MikeVM

- Baloo -

er is een programmaatje op je CD-rom om je kabels te testen..

heb je je kabels zelf gemaakt, hoelang zijn ze, en zijn ze gecrossed/straight..?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het is een gewone kabel (3meter) zo uit de winkel. Mijn Macbook Pro kan via deze kabel wel gigabit aan, dus het lijkt me niet de kabel te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 28-04-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 12:10

KneoK

Not in a million lightyears

Ik ben al een poosje bezig met mijn Q6600 en P5K en kom redelijk hoog. 8x460 loopt stabiel, veel hoger wil mijn geheugen niet. 9x415 is ook geen probleem, maar veel hoger kom ik niet.
Ik heb een heel sterk vermoeden dat ik gewoon het limiet van de processor en geheugen te pakken heb (6x500 vind 'ie niet leuk bijvoorbeeld) maar in de TS zie ik bij de voorbeeld OC toch een aantal opties die het proberen waard zijn, maar dan heb ik wat vragen:

De VanderPool optie staat disabled in dat voorbeeld. Heeft dat veel nut om die uit te schakelen ? Mis ik dan verder niets ?
De PCI-E frequentie staat daar ingesteld op 102. Is dit om problemen te voorkomen of om puur om wat extra snelheid naar de bus te gooien ?

Ik heb het reviewtopic doorgelezen dat genoemd is maar het enige wat je daar ziet zijn fullscreen screenshots met zo'n beetje elke benchmark en diagnostische tool die op het scherm paste en dus niet echt antwoord gevonden daar.

Ik ga in ieder geval de opties even af om te zien of er nog iets nuttigs uitkomt, wellicht is iemand bereid iets meer licht op de twee genoemde opties te schijnen, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

dat is heeeeel hoog! met men E6600 komk ik niet bij jou in de buurt!!

voor die vanderpoolfuncties moet je op andere topics zijn, daar er weinige zijn die hier komen dat weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vanderpool wordt gebruikt voor virtualisatie, zie intel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 22:49

DefLite

Why so serious?

Ik heb zaterdag mijn nieuwe PC binnegekregen : ))
Met de p5k pro
8400 intel core 2 duo
Geforce 8800gtx
2x 1024MB DDR2
In een coolermaster 5.

En heb net asus probe geinstalleerd, en zag dat mijn moederbord 49 graden was unstressed(de bios zei ook 49 graden)terwijl het in de kamer maar 20 graden is.
In de kast zit een 80mm intake fan @ 1900 rpm en een 120 mm exhaust fan @ 1200 rpm.
Ik kan der zover ik kan zien niet nog een fan makkelijk op aansluiten en op de chipset zit zo'n passive cool pipe.
Moet ik me hier zorgen over maken of toch kijken naar andere fans voor beter air flow?

[ Voor 6% gewijzigd door DefLite op 14-05-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadly
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:54:
Hebben mensen er hier ook last van dat de onboard NIC van de P5K-E (Realtek Yukon) geen gigabit aan kan? Ik krijg het iig niet voor elkaar. Ik heb een Gbit switch, CAT6 kabels maar de NIC blijft in 100Mbit mode. Ik heb al een nieuwe driver geprobeerd, maar ook onder OS-X blijft de NIC in 100Mbit mode. Is er een BIOS instelling die ik over het hoofd zie? Iets anders?
Heb je het probleem ondertussen al opgelost? Anders kun je proberen om 1000 Mbps Full duplex te forceren in device manager -> network adapter -> advanced tab van de Marvell chip -> speed & duplex.

Mijn P5K-E doet 450mhz zonder problemen :o Verder ben ik nog niet gegaan, de pc is snel zat op 3,2Ghz (400mhz fsb dus).
Ik heb mijn e6400 op 3,6Ghz gehad voor een uur of 4, stressed bleef hij nog netjes onder de 60 graden met een TRUE. Het enige nadeel aan dit board is dat mijn grafische kaart te lang is, hierdoor 'verlies' ik 2 sata poorten.

Toch merk ik wel dat het wat scheelt in temperatuur als ik een klein 40x40mm fannetje op de northbridge zet. Gewoon vast draaien met één lange schroef :9 Ook al staat hij op 7v, het scheelt wel ongeveer 5 graden. En dan is hij nog onhoorbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dreadly schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:08:
Heb je het probleem ondertussen al opgelost? Anders kun je proberen om 1000 Mbps Full duplex te forceren in device manager -> network adapter -> advanced tab van de Marvell chip -> speed & duplex.
Ik heb een PCI netwerkkaartje gekocht wat wel Gbit aankan. Dit omdat ik onder OS-X ook vaak last had van het wegvallen van de netwerk connectie. De nieuwe kaart werkt onder OS-X nu ook gewoon goed, 2 vliegen in 1 klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 22:49

DefLite

Why so serious?

[b][message=30060939,noline]Dreadly schreef op dinsdag 13 mei 2008 @

Toch merk ik wel dat het wat scheelt in temperatuur als ik een klein 40x40mm fannetje op de northbridge zet. Gewoon vast draaien met één lange schroef :9 Ook al staat hij op 7v, het scheelt wel ongeveer 5 graden. En dan is hij nog onhoorbaar ook.
Hoe heb jij dan die schroef geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al een oplossing voor de piepende geluidskaart ?

Ik vraag me af of dit door de overclock komt ja of de nee, maar het is wel onwijs irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
zonoskar schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:19:
[...]

Ik heb een PCI netwerkkaartje gekocht wat wel Gbit aankan. Dit omdat ik onder OS-X ook vaak last had van het wegvallen van de netwerk connectie. De nieuwe kaart werkt onder OS-X nu ook gewoon goed, 2 vliegen in 1 klap.
onzin, de onboard doet het hier perfect onder osx, maar kun je aub het gesprek over het mobo houden en niet over al dan niet geschikt zijn voor osx, dank u
Anoniem: 149075 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:18:
Heeft iemand al een oplossing voor de piepende geluidskaart ?

Ik vraag me af of dit door de overclock komt ja of de nee, maar het is wel onwijs irritant.
ik heb er persoonlijk geen last van en dan draait me e6300 op 450MHz (3,15Ghz)

[ Voor 25% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-05-2008 13:04 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Hier tot een FSB van 470 (hoogst geprobeerde FSB) ook totaal geen piepende audio. Ik gebruik gewoon mijn Audigy 2 ZS, maar ook de onboard geeft kraakhelder geluid op 470MHz FSB (3,84GHz), zowel onder Vista 32 als Vista 64 en met de gedownloade drivers via Windows Update en met de drivers van Asus (Realtek drivers dus). Maakt niet uit hoe hard ik het geluid in Windows of van de speakers zet, maakt ook niet uit wat ik doe met de pc (browsen, renderen, gamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CrankyGamerOG schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:02:
[...]

Ik lees inderdaad verschillende berichten, ik snap het ook totaal niet.

Het lijkt wel een aardlus op het mobo ofzo.

Ik heb ook al gehoord dat videokaarten dit veroorzaken.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 25-05-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:43
Piep? Waar?
Nee geen last van, E8400 @ 4,00Ghz 444FSB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stijnos1991 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:44:
Piep? Waar?
Nee geen last van, E8400 @ 4,00Ghz 444FSB
Soort fluit op de outputs, kan het totaal niet herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Anoniem: 149075 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:34:
[...]

Soort fluit op de outputs, kan het totaal niet herleiden.
Ik heb het ook met mijn 8800GTX als ik boven de 430fps uitkom in een test of atitool kubus bijvoorbeeld. Komt volgens mij uit de videokaart of een spoeltje in de buurt daarvan :/ ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cassius schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:51:
[...]

Ik heb het ook met mijn 8800GTX als ik boven de 430fps uitkom in een test of atitool kubus bijvoorbeeld. Komt volgens mij uit de videokaart of een spoeltje in de buurt daarvan :/ ?
Ik heb het met een 8800GT en bij een 425fps. (en een 5200FX PCI voor mijn extra monitoren)

Het komt uit de speakers bij mij, radio en boxen uit en dan is het over, gaat tevens met het volume mee :(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 26-05-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 13:43
Dag mensen, ik heb eigenlijk een hele korte vraag en ik hoop dat één van jullie deze kan beantwoorden. Ik zoek een mATX moederbord voor mijn (toekomstige) E8300, welke ik van plan ben (ietwat) over te gaan klokken.

Is er overclock-technisch een verschil tussen de P5KPL-VM (G31 chipset) en de P5K-VM (G33 chipset)? De laatste kost namelijk (bijna) het dubbele van de eerste (nog steeds goedkoop, dat terzijde), en ik was wel benieuwd of het dat verschil waard is.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Knakker op 26-05-2008 21:25 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Knakker schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:25:
Dag mensen, ik heb eigenlijk een hele korte vraag en ik hoop dat één van jullie deze kan beantwoorden. Ik zoek een mATX moederbord voor mijn (toekomstige) E8300, welke ik van plan ben (ietwat) over te gaan klokken.

Is er overclock-technisch een verschil tussen de P5KPL-VM (G31 chipset) en de P5K-VM (G33 chipset)? De laatste kost namelijk (bijna) het dubbele van de eerste (nog steeds goedkoop, dat terzijde), en ik was wel benieuwd of het dat verschil waard is.

Alvast bedankt!
Denk wel dat het, het prijsverschil waard is de G31 overklokt lang niet zo goed als de G33.
Daarnaast is het prijsverschil ook maar enkele euries. ;)
pricewatch: Asus P5KPL-VM
pricewatch: Asus P5K-VM
Als je trouwens een echt goed OC moederbord zoekt in het mATX formaat.
pricewatch: Gigabyte GA-G33M-DS2R, iG33 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA)
580 MHz FSB http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=168399 8)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

Zijn alleen de oude series van de P5K uitgevoerd met een Marvell NIC? Die van mij (P5K vanilla) draait namelijk op een Atheros chip. Lekker makkelijk: Native support in OSX en Linux, en kabeltester in de BIOS :)

Mbt de audio: Ik merk alleen een vervelend bijgeluid als de CPU bezig is. Mogelijk is het 'lek' van de FSB naar de geluidschip of audiolijnen, misschien dat je kan proberen om de CPU Spread Spectrum optie aan te zetten. Dit zou storing naar andere devices moeten verminderen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoney3K schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:12:
Zijn alleen de oude series van de P5K uitgevoerd met een Marvell NIC? Die van mij (P5K vanilla) draait namelijk op een Atheros chip. Lekker makkelijk: Native support in OSX en Linux, en kabeltester in de BIOS :)
De P5K is toch een opvolger van de P5B ? Althans ik dacht zeker de eerste serie. Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.

CentOS op een P5B was destijds geen feestje, nu opgelost trouwens ;)
Mbt de audio: Ik merk alleen een vervelend bijgeluid als de CPU bezig is. Mogelijk is het 'lek' van de FSB naar de geluidschip of audiolijnen, misschien dat je kan proberen om de CPU Spread Spectrum optie aan te zetten. Dit zou storing naar andere devices moeten verminderen.
OK, goed idee, ik moet even in mijn bios neuzen. Heeft dit verder nog nadelige gevolgen om aan te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 149075 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:57:
OK, goed idee, ik moet even in mijn bios neuzen. Heeft dit verder nog nadelige gevolgen om aan te zetten ?
Overklokken zal minder goed gaan. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Knakker schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:25:

Alvast bedankt!
De P5KPL-VM heeft geen echte overklok functies in het bios. Je kan wel de FSB aanpassen, maar geen voltages. Een ander punt is het niet in kunnen stellen van een mem devider. Zo heb ik dit moederbord icm E2140 kunnen overklokken dmv een BSEL mod en zeer hoog te klokken geheugen. Het draait nu 8*312 = 2.5GHz met het geheugen op 520MHz (3:5 devider, 2:1 ook mogelijk). Dit met Crucial Ballistix geheugen reepjes. De processor kan hoger, maar het geheugen niet omdat ik het voltage niet kan verhogen naar 2.1-2.2V. Het Gigabyte bordje is daarentegen veel vriendelijker om mee te overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Cassius schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:51:
[...]

Kunnen je fets zijn, is dit gepiep ook in 2D?
Kreeg ik ook bij mijn P5KC als ik er een quad in deed.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:20:
[...]

Overklokken zal minder goed gaan. ;)
He, ik graai nu op 425 x 8, ik hoop dat dit lekker blijft draaien :)

Let's see !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

zonoskar schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:04:
Is er hier iemand met een P5K-E Wifi/ap en een Dell 2407WFP monitor? Als ik de USB-hub van de monitor op de USB aansluit, boot het systeem niet meer. In de BIOS blijft ie hangen op het initialiseren van de USB hubs. Als ik de monitor na het booten aansluit werkt alles gewoon.
dat heb ik met de build in hub van een apple studio display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12-2014
Kan iemand vertellen waarom de bus speed bij mij niet verhoogd kan worden? Hij blijft op 266mhz staan; heb zowel de BIOS als de AI tool geprobeerd.

P5K-e Wifi/AP
Q6600
OCZ DDR2 PC2-6400 Vista Performance Platinum 4GB @ 5-4-4-15

Heb de BIOS settings uit topic start gebruikt en verder verschillende bus speeds (300/333/400) geprobeerd en verschillende multipliers (6/8/9), maar de bus speed blijft in CPU-Z en de AI tool altijd vrolijk op 266mhz staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

de aitool kan het niet opslaan. deze zal na het herstarten terug op standaard komen te staan.

je bios moet je juist afsluiten, als je een te hoge overclock hebt, dan zal de bios altijd naar std waardes terug gaan..
zet je multiplier eens op 7, en verhoog je vcore eens, zo kan je die dingen al uitsluiten als oorzaak, zet ook de timings van je geheugen hoger, zodat deze zeker niet het probleem zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12-2014
MikeVM schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:59:
de aitool kan het niet opslaan. deze zal na het herstarten terug op standaard komen te staan.

je bios moet je juist afsluiten, als je een te hoge overclock hebt, dan zal de bios altijd naar std waardes terug gaan..
zet je multiplier eens op 7, en verhoog je vcore eens, zo kan je die dingen al uitsluiten als oorzaak, zet ook de timings van je geheugen hoger, zodat deze zeker niet het probleem zijn..
De BIOS geeft geen foutmelding zoals 'Overclocking failed: Press x to restore defaults'. Alle settings lijken goed opgeslagen te worden (multiplier, vcore), maar in windows zie ik dat bus speed nog steeds op 266mhz staat (terwijl hij in BIOS hoger staat, bijv 300/333/400)

Ik heb geheugen timings geprobeerd van 5-6-6-18 icm vcore 1.475v. zelfde resultaat. Multiplier 7 x 300mhz werkt ook niet: bus speed blijft op 266mhz. Is het safer om met RAM timings op 'Auto' te testen? Ik heb geen flauw idee wat ik fout doe...

[ Voor 3% gewijzigd door RouT op 22-06-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Even een vraagje over oc van een asus p5k.

P5k(bios1006), e6600 4gb ddr2 800 geil ultra(4-4-4-12@2.2v).
HD's: 2x s-ata + 2s p-ata op de jmicron.
Vista 64 sp1 en XP sp3

Ok wat gebeurd er, ik overclock door de fsb te verhogen naar bijvoorbeeld 300mhz. Testen die ik doe zijn allemaal zonder probs, TAT, ORTHOS etc. Temps blijven goed. Pciex is gelocked op 100mhz.

Wat gaat er wel mis. Ik krijg problemen met copieren tussen en naar en vanaf mijn 2 ide schijven. Transfers stoppen plots en pc hangt stil(geen bsod), reset is enige wat ik kan doen.
Onder XP had ik ook dat de 2 ide schijven plots maar 1.3mb/sec meer wilde doen.Verwijder van de ide controllers via device manager en opnieuw door xp laten detecteren was enige uitweg.
Vandaag gebeurde het weer onder Vista 64 nadat ik een overclock ingesteld had, probleem is er 2 weken zonder oc niet geweest.

Haal ik de overclock eraf is probleem ook weg.
Wat ik niet begrijp is dat de jmicron controller toch gelocked word door de pciex instelling in mijn bios? Dus ik oc de jmicron niet.

Misschien herkend iemand dit probleem.Kan iemand me dit duidelijk uitleggen. Ik doe vlgns mij op zich niets verkeerd nml gezien de rest gewoon stabiel is.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148615

CrankyGamerOG schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:02:
[...]

onzin, de onboard doet het hier perfect onder osx, maar kun je aub het gesprek over het mobo houden en niet over al dan niet geschikt zijn voor osx, dank u

[...]

Wat voor voltage had je nodig voor die 450MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

Vraagje:

Ik heb een P5k, een van de eerdere revisies, met een q6600 en 2 gb 800mhz apacer geheugen, overclocken hiervan gaat prima, de cpu draait op 3.7ghz met een Gemini II koeler van Coolermaster.
nu wil ik het apacer geheugen vervangen voor 2 dualchannel OCZ reaper kits van 4 gb ps, dus totaal 4x 2gb 1066mhz cl 5.5.5.18.
Ik hoor van verschillende kanten dat het overclocken dan niet gaat enz, maar ik ben benieuwd wat ik ongeveer kan verwachten, als het geheugen op 1000Mhz draait en mn proc op 3.7 dan ben ik een tevreden persoon, heeft iemand enig idee of dit haalbaar is? of is 8gb teveel op dit mobo om een beetje over te clocken?
(ja ik wil graag 8 gb omdat ik oa foto en videobewerking doe, dan is dat extra geheugen wel een plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

HKS-Skyline schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:59:
Vraagje:

Ik heb een P5k, een van de eerdere revisies, met een q6600 en 2 gb 800mhz apacer geheugen, overclocken hiervan gaat prima, de cpu draait op 3.7ghz met een Gemini II koeler van Coolermaster.
nu wil ik het apacer geheugen vervangen voor 2 dualchannel OCZ reaper kits van 4 gb ps, dus totaal 4x 2gb 1066mhz cl 5.5.5.18.
Ik hoor van verschillende kanten dat het overclocken dan niet gaat enz, maar ik ben benieuwd wat ik ongeveer kan verwachten, als het geheugen op 1000Mhz draait en mn proc op 3.7 dan ben ik een tevreden persoon, heeft iemand enig idee of dit haalbaar is? of is 8gb teveel op dit mobo om een beetje over te clocken?
(ja ik wil graag 8 gb omdat ik oa foto en videobewerking doe, dan is dat extra geheugen wel een plus)

Bij mij heeft het mobo met 4x1GB wel moeite met 4-4-4-12 door vier banken, lijkt erop dat de controller dat niet trekt in de P35. Maar met 5-5-5-15 gaat het als een trein :) ! Gewoon 3,2GHz 24/7 E6750 333MHz naar 400MHz FSB.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HKS-Skyline schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:59:
Vraagje:

Je hebt opzich al een goede overclock ! Ik draai zelf 3,4Ghz omdat 3,6 niet stabiel is met de setup welke jij ook hebt.

Ik heb overigens Kingston geheugen.

Kun jij wat waarden laten zien zodat ik nog een extra leidraad heb om eens verder te zoeken ? 3,4 is al meer dan zat trouwen.

Leuke koeler he ;)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 13:23

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ff wat vraagjes , zijn er hier mensen die op hun p5kc ook DDR3 geheugen hebben draaien en werkt dit ook lekker ?? , en dan de andere :P hoe kun je speedstep uitzetten in de bios van de p5kc ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244282

ff een domme vraag misschien, maar ik kom er eventjes niet uit, ik heb net mijn multiplier op 9,0 gezet en en de bus speed op 400 MHz, pc opgestart, en cpu-z opgestart, nu is volgens cpu-z mijn multiplier som 6.0, en soms 9.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 17:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Anoniem: 244282 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:08:
ff een domme vraag misschien, maar ik kom er eventjes niet uit, ik heb net mijn multiplier op 9,0 gezet en en de bus speed op 400 MHz, pc opgestart, en cpu-z opgestart, nu is volgens cpu-z mijn multiplier som 6.0, en soms 9.0
Ja, eigenlijk wel een domme vraag, maar ooit komt de wetenschap je tegmoet, en wel nu:

Dat is C1E/EIST. Dat is een functie die voor zuinigheid zal moeten zorgen.

Wanneer je CPU niet hard word gebruikt, zal de Multiplier terugschakelen naar 6X, als je de volle kracht weer nodig hebt schakelt ie zichzelf weer naar 9X.

Schakel EIST/CIE/Speedstep uit in de BIOS. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spank joe very muts voor de snelle reactie, eist had ik al uitgezet, cie en speedstep waren me eventjes ontgaan, zometeen maar even proberen.

Overigens wel een erg makkelijk te overklokken moederbord en processor, ik heb een p5ke black pearl , met een e8400 en 4GB blackdragon, zonder problemen naar 4 Ghz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-06 14:41
Dag medetweakers,

Ik ben zojuist ook even aan de slag gegaan met het overclocken.
Dit nu ik eindelijk mijn p5k heb.

Gisteren een niewe koeler op mij e6420 gezet.
Ik viel achterover van mijn temps.

Ik heb nu de FSB op 400 staan.
Na 10 minuterh orthos staan de temps op 50 graden.

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/2999/clockwc3.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/images/thpix.gif

Is niet slecht dacht ik zo.
Zal later proberen of ik de fsb nog verder omhoog krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:05
Ik zit nu eindelijk stabiel op 3.6 ghz:D Met mijn e6600 op een P5k.

Voltage Bios: 1.65 :p
Voltage Idel: 1.6 :p
Voltage Load: 1.55

Temps Idel: 29-30
Temps Load: 50-50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-06 15:38
Dag mede-tweakers, ik heb een systeem: E8400 - P5K-EPU - Corsair6400DDR2 4GB - CM520 realpower - Ati 4850 512 MB. ( draait nu op 3.6ghz ( auto voltage ) )

Ik zie iedereen met timingen werken voor het DDr2 geheugen, waar kan ik dat vinden en wat is het beste voor mijn systeem?

Mijn pc start ook niet op als ik de FSB hoger dan 410 gooi. is dat normaal? moet je dan beginnen voltage op te hogen?

[ Voor 24% gewijzigd door Punkbuster op 02-12-2008 13:58 . Reden: aanvulling:P ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-04 20:25
Mijn pc start ook niet op als ik de FSB hoger dan 410 gooi. is dat normaal? moet je dan beginnen voltage op te hogen?
Je systeem is al veel eerder onstabiel voordat die niet meer opstart... voltage ophogen helpt daarbij erg goed o.0
link van pagina 1 voor testen is leuk; http://sp2004.fre3.com/beta/orthos_exe_20060420.cab {deze beta versie werkt onder vista 64 lub :) }

houd de ddr2 voor deze tijd op 5 5 5 15/18 en minimaal 1,9 volt. (als de cpu stabiel is kan je overstappen op 4 4 4 12 enzo.)

[ Voor 36% gewijzigd door Ziasod op 03-12-2008 03:45 . Reden: I r edit lubber ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmTri
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:28
Onlangs overgestapt van een Asus A7N8X Deluxe naar een Asus P5K Pro, met bijbehorende cpu en mem upgrade uiteraard.
Met de A7N8X werd altijd aangeraden om de drivers geleverd door Asus te installeren, ook al waren er op het net nieuwere drivers te vinden dan die op de Asus site staan. Is dit nu ook nog het geval met de nieuwere generatie borden, of is het beter om de meest up-to-date drivers te gebruiken ?

Hoe denken jullie daar over, welke drivers gebruiken jullie; Drivers die op de Asus website te vinden zijn, of de laatste nieuwe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06

Zenix

BOE!

EmTri schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:02:
Onlangs overgestapt van een Asus A7N8X Deluxe naar een Asus P5K Pro, met bijbehorende cpu en mem upgrade uiteraard.
Met de A7N8X werd altijd aangeraden om de drivers geleverd door Asus te installeren, ook al waren er op het net nieuwere drivers te vinden dan die op de Asus site staan. Is dit nu ook nog het geval met de nieuwere generatie borden, of is het beter om de meest up-to-date drivers te gebruiken ?

Hoe denken jullie daar over, welke drivers gebruiken jullie; Drivers die op de Asus website te vinden zijn, of de laatste nieuwe ?
Gewoon laatste drivers gebruiken van Internet. Vooral de chipset drivers kan heel wat uitmaken als ze up to date zijn of niet. Trouwens, ik had ook een Asus A7N8X Deluxe maar, ik gebruikte gewoon de nieuwste drivers. Waarom zouden oude beter zijn dan nieuwe? Meestal zijn nieuwe vooruitgang.
Tenzij de nieuwe natuurlijk meer problemen en bugs veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmTri
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:28
Zenix schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:09:
[...]

Gewoon laatste drivers gebruiken van Internet. Vooral de chipset drivers kan heel wat uitmaken als ze up to date zijn of niet. Trouwens, ik had ook een Asus A7N8X Deluxe maar, ik gebruikte gewoon de nieuwste drivers. Waarom zouden oude beter zijn dan nieuwe? Meestal zijn nieuwe vooruitgang.
Tenzij de nieuwe natuurlijk meer problemen en bugs veroorzaken.
Volgens mij heb ik dat eens op nforcers gelezen, dat de drivers die Asus beschikbaar stelde beter voor dat bord geoptimaliseerd waren dan nieuwere versies. Weet er de details niet meer van.
Anyways, thnx voor je reply, kzal mn drivers maar eens van een update voorzien, volgens DriverMax zijn oa mn chipset drivers aan een update toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een beetje problemen met de onboard geluidskaart, drivers staan er gewoon op, de vu-meters van mediamonkey en vista zelf bewegen ook leuk als ik een mp3-tje afspeel, maar er komt geen gekuid uit mijn speakers, heb al een andere speakerset erop gezet, maar die doet ook niks. Meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244282 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 04:39:
Ik heb een beetje problemen met de onboard geluidskaart, drivers staan er gewoon op, de vu-meters van mediamonkey en vista zelf bewegen ook leuk als ik een mp3-tje afspeel, maar er komt geen gekuid uit mijn speakers, heb al een andere speakerset erop gezet, maar die doet ook niks. Meer mensen met hetzelfde probleem?
Zou een defecte geluidskaart kunnen zijn. Mijn O/B nic is defect, wordt gedetecteerd maar werkt gewoon niet, ook niet als ik een vast IP geef, ik dacht dat ifconfig de kaart niet eens opstartte.

Ach, niet kaartje erin joh is zo gedaan. Wel even je O/B kaart uitzetten in de bios ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vage poep, als ik mijn moederbord niet overklok heb ik wel geluid, nou ja, ik heb geloof ik nog ergens een audigy liggen, ff kijken of ze bij creative ook 64 bits drivers hebben, dan prik ik die er gewoon ff in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244282 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:02:
vage poep, als ik mijn moederbord niet overklok heb ik wel geluid, nou ja, ik heb geloof ik nog ergens een audigy liggen, ff kijken of ze bij creative ook 64 bits drivers hebben, dan prik ik die er gewoon ff in
Ik heb nu gewoon een Creative setje aan mijn speakeruitgang hangen en hoor ook geen piep. Ik draai op 3,4Ghz.

MIjn ervaring met ASUS+Creative is niet goed te noemen. Laat even weten hoe het klinkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Van iedereen met een P5K 'gewoon', welke bios heb je erop of welke gebruik je voor maximale overklok...
Ikzelf heb 1201 en ben blij met de huidige instellingen, maar ben gewoon benieuwd...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net een P5B vervangen door een P5KPL om ESXi op te kunnen draaien.

Het probleem is dat ik 1 lange beep heb en 2 short ones. Dit duidt op een video probleem, echter mijn kaart werkte prima op de P5B.

Iemand een idee waar ik verder aan kan denken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 149075 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:04:
Ik heb net een P5B vervangen door een P5KPL om ESXi op te kunnen draaien.

Het probleem is dat ik 1 lange beep heb en 2 short ones. Dit duidt op een video probleem, echter mijn kaart werkte prima op de P5B.

Iemand een idee waar ik verder aan kan denken ?
Werkte? Of werkt misschien dat eerst maar eens uitzoeken.
Misschien is die overleden bij het er uit halen. Of het moederbord is stuk, maar misschien zit die er ook wel niet goed in. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 12-01-2009 21:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:13:
[...]

Werkte? Of werkt misschien dat eerst maar eens uitzoeken.
Misschien is die overleden bij het er uit halen. Of het moederbord is stuk, maar misschien zit die er ook wel niet goed in. ;)
Ja alles zit er goed in, het bleek dat de P5B met 533 DDR2 mem draaide en de P5KPL minimaal 667 nodig heeft.

Ik draai een P5K met 800Mhz geheugen op 3,4 Ghz waar het mem op 850 draait, eens kijken of ik niet op een andere manier kan overclocken en dan mem kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 21:21
Ik gebruik sinds een tijdje een P5K-E wifi/ap omdat mijn Msi p35-neo2fr in rma moest en de asus goedkoop was.

Setup

E8400
Xigmatek Rs-1283 - EK mounting kit
P5K-E wifi/ap Bios versie 1202
Msi 3870 OC
Enermax 500watt liberty

Nu heb ik 2 vervelende problemen

- Een overclock kan 12 uren prime draaien, rebooten enzoverder maar als ik mijn pc de dag erna aanzet krijg soms beepjes die duiden op "missing vga", enige oplossing is bios resetten ( na een tijdje aan en afzetten kan ik dit ook als hij toch opstart met overclock failed). Bios resetten-> reboot -> alles terug instellen voor OC -> alles werkt terug perfect tot ik mijn pc weer langer dan een uurtje ofzo laat afstaan.

Dit probleem komt niet voor op met standaard instellingen, pc staat constant onder spanning en bios batterij is nog ok.

- Verschrikkelijke Vdroop/Vdrop

In bios 1.5V instellen levert 1.41V op idle, onder load 1.38V, niet normaal vind ik. Oplossing zou zijn oudere bios flashen maar weet iemand welke de beste bios is voor gebruik met een E8X00 cpu ?

Ik heb LLC al aangezet maar dit helpt niet veel en dit zou niet zo een goede techniek zijn dus dit laat ik liever afstaan.

Nog een extra vraagje, heeft het enig nut om de mosfets boven de socket te voorzien van een heatsink ? Deze heatsink is verkrijgbaar voor 15€ bij caseking en lijkt me wel mooi. De standaard koeling op de P35 en andere mosfest is voldoende denk ik.

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
- Een overclock kan 12 uren prime draaien, rebooten enzoverder maar als ik mijn pc de dag erna aanzet krijg soms beepjes die duiden op "missing vga", enige oplossing is bios resetten ( na een tijdje aan en afzetten kan ik dit ook als hij toch opstart met overclock failed). Bios resetten-> reboot -> alles terug instellen voor OC -> alles werkt terug perfect tot ik mijn pc weer langer dan een uurtje ofzo laat afstaan.
Verhogen van het voltage van de NB wil wel eens helpen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
-The_Mask- schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:30:
[...]

Verhogen van het voltage van de NB wil wel eens helpen. :)
Zo meteen even doen. Ik draai geen overdreven fsb, 400x9 moet toch perfect lukken ?

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Frag_Zero schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:38:
[...]

Zo meteen even doen. Ik draai geen overdreven fsb, 400x9 moet toch perfect lukken ?
Ja wel maar wat jij beschrijft lijkt op Cold boot problemen. Google maar eens. ;)
En meestal is de oplossing het verhogen van het voltage van de NB. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
Inderdaad het coldboot probleem, had er nooit gaan gedacht dat dit het kon zijn ! Nu nog een oplossing voor die debiel grote vdro(o)p !

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frag_Zero schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:16:
Inderdaad het coldboot probleem, had er nooit gaan gedacht dat dit het kon zijn ! Nu nog een oplossing voor die debiel grote vdro(o)p !
Gewoon je Vcore hoger zetten, zoals eerder vermeld, die marge kan best lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
Anoniem: 149075 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:25:
[...]

Gewoon je Vcore hoger zetten, zoals eerder vermeld, die marge kan best lekker zijn.
Gewoon aanvaarden bedoel je, het is niet zo een erg probleem natuurlijk maar toch wel wat debiel dat de echte vcore zoveel lager is.

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Frag_Zero schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:27:
[...]

Gewoon aanvaarden bedoel je, het is niet zo een erg probleem natuurlijk maar toch wel wat debiel dat de echte vcore zoveel lager is.
Vdrop en/of Vdroop mod zoeken voor je moederbord. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frag_Zero schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:27:
[...]

Nee, niet aanvaarden... je kan het zo instellen dat je PC op een hogere load gewoon zuiniger is en geen problemen heetf bij booten.

Gaat zonder die marge niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
Anoniem: 149075 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:39:
[...]

Nee, niet aanvaarden... je kan het zo instellen dat je PC op een hogere load gewoon zuiniger is en geen problemen heetf bij booten.

Gaat zonder die marge niet.
Sorry maar ik snap echt niet wat je bedoelt? even verduidelijken ? Ik vind het een beetje debiel dat ik 1.5V instel in mijn bios en ik maar 1.4V krijg :X

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Vdrop is op de P5K (en andere P35's ?) volgens mij altijd een issue geweest, die is op latere chipsets tot een minimum te beperken. Op mijn P5K had ik ook flinke drops, 1,5125V ingesteld in BIOS, 1,43V voor terugkrijgen, da's nu op een P5Q Pro stukken minder (1,45V in bios, 1,43V in Windows, 1,42V onder load). Er is een bios optie die de vdrop een klein beetje vermindert, maar dat scheelt niet veel (geen idee hoe die optie ook alweer heette, op de P5Q heet die optie weer anders). da's waarschijnlijk die LLC waar je het eerder over hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 15-01-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frag_Zero schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:46:
[...]

Sorry maar ik snap echt niet wat je bedoelt? even verduidelijken ? Ik vind het een beetje debiel dat ik 1.5V instel in mijn bios en ik maar 1.4V krijg :X
Ja true, maar je kunt hierdoor je boot voltage (welke het systeem nodig heeft) hoger instellen wat onder load prima lager kan zijn omdat machines echt niet een mega hoge Vcore nodig hebben, niet altijd.

Om te booten heb je wel een hoge Vcore nodig, het nadeel van een constant hoge Vcore zonder load kun je zelf wel bedenken, als je een beetje uitrekent wat je vdrop is kun je dicht tegen je minimale waarde aanzitten en heb je altijd een stabiel systeem wat zuiniger kan zijn dan zonder vdrop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 11:31
Wat is het beste:

Ik heb een q6600 G0, P5KR, 2x 2048 XMS 8500 geheugen. Op dit moment draait fsb:geheugen 5:8. FSB 333, processor op 3 GHz en geheugen op 1066mhz. Is het het beste om dit synchroon te laten draaien? Of juist het geheugen gewoon zo snel mogelijk? (eventueel nog proberen te overklokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Nou, ik heb zelf 2 maal P5K met Q6600 G0 en draaien ieder stabiel en moeiteloos op 3,2GHz (8x400)
Bij een systeen heb ik 2x2GB PC2-6400 en het andere systeem 2x2GB PC2-8500. Opzich zou ik verder kunnen proberen te klokken en kijken hoever ze kunnen, maar ik vind het wel best zo.
Ik denk dat jij dat ook met gemak kan halen hoor...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Meh ik baal er echt van dat ik een P5K vanilla gekocht heb. Overclocken met die enorme vDrop en vDroop is gewoon niet te doen. Op idle creëer je dan zulke hoge voltages :/ . Kan ik mijn bord probleemloos omruilen voor een P5Q-E / P5Q-Deluxe ... nee ... dus moet ik weer herinstallen en heb godver echt een enorm uitgebreide install zonder partities :X .

Volgende keer let ik daar meteen op, mijn E6750 wil best 3,5GHz maar niet met die drops en droops die dit bord geeft bij 1.4V *zucht*.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:44
Ik zou willen vragen of er mensen in de buurt van Koudekerk aan den rijn wonen (leiden)
en die mij is het een en ander zouden kunnen uitleggen en helpen met het OCen van pc`s
Ik wil me daar wat meer in gaan verdiepen maar ik wil niet zoals zoveel mensen zomaar wat gaan lopen kloten enz.
Dus ik zoek eigenlijk iemand die bij mij in de buurt is en ook zeker weet wat hij doet om mij is het een en ander bij te brengen.

Mail me dan even naar mp.ip@hotmail.com

Ik heb wel een leuke set om te overclocken en wil er daarom ook maar is mee gaan beginnen.

MOEDERBORD: P5K-E WIFI
CPU: Q6600
GEHEUGEN: 6GB OCZ DDR2 1066
VOEDING: ZALMAN ZM750HP

Ivo

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:09

martjah

Appel

even een oude koe uit de sloot halen.

Ik ben in het bezit van hetvolgende:

ASUS P5KC
Q6600
8800GT
3HD's +DVD brander (alles SATA)
2x2gb corsair sdram PC6400 cl5.0
Cooler Master extreme power 460W

Configuratie draait juni 2008 (in het begin met 1HDD erin)

Nou heb ik altijd al gehad dat mijn pc bijna nooit meteen doorstart. als ik de pc aanzet dan fade het scherm van windows laden een beetje in en dan loopt ie vast. soms fade die bijna helemaal in, soms maar minimaal.
Na een aantal keer de reset knop induwen start hij wel gewoon door en werkt alles of er geen problemen zijn.
soms start hij na 1x reset door, soms meteen en soms ook na een keer of 6.
toen ik hem net had (met oudere bios), wilde hij ook wel eens de bios config resetten.
Ik heb verschillende Vista installatie erop gehad (x32 en x64) en nu staat er een dual boot op (Vista x64 en Windows 7 x64). Ze hebben hier allebei last van.

Ikzelf denk dat het het moederbord is, maar wil dit eigenlijk zeker weten aangezien het mij 50 euro kost als na onderzoek blijkt dat het niet mijn moederbord is.

Memtest + hdd testen heb ik gedraaid en beide vonden geen problemen (jaar geleden gedaan)

wat denken jullie ervan ?

**edit: het spul is nooit overgeklokt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb een ASUS P5K-E/Wifi-AP bordje. Afgelopen week heb ik een Sharkoon Quickport Duo docking station voor SATA HDD's gekocht. Als ik deze met een ESATA kabel verbindt met een van de esata connectoren worden deze niet herkend in Windows Vista 32bits. Ook niet met microsoft manager console. Verbind ik de quickport met de usb-kabel dan kan ik de schijven wel in windows zien en gebruiken.

In de BIOS heb ik de J-Micron esata/pata controller op enabled staan en in AHCI modus (ook IDE geprobeerd).

Op internet heb ik me suf gezocht, maar neregens een oplossing gevonden. Is er hier iemand die mij naar een oplossing weet te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 20:57
Wat is op dit moment een goede BIOS voor de P5K-E, die de E8500 E0 ondersteunt? Ik weet uit ervaring dat de nieuwste BIOS versie niet altijd de beste is.

Overigens, ik draai RAID0. Kan ik dan probleemloos mijn BIOS updaten? Of krijg ik dan problemen met mijn data op de schijven?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste