ASUS P35 SERIES OC TOPIC | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() Asus heeft een handigheidje op de site , dit activeX component zorgt ervoor dat je meteen op de juiste pagina komt voor bios updates/drivers e.d. Auto Page Direction | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deel 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Het eerste topic over het hoe, en waarom van overclocken, en meer info over de P5K Series van ASUS Alle modellen op een rijtje
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Algemene info | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Asus P5K / P5KR / P5K-E / P5K Deluxe / P5K PREMIUM ![]() De P5K is gebaseerd op de Intel Bearlake chipset (Intel P35). Het is de opvolger van de op Intel P965 moederbord reeks, welke na het releasen van de juiste biossen en revisies erg populair werd. We gaan hier tips/trucs/resultaten met elkaar delen over de verschillende types P5K uit de P35 reeks, welke een aantal mooie eigenschappen op hun naam dragen: - Relatief goedkoop. - Zeer goeie overklokker. - Ondersteuning voor laatste Processoren ![]() ![]() ![]() Let op: Houd je aan de topic regels mbt ervaringen topics!" zie hier | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Foto's van wat willekeurige P5K Serie borden | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() P5K ![]() P5K R ![]() P5K-E ![]() P5KC ![]() P5K Deluxe/WIFI-AP ![]() P5K PREMIUM/WIFI-AP | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
High Quality Conductive Polymer Capacitors | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Dit moederbord maakt gebruik van 100% kwaliteits condensators, wat dus wilt zeggen dat het "solid caps" zijn. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Native DDR2 1066 Support + Super MemSpeed Technology | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() Wat is Super Memspeed ? De nieuwe technologie die Asus heeft ontwikkeld voor de P5K serie houd gewoon in dat deze serie native DDR1066 ondersteund, waarschijnlijk veel mumbojumbo/marketing dus. Test configuration Motherboard: P5K CPU : Intel Core 2 Duo E6850 DRAM : GeIL PC2-6400 DDR2-800, GX21GB6400PDC VGA: ASUS EN6800 Cooler : ASUS Silent Square Pro HDD: HITACHI HDS728080PLA380, 80G OS: WIndows XP SP2 Test Uitslag | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Crossfire Support ! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Dit moederbord ondersteund CrossFire, de ati tegenhanger van SLI Meer informatie omtrent crossfire vind je hier | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Handige Links & Programma's | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Core2Duo OC Topic [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 10] Andere P35 Overclock Topics \[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 2 DDR/DDRII/DDR3 Informatie Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklokresultaten-topic Links naar programma's en drivers Drivers : Ati Catalyst Drivers (.net 2.0 vereist !) Stabiliteit : CPU-Z HDTune PRIME95 SP2004 Orthos Edition (Dual Core PRIME95) Memtest86 Memtest Windows SupePi Mod SuperPi Monitoring: Thermal Analysis Tool (TAT) CoreTemp | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bekende problemen ! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Het schijnt zo te zijn dat verschillende types van dit bordje een "boot" probleem hebben. Ik heb nog nergens een werkende oplossing kunnen vinden hiervoor. Heb je deze wel DM me . | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OverClock voorbeeld(engels) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
in dit artikel staat een mooie overclock-review van de P5K dlx
Pros:
The Asus CPU Voltage Damper option in bios when enabled reduces vcore droop under load by alot it seems - ~75% reduction in vcore droop under load when enabled! 1.425v bios set in windows AI Suite reports 1.392-1.400v idle and 1.368v drooped under load by 0.032v. But with CPU Voltage Damper enabled, AI Suite reports 1.4080v idle vcore and 1.400v load vcore - only 0.008v vcore droop! Other bios set vcore options have similar reductions to only 0.008v vcore droop under load when CPU Voltage Damper is enabled
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mijn eerste overclock poging ! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CPU-Z let wel ik ben niet echt aan het clocken, puur geprobeerd om de bus op 400 te krijgen (wat verbazingwekkend makkelijk ging) ik heb dus 400 gehaald met 667Mhz mem .. CL5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toevoegingen ! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mensen die zinnige info voor de TS hebben , DM het mij ! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bedankjes ! | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RappieRappie Tutti-frutti MikeVM |
[ Voor 67% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-09-2007 21:53 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner