[OC-775]P5K Serie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 32.959 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
ASUS P35 SERIES OC TOPIC

Afbeeldingslocatie: http://files.turbosquid.com/Preview/Content_on_4_16_2006_15_31_08/Asus.jpg71797bca-866e-4b1a-b255-967883ca47f5Large.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/articleimages/Item944/ailife_W_new.gif

Asus heeft een handigheidje op de site , dit activeX component zorgt ervoor dat je meteen op de juiste pagina komt voor bios updates/drivers e.d.

Auto Page Direction

Deel 1

Het eerste topic over het hoe, en waarom van overclocken, en meer info over de P5K Series van ASUS

Alle modellen op een rijtje
  • P5K64
  • P5KC
  • P5K Deluxe/WiFi-AP
  • P5K-E
  • P5K SE
  • P5K-V
  • P5K-VM
  • P5K WS
  • P5K3 Deluxe/WiFi-AP
  • P5K3 Premium/WiFi-AP
  • P5KPL
  • P5KPL-VM
  • P5KR
Algemene info

Asus P5K / P5KR / P5K-E / P5K Deluxe / P5K PREMIUM

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1637/p35.gif

De P5K is gebaseerd op de Intel Bearlake chipset (Intel P35). Het is de opvolger van de op Intel P965 moederbord reeks, welke na het releasen van de juiste biossen en revisies erg populair werd.
We gaan hier tips/trucs/resultaten met elkaar delen over de verschillende types P5K uit de P35 reeks, welke een aantal mooie eigenschappen op hun naam dragen:

- Relatief goedkoop.
- Zeer goeie overklokker.
- Ondersteuning voor laatste Processoren

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1729/quad2.gifAfbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1729/Core2.gifAfbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1645/45nm.gif

Let op: Houd je aan de topic regels mbt ervaringen topics!"
zie hier

Foto's van wat willekeurige P5K Serie borden

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1637/1637_m.jpg
P5K

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1799/1799_m.jpg
P5K R

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1655/1655_m.jpg
P5K-E

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/999/images/products/1694/1694_m.jpg
P5KC

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1646/1646_m.jpg
P5K Deluxe/WIFI-AP

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1749/1749_m.jpg
P5K PREMIUM/WIFI-AP

High Quality Conductive Polymer Capacitors

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1694/ConductivePolymer.gif

Dit moederbord maakt gebruik van 100% kwaliteits condensators, wat dus wilt zeggen dat het "solid caps" zijn.

Native DDR2 1066 Support + Super MemSpeed Technology

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1637/ddr1066.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1637/memspeed-ddr2.jpg

Wat is Super Memspeed ?
De nieuwe technologie die Asus heeft ontwikkeld voor de P5K serie houd gewoon in dat deze serie native DDR1066 ondersteund, waarschijnlijk veel mumbojumbo/marketing dus.

Test configuration

Motherboard: P5K
CPU : Intel Core 2 Duo E6850
DRAM : GeIL PC2-6400 DDR2-800, GX21GB6400PDC
VGA: ASUS EN6800
Cooler : ASUS Silent Square Pro
HDD: HITACHI HDS728080PLA380, 80G

Test Uitslag

Crossfire Support !

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1637/crossFire.gif

Dit moederbord ondersteund CrossFire, de ati tegenhanger van SLI
Meer informatie omtrent crossfire vind je hier

Handige Links & Programma's

Core2Duo OC Topic
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 10]

Andere P35 Overclock Topics
\[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 2

DDR/DDRII/DDR3 Informatie
Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklokresultaten-topic

Links naar programma's en drivers

Drivers :

Ati Catalyst Drivers (.net 2.0 vereist !)

Stabiliteit :

CPU-Z

HDTune

PRIME95

SP2004 Orthos Edition (Dual Core PRIME95)

Memtest86

Memtest Windows

SupePi Mod

SuperPi

Monitoring:

Thermal Analysis Tool (TAT)

CoreTemp

Bekende problemen !

Het schijnt zo te zijn dat verschillende types van dit bordje een "boot" probleem hebben.
Ik heb nog nergens een werkende oplossing kunnen vinden hiervoor.
Heb je deze wel DM me .

OverClock voorbeeld(engels)

in dit artikel staat een mooie overclock-review van de P5K dlx

JumperFree Configuration Settings
AI Overclocking: Manual
CPU Ratio Control: Manual (ratio control = multiplier)
- Ratio CMOS Setting: 9 (de multiplier zelf)
FSB Frequency: 400 (de Front side frequentie)
PCI-E Frequency: 102 (bus frequentie van de PCI sloten)
DRAM Frequency: DDR2-800

DRAM Timing Control: Manual (de timings van het geheugen)
CAS# Latency: 5 (Standard/Stabiele waardes)
RAS# to CAS# Delay: 5 (Standard/Stabiele waardes)
RAS# Precharge: 5 (Standard/Stabiele waardes)
RAS# Activate to Precharge: 5 (Standard/Stabiele waardes)
TWR: 10 (Standard/Stabiele waardes)
TRFC: 42 (Standard/Stabiele waardes)
TWTR: 10 (Standard/Stabiele waardes)
TRRD: 10 (Standard/Stabiele waardes)
TRTP: 10 (Standard/Stabiele waardes)
DRAM Static Read Control: Disabled

Transaction Booster: Enabled (zie uitleg onderaan)
Boost Level: 1
Clock Over-Charging Mode: AUTO

CPU Spread Spectrum: Disabled
PCIE Spread Spectrum: Disabled

CPU Voltage: 1.475v
CPU Voltage Reference: AUTO
CPU Voltage Damper: Enabled (Zie uitleg onderaan)
CPU PLL Voltage: 1.50 (De PLL genereert de FSB-frequentie)
DRAM Voltage: 2.10 (een stabiele waarde voor de meeste geheugen modules zonder OC)
FSB Termination Voltage: 1.30
North Bridge Voltage: 1.40
North Bridge Voltage Reference: AUTO
South Bridge Voltage: AUTO

Advance CPU Settings
CPU Ratio Control: Manual
- Ratio CMOS Setting: 9
C1E Suppport: Disabled
Max CPUID Value Limit: Disabled
Vanderpool Technology: Disabled
CPU TM Function: Disabled
Execute Disable Bit: Disabled
PECI: Enabled

USB Configuration
USB Functions: Enabled
Legacy USB Support: Disabled (need to enable it to detect USB flash drives)

Pros:
  1. CPU Voltage Damper fixes the old vcore droop issue!
  2. High memory clocking like P5B Deluxe/Commando with upto 2.55v vdimm max
  3. High Kentsfield quad core fsb - folks been able to get their QX6700 to 480-500FSB compared with P5B Deluxe 400FSB or 450-480fsb with volt mods or 440-480FSB on Asus Commando
  4. Very good failed oc recovery like Asus 680i Striker extreme, less need for clearing CMOS on failed overclocks
  5. Cleaner cpu socket area for phase change or extreme cooling users like Asus Commando (my Commando just arrived on Friday so another adventure starting soon - this is for phase change )
  6. Stock auto performance is very fast on par with moderately tweaked P5B Deluxe in terms of memory bandwidth/super pi. Handles tighter subtimings for memory than P5B Deluxe but performance similar - so maybe loosened up a bit by default for P5K Deluxe.
Cons:
  1. Lack of PS/2 mouse port - for KVM switch PS/2 users like me it mights it a bit more complicated to use. I setup a spare USB mouse next to my PS/2 mouse and by passed my KVM switch PS/2 mouse connector cable but kept KVM PS/2 keyboard/monitor plugged in.
  2. No power/reset/clear cmos buttons like the Striker Extreme boards
  3. Bios chip it isn't replaceable but soldered/fixed on the board it seems. See page 2-3 of manual for the board diagram here. The bios chip is supposedly located at the centre point in between the last PCI3 and PCI-E 2 slot and the red IDE connector location. Directly in alignment with the battery. That would make the bios chip to be the soldered on square chip to the right of the 7 pin header pictured here ? But it has Crash Free 3 bios feature see page 4-7 of manual. Shove the included driver dvd disk the system and boot it up and it should attempt to do a recovery bios flash.
  4. Added May 17th, 2007: Folks over at hardforum.com have highlighted some possible layout concerns in that if 2x double slot video cards are used in the 2x PCI-E video card slots, it will render 2 out of 3 of the PCI slots unusable and the location of the front USB/Firewire connectors and IDE connector.
CPU Voltage Damper Option:
The Asus CPU Voltage Damper option in bios when enabled reduces vcore droop under load by alot it seems - ~75% reduction in vcore droop under load when enabled! 1.425v bios set in windows AI Suite reports 1.392-1.400v idle and 1.368v drooped under load by 0.032v. But with CPU Voltage Damper enabled, AI Suite reports 1.4080v idle vcore and 1.400v load vcore - only 0.008v vcore droop! Other bios set vcore options have similar reductions to only 0.008v vcore droop under load when CPU Voltage Damper is enabled
  • [table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000] [tr] [td]CPU Voltage Damper disabled @1.425v bios set vcore = 2.2857% vcore droop under orthos small FFTs load[/td] [/tr] [tr] [td]CPU Voltage Damper enabled @1.425v bios set vcore = 0.5682% vcore droop under orthos small FFTs load[/td] [/tr] [/table]
Mijn eerste overclock poging !

CPU-Z
let wel ik ben niet echt aan het clocken, puur geprobeerd om de bus op 400 te krijgen (wat verbazingwekkend makkelijk ging)

ik heb dus 400 gehaald met 667Mhz mem .. CL5

Afbeeldingslocatie: http://www.knights-of-camelot.nl/cpuz.JPG

Toevoegingen !

mensen die zinnige info voor de TS hebben , DM het mij !

Bedankjes !

RappieRappie
Tutti-frutti
MikeVM

[ Voor 67% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-09-2007 21:53 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Mijn vage boot probleem lijkt opgelost met overclock

[ Voor 140% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-09-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hier een Asus P5K gebruiker :) . Ding werkte vanaf het begin aan al prima en stabiel. Heeft wel last van vDroop, ook al zet je met de nieuwe bios de Voltage Damper aan. Dus mijn vCore in het bios staat po 1,375 ... maar dat wordt iets van 1.34 :P . Toch wel vrij significant.

E6750 @ 3,2GHz met Corsair 6400C4 mem btw :) . Review hier --> http://tweakers.net/productreview/5105

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Cassius schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:41:
Hier een Asus P5K gebruiker :) . Ding werkte vanaf het begin aan al prima en stabiel. Heeft wel last van vDroop, ook al zet je met de nieuwe bios de Voltage Damper aan. Dus mijn vCore in het bios staat po 1,375 ... maar dat wordt iets van 1.34 :P . Toch wel vrij significant.

E6750 @ 3,2GHz met Corsair 6400C4 mem btw :) . Review hier --> http://tweakers.net/productreview/5105
Ik moet idd zeggen dat hij heel makkelijk clocked ik stond eigenlijk met me bek vol tanden dat hij gewoon zonder mokken 400 deed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 18:00
Goed topic, ik draai atm 9x333 (ongeveer 3Ghz dus) met een Q6600 B3.

Temps aan de hoge kant (boxed koeler nog), maar te doen.

Geheugen (Corsair Twinx PC6400 4-4-4-12) draait atm op 417Mhz (ddr2-833).

Potentie genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 15:30
Ik heb hier op dit moment 2 x een P5K-WS staan met een Intel Q6600, 1 met 2 GB en de ander met 4 GB ram. In beide pc's zit ook een LSI Megaraid SATA 300-4XLP pci-x raid controller met 4 x WD Raptor 150GB.
Maar nu het lullige ik krijg op beide machines geen Server 2003 64 bit, de drivers van de LSI site geladen maar de Windows setup zegt continu dat er geen disks aanwezig zijn.
De 32 bit versie is geen probleem, werkt prima. Ik begrijp van bepaalde forums dat er problemen bekend zijn met dit pci-x slot op dit bord. Bios update (0601) heeft ook niet geholpen.
Tot zover mijn (non-overclock) ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Ik zoek nog eigenlijk een goede monitoring tool voor dit bord, ik vind Asus Probe echt crap,

Speedfan kan alleen maar de 12v lijn en de Vcore monitoren (plus heeft SF een enorme afwijking).

Sisoft Sandra is te traag

Motherboard monitor ondersteund dit bord niet..

Iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
ik heb helaas geen idee welk tooltje wel goed is, iemand die het wel weet ?

DM mij aub zodat ik het kan toevoegen aan TS.

Mijn eerste poging

Klikkerdeklik voor plaatje

Validation !

toch nog een netjes lage temp onder load met de standaard stock intel koeling : 58C
wizzzzzz schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:50:
Ik heb hier op dit moment 2 x een P5K-WS staan met een Intel Q6600, 1 met 2 GB en de ander met 4 GB ram. In beide pc's zit ook een LSI Megaraid SATA 300-4XLP pci-x raid controller met 4 x WD Raptor 150GB.
Maar nu het lullige ik krijg op beide machines geen Server 2003 64 bit, de drivers van de LSI site geladen maar de Windows setup zegt continu dat er geen disks aanwezig zijn.
De 32 bit versie is geen probleem, werkt prima. Ik begrijp van bepaalde forums dat er problemen bekend zijn met dit pci-x slot op dit bord. Bios update (0601) heeft ook niet geholpen.
Tot zover mijn (non-overclock) ervaring.
Jah maar dat je die controller niet aan de gang krijgt onder 64bit is niet het mobo ! (toch ?)

[ Voor 134% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-09-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Misschien ook ff de p5k-e toevoegen, is wel handig want dit bordje bied op 1 esata en 1 lan port na precies de zelfde opties als de deluxe en is wel een flinke hap goedkoper.
Het is ook een nice bordje om mee te oc'en, heb tot nu toe 520 fsb @ air gehaald. met ln2 ging ie tot 575, maar weet niet zeker of dat t einde van t bord is of van de cpu.
Ook is t goed om te weten dat de voltage damper ook werkt op dit bordje itt de p5k en p5k-r, en een bij komende extra is een mooi zwart pcb. Het einge nadeel van de p5k serie vind k de plaatsing van de sata poorten.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 15:53
Mischien P5KC ook toevoegen?

Heeft ook de P35 Chipset, en ik draai hier een E6750 @ 3,52Ghz ermee, doet 1M in SuperPI in 14 seconde =O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:44

Krizzie

Progressive Music \o/

P5K Deluxe hiero. :)

Q6600 (B3) op 3.0ghz. (333*9) standaard voltage. Verder niks aanhoeven passen in het bios op de FSB na. Ik moest wel even me ram handmatig goed zetten (4x 1GB Corsair 4-4-4-12) Deze draait 1:1 met de FSB (asynchroon is leuk maar bied geen winst)

Draai ASUS probe en die zegt dat de temp 35c is (mobo) en 40c (cpu). Maxed stressed met prime95 op alle core's is 62c. :)

Binnenkort eens kijken of 400*8 ook stabiel is. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Als dat tooltje er is voor die voltages, graag :) ! Speedfan ziet idd alleen de 12V en ook die leest hij niet goed uit ... oftewel niets :/ . Zou toch wel makkelijk zijn!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
omgwtfbbq schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:38:
Mischien P5KC ook toevoegen?

Heeft ook de P35 Chipset, en ik draai hier een E6750 @ 3,52Ghz ermee, doet 1M in SuperPI in 14 seconde =O
op welke FSB draai je hem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
440 x 8 = 3530 Mhz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

btw het is misschien ook wel handig om te weten dat de p5k-c is gebaseerd op het p5k bord ( maar dan met een mooi zwart kleurtje ) en de p5k-e is gebaseerd op het p5k deluxe bord. Dit zorgt voor een iets andere layout.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvanvliet
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03 14:48
Hier ook een bezitter van een P5K-C bordje. Tot nu toe redelijk wat problemen gehad, maar kan het niet met 100% zekerheid aan het moederbord toe dichten. Heb zelfs bij geen overclock dat de pc bij koude start niet aan gaat. Alleen zwart beeld en de fans draaien, keer resetten en alles is goed.

Ook als ik mijn fsb in bios verhoog , gebeurt dit niet altijd. Heb hier al topic over gehad maar kan geen oplossing voor vinden.

Verder zijn de temps vind ik redelijk hoog. Idle is het nu 35 graden en onder load haal ik zeker de 45.

Oja de onboard Raid is zéér brak....

Verder...haha....ben ik er wel tevreden over

Always happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Zijn er mensen die ervaring hebben met Raidkaarten in het tweede pci-e slot?

Ben namelijk van plan om er een Rocketraid 2320 in te zetten, maar ik weet niet of dit problemen gaat opleveren ism met m'n videokaart. :)

Geluidswolk

• omgwtfbbq
jbvanvliet schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:26:
Hier ook een bezitter van een P5K-C bordje. Tot nu toe redelijk wat problemen gehad, maar kan het niet met 100% zekerheid aan het moederbord toe dichten. Heb zelfs bij geen overclock dat de pc bij koude start niet aan gaat. Alleen zwart beeld en de fans draaien, keer resetten en alles is goed.

Ook als ik mijn fsb in bios verhoog , gebeurt dit niet altijd. Heb hier al topic over gehad maar kan geen oplossing voor vinden.

Verder zijn de temps vind ik redelijk hoog. Idle is het nu 35 graden en onder load haal ik zeker de 45.

Oja de onboard Raid is zéér brak....

Verder...haha....ben ik er wel tevreden over
Hmm, dat is jammer, bij werkt alles super. De onboard RAID heb ik nog niet geprobeerd. Het enige nadeel, vind ik zelf, is dat plaats van de IDE aansluiting. Ik werk nog met een IDE Hardeschijf en DVD/CD rom. En in een bigtower, red een normale IDE kabel het niet.

EDIT: Ohja, Idle temps zijn hier in de 25-30, dat is met een stapje voltage verhoging. en met een overclock op 3,5Ghz. Stock gecooled.

[ Voor 6% gewijzigd door omgwtfbbq op 12-09-2007 07:16 ]

Anoniem: 172758

Ik heb zelf een P5k Deluxe Wifi/Ap in combo met 2gb ddr2 6400 OCZ geheugen, een HD2900XT graka en een Q6600. Heb mezelf nog nooit met overclocking bezig gehouden maar wou me met dit systeem er wel is op wagen.

Heb nu de cpu op 3204 lopen (356x9), pci-e staat vast op 100 en me geheugen loopt 2-1. Ik vond dit voor een "beginner" erg makkelijk gaan. Ik had gelezen van de overclockprestaties van de q6600. En dacht, kom ik zet de fsb meteen maar op de 300, en dat was helemaal geen probleem. Daarna moest ik ook met het voltage spelen.

Wat jammer is is de AI-Suite. Handige tooltjes maar veels te fancy. De temps kloppen niet met wat het programma "core temp" en "everest ultimate" aangeven. Waardoor als je overklokt en de temps aanhoud die de asus-tool je aangeeft, je temp in werkelijkheid hoger is.

Op een of andere vage reden is er iets mis met het uitlezen van de speed van cha-fan2. Op standaard cpu clockspeed zie je daar de normale speed (+-1500rpm) maar als ik een beetje een overklok heb (vanaf de 300fsb) is het toerental opeens 29850 (volgens uitleesprogrammatjes). Hebben andere hier ook last van?

Asus heet ook zo'n programma "AI-Booster" bijgeleverd. Hiermee zou je onder windows je pc kunnen overklokken. (fsb, multiplier, dram-v, dram freq & pci-e) Nu heb ik nog niet met me ram en pci-e settings lopen klooien, maar wat me wel opviel is dat je als je de multiplier verzet, je hoe dan ook moet rebooten, en als je de fsb veranderd, er bepaalde "drempels" zijn waarna je moet rebooten. Van 266 kan je hem makelijk op 300 zetten zonder reboot. Maar niet in 1 keer naar 356.

Anoniem: 5897

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:46:
[...]

Ik moet idd zeggen dat hij heel makkelijk clocked ik stond eigenlijk met me bek vol tanden dat hij gewoon zonder mokken 400 deed !
Ja vind je? Ik heb de P5K-E en ik kom echt niet verder dan rond de 445. Nu zou dat natuurlijk aan de CPU kunnen liggen. Echt schokkend vind ik het iig niet.

Verder prima bordje. Ik heb hem 24/7 op 8x400 draaien met het mem op 800. Ik kwam van een P-M 780 af en ik moet zeggen dat de snelheid en stabiliteit echt fantastisch is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 12-09-2007 09:21 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 16:44
Krizzie schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:47:

Ben namelijk van plan om er een Rocketraid 2320 in te zetten, maar ik weet niet of dit problemen gaat opleveren ism met m'n videokaart. :)
P5K-Premium hier met 8800GTX en Areca ARC-1220 met 8 schijven eraan in het 2e pci-e slot.. Werkt perfect..

Systeem Specs

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Anoniem: 5897 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:20:
[...]

Ja vind je? Ik heb de P5K-E en ik kom echt niet verder dan rond de 445. Nu zou dat natuurlijk aan de CPU kunnen liggen. Echt schokkend vind ik het iig niet.

Verder prima bordje. Ik heb hem 24/7 op 8x400 draaien met het mem op 800. Ik kwam van een P-M 780 af en ik moet zeggen dat de snelheid en stabiliteit echt fantastisch is :)
jah maar het hoeft dus niet het bordje te zijn waardoor je niet verder kunt !, het kan je mem zijn, je proc zelf die gewoon niet verder wilt etc :)

ik kan op dit moment niet hoger dan 400+ omdat me mem maar 667Mhz is en nu al op 800Mhz draait
Krizzie schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:47:

Ik heb hem niet in het 2e slot maar in het 3e , ik wil graag me videokaart koelen :P
(3ware 8006LP)

[ Voor 23% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-09-2007 09:55 ]

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ja het 2e pci-e 16x slot (welke dan op 4x loopt) bedoelde ik. :P

Geluidswolk

Anoniem: 5897

CrankyGamerOG schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:54:
[...]

jah maar het hoeft dus niet het bordje te zijn waardoor je niet verder kunt !, het kan je mem zijn, je proc zelf die gewoon niet verder wilt etc :)
Ja dat zei ik dus al.. :z

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Die temps kloppen dus zeker niet.. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Meet ze maar eens echt door..
omgwtfbbq schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:15:
[...]

Hmm, dat is jammer, bij werkt alles super. De onboard RAID heb ik nog niet geprobeerd. Het enige nadeel, vind ik zelf, is dat plaats van de IDE aansluiting. Ik werk nog met een IDE Hardeschijf en DVD/CD rom. En in een bigtower, red een normale IDE kabel het niet.

EDIT: Ohja, Idle temps zijn hier in de 25-30, dat is met een stapje voltage verhoging. en met een overclock op 3,5Ghz. Stock gecooled.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
omgwtfbbq schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:15:
[...]

ik zou toch maar eens verschillende proggies gaan bekijken je temp lijkt me nou niet echt accuraat

• jbvanvliet
  • Laatst online: 18-03 14:48
Ok, ik denk dat ik gewoon een maandag morgen P5KC heb gekregen van azerty. Heb mijn klacht naar asus gestuurd via de website en krijg terug:

Geachte,

Neem contact op met de winkel voor reparatie van uw moederbord.

met vriendelijke groet,

asus tsd

Dat is nog eens een kort mailtje, maar wel duidelijk. Wel balen want heb nou een tijdje geen pc meer.

Jeroen

Always happy

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

idle temps he. ;)

Mijn Q6600 is ook 38c idle op 3.2Ghz. Stressed het dubbele. :+

Geluidswolk

Anoniem: 212478

Goed topic!

Zijn er meer mensen met een brakke temperatuuruitlezing op een P5K?

Mijn CPU is volgens Asus Probe 17 graden en Everest, Speedfan en nog wat progsels denken er net zo over. Het gaat om een E4500 op 3Ghz met de V-core op 1.4.

Volgens TAT zijn de cores idle tussen de 22 en 25 en onder load max 45.

En het gekke is, met een 6750 geeft hij bijna dezelfde waardes :{
Het kan toch niet zo zijn dat ik 2 CPU's heb met brakke sensors?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
njah bij mij komen de temps rond 45 idle, 58C load met een e6300 @ 2,8Ghz

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-09-2007 13:17 ]

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hij leest bij de nieuwe C2D's met een G0 revisie standaard 15 graden (exact) te weinig uit. Zowel in Speedfan als TAT als MBM. Als je de nieuwste beta coretemp download (95.4 ofzo :/ ? ) zal je dat ook zien. Ik gebruik Speedfan voor de fans in mijn kast en heb die sensor gewoon + 15 gecalibreerd. Werkt perfect.

E6750 @ 3,2GHz met Scythe Mine rev.B :) --> idle is 33 graden, load 52.

De meeste mensen deugen!

Anoniem: 212478

Cassius schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:55:
Hij leest bij de nieuwe C2D's met een G0 revisie standaard 15 graden (exact) te weinig uit. Zowel in Speedfan als TAT als MBM. Als je de nieuwste beta coretemp download (95.4 ofzo :/ ? ) zal je dat ook zien. Ik gebruik Speedfan voor de fans in mijn kast en heb die sensor gewoon + 15 gecalibreerd. Werkt perfect.

Het zijn wel 0'en idd :/

Ah, dan tel ik er 15 graden bij op. Dan heb ik nog marge zat :D

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 08:35

WoutZoR

"Laser"

Ah beter, een P5K topic _/-\o_ *bookmarked*

Er is trouwens een nieuw bios uit:

P5K DELUXE/WiFi-AP Beta BIOS 0503 Latest Beta BIOS
Download

Description:
What\'s New:

- Supports new CPUs. Please refer to ASUS website at: http://support.asus.com.tw/cpusupport/cpusupport.aspx

Op XS zijn ze er ook achter :9 :
http://www.xtremesystems....read.php?t=144199&page=50

Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

• omgwtfbbq
Darth Malak schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:41:
Die temps kloppen dus zeker niet.. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Meet ze maar eens echt door..

[...]
Zou wel kunnen, tis een G0, ik zal even coretemp downen, kijken wat die meet...

EDIT: Coretemp geeft 2 a 3 graden lager aan dan TAT. Moet ik er nou nog 15 graden bij optellen of wat?

[ Voor 15% gewijzigd door omgwtfbbq op 12-09-2007 19:14 ]

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

Ik ben eigenaar van een P5K Deluxe, vrij stabiel bord, nu met een E6750 overclockt naar 3.24Ghz, stopt de pc met werken na ongeveer 4 uur, ergens is er iets niet stabiel volgens mij te laag voltage omdat het bord een vrij grote vdroop heeft volgens mij, zit nu op stock voltage en cpu-z geeft mij 1.256volt weer ...

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• MikeVM
  • Laatst online: 16-06 17:53

MikeVM

- Baloo -

offtopic:
wat is DM...?

in dit artikel staat een mooie overclock-review van de P5K dlx

JumperFree Configuration Settings
AI Overclocking: Manual
CPU Ratio Control: Manual (ratio control = multiplier)
- Ratio CMOS Setting: 9 (de multiplier zelf)
FSB Frequency: 400 (de Front side frequentie)
PCI-E Frequency: 102 (bus frequentie van de PCI sloten)
DRAM Frequency: DDR2-800

DRAM Timing Control: Manual (de timings van het geheugen)
CAS# Latency: 5 (Standard/Stabiele waardes)
RAS# to CAS# Delay: 5 (Standard/Stabiele waardes)
RAS# Precharge: 5 (Standard/Stabiele waardes)
RAS# Activate to Precharge: 5 (Standard/Stabiele waardes)
TWR: 10 (Standard/Stabiele waardes)
TRFC: 42 (Standard/Stabiele waardes)
TWTR: 10 (Standard/Stabiele waardes)
TRRD: 10 (Standard/Stabiele waardes)
TRTP: 10 (Standard/Stabiele waardes)
DRAM Static Read Control: Disabled

Transaction Booster: Enabled (zie uitleg onderaan)
Boost Level: 1
Clock Over-Charging Mode: AUTO

CPU Spread Spectrum: Disabled
PCIE Spread Spectrum: Disabled

CPU Voltage: 1.475v
CPU Voltage Reference: AUTO
CPU Voltage Damper: Enabled (Zie uitleg onderaan)
CPU PLL Voltage: 1.50 (De PLL genereert de FSB-frequentie)
DRAM Voltage: 2.10 (een stabiele waarde voor de meeste geheugen modules zonder OC)
FSB Termination Voltage: 1.30
North Bridge Voltage: 1.40
North Bridge Voltage Reference: AUTO
South Bridge Voltage: AUTO

Advance CPU Settings
CPU Ratio Control: Manual
- Ratio CMOS Setting: 9
C1E Suppport: Disabled
Max CPUID Value Limit: Disabled
Vanderpool Technology: Disabled
CPU TM Function: Disabled
Execute Disable Bit: Disabled
PECI: Enabled

USB Configuration
USB Functions: Enabled
Legacy USB Support: Disabled (need to enable it to detect USB flash drives)

Pros:
  1. CPU Voltage Damper fixes the old vcore droop issue!
  2. High memory clocking like P5B Deluxe/Commando with upto 2.55v vdimm max
  3. High Kentsfield quad core fsb - folks been able to get their QX6700 to 480-500FSB compared with P5B Deluxe 400FSB or 450-480fsb with volt mods or 440-480FSB on Asus Commando
  4. Very good failed oc recovery like Asus 680i Striker extreme, less need for clearing CMOS on failed overclocks
  5. Cleaner cpu socket area for phase change or extreme cooling users like Asus Commando (my Commando just arrived on Friday so another adventure starting soon - this is for phase change )
  6. Stock auto performance is very fast on par with moderately tweaked P5B Deluxe in terms of memory bandwidth/super pi. Handles tighter subtimings for memory than P5B Deluxe but performance similar - so maybe loosened up a bit by default for P5K Deluxe.
Cons:
  1. Lack of PS/2 mouse port - for KVM switch PS/2 users like me it mights it a bit more complicated to use. I setup a spare USB mouse next to my PS/2 mouse and by passed my KVM switch PS/2 mouse connector cable but kept KVM PS/2 keyboard/monitor plugged in.
  2. No power/reset/clear cmos buttons like the Striker Extreme boards
  3. Bios chip it isn't replaceable but soldered/fixed on the board it seems. See page 2-3 of manual for the board diagram here. The bios chip is supposedly located at the centre point in between the last PCI3 and PCI-E 2 slot and the red IDE connector location. Directly in alignment with the battery. That would make the bios chip to be the soldered on square chip to the right of the 7 pin header pictured here ? But it has Crash Free 3 bios feature see page 4-7 of manual. Shove the included driver dvd disk the system and boot it up and it should attempt to do a recovery bios flash.
  4. Added May 17th, 2007: Folks over at hardforum.com have highlighted some possible layout concerns in that if 2x double slot video cards are used in the 2x PCI-E video card slots, it will render 2 out of 3 of the PCI slots unusable and the location of the front USB/Firewire connectors and IDE connector.
CPU Voltage Damper Option:
The Asus CPU Voltage Damper option in bios when enabled reduces vcore droop under load by alot it seems - ~75% reduction in vcore droop under load when enabled! 1.425v bios set in windows AI Suite reports 1.392-1.400v idle and 1.368v drooped under load by 0.032v. But with CPU Voltage Damper enabled, AI Suite reports 1.4080v idle vcore and 1.400v load vcore - only 0.008v vcore droop! Other bios set vcore options have similar reductions to only 0.008v vcore droop under load when CPU Voltage Damper is enabled
  • [table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000] [tr] [td]CPU Voltage Damper disabled @1.425v bios set vcore = 2.2857% vcore droop under orthos small FFTs load[/td] [/tr] [tr] [td]CPU Voltage Damper enabled @1.425v bios set vcore = 0.5682% vcore droop under orthos small FFTs load[/td] [/tr] [/table]
Transaction Booster

[ Voor 5% gewijzigd door MikeVM op 12-09-2007 21:09 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

iemand die nog punten ziet die moeten aangepast worden..

voor de beginners.. als je een hogere fsb wilt hebben moet je de waardes zoals PLL voltagesverhogen!

maar ik raad je aan van hier af te blijven tot als je het maximum hebt gevonden..

[ Voor 21% gewijzigd door MikeVM op 12-09-2007 20:40 ]

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

dankuwel ;)

morgen mij eens mee bezighouden na school :)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
MikeVM schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:19:
iemand die nog punten ziet die moeten aangepast worden..

voor de beginners.. als je een hogere fsb wilt hebben moet je de waardes zoals PLL voltages verhogen!
Misschien ook uitleggen waarom je die voltages moet verhogen? Zeggen dat werkt is leuk, maar als je uitlegt hoe en wat hebben ze er veel meer aan.

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

bassie_ schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:41:
[...]

Misschien ook uitleggen waarom je die voltages moet verhogen? Zeggen dat werkt is leuk, maar als je uitlegt hoe en wat hebben ze er veel meer aan.
ik weet het zelf ook niet precies, ik heb men post een beetje aangepast..
maar als ze hieraan beginnen kunnen ze op andere topics terecht!...

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

weet iemand welke moederborden vergelijkbaar zijn qua instellingen en capiciteiten...

ik heb de P5KE en ik denk dat deze qua prestaties en mogelijkheden (lees OC capaciteiten) hetzelfde is als de alombekende Deluxe..
ik denk dat het enige verschil de layout is en de 2de gigabit lan die ontbreekt op de P5KE..

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
DM is Direct Message (soort van private message)(je moet het wel aanzetten in je voorkeuren)

ik neem je schema over ok ? ;)

ik denk dat bijna alle p5k an sich hetzelfde zijn op bepaalde extra features na, allemaal p35 ;)

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-09-2007 21:54 ]

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

http://forums.hexus.net/showthread.php?t=110267

nog een mooie OC-review met een P5K

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Die vcore damper werkt erg lekker, stom dat dat niet standaard aan staat. Vcore ging met 0.08V omhoog en dropt nu amper meer als ik iets doe wat de cpu stressed!

Hebben er meer mensen last van dat CPU-Z het geheugen niet goed uitleest? Hij zegt dat ik DDR3 heb terwijl ik toch echt DDR2 gebruik. :?

Geluidswolk

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

geen last van het DDR probleem

• omgwtfbbq
Krizzie schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:50:
Die vcore damper werkt erg lekker, stom dat dat niet standaard aan staat. Vcore ging met 0.08V omhoog en dropt nu amper meer als ik iets doe wat de cpu stressed!

Hebben er meer mensen last van dat CPU-Z het geheugen niet goed uitleest? Hij zegt dat ik DDR3 heb terwijl ik toch echt DDR2 gebruik. :?
Hier ook geen probleem, geeft prachtig aan dat ik op 4-4-4-4-8 @ 880Mhz draai =)

• LiquidSmoke
Ik heb alles op auto, behalve FSB (333) en het geheugen (833).

Nu zag ik dat de Vcore idle (6x333) op 1,35 volt stond (CPU-z) nogal grof dus. Maar start ik Prime95 dan kakt ie in naar 1,27~1,28v en is verder stabiel (9x333).

Nu probeerde ik de Vcore met de hand in te stellen (heb vanaf 1,275 tot 1,35 geprobeerd), maar hij is never nooit niet stable.

Ik zou juist verwachten dat een lagere klok een lagere Vcore heeft dan een hogere klok :?

Meer mensen die dit opvalt of is CPU-z de weg kwijt?

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Zet de vcore damper eens aan. :)

Geluidswolk

• LiquidSmoke
Die staan aan, ook op auto :P dat is het hem nu juist.

Ik weet wat Vdroop is, maar dit zou wel een belachelijke drop zijn toch?

Morgen heb ik tijd om e.a. uit te proberen, even damper met de hand instellen.

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

zet vcore damper op enabled!, niet op auto..

• bassie
Wikipedia over PLL
In de elektronica is een phase-locked loop (PLL) een gesloten lus feedback controlesysteem dat een uitgangssignaal genereert in functie van de frequentie en fase van het ingangssignaal. Meestal door automatisch de frequentie van een gecontrolleerde oscillator aan te passen, totdat deze met eenzelfde frequentie en fase als het ingangssignaal trilt.

Dit mechanisme wordt zeer veel gebruikt bij radio, telecommunicatie, computers en andere elektronische apparaten waar het gewenst is eensignaal te stabiliseren of waar het gewenst is een signaal terug te vinden in de ruis. Omdat tegenwoordig een IC een volledig PLL-systeem kan bevatten, wordt de techniek zeer breed gebruikt in de elektronica, voor signalen van een fractie van een Hertz tot vele gigahertzen.
1- Generate a frequency or frequencies that is/are made as stable as some other reference frequency,
2- Detect a frequency in a communication channel,
3- Extract a stable digital clock from an irregular data stream, and
4- Compensate for clock skew in complex, clocked digital systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

of gewoon, "genereert de frequentie" :D,
vroeger moest je de PLL herschrijven om te overclocken, vandaar dat ik de PLL ken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156341

Ik heb dus een Asus P5KPL G31 F RGVSA besteld met 1kit 1gb van 800 en 1 kit van 2gb 800 plus de E6750 processor . Ik wou graag de thermalright SI 128 als koeler gebruiken , Maar nu vertelde de winkelier me dat ik die beter niet kan gebruiken omdat die niet genoeg zou koelen . Mijn vraag is nu aangezien ik al op me max uitgave zit , Heeft die verkoper gelijk of kan ik de koeler gewoon gebruiken ?

En als ik vragen mag kan ik hem overclocken met die koeler aangezien ik zoveel mensen met 3000 MHz zie in de plaats van 2666 ? Of word me dat toch af geraden aangezien ik een noob ben op dat gebied ?

Alvast bedankt voor de goede links in deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Anoniem: 156341 schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:39:
Ik heb dus een Asus P5KPL G31 F RGVSA besteld met 1kit 1gb van 800 en 1 kit van 2gb 800 plus de E6750 processor . Ik wou graag de thermalright SI 128 als koeler gebruiken , Maar nu vertelde de winkelier me dat ik die beter niet kan gebruiken omdat die niet genoeg zou koelen . Mijn vraag is nu aangezien ik al op me max uitgave zit , Heeft die verkoper gelijk of kan ik de koeler gewoon gebruiken ?

En als ik vragen mag kan ik hem overclocken met die koeler aangezien ik zoveel mensen met 3000 MHz zie in de plaats van 2666 ? Of word me dat toch af geraden aangezien ik een noob ben op dat gebied ?

Alvast bedankt voor de goede links in deze post
Het is niet een van de beste koelers om over te clocken nee, maar 3ghz moet lukken, aangezien da top stock voltage kan.

Ik was ook n00b in overclocken, en kijk mij nou, ik draai een E6750 op een P5KC op 3,52ghz, en de enige limit die ik heb zijn de temps, omdat ik stock cooler gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

gewoon reviews opzoeken, en 3ghz haal je in 99% van de gevallen wel met zon koeler..,

maar dit is niet het juiste topic hiervoor...

en ben je zeker dat je 6GB ram nodig hebt, want je betaalt enorm veel voor weinig, hou die 300 euro voor iets anders..
4GB is al overkill voor de de gewone gamer en windows gebruiker, mainstream voor extreme gamer en fotobewerking

6gb is alleen voor de videobewerkings mannen, of mensen die dagelijks met fotobewerking bezig zijn
(GROTE AFBEELDINGEN..)

[ Voor 57% gewijzigd door MikeVM op 16-09-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is maar 3 gb totaal 1 kit van 1 gb is 2 x 512 en 1 kit van 2 gb is 2 x 1 gb toch ?
als de stock koeler beter is gebruik ik die wel . Wow 3.52 das echt wel 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Anoniem: 156341 schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:51:
Het is maar 3 gb totaal 1 kit van 1 gb is 2 x 512 en 1 kit van 2 gb is 2 x 1 gb toch ?
als de stock koeler beter is gebruik ik die wel . Wow 3.52 das echt wel 8) 8)
Ja, en ik kan nog verder als die verdraaide Scythe Infinity op mijn mobo zou passen =\

(Mischien iets voor de start post, welke koeler past wel en niet op welke mobo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

omgwtfbbq schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:53:
[...]

Ja, en ik kan nog verder als die verdraaide Scythe Infinity op mijn mobo zou passen =\

(Mischien iets voor de start post, welke koeler past wel en niet op welke mobo?)
idd, ik kan je vertellen dat de zalman CPNS9700 op de P5KE past..

khaal trouwens 3.4Ghz met mijn setup! (E6600) 3,5 is stabiel in orthos, (24uur) maar kzie dat hij dan toch om de week eens crasht, op 3,4ghz doet hij dit niet!

dit omdat bij de stresstest alle fans voluit draaien en dagelijkse stand niet! :)

[ Voor 7% gewijzigd door MikeVM op 16-09-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
MikeVM schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:56:
[...]

idd, ik kan je vertellen dat de zalman CPNS9700 op de P5KE past..

khaal trouwens 3.4Ghz met mijn setup! (E6600) 3,5 is stabiel in orthos, (24uur) maar kzie dat hij dan toch om de week eens crasht, op 3,4ghz doet hij dit niet!

dit omdat bij de stresstest alle fans voluit draaien en dagelijkse stand niet! :)
idd handig voor de TS, wie kan melden welke non stock cooler dat hij erop heeft en welke niet pasten. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
CrankyGamerOG schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:06:
[...]

idd handig voor de TS, wie kan melden welke non stock cooler dat hij erop heeft en welke niet pasten. !
Precies, dan kan ik melden dat de Infinity niet op de P5KC past :X

(Ervaring helaas... =\ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eindelijk me spul binner en alles erop zitten maar de stock cooler kwam zonder koelpasta alleen zitten er 3 grijze strepen onder op de cooler zelf . Word dit door de warmte de koelpasta of moest ik dat er los bijkopen ? Trouwens ik kan niet wachten tot december want dan kan ik eindelijk beter koel matriaal kopen en ook beginnen met overclocken want dat lijkt me nog niet zo moelijk als ik het hier zo allemaal lees .

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

idd niet..,
ik weet het neit zeker maar bij men P4 zat er een sticker op de cooler die als pasta werkte.. wsl is dit ook bij jou het geval!

Nope , Hoorde alleen maar gepiep dus zelf maar even koelpasta erop gedaan en draait als een tierelier .Nou alleen nog even zoeken naar het hoe en wat met overclocken lol

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Cassius schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:55:

Is dit met bios 0603 nog zo? staat nl. Revise Conroe G0 stepping CPU temp. offset value.
Deze bios staat volgens mij op de meeste MB's die nu geleverd worden

Anoniem: 74431

LiquidSmoke schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:58:
Die staan aan, ook op auto :P dat is het hem nu juist.

Ik weet wat Vdroop is, maar dit zou wel een belachelijke drop zijn toch?

Morgen heb ik tijd om e.a. uit te proberen, even damper met de hand instellen.
Bij een P5K vanilla werkt dat helemaal niet :P

Mooie setup trouwens bijna zelfde als ik aleen ik heb een X3230 :P
Draai eens 3dmark2006 bij jou ben benieuwd :P
Mijn vdroop is nog erger als bij jou 1.36 -> 1.24...
Draai nu 9x333 24.7 op WCG Boinc Temps 62c op de heetste core de rest zit tussen 56 en 60c.
Overgens met een standaard intel koeler :P

@BBT die grijze streepen zijn Intel koelprut.
Werkt best goed trouwens :P als je na 2 daagen hem eraf haald is het een mooi rond grijs vlakje :P
Denk dat het ShitEtsu is ofzo.
En denk niet dat de P5KPL een geweldig overklok boardje is, het is een G31 geen P35 die de meeste hiero hebben.
Voornamelijk omdat de g31 er onboard vga meuk erop heeft zitten
Zoiets als de P5B-VM ofzoiets die zijn ook niet geweldig om mee te klokken de P5B wel.

Oh en iemand die zecht dat een "Thermalright SI 128" niet goed koeld of niet geschikt is om over te klokken hoort niet een in computerzaak maar in de Alberthein als vakkenvuller.

@omgwtfbbq
Als jij 3.52 draaid met een stock koeler wil ik je temps wel eens zien met TAT stressed.
Als dat boven de 65c is koomen we nog wel terug op dat "noob" gebeuren :P

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 74431 op 20-09-2007 03:47 ]

• omgwtfbbq
Anoniem: 74431 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 03:11:
[...]
@omgwtfbbq
Als jij 3.52 draaid met een stock koeler wil ik je temps wel eens zien met TAT stressed.
Als dat boven de 65c is koomen we nog wel terug op dat "noob" gebeuren :P
Temps met TAT komen niet boven de 60 uit, dus wat wou je zeggen over n00b? ;)

Heb het ook niet echt over overclocken aangezien ik dat niet durf eerlijk gezegd , Maar ik wou wel graag op 3000 mhz draaien zoals er gezegd was dat dat geen probleem mocht zijn . Alleen snap ik het niet helemaal en dat houd me terug . te bang om weer iets kapot te maken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

300Mhz is niet echt overclocken.. het is nemen waarvoor je betaalde!

het al dan niet halen van 400MHz is overclocken.. (een goede p5K haalt met 450Mhz)

mijn processor wil niet over de 3.5Ghz

[ Voor 48% gewijzigd door MikeVM op 25-09-2007 10:56 ]

• Bobbie1980
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2024
Verkeerde Topic

[ Voor 95% gewijzigd door Bobbie1980 op 27-09-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Heb even het topic doorgelezen, maar niemand heeft dus last van de hoge temps zoals vermeld in http://images.tweaktown.com/imagebank/news_gigaasusttst.pdf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

nee, ik denk dat die test misschien was met bordjes die niet bedoeld waren voor de markt, ik heb nergens componenten die echt heet aanvoelen ofzo,

ik ben zeeer tevreden over mijn P5KE'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
woekele schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:36:
Heb even het topic doorgelezen, maar niemand heeft dus last van de hoge temps zoals vermeld in http://images.tweaktown.com/imagebank/news_gigaasusttst.pdf ?
Hmm, ik denk dat dit een beetje P5K bashing is, mijn temps zijn allemaal prima, en geen enkel koelblok dat echt heet voelt, ik durf ze allemaal aan te raken enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Is het momenteel verstandig om een P5K momenteel te halen? Ik bedoel de X38 DQ6 van Gigabyte is al volop verkrijgbaar bij bijv. Alternate? Scheelt 2 tientjes met een P5K Deluxe..

[ Voor 3% gewijzigd door Q_7 op 01-10-2007 15:48 ]

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

hmm, maar waarom kies je niet voor een P5KE, veel goedkoper en verschilt miniem met de deluxe...

ik mijn ogen het bestekoop bordje met P35, die gigabytes zijn beter, maar kost veel ivm p5ke, de deluxe vind ik over the top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

hardware.info haalt zwaar uit naar P5K

http://www.hardware.info/...borden__Intel_X38_nieuws/

zouden die problemen nu opgelost zijn??

uiteraard zoals in de post hierboven, DELUXE is overkill in mijn ogen P5KE even goed voor minder geld

iemand die men van dit gedacht af kan brengen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
MikeVM schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:22:
hardware.info haalt zwaar uit naar P5K

http://www.hardware.info/...borden__Intel_X38_nieuws/

zouden die problemen nu opgelost zijn??

uiteraard zoals in de post hierboven, DELUXE is overkill in mijn ogen P5KE even goed voor minder geld

iemand die men van dit gedacht af kan brengen???
Volgens mij zijn die problemen al lang uit de chipset. Maar misschien even opzoek naar wat reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

op sommige forums kwam ik dit tegen

P5KE VS P5K Deluxe

zelfde bord
- Dlx heeft koeling op bovenste mosfets
- Dlx heeft koeling op Southbridge
- Dlx heeft 2de gigabit lan poort
- Dlx heeft 2 kabeltjes meer
- Dlx heeft Firewirepoort meer
- Dlx heeft fotosoftwarepakket

als ik de 2 moederborden langs elkaar leg zie ik alleen de bovenstaande verschillen en dat de Deluxe condensators heeft met een blauwe rand, maar ik weet niet wat dit wilt zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.co.nz/999/images/products/1655/1655_l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.co.nz/999/images/products/1646/1646_l.jpg

het lijkt er zelfs op dat het er onder het stickertje van de P5KE gewoon Deluxe te vinden is! :D

Conclusie: als je echt het allerlaatste uit je cpu wilt halen dan moet je voor de Deluxe gaan...
maar als je een beetje handig bent dan koel je de P5KE beter als de Deluxe met fans en koelblokjes..

mijn P5Ke haalt met gemak 450 FSB verder ben ik nog niet gegaan omdat E6600 niet boven 3,6 wil draaien,

[ Voor 67% gewijzigd door MikeVM op 02-10-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 21:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

post hierboven

P5k-E haalt makkelijk 600 fsb , kijk maar hier

Het 600+ fsb topic...

prima bordje hoor. :P

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Mijn punt bewezen :-D

Tov de dlx is gigabyte beter qua prestatie/prijs

maar in mijn ogen is de de P5KE toch wel echt een toppertje voor 160 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik wil dus mijn Intel Core 2 Duo overclocken. Iemand had voor me uitgerekend dat met mijn systeem ik hem moest overclocken naar 3,2ghz. Ik weet niet hoe die dit heeft uitgerekend en waarom precies 3,2ghz, ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.
Ook heb ik absoluut geen idee hoe ik uberhaupt mijn cpu moet overclocken, kan ik dat "voorbeeldje" volgen van de topic starter..? Of..?

Specificaties van mijn pc:
Asus GeForce EN8800GTS/HTDP 320MB PCI-E1
Intel Core 2 Duo E6750 2,66GHz 1333fsb 4MB Box S775
Asus P5K, DualDDR2, CF, PCI-E, S775 C2Q
Western Digital 320GB SATA2 7200rpm 16mb p/n: WD3200AAKS
Western Digital 250GB RE, 7200rpm, SATA300, 16MB
1GB Kingston DDR2-800 p/n KVR800D2N5/1G
Behuizing Antec Sonata 3 Zwart 500W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

waarom moet ik overclocken naar 3,2ghz
omdat je Geheugen van 800 Mhz gekocht hebt

- om je geheugen op 800 te laten lopen moet je FSB op 400MHZ lopen...

- hierdoor wordt je cpu overclockt naar 3.2GHZ ( 400MHz x 8)
(die "8" is je multiplier, en is eigen aan je processor)

dus om te krijgen waarvoor je betaald (je geheugen dan) moet je je cpu overclocken naar 3.2Ghz

dit is perfect mogelijk met uw cpu! zonder al te veel risico... (99.99% haalt dit!!!)
Hoe doe je dit???
>>> Go TO [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 10]

hier staat gedetailleerd hoe je het moet doen. de instellingen voor je moederbord vind je in de startpost van dit topic, maar begin met het OC topic

-> spijtig dat je hebt bespaard op je boederbord!, als ik je setup zo bekijk.. (pctje van 1500 euro?)

[ Voor 13% gewijzigd door MikeVM op 04-10-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

MikeVM schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:20:
[...]

omdat je Geheugen van 800 Mhz gekocht hebt

- om je geheugen op 800 te laten lopen moet je FSB op 400MHZ lopen...

- hierdoor wordt je cpu overclockt naar 3.2GHZ ( 400MHz x 8)
(die "8" is je multiplier, en is eigen aan je processor)

dus om te krijgen waarvoor je betaald (je geheugen dan) moet je je cpu overclocken naar 3.2Ghz

dit is perfect mogelijk met uw cpu! zonder al te veel risico... (99.99% haalt dit!!!)

[...]

>>> Go TO [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 10]

hier staat gedetailleerd hoe je het moet doen. de instellingen voor je moederbord vind je in de startpost van dit topic, maar begin met het OC topic

-> spijtig dat je hebt bespaard op je boederbord!, als ik je setup zo bekijk.. (pctje van 1500 euro?)
Vorige week gehaald, 900 euro.
Ik dacht dat dit moederbord wel goed was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

idd, goed, maar voor een paar euros meer heb je een veeeeeeel beter bordje.. met veeel meer opties..

jouw bordje is niet zo geschikt om ver over te klokken, maar 3,2Ghz haalt ie wel denk ik

welk type heb je, P5K of P5Ke of P5K deluxe???

[ Voor 11% gewijzigd door MikeVM op 04-10-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

MikeVM schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:39:
idd, goed, maar voor een paar euros meer heb je een veeeeeeel beter bordje.. met veeel meer opties..

jouw bordje is niet zo geschikt om ver over te klokken, maar 3,2Ghz haalt ie wel denk ik

welk type heb je, P5K of P5Ke of P5K deluxe???
Voor zover ik weet de P5K

edit: Toen ik in bios de FBS Frequency had verhoogt naar 400 gaf Cpu-Z aan dat de Corespeed 2400mhz was (Bus Speed 400 en multiplier 6x)
Toen ik vervolgens het weer resette naar auto gaf Cpu-Z aan dat de Corespeed 2672mhz was (bus speed 334 en multiplier 8x). Ik neem aan dat het normaal is dat als je manual de bus speed veranderd de mobo dan automatisch de multiplier aanpast? Maar ik kan nergens de multiplier handmatig aanpassen :(

[ Voor 36% gewijzigd door Mag op 04-10-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

als je cpu idle is dan gaat ie trager draaien,... dus dan verandert die je multiplier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

voor in de Startpost!!

UPDATE : P5KE kost nu 130 euro, en de P5K deluxe kost 190 Euro

denk 2 keer na voor je 60 euro geeft aan een 2de lan poort en een heatsinkje!!!!

het is hetzelfde bord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

MikeVM schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:51:
voor in de Startpost!!

UPDATE : P5KE kost nu 130 euro, en de P5K deluxe kost 190 Euro

denk 2 keer na voor je 60 euro geeft aan een 2de lan poort en een heatsinkje!!!!

het is hetzelfde bord..
Eh?? Ik heb de normale P5K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

niet op letten mgc is niet voor jou bedoeld jongen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
MikeVM schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:57:
niet op letten mgc is niet voor jou bedoeld jongen :D
ik werk morgen even de TS bij met alle nieuwe en relevante info, als de mensen met non stock coolers dan ook even laten weten wat er nu wel en niet past kan dat ook meteen in de TS

kan ik dan meteen de kapotte plaatjes ed fixen, dankjewel hiervoor asus ! :(

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 04-10-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Mgc schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:56:
[...]

Voor zover ik weet de P5K

edit: Toen ik in bios de FBS Frequency had verhoogt naar 400 gaf Cpu-Z aan dat de Corespeed 2400mhz was (Bus Speed 400 en multiplier 6x)
Toen ik vervolgens het weer resette naar auto gaf Cpu-Z aan dat de Corespeed 2672mhz was (bus speed 334 en multiplier 8x). Ik neem aan dat het normaal is dat als je manual de bus speed veranderd de mobo dan automatisch de multiplier aanpast? Maar ik kan nergens de multiplier handmatig aanpassen :(
Om hier maar even verder op in te gaan. Onder CPU Configuration vond ik "CPU Ratio Control", ik neem aan dat dat de multiplier is? Ik had die op 8 gezet en gereboot maar nog steeds geeft Cpu-Z aan dat die multiplied met 6 en niet met 8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Mgc schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:27:
[...]

Om hier maar even verder op in te gaan. Onder CPU Configuration vond ik "CPU Ratio Control", ik neem aan dat dat de multiplier is? Ik had die op 8 gezet en gereboot maar nog steeds geeft Cpu-Z aan dat die multiplied met 6 en niet met 8...
Staan eist en C1E uit? Die klokken je multi etc terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

bassie schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:36:
[...]

Staan eist en C1E uit? Die klokken je multi etc terug.
"eist" en "C1E" ?? sorry, maar dat zegt me dus echt niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Mgc schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:37:
[...]

"eist" en "C1E" ?? sorry, maar dat zegt me dus echt niks :)
Zoek op in dat prachtige mobo boekje, en kijk dan in je BIOS of het aan staat of niet =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Meh, het is gelukt, heb gelijk ff 3d mark 2006 erop gedraait

uitslag:
Main Test Results
3DMark Score 9323 3DMarks
SM 2.0 Score 3994 Marks
SM 3.0 Score 3877 Marks
CPU Score 2874 Marks

Viel me vies tegen tbh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Mgc schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:33:
Meh, het is gelukt, heb gelijk ff 3d mark 2006 erop gedraait

uitslag:
Main Test Results
3DMark Score 9323 3DMarks
SM 2.0 Score 3994 Marks
SM 3.0 Score 3877 Marks
CPU Score 2874 Marks

Viel me vies tegen tbh...
Wat is de rest van je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

omgwtfbbq schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:17:
[...]

Wat is de rest van je systeem?
Ik had ze iets naar boven al gepost, maar hier nog een keer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Mgc schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:20:
[...]

Ik had ze iets naar boven al gepost, maar hier nog een keer:

oh, hele normale score :)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

update: heb men pc gistren open gehad en eens gevoeld aan alle onderdelen

Southbridge koud (even koud als het metaal in men kast)
northbridge lauw/warm (niet warmer als men HD's (die 30-35°))
CPU cooler koud
ram geheugen warm (iets warmer als men HD's)
Volt regulators koud

Dit was na 24uur IDLE

na stressen zal ik nog eens voelen

wel gek is dat men CPU cooler nooit warm aanvoelt (idle en stressed), maar het zijn ook zeer kleine vinnetjes..

E6600 >> 3,4Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 10:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

misschien een btje offipic :

ik ben me ook aan orienteren op de p5k deluxe en de e6600 heb altijd amd gehad dus ja het is onbekent terrein voor me .. ik lees veel over 800 mhz geheugen maar is he ook verstandig dan om bv 1066 mhz geheugen te kopen? ivm verdere oc? of is die 1066 echt onzin?
mijn vraag is dan ook zonder er een nieuw topic voor te openen.

welk 800mhz geheugen is snel en goed voor een leuke oc?
en als 1066 zinvol is welke moet ik dan hebben .

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Ik heb 800Mhz geheugen, maar die houden mij tegen verder te klokken, aangezien ze geen 1000Mhz aan kunnen, terwijl mijn CPU wel verder wil en kan. Als je het geld er voor hebt, en je echt sterk gaat overclocken, is het geen overbodige luxe.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste