Toon posts:

P5K aparte problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
sinds gisteren een Asus-P5K mamaplank.
En tot nu toe toont zij zich een echte zeur(alsof het het evenbeeld van moeders.. maar dat terzijde :P )

Eerste probleem: Met enige regel/onregel matigheid geeft hij een disc read error aan.
Maar na een paar resets doet hij het gewoon
Dit is redelijk apart want andere keren start hij gewoon op. En volgens het hd test tooltje van WD is hij ook gewoon helemaal goed.

Tweede probleem: Mijn geluid doet het niet in vista, drivers van cd geinstalleerd. En met de Realtek HD Audio Manager heb ik ook gewoon geluid als ik op mijn boxen klik. Als ik vervolgens iets af wil spelen via Media player hoor ik niets. Ook youtube is stom geworden bij mij.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Probleem 1:
Bios doorzocht, smart aan, smart uit, uitlezen in vista. Hielp allemaal niets.

Probleem 2:
Andere speakers voor aan aansluiten. Achteraan aansluiten, niet aansluiten.
allemaal geluidloos.

Specs:
PD 805@Stock
2x1024 MB DDR2 PC6400 Twinmos
7600GS van XFX
320 GB hdd van Western Digital
Os: Vista Home Premium(30 dagen trail in afwachting van licentie aktie via pa zn werk)

Mocht het nog handig zijn:
Het rapport van WD test tooltje:
Test Option: EXTENDED TEST
Model Number: WDC WD3200AAKS-00SBA0
Unit Serial Number: WD-WCAPZ0292791
Firmware Number: 12.01B01
Capacity: 320.07 GB
SMART Status: PASS
Test Result: PASS
Test Time: 20:25:33, December 13, 2007

In elk geval bedankt voor het lezen! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 03:17

Kleintje81

Blaat

Probleem 1: Al in je eventlog gekeken wat daar allemaal staat?

Probleem 2: Heb nog vraagtekens in apparaatbeheer staan?

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:39
Je moet in vista even je audio afspeel apparaat veranderen. Dat loste bij mij het probleem op ;) (Je moet dus naar je Realtek switchen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hardeschijf zal toch wel niet helemaal gezond zijn, hij houdt er halverwege windows mee op en daarna geeft bios aan dat hij 8,4 gig groot is :X

Typisch gevalletje stuk?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil u niet ontmoedigen maar ik vrees dat uw moederbord er voor iets tussen zit, heb ook een P5K sinds een maand, nog niets anders dan problemen gehad, telkens weer iets anders, volgende week gaat hij er uit en komt een een Asrock in. Kijk eens op deze site naar"Opstart problemen P5K"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncodr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 06:02
Volgens dit topic zou het eerder te maken hebben met de voeding... Ik heb zelf ook een P5K en heb dit heel af en toe ook eens voor... Voeding is een Hiper HPU-4K580, E6750 (3.4Ghz), 4x1GB geil ddr4 4-4-4 ddr800 en er zitten een stuk of 4 hd's in (raid5) samen met een stuk of 4 12cm fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
met geluid, die moderne mobo's willen niet meer dat je drijvers toewijst of laat vinden, je moet "EERST" de drivers installeren en daarna rebooten.
Doe je dit niet krijg je de drivers niet meer goed (is mij in ieder geval niet gelukt)

De speakers geven wel geluid met het driver test programma maar niet met windows
Ik heb een P5KR met een Xeon op vista home basic draaien zonder problemen en draait perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door vierkant228 op 15-12-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ncodr schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:51:
Volgens dit topic zou het eerder te maken hebben met de voeding... Ik heb zelf ook een P5K en heb dit heel af en toe ook eens voor... Voeding is een Hiper HPU-4K580, E6750 (3.4Ghz), 4x1GB geil ddr4 4-4-4 ddr800 en er zitten een stuk of 4 hd's in (raid5) samen met een stuk of 4 12cm fans.
Hij post altijd, maar hij las de hardeschijf soms niet, en nu is die 8,4 gb volgens de bios. Morgen of dinsdag probeer ik even een andere hardeschijf en ik verwacht dat het dan gewoon goed draaid, daarbij ik gebruik alleen een Pd805, 1 hardeschijf, 7600GS en 4 balkjes geheugen.. Dus dat valt wel mee voor mijn voeding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncodr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 06:02
Probeer ook eens een andere sata kabel, je voeding zal wel ok zijn maar is toch één van de eerste dingen die ik eens verwissel om zeker te zijn... Een onstabiele voeding kan vanalles veroorzaken.
M'n opmerking was eigenlijk op het antwoord van 'Eagle66', het probleem dat een P5K soms niet meteen doorstart en je een snelle reboot ziet gebeuren nog voor de post zou liggen aan de voeding... Ik heb het zelf ook al een paar keer voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 21:26
Ik heb dacht ik een topic gelezen waar dit moederbord niet goed overweg kon met WD schijven. Probeer je daar eens in te verdiepen. ik dacht vooral met een bepaalde serie, bepaald typenummer

[ Voor 18% gewijzigd door Doekie19 op 15-12-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEtEch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 19:43
misschien is dit even interresant om te lezen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1238690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lekker, kan ik dus stellen dat de p35 chipset niet zon succes is met opstarten etc?
Ik probeer nu een asus p5b te bemachtigen, zou dat de problemen op kunnen lossen?

Kabeltje verwisseld..
Geen resultaat, hij post zelfs af en toe niet meer.
Computer boer sugereerd de processor. Maar zelfs met een niet goede processor zou hij moeten posten toch? En dan iets van cpu-error oid.?

Met een ide hardeschijf uit andere computer kwam ik net tot het scherm wat voor opstart modus ik wou... daarna weer reset.. rot bordje.. hopelijk brengt p5b uitkomst.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:07:
Lekker, kan ik dus stellen dat de p35 chipset niet zon succes is met opstarten etc?
Ik probeer nu een asus p5b te bemachtigen, zou dat de problemen op kunnen lossen?
Ik heb hier ook een Gigabyte met P35 chipset waar geen klachten over zijn, je bent van harte welkom om hier te testen of het zelfde probleem hier ook mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:07:
Om daar nou de hele P35 chipset de schuld van te geven. :) Maar ik denk dat je wel mag stellen dat de ASUS P5K borden toch net iets te veel problemen hebben.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 17:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

albatross schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:22:
[...]

Om daar nou de hele P35 chipset de schuld van te geven. :) Maar ik denk dat je wel mag stellen dat de ASUS P5K borden toch net iets te veel problemen hebben.
Vreemd want bij mij draaid ie echt probleemloos, op een IRQ Driver probleem na maar daar is Driver Support van Razer nu mee bezig :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realshadow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik had het zelfde probleem als jou bij het geluid. drivers van cd geinstalleerd en die moet je openen en naar het tablad gaan met in/out puts. als je dan je stekkers in de pc stopt geeft hij een melding die moet je accepteren en instelle dat het een output apparaat is. als je dit namelijk niet doet hoor je nog niks (teminste dat was zo bij). daarna was mijn probleem verholpen. stom maar waar.
ik heb ook het P5k mobo met onboard sound en loopt perfect nu >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ik haal mijn p5300 geheugen eruit.. En zowaar, boot, hardeschijf die het doet. En geen bestand of wat kwijt. Loopt als een trein op het moment. Hoop morgen ochtend ook nog. Maar dat zal wel snor zitten als hij na 3 dagen niets doen in 1x weer werkt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:27:
En ik haal mijn p5300 geheugen eruit.. En zowaar, boot, hardeschijf die het doet. En geen bestand of wat kwijt. Loopt als een trein op het moment. Hoop morgen ochtend ook nog. Maar dat zal wel snor zitten als hij na 3 dagen niets doen in 1x weer werkt! :D
Das fijn, zal wel een compatibiliteitsprobleem zijn ofzo? Of een brak geheugenreepje?
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:32:
Ik wil u niet ontmoedigen maar ik vrees dat uw moederbord er voor iets tussen zit, heb ook een P5K sinds een maand, nog niets anders dan problemen gehad, telkens weer iets anders, volgende week gaat hij er uit en komt een een Asrock in. Kijk eens op deze site naar"Opstart problemen P5K"
Het spreekt voor zich dat ASRock best brak is en niet echt je-van-het? Kan je beter een Gigabyte nemen ofzo, maar ASRock nemen omdat je met Asus problemen hebt is een beetje krom: ASRock is nog veel erger in dit soort dingen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:30:
[...]

Das fijn, zal wel een compatibiliteitsprobleem zijn ofzo? Of een brak geheugenreepje?
Een compatibiliteitsprobleem, meer mensen hadden er last van. En vond de oplossing via google.

En @ hierboven: Asus en ASrock zijn toch zelfde fabriek ofniet? |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
gelukkig, een vista probleem, ik schrok al een beetje heb net 2 pcs met een P5K plank uitgerust maar die draaien beide op XP... heb er (nog) geen problemen mee gehad...

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 19:35
brakke sata controler?? schijf soms kleiner in bios verklaard, het niet kunnen lezen van drivers ook door verklaard??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
udybees schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:56:
brakke sata controler?? schijf soms kleiner in bios verklaard, het niet kunnen lezen van drivers ook door verklaard??
thread niet gelezen? Het was een compatibilteits probleem.
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:47:

En @ hierboven: Asus en ASrock zijn toch zelfde fabriek ofniet? |:(
Fabriek durf ik niet te zeggen, maar ASRock is onderdeel van Asus oid. Maar ASRock is zwaar budget, en Asus is dat niet. De reden dat ze ook een aparte naam hanteren is (voor zover ik weet) omdat Asus zelf als A-merk wil bestaan, en dus niet naamschade wil opdoen aan de low-budget ASRock mobo's. Maar een ASRock is ook echt budget: Weinig degelijk spul, veel problemen mee, vaak best wel slechte chipsets etc. En de prijs geeft ook al aan dat er niet al te veel moeite in is gestoken tov een Asus.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1