[iPod Nano 3G] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 54.081 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 18:30
Net via de iTunes store Sudoku gekocht (na de melding dat er nieuwe games zijn, maar ik krijg hem niet werkend op de iPod (alsof hij niet ondersteund wordt). Er staat wel ook boven dat ze geschikt zijn voor de 3e generatie Nano (video). Iemand dit ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Alcides schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:13:
[...]

Ik kon de rode Nano wel gewoon kopen bij de premium reseller in Zwolle.
Officieel is de rode apple store only. Dus hij hoort niet los te koop te zijn. Wij krijgen ze in ieder geval niet (iFactors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Is er al bekend of de laatste Nano's geen last van een scheef scherm meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 22:32

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Is het scrollwiel nog wel te bedienen eigenlijk? Want ik heb gehoord dat dat nog kleiner is geworden en ik vraag me af als je een beetje grote handen hebt, kun je er dan wel makkelijk mee werken?
Nou is dat voor mijzelf niet zo'n heel groot probleem, maar als je zelf erg grote handen hebt...

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mark de man schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:26:
Is het scrollwiel nog wel te bedienen eigenlijk? Want ik heb gehoord dat dat nog kleiner is geworden en ik vraag me af als je een beetje grote handen hebt, kun je er dan wel makkelijk mee werken?
Nou is dat voor mijzelf niet zo'n heel groot probleem, maar als je zelf erg grote handen hebt...
Ik kan een basketbal oppakken met één hand en een nano bedienen heb ik ondervonden. Lukt dus wel. Je gebruikt eerder het puntje van je vinger en dat is precies genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 16:10
Ok, ik zit al geruime tijd met een iPod 3th gen (wel aanraakgevoelig, nog geen clickwheel) 10gb en deze is toch wel aan vervanging toe inmiddels.. Ik wilde eigenlijk een iPod Nano 2nd Gen:RED kopen, maar toen kwamen deze nieuwe jongens..

Heeft iemand al een foto van de nieuwe iPod:RED in het wild? Want op de site lijkt het net het kleurtje van mn nichtjes kamer (roze-ish).. :9 Het allerliefst natuurlijk even met de 2nd Gen ernaast, zodat je mooi vergelijkingsmateriaal hebt, want die vond ik toch wel erg chique!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
stevenP schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:48:
Ok, ik zit al geruime tijd met een iPod 3th gen (wel aanraakgevoelig, nog geen clickwheel) 10gb en deze is toch wel aan vervanging toe inmiddels.. Ik wilde eigenlijk een iPod Nano 2nd Gen:RED kopen, maar toen kwamen deze nieuwe jongens..

Heeft iemand al een foto van de nieuwe iPod:RED in het wild? Want op de site lijkt het net het kleurtje van mn nichtjes kamer (roze-ish).. :9 Het allerliefst natuurlijk even met de 2nd Gen ernaast, zodat je mooi vergelijkingsmateriaal hebt, want die vond ik toch wel erg chique!
Probeer eens Flicker om dat soort plaatjes te vinden: http://www.flickr.com/search/?q=ipod+nano+red&s=rec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Thanks, goede tip inderdaad :)

Maar ik snap het nog niet helemaal.. het ligt kennelijk erg aan de invalshoek / belichting.. Moet je dat verschil zien!:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1319/1367106252_d9b37fc255.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1330/1399026933_4f498e8f97.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232701

Ik vind de RED 3G tóch wat mooier.
De Applestore heeft ook het voordeel dat je er wat in kan laten graveren. Leeeeuuuuk.

Wel duidelijk dat het scherm een stúk helderderderder is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 23:55
Als ik de foto zo zie lijkt de oude Nano stuk meer licht te geven. Staat de nieuwe Nano op maximum brightness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
waarschijnlijk op 50% (standaard)
reken er maar op dat het schermpje van de nieuwe nano een wereld van verschil is (veel scherper en helderder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ja, zo in dit opzicht is het zeker een vooruitgang qua scherm :) Ik twijfel alleen nog erg aan het formaat van het clickwheel.. En dus ook nog steeds de kleur rood :P die knallende sprekende kleur van de 2nd Gen sprak mij erg aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58
3G-bezitters, hebben jullie ook een millimeter speling
op het clickwheel? Ik kan het clickwheel naar boven
en beneden schuiven, hoop dat 'ie eraan blijft zitten...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219538

Gluten Parody schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:20:
3G-bezitters, hebben jullie ook een millimeter speling
op het clickwheel? Ik kan het clickwheel naar boven
en beneden schuiven, hoop dat 'ie eraan blijft zitten...
Ik heb een speling van een halve millimeter ofzo, en hij schuift soms ietsje naar boven en beneden. Mijn 1G nano had het niet, maar ik heb er totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 02:00

ijskonijn

Now MOVE!

Heb er ook een gehaald, hij's fijn! :)
Ziet er allemaal veel mooier uit dan de Nano 2G
StanTheMan schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:00:
waarschijnlijk op 50% (standaard)
reken er maar op dat het schermpje van de nieuwe nano een wereld van verschil is (veel scherper en helderder)
Klopt inderdaad, brightness staat standaard op 50%, als je deze op 100% zet is het echt een wereld van verschil, maar ik laat 'm gewoon op 50% staan, is goed voor mij (en kost natuurlijk minder batterij)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 21:29
Ik heb hem gisteren (8GB) op SIM LIM Square gekocht, mooi ding, ik hem hem voor het meisje gekocht als souvenir.

Ik heb zelf een ipod 5th Gen 30 GB. Nu ik deze 24 uur heb gebruikt, ben ik al jaloers aan het worden, geweldig die batterij duur! En hoe ligt..

Was trouwens een mooie deal 305 Sing $, na terug vraag GTS, 288 Sing $.... Al met al een mooie 48 euro besparing op de huidige laagste Price watch.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraagje:

Ik heb nu dus een iPod classic. Die navigeert vrij snel (trager dan nano 2G), maar laadt wat minder snel muziek.

Ik was net bij MediaMarkt en daar probeerde ik de nieuwe nano 3G uit... en die gaat dus lang niet zo snel en smooth als de classic! Hij is trager, schokt...

Iemand hier ervaringen mee, of zijn dit net die paar modellen??

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 16:44
Mooie foto's van de Nano :)

Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07391/Nano1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07391/Nano2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07391/Nano3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 06:57
Invisible Shield heeft nu ook een Shield voor de Nano 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 15:30
TheBoneCollector schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:02:
Invisible Shield heeft nu ook een Shield voor de Nano 3G
Hebben ze al lang...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:37:
Vraagje:

Ik heb nu dus een iPod classic. Die navigeert vrij snel (trager dan nano 2G), maar laadt wat minder snel muziek.

Ik was net bij MediaMarkt en daar probeerde ik de nieuwe nano 3G uit... en die gaat dus lang niet zo snel en smooth als de classic! Hij is trager, schokt...

Iemand hier ervaringen mee, of zijn dit net die paar modellen??
Niemand die vind dat de iPod nano hakkerig vloeit?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Ik in ieder geval niet. Alleen het laden van album art
in Coverflow duurt soms even een tel. No big deal. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gluten Parody schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:04:
Ik in ieder geval niet. Alleen het laden van album art
in Coverflow duurt soms even een tel. No big deal. 8)
Vreemd, die demo's bij MediaMarkt schokten heel erg, niet vloeiend, niet smooth... in elk geval niet zoals mijn iPod classic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:42

Oekol

waka waka hey hey

THE_BASE schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:17:
[...]

Vreemd, die demo's bij MediaMarkt schokten heel erg, niet vloeiend, niet smooth... in elk geval niet zoals mijn iPod classic...
Nergens last van. schokt heelmaal niet. lekker snel. alleen coverflow soms tel wachten. geen last van. iemand trouwens al iets gehoord van de 'sokjes' van ipod voor de 3g nano?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219538

Ik heb er een week geleden ofzo een besteld; nog niet binnen helaas.

Edit: ik heb het over de Invisible Shield.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 219538 op 24-09-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

ik zit een beetje te kloten met coverflow. ik heb er een lading mp3's opgezet en nu staan er bij 2 albums toevallig de covers, maar bij de rest niet.
heb dus via itunes geprobeerd. geeft hij aan dat hij covers op wil halen, maar hij doet helemaal niets.

iemand enig idee wat ik nou fout doe???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 13:31
Ja daar heb ik ook 'last' van!

Gister een zwarte aangeschaft bij MM utrecht.
Thuis gelijk wat albumpjes erop, maar het automatisch downloaden van de covers werkt voor geen meter?

Ik heb het vinkje aangezet in de preferences.
Handmatig artwork toevoegen werkt verder perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Automatisch ophalen werkt inderdaad erg vaag, 1 album voegde ik toe en hij downloadde automatisch de album art en van het andere album vindt 'ie niks, heb allebei de albums opgezocht in de iTunes shop en ze staan er allebei in, naamgeving is ook hetzelfde bij mij als in de store.
Verder geen problemen met iTunes, is even wennen maar eenmaal gewend werkt het best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:01
Heeft er iemand een gedacht of de Nike+-sportarmband ook voor de 3G nano wordt uitgebracht? Ik zou graag een Nano gaan kopen dus ben wel even benieuwd :*) .

Volgens de BE en NL store van Apple is deze armband al geschikt voor de 3G Nano, maar volgens de COM store niet. Dus ik veronderstel dat de COM juist is?

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Duuvel schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:01:
Automatisch ophalen werkt inderdaad erg vaag, 1 album voegde ik toe en hij downloadde automatisch de album art en van het andere album vindt 'ie niks, heb allebei de albums opgezocht in de iTunes shop en ze staan er allebei in, naamgeving is ook hetzelfde bij mij als in de store.
Verder geen problemen met iTunes, is even wennen maar eenmaal gewend werkt het best goed.
Als je iets gaat toevoegen gaat iTunes automatisch kijken of er album artwork voor is ja. Bestaande artwork kan niet overschreven worden trouwens.

Voor de andere albums: Advanced > Get Album Artwork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Hobbles schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:33:
Heeft er iemand een gedacht of de Nike+-sportarmband ook voor de 3G nano wordt uitgebracht? Ik zou graag een Nano gaan kopen dus ben wel even benieuwd :*) .

Volgens de BE en NL store van Apple is deze armband al geschikt voor de 3G Nano, maar volgens de COM store niet. Dus ik veronderstel dat de COM juist is?
Deze:
http://store.apple.com/Ap...D?mco=6C04E07A&nplm=TM741
???

Die heb ik voor een 2G nano, gaat een 3G noooooit in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207146

THE_BASE schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:33:
[...]

Niemand die vind dat de iPod nano hakkerig vloeit?
Apple heeft vorige week nieuwe firmware voor de nano 3G en classic uitgebracht, deze verbeterde de UI performance. Misschien had degene waar je mee probeerde nog de oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Anoniem: 207146 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:43:
[...]

Apple heeft vorige week nieuwe firmware voor de nano 3G en classic uitgebracht, deze verbeterde de UI performance. Misschien had degene waar je mee probeerde nog de oude firmware.
Okay, nou, vanavond nog maar eens kijken. Het scrollwheel werkt ook wel erg wennen, zo klein ensowj, t.o.v. een nano 2G of de classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:08:
[...]

Voor de andere albums: Advanced > Get Album Artwork?
Ja dat deed hij dus ook niet.
Ik dacht eerst: zal wel komen door het niet-erg bekende album (Voor de kenners: Radium - In Extremist), ik dacht: die zal wel niet in de store staan, maar staat er toch echt tussen.
Heb nog wat getest en is toch alleen bij dit album dus het zal wel ergens bij mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:01
matthijst schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:13:
[...]

Deze:
http://store.apple.com/Ap...D?mco=6C04E07A&nplm=TM741
???

Die heb ik voor een 2G nano, gaat een 3G noooooit in passen.
Jep, dat is degene die ik bedoel. Is er een mogelijkheid dat Nike een 3G model uitbrengt binnen een korte periode? Of kan ik beter voor de standaard 3G armband gaan?

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Heeft er iemand iets over de ipod socks gehoord voor de ipod nano 3g?
hoeduur voor hoeveel etcetera? en wanneer hij uitkomt?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
:/
Hobbles schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:15:
[...]

Jep, dat is degene die ik bedoel. Is er een mogelijkheid dat Nike een 3G model uitbrengt binnen een korte periode? Of kan ik beter voor de standaard 3G armband gaan?
In die Nike zit ruimte voor de Nike+ ontvanger, ik weet niet of de standaard armband ook een 'gat' aan de onderkant heeft waar die ontvanger in past/door past?
Anders heb je er dus niks aan icm. Nike+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Duuvel: het binnenhalen van artwork uit de iTunes-store
gaat alleen als de tracktitels netjes van CDDB afkomen.
Bij dingen die ik zelf heb ingevoerd wil iTunes er geen
plaatje bij plakken. Ook als er rare dingen in de ID3-tag
staan kan het automagisch binnenhalen van artwork mis
gaan. Met cd's die ik zelf in iTunes rip gaat het eigenlijk
altijd meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Gluten Parody schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:15:
altijd meteen goed.
Moet je dan telkens precies die die namen kopieren en goed maken? dat is best veel werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 13:31
Kan je beter zelf een covertje erbij plakken hmm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Gluten Parody schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:15:
altijd meteen goed.
Dat zal het dan inderdaad zijn, onbekende cd kon ook niet op CDDB gevonden worden inderdaad, wist niet dat iTunes CDDB gebruikt voor artwork, ik dacht dat iTunes hierbij alleen keek naar de titel en artiest van een album en deze in de Shop opzocht. bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Was van de week nog in Hongkong en heb daar de 8gig Nano gekocht voor 150 euro en de radio remote voor 32 euro. Toch een leuke bezuiniging. :D

Had hiervoor de 8gig zwarte nano (oude variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 19:59
Ik heb ontdekt dat als de titel van het album en de naam van de artiest goed is ingevoerd iTunes over het algemeen wel de albumart kan vinden. Maar even het plaatje opzoeken op www.coveralia.com doet ook wonderen. Even in iTunes plakken en hoppa.....

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Anoniem: 219538 schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:55:
[...]

Ik heb er een week geleden ofzo een besteld; nog niet binnen helaas.

Edit: ik heb het over de Invisible Shield.
Dat kan wel even duren, ik heb hem 2 weken geleden besteld, en heb hem ook nog niet binnen.
Ze zeiden dat de het erg druk hadden, en dat de verzending dus later was gebeurd. De gratis verzend optie kan 2-3 weken duren tot ie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Limburgse-Doos schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:06:
Ik heb ontdekt dat als de titel van het album en de naam van de artiest goed is ingevoerd iTunes over het algemeen wel de albumart kan vinden. Maar even het plaatje opzoeken op www.coveralia.com doet ook wonderen. Even in iTunes plakken en hoppa.....
Ik heb er een mooie widget voor, je speelt een nummer in iTunes, opent dashboard, widget zoekt automatisch artwork voor het nummer dat iTunes aan het spelen is en past dit toe op alle nummers van die CD 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Is die widget toevallig Sing that iTune!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 23:55
Nog beter: Album Art Widget Sing that iTune kon lang niet altijd alles vinden, Album Art Widget heeft tot nog toe alles kunnen vinden :)

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik probeerde zojuist enkele foto's te uploaden naar mijn iPod maar ik krijg ze niet geopend. Deze zijn wel van het formaat jpeg en zijn zo'n 2mb groot. Kan de iPod deze niet weergeven?

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

xantos schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:30:
Ik probeerde zojuist enkele foto's te uploaden naar mijn iPod maar ik krijg ze niet geopend. Deze zijn wel van het formaat jpeg en zijn zo'n 2mb groot. Kan de iPod deze niet weergeven?
Geen problemen hier, je zet ze erop met iTunes neem ik aan?
Drag & Drop in explorer gaat niet lukken namelijk, alles moet via iTunes

[ Voor 3% gewijzigd door ijskonijn op 26-09-2007 15:48 ]

• Serena
Ik had hetzelfde probleem met mijn foto's. Hij geeft ze dan wel weer in het overzicht, maar niet in het "groot". Ik heb ze dus inderdaad met iTunes overgezet.

• xantos
  • Niet online
Limburgse-Doos schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:16:
Ik had hetzelfde probleem met mijn foto's. Hij geeft ze dan wel weer in het overzicht, maar niet in het "groot". Ik heb ze dus inderdaad met iTunes overgezet.
inderdaad..
en hoe heb jij dit opgelost?

• THE_BASE
  • Niet online
Ontopic:
Vond de Nano wel aardig, maar de Classic past beter bij me. Dan kan ik tenminste mijn hele collectie erop zetten. Dat ie wat groter is, en een wat minder display heeft, dat is dan niet anders ;)
Hmm. Ik had de classic 'n week. Nu 'n nano. De classic verkocht. Hij is gewoon te groot om even mee te nemen. En ik hoef niet m'n hele collectie mee. 8GB is genoeg. 80GB is veel. En over 10 jaar lachen we erom.

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ik kom ook even mij voorlopige ervaringen delen.

Ik heb net een 4GB iPod nano 3G mogen ontvangen en ik kan nu al zeggen dat ik het een g-e-w-e-l-d-i-g apparaat vind.

Thans had ik mijn twijfels toen het ding werd gelanceerd, ik vond hem ook strontlelijk. Maar nu ik heb in de hand houd valt het allemaal wel mee. Hij is ongelofelijk slank en is toch een stukje eleganter vormgegeven dan zijn voorganger. En zeker naast zijn grote broer voelt hij echt 'nano' aan.

Gezien ik kleine handen heb valt het clickwheel voor mij reuze mee. En het scherm vind ik ook uitmuntend, het steekt bijna je ogen uit als het op scherpte aankomt.

Het nieuwe besturingssysteem is ook een verademing. Een iPod heeft nog nooit zo hard op een Mac geleken als nu.

Werkelijk, ik ben blij met dit krijgertje :).

• Serena
inderdaad..
en hoe heb jij dit opgelost?
Ik heb het nog niet opgelost. Hoop dat iemand hier voor ons de oplossing heeft...

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Zijn er nog steeds mensen met scheve schermen? Dit heeft Apple niet aangepast he?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 15:30
Saeverix schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:28:
[...]

Tja maar dan IS hij al bij je thuis... Dus wat heb je er dan aan.
Ik heb gister gebeld met Apple over mijn scheve nano. Ze hebben gelijk een nieuwe gestuurd die vandaag binnen was (erg snel!).

Maarja zoals ik al vermoedde en aangaf aan de telefoon is deze net zo scheef als de vorige + dat deze 5/6 deukjes in de voorkant heeft :X

Ik heb toen eens naar de plaatselijke Apple Premium Reseller gebeld, en die vertelden mij dat ik gewoon even langs kon komen om hem te ruilen voor eentje zonder scheef scherm. Was totaal geen probleem.

Dat is voor mij een reden om niet nog een keer te bellen met Apple. Want die pakken gewoon een nieuwe Nano uit het rek en kijken niet of het scherm bij de nieuwe wel recht zit. En als er dan bijvoorbeeld een doos staat met 150 scheve nano's dan kun je blijven omruilen en opsturen tot je een ons weegt.

Dus mijn advies voor mensen die zeker weten een nano met een recht scherm willen: Koop hem bij een Apple Reseller zodat je zelf een rechte uit kunt kiezen. En koop dus niet via Internet. In de winkel kun je het door de verpakking heen wel zien.
Rand van het glasje voor het scherm = Zwart
Buitenste gedeelte van scherm zelf (zonder pixels) = Donkergrijs
Scherm zelf = Lichtgrijs
Als je goed in het licht kijkt kun je het makkelijk zien.

(Ik heb een rode nano. Vroeg of die ook in de winkel kwam, dat was nog niet bekend. Maar desnoods neem ik een andere kleur. Zolang ik maar een recht scherm krijg _/-\o_ )
Om hier nog even op terug te komen...

Het omruilen bleek toch niet zo gemakelijk. De iPod staat namelijk geregistreerd op mijn naam. Daarom kon hij hem niet ruilen voor een andere, maar alleen opsturen en hopen dat ik een goeie krijg. Dit komt dus op het zelfde neer als wat ze bij de Apple.nl store doen.

Toen had ik er genoeg van. Ik heb de klantenservice opgebeld. Wederom was er nog niks bekend. Ik wees hem toen op de tientallen topics op verschillende sites (en die van Apple zelf). En toen zei hij eindelijk: Ja ik denk dat dat binnenkort wel een erkend probleem wordt.

Ik zei kun jij dat niet even doorgeven aan het hoofdkantoor van Apple. Nee, daar heb ik geen verbinding mee was het antwoord.
Ik vroeg: Hoe kan ik dan een klacht indienen? Dan kan niet... 8)7

De enige manier was dat hij even met een supervisor ging praten. Maar er was een kans dat hij in de wacht kwam, en ik kon dan lekker doorbetalen aan de telefoon. Ik zei laat maar.

De laatste optie was om een brief met klacht te sturen naar hun hoofdkantoor in Ierland... Erg vaag allemaal.

Al dit gezeik heeft mij doen besluiten een iPod Touch te proberen.

Maar mocht het zo zijn dat veel van jullie een klacht willen sturen over de Scheve schermpjes dan kan dat naar dit adres:

Apple Computers International
Hollyhill Industrial Estate
Cork
Republic of Ireland

(Klopt, geen nummer bij de straat. Het schijnt een groot centraal industrieterein te zijn die de post op één plaats binnenkrijgt en zelf verder verspreid over de bedrijven.)

Hopen dat ze na een groot aantal brieven toch een grote omruilactie in gaan zetten voor alle gebruikers met scheve schermpjes...

Chookity-pok

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 12:43
Waar is dat witte stuk plastic voor, dat je in de verpakking vind?

• xantos
  • Niet online
Limburgse-Doos schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:27:
[...]

Ik heb het nog niet opgelost. Hoop dat iemand hier voor ons de oplossing heeft...
Ik heb er een paar kleiner gemaakt en dan werkt het opeens wel. :? Wellicht kan de iPod geen foto's van 2MB aan of zo...

[ Voor 8% gewijzigd door xantos op 27-09-2007 13:23 ]

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:24
ParkOverall schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:46:
Waar is dat witte stuk plastic voor, dat je in de verpakking vind?
Ik denk dat je de Dockadapter bedoeld: http://images.apple.com/i...s_dockadapter20070629.png

Er bestaan universal docks waar je elke ipod in kan doen, iedere ipod heeft een andere afmeting en daarom maken ze een adapter waardoor hij in het dock past.

Anoniem: 134805

matthijst schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:00:
:/
[...]

In die Nike zit ruimte voor de Nike+ ontvanger, ik weet niet of de standaard armband ook een 'gat' aan de onderkant heeft waar die ontvanger in past/door past?
Anders heb je er dus niks aan icm. Nike+
De standaard armband heeft een 'lipje' waarmee je de iPod vastzet. Afhankelijk of je je iPod met of zonder Nike+ kit gebruikt trek je hem aan. Ik heb hem zelf nu een aantal keer gebruikt (met Nike+ kit) en het gaat allemaal goed Alleen volume veranderen gaat met de 1/2G en Nike+ armband beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Limburgse-Doos schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:27:
[...]

Ter info..

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5380415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Saeverix schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:31:
[...]

Public of Ireland

(Klopt, geen nummer bij de straat. Het schijnt een groot centraal industrieterein te zijn die de post op één plaats binnenkrijgt en zelf verder verspreid over de bedrijven.)
Het is natuurlijk Republic of Ireland ;)

offtopic:
Het is hier (ik woon in Ierland) inderdaad normaal dat industrieterreinen geen huisnummers hebben dus daar hoef je niet ongerust over te zijn. De postbodes weten gewoon waar elk bedrijf zit. Sterker nog, in de kleinere dorpjes hebben mensen ook geen huisnummer en de postbodes moeten dan onthouden waar iedereen woont. Beetje ouderwets als je het mij vraagt maar zo gaat het hier.

Anoniem: 220212

Even een vraagje: is er een gaatje in de Ipod zodat je een neckstrap kunt gebruiken? bijvoorbeeld de creative EP635? Want ik zie hem niet...

• matthijst
Anoniem: 220212 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:58:
Even een vraagje: is er een gaatje in de Ipod zodat je een neckstrap kunt gebruiken? bijvoorbeeld de creative EP635? Want ik zie hem niet...
Nee

• Serena
Nee
Whahahahaha, dat is lekker kort en bondig....

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:39
Limburgse-Doos schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:22:
[...]

Whahahahaha, dat is lekker kort en bondig....
offtopic:
meer valt er niet te zeggen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:48
Is het mogelijk om een fototoestel leeg te halen en op de ipod te zetten zonder computer, dus dat de ipod een usbhost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
ÜberWicked schreef op zondag 30 september 2007 @ 09:27:
Is het mogelijk om een fototoestel leeg te halen en op de ipod te zetten zonder computer, dus dat de ipod een usbhost is?
Nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40084

Dat is niet waar. Weet niet of het voor 3G Ipod Nano werkt, maar op de site van Apple, in de winkel gevonden:

Aplle Ipod Camera Connector

http://store.apple.com/Ap...wo?productLearnMore=M9861

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Anoniem: 40084 schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:13:
Dat is niet waar. Weet niet of het voor 3G Ipod Nano werkt, maar op de site van Apple, in de winkel gevonden:

Aplle Ipod Camera Connector

http://store.apple.com/Ap...wo?productLearnMore=M9861
Werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet geschikt voor iPod nano.
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:54
Ik heb sinds een week ook een nano 3g, mooi ding.

Echter als ik 'm aanzet door op play te drukken hoor ik een statische "klik" in m'n oordoppen, is dat normaal? Hebben meer mensen dat? Anders ga ik ermee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:55
Net ook een iPod Nano aangeschaft (kon niet kiezen via internet dus maar via een Apple reseller in België gegaan (Easyware Leuven)

Kheb uiteindelijk gezen voor de zwarte versie :)
Knap ding zeg!

Nu aan het synchroniseren met mijn iTunes library. Straks genieten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Medjai schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:12:

Echter als ik 'm aanzet door op play te drukken hoor ik een statische "klik" in m'n oordoppen, is dat normaal? Hebben meer mensen dat? Anders ga ik ermee terug.
Yep ik heb dat ook. Doet zich ook voor als je 'm locked met het knopje op de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ja klopt, is volledig normaal. Wat er dan namelijk gebeurd, is de eerste spanning die op je oordopjes komt te staan, zodat er muizke doorheen kan. (zoals je denk ik wel weet, is muziek niks anders dan spanningsverschillen die een magneet laten bewegen, en dat deze weer de conus beweegt, die uiteindelijk de muziek genereerd ;))

Als je hier 'bang' voor bent, moet je even je oortjes een stukje uit je iPod halen, iPod aanzetten, en dan terugstoppen. Ikzelf vind dit ver overdreven en opzich kan er weinig mis mee. Ik kan het echter wel begrijpen als je super dure oordoppen hebt (€100++), dan zou ik er ook zuinig op zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165089

Ik heb nu een week mijn ipod nano, toch heb ik wat problemen ontdekt.
Als ik heel lichtjes op de linker bovenhoek van mijn clickwheel druk dan voel je dat deze niet helemaal op het apparaat ligt, en klein stukje erboven dus. Met als gevolg dat wanneer je hem daar indrukt je een dubbel klik voelt, de eerste dat je hem op het apparaat drukt en de tweede dat je de knop echt indrukt. Ik weet het, het is een beetje vaag allemaal maar beter als dit kan ik het niet uitleggen. Iemand uit mijn klas heeft hetzelfde probleem... Nog meer mensen?

Ook zit er een foutje in de software ofzo, want soms, uit het niets, begint mijn ipod ineekeer te flippen. Dan spoelt hij het hele nummer door terwijl ik nergens op druk en dat gaat zo door als ik nergens op druk tot het einde van het album :/. Ook doet een enkele keer de selectieknop het niet...

Meer mensen hier last van? Ik heb al gebeld naar de klantenservice maar die vertelde mij dat ze niet zeker wisten of dit niet zo hoorde :??? dus moest ik naar een winkel, wat ik dus binnekort ook maar is ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235081

Kan je in de apple winkel ook laten graveren? Ik heb namelijk geen zin om lang te wachten voordat ik em eindelijk heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 22:46
Nee dat kan niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85968

Heb net mijn nieuwe iPod Nano binnen.

Bij de oudere versies hadden ze van die hoesjes, zit nu dus blijkbaar helemaal niets bij..

Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

xantos schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:31:
[...]

Yep ik heb dat ook. Doet zich ook voor als je 'm locked met het knopje op de onderkant.
heb ik ook, dus lijkt me normaal ;)
heb zwarte 8 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-05 07:08

rlr

Anoniem: 235081 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:04:
Kan je in de apple winkel ook laten graveren? Ik heb namelijk geen zin om lang te wachten voordat ik em eindelijk heb!
je kan m natuurlijk altijd bij de juwelier laten graveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
vraagje over coverflow i.c.m iTunes.
Als ik een album heb van various artists, dan komt het album per artiest apart in coverflow te staan.
Dit is gans irritant, hoe kan ik er voor zorgen dat ik voor 1 album, ook maar 1 plaatje zie?

Ik heb het al geprobeerd door Album-Artiest overal hetzelfde te houden maar dat werkt niet.

Voor de rest dik tevreden, iPod quiz over eigen liedjes is echt vet! 8)

[ Voor 10% gewijzigd door ÜberWicked op 03-10-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

ÜberWicked schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:07:
Als ik een album heb van various artists, dan komt het album per artiest apart in coverflow te staan.
Dit is gans irritant, hoe kan ik er voor zorgen dat ik voor 1 album, ook maar 1 plaatje zie?

Ik heb het al geprobeerd door Album-Artiest overal hetzelfde te houden maar dat werkt niet.

Dit is een bekende bug, iTunes geeft het wel goed weer maar de iPod niet, even wachten totdat dit gefixt wordt in een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is geen vraag wat in dit topic thuishoort, maar meer in iTunes 7: Ervaringen & Discussie - Deel 2. Daar zijn ook verschillende oplossingen te vinden voor dit probleem.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Meer een Nano probleem dan iTunes probleem... Tja problemen horen misschien niet in dit topic thuis, maar een software bug op de nieuwe nano hoeft niet in het itunes topic besproken te worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

StanTheMan schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:30:
Meer een Nano probleem dan iTunes probleem... Tja problemen horen misschien niet in dit topic thuis, maar een software bug op de nieuwe nano hoeft niet in het itunes topic besproken te worden toch?
Dat niet, maar zoals Überwicked het stelt, heeft hij een probleem met coverflow in iTunes. In dat geval hoort het in iTunes 7: Ervaringen & Discussie - Deel 2. Mocht hij problemen hebben met coverflow op z'n nano, dan kan het in dit topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked

Ik heb een album waarop allemaal singles staan van verschillende artiesten, maar die is niet mooi gegroepeerd
Maak van al die nummers even een verzameling door ze allemaal te selecteren, rechtermuisknop -> Info en zet 'Verzameling' op Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221347

Daar hebben we V&A voor.

[ Voor 111% gewijzigd door Daedalus op 04-10-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 06:57
Marktplaats of V&A misschien.....

Om even terug te komen op het Coverflow probleem (probleem van de Nano zelf) bij mij worden er artiesten in gezet die helemaal geen Album illustratie hebben en die ik ook niet in Coverflow wil hebben. In Itunes hebben ze ook geen album naam oid... bekend probleem van de Nano 3G ?

[ Voor 81% gewijzigd door TheBoneCollector op 03-10-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
Daedalus schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:49:
[...]
Dat niet, maar zoals Überwicked het stelt, heeft hij een probleem met coverflow in iTunes. In dat geval hoort het in iTunes 7: Ervaringen & Discussie - Deel 2. Mocht hij problemen hebben met coverflow op z'n nano, dan kan het in dit topic.
Coverflow zit niet in iTunes maar op de iPod zelf.

Heb bovenstaande oplossing uit iTunes topic geprobeerd maar:
In albums staat het nu wel goed (Various artiesten staan gewoon onder 1 album.)
Maar bij coverflow gaat het niet goed :|
dus dat is weer jammer.. toch wachten op update denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Heb ik ook maar ik doe dan Artiest & album artiest als various artists en dan werkt het goed :) heb je 1 album 1 plaatje en al je liedjes in 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
Leoon. schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:06:
[...]

Heb ik ook maar ik doe dan Artiest & album artiest als various artists en dan werkt het goed :) heb je 1 album 1 plaatje en al je liedjes in 1 ;)
Jip maar dat is weer een work arround..
Als ik dan op artiest zoek, komt juist het ene liedje van die artiest uit een verzamel album nu net weer niet daar bij staan.
En dan moet ik de Artiest kopieren bij de liedjesnaam, want wil wel zien van die het liedje oorspronkelijk is natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ÜberWicked schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:00:
[...]

Coverflow zit niet in iTunes maar op de iPod zelf.
Er zit wel coverflow in iTunes, vandaar de verwarring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29724

Medjai schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:12:

Nou het is dat je het zegt, maar het was mij nooit opgevallen en ik heb zowel dure speakers als de wat goedkope. Maar goed. Ik heb net een keer of 10 play/pauze gedrukt en inderdaad dan hoor je een klikje maar het is echt minimaal. Als je geen topic had geopend had ik het nooit gehoord. Nu ik zo zit te typen trouwens zit ik het nog een paar keer te proberen maar hmm ik hoor toch bijna niets van een click. En met het lock knopje aanzetten of uitzetten heeft helemaal geen geluideffect tot gevolg. Ik weet niet wat ik ervan moet zeggen. Zoals ik het hoor is het een non-issue. Als het jou stoort heb je misschien toch iets defect aan je nano.

Ik heb ook nog getest door hem helemaal uit te zetten en dan via play weer aan. Inderdaad hoor je dan een klikje. Het is echter zo minimaal dat ik mijn speakertjes er zonder probleem aan durf bloot te stellen.

Eigenlijk heb je die klik met bijna alle apparaten. Zet je computer speaker boxen maar eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:54
Die klik is bij mij toch vrij luid, het stoort me eerlijk gezegt niet heel erg, en ben ook niet bang dat er iets stuk van gaat. Het is echter zo dat een ipod best een dure gadget is, en dan wil ik geen maandag ochtend product.
Bij mijn usb mp3 ding van een onbekend merk hoor ik dit nl. niet, en ik was daarom gewoon beniewd om van andere mensen te horen of dit bij een ipod normaal is. (Als dit dus normaal blijkt te zijn, geen probleem. Als het niet normaal is, misschien maar even omruilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Die klik heb ik ook, als je 'm hebt uitgezet en je zet m dan op Hold met de koptelefoon nog op hoor je het ook btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Laatst online: 20:35

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Mijn partner heeft zo'n nieuwe (3rd gen?) iPod nano red aangeschaft, met een Nike sports kit. Helaas zit daar geen armband bij, en ze heeft geen Nike schoenen.

Is er al een armband voor de nieuwe iPod beschikbaar?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Ik zou zegen doe hier even een kijkje nemen onder 'iPod-accessoires' en kom er achter dat ze er nog niet zijn, maar dat had je zelf denk ik ook al gevonden ;)

Edit: er is er wel een maar niet van Nike

Edit2: Overigens zou ik de SP nog willen uitbreiden met een stukje om video's geschikt te maken voor de Nano en het volgende is al langs gekomen:

Videora (Windows only) Werkt dit een beetje?

isquint (Mac only) Ga ik vanavond uit testen

SUPER (Windows only) Ook hier de vraag, wekt dit?

HandBrake (Windows en Mac) Heb ik gisteren uitgetest op mijn Mac en werkt erg makkelijk voor DVD's als je de tutoral die eerder is gepost volgt. Al heb ik het wel voor elkaar gekregen om het een aantal keer te laten crashen bij het veranderen van de te encoderen resolutie.

Ik ben Windows loos thuis en zou daarom nog wat meningen willen horen over de Windows varianten of het lekker werkt of niet.

[ Voor 72% gewijzigd door teun-v op 05-10-2007 16:11 ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Laatst online: 20:35

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Die heb ik gezien, maar ik zie er geen een voor iPod nano 3rd gen. Of mis ik wat (ik zit op een hele langzame verbinding, dus het zou kunnen...)

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.