[iPod Nano 3G] Discussies en ervaringen

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 54.169 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Misschien dat deze wat is, volgens de beschrijving moet het passen met een 3e gen iPod en Nike+

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
teun-v schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:47:
Edit2: Overigens zou ik de SP nog willen uitbreiden met een stukje om video's geschikt te maken voor de Nano en het volgende is al langs gekomen:
Ik gebruik zelf VisualHub (voor Mac), werkt perfect en lekker simpel en kan in tegenstelling tot Handbrake ook DivXjes omzetten (Handbrake doet alleen DVD's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb 2 vraagjes.
1. Ik heb de game sudoku aangeschaft maar die heeft geen thumbnail als ik in de games menu ben. Hoe kan ik die toevoegen?
2. Ik heb 2 podcast waar ik op geabonneerd ben, 1 ervan komt bijna dagelijks uit en de andere 1 maal per week. als ik dat wil op de ipod zetten, de ene selecteren de laatste 5 en dan de andere de laatse, dan zijn de 5 andere weg, als ik dit wil moet ik van de beide de laatste 5 doen. Er moet een andere manier zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
teun-v schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:56:
Resetten van je iPod
Als je iPod vast is gelopen of als hij niet lekker draaid, kan je hem eenvoudig resetten. Met resetten doe je niks anders dan opnieuw opstarten, al je gegevens en instellingen zullen gespaard blijven. Sommige (kleine) instellingen zijn wel weg, ik geloof alleen je shuffle/repeat settings.
Resetten doe je door 5 seconden lang Center+Menu ingedrukt te houden. Je ziet daarna een zwart scherm met het witte appeltje, is hij even aan het nadenken en dan sta je weer in het hoofdmenu! *geen idee of dit nog zo is, gaat ik nazoeken
Werkt nog steeds zo :). M'n Nano deed 't zojuist niet meer (gaf corrupte covers weer en startte nummers niet). Reset heeft 't probleem opgelost. Enige wat ik kwijt was, waren wat (zelf geselecteerde) items in het hoofdmenu, maar da's niet schokkend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teun-v schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:14:
Misschien dat deze wat is, volgens de beschrijving moet het passen met een 3e gen iPod en Nike+
Deze past met de 3G Nano, en de Nike+ kit. Uit eigen ervaring kan ik wel melden dat het aanpassen van het volume tijdens het gebruik niet echt gemakkelijk gaat. Je moet wel hard drukken en dan loop je het risico dat je een nummer voor/achter uit gaat of zelfs teruggaat naar het menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
LePlatDuJour269 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:49:
Mijn partner heeft zo'n nieuwe (3rd gen?) iPod nano red aangeschaft, met een Nike sports kit. Helaas zit daar geen armband bij, en ze heeft geen Nike schoenen.

Is er al een armband voor de nieuwe iPod beschikbaar?
Ze hebben inmiddels een klein houdertje ontworpen om de sensor in te doen, zodat je niet aan de Nikes bent toegewezen.

Kijk maar eens onder deze link:

http://cgi.ebay.nl/RunAwa...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
teun-v schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:47:

Edit2: Overigens zou ik de SP nog willen uitbreiden met een stukje om video's geschikt te maken voor de Nano en het volgende is al langs gekomen:
Ik gebruik sinds deze week iStudio 2. Makkelijker kan het niet. DVD erin proppen en op start duwen. Klaar!!!! Was toevallig deze week in de aanbieding bij de Mediamarkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Serena op 07-10-2007 10:32 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
Nieuwe firmware 1.0.2 is beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de nieuwe firmware 1.0.2 is zijn helaas niet alle problemen opgelost. (Vind het jammer dat Apple daar zo lang voor nodig heeft.)

Albums die zijn aangemerkt als compilations worden nu wel als een enkel album weergegeven bij cover flow. En volgens mijn worden die albums simpelweg achteraan gezet. (iTunes zet ze namelijk bij artiesten met de V, van Various Artists.) Ik heb echter ook A State of Trance 2007 gekocht van Album van Buuren, en die is niet aangemerkt als compilation maar heeft wel 'Armin van Buuren' als album artist. Toch wordt deze nog steeds niet gegroepeerd als in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
First of all:

Er is een update 1.0.2 voor de iPod nano en iPod classic.

Daarnaast heb ik mijn nano gesynced met iTunes. Alleen krijgen alle nummers en albums, de covers mee die ik in iTunes heb. Dat is niet zo gek.

Alleen de nummers die in iTunes bij een album horen (en dus een cover hebben) en ik los, dus zonder album overzet, krijgen ook een cover, zelfs al geef ik aan dat het niet bij een album hoort. Cover ook verwijderd via info.

Heel vreemd dus, iemand een idee?

De update heeft mijn probleem opgelost. En die van velen. Alleen covers die bij een album horen, hebben nu een cover in Cover Flow.

Wat ik dus gedaan heb: Albums een cover laten geven via Music Store en de losse nummers hebben als album: No Album en als artiest Diverse Artiesten. :)

[ Voor 23% gewijzigd door THE_BASE op 07-10-2007 17:43 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb de aanschaf uitgesteld in verband met schermpjes die veel scheef zaten. Op Apple.com loopt een discussie, en het lijkt erop dat alles van week 38 (en waarschijnlijk nieuwer ook) wel goed is. Vandaar een kleine poll om te kijken of dat hier ook zo is, en ook om te kijken of er uberhaupt al week 38's in Nederland verkrijgbaar zijn.

De week van je productie kun je afleiden uit het serienummer. Het derde karakter is een 7, en de twee opvolgende karakters geven dan het weeknummer aan (Serial N° --735------ is van week 35).

Poll: Zit jouw Nano 3G scherm scheef?
Ja, ouder dan week 38
Nee, ouder dan week 38
Ja, week 38 of nieuwer
Nee, week 38 of nieuwer
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=235644&layout=1&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GlowMouse schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:50:
Ik heb de aanschaf uitgesteld in verband met schermpjes die veel scheef zaten. Op Apple.com loopt een discussie, en het lijkt erop dat alles van week 38 (en waarschijnlijk nieuwer ook) wel goed is. Vandaar een kleine poll om te kijken of dat hier ook zo is, en ook om te kijken of er uberhaupt al week 38's in Nederland verkrijgbaar zijn.

De week van je productie kun je afleiden uit het serienummer. Het derde karakter is een 7, en de twee opvolgende karakters geven dan het weeknummer aan (Serial N° --735------ is van week 35).

Poll: Zit jouw Nano 3G scherm scheef?
Ja, ouder dan week 38
Nee, ouder dan week 38
Ja, week 38 of nieuwer
Nee, week 38 of nieuwer
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Hmmz, foutje. Mijn nano is van week 36 (productiedatum), maar zit niet scheef. Ik heb wel een classic gehad, wat scheef zat.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:08
Ik heb een vraagje over de nano V3 en Windows 2000. Onder "Windows system requirements" staat Windows Vista or Windows XP, en iTunes 7.4 d.w.z. geen W2000. Heeft iemand al eens geprobeerd de nano te gebruiken met iTunes 7.3.2 (de laaste versie die je kunt installeren onder Windows 2000)?

Windows 2000 Pro werkt goed op wat oudere hardware, so why change? Okee, het is niet wat Microsoft wil natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een rode nano met gegraveerde achterkant die scheef zit, weet iemand hoe je hem kunt terug ruilen, waarbij ik dezelfde ipod krijg maar dan met rechte scherm? want hij is niet verkrijgbaar in de winkel namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
Bel Apple eens op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Mijn zusje heeft een behoorlijk groot probleem met haar nieuwe Nano 8Gb. Hij heeft 3 dagen goed gewerkt, maar nu wordt hij niet meer in windows of itunes getoond. Bij apparaatbeheer is hij nog te vinden als "USB DFU apparaat". Ook op m'n Macbook wordt hij niet getoond in Itunes of op de desktop. Ook daar wordt hij enkel in systeemprofiler gevonden als USB DFU apparaat.

Weet iemand wat er aan de hand is, en een eventuele oplossing? Ik heb hem al proberen te resetten, maar meer kan ik niet doen, want hij wordt dus niet in Itunes herkend. Via google kwam ik erachter dat er voor de Shuffle een Repair programma bestaat om het "USB DFU" probleem op te lossen, maar voor de Nano vind ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:07
Bart Meerdink schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:22:
Ik heb een vraagje over de nano V3 en Windows 2000. Onder "Windows system requirements" staat Windows Vista or Windows XP, en iTunes 7.4 d.w.z. geen W2000. Heeft iemand al eens geprobeerd de nano te gebruiken met iTunes 7.3.2 (de laaste versie die je kunt installeren onder Windows 2000)?

Windows 2000 Pro werkt goed op wat oudere hardware, so why change? Okee, het is niet wat Microsoft wil natuurlijk...
Ik vrees dat je pech hebt.. Ik spreek niet uit ervaring, maar 9/10 keer zijn die updates júist om die nieuwe serie iPod's te herkennen.. Je kan het eens bij een apple-center proberen, die hebben veel meer ervaring met dit soort verhalen.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
@stevenP Bedankt voor de reaktie. Ik denk dat ze bij apple niet gaan zeggen dat het werkt, anders moeten ze het supporten. Er bestaan wel alternatieven voor iTunes geloof ik, maar of die handig zijn? Nog maar even rustig denken erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
@forza Misschien een update onderbroken? Zit gelukkig nog ruim garantie op.

In http://www.macintosh-forum.de/thread.php?threadid=11625 staat:

ich naiver idiot hab den ipod entfernt weil ich dachte die firmware aktualisierung sei abgeschlossen... traurig

ich kann ihn anschliessen, aber der PC erkennt nur ein USB DFU Device (ist für Firmware zuständig). Demnach weiss der ipod nicht mehr welche Firmware er hat :S

Hoffe das er sich in 2-3 Tagen selber an die erste Firmware erinnert (sowie beim BIOS, das ursprüngliche kann nicht gelöscht werden.) ansonsten bin ich wieder ohne iPOd xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Update 1.0.2 gisteren geinstalleerd op de iPod, het cover flow probleem is nu opgelost :)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Bart Meerdink schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:21:
@stevenP Bedankt voor de reaktie. Ik denk dat ze bij apple niet gaan zeggen dat het werkt, anders moeten ze het supporten. Er bestaan wel alternatieven voor iTunes geloof ik, maar of die handig zijn? Nog maar even rustig denken erover.
Dit is zeker waar, maar als je naar een reseller gaat (lees: geen media markt / dixons o.i.d.) dan kunnen ze vaak toch wat meer 'vrij' zijn in informatie. Ik weet bijvoorbeeld dat hier in Den Haag een iFactor (official apple-center) en LJS, een los bedrijfje dat puur apple verkoopt. Bij deze laatste kunnen ze je vaak al een stuk meer vertellen / laten zien, omdat ze niet direct instaan vanuit de producent van het product. Je kan bijvoorbeeld al met een iPhone spelen bij deze winkel, terwijl dit bij een 'normale' Apple-store nog uitgesloten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:26

Pronk

Koffie?

Na de 1.0.2 update is dus gelukkig de vervelende coverflow bug opgelost.

Maar ik heb nog 1 klein puntje/probleempje. Ik heb dus een album met daarop various artists. Deze krijgt nu dus netjes 1 cover in coverflow. Maar onder het cover staat nu de naam van het album en de naam van de eerste artiest (op alfabet) van het album i.p.v. 'various artists'.

Is hier misschien ook nog een oplossing/workaround voor?

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Hmm dit klopt inderdaad, was mij nog niet opgevallen, hij zet bij het album inderdaad de artiest van de eerste track, en niet wat bij Album-Artiest staat (deze staat zeker weten op "Various").

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Ben bezig met het kiezen tussen een Nano of de Touch, maar wil graag ondersteuning bij het maken van mijn keus.

In eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar de Nano, aangezien deze kleiner en voordeliger is dan de Touch. De Touch is natuurlijk ook erg mooi, aangezien deze een groot scherm heeft (interessant omdat ik ook films wil kijken op mijn iPod) en waarschijnlijk meer mogelijkheden door WiFi en Internet.

Hebben jullie misschien goede argumenten waarvoor ik voor de Nano moet gaan i.p.v. de Touch of juist andersom?

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:00
Maniac schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:55:
Hebben jullie misschien goede argumenten waarvoor ik voor de Nano moet gaan i.p.v. de Touch of juist andersom?
Ga je Wifi veel gebruiken op die Touch? En wat is je dit waard? Als je daar 100-150€ voor over hebt, zou ik voor de Touch gaan. Video's bekijken kan even goed op de Nano, weliswaar wat kleiner maarja. De vraag is hoe vaak je het denkt te gaan gebruiken, en wat je er voor over hebt.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Als je echt denkt films te gaan kijken op het apparaatje, dan heeft de Touch met het grotere scherm (en evt 16GB) wel de voorkeur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

StanTheMan schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 07:49:
Als je echt denkt films te gaan kijken op het apparaatje, dan heeft de Touch met het grotere scherm (en evt 16GB) wel de voorkeur toch?
En als ik dan als derde element de iPod Video (60 gig) erbij pak. Daar heb je natuurlijk veel meer ruimte. Wat is het grote nadeel van deze iPod tenopzichte van de Nano en Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:42
Touch heeft wifi internet, das wel geinig voor thuis...
En ik gok dat de touch een groter scherm heeft?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Maniac schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:55:
Ben bezig met het kiezen tussen een Nano of de Touch, maar wil graag ondersteuning bij het maken van mijn keus.

In eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar de Nano, aangezien deze kleiner en voordeliger is dan de Touch. De Touch is natuurlijk ook erg mooi, aangezien deze een groot scherm heeft (interessant omdat ik ook films wil kijken op mijn iPod) en waarschijnlijk meer mogelijkheden door WiFi en Internet.

Tja, het licht toch echt aan je zelf waar je de voorkeur voor hebt. De meeste argumenten heb je zelf al genoemd (formaat, formaat scherm, wifi). Daarbij moet je denk in dan ook de volgende vragen voor je zelf beantwoorden:

Kom ik vaak op plekken waar ik wifi toegang heb of is dat alleen thuis? In mijn geval kom ik zelden op plekken waar wifi dekking is waar ik gebruik van kan maken. eigenlijk de enige uitzondering hier op is op sommige stations waar ik te kort ben om de moeite te nemen om even mail op te halen of te gaan surfen op internet (evaring met mijn pda). Thuis pak ik dan wel mijn macbook, gewoon toetsenbord en normaal scherm, surft makkelijker en mail schrijven gaat gewoon sneller.

Voor de grote van het scherm: hoe vaak ga ik video kijken, waar hoelang. Als je dagelijks een 2 keer per dag anderhalf uur in de trein zou zitten kan ik me wel voorstellen dat je wat entertainment op formaat bij je wilt hebben. Maar voor 2 keer in de week een half uurtje kan ik me wel vermaken met iets kleiners en ook als het alleen muziek is. Voor thuis heb ik ook hier weer een mooie 26" tv staan waarmee lekker onderuitgezakt op de bank heerlijk een film goed kan bekijken.

Verder argumenten voor eventueel de 16GB tutch variant licht ook helemaal aan je zelf. 8GB is voldoende om meer video mee te nemen dan je met een accu lading kan bekijken. kortom, het licht helemaal aan je zelf hoe, hoe vaak en waar je hem gaat gebruiken
Maniac schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:38:
[...]

En als ik dan als derde element de iPod Video (60 gig) erbij pak. Daar heb je natuurlijk veel meer ruimte. Wat is het grote nadeel van deze iPod tenopzichte van de Nano en Touch?
Het enige nadeel van de iPod Classic (video) is het gewicht en de bewegende delen in de HD tenopzichte van bijden en de groote tenopzichte van de Nano. Ook hier geld persoonlijke voorkeur zal moeten gaan bepalen wat voor jou het beste is.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ook het volgende probleem na de firmware update;

bij het afspelen van mijn video's zit sinds de update naar 1.02 aan de rechterkant van het schermpje een (verticale) irritante grijze balk (ongeveer 3mm dik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:59:
heeft iemand ook het volgende probleem na de firmware update;

bij het afspelen van mijn video's zit sinds de update naar 1.02 aan de rechterkant van het schermpje een (verticale) irritante grijze balk (ongeveer 3mm dik).
Geen last van, heb verschillende resolutie films erop staan.

Coverflow werkt bij mij nu ook goed met verzamelalbums :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owh ok thanx, heb ik weer ;-)

heb het ff getest en hij doet het mn bij de hogere reoluties, een naar mp4 omgezet you-tube filmpje toont ie zonder grijze balk.......... toch vreemd, voor de upgrade was 'r niks aan de hand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
teun-v schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:53:
[...]

Tja, het licht toch echt aan je zelf waar je de voorkeur voor hebt. De meeste argumenten heb je zelf al genoemd (formaat, formaat scherm, wifi). Daarbij moet je denk in dan ook de volgende vragen voor je zelf beantwoorden:
Netjes toegelicht :) Maar toch ook nog even mijn 'visie':

Nano
Lekker klein, puur te gebruiken om een muziekje aan te zetten en vervolgens in een zak te laten gleiden. Filmpje kijken kan best, als je rustig ergens zit o.i.d... Ikzelf vind het een wat (te) klein scherm hiervoor en zal het ook niet veel gaan gebruiken.
+ Super klein, past overal
- Max 8Gb, is dit wel genoeg? (voor mij is dit prima)

Classic
Het grote tegenargument - bewegende delen - vind ik onzin. Ik gebruik nu al een jaar of 4 een 'normale' iPod en heb nog nooit hinder gehad bij deze onderdelen. Als je veel van muziek / playlists switched kost het je wat meer batterij (normaal buffert hij ongeveer 15minuten vooruit en schakelt dan de HDD uit. Ga je zoeken, moet hij opstarten om dat weer te bufferen). Verder is het schermpje iets groter dan de Nano, al wat meer geschikt voor filmpjes dus.
+ Grote HDD, lekker veel ruimte
+ Langste batterijduur
- Formaat in je broekzak (voor mij de bottleneck)

Touch
Volgens mij is de touch té veel een gadget.. Het is hardstikke gaaf, dat aanraken, maar ik vrees dat dit na een week niet meer interessant is, en dat je hem dan gewoon als iPod Nano gebruikt: muziekje aanzetten en wegstoppen. Een ander verhaal wordt het als je vaak Wifi in de buurt hebt, of - zoals eerder genoemd - veel tijd in (bijvoorbeeld) het OV verspild, misschien een filmpje wil kijken. Daar integen is het wel een flinke klap duurder, terwijl dat ding alleen maar logger wordt. Ik fiets nu dagelijks met een 'gewone' iPod in mijn broekzak, wat soms toch gaat irriteren. Ik ben er nu best wel aan gewend, maar een Nano'tje is natuurlijk perfect! Een Touch heeft (nagenoeg) de zelfde afmetingen als een Classic, is dus nog flink groot in je broekzak. Het enige voordeel is dus het scherm en WiFi, overweeg dit goed!
+ Groot scherm, aaibaar
- Veel te duur, 8Gb voor 300 euro.. (vind ik)
- Afmetingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
stevenP schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:05:
[...]

Netjes toegelicht :) Maar toch ook nog even mijn 'visie':

Nano
Lekker klein, puur te gebruiken om een muziekje aan te zetten en vervolgens in een zak te laten gleiden. Filmpje kijken kan best, als je rustig ergens zit o.i.d... Ikzelf vind het een wat (te) klein scherm hiervoor en zal het ook niet veel gaan gebruiken.
+ Super klein, past overal
- Max 8Gb, is dit wel genoeg? (voor mij is dit prima)

Classic
Het grote tegenargument - bewegende delen - vind ik onzin. Ik gebruik nu al een jaar of 4 een 'normale' iPod en heb nog nooit hinder gehad bij deze onderdelen. Als je veel van muziek / playlists switched kost het je wat meer batterij (normaal buffert hij ongeveer 15minuten vooruit en schakelt dan de HDD uit. Ga je zoeken, moet hij opstarten om dat weer te bufferen). Verder is het schermpje iets groter dan de Nano, al wat meer geschikt voor filmpjes dus.
+ Grote HDD, lekker veel ruimte
+ Langste batterijduur
- Formaat in je broekzak (voor mij de bottleneck)

Touch
Volgens mij is de touch té veel een gadget.. Het is hardstikke gaaf, dat aanraken, maar ik vrees dat dit na een week niet meer interessant is, en dat je hem dan gewoon als iPod Nano gebruikt: muziekje aanzetten en wegstoppen. Een ander verhaal wordt het als je vaak Wifi in de buurt hebt, of - zoals eerder genoemd - veel tijd in (bijvoorbeeld) het OV verspild, misschien een filmpje wil kijken. Daar integen is het wel een flinke klap duurder, terwijl dat ding alleen maar logger wordt. Ik fiets nu dagelijks met een 'gewone' iPod in mijn broekzak, wat soms toch gaat irriteren. Ik ben er nu best wel aan gewend, maar een Nano'tje is natuurlijk perfect! Een Touch heeft (nagenoeg) de zelfde afmetingen als een Classic, is dus nog flink groot in je broekzak. Het enige voordeel is dus het scherm en WiFi, overweeg dit goed!
+ Groot scherm, aaibaar
- Veel te duur, 8Gb voor 300 euro.. (vind ik)
- Afmetingen
Ik heb 2 normale iPods gehad waarvan 1 een g5 video, heb een paar weken een oude nano gehad en heb nu een touch gekocht.Ik vind het geen gadget, hij is dun, makkelijk in gebruik en browsen is geweldig. Verder zal ik ook zeker gebruik maken van de calender. Ben het niet met je eens, de touch verdient meer plus punten. Eigenlijk vind ik dat je hem niet met een andere ipod kunt vergelijken...

Getypt vanaf mijn touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Inderdaad, zie het meer als een PDA met muziek als centraal beeldpunt..
Ik vind het ook niet echt in het rijtje van de iPods passen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:28
Idd zo zit ik ermee te msnen op school, niet echt iets dat op een ipod thuishoort toch? Ben er erg blij mee iig en voldoet geheel aan mijn verwachtingen als ipod en als mini pda. Het formaat is nog iets kleiner dan de ipod video en die zat mij ook al nooit in de weg.

Getypt vanaf de touch :D

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ook ik heb mijn iPod geupdate naar de nieuwe firmware. Nu weet ik niet of het hieraan ligt, maar heb wel iets vreemds....

Ik heb 2 cd's van Queen erop staan, greatest hits 1 en 2. Cd1 staat in de coverflow netjes op alfabet en dus bij de q, de tweede cd staat echter helemaal achteraan.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Limburgse-Doos schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:06:
Ook ik heb mijn iPod geupdate naar de nieuwe firmware. Nu weet ik niet of het hieraan ligt, maar heb wel iets vreemds....

Ik heb 2 cd's van Queen erop staan, greatest hits 1 en 2. Cd1 staat in de coverflow netjes op alfabet en dus bij de q, de tweede cd staat echter helemaal achteraan.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Is de 2e cd soms als Compilatie getagged?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

@stevenP, @FerdiV, @bokkow, @Kaspers:

Bedankt voor het goede commentaar!

Ik denk dat ik voor de Nano (8gb) ga. Heb even zitten denken hoe vaak ik een filmpje zal gaan kijken op mijn iPod en ik denk dat ik dit alleen op de heenreis van een vakantie zal doen. Verder heb ik een HTC Touch, waarop ik Internet (via WiFi en UMTS), mijn kalender en email op bekijk. Het zou voor mij dus betekenen dat ik de Touch alleen neem voor zijn aaibaarheid en het grote scherm (op de heenreis van de vakantie) en gadgetstatus. Als ik de Touch zo zie ben ik meteen verkocht, maar er een dubbele agenda (in de Touch en op mijn HTC) op na houden lijkt me niet handig.

In een opwelling zou ik erg snel voor de Touch gaan, maar door jullie commentaar heb ik bewust en tevreden besloten voor de Nano te gaan. Nu maar snel scoren dat ding!

PS: hoeveel gigabyte kost een film van 1,5 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Maniac schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:14:

PS: hoeveel gigabyte kost een film van 1,5 uur?
Dat is afhankelijk van een aantal factoren, zoals compressie. Reken voor een film van 1,5 uur in 320x240 formaat ergens tussen 300 en 500 MB.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Tourniquet schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:43:
[...]

Is de 2e cd soms als Compilatie getagged?
Dat was het!!!! Thnx!!!

[ Voor 19% gewijzigd door Serena op 13-10-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik heb gister een nano 3G 8gb gekocht, maar nu ben ik op zoek naar een goede screenprotector / full body protector. Iemand een idee waar ik die kan krijgen?

(Ze staan op samenkopen.net, maar die leveren pas in november :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
zandpaddo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:36:
ik heb gister een nano 3G 8gb gekocht, maar nu ben ik op zoek naar een goede screenprotector / full body protector. Iemand een idee waar ik die kan krijgen?

(Ze staan op samenkopen.net, maar die leveren pas in november :()
Hmm, ik zit zelf ook te kijken naar zoiets ja.. Ik vrees dat ik de originele van Shieldzone.com ga bestellen, die zijn erg goed aangeschreven (o.a. iLounge A- rating). voor net geen 20dollar te koop, gratis verzenden. Alleen moet het wel uit de VS komen, dus reken op een week of 2 a 3.. Er kan ook voor express worden gekozen, alleen komen er dan tonnen aan verzendkosten bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
ik heb een brando screenprotector, perfect, stevig en onzichtbaar als je alleen het scherm wilt beschermen... (en dat is voor mij het belangrijkste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

StanTheMan schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:32:
ik heb een brando screenprotector, perfect, stevig en onzichtbaar als je alleen het scherm wilt beschermen... (en dat is voor mij het belangrijkste)
En waar heb je de brando besteld? Ik wil deze ook graag bestellen. Altijd goede ervaringen gehad met dit merk voor mijn telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Gewoon bij zijn eigen winkel. Dit heb ik vaker gedaan, gewoon met je creditcard, en ongeveer 4 werkdagen later heb je hem in de bus.
Mocht het fout gaan, dan mail je even en stuurt ie kostenloos weer een nieuwe, dus prima service. Ook ik heb goede ervaringen met zijn spul op telefoons, voor de Nano 3G is ie ook top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

StanTheMan schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:25:
Gewoon bij zijn eigen winkel. Dit heb ik vaker gedaan, gewoon met je creditcard, en ongeveer 4 werkdagen later heb je hem in de bus.
Mocht het fout gaan, dan mail je even en stuurt ie kostenloos weer een nieuwe, dus prima service. Ook ik heb goede ervaringen met zijn spul op telefoons, voor de Nano 3G is ie ook top!
Geweldig! Hij is besteld!

Wat een top speler zeg. Heb hem nu sinds vrijdag en hij bevalt echt enorm. Heb het weekend even een Airwolf DVDtje op de iPod geknald. Gaat echt super en ziet er erg netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik heb inmiddels ontdekt dat sinds de nieuwe firmware alles ook fijn werkt met verzamelcd's zoals hitzone en dergelijke. Het enige "probleem" dat ik nu ondervind is dat bij de cd de artiest van het 1e liedje wordt weergegeven en niet "diverse artiesten" zoals in iTunes zelf. Bugje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Maniac schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:10:
[...]

Geweldig! Hij is besteld!

Wat een top speler zeg. Heb hem nu sinds vrijdag en hij bevalt echt enorm. Heb het weekend even een Airwolf DVDtje op de iPod geknald. Gaat echt super en ziet er erg netjes uit!
Wat voor software gebruik je voor het converteren van dvd -> ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
zandpaddo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:29:
[...]

iPod Studio 2 werkt echt perfect!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoesjes van de 3G komen er zo te zien ook al flink in, een maatje moest het maar doen met iPod socks.. Bij de Applestore is er een nieuwe armband. Jammer dat hij niet met de nike+ kit kan, maar met wat prutsen past alles.
O, wacht hier meer. Leer! >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
stevenP schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:27:
[...]

Ik vrees dat je pech hebt.. Ik spreek niet uit ervaring, maar 9/10 keer zijn die updates júist om die nieuwe serie iPod's te herkennen.. Je kan het eens bij een apple-center proberen, die hebben veel meer ervaring met dit soort verhalen.
Nog even terugkomen op mijn vraag over de nano 3G onder Windows 2000: ik heb gemerkt dat iTunes 7.3 met de melding komt dat dat je iTunes 7.4 moet installeren. Die loopt echter niet onder Windows 2000 dus dat is einde verhaal. Apple verkoopt blijkbaar al genoeg zonder zich om de Windows 2000 gebruikers te hoeven bekommeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bart Meerdink schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:10:
[...]
Apple verkoopt blijkbaar al genoeg zonder zich om de Windows 2000 gebruikers te hoeven bekommeren...
En gelijk hebben ze. Compatibiliteit kent zijn grenzen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
Cubix schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:20:
[...]

En gelijk hebben ze. Compatibiliteit kent zijn grenzen. :P
Tja, zo probeert men kunstmatig de consument te dwingen nieuwe hardware te kopen terwijl de oude op zich nog voldoet. Leve de consumptiemaatschappij. In de kern is Windows er sinds Windows 2000 nauwelijks op vooruit gegaan (okee, patches en nieuwere versies van IE, .NET, drivers etc). Ik zie geen reden waarom een applicatie plotseling (7.3 -> 7.4) niet meer op Win2000 zou lopen, anders dan dat men dat bewust blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

zandpaddo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:29:
[...]
Heb nu Cucusoft iPod Video converter getest. Werkt erg gemakkelijk en kan ook andere videobestanden converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Het scheelt aanzienlijk in supportkosten om een dergelijk oud OS niet te ondersteunen, al is het technisch mogelijk maken een peuleschil.
Bart Meerdink schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:15:
[...]

Tja, zo probeert men kunstmatig de consument te dwingen nieuwe hardware te kopen terwijl de oude op zich nog voldoet. Leve de consumptiemaatschappij. In de kern is Windows er sinds Windows 2000 nauwelijks op vooruit gegaan (okee, patches en nieuwere versies van IE, .NET, drivers etc). Ik zie geen reden waarom een applicatie plotseling (7.3 -> 7.4) niet meer op Win2000 zou lopen, anders dan dat men dat bewust blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gistermiddag de nieuwe Nano gekocht, omdat mijn oude (1e gen) de geest had gegeven. Toen ik hem aansloot op mijn desktop pc maakte hij keurig verbinding, en begon te synchroniseren. Ook gaf hij aan dat er een firmware update was dus deze heb ik uitgevoerd. Daarba heb ik de batterij helemaal opgeladen. Vervolgens ben ik lekker muziek gaan luisteren totdat de batterij leeg was. Nu wil ik heb dus weer aansluiten op mijn pc om hem op te laden, alleen nu gebeurd er dus helemaal niets... de iPod geeft geen teken van leven. Ook iTunes reageerd niet op het aansluiten van de iPod. Dus toen heb ik het met de kabel geprobeerd van de oude nano. zelfde probleem. Toen heb ik de nieuwe nano met de nieuwe (en later ook de oude) kabel op een laptop aangesloten waar ook iTunes op staat. Zelfde verhaal. Ook met een netstroom adapter gebeurd er niks. Ik krijg hem dus met geen mogelijkheid meer aan de praat. Ook als ik een reset wil uitvoeren gebeurd er echt helemaal niets. Beide versies van iTunes zijn overigens volledig bijgewerkt.

Heeft iemand van jullie een idee wat er aan de hand is? Ik wilde de supportdesk bellen maar die zijn pas 10:00 uur open op zaterdag. Anders ga ik zo snel mogelijk naar Dixons terug. Het kan toch niet zo zijn dat deze ook al de geest gegeven heeft?

Mijn vorige Nano wilde ook al niet meer opladen, vandaar dat ik een nieuwe heb gekocht... Heb er dus nu al spijt van :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Heb je eens geprobeerd om hem te resetten? Menu en Centerbutton enkele seconden tegelijk ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat had ik ook al geprobeerd, maar dan gebeurd er ook totaal niets.
Heb het ook even in de post gezet nu voor een duidelijker beeld. thanks.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:37:
Ik heb gistermiddag de nieuwe Nano gekocht, omdat mijn oude (1e gen) de geest had gegeven. Toen ik hem aansloot op mijn desktop pc maakte hij keurig verbinding, en begon te synchroniseren. Ook gaf hij aan dat er een firmware update was dus deze heb ik uitgevoerd. Daarba heb ik de batterij helemaal opgeladen. Vervolgens ben ik lekker muziek gaan luisteren totdat de batterij leeg was. Nu wil ik heb dus weer aansluiten op mijn pc om hem op te laden, alleen nu gebeurd er dus helemaal niets... de iPod geeft geen teken van leven. Ook iTunes reageerd niet op het aansluiten van de iPod. Dus toen heb ik het met de kabel geprobeerd van de oude nano. zelfde probleem. Toen heb ik de nieuwe nano met de nieuwe (en later ook de oude) kabel op een laptop aangesloten waar ook iTunes op staat. Zelfde verhaal. Ook met een netstroom adapter gebeurd er niks. Ik krijg hem dus met geen mogelijkheid meer aan de praat. Ook als ik een reset wil uitvoeren gebeurd er echt helemaal niets. Beide versies van iTunes zijn overigens volledig bijgewerkt.

Heeft iemand van jullie een idee wat er aan de hand is? Ik wilde de supportdesk bellen maar die zijn pas 10:00 uur open op zaterdag. Anders ga ik zo snel mogelijk naar Dixons terug. Het kan toch niet zo zijn dat deze ook al de geest gegeven heeft?

Mijn vorige Nano wilde ook al niet meer opladen, vandaar dat ik een nieuwe heb gekocht... Heb er dus nu al spijt van :(
Aanvulling hierop.

Zojuist contact gehad met de Apple Service Desk over deze zaak. Hij vroeg hoelang de batterij mee ging na de eerste keer opladen. Bij mij was dit iets meer dan 3 uur. Dit was volgens hem ook echt veel te kort. Zijn conclusie is dan ook, een rotte batterij. Hij adviseerde mij direct terug te gaan naar Dixons, omdat ze mij dan misschien direct een andere iPod meegeven. Anders moet de iPod in reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:29:
[...]

Aanvulling hierop.

Zojuist contact gehad met de Apple Service Desk over deze zaak. Hij vroeg hoelang de batterij mee ging na de eerste keer opladen. Bij mij was dit iets meer dan 3 uur. Dit was volgens hem ook echt veel te kort. Zijn conclusie is dan ook, een rotte batterij. Hij adviseerde mij direct terug te gaan naar Dixons, omdat ze mij dan misschien direct een andere iPod meegeven. Anders moet de iPod in reparatie.
Je batterij zou ook 24 uur mee moeten gaan.. dus dat is niet echt goed nee.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Dat is balen!!!!
Hopen voor je dat je een nieuwe mee krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn échte hoesjes! Iemand ervaring met deze shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand z'n iPod nano al eens op de tv aangesloten? Ik heb hier nog een Apple iPod AV kabel liggen, destijds gekregen bij m'n iPod Photo, maar m'n iPod blijft maar zeggen dat ik een AV cable moet aansluiten. Zover ik kan zien op de Apple site, is deze AV kabel compatible met de nano. Iemand enige ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een week een nieuwe 8GB ipod nano..

ongeveer de helft van alle muziek die ik erop zet speelt ie niet af! doet net alsof ie gaat spelen maar blijft gewoon de hele tijd op 0:00 staan. leest wel de tag uit etc, naam laat ie netjes zien. als dit gebeurt altijd per album, als 1 nummer het doet doet heel het album het goed , en vise versa..
heb dus het idee dat het aan de encoding van de muziek ligt , maar zijn allemaal gewoon .mp3s met lame gemaakt. instellingen kunnen wel natuurlijk anders gestaan hebben, nog niet genoeg tijd gehad omdat te achterhalen.

maar zijn er meer mensen met het zelfde probleem ??
firmware geupgrade naar 1.0.2, maar nog heeft nog niet geholpen. oorspronkelijk had ik de laatste versie van winamp gebruikt om files erop te zetten, maar ook gewoon nieuwste itunes geprobeerd en resultaat is hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:48:
ik heb nu een week een nieuwe 8GB ipod nano..

ongeveer de helft van alle muziek die ik erop zet speelt ie niet af! doet net alsof ie gaat spelen maar blijft gewoon de hele tijd op 0:00 staan. leest wel de tag uit etc, naam laat ie netjes zien. als dit gebeurt altijd per album, als 1 nummer het doet doet heel het album het goed , en vise versa..
heb dus het idee dat het aan de encoding van de muziek ligt , maar zijn allemaal gewoon .mp3s met lame gemaakt. instellingen kunnen wel natuurlijk anders gestaan hebben, nog niet genoeg tijd gehad omdat te achterhalen.

maar zijn er meer mensen met het zelfde probleem ??
firmware geupgrade naar 1.0.2, maar nog heeft nog niet geholpen. oorspronkelijk had ik de laatste versie van winamp gebruikt om files erop te zetten, maar ook gewoon nieuwste itunes geprobeerd en resultaat is hetzelfde..
Heb je je iPod wel eens gereset naar de fabrieksinstellingen?

edit: dat doet hij natuurlijk bij een firmwareupgrade 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:29:
[...]

Aanvulling hierop.

Laatste update, hoop ik :)

Bij de Dixons geweest en zij hebben hem op een officiele Apple netstroom adapter aangesloten. Na een tijd prutsen hebben ze hem toch aan het laden gekregen. Ik had met ze afgesproken dat ze hem laten opladen totdat hij vol was en dan kijken hoe de iPod het doet. Dus 2 uur later terug naar de Dixons geweest en batterij was helemaal vol. Spullen meegenomen, en de iPod uitgeschakelnd en in mijn binnenzak gestoken. Half uurtje later vond ik het toch wel erg warm worden in mijn binnenzak. Blijkt de iPod behoorlijk op temperatuur te zijn en toen ik hem inschakelde was de batterij half leeg! Zonder ook maar een minuut muziek afgespeeld te hebben. Dus ik weer naar de Dixons gereden en ze wilden dat ik maandag terug zou komen. Ze konden hem niet direct omruilen omdat er enkele kleine krasjes al op de achterzijde zaten. Hier heb ik geen genoegen mee genomen omdat de iPod inmiddels net zolang al bij de Dixons heeft gelegen als bij mij dus wie zegt dat hun het niet gedaan hebben. Na vele telefoontjes van de Dixons medewerker heb ik uiteindelijk toch een nieuwe iPod gekregen. Deze heb ik opgeladen en gaat nu al meer dan 5 uur mee, en de batterij indicatie is nog vrijwel helemaal vol.

Beetje lang verhaal, maar misschien heeft iemand er wat aan mocht het probleem vaker voorkomen! En als je je iPod net gekocht hebt echt proberen geen krasjes te veroorzaken want anders mag je hem dus niet ruilen. En krasjes heb je snel met die dingen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:24:
Heeft iemand z'n iPod nano al eens op de tv aangesloten? Ik heb hier nog een Apple iPod AV kabel liggen, destijds gekregen bij m'n iPod Photo, maar m'n iPod blijft maar zeggen dat ik een AV cable moet aansluiten. Zover ik kan zien op de Apple site, is deze AV kabel compatible met de nano. Iemand enige ervaring hiermee?
Nee, bij de nieuwe nano (en de nieuwe classic) moet je per se het nieuwste type kabel gebruiken. Er zit namelijk een chip in de nieuwe kabels van Apple zodat je alleen nog maar kabels van Apple zelf kan gebruiken (en geen goedkopere namaak).

Een beetje flauw van ze want je kan dus ook geen echte Apple kabels van de vorige generatie meer gebruiken :(

Edit: Bron en meer informatie: Link

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 22-10-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:08:
[...]
Beetje lang verhaal, maar misschien heeft iemand er wat aan mocht het probleem vaker voorkomen! En als je je iPod net gekocht hebt echt proberen geen krasjes te veroorzaken want anders mag je hem dus niet ruilen. En krasjes heb je snel met die dingen! ;)
Je product is toch defect? Wat maken die krasjes dan uit? Dixons moet niet piepen en je gewoon een nieuwe geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Blaffeh schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:06:
[...]

Je product is toch defect? Wat maken die krasjes dan uit? Dixons moet niet piepen en je gewoon een nieuwe geven.
Helaas, dat ligt bij Apple: product moet verkoopbaar zijn. Dixons stuurt het namelijk naar Dynafix en die refurbishen of repareren hem. Gaat gewoon weer netjes terug naar het filiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
De consument heeft in dit geval alleen met de verkoper (Dixons) te maken. Als Apple moeilijk doet over het terugnemen is dat een probleem voor de verkoper, niet voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondaks dat ik een fervent Windows gebruiker zit ik erover te denken binnenkort een 8GB Ipod Nano 3rd gen aan te schaffen. Ik neem dan de zilveren versie.

Ik lees alleen hier nogal wat dingen van mensen die er problemen mee hebben. Kan ik beter nog even wachten of kan het geen kwaad er nu een te kopen? Ik wil ook graag een beschermhoesje, zijn die er al(officiele die niet opvallen)?

Alvast bedankt,

Boris H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik ben al langere tijd op zoek naar een mooie oplossing om de ipod netjes in de auto "op te kunnen bergen" tijdens het rijden zodat deze ook makkelijk te bedienen is voor mij.
Nu heb ik op internet dit product gevonden: http://www.griffintechnology.com/products/tuneflex06

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:59:
Ik wil ook graag een beschermhoesje, zijn die er al(officiele die niet opvallen)?
Ik quote mezelf:
Er is ook een soort sticker die je op je iPod kan plakken, Invisible Shield hier te koop.

PS: deze is keihard!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Limburgse-Doos schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:01:
Ik ben al langere tijd op zoek naar een mooie oplossing om de ipod netjes in de auto "op te kunnen bergen" tijdens het rijden zodat deze ook makkelijk te bedienen is voor mij.
Nu heb ik op internet dit product gevonden: http://www.griffintechnology.com/products/tuneflex06

Heeft iemand hier al ervaring mee?
De enige ervaring die ik heb met een FM-transmitter is met die van Kensinston (of hoe je dat ook schrijft). Afgelopen vrijdag gekocht en maandag z.s.m. geretourneerd. Wat een bagger geluid en continu storingen. En nee, ik ben geen audiofiel, maar dit kon echt niet. Ben op zoek naar een vastere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big Daddy schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:18:
[...]

Heb je je iPod wel eens gereset naar de fabrieksinstellingen?

edit: dat doet hij natuurlijk bij een firmwareupgrade 8)7
ik heb dit ook :( ben al een tijdje bezig met het verhelpen van dit, maar sommige bestanden doen het echt niet :(

i tunes loopt vast bij het resseten, en de rest van de r's heeft niet geholpen. ook heb ik alle nummers verwijderd, nu zegt hij dat er 4 gb muziek opstaat maar 7.3 van de 7.3 gb ongebruikt is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet je nou doen als je de ipod wilt laten repareren? Ik zie nergens daar wat over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-07 16:41

Flip

^^

Je kan je ipod ofwel terugbrengen naar de zaak waar je hem hebt gekocht, of naar een apple store. Tevens kan je ook een service aanvraag doen bij www.apple.nl , UPS komt je ipod dan ophalen bij je thuis, en over het algemeen heb je dan binnen 1 werkweek een gerepareerde ipod binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Maniac schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:57:
[...]

De enige ervaring die ik heb met een FM-transmitter is met die van Kensinston (of hoe je dat ook schrijft). Afgelopen vrijdag gekocht en maandag z.s.m. geretourneerd. Wat een bagger geluid en continu storingen. En nee, ik ben geen audiofiel, maar dit kon echt niet. Ben op zoek naar een vastere oplossing.
Dit is geen FM Transmitter. Dit is een houder die hem tevens ook oplaadt. Muziek gaat via een cassettebandje met een 3,5 uitgang. Heb ik nu ook en werkt perfect!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem opgestuurd met het probleem dat nummers niet worden afgespeeld, itunes vasltloopt bij resetten, en het onmogenlijk is nummers toe te voegen of verwijderen, en dit allemaal op 1 dag na aankoop :rofl:

hoe zeker kan ik er nou van zijn dat ik een gemaakte terugkrijg ofdat ze het me zelf uit laten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag ook een 8GB Nano aangeschaft.
Ik gebruik ze icm de Sennheiser CX300, top ooprdopjes.

Maar met de EQ aan met diverse standen gaat het geluid heel erg kraken, dit zijn met eigen geripte cd's die naar MP3 zijn geript, hoe kan dat nou, valt me een beetje tege eigenlijk..

Voor de rest prachtig interface..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
De oplossing is de EQ uitzetten. Is voor zover ik weet nog nooit mooi geweest, in iedergeval niet op de 2G en op de 3G gaat dat ook niet beter. Overigens als het voornamelijk om bassen gaat, die dopjes willen wel mits je ze goed in hebt gedaan (juiste formaat ... hoe noem je die rubbers :+). Heb ook de CX300 doppen en vond dat al een hele vooruitgang invergelijken met de Apple doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de zwarte 2G nano 8gig. Bij deze is het geluid prima in balans en klinkt erg goed,ook als je hem harder zet. Ik heb de EQ op hip hop staan, niet mijn muziek maar het klinkt wel het beste.
Nou heeft mijn vriendin een G3 nano ook 8gig, bij deze lijkt het geluid ook veel te ver door te slaan. Als je hem iets te hard zet dan slaat de bas helemaal door en kraakt het aan alle kanten.

Ik zou zelf dan ook maar voor de G2 gaan als je een Nano wilt aanschaffen.
Beide geluisterd met een professionele hoofd telefoon, en allebei de zelfde MP3's

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfels twijfels twijfels.
Word het de Ipod Classic 80gb of de Nano 8gb..

Help me alsjeblieft in deze keuze en deel je ervaringen zodat ik een beter beeld krijg van beiden.

Ik wil graag een Ipod waarmee ik mijn muziekcollectie mee kan nemen (niet zo heel groot) en aardig wat video's, zodat als er een moment is dat ik niks te doen heb ik toch de mogelijkheid heb iets te doen.

Voor vakanties zou 80gb handiger zijn, op momenten (voor het slapen, 's ochtends) even een videootje kijken. Maar is de Classic wel handig om mee naar school te nemen (dikte, zit ie lekker in je zak), dan lijkt de Nano me toch handiger.

Deze vraag ook in het Classic-topic gesteld, daar zitten meer Classic-fans dus vraag het hier ook maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:54:
Twijfels twijfels twijfels.
Word het de Ipod Classic 80gb of de Nano 8gb..

Help me alsjeblieft in deze keuze en deel je ervaringen zodat ik een beter beeld krijg van beiden.

Ik wil graag een Ipod waarmee ik mijn muziekcollectie mee kan nemen (niet zo heel groot) en aardig wat video's, zodat als er een moment is dat ik niks te doen heb ik toch de mogelijkheid heb iets te doen.

Voor vakanties zou 80gb handiger zijn, op momenten (voor het slapen, 's ochtends) even een videootje kijken. Maar is de Classic wel handig om mee naar school te nemen (dikte, zit ie lekker in je zak), dan lijkt de Nano me toch handiger.

Deze vraag ook in het Classic-topic gesteld, daar zitten meer Classic-fans dus vraag het hier ook maar..
Deze discussie / vraagstelling hebben we hiervoor ook al wel gehad in dit topic, maar dan nog maar een keer mijn mening :9

Nano:
Lekker compact, kan echt in ieder klein zakje verdwijnen en dus altijd mee te nemen. Scherm en clickwheel zijn groot genoeg, maar niet riant te noemen. Dit heeft wel weer het voordeel dat hierdoor het formaat van de speler zo klein mogeljk is!

Classic:
lekker veel ruimte, groter scherm en een iets grotere clickwheel. Hierdoor is het lekkerder werken / kijken en kan je heerlijk veel meenemen. Het nadeel is inderdaad het formaat. Ikzelf heb nu al een jaar of 3 een 'normale' iPod (formaat van een classic dus) en heb er weinig last van. HIj kan prima in een broekzak met fietsen, met lopen / trein-zitten heb je hem eigenlijk amper door. Maar toch blijft hij wel veel meer aanwezig. Ik draag dan mijn broeken wel wat 'losjes' / relaxter, dat ik het daardoor minder merk, maar met een strakke heupbroek ofzo zou hij zeker te groot zijn! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:40

eisbaer

Zie signature

Gisteren de nano 3G gehaald in zilveren uitvoering na de nano 2G een jaartje gebruikt te hebben.,
Eerst wel even getwijfeld door de kritieken links en rechts maar kan niet anders zeggen dan dat het een geweldig ding is. Tot nog toe heeftie maar 1 nadeel en dat is dat het minder makkelijk vasthoudt dan het vorige model. Dat het scrollwheel kleiner is merk ik eigenlijk niet echt.
Het beeld is echt heel goed. Je zou denken dat het niks is op zo'n klein schermpje maar als je een dvdtje omzet met Handbrake (zie start van het topic) dan is het beeld zo gedetailleerd dat het prima te doen is.
Wat ik wel knullig vind is dat er geen hoesje bij zit zoals bij het vorige model nano. Wat zou zo'n hoesje kosten aan productie, een euro ofzo?
Geluid is ook goed icm de shure se310 dopjes.
Gekke dingen tot nog toe: Tv series kenmerken als movies gaat goed. Als je ze kenmerkt als tv shows dan verschijnen ze op de een of andere manier niet op de ipod. 's Ff kijken of google daar een antwoord op heeft.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de review filmpjes bij spelletjes etc hoor ik geluid, maar in de specificaties kan ik er niks over vinden. Zit er een externe speaker op de ipod nano?

Wordt er tegenwoordig standaard een klein houdertje/dockje geleverd bij een ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 02:48:
Op de review filmpjes bij spelletjes etc hoor ik geluid, maar in de specificaties kan ik er niks over vinden. Zit er een externe speaker op de ipod nano?

Wordt er tegenwoordig standaard een klein houdertje/dockje geleverd bij een ipod?
Ik zou graag een linkje zien van die filmpjes, want dat zal er overduidelijk in gemonteerd zijn. Het zit zo dat hij alleen een 'clicker' aan boord heeft, waarmee dat kleine klik-geluidje wordt geproduceerd als je een toets indrukt (of het clickwheel aait). Een externe speaker heeft hij dus niet

Over een dockje, ja deze fout wordt nog wel eens gemaakt.. Er zit een houdertje bij je iPod die past op de "Universal Dock" van Apple. Dit is een dock, met verwisselbare bovenkantjes. Als je een iPod Nano hebt, zet je dat bovenkantje er in; heb je een Touch, dan moet je dat bovenkantje er op te klikken. Op deze manier heb je maar 1x de aanschaf, en spaar je op den duur geld uit!
Afbeeldingslocatie: http://playlistmag.com/publications/playlist/reviews/2005/09/nanodockadapter.jpg
Een dockadapter voor de iPod Nano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op youtube zoekt naar ipod nano 3g krijg je een aantal filmpjes waar ik geluid hoor.
Ook bij de tv reclame van de nano met die muziekclip hoor ik geluid, zou toch graag horen dat iemand dat kan beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
De iPod nano heeft geen speaker.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sommige mensen in YouTube filmpjes sluiten de iPod aan op een speakerset. De nano zelf heeft zoals gezegd door anderen geen speaker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:56
Ik ben voor het eerst wel geïnteresseerd in een Apple muziek speler, de nieuwe Nano lijkt me een fijn apparaatje! Twee andere kandidaten zijn de nieuwe Sony NW-A818 en, eventueel een Meizu M6 SP. Allemaal 8GB spelertjes met video mogelijkheid, met ongeveer dezelfde specificaties en afmetingen.

Ik kom er alleen niet uit :+ Misschien is het hier niet de juiste plek om te vragen welke speler nu het 'beste' is aangezien ik hier in het Apple gedeelte zit, maar ik zou toch graag horen wat jullie denken.. :)

Lichte voorkeur voor de Sony vanwege de vorm, á la Nano 2G dus (grmbl ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik denk dat je niet in het iPod topic moet zijn voor de meest objectieve keuze, hier kijken nogal veel mensen die je de iPod aan gaan raden.
En welke je van die drie kiest is toch je eigen keuze, kijk wat je vind wat de speler moet doen, en als je het dan nog niet weet neem je degene die het mooiste is/het makkelijkse werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Cyclonist schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:47:
Ik kom er alleen niet uit :+ Misschien is het hier niet de juiste plek om te vragen welke speler nu het 'beste' is aangezien ik hier in het Apple gedeelte zit, maar ik zou toch graag horen wat jullie denken.. :)
Ik denk dat bij de keuze voor een iPod of voor een andere speler minder rationele punten meespelen. Gevoel dus. Neem een Nano in je handen en speel er mee. Als het je niets doet kan je beter specificaties vergelijken en een rationele beslissing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Laatst online: 08:43
Bij mijn Nano hoor ik anders toch een geluidje bij het scrollen door de menu's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
Hij heeft een tikdingetje, maar die kan echt alleen tikjes geven.
Geen speaker dus. In de Mighty Mouse zit ook zo'n tikdingetje
om 'audible feedback' te geven tijdens het scrollen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Gluten Parody schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:07:
Bullcrap, hij kan ook beepen. Zet maar eens een alarm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:43
Gluten Parody schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:07:
Waarom hoor ik mijn mighty mouse dan nooit tikken bij het scrollen? Is dat een optie die aangezet moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee is geen optie, zodra er stroom staat op de MM gaat 'ie tikken geven (en volgens mij zit wel een klein speakertje in en niet een 'tikding'). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
baquelappe schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:38:
[...]

Bullcrap, hij kan ook beepen. Zet maar eens een alarm :D
Jeetje, als je dat ding als wekker moet gebruiken ben je wel een heeeeeeeeel lichte slaper. Wat een zielig zacht geluidje....

Heb het net eens getest, hoor je dus nooit als die in je broekzak zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu al een tijdje bezig om een beetje redelijk video's op mn Ipod te krijgen.

Heb al echt veel converter geprobeerd en steeds krijg ik dat filmpje niet in Itunes en als ik em rechtstreeks naar mn ipod wil kopieren (in Itunes) krijg ik de fout dat de ipod dat bestandstype niet ondersteund (MP4).

Ook krijg ik telkens de fout als ik Itunes start dat hij zegt dat Itunes niet goed geinstalleerd.
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/650/clipboard02rw8.jpg
Je kan waarschijnlijk al raden dat ik Itunes al eraf heb gehaald en opnieuw erop gezet heb.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.