Er komt geen pre-download, downloads gaan open op launchdatum zelf.
Ik vraag me af of het spel zelf nou vandaag al in de winkels ligt. Bol.com zegt 6 maart, Dynabyte zegt 13 maart. Heb lokale Dynabyte gebeld en die hadden hem nog niet binnen.
Amazon heeft vandaag geprobeerd de mijne te shippen trouwens, en voorspellen dat hij 5 of 6 maart binnen is.
Verwijderd
Dat voorspellen ze bij mij ook en meestal zijn ze redelijk accuraat, dus laten we het hopen.Boudewijn schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:15:
Amazon heeft vandaag geprobeerd de mijne te shippen trouwens, en voorspellen dat hij 5 of 6 maart binnen is.
In een review zie je dat het losse kaarten lijken?Kaap schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:44:
[...]
Noord en Zuid Amerika maar ongeveer verticaal door de helft gekapt, heel Europe, Noord Afrika en dan door tot het oosten van India.
Gaat het net als in Civ4-Colonization, dat je in Europa naar het westen 'van de kaart af' vaart, en dan op de Amerika-kaart uit het oosten 'de kaart op vaart'?
Ook de India-kaart ziet eruit als een losse kaart?
Is het misschien gedaan a la M2TW Kingdoms? (Dus losse Campaigns? Europa-Amerika-India)
Overigens vind ik het concept van nieuwe stadjes die ontstaan tijdens het spelen ook wel leuk klinken
[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 03-03-2009 13:16 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Iemand hem al zien liggen in een winkel ?
Ja is wel leuk concept.anandus schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:12:
[...]
In een review zie je dat het losse kaarten lijken?
Gaat het net als in Civ4-Colonization, dat je in Europa naar het westen 'van de kaart af' vaart, en dan op de Amerika-kaart uit het oosten 'de kaart op vaart'?
Ook de India-kaart ziet eruit als een losse kaart?
Is het misschien gedaan a la M2TW Kingdoms? (Dus losse Campaigns? Europa-Amerika-India)
Overigens vind ik het concept van nieuwe stadjes die ontstaan tijdens het spelen ook wel leuk klinken
In m2tw uitbreiding waren het gewoon losse kaarten.
En in ETW kan je dus van de ene kaart naar de andere kaart gaan ingame?Boudewijn schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:08:
[...]
In m2tw uitbreiding waren het gewoon losse kaarten.
Kanonnen richten natuurlijk al veel meer schade aan, en het aantal omvallende units verschilt ook in verschillende opstellingen van de units. Heb je ze ver uit elkaar lopen (of naja, lopen ze bij de groep units die beschoten wordt ver uit elkaar) dan is de kans groter dat er gemist wordt. Echter tegen cavalerie werkt dat dan weer niet zo goed, omdat ze er zo tussendoor lopen.
Jullie kennen Braveheart? Waarbij ze de speren op een goede manier opstellen? Op een paard kan je sneller bewegen en je kan mits je handig gebruik maakt van het dier prima met het dier ook wat schade aanrichten, maar te voet ben je wendbaarder, kan je beter uitwijken en het is eenvoudig om het paard of de bereider te raken. Het is (zeker wanneer je tegen een groep met speren vecht) daarom ook logisch dat de cavalerie dat verliest. Door een juiste tactiek -> beschiet eerst de speermannen met pijl / boog bijvoorbeeld, zodat ze al goed afzwakken, en val dan pas aan met je ruiters.. -> Met zwaard tegen speer is dan wel weer goed trouwens.anandus schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:41:
[...]
Je moet inderdaad iets bedachtzamer omgaan met cav., dat is mij ook opgevallen (geen wonder met al die bajonetten), maar met juiste taktiek kan het een sterk wapen zijn
Dit zijn allemaal logische dingen, historisch gezien volgens mij zelfs nog juist ook (tenminste ik kan er wel inkomen)
Gebeld met Freerecord, vrijdag gaat hij daar pas in de verkoop.Awsom schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:03:
Iemand hem al zien liggen in een winkel ?
Voorzie dat ik hem toch maar via Steam moet aanschaffen...
Steam vind ik zelf niet zo'n goede oplossing, heb zelf graag een hoesje in m'n hand... Ik hoop dat BS hem morgen binnenkrijgt, dan leggen ze hem wel meteen in de schappenKaap schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:07:
[...]
Gebeld met Freerecord, vrijdag gaat hij daar pas in de verkoop.
Voorzie dat ik hem toch maar via Steam moet aanschaffen...
Zojuist gepre-ordered bij 12game, GTA IV had ik mooi op tijd binnen toen ik hem daar besteld had, hopelijk heb ik Empire ook al donderdag of vrijdag binnen.
Dit is op steam:
Available: March 3rd, 2009
This game will unlock in approximately 3 hours
op direct2drive liep de teller af vanochtend om 9 uur. Maar toen ik wilde downen sprong de teller naar 24 uur till release.
Ik had het ook niet over een pre-download maar pre-order (download). Dus dan zitten die clients fout blijkbaar... Maat van me kan ook niet wachten dus besteld hem ook nog op steam.. Ben benieuwd of hij hem over 3 uur kan downen.
Available: March 3rd, 2009
This game will unlock in approximately 3 hours
op direct2drive liep de teller af vanochtend om 9 uur. Maar toen ik wilde downen sprong de teller naar 24 uur till release.
Ik had het ook niet over een pre-download maar pre-order (download). Dus dan zitten die clients fout blijkbaar... Maat van me kan ook niet wachten dus besteld hem ook nog op steam.. Ben benieuwd of hij hem over 3 uur kan downen.
Life is like living only without the peaches
the game will unlock in approximately 1 hour.... GIEF! NAO!
Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.
Hij is inmiddels al te downloaden @ steamSchurem schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:59:
the game will unlock in approximately 1 hour.... GIEF! NAO!
Wacht met smart tot ik THA BOX in handen heb haha
heb in middels de pc's klaar staan ervoor
Zit inmiddels op 15%, gaat best vlot. Blijft toch 15GB dat ie binnentrekt, aardig wat.
Waar zie je me dat zeggen?anandus schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:10:
[...]
En in ETW kan je dus van de ene kaart naar de andere kaart gaan ingame?
Damnit dit is echt ZOOO waardeloos... direct2drive moet ik nog 16 uur wachten totdat ik kan downloaden... Is toch vreemd? Zou denken dat ze allemaal de vroegste datum zouden pakken om ding los te gooien.. Nou ik ga nog maar ff verder fumen... Kan ik even stofzuigen en afwassen en vriendin knuffel geven.. WANT IK GA NIKS ANDERS DOEN DAN GAMEN AANKOMENDE weken!!!! Mhuahaha!!
&sigh&
@below: sorry hoor misterings voor ons enthusiasme enzo en ergernis. Spel is dus wel uit maar niemand heeft het nog binnen, en je kunt niet lezen. Gaat over to download or not to download. Als het je ergert lees het dan niet ofzo.
Verder vind ik het fijn als je niet meteen de community bij je mening trekt. (Ons interesseerd het geen fuck). Dat hoor ik dan liever van de rest. Be content dit stukje over enthusiasme verdwijnt zo weer als we aan het spelen zijn.
&sigh&
@below: sorry hoor misterings voor ons enthusiasme enzo en ergernis. Spel is dus wel uit maar niemand heeft het nog binnen, en je kunt niet lezen. Gaat over to download or not to download. Als het je ergert lees het dan niet ofzo.
Verder vind ik het fijn als je niet meteen de community bij je mening trekt. (Ons interesseerd het geen fuck). Dat hoor ik dan liever van de rest. Be content dit stukje over enthusiasme verdwijnt zo weer als we aan het spelen zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Kingpinda op 03-03-2009 19:55 ]
Ja ok, sorry hoor, maar dat interesseert ons echt geen fuck.
Het spel is nog niet uit, leef er mee. Ik heb geen zin om 3 pagina's te gaan lezen met "hij downloadt $aantal KB/s, omg wat traag".
Het spel is nog niet uit, leef er mee. Ik heb geen zin om 3 pagina's te gaan lezen met "hij downloadt $aantal KB/s, omg wat traag".
Om Avalaxy een plezier te doen:
OMG OMG OMG!!
Ik zit al op 40 % met 1 Mb per seconde!!!!
whooooooo
Wie stopt mij???
OMG OMG OMG!!
whooooooo
Wie stopt mij???
[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 03-03-2009 21:05 ]
Avalaxy heeft wel gelijk
,
Als we het hier nou gewoon niet vol spammen met 'zoveel %, ...kb/s etc.' en het even zeggen als het klaar is EN NATUURLIJK HOE HET SPEL IS
On topic;
Ik wacht geduldig tot de box in de winkel ligt
Morgen hopelijk??
Als we het hier nou gewoon niet vol spammen met 'zoveel %, ...kb/s etc.' en het even zeggen als het klaar is EN NATUURLIJK HOE HET SPEL IS
On topic;
Ik wacht geduldig tot de box in de winkel ligt
http://www.totalwar.com/empire/gameinfo/pre_order.php
Als je Empire als digitale download hebt gekocht...Dan kun je de digitale versie van Empire activeren op dinsdag 3 maart tussen 18:00 CET / 09:00 PST.
Als je de gebruikelijke doosversie hebt gekocht...Dan kun je deze versie van Empire activeren op woensdag 4 maart activeren en spelen.
Als ze hem morgen niet meewillen geven laat ik die pagina even zien.
Als je Empire als digitale download hebt gekocht...Dan kun je de digitale versie van Empire activeren op dinsdag 3 maart tussen 18:00 CET / 09:00 PST.
Als je de gebruikelijke doosversie hebt gekocht...Dan kun je deze versie van Empire activeren op woensdag 4 maart activeren en spelen.
Als ze hem morgen niet meewillen geven laat ik die pagina even zien.
Niet zo zeuren, ik wacht ook al ruim meer dan een jaar op dit spel, laat ons blij zijnAvalaxy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:40:
Ja ok, sorry hoor, maar dat interesseert ons echt geen fuck.
Ik kan goed in de enthousiaste reacties komen, ik heb hier zoooooooooooooo lang op gewacht.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand er wel op zit te wachten... Verder staat het gewoon in het forumreglement dat gezeur over levertijden en dergelijken ongewenst zijn.Kingpinda schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:37:
Verder vind ik het fijn als je niet meteen de community bij je mening trekt. (Ons interesseerd het geen fuck).
Uhm. Nu moeten we je grappig vinden ofzoFonz11 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:01:
Om Avalaxy een plezier te doen:
OMG OMG OMG!!
whooooooo
Wie stopt mij???
Om antwoord op je laatste vraag te geven: dat doen de modjes wel.
Ik ben bang dat dat wel het geval gaat zijnPacinoAllstars schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:16:
[...]
We spammen heus niet het topic vol met snelheden....

Ik zag hier wat onduidelijkheden over de kaart, maar wat ik ervan begrepen heb, is dat het mogelijk is om je landeenheden direct van Europa naar Indië te verplaatsen. De euro-azie kaart is wat dat betreft één kaart. De schepen kunnen echter niet direct van Europa naar Indië. De achterliggende gedachte is dat ze immers helemaal om de kaap moeten varen, en Afrika zit nou eenmaal niet in het spel
Daarom kun je schepen via een speciaal vakje naar Indië sturen, waar ze een paar turns later verschijnen. Amerika is wel op een aparte kaart geherbergd, temeer omdat er immers geen landverbindingen zijn met dit continent. De enige manier om hier te komen is via die speciale teleportatie-achtige vakjes aan de rand van de Europa-map.
Althans, dit is wat ik ervan begrepen heb.
Althans, dit is wat ik ervan begrepen heb.
[quote]Avalaxy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:21:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand er wel op zit te wachten... Verder staat het gewoon in het forumreglement dat gezeur over levertijden en dergelijken ongewenst zijn.
[...]
Voorstellen is misschien een kunst... Of je kunt kijken hoeveel er enthusiast "Ge-spammed" word.. Probeer je dan eens de aantal reacties voor te stellen.. Stel je ook even voor dat al die enthusiaste opmerkingen neergezet zijn onder bedreiging... Want waarom zou iemand het over die dingen hebben? Daar zit toch niemand op te wachten? Blijkbaar dus wel. Maar aan de andere kant kan ik ook voorstellen dat sommige mensen er niet op zitten te wachten maar dat is altijd heh? je kunt niet iedereen blij maken. Nu krijgen we dus als we niet oppassen aantal pagina's met wie zit er wel op te wachten en wie niet over het feit dat er gepraat word over pagina's met blabalba..
Soms in een thread gebeurt dit ja en vaak valt ook af te leiden "waar" precies het ouwegehoer zich ontwikkeld. Meestal bij mensen die zich geen voorstelling kunnen maken of in kunnen leven of whatever. Makkelijkste om te doen is inderdaad... even skimmen totdat de thread weer tot rust komt.
Dit is het laatste wat ik er vuil over maak. Zullen we het daarna gewoon laten zitten?
Even goede vage onbekenden op het net?
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand er wel op zit te wachten... Verder staat het gewoon in het forumreglement dat gezeur over levertijden en dergelijken ongewenst zijn.
[...]
Voorstellen is misschien een kunst... Of je kunt kijken hoeveel er enthusiast "Ge-spammed" word.. Probeer je dan eens de aantal reacties voor te stellen.. Stel je ook even voor dat al die enthusiaste opmerkingen neergezet zijn onder bedreiging... Want waarom zou iemand het over die dingen hebben? Daar zit toch niemand op te wachten? Blijkbaar dus wel. Maar aan de andere kant kan ik ook voorstellen dat sommige mensen er niet op zitten te wachten maar dat is altijd heh? je kunt niet iedereen blij maken. Nu krijgen we dus als we niet oppassen aantal pagina's met wie zit er wel op te wachten en wie niet over het feit dat er gepraat word over pagina's met blabalba..
Soms in een thread gebeurt dit ja en vaak valt ook af te leiden "waar" precies het ouwegehoer zich ontwikkeld. Meestal bij mensen die zich geen voorstelling kunnen maken of in kunnen leven of whatever. Makkelijkste om te doen is inderdaad... even skimmen totdat de thread weer tot rust komt.
Dit is het laatste wat ik er vuil over maak. Zullen we het daarna gewoon laten zitten?
Even goede vage onbekenden op het net?
[ Voor 3% gewijzigd door Kingpinda op 03-03-2009 20:59 ]
Downloadsnelheden en -percentages zijn niet echt interessant. Post ze dus ook maar niet. Zie ook: Spielerij beleid
Vraag me af of de steam servers weer in zullen kakken net zoals bij de demo. Dat was een beetje jammer.
Maar inderdaad, bij steam is hij inmiddels te downloaden. Ben ik denk ik nog wel even mee bezig.
Maar inderdaad, bij steam is hij inmiddels te downloaden. Ben ik denk ik nog wel even mee bezig.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Ik wilde alleen even duidelijk maken dat je niet meteen moet gaan zeuren op het forum waar je wel of geen zin in hebt. thats it. why so serious?
Iedereen zit met smart te wachten op dit spelletje, dus leef je een beetje in misschien?
Ik ben op dit moment bijna aan het spelen en ik zal jullie meteen op de hoogte brengen!
Iedereen zit met smart te wachten op dit spelletje, dus leef je een beetje in misschien?
Ik ben op dit moment bijna aan het spelen en ik zal jullie meteen op de hoogte brengen!
Hij is trouwens vandaag bij amazon.co.uk gepost en komt tegelijk met de nieuwe graka binnen.
Zou hij op full kunnen draaien met een 2x275+8gb mem (wel win32...) + gtx260?
wat is een 2x275? en bedoel je 32 bit? sinds wanneer werkt dat met meer dan 3 gig?
Verwijderd
Voor wie het ontgaan is, er is een nieuw filmpje: http://www.totalwar.com/ !!!
Haha. Lijkt me wel. Op mijn core2duo met 1950xt draait hij al op medium prima.Boudewijn schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:11:
Hij is trouwens vandaag bij amazon.co.uk gepost en komt tegelijk met de nieuwe graka binnen.
Wel een beetje dom dat je met 8GB win32 draait... heb je dus niks aan want je kan zoals eerder vermeld slechts 3GB en een klets gebruiken. En dat met zo een bak van een systeem 
En ja volgens mij gaat dat extra geheugen zeer van pas komen! Inversteer dus eens in een Windows upgrade
On topic: ik kijk ook erg uit naar deze game, alleen nog aan het twijfelen of ik voor de SE versie ga of niet... ik wil zoiezo een doosje
Als iemand 'm heeft, laat eens weten of die map en dat boekje met art 10 euro extra waard is. Ok, buiten die extra eenheden dan.

En ja volgens mij gaat dat extra geheugen zeer van pas komen! Inversteer dus eens in een Windows upgrade
On topic: ik kijk ook erg uit naar deze game, alleen nog aan het twijfelen of ik voor de SE versie ga of niet... ik wil zoiezo een doosje
[ Voor 39% gewijzigd door Sfinx- op 03-03-2009 22:54 ]
.
[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:01 ]
op redelijke hardware zul je uberhaubt geen probleem hebben.
Heb gelezen dat er wel wat stotteren zal zijn als je hele grote naval battles hebt.
Heb gelezen dat er wel wat stotteren zal zijn als je hele grote naval battles hebt.
Nog 1 klein dingetje over downloadsnelheid etc: Als je hem zoals ik via steam hebt aangeschaft, en de download gaat wat traag (zoals bij mij 100-120 KB/s), kan je je download-regio verandern bij Settings- download- download region. Ik heb hem in plaats van "Benelux" op "Central Europe" gezet, en dat scheelt enorm (geen cijfers want dat wordt dus niet gewaardeerd kennelijk
)
Hey bedankt man, ik heb hem nu ook op central europe gezet en het gaat aanzienlijk sneller, voorheen kreeg ik steeds de melding dat de servers overbelast waren, helaas moet ik nu gaan slapen, dus morgen maar me bevindingen posten.JDeraGear schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:22:
Nog 1 klein dingetje over downloadsnelheid etc: Als je hem zoals ik via steam hebt aangeschaft, en de download gaat wat traag (zoals bij mij 100-120 KB/s), kan je je download-regio verandern bij Settings- download- download region. Ik heb hem in plaats van "Benelux" op "Central Europe" gezet, en dat scheelt enorm (geen cijfers want dat wordt dus niet gewaardeerd kennelijk)
Morgen coöp campaign spelen met kameraat
Ik ben verder UNIX userAwsom schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:34:
wat is een 2x275? en bedoel je 32 bit? sinds wanneer werkt dat met meer dan 3 gig?
Dat is nietSfinx- schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:51:
Wel een beetje dom dat je met 8GB win32 draait... heb je dus niks aan want je kan zoals eerder vermeld slechts 3GB en een klets gebruiken. En dat met zo een bak van een systeem

Alleen als hij goedkoop bij surfspot ofzo is, maar ik doe er verder niet aan meeEn ja volgens mij gaat dat extra geheugen zeer van pas komen! Inversteer dus eens in een Windows upgrade
[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 04-03-2009 01:07 ]
Helaas zal de coöp campaign pas later middels een patch beschikbaar zijn (waarschijnlijk dan zelfs nog beta). Wel jammer. Want dat is natuurlijk een ubervette feature.PacinoAllstars schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:44:
[...]
Hey bedankt man, ik heb hem nu ook op central europe gezet en het gaat aanzienlijk sneller, voorheen kreeg ik steeds de melding dat de servers overbelast waren, helaas moet ik nu gaan slapen, dus morgen maar me bevindingen posten.
Morgen coöp campaign spelen met kameraat
zie ook Eurogamer interview met CA van gistermiddag: http://www.eurogamer.net/...ve-interview-live-q-and-a
Boudewijn schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 01:00:
[...]
Dat is niet. Linux en BSD zijn al jaaaaaaaaren prima in 64 bits
. Ik speel verder bijna nooit spelletjes, en draai dus eigenlijk 98% van de tijd Linux of BSD.
[...]
Alleen als hij goedkoop bij surfspot ofzo is, maar ik doe er verder niet aan mee.
Gewoon uit interesse... Welke applicaties draai je in Linux/BSD die zoveel geheugen vergen?
* Sfinx- gaat toch maar voor de SE editie gaan, op Amazon voor €40
Toch een groot verschil tussen sommige webshops, bijv. Bol.com €60, op Steam zonder doosje €50 - en moet je daar extra betalen voor die special units?
epenis.bin 
Dit stond vanochtend in de mail. En dat is niet de special edition.Thank you for pre-ordering Empire: Total War from Amazon. We've teamed up with Sega to offer you an exclusive Dahomey Amazons in-game unit. Please find your code enclosed.
Details on how to redeem your code are available here.
http://www.totalwar.com/empire/gameinfo/faq.php
Volgens mij ben je gek als je het bij Steam kooptSfinx- schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:00:
[...]
Gewoon uit interesse... Welke applicaties draai je in Linux/BSD die zoveel geheugen vergen?
* Sfinx- gaat toch maar voor de SE editie gaan, op Amazon voor €40
Toch een groot verschil tussen sommige webshops, bijv. Bol.com €60, op Steam zonder doosje €50 - en moet je daar extra betalen voor die special units?
12Gb met de downloadsnelheid van Steam, kan je hem beter elders bestellen met doosje. Is het sneller thuis
(Plus, als het echt 50 euro is bij Steam, waarom dubbel zo duur als TheHut, bijv, daar is het €28,-)
Zo, genoeg Steam afgekraakt
Heeft iemand hem eigenlijk al in huis? Via Steam/Amazon/LGS?
Ja, gistermiddag om 5 uur besteld bij Steam, geen zin om nog langer te wachten. Om 18:00 kon er gedownload worden, om 22:30 was hij klaar. Maar ben toen gaan slapen. Vanmorgen even snel opgestart, die campaign map ziet er erg gelikt uit zeg.anandus schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:17:
[...]
Volgens mij ben je gek als je het bij Steam koopt
12Gb met de downloadsnelheid van Steam, kan je hem beter elders bestellen met doosje. Is het sneller thuis
(Plus, als het echt 50 euro is bij Steam, waarom dubbel zo duur als TheHut, bijv, daar is het €28,-)
Zo, genoeg Steam afgekraakt
Heeft iemand hem eigenlijk al in huis? Via Steam/Amazon/LGS?
Maar ik draai op een 7900GT en mag settings niet hoger dan medium zetten.
Verwijderd
W00t Ik heb hem net bij Bart Smit gehaald, en er meteen Medieval 2 Gold Edition bij gekregen voor 50 euro
Nah, op steam kreeg je rome total war er gratis bij de special forces edition.anandus schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:17:
[...]
Volgens mij ben je gek als je het bij Steam koopt
Iig, een nachtje laten downloaden en hij's binnen! Gelijk de grand campaign de Verenigde Provinciën gestart natuurlijk. De hollandse stemmen zijn best wel lollig.
Voor de rest nog een vraagje over handelen. Ik had een handelsvloot in de oost die specerijen aan het laden was ofzo. Moet je die vloot terug laten varen naar Nederland, of laat je m gewoon hangen op de handelsplaats?
Die vloot hield het trouwens niet lang uit tegen piraten
Heb hem nu ook binnen
gehaald bij Bart Smit
Jammer genoeg hadden ze geen Special Forces, maja , liever spelen dan 6 extra units
Voor de mensen die hem al hebben:
Hoe is-ie?
Hoe is-ie?
Verwijderd
Ik heb het spel al bij een vriend gespeeld, grafisch is het echt mooi en hij crasht ook niet zo vaak meer;)
echt een superspel dit:)
Bol was zo vriendelijk me net een mailtje te sturen
, hoop wat screenshotjes en dergelijke te maken voor u alle als ik thuis ben
WOW! Wat een gaaf spel
Ben net begonnen aan Road to Independence
Erg leuk
Je meldt dat je al begonnen bent en het vet is, maar we zien nog geen screenshots??Awsom schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:57:
WOW! Wat een gaaf spelBen net begonnen aan Road to Independence
Erg leuk
Heb ik daar tijd voorAvalaxy schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:00:
[...]
Je meldt dat je al begonnen bent en het vet is, maar we zien nog geen screenshots??
AllesAwsom schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:00:
[...]
Heb ik daar tijd voor? Waar wil je screenshots van dan
Zeg ut is
![]()
Of begin anders met Nederland
Doe ik ook
Maar ik ga nu Road to independence doen
Ik zou wel wat screenshots willen zien van de campaign map als dat kan
Dat bedoelde ik ook met 'Nederland'Avalaxy schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:09:
Ik zou wel wat screenshots willen zien van de campaign map als dat kan
Wanneer crashte hij dan wel vaak? Ik heb namelijk nog nooit een CTD in een TW game gehad (begonnen met Rome)Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:04:
Ik heb het spel al bij een vriend gespeeld, grafisch is het echt mooi en hij crasht ook niet zo vaak meer;)
De demo is niet echt stabiel te noemenSfinx- schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:23:
[...]
Wanneer crashte hij dan wel vaak? Ik heb namelijk nog nooit een CTD in een TW game gehad (begonnen met Rome)
Verwijderd
dankje wel anandus, Dit bedoelde ik inderdaad. Ik wil echt even zeggen, dit spel is echt aan te raden !!!!
ook voor niet strategisten?
Verwijderd
je kan ook maar wat proberen, beetje rondhakken enzovoorts (x) [size=6] succes niet gegarandeerd [/size=6]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 15:31 ]
En dan nog te realiseren ze hem vast niet tot de max aan dingen hebben gebruikt zodat er genoeg te modden is en meer provincies te makenVerwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:39:
inderdaad de map is heel erg groot, maar dat moet ook voor een spel van 12GB
TWCenter ftw..
Awsom schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:31:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zijn er alvast wat![]()
Btw, de map is GIGANTISCH groot!
Heel erg bedankt zeg!
Ik was nog aan het twijfelen of ik em zou kopen.Awsom schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:31:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zijn er alvast wat![]()
Btw, de map is GIGANTISCH groot!
Maar deze screenies hebben me overgehaald
Moest toch al een boek bestellen bij bol.com
Graag gedaan
Net ff battle gedaan;
Deployed - Lost
IK 2011 - 171
VIJAND 1380 - 1339
Decisive Victory, ik vind het zelf wel redelijk heroic
[ Voor 27% gewijzigd door Bobmeister op 04-03-2009 16:59 ]
aangezien je bijna 2x zoveel units had deployed telt hij het minder sterk, als je bijv met 1000 units was begonnen (minder dan vijand) en toch weinig losses hebt dan heb je een heroic victory.Awsom schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:17:
Net ff battle gedaan;
Deployed - Lost
IK 2011 - 171
VIJAND 1380 - 1339
Decisive Victory, ik vind het zelf wel redelijk heroic
Coding 4 Fun!
Ik hoop dat de volgende in de reeks de hele wereldmap vrijgeeft en begint rond 5000bc 
Piramides bouwen
Natuurlijk is het dan logistiek en administratief heel erg moeilijk om goed uit te breiden en een echte wereldmacht te zijn zonder veel rebellie e.d. Gaandeweg gaat dat beter maar komen (en gaan) er ook betere tegenstanders tevoorschijn uit de ruïnes van je vorige rijk en andere rijken.
Het is wel leuk die losse periodes van ieder spel in de total war reeks, maar ik wil ook wel eens aan 1 stuk door kunnen spelen, totdat je de hele wereld veroverd hebt!
Piramides bouwen
Natuurlijk is het dan logistiek en administratief heel erg moeilijk om goed uit te breiden en een echte wereldmacht te zijn zonder veel rebellie e.d. Gaandeweg gaat dat beter maar komen (en gaan) er ook betere tegenstanders tevoorschijn uit de ruïnes van je vorige rijk en andere rijken.
Het is wel leuk die losse periodes van ieder spel in de total war reeks, maar ik wil ook wel eens aan 1 stuk door kunnen spelen, totdat je de hele wereld veroverd hebt!
Hey, psssst:Refragmental schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:07:
Ik hoop dat de volgende in de reeks de hele wereldmap vrijgeeft en begint rond 5000bc
Piramides bouwen![]()
[PC] Civilization IV - deel 2
Hey verrek, dan heb ik die feature nooit ontdekt, dat je complete legers kunt aanvoeren enzo. Wat stom van me, want heb Civ4 redelijk grijs gespeeld
Dat is er inderdaad niet, maarja, beter dan niets.Refragmental schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:13:
[...]
Hey verrek, dan heb ik die feature nooit ontdekt, dat je complete legers kunt aanvoeren enzo. Wat stom van me, want heb Civ4 redelijk grijs gespeeld
Een overkoepelende Total war zal er nooit komen. total War is juist zo'n succes omdat ze in een beperkte tijdsspanne spelen en alles daarop aan kunnen passen
Zeg nooit nooitanandus schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:18:
[...]
Dat is er inderdaad niet, maarja, beter dan niets.
Een overkoepelende Total war zal er nooit komen. total War is juist zo'n succes omdat ze in een beperkte tijdsspanne spelen en alles daarop aan kunnen passen
We kunnen altijd hopen.
Of Civ5 moet het wat dat betreft beter doen dan zijn voorganger, al lijkt me dat minder waarschijnlijk.
Verwijderd
Toch een vraagje, zijn er al mensen met een radeon 4850 videokaart die Empire Total War hebben? Ik kan nog nergens benchmarks van deze game vinden en wil mijn huidige x1950 videokaart voor o.a. dit spel vervangen. Ik twijfel heel erg tussen de radeon 4850 en de 4870. En ik ben geneigd voor de goedkoopste van de twee te gaan, mits Empire Total War hierop voluit te spelen is.
En verder, hoe gaat het met de Nederland campagne voor de mensen die al spelen?
En verder, hoe gaat het met de Nederland campagne voor de mensen die al spelen?
Hoe zit het nu eigenlijk met die loading times overgens? Zijn die zolang als bij de demo of niet? En hoe lang duren ze dan? (zet er misschien ineens je systeempje bij, mocht die niet in je sig staan)
Verwijderd
Ik net een close Victory, na 27 jaar is Portugal dood en Spanje uit europa verdwenen, gerechtigheid is geschied 
Mijn gevecht van mijn leger vs Madrid:
Spanje 2400 United Provinces 800
Spanje 300 kills United Provinces 2200 kills
Ik had 2 batterijen met shrapnel staan, echt per sachot 20 gasten dood
Mijn gevecht van mijn leger vs Madrid:
Spanje 2400 United Provinces 800
Spanje 300 kills United Provinces 2200 kills
Ik had 2 batterijen met shrapnel staan, echt per sachot 20 gasten dood
Net even een kwartiertje gespeeld, dit is mij tot nu toe opgevallen:
*De map is een zooitje. Er staat overal wel iets en alles lijkt te zijn samen geperst
*Interface werkt niet meer zoals bij rome/medieval 2. Erg lastig om mee te beginnen
*Interface is erg druk en er zijn veel opties
*Switchen tussen werelddelen werkt imho niet echt prettig. Had liever gewoon 1 kaart gezien. Zelfde geld voor zee-routes en de vaag soort submaps waar je in terecht komt.
De eerste 15 min vielen erg tegen. Ik vind het belangrijk dat een spel mij vanaf het begin weet vast te houden, nu zie ik alleen een hele drukke interface met 10000 opties. Morgen nog maar eens goed naar kijken.
*De map is een zooitje. Er staat overal wel iets en alles lijkt te zijn samen geperst
*Interface werkt niet meer zoals bij rome/medieval 2. Erg lastig om mee te beginnen
*Switchen tussen werelddelen werkt imho niet echt prettig. Had liever gewoon 1 kaart gezien. Zelfde geld voor zee-routes en de vaag soort submaps waar je in terecht komt.
De eerste 15 min vielen erg tegen. Ik vind het belangrijk dat een spel mij vanaf het begin weet vast te houden, nu zie ik alleen een hele drukke interface met 10000 opties. Morgen nog maar eens goed naar kijken.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Zo, heb hem maar even gedownload in het illegale circuit, ik krijg het spel morgen of overmorgen pas binnen (voor alle mensen die bij FRS hebben besteld: ze zijn al verstuurd, je krijgt hem dus morgen of overmorgen).
Bevalt goed tot nu toe
Heel veel mogelijkheden en nieuwe opties die je kunt fine-tunen, precies zoals ik het graag zie 
De performance van zeegevechten is hier ook stukken beter dan in de demo (gelukkig maar, die demo was 3x zwaarder dan Crysis
).
Wel ben ik het eens met hierboven dat ik liever 1 kaart had gezien inplaats van 3 (of 7, ligt er aan hoe je het bekijkt). Ook vind ik alles idd iets teveel samengeperst.
Ik ga zo maar weer verder spelen
Oja,
ik zal maar even een screentje posten dan als niemand anders het doet

Dit is overigens nog niet op highest, maar op high.
Bevalt goed tot nu toe
De performance van zeegevechten is hier ook stukken beter dan in de demo (gelukkig maar, die demo was 3x zwaarder dan Crysis

Wel ben ik het eens met hierboven dat ik liever 1 kaart had gezien inplaats van 3 (of 7, ligt er aan hoe je het bekijkt). Ook vind ik alles idd iets teveel samengeperst.
Oja,

Verwijderd
Nah, ik vind dat je het wat overdrijft. Ik vind het wel overzichtelijk, ik moest alleen even wennen aan die nieuwe dingen op de map, daardoor lijkt het wat minder overzichtelijk, maar ik vind dat wel mee-vallen.pingkiller schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:37:
Net even een kwartiertje gespeeld, dit is mij tot nu toe opgevallen:
En er zijn idd flink wat meer opties als in de vorige versies, maar dat is gewoon even leren(liever wat meer opties, als wat minder als je het mij vraagt). En ik denk dat je na 15min niet echt een goed oordeel kan geven over het spel(gameplay). Bij mij was het toch ook even zoeken het eerste kwatiertje, en ik heb de vorige versies toch flink gespeelt. Tuurlijk is 1 volledige kaart beter, maar zo switchen is voor mij goed te doen, tis beter als alleen europa. Een gehele kaart zal wel niet mogelijk zijn geweest.
Ik speel nu de grand-campain. Ga voor wereld dominatie
edit: Lijkt wel alsof ze een paar dingetjes van Civilization hebben 'afgekeken'. Zoals die grondstoffen die er nu zijn, towns (verschijnen ook towns als er genoeg food is). Of de 'gentlemans' die spawne, die je weer kan gebruiken voor research enzo. Echt super.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 21:32 ]
Verwijderd
Zo, 3 kaarten maar eigenlijk 7? Hoe moet ik me dat voorstellen? Verder mooie screenshot! best goed op high ziet dat er uit al. Op wat voor systeem draai je met deze instellingen?Avalaxy schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:16:
Zo, heb hem maar even gedownload in het illegale circuit, ik krijg het spel morgen of overmorgen pas binnen (voor alle mensen die bij FRS hebben besteld: ze zijn al verstuurd, je krijgt hem dus morgen of overmorgen).
Bevalt goed tot nu toeHeel veel mogelijkheden en nieuwe opties die je kunt fine-tunen, precies zoals ik het graag zie
De performance van zeegevechten is hier ook stukken beter dan in de demo (gelukkig maar, die demo was 3x zwaarder dan Crysis).
Oja,
[afbeelding]
Nou, je hebt 3 kaarten, maar je hebt ook nog 4 overgangsgebieden. Hier is niet veel te beleven, er is alleen een traderoute (via zee) die je af en toe moet beschermen tegen piraten. Eigenlijk heb je dus 7 kaarten, maar er zijn er maar 3 die echt van belang zijn.
Mijn systeem verder:
Opteron 165 @ 2.8GHz
2GB DDR333
HD4870
Spinpoint F1 750GB
Draait best redelijk op High, 1680x1050, maar ik denk dat een krachtigere CPU wel wensbaar is...
Mijn systeem verder:
Opteron 165 @ 2.8GHz
2GB DDR333
HD4870
Spinpoint F1 750GB
Draait best redelijk op High, 1680x1050, maar ik denk dat een krachtigere CPU wel wensbaar is...
Verwijderd
Okee nu snap ik hem! Wel apart dat ze dat zo hebben gedaan. Ik snap eigenlijk ook niet goed waarom ze niet alles binnen 1 campaign map hebben gedaan. Maarja, op deze manier hebben ze natuurlijk wel een belangrijk verbeterpunt voor de volgende total war game haha! Bedankt voor de info! Ik ga hem vrijdag kopen. Moet dan wel de halve dag werken. Maar zaterdag ga ik hem spelen!Avalaxy schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:27:
Nou, je hebt 3 kaarten, maar je hebt ook nog 4 overgangsgebieden. Hier is niet veel te beleven, er is alleen een traderoute (via zee) die je af en toe moet beschermen tegen piraten. Eigenlijk heb je dus 7 kaarten, maar er zijn er maar 3 die echt van belang zijn.
Mijn systeem verder:
Opteron 165 @ 2.8GHz
2GB DDR333
HD4870
Spinpoint F1 750GB
Beter gaan ze die alt-tab en dual-screen trouwens fixen! Geen zin om ELKE keer als ik even tweakers.net wil checken het spel af te moeten sluiten

2 pc's naast elkaar is de oplossing:d
bij mij werkt alt-tab trouwens prima!
Ik heb het idee dat er minder 'landjes' zijn in europa, klopt dat?
Nou, er is een flinke waslijst hoor. Een hele rits duitse en mediteraanse staatjes, tikt de lijst flink aan. En de meeste koloniën hebben hun eigen factions.Boudewijn schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:06:
Ik heb het idee dat er minder 'landjes' zijn in europa, klopt dat?
Ennuh, die overgangsgebieden zijn volgens mij de belangrijkste in het spel. Je kan met een enkel fluytje (
Ik had er eerst niet zo op gelet, en de vloot die in de oost zat was helaas vergaan en toen had ik het best moeilijk qua geld. Na wat investeringen in handelschepen en bescherming heb ik nu best aardige vloot + leger. Ben van plan om Portugal uit India te schoppen en hun handelsposten in te nemen met de VOC vanuit ceylon.
Dit wordt weer een leuke!
Damn ik krijg hem morgen pas binnen, tegelijk met mijn GTX260 (nee dat is echt puuuuuuuur toeval
).
Ben jaloers.
Hoe zit het qua geluid, is dat beetje mooi gedaan?
Ben jaloers.
Hij lijkt amper gebruik te maken van een 2/3/4e core hier (@ Core i7).Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:17:
Hoeveel cores gebruikt/kan gebruiken ETW trouwens?
voor screenprint freaks:
http://rw-racing.nl/pics/Empire-Total_War/
eerste aantal screens zijn op high of medium (weet het niet zeker meer) later alles op ultra gezet wat prima te spelen is @ 1920x1200 op Core i7/HD4870 (512Mb).
Overigens ben ik echt een noob qua strategy games, je zult op de screentjes wel kunnen zien dat ik er echt niets van bak
[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 04-03-2009 23:24 ]
Verwijderd
Je moet natuurlijk wel de tutorials afwerken. Anders kan ik me inderdaad voorstellen dat de interface en de mogelijkheden wat overweldigend zijn. Overigens ben ik ook wel zo iemand die gelijk het spel in duikt om een kwartiertje later toch maar naar de tutorial af te druipen
Hij schijnt EAX5 te ondersteunen. Zelf heb ik nog niet echt op het geluid gelet, zal ik morgen wel doen.Boudewijn schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:11:
Damn ik krijg hem morgen pas binnen, tegelijk met mijn GTX260 (nee dat is echt puuuuuuuur toeval).
Ben jaloers.
Wat ik erg jammer vind is dat je de kanonnen van schepen nauwelijks hoort, of dat het geluid in ieder geval erg dof is
Zojuist na vijf minuten spelen heb ik 'm meteen besteld.
Is het overigens al iemand gelukt om een schip te enteren?
Is het overigens al iemand gelukt om een schip te enteren?
Gister Road to Independance gespeelt maar vond ik niet echt leuk. Begonnen aan een campaign als brittain. Ik wil de provincies in Amerika niet echt managen, geen zin om op 2 fronten te spelen. Lekker relax spelen.
Ik heb Jamaica met Spain geruild tegen Vlaanderen zodat ik een foothold op het vaste land van Europa heb en zodoende land trade routes kan uitzetten.
Enige wat me tot nu toe stoort is dat het researchen erg langzaam gaat waardoor je vaak turns kan doorklikken omdat je niks verder kan bouwen.
Ik heb Jamaica met Spain geruild tegen Vlaanderen zodat ik een foothold op het vaste land van Europa heb en zodoende land trade routes kan uitzetten.
Enige wat me tot nu toe stoort is dat het researchen erg langzaam gaat waardoor je vaak turns kan doorklikken omdat je niks verder kan bouwen.
Dan moet je ook op oorlogspad:p !
Ik vind rti juist heel gaaf! de hele campagne interface word er nog een keer uitgelegd!
Ik vind rti juist heel gaaf! de hele campagne interface word er nog een keer uitgelegd!
Na elk deel gespeeld te hebben kan ik niet zeggen dat ik moeite heb met de campaign interface. Je moet nu alleen wat meer stadjes managen maar dat vind ik juist een toevoeging ipv dat je 1 stad hebt en daar alles bouwt. Je ziet je provincie ook groeien. Kijk maar rond je farms heen als die wat upgrades krijgen.
Diplomacy heb ik moeite met iets, France is kwa status Indiffirent met me, maar ik weet niet goed wat ze bedoelen hiermee.
Diplomacy heb ik moeite met iets, France is kwa status Indiffirent met me, maar ik weet niet goed wat ze bedoelen hiermee.
Lomp gezegd, het kan ze geen ruk boeien. Ze haten je niet maar ze moeten ook niks van je. Ze vinden je niet aardig maar ook niet stom.Kaap schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:13:
Echter als ze een territoriale uitbreiding willen zullen ze ook niet lang twijfelen om je met de grond gelijk te maken.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N