Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Ja bij jou, ik lees bij andere mensen zelfs 5 minuten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
Ook nog op ultra high he :p Iemand hierboven zei dat als je hem niveautje lager draait het zo een imnuut of meer kan schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat zijn de specs van jouw PC? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
E8400
9800GTX
4GB RAM @ 800mhz
Antec Nine Hundred :p

Dat is t belangrijkste wel denk ik :)

Oja, één hardeschijf van 640gig ( zo'n F1 ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Net de tutorials 2x gespeeld.

Specs:
Core 2 Duo E6750
2 gig ram
Geforce 8800GTS 384mb

1e keer bij beide tutorials meeste instellingen op high, alleen unit size op large (1 na hoogst), buildings, trees en grass op medium en anti-aliasing op 4x.
Laadtijden waren hierbij zo'n 1 minuut, maar ik vond met name de land tutorial écht lelijk. Gebouwen zagen er niet uit, units hadden erg scherpe randen.

2e keer alles op z'n hoogst gezet incl. unit size. Laadtijd werd hierdoor verdubbeld naar zo'n 2 minuten, wat wel storend lang is.
Graphics waren echter gelijk véél mooier. Zo'n verschil dat ik het die extra laadtijd zelfs wel waard vond, zonder dat ik hierbij de laadtijden in het algemeen wil goed praten, integendeel.

Gevechten met schepen vond ik wel grappig, maar gaat mij denk ik snel vervelen. Hoewel met een hele vloot natuurlijk wel een ander verhaal is dan een 1 tegen 2 gevecht zoals in de tutorial.

Bij de tutorial op het land vond ik, wat al eerder is genoemd, het schieten van de musketiers erg vreemd aangezien bij mijn units alleen de voorste rij schoot, de rijen erachter doen helemaal niets. Bij de vijand schoot wel iedereen.
Verder vond ik de cavalerie nogal vreemd. Heel de tijd liepen er paarden zonder berijders netjes in het gelid mee of juist ruiters zonder paard die netjes in het gelid mee sprinten zonder achterop te raken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Over die ruiters; ze rennen dan lang niet zo snel :p ik denk dat je het over je dragoons hebt? Die als ze dismounten paarden kunnen verliezen. Maar zelf wel blijven leven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen HUD in mijn demo. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Na het opnieuw opstarten zag ik hem ook niet... Help?

[Radion 4850, AMD Q9500, 3GB, 32-bit Windows Vista Home Premium]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de demo ook maar gedownload, mijn eerste indrukken:

-De tutorials zien er goed uit, geven duidelijke uitleg;
-De 2 missies vind ik persoonlijk best wel lastig! De eerste keer dat ik ze deed werd ik vierkant gedolt door de computer zijn ranged troepen en ook in de herhaling kon ik ze niet verslaan :S
-De laadtijd vind ik wel tegenvallen, ik heb vorige maand een nieuwe pc gekocht en ik had toch geen laadtijd van een minuut verwacht...
-Over de graphics ben ik zeer te spreken, op ultra ziet alles er perfect uit ongeacht van hoever je inzoomed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Worden quad cores volledig benut in de demo, iemand daar zicht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Het loopt hier best wel crap ;( Eens zien wat ik kan veranderen...

Specs:

HD4870
AMD Opteron 165 @ 2.7GHz
2GB DDR400
Spinpoint F1 750GB

Alles settings op Ultra, 16x AF en de AA op 4x (had eerst 8x).

Tot nu toe alleen de zeeslag gedaan, was best nice. Maar ik vond de besturing van schepen een beetje kut, is echt even wennen. Wat ik trouwens stom vind is dat je die kanonballen ziet vliegen met van die stomme straaltjes, dat had wel wat stijlvoller gekund vind ik.

Nog een laatste ding wat ik een heel groot minpunt vind: het werkt niet lekker met dual-screen.
Ik speel het spel op m'n rechtermonitor, maar elke keer als ik m'n muis naar links beweeg gaat het muis uit het spel en zie ik die windows-muis. Ook het alt-tabben werkt niet. Als ik alt-tab blijf ik ETW zien, ik kan alleen niks aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
De zeeslag ging prima. Ik kreeg bij toeval een van de schepen aan de andere kant van de Franse linie dus die kon mooi de linie aan de andere kant bewerken. Eenmaal in de slag werd het wel een flink zooitje met al die schepen door elkaar maar dat zal in het echt net zo gegaan zijn. De veldslag ging in het begin niet zo voorspoedig maar eenmaal bezig crashte de demo op het kritieke omslagpunt, bummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
Ik draai het spel ook, gewoon gedownload via steam. Alleen heb een raar probleem. De landmissie werkt prima en redelijk soepel. Alleen als ik de zeeslag ga spelen, crashes mijn hele pc. De pc start opnieuw op, maar het beeld gaat dan niet meer aan. Moet hem dan eerst uitzetten, en dan weer aan.

Iemand enig idee wat dan kan zijn, want het is nogal frustrerend.
specs:
q6600
8GB ram
9600GT
Vista Ultimate x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik had hele brakke performance, kon alles op medium zetten als max en dan via custom enkele dingen aanzetten.

Wat echter het verschil deed maken was om te kiezen voor Pixel Shader 2.0 ipv 3.0, toen kon alles vol open en zag het spel er nog steeds heel erg lekker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-08 23:36
UltraR-pc schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:29:
Verder vond ik de cavalerie nogal vreemd. Heel de tijd liepen er paarden zonder berijders netjes in het gelid mee of juist ruiters zonder paard die netjes in het gelid mee sprinten zonder achterop te raken... 8)7
Unit size is niet instelbaar in de demo.
Wel eens gedacht aan mannetjes die afgestapt zijn van hun paarden en doodgaan, nu ook mogelijk he :P

Edit: ik moet beter leren lezen...

[ Voor 4% gewijzigd door Phenomania op 21-02-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Phenomania schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 22:47:
[...]

Unit size is niet instelbaar in de demo.
Wel eens gedacht aan mannetjes die afgestapt zijn van hun paarden en doodgaan, nu ook mogelijk he :P

Edit: ik moet beter leren lezen...
Onder graphics staat gewoon Unit size hoor :)

Kan iemand trouwens even de beste strategie voor dat zeegevecht painten ofzo? Ik zuig nogal, al 4x verloren ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 21-02-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Avalaxy schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:10:
[...]

Onder graphics staat gewoon Unit size hoor :)

Kan iemand trouwens even de beste strategie voor dat zeegevecht painten ofzo? Ik zuig nogal, al 4x verloren ;(
En CA heeft al ettele keren aangegeven dat die optie niet werkt in de demo hoor :)
Probeer het maar, blijft bij de grotere eenheiden altijd op 80 staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Oh ok, dat heb ik gemist dan :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Macht nichts, weet je het nu ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Phenomania op 21-02-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
@Avalaxy

Met je groep schepen langs die eerste groep Franse schepen varen en die zo snel mogelijk de grond in boren voordat die tweede groep Franse schepen erbij komt. Zo had ik het tenminste gedaan. Ik had er in het begin al twee gezonken en daarmee had ik een schip extra om telkens met twee schepen een van hun te pakken.

In dat tijdperk was het vooral zaak de vijandelijke linie (op meerdere plaatsen) te breken of te kruisen (Crossing the T), dat leverde de winst in de zeeslag; Wikipedia: Line of battle en Wikipedia: Crossing the T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Het zeegevecht moet ik nog proberen maar het landgevecht was niet echt ingewikkeld. Mijn main force met cavalerie ging achterlangs en mijn twee artillerie units samen met drie ground units naar rechts gestuurd en ze in het bos verstopt terwijl ze zonder al te veel verliezen posities aan de andere kant onder vuur konden nemen. Toen ik mijn main force eenmaal de river crossings was overgestoken en in een lage vallei de Amerikaanse troepen op zag rukken nog snel een cavalerie eenheid achterlangs de rivier de vijandelijke artillerie eenheden in de rug aangevallen. Daarna was het kwestie van via rechts de overgebleven Amerikaanse units onder vuur nemen en met de resterende troepen oprukken. In de tussentijd werd er door de mainforce links wel keihard gevochten, m'n general moest op een gegeven moment retreaten (die spiezen zijn dodelijk voor paarden!), in de lage vallei maar ook daar kon ik een eenheid achterlangs marcheren en vanaf daar laten aanvallen. Alleen de bestorming van het gebouw aan het eind koste meer troepen dan verwacht. ik heb het tenslotte met m'n artillerie maar aan puin geschoten.

Wat ik leuk vond was dat het echt "fog of war" was. Toen ik de river crossing over was zag ik opeens een hele stoot Amerikaanse troepen aan komen lopen uit het bos. Dus ik moest als de sodemieter een eenheid langs hun linie zien te krijgen. Op AI gebied was het enige gekke dat ik tegenkwam dat z'n general unit zich plotsklaps aan mijn kant van de rivier bevond. Gelukkig had ik nog een eenheid in reserve gehouden en daarmee z'n general unit uitgeschakeld maar vreemd was het wel.

Igv, mooi spel :)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Merken jullie veel van de wind met zeegevechten, eigenlijk?
Ik heb niet echt het gevoel alsof er echt wind is, je kan zomaar overal heenvaren. Of lijkt dat maar zo?
Kapitein Prozac schreef op zondag 22 februari 2009 @ 03:09:
In dat tijdperk was het vooral zaak de vijandelijke linie (op meerdere plaatsen) te breken of te kruisen (Crossing the T), dat leverde de winst in de zeeslag; Wikipedia: Line of battle en Wikipedia: Crossing the T
Bedankt voor de info. Heel waardevol!

[ Voor 59% gewijzigd door anandus op 22-02-2009 11:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
* Sfinx- heeft net ook de Demo doorgespeeld

Mijn eerste indruk:
  • Op grafisch gebied weer een pareltje, vooral de naval battles zijn om vingers af te likken! De details zijn ongelofelijk, als je even inzoomt op een schip-dek zie je elk individueel mannetje iets anders doen, prachtig! Bij de land battles trommeltjes en rookgordijnen, net zoals het hoort... Hiertegenover staan vrij lange laadtijden, zelfs op een recente PC (<1 jaar oud). Dit kan volgens mij niet liggen aan je hardware maar eerder aan gebrekkige programmatie voor het inladen, hopelijk wordt dit nog wat verbeterd. Van 5 à 10 seconden naar >1 minuut is wel een grote aanpassing tegenover M2TW.
  • Unit grouping en formations vond ik nogal wennen, en niet bepaald een verbetering. Je moet units eerst groeperen met een cijfertje alvorens je een formatie kan toewijzen, waarvoor je het extra paneel voor formaties moet openklikken. Ik hoop dat je deze kunt hot-keyen of tenminste 2/3 formaties te hebben in je standaard UI zoals in vorige TWs. Bovendien deden mijn land-units juist niets van double of triple line formaties, ze gingen altijd gewoon op 1 lijn staan behalve in 'colonne', dat lukte wel. Ik hoop dat die formaties nog moeten ingesteld worden, anders staan er gewoon 8 nutteloze knopjes.
  • Naval battle was leuk maar altijd hetzelfde... of hier veel taktiek variaties bij zullen komen heb ik wel wat vraagtekens bij, tot nu toe kwam het er gewoon op neer om zoveel mogelijk 'broadside fire' te kunnen afschieten terwijl je in rondjes rond elkaar zit te varen. Veel micromanagement kwam er iig niet aan te pas buiten scheepjes verplaatsen en op dat knopje rammen als je iets in visier hebt. Al bij al toch gemakkelijk gewonnen zonder enige vorm van taktiek.
  • Land battle was een iets grotere uitdaging, ondanks dat ik 'heroic victory' had :+ Beetje de vijand bezighouden langs de voorkant en ondertussen de main forces laten rondlopen en klaar is kees. Van de AI ben ik niet echt te spreken, van ongelukkige opstellingen tot gewoonweg domme zelfmoordacties. Cavalry is leuk maar duidelijk niet meer zo'n doorslaggevende factor zoals in vorige eeuwen. Ook hier vond ik het managen van de unit groups en formaties vrij omslachtig. Misschien moet ik nog wat wennen aan de nieuwe interface, maar ik vond het lastig om een unit gemakkelijk terug te vinden. Ook kan je niet inzoomen op een groep door er op dubbel te klikken, dit kan enkel op een individuele unit. Volgens mij kon je dat wel in vorige delen...
Al bij al toch veel potentieel, ik hoop dat ze nog wat tijd hebben om aan finetuning te doen en dan komt er weer een supergame aan waar ik menige uurtjes/dagen/weken/maanden aan zal besteden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik vind wel dat de AI wel erg snel naar melee schakelt. Ja er was in dat tijdperk nog steeds melee maar voornamelijk Cav vs Inf, Inf vs Inf kwam voor als het echt niet anders kon. In the battle charged the US mijn Inf constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Shit, het spel crashte hier ook tijdens de land battle tutorial.

Zal wel een driverprobleem zijn, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2dklc1h.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:47:
Shit, het spel crashte hier ook tijdens de land battle tutorial.

Zal wel een driverprobleem zijn, kijk maar:

[afbeelding]
Ik zie niet eens een HUD! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ik had ook een probleempje bij SSAO, dan kreeg ik witte puntjes rond bepaalde objecten. Toen ik die uitzette geen enkel probleem (HD4850, laatste drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sfinx- schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:22:
Ik had ook een probleempje bij SSAO, dan kreeg ik witte puntjes rond bepaalde objecten. Toen ik die uitzette geen enkel probleem (HD4850, laatste drivers)
SSAO stond al uit omdat ik de settings omlaag had gezet naar High.

Maar als jullie nou meer problemen hebben met HD48xx kaarten dan raad ik jullie aan net als ik even http://support.ati.com/ic...894&surveyID=486&type=web in te vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat bevindingen:

-De AI is bagger, mijn paarden slachten een paar kanonnen af en ernaast staat een heel bataljon me aan te staren;
-Als een bataljon bijna uitgemoord is en ze weg rennen, rennen mijn units erachteraan, en blijven erachter aan rennen zonder nog iemand te vermoorden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik had de veldslag the hard way gedaan; eerst artillerie in stelling en daarna met een gedeelte van de infanterie de eerste Amerikaanse linie naar achteren geforceerd met schieten en melee en door de gaten aan de zijkant de cavalerie naar voren om de artillerie uit te schakelen. Daarna werd het een grote melee afgewisseld met manoeuvreren en schieten. Uiteindelijk was het een close victory met nog enkel de generaal en artillerie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeterna
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik heb dezelfde veldslag ook gedaan en.. tsja, het ging niet geweldig in ieder geval (wennen, units kijken etc. :P)

Ik heb ten eerste m'n artillery achter een hoevel gezet voor een gedeelte van de enemy artillery zodat ze de 2-3groepen van de enemy konden bombarden/bezig houden. Daarbij heb ik een paar groepen infantry in de bosjes erbij gezet voor als er gecharged zou worden. Ondertussen had ik m'n cavalry over de flank gestuurd en waren ze in een groep US infantry gerend.
In reactie daarop stuurde ik m'n infantry er achteraan en haalde m'n cavalry terug. Nadat die US troepen weg waren en een paar units naar mijn artillery onderweg waren stuurde ik m'n troepen verder achterlangs en kwamen er 3 groepen US infantry die de flank gingen versterken aan. Deze werden net bovenop een heuveltje gezet terwijl mijn troepen eronder terechtkwamen; wat voor mij niks opschoot.
Wel viel me op dat moment de enemy troops daar hun morale hoog was omdat ze bovenop een heuvel zaten; en zich veilig voelden. Ik chargde m'n cavalry om de heuvel heen en liet wat infantry van mij chargen om ze op de kast te jagen.
Ik liet echter 1 groep dragoons omlopen om vanaf de "oorspronkelijke" kant te flanken aangezien alle US troepen bijgesteld waren en de commander zich flank-baar begaf. Mijn artillery met protectie was op dat moment echter al dood terwijl ik bezig was met het "heuvelgevecht".

Maargoed; grote infantry battle en enemy outnumbered en m'n dragoons konden de general inchargen. Terwijl de infantry battle zo goed als over was stuurde ik de overigen(die niet het huis aan het uitmoorden waren) om te helpen met de general. General vluchtte en ik had m'n Close Victory (400man over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik haal de hele tijd alleen maar close victorys :p .. iemand al heroic gehaald, en zo ja HOE :D ? Mijn beste resultaat is tot nu toe dat ik 'maar' 300 man ben verloren :)

Mijn resultaten tot nu toe:

Veldslag: Close victory, 300 losses.
Zeeslag: Decisive victory, geen schepen kwijt, (alleen één schip was zn mast kwijt :o )

Wat een heerlijk spel :D

[ Voor 37% gewijzigd door Bobmeister op 23-02-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cocytus schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:01:
Als ik het zo lees zal ETW zo'n 6 maanden na de release en een stuk of wat patches van een paar honderd MB elk wel redelijk speelbaar zijn.
The usual Total War business, dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait als een zonnetje hier maar dat mag ook wel met een i7 920 @ 3.33 GHz. Alle settings staan op het hoogst behalve AA en AF, simpelweg omdat mijn GPU niet top is (HD 4830). Met name de battle op zee ziet er echt fantastisch uit. Al denk ik wel dat die zeeslagen snel gaan vervelen, er zit bar weinig tactiek in... het is gewoon een kwestie van je schepen binnen vuurbereik plaatsen en dan maar afwachten.

Minpuntje is dat de laadtijden echt absurd lang zijn... hopelijk is dat in de definitieve versie wat beter. Ik kijk in ieder geval uit naar de release. Lekker de wereld veroveren met Nederland >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Laatst online: 21:26

Kingpinda

Citizenship is earned.

e8400 + 8800GT + 3gigram + Windows 7 BETA

Draai ook alles op ultra en alle effects aan. Alleen AA op 2x. Draait ook als een zonnetje. Alleen wel geregeld chrashes.

Ervaar de Load times niet als lang. Maar misschien komt dat doordat ik AA op 2x draai. Antisontronicwhatever staat op 16x

Bar weinig tactiek in naval battles?? Kijk es ff op die wikipedia links eerder in thread. Als je Capping the T dus doet of Cross T whatever dan DEAL jij alot of pounding terwijl zij alleen met hun bow en stern cannonnen kunnen vuren... Dus wel degelijk tactiek want JIJ wilt met je broadsides vuren terwijl je zo min mogelijk vuur terug krijgt. verder Zeilen en masten proberen uit te schakelen zodat zij langzamer varen en jij er rondjes omheen kunt. Misschien een beetje hull damage creeren met cannonballs en proberen lucky shot op gunpowder te krijgen. Of Schrapnel schieten zodat de mannetjes een beetje dood gaan enzo en je dan makkelijker kunt enteren.

[ Voor 54% gewijzigd door Kingpinda op 24-02-2009 01:02 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Mijn zeeslag werd een grote bralpartij. Voerde schip voor schip een aanval order op elk vijandig schip. De eerste schotenwisseling viel wel mee maar daarna werd het een grote stoelendans en heb ik het spel zn gang laten gaan. Af en toe zonk een vijand en gaf ik nieuwe orders.

Wonderbaarlijk won ik uiteindelijk zonder een schip te verliezen.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocytus schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:01:
Als ik het zo lees zal ETW zo'n 6 maanden na de release en een stuk of wat patches van een paar honderd MB elk wel redelijk speelbaar zijn.
Nou ja, je moet niet vergeten dat dit een demo is, enkel 2 gig van de ongeveer 15 gig dat het spel uiteindelijk zal zijn, dus je weet nooit of ze per ongeluk vrij belangrijke elementen weg hebben gelaten die de stabiliteit ten goede komt.

Hoe dan ook, grafisch ziet het er iig schitterend uit, dus kunnen we daar tenminste naar kijken, tot de eerste patch. ;)

Overigens heb ik het enteren van de schepen nog niet heel erg goed door, ik schiet alsmaar het vijandelijk schip aan gort als ik langzij lig. :o

Bij de landbattle ging de demo onderuit, maar dat kwam eigenlijk wel goed uit, ik werd redelijk weg geschoten...moet nog even wennen dat ik deze gevechten niet zo moet doen, als in Rome: Total War. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Nou, daar zit je dan. Eerst twee-en-een-half-uur (!) moeten downloaden omdat de crappe download speed van Steam niet boven de 200kb/s uit kwam, en gemiddeld op 150kb/s zat... Maargoed, uiteindelijk was de download die ik om half 9 aan had gezet wel klaar om 11 uur. Ik blij, spel binnen, gauw spelen. Daar begint het gedonder al: de filmpjes draaien met horten en stoten en soms op een willekeurige plek een horizontale streep door het beeld; ik vreesde voor de stabiliteit. En die vrees bleek niet ongegerond.. :)

Maargoed, eenmaal door de eerste drie filmpjes heen, kwamen we bij de 'trailer'. Deze had ik al vaak genoeg gezien, dus skippen die hap. Tja, en dat had ik beter niet kunnen doen, want nu draaide de trailer door het menu heen. Het klinkt een beetje stom, maar je kunt het het beste vergelijken met dan weer één frame trailer, dan weer één frame menu. Ik had ff geen zin om te wachten, dus met ALT + F4 was de klus ook geklaard. Ik draai op Windows 7, dus ik denk, laat ik hem eens in Vista compatibility mode draaien. Dat hielp wel redelijk, de verweving van de trailer en het menu was verdwenen, maar nog steeds strepen door het beeld, en een paar vastlopers. Toen dacht ik, nou ja, als hij het op Vista ook al niet doet, zal XP SP2 vast wel werken. En dat bleek waar te zijn. Tenminste, voor een deel. De filmpjes draaien 'best' soepel, en het hoofdmenu e.d. werkte allemaal. Omdat ik nieuw ben in de Total War serie, wilde ik eerst even de Battle Tutorial doen. Ik denk, laten we eens beginnen met landbattles. Het laden verliep niet echt soepel, en duurde minstens twee minuten. Eenmaal bijna aan het eind van het balkje, krijg ik een flits van wat me straks te wachten staat te zien. Daarna flitst ie weer terug naar de loading bar. Die is nu helemaal vol, en het scherm gaat weer naar de tutorial. Dan flitst het scherm weer terug (:s), en loopt de loadign bar een stukje terug. Dan weer vol, dan weer naar tutorial, dan weer terug en leeg, en daarna, juist, een enorme vastloper. Computer uit, morgen wel weer opnieuw proberen.

Nou, net dus weer opnieuw geprobeerd. No luck, deze keer zelfs een BSOD toen het laden klaar was.

Even wat meer over de specs:
E8200 @ 3.6GHz (stabiel, kan het niet aan liggen ;) )
GA-P35C-DS3R met 2GB DDR2-6400, allemaal in orde
8800GT met 182.05 drivers.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Hoeveel losses is jullie beste resultaat bij landbattle :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svennetjee schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:17:

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Hoe hoog heb jij de grafische instellingen staan? Daar zou iig de lange laadtijden aan liggen, maar ook het flikkeren van het scherm.

Je kan de instellingen aanpassen, dus zou ik daar beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:35:
[...]

Hoe hoog heb jij de grafische instellingen staan? Daar zou iig de lange laadtijden aan liggen, maar ook het flikkeren van het scherm.

Je kan de instellingen aanpassen, dus zou ik daar beginnen.
Grafische instellingen nog niks aan aangepast, maar het zou inderdaad kunnen dat het daar aan ligt. Maar ik heb eigenlijk wel graag een spel dat er erg goed uit ziet O-) Misschien ook maar even nieuwe drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:44
De lange laadtijden worden voornamelijk veroorzaakt doordat de demo files niet zijn uitgepakt en elke keer dat je een battle/tutorial laadt compleet opniew moeten worden uitgepakt door je pc.

hier is een draadje met meer info over hoe je demo kan unpacken zodat iig de laadtijden een stukje korter worden:

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=227956

edit algemeen draadje met de ervaringen :

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=228075

[ Voor 12% gewijzigd door blueice85 op 24-02-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
Het lijkt er op dat de demo niet wil werken met de ForceWare drivers 182.05 én 182.06. 185.20 werkt uitstekend! En dat uitpakken van de packed files scheelt inderdaad een hoop, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is er geen gecompilede versie van die unpacker?
Ben niet zo happig om Python te gaan installeren voor 1 klein scriptje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Heb net ook even de demo gespeeld (heb ook Rome en Medieval 2 gedaan btw) en grafisch vond ik eigenlijk alleen het water super, voor de rest vond ik het wel meevallen. Verder vond ik het vechten op land wel grappig, maar vooral zee was leuk. Al weet ik niet of dat ook zo blijft

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:44
anandus schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:46:
Is er geen gecompilede versie van die unpacker?
Ben niet zo happig om Python te gaan installeren voor 1 klein scriptje...
volgens mij moet je op dit moment wel die python instaleren, denk dat je voor een gecompilede unpacker zal moeten wachten tot het spel echt uitkomt.(of van een modder of misschien levert CA ze in een patch)

[ Voor 3% gewijzigd door blueice85 op 25-02-2009 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:05:
[...]
The usual Total War business, dus :P
Inderdaad :)

En als ik het zo lees hebben de legers nog steeds last van oerdomme boerenknechten-infanterie ;)

Jammer, maar deze wordt toch net te hoog gegrepen voor mijn systeempje. MTW2 ging nog nét vloeiend op gemiddelde settings...

Laat ze dit nu maar voor de ps3 uitbrengen (ik ben nooit echt precies geweest in die total war games. Je begint met de beste bedoelingen, maar uiteindlijk werp je toch maar alles op de vijand en wordt het een potje :p Daarbij kan je een toetsenbord aansluiten op de ps3. Maar goed, zal niet gebeuren, weet ik ook wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:29:
Nog wat bevindingen:

-De AI is bagger, mijn paarden slachten een paar kanonnen af en ernaast staat een heel bataljon me aan te staren;
-Als een bataljon bijna uitgemoord is en ze weg rennen, rennen mijn units erachteraan, en blijven erachter aan rennen zonder nog iemand te vermoorden....
Is dit nog steeds zo dan? In Medieval II was dat ook al zo, heb ik altijd heel irritant gevonden. . .Je ordert je mannetjes om aan te vallen, 3 gaan er op af rennen, de helft rent terug, de andere helft blijft staan. Een minuut later begint iedereen die er nog niet is te marcheren naar de vijand toe en ze vallen steeds per 3-5 aan in plaats van een volle charge wat ik graag wil. . .Als ze een unit achtervolgen hetzelfde, ze rennen overal heen behalve naar de vijand toe en de paar die wel goed volgen doen niets dan rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had ik vroeger ook altijd al moeite mee. Het is lastig om die troepen precies te laten doen wat je in gedachten had.

In MTW2 had je, voor de patch, dat paarden chargerend op een groepje infanterie afrennen (met de bedoeling gewoon er door te rossen en iedereen omver te lopen, LOTR style ;) ) , stoppen ze ineens vlak voor hun doel en beginnen rustig in die infanterie te wandelen. Ook al liet je ze chargeren naar een punt ACHTER de bedoelde targets...

Als het nog steeds vrij houterig speelt ga ik hiervoor denk ik niet m'n pc upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 11:00
Dat met de paarden heb ik niet gehad. Heel soms in medieval 2, maar daar gaat het in vrijwel alle gevallen ook prima (om als een groep een groep omver te lopen).

Het was wel even wennen dat er zo een groep verscholen stond in het bos. Tot nu toe vermaak ik mij prima, ziet er goed uit en het speelt ook lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 04:18:
Daar had ik vroeger ook altijd al moeite mee. Het is lastig om die troepen precies te laten doen wat je in gedachten had.
Tja, het is geen Starcraft/Command&Conquer natuurlijk.
Het blijven 'mensen'.

Ik vond dat in RTW goed uitgevoerd: Hoe beter getraind en professioneler de troepen hoe beter ze luisteren.
Dat merk je tussen Barbaren vs Romeinen, en bijvoorbeeld Militia vs Principes.

Zo zie ik het in de Total War spellen. De poppetjes gaan eerst liever bij elkaar 'in formatie' (is minder eng) en dan zijn er altijd een aantal die uit de formatie rennen enzo.
Ik zie het als 'de menselijke factor' :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 25-02-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren voor het eerst de demo gespeeld, ik vond het een top spel en ga het zeker kopen.

Toch had ik wel een probleempje, waarmee ik weinig raad mee weet. Het is namelijk zo dat de schermpjes 'op' het slagveld - de HUD, Pauzescherm, Menu, advisor - constant flikkerde met het slagveld. Ik zag er dus gras of mannetjes doorheen flikkeren. Behoorlijk irritant, maar bovenal lijkt het me niet de bedoeling. Ook had ik bij (zeer) hoge instellingen last van particels als ik op gras inzoomde. Het was volgens mij niet echt een kwestie van lage FPS, want voor de rest werkte het allemaal. Mijn specs zijn als volgt:

Intel 6300 @1.86
Ati 3850 512MB
Maxtor 6Y080M0, 80g @ 7200 rpm
1g RAM

Ik heb wel vaker schoonheidsfoutjes met deze PC, kan het zoiets zijn of moet ik mijn geheugen en HD upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je vermeldt wel het model disk dat je hebt, maar niet je OS?

Werkgeheugen is sowieso aan de kleine kant.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:51:
Je vermeldt wel het model disk dat je hebt, maar niet je OS?

Werkgeheugen is sowieso aan de kleine kant.
sorry, mijn fout, het is nog XP met SP 2 of 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vind die zee gevechten wel lastig. Je moet elk schip eigenlijk zelf besturen voor optimaal resultaat en dan ben ik net twee schepen aan het managen en vergeet ik de andere vier orders te geven waardoor die totaal de verkeerde kant uit varen en aan de andere kant van de oceaan belanden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Tsurany schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:45:
Vind die zee gevechten wel lastig. Je moet elk schip eigenlijk zelf besturen voor optimaal resultaat en dan ben ik net twee schepen aan het managen en vergeet ik de andere vier orders te geven waardoor die totaal de verkeerde kant uit varen en aan de andere kant van de oceaan belanden.
Zet ze in een group formatie. Veel makkelijker! Had dat zelf eerst niet door, maar nu ik het wel door heb slacht ik de vijand volledig :p :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Awsom schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:17:
[...]

Zet ze in een group formatie. Veel makkelijker! Had dat zelf eerst niet door, maar nu ik het wel door heb slacht ik de vijand volledig :p :D
Pff als ik dat eerder wist :+ zo maar eens proberen dan.

Wel heel irritant dat dual monitor niet fatsoenlijk ondersteund wordt. Ik beweeg in Total War spellen het beeld altijd met de pijltjes heen en weer en gebruik m'n muis om het beeld te rotaten door naar de randen van het scherm te gaan, dat kan nu helaas aan de linkerkant niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Tsurany schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:21:
[...]

Pff als ik dat eerder wist :+ zo maar eens proberen dan.

Wel heel irritant dat dual monitor niet fatsoenlijk ondersteund wordt. Ik beweeg in Total War spellen het beeld altijd met de pijltjes heen en weer en gebruik m'n muis om het beeld te rotaten door naar de randen van het scherm te gaan, dat kan nu helaas aan de linkerkant niet.
Haha, en dan wil je al je schepen in één zo'n rechte lijn houden. Maar dat lukt dan niet, geef je ze een nummertje, line formation (oid) en ze varen braaf achter elkaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Awsom schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:22:
[...]

Haha, en dan wil je al je schepen in één zo'n rechte lijn houden. Maar dat lukt dan niet, geef je ze een nummertje, line formation (oid) en ze varen braaf achter elkaar :D
Inderdaad, dat werkt erg goed!
Tsurany schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:21:
[...]

Same problem ;(

Ik schakel altijd met Ultramon m'n 2e monitor uit voor ik ga spelen.

Demo is wel van bedroevend lage kwaliteit, alt-tabben werkt niet eens ;(

En als je een schip gaat enteren gaan de schepen in elkaar liggen (de ene draait terwijl de andere blijft liggen waardoor ze in elkaar gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Ligt het nu aan mijn pc of is de demo verschrikkelijk onstabiel.. Is al 2x gecrasht, 1x bij het loading screen en 1x tijdens het spelen. Nog mensen met dit probleem? Anders loopt hij wel vloeiend maar soms die spontante crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Vaag dat jullie die crashes hebben? Heb nergens last van...

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Awsom schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:13:
Vaag dat jullie die crashes hebben? Heb nergens last van...
Ik heb vandaag maar es windows update gedaan.

Gebruik windows 7 en blijkbaar had ik nog de eerste prerelease driver voor de 8800gt

Nu gebruik ik 7.15.11.7943 prerelease wddm 1.1 v3

vandaag potje gespeeld en loopt hartstikke strak. Kan natuurlijk toeval zijn dat ie nu niet chrashed. Als ik binnekort wat meer tijd heb ga ik het bijhouden of ie nog chrashed of niet :p

Weet je... Voor het eerst dat windows update daadwerkelijk werkt :p Hopenlijk blijft dit fenomeen bestaan als Win7 live gaat :)

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Bij mij is ie ook al een paar keer gecrashed, dus denk niet dat het aan jou pc ligt. Of het moet aan onze pc's liggen :P

Verder vind ik het gevecht op water erg gaaf. Op land is vind ik ook erg leuk maar heb zin om gewoon weer een campagne te spelen :*)

• JeroenNietDoen
Inderdaad, zon massive battle waar je eerst je troepen deployed en in formatie. En dan gaan!

• Bobmeister
...op een enorm grasveld recht tegenover elkaar :p Net zoals in medieval ('grassy plain') :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Het leuke is dat je met de demo de .pack files kunt uitpakken, vervolgens de .pack bestanden verwijderen en je hebt de uitgepakte gamefiles klaar staan.

Hierin zitten xml bestanden waarin je dingen kunt wijzigen, zoals units toevoegen, deployment gebruiken, spaanse soldaten toevoegen... Noem maar op.

Voor meer informatie verwijs ik jullie naar: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=227839

Ik heb nu onderandere de brandywine battle gedaan als de Amerikanen en de Britse unit size verdubbelt om het nog uitdagend te maken.

Dit houd je nog even bezig tot het volledige spel er is. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vincenz0 op 27-02-2009 12:04 ]

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Zal wel bewust gedaan zijn :)

Heb jaren mee geholpen aan TWCenter mods maken etc, en de makers van Rome / Medi / Empire etc zullen het spel gewoon weer met opensource file's uitbrengen zodat we dat zelf kunnen aanpassen etc

Mundus Magnus Map anyone ? :D , gigantische map voor Rometotalwar wat wel zo'n 24+ extra provincies had :D

[ Voor 19% gewijzigd door Mektheb op 27-02-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Avalaxy schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:34:
Same problem ;(

Ik schakel altijd met Ultramon m'n 2e monitor uit voor ik ga spelen.
MouseJail al geprobeerd, of werkt dat niet?

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad geweldig Mundus Magnus.
Of Europa Barbarorum, man het niveau qua details daarin, dat is echt niet normaal.
Als ik daar als Brittanie speelt heb ik ook echt het idee dat europa gewoon groot is, voordat je met een leger naar de andere kant van de map bent gekomen ben je serieus 50 turns bezig ofzo, niet normaal.

Ik kan ook niet wachten op mods voor ETW, de tachtigjarige oorlog lijkt me helemaal te gek, vooral omdat je het naval gedeelte veel beter kan simuleren met die echte zeeslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
nog twee dagen mensen en gezien het feit ik ook al sf4 heb en tig andere games kijk ik toch echt uit naar deze game!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:37:
nog twee dagen mensen en gezien het feit ik ook al sf4 heb en tig andere games kijk ik toch echt uit naar deze game!!!!!!!!!
hij komt toch pas op 6 maart uit, dacht ik?
offtopic:
En SF4 komt toch pas in juni uit voor de PC? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:42:
[...]
Van de Steam-site:

"
Available: March 4th, 2009
This game will unlock in approximately 2 days and 18 hours
"

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
[message]Totalwar.com[/message]
Als je de gebruikelijke doosversie hebt gekocht...Dan kun je deze versie van Empire activeren op woensdag 4 maart activeren en spelen.
[message]Bartsmit.com[/message]
Dit product is nog niet verschenen:

Wordt 6 maart verwacht!
[message]12game.com[/message]
PRE-ORDER, reserveer deze titel
Verwachte leverdatum: 06/03/2009
Nogal wat onduidelijkheid als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Activeren?

Kan je het spel niet spelen als je offline bent dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je moet 1x activeren op steam, daarna heb je geloof ik geen verbinding meer nodig ;) Dat staat ook gewoon duidelijk aangegeven hoor :)

edit: in de requirements dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 01-03-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
anandus schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:42:
[...]
offtopic:
En SF4 komt toch pas in juni uit voor de PC? :?
Op de site van total war staat 3 maart!

http://www.totalwar.com/empire/

27 Januari 2009
Maak je op voor Total War op 3 maart 2009
Releasedata en minimale systeemspecificaties voor Empire: Total War aangekondigd. Meer lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
3 Maart voor Amerika ja.
4 Maart Europa.

Alleen geven webshops idd 6 maart aan. Het is dus de 4e of de 6e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Vanaf 3 maart kun je beginnen met downloaden bij steam...

edit:

Ik verwacht hem iig 3/4 maart al wel in de winkels! Bart smit & FRS zullen hem waarschijnlijk meteen in de schappen liggen als ie binnenkomt. (Net zoals bij FC2, 3 dagen voor de release :9 8)7 )

Ik heb alleen nog één vraagje; zal de Special forces edition (met de 6 extra units) ook in de winkel verkrijgbaar zijn :) ? Ik wil namelijk zowiezo de SF/SE :D

[ Voor 78% gewijzigd door Bobmeister op 01-03-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet, maar vind jij 6 units 10 euro extra waard?
Ik vind het ronduit belachelijk, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die units zitten vast wel bij een of andere mod die snel uitkomt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:50:
Ik weet het niet, maar vind jij 6 units 10 euro extra waard?
Ik vind het ronduit belachelijk, maargoed.
Het is een Special Edition he... Je krijgt er ook nog een kaartje bij (en verder weet ik niet). Sommigen willen nou eenmaal graag de collectors edition :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Boudewijn schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:59:
Die units zitten vast wel bij een of andere mod die snel uitkomt :).
Denk het niet. (Hooguit voor de SP), maar je zult ze online ook kunnen gebruiken en dan doet zo'n mod het niet denk ik :) ;)

En van sommige spellen wil ik graag de Collectors Edition :) en dit is er absoluut één van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Play.com heeft 'm inmiddels in stock zeggen ze... maar dat zal vast wel een foutje zijn; mijn order is immers ook nog niet processed en de USS Constitution code heb ik ook nog niet gezien ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk al hoe de campaign-map eruitziet?

Is deze begrensd (zo ja, waar liggen de grenzen?), of is het gewoon de Aarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
anandus schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:37:
Weet iemand eigenlijk al hoe de campaign-map eruitziet?

Is deze begrensd (zo ja, waar liggen de grenzen?), of is het gewoon de Aarde?
Noord en Zuid Amerika maar ongeveer verticaal door de helft gekapt, heel Europe, Noord Afrika en dan door tot het oosten van India.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Ik ben een Total war fan van het eerste uur. Ben al verslaafd sinds Shogun Total war. Maar ik vind de demo totaal buiten de serie vallen. Ik snap wel dat je over een compleet andere tijd praat en dus een geheel andere speelwijze is, maar ook qua besturing en interface vind ik het compleet anders dan bij de voorgaande delen.

Het ziet er prachtig uit, dat moet ik toegeven. Ik heb het idee dat de Ai slechter is dan bij voorgaande delen, maar dat ze et spel gewoon moeilijker hebben gemaakt door de units meer hitpoints te geven.

In de sea battle bijvoorbeeld. Ik vaar met mijn commando ship en een andere naast een vijandelijk schip. Elk aan 1 kant van het vijandelijke schip. Even wachten en de twee schepen tegelijk laten vuren. Vijandelijk schipje waart gewoon door... Dan heb ik zoiets van wat de neuk.

Daarnaast de irritaties van de crashes, dual screen problemen en het "trage" navigeren over de map. Maken voor mij dit deel een beetje een tegenvaller. Ik keek er echt heel erg naar uit. Heb de game ook al besteld, maar denk dat het MTW2 blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52

Steffy

Ayreonaut

pgerrits schreef op maandag 02 maart 2009 @ 07:55:

In de sea battle bijvoorbeeld. Ik vaar met mijn commando ship en een andere naast een vijandelijk schip. Elk aan 1 kant van het vijandelijke schip. Even wachten en de twee schepen tegelijk laten vuren. Vijandelijk schipje waart gewoon door... Dan heb ik zoiets van wat de neuk.
:') Ik ben er zelf niet bij aanwezig geweest en ben nou ook niet bepaald een expert op het gebied van nautische oorlogsvoering maar ik weet wel dat een schip, inclusief zijn bemaning na 2 salvo's nog niet dood is of zinkende is.

Ik heb zelf afgelopen dagen ook een paar keer de demo gespeeld en kijk nu al uit naar mijn nieuwe PC onderdelen die deze week binnen gaan komen. Wat ik er tot nu toe van gezien heb in een duitse videoreview van al met al iets van 3 kwartier ofzo was ik zeer onder de indruk. Ik ben speler vanaf het eerste uur maar dit is sinds Rome eindelijk weer eens een revolutie in de serie.

En nu maar hopen dat ze op deze engine Rome 2 gaan ontwikkelen zodat we straks met onze romeinse galjoenen elkaar in volle glorie te lijf kunnen gaan d:)b _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
pgerrits schreef op maandag 02 maart 2009 @ 07:55:
maar ook qua besturing en interface vind ik het compleet anders dan bij de voorgaande delen.
Kan je voorbeelden noemen?
Volgens mij zijn ze juist heel consequent geweest om de UI redelijk in dezelfde stijl te houden.
maar dat ze et spel gewoon moeilijker hebben gemaakt door de units meer hitpoints te geven.
Nou, bij mij vallen de poppetjes net zo makkelijk om als in voorgaande spellen hoor :P
8)7
Het zijn geen rubber eendjes, hè? :P

Overigens, als je de kruitkamer raakt, dan kan je wel met 1 schot een schip laten zinken ;)
Daarnaast de irritaties van de crashes
Tja, dat is inderdaad kut, maar dat zijn we wel gewend van de demo's.
We weten daardoor ook dat (1,2Gb :+ ) patches de meeste euvels en crashes wel verhelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
anandus schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:29:
[...]
Kan je voorbeelden noemen?
Volgens mij zijn ze juist heel consequent geweest om de UI redelijk in dezelfde stijl te houden.

[...]
Nou, bij mij vallen de poppetjes net zo makkelijk om als in voorgaande spellen hoor :P

[...]
8)7
Het zijn geen rubber eendjes, hè? :P

Overigens, als je de kruitkamer raakt, dan kan je wel met 1 schot een schip laten zinken ;)

[...]
Tja, dat is inderdaad kut, maar dat zijn we wel gewend van de demo's.
We weten daardoor ook dat (1,2Gb :+ ) patches de meeste euvels en crashes wel verhelpen :)
Tsja ik bedoel meer de besturing. De key layout is anders dan bij de andere delen. Ik vind het gewoon op een of andere manier minder pretig. Daarnaast gaat het bewegen over het scherm erg langzaam.

Wat jij zegt dat de poppetjes snel omvallen vind ik dus erg tegenvallen. Als je een groep line infanterie laat schieten op een andere groep heb je soms dat er maar 1 of 2 poppetjes omvallen. Vind ik raar...

Ook dat cavalerie gewoon afgeslacht wordt door wat infanterie.

Over de zee slagen, misschien ik heb ik wat overdreven, maar ik bedoelde te zeggen dat het allemaal erg langzaam gaat. Als je met die masten breker gevallen schiet. dan zou je toch verwachten (gezien de animatie, dat je meerdere van die dingen afvuurt) dat je toch wel 1 mast oplaag haalt. Je ziet de zeilen wel bewegen maar verder gebeurd er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
pgerrits schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:36:
[...]
Wat jij zegt dat de poppetjes snel omvallen vind ik dus erg tegenvallen. Als je een groep line infanterie laat schieten op een andere groep heb je soms dat er maar 1 of 2 poppetjes omvallen. Vind ik raar...
Daar zijn kanonnen voor :P
Ook dat cavalerie gewoon afgeslacht wordt door wat infanterie.
Je moet inderdaad iets bedachtzamer omgaan met cav., dat is mij ook opgevallen (geen wonder met al die bajonetten ;) ), maar met juiste taktiek kan het een sterk wapen zijn :)
Over de zee slagen, misschien ik heb ik wat overdreven, maar ik bedoelde te zeggen dat het allemaal erg langzaam gaat. Als je met die masten breker gevallen schiet. dan zou je toch verwachten (gezien de animatie, dat je meerdere van die dingen afvuurt) dat je toch wel 1 mast oplaag haalt. Je ziet de zeilen wel bewegen maar verder gebeurd er niets.
Dan heb je mis geschoten denk ik :)

Je ziet gaten in de zeilen, masten die afbreken, etc.
Wat goed werkt is om niet te dichtbij te gaan. Tenzij je wil enteren natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
De musketten (met gladde loop) van die tijd waren vrij onnauwkeurig op langere afstand. Dat begon toendertijd te veranderen met de komst van de geweren (met getrokken loop). Verklein de afstand en je ziet al meer mannetjes omvallen. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de kanonnen (landmacht) en kanons (marine). En inderdaad, de houten schepen konden flink wat schade incasseren voordat ze zonken.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapitein Prozac op 02-03-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Steffy schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:06:
En nu maar hopen dat ze op deze engine Rome 2 gaan ontwikkelen zodat we straks met onze romeinse galjoenen elkaar in volle glorie te lijf kunnen gaan d:)b _/-\o_
Dat zal gegarandeerd niet gebeuren :>.

Ik heb iig een nieuwe graka gekocht ervoor, mijn 8800GT is mischien toch wat traag :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:54:
[...]

Ik heb iig een nieuwe graka gekocht ervoor, mijn 8800GT is mischien toch wat traag :+.
Hoezo gegarandeerd niet?
Doe kans is volgens mij best groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De romeinen hadden geen galjoenen. Galleien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik denk dat ie legioennen bedoeld ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Galjoenen zijn schepen uit de renaissance.
Galleien zijn romeinse dan wel griekse schepen.
Legionairs zijn legers soldaten, met name van de romeinen.

Toch niet zo lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 09:42
Boudewijn schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:54:
[...]

Leg eens uit? Ik zie een Rome 2 wel zitten, bovendien hebben ze de Rome-engine ook vernieuwd voor Medieval 2. Volgens mij was het de bedoeling van CA geweest om wat dat betreft het tick-tock systeem te hanteren.
Enfin, laat ons eerst maar eens zoet zijn met Empire, want dat spel is nog niet eens officieel uit :P

Ik kreeg trouwens vandaag bericht dat Play.com mijn sf-editie verstuurd heeft. Hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Rian schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:10:
[...]

Leg eens uit? Ik zie een Rome 2 wel zitten, bovendien hebben ze de Rome-engine ook vernieuwd voor Medieval 2. Volgens mij was het de bedoeling van CA geweest om wat dat betreft het tick-tock systeem te hanteren.
Enfin, laat ons eerst maar eens zoet zijn met Empire, want dat spel is nog niet eens officieel uit :P

Ik kreeg trouwens vandaag bericht dat Play.com mijn sf-editie verstuurd heeft. Hulde! _/-\o_
Dan ligt ie met een beetje geluk morgen overal in de winkels :9~ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:08:
De romeinen hadden geen galjoenen. Galleien.
Daar las ik helemaal overheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Damn wilde net gaan downloaden maar zie dat timer op d2d terug gezet is naar 24 uur... In account status staat ie nog steeds op pre-order en niet op download dus ziet er naar uit dat ie een dagje uitgesteld is..

Zo'n hekel aan heh.. Geen informatie niks geen excuses.. Zit je daar dan met smart op te wachten

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste