Van het weekend nog even een uitzending van een frans gameprogramma gezien. De interviews waren wel engels. Damn wat ziet de nieuwe game er gelikt uit zeg. Campaign map is prachtig om te zien.
Is die aflevering ook ergens op internet te zien
)
Wat ik aan MTW2 ook vrij onthutsend vind is dat Medium difficulty soms moeilijker is dan VH. en dat je elke vijand aankunt door slim te spelen zo dom zijn ze...
diskeltische lurker
Ja dat is jammer inderdaad.
Zelfs het sterkste leger is als je goed speelt in de pan te hakken (okay 95% van de tijd iig wel).
Zonde, en dat is toch weer die AI.
Zelfs het sterkste leger is als je goed speelt in de pan te hakken (okay 95% van de tijd iig wel).
Zonde, en dat is toch weer die AI.
.
[ Voor 101% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:00 ]
aah, die goeie oude herinneringen van al dat slachtvoer
. Ik kan me al die veldslagen in RTW nog ruiken, of bijvoorbeeld The battle of Hasting of Stirling.
Heb je trouwens al filmpje 5 gezien, Multiplayer, zeer leuk om te zien. Ik kan echt niet meer wachten tot maart.
Heb je trouwens al filmpje 5 gezien, Multiplayer, zeer leuk om te zien. Ik kan echt niet meer wachten tot maart.
Verwijderd
Bij dit fimpje: (Chapter 3/5: The Campaign Map), kan je bij minuut 1:58 zien dat je met Nederland kan spelen. Dat is wel cool
Ook in dat fimpje zie je dat je in de meeste continenten kan spelen. Hopelijk kan je ook met 1 grote map spelen(de hele wereld)
Ook in dat fimpje zie je dat je in de meeste continenten kan spelen. Hopelijk kan je ook met 1 grote map spelen(de hele wereld)
Waar ik wel EXTREEM moe van wordt is dat ze het de hele tijd aankondigen als: ULTIMATE EXPERIENCE bla bla bla, ik bedoel is er iemand die het gelooft. Het is toch niet de ultieme experience het is niet vernieuwend meer. We kennen het allemaal al. Ja het gaat zeer wss een zeer goede game worden(als er nou half zo veel bugs in zitten als bij medieval 2 is het een instant klassieker waarschijnlijk).
Maar kunnen ze niet eens ophouden met dat stomme marketingsgepraat, want het is toch wel vermoeiend of niet? En zouden ze het zelf nou echt geloven?
Btw. Het spel ziet er veelbelovend uit. Gewoon de zoveelste total war, je weet ondertussen wat je kan verwachten toch?
Maar kunnen ze niet eens ophouden met dat stomme marketingsgepraat, want het is toch wel vermoeiend of niet? En zouden ze het zelf nou echt geloven?
Btw. Het spel ziet er veelbelovend uit. Gewoon de zoveelste total war, je weet ondertussen wat je kan verwachten toch?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
De zoveelste total war + zee gevechten in real time + multiplayer campaign = niet zomaar de zoveelste total war.
Ik heb hem bij amazon gepreordered, maar dat is verschoven naar 30-3... ouch
. w eer een maandje langer wachten.

Verwijderd
Ja, hier is iedereen het natuurlijk mee eens, maar dat zullen ze nooit doen. Dat is het zelfde als: "Waarom stoppen ze niet met reclame maken op TV voor producten?, als iemand iets wilt hebben, dan koopt hij het wel" . Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Marketing heeft natuurlijk wel zin, maar het is idd wel irritant. Je moet er gewoon doorheen kijken(luisteren).Postius schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:55:
Nou, ik denk dat deze total war wel een stuk vernieuwender is als de vorige. Je speelt in een andere tijd (gunpowder en shit). Je hebt nu zee-veldslagen, wat er super vet uit ziet, en helemaal nieuw is. Er zijn meer (grotere) mappen. Etc. Ik denk dat van alle Total war games, deze het meest vernieuwed gaat zijn.Postius schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:55:
Ik zie dat meer als logische toevoegingen op de total war reeks. Zeegevechten werd als sinds er boten waren om geroepen. Wel netjes dat ze het doen want het ziet er spectaculair uit en grote houten schepen vind ik als hollander nou eenmaal vetVerwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:52:
[...]
Ja, hier is iedereen het natuurlijk mee eens, maar dat zullen ze nooit doen. Dat is het zelfde als: "Waarom stoppen ze niet met reclame maken op TV voor producten?, als iemand iets wilt hebben, dan koopt hij het wel" . Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Marketing heeft natuurlijk wel zin, maar het is idd wel irritant. Je moet er gewoon doorheen kijken(luisteren).
[...]
Nou, ik denk dat deze total war wel een stuk vernieuwender is als de vorige. Je speelt in een andere tijd (gunpowder en shit). Je hebt nu zee-veldslagen, wat er super vet uit ziet, en helemaal nieuw is. Er zijn meer (grotere) mappen. Etc. Ik denk dat van alle Total war games, deze het meest vernieuwed gaat zijn.
Bij die MP kijk ik de kat uit de boom, het is idd denk ik wel de droomwens van iedere total war speler(naast een AI die het doet) om een MP campaign map te hebben. Maar ik hou ook de voorgaande total wars in mijn achter hoofd, zat een MP in maar vraag niet hoe. Om een leuke battle te hebben moest je je aan 1000 en 1 ongeschreven wetten houden(als het dan goed ging was het ook wel is gaaf maar het voelde toch als een vreemde optie).
Daarnaast hoop ik eigelijk dat ze een goede AI maken, ik weet dat ze er nieuwe mensen hebben bij betrokken maar toch. De AI in medieval 2 is om van te huilen(je kan een stad verdedigen met max 5 pikeman units(of 3 pike man en wat boogschutters). Aangezien de AI 9 van de 10 keer alles naar binnenrost door de deur(bij kleine steden dan). Bij grote steden maakt ie 1 of 2 gaten en gaat ie door de voordeur. Kan je enorme casualties aanrichten met minimale moeite, keer op keer op keer. Dat haalt je toch wel uit je beleving, al is de tegenstander compleet slachten met krap 500 man tegen 6000+ toch wel een ownage gevoel.
Ik wil niet zeiken of dit spel afzeiken voordat het uit is, maar mensen zijn er extreem lyrisch over aan het worden(fora, websites als ign etc), terwijl medieval 2 mij iets te vers in het geheugen ligt. Ook die vernieuwing valt wal mee tis meer evolutie denk ik.
Even apart, persoonlijk denk ik dat de grootste vernieuwing van de hele serie van Shogun naar Medieval was. Shogun was echt risk met massale battles en bij medieval kreeg je in 1x diplomaten assasins en dergelijke erbij waardoor je opeens diplomatie had(dat was toen nieuw dus dan had je het niet door dat het eigelijk niet werkte).
Daarnaast mischien van Medieval naar Rome vanwege de 3d engine al was dat meer eye candy en weinig echte gameplay veranderingen(de grootste gameplay verandering was de main map niet meer in territories laten opdelen maar steden.)
Ik probeer hier gewoon een beetje discussie te krijgen onder overige total war fans, want helaas in mijn vriendenkring zijn er niet zo heel veel die de lol snappen van een perfect uitgeplannende campaigne en uitgroeien tot een wereldmacht door verraad en bedrog(ik heb dread altijd vol bij mijn koning ^^), dus wil wel weten hoe anderen er over denken(al zal niet iedereen begonnen zijn bij shogun).
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ja, van Shogun naar Medieval was een grootste stap voorwaarts. Maar zo gaat elk deel vooruit(MT2W misschien dan minder). En als je kijkt naar de veranderingen die in ETW komen en de veranderingen in de vorige delen, vind ik dat je toch wel kan spreken van een kleine "revolutie". Of in ieder geval veel verbeteringen.Postius schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:10:
[...]
Ik zie dat meer als logische toevoegingen op de total war reeks. Zeegevechten werd als sinds er boten waren om geroepen. Wel netjes dat ze het doen want het ziet er spectaculair uit en grote houten schepen vind ik als hollander nou eenmaal vet. Kan niet wachten om de tactiek op zee onder de knie te krijgen.
Bij die MP kijk ik de kat uit de boom, het is idd denk ik wel de droomwens van iedere total war speler(naast een AI die het doet) om een MP campaign map te hebben. Maar ik hou ook de voorgaande total wars in mijn achter hoofd, zat een MP in maar vraag niet hoe. Om een leuke battle te hebben moest je je aan 1000 en 1 ongeschreven wetten houden(als het dan goed ging was het ook wel is gaaf maar het voelde toch als een vreemde optie).
Daarnaast hoop ik eigelijk dat ze een goede AI maken, ik weet dat ze er nieuwe mensen hebben bij betrokken maar toch. De AI in medieval 2 is om van te huilen(je kan een stad verdedigen met max 5 pikeman units(of 3 pike man en wat boogschutters). Aangezien de AI 9 van de 10 keer alles naar binnenrost door de deur(bij kleine steden dan). Bij grote steden maakt ie 1 of 2 gaten en gaat ie door de voordeur. Kan je enorme casualties aanrichten met minimale moeite, keer op keer op keer. Dat haalt je toch wel uit je beleving, al is de tegenstander compleet slachten met krap 500 man tegen 6000+ toch wel een ownage gevoel.
Ik wil niet zeiken of dit spel afzeiken voordat het uit is, maar mensen zijn er extreem lyrisch over aan het worden(fora, websites als ign etc), terwijl medieval 2 mij iets te vers in het geheugen ligt. Ook die vernieuwing valt wal mee tis meer evolutie denk ik.
Even apart, persoonlijk denk ik dat de grootste vernieuwing van de hele serie van Shogun naar Medieval was. Shogun was echt risk met massale battles en bij medieval kreeg je in 1x diplomaten assasins en dergelijke erbij waardoor je opeens diplomatie had(dat was toen nieuw dus dan had je het niet door dat het eigelijk niet werkte).
Daarnaast mischien van Medieval naar Rome vanwege de 3d engine al was dat meer eye candy en weinig echte gameplay veranderingen(de grootste gameplay verandering was de main map niet meer in territories laten opdelen maar steden.)
Ik probeer hier gewoon een beetje discussie te krijgen onder overige total war fans, want helaas in mijn vriendenkring zijn er niet zo heel veel die de lol snappen van een perfect uitgeplannende campaigne en uitgroeien tot een wereldmacht door verraad en bedrog(ik heb dread altijd vol bij mijn koning ^^), dus wil wel weten hoe anderen er over denken(al zal niet iedereen begonnen zijn bij shogun).
We weten niet of de AI inderdaad beter wordt, we weten niet of de Multiplayer gaat werken, we weten niet of de game redelijk bugvrij wordt. Maar toch heb ik vertrouwen.
Ze hebben een aantal nieuwe mensen aangenomen special voor de AI(waaronder mensen uit de Mod community). En als je kijkt naar sommige mods, dan zie je hier toch een zeer goede AI.
De Multiplayer zal nu verzorgt worden door Steam, d.m.v. Steamworks. Dit zal hopelijk beter werken dan Gamespy(kut programma). Dit is overigens niet vrij moeilijk als je kijkt naar de kwaliteit van de MP in de vorige TW games. En niet te vergeten Multiplayer campaign, dat worden heeele lange avonden en slapeloze nachten voor mij.
Bugvrij? Meh, hier kom ik wel over heen, zolang het spel stabiel loopt vind ik alles best.
En dan heb je nog alle andere verbeteringen die men heeft doorgevoerd.
Seabattles, hier wacht men al op sinds het eerste deel en van wat ik gezien heb wordt dit Super! Physics, wind, enteren, noem maar op. Het zit erin.
De campaign Map. Deze is in ETW helemaal veranderd en opnieuw uitgedacht. Ze hebben de gebieden/steden veranderd in Provincies. Dit wil zeggen dat Frankrijk maar 1 tot 2 provincies heeft wanneer men begint. Dus maar 1-2 gebieden, in plaats van 10-15. Echter, deze provincies zijn veel meer dan alleen een stad. In deze provincies zijn veel kleine dorpen/havens/farms/mijnen etc die ook veroverd en ge-upgrade kunnen worden. Dus als iemand je stad(Parijs) inneemt wil dit nog niet zeggen dat je de provincie kwijt bent. Men moet de hele regio overnemen. Dit zal zorgen voor meer schermutselingen en gevechten in open veld en minder campen in de steden. Wat ik persoonlijk een grote plus vind.
Ze hebben ook een techtree geintroduceerd waarmee je toegang krijgt tot veel research en technologiëen. + kudo. Ook hebben ze de functies van diplomaten/assasins(Gentlemen) en dergelijke aangepast en verbeterd.
Dan heb je de battles zelf. Kanonnen en geweren, mh, kijken of dat wat wordt, persoonlijke voorkeur natuurlijk. Maar je kan nu in huizen en farms gaan zitten en van hieruit schieten. Tevens krijgen alle units een soort van eigen AI en reageren correct op gebeurtenissen. Ook kanonkogels en dergelijke zullen correct reageren, ook dankzij de Physics.
Niet te vergeten heb je de Nederlanders in de game, toppie. En een map bijna zo groot als de hele wereldmap.
Ook zul je je leger niet meer op de traditionele manier bouwen, maar doormiddel van een Generaal. Dit en de provincies(dus minder steden) zal er voor zorgen dat er minder micromanagement zal zijn. Dit zal zeker goed zijn, zeker als men kijkt naar endgame wanneer je 50 steden bezit. Hier kost het gewoonweg teveel tijd om alles te onderhouden en dit gaat ten koste van de fun.
PS: De game zal hoogstwaarschijnlijk Quad-Core ondersteunen. Oftewel modje downloade en massive battles hebben en Waterloo naspelen
Dat zal met mn E8400 ook wel lukken verwacht ik ...

http://www.gametrailers.com/player/44440.html
deel 5
http://www.gametrailers.com/player/44440.html
deel 5
[ Voor 35% gewijzigd door Bobmeister op 21-01-2009 21:25 ]
Verwijderd
Ik hoop dat ze er een hoop historische battles hebben ingestoken, niet enkel Waterloo. Er zijn meerdere interessante veldslagen geweest die het meer dan waard zijn na te spelen.Wiertz schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:42:
PS: De game zal hoogstwaarschijnlijk Quad-Core ondersteunen. Oftewel modje downloade en massive battles hebben en Waterloo naspelen.
Verwijderd
Misschien interessant om de informatie van het artikel op de frontpage de TS te updaten.
http://tweakers.net/nieuws/58096/sega-maakt-systeemeisen-en-nieuwe-releasedatum-empire-total-war-bekend.html
<.^
http://tweakers.net/nieuws/58096/sega-maakt-systeemeisen-en-nieuwe-releasedatum-empire-total-war-bekend.html
<.^
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 20:13 ]
Weet iemand misschien waar ik de special forces edition kan bestellen ( in nederland
) ?
Btw; er komt ook een demo!
Play.com heeft hemAwsom schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:15:
Weet iemand misschien waar ik de special forces edition kan bestellen ( in nederland) ?
Of moet het perse in het Nederlands? (Je zegt 'in nederland', maar niet waarom
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 07-02-2009 16:24 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik zoek hem ook in Nederland, maar heb niks kunnen vinden.
Alleen Play.com en Game.co.uk kunnen vinden, waarbij Play.com 5 pond goedkoper is... Helaas alleen CC betaling
Alleen Play.com en Game.co.uk kunnen vinden, waarbij Play.com 5 pond goedkoper is... Helaas alleen CC betaling
wat is er mis met Paypal of Wirecard?
* anandus heeft geen creditcard, maar bestelt wel vaker wat op internet
Paypal accepteren ze dus ook niet.anandus schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 18:24:
[...]
wat is er mis met Paypal of Wirecard?
* anandus heeft geen creditcard, maar besteld wel vaker wat op internet
Wirecard ben ik nog mee bezig.
Ik hoop gewoon dat het net zo lekker weg speelt als Rome total war. Die vind ik zelf de beste uit de serie tot nu toe. Wat intriges enzo mogen van mij ook volop gebruikt worden in het nieuwe deel. Zo was een maat van mij ontzettend populair bij de pleps en werd hij beschouwd als een van de machtigste families in Italie. Die familie werd alleen HEEL ERG snell een stuk kleiner... hehe. Tja wat wil je als het senaat elke 2 jaar je de opdracht geeft dat je faction leader zelfmoord moet plegen.. lol.
Blij dat ik in een vroeg maar machtig stadium eigenhandig het hele SPQR heb uitgemoord
Geweldig spel! damn ik ga hem maar wees eens spelen vandaag hehe
Blij dat ik in een vroeg maar machtig stadium eigenhandig het hele SPQR heb uitgemoord
Geweldig spel! damn ik ga hem maar wees eens spelen vandaag hehe
Life is like living only without the peaches
Amazon heeft hem ook, kun je wel gewoon met CC betalen
.
Wel een goede tip, maar kun je ook daar alleen maar met CC betalen?Boudewijn schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:10:
Amazon heeft hem ook, kun je wel gewoon met CC betalen.
Nogal stom, ik heb geen CC.
Ik weet niet of iedereen het al heeft gedaan en misschien is de demo gewoon publiek te downloaden maar je kunt op de Sega website wel inschrijven http://www.totalwar.com/empire/demo/.
Ik kan echt niet wachten tot de demo uit is, lijkt me echt een zeer vet spel waar je heel wat uurtjes mee zoet bent. De zee gevechten waar ze juist mee lopen te pronken lijken me wel heel erg langzaam, maar hopelijk kan ik dit in de demo testen en valt het mee of is het alsnog leuk.
Ik kan echt niet wachten tot de demo uit is, lijkt me echt een zeer vet spel waar je heel wat uurtjes mee zoet bent. De zee gevechten waar ze juist mee lopen te pronken lijken me wel heel erg langzaam, maar hopelijk kan ik dit in de demo testen en valt het mee of is het alsnog leuk.
.
[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:00 ]
Sinds vandaag is de demo geleaked in het illegale circuit. Op official forums werd alles vrijwel direct weggemod ook.
Hopelijk bespoedigd dit de officiele release van de demo.
Ja klopt, iemand had hem via steam weten te bemachtigen en zond dat live uit via webcam, maar diegene heeft gezegd hem niet te zullen piraten naar het illegale circuit. Ze zeggen dat die snel uit zal komen, wat me logisch lijkt aangezien de release steeds dichter bij komt. Hieronder een link naar de volledige info.Kaap schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:03:
Sinds vandaag is de demo geleaked in het illegale circuit. Op official forums werd alles vrijwel direct weggemod ook.
http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/42290/t/THE-DEMO.html
Kijk eens bij gamemania, daar heb ik hem besteld.Awsom schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:15:
Weet iemand misschien waar ik de special forces edition kan bestellen ( in nederland) ?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wow, gouden tip!Tsurany schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:57:
[...]
Kijk eens bij gamemania, daar heb ik hem besteld.
Maar hoe kan ik daar iets bestellen? Ik zie geen prijzen staan, en ook nergens een knopje in hem in m'n winkelmandje te doen ofzo...
Dat zou ik niet weten, ik ben persoonlijk langs gegaan aangezien de winkel op een paar honderd meter van mijn opleiding zit. Maar je moet ook wel sowieso 5 euro vooraf betalen.Avalaxy schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:16:
[...]
Wow, gouden tip!
Maar hoe kan ik daar iets bestellen? Ik zie geen prijzen staan, en ook nergens een knopje in hem in m'n winkelmandje te doen ofzo...
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als Gamemania 'm heeft dan heeft FRS 'm ook (even kijken... uhm... yupTsurany schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:50:
[...]
Dat zou ik niet weten, ik ben persoonlijk langs gegaan aangezien de winkel op een paar honderd meter van mijn opleiding zit. Maar je moet ook wel sowieso 5 euro vooraf betalen.
Maar IMHO kun je 'm dan nog altijd beter in de UK bestellen... krijg je er nog een extra unit bij ook
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Nice!mindcrash schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:15:
[...]
Als Gamemania 'm heeft dan heeft FRS 'm ook (even kijken... uhm... yup); immers Gamemania is sinds een tijdje onderdeel van de BV Breukhoven waar ook Van Leest en FRS onder valt.
Maar IMHO kun je 'm dan nog altijd beter in de UK bestellen... krijg je er nog een extra unit bij ook
K heb hem gelijk besteld (de special forces versie uiteraard), hoef ik niet moeilijk te doen met Wirecard, gewoon lekker iDeal
Kan niet wachten tot ik hem binnenkrijg! Nu maar hopen dat hij niet tegenvalt, want het is toch een grote gok die je neemt voor 56 euro...
Copyright shit. Staat hij niet ergens anders?Kaap schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:58:
http://www.youtube.com/watch?v=q29EZwOxpBM
Kickass gameplay filmpje!
edit: Special Forces edition is ook op bol.com te pre-orderen zie ik: http://www.bol.com/nl/p/g...04004006502107/index.html
[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 17-02-2009 16:21 ]
Waarom staat op bol.com,bartsmit etc, allemaal dat ie op 6 maart beschikbaar is? Terwijl dit toch echt 4 maart is!
Dat filmpje wat verwijderd was staat hier nog een keer: http://www.youtube.com/watch?v=gp4XN4ZYC5w en http://www.gametrailers.com/player/usermovies/305988.html
Wel erg lelijk hoe soldaten en paarden dood gaan van een voltreffer door een kanonskogel. Ze vallen gewoon dood op de grond.
Ze zouden minstens een paar meter door de lucht moeten vliegen, het compleet uit elkaar gereten worden van de lichamen ben ik nog bereid te laten voor wat het is. Maar zoals het er nu uitziet is echt een beetje jammer.
Ze zouden minstens een paar meter door de lucht moeten vliegen, het compleet uit elkaar gereten worden van de lichamen ben ik nog bereid te laten voor wat het is. Maar zoals het er nu uitziet is echt een beetje jammer.
Vreemd is dat, zoiets hadden ze bij Rome Total War wel. Denk aan de inslagen van projectielen of het in de lucht werpen van soldaten door olifanten die een stormaanval uitvoeren. Ik mag hopen dat ze dit nog fixen...
Vrijdag 20 February om 17:00 is die te downloaden via steam, officieel bericht. Hopelijk raken de servers niet overbelast, kan niet wachten tot ik het eindelijk kan testen.
Dat zou mooi zijn, goed voor het weekendEmpror1 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 01:11:
Vrijdag 20 February om 17:00 is die te downloaden via steam, officieel bericht. Hopelijk raken de servers niet overbelast, kan niet wachten tot ik het eindelijk kan testen.
DAT IS VANDAAAAG
JAAAAAAAA WE WILL SAY VICTORYYYY
JAAAAAAAA WE WILL SAY VICTORYYYY
Het is Steam he, dat zal wel niet overbelast raken. Spellen downloaden die pas uitkomen gaat ook altijd prima.
Idd, steam is geweldig programma met een geweldig netwerk erachter. Heb zelf nog niet meegemaakt dat steam er uit lag * door een download
[ Voor 8% gewijzigd door Bobmeister op 20-02-2009 10:51 ]
Nieuwe Faction:
Marathas
The Maratha Empire or Confederacy was born in violence, as the result of the successful overthrow of Mughal rule less than a generation ago. Raja (king) Shivaji managed to gain control of the Pune region, and from then Mughal power was no longer invincible. As might be expected, the Mughals and the Marathas still nurse a dislike for each other.
Unlike the foreign (in origin) Mughals, the Maratha rulers are Indian princes and kings. They know the value of the Indian way of doing things, of the age-old strength of their lands. Their armies may look old fashioned, possibly quaint, to foreign eyes but that makes them no less effective. The empire exists solely because it has the military strength to withstand the Mughal threat.
Perhaps now, though, it is time to think of expansion. It may no longer be enough to hold off the Mughals; perhaps they should be driven from India altogether, and a new empire with Indian rulers established. Perhaps only Indians truly have the ability to withstand the Europeans who are starting to demand much of India. For now, the Europeans want only money and trade, but soon they will be after concessions, a little piece of land here, another piece there, until all is ruled by foreigners from across the sea. Unless a strong hand guides India, it is possible that the rule of Mughal outsiders will be replaced by the lordship of European outsiders.
And perhaps, one day, a Maratha could demand concessions from a European, in his lands…
Ik vind deze echt heel tof klinken. Het is dat de United Provinces me natuurlijk wel erg aantrekken, maar dit is de eerste faction die me aan het twijfelen brengt met welk land ik wil gaan spelen.
Marathas
The Maratha Empire or Confederacy was born in violence, as the result of the successful overthrow of Mughal rule less than a generation ago. Raja (king) Shivaji managed to gain control of the Pune region, and from then Mughal power was no longer invincible. As might be expected, the Mughals and the Marathas still nurse a dislike for each other.
Unlike the foreign (in origin) Mughals, the Maratha rulers are Indian princes and kings. They know the value of the Indian way of doing things, of the age-old strength of their lands. Their armies may look old fashioned, possibly quaint, to foreign eyes but that makes them no less effective. The empire exists solely because it has the military strength to withstand the Mughal threat.
Perhaps now, though, it is time to think of expansion. It may no longer be enough to hold off the Mughals; perhaps they should be driven from India altogether, and a new empire with Indian rulers established. Perhaps only Indians truly have the ability to withstand the Europeans who are starting to demand much of India. For now, the Europeans want only money and trade, but soon they will be after concessions, a little piece of land here, another piece there, until all is ruled by foreigners from across the sea. Unless a strong hand guides India, it is possible that the rule of Mughal outsiders will be replaced by the lordship of European outsiders.
And perhaps, one day, a Maratha could demand concessions from a European, in his lands…
Ik vind deze echt heel tof klinken. Het is dat de United Provinces me natuurlijk wel erg aantrekken, maar dit is de eerste faction die me aan het twijfelen brengt met welk land ik wil gaan spelen.
Zouden die wel goede vuurwapens hebben dan
?
Ik ga zelf voor Britain denk ik. Op zon eiland zitten blijft een natuurlijke defensie geven en van daaruit invasies plannen.UltraR-pc schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:44:
Nieuwe Faction:
Marathas
Juist een land zoals spanje , water / land gelijk uitbreiden ZSM en daarna een vloot en heerser in de zee worden vanuit daar komt alles
Ik hoop dus van niet. Dat spreekt me juist zo aan. Een old-fashioned leger die toch gebalanceerd is gemaakt om tegen die vuurwapens van de andere landen op te kunnen.
Smaken verschillenUltraR-pc schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:38:
[...]
Ik hoop dus van niet. Dat spreekt me juist zo aan. Een old-fashioned leger die toch gebalanceerd is gemaakt om tegen die vuurwapens van de andere landen op te kunnen.
Ik vind de middeleeuwen geweldig maar de vuurwapens spreken me nog meer aan
Denk dat ik vanavond maar weer eens Barry Lyndon ga kijken om in de Empire Total War sfeer te komen 
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qfvCjLgbpy0]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qfvCjLgbpy0]
[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 20-02-2009 16:54 ]
http://www.youtube.com/watch?v=BZBtVBh9Ok0

^hoe doe je dat
?
HIJ STAAT OP STEAM!
maar hoe download ik em
>?!
^hoe doe je dat
HIJ STAAT OP STEAM!
maar hoe download ik em
[ Voor 61% gewijzigd door Bobmeister op 20-02-2009 17:04 ]
Jij mag die vraag dan "doorgekrast" hebben, mij lukt het niet
Ik zal wwel weer eens wat fout doen, of staat de aankondiging er wel op, maar het bestand niet? Het is immers 4GMT geweest...
offtopic:
Je kan de video-tags gebruiken
Net als img-tags, maar dan neem je de Youtube-url
Je kan de video-tags gebruiken
Net als img-tags, maar dan neem je de Youtube-url
Verwijderd
Ik hoop dat empire total war niet steam nodig heeft voor registratie. Dat echt een k*tservice.
De demo is toch hopelijk ook zonder Steam te downloaden?
Volgensmij niet.!anandus schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:15:
paar keer proberen. De servers hebben het zwaar!Fly-guy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:09:
[...]
Jij mag die vraag dan "doorgekrast" hebben, mij lukt het nietKlik op install demo, scherm refreshed, nothing happens...
![]()
Ik zal wwel weer eens wat fout doen, of staat de aankondiging er wel op, maar het bestand niet? Het is immers 4GMT geweest...
Anandus, je moet de serie Sharpe eens kijken. Zeker een aanrader.anandus schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:48:
Denk dat ik vanavond maar weer eens Barry Lyndon ga kijken om in de Empire Total War sfeer te komen
[video]
Dat gaat over de Engelsen die in spanje/portugal/frankrijk vechten tegen de Fransen, precies dit tijdperk. En in de laatste aflevering zitten ze in India, wat ook in dit spel zit.
Als je meer van de campaign mode bent is The Patriot wel een mooie film, die gaat over de onafhankelijkheidsoorlog, waar dus de campaign ook over gaat.
Ik vraag me trouwens af of ik die speciale pre-order unit krijg, want ik heb hem bij Free Record Shop besteld (en geen code ofzo ontvangen).
[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 20-02-2009 17:21 ]
Ik kan mijn vraag nu ook "doorkrassen". Blijkbaar is het nodig om steam af te sluiten en weer opnieuw op te starten, nu doet hij het prima... Jammer dat 'ie ook net bioshock aan het downloaden.installeren is, maar goed, ooit komt 'ie wel binnen...Awsom schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:16:
[...]
paar keer proberen. De servers hebben het zwaar!
Volgens mij niet, alleen via steam dacht ik. Volgens mij is ook steam activasion nodig als je hem koopt.anandus schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:15:
Download nu 200 kb/s ongeveer in steam (1,5mb/s is mijn max).
Naja hij is in ieder geval begonnen, je moet inderdaad gewoon heel vaak op dat install knopje blijven drukken.
[ Voor 8% gewijzigd door Empror1 op 20-02-2009 17:20 ]
Hij was net bij mij op iets van 12 %, en nu zegt ie updating? Heeft iemand anders dit ook
? dan weet ik zeker dat ik niks fout doe...:O
Heeft iemand toevallig een linkje naar de oorlogstactieken uit deze tijd? Ik heb het altijd een van de meest belachelijke manieren van oorlogvoeren gevonden. Beetje tegenover elkaar staan en bolletjes lood uitwisselen. Er moest toch wat beters te verzinnen zijn.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
gewoon ff spammen die button
Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.
Zo statisch waren die veldslagen echt niet.pingkiller schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:27:
Heeft iemand toevallig een linkje naar de oorlogstactieken uit deze tijd? Ik heb het altijd een van de meest belachelijke manier van oorlogvoeren gevonden. Beetje tegenover elkaar staan en bolletjes lood uitwisselen. Er moest toch wat beters te verzinnen zijn.
Napoleon heeft niet voor niets Europa kunnen veroveren, natuurlijk.
Vaak worden de veldslagen op wikipedia redelijk uitgelegd
Bijvoorbeeld:
Battle Of Austerlitz
Kan het niet dubbelcheckken, wiki doet het hier niet, maar ik denk dat ik gelijk heb
Edit:
Aanvang:

Tijdens:

Na:

Zie, redelijk dynamisch.
Zoals je in ETW wel zal merken
[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 20-02-2009 17:46 ]
Dit deed ie bij mij ook de hele tijd toen ik een ander spel downloadde, maar dat ging toen ook gewoon door. Heb het gewoon laten gaan en niks aan veranderd.Awsom schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:26:
Hij was net bij mij op iets van 12 %, en nu zegt ie updating? Heeft iemand anders dit ook? dan weet ik zeker dat ik niks fout doe...:O
Ik ben ook absoluut niet op de hoogte van die periode, maar als ik bijvoorbeeld het eerder geposte youtube filmpje mag geloven met een scene uit the patriot, lijkt in ieder geval het begin van een/die veldslag heel rijen mannen die op elkaar af lopen en ondertussen een paar schoten los laten, al dan niet ondersteund door kanonnen. Je ziet die mannen gewoon per rij omvallen (maar goed dat die musketten relatief onnauwkeurig waren) en de rest loopt dom door richting de vijand om bij het volgende schot geveld te worden...anandus schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:32:
[...]
Zo statisch waren die veldslagen echt niet.
Napoleon heeft niet voor niets Europa kunnen veroveren, natuurlijk.
Vaak worden de veldslagen op wikipedia redelijk uitgelegd
Bijvoorbeeld:
Battle Of Austerlitz
Kan het niet dubbelcheckken, wiki doet het hier niet, maar ik denk dat ik gelijk heb![]()
Edit:
Aanvang:
[afbeelding]
Tijdens:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Zie, redelijk dynamisch.
Zoals je in ETW wel zal merken
Dat is op een bepaalde manier ook zoFly-guy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:36:
[...]
Ik ben ook absoluut niet op de hoogte van die periode, maar als ik bijvoorbeeld het eerder geposte youtube filmpje mag geloven met een scene uit the patriot, lijkt in ieder geval het begin van een/die veldslag heel rijen mannen die op elkaar af lopen en ondertussen een paar schoten los laten, al dan niet ondersteund door kanonnen. Je ziet die mannen gewoon per rij omvallen (maar goed dat die musketten relatief onnauwkeurig waren) en de rest loopt dom door richting de vijand om bij het volgende schot geveld te worden...
Maar het zijn zoveel mannen, er het rock-paper-scissors-model werkt zo goed, dat het uiteindelijk toch heel actief is
Er is per soldaat misschien minder 'actie', maar over het geheel speelt er een heel dynamisch spel af.
Hey, de Eerste wereldoorlog was nóg saaier
Verwijderd
Vroeger was ik het wel met je eens ja over Steam. Maar nu is het toch zeker stukken beter en werkt het gewoon erg goed.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:14:
Ik hoop dat empire total war niet steam nodig heeft voor registratie. Dat echt een k*tservice.
Heb je ook wel gelijk in, maar het ziet er zo gek uit.. Puur een loterij of je getroffen wordt, heeft op dat moment niets meer met training, kennis of kunde te maken, puur bidden dat die loden bal 50 cm links of rechts van je terecht komt.anandus schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:42:
[...]
Dat is op een bepaalde manier ook zo
Maar het zijn zoveel mannen, er het rock-paper-scissors-model werkt zo goed, dat het uiteindelijk toch heel actief is
Er is per soldaat misschien minder 'actie', maar over het geheel speelt er een heel dynamisch spel af.
Hey, de Eerste wereldoorlog was nóg saaier![]()
Ik krijg dan altijd de gedachte, dat al sik een van de twee legers zou leiden, ik het toch heel anders zou doen, maar uiteindelijk is er niet zoveel keuze, anders deden ze dat wel
Ik denk dat het ook is omdat als je je eenheiden verspreid, ze kwetsbaar zijn tegen cavalerie-aanvallen. Daarnaast kun je maar 1x schieten waarna je weer ~20 seconden moet reloaden. Als je met veel man bent en tegelijk vuurt heb je een soort 'machinegeweer'.
Maar ik vind wel dat het soms iets teveel show is en iets te weinig actie, het nutteloos weggooien van mensenlevens.
Maar ik vind wel dat het soms iets teveel show is en iets te weinig actie, het nutteloos weggooien van mensenlevens.
Mooie definitie van 'oorlog'Avalaxy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:00:
Verwijderd
Als het spel uit komt.........heb ik de demo binnen!

Edit:
TIP > Zet je download locatie op US - Miami

Edit:
TIP > Zet je download locatie op US - Miami
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 19:45 ]
Miami gaat hier net zo traag.
[ Voor 14% gewijzigd door BioHazard op 20-02-2009 20:01 ]
kep hem al binnen, op een of andere manier is hij erg traag..
Het valt allemaal wat tegen, maar dit ligt misschien ook een beetje aan mij natuurlijk.
Zee gevecht, deze zijn wel leuk gedaan, alleen best moeilijk, maar dat is natuurlijk geen slecht punt. Land gevecht is gewoon goed net als altijd alleen op de een of andere manier vond hij het niet leuk toen mijn cavalerie een linie kapot maakte, opeens had ik 2fps ipv 30
.
Zal het morgen nog es wat beter spelen en misschien die tutorial maar es volgen. Qua graphics is het wel OK.
Zee gevecht, deze zijn wel leuk gedaan, alleen best moeilijk, maar dat is natuurlijk geen slecht punt. Land gevecht is gewoon goed net als altijd alleen op de een of andere manier vond hij het niet leuk toen mijn cavalerie een linie kapot maakte, opeens had ik 2fps ipv 30
Zal het morgen nog es wat beter spelen en misschien die tutorial maar es volgen. Qua graphics is het wel OK.
Ik weet ook niet zoveel van deze tijd, maar als ik bijvoorbeeld het stukje van Barry Lyndon kijk dan denk ik ook waarom marcheren ze gewoon rustig in een muur van geweren. Doe dan in ieder geval een charge. Maar het is blijkbaar het effectiefst om zo oorlog te voeren met deze apparatuur. Het is natuurlijk ook weer leuk en interessant om op een andere manier te moeten gaan spelen.Fly-guy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:49:
[...]
Heb je ook wel gelijk in, maar het ziet er zo gek uit.. Puur een loterij of je getroffen wordt, heeft op dat moment niets meer met training, kennis of kunde te maken, puur bidden dat die loden bal 50 cm links of rechts van je terecht komt.
Ik krijg dan altijd de gedachte, dat al sik een van de twee legers zou leiden, ik het toch heel anders zou doen, maar uiteindelijk is er niet zoveel keuze, anders deden ze dat wel
Zoals 'The Charge of the Light Brigade' (van Tennyson) zeker
Dan kun je het beter wat subtieler aanpakken (al worden dan geen heldhaftig-tragische gedichten gemaakt natuurlijk).
[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 12-03-2009 15:40 ]
Net binnen, even de twee tutorials gespeeld. Zee gevechten zijn leuk, schip is best uitgebreid te besturen, vraag me wel af hoe dat gaat met meerdere schepen bij elkaar, dan zal autoattack iets meer voorkomen denk ik..
Land gevechten is natuurlijk niet echt vernieuwend, zeker in vergelijking met het buskruit gedeelte van medieval II, maar heb natuurlijk alleen 1 tutorial gespeeld, morgen maar eens 1 van de battles. Tot nu toe geen spijt van mijn preorder
Land gevechten is natuurlijk niet echt vernieuwend, zeker in vergelijking met het buskruit gedeelte van medieval II, maar heb natuurlijk alleen 1 tutorial gespeeld, morgen maar eens 1 van de battles. Tot nu toe geen spijt van mijn preorder
Heb net de zee-tutorial gedaan.
Ik vind het heel erg leuk uitgevoerd zo, zeegevechten zijn zo best interessant
Maar wat een bizar lange laadtijden bij bij

Nou, de servers zijn om te huilen vanavond. Maar 40 kb/s vanaf de benelux.
Maar eens een andere proberen.
Maar eens een andere proberen.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Hoe zit het met de performance mensen? Beetje te doen?
Ik heb alleen maar een HD2900, dus alles op low.Avalaxy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:30:
Maar daar liep het prima op. Maar was niet helemaal mooi
Al was er best veel detail te zien, vooral op de schepen
(Heel leuk om de rondlopende ventjes op de schepen te zien
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 20-02-2009 22:32 ]
Verwijderd
Ik heb alle settings op ultra staan en het loopt heel soepel (heb een gtx8800).Avalaxy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:30:
Het is best wel leuk alleen vind ik het een beetje slow paced, heb te weinig geduld hiervoor waarschijnlijk. Ook ken ik de tactieken nog niet echt goed.
Licht aan de grafische settings, op ultra duurde het uren voordat alles laadde en op high ging het al een stuk sneller.anandus schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:55:
Heb net de zee-tutorial gedaan.
Het is duidelijk dat deze game enorm zwaar aan je videokaart hangt. Ik heb de tutorials gespeeld en het landscenario, met alles op hoog. Dit liep hartstikke vloeiend. Ik heb een systeem met een 4870X2 die gekoppeld is aan een 3-jaar oud systeem. Daarom ga ik er dus vanuit dat je het voornamelijk van je videokaart moet hebben.Avalaxy schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:30:
( Edit: natuurlijk, hoe meer mannetjes, hoe meer je van je proc e.d. nodig hebt. Echter, mijn proc werd nog niet op z'n knieën gebogen in het land-scenario )
Dat ziet er trouwens erg chique uit allemaal hoor, hulde daarvoor!
Die zeegevechten zijn inderdaad goed uitgewerkt - voor zover ik vanuit de tutorial kan beoordelen. Het heeft ontzettend veel charme, al die mannetjes die over het dek lopen, of van het dek af vliegen als een kogel hun schip raakt. Goed uitgewerkt.
Wat bedoelen jullie trouwens met al die obscene laadtijden? Zekers, RTW gaat sneller. Het opstarten van de demo duurt bij mij hoe dan ook 2 minuten, en het laden van een spel 3 minuten. Dat valt wel mee toch?
[ Voor 7% gewijzigd door Rian op 20-02-2009 23:21 ]
Ik draai hem hier soepel @ ultra high AAx8 etc etc met 9800GTX+ + E8400 + 4gig Ram @ vista home premium 64bit. En idd, van een nieuw spel verwacht je zulke laadtijden ook wel denk ik
Helemaal van een spel waarbij duizenden mannetjes tegelijk in je beeld komen
Hebben jullie die land-battle al gehaald
?
Hebben jullie die land-battle al gehaald
Verwijderd
Vraagje: ik heb de demo gedownload via steam, als ik hem opstart wordt het scherm zwart en klapt hij er telkens uit. Iemand een idee hoe ik de demo werkend krijg? *edit heb een 3870x2 e8400 4gb ram dus moet makkelijk werken, ga wel ff catalyst 9.1 proberen, heb nu 8.12
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2009 00:49 ]
Wel een SM3 compatibele videokaart? Wel netjes DirectX en de nieuwste videodrivers geinstalleerd?
Demo downloadt hier overigens wel retesnel... 15 KB/s
what the hell.
Demo downloadt hier overigens wel retesnel... 15 KB/s
Verwijderd
nou lekker, catalyst 9.2 geeft hetzelfde probleem. Achterlijk zeg, denk dat ik de pre-order maar cancel en het spel eerst eens ga "proberen", als zelfs de demo al een bug is
Hier duurt het toch echt 5+ minuten?Rian schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 23:09:
Wat bedoelen jullie trouwens met al die obscene laadtijden? Zekers, RTW gaat sneller. Het opstarten van de demo duurt bij mij hoe dan ook 2 minuten, en het laden van een spel 3 minuten. Dat valt wel mee toch?
Ik heb alles op LowEmpror1 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 23:07:
Licht aan de grafische settings, op ultra duurde het uren voordat alles laadde en op high ging het al een stuk sneller.
Maar straks even finetunen, misschien dat een defragmentatie helpt.
Of zou het kunnen omdat ik te weinig geheugen heb? (2Gb) Ik zie dat de rest 4Gb heeft?
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 21-02-2009 09:55 ]
Ik heb nu al twee keer gehad dat de demo gecrashed is. Vervelend 
Ik vind het zeker niet slecht, maar ik had er meer van verwacht. Vooral in de landmissie.
Wat heb ik gevloekt als mijn twee troepen kannonnen zich gewoon dood liepen op die puntige staken die je af en toe tegen komt.
Ik vind het zeker niet slecht, maar ik had er meer van verwacht. Vooral in de landmissie.
Wat heb ik gevloekt als mijn twee troepen kannonnen zich gewoon dood liepen op die puntige staken die je af en toe tegen komt.
Hier klapt-ie er ook regelmatig uit.mattderi schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:39:
Ik heb nu al twee keer gehad dat de demo gecrashed is. Vervelend
Maar ik had het al verwacht, elke Total war demo tot nu toe die ik heb gespeeld was een beetje buggy
Prachtig spel
Heb die landbattle net eindelijk gehaald, ben via andere oever gegaan en dan win je het zo
Het is totaal anders dan medieval 2 iig
, je kan dit als pluspunt maar ook als minpunt zijn... Hier heb je (vind ik) veel meer geduld bij nodig. Het is niet meer vol je infantry op elkaar af stromen, maar rustig van een afstandje schieten.
Btw, wat zijn die grenadiers met die granaten sterk zeg
en ik heb zelf nog geen last van crashes gehad
Ik denk zelf dat het 'echte' spel nog vele malen beter zal zijn dan deze demo
Ook met de campaign erbij ed. en waarschijnlijk ook meer animations..
Het is totaal anders dan medieval 2 iig
Btw, wat zijn die grenadiers met die granaten sterk zeg
Ik denk zelf dat het 'echte' spel nog vele malen beter zal zijn dan deze demo
Ik ben niet zo onder de indruk van de AI/controls van je eigen leger. Het kost mij veel moeite om de eigen soldaten te laten schieten (ook al staat fire at will aan). Zelfs al geef je ze een directe opdracht, dan blijven ze op schietafstand staan en dien niets. Stel je ze op in een dubbele lijn, dan schiet alleen de eerste lijn en de tweede lijn doet niets. In Medieval Total War wisselde de lijnen elkaar af.Awsom schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:39:
Prachtig spelHeb die landbattle net eindelijk gehaald, ben via andere oever gegaan en dan win je het zo
![]()
Het is totaal anders dan medieval 2 iig, je kan dit als pluspunt maar ook als minpunt zijn... Hier heb je (vind ik) veel meer geduld bij nodig. Het is niet meer vol je infantry op elkaar af stromen, maar rustig van een afstandje schieten.
Btw, wat zijn die grenadiers met die granaten sterk zegen ik heb zelf nog geen last van crashes gehad
![]()
Ik denk zelf dat het 'echte' spel nog vele malen beter zal zijn dan deze demoOok met de campaign erbij ed. en waarschijnlijk ook meer animations..
Ook zijn ruiters niet erg slim, ze stormen gewoon af op de spijlen die uit de grond steken, ook al kunnen ze er zonder problemen omheen. Daarnaast is het wennen aan legers die verstopt zijn in het bos.
De laadtijden zijn inderdaad redelijk lang. Ook al heb ik er zelf niet zoveel last van door mijn SSD's in RAID5 (maximale read van 750 MB/s en lage accestijd).
Is idd zo, maar er is ooit verteld dat je hier later ook technologieen voor zal ontwikkelen. Als voorbeeld werd Engeland gegeven. De eerste rij schiet, waarna die bukt, en vervolgens schiet de 2e rij over het hoofd van de 1e rij! Dit ging ( zeiden ze ) een groot deel van de game uitmaken.LuukNouwen schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:15:
[...]
Ik ben niet zo onder de indruk van de AI/controls van je eigen leger. Het kost mij veel moeite om de eigen soldaten te laten schieten (ook al staat fire at will aan). Zelfs al geef je ze een directe opdracht, dan blijven ze op schietafstand staan en dien niets. Stel je ze op in een dubbele lijn, dan schiet alleen de eerste lijn en de tweede lijn doet niets. In Medieval Total War wisselde de lijnen elkaar af.
Over de AI; heb ik zelf geen last van. Als ik een order geef schieten ze gewoon. Ook met fire at will schieten ze meteen op vijanden als die zich binnen schiet-afstand bevinden!
Iig, ik vind het een prachtig spel! Het voelt heerlijk om die rijen manschappen die gelijktijdig hun geweer afschieten te zien
EDIT:
Mijn laadtijd van de land battle:
-- 1:42 --
Valt nog wel mee vind ik zelf
[ Voor 4% gewijzigd door Bobmeister op 21-02-2009 16:16 ]
Hmm, ik heb het spel zelf nog niet...
Maar als je nou de campaign gaat doen en je moet voor elk gevecht 2~3 minuten laden? Dan speel je toch ook niet meer met plezier lijkt me
Maar als je nou de campaign gaat doen en je moet voor elk gevecht 2~3 minuten laden? Dan speel je toch ook niet meer met plezier lijkt me