• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01-12 14:07

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter

inhoud

http://i14.photobucket.com/albums/a331/Karel_V/Icon.jpg Inleiding

http://i14.photobucket.com/albums/a331/Karel_V/Icon2.jpg Features

http://i14.photobucket.com/albums/a331/Karel_V/Icon5.jpg Links

http://i14.photobucket.com/albums/a331/Karel_V/Icon3.jpg Recente info

http://i14.photobucket.com/albums/a331/Karel_V/Icon4.jpg Screenshots & Teasers

http://s14.photobucket.com/albums/a331/Karel_V/th_Icon6.jpg Informatieve reacties

http://i14.photobucket.com/albums/a331/Karel_V/ETWbackground.jpg

inleiding

De Total War serie krijgt een nieuwe opvolger. Deze keer geen middel eeuwen of het begin van onze jaartelling.
In het spoor van ''Imperial Glory'' en ''Cossacks Napoleonic Wars'' wordt de 18de eeuw in het leven geroepen. Een nieuwe grafische engine moet voor realistische zee en landschappen zorgen. Er komt een nieuwe flora en fauna, dynamisch weer en gevechts choreografie systeem. Wat we ons daarbij moeten voorstellen is nog niet duidelijk. Gebouwen op het slagveld zullen te veroveren en te vernietigen zijn.

De 18de eeuw beslaat de periode van 1700 tot 1800. Dat is de tijd van Lodewijk de XIV tot Napoleon Bonaparte. Frankrijk dweept naar de Europese suprematie. Engeland is in opkomst en Nederland en Denemarken zijn aan het einde van hun glorieuze tijdperk. Ongetwijfeld zal Oostenrijk zijn rol spelen.

In het spel zal er aandacht zijn voor de Franse Revolutie en de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog. Jou doel is de schepping van een wereldrijk, niet langer gebonden aan één continent. Maar of het de hele wereldbol wordt is nog maar de vraag...
Parel in de vernieuwingen zijn ongetwijfeld de 3D zeegevechten. Er wordt melding gemaakt over enteringen en gevechten op en onder dek.<.^

features

• De campagne breidt zich uit over drie contignenten: Amerika, Europa en India. Er komt een nieuw systeem voor handel, diplomatie, spionage en soortgelijke missies. De campagnemap wordt volledig vernieuwd met de upgrades en gebouwen zichtbaar. In de campagne zitten historische figuren zoals Peter de Grote, Marlborough en Karel XII van Zweden. Er komen 10 speelbare facties waaronder de Britten, Amerikanen, Pruissen, Fransen, Spanjaarden en het grote Ottomaanse rijk.
• Zeegevechten vinden plaats met een realistisch zeilmodel (Oploefen=manouvres tegen de wind), voleddig vernietigbare zeilen, kannon en musketvuur, enteringen, tuigage en scheepsrompen. Weer dat het zeegevecht volledig beinvloed, rook en splinters die door de lucht dwarrelen en vliegen.
• Trompetten, fluiten, drummers en doedelzakken geven sfeer aan het slagveld. Comandanten brullen orders als je eenheden commando's geeft. Wapens lopen vast, vuren mis of exploderen. Ook komt er zware artillerie in de vorm van kannonen, mortieren en vroegtijdige rakketlanceerders.
• De AI wordt herschreven, er komen nieuwe strategieen en tactieken.
• Een gloednieuwe multiplayer met spelers ranking, liga's en nieuwe spelmodes.

<.^

links & info

Officiële Total War website

ETW forum
Total War Zone forum
Twcenter forum
pcgamespecial
Empire:Total War FAQ

• ETW is uitgesteld naar 4 maart 2009. Broninfo anandus & frieksk
• De Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden zitten erbij.

Systeemeisen

Het spel draait op de 32 bits-variant van Vista of XP, aangedreven door een 2,4GHz singlecore-processor van Intel of een gelijkwaardig exemplaar van AMD. Het spel vraagt 1GB aan ram onder XP en 2GB onder Vista. De grafische kaart moet met DirectX 9.0c overweg kunnen, minimaal 256MB geheugen hebben en met Shader Model 2.0 overweg kunnen. Ook de geluidskaart moet met DirectX 9.0c kunnen werken. Het spel neemt 15GB aan ruimte in op de harde schijf. Broninfo: frieksk

<.^

Screenshots & Teasers

EmpireTW_CGI_Teaser_LowRes + Making of The Art of Dueling

<.^

[Voor 58% gewijzigd door Karel V op 28-01-2009 21:35]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• UltraR-pc
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-05 10:24
TS ziet er al leuk uit.

Dit spel gaat het worden voor mij. Rome: Total War is 1 van mijn favoriete spellen. Medieval 2 heb ik echter overgeslagen omdat ik het niet genoeg verandering vond tov Rome op de graphics na, maar daar kon ik op m'n huidige pc toch niet in volle glorie van genieten.
Wat vernieuwing betreft heb ik er echter wel vertrouwen in bij Empire :)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 30-11 22:14

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Het thema van Empire:TW spreekt mij veel meer aan dan Rome en Medieval. Eindelijk eens meer modernere warfare.

Ik ben echter zeer benieuwd naar de releasedatum.

"Oooh Jeroen!"

• Auredium
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-11 14:09

Auredium

Informaticus Chaoticus

tvp

Ik kijk zeker uit naar de spellen. Alle voorgaande reeksen waren zeker mooi, ookal kon er hier en daar wat worden bijgeschaaft. Tuurlijk vind ik grafische vernieuwing belangrijk en gameplayvernieuwing natuurlijk ook, maar vooral bij deze laatste dient die de huidige stijl wel intact te worden behouden. Ik denk dat ik AI en vooral de verandering van scene het belangrijkste vind.

Met deze nieuwe tijdsetting worden tactieken en gevechten echt zeer anders tov de voorgaande Total War spellen.
Tuurlijk Kingdoms is leuk om te spelen meer constant aan moeten dringen op melee-gevechten word op den duur toch ietswat saai.

Ik kijk uit naar gevechten in Parijs tegen de royalisten terwijl Napoleon nog jong is.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:50
ben benieuwd, de setting spreekt mij persoonlijk veel minder aan dan Shogun/Medieval/Rome, maar kan nog steeds goed zijn. 100 jaar lijkt mij overigens een beetje kort, en ik neem aan dat de hele wereld op de map staat, anders kan je nooit een wereldrijk bouwen.

SW-0040-8191-9064

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wanneer komt hij uit?

vet spel :)
alleen hopen dat de AI wel beter wordt... want die was soms echt slecht in medieval II.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Ts is bijgewerkt met info over de release date en aangevuld met de tot nu toe beschikbare screenshots.
Ik vermoed dat zeegevechten een zelfstandig gedeelte vormen en dat er geen verovering of vernietiging van schepen in de havens mogelijk is. Ook een beetje omdat ze al zo snel klaar zijn met het zeegedeelte...
Wat mij meer intereseert zijn de landgevechten. Geen middel eeuwen meer met rommelige formaties maar hechte compagnieen musketiers, grenadiers, fuseliers, piekeniers en Uhlanen. Artilleriekannonen op de achtergrond en mortieren en houwitzers voor belegeringen. Op de juiste manier uitgewerkt kan dat voor een mooi slagveld zorgen. De vraag is alleen, hoe hebben ze dit uitgewerkt :?
technopeuter schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:03:
is het een idee enkele links te geven naar eenheden uit deze tijd van bijv. wikipedia of sow. Bijv. hadden ze in die tijd nog lansdragers?
Ik denk dat je voor serieuze info toch eerder in de boeken moet duiken. Lanciers waren er in die tijd in ieder geval genoeg.
http://www.cavaleriehistorie.nl/index.htm

[Voor 23% gewijzigd door Karel V op 10-09-2007 19:24]

• speedy-kevin
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14-10-2009
Ik ben benieuwd wat deze nieuwe era ons kan brengen.
Ben bang dat de zeegevechten zo'n gevoel krijgen half af te zijn wat vaak voorkomt bij nieuwe spellen tegenwoordig. Hopelijk nemen ze alle tijd die ze nodig hebben en veel bugs van te voren op kunnen lossen!

• krakbracket
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-05-2014
gaat nog even duren, maar deze staat hoog op mijn verlanglijstje! Wat ik erover heb gelezen in de PC gameplay is de zee strijd een groot onderdeel, ben benieuwd hoe ze dit gaan uitwerken, zonder het erg onoverzichtelijk te maken. De oorlogsvoering op zee is vaak een ondergeschoven kindje, recentelijk nog aan den lijve ondervonden in Supreme Commander, dus op dit vlak valt nog heel wat te halen qua diepgang!
Heb de serie vanaf Shogun tot Medieval II helemaal grijs gespeeld en ik moet zeggen dat dit tijdperk me zeer interesseert!
Hoewel ik me toch ook afvraag of de ranged units echt erg veel krachtiger zullen zijn dan de melee eenheden tov de vorige delen. (herladen ging in deze tijd nl. ook nog niet zo snel).

gebookmarked! (complimenten voor de ts!)

PC gameplay geen multiplatform!

• technopeuter
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:48
Net als de vorige poster heb ik de hele serie nu grijs gespeelt tot Alexander!
Ben benieuwd hoe deze serie met de eenheden omgaat, is het een idee enkele links te geven naar eenheden uit deze tijd van bijv. wikipedia of sow. Bijv. hadden ze in die tijd nog lansdragers?

diskeltische lurker

• Soulflame
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 24-10-2010

Soulflame

Zie signature

Total War reeks is erg leuk, al vond ik Medieval 2 persoonlijk wat tegenvallen (voornamelijk omdat het onoverzichtelijk was met alle merchants, princesses, diplomats, assassins, spies enzo op de campaign map, religie dat te uitgebreid was imo en omdat de techtrees zo groot waren... in Rome had je meer de basics, de echte 'leuke' dingen imo).
Ik ben benieuwd wat ze hiervan gaan maken... klinkt als een hoop verandering, wat best leuk kan zijn. naval battles ben ik toch nog skeptisch over. Klinkt alsof het een beetje Pirates gaat worden, en dan kan het teveel tijd gaan nemen. Dan ga ik ze toch weer autoresolven, want bij mij draait het echt om de grote landbattles...

Het duurt nog even, dus ik wacht wel af.

Zie ondertitel

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
In de Pcgameplay nr 137 staan 6 pagina's vol over ETW.

Elk schip heeft bemanning die de kannonen onder het dek bedient en bemanning die bovenop het dek met musketten de vijand onder vuur neemt. Het hele procedé om een kanon te laden lijkt er in verwerkt te zijn. Daarnaast wordt van elke kanonskogel realtime berekent wat de aangerichte schade is. Masten die omver klappen en bemanningsleden die bij zo'n val meegesleept worden. Aan flarden geschoten zeilen zorgen voor daling van de snelheid. Kanonnen kunnen uitvallen zodra de bemanning van het kanon is uitgeschakeld. Type munitie is te wissellen. Je hebt keuze uit grapeshot, chain shot en ongetwijfeld de gewone kanonsbal. Bij enteringen spelen zich heftige gevechten af met bajonet, sabel en musket. Veroverde schepen kun je aan je vloot toevoegen. Ook hier is het maximum aantal schepen voor één vloot twintig stuks.
Aan de icoontjes op de screenshots te zien kunnen schepen in brand vliegen, tenzij het icoontje voor het Griekse vuur staat natuurlijk. Maar dan kan het allebij. Overzicht op de kaart wordt gegeven door een kompas.

Ook de combat op het land blijft op 20 bestuurbare eenheden steken. Melee, ranged, cavalerie en artillerie worden met name genoemd. Er zal dan ook wel niet veel meer mogelijk zijn...
Het voordeel van gebouwen, ze bieden beschutting tegen musketten. Het nadeel is dat zo'n gebouw kan instorten door vijandelijke mortieren. Een grote geruststelling voor diegene die al een loopgraven oorlog vreesden. Nog een opvallend detail op de screenshots: individuele poppetjes lijken weer complete kopies van elkaar. Allemaal met baard, of allemaal dezelfde soort paarden. Blijkbaar zijn ze van het gemengde concept van MTW afgestapt of moeten ze dit element er nog in verwerken.
Over het tactische gebruik van eenheden kun je verder lezen in de pcgameplay inclusief prachtige screenshots :9
Belangrijk nieuws voor de modmakers. Ze gaan tools vrijgeven om weer te moderaten. Dat beloofd weer goeie mods.

<.^

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Wordt er nog verteld hoe dat nou in een campaign gaat?
Want ik dacht dat ze 'elementen' erin zouden verwerken zodat de campaign langzaamaan steeds moeilijker wordt?
En wat wordt er gezegd over 'events'? :)

• d_star
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 28-11 20:41

d_star

Maharadja of the Year :-/

tvp

Als het goed is moet in de campaign een map te zien zijn die zich van het noorden van amerika tot aan india strekt. Afrika is maar ten dele meegenomen in deze map.

Verder wordt er meer de nadruk gelegd op het stichten van kolonies, zoals ik het heb begrepen worden dit een soort tijdelijke settlements waar je trade kan bedrijven.

Over de formaties is ook al het een en ander bekend: behalve de line-formaties, krijg je ook bijvoorbeeld een square-formatie tot je beschikking. Deze is perfect tegen calvary-charges, omdat je a) een solide blok vormt tegen de charge, en b) altijd mannetjes hebt die in de richting van de charge kunnen vuren.

Tegen infantry werkt deze formatie minder, want je hebt minder mannetjes/geweren die tegelijkertijd op de tegenstander kunnen schieten.

Als laatste nog dit: op de officiele forums van CA is een lijst beschikbaar van facties die sowieso in het spel komen, en Nederland (of althans, Nederland in de staatsvorm zoals die toen was) is er daar één van. Ik gok de mogelijkheid dat 'we' speelbaar zijn wel degelijk hoog, aangezien NL toentertijd een bepalende kracht binnen europa was op het gebied van handel. Ook in verschillende zeeslagen hebben we toen ons mannetje wel gestaan. Mooi uitgangspunt dus: ontzettend rijk, maar weinig territory, sterke vloot, maar zwakke landstrijdkrachten.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
• Een van de vreemde gewoontes van de oude engine waren de diplomatie en de militaire AI die als twee verschillende routines langs elkaar heen werkten. Beide routines zijn namelijke apart van elkaar geprogrammeerd en dat beet elkaar nog wel eens. De militaire zijde zegt dan: ‘we need to invade’ terwijl de diplomatieke zijde juist een verbond wil sluiten. Diplomatie was zelden consistent. Dit wordt nu verholpen.

• Bij het begin van een velslag werden de gebieden ingedeeld in zones per leger. Zo ver ik uit het onderstaande begrijp wordt dat dus gefixed?
- The big change for the fans is the reinvention of army movement. "It's fair to say that the campaign map in Rome and Medieval was divided into army-sized tiles, "Each tile could hold one army. In Empire, there's no tiling system. The player will never see any type of tiling artefact - it's entirely freeform. It's like taking the squares off the chessboard."
• Slavernij is aanwezig, maar je zal er geen actieve invloed op hebben.

• Je kunt kolonies uitbouwen. Het zal verschil uitmaken of je je vestigd in de wildernis van Amerika of dat je bestaande infrastructuur in India inlijft.

• Je kunt de regeringsvorm wisselen tussen: absolute monarchie, constitutionele monarchie en een republiek. Deze keuze heeft directe invloed op de manier waarop je kunt reageren op protesten en hoe snel je nieuwe technologieën kunt ontwikkelen. Andere fracties benaderen je overeenkomstig je regeringsvorm.

• Belastingen kun je afzonderlijk instellen voor de Edelen, de Burgerij en het Boerenvolk.

• Bij bepaalde gebeurtenissen krijg je een filmpje te zien.

• Je kunt zelfs Napoleon in je legers inlijven als je aan het einde van de eeuw een eenheid artillerie uit Corsica rekruteert.

• De volgende facties zijn waarschijnlijk speelbaar:
-Brittannië
-Amerika
-Zweden
-De Verenigde Nederlanden
-Polen-Litouwen??
-Pruisen
-Rusland
-Venetië
-Spanje
-Frankrijk
-Het Ottomaanse rijk

• Je kunt aarden wallen construeren, eenheden ingraven en het hele slachtveld vernietigen.

• Er is een vuurknop zodat je het schot van je musketiers kunt timen. Gaan de musketten te vroeg af, dan is de schade bij de vijand gering, gaat je musket te laat af in het gezicht van een cavaleriecharge dan zullen de dode paarden je manschappen verpletteren.

• Je legers zul je uit je stad moeten halen wil je je barakken, mijnen en paleizen beschermen die buiten de stad staan. Ze kunnen immers door het vijandelijke leger beschadigd worden. Zodoende
heb je er veel minder belang bij om achter de beschutting van je muren te blijven hangen.

• Het spel start niet met de volledige rechten op elke afzonderlijke feature. Spelers zullen zich in het spel vooruit moeten worstelen om alle opties van het spel te ontdekken.

• De tijdsperiode speelt een relatief belangrijke rol. Als je beschaving zich ontwikkelt willen je burgers meer en meer vrijheid. Dit kan een streep zetten door je eigen politieke doeleinden. Je kan er voor kiezen om de bevolking te liberaliseren om zo een verlichte staat te worden. Je kunt ook de macht in handen houden door je burgers onder de macht van het zwaard te drukken en zo een conservatief regime te blijven.
Bij het vorige deel was de bevolking aangesloten bij een religieuze voorkeur. In ETW zal de focus liggen op politieke vrijheid als een component van ‘happines’ van je bevolking.

broninfo
anandus schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:31:
Wordt er nog verteld hoe dat nou in een campaign gaat?
Want ik dacht dat ze 'elementen' erin zouden verwerken zodat de campaign langzaamaan steeds moeilijker wordt?
En wat wordt er gezegd over 'events'? :)
Wat ik weet is dat je diplomatie complexer wordt. Fracties hebben zelf ook bepaalde doelstellingen en zullen daar ook naar handelen. Ik kan me zo voorstellen dat Frankrijk streeft naar de suprematie over het hele Europa en dat andere fracties met elkaar moeten samenwerken om Frankrijk als supermacht in toom te houden. Het zou mooi zijn als ze dat ingame ook echt zo uitwerken met bevolkingsaantallen en technologische ontwikkeling e.d.
Als je bevolking steeds meer hunkert naar politieke vrijheid naarmate je technologie voortschrijd wordt het handelen van jou als speler beperkt. Ik stel me zoiets voor als een soort Senaat uit Rome die politieke en militaire doelstellingen dicteert. Het hoe en wat van de uitwerking in ETW blijft natuurlijk gissen.

<.^

• anandus
  • Niet online
Ik houd trouwens mijn hart vast hoe groot dit spel zou zijn.
Als je ziet hoe groot M2TW en M2TWK zijn, dan zou het me niet verbazen als dit het eerste spel is wat op Bluray of zoiets uitkomt :P
Een Gb of 25 op de harde schijf zou me echt helemaal niets verbazen.
Gelukkig is harde schijfruimte niet ale te duur, maar je gaat je toch afvragen of het nou echt zo groot moet zijn.

Maar we merken het wel. Voorlopig ben ik nog even zoet met M2TWK, al kan ik niet wachten op ETW!

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 25-08 16:41
Zijn er nou meer mensen die vinden dat de total war reeks een beetje FIFA,NHL etc trekjes gaat vertonen. Ik heb ieder deel altijd gespeeld(vanaf Shogun). En er goed mee vermaakt. En ik ga me er ook goed mee vermaken, maar ik bedoel niemand zal toch wakker liggen van die nieuwe opties. Het word gewoon precies inhoudelijke hetzelfde spel als eerst. paar nieuwe functies en wat tweaks. En ohja het gaat vast verslavend worden maar zo'n dikke lijst aan zogeheten nieuwe functies. Zeg gewoon Jongens na jullie jarenlang te hebben genaaid. Hebben we nu eindelijk wel zeebattles en dat is de reden dat jullie deze game toch gaan kopen! Dat vind ik dan wat geloofwaardiger.

Zeegevechten vinden plaats met een realistisch zeilmodel (manouvres tegen de wind ),
Ja dat kan, kruislings varen! Oploefen heet het geloof ik in zee termen(lang geleden dat ik mijn zeildiploma's heb gehaald).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• anandus
  • Niet online
Postius schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:33:
Zijn er nou meer mensen die vinden dat de total war reeks een beetje FIFA,NHL etc trekjes gaat vertonen. Ik heb ieder deel altijd gespeeld(vanaf Shogun). En er goed mee vermaakt. En ik ga me er ook goed mee vermaken, maar ik bedoel niemand zal toch wakker liggen van die nieuwe opties. Het word gewoon precies inhoudelijke hetzelfde spel als eerst. paar nieuwe functies en wat tweaks. En ohja het gaat vast verslavend worden maar zo'n dikke lijst aan zogeheten nieuwe functies. Zeg gewoon Jongens na jullie jarenlang te hebben genaaid. Hebben we nu eindelijk wel zeebattles en dat is de reden dat jullie deze game toch gaan kopen! Dat vind ik dan wat geloofwaardiger.
Mwah, het valt op zich wel mee, vergeet niet dat de Total War games sinds RTW ook grafisch altijd top-of-the-line is.
En in principe blijft het hetzelfde spelletje, maar why change a winning formula?

Ik ziet het gewoon als 'weer een total War', met moderne bijgewerkte graphics en voor de variatie een andere setting.

Niets mis mee, scheelt in ieder geval het wachten op Napoleon-mods voor RTW of M2TW ;)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Postius schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:33:

Zeegevechten vinden plaats met een realistisch zeilmodel (manouvres tegen de wind ),
Ja dat kan, kruislings varen! Oploefen heet het geloof ik in zee termen(lang geleden dat ik mijn zeildiploma's heb gehaald).
Ik heb alle TW's gespeelt maar vind dat pas sinds Rome:TW de serie echt goed wordt en alleen maar beter gaat worden.

Het staat je overigens vrij om het niet te kopen als je er zo over denkt. Dont let the door hit ya :z

"Oooh Jeroen!"

• Postius
Kaap schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:37:
[...]

Ik heb alle TW's gespeelt maar vind dat pas sinds Rome:TW de serie echt goed wordt en alleen maar beter gaat worden.

Het staat je overigens vrij om het niet te kopen als je er zo over denkt. Dont let the door hit ya :z
Oh ik zeg niet dat ze slecht zijn. Sterker nog ik speel nog steeds medieval 2 met veel plezier. En ik ga zeker verslaafd raken aan Empire. Maar het begon mij gewoon op te vallen. En dat ze de diplomatiek eindelijk goed trekken is wel vrij fijn.
Persoonlijk vond ik Rome verreweg het zwakste deel uit de serie, waarom weet ik nog steeds niet helemaal maar er ontbrak gewoon iets aan Rome en met die Romeinen leken wel alle units op elkaar.

Wel blij om te lezen dat Nederland erin zit, ik houervan om met het kleinst mogelijke landje smerige diplomatiek te voeren en in het begin alleen spelen om te overleven. Om vervolgens uit te groeien tot een wereld natie.

• Sneezzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-11 09:21
Topic ligt alweer even stil maar toch een vraag...

Is er al meer bekend geworden over de game intussen? Zoals een release date?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Tettie
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05-09 17:37

Tettie

Atheistisch agnost

Bedankt voor de kick, ik had hem nog niet gezien.

Voor mij als liefhebber van Port Royale 2/Pirates en de Total War reeks een must.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Sneezzer schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:11:
Topic ligt alweer even stil maar toch een vraag...

Is er al meer bekend geworden over de game intussen? Zoals een release date?
Het schijnt dat het novermber 2008 moet worden. Zou goed kunnen want Q4 is inderdaad het kwartaal waarin ze meestal hun games releasen.

Official forum: http://shoguntotalwar.yuk...4/t/Empire-Total-War.html

Heel erg druk bezocht daar, wellicht wat voor TS.

"Oooh Jeroen!"

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-11 01:23
Hell ik kan niet wachten. Lijkt me zo'n ongelooflijk vet spel worden _/-\o_ De nieuwe features zoals gebouwen innemen, meer strategische mogelijkheden, vlaggen/trommels, etc.

Eerst leek het me niets, bij total war stelde ik me echt zwaardvechters en archers voor, maar na het kijken van de serie Sharpe heb ik toch wel enorm zin in dit spel gekregen :9

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Vermoedelijke release date verschoven naar het eerste seizoen van 2009.
Eerste movies vrijgekomen en een aantal nieuwe screenshots. Zie Ts

• Avalaxy
Neeee, niet delayed please :| ;(

edit: woei, heb net die 2 filmpjes gekeken, bijzonder vet :D Die Motion Capture technieken zullen zeker een enorm (positief) effect hebben op de ingame animaties :) Ook erg leuk dat ze Sharpe als voorbeeld nemen, die serie heeft mij erg geboeid. Hoop dan ook dat het spel zoveel mogelijk in die sfeer is (en niet in de sfeer van de Amerikaanse burgeroorlog en dergelijken).

[Voor 85% gewijzigd door Avalaxy op 19-06-2008 21:40]

• d_star

d_star

Ik heb juist liever dat ze de hele boel later releasen dan de zeperd releasen die M2:TW was. Ik als grote fan van de TW-spellen heb 'm uiteraard helemaal platgespeeld (inclusief de expansion), maar de grote hoeveelheid bugs en de magere support van Creative Assembly hebben mij toch het spel laten vallen.

Drie patches, waarvan er twee eigenlijk niks fixten (1.1 fixte niks, 1.3 was een compability patch) en er eentje zo groot was dat het leek alsof het halve spel moest worden geupdated, zijn naar mijn mening niet goed genoeg om zo'n spel wat meer bugvrij te maken. De laatste patch, 1.4, was alleen voor de Kingdoms expansion en schijnt wel wát te fixen, maar niet alles. Ik heb die patch niet eens meer geprobeerd om eerlijk te zijn, ik was er klaar mee. En een groot deel van de community ook.

Daarom hoop ik dat ze nu bij CA wat meer tijd willen investeren in deze game. Het concept lijkt me erg gaaf, plus de toevoeging van zee-slagen brengt natuurlijk een extra dimensie mee in het spel. Maar och och, zorg nou eerst eens dat jullie de boel goed testen jongens...

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• DoO_darkrush_NL
  • Laatst online: 10-09-2011

DoO_darkrush_NL

is my name

Ja wel jammer van enkele bugs. Maar het spel was verder prima speelbaar hoor. Sinds Rome: Total War ben ik verslaafd aan de Total War games. Eigenlijk het enige spel waarvoor ik mijn PC upgrade.

AMD Athlon 64 3200+ I MSI K8N Neo Platinum I 1536mb DDR 400 I Nvidia Geforce 6800 GT 256mb GDDR3 I Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro I Creative Megaworks THX 550 I 1x Zalman Casefan I 1X Glacialtech Casefan I Philips CD-Rewriter 48x I PSU 400 Watt No-Name

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja imo was de AI de grootste bug die het spel had, namelijk het feit dat ze die enigszins waren vergeten :/.

Dat was echt jammer, verder vond ik de meeste bugs niet al te storend (okay dingen met op\door muren en poorten lopen was niet echt lekker geregeld).

• DoO_darkrush_NL

DoO_darkrush_NL

is my name

Empire: Total War komt uit op 6 Februari 2009!

Er is een nieuwe filmpje die je hier of hier kunt bekijken. De laatste is de officiele Total War site die ook enigzinds vernieuwd is 8) .

Ook leuk om te weten, de verschillende gamehoezen komen in de stijl van het land waarin hij uitgebracht word. Voorbeeld, Nederlandse versie krijgt Nederlandse troepen op de hoes met Nederlandse vlag en Engelse variant krijgt dus de hoes met Engelse troepen en vlag.

Al met al ziet Empire er veel belovend uit. Doet me ook een beetje denken aan het oude Cossacks, wat ik ook een briljant spel vond >:) .

Er komt een volledige technologie lijn zoals we die van andere strategiespellen gewent zijn. Spelers kunnen nu dus keuzes maken in wat ze onderzoeken. Voorbeelden van technologiën zijn dat schepen harder zeilen of beter manouvreerbaar worden.

En Nederland wordt wellicht ook speelbaar! Kan niet wachten tot de game uit is :9~ !!! Op naar anno 2009 :) !

*De release datum lijkt alweer te zijn vervroegd :*) . Trailers van verschillende gamesites eindigen ermee dat de game op 6 februari uit komt, terwijl het filmpje op de Total War site aan geeft dat dit 3 februari moet zijn...? 8)7

[Voor 13% gewijzigd door DoO_darkrush_NL op 12-07-2008 01:01]

AMD Athlon 64 3200+ I MSI K8N Neo Platinum I 1536mb DDR 400 I Nvidia Geforce 6800 GT 256mb GDDR3 I Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro I Creative Megaworks THX 550 I 1x Zalman Casefan I 1X Glacialtech Casefan I Philips CD-Rewriter 48x I PSU 400 Watt No-Name

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat datumverschil van 3 dagen kan toch komen door het niet gelijktijdig releasen in een aantal regios?

• Avalaxy
Damn, nice :o Kan niet wachten :o

• Jazar
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 24-08-2010
Ik ben erg benieuwd, toch een flinke hoeveelheid verbeteringen (met name diplomatie ergerde me altijd). Ook vind ik het mooi dat je weer een klein beetje kunt turtelen door wallen te maken en jezelf in te graven, al zal daar met al die kanonnen toch niet veel van overblijven.
Ik vrees alleen dat het toch veel van je systeem zal gaan eisen. 'Gelukkig' duurt het nog een half jaartje.

• SimonL
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08-12-2014
• Bij het begin van een velslag werden de gebieden ingedeeld in zones per leger. Zo ver ik uit het onderstaande begrijp wordt dat dus gefixed?

[...]

hoe kom je daar nu bij. er staat duidelijk in dat het gaat om de campaign map. Legers bewegen vanaf nu niet meer op een vooraf bepaalde grid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Thijs_O

Passion4curtainz

Trailer ziet er interessant uit. Ook uberhaupt wel leuk om te zien hoe games steeds meer op 'filmische' wijze gepresenteerd worden, wat imo in de trailer ook wel goed naar voren komt. Ik ben zelf nog druk bezig met Medieval 2 maar kan niet wachten op deze, de tijd van Napoleon is imo net weer wat interessanter om in te spelen.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 27-11 01:19
Thijs_O schreef op zondag 13 juli 2008 @ 03:24:
Trailer ziet er interessant uit. Ook uberhaupt wel leuk om te zien hoe games steeds meer op 'filmische' wijze gepresenteerd worden, wat imo in de trailer ook wel goed naar voren komt.
Mja, dat is nou net iets waarvoor ik mijn hart vasthou. Wanneer gamesproducenten hun focus gaan leggen op fotorealisme wordt 99 van de 100 keer de gameplay naar de achtergrond gedrukt. Ik vind het dan ook bepaald niet hoopgevend dat de eerste "official movie" op Gamespot enkel gaat over motion capture en niet over bv. de AI.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazar
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 24-08-2010
Ik kwam deze preview tegen op IGN. Staan weer wat interessante dingen in, onder andere over een demo die ze zagen met betrekking tot naval battles en het belang van de zee met betrekking tot bijvoorbeeld handelsroutes (die nu ook echt een rol spelen).
Ander opvallend 'nieuws':
* Niet meer zoveel turtelen binnen je kasteeltjes, belangrijke gebouwen (mijnen etc) zitten niet meer binnen de muren dus om ze te verdedigen zul je zelf ook ten strijde moeten trekken.
* Belangrijke gebouwen zie je nu ook op de map verschijnen (fabrieken, mijnen).
* Je legers recruteer je voortaan bij je generaals en niet perse in een stad.
En zo staan er nog wel meer leuke feitjes in.
In ieder geval nog steeds iets om naar uit te kijken. :9~

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Tja ik kijk er heel erg naar uit. Ik heb elke Total War game grijs gespeeld maar ben harnassen, zwaarden en bogen nu toch wel een beetje beu. Grafisch maak ik me nergens zorgen om, de TW serie had voor zijn genre altijd al goede graphics met een hele goede gameplay. Ben er absoluut niet bang voor dat de gameplay minder zal worden.

"Oooh Jeroen!"

• anandus
  • Niet online
Jeej,ik hoorde net dat de United Provinces erinkomen (via een vriend, dus kan het niet bevestigen)
*O*

Piet Hein, van Oldenbarneveldt, de Ruijter, woohoo \o/

Edit:
Ow, het heet 'Dutch Republic' :P
Zie hier: http://www.twcenter.net/wiki/Empire:_Total_War#Factions

Kan ik eindelijk New Amsterdam terugveroveren van de Thirteen Colonies :P

[Voor 37% gewijzigd door anandus op 14-07-2008 16:13]

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Er is weer een nieuwe trailer uit, nu van de zeecombat:
Exclusive ETW Naval engagements

interview
Interessante quotes:
We've got a whole new system in terms of certain troops, like light infantry troops, you can select a unit by infantry, drag them across an area, and they'll pathfind to elements of cover, naturally; they'll find hotspots where they can take cover.
because the AI and the player's troops are going to maneuver across walls, and through tree-covered areas, and they've got to do it sensibly;
Website met nog een paar leuke screenshots

• Avalaxy
Mooie links :)

Ik heb nog een hele preview van PC Gameplay, kan ik wel overtypen hier. Weet alleen niet of daar copyrights op zitten en of jullie er op zitten te wachten.

Kanonsalvo's zagen er overigens wel vreselijk nep uit. En die screenshots... hebben ze die op ultra extreme low gemaakt ofzo? :D Omfg :P

[Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 14-08-2008 21:15]

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
leonpwner1 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:10:
Mooie links :)

Ik heb nog een hele preview van PC Gameplay, kan ik wel overtypen hier. Weet alleen niet of daar copyrights op zitten en of jullie er op zitten te wachten.
Heb ik ook wel eens gedaan, maar of het mag :P
Zowiezo moet je dan de bron vermelden.
Of anders neem je de informatieve stukjes over van dingen die nog niet echt bekend zijn.
Anders ben je zelf ook gelijk zoveel tijd kwijt ;)

• Avalaxy
Trouwens, het aantal geluidsbronnen in Empire is verviervoudigd ten opzichte van Rome, dat betekent dus 128 voices, oftewel EAX5.0 ;) Dus voor de mensen met een X-Fi kaart mooi meegenomen :)

Tevens zal het aantal vijanden afgestemd worden op je CPU. Aangezien ze meestal niet naar klokfrequentie kijken maar naar het aantal cores is er een goede kans dat dit spel (goede) ondersteuning biedt voor quadcore processors.

Of het spel DirectX10 ondersteunt kan ik echter niet opmaken uit de huidige previews.

• Verxx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01-12 11:47
Nieuwe screens van Empire, zien er echt waanzinnig goed uit.

http://www.gamed.nl/view/45951

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Verxx schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:21:
Nieuwe screens van Empire, zien er echt waanzinnig goed uit.

http://www.gamed.nl/view/45951
Inderdaad, ik ben heel benieuwd naar dit spel. Jammer alleen dat screenshots niets zeggen over de speelbaarheid van het spel. Medieval 2 zag er ook schitterend uit, maar ik vond er weinig aan, itt Rome. Maar goed, Empire staat op m'n verlanglijstje. Zo'n fout als met de AI in Medieval 2 zullen ze geen tweede keer maken lijkt me. :P

• anandus
  • Niet online
Weet iemand al iets over de systeemeisen?

• Mektheb
  • Laatst online: 22:11
Mooi super :D , kunnen we weer met de TWC community mods gaan maken :)

Top Top :D en ik veracht toch beste systeem eisen aangezien je veel units wil hebben enzo op een battlefrield :)

• Maldred
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 14:17
Vind die campaign map maar wat gaar eruit zien :s Zo te zien hebben ze altijd maar een relatieve klein aantal steden die veroverd kunnen worden. Heb het liever als er veel meer te veroveren is. Daarnaast vind ik die balk er ook wat raar uitzien, beetje anders dat ik gewild zou hebben.

Voor de rest, in game fight scene's, zien er toch al goed uit

• Mektheb
Maldred schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:04:
Vind die campaign map maar wat gaar eruit zien :s Zo te zien hebben ze altijd maar een relatieve klein aantal steden die veroverd kunnen worden. Heb het liever als er veel meer te veroveren is. Daarnaast vind ik die balk er ook wat raar uitzien, beetje anders dat ik gewild zou hebben.

Voor de rest, in game fight scene's, zien er toch al goed uit
Voordeel aan Total War games allees kan je zelfs modden en veranderen :)

• Docho
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 01:46
Het kan aan mij liggen, maar waar zien jullie die campaign map, want ik vind ze toch niet? :?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik hoop wel dat er dit keer een serieuze ai is, want dat miste ik best wel in de TW serie :/.

@hierboven in ed screenshots die net gelinkt worden.
aan het eerste screenshot te zien is nl trouwens speelbaar (dat screenshot bij het zuiden van afrika :)).

[Voor 47% gewijzigd door Boudewijn op 22-08-2008 14:42]

• Avalaxy
Boudewijn schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:40:

@hierboven in ed screenshots die net gelinkt worden.
aan het eerste screenshot te zien is nl trouwens speelbaar (dat screenshot bij het zuiden van afrika :)).
Heb je misschien een direct link? Ik zie ze namelijk echt niet... Alleen 6 ingame screenshots maar geen campaignmap te bekennen.

• DoO_darkrush_NL

DoO_darkrush_NL

is my name

Mm ja United Provinces, oftewel Nederland wordt denk ik ook speelbaar :9~ .

Bedoelde je dit screenshot met een Nederlands uitziend dorpje???

http://xs330.xs.to/xs330/08352/dutch_town857.jpg.xs.jpg

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

• Avalaxy
Hmm, ziet er nogal cartoony uit... Jammer, vind de stijl niet echt leuk eerlijk gezegd.

• DoO_darkrush_NL

DoO_darkrush_NL

is my name

In ieder geval ziet Empire Total War er weer veer beter uit als de vorige delen. Dit word een must-have!!!!

@Bouwdewijn: Ziet er héél goed uit dat screenshot. Inderdaad het perfecte bewijs dat je Nederland kan spelen!!!!!

• Verxx
  • Laatst online: 01-12 11:47
Hier nog een HD link van het filmpje hierboven:

http://www.gametrailers.com/player/40752.html?type=wmv

Ziet er zoals gewoonlijk echt schitterend uit :)

• TweakJerommeke
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 30-11 11:38

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Verxx schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:57:
Hier nog een HD link van het filmpje hierboven:

http://www.gametrailers.com/player/40752.html?type=wmv

Ziet er zoals gewoonlijk echt schitterend uit :)
Wow, >:) dat worden weer lange nachten.

Hopelijk zijn de systeemeisen niet al te hoog. :)

• YouKnow
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Dit lijkt me inderdaad ontzettend gaaf! Ik hoop dat er weer een échte multiplayermode in zit, zoals bij Shogun. Ik wil wel eens samen spelen, en dan bedoel ik niet enkel een battle!

• DenniZ
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-11 16:03

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik kijk ook erg uit naar deze game, heb MTW2 helemaal grijs gespeeld met de Stainless Steel mod.
Echt supergoed.

Ben benieuwd wat voor mods er gemaakt gaan worden op deze engine. Van wat ik tot nu gelezen heb is deze tijdsperiode niet echt uitdagend voor modders.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• mr_obb
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-11 16:21

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik hoop wel dat ze op de makkelijkste moeilijkheidsgraad wat strategische hulp geven voor nitwits als ik. In vorige delen van TW liep ik vast in de campaign, omdat ik blijkbaar niet genoeg strategisch inzicht had.

Uiteindelijk deed ik volgens mij alleen nog maar de turn-based map en liet ik de battles door de computer afhandelen en dat is nogal zonde natuurlijk.

[Voor 26% gewijzigd door mr_obb op 03-10-2008 15:22]

• d_star

d_star

mr_obb schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:22:
Ik hoop wel dat ze op de makkelijkste moeilijkheidsgraad wat strategische hulp geven voor nitwits als ik. In vorige delen van TW liep ik vast in de campaign, omdat ik blijkbaar niet genoeg strategisch inzicht had.

Uiteindelijk deed ik volgens mij alleen nog maar de turn-based map en liet ik de battles door de computer afhandelen en dat is nogal zonde natuurlijk.
Da's ook even wennen, idd. Tactisch inzicht ontwikkel je snel genoeg als je eenmaal wat battles hebt gehad. Je leert vanzelf omgaan met je eigen sterktes en zwakheden in verschillende situaties, en hoe je ergens op kan inspelen. Ervaring telt daarbij wel.

Overigens had je in M2TW wel van die battle advisors ofzo, zo'n ventje die je dan raad gaf bijvoorbeeld wanneer je archers dreigden te worden omgelegd door cavalry of zoiets. Heb je trouwens ook nooit de tutorials gespeeld?

Op zich heb ik veel zin in Empire Total war, alleen ik heb gelezen dat het geheel van tactische kennis zoals je de Total War series speelt, compleet op de schop kan. Dit omdat je ten eerste nu ook de sea battles doet, dus je goed op de wind moet letten en broadsides op de vijandige schepen moet doen enzo, en ten tweede ging de manier van oorlogsvoeren in de 17e en 18e eeuw compleet anders. Dus waar je vroeger je cavalry gebruikte voor charges, blitzkriegen en zoveel mogelijk doden (aka een moderne tank), gebruik je hier je cavalry vooral voor intimidatie en voor charges op ongeorganiseerde eenheiden.

Daarbij komt dat de formatie van je infantry veel verschil maakt. Een losse formatie laat veel mensen achter elkaar vuren, maar is een makkelijke prooi voor cavalry. Een ruit-formatie of een andere strakkere formatie laat minder mensen vuren maar is een geduchte tegenstander voor cavalry. Damn, ik heb weer spul te leren :X

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:36
http://www.gamespot.com/p...gumballs%3Bimg%3B1&page=1

Ziet er inderdaad (zoals altijd) weer leuk uit. O+ Total War series

[Voor 3% gewijzigd door Vipeax op 14-10-2008 20:12]

• stefandeman
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-02-2013
Ik ben echt een groot fan van de TW-series, vooral RTW. Ik kijk dan ook met smart uit naar deze game _/-\o_

Alleen hoop ik wel dat je nu als 'zeemacht' (Engeland?) ook echt wat aan je vloten hebt. Bijvoorbeeld, Carthage en Venetie in RTW en MTW waren leuke facties, maar het feit dat ze sterke boten en veel havens/eilanden bezaten, daar had je niks aan. Ik hoop dat je nu zeesteden kan beschieten of dat je een soort plunderstatus van je vloten hebt, je schepen tegen land liggen aan land en je krijgt inkomsten uit de plunderingen die je piraten/soldaten uitvoeren. Of dat je de Spaanse zilvervloot kan enteren. >:)

Specs: Amd Athlon XP 3200, Ati Radeon 9600 Pro 256 MB, 512 MB Twinmos + 1024 MB MDT, Asus A7V600-X, Maxtor 6 SATA 80 Gb

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:50
In Rome kon je al havens blokkeren, lijkt me wel dat ze deze functionaliteit uitbrengen nu vloten echt een grotere rol krijgen.

SW-0040-8191-9064

• Avalaxy
Ik zag net een special pre-order versie waar je extra units kunt unlocken :) http://www.game.co.uk/PC/...n/?s=empire%20total%20war

Verder van de week nog een filmpje gevonden die hier geloof ik nog niet was gepost. Deel 3 van de serie van 5 filmpjes, deze keer over de campaign map:

http://www.gametrailers.com/player/41949.html

Helaas verder nog steeds geen nieuws, we moeten geduld uitoefenen tot begin februari ;( Uit ellende Medieval 2 maar weer eens geinstalleerd voor de 30e keer :D

• Postius
stefandeman schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:44:
Ik ben echt een groot fan van de TW-series, vooral RTW. Ik kijk dan ook met smart uit naar deze game _/-\o_

Alleen hoop ik wel dat je nu als 'zeemacht' (Engeland?) ook echt wat aan je vloten hebt. Bijvoorbeeld, Carthage en Venetie in RTW en MTW waren leuke facties, maar het feit dat ze sterke boten en veel havens/eilanden bezaten, daar had je niks aan. Ik hoop dat je nu zeesteden kan beschieten of dat je een soort plunderstatus van je vloten hebt, je schepen tegen land liggen aan land en je krijgt inkomsten uit de plunderingen die je piraten/soldaten uitvoeren. Of dat je de Spaanse zilvervloot kan enteren. >:)
Euhm, met een sterke zeemacht kan je echt genoeg damage doen in die spellen. Vooral veel havens bezitten was extreem nuttig.

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Dat schepen doorzeven ziet er echt heerlijk uit. Mooi dat er weer een game is die ook op het water plaats vindt.

• d_star

d_star

Postius schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:16:
[...]

Euhm, met een sterke zeemacht kan je echt genoeg damage doen in die spellen. Vooral veel havens bezitten was extreem nuttig.
Het mooiste was natuurlijk dat als je éénmaal de zeeen beheerste, dat de AI bedacht dat het best wel kon om gigantische legers op 1 door een gevecht beschadigd bootje te zetten, om dat leger vervolgens op een onbewoond eilandje te zetten.

Die konden dus mooi een enkeltje richting de bodem van de zee verwachten :/

Al maak je het voor jezelf niet uitdagender op die manier. De AI exploiten is soms iets te makkelijk in de Total Wars... Ik hoop dat dit in dit deel anders is, maar ik heb er meer vertrouwen in na het lezen van de FAQs. Ik heb in ieder geval de pre-order al staan bij bol.com!

[Voor 7% gewijzigd door d_star op 14-11-2008 09:30]

• anandus
  • Niet online
Empire: Total War definitief uitgesteld

Op het officiële Empire: Total War-forum is bevestigd dat de release datum van Empire: Total War is opgeschoven naar maart 2009. Dit nadat we eerder al wisten te melden dat dit waarschijnlijk ging gebeuren.

De reden die gegeven wordt is dat ze het spel graag nog een beetje willen bijschaven en oppoetsen. Vooral door de hoge verwachtingen die de fans van het spel hebben, willen de makers nog even wat extra tijd nemen om hieraan te kunnen voldoen.

Door de extra tijd die ze hebben om Empire: Total War af te maken, hebben ze ook tijd gevonden om de techniek te implementeren welke in een later stadium één-tegen-één multiplayer campagnes mogelijk moet maken.
Helaas een maandje langer wachten (of zoals ik: Sparen voor een toffe PC :P ).

Maar die laatste zin ziet er wel heel geweldig uit?! Multiplayer campagnes? :o

• Mektheb
anandus schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:26:
[...]
Helaas een maandje langer wachten (of zoals ik: Sparen voor een toffe PC :P ).

Maar die laatste zin ziet er wel heel geweldig uit?! Multiplayer campagnes? :o
Erg vet ben al jaren werkzaam bij TWCenter.net :) en heb meegewerkt aan verschillende mods voor Rome Vanilla
En kan niet wachten hiermee aan de slag te gaan :D

• Avalaxy
Erg jammer vond ik het toen ik het hoorde. Dit is echt HET spel waar ik naar uit kijk.

Maar dankzij de reden die ze opgeven vind ik het niet meer zo erg :) Als ze het spel uitstelden omdat er veel problemen waren had ik dat niet zo fijn gevonden, maar het spel oppoetsen mag altijd :Y)

Kijk maar naar GTA IV als je wilt zien hoe je een mooi concept volledig kunt verneuken door het af te raffelen.

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
De vierde trailer van de serie van vijf is uit.
http://www.sega.nl/empire/?t=Dutch

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
.

[Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:00]

• Avalaxy
Cocytus schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:18:
Ik moet zeggen dat ik het er erg interessant uit vind zien. Nu hopen dat ze niet dezelfde fout maken als met MTW II, want dat was echt ruk.
Wat voor fout maakten ze dan? Ik vond M2TW verre van ruk...

• anandus
  • Niet online
Avalaxy schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:56:
[...]

Wat voor fout maakten ze dan? Ik vond M2TW verre van ruk...
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :)

Wat moeten ze vooral niet doen, in Empire, en wat vooral wel?

• Maldred
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 14:17
Wel, 1 ding was nog wel slecht MTW, nml diplomacy. Speel het spel nog af en toe, en zo was ik laatst venice. Allies met verschillende andere en opeens verraad echt iedereen mij. Maar echt iedereen :) Ik heb hun wel daarna keihard afgeslacht, maar toch, allies stellen nml nog niks voor. Ze hadden genoeg vijanden rondom hun, maar toch vallen ze dan mij aan. Daar mogen ze wel hard op verbeteren.

Voor de rest was MTW echt een goed spel.

Ontopic: Ziet er echt lekker uit, kan niet wachten totdat ik het kan spelen :)

[Voor 4% gewijzigd door Maldred op 18-12-2008 23:24]

• Wiertz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01-12 17:01
ETW word echt super goed. Al die features die ze hebben toegevoegd maken het spel nog completer als het al was.

Multiplayer campaign mode, zeegevechten, de Nederlanders, nieuwe indeling campaign(provincies). Het kan allemaal niet op. Ik verheug me hier toch zeer zeker op, zeker nu men heeft besloten om Steamworks te gebruiken voor de Multiplayer.

De diplomacy word tevens flink verbeterd, er komen bepaalde units die vanalles voor je kunnen doen. De AI krijgt ook een flinke improvement(dat zegt men tenminste).

En dan die Starforts nog, haha, fantastisch.

PS: wie van jullie is van plan om ETW online te gaan spelen?

[Voor 6% gewijzigd door Wiertz op 19-12-2008 08:26]

Anoniem: 91868

Ik.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maldred schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:23:
Wel, 1 ding was nog wel slecht MTW, nml diplomacy. Speel het spel nog af en toe, en zo was ik laatst venice. Allies met verschillende andere en opeens verraad echt iedereen mij. Maar echt iedereen :) Ik heb hun wel daarna keihard afgeslacht, maar toch, allies stellen nml nog niks voor. Ze hadden genoeg vijanden rondom hun, maar toch vallen ze dan mij aan. Daar mogen ze wel hard op verbeteren.

Voor de rest was MTW echt een goed spel.

Ontopic: Ziet er echt lekker uit, kan niet wachten totdat ik het kan spelen :)
Vond ik minder storend, ligt er maar net aan hoe vaak je een diplomaat langsstuurt.
Met stainless steel ging het al beter.

Wat ik wel echt jammer vond was de AI, met name als je een uitbraak deed ofzo... die AI reageerde gewoon niet en kon je van je muren helemaal afschieten zonder dat ze er wat aan probeerde te doen etc.
Mi zou dat het mooiste qua verbeteringen zijn.

De rest is bijzaak.

• frieksk
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01-06-2013

frieksk

dummie

Iemand enige idee wat de systeemeisen gaan worden voor dit spel? Deze staat gewoon bovenaan mijn verlanglijstje. Alleen al de era waarin het zich speelt is om duimen aan af te likken. ik hoop alleen dat men de grens tussen te units wat vermindert (ik bedoel daarmee: pikemen vs cavalry - swordmen vs pikemen) Ik vond dat eigenlijk een zwakte in Medieval 2 (was redelijk gemakkelijk uit te buiten).

"Sir, request premision to beat the crap out of this men" my specs

• Shaggey88
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-04-2010
Minimale systeemeisen:

2.4Ghz single core processor
256MB Gfx card (DX9 compaitble)
1GB RAM (For XP, 2GB if using Vista)

http://www.sega.nl/empire/gameinfo/news.php?n=2740

Ik hoop dat ze wat aan de AI hebben gedaan, die stelde in Medieval 2 niet veel voor naar mijn mening.

• Cocytus
  • Niet online
.

[Voor 109% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:00]

• BigFast
  • Laatst online: 24-11 19:20

BigFast

Cantona.

en waar hebben we het dan over?? Ik ben ze niet tegen gekomen of ze waren niet storend.

• frieksk

frieksk

dummie

BigFast schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:36:
en waar hebben we het dan over?? Ik ben ze niet tegen gekomen of ze waren niet storend.
nou, ik speel mijn battles zonder tijdslimiet. Als je vijand dan op een berg staat en je kan er niet bij, zelfs niet met archers dan heb je wel een probleem he.

• Cocytus
  • Niet online
.

[Voor 110% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:00]

• rickhave0
  • Laatst online: 19-04-2010
Licht het nu aan mij of ben ik de enigste die het idee heeft dat dit meer een cossacks2 : napoleonic warfare wordt in 3D met dat turn bases gedoe erbij word?

• Wiertz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01-12 17:01
Excuses? turn bases gedoe erbij word? Dat turn based gedoe bestaat al vanaf de eerste TW en ETW is 100x meer en beter dan Cossacks2.

Omdat de beide spellen zich in dezelfde tijd afspelen wil nog niet zeggen dat ze hetzelfde zijn. Cossacks 2 vond ik persoonlijk een grote flop.(cossacks 1 daarentegen was een zeer goed spel)

En als je de TW serie een beetje kent weet je dat dit toch wel wat meer is dan een cossacks2 in 3D.

• Avalaxy
rickhave0 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:38:
Licht het nu aan mij of ben ik de enigste die het idee heeft dat dit meer een cossacks2 : napoleonic warfare wordt in 3D met dat turn bases gedoe erbij word?
Ligt aan jou.

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
rickhave0 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:38:
Ik ben eigenlijk best benieuwd waarom je dat denkt...

• frieksk

frieksk

dummie

cossacks geeft met meer een age of empire gevoel dan een Total war - gevoel. Ik heb ze alle drie gespeeld en total war was toch echt de beste.

• BigFast

BigFast

Cantona.

Cocytus schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:39:
[...]

Misschien heb je ze niet opgemerkt omdat je gewoon slecht bent?? Hier een buglist, hier wat voorbeelden:

* Army formations often fail to be maintained when ordered to advance by a single left click over a distance of over approximately 100 yards.
*Cavalry try to attack other soldiers head on in melee despite the fact they cannot attack from the front with swords. They should angle to the left of the other soldier so they can attack.
*DEK animation problems: In short, they refuse to attack if clumped very tightly together at times and while they have 4 anims to attack infantry, only 2 of those will actually do anything. As those 2 that are effective are their slow anims, they will hardly ever strike (and strike successfully) at another infantry unit.
*Unit Cohesion still isn't perfect, and sometimes only the front rank of a unit will charge.
*Routing units in sieges can sometimes halt whilst waiting for last few soldiers to get down from walls/siege tower and get massacered without fighting back.

Als je geen van deze bugs opmerkt / irritant vindt dan ben je waarschijnlijk gewoon erg slecht of speel je op een te lage moeilijkheidsgraad. Op hogere moeilijkheidsgraden wordt het echt wel irritant als bepaalde units gewoon waardeloos zijn omdat ze niet aanvallen. En dit zijn dus bugs die er nog steeds inzitten (en die dus ook nooit meer gefixt worden), terwijl er 1,2GB aan patches (8)7) tegenaan gegooid is, en de laatste van die patches een half jaar na de release kwam. Toen was ik eigenlijk al afgehaakt. Wat mij (en veel andere fans) nog veel meer irriteerde was dat patch 1.3 eigenlijk geen bugs oploste, maar alleen de multiplayer compatibility betrof. Dus terwijl CA een halfbakken game vol bugs afgeleverd had gingen ze niet, zoals je zou denken, werken aan een patch om die bugs op te lossen om de mensen die nu een onaf product hadden gekocht tegemoet te komen, nee, ze gingen druk aan het werk met een expansion die vervolgens weer veel $$$ in het laatje moest brengen.
Fijn weer een ongenuanceerde opmerking. Natuurlijk vallen een aantal van dit soort dingen mij ook op, en ja dat zou niet mogen. Neemt niet weg dat de game gewoon lekker wegspeelt. Of het nu op medium/hard of hard/hard is. Kritisch zijn is goed, maar het spel afdoen vanwege deze bugs... Het spel is ook op de hoogste settings nog goed te spelen. Dat het af en toe irritant is dat is niet anders, maar zelfs op de hoogste niveau's kon ik me er niet aan storen. Zegt meer over jou dan over het spel dat het je stoort. Speel deze serie al vanaf het allereerste begin.

Wacht met spanning af op het volgende deeltje. Erg blij dat er een nieuwe setting komt. Eindelijk echt weer eens iets "nieuws".

• Bobmeister
  • Laatst online: 22:26
Dït spel word zo masterlijk :) Medieval was btw ook masterlijk, van die bugs merkte je soms maar wat ;)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Masterlijk? :P.

Tsja, ik vond de bugs ook vrij storend eerlijk gezegd. Het spel was zeer zkeer nog leuk, maar ik ben wel telkens geneigd de veldslagen over te slaan , domweg ivm de bugs.
De Ultimate AI mod lost volgens mij al heel wat van die issues op trouwens.

• frieksk

frieksk

dummie

Omtrent de release date: Ik heb al op meerdere plaatsen gelezen (waaronder Gamespot) dat de release date voor Europa 6 februari 2009 is.

• Bobmeister
  • Laatst online: 22:26
Empire: Total War uitgesteld naar maart

Uitgever SEGA heeft bekend gemaakt dat we een maandje langer moeten wachten op Empire: Total War, de RTS-titel van Creative Assembly.

De game zou oorspronkelijk op 6 februari verschijnen voor de pc, maar SEGA heeft nu aangegeven dat daar nog een maandje bij opgeteld mag worden. De uitgever heeft geen duidelijke reden gegeven voor de vertraging.

Empire: Total War legt de focus op het ontdekken van nieuwe plaatsen en de verovering en kolonisatie van die plaatsen. Verder spelen diplomatie en economie ook een grote rol. De titel zal zich afspelen tussen de 18e eeuw en het begin van de 19e eeuw. Op welke specifieke datum binnen maart we de game kunnen verwachten, is nog niet bekend.
Bron: Gamez.nl

Als je het topic even had gelezen had je dat wel gevonden ;)

[Voor 4% gewijzigd door Bobmeister op 04-01-2009 11:29]

• Postius
BigFast schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:44:
[...]

Fijn weer een ongenuanceerde opmerking. Natuurlijk vallen een aantal van dit soort dingen mij ook op, en ja dat zou niet mogen. Neemt niet weg dat de game gewoon lekker wegspeelt. Of het nu op medium/hard of hard/hard is. Kritisch zijn is goed, maar het spel afdoen vanwege deze bugs... Het spel is ook op de hoogste settings nog goed te spelen. Dat het af en toe irritant is dat is niet anders, maar zelfs op de hoogste niveau's kon ik me er niet aan storen. Zegt meer over jou dan over het spel dat het je stoort. Speel deze serie al vanaf het allereerste begin.

Wacht met spanning af op het volgende deeltje. Erg blij dat er een nieuwe setting komt. Eindelijk echt weer eens iets "nieuws".
Meest storende aan Medieval 2 is dat de Diplomacy AI en Strategische(map) AI gescheiden waren. Allies verraden je standaard. Landjes willen nooit vassal worden. landjes van 1 stad verklaren de oorlog aan je terwijl je met 60k eromheen staat etc. erklopte gewoon teveel niet in vergelijking met voorgaande games. Het was nog steeds een geweldig spel en ik heb me er UREN mee vermaakt. Maar er zaten teveel fouten in om het als een klassieker te beschouwen en zeker na die patches ben ik teleurgesteld ja. Gewoon teveel fouten dat kan maar sommige waren echt extreem storend.

• BigFast

BigFast

Cantona.

Ik zeg ook niet dat het een klassieker is. En dat er mensen zijn die zich eraan storen, dat kan ik me wel voorstellen. Maar om gelijk het hele spel af te kraken gaat me een beetje te ver. Niettemin hoop ook ik dat er minder fouten/onvolkomenheden in het vervolg zitten.
Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee