Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alles wat rijdt, from the USA.. deel 5! Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste
Acties:
  • 176.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knightwolf
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:25

Knightwolf

Ringmeister

quote:
Broodje schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:25:
Kan nu niet achterblijven
Paar maanden geleden ook mijn droom gevonden, staat nu mooi uit te rusten in de stalling.

66-er Pontiac Lemans
5.3L 326 Engine.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel erg dik!! :D
quote:
NoFearCreations schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:00:
Ik mag me hier nu ook melden, ben sinds deze week eigenaar van een Pontiac Fiero GT uit 86'.

[afbeelding]

Heb in eerste instantie voor de handel, ff wat dingen fixen en er wat op verdienen, maar begin het een heel leuk wagentje te vinden.

Iemand hier verstand van Fiero's?
Cool!

Maar wat is het probleem met de klaplampen? Die laat je toch wel origineel hoop ik? :)

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17:19
De lampen zelf blijven zo, maar wil kijken of ik het klapsysteem kan ombouwen naar iets simpelers.
Nu werkt het met zeer storing en onderhouds gevoelige motoren, en 3 relais. De lampen zelf draaien maar 45 graden, dus ga kijken of ik misschien iets met een stel zware stuurservo's uit de modelbouw wereld kan doen. Maar eerst deze week 1 koplamp demonteren, en maar is goed bekijken wat de mogelijkheden zijn.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• NoFearCreations
Kleine update, heb inmiddels één klap systeem weer aan de praat, 1 van de borstels in de motor was losgelaten. Mijn buurman heeft die er weer op gesoldeerd, en nu doe hij het weer. De andere motor had ook geen borstels meer, dus 2 andere erop gesoldeerd. Maar motor draait nu veel te langzaam, lijkt teveel weerstand te hebben. Ben bezig met een andere, 2ehands, motor.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

quote:
NoFearCreations schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 14:00:
Ik mag me hier nu ook melden, ben sinds deze week eigenaar van een Pontiac Fiero GT uit 86'.

[afbeelding]

Heb in eerste instantie voor de handel, ff wat dingen fixen en er wat op verdienen, maar begin het een heel leuk wagentje te vinden.

Iemand hier verstand van Fiero's?
Cool die Fiero bedoel je dus. niks zo leuk als opklaplampen. _/-\o_

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• NoFearCreations
Inderdaad, en sinds gister doen ze het ook weer allebei. Ook heb ik de originele niet werkende radio vervangen voor een simpele enkel din radio.

Nu nog deur rechthangen, voorbumper spuiten en de CPV weer aan de praat krijgen.

• _Ernst_
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:57

_Ernst_

Mark It Zero!

Rustig hier :P

Ik ben een aantal weken geleden weer begonnen aan de Impala. De voorkant vertoont wat roest (vooral onder de accubak), wat ik aan wil pakken. Op dit moment de voorkant uit elkaar liggen en alles aan het ontroesten, lassen en in de POR15 aan het zetten.

Daarnaast wilde ik nog steeds iets met de motor gaan doen, en zodoende vorig weekend hiervoor een leuke upgrade aangeschaft :) Goede foto's ontbreken alleen nog, dus even een brakke phonepic als preview :+

Het transport was nog leuke onderneming, aangezien het trekkende voertuig (Alto) maar een fractie van de cilinderinhoud van bovenstaande motor heeft, die achter in de aanhanger lag :+

Last.fm

• Seesar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 27-02 20:09

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

heel vet, wat ga je ermee doen? is je huidige onderblok niet goed meer? Ga je de rest overzetten of ga je van scratch af aan dit blok opbouwen met 'nieuwe' onderdelen?

Aub geen turbo's en chargers, maar gewoon een mooie carb- die heerlijk te rijk staat afgesteld op idle.....ik wou dat die vqan mij een carb was, injectie is maar saai (wel relatief zuinig!)

T60P Widescreen

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik heb het blok compleet in onderdelen gekocht, koppen en intake zitten er bij. Het is een 502 Chevy performance Big Block met roller nokkenas (dus geen versleten nokken perikelen meer zoals mijn vorige motorswap). Nu nog de rest van de onderdelen aan het uitzoeken (carburateur, en nog andere zaken zoals benzinepomp en waterpomp etc).

Geen turbo's en chargers inderdaad, allemaal onzin, gewoon zorgen voor genoeg cilinderinhoud is hier het motto! 8,2 liter V8 power! :9~

Mijn huidige blok loopt opzich prima, geen olieverbruik en start goed, alleen zit er al een tijdje een klein tikje in. Daarnaast is het ding flink geknepen, waardoor het niet overhoud kwa vermogen. Dus daarom tijd voor een upgrade, en na een tijdje wikken en wegen maar besloten het meteen goed te doen :+

Last.fm

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:49
quote:
Die zijn bezig om de lpgtank uit te bouwen :+

• Broodje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 04-03-2015
quote:
_Ernst_ schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:18:
Ik heb het blok compleet in onderdelen gekocht, koppen en intake zitten er bij. Het is een 502 Chevy performance Big Block met roller nokkenas (dus geen versleten nokken perikelen meer zoals mijn vorige motorswap). Nu nog de rest van de onderdelen aan het uitzoeken (carburateur, en nog andere zaken zoals benzinepomp en waterpomp etc).

Geen turbo's en chargers inderdaad, allemaal onzin, gewoon zorgen voor genoeg cilinderinhoud is hier het motto! 8,2 liter V8 power! :9~

Mijn huidige blok loopt opzich prima, geen olieverbruik en start goed, alleen zit er al een tijdje een klein tikje in. Daarnaast is het ding flink geknepen, waardoor het niet overhoud kwa vermogen. Dus daarom tijd voor een upgrade, en na een tijdje wikken en wegen maar besloten het meteen goed te doen :+
Nice!! Big is een understatement :) Heb je het crateblok uit de states laten over komen? Heeft het blok al al wat km gemaakt?

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Nee het is geen nieuwe. Dat wilde ik in eerste instantie doen (een 454 crate engine bij Summit bestellen), maar inclusief transport en btw etc werd dat toch wat prijzig. Toen bij deze optie terecht gekomen via een betrouwbaar adres :)

Last.fm

• NoFearCreations
De Fiero is inmiddels alweer verkocht. Ga hem deze week uitvoeren, en dan wordt hij z.s.m. opgehaald. Hij zal naar België gaan.

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Afgelopen weekend weer tijd gehad voor de Impala :) Oude motor eruit gehaald, en de motorruimte verder onder handen genomen. Tevens een start gemaakt met de nieuwe motor. Vandaag de oliepan en timing cover gemonteerd, en het onderblok gespoten.

Paar foto's van de afgelopen tijd. Gestart met demonteren:

Oude motor eruit getakeld:

En een lege motorruimte:

In de tussentijd ook de motorkap aan de binnenzijde in de POR15 gezet:

En vandaag het blok even van een kleurtje voorzien:

Nu de rest van de motorruimte in de POR15 zetten, en vervolgens nieuwe motormounts monteren en kijken of het allemaal gaat passen :P

Last.fm

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

Ernst: respect voor je doorzettingsvermogen.
Ben wel bang dat als die motor eenmaal werkt, de auto bij de eerste dot gas door zn assen zakt. Wat een beul is dat! :p

[signature is null]

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Respect hoor! Tjonge, je zult maar met zo'n auto frontaal ergens tegen aan klappen :o Wist dat auto's vroeger wat minder veilig waren, maar hier blijft gewoon niks van over als je alle plaatstaal en chroom eraf haalt! Rustig mee rijden dus!

Ga zo door!

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• Flagg
  • Niet online

Flagg

quote:
FastFred schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:46:
Respect hoor! Tjonge, je zult maar met zo'n auto frontaal ergens tegen aan klappen :o Wist dat auto's vroeger wat minder veilig waren, maar hier blijft gewoon niks van over als je alle plaatstaal en chroom eraf haalt! Rustig mee rijden dus!

Ga zo door!
Minder veilig?

Ik wil niet weten wat er gebeurd als je met zo'n ding een moderne "veilige" kreukelzone auto meepakt.

Denk dat je verdomd goed wegkomt, heb ooit een '71'er buick gehad en met 50 km/u een eend frotaal op de gril/koplamp gehad. geen enkele schade, echt niks. moderne auto heb je minimaal 500 euro schade. Diegene waar ik de auto van gekocht had had zelf een 64'er lincoln en heeft de voorkant van een suzuki alto er schoon mee afgereden, hij had wel schade, maar was bizar weinig. Alto was tot de voorruit geamputeerd. (niemand gewond overigens)

Probleem was toen dat je ook een andere auto tegenkwam die ook geen kreukelzone had, dus dan rijden er 2 muren tegen elkaar, nu rijd er een muur tegen een kreukelzone aan. Ik zet mijn geld op de muur. :)

En dan heb je nog de massa, zit je liever in de auto die 2500 kilo weegt of in de ecovriendelijk zuinige en dus zo licht mogelijke gezinswagen van 1200 kilo met kreukelzone. (nog even de aygo's buiten beschouwing gelaten want die voel je niet eens ws :p) (kop jij de golfbal, kop ik de pingpongbal wel ;) )

Flagg wijzigde deze reactie 18-02-2014 21:47 (11%)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Het enige voordeel wat je hebt is het gewicht waardoor je zelf relatief weinig afremt. Dat is dan ook je enige redding want je motor komt gewoon je voetenruimte in zetten. En al wordt je geschampt komt gewoon de voorwielophanging van de tegenligger een kijkje nemen..

En neem aan dat je ook wel begrijp dat er tussen een Eend of een oude Alto wel een enorm verschil zit met auto's van nu.

Nee zet mij maar in een Golfje als we toch tegen een boom aan moeten knallen.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Voor een eend moet je zeker weten oppassen want zo'n dragend chassis stopt ook niet makkelijk. :)

Tegen een boom zeker weten, maar ik had het over een ongeluk met een moderne auto, wel blijven lezen he. ;)

En uiteraard heb je het voordeel met een moderne auto dat je gewoon stilstaat voor je uberhaupt iets raakt, maar dan krijg je ook geen ongeluk, dus dat was het uitgangspunt niet. :)

Maar ja het blijft allemaal theorie, niets is zo weerbarstig als de praktijk.

Wel cool filmpje trouwens, had het niet verwacht dat zo'n tank toch nog zoveel zou vervormen. :o

Flagg wijzigde deze reactie 18-02-2014 22:05 (48%)

• Screamer2003
  • Laatst online: 11-02-2019
ook ik maak even een kleine update van Das Boot aka Grand Marquis.
mijn huidige plan is om alle verlichting te vervangen voor Led en koplampen voor Bi-Xenon.
US model koplampen als after market product voor standaard H4 bolletjes.

nu wachten op mijn setje Dual SMD 3157 dubbele functie lampjes voor in de bumper.
met stadslicht branden ze gewoon wit. als ik richting aangeef gaan ze van wit naar amber geel.

deze dus:

en dan zoals mijn marquis er dagelijks bijstaat.
ben echt gek op die wagen. het geur van leder (beetje muf) en de kracht van de V8, maar vooral de formaat van de wagen laat mij de koning van de weg voelen _/-\o_

en vooral de digitaal dashboard waar ik gek op ben. beetje star-trek idee :+ _/-\o_

komende periode voor de ap(klote) de stuurkogels vervangen. merk toch best wat speling tijdens het sturen. maar goed, voor 38 euro incl verzendkosten aan materiaal kan ik niet zeuren denk ik zo :)

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

quote:
Screamer2003 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:33:
[...]
nu wachten op mijn setje Dual SMD 3157 dubbele functie lampjes voor in de bumper.
met stadslicht branden ze gewoon wit. als ik richting aangeef gaan ze van wit naar amber geel.
[...]
ik heb deze voor het knipperlicht niet goed werkend gekregen in een oude chrysler: knipperlicht knipperde amber maar op dimlicht geen constant wit licht. Je kan ze ook als remlicht gebruiken. Dan normaal zwak wit licht op dimlicht en schakelt naar amber zodra je remt. Niet erg veilig :p

[signature is null]

• Screamer2003
quote:
MrJayMan schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:29:
[...]

ik heb deze voor het knipperlicht niet goed werkend gekregen in een oude chrysler: knipperlicht knipperde amber maar op dimlicht geen constant wit licht. Je kan ze ook als remlicht gebruiken. Dan normaal zwak wit licht op dimlicht en schakelt naar amber zodra je remt. Niet erg veilig :p
eindelijk zijn ze binnen, dus kan ik ze laten zien hoe het lichtbeeld er nu uit ziet.

stadslicht:

nu met knipperlicht:

nu nog wachten op mijn nieuwe koplampen, van HB3 amerikaanse standaard naar H4 Europese standaard. en die koplampen komen met Xenon 6500K modules. dus nu is dan alles mooi wit. koplampen erna opnieuw laten afstellen en mijn verlichting is weer helemaal up-to-date 8)

dimlicht met stadslicht (huidige situatie)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ah, mooi mensen verblinden dus (nee iets lager afstellen helpt niet), ach daarvoor hebben we groot+mistlicht :)

• Screamer2003
quote:
GoldenSample schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:13:
Ah, mooi mensen verblinden dus (nee iets lager afstellen helpt niet), ach daarvoor hebben we groot+mistlicht :)
lezen, ik heb het over nieuwe koplampen, niet dat ik de oude dus ga ombouwen tot H4.
de aftermarket koplampen voor de marquis zijn projectors zoals de ''moderne'' auto het heeft met van fabriek af xenon. dus afstellen kan hier dus weldegelijk bij.

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

quote:
mooi effect!

Ik heb het uiteindelijk bereikt met een iets ander type led http://tweakers.net/ext/f/MhXoUQEPgadJoegwhcesu65y/thumb.jpg wel dezelfde socket.
Resultaat bij lichten uitgeschakeld: groot licht, H7 'philips xenon wit' brandt zwak (dagrijverlichting). Knipperlicht aan: dagrijverlichting aan knipperende zijde schakelt tijdelijk uit. Knipperlicht is amberkleurige LED achter en witte LED voor.
Dimlicht aan: h7 xenon 4300K, knipperlichten branden zwak wit (led). Knipperlicht aan: witte led knippert. Achter: zwak rood licht (witte leds in rode behuizing), feller bij remmen. Stadslicht achter is 2 SMD LEDs per zijde. Stadslicht voor is 2 SMD LEDs per zijde. Kentekenverlichting: 2 SMD LEDs.

Nu alleen de mistlampen nog verbeteren.

JJ Le Funk wijzigde deze reactie 28-02-2014 23:09 (10%)

[signature is null]

• Screamer2003
@ MrJayMan,

mijn grand marquis heeft geen mistlampen. wat op zicht best jammer is want dan kon ik die deels ombouwen tot dagrijlicht.

voor de rest vind ik die 3157 lampjes geweldig! de units in de bumper zijn zelfs goed te zien met zon erop. en het is egaal verlicht. dus nagenoeg niet te zien als een led lampje, even sparen voor 4X 3157 achter, mijn achterlichtunits zullen ook wel veel mooier licht geven denk ik zo. 3e remlicht idemdito.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

zo das zuur,

ik heb me net even zitten verdiepen in de nieuwe oldtimer regeling, maar ik dacht dat die overgangsregeling meeschoof, naar mate de jaren verstrijken, m.a.w. mijn nu 25 jaar oude auto (1989) valt nu nog onder de MRB, enik dacht dat hij volgend jaar dus onder de overgangsregeling zou vallen.

Niet dus, dat ding blijft de rest van zijn leven (totdat ie 40 is) wegenbelasting gaan betalen. Wat is het ook een ontzettend droef land op autovlak.

M.a.w. een klassieker, die perfect ook als 3e auto op mijn naam staat (en dus 2-3k per jaar maakt) moet alsnog 150 eu/maand afblijven tikken.....wie verwachten ze dat dat gaat doen? En 15 jaar in de schuur laten uitdrogen totdat ie 40 jaar is??!!!!

Wat een drama land, ik denk dat ik hem ga exporteren naar Engeland dan maar. H*fters.

T60P Widescreen

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

Daarbij komt dat wegenbelasting deels naar de algemene middelen-pot van de provinciekas vloeit ipv. wegenonderhoud. Beter nemen gemeentes de provinciale taken over zodat de MRB omlaag kan.

[signature is null]

• Screamer2003
quote:
MrJayMan schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:54:
Daarbij komt dat wegenbelasting deels naar de algemene middelen-pot van de provinciekas vloeit ipv. wegenonderhoud. Beter nemen gemeentes de provinciale taken over zodat de MRB omlaag kan.
zal nooit gebeuren, kijk eens op je afschrift van de MRB, juist, naast houderschapsbelasting ook Provinciale opcenten.

• Screamer2003
wie kent het? rijd je op een moment een bepaalde merk zie je ze steeds vaker rijden.
nu dit fenomeen had ik nog niet eerder met mijn MGM, vandaag nadat ik een oude vriend na 22 jaar niet meer gezien had heb ontmoet, en na afloop nog even lekker door mijn geboorteplaats reed. zag ik tot grote verbazing nog een MGM staan 8)
Meteen vol in de remmen en tot grote vreugde een leeg plekje zien staan naast de broertje van mijn MGM.
dus even snel foto's gemaakt :9
(ja parkeerplaats voor invaliden, maar ging na 2 minuten weer weg. en de groene is die van mij :9 )

leuke spot vind ik zo 8)

• Mrs Redhair
Krappe plek ook voor een invalide parkeerplaats.

• Djesse8999
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 27-02 18:13

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Wij (mijn ouders) hebben net een Chevrolet Caprice 1978 station uitvoering gekocht, ik post zo wel even wat foto's :D

Hier zijn de foto's:

De zijkant

De Bestuurdersstoel

Mooie logo op de voorkant :)

Er zit een 5 liter V8 motor in die op benzine rijd (nooit op LPG geweest O-) ) en hij heeft 67000 mile op de teller staan (107826km) valt wel mee voor een auto uit 1978 vind ik.

Ook een mooie extra is dat er 8 mensen in passen (3 voorin, 3 achtering en er zit nog een uitklapbare bank helemaal achterin waar 2 mensen kunnen zitten.

Djesse8999 wijzigde deze reactie 13-04-2014 15:06 (82%)

Game PC = http://specs.tweak.to/18396, Game PC 2 = http://specs.tweak.to/18397

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:55
Lol, wat een schip! Mooie auto hoor. Moet nog wel aan gebeuren zie ik maar het model vind ik tijdloos. Hoeveel weegt zoiets nou?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als ik het kenteken mag geloven 1900kg leeg, 2000kg rijklaar.

Holy moly! :D

Die zit met 35 jaar nog wel in de overgangsregeling, maar als je hem het hele jaar doorgebruikt tikken die 300,- p/kwartaal wel aan. :X

max wijzigde deze reactie 13-04-2014 16:55 (47%)

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Hij kost geen 300 p/kwartaal maar gewoon 120 euro p/jaar.
Gelukkig maar :X

• FastFred
Oh damn, wat een gave bak is dat! Wat een slagschip!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Vet hoor! d:)b Vind ik altijd een van de mooiere modellen uit die jaren. Vooral de achterkant van die dingen is altijd zo heerlijk breed :P

Last.fm

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ow niiiiiiiiiiiiccccccccccccccccce!
Ik kom er net achter dat er tijdens het importeren en op kenteken zetten destijds (2009) een cruciale fout is gemaakt;

ze hebben destijds mijn modeljaar ipv bouwjaar als datum eerste toelating genomen en dus val ik niet in de overgangsregeling met mijn auto.

Echter, is dit het MODELjaar en niet het Bouwjaar. Ik heb zojuist de originele title gevonden en daarop dat datum eerste tenaamstelling eind 1988 is. Ook het Carfax report geeft aan dat bouwjaar aug 88 is en dat de auto in oktober 88 verkocht is aan de eerste eigenaar.

net gebeld met RDW, hele aardige medewerker, als ik kopie van dit alles stuur en het wordt goedgekeurd dan kan ik over 5 dagen al weer de weg op (hijs nu geschorst)!, trouwens nog wel een APK weer eerst regelen, maar goed, dat is het ergste niet :D.

Nice! Ik ga ervanuit dat dit goed gaat komen, want facts don't lie :P.

Wish me luck!

T60P Widescreen

• DopdeDouwer
  • Niet online
Maak je een typfoutje in je berichtje?
Want bj 88, of het nou begin of eing 88, komt sowieso niet in aanmerking voor de overgangsregeling.
Alleen auto's van 31-12-1987 of ouder/eerder komen in aanmerking voor de overgangsregeling.
Een auto van 1988 zal moeten wachten tot 2028 (40jaar), dan zou hij 100% belastingvrij zijn.

DopdeDouwer wijzigde deze reactie 16-04-2014 14:14 (10%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
DopdeDouwer schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:13:
Maak je een typfoutje in je berichtje?
Want bj 88, of het nou begin of eing 88, komt sowieso niet in aanmerking voor de overgangsregeling.
Alleen auto's van 31-12-1987 of ouder/eerder komen in aanmerking voor de overgangsregeling.
Een auto van 1988 zal moeten wachten tot 2028 (40jaar), dan zou hij 100% belastingvrij zijn.
Het zal voor hem om onderstaande overgangsregeling gaan, maar die gaat dus blijkbaar niet op?;

Oldtimers van 26 tot 40 jaar oud: overgangsregeling

Voor oldtimers die tussen 26 en 40 jaar oud zijn, geldt een aangepast tarief voor de mrb. Dit geldt dus alleen voor voertuigen die vanaf 1 januari 1974 tot en met 1987 voor het eerst zijn toegelaten op de weg. Het gaat hier om:

personen- en bestelauto’s die alleen op benzine rijden;
....

hardware-lover wijzigde deze reactie 16-04-2014 15:35 (3%)

A smile a day....

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Argh......jullie hebben gelijk. Ik ben niet slim, dit is wel de nekslag voor me. Waar ik de verwarring vandaan haal is mij een raadsel. Ik ga em in de verkoop zetten. Hijs niets waard op deze manier, maar ik ga hem ok niet 15 jaar opslaan en laten uitdrogen. Wat een tegenvaller.

Echt zonde, destijds gekocht om na zijn 25e vol van te genieten, maar 150 eu per maand plus verzekering en slechts 1500 km per jaar is dit t niet waard. Jammer dat men op deze manier de liefhebber de nek omdraaien omwille van enkele mercedes rijders.

T60P Widescreen

• DopdeDouwer
  • Niet online
Je kan het ook positief bekijken. Je hebt er 5 jaar van genoten.
Gezien je reactie heb je je ook een hoop stress overgeslagen en je niet een paar zitten opvreten over hoe de wetgeving ontwikkelde tot dit gedrocht...

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:03

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

quote:
Seesar schreef op woensdag 16 april 2014 @ 18:26:
Argh......jullie hebben gelijk. Ik ben niet slim, dit is wel de nekslag voor me. Waar ik de verwarring vandaan haal is mij een raadsel. Ik ga em in de verkoop zetten. Hijs niets waard op deze manier, maar ik ga hem ok niet 15 jaar opslaan en laten uitdrogen. Wat een tegenvaller.

Echt zonde, destijds gekocht om na zijn 25e vol van te genieten, maar 150 eu per maand plus verzekering en slechts 1500 km per jaar is dit t niet waard. Jammer dat men op deze manier de liefhebber de nek omdraaien omwille van enkele mercedes rijders.
Meh. De zwarte piet naar enkele Mercedes-rijders duwen is ook niet heel netjes. ;)
Zonde maar eenieder met een oldtimer heeft daar mee te maken.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Met als kanttekening dat ik er maar 2 jaar plezier van heb gehad en de rest van de tijd geachorst is door verblijf in buitenland. De verschillende plannen die de revue gepasseerd zijn geweest waren beter dan deze. Die heb ik juist op de voeten gevolgd. En t gaat niet om de liefhebber die mercedes rijdt, maar wel om die 'enkele' continue rijders die oude meuk rijden. Als de overgangsregeling meegegroeid zou zijnmet de jaren die vorderen had ik t fair gevonden. Maar vanaf n ga je dus een kloof krijgen omdat ik ongetwijfeld niet de enige zal zijn die 40 jaar een auto volle mrb ga betalen als liefhebber, zeker niet als daily driver. Dit slaat een gat tussen semi daily's en echte oldtimer liefhebbers.

Ja, ik ben wel gefrustreerd ja, want in 2009 was hier, naar mijn weten toen, geen sprake van. Ik heb 2 jaar lang 130 euro per maandcmrb betaald voor een nondaily, onder motto dat t waard zou zijn en ik een paar jaar later ervan zou kunnengenieten, Nu krijg je dus gewoon te horen datt allemaal geen optie is. Nu wellicht een era wat niet van enige betekenis is, maar dat waren de 1970 wagens in 1980 ook niet.

Ik vind t persoonlijk een draconische maatregel voor een relatief klein probeelm die daarnaast anders opgelost had kunnen worden omdat er juist een enorm gat valt. Of zou een ieder van jullie wel 150 + verzekering en per maan d willen betalen voor je non-daily driver?

Ik vind dat echt enorm zonde. Maar goed, ik ben er wel klaar mee ja. Ik had gehoopt dat de overgang regeling mee zou groeien, dat zou een mooi compromis zijn, maar dit is gaat een gat slaan tussen 40+ en 1987. Mbt tot de mrcedessen, t zijn de goeden die nu dus te lijden hebben onder de slechten, terwijl naar mijn mening dat probleem uberhaupt niet eens niet zo groot is. Al is t alleen maar dat t produceren van een vervangende aygo meer enegie kost dan die hele mercedes in zijn leven heef uitgestoten.

Ik vind dat echt jammer ja en redelijk gefrustreed omdat ik juist naar de 25 jaar had toegeleefd en destijds dit alles met dat in t vooruitzicht had gedaan. Maar goed. Dit is Nederland, waar autorijden immers een taboe is.

T60P Widescreen

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Misschien een beetje off topic maar hebben jullie enig idee waarom de belasting op oldtimers die op LPG rijden zo omhoog is gegaan (weet zo even niet de preciese benaming)

Nu kosten autos vanaf een bepaald jaartal gewoon belasting en vooral bij zware amerikanen (2 ton Ford LTD op LPG :( ) kost dat al gauw honderden euro's per kwartaal.

LPG is toch (correct me if im wrong) beter voor het milieu dan benzine of diesel?
vooral met een dikke 5 liter V8 motor is op LPG minder belastend dan een vergelijkbare motor op benzine?
Het werkt ook avarechts want veel mensen laten hun auto van LPG ombouwen naar Benzine(= vervuilender)

weet iemand de preciese reden?

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:36

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

GELD! CENTJES! EURO'S! :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

quote:
Belasting die je over benzine betaald bedoel je dus

(p.s.) kort maar krachtig, dat werkt!

Djesse8999 wijzigde deze reactie 16-04-2014 21:53 (12%)

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:58

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat probleem hebben normale (non-klassiekers zeg maar ?) auto's met LPG ook ... ontzettend stom, maar waar :/
In België schijnt het trouwens nog erger te zijn en daarom rijden er tegenwoordig vreselijk veel diesels rond die lekker stofdeeltjes de lucht in blazen alsof het niks is :X

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:03

Napo

quote:
Seesar schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:08:
Ja, ik ben wel gefrustreerd ja, want in 2009 was hier, naar mijn weten toen, geen sprake van.
Volgens mij werd er in 2009 juist een grens getrokken dat auto's na 1986 niet meer belastingvrij werden.

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

quote:
Djesse8999 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:46:
Misschien een beetje off topic maar hebben jullie enig idee waarom de belasting op oldtimers die op LPG rijden zo omhoog is gegaan (weet zo even niet de preciese benaming)
[...]
weet iemand de preciese reden?
LPG wordt extra belast in de MRB/wegenbelasting omdat anders het voordeel tov. benzine-rijders te groot zou zijn; die betalen zich nl. krom aan brandstofkosten. De reden is dus nivellering, waarbij geen rekening wordt gehouden met hogere onderhoudskosten aan de auto en kosten voor het inbouwen laat staan ongemak bij het tanken. Ook is er geen compensatie voor LPG-rijders die weinig km's maken.

Rekening houden met het milieu wordt gestimuleerd door wegenbelasting per gewichtsklasse te heffen: hoe zwaarder de auto, hoe hoger de wegenbelasting. Overigens ook niet erg effectief omdat een grote auto die stil staat minder milieubelastend is dan een middelzware auto die 100.000 km per jaar rijdt.

Je kan ook stellen dat al deze maatregelen bij elkaar als excuus worden gebruikt om meer belastingen te kunnen heffen. Wat wordt bevestigd doordat een deel van de MRB-heffing naar de provincie vloeit en verdwijnt in de algemene middelen pot. Indirect betaal je dus met je LPG-installatie extra mee aan het vullen van de ambtenarenpensioenpot van provinciale bestuurders.

JJ Le Funk wijzigde deze reactie 17-04-2014 13:46 (20%)

[signature is null]

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

quote:
Djesse8999 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:46:

LPG is toch (correct me if im wrong) beter voor het milieu dan benzine of diesel?
vooral met een dikke 5 liter V8 motor is op LPG minder belastend dan een vergelijkbare motor op benzine?
Het werkt ook avarechts want veel mensen laten hun auto van LPG ombouwen naar Benzine(= vervuilender)
LPG in een oldtimer is helemaal niet milieuvriendelijker dan benzine, al roepen die centenridders dat heel graag. Want LPG als ongeregelde G1- en G2-installatie stoot aanzienlijk meer NOx-stoffen uit dan op G3 en benzine. Pas bij G3 is er echt sprake van een milieu-voordeel, en aangezien men in NL niet eens geld over heeft voor een iets duurdere (en zuinigere + milieuvriendelijke) installatie rijdt het gros op het goedkoopste troep-G1-systeem wat er is die aanzienlijk vervuilender is dan wanneer diezelfde auto op benzine zou rijden. Het milieu-argument van veel LPG-oldtimerrijders gaat er daarom bij mij (en velen met mij) ook totaal niet in. :P

Volvotips.com

• Mrs Redhair
Gelukkig had ik dit al zien aankomen in mijn glazen bol, want 2 jaar geleden heb ik mijn 1977 Chevy K5 Blazer verkocht. Vanaf dat moment ben ik in een Fiat Barchetta gaan rijden. Ook leuk, met je kop in de wind.

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Even een update wat betreft de Impala! Erg snel gaat het allemaal niet, veel passen en meten en wachten op nieuwe onderdelen :P

De motorruimte is inmiddels schoon gemaakt en in de por15 gezet.

Voor:

Na:

Toen kwam het spannende moment, kijken of de nieuwe motor er uberhaubt in paste :P Nieuwe motormounts aangeschaft, en deze op net een andere positie gemonteerd (ging gemakkelijk, chassis is voorbereid op 3 verschillende typen motorsteunen). Vervolgens het nieuwe blok erin getakeld. Paste allemaal perfect :)

Waterpomp alvast gemonteerd, en vervolgens even tijdelijk de koppen er op gezet om te kijken of ik uit zou komen met de uitlaatspruitstukken.

Rechts bleek geen probleem te zijn, uitlaatspruitstuk past prima, en met een 45 graden bocht en wat las en slijpwerk sluit dit mooi aan op de bestaande uitlaat.
Links was echter een ander verhaal... Ik had 2 identieke spruitstukken, welke onder een hoek van 45 graden naar achter wegvoeren. Aan de bestuurderskant bleek dat niet te passen vanwege een in de weg zittende remdrukverdeler :( Een mogelijkheid zou zijn om de verdeler te verplaatsen, maar dat werd mij iets te veel werk en gerommel aan een goed werkend remsysteem. Dus maar op zoek gegaan naar een ander spruitstuk, dat recht naar beneden wijst (zoals het origineel ook zit).

Eentje gevonden op ebay, en die heb ik van het weekend ontvangen. Dit paste al beter, alhoewel er nog wel wat gevijld en gefreesd moest worden om te voorkomen dat het ding tegen het blok aan kwam.. Maar uiteindelijk toch gelukt!

Gister een nieuwe rol rvs lasdraad binnen gekregen, zodat ik van het weekend de uitlaat aan beide zijden af kan maken.

De volgende stap is het afmonteren van de koppen, maar hiervoor ben ik nog aan het wachten op onderdelen (nieuwe klepveren en rockerarms). Wordt vervolgt :)

Last.fm

• FastFred
Gaaf hé, je chassis gewoon voorbereid hebben op 3 verschillende motoren. Dat vind ik onder andere zo prachtig aan die Amerikaanse bakken, je kunt een V8 uit de ene auto lepelen en die gewoon in een willekeurige andere wagen hangen zonder al te veel aan te passen

Een big block Mopar uit zo'n grote Amerikaanse camperwagen past bijvoorbeeld ook zonder al te veel gedoe in een Dodge Charger (Roadkill anyone? :P ). Die compatibility vind ik fantastisch

• DopdeDouwer
  • Niet online
Roadkill heb ik laatst ook ontdekt op youtube, lachen.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:36

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Komt straks weer eentje uit O+

Als ik facebook mag geloven kan het zijn dat de Draguar weer terug komt.

Wat een prachtig stel zijn die 2 :D

Touchdomex wijzigde deze reactie 18-04-2014 13:22 (12%)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• FastFred
Ik zie het al, ben niet de enige :P

Volgens hun Facebook pagina vandaag weer een nieuwe aflevering. Ik gok Draguar :D

FastFred wijzigde deze reactie 18-04-2014 14:56 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Screamer2003
eindelijk mijn Go Rhino Push Bumper binnen voor mijn Grand Marquis _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
zware jongen. dat weer wel :9
Push Bar direct gekocht van de American Federal Police Storage. hadden heb gelukkig nog nieuw liggen.

als alles beetje meezit straks ook eindelijk mijn Whelen 9000 zwaailichten monteren :9~ O+

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:58

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
Redneck schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:39:
Gelukkig had ik dit al zien aankomen in mijn glazen bol, want 2 jaar geleden heb ik mijn 1977 Chevy K5 Blazer verkocht. Vanaf dat moment ben ik in een Fiat Barchetta gaan rijden. Ook leuk, met je kop in de wind.
Maar die Blazer zou na 3 jaar in een stalling gewoon weer belastingvrij zijn. Dat is natuurlijk te overzien. Of dan je oude Firebird, die van het hele verhaal geen last zou hebben gehad :) Zo ken ik ook een '77 Impala die over 3 jaar de schuur weer uit komt :)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Mrs Redhair
Ja als ik alles van te voren wist :> :+

Die Firebird inruilen tegen die Blazer was de grootste vergissing uit mijn leven tot nu toe. De Blazer verkopen en de Barchetta gaan rijden 1 van de betere. :P Ik ben verslaafd aan open rijden. Zonnig en 5 Celsius, kap open en genieten.

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Hehe. Ach, ik heb je project destijds goed gevolgd ;) Maar nu nooit meer een v8 voor Redneck?

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Screamer2003
ze begint nu serieus een bitch te worden :9

en tijdens het rijden is mijn Go Rhino (RAM) duidelijk altijd als eerste door de bochten >:)

bumper binnenbalk is idem aangepast voor een selfmade kokerbalk van 1 cm plaatstaal. daarop is de Go - Rhino gelast. de binnenbalk is versterkt met een stalen buis idem 1 cm dik.

totale constructie gewogen weegt 92 kilo 8)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Smaken verschillen, dat is wel duidelijk, ik vind het namelijk flink afbreuk doen aan de auto als geheel. Zonde. Wat ben je van plan te gaan doen? Ramkraak?

A smile a day....

• B-Buster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 16:09
Ik vind het wel humor. d:)b

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Broodje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 04-03-2015
Ben het wel met hardware-lover eens, meer hey, het is jouw ride :-). Vraag me toch wel of je geen problemen krijgt als je een voetganger of fietser op je motorkap hebt liggen...

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

quote:
Screamer2003 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:59:
ze begint nu serieus een bitch te worden :9

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

en tijdens het rijden is mijn Go Rhino (RAM) duidelijk altijd als eerste door de bochten >:)
[afbeelding]

bumper binnenbalk is idem aangepast voor een selfmade kokerbalk van 1 cm plaatstaal. daarop is de Go - Rhino gelast. de binnenbalk is versterkt met een stalen buis idem 1 cm dik.

totale constructie gewogen weegt 92 kilo 8)
Whahaha gaaf! :D

Je moet eigenlijk nog zo'n ding fixen en dan tegen je zonneklep plakken (zodat die leesbaar is als de klep omlaag is) zoals in veel van die politiewagens gedaan wordt.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Broodje schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:55:
Ben het wel met hardware-lover eens, meer hey, het is jouw ride :-). Vraag me toch wel of je geen problemen krijgt als je een voetganger of fietser op je motorkap hebt liggen...
Ik vroeg me ook serieus af of het bij wet is toegestaan want je hebt als voetganger en fietser wel wat meer schade te verwachten dan zonder dat gevaarte. Iemand enig idee of daar enige beperking in is wettelijk gezien, zo'n uitbouw aan de voorzijde bedoel ik dan?

Edit: kennelijk is het in dit geval geen probleem? http://www.rijksoverheid....-op-mijn-auto-hebben.html

hardware-lover wijzigde deze reactie 28-05-2014 23:48 (14%)

A smile a day....

• Screamer2003
quote:
hardware-lover schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:35:
[...]

Ik vroeg me ook serieus af of het bij wet is toegestaan want je hebt als voetganger en fietser wel wat meer schade te verwachten dan zonder dat gevaarte. Iemand enig idee of daar enige beperking in is wettelijk gezien, zo'n uitbouw aan de voorzijde bedoel ik dan?

Edit: kennelijk is het in dit geval geen probleem? http://www.rijksoverheid....-op-mijn-auto-hebben.html
er zit rubber op, en motorkap zelf is van aluminium :)

maar ze is nog niet klaar met uitbouwen. deuren, dak en raamspijlen worden wit. en er komt nog een zwaailicht op het dak (wit).

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Tijdje geleden dat ik hier wat over de Impala heb gepost zie ik, inmiddels flink opgeschoten, hij loopt en rijdt inmiddels! :)

Even een paar foto's met wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is (slechte phone pics helaas, binnenkort even wat betere foto's schieten).

Nadat het onderblok erin lag ben ik mij gaan bezighouden met de koppen. Allereerst deze laten vlakken bij Mascotte in Eindhoven. Ze bleken mooi recht te zijn, dus enkel een minimale hoeveelheid eraf laten halen om het pakkingsoppervlak mooi schoon te krijgen.

Vervolgens met een freesje dat inmiddels binnen was gekomen de klepgeleider op maat gefreesd zodat ze de juiste hoogte kregen en ik de klepseals kon monteren. Dit was nog even spannend, maar het freesje vloog er doorheen als een warm mes door de boter :9

voor:

na:

Nieuwe klepveren had ik inmiddels ook binnen, dus een tooltje gemaakt om deze te monteren met dit als resultaat:

Vervolgens beide koppen afgebouwd, schoongemaakt en in dezelfde kleur gespoten als het onderblok:

Toen verder met het opbouwen van het blok (helaas geen foto's genomen). Koppen gemonteerd, rollerlifters erin en ook maar meteen een set roller rockerarms gekocht en deze gemonteerd. Vervolgens het inlaatspruitstuk erop en de kleppendeksels (gelukkig paste dit allemaal zonder problemen, geen last van de rembekrachtiger).

Ik had gehoopt de oude brackets voor dynamo en stuurbekrachtigingspomp te kunnen hergebruiken, maar dit paste allemaal voor geen meter. Dus via eBay een set big block brackets gekocht zodat ik hiermee verder kon:

Toen kon ik ook de rest van voorkant weer terug gaan bouwen, vooral ook om te kijken of het aan de voorzijde allemaal zou gaan passen (afstand tussen radiateur en blok).

Krap aan, maar het bleek allemaal precies te passen! :) De fanshroud iets aan moeten passen om de grotere fan passend te krijgen, maar dat ging zonder problemen.

In eerste instantie heb ik niks met de automaat gedaan, en wil ik proberen of de originele TH350 overweg kan met het aanzienlijk hogere vermogen. In een poging om hem in ieder geval koel te houden, de grootste oliekoeler besteld die ze hadden bij Rockauto, en deze voor de radiateur gemonteerd. Eerst twee gaten geboord en voorzien van rubber tules:

Vervolgens twee brackets gelast om de koeler op te monteren:

In de tussentijd ook nog een leuke bestelling binnen gekregen van Summit met daarin onder andere een oversized carburateur :D Een 870 cfm 4 barrel Holley Avenger:

Toen kon het blok grotendeels afgebouwd worden, samen met de ontsteking etc.:

Bougiekabels:

Kvs en olie bijgevuld, en klaar maken voor de eerste keer starten! 8)

En starten deed hij! :o Wat een geweld zeg, niet normaal :D Vervolgens carburateur afgesteld en blok gecontroleerd op lekkages. Dit lijkt tot nu toe allemaal in orde te zijn.

Op dit moment bezig met de laatste paar zaken, onder andere de benzinetoevoer aanpassen (drukregelaar met return ipv een dead head regelaar) en het monteren van een andere luchtfilter. Dit weekend als het goed is verder daarmee, zodat er daarna gereden kan worden! Wordt vervolgt!

Last.fm

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:52
Filmpje van het starten! :D Dat is wel meesterlijk. :D

I7 9700K 5,1Ghz

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Zo, afgelopen weekend voor het eerst een wat langer stuk met de Impala kunnen rijden om eens te kijken hoe hij loopt. Conclusie: wat gaat zo'n 502 hard! :D _o_ Gewoon eng hoeveel power er in dat ding zit :o Verder dan half gas ben ik geloof ik nog niet gekomen, ben bang dat ik de automaat sloop :p

Helaas nog geen filmpje (komt nog!), dus daarom nog maar een paar plaatjes:

Inmiddels een andere benzinedrukregelaar gemonteerd (return regelaar) en een nieuwe brandstof retour leiding aangelegd omdat de originele iets te dun was. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een gedeelte van de achterzijde in de por15 te zetten, evenals de benzinetank zelf:

Nieuwe 10mm retour leiding op de tank gesoldeerd (was er al op voorbereid, dus dat kwam goed uit):

Tank er weer onder:

En nog een pic van de dubbele rvs uitlaat met crosspipe die ik er vorig jaar onder heb gebakken:

Nog niet helemaal tevreden over het geluid, dus dat dient ook nog een keer aangepakt te worden, hoe precies weet ik alleen nog niet, ben niet zo gecharmeerd van het wat meer blikkerige rvs geluid. Ik had achteraf gezien beter voor simpel staal kunnen kiezen volgens mij :X

Inmiddels staat hij er zo bij:

Het extra gewicht van de 502 heeft hem ook goed gedaan wat betreft looks trouwens, hij ligt een stuk lager aan de voorzijde! :p Afgelopen weekend daarom ook de hi-jackers vervangen door andere non-air shocks, zodat hij achter ook iets lager is komen te liggen. Beter wegligging, en het ziet er beter uit :9

Last.fm

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:12

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Daar krijg ik toch effe een harde van :9~ 8) .

Onwijs mooie auto!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• B-Buster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 16:09
Leuk om te volgen hoe je dit hebt aangepakt. Erg mooi gedaan.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Thanks! :)

Last.fm

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

G-E-W-E-L-D-I-G

A smile a day....

• BlackthunderAwf
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:59
Keurige sloep hoor! Mijn complimenten!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Afgelopen weekend de open luchtfilter vervangen door een dual intake setup met 2 conische filters om zo wat koelere lucht aan te zuigen. Werkt goed moet ik zeggen! Geen verlies van power meer als het blok op temperatuur is :)

Afgelopen zondag in Wintelre tussen veel ander moois mogen parkeren:

Last.fm

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Nu nog afschermen/een airbox er omheen maken en je hebt t echt netjes voor elkaar.
Verder echt top werk zeg!

GoldenSample wijzigde deze reactie 26-06-2014 02:18 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs Redhair
Zooooo, dat ziet r erg goed uit man. :Y

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Nice man, heel netjes gedaan. Ooit moet. Ik dit met die van mij gaan doen. Als ik toch ooit eens de klusruimte zou hebben, maar goed, erg inspirerend!

T60P Widescreen

• Screamer2003
imiddels is er aardig wat aan veranderd.
hoewel de wagen nog niet af is is het de bedoeling om er voor het DAPD te rijden, en stichting opkikker.

ondertussen bezig met het repareren van de Federal Signal PA SS220 voor aansturing van verlichting en sirene (USA tone) en als alles beetje meezit en ik tijd over houd mijn prisonercage, plastiq bankje achter, gladde deurpanelen. tralies voor de achterzijde, en 2 losse stoelen uit de vroeger ford crown victoria omdat er een P71 middenconsole in komt kompleet met orgineel apparatuur en bediening. veder moeten er nog een paar stickers, decals en waarschijnlijk toch een mooier LED zwaailichtbalk (geheel rode kleur ) voor op het dak.

zoals mijn marquis er nu uit ziet. love it or hate it. :+

al succes geboekt bij de lokale meeting.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Whaha geniaal! :D

Everything is bigger in Texas!

• trolloos
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10-10-2016
Had ik maar een v8, wie wil er een v8 in mijn bmw lepelen?

• Mrs Redhair
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

V8 5,7 liter Chevy blok. Die is vast wel met enige moeite* in die BMW te frotten.

* Wegslijpen van wielkastendelen en delen van het schutboard en middentunnel. Maar onmogelijk is het niet.

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 04-09-2014 09:59 (33%)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Oh, wat betreft die volledig rode LED zwaailichtbalk, als het je puur om de rode kleur gaat:

Deze backlight spray is rood-transparant, wellicht dat je daarmee je huidige balk voor weinig geld mooi rood kunt maken. Heb ik ook gedaan met de achterlichten van mijn Golf, werkt prima. Zitten 3 lagen op en daarna 2 lagen blanke lak. :)

Van:

Naar:

:)

• Screamer2003
bedankt voor de tip max, ziet er inderdaad erg netjes uit. vanmiddag maar even weer beetje kloten in de schuur dus haha

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

d:)b

Ik had voor 3 lagen genoeg aan 1 bus, ik denk dat je met de oppervlakte die jij moet doen er misschien 2 of 3 nodig hebt. Al hoef jij geen geel glas te veranderen naar rood, maar alleen helder glas.

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

quote:
Screamer2003 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:52:
imiddels is er aardig wat aan veranderd.
hoewel de wagen nog niet af is is het de bedoeling om er voor het DAPD te rijden, en stichting opkikker.

ondertussen bezig met het repareren van de Federal Signal PA SS220 voor aansturing van verlichting en sirene (USA tone) en als alles beetje meezit en ik tijd over houd mijn prisonercage, plastiq bankje achter, gladde deurpanelen. tralies voor de achterzijde, en 2 losse stoelen uit de vroeger ford crown victoria omdat er een P71 middenconsole in komt kompleet met orgineel apparatuur en bediening. veder moeten er nog een paar stickers, decals en waarschijnlijk toch een mooier LED zwaailichtbalk (geheel rode kleur ) voor op het dak.

zoals mijn marquis er nu uit ziet. love it or hate it. :+

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

al succes geboekt bij de lokale meeting.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg mooi! I freaking love it!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afgelopen week sliep ik in Wikipedia: Renaissance Center
Laat daar GM nou ook zijn zetel hebben, evenals hun world exhibit. Zo'n beetje alles wat ze maken staat er. Helaas is mijn telefoon gecrasht op de terugvlucht, maar ik zal eens aan een collega vragen of die nog wat foto's heeft.
Ik kan jullie iig melden dat de nieuwe Corvette een hele vette bak is IRL :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Djesse8999

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Onze amerikaan (1978 chevrolet caprice classic) is redelijk stil (want dempers in uitlaat want ex lijkenwagen)

Nu wil mijn vader de dempers eruit halen en er gewoon recht stuk buis in de plaats doen, kan dit gewoon? en zoja heeft iemand nog handige tips?

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

@ Screamer2003: Vette bak man! d:)b Kan ik wel waarderen die police uitrusting op zo'n auto :)
quote:
Djesse8999 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:57:
Onze amerikaan (1978 chevrolet caprice classic) is redelijk stil (want dempers in uitlaat want ex lijkenwagen)

Nu wil mijn vader de dempers eruit halen en er gewoon recht stuk buis in de plaats doen, kan dit gewoon? en zoja heeft iemand nog handige tips?
Enkele uitlaat tot achter? Bij mijn Impala eindigde de uitlaat in eerste instantie net voor de achteras met als demper alleen een cherrybomb. Deze heb ik toen vanwege te veel lelijke herrie verlengt tot achter, met de cherrybomb ertussen. Dit gaf wat mij betreft een erg lekker geluid. Niet te hard of overdreven, maar gewoon een erg lekker geluidje :)

Last.fm

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 20:16

Wokschotel

Op 6 wielen

Gisteren de Mustang weggebracht naar een uitlaatspecialist. Doordat ie verlaagd is, tikte de beide buizen bij iedere hobbel op de achteras. En dat is me een partij irritant..... :X

Enne....as zondag op Zandvoort wordt 50 jaar Ford Mustang gevierd! http://www.fordmustangclu...s/zandvoort/bezoekersinfo voor meer info

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Gaaf!
Eens zien of ik me pa kan overhalen om daarheen te gaan.

• Screamer2003
oude ECU is helaas overleden van mijn Federal Signal PA SS2200. best jammer want die kon de strobes, koplampen, achterlichten en zwaailichten regelen op de situatie. ook zat er een module voor traffic advisor op. dus nu zoeken naar een ander model.
waarschijnlijk gaat het de PA 300 series worden. simpel qwua uitvoering, maar altijd leuk om de wagen kompleet te maken.

• BlackthunderAwf
quote:
Wokschotel schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:44:
Gisteren de Mustang weggebracht naar een uitlaatspecialist. Doordat ie verlaagd is, tikte de beide buizen bij iedere hobbel op de achteras. En dat is me een partij irritant..... :X

Enne....as zondag op Zandvoort wordt 50 jaar Ford Mustang gevierd! http://www.fordmustangclu...s/zandvoort/bezoekersinfo voor meer info
Hebbie een foto van je Mustang? =)
En ben je naar Zandvoort geweest?

• thijsco19

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Ik helaas niet, geen tijd ervoor.... :(
Wel erg jammer, als ik de foto's zie die circuit Zandvoort op facebook gezet heeft.
Hopelijk komen er filmpjes en foto's online.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik kom net terug van Zandvoort. 538 Mustangs bij elkaar :D Het was erg geslaagd mede dankzij het fantastische weer. Ik zal wat foto's bij elkaar zoeken.

Niet mijn foto's maar ze geven we een mooi beeld:

Wokschotel wijzigde deze reactie 07-09-2014 20:30 (84%)

• BlackthunderAwf
Wow, meer dan 500 Mustangs! Dat had ik niet verwacht zeg.

Ook ik zou graag een Mustang willen bezitten, alleen moet dat financieel allemaal wel kunnen. Hopelijk... over een paar jaartjes! :-)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

[/quote]

• dude88
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Leuke foto's!

Vandaar dat ik er smorgens een aantal tegen kwam die vanuit het Noorden naar Zuid reden ;)

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Dat is een flinke verzameling Mustangs zeg :P Leuk!

Zelf gisteren met de Impala naar de International USA car treffen in Reuver geweest, lekker weer en dus ook een erg goeie opkomst! Tevens heerlijk weer om een stuk te rijden :)

Impala naast de '63 Ford Fairlane van een collega:

En op de terugweg binnendoor teruggereden en met een pondje de Maas overgestoken:

Last.fm

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True