Tijdje geleden dat ik hier wat over de Impala heb gepost zie ik, inmiddels flink opgeschoten, hij loopt en rijdt inmiddels!
Even een paar foto's met wat er in de tussentijd allemaal gebeurd is (slechte phone pics helaas, binnenkort even wat betere foto's schieten).
Nadat het onderblok erin lag ben ik mij gaan bezighouden met de koppen. Allereerst deze laten vlakken bij Mascotte in Eindhoven. Ze bleken mooi recht te zijn, dus enkel een minimale hoeveelheid eraf laten halen om het pakkingsoppervlak mooi schoon te krijgen.
Vervolgens met een freesje dat inmiddels binnen was gekomen de klepgeleider op maat gefreesd zodat ze de juiste hoogte kregen en ik de klepseals kon monteren. Dit was nog even spannend, maar het freesje vloog er doorheen als een warm mes door de boter
voor:
na:
Nieuwe klepveren had ik inmiddels ook binnen, dus een tooltje gemaakt om deze te monteren met dit als resultaat:
Vervolgens beide koppen afgebouwd, schoongemaakt en in dezelfde kleur gespoten als het onderblok:
Toen verder met het opbouwen van het blok (helaas geen foto's genomen). Koppen gemonteerd, rollerlifters erin en ook maar meteen een set roller rockerarms gekocht en deze gemonteerd. Vervolgens het inlaatspruitstuk erop en de kleppendeksels (gelukkig paste dit allemaal zonder problemen, geen last van de rembekrachtiger).
Ik had gehoopt de oude brackets voor dynamo en stuurbekrachtigingspomp te kunnen hergebruiken, maar dit paste allemaal voor geen meter. Dus via eBay een set big block brackets gekocht zodat ik hiermee verder kon:
Toen kon ik ook de rest van voorkant weer terug gaan bouwen, vooral ook om te kijken of het aan de voorzijde allemaal zou gaan passen (afstand tussen radiateur en blok).
Krap aan, maar het bleek allemaal precies te passen!

De fanshroud iets aan moeten passen om de grotere fan passend te krijgen, maar dat ging zonder problemen.
In eerste instantie heb ik niks met de automaat gedaan, en wil ik proberen of de originele TH350 overweg kan met het aanzienlijk hogere vermogen. In een poging om hem in ieder geval koel te houden, de grootste oliekoeler besteld die ze hadden bij Rockauto, en deze voor de radiateur gemonteerd. Eerst twee gaten geboord en voorzien van rubber tules:
Vervolgens twee brackets gelast om de koeler op te monteren:
In de tussentijd ook nog een leuke bestelling binnen gekregen van Summit met daarin onder andere een oversized carburateur

Een 870 cfm 4 barrel Holley Avenger:
Toen kon het blok grotendeels afgebouwd worden, samen met de ontsteking etc.:
Bougiekabels:
Kvs en olie bijgevuld, en klaar maken voor de eerste keer starten!
En starten deed hij!

Wat een geweld zeg, niet normaal

Vervolgens carburateur afgesteld en blok gecontroleerd op lekkages. Dit lijkt tot nu toe allemaal in orde te zijn.
Op dit moment bezig met de laatste paar zaken, onder andere de benzinetoevoer aanpassen (drukregelaar met return ipv een dead head regelaar) en het monteren van een andere luchtfilter. Dit weekend als het goed is verder daarmee, zodat er daarna gereden kan worden! Wordt vervolgt!