Alles wat rijdt, from the USA.. deel 5! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:
  • 195.404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Het is lente en je zit in Scandinavië; dan kom je toch voortdurend jänkebilar tegen :+ Vind de velgen niet mooi maar dit model (1974) is wel waarom ik als elfjarig jochie een zwak kreeg voor Amerikaanse auto’s 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Wilf schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:45:
Het is lente en je zit in Scandinavië; dan kom je toch voortdurend jänkebilar tegen :+ Vind de velgen niet mooi maar dit model (1974) is wel waarom ik als elfjarig jochie een zwak kreeg voor Amerikaanse auto’s 8)
Dit jaar zijn er nog niet zo veel naar buiten gekomen. "lente" is hier ook nog maar mondjesmaat aangebroken, vorige week was er ineens volop sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Dat is waar. Ik heb vaker Amerikaanse auto’s in Zweden gekocht en in april opgehaald en als je dan van NL naar Zweden rijdt is het net of je terug in de (meteorologische) tijd rijdt. Best raar om mee te maken. Bomen worden van bloesem en groen (NL) naar knopjes (D) naar kaal (S). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Erasmo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 02:55:
[...]

Gokje, niet vanuit Amerika maar vanuit de Antillen, het is hier vrij gewoon en makkelijk om een auto uit de VS over te laten komen, ik heb het zelf ook gedaan met de Leaf :P

[...]

Ja, dus? Het is een auto uit Amerika met Amerikaanse specs. Als je Dodge Ram toevallig in Mexico gemaakt is is ie dan ook niet welkom volgens jou?
Ik kan dat helaas niet nagaan. De auto is tussentijds bij verschillende handelaren geweest, dus het lijntje naar de oorspronkelijke eigenaar bestond niet meer.
Snake schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 04:45:
[...]

Mistlampen 'aanzetten' op een Amerikaanse BMW is vrij simpel. Op de E series (E87 en E88, en alle E9*) was het een kwestie van het onderste knopje (dat in Europa voor de achtermistlichten is) er uit te peuteren, de plastiekjes erafsnijden, en terug erin te duwen. De knop op zich zat er, en dan werken de mistlichten ook.

Voor de F series gaat hetzelfde, en 1 extra programmeerstap.

Enige wat anders is vanachter is rode pinkers O+ .

Overigens, heb je Europese spiegels of Amerikaanse? Ik heb er Europese op zitten want die hebben een bredere kijkhoek als Amerikaanse. Zeker met die 7 rijvakken hier waar ze je rechts voorbijsteken vind ik het een voordeel dat ik niet over mijn schouders moet kijken.
In de E36 is het nog echt fysiek een draad aanleggen voor het mistachterlicht. Die ligt er nu ook al wel, maar is afgetapt van de dashboard-verlichting, wat niet bepaald ideaal is.

En helaas had de E36 juist gewoon oranje pinkers achter, al vind ik dat persoonlijk optisch wel mooier bij de indeling van de achterlichten.

Ik rij op het moment rond met 2 spiegels bedoeld voor de bestuurderskant (in de E36 passen die aan beide kanten), waardoor ik zowel links als rechts een grote dode hoek kromming heb. Toen ik hem kocht zaten er gewone spiegels in, zonder tekst. Maar ik wil die nog wel vervangen voor glazen met de tekst "objects in the mirror are closer than they appear". Maar dan wel alleen voor een beetje reële prijs en niet €100+ ex verzending voor één spiegeltje.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 16:57
Erasmo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 02:55:
[...]

Gokje, niet vanuit Amerika maar vanuit de Antillen, het is hier vrij gewoon en makkelijk om een auto uit de VS over te laten komen, ik heb het zelf ook gedaan met de Leaf :P

[...]

Ja, dus? Het is een auto uit Amerika met Amerikaanse specs. Als je Dodge Ram toevallig in Mexico gemaakt is is ie dan ook niet welkom volgens jou?
Welja, waar trek je de grens. Ik vind dat een BMW X5 weinig Amerikaans is, ook al is het “toevallig” in de US geassembleerd. Vind jij een X5 op EU specs Amerikaans?

Of vind je die alleen Amerikaans als ie grijs geimporteerd is, zonder typegoedkeuring? Ik vind een auto Amerikaans als zowel het design onmiskenbaar Amerikaans is. Dus een Dodge Ram is Amerikaans, ook al wordt die in China geproduceerd. Een Buick idem dito. Een Leaf of X5 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoRoco
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
En een Miata dan? :9
nino_070 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:58:
[...]

Welja, waar trek je de grens. Ik vind dat een BMW X5 weinig Amerikaans is, ook al is het “toevallig” in de US geassembleerd. Vind jij een X5 op EU specs Amerikaans?

Of vind je die alleen Amerikaans als ie grijs geimporteerd is, zonder typegoedkeuring? Ik vind een auto Amerikaans als zowel het design onmiskenbaar Amerikaans is. Dus een Dodge Ram is Amerikaans, ook al wordt die in China geproduceerd. Een Buick idem dito. Een Leaf of X5 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
Dat is een rasechte Japanner met US specs uitvoering. :p Een gecombineerd achter stads/knipperlicht en een 18.2 plaat maakt een auto nog geen echte amerikaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

deepbass909 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:15:
[...]

Ik kan dat helaas niet nagaan. De auto is tussentijds bij verschillende handelaren geweest, dus het lijntje naar de oorspronkelijke eigenaar bestond niet meer.

[...]

In de E36 is het nog echt fysiek een draad aanleggen voor het mistachterlicht. Die ligt er nu ook al wel, maar is afgetapt van de dashboard-verlichting, wat niet bepaald ideaal is.

En helaas had de E36 juist gewoon oranje pinkers achter, al vind ik dat persoonlijk optisch wel mooier bij de indeling van de achterlichten.

Ik rij op het moment rond met 2 spiegels bedoeld voor de bestuurderskant (in de E36 passen die aan beide kanten), waardoor ik zowel links als rechts een grote dode hoek kromming heb. Toen ik hem kocht zaten er gewone spiegels in, zonder tekst. Maar ik wil die nog wel vervangen voor glazen met de tekst "objects in the mirror are closer than they appear". Maar dan wel alleen voor een beetje reële prijs en niet €100+ ex verzending voor één spiegeltje.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HkpBQ0I.jpg
Deze foto laat heel goed zien waarom ik Europese spiegels verkies.

Maar, kijk op realoem, zoek je partnummer, en tik het in in eBay. Als je iemand vindt die enkel naar de US verstuurt, laat me iets weten, en ik stuur het je door (ik woon in Los Angeles).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

nino_070 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:25:
[...]

Dat is een rasechte Japanner met US specs uitvoering. :p Een gecombineerd achter stads/knipperlicht en een 18.2 plaat maakt een auto nog geen echte amerikaan
En een Tesla dan? Ontworpen in Amerika, gebouwd in Amerika, ontwerp bijzonder Europees.
Snake schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:03:
[...]

[Afbeelding]
Deze foto laat heel goed zien waarom ik Europese spiegels verkies.

Maar, kijk op realoem, zoek je partnummer, en tik het in in eBay. Als je iemand vindt die enkel naar de US verstuurt, laat me iets weten, en ik stuur het je door (ik woon in Los Angeles).
Grootste probleem zijn meestal de verzendkosten ($100 om iets te versturen naar de EU is niet ongewoon, zelfs niet als het product zelf maar 2 tientjes is ofzo :X )

Maar ik zal het zeker in het achterhoofd houden. Mijn cabrio heeft wel wat unieke dingetjes die 2de hands alleen in Amerika te krijgen zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

deepbass909 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:25:
[...]

En een Tesla dan? Ontworpen in Amerika, gebouwd in Amerika, ontwerp bijzonder Europees.

[...]

Grootste probleem zijn meestal de verzendkosten ($100 om iets te versturen naar de EU is niet ongewoon, zelfs niet als het product zelf maar 2 tientjes is ofzo :X )

Maar ik zal het zeker in het achterhoofd houden. Mijn cabrio heeft wel wat unieke dingetjes die 2de hands alleen in Amerika te krijgen zijn.
Dan winnen ze erop. 1kg kost ~25 euro om te verzenden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik koop regelmatig shizzle op eBay en eBay heeft een shipping program en shipping is echt belachelijk duur. Ik vond 2 bakelieten knopjes uit 1949 van een paar gram en nog geen 1” doorsnee op eBay. Aanschafprijs $4 en verzendkosten $45,- (dat betekent eBay zelf; kies je een andere locatie dan verandert de prijs). En dan mag je in NL dat bedrag nog keer 1,21 doen én €13 er bij optellen.

Maar ook direct bij shops is reteduur. Het gebeurt zelden dat shipping & handling & taxes lager zijn dan de waarde van het product. Dan moet het echt wel iets reteduurs, flinterdun en vederlicht zijn. Bladgoud misschien. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Wilf schreef op woensdag 22 april 2020 @ 05:20:
Ik koop regelmatig shizzle op eBay en eBay heeft een shipping program en shipping is echt belachelijk duur. Ik vond 2 bakelieten knopjes uit 1949 van een paar gram en nog geen 1” doorsnee op eBay. Aanschafprijs $4 en verzendkosten $45,- (dat betekent eBay zelf; kies je een andere locatie dan verandert de prijs). En dan mag je in NL dat bedrag nog keer 1,21 doen én €13 er bij optellen.

[...]
Nee. Alleen als de unitprijs hoger is dan 22€ (Bedrijf naar particulier) of hoger dan 45€ (Particulier naar particulier) moet je BTW afdragen. Daaronder mogen ze (lees: de vervoerder) noch BTW noch bemiddelingskosten in rekening brengen. De verzendprijs is geen onderdeel van de unitprijs. Dus een product van 21€ + 100€ verzendkosten zou gewoon zonder BTW afdracht mogen worden ontvangen. Zou je geen cent meer dan 121€ moeten kosten dus. Indien postNL wel kosten rekent kun je bezwaar maken

[ Voor 10% gewijzigd door nino_070 op 22-04-2020 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

nino_070 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:58:
[...]

Nee. Alleen als de unitprijs hoger is dan 22€ (Bedrijf naar particulier) of hoger dan 45€ (Particulier naar particulier) moet je BTW afdragen. Daaronder mogen ze (lees: de vervoerder) noch BTW noch bemiddelingskosten in rekening brengen. De verzendprijs is geen onderdeel van de unitprijs. Dus een product van 21€ + 100€ verzendkosten zou gewoon zonder BTW afdracht mogen worden ontvangen. Zou je geen cent meer dan 121€ moeten kosten dus. Indien postNL wel kosten rekent kun je bezwaar maken
Nou ik heb alle stapels facturen hier nog liggen. Helaas is het niet alleen PostNL. Soms word ik ook gebeld door DHL of andere bedrijven dat ze iets hebben liggen voor me. Jaren geleden glipte er nog wel eens iets doorheen maar de laatste jaren (grofweg sinds 2015) is de score 100%. Ook was voor die tijd verzenden lang zo belachelijk duur niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
Wilf schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:22:
[...]
Nou ik heb alle stapels facturen hier nog liggen. Helaas is het niet alleen PostNL. Soms word ik ook gebeld door DHL of andere bedrijven dat ze iets hebben liggen voor me. Jaren geleden glipte er nog wel eens iets doorheen maar de laatste jaren (grofweg sinds 2015) is de score 100%. Ook was voor die tijd verzenden lang zo belachelijk duur niet.
Het is wel handig als het versturende bedrijf dan wel duidelijk op de doos zet hoe de prijs is opgebouwd. Als de unitprijs dan <22$ is gaan ze echt geen factuur meesturen. Zo wel -> aangeven dat je het er niet mee eens. Staat er geen prijs op, dan proberen ze het vaak gewoon.

Ook DHL moet hier gewoon aan voldoen, staat zelfs op hun eigen website: https://www.dhlexpress.nl/nl/mijn-zending/invoerrechten-btw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Geez… Nou voor de volgende x maar weer. Om die stapels van de afgelopen 9 jaar door te spitten… en waarschijnlijk zal er toch een verjaringstermijn aan hangen.

Nog een grappig ding; meestal zetten eBayverkopers op de doos “car parts”. Hoppa, 21% over 70 jaar oude chromen radioknopjes of whatever.

Laatst had een verkoper de term “antique parts” gebruikt. Wat denk je? Geen BTW… Dayum! Helaas kunnen de meeste eBayverkopers dat niet doen (snap t niet helemaal maar met eBay shipping wordt alles automatisch gedaan, waaronder je bezorgadres, wat dus ook moet kloppen onder je primary address in eBay anders kunnen ze het niet opsturen).

Anyway, m’n vlijmscherpe stuur met echte patina weer wat handzamer gemaakt met faux patina. Niet supernetjes gedaan want de auto is dat ook niet. Mag wel wat ruig er uit zien. 1 is start en 4 is eind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHJcnSCgca1TWgEHZIsUObNksYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IqqUS1iNbxCWT2OGemOdL98F.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Wilf op 22-04-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-03-2023
Weet iemand met welke type EU lampje ik de parking lights van mijn Tahoe (2002) kan vervangen? Er moet in 3157, is dat w5w?

Morgen komen trouwens mijn stickers binnen uit murica, ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gjcct8hChFiCQcWd6RqEikauuc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gJoyegKSALGEuWCgYCgbxa6o.jpg?f=user_large

Thanks!

[ Voor 52% gewijzigd door Wobbit op 22-07-2020 22:46 ]

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
Wobbit schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:38:
Weet iemand met welke type EU lampje ik de parking lights van mijn Tahoe (2002) kan vervangen? Er moet in 3157, is dat w5w?

Morgen komen trouwens mijn stickers binnen uit murica, ben benieuwd!

[Afbeelding]

Thanks!
3157 bulbs hebben 2 gloeidraadjes, neem aan dat dit gecombineerd parkeerlicht en richtingaanwijzer/remlicht is voor achter?
Is gewoon te koop bij Halfords: https://www.halfords.nl/h...ds-autolamp-w2-5x16q.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
nino_070 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:17:
[...]

3157 bulbs hebben 2 gloeidraadjes, neem aan dat dit gecombineerd parkeerlicht en richtingaanwijzer/remlicht is voor achter?
Is gewoon te koop bij Halfords: https://www.halfords.nl/h...ds-autolamp-w2-5x16q.html
Het is voor de voorzijde. Dus volgens mij hoeven dat er geen 2 te zijn (zijn bij mij niet gecombineerd althans). Ik wil mijne vervangen voor LED varianten.

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Wobbit schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Het is voor de voorzijde. Dus volgens mij hoeven dat er geen 2 te zijn (zijn bij mij niet gecombineerd althans). Ik wil mijne vervangen voor LED varianten.
Aha, in Amerika zijn ze aan de voorzijde vaak wél gecombineerd parkeerlicht / richtingaanwijzer en dan amberkleurig (oranje) maar dat mag hier officieel niet. Dus wel dubbel gloeidraad.

Als je enkel gloeidraad wilt, dat heet 3156 of P27W. Succes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobbit
De stickers zitten er eindelijk op, ben er heel erg blij mee :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-TyyUxjUCTq1o_eoQjilAI9Z48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oeZK5lvN6aY5RGSayyQfmTPv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15

Destruction

(ex-)Automonteur

Zie dit nu pas, maar het blijft mooi spul, zo'n c3 8)

Bevriend garagist heeft er ook eentje, was van z'n vader die recent is overleden. Hij heeft ook aan z'n vader moeten beloven dat-ie 'm nooit zou verkopen. Zal 's kijken of ik een keer pics kan schieten, een Stingray uit '72 :) De man had ook nog een El Camino en een Caprice, de Camino is vorig jaar verkocht en de Caprice is er nog maar staat te koop.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

M’n ‘49er is weg, nu heb ik alleen nog maar m’n ‘49er :+

De Buick heeft een nieuwe caretaker en de Hudson krijgt wat meer aandacht nu.

Van het weekend de benzineknoeier geplaatst.

De rest moet nog vervangen dan wel geplaatst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• candyman
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 22:35
Mijn project
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdcczvz3pVoYJtbMxHhalaq55oE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kk2mJefnvBfoOa7ulga7y6H.jpg?f=fotoalbum_large

Al radio moet er een 10" touchscreen met linux als besturingssysteem in komen.
Misschien kan ik convergence gebruiken van mijn pinephone.

[ Voor 15% gewijzigd door candyman op 12-01-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

candyman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:53:
Al radio moet er een 10" touchscreen met Linux als besturingssysteem in komen.
Misschien kan ik Convergence gebruiken van mijn PinePhone.
_O_ NICE! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• candyman
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 22:35
Maar ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voor het zo ver is.
Ik kwam wat roest tegen dus ik begon met schuren en demonteren en nou staat hij er zo bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzoKKPY3X2RvHLar6yp4OddYELE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdIvdfXBlfXyxCD6QRE9FtaU.jpg?f=fotoalbum_large

Dus de ontwikkelaars hebben nog even de tijd om de distro's verder te ontwikkelen 😄
Pagina: 1 ... 37 38 Laatste