Denk dat je daar 21-12-12 wel mee doorkomt
Lekkere wegenbelasting ook denk ik?
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Verwijderd
Wat ik heb gehoord van die avalanches is dat ze 3200 Kg wegen, een v8 blok bevatten en vaak ook nog 4x4.
Het ziet er op zich wel mooi uit, alleen zelf weet ik niet of ik het puur amerikaan kan noemen. Je ziet er ook nog wel wat Daewoo doorheen schemeren als je het mij vraagt.
Het ziet er op zich wel mooi uit, alleen zelf weet ik niet of ik het puur amerikaan kan noemen. Je ziet er ook nog wel wat Daewoo doorheen schemeren als je het mij vraagt.
Hmm dat vind ik niet, ik vind dat wel puur en typisch Amerikaans.
Yep! Er rijd hier in mijn oude dorp ook een zwarte rond en dat ding is gewoon zo fucking huge en amerikaans dat het eng isKnightwolf schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:11:
Hmm dat vind ik niet, ik vind dat wel puur en typisch Amerikaans.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Om daarop terug te komen. Er reed zo'n beest rond
Op doe plek stond nu een F150 raptor
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De Pontiac krijgt hier en daar altijd nog wat verbeteringen.
De oil breather cap heb ik schoon gemaakt en opgeschuurd om er weer een egaal likje RX5 en RX10 op te doen. Het filter in de cap zat helemaal vol met meuk waardoor het nauwelijks kon ademen.

De crankcase heeft ook een 'uitaatje' en de pijp die erop hoort ontbrak. Zo'n ding is nergens te vinden dus ben ik zelf naar een alternatief op zoek gegaan. Het is zo'n aluminium trekbuisje (of hoe dat ook heet) geworden die ook in afzuigkappen zit e.d. Ik heb de kleinste uitvoering gepakt en deze zwart gespoten. Hierdoor blijft het onder de motorkap allemaal wat frisser omdat de verdampte olie (en meuk) beter afgevoerd kan worden. Op de foto zie je links de afvoerbuis en rechts de buis voor de kachel/beluchting naar de voorruit van de bijrijder.

En als laatste heb ik een nieuwe uitlaat. Een mooie roest vrije stalen die weer een hele lange tijd mee kan
. De oude demper en de tail pipe hadden wat gaatjes en de uiteindes van de buis waren weggerot. Het bleef an sich allemaal wel zitten maar de auto klinkt nu heel rustig zonder geplof. Precies zoals het bij deze wagen hoort omdat Pontiac het apparaat zo stil mogelijk wilde hebben, mensen bepaalde de kwaliteit onder andere aan het stille draaien van de motor
.

De front pipe bij de motor heb ik origineel gelaten. Deze is nog goed en ik vind het mooier om het daar origineel te laten. Het zou jammer zijn om een blinkende RVS pijp aan een roestige exhaust manifold te zetten
.
De oil breather cap heb ik schoon gemaakt en opgeschuurd om er weer een egaal likje RX5 en RX10 op te doen. Het filter in de cap zat helemaal vol met meuk waardoor het nauwelijks kon ademen.

De crankcase heeft ook een 'uitaatje' en de pijp die erop hoort ontbrak. Zo'n ding is nergens te vinden dus ben ik zelf naar een alternatief op zoek gegaan. Het is zo'n aluminium trekbuisje (of hoe dat ook heet) geworden die ook in afzuigkappen zit e.d. Ik heb de kleinste uitvoering gepakt en deze zwart gespoten. Hierdoor blijft het onder de motorkap allemaal wat frisser omdat de verdampte olie (en meuk) beter afgevoerd kan worden. Op de foto zie je links de afvoerbuis en rechts de buis voor de kachel/beluchting naar de voorruit van de bijrijder.

En als laatste heb ik een nieuwe uitlaat. Een mooie roest vrije stalen die weer een hele lange tijd mee kan

De front pipe bij de motor heb ik origineel gelaten. Deze is nog goed en ik vind het mooier om het daar origineel te laten. Het zou jammer zijn om een blinkende RVS pijp aan een roestige exhaust manifold te zetten
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
De geur van smeulend rubber vermengt met uutloatgas
Ik wet 't, 't is ongezond moar as ik 't roek geniet ik pas
bron: Jon @ chevroletforum
Dank voor deze wijze woorden in deze donkre dagen.
wel een beetje stil hiero watskebeurd ?
Ik wet 't, 't is ongezond moar as ik 't roek geniet ik pas
bron: Jon @ chevroletforum
Dank voor deze wijze woorden in deze donkre dagen.
wel een beetje stil hiero watskebeurd ?
Verwijderd
http://imageshack.us/photo/my-images/696/getaspx.jpg/]
[/URL] Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL
http://imageshack.us/photo/my-images/62/getaspx1.jpg/]
[/URL] Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us
nieuwe aanwinst sinds vandaag !

http://imageshack.us/photo/my-images/62/getaspx1.jpg/]

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 17:09 ]
Mooie Stang
feli met de ride
Gaat niet helemaal 100% met de imageshacklinkjes
but
Convertible stangs are ....
feli met de ride
Gaat niet helemaal 100% met de imageshacklinkjes
but
Convertible stangs are ....
[ Voor 67% gewijzigd door Bestla op 08-09-2012 17:10 ]
Verwijderd
Thanks!.
is een bescheiden paardje hoor, 6 cilinder 4 handbak, vandaag proefrit gemaakt en eens goed bekeken.
is in redelijke goede staat, moet wel iets gebeuren hier en daar, maar valt reuze mee, en is al sinds 1967 in nl!
is een bescheiden paardje hoor, 6 cilinder 4 handbak, vandaag proefrit gemaakt en eens goed bekeken.
is in redelijke goede staat, moet wel iets gebeuren hier en daar, maar valt reuze mee, en is al sinds 1967 in nl!
Maat van mij heeft 66er die nu helemaal uit elkaar ligt. Ook een L6 maar wel automaat.
Zeegroen metallic met zwart dak. Dat dak lijkt vinyl maar het is geverft met vinyldakstructuurverf of zoiets. Wel apart.
Zeegroen metallic met zwart dak. Dat dak lijkt vinyl maar het is geverft met vinyldakstructuurverf of zoiets. Wel apart.
Ik vind alleen die velgen helemaal 10x in het kwadraat niks. Zijn die standaard?
Verwijderd
denk eerder dat dat wielkappen zijn, maar ik kan het ook mis hebbenFastFred schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:02:
Ik vind alleen die velgen helemaal 10x in het kwadraat niks. Zijn die standaard?
Niet? Ik vind het er goed bij passen. Erg nette bak.
Gefeli met de aankoop en hoop dat je er lang plezier van mag hebben
Gefeli met de aankoop en hoop dat je er lang plezier van mag hebben
Verwijderd
Thanks,!
het zijn inderdaad de originele wieldoppen van dat jaar, ik laat het liefst de auto zo origineel mogelijk
dus die gaan er ook niet vanaf
het zijn inderdaad de originele wieldoppen van dat jaar, ik laat het liefst de auto zo origineel mogelijk
dus die gaan er ook niet vanaf
Het is ook geen muscle of pony car waar dikke velgen onder horen, het is een mooie subtiele maar statige/chique en (sorry) ietwat vrouwelijke klassieker
perfect plaatje zo. Nouja, een keer een leuke shoot doen levert vast mooiere plaatjes op, haha.
[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 11-09-2012 16:55 ]
Die ziet er (op de foto iig) goed uit Worran! Nette wagen 
Het is hier de laatste tijd wel een beetje rustig ja, mijn laatste post dateert uit het vorige jaar geloof ik
Zelf heb ik de laatste tijd niet veel aan de Impala gedaan, maar de komende weken gaat er weer wat gebeuren.
Vandaag 2 pakketjes binnen gekregen (geen foto's helaas). Eentje met 2 hagelnieuwe remklauwen (via Rockauto, dingen kosten echt geen drol in de US
), mijn huidige lopen niet meer zo soepel namelijk (en voor die paar tientjes ga ik geen moeite doen om ze te reviseren
).
Verder een doosje met uitlaat onderdelen, 2,5" rvs pijp en een aantal bochten. Het doel is om de huidige uitlaat in eerste instantie te verlengen tot achter de auto (uitlaat stopt nu voor de achteras). Als dat allemaal goed gaat wil kijken of ik zelf een compleet nieuwe (dubbele) uitlaat kan fabriceren van voor tot achter
De komende tijd dus weer klussen!
Het is hier de laatste tijd wel een beetje rustig ja, mijn laatste post dateert uit het vorige jaar geloof ik
Vandaag 2 pakketjes binnen gekregen (geen foto's helaas). Eentje met 2 hagelnieuwe remklauwen (via Rockauto, dingen kosten echt geen drol in de US
Verder een doosje met uitlaat onderdelen, 2,5" rvs pijp en een aantal bochten. Het doel is om de huidige uitlaat in eerste instantie te verlengen tot achter de auto (uitlaat stopt nu voor de achteras). Als dat allemaal goed gaat wil kijken of ik zelf een compleet nieuwe (dubbele) uitlaat kan fabriceren van voor tot achter
De komende tijd dus weer klussen!
Ben nieuwsgierig! Zijn er nog updates te melden, H-P?Hydraulik-Phunk schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:29:
Rofl nee, de throttlebody past prima op de intake, daar hoefde niks aan te gebeuren.
De Impco mixer had alleen wat aanpassing nodig, en die lag op de foto netjes op de bankschroef (hoofd naar rechts houden). Proppen zaten er in om het slijpsel niet te ver naar binnen te laten gaan, en naderhand is alles netjes schoongemaakt alvorens de montage
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Funk is stil , of zou hij lekker aan het cruisen zijn met die dikke bak.?
* Bestla kijkt even bij de AAPjes of hij daar wel aanwezig is.
edit:Posted: Wed Jun 29, 2011 2:32 am
Nee dus
kijkt op chevroletforum, nee daar kennen ze geen Funk..
H-P en Funk is 1 persoon btw .
* Bestla kijkt even bij de AAPjes of hij daar wel aanwezig is.
Nee dus
[ Voor 66% gewijzigd door Bestla op 14-09-2012 10:09 ]
Heb idd al een tijd niks meer van hem vernomen 
Hier wel vast een klein nieuwtje over m'n TransAm: hopelijk binnenkort eindelijk bak-revisie
Hier wel vast een klein nieuwtje over m'n TransAm: hopelijk binnenkort eindelijk bak-revisie
Gaaf! Als ik toch ooit nog eens een smak geld heb liggen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:06:
http://imageshack.us/photo/my-images/696/getaspx.jpg/][afbeelding][/URL] Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL
http://imageshack.us/photo/my-images/62/getaspx1.jpg/][afbeelding][/URL] Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us
Mustang is mijn favo US auto...lijkt me erg gaaf om zoiets te hebben.
Zo, afgelopen weekend de uitlaat eronder geklust, valt niet tegen moet ik zeggen! 
De cherry bomb demper die er al onder zat heb ik hergebruikt, alleen heb ik hem een stuk naar achter toe verplaatst. Dit zou een zwaarder/lager geluid moeten produceren. Ruimtetechnisch kwam dit ook mooi uit.
De losse pijpen en de demper:

Bijna alles is aan elkaar gelast, op de bocht over de cardanas heen na. Deze heb ik geklemd zodat ik alles makkelijk kon monteren en het lassen niet onder de auto hoefde te gebeuren.

En het eindresultaat:

En toen het spannende moment, starten en rijden. Wat een geluid!
Heerlijk stil in de auto en geen last meer van een mee resonerende auto bij het optrekken, maar wel duidelijk een lekker zwaar V8 geluid, perfect! 
Een dezer dagen nog maar een bestelling plaatsen met wat extra lengtes pijp om hem binnenkort dubbel uit te kunnen voeren denk ik
De cherry bomb demper die er al onder zat heb ik hergebruikt, alleen heb ik hem een stuk naar achter toe verplaatst. Dit zou een zwaarder/lager geluid moeten produceren. Ruimtetechnisch kwam dit ook mooi uit.
De losse pijpen en de demper:

Bijna alles is aan elkaar gelast, op de bocht over de cardanas heen na. Deze heb ik geklemd zodat ik alles makkelijk kon monteren en het lassen niet onder de auto hoefde te gebeuren.

En het eindresultaat:

En toen het spannende moment, starten en rijden. Wat een geluid!
Een dezer dagen nog maar een bestelling plaatsen met wat extra lengtes pijp om hem binnenkort dubbel uit te kunnen voeren denk ik
Nog niet aan 't cruisen hoor, nog steeds dagelijks aan 't klussen. Vakantie gehad tussendoor en GoT niet meer zo interessant vinden speelt ook mee dat ik hier niet zo veel meer komBestla schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:59:
Funk is stil , of zou hij lekker aan het cruisen zijn met die dikke bak.?
* Hydraulik-Phunk kijkt even bij de AAPjes of hij daar wel aanwezig is.
Nee dus
Chevroletforum zit ik niet trouwens.
Heb er inmiddels wel APK op, dus heb er stiekem wel een keer een paar km mee gereden
Ben bezig met spuiten van mn kunststof deurpanelen, heb eindelijk een spray gevonden die een mooie structuur heeft, wilde geen gladde gespoten panelen hebben. Met VHT Wrinkle paint heb ik precies gevonden wat ik wilde.
Tevens daarvoor suede inserts gemaakt met daarin LED-balken die oplichten als de deuren open gaan.
Ook het dash is voorzien van alleen witte leds, toerenteller in het originele dash ingebouwd, etc.
Ook weer veel werk
Tevens heb ik een volledig custom grille gemaakt, eerst een proefmodel van hout, daarna uitgewerkt in HiCad en uit gepolijst 5mm laten laseren. Nu bezig om 'm uit te lijnen en bevestigingen te maken, ding weegt een goeie 40 kg
Daarin moeten ook weer corner lights komen die ik zelf aan 't maken ben, veel trial & error met het vormen van het glas.

Dus dat 'n beetje
[ Voor 11% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 16-10-2012 10:50 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
hoop dat je chevy gewoon op ouderwets benzine rijd en geen gas
soms heb ik het gevoel dat we gewoon in de verkeerde tijd op het verkeerde plekje van de aarde zijn geboren
met de milieu-maffia is het tegenwoordig al een hele wonder dat onze auto's nog geen trappers en ketting hebben
soms heb ik het gevoel dat we gewoon in de verkeerde tijd op het verkeerde plekje van de aarde zijn geboren
met de milieu-maffia is het tegenwoordig al een hele wonder dat onze auto's nog geen trappers en ketting hebben
Of een gat in de vloer omdat je dan "schoeisel-subsidie" krijgt.

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Nee man, fuck benzine. Duur, vervuilend, complex, laag octaangetal, lastig(er) af te stellen etc
Heb het blok van top tot teen juist op LPG afgestemd en hij loopt er absoluut niet minder om.
Bij een volledig periodecorrecte restauratie; ok. Maar waarom zou je in vredesnaam op een brandstof rijden die 2,5x zo duur is als er ook alternatieven zijn ? Wat je zegt, ouderwets op benzine.
Charme heeft het ook al niet, want het stinkt en prikt in je ogen.
Neh, geef mij maar LPG. Inmiddels al 605000 km ook in m'n Volvo'tje en nog steeds schone olie
Heb het blok van top tot teen juist op LPG afgestemd en hij loopt er absoluut niet minder om.
Bij een volledig periodecorrecte restauratie; ok. Maar waarom zou je in vredesnaam op een brandstof rijden die 2,5x zo duur is als er ook alternatieven zijn ? Wat je zegt, ouderwets op benzine.
Charme heeft het ook al niet, want het stinkt en prikt in je ogen.
Neh, geef mij maar LPG. Inmiddels al 605000 km ook in m'n Volvo'tje en nog steeds schone olie
Benzine stinkt? Benzine vind ik als enige auto-brandstof meestal niet stinken, diesel is erger en LPG is helemaal niet te harden. LPG is ook de enige brandstof die zo erg stinkt dat ik die kan ruiken als ik op de snelweg achter zo'n sloep als de jouwe rij. Dat je op LPG gaat rijden met die bak moet je zelf weten, qua kosten geef ik je groot gelijk, maar ga niet zeggen dat het niet stinkt. Maar ok smaken verschilllen...
Ontopic: wow man die grille, echt heel gaaf! Maar 40 kg omg
lol. Ach die paar kg op 2 ton maakt ook niet veel meer uit toch
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Ontopic: wow man die grille, echt heel gaaf! Maar 40 kg omg

[ Voor 79% gewijzigd door Knightwolf op 16-10-2012 20:16 ]
Verwijderd
mijn oude cherokee stinkt ook lekker naar oude deels onverbrande benzine, tussendoor beetje oliewalm dat je ruikt als hij stilstaat.
ik noem het karakter, een ander vervuiling.
ik noem het karakter, een ander vervuiling.
Ach, tuurlijk, ieder zn ding. Maar ik heb 't ding om mee te rijden en het scheelt nogal als je 2x of 3x in een weekend voor 60 euro tankt of 2x voor 175, dan kunnen die charmes of karakter me gestolen worden
Die warme olieachtige walm onder de motorkap doet me ook altijd wel goed hoor.
Gebeurt er verder nog wat hier ?
Die warme olieachtige walm onder de motorkap doet me ook altijd wel goed hoor.
Gebeurt er verder nog wat hier ?
[ Voor 13% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 16-10-2012 21:26 ]
Gewoon omdat het kan, en omdat ik sinds kort een nieuwe camera en dus nieuwe pics heb 

Wat dacht je van een oude diesel?Knightwolf schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:13:
LPG is ook de enige brandstof die zo erg stinkt dat ik die kan ruiken als ik op de snelweg achter zo'n sloep als de jouwe rij.
LPG is me echt nog nooit opgevallen dat je dat kan ruiken, ook niet bij oldtimers.
Rij zelf dagelijks LPG in een nieuwere auto met moderne installatie, ik ruik alleen LPG bij het los halen van de slang...
Benzine stinkt voor even niet heel erg, maar als je langere tijd in een benzine lucht zit in de auto dan wordt ik het ook wel snel zat...
Je Trans Am staat er goed bij
Verwijderd
is dit trouwens de 5 liter V8 versie?
mooi kleuren combinatie, de auto lijkt hierdoor nog platter.
is het een targa of gewoon een gesloten coupe?
mooi kleuren combinatie, de auto lijkt hierdoor nog platter.
Je weet natuurlijk dat je nog ff zo'n rood lampje in de grill moet bouwen
Precies K.A.R.R. zo.
Super dik zo, ooit komt er bij mij ook een dikke amerikaan.
Super dik zo, ooit komt er bij mij ook een dikke amerikaan.
---RAWE CEEK!!!---
Jij hooligan.... de buurt hier weer onveilig gemaakt....Knightwolf schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 02:04:
Gewoon omdat het kan, en omdat ik sinds kort een nieuwe camera en dus nieuwe pics heb
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ouwe diesel is ook niet alles nee, maar LPG is beter ruikbaar als je er op de snelweg achter rijdt. Dan bedoel ik niet een moderne auto, maar wel zo'n ouwe V8 op LPG.dude88 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:27:
[...]
Wat dacht je van een oude diesel?![]()
LPG is me echt nog nooit opgevallen dat je dat kan ruiken, ook niet bij oldtimers.
Rij zelf dagelijks LPG in een nieuwere auto met moderne installatie, ik ruik alleen LPG bij het los halen van de slang...
ThanxJe Trans Am staat er goed bij
Nieuw hier?Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:09:
is dit trouwens de 5 liter V8 versie?
Om het kort te houden: Origineel wel, maar een half jaar nadat ik hem had was de motor vastgelopen. Toen dat blok uit elkaar gehaald werd wist ik ook eindelijk waar elke keer dat koelwater heen ging: in de motorolie, en smeren met water gaat niet zo goed

T-top, van de Fbodies (Firebird en Camaro) zijn er geen Targa's. Targa = 1 uitneembaar dakpaneel over hele breedte, T-tops = 2 uitneembare dakpanelen met vaste middenbalk. Een Targa is dus in feite een cabrio qua chassis-versterking, maar dan met vaste achterruit.mooi kleuren combinatie, de auto lijkt hierdoor nog platter.
Oud fotootje:

Is een paar pics maken gelijk hooligan? Ok, goed dat ik het weetVieSix schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:48:
[...]
Jij hooligan.... de buurt hier weer onveilig gemaakt....
[ Voor 20% gewijzigd door Knightwolf op 17-10-2012 19:37 ]
Verwijderd
nee ben niet nieuw hier
voorheen al een paar amerikanen gehad, waaronder een Chrysler LeBaron GTC Coupé, 3.0 turbo met 5 versnellingen handbak, daarvoor een Ford Thunderbird 4.6 V8, helaas niet de SVT uitvoering.
en als huidige auto een Jeep Cherokee 4.0 lijn-6.
dan nog maar eens even laten zien welke ik bedoelde
Chrysler LeBaron 3.0 V6 Tic, type GTC herkenbaar aan het rode neusje.

Ford Thunderbird 4.6 V8 Automaat.

Jeep Cherokee 4.0 lijn 6, fietsenvanger inbegrepen

de t-bird en de cherokee zitten tot nu toe het allerlekkerst wat stoelen betreft.
voorheen al een paar amerikanen gehad, waaronder een Chrysler LeBaron GTC Coupé, 3.0 turbo met 5 versnellingen handbak, daarvoor een Ford Thunderbird 4.6 V8, helaas niet de SVT uitvoering.
en als huidige auto een Jeep Cherokee 4.0 lijn-6.
dan nog maar eens even laten zien welke ik bedoelde
Chrysler LeBaron 3.0 V6 Tic, type GTC herkenbaar aan het rode neusje.

Ford Thunderbird 4.6 V8 Automaat.

Jeep Cherokee 4.0 lijn 6, fietsenvanger inbegrepen

de t-bird en de cherokee zitten tot nu toe het allerlekkerst wat stoelen betreft.
Tof ding die Cherokee. Doet me altijd erg aan mn 940 denken 
Is die nieuwe layout trouwens ook aan te passen ? Beetje onoverzichtelijk.
Verwijderd
de Cherokee XJ lijkt niet alleen op de 940, maar de chevrolet caprice stationwagon, de volvo 740/760/940/960 lijken inderdaad aardig veel op elkaar ja, alleen de jeep staat wat hoger op zijn pootjes.Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:31:
Tof ding die Cherokee. Doet me altijd erg aan mn 940 denken
en inderdaad, de nieuwe layout is vreselijk, krijg hoofdpijn van de hele witte pagina

Karma genoeg? Bij JA , CSS gebruik aanschaffen. If Niet, dan achtergrond van je browser een grijstint gevenVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:55:
[...]
de Cherokee XJ lijkt niet alleen op de 940, maar de chevrolet caprice stationwagon, de volvo 740/760/940/960 lijken inderdaad aardig veel op elkaar ja, alleen de jeep staat wat hoger op zijn pootjes.
en inderdaad, de nieuwe layout is vreselijk, krijg hoofdpijn van de hele witte pagina
Ik rijd in een wrangler tj 1999 4.0 sport
. Heerlijke auto alleen huilen met de kraan open als je er weer 90 euro in gooit.
Een amerikanenrijder klaagt nooit over het verbruik.
Lol iddBestla schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:57:
Ik klaag niet over het verbruik, alleen over de brandstofprijsBestla schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:57:
[ Voor 11% gewijzigd door Tricq op 31-10-2012 10:06 ]
Klagen over het verbruik is hetzelfde als klagen over de prijs
Immers als de peut geen cent kost interesseert het verbruik je ook helemaal niet.
[ Voor 40% gewijzigd door Knightwolf op 31-10-2012 10:12 ]
We blijven bezig 

Custom grille gemaakt, is nu compleet gepolijst en gemonteerd, moet alleen nog de lampen maken (plexiglas vormen, elektronica fixen, alles)
Verder vind ik het internet niet meer zo leuk

Custom grille gemaakt, is nu compleet gepolijst en gemonteerd, moet alleen nog de lampen maken (plexiglas vormen, elektronica fixen, alles)
Verder vind ik het internet niet meer zo leuk
Die grille is wel echt baas!
Mooi stukje vakwerk!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Kleine upgrade voor de Impala! 
Omdat ik van de velgen met wieldoppen af wilde was ik al een tijdje op zoek naar iets nieuws. Dat viel nog behoorlijk tegen omdat de keuze flink werd beperkt door het bolt pattern (5x5) van de Impala en het feit dat ik iets wilde met zwarte of donker grijze spaken. Uiteindelijk bij Carmar deze Trashstars bekeken, en die op maat laten boren. Afgelopen week waren ze klaar:

17" met 235/60/R17 banden
)
Omdat ik van de velgen met wieldoppen af wilde was ik al een tijdje op zoek naar iets nieuws. Dat viel nog behoorlijk tegen omdat de keuze flink werd beperkt door het bolt pattern (5x5) van de Impala en het feit dat ik iets wilde met zwarte of donker grijze spaken. Uiteindelijk bij Carmar deze Trashstars bekeken, en die op maat laten boren. Afgelopen week waren ze klaar:

De remmerij aan het aanpakken? Toevallig schijven rondom? Daar zit ik namelijk aan te denken (met het oog op het wat opener karakter van mijn nieuwe velgen
Ej, de auto van die ontvoerders van Toet!
Staan hem netjes, die velgen
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Meh, als ik dit topic zie dan gaat het zo erg kriebelen bij mij... Ik rij inmiddels een klein jaar lease en dat bevalt erg goed qua onderhoud en brandstofkosten maar af en toe mis ik toch wel een dikke bak; al is het maar voor de zondagen / op dagen dat het mooi weer is.
Ik weet alleen niet of dat verstandig is. Sowieso kan ik 'm zelf niet onderhouden (technisch).
Ik weet alleen niet of dat verstandig is. Sowieso kan ik 'm zelf niet onderhouden (technisch).
[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 02-04-2013 11:32 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
ThanksDestruction schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:11:
Ej, de auto van die ontvoerders van Toet!![]()
Maar nee, dit is een andere Impala, de Toet auto is alweer een tijdje verkocht
Oh, right...
* Destruction wist dat ook eigenlijk wel
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Hoezo Amerikaans V8 power niet competitief 
Lomp = beter
Lomp = beter
Verwijderd
helemaal mee eens, ik hoor liever een ouderwets brullende V8 als een opgevoerde grasmaaier motortjes met een herrie uitlaat omdat de motortje te stil isTiMMieJ schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:17:
[video]
Lomp = beter
maar zie ik het goed? is die wagen enkel RWD en geen 4x4? gaat nog best rap zo zonder 4x4 anders
Denk eerder de verhouding 80/20.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:09:
[...]
helemaal mee eens, ik hoor liever een ouderwets brullende V8 als een opgevoerde grasmaaier motortjes met een herrie uitlaat omdat de motortje te stil is![]()
maar zie ik het goed? is die wagen enkel RWD en geen 4x4? gaat nog best rap zo zonder 4x4 anders
Short Course trucks zijn 2WDVerwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 16:09:
[...]
helemaal mee eens, ik hoor liever een ouderwets brullende V8 als een opgevoerde grasmaaier motortjes met een herrie uitlaat omdat de motortje te stil is![]()
Vond 2 oude foto's van mijn Pontiac Firebird Formula 455 uit 1971. Dit was op de Oldtimermeeting in Alphen a/d Rijn.
Die gast met hoed, that is me.

Die gast met hoed, that is me.

Ik heb je restauratieproject toen met veel intresse gevolgt, jammer dat-ie weg is! Hij is ook uit het land iirc?
Wat een gave kar 
Link naar restauratieproject?
Link naar restauratieproject?
Gruwelijke bak, gruwelijke videoTiMMieJ schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:17:
[video]
Lomp = beter
De Firebird is inderdaad het land uit. Vermoedelijk naar Zweden of Noorwegen.
Restauratie foto's heb ik niet meer. Helaas.
Restauratie foto's heb ik niet meer. Helaas.
vandaag mijn brik laten afleveren bij Harteveld voor een kleurtje

Daamn dat staat goed man! Naar mijn smaak mag 'ie nog wel wat omlaag maar dat terzijde_Ernst_ schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:10:
Kleine upgrade voor de Impala!
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
De remmerij aan het aanpakken? Toevallig schijven rondom? Daar zit ik namelijk aan te denken (met het oog op het wat opener karakter van mijn nieuwe velgen)
Goeie keus
Wil nog wel de remmen aan de achterkant aanpakken en een disc conversie, maar dit jaar niet meer denk ik. Ik wil rijden
Heb overigens die klauwen weer te koop, want de schijven die ik heb zijn te dik. Er zijn op zich opties voor andere schijven, maar dan wordt 't weer heel veel custom werk en koop ik liever een set juiste klauwen.
brakke phone pix, keer over doen als ik meer tijd heb.
U ziet: 2-tone (zilver, blauw) gewrapte 2005 Chrysler Pacifica 6zitter 3.5l V6 automaat. Verlichting geüpgrade naar Xenon en led (voor+achter).

overige specs: elektrische achterklep, 17" alu met suv-velgen, 6 dvd-wisselaar, stoelen voor elektrisch, alle bekleding van leer, LPG G3 90 liter onderbouw, 3-zone climate control.
U ziet: 2-tone (zilver, blauw) gewrapte 2005 Chrysler Pacifica 6zitter 3.5l V6 automaat. Verlichting geüpgrade naar Xenon en led (voor+achter).

overige specs: elektrische achterklep, 17" alu met suv-velgen, 6 dvd-wisselaar, stoelen voor elektrisch, alle bekleding van leer, LPG G3 90 liter onderbouw, 3-zone climate control.
d:)b
Thanks. Klopt, hij zou nu wel iets lager mogen inderdaad, paar cm. Eens kijken of ik ergens kortere voorveren vandaan kan halen. Achter is makkelijk, kwestie van wat lucht eruit latenHydraulik-Phunk schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:06:
[...]
Daamn dat staat goed man! Naar mijn smaak mag 'ie nog wel wat omlaag maar dat terzijde
Goeie keus
Die veren zijn meer dan lang genoeg om een stuk af te slijpen, heb ik met de mijne ook gedaan.
Zijn ze ook direct 'n stuk makkelijker terug te plaatsen
Vandaag o.a. deze dingen gemaakt

En wat soldeerwerk gedaan en schakelaars geplaatst zodat de verlichting in de deuren aan gaat zodra je er één opent.

Die deurpanelen zit inmiddels ook flink wat werk in. De originele structuurverf was helemaal broos, dus heb ze afgeschuurd tot het gladde kunststof eronder. Tijden op zoek geweest naar een goede oplossing en uiteindelijk VHT Wrinkle Paint geprobeerd, welke perfect werkt. Geeft weer een originele 'plastic' look met structuur.
De bovenste delen zijn met vinylverf zwart gespoten, en het houtmotiefje in de aluminium panelen heb ik ook maar overgespoten
Het onderste paneel hoort er eigenlijk niet in, is van MDF gemaakt met een ± 10mm rode plexiglas balk erin met een ledstrip erachter. Omdat ik niet wil dat je de onafhankelijke led ziet zit daar natuurlijk weer een homebrew reflector achter
Uiteindelijk met (nep)alcantara bekleed, net als de kleinste armsteun ter wereld.
Verlichting van het dash lijkt btw wat blauwig, maar is echt spierwit.
Zijn ze ook direct 'n stuk makkelijker terug te plaatsen
Vandaag o.a. deze dingen gemaakt

En wat soldeerwerk gedaan en schakelaars geplaatst zodat de verlichting in de deuren aan gaat zodra je er één opent.

Die deurpanelen zit inmiddels ook flink wat werk in. De originele structuurverf was helemaal broos, dus heb ze afgeschuurd tot het gladde kunststof eronder. Tijden op zoek geweest naar een goede oplossing en uiteindelijk VHT Wrinkle Paint geprobeerd, welke perfect werkt. Geeft weer een originele 'plastic' look met structuur.
De bovenste delen zijn met vinylverf zwart gespoten, en het houtmotiefje in de aluminium panelen heb ik ook maar overgespoten
Het onderste paneel hoort er eigenlijk niet in, is van MDF gemaakt met een ± 10mm rode plexiglas balk erin met een ledstrip erachter. Omdat ik niet wil dat je de onafhankelijke led ziet zit daar natuurlijk weer een homebrew reflector achter
Verlichting van het dash lijkt btw wat blauwig, maar is echt spierwit.
[ Voor 33% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 11-05-2013 01:53 ]
Verwijderd
vandaag heb ik een 96er Mercury Grand Maquis gekocht
het betreft een groene slagschip van 5,38 lang en 1800 kilo zwaar schoon aan de haak
optie's, Luchtvering, Digitaal Tellerbak, elec ramen rondom, airco en cruise control,daarbij nog regen sensor en auto-lamps. automatisch verlichting als het donker word.
créme lederen interieur en hout afwerking op dashboard.
is trouwens de luxer broertje van de Ford Crown Victoria.
binnenkort maak ik foto's van dat beest
alvast een voorbeeld over welk model het gaat
het betreft een groene slagschip van 5,38 lang en 1800 kilo zwaar schoon aan de haak
optie's, Luchtvering, Digitaal Tellerbak, elec ramen rondom, airco en cruise control,daarbij nog regen sensor en auto-lamps. automatisch verlichting als het donker word.
créme lederen interieur en hout afwerking op dashboard.
is trouwens de luxer broertje van de Ford Crown Victoria.
binnenkort maak ik foto's van dat beest
alvast een voorbeeld over welk model het gaat

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 17:21 ]
Heerlijk. Ik vind ze niet mooi maar het rijdt zoooo lekker zulke dingen
Verwijderd
ze zijn ook bijhoorlijk groot ja, 5,40 meter gemeten van voor tot achter.Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:10:
Heerlijk. Ik vind ze niet mooi maar het rijdt zoooo lekker zulke dingen
maar het rijd zoals een amerikaan moet rijden, en luchtvering maakt alles goed. alsof de weg glad gestreken is zo lijkt het.
zoals beloofd nu een paar foto's.
exterieur:

Interieur

Digitaal Tellerunit incl boardcomputer:

nog een paar speelse foto's van het algemene indruk te krijgen.

en parkeerplaats voor de deur die inmiddels veels te klein is voor de mercury.

gegevens mercury.
Mercury Grand Marquis LS,
4.6 V8 Automaat - achterwiel aangedreven.
213 PK @ 368Nm koppel,
optie's : elec ramen voor/achter, climate control, auto lamps, regen/parkeer sensoren. elec stoelen voor & achter (idem verwarmd) , Leder bekleding, elec & verwarmde buitenspiegels, luchtvering voor en achter.
coming home verlichtig tot max 3 minuten brandtijd. keyless entry en AB met alarm, digitaal teller unit met boardcomputer. en nog genoeg andere dingetjes.
verbruik gemeten volgens BC
8,5 liter / 100km. snelweg.
11,5 liter stad.
Tjonge, wat een luxe voor een auto uit 96! Zie dat anno 2013 maar op je grijze muizen VW te krijgen...
Vind het alleen geen mooie auto om naar te kijken, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Vind het alleen geen mooie auto om naar te kijken, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Verwijderd
dit is inderdaad een persoonlijk smaak. mijn pa zijn vriendin vind deze ook alles behalve mooi en zelfs mijn eigen moeder zag mij liever in een sportief model auto als in een slagschip.FastFred schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:57:
Tjonge, wat een luxe voor een auto uit 96! Zie dat anno 2013 maar op je grijze muizen VW te krijgen...
maar, men kan zeggen wat men wil, het is en blijft een blikvanger

Wat kost je dit nu aan verzekering en belasting per maand als ik vragen mag? Als ie voornamelijk voor de deur blijft staan zijn de overige kosten (brandstof e.d.) natuurlijk redelijk beheersbaar.
Testing, one, two ...
Verwijderd
300 euro per 3 maanden, en 24 euro WA+ met no-claim beschermer.hardware-lover schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:58:
Wat kost je dit nu aan verzekering en belasting per maand als ik vragen mag? Als ie voornamelijk voor de deur blijft staan zijn de overige kosten (brandstof e.d.) natuurlijk redelijk beheersbaar.
dus ruw genomen zonder brandstofkosten erbij te rekenen kom ik op 130 euro per maand uit
Inderdaad, je kijkt er ook zo makkelijk omheen

Super wagen. Altijd al eentje gehad willen hebben maar nooit de kogel durven doorbijten,een schappelijke afschrijving compenseert de hoge mrb wat..Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:49:
Mercury Grand Marquis LS,
In de jaren negentig reed er hier in de buurt een nieuwe rond (groen met beige/grijs) van een vm eigenaar van een bouwbedrijf. Ik vond het toen al een imposante auto.
[ Voor 19% gewijzigd door bombadil op 03-07-2013 13:29 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
En dat wordt ook niet minder, aangezien alles en iedereen downsizedbombadil schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:01:
[...]
Super wagen. Altijd al eentje gehad willen hebben maar nooit de kogen durven doorbijten,een schappelijke afschrijving compenseert de hoge mrb wat..
In de jaren negentig reed er hier in de buurt een nieuwe rond (groen met beige/grijs) van een vm eigenaar van een bouwbedrijf. Ik vond het toen al een imposante auto.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Zoiets had ik al in gedachten.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:55:
[...]
300 euro per 3 maanden, en 24 euro WA+ met no-claim beschermer.
dus ruw genomen zonder brandstofkosten erbij te rekenen kom ik op 130 euro per maand uit
Dit is een origineel Europese uitvoering aan het kenteken te zien, komt mogelijk bij Hessing (de Bilt) vandaan? Ik heb een Mercury Sable Wagon 1995 gehad (2e generatie, tegenhanger van de Ford Taurus), afkomstig van Hessing. Door Hessing volledig aangepast voor de Europese weg, wel met een speciale vermelding op het kenteken i.v.m. de lichtbalk tussen de koplampen. Menig APK keurmeester die dacht dat dit toch echt niet zou zijn toegestaan in Nederland met afkeur tot gevolg. Een telefoontje was daarna meestal voldoende om duidelijkheid te scheppen maar het kwam bijna ieder jaar weer terug. Fijne auto maar wat minder Amerikaan met zijn 3.8 V6 blok en voorwiel-aandrijving. Wel geschikt voor 7 personen (zijn voorganger ging zelfs tot 8 met zijn voorbank i.p.v. 2 stoelen), en heeft ons jaren veel plezier gegeven. Ik ben en blijf gecharmeerd van Amerikaanse auto's maar dan vooral van de modellen van voor de crisis van 2008. Erin gaan rijden is dan weer wat anders maar mocht het toch weer zover gaan komen dan zou ik er best weer een overwegen.
Testing, one, two ...
Is dit niet de Impala van hydraulik-phunk?
http://www.autoblog.nl/ni...vrolet-impala-coupe-63103
Ik kon de nummerplaat niet controleren omdat zijn foto's allemaal dood zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door m3gA op 18-11-2013 11:47 ]
Volgens mij niet die van hem is toch veel groener?
De belichting is heel gaar dus ik wist het niet zekerTouchdomex schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:57:
Volgens mij niet die van hem is toch veel groener?
Hier staat dezelfde foto tussen:
http://www.autojunk.nl/20...-impala-custom-coupe-1971
http://www.autojunk.nl/20...-impala-custom-coupe-1971
Die van HP heeft om te beginnen vier deuren..
Heeft er iemand nog interesse in een gratis setje kofferbak veren voor een Ford Probe?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Het boodschappenwagentje van Jeep mag ik hier ook wel spammen dan. Sinds gisteren nieuwe aanwinst.

Jeep Cherokee 3.7L Limited by Flaggr, on Flickr
Rijdt best prettig voor een lomp hok.

Jeep Cherokee 3.7L Limited by Flaggr, on Flickr
Rijdt best prettig voor een lomp hok.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Kan nu niet achterblijven
Paar maanden geleden ook mijn droom gevonden, staat nu mooi uit te rusten in de stalling.
66-er Pontiac Lemans
5.3L 326 Engine.

Paar maanden geleden ook mijn droom gevonden, staat nu mooi uit te rusten in de stalling.
66-er Pontiac Lemans
5.3L 326 Engine.

HP heeft een 4deurs van 1974, om te beginnenm3gA schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:47:
Is dit niet de Impala van hydraulik-phunk?
w00t! Super vette wagen Broodje! 
En hij lijkt er goed uit te zien, mooi in de lak! Nog speciale plannen er mee of aandachtspunten? Of gewoon lekker rijden?
En hij lijkt er goed uit te zien, mooi in de lak! Nog speciale plannen er mee of aandachtspunten? Of gewoon lekker rijden?
Verwijderd
Vooral lekker cruisen in de zomer weer :-).
Aandacht puntjes, tja, er is is altijd wat, deurrubbers dienen een keer vervangen te worden en hij drupt wat te veel olie, naar mijn zin. Verder is het dakvinyl niet geheel 100% meer. Deze is wat uitgedroogd en dan ontstaan er wat scheurtjes, maar het kan allemaal nog wel ff..
Aandacht puntjes, tja, er is is altijd wat, deurrubbers dienen een keer vervangen te worden en hij drupt wat te veel olie, naar mijn zin. Verder is het dakvinyl niet geheel 100% meer. Deze is wat uitgedroogd en dan ontstaan er wat scheurtjes, maar het kan allemaal nog wel ff..
erg mooie bak! Geniet ervan!
T60P Widescreen
Gave bak zeg! Hij ziet er nog erg goed uit! Een heel klein beetje jammer van die velgen, vind ze niet passen onder die auto, maar aan de andere kant, ik kan me ook geen velgen bedenken die er wel onder passen....
Verwijderd
Thanks, Heb ook nog white stripe banden. Maar daarvan wordt de auto wel een stukje " keuriger" . Vooralsnog laat ik deze erop zittenFastFred schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:30:
Gave bak zeg! Hij ziet er nog erg goed uit! Een heel klein beetje jammer van die velgen, vind ze niet passen onder die auto, maar aan de andere kant, ik kan me ook geen velgen bedenken die er wel onder passen....
Ik mag me hier nu ook melden, ben sinds deze week eigenaar van een Pontiac Fiero GT uit 86'.

Heb in eerste instantie voor de handel, ff wat dingen fixen en er wat op verdienen, maar begin het een heel leuk wagentje te vinden.
Iemand hier verstand van Fiero's?

Heb in eerste instantie voor de handel, ff wat dingen fixen en er wat op verdienen, maar begin het een heel leuk wagentje te vinden.
Iemand hier verstand van Fiero's?
---RAWE CEEK!!!---
ik kende de Fiero nog niet. Oogt nog fris voor zo'n oudje! De GT heeft een V6 motor?
d:)b
Inderdaad, 2.8 V6. Ga hopelijk deze week de koplampen demonteren, om zelf iets te maken voor het klappen.
---RAWE CEEK!!!---