Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alles wat rijdt, from the USA.. deel 5! Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste
Acties:
  • 175.843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Broodje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 04-03-2015
Leuke foto's, veel 50-ers, maar er staan wel een paar bekende tussen :-)... Moest helaas werken, misschien nog een keertje Eindhoven of Valkenswaard..

• Thandor
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

Thandor

SilverStreak

Glory days!

Mooie foto's van mooie auto's :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Haha leuk, Reuver is hier niet zo ver vandaag. Helaas had ik gisteren de verjaardag van moeders die gevierd werd, anders was ik ook even komen loeren. :)

Enne...

:+

Die schuit zal wel wat dieper in het water hebben gelegen door al dat zware Amerikaanse geweld. :P

/edit

@Screamer: is het nog wat geworden met je LED balk?

max wijzigde deze reactie 08-09-2014 22:34 (7%)

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:58

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Krijg ik net te horen dat er bij ons in de buurt een grote collectie met oude auto's (claimen 450 stuks!), motors, brommers en nog meer spullen is. Allemaal zelf geimporteerd volgens zegge.
Ze restaureren zelf ook auto's en volgens mij is alles ook te koop.

Hopelijk kan ik daar zaterdags effe kijken, op de site al een aantal mooie mustangs gezien <3 .

Website: http://www.stolzeclassiccars.nl/

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
_Ernst_ schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:29:
Dat is een flinke verzameling Mustangs zeg :P Leuk!

Zelf gisteren met de Impala naar de International USA car treffen in Reuver geweest, lekker weer en dus ook een erg goeie opkomst! Tevens heerlijk weer om een stuk te rijden :)
[...]
Holy crap, wat een mooie wagens. _O_

You save everyone, but who saves you?

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:58

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Gister had ik even tijd om bij stolze classic cars te kijken.
Echt, 450 stuks zou prima kunnen!
Als je binnen kwam zag je meteen hoeveel auto's er stonden, er waren 2 verdiepingen die letterlijk helemaal vol gepropt waren met de klassiekers. Je kon bijna geen rondje lopen, zo dicht op elkaar stonden ze.
Ik vraag me echt af hoe ze ooit een auto uit het hoekje willen halen als deze verkocht word... :P

Hier een paar foto's, zoals je kan zien ben ik een grote mustang fan! :)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Broodje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 04-03-2015
Voor een mustang liefhebber moet je ook eens in Asten kijken. Mooie exemplaren met een dito prijs :-)

http://www.geevers-classic-cars.nl/aanbod

• Wheels_Chrome
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23-11-2014

Wheels_Chrome

Vergeten = n vorm van vrijheid

He leuk die Grand Marquis met kenteken NJNJ19! Ik had de NJNJ20.
Leuke auto met een dorst daar wordt je bang van...

Zodra de zon schijnt en het weekend is dan stap ik in deze:

AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,

• Thandor
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

Thandor

SilverStreak

Leuke Pontiac met een fijne in lijn 8-cyl :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Screamer2003
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11-02-2019
@ wheels_chrome,
valt mee, altijd nog relatief zuinig vergeleken met het formaat van de auto. een kleine is het absoluut niet.

afgelopen weekend weer de blauwe merc zien staan. aldus weer vol in de ankers en ernaast parkeren voor een photoshoot... en nog steeds weet ik niet wie de eigenaar van de blauwe is :|

en vandaag helaas mijn glas verloren van de side-marker/cornering light. na 20 jaar laat het kit ook te wensen over. dus gaat weer een leuke opgave worden om er 2 nieuwe voor te krijgen..... :F

• _Ernst_
  • Laatst online: 09:17

_Ernst_

Mark It Zero!

Dat is minder ja dat soort dingen verliezen. Maar daar is toch nog wel aan te komen als ik dat zo zie op eBay? Of is dat allemaal slecht imitatiespul?

Het is inmiddels weer einde seizoen, dus de Impala maar weer op zijn winterwielen gezet en gestart met het opknappen van de achterzijde :P Voornaamste is het herstellen van het plaatwerk rondom de achterruit, daar is ie erg rot zeg maar... Verder alles achter de achteras netjes maken en zo nodig herstellen.

Begonnen met het demonteren van bumper en achterlichten:

Vervolgens de raamlijsten verwijderd en voorzichtig begonnen de achterruit los te snijden (zit gelijmd).

Na een tijdje prutsen met een stanleymes en een staaldraadje kwam ie los en kon hij er (zonder schade! :*)) uitgetild worden.

Loszittende troep verwijderd zodat de echte schade eens goed bekeken kon worden

:X dat wordt nog een leuke klus om dat netjes te herstellen...

De rest van de achterzijde ziet er gelukkig een stuk beter uit, verder nergens rotte plekken, enkel oppervlakkige roest welke goed te behandelen is. Begonnen met het demonteren van de achterbumper en alle onderdelen in de POR15 gezet. Vervolgens de onderzijde onder handen genomen en eveneens voorzien van 2 lagen POR15:

Zelfs zonder achterlichten en bumper ziet hij er vet uit :9

Last.fm

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Laatst mijn voorruit laten vervangen bij de Carglass, zat ook gelijmd, zij gebruikten nylondraad in zo'n katrollensysteem dat ze met zuignappen aan de binnenzijde van de voorruit bevestigen. Just saying: nylondraad

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• Screamer2003
eerste stapjes naar normaal. wel ander velgen (orgineel crown vic politie/taxi) en de RAM blijft....
de rest gaat eraf en is eraf.

littekens die tot komende voorjaar te zien blijven, dan lassen plamuren en naar de spuiter voor herstel

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Huh? die zwaailichten had je er toch nog maar pas geleden op gemaakt? :?

Last.fm

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

quote:
Broodje schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:54:
Voor een mustang liefhebber moet je ook eens in Asten kijken. Mooie exemplaren met een dito prijs :-)

http://www.geevers-classic-cars.nl/aanbod
WTF!

Die gast heeft een splitwindow Corvette staan! :o :o

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Gaaf! Maar welke idioot heeft dat ding 51 jaar terug met een 2spd powerglide bak besteld? :X

PC | BMW Z3 Coupe

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:42
quote:
_Ernst_ schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:02:
Huh? die zwaailichten had je er toch nog maar pas geleden op gemaakt? :?
Misschien heeft ie tik op de vingers gehad van politie?
Beetje vaag mja :?

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Screamer2003
quote:
Jim423 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 00:14:
[...]

Misschien heeft ie tik op de vingers gehad van politie?
Beetje vaag mja :?
geen tik of boze blikken van ome agent, integendeel, ik werd juist aangesproken omdat mijn auto weer kaal was.
het ging mij voornamelijk om het brandstofverbruik. zo een lichtbalk op het dak lust je auto al een aardig slok meer. laat staan nog eens met een V8 onder het kap.

verbruik is nu weer terug op het oude pijl. 1:9 gecombineerd. 1:13 snelweg gebruik. voorheen was het 1:5 en met écht zuinig aan doen hooguit 1:6......

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:42
Zo dat scheelt wel ja.

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Screamer2003
zoals de auto er nu weer bij staat. en weer aardig zuinig te noemen ondanks de V8 :9

• dude88
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Red je daar serieus 1 op 13 mee?
Is dat op LPG of benzine?

Vraag me dan wel af wat voor rijstijl je dan aanhoud ;)

• Screamer2003
quote:
dude88 schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:59:
Red je daar serieus 1 op 13 mee?
Is dat op LPG of benzine?

Vraag me dan wel af wat voor rijstijl je dan aanhoud ;)
benzine, en rustig optrekken, uit laten rollen en zo veel mogelijk rijden op cruise.

• dude88
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Wat doet het ongeveer als je gewoon lekker door rijdt en 130/140 op de snelweg rijdt?
Wat ligt hierin? 5 Liter?

Ik moet zeggen dat het allemaal erg mee valt als je echt 1 op 13 kan redden!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Screamer2003 schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:35:
[...]
benzine, en rustig optrekken, uit laten rollen en zo veel mogelijk rijden op cruise.
Uit laten rollen? Zet je de automaat in zijn vrij dan of wat moet ik me daarbij voorstellen? Heb diverse Amerikanen gehad, 1:13 is mij helaas nog nooit gelukt, wel 1:10 met volle belading en 6 personen en dan alleen gerekend met snelweg km's.

A smile a day.... [The end is there]

• LeConsoleScrub
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-02-2016
Er staat hier sinds kort een H2 voor de deur, ik vraag of ik binnenkort van een maat zijn dslr mag lenen en dan zal ik zeker eens wat fotos posten. :)

• Screamer2003
quote:
dude88 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:37:
Wat doet het ongeveer als je gewoon lekker door rijdt en 130/140 op de snelweg rijdt?
Wat ligt hierin? 5 Liter?

Ik moet zeggen dat het allemaal erg mee valt als je echt 1 op 13 kan redden!
4.6 V8.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kwam deze elders tegen. Mag "wat niet meer rijdt" ook?

Eigenaar sloopt 707pk sterke Hellcat 1 uur na aankoop :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Screamer2003
dat model ernaast doet mij veel meer aan. een 2 deurs cherokee sport!
diverse onderdelen nagenoeg niet meer te krijgen zoals deurrubbers en de ruitjes achter....

• Appie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 04:08

Appie

F1RST Racing

Na lange tijd maar eens delen welke auto ik alweer een paar jaar mee rij, niet de beste gas millage, maar verder absoluut een geweldige auto om mee te rijden.

2010 Dodge RAM 1500 4x4 Laramie met K/N Airfilter (~405HP/417 lb/ft).

PSNID: AppiePils || You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Oeh nice. Mijn garagist heeft ook zo'n ding, en ook een Laramie dus best wel loaded. Hij rijdt altijd met een huif rond i.p.v. bed lid. Erg gaaf! :Y

• Vinnie
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Zo, ik zal eens aanschuiven met mijn nieuwe amerikaanse automobiel 8)

1992 Pontiac Firebird 3.1 V6

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-01 11:43

MrBubbles

Ik mis je

Gaaf topic, ik hoop ooit nog eens een Corvette voor de zomerse ritjes te kunnen aanschaffen.

Dit was afgelopen jaar m'n vakantieauto:

I didn't ask for this, I was chosen.

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05:06
Leuke bak, wij hadden de rode Mustang convertible mee van de verhuurder in Washington DC. Deze bak hebben we na 9950 km ingeleverd in Los Angeles.

Beste ervaring? Dakloos de zonsopkomst meemaken in Death Valley.

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 15-02-2015 14:54 (16%)

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-01 11:43

MrBubbles

Ik mis je

Lekker is dat he! :D 's ochtends al een heerlijke temperatuur, dakje op en zonsopkomst zien. Ik geloof dat ik met deze auto 5000km heb gereden. De E klasse hiervoor 2000km en de GLK daarvoor ook iets van 5000km.

Ik ben zelf laatste keer naar Florida en nog een paar staten geweest. Zonsopkomst bij Daytona Beach is ook prachtig :)

I didn't ask for this, I was chosen.

• Mrs Redhair
Dukes of Hazard museum in de buurt van Nashville TN.

Zomaar in het wild :9~

8)

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 15-02-2015 17:03 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-12-2019

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
quote:
_Ernst_ schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:23:
Dat is minder ja dat soort dingen verliezen. Maar daar is toch nog wel aan te komen als ik dat zo zie op eBay? Of is dat allemaal slecht imitatiespul?

Het is inmiddels weer einde seizoen, dus de Impala maar weer op zijn winterwielen gezet en gestart met het opknappen van de achterzijde :P Voornaamste is het herstellen van het plaatwerk rondom de achterruit, daar is ie erg rot zeg maar... Verder alles achter de achteras netjes maken en zo nodig herstellen.

:X dat wordt nog een leuke klus om dat netjes te herstellen...

De rest van de achterzijde ziet er gelukkig een stuk beter uit, verder nergens rotte plekken, enkel oppervlakkige roest welke goed te behandelen is. Begonnen met het demonteren van de achterbumper en alle onderdelen in de POR15 gezet. Vervolgens de onderzijde onder handen genomen en eveneens voorzien van 2 lagen POR15:

Zelfs zonder achterlichten en bumper ziet hij er vet uit :9
Been there, done that! :D

Slim om de reveal clips aan te duiden met tape. Je hebt van die screw-in studs die je straks in je nieuwe plaatwerk kan schroeven om de clips weer op te schuiven.

Onwijs bedankt voor die 2 foto's! Ben al tijden op zoek naar die onderste trim van de achterruit, maar die blijkt dus gewoon aan de raamlijst vast te zitten. Vandaar dat ze stuk voor stuk niet meer reageren..
Nu toch definitief het deel maar uit hout of pur en glasvezel maken.

Hydraulik-Phunk wijzigde deze reactie 08-03-2015 22:47 (9%)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Long time no see H-P! :P

Dat markeren met tape heb ik destijds bij jou afgekeken, goeie tip :P Inmiddels heb ik de achterruit er weer in zitten. Tussentijd een paar brakke gsm pics genomen.

Omdat ik geen tools heb om lange stukken plaat te buigen maar allemaal kleine stukjes in een Z-vorm gebogen om hiermee de weggerotte plekken op te vullen (parafaan was gelukkig nog wel intact!):

Vervolgens alles in de Fertan roestomvormer gezet en daarna in de epoxy primer.

Die screw-in studs kwam ik pas geleden ook tegen, maar toen had ik het inmiddels al anders opgelost. Gaatjes geboord op de plaats waar ze moesten komen en er een spijker vanaf de achterkant ingelast (was een hoop geklungel omdat je er niet overal goed bij komt).

Vorige week trouwens (na 2 maanden wachten :P) een aantal parts binnen gekregen, waaronder intacte bumperfillers voor voor en achter :D Via eBay gekocht voor 60 dollar per stuk en per container hierheen laten komen. Nu mis ik alleen nog de zijkanten, en dan heb ik dadelijk als het goed is goed passende, niet gebarsten bumperfillers :*)

Last.fm

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ziet er netjes uit hoor :) Ga je 'm ook spuiten? Mooi ook van de fillers, ik zie meestal sets van rond de 300 dollar minimaal voorbij komen.

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Thanks :) Ja het is wel de bedoeling dat hij nu gespoten gaat worden, moet alleen nog even kijken wanneer.

En ik ben er nog niet over uit welke kleur, gewoon zwart laten of toch een andere kleur geven. Met de vorige Impala had ik het idee om hem blauw te spuiten, maar dat gaat nu niet meer goed samen met het groene interieur vrees ik :P Mooie frisse kleur groen lijkt me misschien ook wel wat.

Last.fm

• Mrs Redhair
quote:
_Ernst_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:19:
Mooie frisse kleur groen lijkt me misschien ook wel wat.
Daar weet H-P alles van :P

H-P :w je weet hopelijk nog wel wie ik ben ( ex Firebird rijder )

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 14-03-2015 09:29 (90%)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ja hoor :) En mooi groen zou idd niet misstaan bij je interieur.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Toch niet hout of pur, maar metaal. Om de bolling van de trim constant te krijgen/houden leek het me handig om een strip uit een buis (±75mm dia) te slijpen. Mooi stukje recycling kunnen toepassen, want de uitlaat die ooit onder de auto zat heb ik daarvoor kunnen gebruiken.
Met de shrinker/stretcher, hamers en zandzakken heb ik 'm uiteindelijk goed in vorm kunnen krijgen. Nu nog een bevestiging eraan lassen en dan kan alles gespoten of bekleed worden.

Veel teveel tijd aan besteed inmiddels, maar zo gaat 't soms :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Na wat berekeningen en overleg gaat er hoogstwaarschijnlijk een Jeep Cherokee 3.7 V6 uit 2002 komen.
Vriendin was gelijk enthousiast (handig) en nu dus op jacht.

Ondertussen aan het inlezen waar ik allemaal op moet letten tijdens onze occasionjacht.

Hopelijk binnenkort de aanwinst 8)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs Redhair
Let in ieder geval op olielekkage. Ik zeg niet dat alle amerikanen lekkken, maar het zijn er wel een hoop. Grote boosdoener is vaak de afdichting achterzijde van de krukas. Tussen bak en motor in dus.

Een beetje zweten mag, dat is niets ernstig, maar als er druppels onder hangen, inclusief een olieplek op straat, is het foute boel.

Dat kost niet zo veel als je het zelf kan, die afdichting is helemaal niet duur. Maar kan je dit niet zelf, dan is het best een dure grap.

Succes met de zoektocht. :)

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 02-06-2015 09:39 (45%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Thnx :)
Komt op t lijstje met te checken dingen:
- Aircopomp
- Gasveren raam/motorkap
- 4wd/2wd schakelen
- fuseekogels

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs Redhair
Vraag ook of je het APK rapport mag inzien. Eventuele aandachtpunten staan daar misschien in. Liever nog een afspraak regelen bij een APK staion dat je even langskomt tijdens de proefrit. Of als je het helemaal goed wilt doen een aankoopkeuring bij de ANWB..

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 02-06-2015 14:23 (56%)

• Screamer2003
een kleine update over mijn mercury.
luchtbalgen zijn weer aardig slecht aan het worden en nu is dus de kogel door de kerk.....GET RID OF AIRSUSPENSION :9

nieuwe schokbrekers + veren besteld van MONROE. wat voor de mercs best goed bekend staat betreft levensduur en betrouwbaarheid.
plus het idee dat mijn compressor ook al 20 jaar is en als die het begeeft.........kan ik dus helemaal niet meer rijden.....doe ik het toch rijd ik alles aan bonken.

situatie zoals het er nu voor staat.

de mercury trof ik na mijn nachtdienst zo aan. kont omlaag en weigerde hem te liften. dus krik er onder en helpen. gelukkig kwam die weer normaal op zijn pootjes terecht.
ook tijdens het rijden voel ik de merc nu zwabberen. rijcomfort is dus echt afhankelijk van een proper ophanging :+

achterwiel(en) diep in de wielkast. gelukkig afgelopen keer voor banden naar 225 ipv 245 gegaan. dus de band komt niet tegen de rand aan.

en dit is het ''upgrade'' setje.

a.s donderdag monteer ik ze eronder. dus de how to en auw auw zal ik dus ook posten op T.net :P

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-01 21:42

Damic

Afwezig soms

Toepasselijk muziekje :p

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Oogje
  • Niet online
quote:
Redhawk schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:19:
Vraag ook of je het APK rapport mag inzien. Eventuele aandachtpunten staan daar misschien in. Liever nog een afspraak regelen bij een APK staion dat je even langskomt tijdens de proefrit. Of als je het helemaal goed wilt doen een aankoopkeuring bij de ANWB..
Kogel door de kerk, 2004 model met 110k op de teller is aangeschaft 8)

Pics volgen tzt wel.

• Mrs Redhair
Gefeliciteerd met je wagen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Vandaag weer naar de jaarlijkse USA meeting in Wintelre geweest :) Ondanks het slechte weer (paar keer flink wat regen gehad) viel de opkomst toch niet tegen en was er nog genoeg leuks te zien.

Dit jaar ook maar weer eens de moeite genomen om een paar foto's te schieten:

Last.fm

• Mrs Redhair
Ik heb nog steeds spijt dat ik die 71er Firebird heb verkocht. 8)7 |:(

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 22-06-2015 16:27 (33%)

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Rustig hier!

Ik zal de stilte maar even doorbreken met wat Impala plaatjes :P Tijdje geleden de achterste rechter wielrand aangepakt (welke het meest krokant was) en voorzien van nieuw plaatwerk:

Tijdelijk in de epoxyprimer gezet totdat het tijd wordt om hem te spuiten. Zo wil ik de komende tijd nog een aantal zaken aanpakken (andere wielkastranden en nog een paar plekken op de deuren).

Verder een paar weken geleden bezig geweest met de binnenkant. Ik wilde de voorbank een stukje verder naar achteren plaatsen zodat het net iets lekkerder zou zitten. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om het tapijt eruit te halen met het idee dit schoon te maken, maar dat viel toch wat tegen. Bleek toch iets ranziger te zijn dan ik dacht :X

Schoonmaken ging hem echt niet worden, dus maar een nieuw molded tapijtje over laten komen uit de States. Viel niet tegen, vrij goede pasvorm!

Oud vs nieuw:

En na wat passen en meten en op maat snijden:

Last.fm

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 10:00

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
Redhawk schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:26:
Ik heb nog steeds spijt dat ik die 71er Firebird heb verkocht. 8)7 |:(

[afbeelding]
Doodzonde inderdaad. Dat was een erg leuk project om te volgen, en wat een verhaal ook.. Je eigen Firebird strippen en toen kwam je ineens een Formula 455 tegen op een sloperij oid? * Destruction kan zich vaag zoiets herinneren....

Maarja, als je alles van te voren weet..

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
quote:
_Ernst_ schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:24:
Rustig hier!

Ik zal de stilte maar even doorbreken met wat Impala plaatjes :P Tijdje geleden de achterste rechter wielrand aangepakt (welke het meest krokant was) en voorzien van nieuw plaatwerk:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Tijdelijk in de epoxyprimer gezet totdat het tijd wordt om hem te spuiten. Zo wil ik de komende tijd nog een aantal zaken aanpakken (andere wielkastranden en nog een paar plekken op de deuren).

Verder een paar weken geleden bezig geweest met de binnenkant. Ik wilde de voorbank een stukje verder naar achteren plaatsen zodat het net iets lekkerder zou zitten. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om het tapijt eruit te halen met het idee dit schoon te maken, maar dat viel toch wat tegen. Bleek toch iets ranziger te zijn dan ik dacht :X

Schoonmaken ging hem echt niet worden, dus maar een nieuw molded tapijtje over laten komen uit de States. Viel niet tegen, vrij goede pasvorm!

Oud vs nieuw:
[afbeelding]

[afbeelding]

En na wat passen en meten en op maat snijden:

[afbeelding]
Je gaat ook lekker door man :) Waar heb je 't tapijt besteld? Komt ie ook mooi hoog tegen de firewall?
Ik heb er ook een nieuew in maar ben er niet tevreden over, vind 'm vooraan te kort en ook achteraan komt 'ie niet tot onder de achterbank...

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Besteld bij Rockauto, tapijtje van ACC in de kleur Willow Green :) Koste 141 euro (inclusief shipping en taxes helaas bijna het dubbele, maar oke...) en de pasvorm viel me niet tegen! Middagje klussen en het lag er mooi passend in, zowel voor als achter.

Ik zal van het weekend nog wel een paar foto's maken van de voorkant.

Last.fm

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

quote:
Oogje schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:40:
Na wat berekeningen en overleg gaat er hoogstwaarschijnlijk een Jeep Cherokee 3.7 V6 uit 2002 komen.
Vriendin was gelijk enthousiast (handig) en nu dus op jacht.

Ondertussen aan het inlezen waar ik allemaal op moet letten tijdens onze occasionjacht.

Hopelijk binnenkort de aanwinst 8)
We hebben een ruim half jaar in zo'n ding gereden (2005 limited foto staat hier nog wel ergens in het topic denk ik) maar kan eigenlijk van alles niks, niet comfortabel, niet snel, veel herrie, kan amper een bocht om en is alleen offroad leuk eigenlijk, wat dus nergens kan in NL. Het ding gelukkig met winst kunnen verkopen. :o

Of een grand cherokee nemen en iig wat comfort krijgen of een geheel andere auto is mijn advies. :) Tijdens de proefrit lijkt het heel wat maar zo gauw je een keer een uur erin zit wordt het snel minder, tenzij je een auto puur voor de show prima vind dan voldoet ie prima. :P

[Edit]Flagg in "Alles wat rijdt, from the USA.. deel 5!"

Die dus.

Flagg wijzigde deze reactie 10-09-2015 21:25 (4%)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Oogje
  • Niet online
Meningen verschillen zullen we maar zeggen, na 3000 km bevalt de auto nog steeds prima. Het is een 2004 Extreme Sport geworden.

Bochten heb ik mn leasebak voor....cruisen de Jeep.
Heb geinvesteerd in nieuwe schokbrekers/veren van OME, auto staat nu 7 cm hoger.
Maar comfort is ook flink omhoog gegaan hiermee.

En offroad kan prima, is ook best leuk ;)

Trouwens...rij jij nog motor ouw mfert?

edit: nog met standaard vering/hoogte:

Oogje wijzigde deze reactie 10-09-2015 21:44 (26%)

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

quote:
Oogje schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:40:
Meningen verschillen zullen we maar zeggen, na 3000 km bevalt de auto nog steeds prima. Het is een 2004 Extreme Sport geworden.

Bochten heb ik mn leasebak voor....cruisen de Jeep.
Heb geinvesteerd in nieuwe schokbrekers/veren van OME, auto staat nu 7 cm hoger.
Maar comfort is ook flink omhoog gegaan hiermee.

En offroad kan prima, is ook best leuk ;)

Trouwens...rij jij nog motor ouw mfert?

edit: nog met standaard vering/hoogte:

[afbeelding]
Als ie er idd offroad mee wil gaan is tie echt prima en neem je de rest voor lief, hij is ook echt niet heel verschrikkelijk ofzo, maar buiten het terrein is het eigenlijk vlees noch vis.

Lol heb vorig jaar de motor verkocht, ben uiteindelijk geeindigd met een Goldwing :+ , maar kreeg genoeg van iedere keer het pak aan te moeten trekken dus nu maar een MG TF gekocht, veel eerder moeten doen, je stapt makkelijk ff in om even ergens naartoe te gaan zonder dat je op plaats van bestemming weer met zo'n lomp pak zit te worstelen.

Maar ik wil nog wel een keer een 1st gen yamaha vmax hebben, komt nog eel een keertje. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Mrs Redhair
quote:
Destruction schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 01:08:
[...]

Doodzonde inderdaad. Dat was een erg leuk project om te volgen, en wat een verhaal ook.. Je eigen Firebird strippen en toen kwam je ineens een Formula 455 tegen op een sloperij oid? * Destruction kan zich vaag zoiets herinneren....

Maarja, als je alles van te voren weet..
Klopt ja, die donor was de Formula 455 van een sloperij. Wel ging het chassis van deze onder mijn Firebird en werden de voorschermen met louvres ook overgezet. Ook het witte interieur is overgenomen.
Het resultaat is bekend. :)

En iemand met geld teveel.
:9~

De basis is gewoon een 2015 Chevy Camaro Z28, maar wel met een Pontiac specs motor. :) Zelfs de kleur van het motorblok klopt. :) 455 cui V8.
http://www.motorauthority.com/news/1080181_lingenfelters-production-pontiac-trans-am-inspired-lta-camaro-debuts

Aan het dashboard is niets veranderd en lijkt meer op dat van de Camaro/ Firebirds uit eind jaren 60

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 12-09-2015 14:43 (37%)

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

quote:
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 00:36:
[...]

Je gaat ook lekker door man :) Waar heb je 't tapijt besteld? Komt ie ook mooi hoog tegen de firewall?
Ik heb er ook een nieuew in maar ben er niet tevreden over, vind 'm vooraan te kort en ook achteraan komt 'ie niet tot onder de achterbank...
Even een paar foto's gemaakt.

Achter zou hij aan beide kanten net een cm of 2 langer mogen zijn, maar dat is minimaal. Verder wel ruim voldoende lengte om onder de bank uit te komen en aan de zijkanten mooi onder het kunststof verder te lopen.

Aan de voorkant komt het precies tot aan de onderkant van het isolatiemateriaal tegen de firewall. Bij de kunststof kap bij de pedalen had ie ook net een cm langer mogen zijn zodat hij daar helemaal onder zou vallen. Maar verder eveneens overal lang genoeg (zijkanten en stuk boven de transmissie).

Last.fm

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Zie wel dat de jouwe beter past dan die van mij. Misschien dat ik alsnog 'ns een nieuwe bestel. De mijne stopt al thv die middelste schroef in de sil plate achteraan..

• pretpik
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10:27
Morgen ga ik kijken naar een 2005 model Cadillac STS, een 3.6 V6. Omdat dit model maar mondjesmaat in Europa is verkocht kan ik hier weinig over vinden. Op welke aandachtspunten moet ik letten? Het betreft een EU spec.

pretpik wijzigde deze reactie 09-10-2015 16:01 (6%)

PSN: pretpikkie

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Wat ik ergens een keer las is dat het bij die V6'en een dure/lastige klus is om dingen als de koppakking te vervangen. Dit in verband met de 3 distributiekettingen. Dus wellicht op letten dat dit allemaal in orde is.

Wel leuk zo'n STS, succes met de zoektocht/aankoop :)

Last.fm

• Screamer2003
jij met de impala, ik met de mercury :9

momenteel ga ik met het grootst mogelijke formaat dat toegelaten is op de merc rijden. achter 255/75/R16 en voor 235/75/R16.
Nu heb ik nog een beetje een hot-rod feeling maar komende week komen de voorbanden er ook onder.
(eerst even diverse dingen aan het front aangepakt)

voor straks ook van het merk Genneral Grabbers.

• DopdeDouwer
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
lekkere sloffen

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dat smeekt om een verlaging! Al slijp je een ring van de veren af, dat ding moet lager. :D

• Screamer2003
quote:
max schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:44:
Dat smeekt om een verlaging! Al slijp je een ring van de veren af, dat ding moet lager. :D
en ik heb juist alle moeite gedaan om dat ding weer hoger te krijgen :+

• pretpik
quote:
_Ernst_ schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:29:
Wat ik ergens een keer las is dat het bij die V6'en een dure/lastige klus is om dingen als de koppakking te vervangen. Dit in verband met de 3 distributiekettingen. Dus wellicht op letten dat dit allemaal in orde is.

Wel leuk zo'n STS, succes met de zoektocht/aankoop :)
Bedankt voor de tip, ik hoop echter dat ik deze bij aanschaf niet direct hoef te vervangen. Vandaag bij 2 modellen gekeken. Ik heb nog nooit Amerikaans gereden maar wat een auto! Ik ben dit type auto nu serieus aan het overwegen. Echter wil ik gewoon weten wat de pijnpunten zijn en of dit een betrouwbare auto is. Ik heb totaal geen ervaring met GM of Amerikaanse auto's. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft :) .

• Mrs Redhair
quote:
Screamer2003 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Juist, de enige goede keuze in dit drempelgekke land :)

• Oogje
  • Niet online
quote:
Screamer2003 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Met een 255/75 achter kom je ook niet weg met verlagen denk ik.

• Screamer2003
vandaag voor ook General Grabbers laten plaatsen.
nu rondom dus 4 nieuwe banden van hetzelfde merk

links voor loopt de band alleen tegen het binnenscherm aan. dus komende week dat even aanpakken.

hier dus het oude situatie. (195/60/R16 voor en 205/60/R16 achter)

Hier de nieuwe situatie. (235/75/R16 voor en 255/75/R16 achter)

en dan twee foto's van het totaal plaatje.

• Mrs Redhair
Mooi hoor.

Dik rubber :Y

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
patrickkoning schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:17:
[...]
Bedankt voor de tip, ik hoop echter dat ik deze bij aanschaf niet direct hoef te vervangen. Vandaag bij 2 modellen gekeken. Ik heb nog nooit Amerikaans gereden maar wat een auto! Ik ben dit type auto nu serieus aan het overwegen. Echter wil ik gewoon weten wat de pijnpunten zijn en of dit een betrouwbare auto is. Ik heb totaal geen ervaring met GM of Amerikaanse auto's. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft :) .
Gewoon berijden als een Amerikaan en dan zijn ze erg betrouwbaar. Problemen met koppakkingen, automaat e.d. komen vooral door er on-Amerikaans mee te gaan rijden. Rustig op temperatuur brengen en niet flink op het gaspedaal als alles nog koud is.

• Hkuit
  • Laatst online: 21-01 19:25
quote:
Screamer2003 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:33:
vandaag voor ook General Grabbers laten plaatsen.
nu rondom dus 4 nieuwe banden van hetzelfde merk

links voor loopt de band alleen tegen het binnenscherm aan. dus komende week dat even aanpakken.

hier dus het oude situatie. (195/60/R16 voor en 205/60/R16 achter)
[afbeelding]
[afbeelding]

Hier de nieuwe situatie. (235/75/R16 voor en 255/75/R16 achter)
[afbeelding]
[afbeelding]

en dan twee foto's van het totaal plaatje.
[afbeelding]
[afbeelding]
Best mooi, maar die rare constructie voorop vind ik echt niks. Het ziet er m.i. niet stoer uit en het geeft extra letsel als jij iemand aanrijdt...

• pretpik
quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:46:
[...]

Gewoon berijden als een Amerikaan en dan zijn ze erg betrouwbaar. Problemen met koppakkingen, automaat e.d. komen vooral door er on-Amerikaans mee te gaan rijden. Rustig op temperatuur brengen en niet flink op het gaspedaal als alles nog koud is.
Ik heb hem gekocht! Het is een origineel Europees geleverde Cadillac STS 3.6 geworden. Er zaten wel wat kleine dingen aan wat mij niet zinde maar dit was geen enkel probleem voor de verkoper en zal dan ook worden verholpen. Wanneer hij daadwerkelijk voor de deur staat meld ik me hier weer.

Stond tijdens de proefrit wel zonder benzine :Y)

pretpik wijzigde deze reactie 18-10-2015 16:04 (6%)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat is een auto die ikzelf nog graag zou hebben gehad. Helaas rijd ik zelf niet zoveel auto meer en moet ik rekening houden met mijn vrouw, dus staat er nu nog maar zo'n koekblik op de oprit. Het is helaas niet anders.

• Reinier
  • Nu online
quote:
Hkuit schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:03:
[...]

Best mooi, maar die rare constructie voorop vind ik echt niks. Het ziet er m.i. niet stoer uit en het geeft extra letsel als jij iemand aanrijdt...
Mee eens. Is dat eigenlijk toegestaan?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Reinier schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:56:
[...]
Mee eens. Is dat eigenlijk toegestaan?
We hebben deze Bullbar al eens eerder besproken in dit topic, de link die destijds is geplaatst naar de overheid info is echter niet meer geldig. Hierbij een nieuwe werkende met wat de overheid er over heeft afgesproken; https://www.rijksoverheid...euwe-regelgeving-bullbars

Om het gebruik van bullbars in te dammen, heeft de EU een aantal jaren geleden de regels aangescherpt. Kort samengevat komen deze er op neer dat een voertuig met bullbar niet méér letsel mag veroorzaken dan een voertuig zonder bullbar. De nieuwe regels beperken zich echter tot personen- en bedrijfsauto’s tot 3.500 kg. Voor voertuigen uit deze categorie van na 1 januari 2009 is een bullbar alleen nog toegestaan als deze is voorzien van een EG-keurmerk.

Ik neem aan dat de auto jaarlijks door de APK komt, of het moet zijn dat de bar voor keuring van de auto wordt verwijderd misschien? Screamer2003 kan het zeggen?

• Reinier
  • Nu online
Oh ok. Maareh, "niet meer letsel" gaat niet op denk ik. Het ziet er wel cool uit maar het nut ontgaat me.
Die banden zijn wel erg cool :D

• Screamer2003
De RAM blijft er bij elke keuring gewoon er op zitten. Wel kijken ze naar een paar punten van de ram.
* of er niet overmatig roestvorming op zit,
*Bevestiging moet in orde zijn,
*Geen overmatig schade zodat er gevaarlijke of scherpe delen ontstaan.

En zoek op google maar naar Ford Crown Police Interceptor. Dit is een officieel go-rhino die daar door de politie gebruikt word.
In nederland minder extreem en als enige functie bedoeld voor butsen door trekhaken tegen te gaan :*)

• Hkuit
quote:
Screamer2003 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 05:57:
De RAM blijft er bij elke keuring gewoon er op zitten. Wel kijken ze naar een paar punten van de ram.
* of er niet overmatig roestvorming op zit,
*Bevestiging moet in orde zijn,
*Geen overmatig schade zodat er gevaarlijke of scherpe delen ontstaan.

En zoek op google maar naar Ford Crown Police Interceptor. Dit is een officieel go-rhino die daar door de politie gebruikt word.
In nederland minder extreem en als enige functie bedoeld voor butsen door trekhaken tegen te gaan :*)
je schrijft het zelf al: "...die daar door de politie gebruikt wordt".
Daar, dat is het land waar moeders hun kinderen met een Hummer naar school brengen, ondermeer omdat die dan veilig zijn bij aanrijdingen. Dat de rest van de wereld niet veilig is als ze door een Hummer worden geraakt, dat vergeten ze dan even.

Je moet het natuurlijk zelf weten, ik vind het een raar ding zo voorop je auto.

• Screamer2003
quote:
Hkuit schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

je schrijft het zelf al: "...die daar door de politie gebruikt wordt".
Daar, dat is het land waar moeders hun kinderen met een Hummer naar school brengen, ondermeer omdat die dan veilig zijn bij aanrijdingen. Dat de rest van de wereld niet veilig is als ze door een Hummer worden geraakt, dat vergeten ze dan even.

Je moet het natuurlijk zelf weten, ik vind het een raar ding zo voorop je auto.
De hummer heeft plaatsgemaakt voor de prius.

• Hkuit
quote:
Screamer2003 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:42:
[...]

De hummer heeft plaatsgemaakt voor de prius.
:? ??
wat bedoel je? Had jij een Hummer, en nu een Prius?
Of is in de VS nu de Prius de favoriete auto om de kinderen mee naar school te brengen? Dat zou mij erg blij maken...!

• Screamer2003
quote:
Hkuit schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:37:
[...]

:? ??
wat bedoel je? Had jij een Hummer, en nu een Prius?
Of is in de VS nu de Prius de favoriete auto om de kinderen mee naar school te brengen? Dat zou mij erg blij maken...!
tegenwoordig rijd de gewone amerikaan ook nagenoeg geen hummer meer. de H3 raken ze ook nagenoeg aan de straatstenen niet meer kwijt.
maar het ligt natuurlijk ook er aan waar je bent in amerika. zuidelijker staten heb je nog de ''grote'' wagens, terwijl het richting californie en ook noordelijker meer europees en aziaten ziet.
Toyota Prius is er altijd nog DE hybride auto.

maar wat verschilt het nou met europa en amerika als het gaat om kinderen naar school te brengen?
ook ''onze' moeders brengen de kroost met de auto naar school. ook vaak genoeg een dikke audi, mercedes en zelfs een porsche suv's gezien die stoppen bij de scholen om hun kinderen er uit en in te laten stappen.

wel is het in amerika wat betreft kinderen naar school brengen beter geregeld als hier in nederland.
daar heb je gewoon een apparte rijstrook en pas de laatste auto (en niet eerder) laten de kinderen uitstappen en rijd meteen weer door om vervolgens de volgende auto de zelfde te laten doen. daarbij komt er zijn ouders/leeraren aangewezen die het jonger kroost toezicht houden dat de kinderen meteen op het schoolerf gaan en daar blijven ze ook in de pauzes tot het einde van de schooldag in zicht is.

in nederland daartegen is het meer zet je kind af, en pappa en mamma kunnen werken. dat de kinderen in de pauzes van schoolerf afgaan en de stad in gaan zwerven boeit hun niet.

on-topic.
ergens krijg ik alleen het idee dat alles, maar dan ook alles van amerikaanse bodem iets is dat je niet mag. al zou het een kleine autotje zijn met een gigantisch dik matras op de motorkap.
het is amerikaans dus persé onveilig.

ik ben wel met je eens dat de ram niet voetganger/fietser veilig is.
maar.... ik ben daartegen ook niet iemand die zijn verstand op nul zet en plankgas gaat trappen alleen omdat er zo een dikke ram op zit.
voorzichtig rijden, vooruit kijken. desnoods ''stoppen'' als ik het niet vertrouw.
als ik zie dat een voetganger twijfelt om over te steken ga ik het niet opzoeken door genadenloos maar door te rijden. ik zoek eerst oogcontact met de voetganger/fietser
en beetje verkeersinzicht en meedenken mag bij een fietser/voetganger ook wel verwacht worden....toch?

waarom niet een extra topic openen jegens de fietsers waar de overheid ze vrij verklaard heeft dat controlle op mobiel gebruik tijdens het fietsen/verkeersdeelname niet te controlleren valt en dus maar gedoogd word dat een fietser zijn gedachten aan het mobiel apparaatje houd?

• ibfranky
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:50
Ik zal mijn amerikaan ook eens posten. Jeep Wrangler YJ 4.0 High Output van 1994.
Ik heb hem sinds februari en we hebben dit jaar toch al heel wat leuke toertjes gemaakt! Bij voorkeur open natuurlijk. Achterin staat men daily leaseauto.

(Klikbaar)

• Screamer2003
quote:
ibfranky schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:56:
Ik zal mijn amerikaan ook eens posten. Jeep Wrangler YJ 4.0 High Output van 1994.
Ik heb hem sinds februari en we hebben dit jaar toch al heel wat leuke toertjes gemaakt! Bij voorkeur open natuurlijk. Achterin staat men daily leaseauto.

[afbeelding]
(Klikbaar)
altijd leuk gevonden die wranglers _/-\o_
en zo te zien nog redelijk orgineel.
enige wat ik mij afvraag als je zonder deuren rijd, doet de politie daar niet moeilijk over? niet persé om de deuren meer om de ontbrekende spiegels.
verder een mooie combi van zwart en rood.

heb je trouwens de selec of comand trac bak tussen zitten, dus 2WD/4X4 Hi/4x4 Full-time/Neutral/4X4-Lo voor selec trac. en de comand trac 2WD/4x4-Hi/Neutral/4x4-Lo ?

• ibfranky
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:50
Spiegels kunnen inderdaad wel een issue zijn , gelukkig nog geen last van gehad. Om deze reden doe ik bij langere ritten wel de deuren erin. Ondertussen ben ik ook nog op zoek naar halve deuren, zodat ik toch open kan rijden met spiegels.
Andere optie is een spiegel in de stijl van de CJ5/7 met bevestigingen aan het raamscharnier.

Tegen de lente zal dit opgelost zijn :).

Tussenbak is een Command Trac.

ibfranky wijzigde deze reactie 20-10-2015 12:40 (4%)

• Hkuit
quote:
Screamer2003 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:38:
[...]
tegenwoordig rijd de gewone amerikaan ook nagenoeg geen hummer meer. de H3 raken ze ook nagenoeg aan de straatstenen niet meer kwijt.
Oké, bedankt voor je toelichting. Het is 4 jaar geleden dat ik in Amerika was en toen heb ik ook niet echt opgelet hoeveel Hummers ik zag. Ik had alleen gelezen dat een moeder met schoolgaande kinderen dat argument aanhaalde om een Hummer te kopen.
quote:
on-topic.
ergens krijg ik alleen het idee dat alles, maar dan ook alles van amerikaanse bodem iets is dat je niet mag. al zou het een kleine autotje zijn met een gigantisch dik matras op de motorkap.
het is amerikaans dus persé onveilig.
Dat is grappig, want dat schrijf ik nergens; Je projecteert een mening op mij.
Ik erger me aan 'te grote auto's', bijvoorbeeld de enorme Amerikaanse pickup trucks die nu in Nederland in de mode lijken te zijn. In Amerika zijn ze al groot, maar daar is veel ruimte; hier in Nederland vind ik het echt ondingen. Bovendien staan ze haaks op mijn idee van duurzaamheid; ik vind dat je in deze tijd niet met een auto gaat rijden die 1 op 4 rijdt, ook al betaal je de brandstof zelf. Ik erger me ook aan de door jou genoemde Audi Q7, Porsche Cayenne enz., die door rijke huismoeders worden gebruikt om de kinderen naar school te brengen.
Jouw wat oudere Amerikaan vind ik overigens best aardig, onder andere omdat ik lang geleden in Amerika heb gewoond; oudere Amerikanen herinneren me daaraan. Maar dan liefst zonder dat ding voorop...
En sommige Amerikaanse auto's vind ik erg mooi, zoals de Tesla model S, maar ook de Cadillac Seville van vroeger.

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21-01 16:46
meeste van die pick ups rijden op gas en dat is milieuvriendelijker dan benzine. En ze rijden echt niet 1 op 4. F150 met V8 kan op gas zeker 1 op 7-8 halen.

• Screamer2003
quote:
Hkuit schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:25:
[...]

Oké, bedankt voor je toelichting. Het is 4 jaar geleden dat ik in Amerika was en toen heb ik ook niet echt opgelet hoeveel Hummers ik zag. Ik had alleen gelezen dat een moeder met schoolgaande kinderen dat argument aanhaalde om een Hummer te kopen.

[...]

Dat is grappig, want dat schrijf ik nergens; Je projecteert een mening op mij.
Ik erger me aan 'te grote auto's', bijvoorbeeld de enorme Amerikaanse pickup trucks die nu in Nederland in de mode lijken te zijn. In Amerika zijn ze al groot, maar daar is veel ruimte; hier in Nederland vind ik het echt ondingen. Bovendien staan ze haaks op mijn idee van duurzaamheid; ik vind dat je in deze tijd niet met een auto gaat rijden die 1 op 4 rijdt, ook al betaal je de brandstof zelf. Ik erger me ook aan de door jou genoemde Audi Q7, Porsche Cayenne enz., die door rijke huismoeders worden gebruikt om de kinderen naar school te brengen.
Jouw wat oudere Amerikaan vind ik overigens best aardig, onder andere omdat ik lang geleden in Amerika heb gewoond; oudere Amerikanen herinneren me daaraan. Maar dan liefst zonder dat ding voorop...
En sommige Amerikaanse auto's vind ik erg mooi, zoals de Tesla model S, maar ook de Cadillac Seville van vroeger.
die ram zit er nu eenmaal op, maar eraf gaat die zeker niet. men kan het haten of mooi vinden.
maar je ergeren aan mensen die wel het geld ervoor over hebben om groter rijden doet al zeker 60% van de nederlanders.
maar dit lijkt meer op ongunst dan op ergeren.
tuurlijk, ik tank ca 150 liter bij een nagenoeg lege tank. maar daartegen rijd ik er ook een kleine 3 weken zo niet soms langer mee.
en sorry als ik een vooroordeel had maar met de reactie's ervoor kreeg ik het indruk van namelijk.
quote:
Dirk33 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:32:
meeste van die pick ups rijden op gas en dat is milieuvriendelijker dan benzine. En ze rijden echt niet 1 op 4. F150 met V8 kan op gas zeker 1 op 7-8 halen.
eens, bij goed doortrappen (lees duitse autobahn) wil het verbruik ergelijk hoog te worden en gaat dan wel richting de 1:5
maar bij gewoon rustig rijden zoals het hoort met zo een slagschip haal ik ook 1:9 a 1:10 bij woon/werk verkeer en op de echte lange afstanden met cruise aan naar een mooie 1:13.

de meeste denken dat een amerikaan nog een oude techniek hebben en met een carburateur lopen te spelen. ja die dingen lusten toen wel een slok.

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21-01 16:46
Die pick ups zijn ook echt handig voor veel dingen. Kunnen gruwelijk veel trekken, veel meer dan is toegestaan bij een personen/grijskenteken wagen. Volgens mij kan zo'n grote pick up iets van 5000 kilo hebben? En met 5 man comfortabel op vakantie, en dan ook nog ruimte voor alle bagage die je zou willen.

En als je achterwielaandrijving aanzet + diff lock zijn het ook prachtige speeltjes :)

• Oogje
  • Niet online
quote:
ibfranky schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:56:

[afbeelding]
(Klikbaar)
_/-\o_

Ooit wil ik ook nog een Wrangler.

• Mrs Redhair
quote:
Dirk33 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:56:

En als je achterwielaandrijving aanzet + diff lock zijn het ook prachtige speeltjes :)
Achterwielaandrijving plus *limited slip differential plus een 6,6 liter V8. _/-\o_ Dat was mijn Pontiac Firebird uit 1971.

* Geeft bij volgas optrekken een starre as. Bij langzame snelheden geeft het de boel vrij zodat het een gewone diff wordt.

Uitkijken op thermoplast oversteekplaatsen, deze kunnen glad zijn en dan breekt je achterkant geheid uit. >:) En pas gas geven na een bocht totdat je stuur weer recht staat. :)

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 21-10-2015 17:31 (31%)

• pretpik
Hierbij zoals beloofd mijn 'nieuwe' auto. Er zijn nog wel wat dingetjes die de garage zou oplossen maar nog niet heeft gedaan. Deze vergeet je meteen weer wanneer je met de auto gaat rijden. Wat een fijn apparaat! :) . Ook wat deukjes, roestplekjes op de motorkap en krasjes her en der maar dat ga ik van het voorjaar fiksen. Ohja en ik kan wel een photoshopcursus gebruiken.

pretpik wijzigde deze reactie 05-11-2015 15:58 (4%)

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Vet hoor! Zal wel heerlijk comfortabel rijden denk ik zo :)

Zijn dit after market achterlichten of is het origineel?

Last.fm

• pretpik
Orginele achterlichten voor de EU versie. In de US zijn ze erg gewild want daar zitten standaard rode op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baroe
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09-04-2019
Goeiedag!

Ik zou graag een Chevrolet Suburban 1984-1990 willen kopen.
Echter, mijn kennis m.b.t. deze auto's is nihil.

Waar moet ik zoal op letten bij aanschaf? Zijn er handelaren/dealers die men kan aanraden? of juist niet?.

De auto zal geen daily driver zijn.

groetjes.

• candyman
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 08-01 12:53
quote:
Baroe schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:46:
Goeiedag!

Ik zou graag een Chevrolet Suburban 1984-1990 willen kopen.
Echter, mijn kennis m.b.t. deze auto's is nihil.

Waar moet ik zoal op letten bij aanschaf? Zijn er handelaren/dealers die men kan aanraden? of juist niet?.

De auto zal geen daily driver zijn.

groetjes.
Het grootste probleem is meestal roest.
Verder kan ik je aanraden om te kijken of de motor stil ligt als hij stationair draait.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:25
Een Amerikaanse auto topic!

Ik rijd een Cadillac CTS uit 2006 :+
Zijn er meer tweakers met een Amerikaan?

Wishlist:
Dodge Challenger
CTS 2008+
Mustang

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True