Alles wat rijdt, from the USA.. deel 5! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste
Acties:
  • 196.461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

TiMMieJ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:40:
[...]

Absoluut! Maar de CBR is voor mij een goede 2e. Zo jammer dat die Harley blokken niet circuit vriendelijk zijn :(.

@KW Buell is naar mijn idee de mooiste motor die ze in de states gemaakt hebben.
Waarom is z'n Rotax dan geen optie of zijn die daar ook niet zo geschikt voor?
Z'n Aprilia RSV Mille heeft ook een Rotax blok, lijkt me dat die er wel voor geschikt is en is dat niet toevallig een broertje van?

-edit-
zie dat z'n 1125 er een stuk anders uit ziet, dacht dat dat ook een Lightning variant was.

Waar denk je nu aan?
KTM (super) duke oid of geen streetfighter?

[ Voor 13% gewijzigd door GoldenSample op 28-06-2010 00:52 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Motorkapverbouwing:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_0469.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_0479.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/IMG_0480.jpg

De bedoeling is dus om een functionele cowl hood te verkrijgen.
Ik had er een kunnen kopen natuurlijk, maar de beschikbare metalen versies was ik qua vorm niet zo over te spreken. Te recht en te lomp. Ik wil 'm wel enigszins subtiel houden, al valt het natuurlijk wel op.
Reden is dat ik altijd merkte dat de motor 'koud' veel meer power heeft dan als 't warm is onder de kap, en vooral LPG is erg gevoelig voor warme lucht; je octaangetal gaat flink omlaag.
Daarom is het de bedoeling om hiermee pure buitenlucht aan te kunnen zuigen zonder een rioolstelsel aan te hoeven leggen onder de kap.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/chevyimpala/_MG_1146.jpg

Grootste deel is gereed nu, ik moet alleen nog ff uitdenken hoe ik 't precies ga laten aansluiten op het luchtfilter. Ik denk dat dat ook allemaal handmade gaat worden.
Verder moet ik 'm nog helemaal aflassen en strak maken natuurlijk, dus er gaat nog wel ff flink wat tijd in zitten.
Zoals je deels ziet is de auto inmiddels helemaal strak gemaakt en bij een vriend (spuiterij) in de epoxy gespoten.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Te lang gewacht met die Buick le sabre. Nu issie verkocht. :(
Achjah ik ben ook zo'n twijfelaar

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Er staan nog wel meer Le Sabre's te koop toch ?

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.66/988800001-988850000/988810001-988810100/988810006_5_8Oji.jpeg

Net ff broertje van een vriend geholpen met 't weer fatsoenlijk lopend maken van z'n Lincoln.
Loopt weer lekker, maar veel te rijk nog. FF de carb uit elkaar dus.
De auto is btw al half kaal inmiddels voor een nieuwe paintjob 8)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
@ Ernst, ik heb een vraagje!

Ik zit eraan te denken die sleuven in de motorkap dicht te maken waardoor de lucht voor de verwarming komt, maar ik zit nog even met de ruimte die er tussen de kap en de bovenzijde van dat plastic rooster eronder zit. Kan jij eens kijken of je daar vanaf de ruitenwissers nog ± een vinger tussen krijgt ? 8)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

_Ernst_

Mark It Zero!

Je bedoelt of er dan nog genoeg ruimte is om lucht door te laten?
Ruim voldoende volgens mij, ik kan er over de gehele breedte zo ongeveer een hand tussen krijgen (niet dat mijn handen nou zo groot zijn, maar ok) en de ruimte tussen rooster en kap is ook behoorlijk groot.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qWq2foeGbFcJDppxyqM5dLaj/full.jpg

Ohja, hij is vies ja :+ Blame de storm van vorige week.

[ Voor 7% gewijzigd door _Ernst_ op 21-07-2010 21:43 ]

Last.fm

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Thanks, heb ik wat aan :)

Verwijderd

vet, ik wist niet dat er zo'n topic was hier.

Zelf heb ik een Chevrolet Blazertje, omdat er nog een paar dingen aan gedaan moeten worden en omdat ik hem wat wil aanpassen heb ik er een projectje van gemaakt.
Mijn rijbewijs heb ik helaas nog niet maar daar ben ik nu hard mee bezig, kan ik in de tussentijd lekker wat sleutelen.

Er zat eerst een lier op die er provisorisch is opgezet, daarom zit er nu een groot gat in de voorbumper wat ik deels heb weg gewerkt met de kentekenplaat. Ik heb verder nog plannen met deze auto dus ik zal gaandeweg steeds meer gaan veranderen eraan, denk hierbij aan radio, voorbumper, bullbar, voorbanden maatje kleiner, roest, verfplekjes etc...

pics:

http://i32.tinypic.com/23wur8m.jpg
http://i29.tinypic.com/13z1yde.jpg
http://i32.tinypic.com/28symvk.jpg
http://i31.tinypic.com/2lad0kk.jpg

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

H-P, jij een idee waar een irritante piep vandaan kan komen uit mijn dashboard?

Al sinds ik de nieuwe Impala heb, heeft ie last van een eentonige piep (klinkt een beetje als een op hol geslagen relais) uit het dashboard als je ongeveer 80 km/u of harder rijdt.

Piep kickt spontaan in bij ±80 km/u, en veranderd vervolgens nauwelijks als je harder gaat rijden. Zakt de snelheid weer onder de ±80 dan is ie ook ineens weer weg. Het lijkt uit het dashboard aan de bijrijders zijde te komen.

Al een aantal dingen uitgesloten denk ik:
- Piep is niet afhankelijk van motorsnelheid, als ik de auto in N zet tijdens het rijden blijft de piep onveranderd aanwezig
- Bedienen van kachel, ventilator, luchtroosters, ruitenwissers, licht, radio etc heeft geen invloed op de piep
- Al een keer alle chroomstrips rond het raam afgeplakt om resonantie uit te sluiten, geen effect

Iemand ideeën?

Last.fm

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-10 15:34
Poeh da's een lastige. Dashboard uit elkaar trekken en kijken wat er nog evt aan electrische dingen in zit? (veel electronica zal hij niet hebben :P)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Heb je al schroeven gecontroleerd of alles goed vastzit en of nergens een beugeltje loszit of is afgebroken?
Kan een ellendige zoektocht zijn.

Ik weet nog met mijn Renault dat ik een kraakje in het dash had, wat iets in de deurbak bleek te zijn. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
_Ernst_ schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:22:
H-P, jij een idee waar een irritante piep vandaan kan komen uit mijn dashboard?

Al sinds ik de nieuwe Impala heb, heeft ie last van een eentonige piep (klinkt een beetje als een op hol geslagen relais) uit het dashboard als je ongeveer 80 km/u of harder rijdt.

Piep kickt spontaan in bij ±80 km/u, en veranderd vervolgens nauwelijks als je harder gaat rijden. Zakt de snelheid weer onder de ±80 dan is ie ook ineens weer weg. Het lijkt uit het dashboard aan de bijrijders zijde te komen.

Al een aantal dingen uitgesloten denk ik:
- Piep is niet afhankelijk van motorsnelheid, als ik de auto in N zet tijdens het rijden blijft de piep onveranderd aanwezig
- Bedienen van kachel, ventilator, luchtroosters, ruitenwissers, licht, radio etc heeft geen invloed op de piep
- Al een keer alle chroomstrips rond het raam afgeplakt om resonantie uit te sluiten, geen effect

Iemand ideeën?
Raar! :P

Geen idee, moet haast wel met rijwind te maken hebben zou je zeggen. Buitenspiegel? Wiellager ?
Er zit ook nog 'n speaker onder je dash, maar ik kan me niet voorstellen dat die onder bepaalde omstandigheden ook maar iets zal doen, ws. is die allang losgekoppeld.
Jammer dat je zo ver weg woont, anders was ik ff naar je toe gekomen.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:24

Bestla

Kvinne

Iemand zin om mijn Blazer te fotosoepen naar two tone rood en medium antraciet/zilver? Waarbij het zilver onder bovenkantgrillrand ( dus onderkant motorkap). komt tot op het zwart. En alles erboven dus rood

Afbeeldingslocatie: http://amcaonline.nl/homepage/show/1483842.jpg

Ik heb al verf gekocht : Rustoleum Verkeersrood Ral 3020
En het zilver/antraciet komt later op de auto, eerst alles in de rustoleum zetten. ;) Gewone metallic metaalverf met daarover blanke lak.

Dank voor diegene die er wat wat moeite in wil steken. Ik be ner zelf helemaal niet handig mee, laat staan dat ik het heb. ;)

En het zwart wat nu zichtbaar is blijft zoals het is. :) Het ziet er nog super uit en langs de wielranden is nog niets te zien wat roest betreft, dus ik laat het lekker zo.

[ Voor 33% gewijzigd door Bestla op 25-07-2010 19:01 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:48:

Zelf heb ik een Chevrolet Blazertje, omdat er nog een paar dingen aan gedaan moeten worden en omdat ik hem wat wil aanpassen heb ik er een projectje van gemaakt.
Mijn rijbewijs heb ik helaas nog niet maar daar ben ik nu hard mee bezig, kan ik in de tussentijd lekker wat sleutelen.

Er zat eerst een lier op die er provisorisch is opgezet, daarom zit er nu een groot gat in de voorbumper wat ik deels heb weg gewerkt met de kentekenplaat. Ik heb verder nog plannen met deze auto dus ik zal gaandeweg steeds meer gaan veranderen eraan, denk hierbij aan radio, voorbumper, bullbar, voorbanden maatje kleiner, roest, verfplekjes etc...

pics:

Leuk bakkie maar doe dat nu niet..
Voetgangers zullen je dankbaar zijn.

• Bestla

Bestla

Kvinne

GoldenSample schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:49:
[...]

Leuk bakkie maar doe dat nu niet..
Voetgangers zullen je dankbaar zijn.
Voetgangers en al het andere verkeer dienen goed uit te kijken als ze deelnemen aan het verkeer. Daar veranderd een bullbar meer of minder niks aan.
En in de USA rijden er heel wat rond MET. En aangezien we het hier over amerikaans rij-ijzer hebben, horen die bullbars er ook bij. Zelfs de highway patrol heeft ze op hun auto's.

@ Meganutter : Leuke Blazer man, en laat iedereen maar denken wat ze willen. Het is jouw auto en maak er wat leuks/stoers van

[ Voor 30% gewijzigd door Bestla op 25-07-2010 19:12 ]

Verwijderd

ik ben ook van plan om te gaan offroaden, lijkt me prettiger om dan minder bang te hoeven zijn om mijn lamp of gille kapot te rijden.

gaat zeker wat stoers van komen!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10 21:54

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ami 4x4's moeten gewoon bullbars hebben, anders is het óf geen ami, óf geen 4x4 :p.......

Das het enige wat ik mis van mijn amerikaan, 4x4 zodat ik een keertje door het zand kan gaan :D. zou ooit nog wel een keer zo'n wrangler willen hebben. Bescheiden 3.0 V6 erin, en dan blazen maar.

Maar leuke wagen, hoop dat je er veel plezier van hebt!

T60P Widescreen

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:12

Stewie!

Keen must die!

Zo'n wrangler's zijn leuke stadautootjes!
PS leuke blazer!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:48:

pics:

Maatje kleiner zou ik niet doen. dan kan je blijven slepen met 2 reservebanden. Beter de kont omhoog met bv verhogingsblokken. Doe niet te gek en gebruik ong 5 cm blokken.

Verwijderd

Helaas kan het niet anders, de huidige (nieuwe) voorbanden lopen aan bij het sturen, om dat te verhelpen moet ik er spacers van 4cm op gaan zetten. Daar heb ik niet zo heel erg veel trek in, ik weet dat ik dan meerdere reservebanden nodig heb maar om ze nu allemaal tegelijk te gaan verwisselen is me toch ietsje te duur.
De voorbanden gaan naar achter
De achterbanden gaat de slechtste weg en de beste als reserve.

@seesar & stewie: thx

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 15:35
@ Chevy Blazert plaats eens een grote foto van minimaal 1200 ofzo breed, die ik kan soepen?

There is no replacement for displacement!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Seesar schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:26:
Ami 4x4's moeten gewoon bullbars hebben, anders is het óf geen ami, óf geen 4x4 :p.......

Das het enige wat ik mis van mijn amerikaan, 4x4 zodat ik een keertje door het zand kan gaan :D. zou ooit nog wel een keer zo'n wrangler willen hebben. Bescheiden 3.0 V6 erin, en dan blazen maar.

Maar leuke wagen, hoop dat je er veel plezier van hebt!
Blazen inderdaad, twin turbo V6'je :9

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
_Ernst_ schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:22:
Piep kickt spontaan in bij ±80 km/u, en veranderd vervolgens nauwelijks als je harder gaat rijden. Zakt de snelheid weer onder de ±80 dan is ie ook ineens weer weg.
Km teller zelf of kabel zou ik als eerste aan denken ;)

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-10 13:45

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:33:
[...]

Blazen inderdaad, twin turbo V6'je :9
Vrrooaaarrrrp

• Bestla

Bestla

Kvinne

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:37:
@ Chevy Blazert plaats eens een grote foto van minimaal 1200 ofzo breed, die ik kan soepen?
Afbeeldingslocatie: http://i345.photobucket.com/albums/p396/TroelaJuffie/BILD0003.jpg

Alvast bedankt :)

Ff naar buiten geweest voor de foto ;)

Ral 3020 rood. Stukje boven de 'knik' Ik houd NIET de knik aan als scheiding, maar de grillhoogte als hoogtemaat.
Licht antraciet daaronder tot op de sierstrip.

[ Voor 45% gewijzigd door Bestla op 28-07-2010 19:30 ]

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

^^ Blijft een bruut ding zo lekker hoog op zijn poten :9
Clithopias schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:38:
[...]

Km teller zelf of kabel zou ik als eerste aan denken ;)
Goeie, zou opzich de 80km/u grens verklaren. Vandaag de teller en tellerkabel losgehaald en in de wd40 gezet en het asje van de teller gesmeerd. Dat mocht sowieso wel eens gebeuren, want de naald schommelde af en toe nog wel eens.
Resultaat: mooie stabiele naald, maar nog steeds de piep :+

Dus we zoeken verder!
Knightwolf schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:51:
Poeh da's een lastige. Dashboard uit elkaar trekken en kijken wat er nog evt aan electrische dingen in zit? (veel electronica zal hij niet hebben :P)
Gister nog eens uitgebreid onder het dashboard gelegen (met zaklamp en endoscoop) om te checken op loszittende schroeven/beugeltjes etc en eventuele elektronische meuq, maar niks kunnen vinden...

Vanavond ten einde raad (:+) m'n ma zo gek gekregen dat ze het stuur even ter hand wilde nemen, en een stukje snelweg te doen zodat ik tijdens het rijden wat beter en gerichter kon luisteren.
Toen eens met de stethoscoop aan het prikken gegaan, en daarmee kon ik de piep behoorlijk goed isoleren! Op zowel de parafan, motorkap en deur niks te horen, maar op het rechter zijscherm heel duidelijk :)
Dus het zijscherm maar eens nader bekeken en het binnenste spatbord losgehaald. Die was op 2 bevestigingspunten doorgeroest, dus wellicht dat dat voor resonantie zorgde. Alles weer goed vastgezet met een paar extra schroeven en vol goede moed weer een stukje gereden. Maar helaas :+ Toen nog maar eens alle naden en kieren van het zijscherm dicht geplakt met schilderstape, maar ook dat had geen enkele invloed op de wederom terugkerende piep...

Dus... ik weet het niet meer hoor :+ Wel ben ik er nu vrij zeker van dat het echt in die hoek zit, en het dus niks met km-teller, automaat of motor oid te maken heeft...

Last.fm

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Werkt je verwarmingsklep wel goed ? Daar zit een vacuumleiding op, misschien dat die los/gescheurd is waardoor je bij een bepaald vacuum (@bepaalde snelheid) begint te fluiten. Zit ook helemaal rechts, achter het (kartonnen :+) dashboardkastje.

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:08:
Werkt je verwarmingsklep wel goed ? Daar zit een vacuumleiding op, misschien dat die los/gescheurd is waardoor je bij een bepaald vacuum (@bepaalde snelheid) begint te fluiten. Zit ook helemaal rechts, achter het (kartonnen :+) dashboardkastje.
Vacuumklep onder het dashboard? Het is een Impala he, geen caprice :+

Maar nee, de vacuumklep die bij de andere Impala op het inlaat spruitstuk zat om de kachelradiateur te knijpen ontbreekt hier. Zoiezo lijkt het me dat het geen vacuumachtig iets kan zijn omdat de piep onafhankelijk van het toerental is... (piep blijft als ik de automaat in zijn vrij zet tijdens het rijden)

Last.fm

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Heb een mooie Seville uit 78 gezien voor 3500 alleen is de kilometerteller kapot dus die verkoper kan me niet zeggen hoeveel hij gelopen heeft. Is het dan wel verstandig zo'n auto aan te schaffen?

Met 2 jaar apk!!
Lpg op kenteken!Met een z.g.a.n. Impco gasinstalatie.
Gereviseerde automaatbak! net 1000 kilometer mee gereden.
Nieuwe koppakingen inclusief vlakken van de koppen,rekeningen aanwezig!
Nieuwe pakkingen tussen de uitlaatspruitstukken.
Goede uitlaat!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51

Arfman

Drome!

Bestla schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:03:
[...]

Voetgangers en al het andere verkeer dienen goed uit te kijken als ze deelnemen aan het verkeer. Daar veranderd een bullbar meer of minder niks aan.
Nee, alleen als je ze raakt is er een klein verschil.
En in de USA rijden er heel wat rond MET. En aangezien we het hier over amerikaans rij-ijzer hebben, horen die bullbars er ook bij. Zelfs de highway patrol heeft ze op hun auto's.
Met dat verschil dat we hier in Nederland zijn, de wegen een stuk smaller zijn en de meeste mensen zo'n enorme bak niet verwachten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Ach, de meeste mensen kunnen evengoed niet rijden, ongeacht of ze in een enorme amerikaan of een mini rijden. En dan maakt zo'n bullbar ook niet zoveel meer uit :p

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10 16:50

TiMMieJ

PSN: Orixez

GoldenSample schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:48:
[...]

Waarom is z'n Rotax dan geen optie of zijn die daar ook niet zo geschikt voor?
Z'n Aprilia RSV Mille heeft ook een Rotax blok, lijkt me dat die er wel voor geschikt is en is dat niet toevallig een broertje van?

-edit-
zie dat z'n 1125 er een stuk anders uit ziet, dacht dat dat ook een Lightning variant was.

Waar denk je nu aan?
KTM (super) duke oid of geen streetfighter?
Nieuw is een rotax inderdaad. Maar een 2cilinder racer vind ik dan weer minder persoonlijk. Heb er wel aan getwijfeld om zon 1125r te halen. Maar qua looks vind ik die minder als de Fireblade van 2006/7. Dus ik heb inmiddels een CBR1000rr uit 2006 gekocht. En voor het circuit een cbr600f uit 1994. Rijden super maar mis mijn dikke twin wel met het touren...

• Knightwolf
Arfman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:05:
[...]

Met dat verschil dat we hier in Nederland zijn, de wegen een stuk smaller zijn en de meeste mensen zo'n enorme bak niet verwachten.
Wat mensen 'verwachten' doet er helemaal niet toe over of je het wel of niet op je auto wil/mag/moet zetten, da's het mooie nou net :P

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 31-07-2010 16:08 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
_Ernst_ schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:08:
[...]

Vacuumklep onder het dashboard? Het is een Impala he, geen caprice :+

Maar nee, de vacuumklep die bij de andere Impala op het inlaat spruitstuk zat om de kachelradiateur te knijpen ontbreekt hier. Zoiezo lijkt het me dat het geen vacuumachtig iets kan zijn omdat de piep onafhankelijk van het toerental is... (piep blijft als ik de automaat in zijn vrij zet tijdens het rijden)
Ja, die klep is vacuumbediend. Is bij mij ook zo.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2dqrmnt.jpg

Sample'tje van m'n to be nieuwe kleurtje :9

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:52

Youk

Volvo For Life

Leuk kleurtje, gaat prachtig staan op die bak van jou.

Volvo Classic Club Belgium

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 01-11 15:35
Bestla schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:17:
[...]

[afbeelding]

Alvast bedankt :)

Ff naar buiten geweest voor de foto ;)

Ral 3020 rood. Stukje boven de 'knik' Ik houd NIET de knik aan als scheiding, maar de grillhoogte als hoogtemaat.
Licht antraciet daaronder tot op de sierstrip.
Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/4324/paintjobnoknik.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/7827/paintjob.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door _eXistenZ_ op 31-07-2010 21:20 ]

There is no replacement for displacement!

• Bestla

Bestla

Kvinne

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:31

BioHazard

*\o/*

Verwijderd

Weet iemand toevallig een adresje in NL waar je verf kan kopen om kleine plekjes weg te werken in de GM kleuren? ik zoek Dark Red 48/WA9096 maar ik kan alleen maar RAL kleuren vinden.

• Bestla

Bestla

Kvinne

http://www.brandsport.com...ppSession=667168140031784

Via internet iets gevonden :) Gewoon bestellen en klaar. scheelt een hoop rij/trein geklooi.

[ Voor 44% gewijzigd door Bestla op 06-08-2010 19:19 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:15:
Weet iemand toevallig een adresje in NL waar je verf kan kopen om kleine plekjes weg te werken in de GM kleuren? ik zoek Dark Red 48/WA9096 maar ik kan alleen maar RAL kleuren vinden.
FF bij de (prof) lakwinkel langs, bijv Colorworks (niet te verwarren met de spuitbusjes). Die hebben veel kleuren op voorraad en kunnen ff kijken welke kleur matcht, en eventueel op code een kleur mengen. Kost je een keer 15eu oid.

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Aangezien jullie een Amerikaan hebben en ik er wellicht 1 wil kopen vraag ik me af hoe je deze het best verzekerd?

Ik lees op veel sites over een taxatierapport en over de FEHAC.
Mischien koop ik deze week (donderdag, vrijdag of zaterdag) een Caddilac fleetwood maar het is dan zo dat ik ook die maandag erop op vakantie ga waardoor ik dus niet gelijk tijd heb om 'm te verzekeren.

Hoe kan ik zoiets het beste aanpakken en wat is de beste manier van verzekeren?

• Knightwolf
Als je het kenteken (en liefst ook meldcode) al hebt kun je van te voren je verzekering al bellen en opgeven per wanneer die in moet gaan. Uiteraard pas bellen als je zeker weet DAT je hem koopt :P En als je dat van te voren niet weet, dan bel je ter plekke waar je hem ophaalt je verzekering en geef je alle benodigde gegevens door en krijg je via de telefoon ter plekke al een verzekerinsnummer dat je ff moet opschrijven en bij je houden (da's je referentie en bewijs van verzekering) en de rest komt allemaal achteraf wel.

Taxatierapport is niet nodig, maar kan in geval van een in zeer goede staat verkerende (evt zeldzame) auto voor je zelf prettig zijn, zodat je zeker weet dat je na een ongeval genoeg uitgekeerd krijgt.

[ Voor 61% gewijzigd door Knightwolf op 08-08-2010 16:40 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Verzekeren kan je binnen 10 min na je aankoop doen, je hoeft alleen ff te bellen en je papieren bij de hand te hebben.
Ik heb de mijne all-risk bij TVM verzekeringen, zij zijn echt actief in het klassiekergebeuren en doen niet moeilijk over onbenullige dingen.
Geen 1e auto nodig, en niet duur. Ik betaalde 110 eu/jaar voor WA, en nu zo'n 210 oid voor all-risk.
Daarvoor moet 'ie wel getaxeerd worden, maar dat kost je via hun contactpersoon ook maar 50 euro oid.

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb geen 1e auto. Dus daar moet ik geen last van hebben nee.
Het liefst verzeker ik 'm all-risk.
Maar dat zou wellicht ook later kunnen? Dat ik 'm eerst gewoon verzeker en daarna alsnog anders.

Ik probeer iig te overleggen of die auto daar nog 2 weken "verkocht" kan blijven staan zodat ik er na de vakantie mee bezig kan.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Als je 'm koopt, zorg dan gewoon dat je 'm ergens kan stallen oid. Laten staan bij de verkoper zou ik nooit doen iig.

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Mag je 'm wel gewoon zolang neerzetten zonder te verzekeren dan?
Dan moet je een auto toch laten schorsen?

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Klopt, maar zoals al gezegd was, zodra je het chassisnr weet kan je direct bellen met de verzekering. Week of 2 later krijg je de papieren pas binnen vaak, maar je bent al verzekerd.

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ja maar dan kan ik dus niet all-risk verzekeren omdat er geen taxatierapport bijzit.
Kan ik dat dan erna alsnog doen?

Aangezien hij 25+ is kom je dan in aanmerking voor een oldtimerverzekering?

[ Voor 25% gewijzigd door Daywalk3r op 08-08-2010 19:21 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-10 09:59

TommyGun

Stik er maar in!

Er stonden weer leuke autootjes op de All American Day in Weert _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:18

MadMan

What the....

Het begint hier weer te jeuken, dus ik ga ook weer op zoek naar een leuke US-bak.
Dit maal gaat het een W200 of W350 worden. Die laatste zijn nogal lastig te vinden, dat weet ik, maar het heeft geen haast.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Knightwolf
Daywalk3r schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:01:
Ja maar dan kan ik dus niet all-risk verzekeren omdat er geen taxatierapport bijzit.
Kan ik dat dan erna alsnog doen?

Aangezien hij 25+ is kom je dan in aanmerking voor een oldtimerverzekering?
Een verzekering kun je in feite altijd aanpassen/wijzigen dus lijkt me niet dat dat een probleem moet zijn. Zeker niet als je dat bij je eerste 'voorlopige' aanvraag al opgeeft.

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ok. En is dat dan een oldtimerverzekering?

• Dentheman
  • Laatst online: 15:59

Dentheman

Zie signature

Daywalk3r schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:44:
Ok. En is dat dan een oldtimerverzekering?
Dat hangt af van je verzekeraar, bij sommige mag je als de oldtimer je enige auto is niet als oldtimer verzekeren, vaak zit er ook nog een km-beperking bij dat soort verzekeringen.

Gewoon wat verzekeraars bellen en vragen :)

Zie ondertitel

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ja daar heb ik wat over gezien.
Bij TVM zoals Hydraulik aangaf kan ik niet veel op de website vinden dus die bel ik dan wel.
En anders bel ik nog even verder.
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:10:
Als je 'm koopt, zorg dan gewoon dat je 'm ergens kan stallen oid. Laten staan bij de verkoper zou ik nooit doen iig.
Het is een bovag garage he. Dus rijklaarmaken moet dan nog dus mischien kunnen ze daar rustig 2 weken over doen.. Denk dat het voor de vakantie toch al krap wordt.
Anders heb ik een kennis die een autogarage heeft. Mischien kan hij daar dan staan.

Nu zit ik alleen met iets anders in me maag na wat lezen en uitzoeken.
Op wikipedia staan de volgende motoren.

Engines
1980-1984 368 in³ (6.0 L) Cadillac L62 V8-6-4 V8, 140 hp (104 kW) (Limo/Commercial only after 1981)
1980-1985 350 in³ (5.7 L) Oldsmobile LF9 Diesel V8, 105 hp (78 kW)
1981-1982 252 in³ (4.1 L) Buick V6, 125 hp (93 kW)
1982-1985 250 in³ (4.1 L) Cadillac HT-4100 V8, 125 hp (93 kW)
1986-1990 307 in³ (5.0 L) Oldsmobile V8 140hp 255tq 1991-1992
1990-1992 350 in³ (5.7L) L05 Chevrolet V8 175hp 295tq (1990) 185hp 300tq (1991-1992) (optional)
1991-1992 305 in³ (5.0L) LO3 Chevrolet V8 170hp 255tq (standard)

En op die advertentie wat ik heb gezien staat 4500 cc.

Kan dit kloppen of heeft die verkoper het mis?
Ik las al wel dat als een Amerikaan geen papieren heeft je hem gewoon niet moet kopen.?

[ Voor 39% gewijzigd door Daywalk3r op 09-08-2010 15:13 ]

• Bestla

Bestla

Kvinne

Heeft hij wel al een NL kenteken? Zo ja no problem, en ff langs de RDW voor vervangende papieren

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Daywalk3r schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:00:
Ja daar heb ik wat over gezien.
Bij TVM zoals Hydraulik aangaf kan ik niet veel op de website vinden dus die bel ik dan wel.
En anders bel ik nog even verder.

[...]

Het is een bovag garage he. Dus rijklaarmaken moet dan nog dus mischien kunnen ze daar rustig 2 weken over doen.. Denk dat het voor de vakantie toch al krap wordt.
Anders heb ik een kennis die een autogarage heeft. Mischien kan hij daar dan staan.

Nu zit ik alleen met iets anders in me maag na wat lezen en uitzoeken.
Op wikipedia staan de volgende motoren.

Engines
1980-1984 368 in³ (6.0 L) Cadillac L62 V8-6-4 V8, 140 hp (104 kW) (Limo/Commercial only after 1981)
1980-1985 350 in³ (5.7 L) Oldsmobile LF9 Diesel V8, 105 hp (78 kW)
1981-1982 252 in³ (4.1 L) Buick V6, 125 hp (93 kW)
1982-1985 250 in³ (4.1 L) Cadillac HT-4100 V8, 125 hp (93 kW)
1986-1990 307 in³ (5.0 L) Oldsmobile V8 140hp 255tq 1991-1992
1990-1992 350 in³ (5.7L) L05 Chevrolet V8 175hp 295tq (1990) 185hp 300tq (1991-1992) (optional)
1991-1992 305 in³ (5.0L) LO3 Chevrolet V8 170hp 255tq (standard)

En op die advertentie wat ik heb gezien staat 4500 cc.

Kan dit kloppen of heeft die verkoper het mis?
Ik las al wel dat als een Amerikaan geen papieren heeft je hem gewoon niet moet kopen.?
Misschien handig om een link of iets dergelijks van de amerikaan te plaatsen? Misschien kunnen wij dan ook wat zoeken over de dealer/handelaar ;) Of over de auto :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Bestla schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:38:
Heeft hij wel al een NL kenteken? Zo ja no problem, en ff langs de RDW voor vervangende papieren
Ja hij heeft een NL kenteken.
Hij is in 82 (bouwjaar) ook in Nederland ingevoerd.

Klik voor advertentie.

http://i37.tinypic.com/2lxtapd.jpg

En jullie hebben trouwens geen idee hoe zeer ik het waardeer dat jullie helpen _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Daywalk3r op 09-08-2010 16:43 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Als er geen kenteken bij zit moet je 'm idd niet kopen, heel gedoe om dat weer voor elkaar te krijgen tenzij er buitenlandse papieren bij zitten natuurlijk. Anders door de verkoper laten regelen.

Ik denk dat die 4500cc gewoon een standaard optie is in het systeem van de verkoper, ik neem aan dat er een 307 of 350 blok in zit. Anders kom je op ± 270cui, en ik ken geen blokken die die inhoud hebben, en het lijkt me sterk onwaarschijnlijk dat er een Dodge blok in ligt.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Misschien een heel domme vraag maar tanken ze in de VS niet met andere octaan waardes? Wat tank je in Europa in diezelfde wagen?

[ Voor 3% gewijzigd door ericafterdark op 10-08-2010 12:32 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Pff ik zit nu te denken of ik die auto ga halen.
Eigenlijk heb ik geen auto nodig maar ik wil zo graag een Amerikaan.
Hoeveel onderhoudskosten heeft een Amerikaan gemiddeld?
Denk dat ik er per dag een km of 10 ofzo mee rij. En in het weekend natuurlijk zo nu en dan.

En mocht ik gaan kijken waar moet ik dan specifiek op letten bij cadillacs?

[ Voor 33% gewijzigd door Daywalk3r op 10-08-2010 13:25 ]

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Moet wel weten welk blok erin ligt want ik las dat de HT4100 van cadillac zelf ronduit waardeloos is en je 'm dan zeker niet kopen moet.

Maar dat kan ik vast wel op het blok zelf zien lijkt me?

[ Voor 18% gewijzigd door Daywalk3r op 10-08-2010 16:33 ]

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Eiríkr schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:32:
Misschien een heel domme vraag maar tanken ze in de VS niet met andere octaan waardes? Wat tank je in Europa in diezelfde wagen?
Volgens mij bereken ze de waardes anders, maar is de benzine vergelijkbaar.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Eiríkr schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:32:
Verschil is niet zo heel groot, in NL wordt alleen het RON getal gegeven, in de VS (oa) rekenen ze een gemiddelde tussen de RON en MON (geloof ik) waarde. Verschil is niet zo heel groot, en daarbij maakt 't voor die oude motoren niet echt uit. Je hebt daar bijv 89, maar dat is volgens mij redelijk gelijk aan 95 hier. Een hoger getal is eigenlijk altijd beter, neem LPG, dat heeft een octaangetal van 100~110 en staat daarom ook een hogere compressie toe zonder last te krijgen van knocking.

@ Daywalker, op het blok zelf staat 'ergens' een zgn. casting code waaraan je het type motor kan herleiden. Ik denk dat 't achter de linker cilinderbank op het blok staat, ws. onder een halve centimeter vet, olie en zand.
Ik ben echter niet zo thuis in de Caddy blokken, maar ik gok dat er in dat apparaat een Olds 350 motor zit (is een normaal blok voor die periode). Zelfde als in Marco z'n Cadillac, en die vertonen nauwelijks problemen.

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ok thnx for the info.

• Bestla

Bestla

Kvinne

Daywalk3r schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:21:
Pff ik zit nu te denken of ik die auto ga halen.
Eigenlijk heb ik geen auto nodig maar ik wil zo graag een Amerikaan.
Hoeveel onderhoudskosten heeft een Amerikaan gemiddeld?
Denk dat ik er per dag een km of 10 ofzo mee rij. En in het weekend natuurlijk zo nu en dan.

En mocht ik gaan kijken waar moet ik dan specifiek op letten bij cadillacs?
Of alle electronica wel werkt :) En ga je proefrijden, check eerst of de moter koud is. Een koude start verraad meestal al een hoop. ( rook uit de uitlaat checken )
Als het mogelijk is zet hem op de brug en bekijk de auto van onderen. Let op alle scharnierende delen van de wielophanging, en alle rubbers die daarbij horen.

Over onderhoud kan ik niet veel zeggen. Gewoon olie verversen incl nieuw filter zullen de kosten niet zijn, maar er kan aan alle auto's altijd iets kapot gaan en je weet vantevoren nooit wat.

Check wel even de verkrijgbaarheid van modelspecifieke onderdelen

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 11-08-2010 16:37 ]

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Denk dat ik het toch maar niet doe, hoegraag ik ook een Amerikaan wil.
Eigenlijk heb ik geen auto nodig want ik kan naar het werk fietsen en parkeren wordt hier ook al lastig en er wonen ook nog eens allemaal kleine kinderen dus ben dan bang dat die bekrast wordt.

Heb er veel over nagedacht maar ik denk dat dit de beste keus is.
Als ik ooit een eigen huis + oprit hebt komt er zeker 1!

Allemaal in ieder geval bedankt voor de info en tijd! Dat waardeer ik enorm

[ Voor 9% gewijzigd door Daywalk3r op 11-08-2010 22:39 ]

• Bestla

Bestla

Kvinne

Daywalk3r schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:38:
Denk dat ik het toch maar niet doe, hoegraag ik ook een Amerikaan wil.
Eigenlijk heb ik geen auto nodig want ik kan naar het werk fietsen en parkeren wordt hier ook al lastig en er wonen ook nog eens allemaal kleine kinderen dus ben dan bang dat die bekrast wordt.

Heb er veel over nagedacht maar ik denk dat dit de beste keus is.
Als ik ooit een eigen huis + oprit hebt komt er zeker 1!

Allemaal in ieder geval bedankt voor de info en tijd! Dat waardeer ik enorm
Mocht je toch weer op het idee komen om amerikaan te gaan rijden, kijk eens op
www.amerikaanseautopagina.com

Daar kan je ook proberen of iemand die Cadillac kent.

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

En weer terug van vakantie met de Impala :) Dit jaar eens gek gedaan, en met een vriend op vakantie gegaan naar frankrijk en spanje in de Impala. Wat rijdt dat heerlijk! :D Op een kapotte grootlicht schakelaar na totaal geen problemen gehad, ook niet bij de steile hellingen in de Pyreneeën, ding vloog er omhoog zonder ook maar een kik te geven 8)

Paar pics (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hDI14YQhsIe93Qg2zp7pebmJ/full.jpg
Naast een leuke urbex lokatie in Frankrijk.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uHVY0bLKjWEd2ZoYrbsMNrro/full.jpg
Op een camping in de Franse Pyreneeën.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VIb47O4P796s0WC0fxZKhxou/full.jpg
Op een pas naar de Spaanse kant.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DzPEzjASoiJeNI20SJc9PVqT/full.jpg
En aan de Spaanse kant :)

Wel een flinke kostenpost gehad aan de brandstof (LPG is duur in Fr, en vrijwel niet te krijgen in spanje), maar dat was het meer dan waard :P En een bekijks dat het trekt overal! Nederland is wat dat betreft echt een Amerikanen land, in zowel Fr als Sp slecht 1 (één!) oude amerikaan gezien, namelijk een oude ford pick up met een dikke USA caravan erachter (geen pic jammer genoeg)

Last.fm

• Bestla

Bestla

Kvinne

Na vorig weekend de eerste plekjes behandeld te hebben, gaan we vandaag verder met de plamuur aanbrengen over die plekjes.
De rechter deurstijl was ooit al op amerikaanse wijze aangepakt. Gewoon plaamuur over en in het roestgat proppen, en klaar.
Nu wel goed gedaan, en het slechte stuk er uit geslepen. Nieuw stukje plaatwerk erin en klaar voor zover.
De achterklep had last van een klein streepje roest van van 40cm lang onderaan de klep. Na dat behandeld te hebben met de lamellenschijf bleek ook hier de amerikaanse behandelwijze te zijn gevolgd. Dus ook hier een stukje nieuw plaatwerk ingelast.

Blijft nog 1 ding over en daarvoor moet het voorraam er uit. Er zit aan bestuurderszijde een slechte plek die doorloopt onder het rubber aan de onderzijde. Eigenlijk ook een mooi moment om de hagelnieuwe ruit te plaatsen die ik voor nop op de kop wist te tikken.

Ik hoop vandaag de hele rechterkant en achterklep in de rustoleum te kunnen zetten. (erg rood >:) )
Ik zal foto's maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Bestla op 21-08-2010 11:08 ]

• Knightwolf
Ernst, wat onwijs gaaf dat je met die bak op vakantie kon :D :D
Over het bekijks twijfel ik niet idd, zeker niet alsie bling bling gewassen is (zoals het op de foto's lijkt iig). En datie de lange hellingen omhoog vliegt, lol, tis en blijft een dikke V8 he 8)

* Knightwolf wil ook nog steeds een leuke road-trip met de T/A maken alsie in orde is
Zit te denken aan thuis > Nurburgring > Stelvio Pas > Lugano > Monaco > St Tropez > Millau viaduct > Parijs > thuis.

[ Voor 14% gewijzigd door Knightwolf op 21-08-2010 12:01 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
_Ernst_ schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:53:
En weer terug van vakantie met de Impala :) Dit jaar eens gek gedaan, en met een vriend op vakantie gegaan naar frankrijk en spanje in de Impala. Wat rijdt dat heerlijk! :D Op een kapotte grootlicht schakelaar na totaal geen problemen gehad, ook niet bij de steile hellingen in de Pyreneeën, ding vloog er omhoog zonder ook maar een kik te geven 8)

Paar pics (klikbaar):

[afbeelding]
Naast een leuke urbex lokatie in Frankrijk.

[afbeelding]
Op een camping in de Franse Pyreneeën.

[afbeelding]
Op een pas naar de Spaanse kant.

[afbeelding]
En aan de Spaanse kant :)

Wel een flinke kostenpost gehad aan de brandstof (LPG is duur in Fr, en vrijwel niet te krijgen in spanje), maar dat was het meer dan waard :P En een bekijks dat het trekt overal! Nederland is wat dat betreft echt een Amerikanen land, in zowel Fr als Sp slecht 1 (één!) oude amerikaan gezien, namelijk een oude ford pick up met een dikke USA caravan erachter (geen pic jammer genoeg)
Yeahhh gaaf man 8)

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Bestla schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:05:
Na vorig weekend de eerste plekjes behandeld te hebben, gaan we vandaag verder met de plamuur aanbrengen over die plekjes.
De rechter deurstijl was ooit al op amerikaanse wijze aangepakt. Gewoon plaamuur over en in het roestgat proppen, en klaar.
Nu wel goed gedaan, en het slechte stuk er uit geslepen. Nieuw stukje plaatwerk erin en klaar voor zover.
De achterklep had last van een klein streepje roest van van 40cm lang onderaan de klep. Na dat behandeld te hebben met de lamellenschijf bleek ook hier de amerikaanse behandelwijze te zijn gevolgd. Dus ook hier een stukje nieuw plaatwerk ingelast.

Blijft nog 1 ding over en daarvoor moet het voorraam er uit. Er zit aan bestuurderszijde een slechte plek die doorloopt onder het rubber aan de onderzijde. Eigenlijk ook een mooi moment om de hagelnieuwe ruit te plaatsen die ik voor nop op de kop wist te tikken.

Ik hoop vandaag de hele rechterkant en achterklep in de rustoleum te kunnen zetten. (erg rood >:) )
Ik zal foto's maken.
mijn ex usa volvo 164 had een flink gat in het achterpaneel, men had een colablikje opengeknipt, over het gat heen gepopnageld en toen vakkundig verborgen met plamuur... dr zat wel 1cm plamuur op het scherm! DIY FTW! >:)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Bestla

Bestla

Kvinne

Jaja, even goed werk leveren en het in te lassen stukje zorgvuldig in te passen en desnoods met de hamer te bewerken zodat er maar weinig plamuur nodig is zal je in de VS niet vaak tegen komen. Hier in NL trouwens ook niet. Goed voor weinig bestaat niet.

Daarom doe ik het zelf, dan weet ik tenminste hoe het gedaan is. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 22-08-2010 12:49 ]

• Knightwolf
Vanmiddag in een tourtocht meegereden van Tiel naar de SPN in Den Bosch. Helaas reden er naast de organisatie maar 4 auto's mee, 5 totaal dus, lol. Maar ag zo hadden we wel wat meer tijd om met elkaar te kletsen.

Het weer zat ondanks de aardig matige voorspellingen ook alles mee, bijna niks dan zon gehad 8)

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/EvesTourtocht/IMG_7674.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/EvesTourtocht/IMG_7677.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/EvesTourtocht/IMG_7679.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/EvesTourtocht/IMG_7690.jpg

• Bestla

Bestla

Kvinne

Even geen verfwerk gedaan vandaag, maar wel nieuwe klepdekselpakkingen gemonteerd, Er zaten van die blauwe 'harde'pakkingen tussen, maar die zijn nu vervangen voor de ouderwetse kurken pakkingen.
Nu is het wel dicht. :)

Over de bijrijderskant bleef het een beetje lekken met de oude pakkingen, nu niet meer :*)

Blazer is weer lekvrij, dwz zweten mag ;)

Ook weer even de tank gevuld 110 liter euro 95 a 143,9 / liter :X

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 04-09-2010 14:40 ]

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Haha, 110 liter? sick :P vind de 100L van de Impala al behoorlijk :P

Geeft wel leuke blikken bij de pomp, sta je te tanken, komt er iemand naast je staan om ook te tanken, vervolgens gaat ie afrekenen en als ie terug komt sta jij nog steeds je tank vol te gooien :Y) En dan vervolgens zonder blikken of blozen voor 150 euro benzine afrekenen 8) (en dan terug lopen en vrolijk doorgaan met lpg tanken :+)

Vandaag de Impala maar eens op MP gezet trouwens. Al een tijdje op speurders gestaan de afgelopen tijd, maar dat trekt toch net wat minder bekijks als marktplaats... ben benieuwd :)

[ Voor 19% gewijzigd door _Ernst_ op 04-09-2010 23:25 ]

Last.fm

• Knightwolf
Vanavond sinds een aardige tijd weer met de TransAm naar de Saturday Night Cruise geweest (ben afgelopen tijd zelf wel geweest maar dan met ander vervoer). Was echt verschrikkelijk druk :D was ook wel te verwachten... mooi weer en de laatste SNC van dit jaar. Na oprijden van het terrein helemaal naar de andere kant gekacheld door de chaos heen, daar er weer af, terug naar de ingang er weer opnieuw opgereden en opnieuw zoeken naar een plekje. Ergens halverwege een zijstraatje was nog een brutaal plekje te vinden. Merkte wel dat veel auto's een beetje aso geparkeerd stonden, dat was wel ff minder maarja.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/IMG_7745.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7742.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7744.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7747.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7748.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7749.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7750.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7755.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7758.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7759.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7761.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7762.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7767.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7769.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7771.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7774.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7781.jpgAfbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7798.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7803.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7806.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7833.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7866.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/th_IMG_7885.jpg

We hebben er iig van genoten 8)

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Terug van vakantie, kijken of de Fleetwood nog te koop staat.
Ja staat op de website, gauw mailen welk blok er nou inligt.
Die van Buick of van Cadillac.. Issie verkocht.
Jammer maar helaas, had voor de vakantie besloten dat ik 'm niet wou gaan kopen maar dan is het toch jammer als je hem dan nog ziet, het gaat jeuken en hij dan verkocht blijkt te zijn.

Maar er komt een dag dat ik een mooie Amerikaan koop :D
Tot die tijd kijk ik hier mooi mee.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik zag laatst een stukje op Discovery Channel over de Nordschleife, waar ze een halve seconde even inzoomen op een gouden Corvette, zou dat HlpDsk zijn ?

Ik besef me dat ik dit jaar ook geen zonnestralen meer ga pakken op m'n auto :(
Zoals de planning nu is wordt 'ie met een maandje oid gespoten, en dan wil ik nog een aantal zaken gaan maken zoals een grille uit RVS (ipv plastic).
Dan nog 'n hoop bedrading voor de audio en LPG e.d. op orde te maken. Pff :P

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Al een tijdje niet meer geweest hier (in deze topic)...

Daarom een kleine update.

Deze is Naar Duitsland gegaan:

Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e112/Wilf13/cars/plymouth%20longtop/2010/IMG_2987.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e112/Wilf13/cars/plymouth%20longtop/2010/IMG_2986.jpg

Deze is gister de boot op gereden:

Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e112/Wilf13/cars/Chrysler/SUC51947.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e112/Wilf13/cars/Chrysler/SUC51948.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e112/Wilf13/cars/Chrysler/SUC51949.jpg

Boot komt volgende week aan 8)

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:31

BioHazard

*\o/*

Wilf schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:29:
Al een tijdje niet meer geweest hier (in deze topic)...

Daarom een kleine update.

Deze is Naar Duitsland gegaan:

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze is gister de boot op gereden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Boot komt volgende week aan 8)
Gaaaaaf 8)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bij die Harley met die megagrote achterband heeft de RDW toch wel een serieuze fuckup gemaakt zeg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Voertuigsoort    Motorfiets
Merk             Zelfbouw
Handelsbenaming  SOFTAIL
Brandstof      Benzine
Aantal cilinders 2
Cilinderinhoud   1450 cm³
Vermogen         999 kW (1359 Pk)

I kid you not, het staat echt in de kentekeninformatie 8)7

🖥️ | 🚗

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:17

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik wil ook zo een moto 8)

De Nederbelg !

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zo, ik heb mijn portie Amerikaans vervoer ook wel weer gehad... Drie weken lang met een Camaro V6 aut 2LT door Californië gecrosst... 8) Hier 2 iPhone-fotootjes, foto's van m'n 'gewone' camera volgen nog wel:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4107/5007798458_d6a37cc175.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/5007188037_0960b91a40.jpg

Met 304pk zeker niet langzaam te noemen, al voelde ie minder vlot dankzij de enorm lange versnellingen (1 tot 80km/h, bij een 6-bak). Daardoor wel 1 op 10 gereden over 5000km, incl. aardig wat bergpassen op hoog tempo etc. :7

Vorige week vrijdagavond wezen kijken bij Bob's Big Boy in Burbank, zaterdagochtend bij Cars & Coffee in Irvine. Hier een paar plaatjes van vrijdagavond: :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4109/5007823842_059aa8cf37_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4153/5007823694_9af4807bfa_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4085/5007213031_875b9ac62a_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4126/5007212931_0e7a4b5b3a_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4110/5007823400_8624bd0345_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4149/5007212663_0fcc44f833_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4089/5007212555_9acc7a6815_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4124/5007823094_4d79cc5d31_z.jpg

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Leuke trip man, vakantie?

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Yes, samen met m'n vriendin. :)

• Ome_Les
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Heyyyy..... Was Paul er ook weer bij?
Afbeeldingslocatie: http://s11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/IMG_7833.jpg

Ennuh... Dit vind ik nogsteeds van zulke gave bakken joh:
Afbeeldingslocatie: http://s11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/SaturdayNightCruise/2010-09/IMG_7758.jpg

...:::everybeat.nl

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Cool. Ondanks dat ik al ben geweest, en ook nog naar Japan wil blijft de US ook steeds jeuken. Zoveel sfeer, en zulke mooie landschappen, ik heb er nog niet genoeg van iig.

Mooie foto's ook, als je meer hebt mag je ze spammen wat mij betreft :)

• Bestla

Bestla

Kvinne

Volgend jaar ga ik weer, dit keer met vrouw ^)

Soort van late huwelijksreis ;)

Ga wel rijden met een camper ( trailertrash) >:)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/1zccvk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e215/panhandle-pete/pinstriping/IMG_0576.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e215/panhandle-pete/pinstriping/IMG_0575.jpg

Ben weer een lowrider aan het pinstripen.. pff ik kijk er scheel van :+
Vandaag zo'n 110 meter gestreept, hopelijk morgen klaar :X
'67 Lincoln Continental overigens.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Even m'n favoriete Amerikaan posten, gewoon omdat het kan :D

Afbeeldingslocatie: http://image.streetrodderweb.com/f/9145531+w750+st0/0711sr_05_z+1961_chevy_impala_bubbletop+rear_right_view.jpg

Ik heb echt 30 mille nodig :D

Dan mogen die velgen er wel onderuit voor ET Mags ofzo :P

[ Voor 11% gewijzigd door mcdronkz op 30-09-2010 02:51 ]

• Bestla

Bestla

Kvinne

Die Impala's blijven mooi _/-\o_

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Volgens mij zijn er weinig ongerestaureerde exemplaren over in redelijke staat. Wel jammer, een Amerikaanse restauratie is in de regel geen verrijking voor zo'n auto.

edit:
Holy cow, ze zijn zelfs langer dan een W126 SEL :D

[ Voor 15% gewijzigd door mcdronkz op 30-09-2010 17:41 ]

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:54:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben weer een lowrider aan het pinstripen.. pff ik kijk er scheel van :+
Vandaag zo'n 110 meter gestreept, hopelijk morgen klaar :X
'67 Lincoln Continental overigens.
NICE!!!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:52

Youk

Volvo For Life

Damn HP, je bent weer goed bezig. d:)b

Volvo Classic Club Belgium

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-10 09:59

TommyGun

Stik er maar in!

Iemand interesse in een Ford Thunderbird LX 93/94? Rood, 1 ton op de teller, staat in Eindhoven. (DM me).

Van een monteur van ons, dikke bak :D

[ Voor 32% gewijzigd door TommyGun op 30-09-2010 20:47 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
mcdronkz schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:35:
Volgens mij zijn er weinig ongerestaureerde exemplaren over in redelijke staat. Wel jammer, een Amerikaanse restauratie is in de regel geen verrijking voor zo'n auto.

edit:
Holy cow, ze zijn zelfs langer dan een W126 SEL :D
In de US zijn er nog heel wat '61ers verkrijgbaar hoor. Vooral in Texas duiken nog regelmatig mooie exemplaren op.

Thanks voor de reacties nog :)

Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste