De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Knightwolf schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 01:53:
Huh? Zit er ook bakolie in de koppelomvormer? Dat ding is toch een geheel losstaand ding buiten de bak?
http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission.htm
Alsjeblieft
Gistermiddag weer eens lekker rondgereden, was echt perfect weer, helaas is mijn kachel op dit moment gefixeerd op warm dus het was een beetje zweten achter het stuur
dat probleem heb ik ook! Een 3 zone klimaatregeling die alleen maar op standje OVEN wilWilf schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:33:
[...]
helaas is mijn kachel op dit moment gefixeerd op warm dus het was een beetje zweten achter het stuur
ik krijg van de importeur nog een nieuwe unit...
d:)b :henk d:)b
juist...Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 01:45:
Koppelomvormer = de pomp van het geheel juist. Pas als je motor loopt doet je bak ook iets.
Volgens het linkje van Wilf anders niet. Een site die ik overigens langer geleden en al wel es meer gezien heb.Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 01:45:
Koppelomvormer = de pomp van het geheel juist. Pas als je motor loopt doet je bak ook iets.
Dan is nog steeds nieuw voor mij dat de koppelomvormer geen losstaand apparaat is (jaja weer iets geleerd), maar het is dus ook niet de pomp.The Pump
Automatic transmissions have a neat pump, called a gear pump. The pump is usually located in the cover of the transmission. It draws fluid from a sump in the bottom of the transmission and feeds it to the hydraulic system. It also feeds the transmission cooler and the torque converter. The inner gear of the pump hooks up to the housing of the torque converter, so it spins at the same speed as the engine. The outer gear is turned by the inner gear, and as the gears rotate, fluid is drawn up from the sump on one side of the crescent and forced out into the hydraulic system on the other side.
[ Voor 78% gewijzigd door Knightwolf op 27-03-2010 20:25 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Rubbers en dergelijk klein spul in de USA
[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 29-03-2010 17:35 ]
Bestla schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:35:
Rijsenhout vlakbij Aalsmeer , daar zit Jacco, een amerikanenboer dieV8 motoren reviseeerd ( jaar wachtijd).
Rubbers en dergelijk klein spul in de USA
Testing, one, two ...
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Geloof dat er ook een bezoeker van dit topic werkt.
Ik haal bijna alles uit de US, en via via loop je vaak wel tegen dingen aan. Grotere dingen zonder haast laat ik per container doen, en da's erg cheap.
Ben er alleen wel achter dat de TNT de meest waardeloze groep eikels is. Goed geadresseerde pakketjes niet kunnen bezorgen terwijl ik een dag ervoor nog bevestigd heb gekregen dat alles in orde is; toch retour afzender
Dat soort ellende.. maar ook gewoon 1/3e van de keren die mis gaat. UPS, GLS en DHL heb ik toch betere ervaringen mee, al lees ik er ook wel 'ns anders over.
Als 't per container gaat haal ik 't zelf wel op in Roosendaal of Rotterdam.
Heb nou wat via eBay laten komen uit de USA, maar cheap & dichterbij zou fijn zijn. Kreng kost 250 € nieuw
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Al gewoon ff flink wat slopen gebeld? Via usa2ned.com kan je goedkoop verzenden vanuit de US, daar moet je zeker wel zo'n ding kunnen vinden.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Anders ietsje verder, http://www.foolenmobile.com in Den Dungen (bij Den Bosch)
Verwijderd
Daarna staat de filter (screen kit) van de automaat op het programma en ook de olie verversen van de achterbrug (god weet hoelang die er al op zit.
Daarna onder de kap nieuwe bougies, bougiekabels, verdeelkap, thermostaat en nieuwe sapjes en hopelijk ben ik dat tegen jullie aan het rijden
kan eigenlijk niet wachten tot morgen avond dat ik er weer verder aan kan werken!
De mijne staat nu in de epoxyprimer, ben nu de deursponningen en hoekjes e.d. aan het schuren voor de 2e laag. Bumperfillers zijn ook eindelijk zo goed als klaar (ook de voorzijde enorm veel werk aan gehad, nu alleen nog 'strak' maken).
Kan niet wachten tot 't kleurtje erop komt
De vriend waar 'ie gespoten gaat worden heeft momenteel ook genoeg leuke projectjes:

'72 Camaro met een hele mooie 383ci stroker. Goddamn, wat klinkt dat ding zeg!!

Chevelle cabrio

En wat touch-up werk aan de '62 Impala van een vriend.
Inspiratie!

Al een week woon/werkverkeer en tralalala , heerlijk dat V8 geroffel al moet wel de uitlaat nog goed dicht gemaakt worden tussen spruitstuk en de pijp.
'72 Camaro met 383 in die kleuren? Dat moet de auto van Roelof zijn?Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 08 april 2010 @ 00:25:
[afbeelding]
'72 Camaro met een hele mooie 383ci stroker. Goddamn, wat klinkt dat ding zeg!!
Erg mooi ding iig, heel mooi nieuw interieur erin ook
[ Voor 20% gewijzigd door BrZ op 10-04-2010 20:32 ]

Met een prachtig groen interieur
| From Missouri Apr '10 |
[ Voor 13% gewijzigd door CoRrRan op 14-04-2010 01:36 . Reden: Album compleet, links geupdate ]
-- == Alta Alatis Patent == --
ToevalligBrZ schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:31:
Hmm, nog even wat foto's nagezocht, maar het is 'm niet. Wel lekker toevallig, zelfde jaar, zelfde kleur, zelfde motor
'De' conversie in gedachten voor achter de B30 ?B-lennium schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:07:
ik ben op zoek naar een T5 5 versnellingsbak (handbak) uit een mustang (onderandere) heeft iemand die nog in het rommelhok liggen ?
Stiekem wist ik wel 'n beetje dat het toch niet zou laten_Ernst_ schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:40:
Vandaag de knoop doorgehakt, vanaf woensdag een extra Impala voor de deur
[afbeelding]
Met een prachtig groen interieurMeer foto's volgen nog
@ Challenger; driewerf
ja of een ford T5 (het liefst de World class 'camaro' box) of een getrag 262 uit een bmw bijde een sterke transmissie met een overdrive 5 voor de economieHydraulik-Phunk schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 00:27:
'De' conversie in gedachten voor achter de B30 ?
Rijdt echt zóveel beter als mijn oude
Gewoon nergens rammeltjes, tikjes, kraakjes of resonanties bij ongeacht welke snelheid, rijdt gewoon heerlijk smooth
En een mooi lopende motor! Voor de verandering nu eens geen blauw rookgordijn na het wegrijden bij het stoplicht

Groen interieur
Moeten nog wel een aantal dingen aan gebeuren, maar een flinke vooruitgang met de andere Impala! Heerlijk gewoon
...:::everybeat.nl
Gister en vandaag weer flink wat gereden, onder andere een retourtje Amsterdam gedaan... Wat rijdt hij heerlijk zeg
Gister heb ik hem even op de brug gezet bij m'n garage, even de onderkant bekeken.

Blok en bak zijn flink zweterig, echter tot nu toe geen overmatig olieverbruik kunnen ontdekken, dus dat is misschien van langer geleden (verkoper zei dat hij een tijdje terug de klepdekselpakkingen had vervangen)
Verder viel het me 100% mee, wel wat roest, maar stukken minder als de vorige Impala. Bodem is overal mooi hard, chassis eveneens (en ook geen dikke tectyl bedoeling, zodat je overal goed bij kunt). Alleen na de achteras behoorlijk roestig, en wat kleine plekken net achter de achterste wielkasten. Allemaal goed aan te pakken, maar dat ga ik denk ik na de zomer doen. Eerst lekker touren
De motor:

Met OMVL gasinstallatie (jaar oud, 80 liter tank), verder helemaal origineel enzo (AIR systeem nog aanwezig, goed werkend benzine systeem (loopt ie ook perfect op)). 2 bbl 350 blok. Dus wellicht een keer een upgrade doen naar een 4 bbl setup, maar voorlopig laat ik het lekker zo, power genoeg
Nog wat plaatjes van het interieur:

Alles echt bijna in nieuwstaat, alleen wat verkleurd. Banken zo goed als nieuw
Ik kwam vanmiddag tijdens het stofzuigen een papier tegen van een uitvaartbedrijf in Belgie. Dus grote kans dat het een ex ceremonieauto is geweest. Het bedrijfje bestaat nog, dus ik heb ze een mailtje gestuurd of ze wat meer weten over de auto... ben benieuwd
Ik wil ook een Amerikaan...
Hoe vind je dat? Woon in het Oosten dus niet heel ver van de grens.Wilf schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:54:
Oh ja, kijk ook idd wat vaker over de grenzen; die pauperbakken waar ze hier 7000 euro voor durven vragen want BELASTINGVRIJ!!!! LPG!!!!11 VERZEKERING 15 EURO PER JAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111 kosten in Amerika vaak 500 dollar en in Duitsland zijn ze vaak ook een stuk goedkoper dan hier.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Begin mei is er weer 'n grote show in Hamburg, probeer ik ook bij te zijn. Zonder Impala nog weliswaar.

Moet nog ff verder schuren, maar ff voor de leuk gepolijst. Ziet er wel snor uit al zeg ik 't zelf
Geweldige serie trouwens.
Verwijderd
Voor de huidige generatie kan ik wel onderscheid maken, maar uit die tijd niet...
Er zit in die jaren niet gek veel verschil in de auto's, niet zo wezenlijk als tegenwoordig.
De bouwkwaliteit is veelal hetzelfde, motoren vaak ook. Je vind veel dezelfde motoren over de gehele modellenlijn per concern (Chrysler, GM, Ford (Motor Company)), maar de uitrusting is vaak het verschil.
GM heeft ontzettend veel modellen natuurlijk in vele uitrustingen.
Chevrolet had vaak de meest basale uitvoeringen, echter wel vaak met een luxere variant.
Vooral in de 60's en 70's vind je bij een goed uitgerust model erg veel opties, van elektrisch verstelbare (vent)windows tot stoelen, AC, CC, 'Autronic Eye', automatisch sluitende kofferdeksels etc. Cadillac was daarin wel de aanvoerder natuurlijk.
Motoren (L6/V8) van Chevy zijn erg betrouwbaar over het algemeen (na '74 weliswaar 'zuinig' en traag) en zijn van top tot teen te vervangen/verfraaien etc. Pontiac motoren zijn imo net zo goed, maar wellicht zijn de parts iets minder snel voorhanden (zoekt en gij zult vinden, er is ook véél voor te krijgen!).
Olds, Buick en Cadillac hebben veel motoren gedeeld, en Cadillac heeft veel eigen motoren. Daar vind je wel wat minder voor/van. Als je voor luxe gaat kom je wel bij Cadillac terecht, enorme zetels, ALLES elektrisch, luchtvering, thermometers in de spiegels etc.
Overigens, ook Chevrolet heeft enorm luxe modellen. Zie bijv. de beige '62 Impala van een vriend die ik hierboven postte, dat ding heeft ook echt alles elektrisch.
Ford is sterk vergelijkbaar met Chevrolet en Pontiac. Zelfde bouwkwaliteit, en veel modellen van sportief (Mustang) tot cruiser (Thunderbird, Cougar) tot gezinsbakken.
Motoren zijn ook prima, en zijn ook oneindig op te fokken en te verfraaien.
Ford heeft ook de Lincoln-lijn welke qua luxe meer in de richting van Cadillac ligt. Erg grote 2 deurs sleeën, vooral de Mark IV bijvoorbeeld. Maar ook de 60's modellen zijn geweldig vind ik, zie de (presidentiële) Continentals.
Chrysler heeft natuurlijk ook veel concurrende modellen, maar profileerde zich toch vind ik met een wat industrielere vormgeving, zoek maar eens op de 'fuselage' modellen.
Onder Chrysler vind je Plymouth, Dodge, Chrysler en Imperial.
Chrysler had echt enorme wagens, de '70/'71 300 bijv. is ook een van m'n favo modellen. (Er stond laatst nog een hele mooie Hurst edition te koop in NL).
Fantastische motoren (de Hemi natuurlijk) die tot veel in staat waren. Verzekeringtechnisch vaak formeel ondergewaardeerd voor de snelle Chargers, Coronets Challengers etc. Onderdelen zijn wel wat gewilder en schaarser dan Ford en GM, maar ook zeker te verkrijgen.
Maar Imperial had de meest luxe modellen in het assortiment groter vind je ze ook niet geloof ik.
Geweldige vormgeving ook, en je ziet ze nauwelijks in NL.
Al met al vind ik nogmaals in bouwkwaliteit weinig verschil zitten, ik heb veel (div. merken) projecten van dichtbij gezien maar ze roesten allemaal even hard en op dezelfde plekken. De kieren tussen de deuren en lomp gevormd metaal (kreukels in (onopvallende hoeken) ivm het in vorm stansen) hoort er bij. Die jaren waren de hoogtijdagen dus de productie moest snel en hoog. Bijna elk jaar had je ook weer een nieuw model.
Toch, veelal is het dikker, sterker en beter gebouwd dan veel Europees spul uit die jaren en zeker motorisch en aandrijftechnisch is alles zeer degelijk.
Verwijderd
Allereerst moet ik meteen al bekennen dat ik niet superautotechnisch ben, ik ben ook al op zoek naar wat autotechniek avondcursus (iemand een tip in Z-O brabant?)om wat meer basiskennis op te doen, vandaar dat ik waarschijnlijk voor een wat betere auto ga, met minder werk.
Ik ben chameerd van Ford Thunderbirds met name de '67-er Fordor
Maar zoals ik zeg, ben ik driftig aan het sparen, om mijn autotechinische kennis enigzins te compenseren
Verwijderd
Ik ben gewoon gek op (zo'n) voorkant, hoewel als ik moest kiezen op een 2drs of 4drs, ik ook voor een 2drs zou gaan. Maar zoals ik zei, ik zit nog in de orienteer faseHydraulik-Phunk schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:38:
Waarom die 4 deurs als ik vragen mag ? Zo'n bird is juist in 2 deurs uitvoering enorm elegant. Sowieso bij de meeste modellen geldt dat imo.
Maar helaas: waar je voor 3k in een MX5 rondcrosst, moet je voor een rijdende, apk goedgekeurde usa convertible met ruimte voor 5 personen (want we hebben drie kinderen) ruimschoots meer dan 10 mille betalen
Voorlopig blijft t dus maar bij dromen.....
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
True.... maar ook allerlei Mercedessen en andere belastingvrije convertibles vind je voor minder.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Maar voor minder vind je ze ook zeker wel hoor. Ik ben 2 jaar geleden bezig geweest een '74 Impala Convertible te kopen in Las Vegas, ding was keihard, 400 engine, en hoefde alleen een nieuwe top op.
Kostte $4500 oid. Baal er nu nog van, want 2 weken voor ik naar de US vertrok was 'ie verkocht
Veel schuurwerk en kleine restauraties.
Het plastic schuren was een helluva job om netjes te krijgen, en dan nog is plastic schuren gewoon kut. Er zat een broze laag op die ik met 80 moest schuren, fijner papier en het liep helemaal vol met stof, maar daardoor begon de flexibele plasticlaag eronder wat haartjes te vertonen, die ik weer af moest schuren met 240. (Waarbij in no time weer plastic aan vast smolt hoe rustig je ook schuurde..

Het metaalwerk aan de binnenzijde wil ik ws. gaan verchromen, dus dat is ook vast geschuurd.
Nu nog verder (240 - 400 - 800 - 1000 - 1200) schuren en vervolgens polijsten.
Ik mis alleen nog een paar delen

Vanavond nog ff een opzetje gemaakt voor de wielen van een vriend die ik ga goldleafen (en turns erin aanbrengen en pinstripen. Eerst ff op een oud wieltje geprobeerd

Ziet er ok uit al zeg ik 't zelf.
[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 17-05-2010 01:22 ]
Kan 'ie over 'n paar weken verhuizen naar de profi spuiterij
[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 25-05-2010 01:43 ]
Nu is de kans echter dat ik in januari weer mag, maar dit keer naar de oostkust bij San Francisco. Ik ga nu alleen en omdat ik al een beetje weet wat ik moet gaan regelen gingen mijn gedachten ook naar een auto. Ik vraag me af hoe de temperaturen in CA zijn van januari (tot juli, maar dan is het vast lekker warm) omdat ik eigenlijk een beetje aan een cabrio denk. Wegens bezoek moet ik wel een auto hebben met 4 zitplaatsen en ik wil er niet teveel aan uit geven omdat ik na 7 maanden weer terug ga, dus budget zou $4000 zijn ongeveer. Ik denk zelf aan een Ford Mustang
Idiocracy: it is real!
Is ook 4 persoons, niet 4 deurs.Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:45:
Ik zou lekker een 2dr convertible of Coupe zoeken. Late 90's Camaro bijv, of idd een Mustang. Met een 4 deurs cabrio ben je in Cali niet zo heel cool op zich
Wat ik gezien heb is een 5.0 Ford Mustang uit 1994. Lijkt me toch een vrij nette auto!
Heel netjes weerHydraulik-Phunk schreef op maandag 17 mei 2010 @ 01:21:
[afbeelding]
Ziet er ok uit al zeg ik 't zelf.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
1994 mustang is wel aardig ja en moet wel voor die prijs te krijgen zijn. Ik Cali heb je denk ik weinig last van roest. Overigens denk ik wel dat Cali veel duurder is dan andere staten, omdat alles daar duurder is.Investig8or schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:12:
[...]
Is ook 4 persoons, niet 4 deurs.Cool hoef ik niet te zijn (
), maar ik heb nooit een cabrio gehad en CA lijkt me wel een goede plek dan om dat eens te doen. Camaro is een goede, die ga ik ook eens bekijken. Zul je straks zien dat er vanuit het bedrijf "eisen" zijn en je een suffe Saturn moet ofzo... Maar goed, nog niet 100% rond dus blijft even bij dromen voorlopig.
Wat ik gezien heb is een 5.0 Ford Mustang uit 1994. Lijkt me toch een vrij nette auto!
Een goede site om wat wagens qua prijzen te checken is crazedlist. Dat is een variant van Craigslist maar dan makkelijker te zoeken (werkt geloof ik alleen met IE, met een paar aangepaste instellingen; laat zichzelf wel leren). Crazedlist kan in hele staat zoeken ipv bepaalde steden.
Wat ook een leuke optie kan zijn, is om een pre '80 car te vinden. Zo'n vieze oude continental of towncar. Vaak ook in cabrio te krijgen in indien geen al te courant model niet duur.
Overigens is SF de WESTkust, niet de OOSTkust
T60P Widescreen
Craigslist kende ik al, crazedlist zal ik eens kijken. Bedankt voor de tip! Pre 80 kan ook, alle opties zijn nog open.Seesar schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:00:
[...]
1994 mustang is wel aardig ja en moet wel voor die prijs te krijgen zijn. Ik Cali heb je denk ik weinig last van roest. Overigens denk ik wel dat Cali veel duurder is dan andere staten, omdat alles daar duurder is.
Een goede site om wat wagens qua prijzen te checken is crazedlist. Dat is een variant van Craigslist maar dan makkelijker te zoeken (werkt geloof ik alleen met IE, met een paar aangepaste instellingen; laat zichzelf wel leren). Crazedlist kan in hele staat zoeken ipv bepaalde steden.
Wat ook een leuke optie kan zijn, is om een pre '80 car te vinden. Zo'n vieze oude continental of towncar. Vaak ook in cabrio te krijgen in indien geen al te courant model niet duur.
Overigens is SF de WESTkust, niet de OOSTkust.
SF westkust....zou ik toch moeten weten na 6 maanden Boston aan de oostkust
Hier een niet kenner.
Ik heb de volgende auto gezien.
http://link.marktplaats.nl/348943806
Het lakwerk is niks. Maar dat kan ik mischien voor niet veel laten maken.
Maar 2000 euro voor zo'n auto is dat niet weinig? Het zit dichtbij dus kan mischien wel proefrit maken. En wat kost het op kenteken laten zetten van die lpg installatie?
LPG op kenteken krijgen hoeft niet zo duur te zijn, maar voor de keuring moet je iig een goedgekeurde (lees: recente) tank, verdampen en vulslang hebben.
Bij sommige bedrijven kan je een tank lenen, om na de keuring je eigen er weer in te leggen.
Opzich heb ik geen auto nodig en er ook geen verstand van maar ik heb zoiets van "Dit kom je niet wekelijks tegen"
Recente tank letten ze naar mijn idee niet zo heel erg op. Ik heb een tank van 1991 in mijn auto liggen, en dit is wederom voor 2 jaar goedgekeurd. Zolang de tank er maar netjes uitziet doen ze daar niet moeilijk over.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:39:
Op zich geen verkeerde prijs hoor, voor een 4 deurs auto in matige staat.
LPG op kenteken krijgen hoeft niet zo duur te zijn, maar voor de keuring moet je iig een goedgekeurde (lees: recente) tank, verdampen en vulslang hebben.
Bij sommige bedrijven kan je een tank lenen, om na de keuring je eigen er weer in te leggen.
Show je eerste auto (ok, hobby auto samen met mn vader).
| Chrysler Stratus 2.5 V6 | ||
Mooie auto Fixer.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Afgelopen weken nog flink wat dingetjes gedaan aan de nieuwe Impala

De afgelopen weken bezig geweest de linker portieren te ontdoen van wat roest en wat nieuw plaatwerk erin gelast. Tevens nieuwe deurrubbers geplaatst zodat alles weer goed dicht zit. Plaatsen ging erg goed, paste allemaal precies, ook het daklijnrubber (bleef bij de vorige impala wat minder goed zitten). Muisstil ineens aan de linkerkant, nu de rechterkant nog
Verder nog wat ander onderhoud uitgevoerd, zoals nieuwe cardanolie (was nodig, d'r kwam me toch een dikke stinkende stroop uit
Ben benieuwd hoe stil het ding dadelijk is als de rechter portieren ook aangepakt zijn
Paar pics die ik nog even snel heb gemaakt:

@Hydraulik-Phunk, hoe is het trouwens afgelopen met het schuren van je deurpanelen? Toen ik de mijne eraf had bleek toch wel dat die behoorlijk verkleurd waren... Dus als dat een beetje goed te spuiten is, is dat misschien ook een mooie klus om te doen. Beetje zonde dat de onderkant nu zo vaal groen is, terwijl de bovenste gedeeltes nog erg mooi van kleur zijn
ziet er erg goed uit man
Hoe dat zo?
Opzich zie ik het wel zitten om ze simpelweg over te spuiten, brosheid valt wel mee namelijk. Vinyl dye ken ik niet, maar als dat goed werkt is dat wel een idee. Waar haal je het?Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:59:
Ik heb ze helemaal glad geschuurd, moeten nu in de kunststof primer en kleur. Hoop dat ik weer wat van die originele structuur in terug kan krijgen. Als die van jou niet broos zijn gewroden kan je het beste vinyl dye gebruiken, dat trekt er echt in namelijk. Ik moet er ook nog n bus van laten mengen, dus mischien kunnen we samen bestellen
ziet er erg goed uit man
edit:
zoiets zeg maar
[ Voor 44% gewijzigd door Knightwolf op 02-06-2010 23:53 ]
Maar de mijne heeft ook highjackers achter, zie je eigenlijk ook niet zolang je ze niet op 100000 bar zet.
Over Camaro's gesproken, ben wel benieuwd waar de mijne belandt is eigenlijk
Ik heb er hijackers onderzitten zodat ik dat naar smaak kan regelen. Vind hem nu wel goed staan, en als hij een keer zwaar beladen is kan ik hem bijstellen.Knightwolf schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:51:
Omdatie achter helemaal niet omhoog staat zoals waar hijackers bekend om staan.
edit:
zoiets zeg maar
[afbeelding]
Voor import gelden regels dat er maar zo'n 30% (zijn berekeningen voor) gewijzigd mag zijn aan de auto, en da's bij bovenstaand voorbeeld vermoedelijk ver overschreden. Dikke onzin trouwens, mits deugelijk gebouwd.
Komende zaterdag is er in Bottrop een toffe show waar erg veel ratrods staan, ga ik ws. ook weer ff naartoe.
Paar flickjes van vorig jaar:

Komt die bovenste toevallig uit het NoordenHydraulik-Phunk schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:18:
Zijn niet heel legaal in NL. Er rijden er wel 'n handjevol die door de mazen van de regelgeving zijn gekomen, maar ook 'n aantal hebben problemen om een NL kenteken te krijgen.
Voor import gelden regels dat er maar zo'n 30% (zijn berekeningen voor) gewijzigd mag zijn aan de auto, en da's bij bovenstaand voorbeeld vermoedelijk ver overschreden. Dikke onzin trouwens, mits deugelijk gebouwd.
Komende zaterdag is er in Bottrop een toffe show waar erg veel ratrods staan, ga ik ws. ook weer ff naartoe.
Paar flickjes van vorig jaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Veel mooie auto's ook trouwens:

Misschien later nog wat meer
Offtopic: wat voor bizar slechte/wazige groothoeklens heb je eigenlijk?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Een Peleng ofzo?Arfman schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:11:
... tja. Je moet er van houden.
Offtopic: wat voor bizar slechte/wazige groothoeklens heb je eigenlijk?
Zo'n ratjes vind ik trouwens erg tof.. ik vraag me bij sommige wel echt af hoe dat nog 'berijdbaar' is
Dit is idd een goedkope adapter van eBay, het effect is leuk maar hij is erg onscherp buiten je focus inderdaad.
Veel van die ratrodjes zullen idd voor geen meter rijden, zo laag en met bommenwerperstoeltjes ed, maar daar bouw je zon ding ook niet echt voor
[ Voor 14% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 06-06-2010 21:22 ]

Neen dat is absoluut niet het probleem. Het probleem is het blok zelf. Is niet gemaakt om uren lang vol in de toeren te rijden. Veelal sneuvelt je krukas dan en wie weet wat er dan nog meer stuk gaat. Even een stukje gas geven is het probleem niet maar als je continu zoveel van je blok vraagt gaat een HD gewoon stuk.Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 00:02:
Toffe bikes altijd die Buell's. Maar te zwaar en langzaam voor 't circuit neem ik aan ?
Wat wordt 't nu ?
Nu ben ik aan het kijken naar een Honda Fireblade CBR1000rr vanaf 2004. Deze blokken zijn gewoon niet kapot te krijgen. Maar ga hem zeker wel missen de Buell (geluid en koppel zijn gewoon zalig).Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:00:
Ok, dacht dat het zwaartepunt ook wat te hoog lag van die dingen. Maar idd, die blokken zijn initieel denk ik ook niet met die intentie ontworpen.
Wat wordt 't nu ?
De nieuwere types (1125's) zijn allemaal uitgevoerd met een Rotax Twin. Goed voor 140-150pk.
@ NJR
Gave R man!
ThanksTiMMieJ schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:10:
[...]
Nu ben ik aan het kijken naar een Honda Fireblade CBR1000rr vanaf 2004. Deze blokken zijn gewoon niet kapot te krijgen. Maar ga hem zeker wel missen de Buell (geluid en koppel zijn gewoon zalig).
De nieuwere types (1125's) zijn allemaal uitgevoerd met een Rotax Twin. Goed voor 140-150pk.
@ NJR
Gave R man!

Mijn vervoer van vandaag en morgen. '61 Chrysler Newport.
Erg gaaf om in te rijden, al rijdt 't eigenlijk heel belabberd; piepende radiaalbanden, een stuur wat je continu van links naar rechts draait voor kleine stuurcorrecties en veel te onderbemeten remmen, want snel is 'ie wel!
Een vriendinnetje zou morgen trouwen in m'n '74 Impala, maar die is nog niet klaar dus heb deze ff geleend van een vriend
Klopt, Buell was eerst voor 49% eigendom van Harley Davidson, daarna 100% dochter. Dan weet je meteen waar het zware geluid aan te danken isKnightwolf schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:38:
De zoon van onze buurman (die zelf ook al vader is), heeft ook een Buell. Pasgeleden stond hij nog hier op de stoep. Buell qua naam kende ik wel, maar niet welke makelij het is. Amerikaans dus
Absoluut! Maar de CBR is voor mij een goede 2e. Zo jammer dat die Harley blokken niet circuit vriendelijk zijnHydraulik-Phunk schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:59:
Idd geluid van die dingen is erg vet. Altijd tof om zulke fietsen te zien, toch veel leuker dan een CBR (qua looks dus en sound)
@KW Buell is naar mijn idee de mooiste motor die ze in de states gemaakt hebben.
Nog even een kleine review na 185km gereden te hebben:Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:59:
Idd geluid van die dingen is erg vet. Altijd tof om zulke fietsen te zien, toch veel leuker dan een CBR (qua looks dus en sound)
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn vervoer van vandaag en morgen. '61 Chrysler Newport.
Erg gaaf om in te rijden, al rijdt 't eigenlijk heel belabberd; piepende radiaalbanden, een stuur wat je continu van links naar rechts draait voor kleine stuurcorrecties en veel te onderbemeten remmen, want snel is 'ie wel!
Een vriendinnetje zou morgen trouwen in m'n '74 Impala, maar die is nog niet klaar dus heb deze ff geleend van een vriend
Het rijdt voor geen meter eigenlijk, maar het cruist heerlijk.
Als je al met 30 door een bocht gaat piepen die diagonaalbandjes (9.00x14) al enorm, laat staan wanneer je er ook nog 'n beetje gas bij geeft. Wel heel sixties en net als in de films natuurlijk.
Sturen gaat heel vaag, ook net als in die oude films; op een rechte weg ben je continu bezig het stuur over zo'n 40 a 50 graden van links naar rechts te bewegen om koers te houden.
Wel zwaar overbekrachtigd uiteraard, dus in de stad kan je lekker met 1 hand alles af (andere hand in je raamopening). Inparkeren gaat vrij gemakkelijk, je ziet precies waar de achterkant is, en de draaicirkel is behoorlijk klein voor een Jetsons-vaartuig.
Bij de stoplichten is 't wel leuk, want je bent de meeste auto's gewoon voor.
Uit de 383 motor komen zo'n 305 paarden volgens fabrieksopgave, maar daar zijn er nog redelijk wat van over. Je bent écht rap van z'n plek voor zo'n groot ding.
Remmen daarentegen, onbekrachtigd en trommels rondom. Tezamen met de zweverige wegligging (want dat doen de echt oude Amerikanen wél inderdaad) en slappe 4-ply bandjes houdt dat in dat je eerst je pedaal even moet oppompen als je fatsoenlijk wilt remmen, met natuurlijk piepende banden als gevolg terwijl je nog lang niet blokkeert.
Een vriendinnetje die meereed moest steeds zo lachen dat ik eerst 3x als zo'n voetpomp voor je luchtbed dat pedaal intrapte. Toen ik naderhand weer in m'n Volvo 940 stapte viel me eerst al op dat 'ie echt stuurde als een kart, zo strak. En remmen deed 'ie ook zo, merkte ik nadat ik met m'n neus vlak voor m'n stuur eindigde toen ik de rem intrapte met het gevoel van die Chrysler nog in de benen
Zou 'm zo willen kopen als ik niet al teveel auto's had

@ H-P: deze Impala iets voor je?
[ Voor 17% gewijzigd door Knightwolf op 27-06-2010 19:22 ]
@ die Impala, is wel wat voor mij op zich, is een ex Good Times CC show car maar zoveel lift hoeft van mij niet. Ding heeft tijden te koop gestaan op Marktplaats.
[ Voor 13% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 28-06-2010 00:44 ]