Zo, heb de auto nu een paar weekjes en er valt me iets op. Misschien dat jullie er meer van weten 
De auto schakelt soepel als boter zolang de versnellingsbak (en de olie dus ook) nog koud is,
zodra deze wat meer op temperatuur begint te komen dan schakelt hij soms wat traag en schokkerig van de 2e naar 3e versnelling, andere versnellingen gaan wel goed!
Al word de schakeltijd wel iets langer.
Nu denk ik dat de bakolie gewoon niet de juiste dikte meer heeft als deze warm word waardoor dit probleem zich voordoet? De olie is wel mooi rood.
Is mijn aanname juist?
Het instructieboekje geeft aan dat er Mercon V olie in moet, nu kan ik deze via internet niet zo snel vinden in NL en ben er nog geen zaken voor afgeweest, maar hoeveel olie gaat er in zo'n bak en waar is het goed te krijgen?
Ook staat mijn motortemperatuurmeter vrij hoog, op ongeveer 3/4 van de meter, soms zakt hij iets naar het midden maar loopt vanzelf weer op.
Laatst keek ik naar de koelvloeistof, en deze bijgevuld tot juiste hoogte. Paar dagen later was hij +/- 1 cm gezakt in het reservoir! Paar dagen daarna echter, zonder iets te hebben gedaan, was hij weer op de goede hoogte.
er komt geen witte rook uit de uitlaten als de motor warm is en de motor is vrij schoon.
Wat kan er hier aan de hand zijn?
Het zijn waarschijnlijk hele basis vraagjes, maar met google kwam ik uit op koppakingen en koppelomvormers die lastig zouden doen 

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]