Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
o.O Dat krijg ik nu opeens, terwijl ik de afgelopen paar dagen toch gewoon normaal heb kunnen leechen.quote: NewsleecherUnable to login. Server Response: "400 newsreader53.eweka.nl: Your per-user connection limit reached - news@eweka.nl".
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Aangezien ik toch maar maximaal 7 mbit haal, is dit wel aantrekkelijk voor me. Of is er een reden waarom ik toch bv een supreme abbo zou nemen voor 3 euro meer?
Verwijderd
12 euro voor 6 maanden is wel heel goedkooop! Alleen ik kan op hun website, behalve op de voorpagina, niets terugvinden over dat pakket. Zie ik iets over het hoofd??greatgonzo schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:51:
mensen al ervaring met dat piccolo abbo bij newscacher? Max 6 mbit voor 1,95 per maand!
Aangezien ik toch maar maximaal 7 mbit haal, is dit wel aantrekkelijk voor me. Of is er een reden waarom ik toch bv een supreme abbo zou nemen voor 3 euro meer?
Ik zou persoonlijk voor 1mbit extra snelheid niet die 3 euro betalen. Als je dit abbonnement neemt, laat je ervaring dan even horen. Ben benieuwd wat je voor zo weinig geld kan krijgen!
onder de acer notebook ad..Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:53:
[...]
12 euro voor 6 maanden is wel heel goedkooop! Alleen ik kan op hun website, behalve op de voorpagina, niets terugvinden over dat pakket. Zie ik iets over het hoofd??
Ik zou persoonlijk voor 1mbit extra snelheid niet die 3 euro betalen. Als je dit abbonnement neemt, laat je ervaring dan even horen. Ben benieuwd wat je voor zo weinig geld kan krijgen!
Ben ook wel benieuwd naar dat piccolo abonnement. Ik heb nu nog een proefabonnement lopen, maar wil daarna iets "vast" nemen. Helaas is de newscacher website voor mij erg onduidelijk/onvolledig, waardoor ik de precieze voorwaarden niet kan terugvinden. De "geef mij meer informatie" link verwijst naar een algemene forumpagina waar ik niets over dit piccolo abonnement terugvind.greatgonzo schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:51:
mensen al ervaring met dat piccolo abbo bij newscacher? Max 6 mbit voor 1,95 per maand!
Ik krijg een beetje de indruk dat de gasten achter newscacher snel een site in elkaar geflanst hebben met alle standaard pakketten en een aantal (naar mijn idee overigens scherpe) aanbiedingen om hun bedrijf te promoten via mond-op-mond reclame.
Ik vind het alleen jammer dat bepaalde informatie ontbreekt of juist dubbel vermeld is en dat het geheel een beetje rommelig overkomt, waardoor veel mensen waarschijnlijk al direct met vragen zitten, dat schrikt sommigen misschien zelfs af om het te proberen.
Verder wordt ergens vermeld dat in de proefperiode van 1 maand maximaal 100GB kan worden gedownload en via Freeusenet 500GB. Wanneer je je aanmeldt blijkt dat je in twee periodes (??) 50 GB per periode kunt downloaden. Ik ben nog met de eerste 50GB bezig, ik heb dus geen idee wanneer die tweede periode zou starten. Verder duurt de proefperiode nog "slechts" een week. Wat dat "Freeusenet" vervolgens inhoudt kan ik ook niet terugvinden, alleen een bericht op hun forum dat de administrator "er nog mee bezig is en dat het over een maand gebruikt kan worden". We wachten dus maar af...
Globaal gezien hebben ze op het eerste gezicht prima voorwaarden overigens, maar ze mogen van mij best wat consequenter en duidelijker zijn met het verstrekken van dit soort details. Ik hoop dat de goedkope prijs niet hun enige voordeel blijft ten opzichte van hun concurrenten, want op de overige vlakken moeten ze m.i. nog flink aan de weg timmeren!
Ik heb ook "maar" een 4mbit verbinding; dat piccolo abbo lijkt me op zich best aardig! En ach, wat is 12 euro voor een halfjaar onbeperkt (mijn lijn is immers 4mbit
Ik neem tenminste aan dat de enige beperkingen de snelheid van 6 mbit en maximaal 8 draadjes zijn, daar kan ik goed mee leven!
Drie tientjes en een half jaar onbeperkt usenet
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Er zijn meer hondjes die fikkie heten, maar de combinatie van de naam , met geboortjeaar en de schrijfstijl is te toevallig.
Die conclusie had ik voor mezelf al lang getrokken, maar omdat ik het niet kan onderbouwen heb ik er hier niets van gezegd.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:07:
Ik zou trouwens de reacties van Pietjepuk74 niet al te serieus nemen. Is gewoon de eigenaar van de newscacherdienst die op deze manier wat reclame maakt ! Hoe kom ik aan die wijsheid ? betreffende eigenaar heeft een nederlandse torrentsite gehad, daar gerbuikte hij de naam pietjepuk vaker en1974 is zijn geboortejaar. ook herken ik heel goed zijn schrijfstijl, zat destijds zelf in de staf van die torrentsite.
Er zijn meer hondjes die fikkie heten, maar de combinatie van de naam , met geboortjeaar en de schrijfstijl is te toevallig.
Wat mij betreft kan het een grote meerwaarde hebben als Pietjepuk74 zich gewoon bekend maakt en hier als medewerker van Newscacher zou reageren, zoals enkele mensen van zijn concurrenten (eweka, xsnews) dat ook doen. Dat zie ik persoonlijk liever dan het fanboy-gedrag waarmee hij momenteel op diverse fora (orange-forum bijvoorbeeld) post.
Tenminste, áls Pietjepuk74 ook daadwerkelijk bij Newscacher werkzaam is...
edit: Wanneer je in het profiel van Pietjepuk74 zijn voor- en achternaam opzoekt en vervolgens een whois loslaat op newscacher.com en mywebserver.nl (waar het emailadres van de eigenaar van newscacher naar verwijst), wordt zijn fanboy-gedrag een stuk duidelijker...
Voor je eigen gemoedsrust moet je alleen niet googlen op zijn voor- en achternaam...

[ Voor 13% gewijzigd door Buzz-01 op 18-04-2008 14:58 ]
Oa door de opmerking over administratieve problemen @ Eweka... Eweka doet geen administratie voor de usenet dienst (gaat volautomatisch en alles op prepaid basis) dus waar dat vandaan komt
Verwijderd
Niet alleen bereik je daar veel meer, maar is ook voor iedereen veel prettiger. Zowel voor eigenaar/medewerker van een dienst als voor de gebruikers. (Met Goodwill bereik je meer dan met Spam)Basje2001 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:42:
[...]
zoals enkele mensen van zijn concurrenten (eweka, xsnews) dat ook doen.
Irritante is ook dat ze zelfstandig mijn account opgeheven hebben en ik nu een product moet afnemen dat in alle gevallen duurder zal uitvallen dan hetgene wat ik reeds heb afgenomen (1 jaar premium voor 4,95 per maand). Tegelijkertijd werken ze nu opeens aan een oplossing maar ze hebben dus wel gewoon alle accounts die betaald zijn met Paypal al opgeheven.
Ze hadden mijn inziens toch beter even kunnen wachten met het opheffen van accounts en klanten de kans geven om een betaling op een andere wijze te laten uitvoeren. Dikke min voor Newscacher.
[ Voor 51% gewijzigd door Ericr op 18-04-2008 23:21 ]
Hoe het ook zit, ze hebben in ieder geval wel een echt probleem, kijk ook in hun forum. Ze proberen het ook netjes op te lossen. Wist niet dat Paypal zo'n gedoe kan opleveren inderdaad.strokealpha schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 02:20:
Mijn Newscasher account is ook opgeheven wegens z.g. problemen met Paypal. Het door Newscacher aangeduide probleem begrijp ik niet helemaal: Ik hoor andere bedrijven daar niet over... Had toevallig hetzelfde abo als Ericr. Zoek ook wel wat anders omdat deze handelswijze niet bepaald professioneel overkomt. Ook van mij dus een dikke min voor Newscacher.
Zij hebben een probleem wat overkomelijk was als ze gewoon gevraagd hadden om op een andere wijze te betalen nadat de Paypal betalingen waren terugbetaald. Dat zou maar een paar dagen geduurd hebben. Lijkt me een elegantere oplossing dan wat ze nu hebben gedaan.Wortelstok schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:39:
[...]
Hoe het ook zit, ze hebben in ieder geval wel een echt probleem, kijk ook in hun forum. Ze proberen het ook netjes op te lossen. Wist niet dat Paypal zo'n gedoe kan opleveren inderdaad.
Ik ben gewoon mijn Supreme account kwijt en dat account is niet meer verkrijgbaar voor dezelfde tijdsduur voor de prijs van 4,95 per maand. Nu is het aanbod maar een half jaar geldig terwijl mijn account geldig was voor een jaar.
Nu moet ik ook nog maar eens afwachten of ik mijn geld terugzie.
Edit: Hij trekt nu weer op. Tijdelijk dipje dus. Move along, nothing to see here
[ Voor 13% gewijzigd door Tha_T op 20-04-2008 10:59 ]
Hebben ze zomaar in 1 keer opgeheven omdat ze schijnbaar niet met paypal kunnen omgaan.
Op zich geen probleem alleen geef de klant een aantal dagen de tijd om via ideal of andere opties te betalen.
In plaats van 1 mailtje over dit probleem krijg je er 3 en tevens ligt die hele website van hun plat. Ik hoop dat ze e.a. heel snel rechtzetten anders toch maar op zoek naar een andere usenet provider.
Same hereaobh schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:47:
Zijn er mensen die kunnen inloggen/downloaden van Hitnews.eu? Ik krijg Server too Busy foutmeldingen.
Inderaad. Er is blijkbaar storing bij hitnews
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
----
We hebben op dit moment last van een storing. De verbinding kan daardoor traag zijn of foutmeldingen geven.
Er wordt hard gewerkt om dit z.s.m. op te lossen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Hitnews.EU
-------
Je kan dit gewoon testen, door de newsserver van de provider die je wilt proberen, op te geven.yank1956 schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:28:
newbie here!
Het is al eerder genoemd in de draadjes; maar konkreet; hoe uit te vinden of een nederlands gebaseerde USP ook gaat werken in het buitenland?? Dus; NEE, 'stuur maar een mail', of 'lees de voorwaarden' etc, maar: JA; in de praktijk, en het liefst met 100% zekerheid.;-)
eweka is dus al de revue gepasseerd an die 'doet het niet'.
Pingen en traceroute is een ding, maar of dat de juiste manier is, ik weet het niet.
Iemand suggesties? Ik houd me aanbevolen..
En ik ben me ervan bewust dat de lokale ISP natuurlijk ook nog roet in het eten kan gooien...
Je krijgt als het bedrijf internationaal benaderbaar is, netjes een melding dat de verbinding lukt en je een foutmelding krijgt i.v.m. onbekende gebruiker.
(Edit: Sorry, zie dat ik op een oude mail reageer, het is nog vroeg voor de maandag).
telnet news.tweakdsl.nl 119
Connected to news.tweakdsl.nl.
Escape character is '^]'.
200 news.tweakdsl.nl NNRP Service Ready - info@tweakdsl.nl (posting ok).
quit
[ Voor 3% gewijzigd door Ghandi op 21-04-2008 09:38 ]
Verwijderd
oud bericht maar ben toch erg benieuwd of, en zoja, hoe het is opgelost.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:45:
Vanmiddag heb ik een account aangevraagd en betaald bij newscacher.
Je raadt het al, mijn account doet het niet. Ticket aangemaakt en er zou snel naar de probleem gekijken worden. Ik ben inmiddels 5 uur verder en nog geen oplossing gevonden. Niet eens een update gekregen en geen reactie op verdere vragen
(Sta nl.op het punt om vanuit mijn proefweek een Piccolo UseNet Abonnement te nemen)
Tevens is de retentie van 120 dagen niet echt 120 dagen... Veel posts van ~ 100 dagen zijn vaak ook niet meer aanwezig.
En iets goedkoper mag het natuurlijk altijd.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Lees dit topic eens door en zoek op Google.l0c4lh0st schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:33:
Weet iemand nog een echte aanrader?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Dit topic staat toch vol met reclame over Newscacher... En voor zover ik zie is het gewoon een brakke provider. Datalimieten, spam mails, etc.
Gebruik zelf XSNews, en haal altijd volle snelheid. Kost misschien iets meer, maar de support is echt goed, en vrijwel nooit uitval van verbinding of iets anders.l0c4lh0st schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:33:
Weet iemand nog een echte aanrader? Ik zit nu bij Eweka, maar de maximale snelheid (20 Mbit/s) begint toch echt een probleem te worden, nu ik mijn account deel met een 100 Mbit gebruiker.
Tevens is de retentie van 120 dagen niet echt 120 dagen... Veel posts van ~ 100 dagen zijn vaak ook niet meer aanwezig.
En iets goedkoper mag het natuurlijk altijd.(Betaal nu 7,50 euro per maand, gedeeld door 2 door account sharing.)
Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G
[ Voor 38% gewijzigd door Dukeh op 21-04-2008 20:10 ]
Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G
Verwijderd
Site is having some issues .. Back later!
Server is gecrashed .. Nieuwe wordt klaargemaakt!

Verwijderd
Er wordt aan gewerkt, en usenet platform is gewoon beschikbaar.
Dat klopt bij geen enkele server en sommigen geven dat ook toe. Het probleem is dat het steeds meer gebruikt wordt. Als er eerst 100GB per dag bij komt (ik noem maar iets) zijn het misschien 120 dagen. Maar een dag later is het 110GB, dan 120GB enz... Je kunt dit eenmaal niet constant opvangen met nieuwe schijven.l0c4lh0st schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:33:
Dit alles is overigens al vaker hier genoemd.
Maar...het is dan misschien wel slimmer om een vanaf x aantal dagen op de site neer te zetten.
@defiance...alles kan, maar je snapt goed wat ik bedoel. En ik neem aan dat de rest dat ook wel begrijpt.
[ Voor 14% gewijzigd door Ascathon op 22-04-2008 12:50 ]
sorry maar das de reinste onzin, het gaat heel goed, alleen kost het dan heel wat meer, maar het KAN wel !Ascathon schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:43:
[...]
Dat klopt bij geen enkele server en sommigen geven dat ook toe. Het probleem is dat het steeds meer gebruikt wordt. Als er eerst 100GB per dag bij komt (ik noem maar iets) zijn het misschien 120 dagen. Maar een dag later is het 110GB, dan 120GB enz... Je kunt dit eenmaal niet constant opvangen met nieuwe schijven.
Dit alles is overigens al vaker hier genoemd.
Maar...het is dan misschien wel slimmer om een vanaf x aantal dagen op de site neer te zetten.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Verwijderd
Klopt, daarom heb ik ook maar "Maar...het is dan misschien wel slimmer om een vanaf x aantal dagen op de site neer te zetten." erin gezet. Met die x dan een iets betere garantie. Wat jij dus eigenlijk bedoeld. Heb ook XSNews, verder nergens problemen mee. (met dit probleempje eigenlijk ook niet).Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:59:
Ik denk dat iedereen je wel begrijpt Ascathon, maar vooral xsnews is goed in dat verhaal. Niemand haalt de volledige retentie bij hun maar telkens als iemand het aankaart op hun forum dan krijg je mensen zoals jij of helpdeskmedewerkers die dat gaan uitleggen. Ze liegen gewoon over de retentie, zo simpel is het. En het is nog simpeler om gewoon de 120 dagen aan te passen naar 110 of zelfs 100 als dat al niet gehaald kan worden.
Einde bericht hierover..van mijn kant uit dan.
[ Voor 3% gewijzigd door Ascathon op 22-04-2008 13:14 ]
Verwijderd
(En trouwens, die laatste regel is inmiddels ook niet meer waar..., tenminste bij mij niet))
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:21:
waarom dan ook niet even dat 3e regeltje erbij copy/pasten??
Er wordt aan gewerkt, en usenet platform is gewoon beschikbaar.
Geen idee of dit idee werkt,technisch gezien.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd
Alle verbindingen zijn verbroken , ook op de site geraak ik totaal niet meer op ????
Verwijderd
Ik weet dat ze wel aangeven dat de max. snelheid per lijntje op 2,5Mbit hangt maar dan begrijp ik niet waarom ik met UPC Internet Extreme (24Mbit dus) deze snelheid haal:l0c4lh0st schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:33:
Weet iemand nog een echte aanrader? Ik zit nu bij Eweka, maar de maximale snelheid (20 Mbit/s) begint toch echt een probleem te worden, nu ik mijn account deel met een 100 Mbit gebruiker.

Ik heb tot nu toe weinig problemen met newscacher gehad. Ben erg tevreden over de snelheden en retentie tot nu toeVerwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:33:
Alleen maar problemen met deze dienstverlener. Vorige week paypal gevolgd door een opgeheven account en de belofde dat mijn abo betaling teruggestoord zou worden en nu dit. Ik hoop dat wij ons geld niet kwijt zijn.
[ Voor 77% gewijzigd door Tortelli op 22-04-2008 17:59 ]
Verwijderd
Snelheid en retentie is inderdaad goed maar hun bedrijfsvoering vind ik niet adequaatTortelli schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:58:
Ik geloof dat ze in werkelijkheid cappen op 500kb/s per lijntje
[...]
Ik heb tot nu toe weinig problemen met newscacher gehad. Ben erg tevreden over de snelheden en retentie tot nu toe.
Eweka heeft bewust de snelheid per lijntje hoger als 2.5Mbit gezet, zodat mensen nog steeds 20mbit halen, ook wanneer er 1 of 2 lijntjes even blijven hangen, met als gevolg dat de klant een strakkere lijn zietThe Realone schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:37:
[...]
Ik weet dat ze wel aangeven dat de max. snelheid per lijntje op 2,5Mbit hangt maar dan begrijp ik niet waarom ik met UPC Internet Extreme (24Mbit dus) deze snelheid haal:
[afbeelding]
Geeft inderdaad te denken, ook al kan het zijn dat ze bezig zijn om de boel opnieuw op poten te krijgen. Ik wacht maar af dan en anders schrijf ik die 60 euro die ik nog van ze krijg maar af. Wazig gedoe in ieder geval.objectief2 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:25:
Als ik nu op dit moment www.newscacher.com oproep dan verschijnt er een server default page. Misschien of iemand weet of dit iets te betekenen heeft. Met mijn lekenkennis lijkt het erop alsof de naam newscacher.com helemaal niet meer geregistreerd staat, maar laten we hopen van niet. Ondertussen is downloaden van hun servers nog steeds niet mogelijk
Verwijderd
Ondertussen staat op hun site toch weer vermeld dat ze druk bezig zijn om alles terug in orde te krijgen . Misschien toch weer een beetje hoop voor ons danobjectief2 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:25:
Als ik nu op dit moment www.newscacher.com oproep dan verschijnt er een server default page. Misschien of iemand weet of dit iets te betekenen heeft. Met mijn lekenkennis lijkt het erop alsof de naam newscacher.com helemaal niet meer geregistreerd staat, maar laten we hopen van niet. Ondertussen is downloaden van hun servers nog steeds niet mogelijk
Geen verbinding en geen site....
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Welke site? Of hebben we hier te maken met traag werkende DNS-updates en ziet niet iedereen hetzelfde.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:28:
[...]
Ondertussen staat op hun site toch weer vermeld dat ze druk bezig zijn om alles terug in orde te krijgen . Misschien toch weer een beetje hoop voor ons dan
Server Default page
1
2
3
4
| If you see this page it means: 1. hosting for this domain is not configured or 2. there's no such domain registered in Plesk |
maar heb ook al een ander bericht gezien. ben net bij hun aangesloten hoop niet dat dit het einde is van newscacher was erg tevreden
Knowledge is my Weapon
Verwijderd

Verwijderd
INTRODUKTIE | INFO | NZB | NIEUWS | FORUM | SUPPORT | UITLOGGEN
We zijn nog drukdoende om alles te herstellen .. Het zou het prettigste zijn als je nog even geen gebruik wilt maken van onze website.
Inloggen, pakketten bekijken, opzoeken, uitloggen .. Al dit soort script moeten eerst even handmatig gecontroleerd worden.
Onze excuses voor het eventuele ongemak!
Copyright 2008 NewsCacher | Design by: myWebserver.nl | Disclaimer | Kontakt Introduktie
Verwijderd
Goede actie, die Live support oa. Daarnaast ook mooi dat Eweka nu tegen lokaal tarief bereikbaar is (was dit niet 0900?)Geachte klant,
Graag informeren wij u over een aantal wijzigingen in de ondersteuning op onze usenetdienst.
- De telefonische helpdesk van Eweka is vanaf heden tegen lokaal tarief te bereiken op (+31) 072-8500800
- Tijdens kantooruren biedt Eweka voortaan gratis live chat support via de knop op http://www.eweka.nl
- Voor al uw vragen omtrent onze usenetdienst kunt u ook e-mailen. Stuur uw mail naar: usenet@eweka.nl
Eweka is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.30 tot 13.00 en van 13.30 tot 17.00 uur.
Verder attenderen wij u op gewijzigde openingstijden voor de komende weken. Woensdag 30 april, donderdag 1 mei en maandag 5 mei zal de helpdesk de gehele dag gesloten zijn. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Het Eweka Team
Verwijderd
Beste Snyder, Vandaag was de laatste dag dat je van je abonnement gebruik kon maken. We hopen dat je erg veel plezier hebt beleefd vanonze diensten en hopen je terug te zien als abonnee. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan kun je je wenden tot onsforum of support systeem. Je hebt binnen de termijn geen gebruik gemaakt van het TryOut pakket en zodoende mag je deze dienst, als je dat wenst, opnieuw bestellen. Voor nieuwe bestellingen http://www.newscacher.com/ NewsCacher.com Team
Ik had allang een abbo afgesloten, dus dit lijkt me niet veel goeds
Knowledge is my Weapon
edit:
Dit kwam wel nadat ik de DNS adressen van opendns.com in gebruik heb genomen
Tot op heden werkt het.
[ Voor 70% gewijzigd door danman15 op 23-04-2008 22:35 ]
Verwijderd
En waarschijnlijk kan ik weeral naar mijn geld fluiten , meer dan 80 € kwijt op een week tijd en nu heb ik nog niets

Ik hoop toch dat ze daar toch zwaardere maatregelen tegen gaan treffen , want zoiets kan toch helemaal niet
Verwijderd
Verwijderd
Helaas nog niet dus!!!!Tortelli schreef op woensdag 23 april 2008 @ 02:05:
Mijn betaal abbo (van een maand) werkt momenteel ook nog niet in iedergeval. Gewoon even geduld hebben tot morgen denk ik....
Ik heb ook net betaald voor een kwartaal.............en kreeg vanmorgen ook zo;n mailtje dat mijn abo was afgelopen.
Ik was toch eigenlijk best tevreden, en zeker over de snelheid!!
Ik ben in ieder geval wel blij te horen dat het niet aan mij ligt
heb voor een halfjaar betaald dus wil ik ook een half jaar Newscacher
Knowledge is my Weapon
Verwijderd
Die was niet geweigerd , dat abbo heeft een week gewerkt . Maar bij newscacher hadden ze problemen met betalingen van paypal , deze werden door paypal niet doorgestort aan hun (zeiden ze)Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 00:17:
strangerke, waarom doe je eigenlijk een nieuwe betaling bij dezelfde USP als je eerste betaling geweigerd is en niet teruggestort?
Toen ze die problemen eindelijk opgelost hadden bij paypal heb ik dus een nieuw abbo aangemaakt . Met de veronderstelling dat ik het geld toch zou terug krijgen .
Maar nu dus voor de tweede keer gekl**t door die ...............
Verwijderd
Ik denk dat je heel lang geduld zult moeten gaan hebben .Tortelli schreef op woensdag 23 april 2008 @ 02:05:
Mijn betaal abbo (van een maand) werkt momenteel ook nog niet in iedergeval. Gewoon even geduld hebben tot morgen denk ik....
Als ze problemen hebben met hun server , waarom dan de mensen berichten sturen dat hun abbo is afgelopen
Verwijderd
Verwijderd
Ja , en bij newscacher zeggen ze dat ze geen geld ontvangen hebben van paypal , nu heb ik zonet telefonisch contact gehad met paypal , en de betalingen aan newscacher zijn wel degelijk uitgevoerd en ontvangen door newscacherVerwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:36:
wat een zooitje daar bij newscacher en nogsteeds mijn geld niet terug gekregen via paypal
Begint toch een beetje veel op afzetterij te lijken

Als het werkt is Newscacher best een goede usenetprovider maar als ze er qua betalingen een zootje van maken en nu weer zonder aankondiging de hele site onderuit trekken vraag ik me af of ze wel goed voorbereid waren.
dat vraag ik me ook af.. denk dat ze de grote vraag niet aan konden/kunnenEricr schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:04:
Als het werkt is Newscacher best een goede usenetprovider maar als ze er qua betalingen een zootje van maken en nu weer zonder aankondiging de hele site onderuit trekken vraag ik me af of ze wel goed voorbereid waren.
Knowledge is my Weapon
Dit riekt naar fraude, het verhaal van newscacher klopt niet. Als met Paypal betaalt dan wordt het meteen verwerkt en dus betaald aan degene voor wie het bestemd is. Paypal houdt het geld niet even vast oid. Als ik jou was zou ik per direct een klacht indienen bij Paypal en hopen dat je op die manier je geld terugkrijgt.Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:11:
[...]
Die was niet geweigerd , dat abbo heeft een week gewerkt . Maar bij newscacher hadden ze problemen met betalingen van paypal , deze werden door paypal niet doorgestort aan hun (zeiden ze). En omdat ze die betalingen niet kregen hadden ze dat abbo stop gezet , maar ik zou (volgens newscacher) dan ook zeker mijn geld terug krijgen .
Toen ze die problemen eindelijk opgelost hadden bij paypal heb ik dus een nieuw abbo aangemaakt . Met de veronderstelling dat ik het geld toch zou terug krijgen .
Knowledge is my Weapon
Zo te zien heeft Tom Dings een niet gecontroleerde rekening, dan zou het best kunnen zijn dat Paypal dat geld niet vrijgeeft. Ook al blijft het allemaal wel vrij schimmig en amateuristisch.Schweino schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:24:
[...]
Dit riekt naar fraude, het verhaal van newscacher klopt niet. Als met Paypal betaalt dan wordt het meteen verwerkt en dus betaald aan degene voor wie het bestemd is. Paypal houdt het geld niet even vast oid. Als ik jou was zou ik per direct een klacht indienen bij Paypal en hopen dat je op die manier je geld terugkrijgt.
Nadere instrukties volgen binnen ca. 2 uur op deze pagina hoe je te werk dient te gaan zodat je snel weer geactiveerd wordt.
Knowledge is my Weapon
Verwijderd
Waarom dan die e-mails sturen met de melding dat je het abbo niet meer kunt gebruiken ???????Snyder schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:25:
We hebben gisteren een server crash gehad veroorzaakt door een medewerker van het hosting bedrijf. Inmiddels zijn we bezig met diverse herstelwerkzaamheden. Er is naar ons inzien absoluut geen reden tot paniek, we zullen alles keurig herstellen voor zover dat mogelijk is.
Nadere instrukties volgen binnen ca. 2 uur op deze pagina hoe je te werk dient te gaan zodat je snel weer geactiveerd wordt.
Indien jullie de mensen eens wat beter op de hoogte hadden gebracht (jullie konden wel bovenvermelde e-mail sturen, dan was 't toch ook mogelijk geweest in plaats daarvan wat uitleg te sturen ), was er ook geen paniekreactie geweest denk ik ???
hopelijk hebben ze het 1 en ander snel opgelost! wil mijn accountje wel weer gebruiken eigenlijk.
Knowledge is my Weapon
Ik ben zelf nl ook klant.
We hebben gisteren een server crash gehad, veroorzaakt door een medewerker van het hosting bedrijf. Inmiddels zijn we bezig met diverse herstelwerkzaamheden. Er is naar ons inzien absoluut geen reden tot paniek, we zullen alles keurig herstellen voor zover dat mogelijk is.
We willen je vriendelijk verzoeken GEEN gebruik te maken van de website alvorens we alles weer in orde hebben gemaakt.
(Wanneer je toch inlogd loop je het risico dat je informatie niet meer achterhaald kan worden. Je bent gewaarschuwd!)
Werkzaamheden (15:00 NL tijd): Herstellen betaaltabellen, inlogprocedure, fora opnieuw inrichten, scripts aanpassen betalingen.
(Over enkele uren zal er een herstelprocedure hier beschreven worden zodat je zo spoedig mogelijk weer aan de slag kunt. Zoek alvast je betalingsinformatie op aub. Voor betalingen met Docdata: We hebben je PID nummer nodig. Dit staat op je bankafschrift!)
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
Het lijkt mij erop dat ze alles kwijt zijn... Erg vervelend voor ze... Maar voor dermate bedrijfskritische onderdelen moet je toch voor backups zorgen!
Verwijderd
Op zijn torrentsite werden er ook allerlei prijzen belooft als je maar doneerde, de grote prijzen werden echter nooit uitgereikt (alleen de kleintjes zoals een spindeltje dvd's).
Het enige waar deze meneer goed in is, is mooie praatjes ...
al met al was ik wel heel tevreden over newscacher maar ok.
ik wil toch wel graag 99,9 % online tijd van me news server.
Knowledge is my Weapon
Iemand enig idee hoe dit zit
Thx.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ze zijn voorbij de 45 dagen waarbij ik een transactie via Paypal kan aanvechten. Dat komt ze dus ook goed uit.
Verwijderd
Geen idee, download FTD dan heb je die headers niet nodig.Help!!!! schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:57:
Gebruik Newsleecher icm Hitnews SSL verbinding. Dit gaat altijd met volle snelheid 1.5 mbit (via 8 bots) echter als ik voor een groep headers ga ophalen is er maar 1 bot actief en die haalt maar 250 a 400 kb
Iemand enig idee hoe dit zit![]()
Thx.
Als je iets snel wilt hebben (bijv van FTD) en supersearch is nog niet gesynchroniseerd of er is geen nzb of de bestandsnaam klopt niet dan is het handig om toch even te headeren.Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:11:
[...]
Geen idee, download FTD dan heb je die headers niet nodig.
Verder heb ik eigenlijk liever antwoord op mijn vraag....
[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 23-04-2008 22:18 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
DNS adressen.
208.67.222.222
208.67.220.220
Geen idee of het bij jullie werkt maar ik wilde het toch mededelen. Succes!
[ Voor 20% gewijzigd door objectief2 op 23-04-2008 22:58 ]
Noem mij een belg...Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:11:
[...]
Die was niet geweigerd , dat abbo heeft een week gewerkt . Maar bij newscacher hadden ze problemen met betalingen van paypal , deze werden door paypal niet doorgestort aan hun (zeiden ze). En omdat ze die betalingen niet kregen hadden ze dat abbo stop gezet , maar ik zou (volgens newscacher) dan ook zeker mijn geld terug krijgen .
Verwijderd
Dan heb je dus tweemaal geclaimd bij paypal ????N!co schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:04:
[...]
Noem mij een belg...Maar hier exact hetzelfde. Ook een weekje kunnen downloaden, afgesloten, daarna weer betaald en tot nu toe niets. Ik heb wel geclaimd bij paypal. We zullen zien.
BTW , Die week dat hij werktte , was ik er wel 100 % tevreden mee . Maar meer dan 80 € betalen voor een weekske , vind ik toch iets teveel van 't goede ( ookal wonen we in Belgie

From: <support@newscacher.com>
Sent: Saturday, April 19, 2008 8:10 PM
Subject: NewsCacher.com - Betalen met Paypal .. Kun je even helpen ?
>
> Beste Antwan46,
>
> We zijn op zoek naar een gebruiker die ons even wilt helpen bij het uittesten van ons nieuwe Paypal systeem.Je kunt hier in de laatste post lezen wat de reden is :http://www.newscacher.com/forum/viewtopic.php?f=72&t=1127 We hebben slechts 1 persoon nodig .. Wellicht 2 maar zeker niet meer. Mocht jij on kunnen helpen dan ontvang je 1 jaar gratis usenet.Bedankt voor je aandacht.
>
> NewsCacher.com Team
>
>
Heeft iemand ook deze mailtje gehad?
Heb er maar niet op gereageerd.
En ook niet gekeken wat er in die link stond.
Van personen die hun beloftes / afspraken niet na komen ?

Een week voor pasen een proefabo genomen, was deze na de paasdagen al weer geblokkeerd.
Kreeg een mailtje van hun dat ze iets aan het reorganiseren waren, en alles zou daarna weer geactiveerd worden.
Dat activeren, moet tot heden nog gebeuren.
Heb tot heden nog geen mail meer van hun gehad.
Verwijderd
Ik denk dat je beter de Hitnews support kan aanschrijven.Help!!!! schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:57:
Gebruik Newsleecher icm Hitnews SSL verbinding. Dit gaat altijd met volle snelheid 1.5 mbit (via 8 bots) echter als ik voor een groep headers ga ophalen is er maar 1 bot actief en die haalt maar 250 a 400 kb
Iemand enig idee hoe dit zit![]()
Thx.
Wist trouwens niet dat SuperSearch kon achterlopen op je eigen USP.
Ik meen vroeger te hebben gemerkt dat het zo was. Gisteravond wat het gewoon gelijktijdig. (headers en supersearch). Supersearch is flink verbeterd de afgelopen jaren..Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 02:16:
[...]
Ik denk dat je beter de Hitnews support kan aanschrijven.
Wist trouwens niet dat SuperSearch kon achterlopen op je eigen USP.
PC Specs
Vreemd want als jij een goed backup systeem hebt dan kan je dit soort zaken afvangen....
Werkzaamheden (23:00 NL tijd): Forumrechten aangepast, database vullen met bestaande accounts, service herstel pagina maken.
(Over enkele uren zal er een herstelprocedure hier beschreven worden zodat je zo spoedig mogelijk weer aan de slag kunt. Zoek alvast je betalingsinformatie op aub. Voor betalingen met Docdata: We hebben je PID nummer nodig. Dit staat op je bankafschrift!)
* We hebben in onze servers backup harddisken zitten echter door de provider is een fout gemaakt waardoor vrijwel alle backups teniet zijn gedaan en zodoende hebben we wat extra tijd nodig om zaken te corrigeren. Onze excuses hiervoor. De provider heeft inmiddels een schadevergoeding vastgesteld, en zal binnen enkele dagen worden uitgekeerd.
Zodra we het bedrag hebben ontvangen zullen we een extra korting doorrekenen zodat ook jij als klant er een voordeel mee doet.
Zeker als je het op tape backupt.
En dan nog dat als 'iemand' eea vern**kt dan zou je toch op een andere hd kunnen terugvallen????
Ik vind het gewoon erg vaag.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Geen spoor dus meer van mijn later afgesloten halfjaarabonnement en ik vrees dat ze binnenkort weer dat jaarabonnement wegkieperen omdat ze waarschijnlijk nog steeds die eerder gedane Paypalbetalingen niet kunnen accepteren. Of althans dat claimen ze.
Kan ook niks op het forum lezen terwijl ik bij mijn instellingen kan. Wazig allemaal dus.
Ik zou in ieder geval even afwachten. Ik ga niet inloggen voordat ik weet dat alles weer werkt.Ericr schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:48:
Nu heb ik bij Newscacher opeens weer een jaarabonnement en niet meer een halfjaar abonnement. Lijkt er op dat ze mijn Supreme abonnement hebben teruggezet wat ze vorige week zelf hebben opgeheven omdat ze zogenaamd geen Paypalbetalingen konden accepteren.
Geen spoor dus meer van mijn later afgesloten halfjaarabonnement en ik vrees dat ze binnenkort weer dat jaarabonnement wegkieperen omdat ze waarschijnlijk nog steeds die eerder gedane Paypalbetalingen niet kunnen accepteren. Of althans dat claimen ze.
Kan ook niks op het forum lezen terwijl ik bij mijn instellingen kan. Wazig allemaal dus.
Misschien dat ze een tegemoetkoming doen op de afgesloten abonnementen.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik wou dit toch even als tegengeluid melden. Ik realiseer me dat er veel problemen zijn gezien de berichten. Maar ik denk niet dat het oplichters zijn. Hooguit niet helemaal voorbereid op alle opstartproblemen.
Maar goed, laten we hopen dat nu alle problemen achter de rug zijn.
(PS. Heb dus alleen een abonnement. Heb verder niks met newscacher te maken).
Dit topic is gesloten.
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.