Newsservers met binaries [deel 7] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 107.876 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
thefxr schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:46:
zullen ze falliet zijn?, de .com ligt er nl ook uit.
Wat heeft een klein stukje downtime met faillissement maken? Mocht het netwerk daar offline liggen, dan is het nogal wiedes dat zowel de usenetservers als de webserver offline liggen..

Beetje vreemd om paniek te zaaien met de opmerking dat ze failliet zouden zijn, als deze opmering nergens op gegrond is en je deze conclusie trekt omdat de servers er toevallig een keertje uit liggen..

[ Voor 22% gewijzigd door PeterSelie op 10-02-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
en alles weer up and running :)
Voorlopig dus nog geen faillissement

[ Voor 37% gewijzigd door sarinsarin op 10-02-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hij doet het weer.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:06:
[...]

Wat heeft een klein stukje downtime met faillissement maken? Mocht het netwerk daar offline liggen, dan is het nogal wiedes dat zowel de usenetservers als de webserver offline liggen..

Beetje vreemd om paniek te zaaien met de opmerking dat ze failliet zouden zijn, als deze opmering nergens op gegrond is en je deze conclusie trekt omdat de servers er toevallig een keertje uit liggen..
Om alles maar weg te nemen.. de DNS-servers lagen plat van ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Zijn er mensen met XLned? als ik namelijk een NZB open dan loopt newsleecher vast en de website en forum van XLned zijn onbereikbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal je de nzb van XLNed af dat je ze nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Ik maak voor mijn sporadische usenet activiteiten altijd gebruik van SMSUsenet. Sinds kort heb ik een Telfort 20Mb (we konden al na 10 minuten leechen! > goeie overstap). Nu heb ik gisteren mijn lijn eens getest en ik zie iets vreemds.
Ik heb de snelheid op 7Mb/20Mb gezet (piek/dal).
Bij een 20Mbit abbo zou je wel rond de 12Mbit/s mogen verwachten (wat neerkomt op 1,5Mbyte/s)
Wat ik nu zie is dat ik eerst een 5 tot 10sec download met 1,3Mbyte/s en mijn snelheid dan inzakt naar 900kbyte/s.
Omdat je bij SMSUsenet kan switchen tussen snelheden heb ik daarna de 20Mbit uncapped variant geprobeerd, en daar zie ik hetzelfde!
Ook heb ik zowel poort 80 als SSL getest waar ik ook geen verschil zie, dus aan de provider lijkt het niet te liggen.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? ik kom het in dit topic ook nergens tegen...
<edit>
Ik bedenk me net dat 7Mbit gelijk staat aan 896Kbyte. dus misschien werkt het switchen van snelheid niet zo mooi en blijft de cap op 7Mbit hangen...
Ik heb ook het 5Mbit en de 20Mbit geprobeerd maar hij blijft op 900kb hangen. Ik denk dat dat de oorzaak eigenlijk is.
Zal eens een proef abbo proberen ergens.
</edit>

[ Voor 16% gewijzigd door Angelus1753 op 12-02-2008 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angelus1753 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:12:
Bij een 20Mbit abbo zou je wel rond de 12Mbit/s mogen verwachten (wat neerkomt op 1,5Mbyte/s)
Nee, dit is meestal niet zo. Je krijgt bij Telfort een verbinding tot 20mb. Ik haal zelf 1,8MB, maar genoeg mensen in het Telfort topic die 900Kb halen bijvoorbeeld.

Je kan het beste van http://speedtest.bbned.nl/ een 100mbit bestand downloaden en zo je max. snelheid bepalen.

En tot slot de link naar het telfort topic, zeker interessant: Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6

Ik heb zelf eweka en haal in de avonduren tussen de 1,3 en 1,6MB en in de daluren (na 23:00 en tot ongeveer 17:00) haal ik 1,8MB.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Het zou me niet verbazen als je niet sneller kan dan 900KB/s.
Snelheid niet alleen afhankelijk van je profiel in de centrale, maar ook van je
afstand tot de telefooncentrale én de lijnkwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
En toch zie ik in het begin de snelheid naar 1.3Mb gaan, en dan niet een piekje omdat er gebufferd is ofzo, maar echt een 5-10 seconden.
Ik zal vanavond eens proberen met een 100Mb bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angelus1753 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:03:
En toch zie ik in het begin de snelheid naar 1.3Mb gaan, en dan niet een piekje omdat er gebufferd is ofzo, maar echt een 5-10 seconden.
Ik zal vanavond eens proberen met een 100Mb bestand.
Kan best een rekenfout van je newsclient zijn hoor, toch eerst alternatieve speedtest sites check alvorens je een USP de schild geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik had nu een aantal usenetproviders uitgeprobeerd om te kijken waar ik mijn 100mbit goed kon benutten. (ik vul mijn gegevens op het internet nooit serieus in vanwege spam enz) xsnews LEEK een goede totdat ik zag dat mijn ip adres was geblokkeerd was. Ik stuur een mail waarom dat was. Krijg ik plots een zeer botte reactie terug (zonder dat de eerst om een verklaring vragen of wat dan ook) dat ik mijn gegeven niet goed waren ingevuld.
Xsnews doet zich klantvriendelijk voor totdat er ook maar iets fout gaat dan is de klantvriendelijkheid volledig weggevallen. een afrader dus vooral als je een jaarabbo neemt (zul je zien dat als je dat abbo eenmaal hebt betaald dan ze niks meer voor je doen). kort samengevat: een zeer onprofessioneel bedrijf.

[ Voor 8% gewijzigd door Avvd op 15-02-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
Jij had ook even kunnen kijken welke gegevens je wel durft te geven. Als je dit topic volgt merk je dat er toch redelijk wat gebruikers van XSNews zijn die met vertrouwen hun gegevens geven. Verder zou ik het niet gek vinden om iemand te blokkeren als die je toch onjuiste gegevens levert. Wil je goed behandeld worden dan zul je zelf toch ook eerst de goede stap moeten zetten. Als je onjuiste gegevens levert, tsja daar kan een bedrijf niks mee.

Met betrekking tot de reactie van XSNews: Ik vind dat je altijd goed behandeld wordt en dat er altijd wel snelle reactie is. Ook op hun forum (en ook hier op GoT) reageren ze snel op eventuele vragen en technische problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ascathon op 15-02-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik had nou eerst een maand het abbonement uitgeprobeerd en het beviel me op zich goed. Ik geef niet graag even al mijn gegevens aan een bedrijf wat ik niet ken. Nou is het misschien begrijpelijk dat ze mijn ip hebben geblokeerd. Alleen mijn vertrouwen is weg door de onprofessionele reactie en ik ben bang dat als je eenmaal hebt betaald dat dan de klantvriendelijkheid ver te zoeken is. Maar ik ga nou denk ik maar weer terug naar eweka, wel maar 20mbit (gewoon vooraf pre-paid betalen en je krijgt je diensten zoals het hoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xsnews doet zich klantvriendelijk voor totdat er ook maar iets fout gaat dan is de klantvriendelijkheid volledig weggevallen. een afrader dus vooral als je een jaarabbo neemt (zul je zien dat als je dat abbo eenmaal hebt betaald dan ze niks meer voor je doen). kort samengevat: een zeer onprofessioneel bedrijf.
Er is niets fout gegaan, je hebt alleen doelbewust je gegevens niet correct ingevuld.

Als je je nu eens bedenkt dat XSNews op basis van incasso werkt en dat je proefabonnement automastich na 5 dagen omgezet wordt in een betaald abonnement, dan kan je toch op je klompen aanvoelen dat je met "nep" gegevens geblokkeerd gaat worden?

Door mensen zoals jou zijn er al bedrijven die hun proef abbo uit roelatie hebben genomen, want tja, zonder controle van de gegevens kan je natuurlijk onbeperkt proefrijden en die hebben geen zin in dat geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
zoals ik al zei is het opzich niet zo heel vreemd dat ze het hebben geblokkeerd (zonder enige melding, ik kwam erachter toen ik niet op de site kon komen). Maar een professioneel bedrijf zou op een nette manier om een verklaring vragen wat hier dus niet gebeurd je krijgt een botte mail terug wat gewoon onprofessioneel overkomt. Daarom is mijn vertrouwen in het bedrijf sterk gedaald aangezien. en aangezien ik een abbonement voor een jaar wilde nemen is het wel belangrijk dat ik precies weet wat ik aan het bedrijf heb wat nu dus niet het geval is voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Avvd op 15-02-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm lijkt wel alsof ik de enige ben bij PFcorner. Ik haal trouwens gewoon 22MBIT :-) (24mbit lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:53:
ik had nu een aantal usenetproviders uitgeprobeerd om te kijken waar ik mijn 100mbit goed kon benutten. (ik vul mijn gegevens op het internet nooit serieus in vanwege spam enz) xsnews LEEK een goede totdat ik zag dat mijn ip adres was geblokkeerd was. Ik stuur een mail waarom dat was. Krijg ik plots een zeer botte reactie terug (zonder dat de eerst om een verklaring vragen of wat dan ook) dat ik mijn gegeven niet goed waren ingevuld.
Wat denk je dat we met je gegevens doen? Lekker doorspelen aan andere toko's dat je ze kunnen spammen? :/

Je zegt het zelf: je vraagt waarom je geblokkeerd bent. Daarop wordt geantwoord: omdat je gegevens niet goed zijn ingevuld. Wat wilde je dan nog meer weten van ons?

En laten we de rest gewoon zoals het hoort via support@xsnews.nl afhandelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:26:
[...]
Wat denk je dat we met je gegevens doen? Lekker doorspelen aan andere toko's dat je ze kunnen spammen? :/
En laten we de rest gewoon zoals het hoort via support@xsnews.nl afhandelen.
Misschien doen jullie het niet maar ik ken heel het bedrijf niet dus ik speel op safe.

De manier van een mail opstellen en het niet op de hoogte stellen van de ban niet echt de normale gang van zaken. Van mij hoeft het geen discussie te worden en is de zaak afgedaan maar ik vind wel dat andere het wel mogen weten en zeker van toepassing is in dit topic. (en de mensen mogen hun eigen conclusie kunnen trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een postcode van 1234AB, woonplaats "ergens", telefoon 0123456789 en een rekeningnummer van 0123456 riekt wel heel erg naar foutieve gegevens? Moeten we dan een mail gaan sturen met de vraag of dit wel je echte gegevens zijn of kunnen we op basis hiervan al concluderen dat dit niet jouw gegevens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
heb vandaag mijn trial voor tweaknews gekregen maar heb er nog weinig plezier van. Normaal gebruik ik newszilla van xs4all @ 750kb/s. Ik heb zelf een 20mbit lijn die intraint op 15mbit.

Maar met tweaknews gaat de snelheid naar 1,15mb/s om dan weer in te storten naar 0 kb/s en dat elke 3 seconden. Hij is alleen stabiel als ik de max download op iets van 300kb/s zet. Ik werk met 8 threads.

Is er een storing/overbelasting bij tweaknews of doe ik iets fout?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:43:
Een postcode van 1234AB, woonplaats "ergens", telefoon 0123456789 en een rekeningnummer van 0123456 riekt wel heel erg naar foutieve gegevens? Moeten we dan een mail gaan sturen met de vraag of dit wel je echte gegevens zijn of kunnen we op basis hiervan al concluderen dat dit niet jouw gegevens zijn?
Blueone schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:39:
[...]
De manier van een mail opstellen en het niet op de hoogte stellen van de ban niet echt de normale gang van zaken.
Als ik een proefabbonement neem wil ik niet dat de periode na 5 dagen automatisch verlengt wordt, dan heet het ook geen proefabbonement.

Maar ik denk dat mijn mening nu duidelijk is en voldoende voor dit topic en jou mening denk ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:50:
Als ik een proefabbonement neem wil ik niet dat de periode na 5 dagen automatisch verlengt wordt, dan heet het ook geen proefabbonement.

Maar ik denk dat mijn mening nu duidelijk is en voldoende voor dit topic en jou mening denk ik ook wel.
Daarom staat ook in de voorwaarden dat je zelf actie moet ondernemen om het proefabonnement te beëindigen. Maar ik ben blij dat we enige dingen hebben duidelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:55:
Hmm lijkt wel alsof ik de enige ben bij PFcorner. Ik haal trouwens gewoon 22MBIT :-) (24mbit lijn)
vroeger zat daar een vent die de arrogantste, van heel nederland was, (je moest eerst bij wijze van spreken al toestemming hebben om uberhaupt een mailtje te mogen sturen enzo), en onthield zich niet van enige oplichterspraktijken. weet niet hoe het nu is, ik hoop het flink verbetert is daaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:52:
[...]
Daarom staat ook in de voorwaarden dat je zelf actie moet ondernemen om het proefabonnement te beëindigen. Maar ik ben blij dat we enige dingen hebben duidelijk gemaakt.
kunnnen jullie 2een dit lekker ff via de mail/telefonisch afhandelen ipv een discussie in een forum, als poster/lezer heb ik geen behoefte aan deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:07:
[...]

kunnnen jullie 2een dit lekker ff via de mail/telefonisch afhandelen ipv een discussie in een forum, als poster/lezer heb ik geen behoefte aan deze info.
Dat gaf ik in m'n eerste post al aan, maar blijkbaar had $poster daar geen behoefte aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Pff zeg zowel Blueone als XSnews hebben een punt maar als bedrijf moet je toch beter weten. Dan ga je toch geen botte mails sturen / botweg IP blokkeren. Erg onprofessioneel als je het mij vraagt.

Als medewerker van een bedrijf zou ik het ook vervelend vinden als ik veel van dat soort aanmeldingen kreeg maar stuur dan gewoon een beleefd standaardmailtje terug:

"Geacht heer / mevrouw,

bij nadere bestudering van de door uw ingevoerde gegevens blijkt dat u incorrecte / anonieme data hebt ingevoerd.

Wellicht heeft u hier een goede reden voor maar helaas gaat dit tegen onze voorwaarden voor het verstrekken van een proefabo in.

Daarom zijn wij tot onze spijt genoodzaakt u verbinding te blokkeren totdat wij uw correcte naw ontvangen hebben..

Wij vertrouwen op u begrip en hopen u gegevens snel te ontvangen..

mvg.."

Oid dus. Dan hoef je ook niet op allerlei fora te gaan posten om je bedrijfsbelang te verdedigen.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
thefxr schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:00:
[...]
quote:
autodre schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:55:

vroeger zat daar een vent die de arrogantste, van heel nederland was, (je moest eerst bij wijze van spreken al toestemming hebben om uberhaupt een mailtje te mogen sturen enzo), en onthield zich niet van enige oplichterspraktijken. weet niet hoe het nu is, ik hoop het flink verbetert is daaro
Nee je bent niet de enige. PFCorner is een perfecte aanbieder, als je je tenminste netjes aan de regels houdt (bijv. een mail moet je opsturen vanaf de FAQ site :P , en je moet niet een klein MOST account de hele dag laten doorlopen).

Ze hebben een tijdje "NICE" account gehad, daarvan heb ik toen twee draadjes gekocht voor een half jaar. Heeft me totaal 12 (twaalluf) euro gekost en ik haal er altijd 7Mb/s (mijn max. download snelheid |:( ) mee. Ze zijn met dat account weer gestopt "omdat er niet genoeg belangstelling voor was". Daar snap ik nou totaal niets van, want zo'n aanbieding zie je nergens. Maar misschien kwam het omdat ze geen snelheid garandeerden bij dit account (je kocht het per draadje). En het werkte alleen met static IP en dan gingen mensen weer daarover zeuren omdat ze het woord IP niet konden spellen.
[EDIT] ik zie vandaag wat lijkt op een variant op dat NICE account weer op hun site, even goed zoeken.

Nou verder hebben ze dus het beruchte 20Mb NOPT voor 30 euro per jaar. Ook dit is een echt koopje, alleen moet je dus je downloads schedulen voor 'snachts en overdag ('s avonds mag niet). Dat schedulen kan met bij. altbinz heel goed; of je gebruikt een programmaatje als "wake-up-on-standby"(wosb.exe) om je computer 's nachts uit hybernate te halen. Ik heb wel gelezen van mensen die zich van het "not on prime time" (NOPT) niets aantrokken en dus inderdaad Hans op hun dak kregen, en dan heel zielig gingen zitten klagen op de forums.

Als je die club PFCorner een beetje leert kennen zijn ze heel interessant. Bijvoorbeeld als je een NZB hebt van een post van tot 6 maanden geleden kunnen ze je helpen met hun "usenet backup service". En als je iets afwijkends wil, kan het heel vaak (mits je het netjes communiceert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Help!!!! schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:50:
Pff zeg zowel Blueone als XSnews hebben een punt maar als bedrijf moet je toch beter weten. Dan ga je toch geen botte mails sturen / botweg IP blokkeren. Erg onprofessioneel als je het mij vraagt.

Als medewerker van een bedrijf zou ik het ook vervelend vinden als ik veel van dat soort aanmeldingen kreeg maar stuur dan gewoon een beleefd standaardmailtje terug:

"Geacht heer / mevrouw,

bij nadere bestudering van de door uw ingevoerde gegevens blijkt dat u incorrecte / anonieme data hebt ingevoerd.

Wellicht heeft u hier een goede reden voor maar helaas gaat dit tegen onze voorwaarden voor het verstrekken van een proefabo in.

Daarom zijn wij tot onze spijt genoodzaakt u verbinding te blokkeren totdat wij uw correcte naw ontvangen hebben..

Wij vertrouwen op u begrip en hopen u gegevens snel te ontvangen..

mvg.."

Oid dus. Dan hoef je ook niet op allerlei fora te gaan posten om je bedrijfsbelang te verdedigen.....
Ik vind het vrij logisch dat ze dat blokkeren. Als al die gegevens fake zijn dan moet je er maar vanuit gaan dat het e-mailadres wel echt is. Misschien hebben ze hem wel proberen te bellen op 0123456789 maar nam er niemand op ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Marzman schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 10:16:
[...]

Ik vind het vrij logisch dat ze dat blokkeren. Als al die gegevens fake zijn dan moet je er maar vanuit gaan dat het e-mailadres wel echt is. Misschien hebben ze hem wel proberen te bellen op 0123456789 maar nam er niemand op ;)
Haha :) .

Meestal is het emailadres wel echt omdat daar vaak inlogcodes e.d. naartoe gestuurd moeten worden die de gebruiker nodig heeft. Wat mij betreft blijft het zo dat als, op welke manier dan ook, eenmaal het contact tot stand is gekomen je als bedrijf je beter zakelijk en vriendelijk kunt opstellen. Als je een goed verhaal

Maar goed idd weer ontopic. :)

Ik heb recentelijk Hitnews uitgeprobeerd en het viel me niet tegen. Had altijd de volle snelheid en hun voorwaarden lijken me redelijk.
Wel had ik bij posts van 60 a 100 dgn redelijk wat incompletes. Kon ze nogwel parren maar het hield niet onwijs over.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 16:53

vr6-only

Blub Blub

Ik heb een provider gevonden waar je voor 35 gratis gratis hun diensten kunt uitproberen.

www.newscacher.com

Site is nog niet volledig online en niet alles werkt nog.
Je kunt echter wel een proefabonnement gratis proberen voor 35 dagen. Kost je niets :D

120 dagen retentie en snelheid is super. SSL bieden ze ook aan.
Accountsharing is aan te vragen tijdens het bestellen en kost niets extra :D
Laatste is nog niet mogelijk, omdat je nog geen accounts kunt bestellen. Wel een gratis proefabonnement.

Dit lijkt me wel een leuke provider. Ga eerst mijn 35 dagen opmaken en als ze volledig online zijn en ze maken hun woorden waar, dan stap ik over van xsnews naar newscacher.

[ Voor 26% gewijzigd door vr6-only op 17-02-2008 15:58 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:50:
[...]

[...]

ja sorry hoor maar je kan toch lezen of niet, daar zijn voorwaarden voor, nooit van gehoord zeker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

vr6-only schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:56:
Ik heb een provider gevonden waar je voor 35 gratis gratis hun diensten kunt uitproberen.

www.newscacher.com

Je kunt echter wel een proefabonnement gratis proberen voor 35 dagen. Kost je niets :D

Laatste is nog niet mogelijk, omdat je nog geen accounts kunt bestellen. Wel een gratis proefabonnement.

Dit lijkt me wel een leuke provider. Ga eerst mijn 35 dagen opmaken en als ze volledig online zijn en ze maken hun woorden waar, dan stap ik over van xsnews naar newscacher.
Za 07-07-20078 :D
ik zal eens kijken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb ook een try-out genomen bij Newscacher, de snelheden van Eweka zijn hier nog steeds niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ben al dik één jaar weg bij Eweka. Met alle respect, maar wat een rot bedrijf!
Ben tot nu toe tevreden over XSnews, maar dit is goedkoper en tot nu toe is het hartstikke stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:53:
Wat is er zo rot aan Eweka? Hier heb ik er geen enkel probleem mee. Werkt altijd en snelheid is altijd goed. Lees hier wel dat er soms mensen zijn/ware met snelheidswisselingen, maar daar heb ik geen last van.
Bartjeee schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:44:
Ik heb ook een try-out genomen bij Newscacher, de snelheden van Eweka zijn hier nog steeds niet optimaal.
Ik heb die site bekeken, maar raak een beetje de weg kwijt in alle abonnementen die ze aanbieden. Welk abonnement heb je nu nodig als je thuis een 20mbit verbinding hebt en onbeperkt wil downloaden? Heb je dan het Elite - 20Mb onbeperkt abonnement nodig?

Interessante site in iedergeval. Ik houd hem in de gaten. Kennelijk is dit een lucratieve markt als ik al die nieuwe aanbieders steeds zie.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

vr6-only schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:56:

www.newscacher.com

Ook getest, werkt inderdaag erg soepeltjes... kon alleen nergens zien of je abbo automatisch wordt verlengd in een betaalde. Lijkt me niet, omdat er ook een einddatum vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Met welke snelheid heb je bij die newscatcher getest? want ik ben ook wel benieuwt daarna, ik ben namelijk nog op zoek naar een goede die 100mbit aankan.

Edit:
ik had even de site beter bekeken. het kost 16.45 euro voor 100mbit maar die mag je dus wel delen met iemand anders. dan wordt het toch wel zeer interessant. Even kijken of het de komende 35 dagen goed betrouwbaar is.

[ Voor 42% gewijzigd door Avvd op 18-02-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Momenteel kun je alleen een tryout abonnement proberen voor 35 dagen!

100 Mbit abonnement is beschikbaar, maar nog niet open voor het publiek. Accountsharing is beschikbaar en met 24 threads, is het inderdaad erg voordelig ;)

Dus nog even geduld, tot dat de normale abonnementen beschikbaar zijn. Dan kan men bestellen ;).

Er zijn problemen waarbij mensen geen mail ontvangen. Dit ligt aan de nameservers en zijn opgelost, maar moet nog als ware geupdate worden bij iedereen, zodat je het ook merkt.

Nieuwe optie:

Bij geen mail. In staat om een ander adres op te geven, die gewijzigd zal worden indien het een ander adres, zodat je alsnog een mail kunt ontvangen.

Gmail adressen werken probleemloos. Rest moet binnen enkele uren ook probleemloos werken!
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:31:
[...]

Wat is er zo rot aan Eweka? Hier heb ik er geen enkel probleem mee. Werkt altijd en snelheid is altijd goed. Lees hier wel dat er soms mensen zijn/ware met snelheidswisselingen, maar daar heb ik geen last van.

[...]

Ik heb die site bekeken, maar raak een beetje de weg kwijt in alle abonnementen die ze aanbieden. Welk abonnement heb je nu nodig als je thuis een 20mbit verbinding hebt en onbeperkt wil downloaden? Heb je dan het Elite - 20Mb onbeperkt abonnement nodig?

Interessante site in iedergeval. Ik houd hem in de gaten. Kennelijk is dit een lucratieve markt als ik al die nieuwe aanbieders steeds zie.
Ze bieden voor ieder wat he!

Indien je een 20 Mbit abonnement wilt, dan moet je inderdaad bij Elite zijn.
Maar stel dat je een 20 Mbit verbinding hebt, maar je haalt maar 13 of 16. Dan kun je een goedkopere nemen ;). Die mogelijkheid is er tenminste en dat vind ik zo goed aan newscacher.
Je zit niet met 2 snelheden en dus 2 abonnementen.

[ Voor 95% gewijzigd door vr6-only op 19-02-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

vanmorgen kwam ik niet op die newscacher server, hij zegt dat ie een verkeerd wachtwoord heeft. Terwijl ik gisteren geen problemen hiermee ondervond... vanavond maar weer testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
vr6-only schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:53:
Ben tot nu toe tevreden over XSnews, maar dit is goedkoper en tot nu toe is het hartstikke stabiel!
Nou nou, dat kan wel wat beter onderbouwd?

Ik stapte over van powernews naar eweka. Betaal nu 5 euro minder en snelheden zijn precies hetzelfde.
Zeg dan tenminste dat eweka bij JOU niet helemaal 100% was. Bij andere mensen werkt het schijnbaar wél naar behoren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Over een kleine twee weekjes hebben we hier Highwinds (Eweka)

Hopelijk gaan het dan ook vooruit met de snelheid. Het is overdag en 's-avonds een regelrecht drama!
Draadjes die (samen) niet hoger komen dan 400kb/s (max kan ik 900 halen)

Merk wel dat ik er minder plezier van heb, zeker omdat de bestanden twee keer zo lang erover doen.
Ik ben van plan om vanavond eens een accountje te nemen van smsusenet. Benieuwd of het aan Supernews (Zldnet) ligt.

Pas als het 23:30 wordt dan stijgt de snelheid naar 800/900kb/s :/

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 13-09 23:22
Eweka? Highwinds is (in ieder geval vroeger) absoluut niet met Eweka verbonden. Het lijkt me sterk als dat nu wel zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eweka is door hun overgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Al bijna een jaar geleden :)

Maar Eweka is wel gewoon zelfstandige business unit binnen Highwinds, net als een zootje andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

greatgonzo schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:23:
vanmorgen kwam ik niet op die newscacher server, hij zegt dat ie een verkeerd wachtwoord heeft. Terwijl ik gisteren geen problemen hiermee ondervond... vanavond maar weer testen
Geloof dat op hun forum staat dat ze accounts verwijderd hebben, ik had er gisteravond een aangemakt maar die werkte in eerst in stantie ook niet. Nu wel
Snelheid met chello/upc extreem is erg goed in iedergeval. Haal momenteel 2,8mb/s (2850kb/s wat gewoon mijn max is) met 6 connecties. Zelfs met 3 connecties haal ik nog 2.76mb/s.
Retentie is ook beter als hitnews, post @ 106 dagen in boneless nog compleet binnen!

Weinig te klagen dus!

Is er al bekend op welke manieren er betaald kan worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 19-02-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, als ik probeer te downloaden , dan zegt ie je mag maar 6 connecties tegenlijk gebruiken, ik heb er maar 3 actief staan :? heb dus ook xsnews 7,95 , maar heb het idee dat er iets niet klopt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Ik had er zelf ook eerst last van tot ik eens ging zoeken...
Op hun forum staat vrij duidelijk uitgelegd dat je dan de connectiesettings moet zetten op een timeout van (meer dan, of) 120 seconden. Ikzelf heb hem op 90 seconden staan en dan heb ik nergens last van.
:)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:26:
aha, dat was indd de oplossing bedankt !
np :P

[ Voor 22% gewijzigd door krvabo op 19-02-2008 16:31 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha, dat was indd de oplossing bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

krvabo schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:03:
Ik had er zelf ook eerst last van tot ik eens ging zoeken...
Op hun forum staat vrij duidelijk uitgelegd dat je dan de connectiesettings moet zetten op een timeout van (meer dan, of) 120 seconden. Ikzelf heb hem op 90 seconden staan en dan heb ik nergens last van.
:)
[...]

np :P
bij mij werkte het door gewoon een nieuw proefabbo aan te vragen, hij wordt dan gereset. Met dat ik op bestellen klikte, vloog de download ook weer aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Tortelli schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:07:
[...]

Is er al bekend op welke manieren er betaald kan worden?
iDeal, paypal, sms, telefoon en overschrijven.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Net even een accountje aangemaakt bij SMSUsenet.
Eerst kreeg ik geen verbinding, maar na een 1 minuut ging hij lopen (ik was wrs te snel)

Nu gelukkig weer 900kb/s ipc 350 (waar hij bij supernews op blijft steken)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:42:
Over een kleine twee weekjes hebben we hier Highwinds (Eweka)
Betekend dit ook dat de snelheid van Eweka voor de huidige klanten omlaag gaat? Als er opeens zoveel nieuwe klanten bijkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:42:
[...]

Betekend dit ook dat de snelheid van Eweka voor de huidige klanten omlaag gaat? Als er opeens zoveel nieuwe klanten bijkomen?
Highwinds / Eweka zijn 2 compleet losstaande Usenet platformen. nee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ik hoop alleen dat mijn snelheid beter is, want supernews hanteert volgens mij een 2Mb piek en 8 mb dal (300kb / 900kb)

[edit]

Ik maak net een account aan bij pfcorner. Krijg ik een mail terug dat ik mijn ips adres niet gebruik (wat ik wel heb gedaan) en dat mijn bestelling automatisch vervalt ?!

Ik zal hem nog eens mailen.

[edit2] Net antwoord gekregen dat ik vd in mijn adres heb staan. En idd hij is erg bij de hand met zijn antwoorden. Gb moet GB zijn enz. Enfin ik ben benieuwd

[edit3] Geregeld ik heb een 100Gb Flox account wat ik morgen eens in zal stellen. Momenteel zit ik nog met SMS usenet wat te leechen dus mijn credits nog opmaken :D

[ Voor 80% gewijzigd door Frostbite op 26-02-2008 22:32 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een 22mbps verbinding bij bbned en haal bij eweka ook maximaal 2.1/2.2 mb/s. Wel jammer op zich, heb het gevoel dat eweka de verbinding capped. Iemand ervaring met een andere usenet-payment-provider waar de verbindingen niet gecapped worden?

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

XSnews. Geen klachten erover.

Eweka. Klachten gehad!

Newscacher.com. Op spam na geen klachten

[ Voor 43% gewijzigd door vr6-only op 11-04-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

N.a.v. dit draadje heb ik 't usenetverhaal ook maar eens geprobeerd via een Payserver. Dit aangezien connecten via de default server van speedlinq niet echt tof te noemen is. (25 kbps cap; updates wel op volle snelheden..) Momenteel heb ik wat credits genomen bij SMSusenet; maar eens zien of dit me allemaal bevalt. :)

offtopic:
Note; ik ben een redelijk fervent gebruiker van torrents voor de dingen die ik wil hebben; zodoende dat ik dit maar eens probeer :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

guidovb999 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:01:
Ik heb een 22mbps verbinding bij bbned en haal bij eweka ook maximaal 2.1/2.2 mb/s. Wel jammer op zich, heb het gevoel dat eweka de verbinding capped. Iemand ervaring met een andere usenet-payment-provider waar de verbindingen niet gecapped worden?
Wil je nou zeggen dat je maar 1/10 van je lijn kan gebruiken?
Ik heb al tijden Eweka en trek m'n 20mbit verbinding helemaal dicht (1800/1900 KB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
vr6-only schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:08:

Eweka, ik heb er geen goede ervaringen mee.

Newscacher.com is ook een goeie. Reseller van xsnews. Maar goedkoper dan xsnews ;)
Ik heb nu eweka maar ben ook zoekende omdat ik de snelheid van eweka de laatste maanden echt vind schommelen.

Op de site van XSnews zag ik dit (en dat bevalt me niet):
"Het IP-adres van iedere abonnee wordt bij de aanmelding en bij het inloggen op ons systeem opgeslagen. Bij fraude zullen wij uw gegevens doorgeven aan justitie."

Bij newscacher zo'n proefmaand aangevraagd maar volgens mij hebben ze problemen met de mail want na 2 uur nog steeds geen mail, die na een paar minuten binnen zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is toch wat he, dat je ip adres wordt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaha, lekker belangrijk inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
MEGATRON schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:39:
[...]

Bij newscacher zo'n proefmaand aangevraagd maar volgens mij hebben ze problemen met de mail want na 2 uur nog steeds geen mail, die na een paar minuten binnen zou komen.
Bij Newscacher hebben ze inderdaad wat aanloopproblemen. De usenetservice is verder wel prima in orde (tot nu toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
SayWhatAgain! schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:22:
[...]

Wil je nou zeggen dat je maar 1/10 van je lijn kan gebruiken?
Ik heb al tijden Eweka en trek m'n 20mbit verbinding helemaal dicht (1800/1900 KB/s)
Ja,helaas is dat de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
vr6-only schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:08:

Eweka, ik heb er geen goede ervaringen mee.

Newscacher.com is ook een goeie. Reseller van xsnews. Maar goedkoper dan xsnews ;)
Ik heb nu ook een proef-abonnementje afgesloten bij XSnews. Bij Eweka haalde ik ongeveer 2,1 MB/s, nu zit ik bij XSnews op ongeveer 1,4MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:48

Diamon

The Weird One

Audi-Addict schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:58:
Heeft iemand met tweaknews met het 7,95 p/maand pakket al de volle 20mbit?

Ik zit nog steeds met een max van 1100/1200kb/sec.
Heyyyy, iemand die hetzelfde "probleem" heeft als mij.
Ik heb sinds een tijdje Orange ADSL Extra 20Mbit en gebruik Tweaknews met downloaden.
Met downloaden kom ik zo rond de 500 / 600 Kb, wat ik vreemd vindt (via http downloaden gaat rond 1,5Mb sec).

Ik heb mijn Tweaknews account al een paar jaar (sinds begin 2005 ofzo).
Nu ik onderstaande posting van 2007 las, ga ik me afvragen of mensen die indertijd een 10Mbit account afgenomen hebben, automatisch zijn overgezet naar een nu standaard 20Mbit account.
Sjowhan schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:16:
[...]

Je hebt 2 abonnements-vormen; 10Mbit (1MB/s) en 20Mbit (2MB/s).
Waarschijnlijk heb jij de 10Mbit vorm genomen, waardoor de snelheid dan ook klopt.
Kan iemand mij btw uitleggen waar en hoe ik een SSL verbinding kan opzetten via Newsleecher (mocht Orange de nntp verkeer cappen).
Ghandi schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:09:
[...]

Ik verwacht niet dat KPN knijpt, maar zet de boel anders eens op SSL.
Ben verder tevreden over Tweaknews, en zeker geen klachten over de retentie.

[edit]
Laat dat SSL gedeelte maar, wordt hoogtijd dat Diamon es NL gaat updaten.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gebruik dus nu sinds 1 maart Highwinds.

Op zich is het een goede verbinding die ongeveer 850/900Kb/s haalt.
Beter tov Supernews.

Maar (samen) met PFCorner toch max 950 piek (7,5Mb abo)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een behoorlijk understatement........!
Ook dat de usenetservice prima werkt kan ik niet bevestigen. (gaat al 4 dagen niet en 0 reaktie.
Ericr schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:00:
[...]

Bij Newscacher hebben ze inderdaad wat aanloopproblemen. De usenetservice is verder wel prima in orde (tot nu toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 00:55:
ik hoop alleen dat mijn snelheid beter is, want supernews hanteert volgens mij een 2Mb piek en 8 mb dal (300kb / 900kb)

[edit]

Ik maak net een account aan bij pfcorner. Krijg ik een mail terug dat ik mijn ips adres niet gebruik (wat ik wel heb gedaan) en dat mijn bestelling automatisch vervalt ?!

Ik zal hem nog eens mailen.

[edit2] Net antwoord gekregen dat ik vd in mijn adres heb staan. En idd hij is erg bij de hand met zijn antwoorden. Gb moet GB zijn enz. Enfin ik ben benieuwd
Mja, het werkt allemaal wel, maar het is nogal amateuristisch en klantonvriendelijk. Zo blijft je iedere maand statusoverzichten ontvangen en dit kan niet uitgezet worden.. 8)7

Blijkbaar vind dat mannetje het belangrijker om z'n gelijk te halen en met het vermanende vingertje te zwaaien, dan gewoon z'n bedrijf draaiende te houden door klantvriendelijk te zijn. Bij mij zat hij toen ook te mopperen over m'n gmail account, maar het kon er toen nog mee door. :')
Diamon schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:52:
[...]
Heyyyy, iemand die hetzelfde "probleem" heeft als mij.
Ik heb sinds een tijdje Orange ADSL Extra 20Mbit en gebruik Tweaknews met downloaden.
Met downloaden kom ik zo rond de 500 / 600 Kb, wat ik vreemd vindt (via http downloaden gaat rond 1,5Mb sec).

Ik heb mijn Tweaknews account al een paar jaar (sinds begin 2005 ofzo).
Nu ik onderstaande posting van 2007 las, ga ik me afvragen of mensen die indertijd een 10Mbit account afgenomen hebben, automatisch zijn overgezet naar een nu standaard 20Mbit account.
Ik trek m'n 19Mbit verbinding (Orange) helemaal dicht (1,94Mb/s) met Tweaknews. Je moet echter wel voldoende gelijktijdige verbindingen gebruiken: 8 stuks kun je er instellen en die zou ik ook maar gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Atomsk op 04-03-2008 14:56 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Is er nou echt geen andere manier om een Giganews account te verkrijgen zónder creditcard? Ik heb een aantal dvd's nodig die er nu 160 dagen opstaan.....

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
V3g3ta schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:30:
Is er nou echt geen andere manier om een Giganews account te verkrijgen zónder creditcard? Ik heb een aantal dvd's nodig die er nu 160 dagen opstaan.....
geloof dat pfcorner een soort van 6 maanden service heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik lees niet veel goeds over pfcorner en de website van hun is nogal vaag.

Daarnaast is het enige "abbo" met een retentie van 180 dagen, een fill account, maar das maar voor 5 gb p/maand. Schiet dus ook niet op.

Er zijn ook echt geen alternatieven voor een hogere retentie? De meesten zitten op 120 dagen, sommigen beweren dat ze aan het werken zijn om het op 160 dagen te krijgen.... :?

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 17:04
V3g3ta schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:30:
dolby schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:39:
[...]

" 5-nov-2007

Giganews, Inc., de grootste Usenet-provider ter wereld, kondigde deze week aan dat klanten in Duitsland, Oostenrijk en Nederland vanaf nu met het Europese incasso voor hun services kunnen betalen"

Info

[ Voor 26% gewijzigd door tweak_dude op 05-03-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

incasso hebben ze alweer weggedaan dus daar heeft niemand meer wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

V3g3ta schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 05:46:
Ik lees niet veel goeds over pfcorner en de website van hun is nogal vaag.

Daarnaast is het enige "abbo" met een retentie van 180 dagen, een fill account, maar das maar voor 5 gb p/maand. Schiet dus ook niet op.

Er zijn ook echt geen alternatieven voor een hogere retentie? De meesten zitten op 120 dagen, sommigen beweren dat ze aan het werken zijn om het op 160 dagen te krijgen.... :?
Op zich werkt het wel lekker met PFcorner. Het goedkope gaat ten koste van de klantvriendelijkheid want die is ver te zoeken. Een simpele vraag wordt beantwoord met een bet-weterig mailtje en elke typefout wordt kinderachtig gemeld. Ik had ook het "jullie zijn maar domme users" idee. Jammer.
Maar goed mijn verbinding was binnen 20 minuten (na betaling) geregeld. Ik heb een 100Gb blok. Maar heb hem nu nog maar sporadisch nodig.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de ervaringen met XLned?
Heb een gratis proef abonnement van een week genomen, dat beviel goed.
Zit eraan te denken om een jaar abonnement te nemen, wat zijn jullie ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel tevreden geweest over de snelheid en volledigheid van XLNed, alleen de retentie valt me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Sc0rPi0N schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:23:
[...]
Op zich werkt het wel lekker met PFcorner. Het goedkope gaat ten koste van de klantvriendelijkheid want die is ver te zoeken. Een simpele vraag wordt beantwoord met een bet-weterig mailtje en elke typefout wordt kinderachtig gemeld. Ik had ook het "jullie zijn maar domme users" idee. Jammer.
Maar goed mijn verbinding was binnen 20 minuten (na betaling) geregeld. Ik heb een 100Gb blok. Maar heb hem nu nog maar sporadisch nodig.
Ik ben ook tevreden met PFcorner. Je moet wel je aan de regeltjes houden, anders wordt je er uitgeknikkerd. Maar de service gaat ook erg ver aan de andere kant: stuur een NZB op (op de manier zoals hij aangeeft), en tot 6 maanden haalt hij de threads voor je op.
Regeltjes bijv.: emailadres van je provider gebruiken (geen gmail/hotmail), iedere mailthread starten vanaf de FAQ pagina. Bij het supergoedkope NOPT abonnement dan ook niet 's avonds toch gaan downloaden. Mensen die over PFcorner klagen gaan met dit soort simpele dingetjes meestal over de schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou die gast dat in z'n eentje runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een abo bij Hitnews. Via m'n provider Telfort draaide ik vanaf december constant een snelheid van zo'n 1600 Kb/s. Sinds vorige week ging die snelheid plots omlaag naar zo'n 1100 Kb/s. Vandaag is het zelfs 500 Kb/s. Kort wat punten:

- Het ligt niet aan Telfort, volgens meerdere speedtesten blijft ADSL hier binnenkomen op 1600 Kb/s
- Het is niet PC gerelateerd, zowel bij m'n bedrade PC als m'n draadloze laptop treedt het op
- Het ligt niet aan m'n newsreader, het treedt bij meerdere newsreaders op (uiteraard 8 conneties)

Kortom, ik kreeg het vermoeden dat het bij Hitnews dan zou liggen. Het is echter zeer opvallend dat ik net lees van iemand die exact hetzelfde meemaakt, maar dan bij Eweka. Kortom, het eerste punt hierboven ('het ligt niet aan Telfort') trek ik nu weer in twijfel. Wat ik me dus afvraag: Is het technisch mogelijk dat er bij Telfort iets fout zit en wel zodanig dat ADSL gewoon op volle snelheid binnenkomt, maar dat specifiek nieuwsgroepen een groot snelheidsverlies oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:35:
Ik heb een abo bij Hitnews. Via m'n provider Telfort draaide ik vanaf december constant een snelheid van zo'n 1600 Kb/s. Sinds vorige week ging die snelheid plots omlaag naar zo'n 1100 Kb/s. Vandaag is het zelfs 500 Kb/s. Kort wat punten:

- Het ligt niet aan Telfort, volgens meerdere speedtesten blijft ADSL hier binnenkomen op 1600 Kb/s
- Het is niet PC gerelateerd, zowel bij m'n bedrade PC als m'n draadloze laptop treedt het op
- Het ligt niet aan m'n newsreader, het treedt bij meerdere newsreaders op (uiteraard 8 conneties)

Kortom, ik kreeg het vermoeden dat het bij Hitnews dan zou liggen. Het is echter zeer opvallend dat ik net lees van iemand die exact hetzelfde meemaakt, maar dan bij Eweka. Kortom, het eerste punt hierboven ('het ligt niet aan Telfort') trek ik nu weer in twijfel. Wat ik me dus afvraag: Is het technisch mogelijk dat er bij Telfort iets fout zit en wel zodanig dat ADSL gewoon op volle snelheid binnenkomt, maar dat specifiek nieuwsgroepen een groot snelheidsverlies oplevert?
Hoi,

Ik kan je vertellen dat de Eweka helpdesk ook overspoelt word met klachten van Telfort gebruikers waarvan de snelheid ineens is ingestort.

Ons vermoeden is zeker dankzij dit bericht dat het wel degelijk bij Telfort ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:35:

Ligt waarschijnlijk aan Telfort.
Die speedtesten zijn op internet, kan best dat Telfort usenet knijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan capt telfort niet alle providers, in ieder geval tweaknews niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister kan ik nauwelijks meer downloaden met de eweka nieuwsgroepen. Ik heb internet van planet en altijd een download snelheid rond de 650 kb/s. Sinds gister avond zit ik op 25 kb/s op laptop en pc. Heb de router paar keer gereset en van allerlei andere dingen geprobeerd, gewoon downloaden van internet en testen zijn normaal, gewoon volle snelheid. Is er iets bekend bij planet? onderhoud of bij eweka iets. Schiet zo niet op namelijk.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Wortelstok schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:19:
[...]

Ik ben ook tevreden met PFcorner. Je moet wel je aan de regeltjes houden, anders wordt je er uitgeknikkerd. Maar de service gaat ook erg ver aan de andere kant: stuur een NZB op (op de manier zoals hij aangeeft), en tot 6 maanden haalt hij de threads voor je op.
Regeltjes bijv.: emailadres van je provider gebruiken (geen gmail/hotmail), iedere mailthread starten vanaf de FAQ pagina. Bij het supergoedkope NOPT abonnement dan ook niet 's avonds toch gaan downloaden. Mensen die over PFcorner klagen gaan met dit soort simpele dingetjes meestal over de schreef.
niks over de schreef, die gast wat daar werkt/baas is meent echt dat ie god zelf is, klantvriendelijkheid is hem onbekend. hij zeikt ook over de kleinste dingen, schijnbaar niks meegemaakt in het leven. het leven is te kort om te zeiken over kleine dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newscacher begint een spammer te worden :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:55:
dan capt telfort niet alle providers, in ieder geval tweaknews niet.
En in mijn specifieke geval Eweka ook niet? Lijkt me sterk dus dat Telfort knijpt. Misschien een overbelasting op bepaalde uren o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
thefxr schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:37:
[...]
niks over de schreef, die gast wat daar werkt/baas is meent echt dat ie god zelf is, klantvriendelijkheid is hem onbekend. hij zeikt ook over de kleinste dingen, schijnbaar niks meegemaakt in het leven. het leven is te kort om te zeiken over kleine dingen.
Ja inderdaad, dat is een andere manier om te zeggen wat ik ook al zei. En toen zei ik erbij: en toch is het een heel leuke provider met ook kleine prijsjes, met een andere kant die juist heel erg servicegericht is, en ik vind het oneerlijk om hem dan hier integraal af te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 02:59:
Newscacher begint een spammer te worden :/
Inderdaad. Begint echt vervelend te worden die onnodige mails van Newscacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

thefxr schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:37:
[...]

Ja en? Hij levert een prima product voor een hele lage prijs. Er is veel meer keuze dan bij welke andere newshoster dan ook. En als er iets niet bij zit waar jij persoonlijk behoefte aa hebt kan je in overleg met hem een ander product samenstellen.

Maar dan moet je wel zelf weten wat je nodig hebt. Hij doet niet aan training, voorlichting en wat nog meer. Hij is er voor mensen die exact weten wat ze willen. Hij hoeft mijn vriendje niet te zijn, ik wil niet met hem op vakantie. Ik wil gewoon een zo goedkoop mogelijk op mijn situatie afgestemd product

Hij vertelt gewoon van te voren wat hij wel en wat vooral niet aan ondersteuning doet. En wat voor ondersteuning heb je eigelijk nodig bij dit product? Na de aanvraag heb je binnen een uur je usernaam en password. Die vul je in in je reader en dat is alles. Als iemand niet weet hoe een newsreader werkt dan moet hij dat eerst maar eens uitzoeken.

Als je service wilt ga je naar een ander en betaal je meer

Je kan Naar Alber Heijn en alles netje op ooghoogte in ruime paden krijgen met de recepten er bij. Of je gaat naar de Aldi, rukt het zelf uit een doos, wacht eindeloos bij de kassa maar betaalt veel minder

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ortep schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:45:
[...]

Ja en? Hij levert een prima product voor een hele lage prijs. Er is veel meer keuze dan bij welke andere newshoster dan ook. En als er iets niet bij zit waar jij persoonlijk behoefte aa hebt kan je in overleg met hem een ander product samenstellen.

Maar dan moet je wel zelf weten wat je nodig hebt. Hij doet niet aan training, voorlichting en wat nog meer. Hij is er voor mensen die exact weten wat ze willen. Hij hoeft mijn vriendje niet te zijn, ik wil niet met hem op vakantie. Ik wil gewoon een zo goedkoop mogelijk op mijn situatie afgestemd product

Hij vertelt gewoon van te voren wat hij wel en wat vooral niet aan ondersteuning doet. En wat voor ondersteuning heb je eigelijk nodig bij dit product? Na de aanvraag heb je binnen een uur je usernaam en password. Die vul je in in je reader en dat is alles. Als iemand niet weet hoe een newsreader werkt dan moet hij dat eerst maar eens uitzoeken.

Als je service wilt ga je naar een ander en betaal je meer

Je kan Naar Alber Heijn en alles netje op ooghoogte in ruime paden krijgen met de recepten er bij. Of je gaat naar de Aldi, rukt het zelf uit een doos, wacht eindeloos bij de kassa maar betaalt veel minder
Ach ik vulde netjes alles in bij het aanmelden en kreeg een mailtje dat mijn adres niet juist zou zijn. Toen ik het navroeg kreeg ik een mailtje terug dat er "zou" in stond enzo. En dat mb moest Mb zijn. Flauw en onnodig. Het heeft in mijn ogen met respect te maken dat je gewoon vriendelijk bent en (nieuwe) klanten normaal behandeld.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:44:
[...]

Ach ik vulde netjes alles in bij het aanmelden en kreeg een mailtje dat mijn adres niet juist zou zijn. Toen ik het navroeg kreeg ik een mailtje terug dat er "zou" in stond enzo. En dat mb moest Mb zijn. Flauw en onnodig. Het heeft in mijn ogen met respect te maken dat je gewoon vriendelijk bent en (nieuwe) klanten normaal behandeld.
Dat is wel vervelend ja. Heb ik zelf geen ervaring mee gehad. Over de snelheid enzo ben ik trouwens wel erg tevreden. Heb dat NoPT accountje trouwens voor 30 euro per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Newsleecher geen NoPT ondersteund, levert ruzie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:19:
Jammer dat Newsleecher geen NoPT ondersteund, levert ruzie op.
Altbinz ondersteunt het wel. Wat ook handig is is een programmaatje als WOSB (wakeup on standby) die je computer opstart en je newsreader laat lopen om bijv. 3 uur 's nachts.
Het mooiste zou zijn als je newsreader zou schakelen tussen de accounts als functie van de tijd op een dag.

[ Voor 5% gewijzigd door Wortelstok op 15-03-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEGATRON schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:45:
[...]

Inderdaad. Begint echt vervelend te worden die onnodige mails van Newscacher.
Support is er ook niet, al 2 weken bezig om mijn betaalde abbo werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 20:14:
[...]

Support is er ook niet, al 2 weken bezig om mijn betaalde abbo werkend te krijgen.
Daar had ik geen problemen mee. Betaald via ideal en binnen 5 minuten een mailtje dat mijn abonnement geactiveerd was en proefabo on hold gezet was. Ik hoefde totaal niets te veranderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Nilco op 15-03-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEGATRON schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:12:
[...]

Daar had ik geen problemen mee. Betaald via ideal en binnen 5 minuten een mailtje dat mijn abonnement geactiveerd was en proefabo on hold gezet was. Ik hoefde totaal niets te veranderen.
Support is er wel maar werkt niet, ik had na de 50 GB proef een abbo genomen en betaald.
Dat werkte niet en de beheerder was er niet tot 12 maart, dus al die tijd zitten wachten ( 9 dagen).

Gisteren was mijn account verwijderd en al mijn berichten op het forum misschien mogen er alleen positieve berichten op staan?

Ik heb me opnieuw aangemeld en heb nu na een paar keer geprobeerd te hebben het proefabbo werkend.
Mijn geld krijg ik terug gestort ( nog niet ontvangen maar het is weekend) en ik zou een goedmaker krijgen voor de overlast, tot op heden niks meer van gehoord misschien komt dat nog.

Ik wacht het nu maar af hoe het nu verloopt, de snelheid en retentie is in orde als ik de proef nu ongeschonden doorkom overweeg ik een abbonnement, de prijzen zijn wel concurerend eerst maar eens afwachten.
Minpunt is wel het aantal mails dat je krijgt, ik vind een beetje info wel leuk maar dit begint idd spamvormen aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:10:
[...]

Support is er wel maar werkt niet, ik had na de 50 GB proef een abbo genomen en betaald.
Dat werkte niet en de beheerder was er niet tot 12 maart, dus al die tijd zitten wachten ( 9 dagen).

Gisteren was mijn account verwijderd en al mijn berichten op het forum misschien mogen er alleen positieve berichten op staan?

Ik heb me opnieuw aangemeld en heb nu na een paar keer geprobeerd te hebben het proefabbo werkend.
Mijn geld krijg ik terug gestort ( nog niet ontvangen maar het is weekend) en ik zou een goedmaker krijgen voor de overlast, tot op heden niks meer van gehoord misschien komt dat nog.

Ik wacht het nu maar af hoe het nu verloopt, de snelheid en retentie is in orde als ik de proef nu ongeschonden doorkom overweeg ik een abbonnement, de prijzen zijn wel concurerend eerst maar eens afwachten.
Minpunt is wel het aantal mails dat je krijgt, ik vind een beetje info wel leuk maar dit begint idd spamvormen aan te nemen.
Volgens mij kan je de mails uitzetten als je inlogd op hun website.
Persoonlijk heb ik tot nu toe alleen maar positieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Wortelstok schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:10:
[...]
Ja inderdaad, dat is een andere manier om te zeggen wat ik ook al zei. En toen zei ik erbij: en toch is het een heel leuke provider met ook kleine prijsjes, met een andere kant die juist heel erg servicegericht is, en ik vind het oneerlijk om hem dan hier integraal af te zeiken.
hij heeft mij opgelicht, is lang geleden, maar het blijft oplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben een serieus probleem ... Hoe nu verder ??

We hebben voor deze maand, en de komende maanden, veel te veel GBs dataverkeer ingekocht, maar wat moeten we daar nou mee ?

We hadden al aangegeven iedereen 250GB extra verkeer te geven wanneer je tijdens je proeftijd een betaald abonnement zou gaan afsluiten maar ondanks deze aktie houden we nog veel te veel over.

Daarnaast hebben we het hele proefconcept op de schop gedaan en willen we je verrassen met een nieuw vorm van het huidige proefpakket.

We gaan het tijdelijk zo doen : Iedereen die de komende 3 dagen een betaald abonnement afsluit tijdens zijn of haar proefperiode krijgt van ons 500GB extra verkeer helemaal voor niks.

Dat zijn maar liefst 100 films die je zou kunnen downloaden en dat voor helemaal niks extra's.

Mocht je binnen 3 dagen niet van deze aanbieding gebruik willen maken dan betekent dat wel dat je huidige proefpakket over enkele komt te vervallen zodat je een nieuwe variant moet bestellen, wat uiteraard niets extras kost maar wel bepaalde beperkingen kent qua hoeveelheid verkeer.

Het kan helaas niet anders omdat we gezien de problemen van de afgelopen dagen nu wel moeten kiezen voor een globale aanpak zodat we niet weer allerlei nieuwe problemen zullen ondervinden.

Wees gerust we nemen je niets af, alleen zul je een nieuwe variant van het proefpakket moeten afsluiten omdat het gewoon even niet anders kan.
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken...
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.