Newsservers met binaries [deel 7] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 107.877 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XS News is net als smsusenet zijn klanten aan het voorliegen over de retentie. Aangezien smsusenet zijn diensten afneemt van XS News (zie plaatje hieronder) niet zo verwonderlijk...

Hieronder de frontpage van XS News waarin doodleuk 2 verschillende retenties worden genoemd:

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35
Yabse gebruikt volgens mij ook dezelfde server...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Xsnews haalt volgens mij overal wel 110+ dagen, 120 dagen ben ik niet zeker van. Die flash op hun frontpage is ouder dan het stuk waar 120 dagen retentie staat.

Zal eens testen tot hoeveel dagen ik terug kan gaan qua retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kan het zijn dat er bij Tweaknews wat plat ligt?

Nevermind, via een VPN verbinding downloaden gaat niet werken.

[ Voor 64% gewijzigd door Coenen op 13-01-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Coenen schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:39:
Kan het zijn dat er bij Tweaknews wat plat ligt?
Hmm inderdaad ik kan via Tweaknews ook niets meer downloaden, ook niet na een password reset. Weet iemand van jullie iets wat ik niet weet 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal de flash-banner even updaten, stond al nieuwe versie klaar maar was nog niet ge-update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:00:
[...]
Ik zal de flash-banner even updaten, stond al nieuwe versie klaar maar was nog niet ge-update :)
Betekent dat ook echt 120+ dagen retentie op alle groepen dan? Kijk zelf niet op een dag meer of minder maar kan me voorstellen dat er personen zijn die gaan klagen als je bijvoorbeeld maar tot 119 dagen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:55:
[...]

Betekent dat ook echt 120+ dagen retentie op alle groepen dan? Kijk zelf niet op een dag meer of minder maar kan me voorstellen dat er personen zijn die gaan klagen als je bijvoorbeeld maar tot 119 dagen komt.
Retentie is geen vast getal, is afhankelijk van de hoeveelheid data die we binnen krijgen van andere peers. De dagen na kerst waren bv. ontzettend druk (3,25TB) en bv. 11 januari ook (3,26TB). Als je opeens zo'n bulk data binnenkrijgt valt er net een paar uur meer data af aan de achterkant, oftewel de retentie zakt met een paar dagen. Andere dagen is het wat minder (2 januari, 2,76TB) waardoor het minder snel expireert. Nadeel is dat als je nu even 100TB erbij zet dat je dat niet gelijk merkt (geen backfill), maar pas over een langere periode (na ca 30 dagen). We hebben 2 weken geleden uitgebreid en nu staat er weer genoeg storage voor 120 dagen met een grotere feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was dik tevreden over Giganews, is wel wat aan de dure kant maar perfect service, kwaliteit en zo nog meer op te noemen.

Ik heb nu wegens geld gebrek maar Hitnews, maar dat is ook wel redelijk...

Trouwens, SMSUsenet hoef ik ook niet te hebben. Ik vind het sowieso een beetje een vaag geheel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Audi-Addict schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:58:
Heeft iemand met tweaknews met het 7,95 p/maand pakket al de volle 20mbit?

Ik zit nog steeds met een max van 1100/1200kb/sec.
Snelle reply van de helpdesk, het bleek een probleem te zijn met het aantal threads.

Ik gebruikte er maar 4, maar blijkbaar kun/mag je er nu 8 gebruiken. Haal netjes 20mbit nu.

Kortom, 7,95 per maand voor een 20mbit verbinding, altijd stabiel en snel! Ik heb hiervoor eweka gehad, was 70 % van de tijd goed maar 30 % weer een langzame verbinding of andere problemen.

Met tweaknews nog geen down time gehad, ook niet vanochtend?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:39:
[...]
Retentie is geen vast getal, is afhankelijk van de hoeveelheid data die we binnen krijgen van andere peers. De dagen na kerst waren bv. ontzettend druk (3,25TB) en bv. 11 januari ook (3,26TB). Als je opeens zo'n bulk data binnenkrijgt valt er net een paar uur meer data af aan de achterkant, oftewel de retentie zakt met een paar dagen. Andere dagen is het wat minder (2 januari, 2,76TB) waardoor het minder snel expireert. Nadeel is dat als je nu even 100TB erbij zet dat je dat niet gelijk merkt (geen backfill), maar pas over een langere periode (na ca 30 dagen). We hebben 2 weken geleden uitgebreid en nu staat er weer genoeg storage voor 120 dagen met een grotere feed.
Bedankt voor de toelichting. Ben zelf zoals gezegd tevreden als ik 110 dagen haal maar het goed is om te horen dat er ruimte is om 120 dagen retentie aan te bieden. Zolang er natuurlijk niet weer TB's bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

duderuud

Sliden is koel

Chefbierrr schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:52:
Iemand anders ook problemen met de combi Chello Extreme en Eweka. IK download nu GVD met 163kb/s , slaat toch helemaal nergens meer op? Met speedtest haal ik overigens gewoon 2000K per sec TERWIJL mn download aanstaat.
Heb ik ook regelmatig last van. Naar mijn weten worden binariedownloads ook (bewust) geknepen door Chello (zie ook het forum op Chelloo.com).

Toch maar eens een formulietje ingevuld op chello.nl en wat krijg ik als antwoord:
Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om
uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.

Internetverkeer is grillig. Net als alle andere internetproviders houdt UPC
daarom voortdurend de drukte op haar netwerk in de gaten. Om alle ruim 600.000
internetabonnees zo goed mogelijk van dienst te zijn, vindt UPC het belangrijk
om de activiteiten, die "realtime" plaatsvinden (email, MSN, chatten, browsen,
streaming), op drukke momenten bij voorrang af te handelen. Dit om "filevorming"
op de digitale snelwegen te voorkomen.

Om dit dataverkeer goed te kunnen stroomlijnen maakt UPC gebruik van het
prioriteren van een beperkt aantal typen dataverkeer. Dit gebeurt alleen tijdens
korte piekbelastingen; het aantal klanten dat hier iets van merkt, is zeer
beperkt
. U kunt dit vergelijken met doseerlichten, spitsstroken of vrachtauto's,
die alleen maar op meest linkerbaan mogen rijden.

Gebruikers, die veel gebruik maken van deze realtime activiteiten, kunnen
gedurende een korte periode een lichte daling van de down- en uploadsnelheid
ervaren
.

Vanzelfsprekend houdt UPC hierbij continu de vinger aan de pols. Zo volgen wij
nauwgezet klantbehoeften, marktontwikkelingen en nieuwe functionaliteiten.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op
http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland
Let vooral op de stukken bold...
Ofwel: bla bla bla we knijpen regelmatig uw binarie-verkeer bla bla bla.

Lekker dan, daar heb ik geen Extreme-account voor genomen!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Eigenlijk zeggen ze dus dat NNTP voorrang krijgt, want dat mag altijd op de linkerbaan ? :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:11:

Trouwens, SMSUsenet hoef ik ook niet te hebben. Ik vind het sowieso een beetje een vaag geheel.
Vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Pierre61 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:40:
[...]

Hmm inderdaad ik kan via Tweaknews ook niets meer downloaden, ook niet na een password reset. Weet iemand van jullie iets wat ik niet weet 8)7
Als ik de verkeerde username invul dan gaat het zeker niet werken 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
Lees al weleens vaker mee hier maar nu toch een vraagje.

Iemand die bij powernews zit/ of Hetnet snel surfen heeft?
Sinds aantal dagen zit ik nog maar op 300kb/s ipv 430. dit is de allereerste keer dat zoiets gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:57:

Sinds aantal dagen zit ik nog maar op 300kb/s ipv 430. dit is de allereerste keer dat zoiets gebeurd..
Ik zou zeggen mail support even (mocht je dat nog niet gedaan hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:57:

Welke snelheid haal je op een snelheidcheck server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:24:
[...]

Welke snelheid haal je op een snelheidcheck server?
Heb nogal slechte ervaringen met die site's, weet jij een onafhankelijke/eerlijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Audi-Addict schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:58:
Heeft iemand met tweaknews met het 7,95 p/maand pakket al de volle 20mbit?

Ik zit nog steeds met een max van 1100/1200kb/sec.
Wel 8 draadjes aangezet inplaats van 4?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:12:
[...]

Wel 8 draadjes aangezet inplaats van 4?
Had de redactie al ge-mailed en kreeg inderdaad dat antwoord terug. Dit had ik ook al gepost :) Toch bedankt voor je reactie.
Audi-Addict schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:19:
[...]

Snelle reply van de helpdesk, het bleek een probleem te zijn met het aantal threads.

Ik gebruikte er maar 4, maar blijkbaar kun/mag je er nu 8 gebruiken. Haal netjes 20mbit nu.

Kortom, 7,95 per maand voor een 20mbit verbinding, altijd stabiel en snel! Ik heb hiervoor eweka gehad, was 70 % van de tijd goed maar 30 % weer een langzame verbinding of andere problemen.

Met tweaknews nog geen down time gehad, ook niet vanochtend?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 09:40
duderuud schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:14:
[...]

Heb ik ook regelmatig last van. Naar mijn weten worden binariedownloads ook (bewust) geknepen door Chello (zie ook het forum op Chelloo.com).

Toch maar eens een formulietje ingevuld op chello.nl en wat krijg ik als antwoord:

[...]

Let vooral op de stukken bold...
Ofwel: bla bla bla we knijpen regelmatig uw binarie-verkeer bla bla bla.

Lekker dan, daar heb ik geen Extreme-account voor genomen!
Maar dit is toch vrij simpel op te lossen door een newsserver te nemen die ook port 80 ondersteund? Eweka ondersteund dit niet, maar probeer eens een proefaccount bij hitnews en stel dan eens port 80 in ipv 119, als het goed is heb je dan wel volledige snelheid,

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Menno1234 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:15:
[...]

Maar dit is toch vrij simpel op te lossen door een newsserver te nemen die ook port 80 ondersteund? Eweka ondersteund dit niet, maar probeer eens een proefaccount bij hitnews en stel dan eens port 80 in ipv 119, als het goed is heb je dan wel volledige snelheid,
Werkt niet, UPC doet intelligent traffic shaping, als het over poort 80 gaat zien ze nog steeds dat het usenet verkeer is. SSL is de enige oplosisng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:11:
[...]

Heb nogal slechte ervaringen met die site's, weet jij een onafhankelijke/eerlijke?
Ik gebruik meestal speedtest.bbned.nl, maar ik weer niet of deze betrouwbaar is vanaf niet-BBNed verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt niet uit of je een bbned verbinding hebt of niet voor speedtest.bbned.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Punica- schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:50:
[...]

Werkt niet, UPC doet intelligent traffic shaping, als het over poort 80 gaat zien ze nog steeds dat het usenet verkeer is. SSL is de enige oplosisng.
Hitnews bied SSL aan....al geprobeerd?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat SSL bij Chello ook al opgemerkt is. Er wordt nu ook gecapped op SSL verbindingen, xsnews bijv doet wel aan SSL, en levert over het algemeen wel een goede verbinding alsmede support (wat erg belangrijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Menno1234 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:44:
[...]

Hitnews bied SSL aan....al geprobeerd?
Ik werk bij Eweka, dus nee ;) Ik wilde alleen antwoord op je vraag geven dat simpelweg een andere poort instellen dus niet werkt, en dat je dus inderdaad naar SSL moet kijken.

Ik kan ook wel even toelichten waarom Eweka geen SSL aanbied, want dit hebben we wel serieus overwogen.

Het grote risico is namelijk dat wanneer we SSL gaan aanbieden en iedereen dat massaal gaat gebruiken (wat we verwachten), dat Chello simpelweg weer wat anders gaat doen, bijvoorbeeld op source adres of destination poort(ondanks SSL is dat nog altijd te zien). Bij chello zijn ze ook niet gek en het zal dus een kat en muis spelletje blijven, tevens is daar dan oko nog hte probleem dat niet iedereen gecapped word, dus stel we gaan SSL aanbieden, en Chello besluit op IP's uit ons netblock te gaan cappen, dan zullen de klanten die er eerst geen hinder van ondervinden nu ook hinder van ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan daarom ook het beste een ISP kiezen die zelf ook usenet aanbied, die zullen niet zo snel cappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Heeft iemand een idee hoe het juridisch zit met het cappen van usenet verkeer? Staat er bijvoorbeeld bij chello iets in de algemene voorwaarden over?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 22:50
Hebben meer mensen problemen met de nieuwsserver van HetNet/Planet sinds vandaag? Ik krijg geen ENKEL bestand meer compleet binnen terwijl dat hiervoor gewoon perfect liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Leauwie schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:20:
Hebben meer mensen problemen met de nieuwsserver van HetNet/Planet sinds vandaag? Ik krijg geen ENKEL bestand meer compleet binnen terwijl dat hiervoor gewoon perfect liep.
Ik zal het je morgen even voor je bekijken.

Tip van de eeuw, ga over op pay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tomino schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:22:
[...]

Ik kan hier van nova.planet.nl gewoon downloaden met volledige snelheid (300 kB/s :( )

Ik moet wel zeggen dat de server de laatste tijd wat minder stabiel is, althans dat lijkt zo. Veel schommelingen en soms doet een thread het even niet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 22:50
Tomino schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:22:
[...]

Pay die ik zo nu en dan. Het iedere maand gebruiken kost me een beetje veel geld steeds. ;)
monnick schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 08:41:
[...]

Ik kan hier van nova.planet.nl gewoon downloaden met volledige snelheid (300 kB/s :( )

Ik moet wel zeggen dat de server de laatste tijd wat minder stabiel is, althans dat lijkt zo. Veel schommelingen en soms doet een thread het even niet ofzo.
Volle snelheid? :o
Ik heb nooit meer dan de helft (225KB/s van de 450KB/s max) van mijn eigenlijke snelheid gehaald via planet. Voor volle snelheid moet ik toch echt een payserver gebruiken..

[ Voor 0% gewijzigd door Leauwie op 22-01-2008 12:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de maximale upload snelheid van tweaknews is ? Hetzelfde als je abonnement of hebben ze er net zoals xsnews (blijkbaar) geen cap op zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Hoe goed werkt SSL usenet ?? want ik wil graag overstappen op een SSL account. Ga ik echt snelheid verschil merken. Ik gebruik nu NL

[ Voor 7% gewijzigd door Terrestrial op 23-01-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrestrial schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:46:
Hoe goed werkt SSL usenet ?? want ik wil graag overstappen op een SSL account. Ga ik echt snelheid verschil merken. Ik gebruik nu NL
Wat heb je zelf geprobeerd om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Terrestrial schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:46:
Je usenet word niet automatisch sneller als je SSL gebruikt. Echter als jouw provider usenet verkeer knijpt waardoor het dus trager is, kan SSL ervoor zorgen dat je weer op de snelheid download waarop je zou moeten kunnen downloaden.

Als je al geen snelheidsproblemen hebt, heeft 't weinig zin om SSL te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

rally

Deyterra Consultancy

Punica- schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:22:
[...]

Je usenet word niet automatisch sneller als je SSL gebruikt. Echter als jouw provider usenet verkeer knijpt waardoor het dus trager is, kan SSL ervoor zorgen dat je weer op de snelheid download waarop je zou moeten kunnen downloaden.

Als je al geen snelheidsproblemen hebt, heeft 't weinig zin om SSL te gebruiken.
Of als er op source/destination IP wordt geknepen... dan heeft het ook weinig zin ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 20:56
Punica- schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:32:
[...]

Erg apart en ik weet idd zeker dat Xs4all niet capped.
Ik zit zelf bij Telfort, maar mijn ouders hebben XS4ALL. Aangezien Telfort geen nieuws-server heeft, gebruik ik newszilla op de account van mijn ouders. Dat werkt op zich wel, maar de verbinding is supertraag. Ik lees hierboven dat 200-300 (ik neem aan Kb/s) traag is, maar ik kom nauwelijks boven de 90Kb/s uit. Heeft dat misschien te maken met het feit dat ik vanaf een ander netwerk kom?

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 13:06
Pieter.txt schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:42:
[...]

Ik zit zelf bij Telfort, maar mijn ouders hebben XS4ALL. Aangezien Telfort geen nieuws-server heeft, gebruik ik newszilla op de account van mijn ouders. Dat werkt op zich wel, maar de verbinding is supertraag. Ik lees hierboven dat 200-300 (ik neem aan Kb/s) traag is, maar ik kom nauwelijks boven de 90Kb/s uit. Heeft dat misschien te maken met het feit dat ik vanaf een ander netwerk kom?
Volgens mij heeft Xs4all het account inderdaad gecapped als je vanaf een ander netwerk af komt. Makkelijke is dus om gebruik van een van de betaalde nieuwsservers te maken als je fullspeed wil downloaden.
Ikzelf zit bij Tweaknews :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 20:56
Sjowhan schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:45:
[...]

Volgens mij heeft Xs4all het account inderdaad gecapped als je vanaf een ander netwerk af komt. Makkelijke is dus om gebruik van een van de betaalde nieuwsservers te maken als je fullspeed wil downloaden.
Ikzelf zit bij Tweaknews :)
Dat is kl*t*. Ik zit nu zelfs op 15Kb/s :'( De verbinding is in ieder geval wel heel stabiel. Grabit toont één lange rechte lijn op 15Kb :O
Maar goed, ik download misschien zo'n 50MB per week, dus het leed is te overzien.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 10:04

duderuud

Sliden is koel

Sodemieters zeg! Ik heb na mijn Chello Extreme/Eweka-problemen eens een proefaccountje genomen bij Hitnews...
Eweka: 400kb/sec
Hitnews: 800kb/sec
Hitnews SSL: 2,1mb/sec

Dat maakt nogal uit dus! :)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totdat de pijp naar UPC vanaf die provider weer volloopt ;) Zie dan maar eens snel te upgraden.. *not*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die honden bij UPC moeten eens het geld dat ze verdienen aan de veel te dure abonnementen investeren ipv weggooien of wat ze er nu ook in godsnaam mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik hier Eweka met Net Net 4Mb abbo en gaat als een trein nooit trouble en 480 kb/s stabiel! goed werk daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:37:
Totdat de pijp naar UPC vanaf die provider weer volloopt ;) Zie dan maar eens snel te upgraden.. *not*
Wat dat betreft zijn we concurrenten, concullega's, en 2 handen op 1 buik zowat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ok om maar antwoord te geven op mijn eigen vraag. :)

Tuurlijk snap ik dat het niet sneller wordt. Dat is ook niet het issue omdat ik niet wordt gecapped. Het ging me meer over hoeveel overhead SSL heeft en de ervaringen daarmee.

Maargoed ik ben inmiddels over gestapt naar Newshosting NHXL SSL (officieel nog niet verkrijgbaar maar het werkt) Het is wel 200 KB trager maar of dat door het SSL komt betwijfel ik een beetje omdat deze server in de US staat en de vorige (zonder SSL) in de AMS-IX. Nou maar hopen dat die server in Adam ook snel SSL krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Pieter.txt schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:42:
[...]

Dat klopt. Newszilla is alleen snel als je ook een internet vanaf een XS4ALL aansluiting.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:43
IK maak gebruik van Newsbin pro via Planet met een server bij Yabnews.com, maar helaas hij doet het in eens helemaal niet meer. Terwijl mijn server bij planet NOVA het nog wel doet alleen staat daar niet alles meer op.

Als ik de server van Yebnes aan zet komt er helemaal niks meer binnen ook niet via planet, en zet ik hem uit komt het nog wel binnen via planet.
Weet iemand toevallig wat er bij mijn aan de hand is ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Arie26 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 07:30:
IK maak gebruik van Newsbin pro via Planet met een server bij Yabnews.com, maar helaas hij doet het in eens helemaal niet meer. Terwijl mijn server bij planet NOVA het nog wel doet alleen staat daar niet alles meer op.

Als ik de server van Yebnes aan zet komt er helemaal niks meer binnen ook niet via planet, en zet ik hem uit komt het nog wel binnen via planet.
Weet iemand toevallig wat er bij mijn aan de hand is ?
bij mij is yabnews de afgelopen 2 dagen ook wat instabiel, al 2 x helemaal offline. en op dit moment komt hij niet boven de 400KB/s uit (normaal gewoon nonstop 1MB/s) denk dat ze met wat server onderhoud bezig zijn (dat hoop ik iig), maar dan hadden ze er wel even een mailtje uit kunnen gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Misschien dat er dan toch problemen zijn bij KPN/Planet?

Ik download via nova.planet.nl, en de snelheid gaat van +400 kb/sec naar 0,0 maar hij klapt er niet geheel uit. (normaal heb ik hier stabiel 150 kb/sec).

Ligt het probleem dan toch bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

greatgonzo schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:56:
Misschien dat er dan toch problemen zijn bij KPN/Planet?

Ik download via nova.planet.nl, en de snelheid gaat van +400 kb/sec naar 0,0 maar hij klapt er niet geheel uit. (normaal heb ik hier stabiel 150 kb/sec).

Ligt het probleem dan toch bij KPN?
Grabit zeker? Die geeft lagere snelheden wat vaag aan, maar je snelheid gaat echt niet van 400 naar 0.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

grabit idd, zal eens een andere downloader zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Audi-Addict schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:19:
[...]

:? Waarom betaal ik nog €14,95 voor 20Mbit dan? Hmm.. je kunt nu tot 60Mbit volgens de homepage, maar wel flauw dat ze dat niet laten weten. Op m'n factuur staat nog 20Mbit. Ik heb niks aan 60Mbit, want dat kan ik toch niet halen met ADSL.

Nou ja, maar eens een mailtje sturen dan.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

greatgonzo schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:15:
grabit idd, zal eens een andere downloader zoeken
Op zich is die prima hoor, zolang je niet naar de snelheden kijkt ;) Op hogere snelheden klopt het wel wat Grabit aangeeft.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
-nm-

[ Voor 98% gewijzigd door Tomino op 28-01-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik kreeg gisteren een mail van Zeelandnet.
Beste abonnee,

Met het beëindigen van Giganews per 1 januari j.l., kunt u vanaf begin dit jaar alleen nog gebruik maken van Supernews. De meeste abonnees hebben aangegeven dat de kwaliteit van Supernews niet toereikend is. Als tegemoetkoming hiervoor hebben wij de totale limiet voor nieuws per 1 januari verhoogd van 40 GB naar 50 GB. Tevens hebben we aangekondigd ons te oriënteren naar eventuele alternatieve nieuwsservers, om de kwaliteit van onze dienstverlening op een hoog niveau te houden.

Onze zoektocht is succesvol afgerond. ZeelandNet heeft een contract gesloten met Highwinds voor het leveren van nieuws aan onze abonnees. De retentie (bewaartijd van berichten) wordt hiermee meer dan verdubbeld in vergelijking met Supernews. Deze nieuwe nieuwsserver komt ter vervanging van Supernews.

Per 1 maart 2008 gaan de volgende wijzigingen plaatsvinden:

* Supernews wordt beëindigd
* Nieuwe nieuwsserver Highwinds actief

U kunt straks vanaf 1 maart inloggen op highwinds.zeelandnet.nl met uw e-mailadres en wachtwoord van ZeelandNet. De nieuwsserver supernews.zeelandnet.nl is vanaf 1 maart niet meer beschikbaar. De limiet voor nieuws blijft 50 GB per maand.
Volgens een andere bron zou Highwinds Eweka hebben overgenomen. Ik hoop echt dat dit ten goede komt aan de snelheid.
Momenteel kan ik 900kb/s max halen, maar gisteren haalde ik met Supernews niet eens de helft. Pas laat in de avond schiet de verbinding pas omhoog (zo rond 23:00). Met Giganews had ik altijd mijn volle snelheid alleen mocht je daar alleen 5Gb max mee binnenhalen.

Iemand ervaringen met highwinds?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Sinds vorige week heb ik hier glasvezel liggen, en het werkt ook:P
Nu trek ik met mijn oude tweaknews account 2.5 mb/s en met de nieuwe xsnews 4mb/s. Samen dus 6.5mb/s
Maar mijn verbinding is 100mbit. Ik zou dus in theorie 12.5 mb/s moeten halen met xsnews. Nu weet ik dat dat niet haalbaar is omdat ik niet de enigste ben die het glasvezelnetwerk gebruikt. Maar toch wel meer dan 4 mb/s?

Weet iemand anders dus een andere 100mbit server behalve xsnews? dan zou ik ongeveer op 8mb/s komen te zitten wat snel genoeg is, mijn pc trekt het anders toch niet.

P.s. het glasvezel werkt alleen nog maar op mijn broers laptop met vista. Op mijn eigen pc en die van mijn vader met XP nog niet. Hoe krijgen we het hier wel werkend?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel threads heb je opgezet naar de reader? Stuur even een mailtje op support, lossen we het zo op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 19:16
Hebben er hier meer XS4ALL klanten last van veel incomplete bestanden op newszilla de laatste week?

Bij mij (Eindhoven, XS4ALL Only Basic abbo) is het bar en boos de laatste dagen.
Posts van 1 tot 3 dagen oud zijn nu bijna nooit meer compleet, en in 50% van de gevallen ook al niet meer te parren. :(
Oudere posts hoef ik al niet eens meer aan te beginnen....

Terwijl voorheen alles erg lekker werkte.

Ik gebruik een Speedtouch 780 met laatste XS4ALL firmware, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Richub schreef op maandag 04 februari 2008 @ 07:30:
Hebben er hier meer XS4ALL klanten last van veel incomplete bestanden op newszilla de laatste week?

Bij mij (Eindhoven, XS4ALL Only Basic abbo) is het bar en boos de laatste dagen.
Posts van 1 tot 3 dagen oud zijn nu bijna nooit meer compleet, en in 50% van de gevallen ook al niet meer te parren. :(
Oudere posts hoef ik al niet eens meer aan te beginnen....

Terwijl voorheen alles erg lekker werkte.

Ik gebruik een Speedtouch 780 met laatste XS4ALL firmware, btw.
Nee geen last van. Retentie schommelt, zoals altijd bij mij, rond de twee weken. (wat ik overigens erg weinig vind gezien de prijs van xs4all. )

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Help!!!! schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:22:
Nee geen last van. Retentie schommelt, zoals altijd bij mij, rond de twee weken. (wat ik overigens erg weinig vind gezien de prijs van xs4all. )
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij krijg je voor de prijs die je betaalt bij xs4all meer dan alleen toegang tot newszilla.

Overigens, behalve dat, in mijn tijd toen ik bij xs4all zat, was newszilla nog in experimentele fase en geven ze ook geen ondersteuning dan wel garanties op deze dienstverlening.

En mocht dat nog steeds zo zijn, moet je gewoon blij zijn met wat je hebt, en niet klagen over wat je niet hebt. Er zijn genoeg alternatieven.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:04:
Hallo,
Sinds vorige week heb ik hier glasvezel liggen, en het werkt ook:P
Nu trek ik met mijn oude tweaknews account 2.5 mb/s en met de nieuwe xsnews 4mb/s. Samen dus 6.5mb/s
Maar mijn verbinding is 100mbit. Ik zou dus in theorie 12.5 mb/s moeten halen met xsnews. Nu weet ik dat dat niet haalbaar is omdat ik niet de enigste ben die het glasvezelnetwerk gebruikt. Maar toch wel meer dan 4 mb/s?

Weet iemand anders dus een andere 100mbit server behalve xsnews? dan zou ik ongeveer op 8mb/s komen te zitten wat snel genoeg is, mijn pc trekt het anders toch niet.

P.s. het glasvezel werkt alleen nog maar op mijn broers laptop met vista. Op mijn eigen pc en die van mijn vader met XP nog niet. Hoe krijgen we het hier wel werkend?
Waarschijnlijk moet je een nieuwe, betere netwerkkaart kopen. Of misschien kan je router het nog niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Gunner schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:25:
...... En mocht dat nog steeds zo zijn, moet je gewoon blij zijn met wat je hebt, en niet klagen over wat je niet hebt. Er zijn genoeg alternatieven.
Mijn bericht is ook niet echt een klacht, maar meer een vraag of anderen er ook last van hebben.

Zoniet, dan ligt het wss aan iets in mijn netwerk ofzo, dat moet ik dan uit gaan zoeken. Zowel, hoeft dat uitzoeken dus niet, simplemento. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gunner schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:25:
[...]

Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij krijg je voor de prijs die je betaalt bij xs4all meer dan alleen toegang tot newszilla.
Tja, ik koop een totaalpakket en vind de kwaliteit van sommige onderdelen inmiddels dus tegenvallen en niet concurrerend meer. Ondanks dat velen erover klagen past XS4ALL zich niet aan en daarom ga ik dus ook weg.
Het zou me niks verbazen als het opzeggingen regent bij XS4ALL. De grote klacht over XS4ALL is dat het wel goed is maar zelf met alle extra's waar velen niet eens gebruik van maken de prijs niet concurrend meer is. :)
Overigens, behalve dat, in mijn tijd toen ik bij xs4all zat, was newszilla nog in experimentele fase en geven ze ook geen ondersteuning dan wel garanties op deze dienstverlening.
Ja dat is nog steeds zo. Erg kinderachtig anno 2008.
En mocht dat nog steeds zo zijn, moet je gewoon blij zijn met wat je hebt, en niet klagen over wat je niet hebt. Er zijn genoeg alternatieven.
Imho, echt een onzin argument. Het staat iedereen vrij om te klagen over hun leverancier. Zonder klachten en argumenten is het voor XS4all ook lastig om hun diensten aan te passen if needed. Moet je dan maar meteen weggaan als je bepaalde zaken niet bevallen?
Als je meissie op onderdelen niet meer top of the line is dan peer je m ook maar omdat er zoveel alternatieven zijn....... :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat mensen wel soms vergeten,het gaat ook over de snelheid van je internet lijn. Als ik een lijn heb van 300 KB's dan kan ik wel een servertje nemen van 500 KB's maar dat ga ik dan never nooit halen. (ik heb mooi mazzel,mijn vader gaat overstappen en dan krijg ik 100 KB's download snelheid erbij:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontving een reclame mailtje van een forum waar ik lid van ben. Er zat een code bij waar je 10% korting krijgt bij 4usenet. Zelf ken ik deze aanbieder niet, maar het is een Nederlands bedrijf en ze gaan naar 200 dagen retentie.

Op de website schijn je de code te kunnen invoeren, voor de liefhebber: 201974F111

Website adres is : http://4usenet.nl

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen. Mensen hier die deze aanbieder gebruiken? Ik kon in de search niks vinden (althans niet in dit topic). Ze hebben zo te zien wel interessante dagprijzen, 1.25 euro voor 24 uur een 30mbit verbinding. Aangezien de retentie nu nog niet 200 dagen is vind ik er zelf weinig interessants aan om het te proberen (heb Eweka zelf), maar over een maand of 3 zeker een handige aanvulling als je iets ouders wilt downloaden en je huidige payserver een te lage retentie heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Klinkt erg mooi, maar sommige dingen zijn net te mooi om waar te zijn.
Bijvoorbeeld dat ze een ticket binnen 15/30 minuten beantwoorden is erg riskant.

Daarnaast is de piramidespel achtige actie nogal apart te noemen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkbaar zijn ze al gratis accounts aan het weggeven aan grote uploaders aangezien usenet weer flink ondergespammed wordt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telenet heeft nu ook een contract met Highwinds, ik haal met gemak 2MBps, ik kan blijkbaar ongelimiteerd draadjes gebruiken, het lukt met 20, meer heb ik niet getest.
De retentie is 3 weken voor binaries en 300 dagen voor text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

ik zoek een newsserver waarbij je een aantal gigabytes koopt die niet aan het einde van de maand vervallen. Ik weet dat Astraweb dit aanbiedt, maar ik zou graag willen vergelijken met andere servers.

Heb op google en hier op GoT al gezocht, maar niets kunnen vinden.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nog over mijn probleem met newszilla:

Net heb ik als test een post van 1478 MB groot binnengehaald, de post is 2.5 dagen oud.

Van de 55 rar bestanden waaruit de post bestond was er werkelijk geen een compleet, de par bestanden op 2 na ook niet.
De uiteindelijke totale bestandsgrootte wat ik werkelijk op schijf had staan na het downloaden met Newsleecher was net over de 900 MB.

Dat valt dus echt nooit meer te parren, en zo zijn de meeste posts die ik de laatste week binnenhaal incompleet.

Ik heb ook al de firmware in mijn Speedtouch 780 gewisseld voor de laatste orginele op de Thomson website, dit maakt geen verschil.

Heeft niemand anders zulke problemen met newszilla?
Of moet ik mijn 3com 3c905 netwerkkaarten en (nieuwe) UTP kabels gaan vervangen ofzo? Lijkt me sterk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Richub schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:02:
Nog over mijn probleem met newszilla:

Net heb ik als test een post van 1478 MB groot binnengehaald, de post is 2.5 dagen oud.

Van de 55 rar bestanden waaruit de post bestond was er werkelijk geen een compleet, de par bestanden op 2 na ook niet.
De uiteindelijke totale bestandsgrootte wat ik werkelijk op schijf had staan na het downloaden met Newsleecher was net over de 900 MB.

Dat valt dus echt nooit meer te parren, en zo zijn de meeste posts die ik de laatste week binnenhaal incompleet.

Ik heb ook al de firmware in mijn Speedtouch 780 gewisseld voor de laatste orginele op de Thomson website, dit maakt geen verschil.

Heeft niemand anders zulke problemen met newszilla?
Of moet ik mijn 3com 3c905 netwerkkaarten en (nieuwe) UTP kabels gaan vervangen ofzo? Lijkt me sterk....
Soms heb ik ook post waarbij bijna elk bestand incomplete is. Is dit altijd zo of is dit alleen bij dit programma/dvd ? In het ergste geval probeer ik via een andere nieuwsgroep binnen te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 05-02-2008 16:47 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Bij bijna alle groepen en posts, sinds vorig weekeinde.
Daarvoor had ik ook idd incidenteel incomplete posts, maar maximaal 1 of 2x per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Doe eens je virusscanner en firewall uit. Een gast in een ander forum had problemen met Panda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb geen virusscanner, en de ingebouwde firewall van die 780 is de enige die ik gebruik.

Ik heb ook al andere netwerkkaarten geprobeerd (Intels & Realteks), maar dat maakt niets uit. Blijkbaar ligt de oorzaak buiten mijn modem & netwerk.
Grabit levert dezelfde resultaten op, dus aan de downloadclient ligt het ook niet.

Net weer een dvdfilm binnengehaald, de rarbestanden samen zouden 4.35 GB moeten zijn, maar ik had net 3.2 GB op schijf staan, de post is 14 uur oud... :(

[ Voor 9% gewijzigd door Richub op 05-02-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Doe eens downloaden in beveiligde modus met netwerkmogelijkheden [F8].
Dan kan je software problemen uitsluiten die van een programma veroorzaakt worden.
En hoe gaat het downloaden via je browser?

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 05-02-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Software kan ik sowieso uitsluiten, aangezien ik hier 3 pc's heb staan, en de bestanden op alledrie de pc's even incompleet binnenkomen.

Gewoon downloaden via de browser of een torrent (Fedora iso's) gaat gewoon goed.

Edit:
Ik heb nu mijn Linksys WAG200G modem aangesloten om te kijken of ik dezelfde problemen houd. Mocht het downloaden nu beter gaan dan laat ik die Linksys staan, alleen heb ik dan geen Voip aansluiting voor mijn gewone telefoon meer. Maar eerst testen nu. ;)

Edit2:
Zoals ik al verwachtte maakt dit geen verschil. Balen. :(

Edit3:
Ik ben door al mijn mogelijkheden heen, het moet wel een of andere storing bij XS4ALL/newszilla zijn.
Wat ik heb geprobeerd:
-Andere netwerkkaarten. 3com 3c905, Intel pro 100, en Realtek 8139d kaartjes.
-Op 3 verschillende pc's downloaden, om softwarefouten uit te sluiten.
-Grabit, Newsleecher en Newsbin pro gebruikt om te downloaden, op alle 3 de pc's.
-2 Verschillende adsl-modems (Linksys WAG200G en Speedtouch 780), en 3 verschillende firmwares op die Speedtouch 780 (de 2 laatste van XS4ALL, 6.1.9.6 & 6.2.17.5, en de laatste, 6.2.29.2, van de Thomson website.) Het modem is direct met een 2 meter lang kabeltje op het ISRA punt aangesloten.

Ik geef het nu even op, hopelijk verbetert het snel, anders is de meerwaarde van XS4ALL, newszilla, voor mij goeddeels verdwenen...

[ Voor 84% gewijzigd door Richub op 06-02-2008 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een payservert :)

PS van modems en kabels die bytes weggooien heb ik nooit gehoord. Of hij doet het of hij doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:22:
PS van modems en kabels die bytes weggooien heb ik nooit gehoord. Of hij doet het of hij doet het niet.
Ik ook niet, maar om alle mogelijke lokale problemen uit te sluiten kun je beter alles controleren. ;)

En over die payserver: Ik ging speciaal bij XS4ALL om me die extra kosten te besparen, anders had ik wel bij Telfort ofzo een abbo kunnen nemen. Mocht het probleem blijven bestaan, dan zit er niks anders op, denk ik. Maar dan stap ik waarschijnlijk wel over op een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

rally

Deyterra Consultancy

Waarom neem test je niet even een 3 dagen abonnement bij Giganews (3 dagen gratis tot 10GB).

Daarmee kun je XS4All uitsluiten (of juist vaststellen dat het probleem daar wel ligt).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:18:
Ik ontving een reclame mailtje van een forum waar ik lid van ben. Er zat een code bij waar je 10% korting krijgt bij 4usenet. Zelf ken ik deze aanbieder niet, maar het is een Nederlands bedrijf en ze gaan naar 200 dagen retentie.

Op de website schijn je de code te kunnen invoeren, voor de liefhebber: 201974F111

Website adres is : http://4usenet.nl

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen. Mensen hier die deze aanbieder gebruiken? Ik kon in de search niks vinden (althans niet in dit topic). Ze hebben zo te zien wel interessante dagprijzen, 1.25 euro voor 24 uur een 30mbit verbinding. Aangezien de retentie nu nog niet 200 dagen is vind ik er zelf weinig interessants aan om het te proberen (heb Eweka zelf), maar over een maand of 3 zeker een handige aanvulling als je iets ouders wilt downloaden en je huidige payserver een te lage retentie heeft.
met de 10% korting maar een 6MBit abbo afgesloten, en naast mijn eweka in newsleecher,

Eweka Prio 2, 4usenet prio 1

resultaat posting 78,9 dagen: 140MB 4usenet, 170MB Eweka. verre van compleet dus!!
resultaat posting 10,2 dagen: hier haalt hij wel alles binnen maarja, 10 dagen is nou niet echt bijzonder.

daarnaast is 6MBit (zelfde als mijn verbinding) ook niet echt 6Mbit, ik zit nu gemiddeld op 520kB/s

ps. veel plezier met je credits ;)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
WTF? Nu zijn de meeste bestanden al meteen bij het openen in Newsleecher roze (incompleet)... :?

Lijkt mij nu toch echt een storing bij newszilla, hopelijk duurt het niet te lang.

En die tip van Giganews is 'n goeie, bedankt daarvoor.
Edit:
Getverdemme, je moet daar een creditcard voor hebben, jammer.

[ Voor 12% gewijzigd door Richub op 06-02-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Richub schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:08:
WTF? Nu zijn de meeste bestanden al meteen bij het openen in Newsleecher roze (incompleet)... :?

Lijkt mij nu toch echt een storing bij newszilla, hopelijk duurt het niet te lang.

En die tip van Giganews is 'n goeie, bedankt daarvoor.
Edit:
Getverdemme, je moet daar een creditcard voor hebben, jammer.
" 5-nov-2007

Giganews, Inc., de grootste Usenet-provider ter wereld, kondigde deze week aan dat klanten in Duitsland, Oostenrijk en Nederland vanaf nu met het Europese incasso voor hun services kunnen betalen"

Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar heb je inderdaad allang geen credit card meer voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 15:51

Kwastie

Awesomeness

Ik heb sinds eer-gisteren problemen met nieuwsgroepen van hetnet.. zijn er meer mensen die hier last van hebben?

het probleem:
-tijdelijke connectie met usenet - connectie... (maximale snelheid), vervolgens gaat de snelheid steeds langzamer.. naar +/- 5 minuten is de gehele verbinding weg.
-Geen 'Index' downloaden..

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr. TCB schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:55:
ik zoek een newsserver waarbij je een aantal gigabytes koopt die niet aan het einde van de maand vervallen. Ik weet dat Astraweb dit aanbiedt, maar ik zou graag willen vergelijken met andere servers.

Heb op google en hier op GoT al gezocht, maar niets kunnen vinden.
Anders kijk je hier even: http://www.usenetvergelijking.nl/overzicht2.php
Hier zit wel wat tussen. Even naar de website van de aanbieder en bij het pakket aanbod kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Mijn probleem is opgelost nu, alleen posts van 2 tot 5 dagen oud zijn nog behoorlijk incompleet. Oudere of nieuwe posts zijn weer gewoon compleet.

Blijkbaar dus toch een storing bij newszilla geweest, wel jammer dat XS4ALL daar geen melding van op hun site zet. Had mij een hoop gepuzzel in mijn netwerk en geklaag hier gescheeld. :+

Edit, ruim 24 uur later:
Probleem is inderdaad opgelost, gelukkig maar. De posts komen nou weer compleet binnen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Richub op 08-02-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

had al eerder het probleem van mij beschreven, dat de snelheid van nova.planet bij mij heel erg schommelt (met Grabit), met Newsbin pro lijk ik dit probleem niet te hebben, maar ik vind het programma niet zo fijn.

Dus ben ik newsleecher gaan proberen, waarbij ik dezelfde problemen als bij grabit ondervind. Is er toch geen probleem bij NOVA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
greatgonzo schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:40:
had al eerder het probleem van mij beschreven, dat de snelheid van nova.planet bij mij heel erg schommelt (met Grabit), met Newsbin pro lijk ik dit probleem niet te hebben, maar ik vind het programma niet zo fijn.

Dus ben ik newsleecher gaan proberen, waarbij ik dezelfde problemen als bij grabit ondervind. Is er toch geen probleem bij NOVA?
Als je geen payserver wilt nemen zal je dit soort 'problemen' altijd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

nou ja, in principe betaal je ook voor Nova, het zit immers bij je abonnement inbegrepen, dus mag ik er ook wel wat voor verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
greatgonzo schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:29:
nou ja, in principe betaal je ook voor Nova, het zit immers bij je abonnement inbegrepen, dus mag ik er ook wel wat voor verwachten :)
Nee, dat roepen veel mensen, maar dat is gewoon niet zo het is een extra gratis dienst, je mag er niets van verwachten en je moet in feite blij zijn dat het vaak wel goed werkt.

Typisch hollandse gedachte is dat btw. Je krijgt eerst iets gratis en gaat 'r dan maar vanuti dat je 'r voor betaald omdat het gratis is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Wel typisch ook dat je blijkbaar aan een gratis service waar de provider ook nog reclame voor maakt geen enkele eis mag stellen... Of wel?

Zou IMHO wel een discussie waard zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:07:
[...]

Nee, dat roepen veel mensen, maar dat is gewoon niet zo het is een extra gratis dienst, je mag er niets van verwachten en je moet in feite blij zijn dat het vaak wel goed werkt.

Typisch hollandse gedachte is dat btw. Je krijgt eerst iets gratis en gaat 'r dan maar vanuti dat je 'r voor betaald omdat het gratis is :/
Het is natuurlijk onzin dat het gratis is. Zit gewoon in de kosten van het abonnement. De hardware en dergelijke moet toch ergens van betaald worden?

Ik begrijp het gewoon niet dat mensen denken of vinden dat dit een gratis dienst is. Het is ook vrij simpel te berekenen. Telfort levert een 20mbit verbinding voor 20 euro met weinig extra's. Bij planet betaal je voor een 6mbit verbinding al 54 euro. Dat is 34 euro meer voor 14 mbit minder. Daar krijg je dus een gratis helpdesk, wat gratis muziekdownloads, een virusscanner en toegang tot usenet voor.

Geef mij maar een simpele snelle verbinding met dure helpdesk en geen extra's en dan neem ik zelf wel een abonnement bij mijn favoriete usenetprovder (eweka bijvoorbeeld). Heeft ook zijn voordelen. Bij problemen ben je veel sneller geholpen omdat er geen ondeskundige helpdesk tussen zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Richub schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:26:
Wel typisch ook dat je blijkbaar aan een gratis service waar de provider ook nog reclame voor maakt geen enkele eis mag stellen... Of wel?

Zou IMHO wel een discussie waard zijn. ;)
Planet heeft nog nooit reclame gemaakt voor Nova ?

http://producten.planet.n.../dbid=12/typeofpage=43651

Maar snoeki, dan zijn we het daarin oneens :) Ik zie nova meer als eventueel lokkertje voo rnieuwe klanten, maar niet als een primaire, of zelfs secundaire dienst van planet, eerder een tertiaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ligt er bij iemand anders ook YABNEWS.NL eruit?

Zelfs de webpagina op www.yabnews.nl kan ik niet bekijken.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
nike schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:13:
Ligt er bij iemand anders ook YABNEWS.NL eruit?

Zelfs de webpagina op www.yabnews.nl kan ik niet bekijken.
Yep, bij mij ligt ook alles eruit, geen binaries en ook de website.

Wordt ik niet vrolijk van, maar dit is voor mij de eerste keer sinds augustus vorig jaar

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
zullen ze falliet zijn?, de .com ligt er nl ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Mag het niet hopen, heb net nieuw abbo afgesloten .......... :'(

Arriving Somewhere but not here....

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.