[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.287 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 17:48
W00fer schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:50:
Kan bij de A6Va bios update 210 of 212 de functie:

Hypermemory

uitgezet worden ? Scheelt allicht weer een pak geheugen, ik heb die 128 mb hard nodig.
welke videokaart heb je? Meestal is dat hypermemory het enigste geheugen die geintergreerde kaartjes hebben. En kan je dus niet uitzetten :)

En nog iets: De laatste paar dagen heb ik last gehad van vastlopers op mijn A6t. Ik ben gewoon wat aan het internetten, en dan hoor ik dat de hardeschijf zich uitschakelt.(net zoals wanneer de laptop uitgaat). Het beeld freezed natuurlijk totaal. Het enigste wat dan nog rest is de laptop hardhandig uitzetten. Wanneer ie uitgaat hoor ik geen klikje van de hardeschijf meer. Zijn dit tekens dat mn hardeschijf dood aan het gaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
De Asus A6Va heeft een Radeon X700 en dus geen Hypermemory maar compleet dedicated. Daar doe je dus niks aan. Maar met de lage geheugenprijzen tegenwoordig is het geen verkeerd idee om er gewoon 2GB in te zetten.

@ Hellboy: Volgens mij had ik dat soms ook met mijn A6T. Wilde hem destijds in de vakantie opsturen, maar net daarvoor had ik dus mn ranja accident. Weet dus neit wat er mis mee was. Die van was idd ook freeze en bleef ook vrij stil dus kan idd wel eens hetzelfde prob zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Volgens mij is het bij de A6Va het geval dat er een BIOS versie is die 128mb van het geheugen afsnoept en dit toevoegt aan de 128mb van de kaart zelf.
Tenminste, dat was één van de redenen waarom ik destijds mijn BIOS niet meer bijgewerkt heb:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Precies, maar ik draai nu bios 205. Welke heb jij Eddos ?

Die biosversie verneukt mijn slaapstand. Ik kan mijn A6Va gewoon niet meer in slaapstand zetten aangezien hij er dan niet meer uit komt.

In nieuwere bios versies is dit probleem opgelost. Maar dan heb ik die hypermemory (idd X700 Radeon) en dat wil ik niet.

En 2 gb geheugen kopen ga ik niet doen. Heb al genoeg in deze laptop geinvesteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 13-01-2008 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
geheugen kost je minder als 30 euro, dat is toch geen grote investering? Het verschil merk je best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Idd, als je echt met te weinig geheugen zit ga je geen reet merken van die extra 128MB... Verder moet je ook kijken of het Hypermemory/Turbocache is of Apperture size. Mijn oude Go 7600 in de A6T heeft dus echt geen turbocache. Toch leek het eerst in Vista te zijn dat er toch RAM werd misbruikt, maar dit was gewoon apperture wat je normala al hebt en je verder neit kunt veranderen bij de Asus A6 (Normale desktops hebben wel de optie vaak om he tin te stellen).

Verder wil ik wel eens zien wleke BIOS opeen Hypermemory ondersteuning toevoegd... Volgens mij is het iets dat de X700 NOOIT zal ondersteunen. Zolang je niet van plan bent om een nieuwe laptop binnen een paar maanden te halen is dat extra geheugen ook een goede investering, het kost geen drol meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Punt is wel dat al mijn geheugen slots vol zitten (2x 512).

Dat was niet de oplossing die ik vroeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
W00fer schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:06:
Punt is wel dat al mijn geheugen slots vol zitten (2x 512).

Dat was niet de oplossing die ik vroeg :)
Is het nog steeds een excuus om die voor ~20 euro per 1GB Dimm te laten liggen?
pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM, CL5 (Corsair, VS1GSDS667D2)

Sorry, maar 20 euro's om zo geen ellende meer met vol geheugen te hebben en een stuk relaxter achter je laptop te zitten zou het wel waard zijn... Troost je met de gedachte dat ik iets meer dan een jaar gelden dezelfde dimm voor 125 euro heb gekocht!

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 13-01-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GENETX schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:15:
[...]

Sorry, maar 20 euro's om zo geen ellende meer met vol geheugen te hebben en een stuk relaxter achter je laptop te zitten zou het wel waard zijn... Troost je met de gedachte dat ik iets meer dan een jaar gelden dezelfde dimm voor 125 euro heb gekocht!
same here, jammergenoeg kunnen er geen 2 reepjes van 2gig in, anders had ik die nu ook wel gekocht.

@woofer
Ik denk sowieso niet dat de x700 hypermemory gebruikt. Ik zal dus gewoon updaten als ik jou was. Als hij dat wel doet, dan kan je dat vast wel in de bios aanpassen en het zo laag mogelijk zetten. De shared memory gedeeltes kan je altijd naar wens instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
[quote]hellboy123 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:24:
same here, jammergenoeg kunnen er geen 2 reepjes van 2gig in, anders had ik die nu ook wel gekocht.
[quote]

Ben eigenlijk wel benieuwd of dit een beperking in de BIOS is. De AMD Turion zou wel gewoon in staat moeten zijn om iig 4GB te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:32
Beste mensen, ik ben nieuw hier en ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met de volgende vraag aangezien dit topic zo waaaaaaaaaaaanzinnig groot is.
Een kennis van mij heeft de Asus Z92U laptop.
Nu is de inwendige slimline cdrw overleden en moet er een nieuw model in.
Gezien de huidige stand der techniek zal dit dus wel een dvdrw gaan worden.
Heeft er iemand een idee welk merk en model er mogelijk is, dit ivm de inwendige aansluitingen en meer.
Alvast hartelijk dank voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
1e vraag is eigenlijk: Hoe oud is die laptop? Asus geeft standaard 2 jaar garantie dus daar zou ik gebruik van maken mocht je nog garantie hebben. Andsers kun je vast wel een speler uit een overleden Asus A6/Z92 scoren en waarschijnlijk ook wel andere modellen. Zijn vast wel te vinden op marktplaats en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
De Asus werd is september 2005 aangeschaft, en ik doe redelijk wat op Marktplaats maar zo'n redelijk teer ding koop ik liever nieuw.
Ben laatst bij een webshop verschillende slimline modellen van Nec (of vloek ik nu?) tegen gekomen voor rond de 50 eurs.
Ik vraag me dus enkel af of die modelen (NEC AD-743A of NEC AD-7633A) zonder problemen met inwendige aansluitingenen in de Asus gaan passen.

*heb ondertussen ook Asus via hun servicemail benaderd met dezelfde vraag en of het wellicht toch nog onder de garantie zou kunnen vallen*

:9 dat laatste zou erg lekker zijn maar verwacht ik niet

[ Voor 20% gewijzigd door dikke man op 14-01-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
gooi even het programma everest op de laptop. Dan zie je meteen met wat voor aansluiting de cd-drive is aangesloten. Connectoren en alles moeten dan gewoon op de goede plek zitten.

edit: Ik heb even rond zitten neuzen voor je, ik kom alleen slimline dvd branders tegen met een IDE/ATA aansluiting. Ik denk dus dat je die veilig kan kopen. Aangezien het appararaat al wat ouder is zal er echt geen sata poort in zitten.
oftewel gewoon een ATA/IDE slimline dvd speler/brander kopen en er in bouwen :)

[ Voor 47% gewijzigd door hellboy123 op 14-01-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee

Het grootste probleem is vaak dat laptops ook weer afwijken! Zo loopt het klepje van de A6 scheef af ipf recht, nu kun je heel misschein dat andere dekseltje er wel op prutsen, maar dan nog weet je het niet zeker. Bij de F3 heb ik bijvoorbeeld een inham. Daarbij komt dat hij dmv de IDE interface is verbonden, bij een laptop hoeft dit echter geen garantie te zijn dat de aansluiting gelijk is!. Misschien dat je garantie krijgt omdat er een aantal modellen brak waren volgens mij en ze hem opsturen als coulance.

Maar verder wil ik toch adviseren om gewoon een 2e hands brander uit een A6/Z92 op de kop te tikken. Dan weet je zeker dat hij past en goed afgewerkt zit. Ik zou iig eerst eens de huidige er uit schroeven en de plaatjes en afmetingen op i-net controlleren.

Just my 2 cents.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 14-01-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:16
Vraagje wellicht dat iemand anders dit ook al heeft.

Mijn voeding van mijn asus a6t heeft het begeven. Nu heb ik toevallig nog een andere voeding alleen die is in plaats van 19v maar 18.5 hij levert wel net iets meer stroom 4,9 a in plaats van 4.74 van me orginele voeding. Wattage van beide voeding is ook 90w. Mijn vraag zal die missende 0.5 v worden opgevangen door het extra televeren stroom dat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kort antwoord: Nee.

Je kan wel een adapter halen die meer ampere levert, die gaat wel naar beneden. Maar het voltage moet gelijk zijn of in te stellen zijn op de juiste waarde.

[ Voor 80% gewijzigd door GENETX op 16-01-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een Asus Z92U heb ik Vista geïnstalleerd en dat draait na een RAM-uitbreiding naar 1,5 GB best vlot. Alle hardware werkt naar behoren behalve de cardreader. Bij gebruik van de standaard Vista-drivers verschijnt er netjes een extra stationsletter in beeld na het invoeren van een SD-kaart. Als hierop geklikt wordt, verschijnt echter een foutmelding dat er geen toegang is. Dezelfde SD-kaart werkt in andere pc's correct. In apparaatbeheer staat een uitroepteken bij "Microsoft Volumestuurprogramma voor WPD-bestandssysteem" onder het kopje "draagbare apparaten". De foutmelding luidt: "dit apparaat start niet. (code 10)." Een zoeksessie met Google leidt naar veel meer meldingen over dit fenomeen maar een oplossing is nergens te vinden.

Nu heb ik natuurlijk ook de Ricoh-driver van de officiële Asussite geplukt maar die weigert volledig dienst. Dat wil zeggen dat de driver weliswaar installeert maar dat er totaal geen stationsletter verschijnt na het inpluggen van een SD-kaartje. Ik heb zelfs drivers van andere laptops geprobeerd, inclusief degene die in de startpost hier wordt aangeboden maar ze werken allemaal niet.

Ik sta op het punt om Asus Nederland te bellen voor een oplossing maar op de valreep ontdekte ik dit topic. Ben benieuwd of anderen dit probleem herkennen en misschien een oplossing hebben. Wel slecht trouwens van Asus dat zij een driver aanbieden die simpelweg niet werkt. De driver dateert van maart 2007 maar blijkbaar is het nog niet doorgedrongen dat er een probleem is met de cardreader van deze verder prima laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kijk eens op www.asustreiber.de, daar staan ook een hele hoop. Desnoods eerst even alle drivers verwijderen (dus ook via apparaatbeheer) en misschien ook via apparaatbeheer installeren. De Ricoh Drivers werkten iig prima op mijn Asus A6T icm Vista x64 en de Ricoh cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschillende versies geprobeerd maar helaas. Ze installeren allemaal prima maar bij geen van alle komt er een stationsletter bij.

Werkwijze: driverpakket downloaden, MMC- of SDMMC-map uitpakken naar harde schijf, Ricoh driver updaten via apparaatbeheer waarbij naar INF-bestand in de MMC-map wordt verwezen.

Deze installatie verloopt telkens vlekkeloos (Windows geeft wel een waarschuwing dat de driver mogelijk niet geschikt is voor de hardware) en na een reboot staat de Ricoh SD/MMC host controller netjes in de lijst, zonder foutmeldingen.

*edit*
De officiële manier, namelijk het daadwerkelijk installeren van een driverpakket m.b.v. setup.exe, werkt helemaal niet. De driver wordt zo namelijk niet bijgewerkt. De manier zoals ik die hierboven beschrijf, is dus de enige die nog enig effect heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Probeer eens de drivers te deleten via apparaatbeheer voor je weer installeert. Probeer deze optie ook eens: Windows XP Compability en Run as Admin. Ik weet dat ik dat iig moest doen voor de webcam drivers. Probeer verder eens of windows update drivers kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste al geprobeerd. Tweede ga ik doen zodra ik weer zin heb. Vermoeiend. Asus blijft gewoon waardeloos met hun support!

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Weet iemand of er een programma bestaat die het mogelijk maakt of verschillende CPU Profiles te maken en te selecteren? Ik doel niet op RMClock want die gebruik ik al. Daar kan je welliswaar de profiles in stellen maar ik bedoel echt de CPU Clocksnelheid en de voltages die daar bij horen. Bij de videokaarten heb je dat al, bestaat dit ook voor de CPU?

Ik wil zeg maar, wanneer ik weet dat ik de laptop alleen voor surfen/office gebruik, de CPU op max 1.4GHZ laten draaien. Als ik nu underclock gaan alle snelheden omlaag bij RMClock. Ik wil zeg maar dat ik gewoon kan kiezen: underclocked, normal en overclocked (of zo iets) en dat de voltages en clocksnelheid worden aangepast naar wat ik heb ingesteld. Underclocked dan voor office, normal zijn de normale snelheden en overclocked zijn iets hogere snelheden dan vanuit de fabriek. Ik wil dus daar tussen kunnen kiezen. Nu kan hij slechts op één profile (standaard snelheden in dit geval) draaien.

Na het 'koude' starten is de CPU temp na 10 minuten al ruim 53 graden, wil dit graag omlaag brengen. Nu kan ik wel underclocken/undervolten maar dan moet ik, wanneer ik dus wat zwaardere taken wil doen, weer met clockgen de snelheid opvoeren (en de voltages opvoeren). Opzich niet heel erg maar het zou makkelijker zijn als ik daarvoor gewoon profiles kon maken. (net zoiets als RMClock dus, alleen dan anders :P :> :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:42:
Probeer eens de drivers te deleten via apparaatbeheer voor je weer installeert. Probeer deze optie ook eens: Windows XP Compability en Run as Admin. Ik weet dat ik dat iig moest doen voor de webcam drivers. Probeer verder eens of windows update drivers kan vinden.
Het is trouwens niet logisch dat het dan wel zou werken. Ik installeer de drivers steeds handmatig en apparaatbeheer bevestigt telkens dat de betreffende driver wordt gebruikt. Er is ook duidelijk verandering in gedrag van de hardware. Alleen dus niet de verandering die je wilt zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ Cubic X:
RM clock blijft wel de beste, maar wss is dat iets voor de pro versie...

@ AgentSmith:
Voor mn webcamdrivers kon ik hem niet anders installeren dan de genoemde methode, klinkt idd vaag ja... Maar je weet verder ook helemaal zeker dat het ricoh is en dat er nergens nieuwere drivers zijn. Ik vind de driver support zeker niet slecht. Geef mij maar eens een laptop uit 2006 die nooit met Vista is gekomen en notabene 100% Windows Vista x64 ondersteund. De Asus A6T/A6Tc en A6M doen het zonder problemen.

Verder, welke Vista heb je, x86 of x64 en is dit het enige apparaat dat nog neit goed werkt of heb je mee ruitroeptekens. Verder alle andere updates geïnstalleerd?

http://www.techspot.com/d...er/file/information/7090/
Misschien die?

En verder kom je hier nog een hele hoop tegen, probeer ook gerust die van Lenovo, HP, Dell, Toshiba en de rest:
http://www.google.nl/sear...icial&pwst=1&start=0&sa=N

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 17-01-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:18:
Voor mn webcamdrivers kon ik hem niet anders installeren dan de genoemde methode, klinkt idd vaag ja... Maar je weet verder ook helemaal zeker dat het ricoh is en dat er nergens nieuwere drivers zijn. Ik vind de driver support zeker niet slecht. Geef mij maar eens een laptop uit 2006 die nooit met Vista is gekomen en notabene 100% Windows Vista x64 ondersteund. De Asus A6T/A6Tc en A6M doen het zonder problemen.
Als Asus officieel zou stellen dat de laptop Vista niet ondersteunt wie ben ik om dan te zeuren. Probleem is dat Asus wel degelijk Vista-drivers aanbiedt via het officiële kanaal. Al die drivers werken ook prima behalve dus die voor de cardreader. Op zich ook te verteren als ze wat meer tijd nodig hebben om het probleem op te lossen maar daar zijn ze nu dus al een jaar mee 'bezig'. Dat vind ik dus niet normaal. Ik verwachtte dat als Asus officiële drivers aanbiedt dat Vista dan feilloos zou werken, maar helaas.
Verder, welke Vista heb je, x86 of x64 en is dit het enige apparaat dat nog neit goed werkt of heb je mee ruitroeptekens. Verder alle andere updates geïnstalleerd?
Alle updates zijn geïnstalleerd (Windows updates, zelfs bios update). Het is Vista x86 want er zit geen 64bit-processor in de Z92U.
Dat is een XP-driver.
En verder kom je hier nog een hele hoop tegen, probeer ook gerust die van Lenovo, HP, Dell, Toshiba en de rest:
http://www.google.nl/sear...icial&pwst=1&start=0&sa=N
Die zoekopdracht ben ik uiteraard mee begonnen voor ik naar dit forum kwam. ;) Heb op de gok enkele drivers geprobeerd maar duidelijk dus zonder resultaat. Wordt waarschijnlijk toch Asus bellen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
My bad, die kwam als mooi uit de buss bij google, niet goed gekeken :+

Wel weird dat je laptop problemen geeft. Het zal uiteraard vervelend worden om hiervoor eerst XP er weer op te moeten zetten om hem te testen... Maar verder staat dus echt alles er op aan drivers... Blijf het vreemd vinden daar waar echt niemand hier een probleem heeft gehad met de cardreader onder Vista..

Op www.asustreiber.de stonden iig 2 drivers voor Vista x86, die "grote" ook getest? Kijk verder ook eens bij andere xU modellen. Het kan best zijn dat Asus vergeten is de Z92U van een nieuwe driver te voorzien, dat zou je snel kunnen checken aan het versienummer (zodat je neit alles hoeft te testen). Kijk maar eens bij oa de A6U, F3U en Z53U. Verder hebben toch alle Asus laptops verder dezelfde cardreader volgens mij, dus het kan ook best zijn dat je een goede bij de Asus A6T kan vinden die ik had, al heb ik voor Vista alles van Asustreiber.de gehaald.

Iig een vervelend probleempje waar dan tijd in gaat zitten. Ik kwam de fout iig wle meer tegen via Google, maar ook geen oplossing. Het lijtk haast wel dat er een aantal corrupte drivers bij zitten aangezien ricoh zelf ook niet die drivers op zn site heeft en alle drivers dus overal wat over het web zitten.

Verder heeft de Z92U toch een AMD Mobile Sempron of Turion 64 X2? Die laatste is iig 64-bit en de andere volgens mij ook wel. Mocht je Vista x64 willen proberen dan zou je even kunnen checken met CPU-Z of die 64-bit is, dan moet je ergens x86-64 of AMD64 oid krijgen te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 18-01-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Kom er zojuist achter dat het wear level van mijn A6 batterij al 32% is :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Mijn A6T accu is nu 16% na 18 maanden. Al ging het stukje 13 - 16 wel erg rap.

Nadeel is dat ie voor m'n gevoel nu ook minder lang mee gaat. Onzin natuurlijk, die paar procent valt best mee / bijna niet op. Maar die gedachte is best minder.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
mijn a6t zit na 16/17 maanden op 12%, en ik let er verder totaal niet op hoe ik met de batterij om ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
* GENETX had de accu uit zn plakkerige A6T moeten halen voor de RMA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:39
Hoe kun je dat zien van je accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Er zijn genoeg tootljes, heb het oa wel eens bij Speedfan voorbij zien komen vliegen tijdens het starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
NHC leest dat uit ;)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
W00fer schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:56:
Kom er zojuist achter dat het wear level van mijn A6 batterij al 32% is :N
Wel vervelend voor je. Mijn A6Va uit juli 2005...dus ongeveer 30 maanden heeft 15% wear. Hangt veel aan de stroom, bijna altijd eigenlijk, misschien maakt dat in dit geval groot verschil. Of je hebt gewoon pech met de kwaliteit accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Net geprobeerd... werkt nie op x64 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
XoReP schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:09:
[...]

Net geprobeerd... werkt nie op x64 :(
everest. Bij computer->energiebeheer->slijtageniveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Thnx, die werkt.
Kzit op 13% BTW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikke man
Beste mensen, hartelijk dank voor het meedenken voor het item met de brander uit de Asus Z92.
Omdat de brander op dit moment niet heel veel gebruikt wordt heeft mijn kennis er voor gekozen om simpelweg gebruik te gaan maken van een usb geheugenstick.... :| , vooruit dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
dikke man schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:25:
Beste mensen, hartelijk dank voor het meedenken voor het item met de brander uit de Asus Z92.
Omdat de brander op dit moment niet heel veel gebruikt wordt heeft mijn kennis er voor gekozen om simpelweg gebruik te gaan maken van een usb geheugenstick.... :| , vooruit dan maar.
Is dit neit iets? Asus A6 onderdelen op marktplaats

Gewoon voor een habbekrats die brander kopen. Ben je goedkoper uit als nieuw, maar je hebt er wel een voor die zeldzame momenten.

Overigens heeft die gast ook nog een accu ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 19-01-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:06:
Wel weird dat je laptop problemen geeft. Het zal uiteraard vervelend worden om hiervoor eerst XP er weer op te moeten zetten om hem te testen... Maar verder staat dus echt alles er op aan drivers... Blijf het vreemd vinden daar waar echt niemand hier een probleem heeft gehad met de cardreader onder Vista..
Is de laptop van een vriendin en ze kan als het moet wel met een los cardreadertje werken maar het blijft natuurlijk zonde. XP terugzetten is niet nodig want ik weet dat de cardreader heeft gewerkt. Helaas heeft ze de originele cd niet meer om de driver (weliswaar voor XP) te testen.
Op www.asustreiber.de stonden iig 2 drivers voor Vista x86, die "grote" ook getest? Kijk verder ook eens bij andere xU modellen. Het kan best zijn dat Asus vergeten is de Z92U van een nieuwe driver te voorzien, dat zou je snel kunnen checken aan het versienummer (zodat je neit alles hoeft te testen). Kijk maar eens bij oa de A6U, F3U en Z53U. Verder hebben toch alle Asus laptops verder dezelfde cardreader volgens mij, dus het kan ook best zijn dat je een goede bij de Asus A6T kan vinden die ik had, al heb ik voor Vista alles van Asustreiber.de gehaald.

Iig een vervelend probleempje waar dan tijd in gaat zitten. Ik kwam de fout iig wle meer tegen via Google, maar ook geen oplossing. Het lijtk haast wel dat er een aantal corrupte drivers bij zitten aangezien ricoh zelf ook niet die drivers op zn site heeft en alle drivers dus overal wat over het web zitten.
Ondertussen heb ik al behoorlijk veel drivers getest, ook van andere laptops, maar ze geven allemaal hetzelfde probleem. Ik vrees dat het toch iets specifieks is van de Z92U. Volgende week ga ik bellen en dan hoop ik dat Asus een oplossing aan kan dragen. Ben nu wel lang genoeg bezig geweest met dat geklooi. :) Het zou nog mooier zijn als een andere Z92U-gebruiker die de cardreader wél aan de praat kreeg mij zou kunnen vertellen hoe hij/zij dat opgelost heeft.
Verder heeft de Z92U toch een AMD Mobile Sempron of Turion 64 X2? Die laatste is iig 64-bit en de andere volgens mij ook wel. Mocht je Vista x64 willen proberen dan zou je even kunnen checken met CPU-Z of die 64-bit is, dan moet je ergens x86-64 of AMD64 oid krijgen te zien.
Dat heb ik natuurlijk allang gedaan voor ik aan het hele avontuur begon. :P Geloof me, alleen 32 bit: Vista x64 setup gaf de melding, CPU-Z laat alleen x86 zien en bovendien geeft de Asus-site behalve XP en oudere versies alleen Vista x86 als optie in OS-dropdown-menu's van de Z92U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ok, dan zal het idd een 1st gen Sempron Mobile ofzo zijn die nog geen 64-bit ondersteuning had. Verder idd vaag, het is iig niet specifiek de *U, ik heb ook een A6Ja voorbij zien komen met het probleem. Iig veel suc6 met het telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hey heeft de A6Ja trouwens standaard WIndows 98 embedded erop zitten? Ik was gisteren bezig met de MBR te veranderen, op een gegeven moment bootte niks meer, en toen kreeg ik een Windows 98 command prompt terwijl dat toch zeker weten het enige OS is dat ik niet geinstalleerd heb.

Zou wel grappig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja, die is nodig voor de recovery. Daarom kwam je laptop ook met een FAT32 schijfindeling ipv NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

A6T'ers...kunnen jullie een HD film afspelen op 1080? Ik namelijk niet...begint nogal te laggen, verschillende programma's geprobeert maar hij trekt het niet...cpu constant 100%...een 720 doet ie wel, cpu op 80% geloof ik...en dat gaat dan goed.

Want ik wil misschien een Samsung LE23R32 gaan kopen, maar dan wil ik hem wel kunnen aansluiten op mijn laptop. Dit zou dan moeten via DVI > HDMI als ik het goed begrijp. Is dit een redelijke combinatie...zal worden gebruikt als tweede monitor en voornamelijk als TV...

Graag jullie ervaring/tips...

[ Voor 40% gewijzigd door NeoMe op 20-01-2008 23:07 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Welke codecpackage heb je geïnstalleerd? Heb op de A6T geen HD-films gedraaid, A6Ja wel. 1080P verliep vlekkeloos met een CPU-usage van 30% - 50%. Dit met het Vista Codec Pack.

Helaas heb ik komende week tentamenweek, dus niet echt de tijd om te testen voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

K-Lite Codec Pack & Nvidia Pure Video.
Net even opnieuw geinstalleerd, omdat de trail was verlopen. Download nu nieuwe 720 films om te kijken of het nu wel gaat.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Donderdag ben ik een dagje vrij dus dan kan ik het wel voor je testen @ A6T.

Tegenwoordig gebruik ik alleen maar de XXODD (zie ook specs), die blijft rond de 20% schommelen meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
1080 doet het hier gewoon goed. De laptop staat dan wel op zn hardste stand te blazen. Dat is dan wel weer jammer. Ik zal vanmiddag wel even kijken hoeveel proc gebruik er plaats vindt :) Ik gebruik trouwens VLC. Media player met k-lite codec pack standard doet het ook gewoon goed

[ Voor 20% gewijzigd door hellboy123 op 21-01-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ja, vreemd...1080 doet het nu ook ... wel hoge belasting rond 70 a 90 % een 720 rond de 60 a 80 %.
Komt denk ik omdat ik PureVideo heb geinstalleerd, stond op de site dat je beeld 5 x beter wordt en de belasting van je laptop omlaag gaat.

Maareh, is dat een beetje een redelijke tv ? Heb namelijk geen groot budget dus vandaar...kan ik deze aansluiten op mijn laptop ? Samsung TV

[ Voor 34% gewijzigd door NeoMe op 21-01-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
NeoMe schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:15:
Ja, vreemd...1080 doet het nu ook ... wel hoge belasting rond 70 a 90 % een 720 rond de 60 a 80 %.
Komt denk ik omdat ik PureVideo heb geinstalleerd, stond op de site dat je beeld 5 x beter wordt en de belasting van je laptop omlaag gaat.

Maareh, is dat een beetje een redelijke tv ? Heb namelijk geen groot budget dus vandaar...kan ik deze aansluiten op mijn laptop ? Samsung TV
Lijkt me iig geen probleem die TV. Heeft D-SUB en HDMI. DVI -> HDMI lijkt me het makkelijkste dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

NeoMe schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:04:
A6T'ers...kunnen jullie een HD film afspelen op 1080? Ik namelijk niet...begint nogal te laggen, verschillende programma's geprobeert maar hij trekt het niet...cpu constant 100%...een 720 doet ie wel, cpu op 80% geloof ik...en dat gaat dan goed.

Want ik wil misschien een Samsung LE23R32 gaan kopen, maar dan wil ik hem wel kunnen aansluiten op mijn laptop. Dit zou dan moeten via DVI > HDMI als ik het goed begrijp. Is dit een redelijke combinatie...zal worden gebruikt als tweede monitor en voornamelijk als TV...

Graag jullie ervaring/tips...
Ja, Ratatouille op 1080p trekt ie prima, met media player classic die de powerdvd 7.3 plugin gebruikt (en die gebrukt volgens mij weer de nvidia player waar ik altijd de naam van vergeet).

[edit]Purevideo idd, alleen een latere versie, de versie die ik eerst had trok 1080p niet echt.

[ Voor 4% gewijzigd door MeNTaL_TO op 21-01-2008 20:31 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

De keuze is gevallen op een andere tv ( LE26S81B ), maar die discussie zet ik voort in het Samsung LCD topic...
Nu is het me wel opgevallen dat ASUSDVD 6 veroudert is ten opzichte van POWERDVD 7.
Waar kun je de nieuwste versie van ASUSDVD downloaden, of is er geen nieuwere dan de standaard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

NeoMe schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:21:
De keuze is gevallen op een andere tv ( LE26S81B ), maar die discussie zet ik voort in het Samsung LCD topic...
Nu is het me wel opgevallen dat ASUSDVD 6 veroudert is ten opzichte van POWERDVD 7.
Waar kun je de nieuwste versie van ASUSDVD downloaden, of is er geen nieuwere dan de standaard ?
Ik kreeg versie 7 bij mijn vista upgrade packet (helaas geen update naar 7.3)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:10
De DVD brander van mijn asus a6t-008B is pas geleden overleden, hij leest alleen nog maar cd`s en brand alles corrupt. Nou had ik al eens zien langskomen dat iemand anders dit probleem ook had. Nu probeer ik dus de dvd brander uit mijn laptop te halen. maar dit ding zit muurvast. Ik heb de 2 schroefjes waar een A bijstaat losgehaald. maar de speler krijg ik niet in beweging.
Misschien zou iemand mij kunnen uitleggen wat ik fout doe en welke schroefjes ik nog meer los moet maken of waar een klikje zit ofzo.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Neem gewoon even contact op met Asus. Je hebt nog garantie en misschein kun je het regelen dat zodra jou kapotte binnen is ze je een goede terug sturen. Kun je je laptop gewoon houden en je krijgt gewoon een goede terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
GENETX schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:18:
Neem gewoon even contact op met Asus. Je hebt nog garantie en misschein kun je het regelen dat zodra jou kapotte binnen is ze je een goede terug sturen. Kun je je laptop gewoon houden en je krijgt gewoon een goede terug.
Dat weet ik wel, maar de vraag is hoe ik de brander uit de laptop krijg. dat ding blijft maar muurvast zitten en ik kon hem los naar ze toe opsturen :p
Dus ik moet nog steeds uitvinden welke schroeven/klikjes ik vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dus bel je met Asus, die weten WEL hoe dat moet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
GENETX schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:20:
Dus bel je met Asus, die weten WEL hoe dat moet :+
Asus gebeld, maar geen suc6 ze konden me niet meer vertellen dan dat ik al wist, aka, 2 schroefjes met en A losmaken en dan zou je de speler er " zo uit kunnen halen"
dus niet, ik blijf hopen op tips van mensen die hem er wel uitgekregen hebben. want ik blijf wat over het hoofd zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik denk dat je hem er dan wel uit kunt trekken (heb het zelf overigens ook zonder suc6 geprobeert) maar hij zou wel een beejte moeten klemmen vanwege de connectoren. De HDD zit ook niet bepaald losjes maar daar durf je dan wat meer kracht te zetten. Dat prontje van de DVD speler zit er niet bepaald stevig op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
GENETX schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:11:
Ik denk dat je hem er dan wel uit kunt trekken (heb het zelf overigens ook zonder suc6 geprobeert) maar hij zou wel een beejte moeten klemmen vanwege de connectoren. De HDD zit ook niet bepaald losjes maar daar durf je dan wat meer kracht te zetten. Dat prontje van de DVD speler zit er niet bepaald stevig op :X
ik heb al veel kracht gezet op de speler maar het mag niet baten, helemaal vast zit die, en meer kracht is geen goed plan :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blax
  • Laatst online: 13:16
Ik ben in het bezit van een Asus a6jc deze doet het prima op 1 onderdeel na. Het beeldscherm werkt niet helemaal lekker. Zodra ik de laptop koud opstart is er niks aan de hand. Maar naar een tijdje begint alles wat wit is geel te kleuren. En zodra er een groot wit vlak is dan begint het beeld blokkerig te worden. Het rare is dat dit alleen bij het vaste scherm is. Een scherm die ik op de dvi of vga poort aansluit heeft helemaal geen last van deze problemen dus het lijkt mij al sterk dat het aan de videokaart ligt.
Nu vraag ik mij af is nou het scherm defect of zou het gewoon een los kabeltje zijn. Ik zit namelijk niet echt te wachten om mijn laptop voor 2 maanden voor reparatie kwijt te zijn. Het werken met een los scherm werkt verder prima. Maar het zou fijn zijn als ik de laptop weer mobiel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hoezo zou je je laptop voor 2 maanden kwijt zijn? Asus is vrij vlot met reparaties en als het meevalt dan zal je hem wss in 2 weekjes weer hebben. maak gebruik van de garantie nu het nog kan. Niets is zo zuur om er nu mee proberen te leven en dat hij na 2 jaar en 1 maand helemaal de geest geeft.

Je kan iig eerst een driver update proberen of nog beter een Linux Live CD gebruiken en kijken of het daar ook voor komt om zo een software probleem iig uti te sluiten. Verder zou het voor ons handig zijn als je EN een foto EN een screenshot van het verschijnsel kan maken.

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 25-01-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
Ik ben vandaag niet zo handig in het vinden van de juiste bronnen;
wie zou me even de link willen geven naar het RMA formulier om de A6T voor repa op te sturen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ofcourse in mijn uberlange Topicstart :+

[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9
en dan iets naar beneden scrollen :+

ik kan je ook wel een direct link geven, maar dit is leuker :+ krijg ik tenmisnte nog eens het gevoel dat ik eht voor neits heb gemaakt O-)

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 25-01-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Bedankt voor de supprrrr snelle reactie!!!! Deze pagina had ik al gezien, indien ik op de link klik dan verschijnt de asus support website alleen kan ik daar het rma formulier niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blax
  • Laatst online: 13:16
GENETX schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:43:
Hoezo zou je je laptop voor 2 maanden kwijt zijn? Asus is vrij vlot met reparaties en als het meevalt dan zal je hem wss in 2 weekjes weer hebben. maak gebruik van de garantie nu het nog kan. Niets is zo zuur om er nu mee proberen te leven en dat hij na 2 jaar en 1 maand helemaal de geest geeft.

Je kan iig eerst een driver update proberen of nog beter een Linux Live CD gebruiken en kijken of het daar ook voor komt om zo een software probleem iig uti te sluiten. Verder zou het voor ons handig zijn als je EN een foto EN een screenshot van het verschijnsel kan maken.
Met een linux live cd krijg ik de zelfde problemen. Verder heb een screenshot gemaakt maar daar valt niks raars in op te merken. Helaas ben ik niet in het bezit van een digitale camera of cameratelefoon dus een foto wordt lastig. Zal nog kijken of ik nog wat kan regelen.

Edit: plaatje
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schol572/Foto0071.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door blax op 25-01-2008 16:43 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
markiew schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:17:
Bedankt voor de supprrrr snelle reactie!!!! Deze pagina had ik al gezien, indien ik op de link klik dan verschijnt de asus support website alleen kan ik daar het rma formulier niet vinden.
Zie het nu idd, staat er nog neit tussen... Zal hem zo even aanpassen, thx iig. http://rma.asus.de/pick_eu/nl/

@ Blax:
Dan zal er idd iets anders aan de hand zijn omdat de screenshots wel goed zijn. Persoonlijk zou ik geen risico nemen en je laptop gewoon opsturen. Ik heb geen idee waar het weg kan komen. Kabeltje lijkt me ook al ahaast neit, maar de videokaart is aan de andere kant wel goed, iig wel het deel dat het plaatje zou moeten doorgeven.. Gewoon opsturen zeg ik.

My €0,02

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 25-01-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Bedankt Genetx.. !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
markiew schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:54:
Bedankt Genetx.. !!!!!!!!!!!!!!!!!!
No problemo. Zou je overigens een update kunnen geven over je RMA? Er gaat nl alweer een A6T uit omdat het moederbord wss niet leverbaar is: voorstel voor laptop swap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Ik houd je op de hoogte! De aanvraag is gisteravond ingediend, ik verwacht dat ze de laptop maandagochtend wel op zullen komen halen. Zo heb ik nog mooi even de tijd om de originele image er weer op te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Ik heb nog steeds geen suc gehad met het verwijderen van de dvd brander uit mijn asus a6t, ik heb alle klepjes losgemaakt maar er valt nergens te vinden waar ik die rotspeler eruit kan halen. ik heb via een gaatje aan de achterkant kracht uitgeoefend op de speler, waarop deze een kleine 2mm naar voren ging maar geen haar verder, Garantie opsturen van mijn laptop is geen optie dit is omdat mijn laptop eens gevallen is op 1 van de hoeken waardoor deze nu dus een breukje heeft, als ze dat zien zullen ze lastig gaan doen ivb met garantie. Dus nogmaals mijn vraag of iemand zo vriendelijk kan zijn om thuis ook even te proberen of het bij diegene wel gaat, het betreft hier een Asus A6T-008B notebook. Als iemand anders een linkje vind naar een site waar dit weergegeven wordt zou dit ook zeer op prijs gesteld worden!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Opzich kun je wel je oude brander opsturen en een nieuwe krijgen. Je betaald dan wel verzendkosten, maar ze zien niet dat je lapotp kapot is want die blijft thuis en die kun je ook gewoon gebruiken ;) . Maar dan moet je hem er nog steeds uit zien te krijgen.

Je kan daarvoor altijd wle even met Asus bellen en wie weet kun je met hen aan de lijn de brander er wel uit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
GENETX schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:16:
Opzich kun je wel je oude brander opsturen en een nieuwe krijgen. Je betaald dan wel verzendkosten, maar ze zien niet dat je lapotp kapot is want die blijft thuis en die kun je ook gewoon gebruiken ;) . Maar dan moet je hem er nog steeds uit zien te krijgen.

Je kan daarvoor altijd wle even met Asus bellen en wie weet kun je met hen aan de lijn de brander er wel uit krijgen.
Als je een paar post terug leest, kan je zien dat ik dus al telefonisch contact heb gehad met asus en daar niet verder mee kwam, het enige wat men mij daar kon vertellen was dat ik 2 schroefjes moest losmaken en dan mijn brander er zo uit zo moeten vallen wat dus niet het geval is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja meende me dat wel te herinneren, maar wilde je melden dat je wel gewoon RMA kan doen zonder dat je er over in hoeft te zitten over je scheur ;). Ik weet niet of je dat klepje er ook af kan klikken en hem er dan iets makkelijker uit kan krijgen.

Bedenk me overigens net ook net dat je het toetsenbord er uit kan halen. Zie hiervoor de TS. Daar is een ronding waar ej een stukje DVD brander ziet. Misschien dat je daar dan iets meer kracht mee kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
GENETX schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:40:
Ja meende me dat wel te herinneren, maar wilde je melden dat je wel gewoon RMA kan doen zonder dat je er over in hoeft te zitten over je scheur ;). Ik weet niet of je dat klepje er ook af kan klikken en hem er dan iets makkelijker uit kan krijgen.

Bedenk me overigens net ook net dat je het toetsenbord er uit kan halen. Zie hiervoor de TS. Daar is een ronding waar ej een stukje DVD brander ziet. Misschien dat je daar dan iets meer kracht mee kan zetten.
Toetsenbord is eruit gegaan, maar ook hier zonder suc6, het oppervlak waar ik bij kan is te klein om ook maar iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Technokiddy schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:01:
[...]

Toetsenbord is eruit gegaan, maar ook hier zonder suc6, het oppervlak waar ik bij kan is te klein om ook maar iets mee te doen.
Vervelend

Overigens: Bingo, weer een A6T erbij met zwart scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Mijn laptop is vandaag opgehaald... ik houd jullie op de hoogte!

Overigens heb ik de afgelopen maande 2 a 3 keer gehad dat ik geen beeld krijg toen mijn laptop in standby was geweest. Dit gebeurt wel heeel sporadisch... zou dit 'het' bekende probleem kunnen zijn of lijkt dit meer op een source foutje in windows? Omdat ik maar 105 tekens in mocht voeren bij de beschrijving van de problemen ben ik eigenlijk vergeten dit te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je zou er altijd nog even over achteraan kunnen bellen. Opzich komt 'het' probleem alleen voor bij het compleet opnieuw opstarten. Ik weet neit welk OS je gebruikte. Het is iig wel bekend dat bij bepaalde drivers met Vista idd het beeld zwart blijft vanuit de standby. Maar dat geldt voor alle laptops met NVIDIA kaart volgens mij met een driverversie <160.00 als ik het goed heb. Iig neit speciaal iets van de A6T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het Zwarte Scherm Probleem - Asus A6T/A7T of xxT topic
GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:16:
Evaluatie

Ik vond het zo langzamerhand wel tijd voor een afronding van het onderzoek ;)

Ik ben alle posts nog maar eens wezen doorspitten om te kijken waar het aan kan liggen, maar er valt geen pijl op te trekken:

BIOS versie: Maakt geen verschil, OS? idem, zelfs Linux of Windows maakt geen verschil.. NVIDIA drivers, je kunt nog eerder je HDD laten crashen door alle drivers dan het probleem oplossen... Dicht of open laten, nope. Ook komt het compleet random voor. De een heeft er al problemen mee vanaf de eerste dag, de nader pas na 1,5 jaar. De ene heeft het hardnekkig, de ander bijna niet. Er schijnen zelfs A6T's en A7T's te zijn die geen kuren vertonen... Upgrades en getweak maakt ook neits uit, orginele laptops geven ook kuren ;)

Andere punten die voorbijkwamen

Detectie of het scherm open of dicht is of kabels?
Lijkt me niet aangezien andere A6 en A7 laptops geen kuren vertonen. Hetzelfde geldt ook voor de gebruikte kabels.

Het enige verband is dat de laptops:

1. Van Asus zijn
2. Gebasseerd zijn op de nForce 410 + AMD Turion 64 X2 (Socket S1)
3. Een NVIDIA videokaart bezitten

Verder wijkt eigenlijk alleen de case af. Vooral het feit dat naast de A6T ook de A7T en A6Tc er last van hebben geeft aan dat de videokaart niet de oorzaker hoeft te zijn. Verder kan ook de BIOS dus afwijken. Het lijkt er ook niet op dat dezelfde bug in alle 3 BIOS-en en updates terecht zou zijn gekomen, ook mede doordat het gewoon compleet random is...

Facts

1. Laptop start niet met een scherm aan de DVI wanneer het de laptop aan de zwarte ziekte lijdt.

2. Een extern analoog scherm lijkt vaak ook niet te werken.

3. Het interne scherm wordt in Windows niet weergeven in apparaatbeheer wanneer extern wel werkt tijdens het probleem. Fn keys verhelpen ook niets.

4. Nog geen gelijkwaardige Asus F3T (ook niet in NL leverbaar overigens) die dit vertoond voor zover ik weet.\

Waar ik nog iets meer duidelijk over wil weten
Voor de mensen die nog steeds een laptop hebben die lijdt aan de zwarte ziekte. Probeer eens een externe monitor er aan te koppelen. Ik zou graag info over zowel DVI als D-SUB willen weten en als het scherm dan nog zwart is, ook in windows zou ik graag willen weten of apparaatbeheer het interne scherm ook vindt of niet. verder meende ik dat ik mijn externe scherm eens heb aangesloten toen de laptop al was opgestart met zwart beeld. Ook dat zou nuttig zijn om te onderzoeken.

Lijst met users die een laptop hebben die aan de zwarte ziekte lijdt

Een totaal van 15 exemplaren! Alleen al in dit topic waarbij er vast nog meer probleem laptops zijn binnen GoT. Van alle A6T's die ik heb aangesmeert ( ;) ) gok ik er op dat 33-50% lijdt/leed aan de zwarte ziekte.

Asus A6T (11 exemplaren)
- Damocles.NL
- Nedra
- Sjaakmeister
- Frenkel
- wilfer***
- Cablekevin
- Zubnix
- XoReP
- MonXX
- Powerburner**
- GENETX*

Asus A6Tc (2 exemplaren)
- DaMarcus
- ndeleeuw

Asus A7T (2 exemplaren)
- nl2dav*
- Jensz

*) Uit roulatie
**) Vervanger aangeboden maar geweigerd
***) Wel uit roulatie, maar vervangend exemplaar geweigerd

Zeker de laatst opgestuurde laptops (en op het moment van schrijven is er ook nog 1 bij Asus TSD) zijn uit de handel genomen. Lijkt er een beetje op dat Asus er ook van af wil.

Geef verder eventueele nieuwe/onbekende gevallen door. Alle info is nog steeds welkom en ook het doorgeven aan Asus bij een RMA is zeker aan te bevelen.

Tot slot:
En de grootste lucker: hellboy123, blijf jij maar afkloppen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 22:16
GENETX schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:15:
[...]

Ik heb een A6ja met 1 bankje van 1GB, nu is mijn vraag kan deze hier nu ook bij in ? want de mijne heeft een max bandwidth van 333MHZ (zie linkje imageshack) en deze van corsair 667MHZ.

En wat als het wel past heeft dit voor een consequenties??

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/8275/cpuzcf0.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Past en werkt prima. Je geheugen loopt op 333MHz, echter is het DoubleDataRate (DDR) geheugen. Dat betekend dat je die 333MHz x 2 moet doen en dan kom je op de 667MHz* van het geheugenbankje. Prima geheugen dus.

*)Eigenlijk is het ook 333.33.... Dus een afronding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 22:16
GENETX schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:23:
Past en werkt prima. Je geheugen loopt op 333MHz, echter is het DoubleDataRate (DDR) geheugen. Dat betekend dat je die 333MHz x 2 moet doen en dan kom je op de 667MHz* van het geheugenbankje. Prima geheugen dus.

*)Eigenlijk is het ook 333.33.... Dus een afronding :+
Das dan mooi, gelijk maar even aanschaffen! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus