[Ervaringen] Asus A6 serie deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 22:37

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
  • [b][me]Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 8 *[/me][/b]

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Asus_Notebooks/A6/A6_header.jpg

Introductie ...

Welkom bij het 8e deel van het Asus A6 ervaringen topic. Deel 1 zag het daglicht op 4 maart 2005 door nickpancamo. Die het topic opende om aan te geven dat er een alternatief was voor de Asus M6 serie die al ruim 1 eerder jaar op de markt was verschenen.

Net zoals de M6 serie is de A6 serie in verschillende smaken te verkrijgen. In totaal zijn er op dit moment dus 21 smaken. Ja je leest het goed!!! 21 smaken 8)7 |:( :X

Om te zien wat de grootste verschillen zijn heb ik deze in een tabel verwerkt. Deze is iets verderop in de startpost te bezichtigen.

Doel van dit topic

Lekker ervaringen uitwisselen over deze mooie laptop, aangeven dat er nieuwe drivers uit zijn en troubleshooting. Ik zal proberen de grote & lastige problemen op mijn forum te verwerken, of anders kunnen jullie die zelf neerzetten. Dan kunnen andere A6 gebruikers makkelijker kijken of hun probleem al besproken is en wat de oplossing kan zijn. Als het daar niet te vinden is dan is het aan te raden om je probleem hier duidelijk te omschrijven zodat dit later verwerkt kan worden.

Makkelijk zoeken in dit topic

Om iets makkelijk op te zoeken in dit topic en niet alle tig pagina's te hoeven doorzoeken doe het volgende, als je
/?limit=999

achter de thread-url zet krijg je alle posts te zien in dit huidige deel. Vervolgens met Ctrl-F zoeken of scrollen.

Vorige delen ...

Deel 1Alle posts van deel 1
Deel 2Alle posts van deel 2
Deel 3 Alle posts van deel 3
Deel 4Alle posts van deel 4
Deel 5Alle posts van deel 5
Deel 6Alle posts van deel 6
Deel 7Alle posts van deel 7

De 21 smaken op een rijtje 8)7 |:( :X

Model:CPU:Chipset:GPU INTEGRATED:
A6LPentium-M, Dothan, 400MHzIntel 855 GMEmbedded Intel 855GME
A6NePentium-M, Dothan, 400MHzIntel 855 PMEmbedded Intel 855GME
A6FCore Duo, Core Solo, Celeron MIntel 945 GMZIntegrated 945GMZ
A6UAMD Turion of Sempron MobileSIS M760GX +
964L
Embedded SIS M760GX
SIS Mirage TM 2 Graphics Embedded
A6RpCore Solo, Celeron MATI Radeon Xpress 200MEmbedded ATI XPRESS 200
A6RCeleron M processor 360-380ATI Radeon Xpress 200MEmbedded ATI XPRESS 200M
A6MAMD Turion of Sempron MobileC51MV(C61) + MCP51Integrated C51-M

Model:CPU:Chipset:GPU ATI:
A6GPentium-M, Dothan, 400MHzIntel 855 PMATI Mobility Radeon 9700, 64MB
A6VPentium-M, Dothan, 533MHzIntel 915 PMATI Mobility Radeon X700, 64MB
A6VaPentium-M, Dothan, 533MHzIntel 915 PMATI Mobility Radeon X700, 128MB
A6KtAMD Turion of Sempron MobileSIS 756 +
SIS 964L
ATI Mobility Radeon X1600 64/128MB
A6JCore Duo 1.60GHz - 2.16GHzIntel 945 PMATI Mobility Radeon X1600 128MB
A6JaCore Duo 1.60GHz - 2.16GHzIntel 945 PMATI Mobility Radeon X1600 256MB

Model:CPU:Chipset:GPU NVIDIA:
A6KAMD Turion of Sempron MobileSIS 756 +
SIS 964L
NVidia GeForce 6200 with TurboCache;
supporting 128MB
A6VcPentium-M, Dothan, 533MHzIntel 915 PMNVidia GeForce 6200 with TurboCache
supporting 256MB/512MB TurboCache
A6JcCore Duo 1.60GHz - 2.16GHzIntel 945 PMNVidia GeForce Go7300 128MB
A6VmPentium M processor 730-770Intel 915 PMNVIDIA GeForce 7300 256MB with TurboCache
A6KmAMD Turion of Sempron MobileSIS 756 +
SIS 964L
NVIDIA GeForce 7300 with TurboCache
supporting 64MB, 128MB/256MB with TurboCache
A6TCAMD Turion of Sempron MobileC51MV(C61) + MCP51NVidia GeForce Go 7300 128/256/512MB
A6TAMD Turion of Sempron MobileC51MV(C61) + MCP51NVidia GeForce Go 7600 256MB
A6JmCore DuoIntel 945 PMNVidia GeForce Go7600 512MB

De overige specs

Display:
15.1" XGA/SXGA+
15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)

RAM:
DDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB
DDR2 533/667MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB

Optical Drive:
CD-ROM: 24X, DVD-ROM 8X
DVD/COMBO
CD-R/RW:24X/24X, CD-ROM:24X, DVD-ROM:8X
DVD-Dual
DVD-R/RW:8X/4X DVD+R/RW: 8X/4X, CD-R/RW: 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X

Card Reader
Build-in card reader support (SD/MMC/MS/MS PRO)

Fax/Modem/ LAN/ WLAN
Intel High Definition audio modem and 10/100/1000 Base T
PCI LAN on board
Pass and support worldwide regulation
IEEE 802.11b/g or IEEE 802.11a/b/g
Built-in Bluetooth™ (Optional)

Interface
1x EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin
1 x Headphone-out jack
1 x Microphone-in jack
1 x Line-in Jack
1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
4 x USB 2.0 ports, 1x IEEE 1394 port
1 x TV Out (S-Video)
1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant
1 x SIR-115.2Kbps supported

Audio
Built-in Intel High Definition audio compliant audio chip, with 3D effect & full duplex
SoundBlaster Pro Compatible
Built-in stereo speakers (1W)

Battery Pack & Life
- 8 cells, 4800mAh, 71Whrs
- charging time: 4hrs/2.5hrs (System On/ Off) to 95%

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42 A, 65W
Input: 100— 240V AC, 50/60Hz universal

Dimension & Weight
354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
2.85 Kg (15.4", 8 cell battery pack)

Supplied Accessories
Mouse
Carrying bag

Warranty & e-support
- 2-year limited global hardware warranty
- 1-year battery pack warranty
- On-line problem resolution through web interface (BIOS, Driver update)
- OS (Microsoft Windows XP) install/uninstall consultation
- Bundled software install/uninstall consultation
- ASUS software supporting (Liveupdate, Power 4 Gear+, ASUS Probe)

Nuttige links

Pricewatch Tweakers.net
Pricewatch voor Asus notebooks in heel de Benelux
Er zijn 8 versies van de ASUS A6 in de pricewatch, 14.1", 15.1" en 15.4" in verschillende configs. Dus neem zelf maar een kijkje.

Asus Global site:
A6 Series
A6L Series
A6Vc Series
A6Va Series
A6V Series
A6K Series
A6U Series
A6G Series
A6Ne Series

Overige links:
Duitse review met high res foto's

Fast And Furious Notebooks vs. Battery Life Drain, review van 4200, 5400, 7200 RPM notebook harddisks ten opzichte van performance.
[Laptops] Het Centrino topic deel 2

Plaatjes (clickable)

Disclaimer & Updates

Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic. Tevens ben ik niet verantwoordelijk voor de info die hier verwerkt staat, mocht er iets niet kloppen ben ik bereikbaar via het e-mail adres in mijn profile.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in deze topic.
Veel plezier in dit topic. Enjoy. :*).

• 07-02-2007 Opening deel 8.
Topic opgesteld door FongWan

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
  • [b]Helpdesk & disclaimer[/b]

De helpdesk area, met de FAQ, links naar drivers en handige info voor je A8 notebook. Deze was in deel 4 aanwezig maar was ik vergeten de copy pasten in deel 5 waardoor hij ontbrak. Bij deze is het weer opgenomen in deel 6.

Dingen zullen misschien verouderd zijn en enkele dingen zullen toegevoegd moeten worden, dat zal ook wel gebeuren maar als jullie dingen erin willen hebben let me know dan kan ik aanvullingen maken.

Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic. Tevens ben ik niet verantwoordelijk voor de info die hier verwerkt staat, mocht er iets niet kloppen ben ik bereikbaar via het e-mail adres in mijn profile.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in de helpdesk.

DRIVERS, BIOS UPDATES, ETC !!!:

Zie hier voor de nieuwste downloads van de Asus site:
Algemene Downloads
A6L Series
A6Vc Series
A6Va Series
A6V Series
A6K Series
A6U Series
A6G Series
A6Ne Series

Zie hier voor de nieuwste Omega drivers:
Omega drivers voor je Ati

Zie hier voor de nieuwste Catalyst drivers:
Catalyst drivers, voor de desktop
Selecteer je OS, Graphics driver, Radeon Family
Hoe je die drivers moet modden voor gebruik op je notebook lees je hier

FAQ, Problemen, How to’s:

Onofficiële Asus notebook forum van mij.
Duitse review met high res foto's

The FAQ:

Q: Alles werkt behalve die FN+F2 (BT en WiFi AAN/UIT), iemand een idee?
A: WiFi Console Installeren

Q: Kan iemand mij vertellen of de uitvoering zoals 4Launch de A6Va levert Bluetooth heeft of niet?
A: Ja, deze heeft Bluetooth

Q: Op dit moment heb ik nog te installeren WLAN Drivers en iets dat heet UGPZ - wat is dit ?
A: UGPZ zijn de bluetooth toshiba drivers

Q: mijn wifi connectie is erg instabiel, hij gaat van van 54 naar 24 en dan zo door naar 1, op mijn pc werkt wifi verder goed,nooit problemen. Zou mijn usr router niet lekker werken met intel proset?
A: Je hebt helemaal gelijk, je usr router werkt niet lekker met de intel proset. Hier hebben erg veel routers last van. Dit komt door een functie van intel die om stroom te besparen de snelheid terug klokt. Dit is volgens intel een functie, maar volgens iedereen die hier last heeft een defect. Gelukkig voor jou hebben alleen de 9.0.0 en de 9.0.1 versie er last van. Als je de laatste intel drivers download is je probleem opgelost.
En hier een linkje voor je laatste intel drivers: http://downloadfinder.int...D=1637&DwnldID=9003&agr=N

Q: Even over de garantie...moet ik dat hele boekje opsturen met een kopie van aankoop of hoe zit dat precies? Kan het niet helemaal volgen
A: Stuur het hele boekje op + een kopie van de factuur

Q: ik kan alleen de drivers van CD (Asus) installeren, en bijvoorbeeld geen Omegadrivers. Hoe dat kan is nog steeds een vraag voor me?
A: Dit probleem is op te lossen door bv de laatste catalyst drivers van ati te downloaden en dit met het programma mobility mod geschikt te maken voor mobility chips. Niet alle mobility's worden door ati ondersteund namelijk. En de x700 mobility wordt om een of andere vage reden ook niet goed ondersteund door de omega drivers... Lees deze site maar even: http://www.driverheaven.net/patje/

Q: Ik probeer er een SODIMM in te wurmen kan ik wel zeggen, maar hij glijdt er niet soepel in. Ik probeer hem met mijn nagels erin te drukken, net zo diep als de originele maar kan ik forceren tot ik een klik hoor oid?
A: Ik moest ook behoorlijk doordrukken voordat hij erin zat.. je moet hem eerst echt in die gleuf duwen en daarna pas naar beneden richting de onderkant van de laptop zegmaar. Je hoort geen klik, hij zit dan gewoon muurvast.

Q: Ik krijg mijn audio niet aan de praat
A: Download eens een driver van internet genaamd wdm_r123. Deze kan je bijvoorbeeld hier downloaden: http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=144738
De nieuwe versie wdm_r151 is hier te vinden ftp://152.104.238.194/pc/audio/WDM_R151.exe te downloaden

Diverse Tips:

• Als je de Intel Wireless Utility volledig installeerd, kun je de volgende melding krijgen als je de manier waarop gebruikers zich aanmelden wil veranderen (Configuratiescherm --> Gebruikersaccounts --> De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen)
in windows XP: "Een programma of bestand zorg er voor dat de deze instellingen niet kunt veranderen: IWPDIGNA.DLL"

Ik wou dus graag de traditionele aanmeldscherm hebben van XP. Maar dat kon niet want dan kreeg ik die melding. Na de Installatie van De Intel Wireless Utility te hebben aangepast door "Single Sign on" uit de installatie te halen.

• Misschien nog een tip voor de zorgzame bezitters van deze laptop, of welke dan ook. Voor een verbeterde warmteafvoer en bescherming heb ik deze besteld bij Informatique

http://www.adapt-it.org.u...gtonnotebookriserplus.asp

Als je er speciaal naar informeert per mail kun je ze apart bestellen voor 29 euro incl. At your service

• HD is trouwens zeer gemakkelijk te verwijderen. HD zit met 1 schroef vast, na het verwijderen van het deksel hoef je alleen een klein zwart blokje te verwijderen en dan kun je de HD zo uit de connector duwen

• voor allerlei nuttige info over temperaturen etc Everest Home, te downloaden via www.lavalys.com.

Met dank aan .AFCA. :)

Fresh install guide:
Anoniem: 116146 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:28:
Mijn installatie volgorde:

• Drivers installeren
• LAN (Marvell Yukon 10/100/1000 Mbit) (cd)
• Reboot
• Chipset driver (Intel.com)
• Reboot
• Videodriver (vanaf cd) + ATI MOD
• Reboot
• Windows Updates
• Reboot
• Audio driver (vanaf internet)
• SD card driver (vanaf internet)
• Wireless driver (vanaf intel.com)
• Modem driver (vanaf cd)
• Camera driver + Video security (vanaf cd)
• Touchpad (vanaf cd)
• ATKACPI (vanaf cd)
• Reboot
• Voor audio nog eens reboot
• Bluetooth (vanaf cd)
• Asus Utilitys (Video security, mail check, screensaver,) (vanaf cd)

En dat werkt, geen gekke dingen enz.
Updates helpdesk
  • 12-07-2006 De helpdesk weer opgenomen die in deel 4 was gemaakt en in deel 5 ontbrak.
Topic opgesteld door FongWan

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ziet er weer zeer mooi en verzorgd uit hoor! _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren heeft GremliN-Online in deel 7 gepost welke (en waar te vinden) drivers je moet hebben voor MS Vista, misschien is het handig deze in de openingspost te zetten.

Daarnaast meen ik dat er iemand bezig was met het maken van een lijst met A6-compatible geheugen. Die zou ook erg handig zijn om in de TS te zetten.
Ik zie vaker de vraag voorbij komen over de CAS-latency van het standaard Nanya geheugen. In deel 7 staat ook ergens een screenshot van CPU Z waarin dit heel duidelijk word weergegeven.

Ook zie ik regelmatig een probleem rondom stand-by en WLAN, misschien kan de oplossing hiervoor ook in de FAQ komen. (er staat nu al een punt over FN+F2, maar misschien kan dit aangevuld worden met de boodschap dat het installeren van Wireless Console 2 ook het stand-by probleem oplost)

Ook denk ik dat het handig zou zijn iets meer te vertellen over www.laptopvideo2go.com of OmegaDriver, omdat er ook regelmatig vragen/opmerkingen komen over de standaard Nvidia/ATI drivers

[ Voor 55% gewijzigd door Sjaakmeister op 07-02-2007 15:57 . Reden: aantal toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:47
Delen voor de startpost
Vista Drivers voor Asus A6T/A6Tc/A6M:

Out of the Box:
AMD K8 Driver
Broadcom WLAN 802.11b/g (BCM3418)
Realtek Gigabit LAN
Realtek HD Audio (al prefereer ik nieuwere drivers)
Touchpad (standaard driver)
Delen van de nForce chip (niet alles dus)

Na Windows update:
Motorola SM56 Modem

Zelf gedownload:
nVdia ForceWare (GeForce): lv2g forums x64 en x86 (pak de laatste, vergeet de .inf niet!))
Neem ForceWare 162.22 of hoger, fixen bugs met "zwart scherm @ startup" en het zwarte scherm bij ontwaken uit slaapstand
Realtek HD Audio (Asus versie): Asus Support (F3T) x64 en x86
Realtek HD Audio (Realtek): Realtek x64 en x86
Cam: Asustreiber.de x64 en x86
Uitpakken en als admin uitvoeren
Touchpad: Asustreiber.de x64 en x86
Ricoh cardreader: Asustreiber.de x64 en x86
nForce Driver (A6T/A6Tc): x64 en x86
nForce Driver (A6M): x64 en x86
Asus ATK0100 ACPI: Asustreiber.de x64 en x86
Asus ATK OSD/Media: Asustreiber.de (x86/x64): Hotkey OSD2

BIOS update, deze is nodig voor het correct laten werken van de AMD Turion/Sempron voor het terugklokken:
Asus A6T - 0702 BIOS
Asus A6Tc - 0806 BIOS
Asus A6M - 0912 BIOS
Op eigen risico, niet officieel door Asus uitgegeven BIOS op het moment

Winflash van de asustreiber site kan onder x64 problemen geven. De Winflash van de Asus support site onder de Asus F3T laptop werkt wel! Alleen de A6T BIOS is getest! BIOS update eerst op de support site van Asus zoeken, anders de laatste van asustreiber nemen.

Overige tools zoals Power4Gear Xtreme, CHKMAIL en dergelijke: Hier

De code staat in deze post: GremliN-Online in "Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 7"

Verder:
Het is zeker handig om dat van de gfx drivers er in te zetten. Ik wil daar best een stukje voor scrijven, mits dat er ook aan wordt toegevoegd. Verder zou ook iemand voor de laatste A6 laptops met Core Duo (of budget verwanten) een VIsta driver guide kan maken. Ik weet niet in hoe verre Asus de drivers er van plan is op te zetten.

Vervolg op Deel 7:
Quote van Savale uit het vorige topic:
Ik heb misschien n plannetje om de asus x700 mobility kaarten wel te laten werken met de nieuwe ati drivers. Het idee is om de x700 te flashen met een bios van n ander merk. Ik weet dat acer / dell bijv ook x700 heeft gebruikt in notebooks. Dus als we daar een bios van kunnen bemachtigen dan lukt t misschien wel...
Tis wel tricky, maar wel te doen denk.
Zou ik niet doen/proberen. Soms liggen de clocks andersof is er ander geheugen gebruikt. Kan je niet een modded driver maken zoals laptopvideo2go.com doet door alleen de data van de chip in de inf te zetten die je dan uit een Asus driver haalt?

* GENETX vind het onnozel dat gfx kaarten niet normaal worden ondersteund, zeker bij nvidia, wat is er moeilijk aan die ene inf...

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 25-08-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik zojuist mijn NL Vista Business geactiveerd met de key die ik kreeg via m'n MSDN AA account. Dat werkt dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
@Sjaakmeister & GremliN-Online:
TNX for sharing en de hulp :) Ik zal de info dit weekend toevoegen aan de startpost en faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

FongWan schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:58:
@Sjaakmeister & GremliN-Online:
TNX for sharing en de hulp :) Ik zal de info dit weekend toevoegen aan de startpost en faq.
Deze week nog druk voor school en hoop zondagmiddag te kunnen beginnen aan de RAM-List :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik vroeg me af waar die microfoon eigenlijk zat op de A6T? Ik heb dit ding al 5 maanden, maar ik heb nog steeds geen flauw benulwaar de microfoon zich bevind in dit ding :+ , die hebben ze vrij goed weggewerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

nurret schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:58:
Ik vroeg me af waar die microfoon eigenlijk zat op de A6T? Ik heb dit ding al 5 maanden, maar ik heb nog steeds geen flauw benulwaar de microfoon zich bevind in dit ding :+ , die hebben ze vrij goed weggewerkt :P
Naast je webcam.. Daar staat ook: 'High Quality Voice Recorder' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DaMarcus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:00:
[...]

Naast je webcam.. Daar staat ook: 'High Quality Voice Recorder' ;)
en nurret maar lullen en lullen in z'n USB-poort >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

CLB schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:08:
[...]

en nurret maar lullen en lullen in z'n USB-poort >:)
Ik zou tegen de Line-In aanlullen als ik jou was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DaMarcus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:10:
[...]
Ik zou tegen de Line-In aanlullen als ik jou was 8)7
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik stel m'n vraag maar even opnieuw in dit nieuwe deel, want ik vrees dat ie in het vorige deel niet meer boven water komt. Zijn er mensen die een tweede accu adapter aangeschaft hebben? En dan bedoel ik eigenlijk niet de 70 euro kostende van bijvoorbeeld Laptops4U.

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 07-02-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 23:15
Ik lul toch echt altijd via m'n mic in ;)
jbswinkels schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:14:
Ik stel m'n vraag maar even opnieuw in dit nieuwe deel, want ik vrees dat ie in het vorige deel niet meer boven water komt. Zijn er mensen die een tweede accu aangeschaft hebben? En dan bedoel ik eigenlijk niet de 70 euro kostende van bijvoorbeeld Laptops4U.
Wat bedoel je dan?

[ Voor 83% gewijzigd door savale op 07-02-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

jbswinkels schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:14:
Ik stel m'n vraag maar even opnieuw in dit nieuwe deel, want ik vrees dat ie in het vorige deel niet meer boven water komt. Zijn er mensen die een tweede accu aangeschaft hebben? En dan bedoel ik eigenlijk niet de 70 euro kostende van bijvoorbeeld Laptops4U.
Om antwoord op je vraag te geven: nee, maar ik ben het wel van plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

DaMarcus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:18:
[...]

Om antwoord op je vraag te geven: nee, maar ik ben het wel van plan :)
Post hier even als je wat hebt gevonden!

@Savale: goedkoper natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ik houd deze accu tot de dood ons scheidt.

* GENETX hoopt wel dat het de accu is die eerder het loodje legt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

jbswinkels schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:42:
[...]
Post hier even als je wat hebt gevonden!

@Savale: goedkoper natuurlijk :)
Ik heb nog niet gekeken naar prijzen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

GremliN-Online schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:46:
ik houd deze accu tot de dood ons scheidt.

* JBS hoopt wel dat het de accu is die eerder het loodje legt :+
Ik moet mezelf even corrigeren.. Ik bedoel geen tweede accu, maar een tweede adapter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
WTF moet je met een 2e adapter? Ben je lui ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Waarvoor een tweede adapter? Een voor thuis en de ander voor mobiel gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DaMarcus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:58:
Waarvoor een tweede adapter? Een voor thuis en de ander voor mobiel gebruik?
Ik zou er ook wel twee willen hoor :)

Eentje die ik achter m'n bureau aansluit met de aansluitingen op m'n bureau, zodat
ik zo de laptop 1 2 3 kan inpluggen op netstroom en eentje om idd mee te namen naar
school, werk, naar m'n bed en dergelijke :) Maarja als m'n laptop er is eerst is even de
accuduur aankijken en anders bestel ik er gewoon een 6cells accu + extra adapter bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Inderdaad zoals CLB en DaMarcus zeggen. Eentje die ik lekker achter m'n bureau laat liggen en eentje voor in m'n tas!

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 07-02-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er staan ook Vista Drivers op www.asustreiber.de

Die site is momenteel nogal overbelast.

[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 07-02-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:23:
Er staan ook Vista Drivers op www.asustreiber.de

Die site is momenteel nogal overbelast.
Joh, kijk eens waar de gemiddelde link van deze post uitkomt :+

GremliN-Online in "[Ervaringen] Asus A6 serie deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207985

Heeft iemand ook het probleem met de sneltoetsen van de mail en browser?

Beide toetsen openen het "kale" programma:
bij de mail toets, krijg ik een MS Outlook Express waarin m'n emailaccounts niet in staan
bij de browser toets, krijg ik de standaard startpagina en zoekmachine

Alles moet als het waren opnieuw ingesteld worden.. net alsof ik alles net heb geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Knip

[ Voor 98% gewijzigd door JBS op 07-02-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

CLB schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:05:
[...]

Ik zou er ook wel twee willen hoor :)

Eentje die ik achter m'n bureau aansluit met de aansluitingen op m'n bureau, zodat
ik zo de laptop 1 2 3 kan inpluggen op netstroom en eentje om idd mee te namen naar
school, werk, naar m'n bed en dergelijke :) Maarja als m'n laptop er is eerst is even de
accuduur aankijken en anders bestel ik er gewoon een 6cells accu + extra adapter bij :)
Mja ik heb ook altijd de accu eruit eigenlijk. Omdat dit nu mijn enigste pc nog is en ik hem bijna altijd thuis op mijn bureau heb staan, heb ik hem er maar uit gehaald. Leek mij een stuk beter ivm luie accu's op den duur. Dus daar blijf je dan ook meezitten :) . Ik heb mijn accu snoer gewoon redelijk makkelijk weggewerkt, iig zo dat ik hem binnen een paar seconden ook kan meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 23:15
hehe ik dacht al... 70 euries voor n nieuwe accu is volgens mij nie duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

savale schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:01:
hehe ik dacht al... 70 euries voor n nieuwe accu is volgens mij nie duur :P
Een extra adapter en accu is niet verkeerd. Ik gebruik de notebook dagelijks een paar uur per dag.

Maar eerst de nieuwe cd-spelers halen: Denon S-1000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Meer mensen last van een flippende firefox (2.0.0.1) in Vista als je de bladwijzerwerkbalk aanzet? Bij mij gaat het beeld dan constant op-en-neer. Van boven naar beneden, 'n milimeter of 1.

Edit: ik heb er nu wat links ingezet. En wat denk je, probleem opgelost. Dit ga je niet menen... 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door JBS op 08-02-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Laatst wel gezien bij een klasgenoot. Zelf gebruik ik die balk niet, net ff aangezet en geen probleem.Wel heb ik altijd constant de tabbladenbalk aan. Iets wat bij FireFox overigens veel beter is dan bij IE7. Bij MS zijn ze namelijk 1 heel handig iets vergeten: het slepen van een link naar de tabbladenbalk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 11:50

-tom-562

Oliesjeik

hebbe meer mensen last van slechte lak op de laptop? Bij mij is er nu een stukje rgrijs weg, dat is nu zwart eronder... Ik doe mijn laptop altijd in een laptop tas, met de buitenkant (dus de monitorkant) tegen de buitenkant van de tas aan, dus tegen de bekleding. Zodat er niks tegen de kap kan krassen. Baal er flink van :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bij het touchpad heb ik dat wel een beetje inderdaad. Voor de rest nog gene last van, maar dat het zwart eronder was is duidelijk ja. Ook in de hoekjes is het er af gesleten. Zelf niet veel problemen mee aangezien dat toch wel vrij standaard is bij laptops van dit budget.

* GENETX is blij dat hij geen acer heeft, die van een klasgenoot is er nog veel erger aan toe...

* GENETX wil daarbij zeggen dat hij idd niet tegen acer kan :+

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 08-02-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
het is de eerste keer dat ik mijn laptop heb geformatteerd en ik kan niet alle drivers niet vinden..

Op de onderkant van de laptop staat A6M, maar als ik deze drivers van de Asus site pak dan doet onder andere de wireless en de videocam het niet. De snelknoppen krijg ik ook niet werkend. Als ik de wireless drivers van A6M pak, dan krijg ik de melding dat de wireless-card niet kan worden gevonden

Verder staat er nog onder: A6M-Q011H

Als ik hierop zoek kan ik helemaal geen drivers vinden.

Als ik in de openingspost kijk kan ik er ook niet achter komen welk model ik precies heb. Er zit een Sempron in, maar ook een NVidia GForce GO6100 (geen 6200)

Kan iemand mij verder helpen? ik heb echt geen flauw idee hoe ik aan de juiste drivers kan komen.

[ Voor 7% gewijzigd door SubSun op 08-02-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Heb je niet gewoon de driver CD? In het begin mn A6T geformatteerd en ging prima met die CD had ikhem zo weer draaiende. Verder zijn er volgens mij meerdere webcams, dus allemaal proberen (D-MAX zit in die van mij, grootte kans ook bij jou). Voor WLAN moet je ook de driver van de site halen, zijn er ook weer 2 dus beide proberen. Als laatste heb je ATK Hotkey/HControl nodig voor de knoppen. Wireless console voor het aan en uitzetten van de WLAN met Fn+2. Als laatste heb je Power4Gear nodig voor je powermanagement.

Verder kun je www.asustreiber.de proberen, daar staat bv de complete driver CD van je laptop mocht je die kwijt zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 08-02-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
de cd heb ik helaas niet meer, zou een stuk makkelijker zijn :)

maar waar ik mijn vraagtekens bij heb, is het model type. im de openingspost staat
A6M AMD Turion of Sempron Mobile C51MV(C61) + MCP51 Integrated C51-M
Maar dit zijn toch andere specs dan mijn laptop terwijl er duidelijk staat dat ik een A6M heb..

Kan het zo zijn dat ik toch geen A6M heb?

///ik zal eens op asustreiber rondkijken.. thx. die asus.com is toch zo traag :'(

[ Voor 9% gewijzigd door SubSun op 08-02-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

op de site van AMD staat een Dual Core Optimizer...heb ik ff geinstalleerd.
Merk geen ruk, maar zijn er nog andere mee bekend ?

http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_14098,00.html

[ Voor 25% gewijzigd door NeoMe op 08-02-2007 16:20 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee is een leuke term, fixed alleen probs met de timer...

@SubSun: klopt wel, dat si de andere benaming voor een nForce 410/430 chipset met GeForce 6100/6150 integrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24

MeNTaL_TO

The future is not set

GremliN-Online schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:42:
Nee is een leuke term, fixed alleen probs met de timer...

@SubSun: klopt wel, dat si de andere benaming voor een nForce 410/430 chipset met GeForce 6100/6150 integrated.
Problemen met de timer? (ik zag zoiets ook al langskomen in Rightmark CPU programma) wat houdt die precies in?

En hoe kan je nu nagaan hoeveel cellen er in de accu zitten? Ik zag dat jij er in het MSI topic over had dat er een 8 cell accu in zit, maar hoe na te gaan?

Mijn vorige 2 laptops hadden een Ati kaart, maar wilde nu nvidia omdat Ati de drivers spontaal dropte (oftewel gewoon niet meer maakte), maar met de 7600 regelmatig blucscreens door de nvidia driver :'(

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:52

Sick Nick

Drop the top!

Ik zie dat een aantal mensen zonder accu werken als ze thuis aan het stroom hangen. Hoe houden jullie de laptop dan stabiel?

Het gewicht aan de voorkant zorgt er voor dat je laptop niet steeds achterover wil kantelen. Dat is voor mij al reden genoeg om de accu erin te laten zitten, elke keer een half stuiterende laptop kan nooit goed zijn (naast dat het irritant is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het is daarintegen wel weer beter voor de accu. Ik sloop mn accu ook lekker en koop wel eens een nieuwe.

@MeNTaL_TO: In de A6T zit een 8cell als ik 4launch mag geloven. Verder heb ik geen last van BSOD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sick Nick schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:41:
Ik zie dat een aantal mensen zonder accu werken als ze thuis aan het stroom hangen. Hoe houden jullie de laptop dan stabiel?

Het gewicht aan de voorkant zorgt er voor dat je laptop niet steeds achterover wil kantelen. Dat is voor mij al reden genoeg om de accu erin te laten zitten, elke keer een half stuiterende laptop kan nooit goed zijn (naast dat het irritant is).
Ik haal hem er niet uit, bij mijn Dell niet gedaan en ook niet bij mijn Lidl laptop erna (en dat was zelfs een Sony accu), ok ze worden iets slechter, maar na 3 jaar nog steeds 95% van hun vermogen en mocht het stroom uitvallen heb je tenminste nog een ups van 3 uur :D

@Gremlin, met de laatste drivers heb ik daar ook minder last van dan met de standaard meegeleverde drivers (laatste is 94.97 van NGO), de strepen in WoW heb ik wel nog steeds (en gelukkig alleen in WoW).

[ Voor 11% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-02-2007 18:31 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 15:28
MeNTaL_TO schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:28:
[...]

Ik haal hem er niet uit, bij mijn Dell niet gedaan en ook niet bij mijn Lidl laptop erna (en dat was zelfs een Sony accu), ok ze worden iets slechter, maar na 3 jaar nog steeds 95% van hun vermogen en mocht het stroom uitvallen heb je tenminste nog een ups van 3 uur :D

@Gremlin, met de laatste drivers heb ik daar ook minder last van dan met de standaard meegeleverde drivers (laatste is 94.97 van NGO), de strepen in WoW heb ik wel nog steeds (en gelukkig alleen in WoW).
www.laptopvideo2go.com

De laatste drivers daar staan ergens in de 97 :) Je moet even de installer downloaden, deze uitpakken met winrar en dan de inf bestand vervangen door degene van die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

hellboy123 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:27:
[...]

www.laptopvideo2go.com

De laatste drivers daar staan ergens in de 97 :) Je moet even de installer downloaden, deze uitpakken met winrar en dan de inf bestand vervangen door degene van die site.
Die heb ik geprobeert, maar toch maar de NGO versie gepakt omdat je dan tenminste de oude Nvidia panel hebt.

Ik zie dat ik een typo maakte, moet 97.94 zijn ipv 94.97

[ Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-02-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die nieuwere drivers hebben dat toch ook nog wel mag ik hopen? En anders dan laat je toch alleen de driver installeren via apparaatbeheer, dan zul je vast nog wel je oude panel houden. Maar dan nog: Wat vind je belangrijker: een panel en bugs in games, of een iets minder panel (zoveel gebruikte ik dat niet iig) waarmee je misschien van al je bugs af bent, ik wist het wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

GremliN-Online schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:09:
Die nieuwere drivers hebben dat toch ook nog wel mag ik hopen? En anders dan laat je toch alleen de driver installeren via apparaatbeheer, dan zul je vast nog wel je oude panel houden. Maar dan nog: Wat vind je belangrijker: een panel en bugs in games, of een iets minder panel (zoveel gebruikte ik dat niet iig) waarmee je misschien van al je bugs af bent, ik wist het wel :+
Waarom denk je dat ik dan van de bugs afben? Het is dezelfde driver verder, en is al de laatste XP driver. Ik heb deze bug al sinds 84.86, nen al blij genoeg dat ik weer dvd kan kijken via Powerdvd (zonder hw acceleratie, wat gek genoeg weer prima werkt als ik op accu kijk).

En waarom denk je dat het het OUDE panel heet, die komt niet meer terug helaas.

Het gaat om deze driver: http://www.ngohq.com/home.php?page=nvidia
The NGO NVIDIA Optimized Driver is a modified version of the NVIDIA ForceWare driver. The main purpose is to satisfy the users with better performance, image quality and compatibility. The NGO NVIDIA Optimized Driver can enhance your experience in games, multimedia and general usage. This project is especially suited for enthusiasts and gamers that want to have the best gaming experience.

This driver includes NVIDIA's old Control Panel. We’ve preferred to include the old Control Panel over the new one due to flexibility and performance reasons. The Driver has support for all GeForce/Quadro cards – including mobile series (Go) as well. This driver has a special compatibility mode option that provides better stability, and workaround for some known bugs.

Changes
* Based on NVIDIA ForceWare 97.92
* Added experimental support for GeForce 8800GTX
* Added experimental support for GeForce 8800GTS
* Added support for GeForce Go 7950GTX
* Added support for GeForce 6200A (v2.9792)
* Fixed resolutions detection bug
* Fixed product name detection bug (v2.9792)
* Fixed Installer bug (v2.9792)
* Added readme documentation in RTF format
Beetje hetzelfde als de video2laptop drivers dus.

[ Voor 43% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-02-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op asustreiber.de staat onder: Treiber 32-Bit -> ATi Mobile Catalyst 7.1 ASUS

Heb hem net geinstalleerd en geen zwart scherm na het opstarten, alleen werkt de snelle installatie.
Webcam van de A6Va werkt ook, heb de "D-Max Webcam" gebruikt. Had hem geinstalleerd maar zojuist ff verwijderd en opnieuw geinstalled.
Alleen de voice recorder geeft nog geen kick..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ooh, appart dat ze dan een ander typenummer aanhouden. Iig is het het oude control panel omdat dat niet meer werkt onder Vista. De hele reden waarom ze een nieuwe moeten. Ik zou geen reden zien waarom ze hem niet bij XP mee leveren, voor het laatst had ik op XP nog steeds gewoon de optie: nieuwe of oude gebruiken.

@Snurk01: Ik meende (gebruik hem al weer een tijdje niet) dat je de mic gewoon op Line-in moest zetten bij het windows config scherm. Moet het gewoon doen als je de drivers hebt geïnstalleerd van je audio.

[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 08-02-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt! ik aan het klooie geweest 8)7
Heb die "ATi Mobile Catalyst 7.1 ASUS" paar keer opnieuw geinstalleerd maar merk geen verschil, lijkt er meer op dat het niet werkt..
Webcam werkt helemaal nu, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mijn laptop heeft het moeilijk met de screensaver "Windows Energie". Hij begint flink te blazen als de betreffende screensaver even aan staat.. En ik vond 'm zo mooi..! :P

Mijn cam werkt ook nog steeds niet in m'n A6Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had de D-Max Webcam geinstalleerd en toen deed die het ook niet.

Ik heb het volgende gedaan:
(D-Max Webcam van asustreiber uitgepakt)
Daarin zin een "VideoView.exe" die geopend.. toen kwam mn hoofd erop ;)

Werkt dat niet probeer dan via "Programma's en onderdelen" de USB2.0 webcam te verwijderen, deze verwijder je ook in "Apparaat beheer".
Dan reboten.
Vervolgens ziet hij een nieuwe USB2.0 webcam.
Drivers handmatig zoeken, hier geef je de map aan waar alles in is uitgepakt.
Als het goed is krijg je een foutmelding dat hij geen handtekening heeft ofzo.
Dan open je de "2KSETUP.EXE" en installeer de webcam weer.
Na de installatie open je weer "VideoView.exe".
Toen deed die het, bij mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik heb het geprobeerd, maar helaas wordt die B-Max driver niet geaccepteerd door mijn A6Ja. Mogelijk toch net weer een ander type dan in jouw A6Va..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gewoon alle bestanden ff in ene map klappen. Dan via apparaatbeheer installeren. Dan zoekt hij de drivers en zegt het wel als hij geen drivers kan vinden, als hij die niet kan vinden dan moet je idd een andere driver zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Laatst online: 10-07-2022
jbswinkels schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:21:
Ik heb het geprobeerd, maar helaas wordt die B-Max driver niet geaccepteerd door mijn A6Ja. Mogelijk toch net weer een ander type dan in jouw A6Va..?
De A6Ja heeft een BisonCam en geen D-Max, maar dat heb ik eerder in dit forum ook gemeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

promo-1 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:30:
[...]De A6Ja heeft een BisonCam en geen D-Max, maar dat heb ik eerder in dit forum ook gemeld ;)
Weet ik, maar het was het proberen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
GremliN-Online schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:09:
Delen voor de startpost
Vista Drivers voor Asus A6T/A6Tc/A6M:

Out of the Box:
AMD K8 Driver
Broadcom WLAN 902.11b/g (BCM3418)
Realtek Gigabit LAN
Realtek HD Audio (al prefereer ik nieuwere drivers)
Touchpad (standaard driver)
Delen van de nForce chip (niet alles dus)

Na Windows update:
Motorola SM56 Modem

Zelf gedownload:
nVdia ForceWare (GeForce): lv2g forums x64 en x86 (pak de laatste, vergeet de .inf niet!))
Realtek HD Audio (Asus versie): Asus Support (F3T) x64 en x86
Realtek HD Audio (Realtek): Realtek x64 en x86
Cam: Asustreiber.de x64 en x86
Touchpad: Asustreiber.de x64 en x86
Ricoh cardreader: Asustreiber.de x6 en x68
nForce Driver (A6T/A6Tc): x64 en x86
nForce Driver (A6M): x64 en x86
Asus ATK0100 ACPI: Asustreiber.de x64 en x86
Asus ATK OSD/Media: Asustreiber.de (x86/x64): Hotkey OSD2

Overige tools zoals Power4Gear Xtreme, CHKMAIL en dergelijke: Hier

De code staat in deze post: GremliN-Online in "Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 7"

Verder:
Het is zeker handig om dat van de gfx drivers er in te zetten. Ik wil daar best een stukje voor scrijven, mits dat er ook aan wordt toegevoegd. Verder zou ook iemand voor de laatste A6 laptops met Core Duo (of budget verwanten) een VIsta driver guide kan maken. Ik weet niet in hoe verre Asus de drivers er van plan is op te zetten.

Vervolg op Deel 7:

[...]

Zou ik niet doen/proberen. Soms liggen de clocks andersof is er ander geheugen gebruikt. Kan je niet een modded driver maken zoals laptopvideo2go.com doet door alleen de data van de chip in de inf te zetten die je dan uit een Asus driver haalt?

* Subz vind het onnozel dat gfx kaarten niet normaal worden ondersteund, zeker bij nvidia, wat is er moeilijk aan die ene inf...
Ik zit er ook over te denken om vista x64 op me A6T te gaan draaien, ben alleen bang dat sommige programma's niet meer werken of is dit niet meer het geval en werken de meeste mainstream programma's gewoon foutloos? BV, Steam/utorrent/counterstrike/office?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bij mij draait ALLES. Merk verder ook geen performance verlies door WoW64. Zeker de x64 bit versie nemen, desnoods in een dualboot eerst met XP. Office draait prima, gebruik zelf azureus voor torrents en werkt iig prima. Misschien dat de steam beveiliging moeite met de vista beveiliging heeft in het algemeen (starforce had iig probs bij mij) maar daar zou je even naar moeten zoeken op het wijde web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ok, klinkt goed denk dat ik dan maar ff ga bestellen. Is het eigenlijk aan te raden om 2 gb te nemen voor vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
1GB is genoeg (had geen performance verlies in games eigenlijk). Echter is 2GB echt aan te raden. Dan offert Vista nog wat meer op voor Superfetch waardoor programma's sneller zullen starten.

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 10-02-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mogelijk work around om de BisonCam NB Pro webcam werkend te krijgen onder Vista: http://forums.microsoft.c...?PostID=1178614&SiteID=17

Ik heb het geprobeerd, en het werkt. Echter, volgens mij is de kwaliteit niet zoals deze hoort te zijn met de 1.3 MP camera. Onder XP is de kwaliteit stukken beter heb ik 't idee.. Denk dat het met de lichtval te maken heeft, ik zal morgen overdag eens controleren of het goed is...

[ Voor 50% gewijzigd door JBS op 10-02-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij mijn a6ja werkt t niet, maar ik heb eerst de D-Max driver geprobeerd, misschien zorgt dat nu voor problemen. Vista werkt verder uitstekend.

[ Voor 12% gewijzigd door itsme op 10-02-2007 17:06 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

itsme schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:06:Bij mijn a6ja werkt t niet, maar ik heb eerst de D-Max driver geprobeerd, misschien zorgt dat nu voor problemen. Vista werkt verder uitstekend.
Ik heb ook eerst de D-Max driver geprobeerd. Voor de installatie van die nieuwe driver heb ik via apparaatbeheer en via "programma's en (...)" alles verwijderd wat met die cam te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Net even 3Dmark 05 gedraaid onder Vista Ultimate.

Kom op 3666 punten uit, terwijl ik 3712 op XP had. Laten we hopen dat het aan de drivers ligt :/

Gremlin, zou jij het eens kunnen draaien met je 2GB? Vraag me af hoeveel verschil dat nog zou maken.

Gisteren een laptop gekocht met m'n broer (voor hem) is een F3TC geworden, best mooi dingetje voor een mooie prijs (hij gamed er toch niet op). Wat ik wel vreemd vind, is dat het een 64bits CPU is, maar ze hebben er een 32bits Vista bij geleverd :S Erg maf... Maarja, zal wel met software oid te maken hebben die nog niet goed op de 64bits draait (of drivers).

Wat ik perongeluk deed, was de fntoets+c op die laptop, en dat was wel een erg handige functie! Waren verschillende profielen qua gamma/contrast/brightness etc waar je uit kon kiezen, inclusief vette OSD animatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
sOid schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:23:
Net even 3Dmark 05 gedraaid onder Vista Ultimate.

Kom op 3666 punten uit, terwijl ik 3712 op XP had. Laten we hopen dat het aan de drivers ligt :/

Gremlin, zou jij het eens kunnen draaien met je 2GB? Vraag me af hoeveel verschil dat nog zou maken.

Gisteren een laptop gekocht met m'n broer (voor hem) is een F3TC geworden, best mooi dingetje voor een mooie prijs (hij gamed er toch niet op). Wat ik wel vreemd vind, is dat het een 64bits CPU is, maar ze hebben er een 32bits Vista bij geleverd :S Erg maf... Maarja, zal wel met software oid te maken hebben die nog niet goed op de 64bits draait (of drivers).

Wat ik perongeluk deed, was de fntoets+c op die laptop, en dat was wel een erg handige functie! Waren verschillende profielen qua gamma/contrast/brightness etc waar je uit kon kiezen, inclusief
vette OSD animatie :)
Mijn vader heeft een maand terug een desktop besteld bij DELL met een "athlon 64 3800+". Dus ook een 64bit processor en daar heeft hij Windows XP Home 32bit versie bij gekregen. En ik weet nog steeds niet waarom ze dit doen.

Komt het er dan niet op neer dat je CPU gewoon als een 32bit wordt gezien? Oftewel geen 64bit voordelen? Zoals; 64bit aansturing door windows en snellere geheugen doorvoer.

[ Voor 6% gewijzigd door promo-1 op 11-02-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja, 64-bit is nog niet zo in en om problemen aan de helpdesk te verkomen doen ze maar gewoon 32-bit.. Over een tijdje zal 64-bit wel standaard worden, maar voorlopig niet helaas. Vind het zelf jammer en zelfs heel erg jammer dat MS een 32-bit versie van Vista uitbrengt. Dat bevorderd totaal niet de overgang naar 64-bit zoals je wel merkt.

@sOid: Ik kwam 70 puntes lager uit op 06. Ook dat is al een hele tijd geleden. Verder verlies ik ook niet bar veel fps, accuraat vind ik het toch al nooit. nVidia is wel van plan om de performance gelijk met XP te krijgen, maarja dat vergt nog enige finetuning. Het zal dus wel goedkomen, maar even geduld hebben dus.

@Promo-1: Je CPU draait idd in 32-bit modus en je heelt er geen voordeel mee. Verder is de geheugen doorvoer niet beter ofzo. Het is wel zo dat je meer kan opslaan aangezien 32-bit niet meer dan 4GB kan adresseren. 64-bit gaat wel tot 16TB meende ik. Dit omdat er met 32-bit maar 4GB aan geheugen posities kunnen worden bijgehouden waar iets is opgeslagen, bij 64-bit kun je zoals je wel weet veel meer. Verder maakt het voor performance niet bijster veel uit. Toch valt er door de grotere registers wat winst te halen.

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 11-02-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
jbswinkels schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:35:
Mogelijk work around om de BisonCam NB Pro webcam werkend te krijgen onder Vista: http://forums.microsoft.c...?PostID=1178614&SiteID=17

Ik heb het geprobeerd, en het werkt. Echter, volgens mij is de kwaliteit niet zoals deze hoort te zijn met de 1.3 MP camera. Onder XP is de kwaliteit stukken beter heb ik 't idee.. Denk dat het met de lichtval te maken heeft, ik zal morgen overdag eens controleren of het goed is...
Ik heb een A6Ja en bij mij werkt deze work around ook. Is lang geleden dat ik de webcam gebruikt heb omdat ik Vista al vanaf november draai, maar zover ik het kan herinneren valt die kwaliteit wel mee. Die BisonCam NB Pro was altijd al een beetje wazig en idd hoe meer licht in de kamer hoe beter het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Nou geheugen nog steeds niet binnen.. status is wel verandert naar Levertijdindicatie: 1 tot 10 werkdagen. Twee februari al besteld, duurt wel ff zeg :P . Had verwacht dat het wel mee zal vallen, misschien toch maar eens ergens anders bestellen kijken of het daar minder lang duurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140712

Ik heb ook vista geinstalleerd op mijn a6t, en ik geloof dat alles werkt. Had eerst wel wat problemen om de audio werkend te krijgen maar ik geloof dat die het nu ook doet. Op mijn stereo dan, als ik er geen kabeltje in heb komt er gek genoeg geen geluid uit de ingebouwde boxen. Maarja, is niet echt een groot probleem, daar komt toch al vrij bagger geluid uit. Aero werkt wel en ziet er best vet uit _/-\o_ . Ik heb nog geen games gespeeld, zit er wel over te denken om wat extra geheugen te kopen.... :)
sOid schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:38:
Ik merk trouwens dat het geluid onder Vista vele malen beter is dan onder XP! Vreemd maar waar :/
komt waarschijnlijk omdat er iets van srs wow optimalisatie aanstaat (zag ik geloof ik geinstalleerd worden bij de driver)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 140712 op 11-02-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik merk trouwens dat het geluid onder Vista vele malen beter is dan onder XP! Vreemd maar waar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De nieuwste drivers van de Realtek site werken hier perfect. Misschien die proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GremliN-Online schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:07:
De nieuwste drivers van de Realtek site werken hier perfect. Misschien die proberen?
Probleem is ondertussen opgelost. Had inderdaad de drivers van de realtek site gedownload. Die losten niet meteen het probleem op, maar toen zag ik dat ik een of andere high quality modus aan had staan ofzo, toen ik die uitzette deed alles het weer. :*)

Ik draai nu nog de RC, maar Vista draait toch wel erg lekker moet ik zeggen, ik begin er over na te denken om em te gaan kopen. (alhoewel ik dan wel 1 gig extra nodig ga hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee hoe je de HControl knoppen kunt wijzigen??
Als ik op de mail of browser knop druk krijg ik bijv. geen favorieten in IE. of geen e-mailaccounts in Outlook 2007.
Als ik HControl via taakbeheer afsluit en vervolgens weer opstart dan werkt het allemaal goed..
Waarschijnlijk wordt die HControl te snel geladen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:52

Sick Nick

Drop the top!

Wat wel irritant is, is dat m'n A6Jc met de realtek HD Audio chip niet meer automatisch overschakelt naar de digitale output als ik de optische plug erin steek. Dat was onder XP wel maar nu dus niet meer, wil ik het nu aan de praat krijgen dan moet ik de output van het programma instellen op digitaal. Echter, soms wil ik dat wel en soms ook niet. Kan ik elke keer die instelling gaan wijzigen. Hebben jullie dat ook of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand die bluetooth al werkend heeft, ik kan nergens vista drivers vinden... ik heb wel de xp drivers wel geprobeerd, maar die werken niet naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Anoniem: 140712 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:07:Is er iemand die bluetooth al werkend heeft, ik kan nergens vista drivers vinden... ik heb wel de xp drivers wel geprobeerd, maar die werken niet naar behoren :)
Ja, bij mij werd bluetooth automatisch geinstalleerd en het werkt perfect (A6Ja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Wellicht beetje off-topic, maar om hier nou een nieuwe topic voor te openen...
Ik probeer een door iemand anders gemaakt Word document uit te printen. Op de een of andere manier valt de pagina nummering half weg. Ik print het document met Word 2007 maar heb Word 2003 Viewer ook al geprobeerd. Onder XP wordt de pagina nummering wel gewoon goed afgedrukt. Zijn er meer mensen met dit verschijnsel?

[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 12-02-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zelf geen problemen mee tot nu toe. Wel heb ik vaak dat de oudere PC waar de printer aan zit heel vaak niet wil (goed) printen als ik in Word 2007 een document via het netwerk laat printen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus