Ik hoop dat je niet de XP drivers probeerd? Je moet die van www.asustreiber.de hebben. Verder hoop ik voor je dat je onderhand weet dat Vista een hele andere manier heeft van "Admin mode". Alleen op het moment alleen voor de app op het moment dat het nodig is door apart op toestaan te drukken.Anoniem: 184664 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:25:
Ik heb zo juist ook vista geinstalled en ziet er goed uit... alleen problemen met de drivers, onderandere die van ATK0100. Heb hem gedownload maar als ik hem wil installeren geeft die aan dat ik niet de juiste machtiging heb:s terwijl ik wel in administrator account zit. En de hotkeys werken allemaal nog niet..
Edit: Heb de ATK0100 driver geinstalled, had de verkeerde dus werkt.. alleen de hotkeys nog, p4gear had ik geinstalled maar werkt zo te zien nog niet etc..
Edit: Alles werkt weer en is zeker een verbetering:)
Goed, nieuw probleem met m'n A6T. Was me tijdje geleden al opgevallen dat er bij het beeldschermschanier aan de rechter kant een scheur ontstaan was (1.5cm), nu is links dus ook gaan scheuren (0.5cm). Van de week maar eens bellen met Asus...
Ik postte laatst dat mijn laptop kapot is, ik heb hem opgestuurd naar Asus.
Na 2 weken kreeg ik hem weer terug met nieuw moederbord, alles netjes schoongemaakt en ingepakt. TNT belde nog wanneer ze hem kwamen ophalen, en je wordt dmv een statustracker op de hoogte gehouden van de verzending en het reparatieproces.
Hulde voor Asus !!
Na 2 weken kreeg ik hem weer terug met nieuw moederbord, alles netjes schoongemaakt en ingepakt. TNT belde nog wanneer ze hem kwamen ophalen, en je wordt dmv een statustracker op de hoogte gehouden van de verzending en het reparatieproces.
Hulde voor Asus !!
Oef, ik had direct bij het ene scheurtje al gebeld..Johpie schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:23:
Goed, nieuw probleem met m'n A6T. Was me tijdje geleden al opgevallen dat er bij het beeldschermschanier aan de rechter kant een scheur ontstaan was (1.5cm), nu is links dus ook gaan scheuren (0.5cm). Van de week maar eens bellen met Asus...
* GENETX dacht dat alleen acers die problemen hadden...
Ik kwam er afgelopen zaterdag achter dat ik een scheurtje heb bij m'n firewire poort, terwijl ik dat ding nog nooit heb gebruikt!GremliN-Online schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:28:
[...]
Oef, ik had direct bij het ene scheurtje al gebeld..
* sOid dacht dat alleen acers die problemen hadden...
Vrij vreemd, maargoed ik ga hem hiervoor niet laten repareren, geen zin om m weken kwijt te zijn...
Plak er wel een strookje duct-tape overheen.
Dat is bekend ja. In het vorige deel kan je een leuk verslag van mij vinden over m'n strijd met de helpdesk hieroversOid schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:37:
[...]
Ik kwam er afgelopen zaterdag achter dat ik een scheurtje heb bij m'n firewire poort, terwijl ik dat ding nog nooit heb gebruikt!
Vrij vreemd, maargoed ik ga hem hiervoor niet laten repareren, geen zin om m weken kwijt te zijn...
Plak er wel een strookje duct-tape overheen.
Hmm opeens 3 'scheurtjes', dacht idd dat Acer dit alleen had.. maarja
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hmm mijn bovenkant is ineens flink beschadigd. Hij zat in de tas en nu zitten er allemaal dove plekjes op en een diepe kras 
Hoe krijg ik dit netjes weg, met poetsspul ofzo wat je ook bij autos gebruik. Zonde van de laptop
Het is een A6T (grijze dus)
Hoe krijg ik dit netjes weg, met poetsspul ofzo wat je ook bij autos gebruik. Zonde van de laptop
Ik gebruik na al maanden naar volle tevredenheid mijn a6t, ik had een kennis van mij er ook eentje beloofd maar nu zijn ze dus niet meer leverbaar.
Is er een laptop kwa specs die in de buurt komt van de a6t? Ik heb even bij Asus gekeken namelijk, maar ik zie vooral core 2 duo's icm nvidia 7300 enzo..Heb ik een model over het hoofd gezien? ( met name die geforce 7600 gaat het om)
Mycom heeft zijn a6t versie nog wel leverbaar, maar dan heb je een 4200 rpm schijf en 128 mb videogeheugen en de rest turbocache...
Is er een laptop kwa specs die in de buurt komt van de a6t? Ik heb even bij Asus gekeken namelijk, maar ik zie vooral core 2 duo's icm nvidia 7300 enzo..Heb ik een model over het hoofd gezien? ( met name die geforce 7600 gaat het om)
Mycom heeft zijn a6t versie nog wel leverbaar, maar dan heb je een 4200 rpm schijf en 128 mb videogeheugen en de rest turbocache...
Gelul is dat ik dat ding niet zomaar even kan missenGremliN-Online schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:28:
[...]
* Johpie dacht dat alleen acers die problemen hadden...

170074
Is dat turbocache nu wel of niet een volwaardige vervanger voor vram?
[ Voor 46% gewijzigd door 170074 op 14-02-2007 20:25 ]
Kheb er ook last van, ik heb nu zelfs een heel klein stukje lak weg, een stipje met diameter van 3 tot 4mm ofzo... Hij is echt krasgevoelig...ID-College schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:49:
Hmm mijn bovenkant is ineens flink beschadigd. Hij zat in de tas en nu zitten er allemaal dove plekjes op en een diepe kras
Ik heb t geprobeerd met dat autolak spul, maar er gebeurt niet heel veel mee.. het wordt wat glader, maar dat is alles
Vaak bu'j te bang!
ik heb dus ook een keer iets bij de laptop in de tas gedaan(blijkbaar, nooit door gehad-tom-562 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:00:
[...]
Kheb er ook last van, ik heb nu zelfs een heel klein stukje lak weg, een stipje met diameter van 3 tot 4mm ofzo... Hij is echt krasgevoelig...
Ik heb t geprobeerd met dat autolak spul, maar er gebeurt niet heel veel mee.. het wordt wat glader, maar dat is alles

Ik doe hem altijd als volgt in de tas:
Laptop met de kant die openklapt naar boven ( dus met de ledjes & 'cd-speler' knoppen )
Met de bovenkant naar het extra vak gedeelte, dus de onderkant staat tegen de vlakke kant v d tas aan. Daarnaast gaat de adapter er enigzinds netjes opgefrommelt onderin en de muis in zon vakje, headset erbovenop en hij kan netjes dicht. Tot nu toe 'nul' schade. Ga er zeer zuinig mee om, zit zelfs nog zichtbare kras op ! ( 5 maanden in bezit )
*** Gremlin-Online verteld aan iedereen hoe geweldig deze laptop is...dat is ie ook
Zie nog genoeg reclame's/krantjes met mindere laptops voor veel meer euro's ***
*** Zie dat ie nog maar EUR 900,- kost ***
Laptop met de kant die openklapt naar boven ( dus met de ledjes & 'cd-speler' knoppen )
Met de bovenkant naar het extra vak gedeelte, dus de onderkant staat tegen de vlakke kant v d tas aan. Daarnaast gaat de adapter er enigzinds netjes opgefrommelt onderin en de muis in zon vakje, headset erbovenop en hij kan netjes dicht. Tot nu toe 'nul' schade. Ga er zeer zuinig mee om, zit zelfs nog zichtbare kras op ! ( 5 maanden in bezit )
*** Gremlin-Online verteld aan iedereen hoe geweldig deze laptop is...dat is ie ook
*** Zie dat ie nog maar EUR 900,- kost ***
[ Voor 18% gewijzigd door NeoMe op 14-02-2007 22:21 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Alleen acers ? ... Mijn vorige Dell laptop had ook een scheurtje in de omlijsting van het scherm, maar die was er helemaal door heen gegaan.. gelukkig zat die aan de binnen kant zodat het niet los fladderdeGremliN-Online schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:28:
[...]
* -Thunder- dacht dat alleen acers die problemen hadden...
Blij Met Wilco
Ik ongeveer hetzelfde. Laptoptas open, de deksel van de tas naar boven toe. Laptop met de schermzijde (dichtgeklapt duh) naar de buitenzijde toe, zodat er niks van de vakjes tegen de bovenkant/schermzijde van komen. Goed vastmaken met zo'n klitteband dingetje, en de voeding in de vrije ruimte tussen de zijkant van de tas en de zijkant van de laptop in. Muis in een vakje in de tas zelf, zodat deze tegen de achterkant/onderkant van de laptop aankomt. Maar toch heb ik krassen...NeoMe schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:19:
Ik doe hem altijd als volgt in de tas:
*** Gremlin-Online verteld aan iedereen hoe geweldig deze laptop is...dat is ie ook![]()
Vaak bu'j te bang!
Die Acer 502x serie schijnt er enorm last van te hebben, meende iets van 5 gotters met problemen net na een jaar (na de garantie van acer dus). Bij de rest zat het mss ook wel voorkomen ja, daar was het gewoon een erg grote fout.
Zelf heb ik ook een beetje lak beschadiging aan de bovenkant. Eens in een plastic tas tegen veel regen beschermd, doe ik dus niet weer. Verder niet echt veel moeite dr mee, zeker als ik de acer van een klasgenoot zie die helemaal onder de streken zit. Moet zeggen dat sommige van mn klasgenoten er wel heel zuinig mee omgaan, ene paar doen zelfs dat witte ding er steeds weer tussen het scherm en toetsenbord...
Verder klopt het idd dat deze laptop tot zn end of life een hele goede is. Laatst las ik een test in de PCM met allemaal dure nieuwe core 2 duo laptops. Die van mij was de op 2 na goedkoopste (voor de duurste prijs, inc 1GB = 1250,- dat ik heb betaald). Ze deden een Vista score test: CPU was de sloomste in de A6T (so what, vaak toch je bottleneck), HDD natuurlijk gewoon middelmatig (wat wil je met 5400rpm), GFX de op 1 na beste, RAM: A6T PWNED de core 2 duo met een hele punt: 5.5 voor de A6T vs 4.5 voor alle Core 2 Duo's. Is die HT bus toch nog ergens goed voor tov de natuurlijk veel te kleine 667MHz FSB van de Intel
Zelf heb ik mn laptop altijd in mn eastpak schooltas die zo'n laptop vak heeft. De achterkant naar achter omdat die stevig is tegen de rug. Dan heb ik de audio ed naar boven, ivm de scheurtjes rond de firewirepoort..
Zelf heb ik ook een beetje lak beschadiging aan de bovenkant. Eens in een plastic tas tegen veel regen beschermd, doe ik dus niet weer. Verder niet echt veel moeite dr mee, zeker als ik de acer van een klasgenoot zie die helemaal onder de streken zit. Moet zeggen dat sommige van mn klasgenoten er wel heel zuinig mee omgaan, ene paar doen zelfs dat witte ding er steeds weer tussen het scherm en toetsenbord...
Verder klopt het idd dat deze laptop tot zn end of life een hele goede is. Laatst las ik een test in de PCM met allemaal dure nieuwe core 2 duo laptops. Die van mij was de op 2 na goedkoopste (voor de duurste prijs, inc 1GB = 1250,- dat ik heb betaald). Ze deden een Vista score test: CPU was de sloomste in de A6T (so what, vaak toch je bottleneck), HDD natuurlijk gewoon middelmatig (wat wil je met 5400rpm), GFX de op 1 na beste, RAM: A6T PWNED de core 2 duo met een hele punt: 5.5 voor de A6T vs 4.5 voor alle Core 2 Duo's. Is die HT bus toch nog ergens goed voor tov de natuurlijk veel te kleine 667MHz FSB van de Intel
Zelf heb ik mn laptop altijd in mn eastpak schooltas die zo'n laptop vak heeft. De achterkant naar achter omdat die stevig is tegen de rug. Dan heb ik de audio ed naar boven, ivm de scheurtjes rond de firewirepoort..
[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 14-02-2007 21:39 ]
is nu nog maar 900 euro... ( en als je wilt + 1 GB = zeg maar 1000,- )
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Punt is meer dat hij niet meer leverbaar isNeoMe schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:23:
is nu nog maar 900 euro... ( en als je wilt + 1 GB = zeg maar 1000,- )
Jij komt ook altijd terug op dat RAM in Vista he? Ik wil wel lekker benchen met jou
Ik wil met name even op CPU-prestaties letten
En dan vooral de cpu performance per euroDaMarcus schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:38:
[...]
Jij komt ook altijd terug op dat RAM in Vista he? Ik wil wel lekker benchen met jouSuperPI, WinRAR, PCMark etc.
De AMD is gewoon sneller qua geheugen en wat langzamer qua CPU, maar daarom betaal je ook gewoon een stuk minder (ja vind 979 euro voor de A6T t.o.v. 1400 euro voor een vergelijkbare C2D setup een groot verschil).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Anoniem: 207985
Wat heb je gere-installed? alleen ATK Hotkey?GremliN-Online schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:51:
E-mail en internet werken hier wel, echter niet goed: krijg andere instellingen (standaard profile oid). Als volume het niet doet, dan doe je toch iets fout... Ik had laatste wel probs dat atk hotkey niet starte waardoor het niks deed. Na een paar keer re-installen deed hij het eindelijk op wonderbaarlijke wijze
Ik heb namelijk het zelfde probleem, als ik hem afsluit in taakbeheer en dan weer opstart werken de knoppen wel goed. alvast bedankt!
Wil ik ook wel een keetje doen Gremlin-OnlineDaMarcus schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:38:
[...]
Jij komt ook altijd terug op dat RAM in Vista he? Ik wil wel lekker benchen met jouSuperPI, WinRAR, PCMark etc.
('helaas' heb ik geen Intel proc die de AMD benadert: Geen T2300 ofzo maar toch)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb een T2300 en wil gaan overstappen op een T7200. Helaas moest ik prioriteiten stellen (T7200 of 2x Denon S-1000), maar ik kom dan graag iemand tegen met een Turion X2 TL-60.CLB schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:17:
[...]
Wil ik ook wel een keetje doen Gremlin-Online![]()
('helaas' heb ik geen Intel proc die de AMD benadert: Geen T2300 ofzo maar toch)
De T5500 vs. TL-52 zou een eerlijker vergelijk. Met name ook omdat je dan 64-bits benchmarks kan uitvoeren
Hmm denk dat de T5500 dan wel weer te is.. Ik denk aan iets zoals: T5600 vs TL60..?DaMarcus schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:21:
De T5500 vs. TL-52 zou een eerlijker vergelijk. Met name ook omdat je dan 64-bits benchmarks kan uitvoeren
Maar 2GHz vs. 2GHz en beide 64-bits?CLB schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:23:
[...]
Hmm denk dat de T5500 dan wel weer te is.. Ik denk aan iets zoals: T5600 vs TL60..?
Ik weet dat ik geen modje ben, maar kan daar misschien een ander (eigen) topic voor geopend worden?
@CLB: Is je goed recht, alleen we weten dat de Intel's sneller zijn (tenminste, ik weet dat iig, maar de AMD is ook gewoon een bak goedkoper en in spellen maakt de gpu meer uit dan de cpu (vanaf een bepaalde snelheid). Ik wacht ie paar seconden langer wel, in de praktijk is de hdd toch meestal wel de beperking (merk ik bij Winrar, par2 enz).
@CLB: Is je goed recht, alleen we weten dat de Intel's sneller zijn (tenminste, ik weet dat iig, maar de AMD is ook gewoon een bak goedkoper en in spellen maakt de gpu meer uit dan de cpu (vanaf een bepaalde snelheid). Ik wacht ie paar seconden langer wel, in de praktijk is de hdd toch meestal wel de beperking (merk ik bij Winrar, par2 enz).
[ Voor 63% gewijzigd door MeNTaL_TO op 15-02-2007 14:42 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
@ DaMarcus: that's true
@ MeNTaL_TO: Ik houd erover op, komt in de loop der tijd wel!
@ MeNTaL_TO: Ik houd erover op, komt in de loop der tijd wel!
Anoniem: 190850
Ik zou graag willen weten of de A6JC bios compatible is met de core 2 duo's, daar ik graag een snellere proc erin wil hebben. Volgens anandtech zijn de procs compatible, maar hangt het van de bios af of tie ondersteund wordt.
http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2808
Inmiddels gevonden. vanaf bios 219 support voor merom
Inmiddels gevonden. vanaf bios 219 support voor merom
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 190850 op 15-02-2007 17:29 ]
Meen dat iemand het laatst ook al vroeg, maar kan het niet terugvinden en ging over ander programma. Maar is het mogelijk om die leuk ogende hardware knopjes voorop me laptop te koppelen aan winamp ipv ( weet niet eens aan welk programma het gekoppeld is zal wel Mediaplayer zijn ofzo ) want dat zou wel makkelijk zijn....Tnx
Mijn A6Ja is compatible met de Core 2 Duo Merom sinds dat ik het nieuwste BIOS erin heb geflashedAnoniem: 190850 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:15:
Ik zou graag willen weten of de A6JC bios compatible is met de core 2 duo's, daar ik graag een snellere proc erin wil hebben. Volgens anandtech zijn de procs compatible, maar hangt het van de bios af of tie ondersteund wordt.
Ik kon voor de A6Jc geen bios vinden waarbij werd aangegeven dat deze dan ook compatible zou zijn met de Merom. Ik denk dat je A6Jc al met jouw BIOS Merom-compatble is, maar dat weet ik niet zeker.
Navragen bij Asus kan natuurlijk altijd
Ik heb de ASUS A6Ja en ik heb een probleem. Misschien heb ik per ongeluk 't ding ge-deïnstalleerd, maar mijn webcam doet het niet meer. Als ik bijvoorbeeld een videogesprek wil starten, krijg ik het bericht dat ik geen webcam heb. Ook op mijn systeem zelf kan ik niets vinden. Anyway, ik kan de install cd niet meer vinden (helaas wel alle andere crap die meegeleverd werd) en heb de webcam driver van de ASUS site gedownload en opnieuw geïnstalleerd, maar dat is schijnbaar nog niet genoeg. Ik heb nu wel de driver (dit is dus die BisonCam driver), maar het systeem kan de cam zelf niet vinden!
Ook met de Add Hardware Wizard kan ik niets vinden.
Heeft iemand enig idee, of kan iemand voor mij even in hun eigen hardware lijst kijken naar hoe dat ding heet? Ik wil hem ook wel handmatig toevoegen, maar ik weet niet eens onder welk type ie valt of van welk merk ie is!
Ik hoop dat ik hier op de goede plek zit. Als ik hier een apart topic voor moet openen, hoor ik dat graag!
PS: Hij deed het initieel dus wel.
Kan ik trouwens ergens een nieuwe install cd krijgen?
Heb die workaround geprobeerd, door de regkey naar 0 te zetten. Werkt nog niet.
Nog een nieuwe vraag: Als ik de driver installeer, waar zet ie em dan neer? Want in Windows/Bisoncam staan wel twee executables, maar de ene doet niets en de andere geeft aan dat ik geen cam heb... Ik heb heel mijn PC afgezocht naar alles waar Bison in stond en al die mappen geprobeerd. Hij vind daar schijnbaar wel driver bestanden, maar ik krijg toch steeds de melding dat ie de juiste software niet kan vinden...
Ook met de Add Hardware Wizard kan ik niets vinden.
Heeft iemand enig idee, of kan iemand voor mij even in hun eigen hardware lijst kijken naar hoe dat ding heet? Ik wil hem ook wel handmatig toevoegen, maar ik weet niet eens onder welk type ie valt of van welk merk ie is!
Ik hoop dat ik hier op de goede plek zit. Als ik hier een apart topic voor moet openen, hoor ik dat graag!
PS: Hij deed het initieel dus wel.
Kan ik trouwens ergens een nieuwe install cd krijgen?
Heb die workaround geprobeerd, door de regkey naar 0 te zetten. Werkt nog niet.
Nog een nieuwe vraag: Als ik de driver installeer, waar zet ie em dan neer? Want in Windows/Bisoncam staan wel twee executables, maar de ene doet niets en de andere geeft aan dat ik geen cam heb... Ik heb heel mijn PC afgezocht naar alles waar Bison in stond en al die mappen geprobeerd. Hij vind daar schijnbaar wel driver bestanden, maar ik krijg toch steeds de melding dat ie de juiste software niet kan vinden...
[ Voor 109% gewijzigd door Xochiquetzal op 15-02-2007 17:41 ]
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Goed bereikbaar die Asus Service lijn...
Gister na 25 minuten muziek te luisteren maar opgehangen. Net weer gebelt, zeggen ze dat ze dicht zijn en enkel open zijn op werkdagen van 9u-17u. Vrijdag is bij hun blijkbaar geen werkdag meer...
Ik heb overigens met 0591-xxxxxx (mag dit nr hier worden gezet?) gebelt, iemand nog een ander nummer?
Gister na 25 minuten muziek te luisteren maar opgehangen. Net weer gebelt, zeggen ze dat ze dicht zijn en enkel open zijn op werkdagen van 9u-17u. Vrijdag is bij hun blijkbaar geen werkdag meer...
Ik heb overigens met 0591-xxxxxx (mag dit nr hier worden gezet?) gebelt, iemand nog een ander nummer?
Hmm.. effe een vraagje over de Asus mobile manager..
Eerst effe de situatie schetsen:
Thuis gebruik ik wireless om te internetten. Hiervoor gebruik ik geen proxyserver.
Op het werk gebruik ik de LAN kabel om te internetten, hier wordt wel gebruik gemaakt van een proxyserver.
Ik wil dat ik niet iedere keer in de internet instellingen me proxyserver aan en uit moet zetten.
Dus ik vroeg me af of er geen manier is om ervoor te zorgen dat er via wireless geen gebruik gemaakt wordt van de proxyserver en via de vaste LAN verbinding wel..
Wat ik heb gedaan in de asus mobile manager:
- een profile aangemaakt voor wireless, met daarin me beveiligingsinstellingen en de proxyserver uitgeschakeld.
- een profile aangemaakt voor LAN op me werk, waarin ik de proxyserver heb gezet.
Echter, als ik switch tussen deze configs, wordt de proxyserver niet in- of uitgeschakeld. (ook al probeer ik handmatig te switchen). Wat voor nut heeft het dan om een proxyserver te kunnen instellen? Weet iemand hoe dit komt en hoe dit valt op te lossen?
Als iemand een andere oplossing weet om via de ene LAN-verbinding wel een proxyserver te gebruiken en via de andere LAN- of ik mijn geval WLAN-verbinding geen proxyserver, dan is dat natuurlijk ook welkom.
Eerst effe de situatie schetsen:
Thuis gebruik ik wireless om te internetten. Hiervoor gebruik ik geen proxyserver.
Op het werk gebruik ik de LAN kabel om te internetten, hier wordt wel gebruik gemaakt van een proxyserver.
Ik wil dat ik niet iedere keer in de internet instellingen me proxyserver aan en uit moet zetten.
Dus ik vroeg me af of er geen manier is om ervoor te zorgen dat er via wireless geen gebruik gemaakt wordt van de proxyserver en via de vaste LAN verbinding wel..
Wat ik heb gedaan in de asus mobile manager:
- een profile aangemaakt voor wireless, met daarin me beveiligingsinstellingen en de proxyserver uitgeschakeld.
- een profile aangemaakt voor LAN op me werk, waarin ik de proxyserver heb gezet.
Echter, als ik switch tussen deze configs, wordt de proxyserver niet in- of uitgeschakeld. (ook al probeer ik handmatig te switchen). Wat voor nut heeft het dan om een proxyserver te kunnen instellen? Weet iemand hoe dit komt en hoe dit valt op te lossen?
Als iemand een andere oplossing weet om via de ene LAN-verbinding wel een proxyserver te gebruiken en via de andere LAN- of ik mijn geval WLAN-verbinding geen proxyserver, dan is dat natuurlijk ook welkom.
Je kan die hele Asus manager ook uitschakelen en het Windows ding gebruiken, maar of die die optie heeft weet ik ook niet. Dat zou je zelf moeten proberen.
Mental_To e.d. over AMD vs Intel discussie. Ik zie (mede omdat AMD altijd achterloopt en ook op grond van prijzen) de Turion 64 X2 meer tov de Core Duo en plaats de K8L Turion X2 pas tegenover de Core 2 Duo. In dat geval presteerd de Turion proima en dan zien we wel wanneer de stekker uit x86 wordt getrokken
Mental_To e.d. over AMD vs Intel discussie. Ik zie (mede omdat AMD altijd achterloopt en ook op grond van prijzen) de Turion 64 X2 meer tov de Core Duo en plaats de K8L Turion X2 pas tegenover de Core 2 Duo. In dat geval presteerd de Turion proima en dan zien we wel wanneer de stekker uit x86 wordt getrokken
Heeft iemand enig idee wat er ik de recovery partitie van 9 GB staat? (aangezien ik er ook recovery cd's bij kreeg en daar vanaf XP werd geinstalleerd.
En iemand toevallig ook enig idee of die partitie gewist kan worden en/of hoe je kan kijken wat erin staat?
En iemand toevallig ook enig idee of die partitie gewist kan worden en/of hoe je kan kijken wat erin staat?
Ik heb 'm gewoon gewist. Verder niet benieuwd naar geweest wat er op staat ofzo. Had gewoon die ruimte nodig en ik vertrouw wel op m'n eigen restore skillzMeNTaL_TO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:41:
Heeft iemand enig idee wat er ik de recovery partitie van 9 GB staat? (aangezien ik er ook recovery cd's bij kreeg en daar vanaf XP werd geinstalleerd.
Hoera.. mn linkershift toets is vandaag afgebroken
onder elke toets zit een metalen haakje tussen 2 plastic houdertjes geklemd en die zijn kapot.. Geen idee of het onder garantie valt, maar wel balen dus.
ik heb de recovery partie nog, geen idee wat er op staat maar je weet maar nooit.
Misschien staan er vitale bestanden op.
ik heb m ook nog erop staan, maar heb m nooit gebruikt. Heb meteen vanaf dag 1 al een XP media center edition erop staan...Cubic X schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:11:
ik heb de recovery partie nog, geen idee wat er op staat maar je weet maar nooit.
Toch maar eens wissen binnenkort
Ik heb ASUS maar eens gemaild hoe het zit met officiele publicatie van ASUS drivers voor de A6Ja:
Zou 't een Nederlander zijn?Dear customer,
there's no known estimate time of arrival at this time. Please keep an eye on http://support.asus.com of indeed www.asustreiber.de
kind regards,
ASUS Support Team
[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 16-02-2007 20:42 ]
Daar zit ik dus ook een beetje mee (Compaq 1500C had bijv ook zijn bios erstaan).Cubic X schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:11:
Ik snap alleen niet waarom EN een partitie EN de cd's.
Helaas hier blijkbaar niemand gerecovered na het wissen van de partitie.
Je hebt de cd's nodig om de partitie te kunnen gebruiken (of benaderen).MeNTaL_TO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:48:
[...]
Daar zit ik dus ook een beetje mee (Compaq 1500C had bijv ook zijn bios erstaan).
Ik snap alleen niet waarom EN een partitie EN de cd's.
Helaas hier blijkbaar niemand gerecovered na het wissen van de partitie.
Anders stop je eens die recovery cd er in en reboot je de laptop, wie weet wat er dan gebeurd.
Of je leest voordat je replied.sOid schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:57:
[...]
Je hebt de cd's nodig om de partitie te kunnen gebruiken (of benaderen).
Anders stop je eens die recovery cd er in en reboot je de laptop, wie weet wat er dan gebeurd.
Het zijn 3 cd's (2 voor xp en 1 voor de drivers) en dat lijkt me wel erg veel om een partitie te benaderen. Ik heb er al mee gerecovered omdat ik geen NL windows wilde en er UK via die manier opgezet. Je hebt 2 cd's voor windows per taal.
[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-02-2007 21:46 ]
Ik heb zelf die recovery partitie er al af gemikt omdat ik toch niet van plan ben terug te gaan naar XP. Vista @ A6T FTW
Niet huilen.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:46:
[...]
Of je leest voordat je replied.
Het zijn 3 cd's (2 voor xp en 1 voor de drivers) en dat lijkt me wel erg veel om een partitie te benaderen. Ik heb er al mee gerecovered omdat ik geen NL windows wilde en er UK via die manier opgezet. Je hebt 2 cd's voor windows per taal.
Staat nergens dat je er mee hebt gerecovered of dat het 3 cd's zijn.
W00t CPU-Z 1.39 is uit
Eindelijk Vista x64 support! Waar ik al bang voor was is nu echt bevestigd:
Op de accu nog steeds voluit op 1600MHz
Echter krijg ik nu ook van CPU-Z bevestigd dat mn memory in dualchannel mode draait
Dat wordt dus ff bij AMD aankloppen
Echter krijg ik nu ook van CPU-Z bevestigd dat mn memory in dualchannel mode draait
ik haal inderdaad nog maar net iets meer dan 2uur, of 2.15 meer echt niet.GremliN-Online schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:46:
W00t CPU-Z 1.39 is uitEindelijk Vista x64 support! Waar ik al bang voor was is nu echt bevestigd:
Staat in de handleiding die je bij je laptop krijgt.sOid schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:24:
[...]
Niet huilen.
Staat nergens dat je er mee hebt gerecovered of dat het 3 cd's zijn.
Maar goed, daar staat ook niet in dat je WEL een partitie hebt.
iemand die bij vista ook problemen heeft met de volume bediening van zijn a6t?
Heb je de ATKOSD nog niet geïnstalleerd?dikki dik schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:43:
iemand die bij vista ook problemen heeft met de volume bediening van zijn a6t?
Er staan weer nieuwe drivers op laptopvideo2go.com en deze schijnen het probleem van geen beeld na dichtklappen van laptop op te lossen.
Helaas nog steeds niet dat kleurenprobleem
Helaas nog steeds niet dat kleurenprobleem

Aha, zelf nu het probleem dat na die driver mn beeld juist weg viel. Toen opnieuw gestart na 2 minuten (power knopje indrukken). Daarna kwam er bij het opstarten geen beeld. En weer niet.. Even later toch wel. Net srtae hij wel in 1 keer goed, vanochtend moest ik 2 poginen doen.. Als dit zo blijft ga ik terug naar 100.64.
dan blijf ik er mooi maar helemaal vanaf. 100.59 draait hier als een zonnetje(alleen de bekende problemen)GremliN-Online schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:30:
Aha, zelf nu het probleem dat na die driver mn beeld juist weg viel. Toen opnieuw gestart na 2 minuten (power knopje indrukken). Daarna kwam er bij het opstarten geen beeld. En weer niet.. Even later toch wel. Net srtae hij wel in 1 keer goed, vanochtend moest ik 2 poginen doen.. Als dit zo blijft ga ik terug naar 100.64.
"Iedereen" installeert in eerste instantie Vista naast de bestaande XP installatie. Kan de bootmanager van Vista het echter ook andersom regelen? Eerst Vista, en eventueel later XP op een andere partitie? Net zo eenvoudig als Vista naast XP?
Hoogst waarschijnlijk wel ja. Maar dit kan je beter in het Vista topic vragenjbswinkels schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:34:
"Iedereen" installeert in eerste instantie Vista naast de bestaande XP installatie. Kan de bootmanager van Vista het echter ook andersom regelen? Eerst Vista, en eventueel later XP op een andere partitie? Net zo eenvoudig als Vista naast XP?
Info voor mensen die een a6t hadden besteld maar te laat waren:
Op verschillende webshops staat de asus F3TC-AP017C vermeld met exact dezelfde specs als de a6t!
Een enkele webshop heeft het over een 7300go, maar ik heb een flink aantal gevonden die een 7600 go vermelden.
Hoop jullie hiermee geholpen te hebben
Op verschillende webshops staat de asus F3TC-AP017C vermeld met exact dezelfde specs als de a6t!
Een enkele webshop heeft het over een 7300go, maar ik heb een flink aantal gevonden die een 7600 go vermelden.
Denk dat de websites die de 7600Go vermelden een fout maken. De A6Tc bestond ook naast de A6T, en die had een 7300Go. Alleen de A6T had, voor zover ik weet, de 7600.bear87 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:35:
Info voor mensen die een a6t hadden besteld maar te laat waren:
Logisch lijkt mij dus dat een F3T de opvolger van de A6T zou zijn, inclusief 7600 Go.
Dat zou erg jammer zijn, ik heb een kennis een a6t beloofd en dacht nu eindelijk met die f3tc goed te zitten.
Ik heb een aantal webshops even gemaild over welke kaart er nou daadwerkelijk inzit, ik laat het wel horen
Ik heb een aantal webshops even gemaild over welke kaart er nou daadwerkelijk inzit, ik laat het wel horen
Anoniem: 207392
Ik heb al een tidje een probleem met de hcontrol.. Als ik de laptop opstart dan komt er iets te staan dat ik met een bewerking bezig was en dat ie daarom wordt afgesloten, zo'n foutenrapport. Heel vervelend want nu werken die knopjes voor en boven dus niet. Ik heb al geprobeerd de driver waar de hcontrol in zit opnieuw te installeren, en ook heel de hcontrol. Geen resultaat. Kan iemand mij helpen alsjeblieft?
Ik heb alle drivers m.b.t. die knoppen verwijderd en opnieuw geinstalleerd. ATK Hotkey, ATK driver en ATKOSD... Dit alles zonder effect. De toetscombinaties voor het volume werken nog steeds niet.. Is iemand dit wel gelukt met een A6Ja? Erg irritant dat het nog niet werkt...DaMarcus schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:45:[...]Heb je de ATKOSD nog niet geïnstalleerd?
Ik kwam er net achter dat het process hcontrol.exe constant 50% van de CPU vraagt... ik neem dat dat wat met mijn problee te maken heeft. Meer mensen waarbij die voorkomt?
[ Voor 16% gewijzigd door JBS op 19-02-2007 12:25 ]
idd heb ik ook last van, maar nu werkt het weer perfect met een windows xp installatie. Te veel problemen om vista te blijven draaien. TV-out houdt er na een aantal keer dicht en open klappen van het beeldscherm zomaar mee op bij normaal gebruik dus niet achter elkaar dicht en open klappen. Daarna is er nog maar weinig aan te doen drivers opnieuw installeren hielp zelfs niets. Enige oplossing was vista overnieuw. Bij de tweede installatie na een aantal keer open en dicht klappen weer exact hetzelfde probleem. Ook gebruikt vista 650 mb tov 325 van xp en ik kon niet inloggen op het netwerk van school. Dus ik wacht nog wel een flinke tijd voor ik de overstap maak.jbswinkels schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:26:
[...]
Ik heb alle drivers m.b.t. die knoppen verwijderd en opnieuw geinstalleerd. ATK Hotkey, ATK driver en ATKOSD... Dit alles zonder effect. De toetscombinaties voor het volume werken nog steeds niet.. Is iemand dit wel gelukt met een A6Ja? Erg irritant dat het nog niet werkt...
[ Voor 48% gewijzigd door dikki dik op 19-02-2007 17:32 ]
Zaterdag trouwens mijn kingston geheugen reepje opgehaald. Op advies van diverse winkels toch de PC4200 ipv de PC5400 genomen, aangezien er al een geheugen reepje inzat met deze snelheden.
Werkt trouwens goed, heb meteen mijn swap file maar uitgeknald, heb nu 1.3 gig intern geheugen. Heb een A6RP trouwens
.
Ik blijf nog mooi XP draaien trouwens, doet het prima en ik heb nu eindelijk eens een originele windows
Werkt trouwens goed, heb meteen mijn swap file maar uitgeknald, heb nu 1.3 gig intern geheugen. Heb een A6RP trouwens
Ik blijf nog mooi XP draaien trouwens, doet het prima en ik heb nu eindelijk eens een originele windows
Begrijp ik het nu goed dat de A6T helemaal niet meer te verkrijgen is?B-Buster schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:55:
[...]
Denk dat de websites die de 7600Go vermelden een fout maken. De A6Tc bestond ook naast de A6T, en die had een 7300Go. Alleen de A6T had, voor zover ik weet, de 7600.
Logisch lijkt mij dus dat een F3T de opvolger van de A6T zou zijn, inclusief 7600 Go.
Is er iemand die weet of ASUS een vergelijkbaar model gaat uitbrengen (iig met een 7600 of x1600)
Even een snelle update van mij met m'n A6va op Vista :
Aaaargh @$@#%$@% ...
Bluetooth : bagger
Sneltoetsen : bagger
Stabiliteit : bagger
Ik ga terug ... vanavond nog .... terug naar XP
Ik kom er misschien op terug als de driver pool wat verbeterd is, maar tot die tijd niet.
Aaaargh @$@#%$@% ...
Ik kom er misschien op terug als de driver pool wat verbeterd is, maar tot die tijd niet.
Sinds eergister ben ik de trotse eigenaar van een A6Je of Z92Je weet iemand trouwens waarom dat type nummer anders is, niet dat het uitmaakt op de binneste doos staat gewoon A6Je maar in de media markt stond ie als Z92Je.
Maar goed dat is niet mijn vraag ik heb de topics over de A6Je flink doorzocht maar ik kan eigenlijk niks vinden over het feit dat de ac adapter flink heet wordt niet gewoon warm maar echt heet ik schat zo rond de 50-60 graden. Wat is jullie ervaring hier mee? Wordt hij ook zo heet bij jullie de rest(laptop zelf) blijft trouwens erg cool in ieder geval zo cool dat ik er niks van voel speedfan geeft wel 48-50graden aan maar ik merk er niks van.
Nog 1 ding trouwens via ati-tray tools kan ik de gpu temp niet uitlezen via everest krijg ik wel een aux temp maar ik weet niet of dit de gpu sensor is, weet iemand hier iets over. Het gaat om X1450 kaart misschien zit hier helemaal geen probe op maar dat weet ik niet zeker.
Ow en even over de vista upgrades bij moduslink ik heb inside information dat ze zo ongeveer 10k orders achter lopen dus dat kan nog wel even duren voor het allemaal is afgehandelt
Maar goed dat is niet mijn vraag ik heb de topics over de A6Je flink doorzocht maar ik kan eigenlijk niks vinden over het feit dat de ac adapter flink heet wordt niet gewoon warm maar echt heet ik schat zo rond de 50-60 graden. Wat is jullie ervaring hier mee? Wordt hij ook zo heet bij jullie de rest(laptop zelf) blijft trouwens erg cool in ieder geval zo cool dat ik er niks van voel speedfan geeft wel 48-50graden aan maar ik merk er niks van.
Nog 1 ding trouwens via ati-tray tools kan ik de gpu temp niet uitlezen via everest krijg ik wel een aux temp maar ik weet niet of dit de gpu sensor is, weet iemand hier iets over. Het gaat om X1450 kaart misschien zit hier helemaal geen probe op maar dat weet ik niet zeker.
Ow en even over de vista upgrades bij moduslink ik heb inside information dat ze zo ongeveer 10k orders achter lopen dus dat kan nog wel even duren voor het allemaal is afgehandelt
[ Voor 14% gewijzigd door Retonator op 19-02-2007 23:10 ]
Voeding wordt bij mij ook goed warm, ook niet echt gek met het vermogen wat ie moet leveren.Retonator schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:09:
Sinds eergister ben ik de trotse eigenaar van een A6Je of Z92Je weet iemand trouwens waarom dat type nummer anders is, niet dat het uitmaakt op de binneste doos staat gewoon A6Je maar in de media markt stond ie als Z92Je.
Het is inderdaad ook wel een 90W voeding maar dan nog vind ik het wel jammer dat er zoveel energie omgezet wordt in warmte.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:35:
[...]
Voeding wordt bij mij ook goed warm, ook niet echt gek met het vermogen wat ie moet leveren.
offtopic:
Weet iemand toevallig wat een normaal veilig temperatuur is voor electronica gewoon voor de weet hoor.
Weet iemand toevallig wat een normaal veilig temperatuur is voor electronica gewoon voor de weet hoor.
Dat scheelt, dan hoef ik nog niet te migreren vanaf mijn A6VaTalon schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:28:
Aaaargh @$@#%$@% ...
Goed om te weten... ik verwacht mijn laptop vandaag na 4 maanden reparaties! eindelijk volledig werkend terug te ontvangen en was eigenlijk van plan om er vista op te gaan gooien. Hier toch maar even mij wachten blijkbaar.Talon schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:28:
Aaaargh @$@#%$@% ...
Bij mij is die partitie maar 2 GB..MeNTaL_TO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:41:
Denk dat ik voor de zekerheid maar een image ervan maak en wegbrand voor ik em wegmik... kost toch geen ene moer..
Tja zo'n sterke voeding wordt nu eenmaal warm. Leg hem maar eens in een stoffen bank beetje tussen de kussens en voel na 10 minuten... dan kan je je vinger er niet eens meer ophouden. Die ervaring had ik dus vorige weekRetonator schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:54:
[...]
Het is inderdaad ook wel een 90W voeding maar dan nog vind ik het wel jammer dat er zoveel energie omgezet wordt in warmte.
offtopic:
Verder is er denk ik geen algemene temperatuur aan te wijzen waarbij het voor elektronica in het algemeen kritiek wordt enzo. Bijvoorbeeld; een CPU heeft dat bij 75 graden maar een harde schijf al veel eerder.
Heyhey lol, als er maar geen stukjes huid blijven plakken aan je adapter stinkt zoB-Buster schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:07:
[...]
Tja zo'n sterke voeding wordt nu eenmaal warm. Leg hem maar eens in een stoffen bank beetje tussen de kussens en voel na 10 minuten... dan kan je je vinger er niet eens meer ophouden. Die ervaring had ik dus vorige week
Verder is er denk ik geen algemene temperatuur aan te wijzen waarbij het voor elektronica in het algemeen kritiek wordt enzo. Bijvoorbeeld; een CPU heeft dat bij 75 graden maar een harde schijf al veel eerder.
Naja ik heb t gewoon nooit zo op dingen die zo warm worden
Electronica vriend van me zegt dat de meeste electro componenten ongeveer 75C aankunnen.
zojuist voor mijn A6T het onderstaande geheugen besteld bij Zercom voor 69.50 lijkt mij geen geld.
Kingston ValueRam 1GB 667Mhz DDR2 SODIMM
of heb ik iets over het hoofd gezien dat dit niet goed samenwerkt?
helaas was het Twinmos geheugen niet op voorraad bij Zercom, maar kingston is ook geen kleine speler.
ik zat namelijk eerste te tobben zal ik mijn desktop een memory upgrade geven of mijn laptop.
mijn keuze was eerste alleen mijn desktop, maar die 70 euro voor mijn laptop is natuurlijk ook niks
moet ook nog steeds mijn vga drivers een keer updaten, laatst zonder problemen windows XP pro SP2 geinstaleerd. ging eigenlijk best smooth heb alleen alle drivers van de cd geinstalleerd.
maar wanneer ik Silent Hunter III wil spelen loopt hij vast bij het opstarten, ik gok zelf dat het door de VGA drivers komt, toevallig iemand anders die ook SHIII speelt? en een a6t heeft?
helaas was het Twinmos geheugen niet op voorraad bij Zercom, maar kingston is ook geen kleine speler.
ik zat namelijk eerste te tobben zal ik mijn desktop een memory upgrade geven of mijn laptop.
mijn keuze was eerste alleen mijn desktop, maar die 70 euro voor mijn laptop is natuurlijk ook niks
moet ook nog steeds mijn vga drivers een keer updaten, laatst zonder problemen windows XP pro SP2 geinstaleerd. ging eigenlijk best smooth heb alleen alle drivers van de cd geinstalleerd.
maar wanneer ik Silent Hunter III wil spelen loopt hij vast bij het opstarten, ik gok zelf dat het door de VGA drivers komt, toevallig iemand anders die ook SHIII speelt? en een a6t heeft?
[ Voor 27% gewijzigd door Valkyre op 20-02-2007 15:37 ]
Op zich krijg ik alles wel werkend genoeg maar ook hier had ik vreemde problemen dat software er zomaar uit knalde e.d.Talon schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:28:
Aaaargh @$@#%$@% ...
Voor de rest werkt alleen de meegeleverde ATI driver. De echte ATI drivers werken niet, dat betekend dus geen opengl en ATI powerplay. Vooral dat laaste vind ik echt *$(&#!
Nog een paar maandjes wachten denk ik zo... Maar grote kans dat ik tegen die tijd lekker op Ubuntu aan het werken ben
Jazeker, dit wordt de F3T. Hij is alleen nog niet leverbaar in Nederland.marko77 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:17:
[...]
Begrijp ik het nu goed dat de A6T helemaal niet meer te verkrijgen is?
Is er iemand die weet of ASUS een vergelijkbaar model gaat uitbrengen (iig met een 7600 of x1600)
Kwa specs wordt deze gelijk aan de a6t als ik het goed begrepen heb, dus met een 7600.
Heb dat geheugen al een paar keer hier voorbij zien komen, volgens mij gaat dat prima werkenGohan-san schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:19:
zojuist voor mijn A6T het onderstaande geheugen besteld bij Zercom voor 69.50 lijkt mij geen geld.
ah super bedankt, ik meende een paar topics terug te lezen dat er een bepaalde type geheugen problemen gaf. maar wist niet meer of dat nu wel of niet Kingston was.B-Buster schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:41:
[...]
Heb dat geheugen al een paar keer hier voorbij zien komen, volgens mij gaat dat prima werken
en 70 euro vind ik persoonlijk geen geld voor dat beetje geheugen, binnenkort maar eens met vista klooien op me flaptoppie
Je zou nog even terug kunnen lezen voor de zekerheid. Dit topic of laatste deel van vorige topic.
Maar het zal wel goed zitten. 70 euro is inderdaad een nette prijs.
Maar het zal wel goed zitten. 70 euro is inderdaad een nette prijs.
[ Voor 26% gewijzigd door B-Buster op 20-02-2007 18:24 ]
Wat zit er in die laptop dan allemaal extra in qua stroomvreters? Mijn A6Jc heeft een 65W voeding en die word hooguit handwarm tot redelijk warm onder full load.Retonator schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:54:
[...]
Het is inderdaad ook wel een 90W voeding maar dan nog vind ik het wel jammer dat er zoveel energie omgezet wordt in warmte.
Op de asus site staat dat inderdaadbear87 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:01:
[...]
Jazeker, dit wordt de F3T. Hij is alleen nog niet leverbaar in Nederland.
Kwa specs wordt deze gelijk aan de a6t als ik het goed begrepen heb, dus met een 7600.
Ook wel mooi dat deze ook leverbaar is met WXGA+, dat ontbrak nog bij de A6T (of iig niet in NL leverbaar)
Ik ben benieuwd of dit model binnenkort hier leverbaar is, of dat we weer een paar maanden moeten wachten
Denk dat de 7600Go aardig wat prik gebruikt. Dat ding wordt niet voor niets uitgeschakeld als de laptop op de accu werkt.Sick Nick schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:25:
[...]
Wat zit er in die laptop dan allemaal extra in qua stroomvreters? Mijn A6Jc heeft een 65W voeding en die word hooguit handwarm tot redelijk warm onder full load.
Verder is die 90 Watt niet zo moeilijk te halen. De Turion gebruikt max. 35 watt geloof ik, hardeschijf en mobo erbij en je zit al op / over de 45W. Dan nog scherm + modem + grafische kaart en je komt aardig in de buurt van de 90W.
Een 65W-voeding? Dat is een andere voeding dan de standaard Asus-voeding?
19V x 4.74A = veel meer dan 65W
B-Buster ik heb een A6Je met een X1450 en een T5600, maar ik heb nu even mijn adapter op een plankje gelegt zodat er meer oppervlakte is waar langs de warmte kan stralen(de onderkant is dus los van de grond) en dan wordt de adapter na +/- 2uur gebruik lauw/hand warm.B-Buster schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:19:
[...]
Denk dat de 7600Go aardig wat prik gebruikt. Dat ding wordt niet voor niets uitgeschakeld als de laptop op de accu werkt.
Verder is die 90 Watt niet zo moeilijk te halen. De Turion gebruikt max. 35 watt geloof ik, hardeschijf en mobo erbij en je zit al op / over de 45W. Dan nog scherm + modem + grafische kaart en je komt aardig in de buurt van de 90W.
Nog even iets ik merk dat als mijn laptop helemaal idle is dus geen downloads niks dat er dan nog elke 3-4 secs harddisk activiteit is weet iemand waar dit door komt ik heb al bijna alle processen gekillt en DiskMon geeft ook aan dat er activiteit is(misschien dat het gewoon services zijn die naar event logs schrijven ofzo)weet iemand misschien waar dit door komt?
[ Voor 19% gewijzigd door Retonator op 20-02-2007 21:03 ]
Ik had hier ook een tijd last van. Na het monitoren met Filemon (een uitgebreidere tool dan Diskmon, je kan hier een lees een schrijf verzoeken inlezen) kwam ik erachter dat het proces csrss.exe continue een verzoek plaatste. Vervolgens kwam hierop een antwoord van een .dll van de Nvidia driver met de boodschap dat er iets ontbrak. Het installeren van een oude generatie driver (84.63) loste bij mij het probleem op. Volgens mij had het te maken met het nieuwe configuratiescherm van de Nvidia driver.Retonator schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:00:
[...]
.......
Nog even iets ik merk dat als mijn laptop helemaal idle is dus geen downloads niks dat er dan nog elke 3-4 secs harddisk activiteit is weet iemand waar dit door komt ik heb al bijna alle processen gekillt en DiskMon geeft ook aan dat er activiteit is(misschien dat het gewoon services zijn die naar event logs schrijven ofzo)weet iemand misschien waar dit door komt?
EDIT: Ik zie net staan dat je een ATI kaart hebt. Dan word het natuurlijk vreemd als het aan de Nvidia driver ligt

[ Voor 10% gewijzigd door Sjaakmeister op 20-02-2007 21:17 ]
Ik zal ook eens met filemon gaan kijken, maar ik heb ook gelezen dat winxp je bestands systeem optimized als alles idle is dus dit zou daardoor kunnen komen.Sjaakmeister schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:14:
[...]
Ik had hier ook een tijd last van. Na het monitoren met Filemon (een uitgebreidere tool dan Diskmon, je kan hier een lees een schrijf verzoeken inlezen) kwam ik erachter dat het proces csrss.exe continue een verzoek plaatste. Vervolgens kwam hierop een antwoord van een .dll van de Nvidia driver met de boodschap dat er iets ontbrak. Het installeren van een oude generatie driver (84.63) loste bij mij het probleem op. Volgens mij had het te maken met het nieuwe configuratiescherm van de Nvidia driver.
EDIT: Ik zie net staan dat je een ATI kaart hebt. Dan word het natuurlijk vreemd als het aan de Nvidia driver ligt
Aangezien ik deze laptop net nieuw heb ben ik alles even aan het bij tweaken en wil ik precies weten welk process wat doet enzo
Als de mijne gewoon op de vloer ligt dan wordt ie ook niet erg warm, tenzij ik fanatiek aan het gamen sla.Retonator schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:00:
[...]
B-Buster ik heb een A6Je met een X1450 en een T5600, maar ik heb nu even mijn adapter op een plankje gelegt zodat er meer oppervlakte is waar langs de warmte kan stralen(de onderkant is dus los van de grond) en dan wordt de adapter na +/- 2uur gebruik lauw/hand warm.
Zolang er wat luchtstroom om de adapter is / hij niet afgesloten ligt, valt het allemaal best mee met de hitte.
jah idd, ik zit nu even naar mijn hdd lapje te kijken te lijkt wel te reageren op de muziek man best vetB-Buster schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:04:
[...]
Als de mijne gewoon op de vloer ligt dan wordt ie ook niet erg warm, tenzij ik fanatiek aan het gamen sla.
Zolang er wat luchtstroom om de adapter is / hij niet afgesloten ligt, valt het allemaal best mee met de hitte.
Ik heb een 19V x 3.42A = 64.98W voeding. Type SADP-65KB B van Delta Electronics. Zat er standaard bij en een maat van me met een Asus V6V heeft ook zo'n adapter erbij. Trekt dus behoorlijk minder ampereDaMarcus schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:22:
Een 65W-voeding? Dat is een andere voeding dan de standaard Asus-voeding?
Bij mij blijft ie volgens Everest gewoon op 100 Mhz draaien op de accu (ik kan ook nergens terug vinden dat ie op de 6100 overspringt.B-Buster schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:19:
[...]
Denk dat de 7600Go aardig wat prik gebruikt. Dat ding wordt niet voor niets uitgeschakeld als de laptop op de accu werkt.
ik heb er al eens eerder over getwijfeld maar door financiële omstandigheden is het er nooit van gekomen, ik heb nu weer geld en wil 1GB voor me lappy erbij kopen.
In de laptop zit nu 512Mb (Asus A6Km, Turion MT-32, Geforce Go 7300) zal ik het verschil gaan merken als ik er 1Gb bijzet en dus op 1.5GB kom? Er draait nu nog Windows XP op maar misschien over een jaartje Vista. In wat voor omstandigheden ga ik snelheids winst merken? Ik speel wel wat spelletjes (niet zware games) zoals Anno 1701, Guild Wars en Gta:SA. Deze games draaiden allemaal prima op 1024x720, als ik er nog eens 1Gb bijzet ga ik dan verschil merken?
In de laptop zit nu 512Mb (Asus A6Km, Turion MT-32, Geforce Go 7300) zal ik het verschil gaan merken als ik er 1Gb bijzet en dus op 1.5GB kom? Er draait nu nog Windows XP op maar misschien over een jaartje Vista. In wat voor omstandigheden ga ik snelheids winst merken? Ik speel wel wat spelletjes (niet zware games) zoals Anno 1701, Guild Wars en Gta:SA. Deze games draaiden allemaal prima op 1024x720, als ik er nog eens 1Gb bijzet ga ik dan verschil merken?
Kijk eens hoeveel geheugen je normaal gebruikt met ctrl+alt+del. Als je dan bijna aan de 512MB zit dan is het zeker verstandig. Iig is voor vista die ene GB wel aan te raden.
idd zoals gremlin al zegt hoeveel geheugen gebruik je en dan vooral bij spellenCubic X schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 07:40:
ik heb er al eens eerder over getwijfeld maar door financiële omstandigheden is het er nooit van gekomen, ik heb nu weer geld en wil 1GB voor me lappy erbij kopen.
Zit je over de limiet van 512 heen, dan zullen je spellen er een stuk snellen van lopen. Zo niet zul je er echt helemaal niks van merken. Kijkend naar videokaart verwacht ik dat je niet op zwaarste settings speelt en dus ook niet veel geheugen gebruikt, maar 512 is natuurlijk wel wat mager. Misschien dat je er net onder zit en misschien ook niet.
Als je nu zeker weet dat je gaat overstappen op vista dan is het zeker aan te raden. Aangezien Vista minimaal 625 mb aan geheugen verbruikt. Alleen de vraag is of je het waard vind om er veel geld in te investeren om alleen vista te kunnen laten draaien. De keuze is aan jou.
Ik heb geen idee hoeveel graden enzo, maar mijn voeding wordt niet 'heet' dat je je handen eraan brand. Gewoon warm, en je kan hem makkelijk lange tijd in je handen houden zonder enige zichtbare schade of brandwonden. 90 Watt versie.
Daarbij, de voeding ligt gewoon op de grond dus niet opgerold in 3 kussens waar de warmte niet weg kan ofzo. Mijn laptop word bvb ook kapot warm als je hem op de bed laat liggen ofzo.
Daarbij, de voeding ligt gewoon op de grond dus niet opgerold in 3 kussens waar de warmte niet weg kan ofzo. Mijn laptop word bvb ook kapot warm als je hem op de bed laat liggen ofzo.
[ Voor 28% gewijzigd door BoyzNDaHood op 21-02-2007 16:44 ]
Ik zal vanavond even kijken tijdens een sessie Anno 1701 en Oblivion.dikki dik schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:16:
[...]
idd zoals gremlin al zegt hoeveel geheugen gebruik je en dan vooral bij spellen
Zit je over de limiet van 512 heen, dan zullen je spellen er een stuk snellen van lopen. Zo niet zul je er echt helemaal niks van merken. Kijkend naar videokaart verwacht ik dat je niet op zwaarste settings speelt en dus ook niet veel geheugen gebruikt, maar 512 is natuurlijk wel wat mager. Misschien dat je er net onder zit en misschien ook niet.
Als je nu zeker weet dat je gaat overstappen op vista dan is het zeker aan te raden. Aangezien Vista minimaal 625 mb aan geheugen verbruikt. Alleen de vraag is of je het waard vind om er veel geld in te investeren om alleen vista te kunnen laten draaien. De keuze is aan jou.
Natuurlijk draai ik niet alles op high, wel alle games op 1024x768 meestal alles op low en geen AA of HDR(duuuh
Als je dan crtl+alt+del in drukt krijg je taakbeheer, daar staat onder aan geheugengebruik 516/1877 (bijvoorbeeld he, niet op de laptop want ik ben momenteel even niet thuis) betekent dat dat er 516MB word gebruikt of wat er nog over is?(ik d8 wat er word gebruikt, maar even voor de zekerheid vragen
Die 516 is dan je 'wisselbestand'
oke, dus als die eerste getallen boven de 512Mb uitkomen is een geheugen upgrade aan te raden?
Bijvoorbeeld : 633/1465 (random getallen:P) dat betekent dus dat ik boven de 512 Uitkom en een geheugen upgrade wel zo handig is?
edit Ben thuis en heb Anno 1701 gestart en 5 minuten gespeeld, toen geheugengebruik gechecked en deze stond op 831/1246MB. 1GB erbij misschien toch handig?
Ik heb de geheugen advisor van Norrod gedaan en deze gaf Crucial aan als geheugen voor mijn Asus A6Km. dit is het geheugen wat hij mij aanraad Gaat dat goed werken? 57.50€ voor 1Gb erbij vind ik niet echt duur
Bijvoorbeeld : 633/1465 (random getallen:P) dat betekent dus dat ik boven de 512 Uitkom en een geheugen upgrade wel zo handig is?
edit Ben thuis en heb Anno 1701 gestart en 5 minuten gespeeld, toen geheugengebruik gechecked en deze stond op 831/1246MB. 1GB erbij misschien toch handig?
Ik heb de geheugen advisor van Norrod gedaan en deze gaf Crucial aan als geheugen voor mijn Asus A6Km. dit is het geheugen wat hij mij aanraad Gaat dat goed werken? 57.50€ voor 1Gb erbij vind ik niet echt duur
[ Voor 50% gewijzigd door Cubic X op 21-02-2007 19:06 ]
Dit topic is gesloten.