ik heb al 2,5 jaar een Asus A6Ja, T2300 512mb (nu 2.5Gb) x1600 100Gb Hitachi HDD 4200rpm.
Nu had ik laatst het idee om de hdd te vervangen met een WD 160gb 5200rpm. Ik ben hiermee bezig gegaan, maar kwam er op een gegeven moment achter dat er nog een aantal bestanden op de 100Gb hdd stonden die ik over moest zetten. Toen ik de Hitachi terug in de laptop plaatste kreeg ik een foutmelding:
"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key."
In de bios gekeken, maar in de bios kan de laptop de hdd niet vinden. De WD echter doet het perfect.
Ik heb ook al geprobeerd met een cd te werken, maar de hdd kan gewoonweg niet gevonden worden. Aangezien ik nog wel een aantal bestanden voor mijn opleiding nodig heb, vroeg ik mij af of er iemand is die dit probleem eerder heeft gehad? De HDD lijkt het, als ik de laptop aanzet, zelfs helemaal niet te doen, ik krijg geen gehoor, lijkt wel alsof er geen stroom op komt.
De laptop komt van mycom vandaan, en is zoals al eerder vermeld 2,5 jaar terug gekocht, als ik op internet de garantie van hitachi lees, lijkt het er op dat op de schijf 3 jaar garantie zit. Iemand enig idee of ik met de schijf naar mycom moet, of contact op moet nemen met hitachi?
edit: De hitachi werkte totdat ik hem verwisselde nog perfect, en met HDTune geen bad sectors. Heb ook nooit getik gehoord van de hdd. Na de switch (10 min later) werkte hij dus ineens niet meer)
[
Voor 7% gewijzigd door
Raznov op 26-06-2008 13:56
]