[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 45.147 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:56
Philflow schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:31:
[...]

Ben ik het zelf niet helemaal mee eens. Met die upgrade geef je je laptop een flinke oppepper en kun je er nog een hele tijd van genieten. Vooral als je een snelle harddisk uitkiest.

Ik heb zelf op een gegeven moment een 7200rpm in mijn Asus A6g gezet + 512mb erbij en die draait als een speer. Als ik dat vergelijk met sommige nieuwe dual cores dan moet ik weleens lachen. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik een hele slanke XP draai, terwijl die nieuwe laptops vaak een logge Vista hebben.
De laptop zal idd wel prima vooruit gaan. Maar ik kijk even naar het geheel plaatje: De A6K wordt blijkbaar warm, de accu zal minder zijn na deze jaren, de garantie is voorbij en een upgrade is in verhouding heel duur. Daarbij zijn laptops ongelofelijk goedkoop geworden.

De 150 euro die je in de A6Km ongeveer moet steken zit daarmee net op zo'n omslagpunt voor mijn gevoel. Hij gaat vooruit, maar het is een oud beestje en mist nieuwe features zoals Virtualization welke voor onze ICT-er wel makkelijk zal zijn bv.

Als tip: Kijk eens naar de F3Ka voor 630 euro. Dan heb je 2.2GHz Dual, 3GB en een HD 2600Pro :) . In ieder geval is een goede laptop wel zo lekker op school kan ik uit ervaring zeggen.

Dus het plaatje:
Upgrade, kosten ~150 euro
A6K zonder garantie, wordt warm, is verouderd, geen dualcore, mist leuke features

Nieuw, kosten: ~630, (blijft 330 van over na verkoop)
--> 180 euro investering in: Nog meer RAM, 2 jaar garantie (bij Asus iig), Dualcore, VT, Lekker snelle videokaart tov A6K.

Bij de laatste ga ik uit van de Asus F3Ka welke de beste notebook BBG wordt zoals het er op lijkt voor juli die ik aan het opstellen ben. Beide zijn leuke en zeker niet verkeerde opties. Maar zoals vermeld wel een kantelpunt. 180 euro extra bovenop die 150 is veel voor een studentje, maar imo wel dik en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Tja ieder zo zijn eigen mening he. Ik zeg lekker upgraden met een 7200rpm schijf, waar je ook weer meer geld voor terug krijgt als je hem verkoopt. Als je dan anderhalf of twee jaar later een nieuwe koopt heb je ook weer de nieuwste techniek die dan nog sneller is dan nu.
Maar het zal er ook vanaf hangen hoe zijn A6K nu presteert, welke config hij precies heeft en of hij gamed.
PS. ik ben benieuwd of ik 330 terug krijg voor mijn A6G, maar ik denk het niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 15-06-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 11:48
Philflow schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:20:
Tja ieder zo zijn eigen mening he. Ik zeg lekker upgraden met een 7200rpm schijf, waar je ook weer meer geld voor terug krijgt als je hem verkoopt. Als je dan anderhalf of twee jaar later een nieuwe koopt heb je ook weer de nieuwste techniek die dan nog sneller is dan nu.
Maar het zal er ook vanaf hangen hoe zijn A6K nu presteert, welke config hij precies heeft en of hij gamed.
Ik game in ieder geval niet meer (in het begin wel, maar laptop schiet toch tekort tijdens games). Daarnaast heb ik nu een Xbox 360 dus is gamen op de laptop overbodig :) Opzich presteert de A6Km nog goed voor wat ik ermee doe: internet, office en een klein en licht spelletje (Simcity 4 bijvoorbeeld).

Mijn huidige config is een AMD Turion64 MT-32 (1.8GHZ) en 512MB ram. Een 80GB 5400RPM schijf en Nvidia Geforce Go7300. Hij wordt niet te warm ofzo, dat is een verhaal van een ander persoon. Mijne blijft wel koel :)

Misschien moet ik in plaats van 1Gb erbij, er dan 512Mb bij doen (totaal 1GB ipv 1.5GB). Scheelt toch weer in de kosten en je zal het wel merken toch? (Windows XP, Lite versie). Misschien nog snellere HDD en er dan nog 2 jaartjes mee doorgaan (dan heb ik ook werk en dus meer geld :> ).

Maar de F3Ka is ook zeker een mooi ding en die overweeg ik ook nog even (misschien me ouders lief aankijken, heb net me Havo diploma gehaald O-) :P :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cubic X schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:26:
[...]
Misschien moet ik in plaats van 1Gb erbij, er dan 512Mb bij doen (totaal 1GB ipv 1.5GB). Scheelt toch weer in de kosten en je zal het wel merken toch?
Ja precies. XP heeft aan 1GB meer dan genoeg, tenzij je dingen als photoshop gaat doen met enorme images in het geheugen.
Maar je kunt het ook zelf checken met ctrl-alt-del kun je zien hoeveel geheugen jij gebruikt.
(Windows XP, Lite versie). Misschien nog snellere HDD en er dan nog 2 jaartjes mee doorgaan (dan heb ik ook werk en dus meer geld :> ).
Vooral het belang van een snelle HDD wordt vaak onderschat. Mensen staren zich vaak blind op de nieuwste dual core cpu's om vervolgens genoegen te nemen met een willekeurige 5400rpm HDD.

Ik zeg doe je research op alle benchmark sites, en hecht weinig waarde aan HD tune results.
www.storagereview.com

Edit: trouwens ook een optie, ik heb voor 89 eur een externe portable behuizing met een 320GB HDD gekocht. Weegt bijna niets en kan ik overal mee naar toe nemen. In mijn A6G zit een 80GB Seagate 7200rpm die meer dan groot genoeg is.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 15-06-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Kan iemand mij dan even vertellen of dit geheugen in mijn A6Km past? Heb er momenteel PC3200 unbuffered inzitten op 2.5V. Dit Nanya geheugen is 200Pins (ik kan het huidige aantal pins nergens vinden :? ) en moet op 2.6V, ik ben dus bang dat het niet gaat werken. Maar het Nanya geheugen is dan wel weer PC3200 unbuffered, dus dat zou moeten passen :P

Voor 15€ wil ik dat namelijk zeker proberen, als het past misschien zelfs 1GB module voor 28 euro erin proppen :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij moet je een SO-DIMM hebben: http://www.computer-land....etails.aspx?en=NS00550034 bijvoorbeeld. Maar zeker weten doe ik het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 15-06-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Philflow schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:50:
Volgens mij moet je een SO-DIMM hebben: http://www.computer-land....etails.aspx?en=NS00550034 bijvoorbeeld. Maar zeker weten doe ik het niet.
Volgens Everest van Lavalys heb ik Geheugentype DDR SDRAM, maar wanneer ik de memory selecter van Crucial doorloop krijg ik inderdaad SO-DIMM...naja, ik ga morgen langs de Norrod een geheugenreepje van 512MB halen voor 32 euro. Kijken of de prestaties beter worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cubic X schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:58:
[...]
Volgens Everest van Lavalys heb ik Geheugentype DDR SDRAM, maar wanneer ik de memory selecter van Crucial doorloop krijg ik inderdaad SO-DIMM...naja, ik ga morgen langs de Norrod een geheugenreepje van 512MB halen voor 32 euro.
Dat lijkt me dan weer duur. 512MB moet niet meer kosten dan 2 tientjes volgens mij.
Cubic X schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:58:
[...]
Kijken of de prestaties beter worden :)
Loopt je geheugen weleens helemaal vol nu? Moet je weleens pagen?
Als het antwoord op allebei de vragen nee is dan zou ik me niet teveel voorstellen van je memory upgrade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Veel programma's weten volgens mij neit het verschil tussen gewone Dimms en So-Dimms. Dat si ook niet zo vreemd overigens aangezien beide types hetzelfde werken. Het verschil is dat So-Dimm kleiner is, die is dan ook speciaal gemaakt voor laptops. Schroef je laptop maar eens open en je begrijpt wat ik bedoel :+

So-Dimm DDR moet je dus hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Philflow schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:06:
[...]

Dat lijkt me dan weer duur. 512MB moet niet meer kosten dan 2 tientjes volgens mij.

[...]

Loopt je geheugen weleens helemaal vol nu? Moet je weleens pagen?
Als het antwoord op allebei de vragen nee is dan zou ik me niet teveel voorstellen van je memory upgrade ;)
Als ik nu kijk terwijl ik twee tabbladen open heb in IE7 en een video'tje kijk van 39 MB plus Eset Smart Security heb draaien, verbruik ik 537MB (incl de overige windows benodigdheden en Windows Live Messenger). Niet echt veel, maar soms moet de HDD wel cachen ja. Wanneer ik bijvoorbeeld FTD3 opstart (usenet index programma) loopt het geheugen al snel naar 585MB. Tijdens het spelen van SimCity 4 (een niet al te zwaar spel) loopt het geheugen naar ongeveer 680-740MB. Denk dat 512MB dan wel een klein verschil maakt, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cubic X schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:22:
[...]
Denk dat 512MB dan wel een klein verschil maakt, toch? :)
Ja inderdaad.

PS. Ik denk trouwens wel dat je veel processes hebt draaien op de achtergrond maar dat terzijde. Ik kan tien apps starten voordat de 512mb vol is.

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 15-06-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Philflow schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:24:
[...]

Ja inderdaad.

PS. Ik denk trouwens wel dat je veel processes hebt draaien op de achtergrond maar dat terzijde. Ik kan tien apps starten voordat de 512mb vol is.
Mwa, hij staat vier dagen aan ('s avonds gaat hij in slaapstand, dit is de vierde dag dat ie daaruit ontwaakt. Misschien dat het daardoor komt ;) ). Maar 512MB aan geheugen erbij is nooit mis denk ik, zeker niet als ik volgend jaar moet compilen van code enzo.

Het aantal processen valt wel mee hoor. Heb hem helemaal getweaked aan de hand van Blackviper.com en een Xp Lite :P Maar zal binnenkort sowieso nieuwe installatie doen :)

Denken jullie dat dit geheugen gaat passen? 512MB voor 25€ valt nog te doen :)

Overigens lijkt een externe HDD mij geen goede oplossing? Want snelheidswinst krijg je daardoor zeker niet in verband met USB aansluiting toch? Het is daarentegen wel weer heerlijk voor het downloaden van films en streamen naar de Xbox 360 :o :9. En zo duur zijn externe HDD's ook niet :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cubic X op 15-06-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cubic X schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:27:
[...]
Denken jullie dat dit geheugen gaat passen? 512MB voor 25€ valt nog te doen :)
Volgens mij wel.
Overigens lijkt een externe HDD mij geen goede oplossing? Want snelheidswinst krijg je daardoor zeker niet in verband met USB aansluiting toch?
Als je alleen op zoek bent naar meer opslagruimte dan is een externe ook een oplossing, en ook nog bruikbaar voor je andere pc's. Daarom noemde ik het.
Als je een sneller systeem wil krijgen dan is een externe inderdaad niet geschikt. Wat ook nog kan is bijv. een 80GB 7200rpm kopen, en dan je huidige HDD in een externe case inbouwen. Maar goed er zijn ook snelle 250GB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Waarbij het maar de vraag is of je baat moet hebben bij een snelle externe 7200RPM-schijf als je interne schijf een bottleneck vormt.

Dan kun je beter pleiten voor een snelle interne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

DaMarcus schreef op maandag 16 juni 2008 @ 02:46:
Waarbij het maar de vraag is of je baat moet hebben bij een snelle externe 7200RPM-schijf als je interne schijf een bottleneck vormt.
Dan kun je beter pleiten voor een snelle interne :)
Dat is toch precies wat ik doe?
Philflow schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:38:
[...]
Als je een sneller systeem wil krijgen dan is een externe inderdaad niet geschikt. Wat ook nog kan is bijv. een 80GB 7200rpm kopen, en dan je huidige HDD in een externe case inbouwen.

[ Voor 44% gewijzigd door Philflow op 16-06-2008 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk dat dit genoeg zegt:

Zie hier beneden 8)

[ Voor 133% gewijzigd door W00fer op 23-06-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het zou leuk zijn als de plaatjes ook werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Plaatjes zeggen genoeg lijkt me:

Afbeeldingslocatie: http://img34.picoodle.com/img/img34/4/6/23/f_batterijweam_d304a45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img34.picoodle.com/img/img34/4/6/23/f_batterijweam_022be4b.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door W00fer op 23-06-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Of je gaat niet goed met je bat. om of je hebt gewoon een slechte getroffen. Ik had mijn A6T 1,5 jaar en die stond nog maar op 15%. Ik kon er nog makkelijk twee volle uren mee internetten/office als ie opgeladen was.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zo, dat is ook geregeld ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Lol, die waarschuwing :D

Toen deze machine 1,5 jaar oud was (februari 2007) toen had ik ook nog maar iets van 12 % wear.
Nu 69 dus.

Maar wat noem je niet goed met je accu omgaan ? Deze A6Va is in oktober 3 jaar oud, en heel veel aangeweest.

Veel dagen van meer dan 12 uur de machine aan, met afwisselend werken op de stroom en accu. Slepen van klaslokaal naar klaslokaal, wifi continue aan, bluetooth niet vaak.

En ja het is wel eens voorgekomen dat het beestje helemaal uitviel (totale accu drain). Maar niet vaak.

Battery calibration moet ik nog doen.

[ Voor 10% gewijzigd door W00fer op 24-06-2008 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

W00fer schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:43:
Maar wat noem je niet goed met je accu omgaan ? Deze A6Va is in oktober 3 jaar oud, en heel veel aangeweest.
Dan is het vrij normaal.
Ik heb mijn accu er vaak uit, gebruik hem dus weinig. Na 3 jaar is de mijne er beter aan toe, geloof ik (heb het niet gechecked omdat ik NHC een lomp programma vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Nouja...niet goed omgaan. Je kunt in ieder geval zien dat ie versleten is. Geloof dat die batterijen ook maar een levensduur van 3 jaar hebben en daarna gewoon op zijn. Maar ik haal om de drie jaar toch een nieuwe laptop omdat ie dan niet echt meer meekan.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Tja een gloednieuwe accu kopen ben ik niet zo'n voorstander van. 110 euro zijn ze in de pricewatch.

Als iemand een tweedehandse heeft, je weet me te vinden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[b][message=30302435,noline]
Als iemand een tweedehandse heeft, je weet me te vinden !
Kijk anders een op ebay.nl of ebay.com (wil nog weleens schelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:49
110 euro is wel wat aan de hoge kant. Tijdje geleden zat ik ervoor te kijken, kwam toen uit op tussen de 70 - 90 euri. Voor een nieuwe. Beetje googlen en op Marktplaats snuffelen.

Mijne is inmiddels na op 1 maand na 2 jaar op 21% aanbeland.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
ik heb al 2,5 jaar een Asus A6Ja, T2300 512mb (nu 2.5Gb) x1600 100Gb Hitachi HDD 4200rpm.
Nu had ik laatst het idee om de hdd te vervangen met een WD 160gb 5200rpm. Ik ben hiermee bezig gegaan, maar kwam er op een gegeven moment achter dat er nog een aantal bestanden op de 100Gb hdd stonden die ik over moest zetten. Toen ik de Hitachi terug in de laptop plaatste kreeg ik een foutmelding:

"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key."

In de bios gekeken, maar in de bios kan de laptop de hdd niet vinden. De WD echter doet het perfect.
Ik heb ook al geprobeerd met een cd te werken, maar de hdd kan gewoonweg niet gevonden worden. Aangezien ik nog wel een aantal bestanden voor mijn opleiding nodig heb, vroeg ik mij af of er iemand is die dit probleem eerder heeft gehad? De HDD lijkt het, als ik de laptop aanzet, zelfs helemaal niet te doen, ik krijg geen gehoor, lijkt wel alsof er geen stroom op komt.

De laptop komt van mycom vandaan, en is zoals al eerder vermeld 2,5 jaar terug gekocht, als ik op internet de garantie van hitachi lees, lijkt het er op dat op de schijf 3 jaar garantie zit. Iemand enig idee of ik met de schijf naar mycom moet, of contact op moet nemen met hitachi?

edit: De hitachi werkte totdat ik hem verwisselde nog perfect, en met HDTune geen bad sectors. Heb ook nooit getik gehoord van de hdd. Na de switch (10 min later) werkte hij dus ineens niet meer)

[ Voor 7% gewijzigd door Raznov op 26-06-2008 13:56 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Hele simpele vraag hier, hoop dat iemand het weet :)

Is het de moeite om er een SB audigy ZS notebook pcmia in een Asus a6t te stoppen, of levert de standaard geluidskaart van de laptop net zulk goed geluid?

Iemand ervaring? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hangt er van af hoe en wat. De SB zal zeker beter zijn. Als je alleen 5.1 analoog hebt dan moet je wel extern. Via S/PDIF kun je wel 5.1 aansturen in digitale vorm. Ik weet niet hoeveel verschil er is. Ik vond het opzich prima klinken met mn A6T en Z-5450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Binnen een week ineens van 69 naar 75% wear :'( :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 23:14
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Damocles.NL op 02-07-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja dat gaat goed werken. Ik heb zelf ook die combo gehad destijds in mijn A6T.

* GENETX loves his 3v!l modpowerz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 09:12
Raznov schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:55:
ik heb al 2,5 jaar een Asus A6Ja, T2300 512mb (nu 2.5Gb) x1600 100Gb Hitachi HDD 4200rpm.
Nu had ik laatst het idee om de hdd te vervangen met een WD 160gb 5200rpm. Ik ben hiermee bezig gegaan, maar kwam er op een gegeven moment achter dat er nog een aantal bestanden op de 100Gb hdd stonden die ik over moest zetten. Toen ik de Hitachi terug in de laptop plaatste kreeg ik een foutmelding:

"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key."

In de bios gekeken, maar in de bios kan de laptop de hdd niet vinden. De WD echter doet het perfect.
Ik heb ook al geprobeerd met een cd te werken, maar de hdd kan gewoonweg niet gevonden worden. Aangezien ik nog wel een aantal bestanden voor mijn opleiding nodig heb, vroeg ik mij af of er iemand is die dit probleem eerder heeft gehad? De HDD lijkt het, als ik de laptop aanzet, zelfs helemaal niet te doen, ik krijg geen gehoor, lijkt wel alsof er geen stroom op komt.

De laptop komt van mycom vandaan, en is zoals al eerder vermeld 2,5 jaar terug gekocht, als ik op internet de garantie van hitachi lees, lijkt het er op dat op de schijf 3 jaar garantie zit. Iemand enig idee of ik met de schijf naar mycom moet, of contact op moet nemen met hitachi?

edit: De hitachi werkte totdat ik hem verwisselde nog perfect, en met HDTune geen bad sectors. Heb ook nooit getik gehoord van de hdd. Na de switch (10 min later) werkte hij dus ineens niet meer)
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn harde schijf in een A6va laptop (3 jaar oud, het model met de x700 en de pentium mobile 1,7 ghz). De Hitachi is plotseling niet meer benaderbaar. Zijn er ook kabels te krijgen waarmee je een laptopschijf op een normaal ATX moederbord kunt aansluiten? Wil eerst kijken of het niet gewoon aan de laptop ligt. Het bios start wel gewoon op maar de harde schijf wordt niet meer gevonden. Wat voor type schijf moet ik hebben ter vervanging? Een 2,5 inch formaat maar hoe heet de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 19:40
GodDamage schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:30:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn harde schijf in een A6va laptop (3 jaar oud, het model met de x700 en de pentium mobile 1,7 ghz). De Hitachi is plotseling niet meer benaderbaar. Zijn er ook kabels te krijgen waarmee je een laptopschijf op een normaal ATX moederbord kunt aansluiten? Wil eerst kijken of het niet gewoon aan de laptop ligt. Het bios start wel gewoon op maar de harde schijf wordt niet meer gevonden. Wat voor type schijf moet ik hebben ter vervanging? Een 2,5 inch formaat maar hoe heet de aansluiting.
een ultra-ata/100 aansluiting in de a6T, ik denk in die van jou ook. Ik heb snel even zitten kijken bij internetshops, ze noemen het meestal gewoon PATA of IDE.

[ Voor 6% gewijzigd door hellboy123 op 08-07-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Gewoon ATA connector.

Hardeschijf die ik heb is een IBM Deskstar (origineel uit A6Va Q016H) 4200 RPM 80 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Oké bedankt voor de antwoorden. Is er ook een mogelijkheid om zo'n schijf aan een normaal moederbord te hangen op een standaard IDE aansluiting? Zijn hier adapters voor? Lijkt me redelijk complex omdat de laptopschijf geen aparte stroomaansluiting heeft en IDE apparaten altijd een stekkertje van de voeding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Een 2,5" HDD heeft ook minder stroom nodig, dat zie je ook wel met 2,5" externe HDD's die genoeg aan 1 USB aansluiting hebben. Dit zal ongetwijfeld goed zijn geregeld. Volgens mij sluit je ze idd gewoon op de IDE controller van je mobo aan (standaard aansluiting dus) of misschien wel via USB net zoals bij een externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GodDamage schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:30:
[...]
Wat voor type schijf moet ik hebben ter vervanging? Een 2,5 inch formaat maar hoe heet de aansluiting.
Tip: http://www.quickspot.nl/s...-pata-25inch-p-24036.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Zie ik net te laat! Heb dezelfde schijf al gekocht maar dan met 120 gig voor €5,- minder.. Aan de andere kant maakt het me niet zoveel uit want ik heb tegelijk ook een pc voor mijn broertje erbij besteld en een paar onderdelen voor een neef dus die draaien voor de verzendkosten op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Oke, ik zit al een hele tijd met een zwaar irritant probleem die ik nu toch maar eens wil killen....

Wanneer ik windows in sleep zet, gaat de laptop uit en het groene lampje knipperen. Druk ik weer op de spatiebalk dan gaat het 99 van de 100x mis. Het groene lampje gaat branden en de fan gaat draaien, daar blijft het bij. Het duidelijke geluid van het opspinnen van de HDD is er ook niet, wanneer ik de laptop dan uit zet door de uitknop ingedrukt te houden hoor ik de HDD ook niet stoppen...Ik dacht dat het misschien een probleem was dat langzaam in mn windows instal was geslopen. Echter heb ik gisteren vista op mn laptop gezet, en voila precies hetzelfde probleem. Het treedt trouwens ook af en toe op na een hibernate, maar gekgenoeg niet altijd.

Ik weet dus wel redelijk zeker dat het een hardware probleem is. Betekent dit dat de HDD dood aan het gaan is? Ik zal dit weekend even kijken of alle kabels er goed inzitten bij de HDD, dit zal wel want voor de rest heb ik totaal geen problemen...

Iemand anders dit ook meegemaakt en een oplossing gevonden? Anders ga ik binnenkort maar eens een nieuwe HDD bestellen...

[ Voor 3% gewijzigd door hellboy123 op 15-07-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:36
Zojuist mijn laptop van de stroom afgehaald om er eventjes mee rond te lopen naar mijn ouders zie ik ineens allemaal blauwe artifacts rondom de letters. Dit herkende ik meteen en dat betekent dat de videokaart (x1600) aan het kapot gaan is.

Dit is nu al de 3e keer in minder dan een jaar tijd dat dit gebeurt. De afgelopen twee keer heb ik hem netjes bij Dynabyte afgeleverd om hem via hen een RMA te maken en hij is iedere keer keurig gerepareerd echter nu ben ik het een beetje zat.

Ik had hier in het topc ergens iets gelezen dat er nieuwe laptops worden gegeven maar heb niet meer kunnen achterhalen wat daar nou de voorwaarden voor waren of dat dit een ' hack ' in het systeem was.

Kan iemand mij a.u.b. vertellen wat ik nu het beste kan doen? Ik zit nu nog in mijn garantie aangezien ik hem 9 november 2006 heb gekocht maar heb eigenlijk helemaal geen zin meer in NOG een reparatie van dit rampenplan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bij de 3e keer mag je een nieuwe laptop eisen. Dat is bij wet geregeld,

Iig, ik meende bij de 3e keer, dat zou je even moeten checken.

Anders geeft Asus je een andere als ze het niet in 4 weken hebben gefixt is de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
GENETX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:32:
Bij de 3e keer mag je een nieuwe laptop eisen. Dat is bij wet geregeld,

Iig, ik meende bij de 3e keer, dat zou je even moeten checken.

Anders geeft Asus je een andere als ze het niet in 4 weken hebben gefixt is de ervaring.
Fixen kunnen ze het waarschijnlijk wel want volgens mij zat dat videokaartje toch als een pci kaart in de flap? Maar goed ik wil dus geen reparatie ik wil een ander . Nu is het dus eventjes afwachten. (Asus heeft voor mij het nog niet verknald maar het zit er niet ver vanaf)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, videokaarten ziten bij de meeste laptops (en ook de A6) gewoon vastgesoldeerd op het mobo. Op zich is de videokaart gewoon geintrgreerd in je moederbord. Er is dus geen aansluiting zoals MXM, maar alles loopt gewoon via PCIe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Is er ook een mogelijkheid om zo'n schijf aan een normaal moederbord te hangen op een standaard IDE aansluiting?
Er zijn convertors van 2.5" pata naar 3.5" pata (voor sata hetzelfde). Dit zijn vaak hele simpele printplaatjes maar kosten in de meeste gevallen net zoveel als een externe 2.5" bracket. Je hebt de sowiezo twee opties:

* convertor 2.5" naar 3.5 " zodat je HDD aan kan sluiten op dekstop pc.
* externe bracket (behuizing) die via USB aangeloten kan worden op een willekeurig medium met een usb inface en HDDs kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
:X
hellboy123 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:25:
Oke, ik zit al een hele tijd met een zwaar irritant probleem die ik nu toch maar eens wil killen....

Wanneer ik windows in sleep zet, gaat de laptop uit en het groene lampje knipperen. Druk ik weer op de spatiebalk dan gaat het 99 van de 100x mis. Het groene lampje gaat branden en de fan gaat draaien, daar blijft het bij. Het duidelijke geluid van het opspinnen van de HDD is er ook niet, wanneer ik de laptop dan uit zet door de uitknop ingedrukt te houden hoor ik de HDD ook niet stoppen...Ik dacht dat het misschien een probleem was dat langzaam in mn windows instal was geslopen. Echter heb ik gisteren vista op mn laptop gezet, en voila precies hetzelfde probleem. Het treedt trouwens ook af en toe op na een hibernate, maar gekgenoeg niet altijd.

Ik weet dus wel redelijk zeker dat het een hardware probleem is. Betekent dit dat de HDD dood aan het gaan is? Ik zal dit weekend even kijken of alle kabels er goed inzitten bij de HDD, dit zal wel want voor de rest heb ik totaal geen problemen...

Iemand anders dit ook meegemaakt en een oplossing gevonden? Anders ga ik binnenkort maar eens een nieuwe HDD bestellen...
Nu is het probleem helemaal compleet. De laptop start niet meer op. Ik druk op de powerknop, de lampjes gaan branden,en daar blijft het bij. Zelfs het bios scherm krijg ik niet zien...Ik heb de accu er even uitgehaald, misschien reset hij zich nog, anders mag ie voor de 3e keer richting de supportafdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
hellboy123 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:51:
:X
[...]

Nu is het probleem helemaal compleet. De laptop start niet meer op. Ik druk op de powerknop, de lampjes gaan branden,en daar blijft het bij. Zelfs het bios scherm krijg ik niet zien...Ik heb de accu er even uitgehaald, misschien reset hij zich nog, anders mag ie voor de 3e keer richting de supportafdeling
je bent niet de enige er is zelfs al een heel topic over geopend. Ik heb overigens ook exact datzelfde probleem die van mij staat nu bij asus

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
dikki dik schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:07:
[...]

je bent niet de enige er is zelfs al een heel topic over geopend. Ik heb overigens ook exact datzelfde probleem die van mij staat nu bij asus
inderdaad, ik zal straks het zwartescherm topic even doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik heb een bericht terug van ASUS en ik weet even niet wat ik hier nou mee moet doen? Ik had gevraagd of het mogelijk was om een nieuwe laptop te krijgen ipv weer een gerepareerde.
Dear,

Just go to our website asus.nl and klick on "reparatie aanvraag"
fill in the form there and send it to us. We will pick-up the notebook.

With kind regards

Asus Holland
Ik ben een beetje bang dat wanneer ik hem dus op laat halen dat ik dan een gerepareerde terug krijg en daar heb ik dus echt geen zin in (na 3x een kapotte videokaart in 9 maanden)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Webgnome schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:27:
Ik heb een bericht terug van ASUS en ik weet even niet wat ik hier nou mee moet doen? Ik had gevraagd of het mogelijk was om een nieuwe laptop te krijgen ipv weer een gerepareerde.

[...]

Ik ben een beetje bang dat wanneer ik hem dus op laat halen dat ik dan een gerepareerde terug krijg en daar heb ik dus echt geen zin in (na 3x een kapotte videokaart in 9 maanden)
bij je reparatie aanvraag kan je ook een CASE-ID invullen, dit is de code die je krijgt bij correspondentie met asus. Als je deze invult komt het wel goed denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Webgnome schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:27:

[...]

Klick :X

Stelletje beunhazen bij Asus _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ik zat even rond te neuzen op de support site van ASUS, en ik kwam volgens mij een nieuwe bios tegen voor de A6T: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us
Version 0301 2008/04/17 update
Description BIOS 0301 First Release
File Size 444.54 (KBytes)

downloaden: Global (kan de link niet kopiëren)
China
Durft iemand deze al te installeren? :P Ik zit nog te wachten op een belletje van tnt, dus ik kan het nog niet uittesten

[ Voor 11% gewijzigd door hellboy123 op 18-07-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ROFL, zouden ze eindelijk de zwarte ziekte hebben gefixt dmv van een BIOS update? Zou me niets verbazen... Aan de andere kant lijkt het eerder een repost van de andere, gezien de oplopende nummers.. 8)7 . Lekker duidelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 18-07-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitman474
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Hallo iedereen ik heb een probleem met mijn toetsenbord van mijn asus a6km, ik heb namelijk net een verse installatie van xp eropgezet en heb nu het volgende probleem:

d5t 5s 051n -r6b3ee0 (hier staat dit is mijn probleem).

ik moet nu dus typen met de FN knop ingdrukt wil ik leesbare tekst krijgen, standaard typ ik dus de blauwe tekst op de toetsen dus in het geval van de j=1 k=2 l=3 enz.

simpelgezegd is dus mijn standaard toetsenbord letter gewisseld met de fn-functie letter.

weet iemand een oplossing voor dit probleem, waarschijnlijk ergens een driver weg maar ik kan ze zelf niet zo vinden.

alvast bedankt

p.s. let niet op typfouten

is al gelukt kwestie van ins + fn indrukken |:(

[ Voor 4% gewijzigd door hitman474 op 24-07-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
hitman474 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 20:38:
is al gelukt kwestie van ins + fn indrukken |:(
Dat heet "Numlock" :+ Ik denk dat je wel doorhebt wat dat doet op een laptop tobo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Kickerdekick.

Verse install gedaan van mijn A6Va. Nu blijkt dat ik de nieuwe videokaart drivers niet kan installen :(

Kan iemand me helpen ?

http://game.amd.com/us-en...yst.aspx?p=xp/mobility-xp

Zegt dat ik een verification tool moet hebben, de chipset zou ondersteund moeten worden. Maar de tool zegt van niet.

Iemand een versienummer / link naar de laatste drivers voor de Mobility X700 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Omegadrivers zijn in ieder geval gemod en zou je kunnen proberen. Je kan ook kiezen voor de ATI Modtool. Mogelijk heeft Asustreiber.de ook Radeon drivers voor je kaart. AMD zelf heeft ze in ieder geval niet en officieel zou je -oude- drivers van Asus moeten gebruiken...

*Go Google Go!*

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 13-08-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
voor mn pc gebruik ik ook altijd de omega drivers, ik kan het je aanraden. Werkt meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
ATI modtool werkt niet altijd, heb ik ervaring mee.

IMPORTANT NOTE:
Starting from Catalyst 6.6 and up, the following cards/chipsets (including Mobility) are no longer supported by the ATI or Omega Drivers:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
W00fer schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:47:
ATI modtool werkt niet altijd, heb ik ervaring mee.

IMPORTANT NOTE:
Starting from Catalyst 6.6 and up, the following cards/chipsets (including Mobility) are no longer supported by the ATI or Omega Drivers:
Ik zie de note, maar die geldt niet voor jou. Alleen tot en met de Radeon 9250, dus je zit save met die X700, al mist die wel in de lijst bij omegadrivers.... Maar dat is denk ik een foutje. In ieder geval blokkeert windows hem toch wel als het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Er zit een scheur in mijn scharnier (achterkant), ik neem aan dat dit onder RMA valt? Ff snel met search wat posts gelezen. Eerder was mn firewire gedeelte ook al gescheurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is inderdaad een constructiefout ja. Ik zou echter wel voor de zekerheid even contact opnemen met Asus. Ik weet niet of je nog garantie hebt, maar hoe dan ook, even bellen lijkt me het veiligst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik heb nog 2 maanden garantie van de 2 jaar, dus ik ga idd Asus wel ff contact opnemen. Maar k dacht, vraag het ff hierzo voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
BoyzNDaHood schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:30:
Ik heb nog 2 maanden garantie van de 2 jaar, dus ik ga idd Asus wel ff contact opnemen. Maar k dacht, vraag het ff hierzo voor de zekerheid.
bij mij zat er een scheur in het plastic net onder het beeldscherm. Dit is zonder problemen en kosteloos vervangen binnen de garantietermijn. Helaas hield ik er wel een kapotte videokaart aan over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Hoezo dat?

• hellboy123
na de reparatie van de behuizing, deed de vga uitgang het niet goed meer. Ze hadden tegelijk ook meteen de hele notebook schoongemaakt van binnen, en ik denk dat daar iets mis is gegaan. Voor de behuizing was ie 1.5 week weg dus dat valt wel mee.

• W00fer
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:51:
[...]

Ik zie de note, maar die geldt niet voor jou. Alleen tot en met de Radeon 9250, dus je zit save met die X700, al mist die wel in de lijst bij omegadrivers.... Maar dat is denk ik een foutje. In ieder geval blokkeert windows hem toch wel als het niet kan.
De Omega drivers gaven bij veel spellen een veel te klein beeld (geen fullscreen 1280x800). Ik ben dus teruggerold naar de standard vga driver op de oude driver CD.

Nu ook geen Hypermemory meer, want dat is toch niet nodig.

• GENETX
Hoe bedoel je? Kon je niet 1280x800 selecteren? Of had je zwarte randen? Dat laatste is gewoon een optie wat Omegadriver standaard anders instelt als ATI misschien.

• BoyzNDaHood
Gister RMA aangevraagd, is vandaag laptop opgehaald. Hopelijk doet ut niet zo lang, dat repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
BoyzNDaHood schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:14:
Gister RMA aangevraagd, is vandaag laptop opgehaald. Hopelijk doet ut niet zo lang, dat repareren.
ik hoop het ook voor je, mijn lcd cover en moederbord zijn er nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinusman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
De fan van mijn A6k slaat na een paar minuten aan en draait dan op 2100 RPM en blijft daar ook op draaien. De temperatuur van de CPU is dan 45 - 50 C en draait op 800 Mhz (met gebruik van de batterij en Power4 Gear op E-mail/Office). Is het normaal dat de fan bij een lichte belasting (alleen internetten en tekstverwerken) continu blijft draaien op 2100 RPM?

Ik vind 'm nogal veel lawaai maken en zou mijn fan graag langzamer willen laten draaien. De berichten over Notebook Hardware Control (NHC) zijn nogal tegenstrijdig. Kun je dit nu wel of niet regelen met NHC. Of is dit afhankelijk van welk Asus model je hebt?
Op het tabblad 'Profiles' van NHC is bij mij alles grijs. Heeft dit misschien te maken met onjuiste ACPI-files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:49
GVD :(

M'n scherm blijft op zwart, geen leven meer in te krijgen. Ding is net een maand uit de fabrieksgarantie. Maar eens even nalezen wat de verzekering die ik er nog op heb dekt...

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Rinusman schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:17:
De fan van mijn A6k slaat na een paar minuten aan en draait dan op 2100 RPM en blijft daar ook op draaien. De temperatuur van de CPU is dan 45 - 50 C en draait op 800 Mhz (met gebruik van de batterij en Power4 Gear op E-mail/Office). Is het normaal dat de fan bij een lichte belasting (alleen internetten en tekstverwerken) continu blijft draaien op 2100 RPM?

Ik vind 'm nogal veel lawaai maken en zou mijn fan graag langzamer willen laten draaien. De berichten over Notebook Hardware Control (NHC) zijn nogal tegenstrijdig. Kun je dit nu wel of niet regelen met NHC. Of is dit afhankelijk van welk Asus model je hebt?
Op het tabblad 'Profiles' van NHC is bij mij alles grijs. Heeft dit misschien te maken met onjuiste ACPI-files?
Jup, je hebt Asus A6 ACPI bestanden nodig. Daarmee kun je de fanspeed gewoon zelf instellen.

Let erop dat je niet tever undervolt, dan freezed je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:51:
Hoe bedoel je? Kon je niet 1280x800 selecteren? Of had je zwarte randen? Dat laatste is gewoon een optie wat Omegadriver standaard anders instelt als ATI misschien.
Zwarte randen links en rechts van het spel. In het spel zelf kon ik ook geen 1280x800 selecteren. Nu nog steeds niet in het spel, maar ik heb door die oudere driver wel mooi een schermvullend beeld.

Kon nergens een strech image optie vinden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ Rinusman, je hebt al een wat oudere laptop, probeer ook eens je fan schoon te maken, dat zal ook schelen met al dat stof.

@ w00fer, hmz. Windows is wel gewoon 1280x800 neem ik aan? Die stretched optie moet er ergens zijn.

Edit: Op mijn desktop staat dat in CCC onder "Digital Panel". Dus bij de beeldscherminstellingen.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 24-08-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinusman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Oké, ik heb dus de de ACPI bestanden voor mijn A6k nodig.
In de programma-map van Notebook Hardware Control zit een mapje ACPI waar twee bestanden voor Asus in zitten: ASUSTeK.cs en ASUSTeK.xml. Als ik het .xml bestand open zie ik een lijst met Asus modellen waar de A6k niet bij staat.

Als ik blader op internet schijn ik hiervoor de ATK0100 driver te moeten installeren. Dit heb ik gedaan, maar er veranderd niets in Notebook Hardware Control. Op het tabblad 'ACPI' kun je 'Enable ACPI Control System' aanvinken, als ik dat doe komt daaronder te staan: 'ACPI Control System is not yet configured for this system'.

Hoe kom ik aan de juiste ACPI bestanden (ASUSTeK.cs en ASUSTeK.xml) voor mijn A6k??

-
Voor alle duidelijkheid:
Undervolten heb ik geprobeerd (methode: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=235824), maar daarmee krijg ik de temperatuur niet onder 45 C. En dit is de temperatuur waarbij mijn fan automatisch aanslaat en gaat draaien op 2100 RPM. Is dit overigens de standaard minimum snelheid?
Wat ik wil bereiken is dat ik met NHC deze snelheid instel op bijv. 1000 RPM, zodat met een stillere fan de temperatuur hoop ik niet verder oploopt dan 60 - 65 C.

Ik heb het stof al meerdere malen verwijderd (klepje eraf geschroefd en met de stofzuiger het stof weggezogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Rinusman schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:20:
Oké, ik heb dus de de ACPI bestanden voor mijn A6k nodig.
In de programma-map van Notebook Hardware Control zit een mapje ACPI waar twee bestanden voor Asus in zitten: ASUSTeK.cs en ASUSTeK.xml. Als ik het .xml bestand open zie ik een lijst met Asus modellen waar de A6k niet bij staat.

Als ik blader op internet schijn ik hiervoor de ATK0100 driver te moeten installeren. Dit heb ik gedaan, maar er veranderd niets in Notebook Hardware Control. Op het tabblad 'ACPI' kun je 'Enable ACPI Control System' aanvinken, als ik dat doe komt daaronder te staan: 'ACPI Control System is not yet configured for this system'.

Hoe kom ik aan de juiste ACPI bestanden (ASUSTeK.cs en ASUSTeK.xml) voor mijn A6k??

-
Voor alle duidelijkheid:
Undervolten heb ik geprobeerd (methode: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=235824), maar daarmee krijg ik de temperatuur niet onder 45 C. En dit is de temperatuur waarbij mijn fan automatisch aanslaat en gaat draaien op 2100 RPM. Is dit overigens de standaard minimum snelheid?
Wat ik wil bereiken is dat ik met NHC deze snelheid instel op bijv. 1000 RPM, zodat met een stillere fan de temperatuur hoop ik niet verder oploopt dan 60 - 65 C.

Ik heb het stof al meerdere malen verwijderd (klepje eraf geschroefd en met de stofzuiger het stof weggezogen).
Via www.p35-forum.de is genoeg te vinden.

Anders even proberen via www.stingbyte.com. Let niet op V6J en/of A6Va, want die werken ook.

Met de Stingbyte ACPI files kun je geen RPM's instellen, maar een speed van 80-255.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Er is een nieuwe Power4Gear Extreme beschikbaar!

Deze staat hoogstwaarschijnlijk niet bij de A6-series, maar wel bij oa de M51Vr. Een klasgenoot van mij heeft deze aangeschaft en ik merkte dat op de accu nu de Aero compleet wegvalt.

Door een trucje wordt het scherm naar 16-bits gebracht waardoor het over is met Aero. Dit scheelde bij hem even snel 30 minuten. Ik heb hem nu op mijn F3Sc staan en toen ik even snel teste ging hij ook naar 15 minuten extra. Ik heb hem nog niet doorgetest,maar afhankelijk van je model zal het snel 15-30 minuten schelen op de accu!

Verder is ook de Quiet Office stand aangepakt, daar hebben ze presentatie toevoegingen bij gedaan.

http://support.asus.com -> Zoeken naar bv. M51Vr
De software werkt gewoon met Vista x64 en x86.

Note: Het gaat hier dus om Vista, XP heeft hier geen baat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GENETX schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:07:
Er is een nieuwe Power4Gear Extreme beschikbaar!

Deze staat hoogstwaarschijnlijk niet bij de A6-series, maar wel bij oa de M51Vr. Een klasgenoot van mij heeft deze aangeschaft en ik merkte dat op de accu nu de Aero compleet wegvalt.

Door een trucje wordt het scherm naar 16-bits gebracht waardoor het over is met Aero. Dit scheelde bij hem even snel 30 minuten. Ik heb hem nu op mijn F3Sc staan en toen ik even snel teste ging hij ook naar 15 minuten extra. Ik heb hem nog niet doorgetest,maar afhankelijk van je model zal het snel 15-30 minuten schelen op de accu!

Verder is ook de Quiet Office stand aangepakt, daar hebben ze presentatie toevoegingen bij gedaan.

http://support.asus.com -> Zoeken naar bv. M51Vr
De software werkt gewoon met Vista x64 en x86.

Note: Het gaat hier dus om Vista, XP heeft hier geen baat bij.
bij mijn a6t ging aero ook uit als je op de batterij met quietoffice werkte. Helaas moest je wel altijd de verschillende standen handmatig regelen(wanneer je de stekker er weer instak ging power4gear niet terug naar high performance en omgekeert). Hopelijk hebben ze dat ook eens aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ging Aero bij jou uit? Daarmee bedoel ik niet dat het niet meer doorzichtig is! Dan bedoel ik echt de basis zonder Flip 3D en dergelijke zodat je echt terug gaat op de 2D mode van je videokaart. Het kan zijn dat je al een nieuwere had via asustreiber als ik destijds en bij mijn F3Sc.

Ik had op de A6T nooit dat mijn videokaart terug ging naar 135MHz mem en 0MHz Shaders zodat hij echt in 2D mode ging als in XP, nee in Vista was het altijd nog 200MHz/200MHz waardoor hij behoorlijk meer verbruikte. Net dat verschil van 30 min tussen XP/Linux en Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128916

Op mijn pc heb ik een mooi programmaatje van Nvidia waarmee ik mn 5.1 surround kan instellen, en ook elke box kan testen etc...dit programma wou ik ook op mn laptop (A6t, geforce go 7600) hebben, want als ik nu mn 5.1 aansluit op mn laptop hoor ik alleen maar mono geluid..weet iemand waar ik dit programma kan downloaden? Op de nvidia site zelf staan alleen drivers voor de go7800 en als ik deze installeer verschijnt het programma nog steeds niet..
Of weet iemand een andere manier om de 5.1 te laten werken? (In dat programma wat ik bedoel kan je instellen dat je nog een 2e kabel in de mic input kan stoppen zodat je iig geen mono meer hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nope dat kan niet. Je kan 5.1 maar op 1 manier uit je A6T halen. Dat moet dan met S/PDIF, maar dan moeten je speakers/stereoset wel optical S/PDIF ondersteunen. De goedkopere setjes doen dat niet. Analoog kan de A6T alleen stereo uitsturen.

Zie voor meer informatie de topicstart waar wat staat over S/PDIF.

• BoyzNDaHood
Reparatie is na 14 dagen nog steeds op 'Waiting', waar paar dagen ervoor nog 'Repairing' stond..... lekker.

• hellboy123
BoyzNDaHood schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:05:
Reparatie is na 14 dagen nog steeds op 'Waiting', waar paar dagen ervoor nog 'Repairing' stond..... lekker.
ik hoop voor je dat je nog 2 weken mag wachten, krijg je iniedergeval een andere notebook ;) . Maar dat wilt dus zeggen dat de moederborden die de laatste tijd binnen zijn gekomen voor de a6t allemaal prut zijn, aangezien de meeste notebooks wel eventjes op repairing staan en daarna weer op waiting.

Owja, vandaag zou mijn f3sc gebracht worden(2e berzorgpoging), was het blijkbaar toch wel erg druk. Oftewel, hij komt morgen :|

[ Voor 11% gewijzigd door hellboy123 op 04-09-2008 19:45 ]

• GENETX
BoyzNDaHood is één va de weinigen die geen A6T heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Idd, kheb z92j met core duo en x1600 ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Kzie dattie vandaag na 23 dagen pas op repairing staat. Betekent dus geen nieuwe laptop ? ;p

• hellboy123
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:58:
Kzie dattie vandaag na 23 dagen pas op repairing staat. Betekent dus geen nieuwe laptop ? ;p
gewoon even afwachten, bij mij heeft hij ook meerdere keren op repair gestaan. Toch heb ik na iets meer dan een maand een andere gekregen.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:10
Zijn er ook mensen met een A6Va of vergelijkbare casing (Dus alle A6-bezitters) die problemen hebben met het linkerbeeldscherm-scharnier?
Die van mij begon met kraken bij het openen, en nu is er volgens mij een schroefje uit want de behuizing staat half open.
Mijn 2 jaar garantie is al verlopen, maar ik ging er toch wel vanuit dat de behuizing het wat langer vol kon houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Neem eens contact op met Asus. Misschien willen ze het wel kostenloos en anders voor een klein prijsje herstellen. Een klasgenoot van mij had ook een Asus A6Va en het daar na +- 2 jaar ook een scheurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Dat was wat ik onder andere ook heb voor mijn reparatie. Openen/dichten kraakten, en nu was het helemaal open gescheurd. Kon het amper dicht doen de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:10
Ja zal ze deze week eens bellen..
Laptop deed en doet het verder prima, en zo te zien is het geen erg groot probleem.
Je hebt alleen het schroefje nodig en hij moet even los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Zoooooooooo, na 3,5 week nu 'Ready for Shipping()'. Heeft wel ff lang geduurd -_-.

• BoyzNDaHood
Hijs binnen eindelijk! Alle scheuren enzo is vervangen. Echt wel relaxed, kon de laptop niet meer normaal dichtklikken hiervoor zonder dat de scharnier er bijna uitknalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Mijn adapter begon in de laatste week van de 2 jarige garantie kuren te vertonen... een dag nadat de garantie was verlopen begaf de adapter het. Ik heb de adapter opgestuurd en een andere werkende ( niet nieuwe) adapter ervoor terug ontvangen. Ze zijn niet kinderachtig bij Asus, ik ben weer dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is inderdaad zeer netjes van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Zucht, omdat ze wat delen van de behuizing hebben veranderd is mijn linker muisknop van me touchpad verneukt. Is niet helemaal goed gegaan. Hij klikt niet meer goed, zit een beetje los ofzo. Kan ik hem weer opsturen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik heb een asus A6T, maar ik heb zeer veel problemen met het draadloze internet.

Hij wilt namelijk niet connecten met draadloze netwerken. Vaak kom ik erop, maar dan lig ik er met 5a10 seconden al uit. Dit is op de HvA zo, maar ook bij mij thuis. Voorheen werkte dit wel altijd. Ik heb niks verandert aan mn setting.

Nu heb ik mijn drivers opnieuwe geinstalleerd met de laatste versie van de asus site, maar nog geen verbetering. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Dark0z schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:13:
Ik heb een asus A6T, maar ik heb zeer veel problemen met het draadloze internet.

Hij wilt namelijk niet connecten met draadloze netwerken. Vaak kom ik erop, maar dan lig ik er met 5a10 seconden al uit. Dit is op de HvA zo, maar ook bij mij thuis. Voorheen werkte dit wel altijd. Ik heb niks verandert aan mn setting.

Nu heb ik mijn drivers opnieuwe geinstalleerd met de laatste versie van de asus site, maar nog geen verbetering. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
even in power4gear en in apparaatbeheer kijken bij de opties van de draadloze kaart. Deze mag NIET in een spaarstand gezet worden. Wanneer dit bij mij wel gebeurde, kon ik ook niet met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat had ik idd ook, bij Vista dan iig. Probeer ook zero config, zodat je je windows programma gebruikt voor netwerken ipv het meegeleverde.

Post 999 *O*

Dat betekend dat....
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.