De laptop zal idd wel prima vooruit gaan. Maar ik kijk even naar het geheel plaatje: De A6K wordt blijkbaar warm, de accu zal minder zijn na deze jaren, de garantie is voorbij en een upgrade is in verhouding heel duur. Daarbij zijn laptops ongelofelijk goedkoop geworden.Philflow schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:31:
[...]
Ben ik het zelf niet helemaal mee eens. Met die upgrade geef je je laptop een flinke oppepper en kun je er nog een hele tijd van genieten. Vooral als je een snelle harddisk uitkiest.
Ik heb zelf op een gegeven moment een 7200rpm in mijn Asus A6g gezet + 512mb erbij en die draait als een speer. Als ik dat vergelijk met sommige nieuwe dual cores dan moet ik weleens lachen. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik een hele slanke XP draai, terwijl die nieuwe laptops vaak een logge Vista hebben.
De 150 euro die je in de A6Km ongeveer moet steken zit daarmee net op zo'n omslagpunt voor mijn gevoel. Hij gaat vooruit, maar het is een oud beestje en mist nieuwe features zoals Virtualization welke voor onze ICT-er wel makkelijk zal zijn bv.
Als tip: Kijk eens naar de F3Ka voor 630 euro. Dan heb je 2.2GHz Dual, 3GB en een HD 2600Pro
Dus het plaatje:
Upgrade, kosten ~150 euro
A6K zonder garantie, wordt warm, is verouderd, geen dualcore, mist leuke features
Nieuw, kosten: ~630, (blijft 330 van over na verkoop)
--> 180 euro investering in: Nog meer RAM, 2 jaar garantie (bij Asus iig), Dualcore, VT, Lekker snelle videokaart tov A6K.
Bij de laatste ga ik uit van de Asus F3Ka welke de beste notebook BBG wordt zoals het er op lijkt voor juli die ik aan het opstellen ben. Beide zijn leuke en zeker niet verkeerde opties. Maar zoals vermeld wel een kantelpunt. 180 euro extra bovenop die 150 is veel voor een studentje, maar imo wel dik en dwars waard.