voorstel voor laptop swap

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZephyrusG
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik kreeg vandaag een telefoontje van Asus dat mijn laptop langer in reperatie ging zijn dan verwacht omdat een bepaald onderdeel nog niet binnen was. Nu hebben ze mij een voorstel gedaan om een nieuwe laptop nu opgestuurd te krijgen.
Het betreft

PRO50VL-AP050C

- 15.4'' (WXGA, Glare Type, 1280 x 800)
- Intel Core 2 Duo T5450 (1.66GHz)
- ATi Mobility Radeon X2300 with VRAM 128MB (Hyper Memory 896MB)
- 2048MB DDRII 667 (1024 x 2)
- 160GB SATA HDD 5400 RPM
- 8X DVD Super Multi DL
- WLAN 802.11b/g

Nu had ik zelf een Asus A6T serie.
- 15.4'' (WXGA, Glare Type, 1280 x 800)
- Amd turion 64
- NVidia™ GeForce™ Go 7600 256MB
- 1 GB DDRII
voor de rest redelijk the same.

Mijn vraag is nou is dit een redelijke deal?
ik weet niet echt wat ik moet denken van die ati X2300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

op het eerste gezicht, wel meer ram en snellere cpu.
kijk anders even op internet naar revieuws van de verschillende gpu's...
en dan je keuze maken.

wel nette service van Asus

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hyper memory .. klinkt als gebruik van je normale geheugen .... helemaal als je naar de hoeveelheid kijkt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Lijkt me een aardige deal ja. De videokaart is volgens mij nog wel wat sneller zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:33
doen !!
zeer nette service. let wel op hoe het dan met de garantie zit vande nieuwe laptop
valt die onder de oude periode of heb je er nieuwe garantie bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:59
Heej oude GTASA mod (fixer) jij hier? :+

De 2300 is een heeeel stuk langzamer dan de 7600. Verder wel betere specs!

Mobile GPU charts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er rustig vanuit gaan dat je een gelijkwaardige of iets betere machine aangeboden krijgt.
Als jij na deze service weer een laptop gaat kopen, geef je dan de voorkeur aan Asus of aan een merk waarvan je de service nog niet kent?
Als een bekende jou vraagt hem/haat te adviseren bij de aankoop van een laptop, wat doe je dan?
Waarschijnlijk meld je de genoten service toch even en dát is de mond-tot-mond reclame die ze moeten hebben.

Ik persoonlijk zou alleen al nu, als ik een laptop aan gaing schaffen, dit bericht bij mijn overwegingen betrekken. Dit is service met een hoofdletter S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kijk ook even na hoe deze behuizing zich houdt. Specs zeggen niets over de serie waaruit een laptop komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Sterker nog: Mijn oude A6T had de geest begeven nadat ik er ranja over had gegooid! Ik had dus eigenlijk geen garantie en heb gratis een Asus F3Sc gekregen. Service met een hoofdletter, vetgedrukt en in 72 punten!

Maar ik ken de laptop dus. De X2300 is veel trager als je Go 7600. Aan de andere kant, de A6T kan problemen vertonen met het opstarten (zie ook de Asus A6 TS). Daar had ik zelf een tijd hardnekkig last van waarbij het beeld zwart bleef. Als je niet gamed zou ik deze laptop nemen, 2GB en de Vista licentie zijn zeker leuk. Ook de grotere HDD. Als je gamed moet je goed nadenken! Ik heb geprobeerd er een betere uit te slpen maar dat was niet mogelijk.

Ik heb maar een desktop gekocht omdat ik weinig heil zi ein gamen op de laptop. De A6T begon het al wat moeilijker te krijgen en viond het niet zo ideaal als DTR.

Overigens gok ik dat men de Asus A6T's er uit willen hebben. Er zijn veel meer mensen die problemen hebben, heel veel. De A6T was een geweldige laptop en heb hem iedereen aangeraden. Achteraf blijkt dat Asus wel wat foutjes in die serie heeft gemaakt zoals het zwarte scherm bij het opstarten. Maar ook veel oververhitte videokaarten.

@ sander-: De Asus behuizingen zijn zeer degelijk! Van de budget serie tot de hoogste series. Ze zijn allemaal goed! De F3 is wat steviger als mn oude A6T zelfs. Als ik de pics zo bekijk is de Pro50 case gelijk aan de F3.

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 25-01-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:36

Thandor

SilverStreak

Dit is een kwestie van benchmarks zoeken en aan de hand daarvan bepalen welke van de twee sneller is :). Al met al hetzelfde als 'welke moet ik nemen?' en dergelijke topics zijn niet gewenst op GoT :o.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.