[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.319 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
hellboy123 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:43:
[...]

scheuren in de laptop is een "standaard A6 issue"(quote van helpdesk) dus valt altijd in de garantie. Morgen maar eens RMA aanvragen dan...
Hoe lang duurde dit ongeveer bij andere mensen die dezelfde verschijnselen hadden?
natuurlijk geven ze weer alleen antwoord op je eerste vraag, ik hoop dat ze ook even gaan kijken naar de freezes en hitte problemen ;)
Denk niet lang, die case schroeven ze er zo op als er niks anders mis is met je A6T. Ik dnek dat je hem na een week wel terug kan verwachten. Ik denk dat er meer tijd nodig is voor vervoer en dat soort onzin dan de daadwerkelijke reparatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:28
Mijn laptop is 28 jan. opgehaald en volgns het onderstaande track&tracing systeem van asus kan ik mijn laptop binnenkort terug verwachten want de status is Ready for Shipping

code:
1
2
3
ASUS After-sale Repair Status Route is as below:
Product Received > (Waiting) > Repairing > Final Testing > Packing > 
Ready for Shipping > Repair Finished

edit:
Het valt me op dat het serie nummer dat genoteerd staat op de site 1 waarde afwijkt van de waarde van het serienummer op mijn laptop...midden in de reeks getallen is een 0 verandert in een X. Ik ben benieuwd wat daar de betekenis van is :P

[ Voor 45% gewijzigd door markiew op 05-02-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Ok, dus ze halen de A6T's niet uit omloop.

* GENETX must be very lucky dat iemand net het laatste A6T moederbord voor mn neus wegkaapte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
haha idd... ik had het ook wel leuk gevonden om een nieuwe technische andere (beter) laptop te krijgen... maar goed ik heb ooit eens voor de A6T gekozen en vind het absoluut niet erg om hem nu prima weer terug te krijgen. Het zou echt mooi zijn als ik hem dan nog 2 jaar zou kunnen gebruiken.

edit: op de repa form had ik aangegeven dat ik problemen had met behuizing, dvd drive en warme problemen videoplank.

[ Voor 16% gewijzigd door markiew op 05-02-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:10
markiew schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:07:
haha idd... ik had het ook wel leuk gevonden om een nieuwe technische andere (beter) laptop te krijgen... maar goed ik heb ooit eens voor de A6T gekozen en vind het absoluut niet erg om hem nu prima weer terug te krijgen. Het zou echt mooi zijn als ik hem dan nog 2 jaar zou kunnen gebruiken.

edit: op de repa form had ik aangegeven dat ik problemen had met behuizing, dvd drive en warme problemen videoplank.
dan zal ik graag van je willen horen wat ze precies gedaan hebben aan je laptop. Ik ga namelijk een rma aanvragen voor kapotte behuizing, warmte problemen en vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Een opsomming gemaakt van alle problemen die ik had met de behuizing.... als ik de regels ergens terug kan vinden dan post ik ze. Nadeel van het digitale rma formulier is dat je maar in 155 tekens het probleem mag beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
markiew schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:10:
Een opsomming gemaakt van alle problemen die ik had met de behuizing.... als ik de regels ergens terug kan vinden dan post ik ze. Nadeel van het digitale rma formulier is dat je maar in 155 tekens het probleem mag beschrijven.
Hellboy bedoelde wat Asus aan je laptop heeft gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GENETX schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:09:
[...]

Hellboy bedoelde wat Asus aan je laptop heeft gedaan :+
exactly ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Lol....dat had ik na een paar biertjes niet meer begrepen :P ...Helaas kan ik daar nog geen antwoord op geven want dit wordt niet beschreven op de reparatie status website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Laptoppie is weer terug :) :) :) Alle onderdelen die stuk waren aan mijn behuizing zijn vernieuwd. De overige onderdelen zijn hetzelfde gebleven (dus niet hele behuizing vervangen). Wat men met het warmte probleem heeft gedaan is me nog niet helemaal duidelijk. Hoewel ik pas na veelvuldig gebruik kan zeggen of alles nu o.k. is ben ik opzich te vreden op de goede service van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
markiew schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:34:
Laptoppie is weer terug :) :) :) Alle onderdelen die stuk waren aan mijn behuizing zijn vernieuwd. De overige onderdelen zijn hetzelfde gebleven (dus niet hele behuizing vervangen). Wat men met het warmte probleem heeft gedaan is me nog niet helemaal duidelijk. Hoewel ik pas na veelvuldig gebruik kan zeggen of alles nu o.k. is ben ik opzich te vreden op de goede service van Asus.
Denk dat de kap er af is geweest, cooler er af, CPU er uit. Stofzuigen en poetsen. CPU er in, nieuw laagje pasta en de cooler er op. Pakje er weer op en klaar is Kees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Dat verwacht ik ook gezien ik de laptop net een weekje kwijt ben geweest. De klep is in ieder geval nieuw ( zitten wel krassen op, dus zal wel niet goed genoeg voor verkoop maar voor repa ok zijn). Ook hebben ze de onderkant van de behuizing vervangen. Het gedeelte waar het toetsenbord in rust hebben ze in ieder geval niet vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
even snel een vraag, hebben jullie de accu er ook uitgehaald bij het rma sturen? Het extra geheugenlatje heb ik er wel al uitgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Ik heb hem er niet uit gehaald, had het wel moeten doen :+

Wie weet krijg je wel een nieuwe aangeboden, die accu;s kosten nogal wat en ik denkd at er wel een aantal A6 bezitters zijn die hem dan zouden willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Ik had het extra geheugen er ook uitgehaald maar de accu laten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GENETX schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:32:
Ik heb hem er niet uit gehaald, had het wel moeten doen :+

Wie weet krijg je wel een nieuwe aangeboden, die accu;s kosten nogal wat en ik denkd at er wel een aantal A6 bezitters zijn die hem dan zouden willen ;)
Dan laat ik m er ook gewoon inzitten, ik krijg toch geen nieuwe aangeboden. Mijn problemen zijn ongeveer gelijk aan die van markiew en die heeft ook geen andere aangeboden gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 10:43
mijn a6tc is onlangs weer terug gekomen naar een paar daagjes asus.
hierna heeft het probleem zich nog niet voor gedaan dus luckely is mijn zwart scherm probleem opgelost

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 13:32
Ik heb een Asus Z92JA-Q012H (beetje vreemde editie) en had laatst 2 gb besteld, om mijn 2x512mb te vervangen. Vandaag mijn 2gb bankje opgehaald, de 2x512 er uit gehaald en de 2gb er in gedaan. Werkt prima.

Daarna even op een aantal websites gekeken wat het maximum aan geheugen is wat in de laptop kan worden geplaatst, en ik lees op alle websites (ik ga dan van de A6Ja uit, aangezien dit typenummer een wat vreemd model is) dat er maximaal 2gb in kan.

Toch heb ik de laptop nog even open geschroeft en er voor de test even 512mb bij gezet.
En wat blijkt, het werkt prima!
(allebei draaien op 667mhz, en niet op die flauwe 533mhz van het meegeleverde asus bankje)

Toch heb ik even een vraagje, is dit schadelijk voor mijn laptop, kan dit kwaad?

Nog even wat informatie over de laptop, hij draait op de laatste bios van een asus A6Ja, tw. A6Ja Bios Version 218.

En gelijk nog een 2e kleine vraag, ik krijg nu geen cpu-z meer opgestart (loopt vast), en kan via everest home geen moederbord vinden. Heeft iemand enig idee wat voor moederbord er word gebruikt, en heeft iemand het zelfde probleem met cpu-z?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Raznov schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:41:
Ik heb een Asus Z92JA-Q012H (beetje vreemde editie) en had laatst 2 gb besteld, om mijn 2x512mb te vervangen. Vandaag mijn 2gb bankje opgehaald, de 2x512 er uit gehaald en de 2gb er in gedaan. Werkt prima.

Daarna even op een aantal websites gekeken wat het maximum aan geheugen is wat in de laptop kan worden geplaatst, en ik lees op alle websites (ik ga dan van de A6Ja uit, aangezien dit typenummer een wat vreemd model is) dat er maximaal 2gb in kan.

Toch heb ik de laptop nog even open geschroeft en er voor de test even 512mb bij gezet.
En wat blijkt, het werkt prima!
(allebei draaien op 667mhz, en niet op die flauwe 533mhz van het meegeleverde asus bankje)

Toch heb ik even een vraagje, is dit schadelijk voor mijn laptop, kan dit kwaad?

Nog even wat informatie over de laptop, hij draait op de laatste bios van een asus A6Ja, tw. A6Ja Bios Version 218.

En gelijk nog een 2e kleine vraag, ik krijg nu geen cpu-z meer opgestart (loopt vast), en kan via everest home geen moederbord vinden. Heeft iemand enig idee wat voor moederbord er word gebruikt, en heeft iemand het zelfde probleem met cpu-z?
Nee, is niet schadelijk ik werk zelf ook met 2x 1GB PC5300 :) Je notebook wordt er zelfs iets sneller door vanwege een fijnere memorydivider (1:2 i.p.v. 5:8 met het PC4200-geheugen).

Welk OS draai je? Hier werken Everest en CPU-Z prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 13:32
De OS is Windows XP Pro SP2.
Everest werkt verder wel, maar hij herkent alleen het moederbord niet.

En het geheugen is dus nu 2.5 Gb, en het lijkt prima te werken, maar de vraag was dus of 2.5gb schadelijk is, als 2gb maximum is.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Nee, ik denk dat Asus dat niet heeft getest en geen garantie daarop wil bieden. De chipset zou volgens mij zelfs 4GB moeten ondersteunen. Echter zal je CPU weer niet de volle 4GB ondersteunen.

Maar het is niet schadelijk. Je RAM werkt gewoon omdat hij het benodigde voltage dus prima kan leveren en de chipset kan er prima mee omgaan. ook je BIOS heeft er blijkbaar geen problemen mee. Niks mis mee dus.

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 11-02-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022

damasterman

student TU/e;

Hallo,

Mijn vriendin heeft de Asus Z92u laptop, met jawel 256mb intern geheugen (in 1 van de 2 slots) :D . Dit willen we upgraden, daarover enkele vraagjes in de hoop jullie ons kunnen helpen.
1.Klopt het dat er max. 2 GB in kan?
2.Is het beter om beide sloten te gebruiken (bijv 2 x 1 Gb ipv 1 x 2Gb)?
3.Welk geheugen adviseren jullie mij (zie cpuz uitdraai onderaan, tevens willen we max. 100euro uitgeven)?
4.Kan er bijvoorbeeld ook DDR2 geheugen in aangezien dat goedkoper is, maw draait dit dan slomer; of moet er per defnenitie DDR geheugen in?

Copy CPU-z:
Slot 1:
Empty
Slot 2:
DDR, PC2700 (166 MHz), 256 MBytes, Nanya Technology

Dank!!

D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb de asus A6V en 2 dagen geleden is ie uitgevallen en was ie niet meer aan te krijgen. Ik was een game aan het spelen. Ik merkte wel al vaker dat hij enorm stond te blazen. Gister heb ik em weer aan gedaan en alles werkt normaal, echter als ik de temperaturen bekijk zie ik dat de cpu langzaam maar zeker naar de 80-90 graden kruipt, tegen die tijd begint het hij te klagen over oververhitting en schakel ik em dus maar beter uit.

Nu is mijn vraag, waar kan dit aan liggen en wat kan ik als beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

damasterman schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:55:
Hallo,

Mijn vriendin heeft de Asus Z92u laptop, met jawel 256mb intern geheugen (in 1 van de 2 slots) :D . Dit willen we upgraden, daarover enkele vraagjes in de hoop jullie ons kunnen helpen.
1.Klopt het dat er max. 2 GB in kan?
2.Is het beter om beide sloten te gebruiken (bijv 2 x 1 Gb ipv 1 x 2Gb)?
3.Welk geheugen adviseren jullie mij (zie cpuz uitdraai onderaan, tevens willen we max. 100euro uitgeven)?
4.Kan er bijvoorbeeld ook DDR2 geheugen in aangezien dat goedkoper is, maw draait dit dan slomer; of moet er per defnenitie DDR geheugen in?

Copy CPU-z:
Slot 1:
Empty
Slot 2:
DDR, PC2700 (166 MHz), 256 MBytes, Nanya Technology

Dank!!

D.
Aangezien 2GB de max. is van je notebook, kun je beter 2x 1GB nemen zodat ook profijt hebt van Dual Channel.

Echter past er in deze notebook helaas geen DDR, dus ben je gewezen op DDR :)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:31:
Hey,

Ik heb de asus A6V en 2 dagen geleden is ie uitgevallen en was ie niet meer aan te krijgen. Ik was een game aan het spelen. Ik merkte wel al vaker dat hij enorm stond te blazen. Gister heb ik em weer aan gedaan en alles werkt normaal, echter als ik de temperaturen bekijk zie ik dat de cpu langzaam maar zeker naar de 80-90 graden kruipt, tegen die tijd begint het hij te klagen over oververhitting en schakel ik em dus maar beter uit.

Nu is mijn vraag, waar kan dit aan liggen en wat kan ik als beste doen?
Afhankelijk of je wel / geen garantie hebt zou ik hem openen, de cooling loshalen en Artic Silver 5 koelpasta smeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
DaMarcus schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:42:
[...]

Aangezien 2GB de max. is van je notebook, kun je beter 2x 1GB nemen zodat ook profijt hebt van Dual Channel.

Echter past er in deze notebook helaas geen DDR, dus ben je gewezen op DDR :)
Onjuist. Er zit een AMD Socket 754 CPU in dus die kan per definitie geen dualchannel draaien. Het maakt daarom niet uit of je 1x 2GB of 2x 1GB neemt. Asus geeft aan dat de max 2GB is, het kan best izjn dat het in het echt 4GB is. Dat was vandeweek ook eht geval met een andere A6. Echter zou ik er neit op gokken en mij lijkt 2x 1GB wel het geodkoopst als je 2GB er in wilt. Maar mocht je op XP blijven dan is 1GB erbij al voldoende om lekker mee te werken.

Het klopt overigens wel dat je alleen DDR geheugen kunt gebruiken. DDR2 is namelijk heel anders en zal simpelweg niet werken.
[...]

Afhankelijk of je wel / geen garantie hebt zou ik hem openen, de cooling loshalen en Artic Silver 5 koelpasta smeren :)
En als je dus nog garantie hebt eerst maar eens met de stofzuiger wat schoonzuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022

damasterman

student TU/e;

Bedankt!! Dus 1Gb erbij prikken, bij de 256mb dan moet het genoeg zijn om onder Xp lekker vooruit te kunnen. Welk merk adviseren jullie (vooral icm de originele 256mb Nanya module)? Corsair, Kingston, Dane-Elec, Transcend of nog andere? Evt. een goede link naar de pricewatch zou welkom zijn.

Tnx!

[ Voor 8% gewijzigd door damasterman op 12-02-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
damasterman schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:44:
Bedankt!! Dus 1Gb erbij prikken, bij de 256mb dan moet het genoeg zijn om onder Xp lekker vooruit te kunnen. Welk merk adviseren jullie (vooral icm de originele 256mb Nanya module)? Corsair, Kingston, Dane-Elec, Transcend of nog andere? Evt. een goede link naar de pricewatch zou welkom zijn.

Tnx!
Jup, ik zou kingston of corsair aanraden. Let er op dat je dus laptopgeheugen neemt, zogenaamde So-Dimm dus ipv de normale dimm's voor desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej allemaal:)
Ik heb een best groot probleem en ben bang dat het mis is, namelijk:
Vandaag in de les wou ik ff test drive unlimited testen maar die liep in het hoofdmenu vast, daardoor lukte het geen meter om hem af te sluiten en drukte dus maar op de uitknop.

Na het opstarten, zag het vista opstart balkje (gebruik vista ultimate x64) en daarna zwartbeeld voor een minuut, gevolgt door een BSOD..
Dat bleef volhouden maar in safemode kwam ik erin, beetje met drivers gekloot maar lukte nog niet.
Heb ik nu XP Pro erop gezet en werkte gewoon, tot ik weer bij de videokaart driver kwam en kreeg het zelfde zwarte beeld na het opstarten. Alleen daar blijft die dan inhangen..

Wat is het probleem, is de videokaart kapot of?

mvg Pinloco:)

ps. heb een a6t met 7600 go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:04:
Hej allemaal:)
Ik heb een best groot probleem en ben bang dat het mis is, namelijk:
Vandaag in de les wou ik ff test drive unlimited testen maar die liep in het hoofdmenu vast, daardoor lukte het geen meter om hem af te sluiten en drukte dus maar op de uitknop.

Na het opstarten, zag het vista opstart balkje (gebruik vista ultimate x64) en daarna zwartbeeld voor een minuut, gevolgt door een BSOD..
Dat bleef volhouden maar in safemode kwam ik erin, beetje met drivers gekloot maar lukte nog niet.
Heb ik nu XP Pro erop gezet en werkte gewoon, tot ik weer bij de videokaart driver kwam en kreeg het zelfde zwarte beeld na het opstarten. Alleen daar blijft die dan inhangen..

Wat is het probleem, is de videokaart kapot of?

mvg Pinloco:)

ps. heb een a6t met 7600 go
En daar hebben we vrij weinig aan, tijd voor het Grote Asus A6T videokaart problemen stappenplan _/-\o_ :

Stap 1. Lijdt de A6T aan de zwarte ziekte?
Nee: Ga naar Stap 3, Ja: Ga naar stap 2

Stap 2: Doe wat er in deze TS staat: Het Zwarte Scherm Probleem - Asus A6T/A7T of xxT topic

Stap 3:
Geef wat meer info:
1. Wat geeft de BSOD aan
2. Geeft de laptop ook raar beeld wanneer het wel werkt of krijg je "artifacts"
3. Probeer de drivers iig via veilige modus er weer af te gooien

Overigens denk ik dat je GFX kaduk is en dat je hem wel kan opsturen naar Asus. Ik had dat met een oververhitte Go 7600. Er kwam een BSOD dat de driver neit wilde laden en had artifacts. Het kan zijn dat jij die alleen in 3D modus krijgt (ik kreeg ze dus al in 2D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:38:
[...]

En daar hebben we vrij weinig aan, tijd voor het Grote Asus A6T videokaart problemen stappenplan _/-\o_ :

Stap 1. Lijdt de A6T aan de zwarte ziekte?
Nee: Ga naar Stap 3, Ja: Ga naar stap 2

Stap 2: Doe wat er in deze TS staat: Het Zwarte Scherm Probleem - Asus A6T/A7T of xxT topic

Stap 3:
Geef wat meer info:
1. Wat geeft de BSOD aan
2. Geeft de laptop ook raar beeld wanneer het wel werkt of krijg je "artifacts"
3. Probeer de drivers iig via veilige modus er weer af te gooien

Overigens denk ik dat je GFX kaduk is en dat je hem wel kan opsturen naar Asus. Ik had dat met een oververhitte Go 7600. Er kwam een BSOD dat de driver neit wilde laden en had artifacts. Het kan zijn dat jij die alleen in 3D modus krijgt (ik kreeg ze dus al in 2D).
Zwarte scherm probleem had ik al, hoefde ik alleen maar beeldscherm aantal keer open en dicht te doen en deed die gewoon. Nu was ik aan het game, teminste wou gaan game en toen liep die vast.. Wanneer ik laptop in safemode wil opstarten krijg ik dus wel 4 rijen met gestippelde zwarte lijnen, maar die gaan weg als safemode is opgestart...

BSOD geeft aan( had vlug foto gemaakt:p)
Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed.

Heb al mailtje gestuurd naar asus en hoop snel bericht terug te krijgen..

Snap alleen niet waarom die zonder driver wel werkt..

ps. driver nog keertje opnieuw geinstalled en kreeg allemaal driehoekjes:S :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:22:
[...]

Zwarte scherm probleem had ik al, hoefde ik alleen maar beeldscherm aantal keer open en dicht te doen en deed die gewoon. Nu was ik aan het game, teminste wou gaan game en toen liep die vast.. Wanneer ik laptop in safemode wil opstarten krijg ik dus wel 4 rijen met gestippelde zwarte lijnen, maar die gaan weg als safemode is opgestart...

BSOD geeft aan( had vlug foto gemaakt:p)
Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed.

Heb al mailtje gestuurd naar asus en hoop snel bericht terug te krijgen..

Snap alleen niet waarom die zonder driver wel werkt..

ps. driver nog keertje opnieuw geinstalled en kreeg allemaal driehoekjes:S :')
Zet dan de optie uit dat windows bij een BSOD opnieuw opstart zodat je hem kan lezen |:(

Maar het lijkt er idd op dat je GPU gewoon gaar/oververhit oid is en dat wordt dus een RMA aanvragen. 90% kans dat hij echt kaduk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen mn laptop opendraaien (hitteprobleem cpu, zie 5-tal posts hoger), iemand tips / ervaringen wat betreft het openen van de laptop? Ik wil em natuurlijk niet naar de vaantjes helpen :P

Verwijderd

Ja weet ik maar heeft geen zin meer, omdat ik eronder tussen xp heb opgezet en daar krijg ik geen bluescreen, maar valt het scherm gewoon uit na het xp bootscreen...

Verwijderd

heb me laptop ondertussen ingepakt in orginele doos, alleen de laptop voor de rest niks. Op de doos heb ik RMA nummer geplakt, maar moet er voor de rest nog wat op of mee?

Sorry voor dubbelpost ;) had de edit knop over het hoofd gezien

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 18:03 ]

• GENETX
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:02:
heb me laptop ondertussen ingepakt in orginele doos, alleen de laptop voor de rest niks. Op de doos heb ik RMA nummer geplakt, maar moet er voor de rest nog wat op of mee?

Sorry voor dubbelpost ;) had de edit knop over het hoofd gezien
Een wijnglas er op tekenen is handig, maar die zat er volgens mij al op. Iig hoef je niks meer mee te sturen dan de laptop. Let er echter wel op dat je eventueel eigen geheugen er uit haalt!

Verwijderd

Al stukje gelezen in de ts, dus heb hem er al uitgehaalt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:44:
Al stukje gelezen in de ts, dus heb hem er al uitgehaalt:)
gewoon RMA nummer en je adresgegeven erop plakken, en opsturen maar. Ik heb m gewoon in de originele doos gedaan, daar staan een wijnglas en parapluutje op.

Hoe ging het trouwens bij anderen? de laptop is maandag opgehaald, maar ik heb nog totaal geen ontvangstbevestiging ofzo gekregen

[ Voor 16% gewijzigd door hellboy123 op 15-02-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ventilator eens schoon gemaakt enzo. Hij loopt nu stabiel op 75 graden maar dit lijkt me nog altijd veel te hoog... het is wel al beter dan 80-90 graden unstressed!

Wat zou hij normaal moeten lopen gemiddeld? Ik heb daar nooit op gelet moet ik zeggen. Ik heb de A6V trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Hangt er van af. Mijn A6T was iets van 60 graden idle tot 75 graden na een tijdje gamen. Mn F3Sc echter is op normaal 40-60 graden ongeveer. 30 graden op de accu zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Als ik even zit te gamen zit de GPU rond de:
75o (normaal)
80o ( overgeclocked 475-425).

Idle dus gewoon wat windows werk:
65o ongeveer.

GPU omgeving is vaak rond de 50 a 60.
GPU is bij mij maximaal 85 geweest tijdens gamen...maar dan zit je eigenlijk al te hoog en krijg je artifacts. Dus ga zelf niet meer hoger dan 80, dat is me drempel.

Cpu is 60 met gamen, idle echt superlaag k geloof rond de 30.

Stofzuiger erop laten staan als je aan het gamen bent scheelt ook superveel, alleen als je hem weghaalt is het effect meteen weer weg en geeft hoop herrie :) Werkt wel iets verlagend als je het één keer in de maand even doet i.v.m. stof zoals al vaker aangegeven is.

*** Alles gemeten met Everest, andere programma's geven vaak andere waardes ***

[ Voor 4% gewijzigd door NeoMe op 19-02-2008 13:50 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ik meet meestal ook met everest, mijn gpu komt tijdens het gamen toch echt wel op de 90 met uitschieters naar de 95. Ik ga denk ik maar zo'n koel platform kopen voor de laptop. Eens kijken of dat nog wat uit gaat maken :)

* hellboy begint zn lappie te missen na anderhalve week....

[ Voor 8% gewijzigd door hellboy123 op 19-02-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Zijn hier toevallig gebruikers van een A6 met Toshiba/Samsung DVD-Brander die me kunnen vertellen of die brander voordat hij de geest gaf zeer traag ging branden ipv de normale 4x :) ?

Ik vraag het omdat ik denk dat mijn brander defect aan het gaan is en dat de oorzaak is waarom hij 1 uur bezig is om een schijfje van 4 GB te vullen. Ik heb het inmiddels getest met 4 dezelfde RW-schijven en 3 verschillende soorten brandsoftware met telkens hetzelfde probleem.

Bij voorbaat dank :)

• markiew
Misschien is het traag branden te verklaren door de lens. In de meeste gevallen gaat een fikker stuk omdat de lens niet goed meer functioneerd. In jouw geval zou het zo kunnen zijn dat de lens gewoon niet goed meer waarneemt maar wel binnen een time-out het juiste doet... hierdoor failt het brandproces niet maar doet hij er wel erg lang over.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54
Misschien ligt het aan de ondersteuning voor die specefieke CDtjes, probeer is een ander (bekend) merk.

• objectief2
XoReP schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:00:
Misschien ligt het aan de ondersteuning voor die specefieke CDtjes, probeer is een ander (bekend) merk.
Ik heb altijd met dezelfde DVD+RW's op 4X kunnen branden dus dat kan helaas de oorzaak niet zijn. Was wel makkelijker geweest trouwens :)

• hellboy123
mijn laptop is weer terug van zijn uitje. De behuizing onder het scherm is vervangen, de klep gaat nu een stuk stroefer open. Tevens stond er op de bon iets met een FAN faillure dus waarschijnlijk hebben ze daar ook wat aan gedaan voor de hitteproblemen die ik had.
Al met al heeft asus het snel geklaard, vorige week maandag opgehaald en vandaag(donderdag) weer terug. Ik vind alleen wel dat ze wat informatie mogen geven of de status enzo. Ik heb niet eens een bevestiging ontvangen of de laptop ontvangen was.

• GENETX
  • Nu online
Die kun je vinden op de support-site ;)

• hellboy123
GENETX schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:15:
Die kun je vinden op de support-site ;)
ik heb het nergens kunnen vinden, en toen ik dit in een mail aangaf(waarbij ze keurig de status doorgaven) kreeg ik dus totaal geen link ofzo...

edit: ************ nu ik even opnieuw kijk, kom ik zo op de goede link uit :$

[ Voor 11% gewijzigd door hellboy123 op 21-02-2008 18:27 ]

• GENETX
  • Nu online
Uit de TS:
Om de status van je RMA te zien ga je hierheen:
Asus support -> Service -> Repair Status Inquiry
;)

• hellboy123
klopt, klopt. En ik heb nog een updateje voor de TS, ik heb meteen vista maar weer eens geinstalleerd en ik kwam een nieuwe nforce driver tegen voor de x64 variant http://www.nvidia.com/object/nforce_winvista64_15.01.html

nummertje 15.01. Ik zou niet weten wat er veranderd is, het zal niet veel zijn als het versienummer maar 0.01 stijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Het valt mij op dat men het BIOS bij mij ook heeft geupdated naar de laatste versie, uiteraard vind ik dit geen enkel probleem. Nu wil ik niet zeggen dat deze BIOS versie voor problemen zorgt .... maar sinds ik de laptop terug heb van reparatie heb ik last van zwarte schermen waneer mijn laptop uit de standby gehaald wordt. Het scherm gaat gewoon niet meer aan, de enige optie is uit zetten en opnieuw booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
En je hebt de laatste versie? Hangt eerder af van je OS + Driver volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik wil straks voor het eerst mijn Asus laptop helemaal een schone instalatie gaan geven. Ik heb hem nog nooit geformatteerd sinds ik hem kocht, dus ik heb alle rotzooi die erop stond van toen nog steeds erop staan en nu 1,5 jaar later wordt het wat traag, tijd voor een frisse instalatie :)

Ik wil gewoon XP erop zetten, heeft iemand voor mij nog wat tips waar ik op moet letten? Normaal had ik altijd een los windows cdtje, nu moet het met de recovert cd, nog nooit gedaan. Installeert XP zelf alle drivers voor het geluid, touchpad, webcam etc of moet ik daar zelf naar opzoek?

En zijn er nog andere dingen die ik zou moeten, nieuwe bios oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:27
Als je de meegeleverde Asus-cd's gebruikt installeert hij de drivers automatisch.
Mits je een andere XP-cd wil gebruiken, kun je altijd gebruik maken van de driver cd die Asus geleverd heeft bij de laptop.

Je kunt even kijken welke voordelen een BIOS-upgrade heeft (staat er vaak wel bij op de website), maar zolang ik geen problemen heb met mijn BIOS-versie blijf ik er meestal vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Ik wil ook mijn partitie indeling aanpassen, kan dat in het winsows XP instalatiescherm of moet ik dat van te voren doen met PQ magic oid?

Ik hoop dat na de format mijn dvd brander het weer doet. Ik kan namelijk geen normale dvds meer branden, welk programma ik ook gebruik, hij zegt dat de dvd klaar is, maar dan staat er toch niks op. Komt iemand dat bekend voor, en zo ja wat heb je gedaan? Ik heb weinig zin om mijn laptop enkele weken kwijt te zijn voor een dvd brander namelijk, maar over 6 maanden loopt mijn garantie af dus het moet wel gedaan worden :)

[ Voor 55% gewijzigd door bear87 op 24-02-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
bear87 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:16:
Ik heb weinig zin om mijn laptop enkele weken kwijt te zijn voor een dvd brander namelijk, maar over 6 maanden loopt mijn garantie af dus het moet wel gedaan worden :)
mijn laptop is net weg geweest voor een scheur in de behuizing en warmte problemen. In totaal ben ik de laptop anderhalve week kwijt geweest( ma 11feb opgehaald, do 21feb weer terug) Als je m deze korte periode kan missen zou ik het zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Dat is inderdaad wel goed te doen. Ik hoop dat mijn brander het na de formaat iig gewoon weer doet, moet kunnen toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:27
Als je brander het na de re-install nou niet weer doet (weer uitvoerig testen) kun je hem ook los opsturen naar Asus.
Heb ik destijds ook gedaan, en kreeg gewoon een andere (nieuwe) terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus A6VA. De laatste maand gaf de laptop soms met het opstarten een "unknown bios error". Control-Alt-Delete induwen en de laptop herstartte zonder probleem. Ik heb ook een paar keer voor gehad dat de laptop niet goed wou opstarten, netvoeding verwijderen, batterijen eruit, alles terug aan koppelen en geen probleem. Maandagnamiddag nog heel de tijd op de laptop gewerkt. Maandagavond dan naar een andere locatie gegaan. Laptop opgestart, en na een minuut of 5 bevroor het beeld en liep de laptop vast. Dit gebeurde keer op keer. Ook ging het scherm soms niet aan met opstarten, windows startte dan op, maar het scherm bleef gewoon zwart. Na een paar keer proberen (=hard reset) gaat het scherm dan weer wel (en het is geen slecht contact in het scherm, want het scherm kan op dezelfde positie blijven en soms wel en soms niet starten)
Onder het motto "ge weet maar nooit" heb ik de recovery CD ingestoken en alles opnieuw geinstalleerd, uiteraard zijn de problemen niet verholpen...
Nu is het ook zo dat ik de laptop al 2 jaar en 2 maanden heb, en de garantie is maar 2 jaar geldig. Dus ik vermoed dat er niets anders opzit dan een andere laptop aan te schaffen, tenzij iemand van jullie een suggestie heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Typische geval van; "ff Asus bellen"

Bel ze op en leg je situatie uit, die lui zijn assertief genoeg om je te vertellen wat wijsheid is (service/ kosten/ garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Effe een vraagje.. Ik wil met mn A6T opnemen "wat ik hoor" zeg maar..

Het gaat om geluid wat in flash wordt afgespeeld.. maar in mijn mixer zie ik alleen als opname bron: cd, mic en line in... terwijl ik met mijn vaste pc wel gewoon kan opnemen wat ik hoor...

Weet één van jullie hoe je dat voor elkaar kan krijgen op de A6?

Of bestaan er opname progjes die schijt hebben al de input die geselecteerd staat in de mixer en gewoon opnemen wat er uit je speakers komt? ok die bestaan dus.. k heb iets gezien over total recorder.. maar is het zonder zo een progje niet mogelijk om op te nemen wat je hoort met de A6?

[ Voor 54% gewijzigd door Bakove op 25-02-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Begrijp ik het goed dat je met de mic van de laptop geluid op wil nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij eigenschappen van je volume (start->programma's->bureau accesoires->entertainment->Volumeregeling) kun je je opname bron selecteren. Als je een flash filmpje afspeelt moet je opnemen vanaf stereo-mix, dan is de kwaliteit precies zoals je 'm hoort. Met een microfoon heb je al snel omgevingsgeluiden en ruis erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
markiew schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:02:
Begrijp ik het goed dat je met de mic van de laptop geluid op wil nemen?
nee ik wil niet met de mic opnemen.. ik wil gewoon het geluid opnemen dat naar de speakers van me laptop gestuurd wordt..
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 00:42:
Bij eigenschappen van je volume (start->programma's->bureau accesoires->entertainment->Volumeregeling) kun je je opname bron selecteren. Als je een flash filmpje afspeelt moet je opnemen vanaf stereo-mix, dan is de kwaliteit precies zoals je 'm hoort. Met een microfoon heb je al snel omgevingsgeluiden en ruis erbij.
stereo-mix? Die staat er bij mij niet tussen.. :?

Ik gebruik overigens gewoon de originele windows XP installatie waarmee mn A6 geleverd werd..

Even nog een vraagje over de levensduur van de batterij..

Ik merk de laatste paar weken dat de wear level van me batterij erg snel stijgt...
Ik heb me laptop net iets langer als een jaar en me wear level zit al op 45%, terwijl ik niet bijzonder vaak op de batterij werk...
Zijn er meer mensen die dit hebben? Is er iets wat ik kan doen om de levensduur van me accu te bevorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Bakove schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:24:

Ik merk de laatste paar weken dat de wear level van me batterij erg snel stijgt...
Ik heb me laptop net iets langer als een jaar en me wear level zit al op 45%, terwijl ik niet bijzonder vaak op de batterij werk...
Zijn er meer mensen die dit hebben? Is er iets wat ik kan doen om de levensduur van me accu te bevorderen?
wat doe jij met die accu??? Die van mij zit na 1.5jaar pas op de 14% :? Ik gooi de laptop zoveel mogelijk aan het lichtnet, maar verder let ik er totaal niet op hoe ik de accu belast. (ik heb het uitgelezen met Everest, misschien gebruik je een programma dat de verkeerde waardes weergeeft?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ik lees die wear level met NHC uit, maar die is soms ook niet helemaal consistent. Tijdje terug zag ik dat ie op 16% stond (keer ervoor was t 11 ofzo) maar nu staat ie al weer een paar weken steady op 14%.

Geen idee hoe het zit met de betrouwbaarheid van NHC ivm Everest ofzo, maar ik heb wel de indruk dat NHC het onder XP allemaal wel aardig voor mekaar heeft.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Mijn wearlevel van mijn accu (juli 2005) is al tijden constant: 15% gemeten met NHC. Dus hoe je aan 45% komt is me een raadsel :? Mogelijk gewoon een slechte accu waarmee je pech hebt. Een accu valt bij mijn weten na 6mnd niet meer onder garantie, maar misschien dat wanneer je met Asus belt ze coulant voor je zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Ik doe niets bijzonders met de accu.. ik hang bijna altijd aan het lichtnet.. heel af en toe werk ik wel op de accu, maar goed dat moet kunnen daar heb je em toch voor...

Ik lees de waarde uit met NHC.. Ik denk dat de waarde niet verkeerd wordt uitgelezen, want ik merk ook dat ik nu veel korter op de accu kan werken dan eerst.. Ik zal wel weer gewoon pech hebben met me accu.. :'(

Een ander iets is het zwarte randje rond me beeldscherm... linksonder in het hoekje, waar iemand laatst een foto van plaatste waar bij diegene een scheur zat, daar is bij met het randje een beetje naar voren gebold over een lengte van zo'n 2-3cm en daar zit nu zo'n 2mm (schat ik) ruimte tussen het randje en me beeld.. hebben meer mensen dit? ik vind het nou niet echt iets om me hele laptop voor op te sturen.. maar het ziet er wel zo gaar uit.. }:|

Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/lawoso/R8QHjBgHtZI/AAAAAAAAABY/tl5WwRymCJA/SP_A0065_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Dit had ik ook.... zie mijn eerdere post voor het boodschappenlijstje van behuizingmankementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Bakove schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:39:
Ik doe niets bijzonders met de accu.. ik hang bijna altijd aan het lichtnet.. heel af en toe werk ik wel op de accu, maar goed dat moet kunnen daar heb je em toch voor...

Ik lees de waarde uit met NHC.. Ik denk dat de waarde niet verkeerd wordt uitgelezen, want ik merk ook dat ik nu veel korter op de accu kan werken dan eerst.. Ik zal wel weer gewoon pech hebben met me accu.. :'(

Een ander iets is het zwarte randje rond me beeldscherm... linksonder in het hoekje, waar iemand laatst een foto van plaatste waar bij diegene een scheur zat, daar is bij met het randje een beetje naar voren gebold over een lengte van zo'n 2-3cm en daar zit nu zo'n 2mm (schat ik) ruimte tussen het randje en me beeld.. hebben meer mensen dit? ik vind het nou niet echt iets om me hele laptop voor op te sturen.. maar het ziet er wel zo gaar uit.. }:|

[afbeelding]
RMA aanvragen, de behuizingskwaliteit van de A6 serie is volgens de helpdesk niet helemaal 100%. Het is een standaardprobleem dus je wordt wel geholpen :) Die van mij is voor dat scheurtje(En schoonmaken, temps zijn veel lager en de laptop is weer veel stiller) 10dagen weggeweest.

[ Voor 4% gewijzigd door hellboy123 op 27-02-2008 21:55 ]

• bear87
Ik heb net overal een backup van gemaakt en ik wil nu via de recovery cd een schone instalatie neerzetten op mijn a6t.

Ik heb partities geresized via PQ magic, natuurlijk de recovery partitie met rust gelaten, maar moet ik nu via PQ magic even de boel formateren of zit er een format optie in de recovery cd als ik die erin stop?
Geen idee wat ik kan verwachten van die recovery schijf, dus als iemand mij even last minute kan zeggen wat ik nu wel of niet moet doen, graag :) ( is de recovery cd bootable btw? )

• objectief2
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij kun je geen schone xp installeren met die recoveryschijf. Ik heb hem nooit gebruikt, maar dat dacht ik onthouden te hebben. Wat ik persoonlijk zelf doe is het volgende, gister nog gedaan:

1. Schoonmaken met Killdisk-dosmode....Google op Killdisk voor free-versie
2. Installeren met XP-installatieschijf
3. Alles op 1 partitie en via recovery de belangrijke dingen uit je backup terugzetten
4. Klaar :)

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Zojuist nieuwe HDD in mijn A6T gezet. Het is de WD2500BEVE geworden (250gb, 5400rpm, 8mb).

Enige waar ik vooraf vraagtekens bij had is het installeren van XP op de nieuwe schijf. Ik heb nooit een Nederlandse XP Home cd bij mijn laptop gehad (wel engelse en ik geloof franse). Dus maar op een andere manier een XP Home cd geregeld en hierbij de code die op de sticker onder de laptop staat proberen te gebruiken. Dat werkt dus niet, iets waar ik een aantal maanden geleden al achter was gekomen met 2 andere XP Home cd's.

Toen maar gewoon even geprobeerd de recovery cd's te gebruiken en waarempel, hij ging alles gewoon vanaf de cd's restoren :P Kuddo's voor Asus, erg netjes dat dat ook zo werkt.

Hij staat nu vrolijk naast me te vragen de rondleiding door XP te starten, dus zo maar eens even wat verse drivers erop knallen en we kunnen er weer even tegenaan :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Lang niet meer hierzo gekeken :o. Ik heb best wel al een lange tijd last van uber trage usb overdrachten. Andere A6 gaat overpompen op hdd schijf of usb stick echt een stuk sneller. Is er een mogelijkheid om je usb snelheden te tjekke ofzo?

• DaMarcus

DaMarcus