[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.199 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Klopt, Turion 64 (TL-32 om precies te zijn)....

En nu kon ik dus niet wachten (bang dat de reepjes op waren), dus ben bang dat ik nu een DDR2 geheugen heb gekocht wat nie gaat passen :S

Heeft mn moeder geluk... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 23:23
Ik heb een ASUS A6T laptop welke na een RMA weer volledig functionerend is en ik hoop dat hij dat ook blijft. Alleen nu vind ik het wel tijd geworden om 1 GB geheugen bij te prikken. Er zit nu voor de duidelijkheid 1024MB in in de vorm van 1 reepje. Ik heb de laptop gekocht bij laptops4u en zelf nooit iets gewijzigd aan het geheugen.

Is het mogelijk met de A6T om gewoon een willekeurig reepje op pricewatch uit te zoeken van 1024 en die erbij te prikken of is het aan te raden om er 2 van 1024 te kopen en welke raden jullie aan? Zit er veel verschil in de verschillende merken.

En wat ik vooral wil weten of het wat uitmaakt of ik PC2100 of 2700 of 3200 of 4200 of 5200 etc neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Er zijn heel wat A6T's geupgrade. het beste kun je gaan voor Corsair of Kingston DDR2 So-Dimm DDR2-667 (PC2-5300). Die werken evensnel als je huidige dimm en ook in Dualchannel. Een stuk of 10 A6T's zijn met 1 van deze 2 dimms geupgrade en werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ok zo een 1024 kan ik dus zonder problemen ernaast zetten? Dan ga ik meteen even zo een reepje bestellen.

1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G) voor nog geen 14 euro. Is het normaal dat die prijzen zo ontzettend laag liggen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Damocles.NL op 15-03-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Tegenwoordig wel ja.... 15 maanden geleden heb ik nog ~125 euro voor zo'n dimm mogen kopen iun de veronderstelling dat ze wel duur zouden blijven ivm de vraag naar geheugen voor Vista, hoe zat ik er naast toen er 3 maanden later overproductie was en de prijzen kelderden naar dit punt.. :P

Maar die dimm moet goed werken naast je orginele Nanya.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 15-03-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Kingston werkt bij mij idd prima naast mijn originele Nanya :)

Ik lees btw verschillende dingen over het maximale geheugen wat de laptop aankan, is dat nou 2 gig of 4 gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
bear87 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:41:
Kingston werkt bij mij idd prima naast mijn originele Nanya :)

Ik lees btw verschillende dingen over het maximale geheugen wat de laptop aankan, is dat nou 2 gig of 4 gig?
dat vraag ik me dus ook af, met deze prijzen kan je makkelijk 2 latjes van 2 gig kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Volgens mij zegt Asus officieel 2GB, maar denk dat ze het nooit hebben getest met 4GB. Alleen de BIOS moet het dan ondersteunen, maar ik denk wel dat die dat doet. De Turion kan het iig wel aan.

Opzich zou je de gok wel kunnen nemen, Asus dekt zich ook alleen maar in gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Wellicht ga ik het wel proberen ja, zou wat zijn toch 4 gig geheugen op je asus a6t. Voor 60 euro heb je 2 reepjes Crucial van 2 gig. Voor 75 inc verzenden heb je Kingston :)

Beetje n00b vraagje, maar met een 32 bit besturingssyteem kon je dan juist wel 4 gig of juist geen 4 gig aan geheugen zien?

[ Voor 9% gewijzigd door bear87 op 15-03-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
bear87 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:23:
Wellicht ga ik het wel proberen ja, zou wat zijn toch 4 gig geheugen op je asus a6t. Voor 60 euro heb je 2 reepjes Crucial van 2 gig. Voor 75 inc verzenden heb je Kingston :)

Beetje n00b vraagje, maar met een 32 bit besturingssyteem kon je dan juist wel 4 gig of juist geen 4 gig aan geheugen zien?
Geen, tot ~3,2GB ongeveer. Maar de A6T is wel 100% Vista x64 compatible!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapier
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07-2022
Vanmiddag een extra 1GB reepje kingston 667 DDR2 CL5 in een A6J gezet, het beeld blijft echter zwart en de fan blijft aan.

Na wat probeersels kwam ik erachter dat het kingston reepje het wel deed op de plek van het originele Hynix dimmetje. Maar dat ook de Hynix het niet deed in het extra slot.

Ik vermoed dus dat het slot gewoon stuk is, want zodra daar een reepje in zit wil de laptop niet meer opstarten.

Hoe pak ik dit nou aan bij Asus, als ik het originele dimmetje in dat vermoedelijk kapotte bankje stop dan krijg ik hem waarschijnlijk terug met het reepje weer op de originele plek. En als ik aanklop met het feit dat ik wil upgraden dan verwacht ik gezeik over non-asus geheugen ondanks dat het bankje ook niet werkt met het originele geheugen erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Dus geen van de beide dimms werken in het andere slot?

Mja, gewoon een RMA aanvragen dat ze het slot repareren. Je hebt een laptop gekocht met 2 geheugensloten. Asus meot die gewoon verzorgen, ze hoeven alleen geen garantie op je eigen extra dimm te bieden, evenals wanneer je systeem problemen vertoont met jou geheugen. Echter is het nu duidelijk dat er wel wat mis is met je hardware van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Fantastisch dit zeg. Vanmorgen kwam mijn laptop terug, precies 2 weken geduurd. Hulde daarvoor dus. Laptop gaat ook weer aan en start op, dus dat probleem is verholpen.

Echter, ik ben nog steeds niet in staat normale dvd's of cd's te branden. Precies hetzelfde probleem als voordat hij RMA ging, hier baal ik wel van. Bovendien sluit de dvd lade niet meer zo mooi als eerst. Echt balen dit, morgen maar even verder testen maar ik begrijp echt niet waarom het mij niet lukt om een simpel cdtje te maken. Hij is nu dus RMA geweest en heb hem geformateerd, niks werkt.

Edit:
We zijn nu zelfs zover dat de dvd brander ook niks meer afleest. :/

[ Voor 6% gewijzigd door bear87 op 18-03-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik heb nu ook weer een probleem. Sta op het punt om me A6T weer terug te sturen. Dit keer had ik na Stand By allemaal lijnen op me scherm. De resolutie was anders en er stond een foutmelding. Ging volgens mij over de beeldschermadapter. Niet te lezen wat het was. Nu bij booten gaat me backlight aan maar verder helemaal niks. Geen beeld te zien en ook reboot hij automatisch na ongeveer 1 minuut.

Iemand enig idee of dit te verhelpen is of is me videokaart gewoon stuk? Ik zie dus echt helemaal niks op het scherm staan, geen asus logo bij het begin en verder ook niks.

RMA of andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Damocles.NL schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:40:
Ik heb nu ook weer een probleem. Sta op het punt om me A6T weer terug te sturen. Dit keer had ik na Stand By allemaal lijnen op me scherm. De resolutie was anders en er stond een foutmelding. Ging volgens mij over de beeldschermadapter. Niet te lezen wat het was. Nu bij booten gaat me backlight aan maar verder helemaal niks. Geen beeld te zien en ook reboot hij automatisch na ongeveer 1 minuut.

Iemand enig idee of dit te verhelpen is of is me videokaart gewoon stuk? Ik zie dus echt helemaal niks op het scherm staan, geen asus logo bij het begin en verder ook niks.

RMA of andere oplossing?
Lijkt wel op een gefrituurde graka :9

Maar dat is dus een retourtje Asus... Tenminste, dit is iets waar ik mijn handen niet aan zou willen branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ja, zoiets dacht ik dus ook. RMA formulier weer ingevuld en hopen dat het weer zo snel gaat als de vorige keer.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106943

hallo,

Ik heb voor mn a6t rma aangevraagd (graka probleem), tot zover alles goed en wel. Alleen veranderde gister de status van de rma in waiting ipv repairing. Dit betekent dat hij een status terug is gegaan, iemand een idee waarom dit is? Hij zit nu twee weken in rma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Nu online
nvm....

[ Voor 98% gewijzigd door hellboy123 op 18-03-2008 18:56 . Reden: ging wat mis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Nu online
Anoniem: 106943 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 18:43:
hallo,

Ik heb voor mn a6t rma aangevraagd (graka probleem), tot zover alles goed en wel. Alleen veranderde gister de status van de rma in waiting ipv repairing. Dit betekent dat hij een status terug is gegaan, iemand een idee waarom dit is? Hij zit nu twee weken in rma.
de mijne staat inmiddels ook al 3 werkdagen op repairing (blauwe waas over beeld met vga kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
RMA aangevraagd en hij is goedgekeurd. Alleen dit keer is het een SendIn. Ook gaat hij nu naar een adres hier in Frankrijk en vorige keer ging hij naar Emmen. Eerste keer was het zwarte scherm probleem en nu verm de videokaart. Heeft het daarmee te maken? Ik heb liever PickUp omdat ik dan gewoon alle formulieren per mail krijg en het allemaal lekker makkelijk ging. Kan je dat laten veranderen eigenlijk? En is het per probleem dat ze kijken waar de laptop heen moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damocles.NL schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:48:
RMA aangevraagd en hij is goedgekeurd. Alleen dit keer is het een SendIn. Ook gaat hij nu naar een adres hier in Frankrijk en vorige keer ging hij naar Emmen. Eerste keer was het zwarte scherm probleem en nu verm de videokaart. Heeft het daarmee te maken? Ik heb liever PickUp omdat ik dan gewoon alle formulieren per mail krijg en het allemaal lekker makkelijk ging. Kan je dat laten veranderen eigenlijk? En is het per probleem dat ze kijken waar de laptop heen moet?
Het is in ieder geval niet per probleem, want die van mij heeft ook problemen met de videokaart (doorgebrand) en ging wel naar Emmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Z92M die niet of nauwelijks oplaadt. Als ik de stekker erin steekt gebeurd er niks. En ik heb het gevoel dat er iets los zit binnen in de laptop. Als ik namelijk een beetje aan de stekker zit en de juiste positie aanhoudt laadt ie wel op. Van Asus heb ik gehoord dat de pin wellicht los zit en dat het me 300 euro gaat kosten om te maken omdat het niet onder de garantie valt. Heel de moederbord moet namelijk vervangen worden.
Heel vies dus. Een docking station kan ik ook niet vinden voor mijn model. Heeft iemand ervaring met dit soort probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Klopt die AC aansluiting zit op het moederbord gebakken en gaat stuk als je er zelf niet goed mee om bent gegaan of als het een contrsuctie fout betreft. Construcie fouten ben ik nog niet tegen gekomen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je gewoon weg pech hebt. Dit probleem overkomt meerdere mensen, het merk en type laptop varieert daarbij.

edit: met een beetje geluk kun je de connecter er zelf weer aan solderen maar dan zal je wel heel je laptop uit elkaar moeten halen.

[ Voor 16% gewijzigd door markiew op 19-03-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net met Asus gebeld en wat blijkt moederbord moet vervangen worden en de RMA duurt nog eens 2 weken. Terwijl ik had gehoopt in totaal maar 2 weken, valt dus tegen. En dan lees ik ook nog eens verhalen van mensen die vaker het moederbord hebben moet vervangen. Ik heb het idee dat het nog wel even gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Nu online
Anoniem: 106943 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:26:
Net met Asus gebeld en wat blijkt moederbord moet vervangen worden en de RMA duurt nog eens 2 weken. Terwijl ik had gehoopt in totaal maar 2 weken, valt dus tegen. En dan lees ik ook nog eens verhalen van mensen die vaker het moederbord hebben moet vervangen. Ik heb het idee dat het nog wel even gaat duren.
ow dat is dan wel lekker ja... Die van mij heeft een week in "repair" gestaan, maar vandaag ging ie weer terug in "waiting". Schiet lekker op dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Lees ik daar een tekort aan A6T moederborden?

Zou me niets verbazen als je een andere laptop terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:35:
Klopt, Turion 64 (TL-32 om precies te zijn)....

En nu kon ik dus niet wachten (bang dat de reepjes op waren), dus ben bang dat ik nu een DDR2 geheugen heb gekocht wat nie gaat passen :S

Heeft mn moeder geluk... :S
Update voor wie daar interesse in had:

Mn moeder had geluk en een nieuw reepje geheugen. Helaas alleen maar verdubbeld omdat haar laptop maar 1 slot had ipv 2...
Dus nu heeft mn zus ook geluk en het reepje van mijn moeder erbij...

Nu hebben ze beiden een betere laptop dan ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:20:
Lees ik daar een tekort aan A6T moederborden?

Zou me niets verbazen als je een andere laptop terug krijgt.
Ze hadden de moederborden weer besteld dus ik neem niet aan dat ze dan nieuwe gaan geven. Alhoewel ik daar niks op tegen heb. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Anoniem: 106943 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:19:
[...]

Ze hadden de moederborden weer besteld dus ik neem niet aan dat ze dan nieuwe gaan geven. Alhoewel ik daar niks op tegen heb. :D
Mja, na 4 weken wachten bieden ze een nieuwe aan. Dus als het moederbord er dan nog niet is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101642

hebben meer mensen last van slijtage van de toetsen,ik heb op mijn a6ja last van dat de letters eraf bladeren zeg maar,meer mensen dit probleem.laptop is al wel weer 2 jaar oud nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 20:00
Mijn A6Va heeft daar ook last van. Voornamelijk op de spatie-balk is te zien dat ik mijn linkerduim meer gebruik dan mijn rechter:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aha dus toch wel normaal helaas,heeft iemand enig idee of de toetsen makkelijk te vervangen zijn,het is namelijk irritant en zonde vande laptop,het ding werkt verder gewoon nog steeds echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:52
Elke toets is in principe vervangbaar doordat er een klikmechanisme gebruikt wordt waarmee je ze erin kunt klikken en eruit kan halen. Ook het toetsenbord in zijn geheel is vervangbaar. Echter vraag ik me af of het allemaal zin heeft want na een half jaar heb je natuurlijk dezelfde problemen opnieuw. Los van wat het je gaat kosten allemaal, want goedkoop is het niet.

Ik vind die gladde toetsen ook niet mooi om te zien, maar ik heb me erbij neergelegd :)

[ Voor 8% gewijzigd door objectief2 op 25-03-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Anoniem: 101642 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:26:
hebben meer mensen last van slijtage van de toetsen,ik heb op mijn a6ja last van dat de letters eraf bladeren zeg maar,meer mensen dit probleem.laptop is al wel weer 2 jaar oud nu....
Daar heb ik helemaal geen last van. Slijtage heb ik wel aan de buitenkant (waarschijnlijk) door de riemen van de laptoptas. Verder een paar krassen en deuken aan de rechterkant door een 1m val. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:47:
[...]

Daar heb ik helemaal geen last van. Slijtage heb ik wel aan de buitenkant (waarschijnlijk) door de riemen van de laptoptas. Verder een paar krassen en deuken aan de rechterkant door een 1m val. :X
mag ik je vragen hoe lang je ehm hebt enof je de laptop erg veel gebruikt,ik gebruik ehm dagelijks wel een aantal uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

objectief2 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:40:
Elke toets is in principe vervangbaar doordat er een klikmechanisme gebruikt wordt waarmee je ze erin kunt klikken en eruit kan halen. Ook het toetsenbord in zijn geheel is vervangbaar. Echter vraag ik me af of het allemaal zin heeft want na een half jaar heb je natuurlijk dezelfde problemen opnieuw. Los van wat het je gaat kosten allemaal, want goedkoop is het niet.

Ik vind die gladde toetsen ook niet mooi om te zien, maar ik heb me erbij neergelegd :)
ok,dat het veel zou kosten,daar zat ik al aan te denken,jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Mwoah, opzich zal een toetsenbordje neit eens zoveel kosten. Er zullen ook wel zat A6-jes of modellen met hetzelfde toetsenbord zijn die op marktplaatst staan. Eurootje of 20 kom je heel ver mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om precies te zijn:
15 euro kost het toetsenbord
75 euro kost het vervangen (excl. toetsenbord)

90 euro in totaal kwijt geweest bij Asus (incl. btw)

Mijn toetsenbord moest ik vervangen nadat er warme choco in terecht was gekomen :X

Mijn toetsen waren al aardig versleten na ongeveer een jaar (mn N was amper te lezen), en nu glimmen mn toetsjes alweer, ach ja, had het maar geen laptop van mij moeten worden :P
Maar hij moet het nog wel ff 1,5 jaar volhouden totdat mn vriend een nieuwe laptop koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Grmbl... sinds een uurtje geleden start mijn A6T niet meer op.
De grap is dat ie in slaapstand stond vlak ervoor, en ik hem per ongeluk uitzette (dacht dat ik hem aanzette, maar toen ging ie dus uit 8)7 )

Als ik hem nu probeer aan te zetten komt er ff stroom door... de dvd en de HD hoor je spinnen...
en dan... valt hij gewoon weer uit na 1-3 seconden.. vaker 1 second dan 3 trouwens :X

Heb alle klepjes op de achterkant er al eens afgehaald, opgestart zonder HD, met 1 latje geheugen in de verschillende slots.. altijd hetzelfde resultaat. Het lijkt mij sterk alsof je een pc opstart zonder heatsink, waardoor ie zichzelf afsluit na x seconden.
Bij het bekijken van de CPU + GPU viel me op dat de fan (zie er maar 1 dus weet niet zo goed of het van de gpu of cpu is) helemaal niet opstart.. Lijkt me verdacht }:O

Iemand reeds een soortelijk probleem gehad?
Iemand ideen, advies?

Greetz,
W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je de laptop al apart geprobeerd op de accu en op de adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:04:
Om precies te zijn:
15 euro kost het toetsenbord
75 euro kost het vervangen (excl. toetsenbord)

90 euro in totaal kwijt geweest bij Asus (incl. btw)

Mijn toetsenbord moest ik vervangen nadat er warme choco in terecht was gekomen :X

Mijn toetsen waren al aardig versleten na ongeveer een jaar (mn N was amper te lezen), en nu glimmen mn toetsjes alweer, ach ja, had het maar geen laptop van mij moeten worden :P
Maar hij moet het nog wel ff 1,5 jaar volhouden totdat mn vriend een nieuwe laptop koopt ;)
chocolademelk vinden die dingen niet zo leuk,maar ik heb precies hetzelfde,glimmende toetsjes en afbladerende sticker,verf van de letters.

Ik zit er ook aan te dneken om ehm over een tijdje te vervangen voor een ander type,maar tot die tijd,moet ie het wel volhouden.En ik ben nogal een perfectionist en die afbladerende toetsen irriteren me enorm :X 8)7 .

Verder werkt ie perfect :) ,super stabiel dat ding,,wel een laptop koeler eronder want het ding wil wel nogal warm worden,maar verder,prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Weumel schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:44:
Grmbl... sinds een uurtje geleden start mijn A6T niet meer op.
De grap is dat ie in slaapstand stond vlak ervoor, en ik hem per ongeluk uitzette (dacht dat ik hem aanzette, maar toen ging ie dus uit 8)7 )

Als ik hem nu probeer aan te zetten komt er ff stroom door... de dvd en de HD hoor je spinnen...
en dan... valt hij gewoon weer uit na 1-3 seconden.. vaker 1 second dan 3 trouwens :X

Heb alle klepjes op de achterkant er al eens afgehaald, opgestart zonder HD, met 1 latje geheugen in de verschillende slots.. altijd hetzelfde resultaat. Het lijkt mij sterk alsof je een pc opstart zonder heatsink, waardoor ie zichzelf afsluit na x seconden.
Bij het bekijken van de CPU + GPU viel me op dat de fan (zie er maar 1 dus weet niet zo goed of het van de gpu of cpu is) helemaal niet opstart.. Lijkt me verdacht }:O

Iemand reeds een soortelijk probleem gehad?
Iemand ideen, advies?

Greetz,
W
Pass nog, hij is RMA gegaan en na 2 weken kreeg ik hem terug :)

Ps. ze waren vergeten mijn dvd brander te maken bij die RMA, ik was vrij pissig, maar dit is wel echt klasse wéér van Asus: vorige week vrijdag werd mijn laptop opgehaald, en momenteel is hij alweer ready for shipping! Als je daar de paasdagen vanaf haalt komt je wel op een wonderbaarlijk snelle RMA.
Ik ben toch erg blij dat ik voor Asus gekozen heb 1,5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Anoniem: 101642 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:55:
heb je de laptop al apart geprobeerd op de accu en op de adapter?
Ja alle 2 reeds geprobeerd... Vreemde is ook als ik mijn accu eruit haal, even wacht en hem er terug in steek, de laptop spontaan opstart (voor 2 seconden dan toch).

Is dit een normaal fenomeen of zit ik ergens met een soort kortsluiting denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Anoniem: 101642 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:00:
[...]

mag ik je vragen hoe lang je ehm hebt enof je de laptop erg veel gebruikt,ik gebruik ehm dagelijks wel een aantal uur.
Laptop gebruik ik 7 tot 8 uur per dag (werkdagen), maar dan aangesloten op een normaal toetsenbord. Toetsenbord van de laptop misschien gebruik ik alleen een aantal uur in t weekend. Eerste 6 maanden heb ik wel intensief mijn laptop tobo gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

danke je voor je antwoord,dat verklaard dus waarom die van jou noh niet afgesleten is,ik gebruik die van mij zo'n 6 uur per dag,,maar ik gebruik hier alleen het laptop toestsenbord.Die van mij is alweer 2 jaar oud, ik gebruik ehm ook in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Waar zit de WiFi ? In het beeldscherm ofzo ... ?
Want als ik aan het downloaden ben en me scherm staat open doet ie niet veel, maar klap ik hem dicht gaat ie ineens volle bak. De router zit een verdieping lager, in pricipe vrij recht onder mij... ( Heb een nieuw kastje vandaar, zie hier de foto's )

[ Voor 8% gewijzigd door NeoMe op 28-03-2008 13:06 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
De antenne zit idd in je beeldscherm. Vandaar dat er aan de ene kant ook meer ruimte is naast het scherm als ik het me goed herinner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
ik schrok me net wel ff een hoedje.. ik was even aan t internetten op mn A6T en opeens werd me beeld effe voor 2 seconden zwart.. tenminste... niet helemaal zwart.. als ik goed keek zag ik wel beeld maar de achtergrondverlichting was uit.. even flitste door me hoofd: nee hè.. ik krijg toch niet ook dat zwarte scherm gedoe.. maar gelukkig ging ie weer aan..
objectief2 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:24:
Mijn wearlevel van mijn accu (juli 2005) is al tijden constant: 15% gemeten met NHC. Dus hoe je aan 45% komt is me een raadsel :? Mogelijk gewoon een slechte accu waarmee je pech hebt. Een accu valt bij mijn weten na 6mnd niet meer onder garantie, maar misschien dat wanneer je met Asus belt ze coulant voor je zijn ;)
hmm.. ik denk dat ik t maar es ga proberen inderdaad... me wear level staat intussen al op 58% :'(

wel gaar dat nou net nu die accufabriek in rook is opgegaan.. misschien dat asus daardoor nou net wat zuiniger zal zijn en minder coulant.. maar goed.. ik kan t altijd proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:12

MeNTaL_TO

The future is not set

Bakove schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:54:
ik schrok me net wel ff een hoedje.. ik was even aan t internetten op mn A6T en opeens werd me beeld effe voor 2 seconden zwart.. tenminste... niet helemaal zwart.. als ik goed keek zag ik wel beeld maar de achtergrondverlichting was uit.. even flitste door me hoofd: nee hè.. ik krijg toch niet ook dat zwarte scherm gedoe.. maar gelukkig ging ie weer aan..

[...]

hmm.. ik denk dat ik t maar es ga proberen inderdaad... me wear level staat intussen al op 58% :'(

wel gaar dat nou net nu die accufabriek in rook is opgegaan.. misschien dat asus daardoor nou net wat zuiniger zal zijn en minder coulant.. maar goed.. ik kan t altijd proberen..
Raar, de mijne staat na een jaar nog steeds op 0%?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 23:07
Ik ben ook de *uche uche* trotste eigenaar van een a6t-008b van Asus. al 4x voor rma heen en weer geweest bij asus in 1.5 jaar tijd, de volgende defecten:

Dode videokaart
Dode proc
Dode interne voeding
Dood moederbord + Dode dvd drive

en na vandaag de hele dag te hebben gegamed op mijn laptop. Viel het me op dat ik wat framedrops had. Ik heb de GPU temp gechecked. en inderdaad, de GPU was 94 graden!. Dus heb mijn laptop maar uitgezet en laten afkoelen. ik maak al gebruik van een Coolermaster Notepal cooling pad. maar omdat dat design van Asus met cpu + gpu zo slecht is. blijft me proc lekker koud. en wordt mijn gpu kokend heet omdat de fan niet harder gaat loeien. met de cooling pad uit blijft hij kouder dan als die aan staat. Duidelijk voor mij dat ik dus nooit meer mijn handen aan een Asus ga zetten. Ze hebben me de laatste RMA een "refurbished" laptop aangeboden als vervanging voor mijn A6T. Alleen toen ik de specs nakeek. kwam ik erachter dat de laptop een zeer slechte videokaart bevat. Erg eerlijke service van ze.

Zo, frustraties zijn er weer uit. Jammer dat Asus zo een slechte serie heeft uitgegeven die mij al het vertrouwen in hun heeft laten verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 08:25

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wellicht een idee om Artic Silver 5 op je GPU en CPU te smeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Heb ik ook al aan gedacht maar de gpu geleid perfect. de heatpipe is ook kokend heet. Het vreemde is dus dit:

Temperaturen Idle
CPU 59 °C (138 °F)
GPU 66 °C (151 °F)
GPU omgeving 57 °C (135 °F)
Seagate ST910021A 48 °C (118 °F)

Temperaturen Ingame
CPU 57 °C (138 °F)
GPU 88 °C (151 °F)
GPU omgeving 63 °C (135 °F)
Seagate ST910021A 52 °C (118 °F)

Als ik dan de game leave en 1 minuut in windows zit. geeft "Everest Home Edition" aan dat mijn gpu weer rond de 66-68 graden zit. :/ zou het helpen om mijn oude videokaart drivers te installen? misschien dat die beter omgaan met de kaart. ik heb ergens gelezen dan mensen door andere drivers andere temparaturen behaalden met hun videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het koel design laat inderdaad te wensen over,ook mijn a6ja word heet,vandaar de laptopkoeler,maar als ik ga gamen word ie alsnog heet.Ik mag hopen dat ze dat bij de nieuwe series,beter hebben gedaan.
Maar voor gamen zijn die dingen naar mijn mening niet echt geschikt,vooral omdat ze zo slecht de warmte kwijt raken.

Wel kut voor je dat het apparaat al zo vaak bij de reperatie heeft gestaan,daar zou ik ook goed ziek van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Mijne word ook GPU 85 graden, ik heb hem zelf nog iets overgeklokt met RivaTuner. Weet niet wat jullie precies spelen maar ik game ook met lange sessies en heb in principe nergens last van. Laptop niet op me schoot maar op een bureaublad. Misschien even een keer uitzuigen met een stofzuigen, gewoon ff paar minuten voor de fan houden terwijl die aanstaat.

Ik heb geen tot weinig programma's gevonden die de FAN mogelijkheden laten zien voor de A6T. Zodat je deze bijvoorbeeld harder kan laten blazen. Hij gaat alleen volluit als het eigenlijk al te laat is. Jammer dat het niet wat eerder kan...ofwel ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Ik heb al zitten denken om mijne te underclocken om zo mijn temp lager te houden. want ik mis zowieso al performance. Ik speel spellen niet op high omdat mijn kaart dan tot in de 95 graden komt na een uur spelen. Ik ben ook op zoek naar een tool waarmee ik mijn fan continue op volle toeren kan laten draaien. maar zover ik weet is dit geheel hardwarematig en niet te veranderen zonder een hardwaremod. Ik ga wel een hardwaremod uitvoeren als mijn garantie verloopt. ik ga dan stroom aftappen van mijn mobo en mijn fan continue 100% laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Met NHC kan je de ACPI instellingen wel aanpassen.. het is nog steeds op basis van de CPU temp, maar ik heb hem bij mij ingesteld dat ie eerder aanslaat en ook langer doorgaat en dus pas stopt met hard blazen als ie onder een bepaalde waarde komt.. standaard begint ie niet alleen veel te laat met hard blazen, maar stopt ie naar mijn mening ook veel te snel.. daardoor koelt ie met name als je laptop al enkele uren aan staat niet goed met de standaard instellingen en met NHC wel... het enige wat nog wel warm wil worden als de laptop de hele dag aan staat en ook bezig is geweest met downloaden ofzo is de harde schijf, maar daarvoor heb ik een koelplankje met een fan erin waarop ik de laptop zet, waarmee hij weer wel goed koel blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Bakove schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:58:
Met NHC kan je de ACPI instellingen wel aanpassen.. het is nog steeds op basis van de CPU temp, maar ik heb hem bij mij ingesteld dat ie eerder aanslaat en ook langer doorgaat en dus pas stopt met hard blazen als ie onder een bepaalde waarde komt.. standaard begint ie niet alleen veel te laat met hard blazen, maar stopt ie naar mijn mening ook veel te snel.. daardoor koelt ie met name als je laptop al enkele uren aan staat niet goed met de standaard instellingen en met NHC wel... het enige wat nog wel warm wil worden als de laptop de hele dag aan staat en ook bezig is geweest met downloaden ofzo is de harde schijf, maar daarvoor heb ik een koelplankje met een fan erin waarop ik de laptop zet, waarmee hij weer wel goed koel blijft..
Bakove, zou jij misschien de settings kunnen posten die je hebt ingesteld voor de fans. zodat ik die kan overnemen? Ik heb er zelf al naar gekeken maar ik zou het handig vinden om te zien hoe jij het ingesteld hebt. Dit om een idee te krijgen van hoe ik de settings het meest optimale in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
ik heb gewoon een beetje gespeeld ermee tot ik er zelf tevreden mee was..

Fan OFF onder de 30
low ON vanaf 37
mid 1 ON vanaf 42
mid 2 ON vanaf 47
mid 1 en 2 beide OFF als de 37 weer bereikt is (dan gaat ie dus weer op low)
high ON vanaf 52
high OFF bij 42 (en dan dus op mid1)
bij high staat ie bij mij al op max fanspeed
en voor de vorm heb ik wel effe wat waarden bij very high 1 en 2 ingevuld maar daardoor gaat ie dus niet nog harder draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:12

MeNTaL_TO

The future is not set

Technokiddy schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:20:
Ik ben ook de *uche uche* trotste eigenaar van een a6t-008b van Asus. al 4x voor rma heen en weer geweest bij asus in 1.5 jaar tijd, de volgende defecten:

Dode videokaart
Dode proc
Dode interne voeding
Dood moederbord + Dode dvd drive

en na vandaag de hele dag te hebben gegamed op mijn laptop. Viel het me op dat ik wat framedrops had. Ik heb de GPU temp gechecked. en inderdaad, de GPU was 94 graden!. Dus heb mijn laptop maar uitgezet en laten afkoelen. ik maak al gebruik van een Coolermaster Notepal cooling pad. maar omdat dat design van Asus met cpu + gpu zo slecht is. blijft me proc lekker koud. en wordt mijn gpu kokend heet omdat de fan niet harder gaat loeien. met de cooling pad uit blijft hij kouder dan als die aan staat. Duidelijk voor mij dat ik dus nooit meer mijn handen aan een Asus ga zetten. Ze hebben me de laatste RMA een "refurbished" laptop aangeboden als vervanging voor mijn A6T. Alleen toen ik de specs nakeek. kwam ik erachter dat de laptop een zeer slechte videokaart bevat. Erg eerlijke service van ze.

Zo, frustraties zijn er weer uit. Jammer dat Asus zo een slechte serie heeft uitgegeven die mij al het vertrouwen in hun heeft laten verliezen.
Dus je geeft Asus nu de schuld dat de gpu oververhit omdat je zelf met een coolingpad loopt te kutten? Het is nu eenmaal bekend dat de cpu en gpu fan aan elkaar gekoppeld zijn (dacht zelfs 1 koelblok).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 09:52
Volgens mij overklokt hij zijn laptop niet en uit de beschrijving van een cooling pad haal ik niet dat dat met de laptop te maken heeft. Mijns inziens gebruikt hij een laptopkoeler onder de laptop en volgens mij kan dit geen kwaad. Mocht ik dat verkeerd zien dan geef ik je wel gelijk overigens ;) Zodra je technische mods toepast is het vragen om problemen. Ik heb zelf (na garantie) alleen de hardgeworden plakpasta van de CPU vervangen door Arctic-silver 5. Aan de rest valt weinig eer te verdienen :)

[ Voor 25% gewijzigd door objectief2 op 31-03-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Mijn A6T werd nooit zo warm. 1 keer 85 graden, maar doorgaans kwma ik nooit boven de 80, waarbij 75 echt wel het gemiddelde was....

Ik moet zeggen dat de F3 ook een stuk koeler blijft, maarja een 8400M en C2D is ook neit te vergelijken met de Turion en 7600 uit de A6T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Mijne word ook GPU 85 graden, ik heb hem zelf nog iets overgeklokt met RivaTuner. Weet niet wat jullie precies spelen maar ik game ook met lange sessies en heb in principe nergens last van. Laptop niet op me schoot maar op een bureaublad. Misschien even een keer uitzuigen met een stofzuigen, gewoon ff paar minuten voor de fan houden terwijl die aanstaat.
Uit bovenstaande posts begrijp ik dat de onderstande temperaturen relatief normaal zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/5209/20080330warmmmmlaptop2id6.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/5209/20080330warmmmmlaptop2id6.th.jpg

Dit is tijdens het gamen in UT99 en vind dit al erg warm. Ik vraag me dan ook af of de hardware niet ontzettend slijt van deze temperaturen; zijn de genoemde temperaturen wel veilig?

NB. Overigens is dit niet de warmste toestand tijdens het gamen, in deze toestand had de koeler al aardig zijn werk gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door markiew op 31-03-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

door warmte slijt alle apparatuur harder,je laptop zal hierop geen uitzondering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Ik heb asus gebeld, volgens die man heb je een jaar garantie op de batterij.. aangezien ik daar 3 maanden overheen zit kunnen ze niets voor mij betekenen.. :'(

verder heeft ie me aangeraden om de accu helemaal leeg te laten lopen en te proberen of een batterij callibratie in de bios zin heeft.. k zal dat zometeen maar effe proberen.. maar heb niet zoveel hoop.. denk toch echt dat er iets mis is met mijn batterij..

[ Voor 45% gewijzigd door Bakove op 31-03-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Je kunt inderdaad echt pech hebben. Er zijn echt tal van factoren die de levenduur van een batterij bepalen. Op de een kun je inspelen als je maar net weet hoe, op andere zaken niet. Dat ze geen garantie bieden vind ik vrij normaal. Dat neemt niet weg dat het niet vervelend voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mwoah ik zit ook al op 43 % wear level hoor (oktober 2005 is de accu van).

6 Cell A6Va battery - 19 volt.

Als ik hoor dat de Toshiba accu's na 3 jaar 70+ % wear hebben dan komen wij er nog bekaait vanaf.

[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 31-03-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Ik had nog niet begrepen dat de accu het in principe nog aardig doet. Het is inderdaad jammer dat de accu achteruit gaat. Relatief gezien vind ik het meevallen als je gaat vergelijken met andere merken, sterker nog ik (dus persoonlijk) vind de accu acht zeer goed. Ik ken een aantal mensen waarmee ik dagelijke mee werk, en daardoor wellicht enigszins hetzelfde met hun laptop omgaan als ik, waarbij de laptop na een jaar echt dood was.

edit:Als ik met niet vergis dan wordt de wear level bepaald aan het verschil wat je hebt ten opzicht van het mWh wat de accu had bij nieuw staat. Deze mWh waarde == x aantal uur --> stel dat 3.5 uur de standaard werk tijd was dan kun je nu nog zijn 1.47 uur werken met je accu (210*0.42%).

[ Voor 21% gewijzigd door markiew op 31-03-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Nu online
markiew schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:08:
[...]

Ik had nog niet begrepen dat de accu het in principe nog aardig doet. Het is inderdaad jammer dat de accu achteruit gaat. Relatief gezien vind ik het meevallen als je gaat vergelijken met andere merken, sterker nog ik (dus persoonlijk) vind de accu acht zeer goed. Ik ken een aantal mensen waarmee ik dagelijke mee werk, en daardoor wellicht enigszins hetzelfde met hun laptop omgaan als ik, waarbij de laptop na een jaar echt dood was.

edit:Als ik met niet vergis dan wordt de wear level bepaald aan het verschil wat je hebt ten opzicht van het mWh wat de accu had bij nieuw staat. Deze mWh waarde == x aantal uur --> stel dat 3.5 uur de standaard werk tijd was dan kun je nu nog zijn 1.47 uur werken met je accu (210*0.42%).
je wear level is toch de waarde waarmee de accu is verslechterd? Dus 42% afgenomen van de originele waarde. Houdt hij nog 58% over. Die van mij gaf 12% aan, en die gaat toch echt 2.5uur mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

NHC doet het bij mij nooit goed ( Lees: loopt vast, vertraagd de boel, hangt, duurt jaren/eeuwen, irritante lay-out, leest sommige waardes niet of fout )

Me A6T wordt er alleen maar slomer van als ik het programma opstart, dan liever op de standaard waardes. Kan je die waardes niet ergens in het register aanpassen ? Want waarom kan NHC er wel bij en andere programma's niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bakove schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:53:
Ik heb asus gebeld, volgens die man heb je een jaar garantie op de batterij.. aangezien ik daar 3 maanden overheen zit kunnen ze niets voor mij betekenen.. :'(

verder heeft ie me aangeraden om de accu helemaal leeg te laten lopen en te proberen of een batterij callibratie in de bios zin heeft.. k zal dat zometeen maar effe proberen.. maar heb niet zoveel hoop.. denk toch echt dat er iets mis is met mijn batterij..
lekker advies wat je hebt gekregen,hethelemaal leeg trekken van de accu beperkt alleen maar de levensduur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
MeNTaL_TO schreef op maandag 31 maart 2008 @ 08:38:
[...]

Dus je geeft Asus nu de schuld dat de gpu oververhit omdat je zelf met een coolingpad loopt te kutten? Het is nu eenmaal bekend dat de cpu en gpu fan aan elkaar gekoppeld zijn (dacht zelfs 1 koelblok).
Ik heb mijn laptop niet overclocked. nooit gehardwaremod of whatsoever. de coolingpad die ik gebruik zit onder mijn laptop dat is zo een alu verhoging met 3 fans eronder. Deze gebruik ik omdat mijn laptop zonder nog heter wordt. mijn gpu is al eerder in de 110 graden gekomen zonder die coolingpad. deze heeft dus alleen maar voor verbetering gezorgd. Ik blame asus dus voor hun slechte design in deze laptop. Waardoor de koeling beperkt is. En misschien wist je het nog niet. maar de A6000 serie is de rampencollectie van Asus. ze hebben maar korte tijd het leven gezien. bijna alle laptops uit de A6000 serie hebben serieuze defecten gekend en zijn al meerdere malen voor reparaties weggeweest. Deze defecten varieren van dode dvd drives. tot zwarte schermen. en helel laptops die niet meer reageren.

NHC is op mijn Asus ook niet erg fijn. zoals hierboven al gezegt is. Het maakt de laptop er traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
W00fer schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:55:
Mwoah ik zit ook al op 43 % wear level hoor (oktober 2005 is de accu van).
maar jij hebt em dan ook een stuk langer.. de mijne is van dec 2006..
markiew schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:08:

58% wear na iets meer dan een jaar is ronduit slecht en (gelukkig) echt wel een uitzondering..

ach het viel te proberen toch.. als ik had geweten dat de garantie een jaar was en niet 6 maanden (want dat dacht ik dus eerst), dan had ik 3 maanden geleden al gebeld, want toen was me wear level ook al tegen de 40% aan.. en t lijkt wel alsof de wear steeds harder stijgt.. als deze trend zich doorzet is me accu over een paar maanden dood.. ik twijfel of ik het de moeite waard vind om een nieuwe accu te kopen tegen die tijd.. k heb net effe snel gekeken.. 114 euro bij replacedirect.com.. geen idee of t nog ergens goedkoper te vinden is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
BAH :(

Nu is mijn Matsushita UJ-840D brander waarschijnlijk overleden.

Power calibration error

Garantie voorbij, enig idee wat mij dit gaat kosten ?

Of heeft iemand nog reserve onderdelen liggen ?

Of kan er een andere brander in, ook goed ?

[ Voor 23% gewijzigd door W00fer op 01-04-2008 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Nu online
jeuj mijn laptop staat weer op "repairing". Het lijkt er dus op dat de nieuwe moederborden binnen zijn gekomen :) Nu nog hopen dat het niet al te lang meer gaat duren, begin het gemak van een laptop nu toch wel te missen na ruim 3 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hellboy123 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:18:
jeuj mijn laptop staat weer op "repairing". Het lijkt er dus op dat de nieuwe moederborden binnen zijn gekomen :) Nu nog hopen dat het niet al te lang meer gaat duren, begin het gemak van een laptop nu toch wel te missen na ruim 3 weken...
Bij mijn a6t was ook het moederbord kapot, en die staat al sinds maandag weer op repairing, dus hopelijk deze week nog terug. De laptop is sinds 3/4 maart kapot, heeft toch nog een aardige tijd geduurd. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Slijtageniveau: 15%
Valt mij genoeg mee, hangt altijd aan de stroom en soms op school op accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
edit: opgelost

[ Voor 108% gewijzigd door bear87 op 03-04-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Mijn A6T heeft sinds vandaag zwart beeld bij het opstarten, nu heb ik een RMA aangevraagd omdat ik nog garantie heb. Nu is mijn BIOS nog orgineel deze heb ik nooit veranderd. Ik heb wel mijn VGA geupdate. Nu is de vraag of deze terug moet naar de orginele van ASUS of mag dit ook een nieuwe zijn van laptopvideo2go ?

Niet dat ik dadelijk gezeik krijg dat het een softwarematige door mij gemaakte fout is omdat ik foute drivers erop heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Nu online
NeoMe schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:47:
Mijn A6T heeft sinds vandaag zwart beeld bij het opstarten, nu heb ik een RMA aangevraagd omdat ik nog garantie heb. Nu is mijn BIOS nog orgineel deze heb ik nooit veranderd. Ik heb wel mijn VGA geupdate. Nu is de vraag of deze terug moet naar de orginele van ASUS of mag dit ook een nieuwe zijn van laptopvideo2go ?

Niet dat ik dadelijk gezeik krijg dat het een softwarematige door mij gemaakte fout is omdat ik foute drivers erop heb.
volgens mij maakt ze dat totaal niet uit, bij het opstarten is worden de drivers ook nog niet geladen dus dat kan het niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 08:25

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica