[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 52.581 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfisti schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:35:

de It's heeft op dit moment geloof ik een actie met een gratis PSP bij een 32" Sony ( aan het plaatje te zien een KDL32-V2500) voor 849 euro.
Geef de voorkeur aan de nieuwere modellen.
ArChie schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:06:
[...]

Niet alle. Voor zover mij bekend zal Sony Nederland kiezen voor de T3000 serie in plaats van de S3000 serie. Bij Sony dealers in het land kom je die T3000 serie al tegen in de winkels.
Welke komt er beter vanaf, de 32D3000 of de 32T3000? Wat zijn de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:49:
Welke komt er beter vanaf, de 32D3000 of de 32T3000? Wat zijn de verschillen?
De D3000 heeft betere specificaties dan de T3000 serie. Voornaamste verschillen zijn de Motionflow +100 Hz techniek, de 24p ondersteuning en ingebouwde digitale versterker met optische audio uitgang die de D3000 wel heeft en de T3000 niet. Vraag me niet wat nu precies het verschil is tussen een S3000 en een T3000, want ik heb geen flauw idee en volgens mij Sony zelf ook niet. Het zou handig zijn als ze op hun site eens een overzicht zouden maken waarin ze exact de verschillen tussen alle letters van het alfabet specificeren en waarom de ene beter is/zou moeten zijn dan de andere want je wordt stapelgek van al die type nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:38
eventjes een vraagje over een oudere modelletje, de 46w2000, weten jullie of (en hoe) de infobalk in te stellen is? Nu staat die bovenin en neemt bijna de helft van het beeld in beslag. Graag wil ik deze wat kleiner of het liefst onderin.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik wil binnenkort ook een Bravia gaan kopen met een DVB-T tuner of een met zowel een DVB-T
als DVB-C tuner, maar wat ik me afvraag is of je het geluid kan doorsturen als je het beeld uit hebt staan. Ik gebruik DVB-T/DVB-C ook als radiotuner en het is een beetje jammer als ik continue het beeld aan moet hebben wil ik van de radio kunnen genieten.

Iemand die hier iets over zeggen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

zimbab schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:27:
Ik wil binnenkort ook een Bravia gaan kopen met een DVB-T tuner of een met zowel een DVB-T
als DVB-C tuner, maar wat ik me afvraag is of je het geluid kan doorsturen als je het beeld uit hebt staan. Ik gebruik DVB-T/DVB-C ook als radiotuner en het is een beetje jammer als ik continue het beeld aan moet hebben wil ik van de radio kunnen genieten.

Iemand die hier iets over zeggen kan?
Dat kan, maar je moet door wat menu's heen om het beeld uit te zetten (powersave op aan oid). Het aanzetten van het panel kan dan alleen als je de hele TV uitzet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 23:11
Ik begrijp dat de X3500 en X3000 een DVB HD decoder hebben? Kan je daarmee de TV direct op de kabel van Casema aansluiten en hoef je dus geen extra Samsung te komen?
Volgens de TD van Casema kan de Sony wel werken maar kunnen ze het niet garanderen; op dit moment zeggen ze goede resultaten te hebben met de Samsung HD decoder (H360); het blijft jammer dat je dan weer een extra kastje nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Sigmasailor schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:37:
Ik begrijp dat de X3500 en X3000 een DVB HD decoder hebben? Kan je daarmee de TV direct op de kabel van Casema aansluiten en hoef je dus geen extra Samsung te komen?
De verwachting is van wel (mits er gebruik wordt gemaakt van een AlphaCrypt omdat de HD kanalen gecodeerd zijn), maar met zekerheid is dit nog niet te zeggen aangezien er nog geen gebruikerservaringen zijn van deze toestellen in combinatie met het HD signaal van de Irdeto kabelbedrijven. Uiteindelijk zal dat eerst proefondervindelijk moeten worden vastgesteld door iemand.
op dit moment zeggen ze goede resultaten te hebben met de Samsung HD decoder (H360);
Ze zullen wel moeten roepen dat de Samsung DCB-H360R goede resultaten geeft aangezien dit momenteel de enige HDTV kabel ontvanger is die ze toelaten. Er zijn voldoende andere HDTV kabel ontvangers die geschikt te maken zouden zijn voor de Irdeto kabelbedrijven. Het lijkt er echter op dat Samsung er een deal uit heeft weten te slepen dat zij voor anderhalf tot twee jaar het alleenrecht hebben om een HDTV kabel ontvanger voor de Irdeto kabelbedrijven op de markt te mogen brengen. De eerst volgende HDTV kabel ontvanger lijkt de Scientific Atlanta 8455DVB HDTV PVR te zijn die Casema heeft uitgekozen uit het assortiment van Cisco/Scientific Atlanta die ook de apparatuur leveren voor de distributie van digitale TV kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
ArChie schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:01:
[...]

Ze zullen wel moeten roepen dat de Samsung DCB-H360R goede resultaten geeft aangezien dit momenteel de enige HDTV kabel ontvanger is die ze toelaten. Er zijn voldoende andere HDTV kabel ontvangers die geschikt te maken zouden zijn voor de Irdeto kabelbedrijven. Het lijkt er echter op dat Samsung er een deal uit heeft weten te slepen dat zij voor anderhalf tot twee jaar het alleenrecht hebben om een HDTV kabel ontvanger voor de Irdeto kabelbedrijven op de markt te mogen brengen. De eerst volgende HDTV kabel ontvanger lijkt de Scientific Atlanta 8455DVB HDTV PVR te zijn die Casema heeft uitgekozen uit het assortiment van Cisco/Scientific Atlanta die ook de apparatuur leveren voor de distributie van digitale TV kanalen.
Wat de technikus ook nog beweerde was inderdaad het feit dat hij niet kon garanderen dat de Sony ook de HD kanalen eruit zou pikken. Ben benieuwd naar de eerste resultaten. Zo'n alphacrypt kost ook weer dik 100 euries; als het dan niet werkt zit je toch weer vast aan de Samsung. Met een HDMI kabel die kennelijk 50 euro moet kosten (maar dan heb je ook wat?).
Nog een maand geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn ,effe stressen, met speciaalzaak contact gehad over actie gratis PS3 bij aankoop Full HD
, in Belgie zou er sprake zijn van actie 5 jaar garantie.. en geen PS3 gratis Kan iemand dit bevestigen? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
TF schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:35:
Het is mij nog steeds niet gelukt om de D3000 knap aante sturen via de VGA uitgang van mijn laptop. Alleen bij 1024x768 accepteert hij het ingegeven signaal.

Bij een breedbeeld modus geeft hij aan dat het signaal niet ondersteund word. Erg vervelend....
Gebruik je wel een een 15 pins vga kabel die geschikt is voor HD resoluties? Meeste zijn dat wel maar misschien gebruik je toevallig een of ander oud dingetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Sigmasailor schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:15:
[...]

Wat de technikus ook nog beweerde was inderdaad het feit dat hij niet kon garanderen dat de Sony ook de HD kanalen eruit zou pikken. Ben benieuwd naar de eerste resultaten. Zo'n alphacrypt kost ook weer dik 100 euries; als het dan niet werkt zit je toch weer vast aan de Samsung. Met een HDMI kabel die kennelijk 50 euro moet kosten (maar dan heb je ook wat?).
Nog een maand geduld dus.
Dat moet je zeker niet doen, HDMI kabel van een tientje voldoet ook en het verschil zie je niet, mits je afstanden kort houdt (max 2 meter). Signaal is signaal aangezien het digitaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

jap85 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:19:
[...]

Gebruik je wel een een 15 pins vga kabel die geschikt is voor HD resoluties? Meeste zijn dat wel maar misschien gebruik je toevallig een of ander oud dingetje..
Bekijk ook je refreshrate. Bij 1024 kan hij namelijk 75hz aan, maar bij 1366 alleen 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Mouki_9 schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:43:
eventjes een vraagje over een oudere modelletje, de 46w2000, weten jullie of (en hoe) de infobalk in te stellen is? Nu staat die bovenin en neemt bijna de helft van het beeld in beslag. Graag wil ik deze wat kleiner of het liefst onderin.
niemand die hier iets op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouki_9 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:56:
[...]

niemand die hier iets op weet?
ik heb ook een 46w2000, maar ik begrijp je vraag niet helemaal? wat bedoel je juist met infobalk
is het de balk als je zapt die tijdelijk toont welke post er speelt ? of iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
ja, het is de blauwe balk die verschijnt als je zapt. Kan de positie ervan niet aangepast worden? Nu neemt die bijna de halve scherm in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouki_9 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:58:
ja, het is de blauwe balk die verschijnt als je zapt. Kan de positie ervan niet aangepast worden? Nu neemt die bijna de halve scherm in beslag.
ik werk via een digicorder van telenet en die balk is heel klein.
Zo'n balk die het halve scherm inneemt heb ik niet. Heb je dit op het digitaal kanaal of ergens anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
dit heb ik op een digitale kanaal....... zucht, dat ligt dus aan die rotte kpn digitenne........ heb hier in culemborg namelijk nog geen digitale kabel. Ik wou goedkoop kijken of digitenne wat is en gebruik nu een conax cam in de tv. Daar kan ik dus geen ene drol instellen, dit in tegenstelling tot de decoder van kpn (samsung volgens mij?)
Nou, dan weet ik in ieder geval waar het aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Mouki_9 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:25:
dit heb ik op een digitale kanaal....... zucht, dat ligt dus aan die rotte kpn digitenne........ heb hier in culemborg namelijk nog geen digitale kabel. Ik wou goedkoop kijken of digitenne wat is en gebruik nu een conax cam in de tv. Daar kan ik dus geen ene drol instellen, dit in tegenstelling tot de decoder van kpn (samsung volgens mij?)
Nou, dan weet ik in ieder geval waar het aan ligt...
Dat ligt niet aan die rotte kpn digitenne. Dat is idd de infobalk van de digitale kanalen op de Sony's (iig ook op mijn D3000). Ook op hdtvtest.co.uk klagen ze erover. Er is helaas niets aan te doen, buiten er gewend aan te geraken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Cidolfas schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:32:
Kan iemand met een D3000 toestel mij vertellen of het normaal is dat de TV een zacht maar toch aanwezig "gezoem" laat horen?

Ik heb de 40D3000 nu zo'n twee weken in huis, en als ik de TV mute kan ik het scherm horen. Wel zo zacht dat ik eerst moest zoeken naar het apparaat wat het geluid maakte, maar als ik met mijn oor aan de bovenkant van de TV luister kan ik duidelijk horen dat de TV aan staat.

Ter vergelijking, bij mijn Samsung 205BW LCD schermpje hoor ik niets als deze aan staat. Ik vroeg me af of het normaal is dat je de TV kan horen of niet. :)

Alvast bedankt!
Niemand met dezelfde ervaring?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Cidolfas schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:01:
[...]
Niemand met dezelfde ervaring?
Ik hoor niets, ook niet als ik met laag volume er vlak bij zit (32D3000). Heb er niet met mn oor tegen aan gehangen, maar als het zo zacht is dat je het dan pas hoort is toch al niet storend.

[ Voor 20% gewijzigd door jap85 op 18-09-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
jap85 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:13:
[...]

Ik hoor niets, ook niet als ik met laag volume er vlak bij zit (32D3000). Heb er niet met mn oor tegen aan gehangen, maar als het zo zacht is dat je het dan pas hoort is toch al niet storend.
Ik twijfel nogsteeds of het zo hoort of niet. Als ik gewoon TV kijk heb ik er geen last van, en je moet echt goed luisteren wil je het horen als je de TV mute. Maar hij maakt duidelijk geluid, wat goed te horen is als je met je hoofd vlak bij de TV bent.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Kiff schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:56:
[...]

Dat ligt niet aan die rotte kpn digitenne. Dat is idd de infobalk van de digitale kanalen op de Sony's (iig ook op mijn D3000). Ook op hdtvtest.co.uk klagen ze erover. Er is helaas niets aan te doen, buiten er gewend aan te geraken... :)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:10:
[...]

ik werk via een digicorder van telenet en die balk is heel klein.
Zo'n balk die het halve scherm inneemt heb ik niet. Heb je dit op het digitaal kanaal of ergens anders ?
hoe zit het hiermee dan? het is toch niet normaal dat die balk de helft van de scherm inneemt? dat is de helft van 46! inch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouki_9 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:15:
[...]

[...]

hoe zit het hiermee dan? het is toch niet normaal dat die balk de helft van de scherm inneemt? dat is de helft van 46! inch....
ik gebruik het digitaal kanaal nooit daar ik in belgie via de DVB-T toch niets vind, heb het gisteren nog geprobeerd. Dus die balk heb ik niet. Moet inderdaad een grote balk zijn op de 46''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
crap, moet er dus mee leren leven.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Mouki_9 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:25:
Totdat bij jou DTV via de kabel mogelijk is, (zal toch wel binnenkort?!) dan kun je gewoon een externe decoder gebruiken en heb je een klein beschaafd balkje onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-08 23:29

Thennis

Lachen kan altijd

Ik heb ook een 40D3000, maar heb nog nooit gehoord dat dat ding geluid produceert.
Heb er eens met mijn hoofd boven gehangen, maar hoor niks. (niks mis met mijn gehoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Mouki_9 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:25:
Nee, ik heb een klein beetje redding; dan neemt de balk nog maar een kwart van het scherm in, is al een stuk beter. Ik weet niet honderd precoent zeker of het ook met de W serie werkt, maar met de D in ieder geval wel. Ik had in deel 2 van dit topic de oplossing al gepost: http://gathering.tweakers...message/28491580#28491580. Ik zou zeggen probeer het eens, kans dat het werkt is wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met synchroniseren van de agenda. Hij blijft hangen of zet alle afspraken er 4 keer in. Nu heb ik geen zin een harde reset te geven, de rest werkt prima. Iemand een idee hoe ik de agenda op mijn toestel leeg kan maken waardoor ik weer goed kan synchroniseren?
Sorry guys, twee schermen tegelijk open is te veel voor me, verkeerde topic................ 8)7 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:00:
Ik heb problemen met synchroniseren van de agenda. Hij blijft hangen of zet alle afspraken er 4 keer in. Nu heb ik geen zin een harde reset te geven, de rest werkt prima. Iemand een idee hoe ik de agenda op mijn toestel leeg kan maken waardoor ik weer goed kan synchroniseren?
Handig je afspraken op je TV :-)
Ik gok dat je net als ik meerdere topics hebt gebookmarked en dat deze post in de verkeerde terecht is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 20:04
Blindfold schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:24:
[...]

Handig je afspraken op je TV :-)
Ik gok dat je net als ik meerdere topics hebt gebookmarked en dat deze post in de verkeerde terecht is gekomen.
nee joh hij heeft gewoon al de X3500 met agenda, wifi, en windows mobile :+

• Mouki_9
Cubiso schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:51:
[...]

Nee, ik heb een klein beetje redding; dan neemt de balk nog maar een kwart van het scherm in, is al een stuk beter. Ik weet niet honderd precoent zeker of het ook met de W serie werkt, maar met de D in ieder geval wel. Ik had in deel 2 van dit topic de oplossing al gepost: http://gathering.tweakers...message/28491580#28491580. Ik zou zeggen probeer het eens, kans dat het werkt is wel aanwezig.
gaat ik vanavond direct proberen, weet alleen niet wat vaandelmodus is, iemand een engelse vertaling? Maar als dit werkt, dan ben je mijn held ;D

Verwijderd

Wanneer worden de X3500 en de D3500 modellen beschikbaar voor NL? Komt er ook een W3500 uit? :)

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mouki_9 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:04:
[...]

gaat ik vanavond direct proberen, weet alleen niet wat vaandelmodus is, iemand een engelse vertaling? Maar als dit werkt, dan ben je mijn held ;D
Klinkt als iets van bannermode ofzo.

Verwijderd

Zoals de geregelde bezoekers van deze topic wel weten ben ik naarstig op zoek naar een full hd -100 hz model, de X3500 biedt deze eigenschappen maar nu die aktie van de gratis PS3 WAARSCHIJNLIJK enkel in Nederland ZOU zijn , verandert dat mijn budgetnormen..

Na hevig surfwerk kwam ik bij een (nieuw ? ) Philips model terecht : 42pfl7862d

De in september gelanceerde Samsung F 8 serie is ook een klepper , maar de officieële prijs is nog niet echt bekend ( vanaf 2000 € ... )

Philips 42pfl7862d schommelt rond de 1500 € en daar kan ik nog mee leven...

Achten jullie dit een goed model als je naar de specs kijkt? Leuk extraatje is de USB aansluiting...

http://www.p4c.philips.co...42pfl7862d_10_pss_nld.pdf

Al bedankt voor jullie reacties !

• Sigmasailor
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:05:

Achten jullie dit een goed model als je naar de specs kijkt? Leuk extraatje is de USB aansluiting...

http://www.p4c.philips.co...42pfl7862d_10_pss_nld.pdf

Al bedankt voor jullie reacties !
Beetje off topic: Is Philips niet die club van jongens en meisjes die dingen beter willen maken? (Let's make things better). Na wat 'service' perikelen jaren geleden heb ik besloten, behalve gloeilampen, niets meer van deze firma te zullen aanschaffen. Ik kan je dus niet zeggen of hij beter of mooier werkt dan een Sony; ik ben nogal bevoordeeld.

Verwijderd

Sigmasailor schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:50:
[...]

Beetje off topic: Is Philips niet die club van jongens en meisjes die dingen beter willen maken? (Let's make things better). Na wat 'service' perikelen jaren geleden heb ik besloten, behalve gloeilampen, niets meer van deze firma te zullen aanschaffen. Ik kan je dus niet zeggen of hij beter of mooier werkt dan een Sony; ik ben nogal bevoordeeld.
Beetje off topic ok , maar ik vraag toch om vergelijking met SONY model niet? :/

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag over de Sony D3000 serie met 100Hz+Motionflow techniek die ik nergens heb kunnen vinden (en ik heb al veel gezocht).

Accepteert de D3000 ook 100Hz input (b.v. van mijn PC) of is de 100Hz altijd gekoppeld aan de MotionFlow techniek (maw: accepteert hij alleen 50/60Hz bronnen en zet deze om naar 100Hz).

Ik ben erg benieuwd of iemand me hier iets over kan vertellen.

Alvast bedankt!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Als je je PC op de KDL-32D3000 aansluit moet de refreshrate van je PC altijd op 60 Hz staan, zowel via de PC ingang als HDMI. De 100Hz+ MotionFlow techniek werkt onafhankelijk van de refreshrate van je PC. En de enige resolutie waarbij het scherm perfect beeld geeft is 1360 x 768. Alle hogere resoluties worden lelijk gescaled (dus ook 1080i).

Concrete Loop Watercooling

• ChillXXL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
Om terug te komen op de vraag of je de 100Hz kan inschakelen op de PC ingang kom ik op 2 dingen terug:
  • Volgens een review op een engels site, http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D3000/, is op de pc ingang het niet mogelijk om instellingen te wijzigen aan het beeld zodra de pc ingang wordt gebruikt. Dus alle voordelen van de BRAVIA engine, zoals 100hz en 24p voor weergaven van films kan niet worden ingeschakeld en staan op "grijs" zodra de PC ingang (D-SUB) wordt gebruikt.
    Volgens mij is dit niet alleen bij SONY het geval maar ook bij andere merken. Zo is volgens mij bij PHILIPS ook hetzelfde geval. Als de PC-ingang wordt gebruikt is het scherm "slechts" een monitor en zal je zaken als de-interlacing en scherpte verbeteraars aan de pc kant moeten regelen.Kan iemand dit bevestigen?
  • In de handleiding van de D3000 wordt gesproken over BEELD-modus (tv, hdmi ingang van bijv decoder) waarbij je zaken van de BRAVIA-engine in en uit kan schakelen en WEERGAVE-modus voor alléén de PC-ingang. Deze staan als 2 apparte zaken vermeld met elk hun eigen instellingen.
    Zo is voor de PC-ingang dus niet 100HZ etc te activeren maar wel faseverschuivingen etc welke weer niet in de BEELD-modus zijn ondergebracht.
Tevens staat in de handleiding niet expliciet vermeld dat een pc kan worden aangesloten op de hdmi ingang met de res. 1360(1366) * 768 maar uitsluitend video-formaten kan ontvangen zoals 720p of 1080p. Volledige 1:1 pixelmapping op de hdmi ingang lijkt mij dan ook niet mogelijk.Wel 1360X768 op de D-SUB. Misschien kan iemand dat hier bevestigen?

(Misschien kan het wel door bijvoorbeeld 720p vanuit de PC uit te sturen en dan vermomd als video-signaal op de HDMI ingang te zetten waardoor de BRAVIA-engine wel weer zou werken)

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik heb een vraagje voor de 40D3000 bezitters: hoe ver zitten jullie van je tv af? Er zijn zoveel verschillende formules mbt. de kijkafstand dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik zit nl. te twijfelen tussen een 32D en een 40D met een kijkafstand van 3 meter.

Verwijderd

Hoi Freerider en ChillXXL,

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Ergens vind ik het natuurlijk wel erg jammer dat ik geen gebruik kan maken van de 100Hz functie op mijn PC (zou zeer waarschijnlijk toch een scherper beeld geven), maar goed het is niet anders.

Verder is het idd mogelijk om het beeldsignaal als 'niet-pc' signaal aan te bieden, waardoor b.v. Motionflow kan worden toegepast. Ik heb deze TV zelf nog niet, maar ik heb dit al enkele malen op forums gelezen.

Groeten,
Edwin

edit: @ Remius: ik zit ook op ongeveer 3 meter en ga voor 40 inch. Ik heb dit bij mijn broer gezien en het ziet er erg goed uit. Het klopt idd dat het wel een groot beeld is (iets wat door THX sowiso is aanbevolen), maar persoonlijk vind ik dat wel iets hebben. Een tv lijkt in de winkel overigens meestal kleiner dan in je woonkamer (maak voor de grap eens een karton van die afmeting en hou die op de plaats waar je de LCD wilt zetten om een idee te krijgen)...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 15:24 ]

• Mouki_9
Cubiso schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:51:
[...]

een beetje jammer, heb de vaandelmodus niet kunnen vinden.....

• ChillXXL
Om er nog op terug te komen (100Hz / Motionflow op PC):

Ik zat er ook eerst over na te denken om voor de Sony / Philips / Samsung te gaan maar omdat ik in hoofdzaak TV/DVD kijk via een mediacenter i.c.m. DVB-S is voor mij pixelmapping het belangrijkste. Daarnaast zou ik ook graag gebruik willen maken van de beeldverbeteraars in deze tv's om nog scherper beeld te kunnen krijgen maar volgens mij wordt bij bijna alles merken tv's dit uitgeschakeld zodra deze aan de pc hangt.

Daarom is nu mijn laatste besluit genomen om maar gewoon voor een LG (37LC51) te gaan omdat deze wel pixelmapping ondersteund en stukken goedkoper is dan de Sony / Philips / Samsung waarbij je uiteraard meebetaald aan de specs van de beeldverbeteraarfuncties.

In mijn slaapkamer heb ik nu ook een B-merk TV hangen (Proline) maar ondersteund wel 1:1 pixelmapping waardoor dit nu gewoon een monitor is geworden(zonder beeldverbeteraars) maar het beeld is absoluut top. Zeker bij DVD. Afhankelijk natuurlijk van de beeldverbetering welke in de codec (nu Nvidia Purevideo) is ondergebracht.
Tevens door de pixelmapping merk je nu ook dat letters superstrak overkomen vanuit het mediacenter.

Als ik er naast zit laat 't me dan maar even weten...

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ik weet de details niet van de D3000, maar ik meen me te herinneren dat de W2000 en X2000 zeker wel 1:1 pixelmapping hebben.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Met ^
Over welke tv heb je het nu, waarvan jij zegt dat er geen 1:1 pixelmapping is?

• BlackiE1982
  • Laatst online: 10-09 19:42
Op de sony site staat inmiddels de 40W3000.
Het is niet duidelijk dat deze MotionFlow + 100Hz ondersteunt.
Het logo staat erbij, maar bij de specs wordt er niks van vermeld. 8)7 8)7
Op kieskeurig.nl staan alle tv's eral tussen.

Leeg

• UltraSub
Kan aan mij liggen, maar is inmiddels niet al vaak gezegd dat Motionflow alleen op de X-serie komt, én dat het niet klopt wat de Sony site staat? Als de W namelijk Motionflow + 100 Hz zou bieden, was voor mij de keus gemaakt. Ik vind het design geweldig, maar de specs vielen me tegen.

• BlackiE1982
Hetzelfde geldt voor mij ook, dan maar voor de X3000. Deze vind ik mooier als de X3500.
Maar raar dat de D wel MotionFlow heeft een duurder model W weer niet. :?
Welke type is deze dan?
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshw.it/articles/20070823/playtv_c.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door BlackiE1982 op 20-09-2007 18:07 ]

Leeg

• UltraSub
Das de X3500. Twijfel alleen over de glans van de binnenste rand. Die zou bij een X3500 brushed alu moeten zijn, wat iets doffer is.

• Remius
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:20:
edit: @ Remius: ik zit ook op ongeveer 3 meter en ga voor 40 inch. Ik heb dit bij mijn broer gezien en het ziet er erg goed uit. Het klopt idd dat het wel een groot beeld is (iets wat door THX sowiso is aanbevolen), maar persoonlijk vind ik dat wel iets hebben. Een tv lijkt in de winkel overigens meestal kleiner dan in je woonkamer (maak voor de grap eens een karton van die afmeting en hou die op de plaats waar je de LCD wilt zetten om een idee te krijgen)...
Oke dat is mooi. Ik ben namelijk bang dat een 32 inch misschien weer te klein is mbt. HD materiaal, dat het effect verloren gaat vanaf die afstand. Of is dit lariekoek? Maar aan de andere kant moet het ook weer niet zo zijn dat een 40 inch te groot is om 'normaal' tv te kijken... twijfel, twijfel...

• ArChie
  • Niet online
UltraSub schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:27:
Das de X3500. Twijfel alleen over de glans van de binnenste rand. Die zou bij een X3500 brushed alu moeten zijn, wat iets doffer is.
Volgens mij is het de X3000 met een zwart frame:

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/35/17415

• BlackiE1982
Ik zat er ook aan te twijfelen, welke van de 2 was.
Dacht zelf aan de X3000

Leeg

• UltraSub
Is absoluut zeker niet de X3000! Check de gladde rand en de minder gladde aan de buitenkant. De minder gladde is het stof van de speakers, en daarna komt het "glas".

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Pixelmapping heeft de 32D3000 niet als menuoptie maar zolang het signaal op de ingang op 1360 x 768 staat wordt het beeld exact 1:1 beeldvullend weergegeven en hoeft er niks meer aan worden bijgesteld. Hierdoor heb je denk ik de beeldverbeteraars ook niet echt nodig aangezien het beeld al superstrak is. Dit geldt voor zowel de VGA als HDMI ingang (ik heb beide aangesloten op een PC). Ik zou me ook niet zo'n zorgen maken over het nut van 100 Hz+ MotionFlow op de VGA/HDMI aangezien het beeld vanaf beide ingangen echt heel goed is. Ik zie zelf geen verschil tussen de interne digitale tuner en een PC met fullscreen DVB-C.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:10
Alfisti schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:37:
[...]

Deze actie is niet vanaf de X2000 ( zoals gemeld werd ) maar voor *elke* full hd LCD ;) ( ja, dus ook de W2000, W4000, en X3500 )

Tevens leveren ze de TV niet met PS3 bijverpakt maar moet je een bon insturen naar een bureau die de afhandeling verzorgt ( of de PS3 thuis of 200 euro retour )
Ik hoop echt zo erg dat deze informatie klopt.....in dat geval wacht ik nog 1,5 week met het aanschaffen van de 40W2000..

Is er ergens een bericht dat bevestigd dat de 40w2000 ook onder deze actie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Remius schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:23:
[...]

Oke dat is mooi. Ik ben namelijk bang dat een 32 inch misschien weer te klein is mbt. HD materiaal, dat het effect verloren gaat vanaf die afstand. Of is dit lariekoek? Maar aan de andere kant moet het ook weer niet zo zijn dat een 40 inch te groot is om 'normaal' tv te kijken... twijfel, twijfel...
Ik heb zelf voor 32'' (D3000) gekozen, kijk van 2 - 2,5 meter vanaf mn stoel als ik game en van 3 meter als ik uit mn bed tv kijk. Ik vind het groot genoeg, zeker voor tv kijken zou ik echt niet groter willen. 32'' is al best een behoorlijke maat als ie eenmaal in je kamer staat.. (in mijn geval een slaapkamer die niet zo heel groot is maar toch oogt ie een stuk groter dan in de winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillXXL
FreeRider schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:21:
Pixelmapping heeft de 32D3000 niet als menuoptie maar zolang het signaal op de ingang op 1360 x 768 staat wordt het beeld exact 1:1 beeldvullend weergegeven en hoeft er niks meer aan worden bijgesteld. Hierdoor heb je denk ik de beeldverbeteraars ook niet echt nodig aangezien het beeld al superstrak is. Dit geldt voor zowel de VGA als HDMI ingang (ik heb beide aangesloten op een PC). Ik zou me ook niet zo'n zorgen maken over het nut van 100 Hz+ MotionFlow op de VGA/HDMI aangezien het beeld vanaf beide ingangen echt heel goed is. Ik zie zelf geen verschil tussen de interne digitale tuner en een PC met fullscreen DVB-C.
Bedankt Freerider voor de info. Je zegt al:"Heb je de beeldverbeteraars niet meer nodig". Nog even 2 vraagjes:
  • Kan je de beeldverbeteraars uberhaupt op de PC-ingangen wél bij een res van 1360x768 activeren dan of zijn deze disabled?
  • Zou ik in mijn geval, aangezien ik alléén een MCE met DVB-S systeem gebruik, dan niet net zo goed kunnen gaan voor bijvoorbeeld een LG waar wel een goed pannel in zit maar geen 100hz/motionflow techniek (wel pixelmapping) ondersteund i.p.v. de duurdere D3000 serie waar je daar juist extra voor betaald?

[ Voor 3% gewijzigd door ChillXXL op 21-09-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-08 23:29

Thennis

Lachen kan altijd

Remius schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:12:
Ik heb een vraagje voor de 40D3000 bezitters: hoe ver zitten jullie van je tv af? Er zijn zoveel verschillende formules mbt. de kijkafstand dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik zit nl. te twijfelen tussen een 32D en een 40D met een kijkafstand van 3 meter.
Ik zit er ongeveer 3 meter vanaf en heb een 40D3000.
Het prijsverschil voor 8 inch (!) is maar 150-200 euro. Het is echt heerlijk om naar een riant groot scherm te kijken.

Verder geeft hij door zijn 100Hz heel rustig beeld, wat het een waar kijkgenot maakt.
Een vriend van mij heeft een 37" Full HD scherm zonder 100Hz maar dit lijkt toch veel natuurlijker en scherper, ook van dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Balen, dat ik 3 weken geleden een PS3 heb gekocht. :|
Als ik toen van die actie heb gehoord... :z
Vind alleen dat €200 retour zo weinig is vergeleken met een PS3.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dus nemen de meesten een PS3, en das goed voor het marktaandeel van de PS3. Dus goed voor de cijfers. Je moet toch wat zo lang de 360 nog beter is :X
Overigens neem ik zelf als ik voor de Sony mocht gaan ook gewoon de PS3. Lekker, 2 consoles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atomic frogger schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:00:
[...]

http://www.sony.lv/view/S...=Main&category=TVP+LCD+TV
ik zie dat ze de types van de site af gehaald hebben.

voor de mensen die niet zo goed in zweeds zijn... Maar die tv ziet er op zich wel goed uit en zo te zien rond de 1500 a 1600 euro... Alleen waarom maar 2 HDMI aansluitingen :? .....
type D3500 en D3550 zijn hetzelfde behalve de kleur van de omlijsting,het verschil tussen deze types en de W3000 is de bravia engine en het aantal HDMI aansluitingen zie je op deze site
http://www.sony.ch/view/S...fr_CH&category=TVP+LCD+TV
tussen deze 2 toestellen zit een prijsverschil van 500 uero,nu de vraag IS 1HDMI en bravia engine X
dat verschil van 500 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:18

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 20:22:
[...]

type D3500 en D3550 zijn hetzelfde behalve de kleur van de omlijsting,het verschil tussen deze types en de W3000 is de bravia engine en het aantal HDMI aansluitingen zie je op deze site
http://www.sony.ch/view/S...fr_CH&category=TVP+LCD+TV
tussen deze 2 toestellen zit een prijsverschil van 500 uero,nu de vraag IS 1HDMI en bravia engine X
dat verschil van 500 euro waard.
W3000 heeft ten opzichte van de D3000 geen 100hz echter wel als extra Bravia Engine EX, Voice Zoom, X.V. colour en een combinatie DVB-C en AVC-HD tuner.

De D3000 heeft ook 3 HDMI aansluitingen.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:18
(32D3000, goede analoge aansluiting- kan vooralsnog geen digitale aansluiting krijgen)
Zie veel posts over de fav instellingen van kleuren e.d., maar niets over de instellingen van o.a. de schermmodus (beeldformaat). Het lukt mij nog steeds niet om een gewone breedbeelduitzending in goede kwaliteit zonder balken boven en onder op mijn scherm te krijgen. Smart zoom vertekent het beeld, wide ook en geeft bovendien nog steeds balken, 14:9 is ook niet beeldvullend. Alleen met de zoom functie zijn de balken weg zonder dat het beeld vertekend is, maar gaat de beeldkwaliteit (scherpte) wel achteruit. Op mijn vorige (CRT) TV had ik een soort 'neutrale' standaardinstelling. Ik vraag me af welke instelling bij dit toestel de standaardinstelling is en wat de beste manier is om een TV uitzending (automatisch) beeldvullend te krijgen zonder te zoomen of de zaak uit te rekken. De auto formaat functie is uiteraard ingeschakeld. Suggesties?

Verwijderd

Remius schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:23:
Het effect van een full HD resolutie is weer een topic op zich. Eigenlijk geldt dat hoe dichter je bij de tv zit (en hoe groter de tv is) hoe meer je hebt aan een hogere resolutie.

Bekijk eens het plaatje:
http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html

Meer info (incl dit figuur):
http://www.engadgethd.com...-distance-to-screen-size/
http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

(3 meter = 9.8 feet)

De conclusie is dus dat:
* je op 3 meter met een schermgrootte kleiner dan ongeveer 50 inch (1.27 meter) weinig merkt van een full-HD (1080) resolutie.
* Voor een 40 inch scherm (ong. 1 meter) werk je weinig van full-HD als je verder weg zit als 2.3 meter.

Natuurlijk geldt dat het op de grens niet zo veel zal uitmaken, maar hoe verder je van de grens zit (dichter bij of grotere tv) hoe interessanter full-HD wordt...

Hopelijk kun je hier iets mee.

Groeten,
Edwin

• chf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-03 06:41

chf

Bedankt voor deze uitstekende links Edwin.

Ik heb 3 weken geleden een 40D3000 besteld en zit ongeveer 2.5m van het scherm af.
Dit zou volgens deze chart dan de ideale afstand moeten zijn voor 720P resolutie.

Nu nog hopen dat het scherm snel binnenkomt. Zit er al 3 weken op te wachten.
Volgens de winkelier komen er bij Sony België leveringen toe op 21, 24 en 28 september, dus met wat geluk is het volgende week geleverd.

Voor de geïnteresseerden: ik heb de winkelier ook gemaild dat ik op een internet-forum had gelezen dat het 40D3000 model in september uit het gamma genomen zou worden (zie blz. 8 en 25 in volgend document: http://www.lyris-lite.net/edited%20Bravia%202nd%20Half%20Master%20Launch%20Pack%20Version%202.pdf).
De winkelier heeft Sony België hieromtrent gecontacteerd, en het toestel zou volgens Sony België nog zeker tot eind december (en waarschijnlijk zelfs tot hun volgende dealerdagen in maart) in het gamma blijven.

Groeten, Charles

• Remius
Ah bedankt Edwin, naar deze informatie was ik op zoek. :*)

Verwijderd

Graag gedaan ^^

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

chf schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:22:
Voor de geïnteresseerden: ik heb de winkelier ook gemaild dat ik op een internet-forum had gelezen dat het 40D3000 model in september uit het gamma genomen zou worden (zie blz. 8 en 25 in volgend document: http://www.lyris-lite.net/edited%20Bravia%202nd%20Half%20Master%20Launch%20Pack%20Version%202.pdf).
De winkelier heeft Sony België hieromtrent gecontacteerd, en het toestel zou volgens Sony België nog zeker tot eind december (en waarschijnlijk zelfs tot hun volgende dealerdagen in maart) in het gamma blijven.
Het EOL zijn/worden van de 40D3000 zou dus betekenen dat als je een 40" Sony wilt, met dingen als MotionFlow en 100Hz dat je dan geen andere keus meer hebt dan de 2x zo dure X3000/3500 te nemen? Lekker is dat 8)7 8)7 8)7

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ze zullen de 40D3000 nooit uit het assortiment halen totdat er een vervanger klaarstaat...
Promopraatjes over dat een toestel nog maar beperkt te verkrijgen is, stuwen de verkopen.

Althans...zo denk ik erover gezien de vele "haast u..op is op" promopraatjes van Sony over bijvoorbeeld de PS3...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Sigmasailor
In de UK is hij al leverbaar.
Hier een link waar iemand die een zooitje foto's heeft upgeload.
http://www.avforums.com/f...read.php?t=602863&page=88
Even naar 'danvitale' zoeken op pagina 88

Verwijderd

Ik heb de 32D3000 (2 stuks zelfs :) ) in bestelling staan. Ik vraag me nu af wat voor soort signaal geleverd wordt door de optisch digitale geluidsuitgang van de TV. Ik vraag dit, omdat ik op mijn surroundversterker onderhand alle digitale (optisch en coaxiaal) ingangen in gebruik heb en ik dit wil omzeilen door de apparaten waarvoor ik geen digitale geluidsingang op de versterker meer heb via HDMI met de TV te verbinden. De TV wordt sowieso via een optische kabel verbonden met de versterker en ik wil dus het geluid als het ware doorlussen via de TV. Nu las ik ergens op een Engels forum dat de TV- geluidsuitgang uitsluitend PCM afgeeft. Dat zou dus jammer zijn, want dan mis je best een hoop.

Iemand enig idee of het inderdaad PCM is?

Verwijderd

Hm, ik ben afgelopen woensdag naar de winkel gegaan om de KDL S2030 (20 inch) te kopen. Daar aangekomen werd mij verteld dat deze niet meer geleverd wordt en dat ze alleen nog de KDL S3000 (ook in 20 inch) verkopen die binnenkort moet binnenkomen. Wist niets van dat ding af.

Lijkt grotendeels op de S2030 geloof ik, alleen heeft de S3000 zo te lezen een veel hoger contrast. En hij is in zeven kleuren verkrijgbaar. Jammer genoeg krijgt deze winkel alleen de witte en de zilverkleurige versie. Ondanks dat ligt de adviesprijs 100 euro lager dan van de KDL2030 werd mij verteld. 600 Euro i.t.t. 700 euro.

Blij dat ik effe gewacht heb :*)

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:00
Zijn er nog mensen die hun 26" Sony LCD TV binnenkort gaan vervangen met eentje uit de nieuwe 3000 series? Dan zou ik graag een bod doen op de oude tv.

Zie ook de gevraagd advertentie: V&A gevraagd: Sony 26" LCD TV U/S/P serie

[ Voor 21% gewijzigd door Black Sparrow op 22-09-2007 19:06 ]

Verwijderd

Wordt de V3000 een winnaar?

http://www.sony.nl/view/S...=Main&category=TVP+LCD+TV
Als je zo naar zijn specs kijkt heeft het alles in huis om 40" fullhd markt te overmeesteren. V3000 gaat 1745 euro kosten.

Concurrenten:
Samsung 40F86 :: 1669 euro
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le40f86bd.asp

Philips 42PFL7862D :: 1589 euro
http://www.consumer.phili...HQVHKFSEKI5P&compare=true

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
hmm, die link gaat naar de 40w3000.

maar hoeveel zou een 46V3000 precies kosten? ik kan bijna nergens info vinden, en die komt dus in oktober uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Mars Warrior schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:41:
[...]

Het EOL zijn/worden van de 40D3000 zou dus betekenen dat als je een 40" Sony wilt, met dingen als MotionFlow en 100Hz dat je dan geen andere keus meer hebt dan de 2x zo dure X3000/3500 te nemen? Lekker is dat 8)7 8)7 8)7
Wel vaag dat ze dan juist net die Bravia met een award waar ze zo trots op zijn, uit de schappen nemen.
En de winnaars zijn...

KDL-40D3000 LCD-televisie
De BRAVIA LCD-televisie van 40 inch, die is benoemd tot “groene televisie van Europa 2007-2008”, werd meteen vanaf het begin door de juryleden tot winnaar gekozen.

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/38/18948

De BRAVIA-set behaalde continu een hogere score dan de rest op het gebied van materiaalgebruik en -hergebruik, verpakking en transport, productarchitectuur en de ordening van elektronica.
bron: Sony Nederland
http://www.sony.nl/view/S...n&category=TVP+LCD+TV#tab

http://www.sony.nl/view/S...DL40D3000E&site=odw_nl_NL

Ik heb er 4 weken geleden ook een besteld en ga ervan uit dat deze aankomende vrijdag ( 28 sept)geleverd word

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Gaat de 40D3000 nou meteen uit de schappen of pas begin volgend jaar??
Want dan wil ik er snel toch nog ergens eentje bestellen.

Dat hoogglans is niet nl. echt mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 18:53
Bijna 1 oktober !!! kan niet wachten om de sony's met de philips modellen te kunne vergelijken.

Trouwens is het bij iemand bekend welke versie HDMI sony in de nieuwe modellen heeft. Philips heeft versie 1.3 en geeft toch iets meer toekomst bereikheid met wat meer bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Harold_S schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:09:
Gaat de 40D3000 nou meteen uit de schappen of pas begin volgend jaar??
Want dan wil ik er snel toch nog ergens eentje bestellen.

Dat hoogglans is niet nl. echt mijn smaak.
Hoe komen jullie toch erbij dat de D3000 uit de schappen gaat?
Toch niet omdat de W3000 is gearriveerd?

Dat is een heel ander toestel (Full HD), dus helemaal niet de opvolger van D3000...
De D3000 is nog maar net een paar maanden uit...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
bij mijn 46w2000 zat geen bonnetje voor 200 euro retour of ps3? mijne is vorige week afgeleverd. wel besteld bij een online shop, misschien dat dat uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mouki_9 schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:31:
bij mijn 46w2000 zat geen bonnetje voor 200 euro retour of ps3? mijne is vorige week afgeleverd. wel besteld bij een online shop, misschien dat dat uitmaakt?
Misschien dat het uitmaakt dat die actie nog niet is begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:53:
[...]

Ghaha misschien wel ja ;)

Ik kan niet wachten tot November zodat ik mijn nieuwe LCD in ontvangst mag nemen.
Hou zelf van meer iets stijlvollers. Dus voor mij is het de KDL40X3500 geworden.

Alleen voor het opgloeiende blauwe Sony Logo zou ik het al bijna doen. _/-\o_

En de gratis Playstation 3 heeft niks met mijn keuze te maken gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 00:19 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Blindfold schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:53:
[...]

daar heb ik maar 1 woord voor: CRAP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zavantas
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03 09:02
Wel John, als die PS3 je niets doet, wil hem voor u wel opruimen hoor... :-)

Intel Core i5 2500K // Scythe Mugen II // MSI Z68a-GD65 // Kingston 16Gb HyperX // MSI N580GTX Lightning Extreme 3Gb // Crucial CT512 GB M4 SSD // Lian Li PC-X900B // MacBook Pro 15" // iPad 64GB // iPhone 5 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
The_Sukkel schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:58:
[...]

Hoe komen jullie toch erbij dat de D3000 uit de schappen gaat?
Toch niet omdat de W3000 is gearriveerd?

Dat is een heel ander toestel (Full HD), dus helemaal niet de opvolger van D3000...
De D3000 is nog maar net een paar maanden uit...
Dat zal wel komen door onderstaande post en de info die in die pdf staat, in de pdf staat 'ie inderdaad vermeld als EOF september.
Dat er vervolgens ook staat dat 'ie tot maart volgend jaar beschikbaar zal blijven, wordt blijkbaar overheen gelezen
chf schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:22:
Bedankt voor deze uitstekende links Edwin.

Ik heb 3 weken geleden een 40D3000 besteld en zit ongeveer 2.5m van het scherm af.
Dit zou volgens deze chart dan de ideale afstand moeten zijn voor 720P resolutie.

Nu nog hopen dat het scherm snel binnenkomt. Zit er al 3 weken op te wachten.
Volgens de winkelier komen er bij Sony België leveringen toe op 21, 24 en 28 september, dus met wat geluk is het volgende week geleverd.

Groeten, Charles

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mouki_9 schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:01:
[...]

daar heb ik maar 1 woord voor: CRAP!
Zijn de afkoelperiode dagen al voorbij? Anders gewoon terugsturen en nog even wachten en opnieuw bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Van die PS3 bij Full HD-schermen is reeds bevestiging gepost, maar is er nu iets waar van een psp bij bijvoorbeeld de 32D3000? Of was dit slechts een fabeltje?
Zoniet bestel ik 'm vandaag; anders wacht ik nog 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
Jack3770 schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:00:
Van die PS3 bij Full HD-schermen is reeds bevestiging gepost, maar is er nu iets waar van een psp bij bijvoorbeeld de 32D3000? Of was dit slechts een fabeltje?
Het lijkt me sterk, was volgens mij een fout. Ik sta ook op het punt om hem te bestellen, alleen moet ik nog even een goede shop vinden. Waar wil jij hem gaan bestellen Jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Laatst online: 12-09 16:10
er staat toch echt duidelijk in het bericht (ingescande pagina uit magazien) dat je bij aanschaf van een full lcd bravia een ps3 zou krijgen en bij aanschaf van een hd sony hd ready je een psp zou krijgen, of het officieel is weet ik niet, maar als je met google zoekt kom je toch behoorlijk wat sites tegen die dit bericht geplaatst hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack3770 schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:00:
Als het goed is krijg je die bij 40" en grotere schermen die niet Full HD zijn.
Anders krijg je de Playstation 3.

Zoals de KDL40U2000, KDL40V2500, KDL40V3000, KDL40D3000 enz.

Iets anders: heeft er iemand verstand van Coax aansluitingen enz?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 19:00 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zavantas schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:03:
Wel John, als die PS3 je niets doet, wil hem voor u wel opruimen hoor... :-)
Ghaha nou voor de spelletjes functie zouden we wel een deal gemaakt kunnen hebben, maar aangezien het ook meteen een Blu-Ray speler is; denk ik toch maar dat ik em hou :)

Bedoelde alleen dat ik em zonder die Playstation 3 actie ook gekocht zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Remius schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:06:
[...]

Het lijkt me sterk, was volgens mij een fout. Ik sta ook op het punt om hem te bestellen, alleen moet ik nog even een goede shop vinden. Waar wil jij hem gaan bestellen Jack?
Bij www.iishop.be
Daar heb ik een half jaar geleden ook voor m'n ouders gekocht.
Vandaag gemaild:
KDL-32D3000: 1070 euro + GRATIS 5JAAR WAARBORG (levertermijn 7 dagen)
KDL-40D3000: 1299 euro + GRATIS 5JAAR WAARBORG (levertermijn 14 dagen)

Ik merk trouwens dat ik de laatste tijd erg labiel reageer op de keuze tussen de 2 bovenstaande modellen. :) Het stond nu net zo goed als vast dat het de 32'' zou worden...lees ik net hierboven dat die psp bij de 40''-niet-full-hd-modellen zou komen. Dat maakt dat de prijs quasi identiek wordt (als je de psp doorverkoopt). Ookal is 40'' me dan te groot, dan wordt voor de 32'' kiezen wel heel bizar.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
Jack3770 schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:10:
[...]
Bij www.iishop.be
Daar heb ik een half jaar geleden ook voor m'n ouders gekocht.
Vandaag gemaild:
KDL-32D3000: 1070 euro + GRATIS 5JAAR WAARBORG (levertermijn 7 dagen)
KDL-40D3000: 1299 euro + GRATIS 5JAAR WAARBORG (levertermijn 14 dagen)
...
Bedankt voor de info. Nog nooit van de shop gehoord, maar ik zal er eens een kijkje nemen. Mijn keuze voor een 32" stond eigenlijk ook vast, maar als je een psp krijgt bij een 40" dan betaal ik wel 200 euro meer. Ruimte heb ik er wel voor, kijkafstand is 3 meter dus moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ook een paar weken geleden de Sony 40D3000 besteld en die wordt als het goed is deze week geleverd. Ik kan zelf bepalen wanneer hij wordt geleverd maar het maakt dan toch vrij weinig uit of ik hem nou nu koop en dan op/na 1 oktober die coupon o.i.d. inlever/instuur. Hoe gaat dat in zijn werk? Het zou zonde zijn om die psp mis te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:34:
Het ook een paar weken geleden de Sony 40D3000 besteld en die wordt als het goed is deze week geleverd. Ik kan zelf bepalen wanneer hij wordt geleverd maar het maakt dan toch vrij weinig uit of ik hem nou nu koop en dan op/na 1 oktober die coupon o.i.d. inlever/instuur. Hoe gaat dat in zijn werk? Het zou zonde zijn om die psp mis te lopen.
Ik werk zelf in zo'n winkel en mij is verteld dat er (zoals gewoonlijk bij Sony) coupons gaan komen die je moet invullen en samen met een kopie aankoopnota en de originele streepjescode van de doos moet opsturen.

Daarna krijg je of 200 euro op je rekening gestort of een Playstation 3 in de bus. << dit bij een 40" Full HD dan natuurlijk.
De PSP is hetzelfde verhaal alleen dan een lager bedrag en bij HD Ready toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kom ik net op de sony site tegen dat de X3500 126 cm breed is!
De X2000 die ik vorig jaar bijna had gekocht 117, en dat vond ik al breed. Dat ze die speakers aan de zijkant toch ook weg laten, nergens voor nodig op zo'n high end tv imo. :(
Philips komt ineens een stukje hoger in mijn ranking, aangezien de W geen 100Hz doet (ongelooflijk overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 05:51:
Kom ik net op de sony site tegen dat de X3500 126 cm breed is!
De X2000 die ik vorig jaar bijna had gekocht 117, en dat vond ik al breed. Dat ze die speakers aan de zijkant toch ook weg laten, nergens voor nodig op zo'n high end tv imo. :(
Philips komt ineens een stukje hoger in mijn ranking, aangezien de W geen 100Hz doet (ongelooflijk overigens)
De X3500 komt er in verschillende maten, maar waar op de site ben je em tegengekomen trouwens?

En zijn 100 Hz met Motion Flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Blindfold schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:55:
[...]

Zijn de afkoelperiode dagen al voorbij? Anders gewoon terugsturen en nog even wachten en opnieuw bestellen.
nou doet de ps3 mij persoonlijk weinig, maar als dat gratis is, is het mooi meegenomen. Maar ik ga niet al die moeite ervoor doen om dan nog paar weken zonder tv te zitten. Levertijd was al iets van 4 weken bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 07:07:
[...]

De X3500 komt er in verschillende maten, maar waar op de site ben je em tegengekomen trouwens?

En zijn 100 Hz met Motion Flow
Dat er verschillende maten zijn, dat snap ik natuurlijk... Maar ik heb het hier over een 46". Uiteraard vergelijk ik de "oude" 46X2000 met de 46X3500. In principe dus zelfde schermmaat, maar toch is de X3500 bijna 10 cm breder!

Over de Motion Flow, even lezen he :)
Daar ging het over de W... En die heeft geen 100Hz en Motionflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

UltraSub schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:39:
[...]

Dat er verschillende maten zijn, dat snap ik natuurlijk... Maar ik heb het hier over een 46". Uiteraard vergelijk ik de "oude" 46X2000 met de 46X3500. In principe dus zelfde scherm maat, maar toch is de X3500 bijna 10 cm breder!

Over de Motion Flow, even lezen he :)
Daar ging het over de W... En die heeft geen 100Hz en Motionflow.
Ik vind het ook wel erg jammer dat de W versie geen Motionflow heeft. Ik begrijp best dat Sony z'n topmodel betere specs wil geven, maar het is wel zuur als je de W gewoon mooier vindt. Ik wil best iets extra betalen voor deze optie, maar nu moet ik genoegen nemen om motionflowloos door het leven te gaan, of een duurdere tv kopen die ik minder mooi vind en beter beeld geeft.

Ik denk dat ik de reviews gewoon even afwacht.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.