Ongetwijfeld zullen er firmware update's zijn, klanten worden hier van niet op de hoogte gesteld zoals dat bij elke televisie fabrikant niet gebeurt. Firmware wordt alleen zo ver ik weet alleen geplaatst als het apparaat bij de Sony technische dienst is om wat voor reden dan ook. ( in geval van problemen of iets dergelijks )
Speelt een Sony dealer daarin nog een rol, beschikt die bijvoorbeeld ook over de hardware om een firmware update via de service poort uit te kunnen voeren? Zonee, wat is dan eigenlijk nog de toegevoegde waarde van een Sony dealer t.o.v. bestellen via een webshop?
Een Sony dealer heeft deze hardware niet zo ver ik weet, puur en alleen de service centra doen dit.
De toegevoegde waarde van een dealer bestaat uit een aantal punten, ik werk in een vakspeciaal zaak en het toverwoord hier is "service" van het begin tot het eind en daar betaald men een hogere prijs voor. Wij hebben met onze doelgroep ook weinig / geen last van internetshops, denk dat een mediamarkt / bcc / de block daar veel meer last van heeft. De mensen die nu op internet kopen kwamen toch al niet bij ons
Verder heeft deze disussie over wel of niet op internet kopen weinig zin in dit topic, zowel winkels als internetshops hebben voor en nadelen

Of plaatst Sony alleen maar TV's op de markt met de uitgeleverde firmware en laat het daar dan verder bij?
Yep, en dat doen JVC, Panasonic en Samsung ook zo
Dat zou kunnen verklaren waarom Sony Nederland weigert om support te leveren op de DVB-C implementatie in de 3000 series. Als er immers door de gebruikers bugs of onvolledigheden worden gevonden in die implementatie dan zouden ze als ze wel support leveren ook met firmware updates op de proppen moeten komen om die problemen te verhelpen en daar lijkt de support organisatie van Sony niet op ingericht
De reden hier voor is dat de Sony TV's met de CAM module nog niet goedgekeurd zijn voor gebruik door de kabelmaatschapijen, er is dus officieel geen ondersteuning al werkt het wel. Ze schijnen overigens wel met deze goedkeuring bezig te zijn waarna er support zou komen.