Toon posts:

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:
  • 50.284 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 236205

ArChie,

Een zeer duidelijk vehaal over de Cam, en begrijp ik ook.

Ik ga nog even wat testen met de instellingen van de Cam, dit heb ik reeds eerder gedaan maar ik kan het nog een keer doen misschien ben ik iets vergeten.

Ik denk ook dat het met de software van de Bravia de maken heeft, ik ga maandag nog even testen met een Cam en smartcard voor Digitenne, dan heb ik bijna alles getest wat er mogelijk was.

Tot zover bedankt en ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
UltraSub schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:49:
Zo ongeveer iedere high end tv heeft op dit moment problemen met lip-sync als je het geluid rechtstreeks naar een receiver stuurt, ipv eerst door de tv te lussen. Dit door de videobewerking die plaats vind. Ik neig op dit moment naar de Philips 47PFL9732, maar daar worden delays ingesteld op 150 ms op de receivers! Als je dan verder gaat zoeken, blijkt dat de problemen groot zijn, voor ieder merk! Hoe is het bij de Sony's (voornamelijk geinteresseerd in de X)?
Soo eej..
Oorverdovende stilte :)

Hebben de Sony's hier nou geen last van (lijkt me onmogelijk), of wil niemand hier het probleem zien, of is het nog nooit iemand opgevallen?

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 12:11

TheProphet

Updates found.. please wait...

Zijn er hier mensen met een Caiw abbo die het werkend hebben met de alphacrypt?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
TheProphet schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:18:
Zijn er hier mensen met een Caiw abbo die het werkend hebben met de alphacrypt?
Bij CAIw zou je in ieder geval zonder AlphaCrypt CAM en smartcard het volledige digitale basis pakket moeten kunnen ontvangen aangezien CAIw in tegenstelling tot de overige Irdeto kabelbedrijven het digitale basis pakket ongecodeerd doorgeeft. Even de Smart Scan van je TV instellen voor de CAIw en de digitale kanalen zouden zonder problemen gevonden moeten worden.

Zie hier het lijstje met de benodige instellingen. Het eerste getal is de Network ID, het tweede getal de Frequency in MHz en daarachter het CAIw gebied waarvoor dit van toepassing is. De Symbol Rate is 6875 bij CAIw.

757 404 Stichting Kabeltelevisie Pijnacker
2249 554 CAIW Westland / Midden-Delfland
2250 554 CAIW Westland / Midden-Delfland Basispakket
6536 404 CAIW Oudenbosch
2257 554 CAIW Aalsmeer / Uithoorn
6227 554 CAIW Maassluis
7224 554 SCAIJ IJsselstein
2244 456 Stichting CAI Harderwijk
5636 650 CAIWAY RTV Loenen
7524 308 St. Kabeltelevisie Brabant Gelderland
4458 404 Hilvarenbeek
4683 770 REKAM Gouda
7244 554 Schiedam

Bron: Digitale Kabeltelevisie website

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 00:21

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

@Archie

Allereerst bedankt voor de uitleg en hulp die je iedereen bied.

ik heb nu de PMT instelling bekeken, en bij mij stond hij al op on. Nu ik hem op auto heb gezet ontvang ik ineens alle zenders. Dus rtl4 , rtl7, belgie1 enz. Deze had ik eerst niet. Top dus.

Maar toch hou ik nog een probleem. Nu krijg ik bij RTL7 en Ned3 storingen.Blokken die door het beeld schieten, van kraak/knisper geluiden dat er storingen zijn. Dit gebeurt constant, dus echt elke seconde wel. Heel vreemd dus. Nou zag ik dat deze 2 heel dicht qua signaal op elkaar zitten. heb jij hier een idee bij wat dit kan zijn?

Bennie gek, ben een koe!

• ArChie
  • Niet online
ederooij schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:50:
ik heb nu de PMT instelling bekeken, en bij mij stond hij al op on. Nu ik hem op auto heb gezet ontvang ik ineens alle zenders. Dus rtl4 , rtl7, belgie1 enz. Deze had ik eerst niet. Top dus.
Mooi dat het nu wel werkt.
Maar toch hou ik nog een probleem. Nu krijg ik bij RTL7 en Ned3 storingen.Blokken die door het beeld schieten, van kraak/knisper geluiden dat er storingen zijn. Dit gebeurt constant, dus echt elke seconde wel. Heel vreemd dus. Nou zag ik dat deze 2 heel dicht qua signaal op elkaar zitten. heb jij hier een idee bij wat dit kan zijn?
RTL 7 en Nederland 3 worden bij Casema doorgegeven in Transport Stream 19 op 316 MHz. Je zou dezelfde storingen dan ook moeten zien op RTL 5, TV Noord, TV Drenthe en ESPN Classic Sport. Als dat zo is dan duidt dit meestal op signaal problemen mogelijk veroorzaakt door instraling van buitenaf zoals draadloze apparatuur e.d. Is de COAX bekabeling voorzien van goede stekkers met een volledig metalen buitenmantel. Gebruik je goede kwaliteits COAX kabel? Zoek eens op Hirschmann op het Internet voor goede COAX bekabeling en stekkers.

Anoniem: 37583

TheProphet schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 09:11:
[...]

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar, mijn keus is ook op deze lcd gevallen

Als ik bv bij foka.nl op de site kijk, staat daar een prijs van €2.599,00 wel krijg je 10 tot 25% korting op de prijs. Ik schat dat de prijs in de winkels dan rond de 1900 / 2000 euro ligt.
Bij Foka is de KDL-40W3000 voor ongeveer 2150 euro te krijgen.

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 236205 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:59:
Ik denk ook dat het met de software van de Bravia de maken heeft, ik ga maandag nog even testen met een Cam en smartcard voor Digitenne, dan heb ik bijna alles getest wat er mogelijk was.
Voor Digitenne kan je overigens ook de AlphaCrypt Classic CAM gebruiken die je al hebt aangezien deze CAM ook het Conax Conditional Access System (CAS) ondersteunt.

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Nou, ik weet het niet meer. Ik heb mijn tv iets verschoven, ~cm 15, en nu doet alles het storings vrij. Misschien dat het een radiostoring was maar ik weet het niet. Hij doet het en ik ben blij. Super beeldje dit!! nou maar hopen dat het zo blijft.

Bennie gek, ben een koe!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:05:
[...]

Hebben de Sony's hier nou geen last van (lijkt me onmogelijk), of wil niemand hier het probleem zien, of is het nog nooit iemand opgevallen?
Mijn X2000 heeft er geen last van, aangesloten op een HK-AVR-235
40V10E ook nergens last van, aangesloten op een HK-AVR-135

de X staat zo ruim een jaar en de V al 2.5 jaar, en dat is me nog nooit opgevallen.
wat jij zegt is helemaal nieuw voor mij

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 16:57
Denk dat er niet veel mensen hun LCD rechtstreeks aansluiten op een home cinema set of iets dergelijks. Meestal willen mensen alleen 5.1 bij bijvoorbeeld het kijken van DVD's en spellen. Ik hoef het journaal of Goede Tijden Slechte Tijden niet over mijn stereo te horen. :) Denk dat het probleem daarom niet zo bekend is als dit het geval zo zijn.

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
na lang wikken en wegen gisteren de 46w2000 besteld, voor maar 1900 euro incl. verzendkosten, dan maar geen ps3 actie, in de winkel kost hij 2500 euro. ik wou eerst voor de 46v3000 gaan maar die is wat moelijker leverbaar en verschilt niet aanzienlijk veel van de w2000 serie om enkele honderden euro's duurder te zijn.

Anoniem: 233852

Anoniem: 236367 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:50:
[...]

Ik heb (natuurlijk) geen probleem met die 2 seconden die het normaal duurt (zelfs analoog zit je al gauw aan de 2 sec.) maar met die 30 seconden die het in sommige gevallen duurt (bij Eurosport bijvoorbeeld)... Overigens denk ik inderdaad dat ik het maar bij de 3.09 laat: Don't repair it if it isn't broken...

[...]

Ik denk dat ze in Roemenië nog met camera's uit de jaren 70 werken... Het was ook geen breedbeeld. Maar even afwachten hoe het er woensdag uit ziet tegen Slovenië. Het beeld bedoel ik dan hè, niet het voetbal ;)
Wat betreft het langere wachten bij bepaalde zenders heb ik de truc om even naar een volgende zender te gaan en dan weer terug en dan gaat het wel sneller. (40D3000)

Anoniem: 236367

Anoniem: 233852 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:29:
[...]

Wat betreft het langere wachten bij bepaalde zenders heb ik de truc om even naar een volgende zender te gaan en dan weer terug en dan gaat het wel sneller. (40D3000)
Dank je! Ga ik proberen :)

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:17

TF

bla bla

Is het ook mogelijk dat het automatisch overscakelen naar de DVD speler als deze word aangezet uitgeschakeld word? (32D3000)

Ik vind het nml vervelend dat wanneer ik mijn DVD/HDD speler aanzet, dat de TV meteen overspringt.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 13:42
Ik zit te twijfelen tussen de 32 S3000 en de 32 D3000, is die D echt zoveel beter?
(verschil o.a.: Motionflow +100Hz & 24p True Cinema)

Gaat voornamelijk om HD gaming (PS3) en films maar games hebben de overhand.
Zijn deze overigens hdmi 1.3 ?
Kan dat nergens vinden.

Tevens nog een vraag, Pixelgarantie doet Sony daar zelf iets mee of moet dat altijd via de winkel gaan?

[Voor 99% gewijzigd door Gman op 15-10-2007 14:39]

• ArChie
  • Niet online
ederooij schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:54:
Nou, ik weet het niet meer. Ik heb mijn tv iets verschoven, ~cm 15, en nu doet alles het storings vrij. Misschien dat het een radiostoring was maar ik weet het niet. Hij doet het en ik ben blij. Super beeldje dit!! nou maar hopen dat het zo blijft.
Klinkt als een slechte COAX stekker verbinding of een COAX kabel die niet helemaal lekker is.

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

ArChie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:27:
[...]

Klinkt als een slechte COAX stekker verbinding of een COAX kabel die niet helemaal lekker is.
Dat betwijfel ik, al was het ook mijn eerste gedachte, ik heb namelijk ook een andere kabel geprobeerd en die gaf hetzelfde probleem. Toen gisteren iemand bij mij een telefoonlader, ~1mtr afstand, uit het stopcontact trok werd het signaal ook ineens anders. Nou zit ik in het Penthouse ;) van mijn torenflat en staan hier boven op het dak ook een aantal gsmmasten. Ik denk dat het misschien een combi is van die masten, mijn draadloze router, een nasschijf iets verderop met wifi en een gevoelige frequentie van de zenders.Gokje, maar zou het gewoon niet weten.

Moet wel zeggen dat ik erg onder de indruk ben van mijn TV. Toen ik alleen analoog had, was ik nog niet zo blij ermee. Nu is het plaatje af. Volgende doel is een nieuwe HomeCinema met Bluray. Dan word het pas echt genieten.

Bennie gek, ben een koe!

Anoniem: 37583 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:39:
[Dat is een goede prijs....]

Bij Foka is de KDL-40W3000 voor ongeveer 2150 euro te krijgen.

En bij mokio.nl staat de KDL-40W3000 voor 2099,01 (!) Euro, met daarbij de volgende opmerkingen:
"De Sony KDL-40W3000 wordt pas na half november binnen verwacht bij Sony. Er is een hoge vraag naar dit apparaat, waardoor wij verwachten dat er een leveringsprobleem blijft bestaan tot eind van het jaar. Sony levert uit op volgorde van oudheid van bestelling. Dus hoe eerder u bestelt, des te sneller u de Sony KDL-40W3000 in huis heeft. "

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03 11:38
Iemand ergens de 40" W2000 goedkoop gespot ?

Ik wil een zo goedkoop mogelijke scherm die in aanmerking komt voor PS3 actie :)

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09-2022
Anoniem: 236367 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:15:
En bij mokio.nl staat de KDL-40W3000 voor 2099,01 (!) Euro, met daarbij de volgende opmerkingen:
"De Sony KDL-40W3000 wordt pas na half november binnen verwacht bij Sony. Er is een hoge vraag naar dit apparaat, waardoor wij verwachten dat er een leveringsprobleem blijft bestaan tot eind van het jaar. Sony levert uit op volgorde van oudheid van bestelling. Dus hoe eerder u bestelt, des te sneller u de Sony KDL-40W3000 in huis heeft. "
Hmmmm apart, ik heb de kdl-40w3000 sinds afgelopen vrijdag bij mij in huis staan. Lijkt me dus sterk dat ie pas in november leverbaar is :P . Ik heb hem niet via internet gekocht, dus het kan zijn dat internet shops langer moeten wachten?

• TheProphet

TheProphet

Coolsnarf schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:40:
[...]

Hmmmm apart, ik heb de kdl-40w3000 sinds afgelopen vrijdag bij mij in huis staan. Lijkt me dus sterk dat ie pas in november leverbaar is :P . Ik heb hem niet via internet gekocht, dus het kan zijn dat internet shops langer moeten wachten?
Mag ik vragen waar je hem hebt gehaald en wat je ervoor betaald hebt.

Anoniem: 236265

Na aandachtig lezen van dit topic heb ik gisteren een bestelling geplaatst voor de 32-D3000, groter format werd geboycot door thuisfront. Dank voor jullie tips/advies.

Nu de oude CRT eruit is wil ik ook overstappen naar digitale TV (Casema). Met betrekking daarop drie vragen:

- Pakket Digitale TV of HD TV?
- Kan ik werken met een Alphacrypt? Waar kan ik die het beste kopen?
- Als alphacrypt werkt, moet ik dan toch de EUR 130 betalen aan Casema voor een digitale ontvanger+DTVpakket?

Dank!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:54

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Als je een Samsung DCBH360 koopt kun je het HD TV pakket nemen ( 3 HD zenders mits je ook het plus pakket neemt ), neem je een alphacrypt dan alleen digitale TV.
Zou moeten werken, maar heb geen idee waar die je goed / goedkoop kunt kopen
- Als alphacrypt werkt, moet ik dan toch de EUR 130 betalen aan Casema voor een digitale ontvanger+DTVpakket?
Je hebt bij de Alphacrypt alleen het TVD pack nodig, deze is ook te koop bij Casema dealers voor 29.95 euro.

• Gman
Pixelgarantie doet Sony daar zelf iets mee of moet dat altijd via de winkel gaan?
TF schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:13:
Is het ook mogelijk dat het automatisch overscakelen naar de DVD speler als deze word aangezet uitgeschakeld word? (32D3000)

Ik vind het nml vervelend dat wanneer ik mijn DVD/HDD speler aanzet, dat de TV meteen overspringt.
Als je dit via scart hebt aangesloten hoef je maar 1 draadje door te knippen in de kabel, op internet vind je schema's van een scartkabel en 1 kabel zorgt voor de automatische inputschakeling.
Via hdmi zou ik het niet weten maar zijn er genoeg hier die dat vast wel weten :)

[Voor 79% gewijzigd door Gman op 16-10-2007 18:20]

Anoniem: 236265 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:56:

Nu de oude CRT eruit is wil ik ook overstappen naar digitale TV (Casema). Met betrekking daarop drie vragen:

- Pakket Digitale TV of HD TV?
Ik heb dus zelf sinds een paar weken de 32D3000 met digitale TV van casema. Ik heb de Alphacrypt classic en het Casema DTV pack (smartcard met aanmeldingskaart) gekocht via www.cardwriter.nl. Snelle en goede service en lage prijs. Zie https://www.cardwriter.nl/nl/pd-531329.htm?defaultVariants={EOL}&categoryId=53 voor de Alphacrypt en https://www.cardwriter.nl/nl/pi25703552.htm?categoryId=95 voor het Casema DTV pack. Je kunt bijv. ook https://www.satshop.nl/ca...33bde11a7ab0c6fdd7c469e78 en https://www.satshop.nl/ca...33bde11a7ab0c6fdd7c469e78 overwegen voor de Alphacrypt en smartcard.

De eerste 2 weken krijg je alle kanalen van Casema en in die 2 weken maak je dus een keuze voor het standaard digitale pakket en eventuele aanvullende pakketten. HD TV heeft geen zin als je de Alphacrypt gebruikt want de 32D3000 heeft een SD tuner, geen HD. Als je per sé HD wilt kunnen ontvangen (dit zijn maar een paar zenders, o.a. Discovery) dan zal je een aparte HD ontvanger moeten aanschaffen en die via HDMI kabel aansluiten. Zie www.casema.nl voor meer informatie over pakketten en losse ontvangers.

Je kunt er zowiezo voor kiezen om een losse ontvanger te nemen i.p.v. de ingebouwde tuner met de Alphacrypt. Het is maar net wat je wilt :) Een losse ontvanger is immers (iets) goedkoper dan een Alphacrypt èn het wordt ondersteund door Casema... Maar dan zit je wel met een extra kastje, 2 afstandsbedieningen...

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 17-10-2007 06:49]

Anoniem: 236572

markmg schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 07:37:
[...]

Mijn X2000 heeft er geen last van, aangesloten op een HK-AVR-235
40V10E ook nergens last van, aangesloten op een HK-AVR-135

de X staat zo ruim een jaar en de V al 2.5 jaar, en dat is me nog nooit opgevallen.
wat jij zegt is helemaal nieuw voor mij
Ik heb zelf ook een (52)X2000 gehad en heb em retour gedaan vanwege lip-sync problemen, zowel bij (analoge) tv en bij dvd's. Ik ben wel een pietje precies wat dat betreft, dus misschien heeft een ander er geen last van. Ik denk ook dat als je een groot formaat beelscherm hebt, het eerder opvalt.

• Alfisti

Alfisti

CaffeineJunkieXL

@ F-Tim : Jij al wat gehoord van Sony over de PS3? Is er al geld afgeschreven?

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:40
Ik heb de vraag al een keer eerder gesteld, hier in het forum, maar goed vraag het nog maar een keer.

Heeft de Sony 40U2000 Bravia ook programma info
Als ik naar een andere zender Zap dan zie ik alleen Ned1 maar niet welk programma er
op dat moment bezig is, zit dit op het toestel of zit het er gewoon niet op :?

• Alfisti

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Albert020 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:20:
Ik heb de vraag al een keer eerder gesteld, hier in het forum, maar goed vraag het nog maar een keer.

Heeft de Sony 40U2000 Bravia ook programma info
Als ik naar een andere zender Zap dan zie ik alleen Ned1 maar niet welk programma er
op dat moment bezig is, zit dit op het toestel of zit het er gewoon niet op :?
Helaas, dat zit er niet op.

• ScuL
  • Laatst online: 02:21
Armo schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:31:
Iemand ergens de 40" W2000 goedkoop gespot ?

Ik wil een zo goedkoop mogelijke scherm die in aanmerking komt voor PS3 actie :)
Ben er ook benieuwd naar.. heb geen behoefte aan de duurdere modellen omdat ik toch een DVB-S box heb :P De beeldkwaliteit heeft niet zo veel meerwaarde (heb ze naast elkaar gezien tijdens een demo) Puur de 1080P en een PS3 erbij is ie voldoende :)

Ik zag iemand lezen dat ie hem voor 1500€ gezien heeft?

[Voor 9% gewijzigd door ScuL op 16-10-2007 22:00]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Armo
ScuL schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:59:
[...]

Ben er ook benieuwd naar.. heb geen behoefte aan de duurdere modellen omdat ik toch een DVB-S box heb :P De beeldkwaliteit heeft niet zo veel meerwaarde (heb ze naast elkaar gezien tijdens een demo) Puur de 1080P en een PS3 erbij is ie voldoende :)

Ik zag iemand lezen dat ie hem voor 1500€ gezien heeft?
1500 is niet mis... wie waar wanneer ? 8)

• ScuL
Foto Klein in Rotterdam Alexandrium (heb hem net gemailed)

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:02
Even voor de duidelijkheid, dat was 2 weken geleden en was de laagste prijs die ze wilden doen ervoor, dus niet gewoon zo in de winkel geprijsd. Of ze nu nog voor deze prijs mee willen geven (ivm PS3 actie) durf ik niet te zeggen.

• Armo
ScuL schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:44:
Foto Klein in Rotterdam Alexandrium (heb hem net gemailed)
R'dam zou mooi zijn. Laat je me weten zodra je reactie terug hebt ?

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-03 18:02
Heeft de 40d3000 dezelfde kleur zwart(mat) als de 32d3000?
Vind het een goede tv, maar de vrouw des huizes ziet liever een glimmend exemplaar staan.

Glimmende beeldbuis zoals de samsung m86/87 vind ze nog mooier, maar kijk vooral sd content dus moet je van die serie afblijven.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• mwoe
hmm, net nog even zitten zoeken en antwoord al gevonden: zelfde mat zwarte kleur.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:40
Alfisti schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:31:
[...]

Ok bedankt, weet ik genoeg....

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-03 20:54
HDTVTest.co.uk heeft een 40W3000 review geplaatst. Ze zijn er erg positief over, ben ook erg benieuwd naar de 40X3500 review die er binnenkort aan komt.
Accurate colour points, error-free decoding, excellent blacks and D65 greyscale... all these elements are crucial to natural-looking colour reproduction. By getting these right, the Sony KDL40W3000 delivered the best picture I've seen on an LCD TV to date. If you have no need for the MotionFlow technology found on the X3000/ X3500 (review pending), then this Sony KDL40W3000 will come highly recommended.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Anoniem: 236572 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:09:
[...]

Ik heb zelf ook een (52)X2000 gehad en heb em retour gedaan vanwege lip-sync problemen, zowel bij (analoge) tv en bij dvd's. Ik ben wel een pietje precies wat dat betreft, dus misschien heeft een ander er geen last van. Ik denk ook dat als je een groot formaat beelscherm hebt, het eerder opvalt.
op wat voor receiver was die aangesloten?

• Coolsnarf
  • Laatst online: 15-09-2022
TheProphet schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:46:
[...]

Mag ik vragen waar je hem hebt gehaald en wat je ervoor betaald hebt.
2400 bij Overgaauw, Leiden. Kan wel goedkoper bij andere winkels, maar daar staat een super goede service tegenover (spreek uit ervaring) en een goed gevoel telt ook mee ;)

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:17

TF

bla bla

Gman schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:12:
Pixelgarantie doet Sony daar zelf iets mee of moet dat altijd via de winkel gaan?

[...]

Als je dit via scart hebt aangesloten hoef je maar 1 draadje door te knippen in de kabel, op internet vind je schema's van een scartkabel en 1 kabel zorgt voor de automatische inputschakeling.
Via hdmi zou ik het niet weten maar zijn er genoeg hier die dat vast wel weten :)
Ik heb HDMI besturing op zowel mijn DVD speler / AV systeem als de TV uitgezet. Nu schakeld hij niet meer automatisch en kan ik het mooi overlaten aan mijn logitech harmony.

• mwoe
Alfisti schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:31:
[...]

Wel op de d3000 met alphacrypt?

mwoe schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:16:
[...]

Wel op de d3000 met alphacrypt?
Bij de D3000 met Alphacrypt krijg je wel een banner met programma-info, aan de bovenzijde van het scherm.

Anoniem: 155978

Weet iemand hoe je die banner kan uitzetten, hij is nogal storend en neemt het halve beeld in beslag.
Anoniem: 236367 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:50:
[...]

Bij de D3000 met Alphacrypt krijg je wel een banner met programma-info, aan de bovenzijde van het scherm.

Anoniem: 190079

I.v.m. de lange levertijd van de 40D3000 heb ik net even Sony gebeld, en daar werd mij gezegd dat de 40D3000, net als de 46D3000 overigens, niet meer gemaakt wordt. Iemand die hier meer van weet? Ik vind het namelijk toch wel een beetje vreemd voor een model dat nog niet zo lang uit is, en ook in de nieuwste brochure van Sony te vinden is.

• Alfisti

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Anoniem: 190079 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:51:
I.v.m. de lange levertijd van de 40D3000 heb ik net even Sony gebeld, en daar werd mij gezegd dat de 40D3000, net als de 46D3000 overigens, niet meer gemaakt wordt. Iemand die hier meer van weet? Ik vind het namelijk toch wel een beetje vreemd voor een model dat nog niet zo lang uit is, en ook in de nieuwste brochure van Sony te vinden is.
Het zou maar kunnen........... ik zie hem in ons computer bestel systeem ook niet meer staan.

• mwoe
Anoniem: 236367 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:50:
[...]

Maar zeker geen EPG

Nog problemen met de alphacrypt en de nieuwste casema dtv kaarten?

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-03 20:27
46kdlx3500 + casema digitale tv + aplhacrypt classic 3.12 werkt prima hier samen
ook film 1 hd en alle andere hd kanalen

• rebin67
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 16:26
voor degene die geïnteresseerd zijn heb ik de laatste reviews van sony w3000 via het web vertaald naar NL. Hieronder geef ik de samanvatting;

SAMENVATTING
Sony KDL40W3000 levert de nauwkeurigste kleuren wat - samen met uitstekende zwarten en schaduwdetail - het beste beeld veroorzaakt dat ik op een flat-screen LCD TV tot dusver heb gezien.
Pluspunten
> Nauwkeurige kleuren met het uitstekende kleur decoderen
> Uitstekend zwart niveau en schaduwdetail
Het 1:1 > van het „Volledige Pixel“ het in kaart brengen geeft buitengewoon detail HD
minpunten
> Schrapend en slechts gemiddeld deinterlacing
> Autoverduisterend wanneer het scherm zwarte bijna zwart is
> Duurder dan andere merken met gelijkwaardige specificatie
conclusie
Sony heeft hun nu- beroemde slogan „Kleur like.no.ot her™“ voor meer dan één jaar geworven, maar het is slechts nu ik een model om het heb gevonden na te leven. Dit alles terwijl ik nooit eigenlijk geheel door het kleurendienstenaanbod van alle LCD fabrikanten ben overtuigd. Terwijl heilig met grotendeels nauwkeurige kleurentoonladders, neigt Sharps om rode duw tentoon te stellen; Samsungs lijdt over het algemeen aan 40-60% stimulus greyscale fouten; Philips kan niet overal dichtbij D65 worden; en zouden de gemiddelde zwarten van Toshibas al goed werk bereikt door hun systeem van het kleurenbeheer uitwassen. De zelfs vorige generatie van de tribune van Sony Bravias die van oversaturation toe te schrijven aan hun Brede implementatie van de Kleur van de Toonladder (WCG) wordt beschuldigd.
De nauwkeurige kleurenpunten, het foutloze decoderen, de uitstekende zwarten en D65 greyscale… al deze elementen zijn essentieel voor natuurlijkheid kleurenreproductie. Door deze te worden net, leverde Sony KDL40W3000 het beste beeld dat ik op een LCD tot op heden TV heb gezien. Als u geen behoefte aan de technologie MotionFlow hebt die op X3000/X3500 (hangend overzicht wordt gevonden), dan zal dit Sony KDL40W3000 hoogst - geadviseerd komen.

wanneer de topice beheerder (The_Sukkel ) dat toelaat dat ik de gehele test van www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W3000/Conclusion, in het NL kan plaatsen, vanwege de vele pagina nl. 18
mvg,
rebin

mwoe schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:03:
[...]

Maar zeker geen EPG

Nog problemen met de alphacrypt en de nieuwste casema dtv kaarten?
En zeker wel een Electronische Programma Gids op de D3000. Ik heb geen problemen met de Alphacrypt en de nieuwste Casema DTV kaart (4024...)

Anoniem: 155978 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:31:
Weet iemand hoe je die banner kan uitzetten, hij is nogal storend en neemt het halve beeld in beslag.
Uitzetten gaat niet, maar je kunt 'm wel een stuk kleiner maken via Digital Setup - Vaandelmodus.

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03 17:40
Anoniem: 190079 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:51:
BCC heeft er nog een paar op voorraad. Ik ga de mijne morgen ophalen. (na weken gewacht te hebben bij de Block om er dan achter te komen dat het hoofdkantoor bij de Block een fout had gemaakt met het bestellen van de 40D3000, waardoor het nog weken, zo niet maanden kan duren.)

• kraakie7
  • Laatst online: 14-03 22:38
Weet iemand mischien wat de afmetingen zijn van de doos bij de sony KDL-40X3500, want ik wil graag weten of hij in de auto past.

Ik hoop dat iemand zo vriendelijk wil zijn dit te vermelden.

Anoniem: 190079

BCC heeft er nog een paar op voorraad. Ik ga de mijne morgen ophalen. (na weken gewacht te hebben bij de Block om er dan achter te komen dat het hoofdkantoor bij de Block een fout had gemaakt met het bestellen van de 40D3000, waardoor het nog weken, zo niet maanden kan duren.)
Klopt, ik heb er vandaag snel eentje gehaald bij BCC, mooie prijs ook (1299).

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01 00:43

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
rebin67 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:20:
voor degene die geïnteresseerd zijn heb ik de laatste reviews van sony w3000 via het web vertaald naar NL. Hieronder geef ik de samanvatting;
[...]
wanneer de topice beheerder (The_Sukkel ) dat toelaat dat ik de gehele test van www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W3000/Conclusion, in het NL kan plaatsen, vanwege de vele pagina nl. 18
mvg,
rebin
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maar ik heb de (juiste) link naar de review in ieder geval in de startpost gezet. Dus dank voor het opmerken van deze review.

Verder moet ik echter opmerken dat via babelfish een pagina van engels naar Nederlands vertalen en de inhoud hier plaatsen niet echt een "eigen vertaling" genoemd kan worden... het levert wel komische toestanden op, maar dat gebeurt nu eenmaal bij babelfish vertalingen en voegt niet veel toe aan dit topic...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Anoniem: 60616

kraakie7 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:07:
Weet iemand mischien wat de afmetingen zijn van de doos bij de sony KDL-40X3500, want ik wil graag weten of hij in de auto past.

Ik hoop dat iemand zo vriendelijk wil zijn dit te vermelden.
in ieder geval 150 cm lang

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-03 14:07
Alfisti schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:56:
[...]

Het zou maar kunnen........... ik zie hem in ons computer bestel systeem ook niet meer staan.
Na het lezen van 2,5km berichten in deze waanzinnig goede thread had ik net besloten dat de 40D3000 de beste aanschaf is op dit moment voor mij. Dit voornamelijk doordat hier op het forum de Motionflow/100Hz zo geprezen wordt. Als de 40D3000 niet meer te krijgen zou zijn, zou het enige andere 40 inch scherm met Motionflow de 40X3000/3500 zijn, ruim 1000 euri duurder.

Zijn er soms plannen voor een opvolger van de 40D3000 die weer Motionflow heeft voor rond dezelfde prijs ?

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 13:49
Anoniem: 190079 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:09:
[...]

Klopt, ik heb er vandaag snel eentje gehaald bij BCC, mooie prijs ook (1299).
Heb jij een dealtje gesloten met de verkoper van BCC ofzo. De Sony 32D3000 kost namelijk 1379,- op de site van BCC. Dan is de 40 inch versie zomaar 80,- goedkoper dan de 32 inch :?

• Remius
Zilver schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:14:
[...]

Heb jij een dealtje gesloten met de verkoper van BCC ofzo. De Sony 32D3000 kost namelijk 1379,- op de site van BCC. Dan is de 40 inch versie zomaar 80,- goedkoper dan de 32 inch :?
De site van BCC is niet up to date. De 40D3000 staat daar voor 1449,-. Terwijl hij toch echt voor 1299,- over de toonbank gaat.

• mwoe
Remius schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:52:
[...]

De site van BCC is niet up to date. De 40D3000 staat daar voor 1449,-. Terwijl hij toch echt voor 1299,- over de toonbank gaat.
Hmm, gisteren stond ie nog op de site voor 1299, nu is ie 1449 en niet meer online verkrijgbaar.
lekker dan!

• kraakie7
mischien is dit een beetje off topic, maar ik was in een winkel en daar zeiden ze dat full HD progressive was maar ik dacht juist dat dat bij hd ready was.

zou iemand me kunnen uitleggen wat nou precies het verschil is want op internet is het lastig te vinden.

• ScuL
in principe is het verschil tussen HD-ready en Full HD alleen gebaseerd op resolutie. beide formaten zijn verkrijgbaar in interlaced en progressive.

HD-ready = 720i/p = 1360x768 of 1366x768
Full HD = 1080i/p = 1920x1080

• kraakie7
Ja oke want deze man vertelde dat de sony kdl-40x3500 waarschijnlijk progressive was en dit niet het beste uit je beeld haalt.

Is dat waar dat deze sony progressive is en dat dat een slechter beeld is.

Deze man was ook meer voor de loewe, maar die hoeven wij niet want die vinden wij niet mooi.

• Gman
En op wikipedia kan je dat ook allemaal vinden! (tipje :) )

[Voor 34% gewijzigd door Gman op 18-10-2007 14:43]

Anoniem: 210534

kraakie7 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:34:
Ja oke want deze man vertelde dat de sony kdl-40x3500 waarschijnlijk progressive was en dit niet het beste uit je beeld haalt.

Is dat waar dat deze sony progressive is en dat dat een slechter beeld is.

Deze man was ook meer voor de loewe, maar die hoeven wij niet want die vinden wij niet mooi.
Lijkt me een beetje een verkooppraatje.. Hoewel ik moet zeggen dat de composes van Loewe erg mooie toestellen zijn. Denk ik toch dat de Sony voor zijn prijs beter presteert. Wat wel vaak voorkomt is dat FUll HD tv's bij een normaal kabelsignaal ee nstuk minder presteren omdat de interne scaler niet zo denderend is. Als je het scherm vooral voor tv en dvd gaat gebruiken. Zou ik in de prijsklasse boven de 2000.- nog steeds de Pioneer aanraden. Daar komt op dit moment geen enkele LCD bij in de buurt. Het enige wat je mist is dan het FULL HD verhaal.

Grtz

Vincent

Anoniem: 235836

Hallo,

Ik ben bij de MM een KDL-32P2530 tegen gekomen (€699.-)
Ik kan hier echter weinig over vinden.

Zijn er mensen met ervaringen met dit type?

Ik vond hem er wel goed uitzien, maar ja hoe is dat thuis?
En hoe zien sportwedstrijden er uit en dergelijke?

Hoop dat iemand info hierover heeft.

gr.

Coolsnarf:

Ik begrijp dat jij nu een Bravia KDL 40W3000 hebt staan.
Gebruik je daar een Cam in ( Alphacrypt Classic ) met smartcard voor Casema digitalen TV, en werkt dat.
Graag even wat bijzonderheden, want ik hen ook een KDL 40W3000 staan en bij mij werkt het nog steeds niet.

Rexkom.

Anoniem: 236887

Eén van de nieuwe features op de X3500 serie (in vgl met de X2000) is de 100Hz technologie. Vanuit de Samsung hoek weten we dat 100Hz niet in alle gevallen een toegevoegde waarde is, omdat er onder bepaalde omstandigheden artefacten optreden. Zie ook eerdere posts over de 100Hz technologie in deze draad. Mooi bij de Samsung (concreet heb ik het dan over de F8 en F9 serie) is dat je 100Hz ook kunt uitschakelen. Weet iemand hoe goed de 100Hz bij de X3500 presteert en of ook deze kan worden gedeactiveerd als de gebruiker dit zou willen? _/-\o_

• Alfisti

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Anoniem: 236205 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:53:
Coolsnarf:

Ik begrijp dat jij nu een Bravia KDL 40W3000 hebt staan.
Gebruik je daar een Cam in ( Alphacrypt Classic ) met smartcard voor Casema digitalen TV, en werkt dat.
Graag even wat bijzonderheden, want ik hen ook een KDL 40W3000 staan en bij mij werkt het nog steeds niet.

Rexkom.
Ik heb op het werk net zo'n Alphacrypt ding binnen gekregen, in een KDL-40W3000 geplugt en alles werkte meteen.........zowel HD als de gewone digitale zenders.

Firmware was 3.11 die ik zo gauw voorbij zag komen.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:50

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 236887 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:31:
Eén van de nieuwe features op de X3500 serie (in vgl met de X2000) is de 100Hz technologie. Vanuit de Samsung hoek weten we dat 100Hz niet in alle gevallen een toegevoegde waarde is, omdat er onder bepaalde omstandigheden artefacten optreden. Zie ook eerdere posts over de 100Hz technologie in deze draad. Mooi bij de Samsung (concreet heb ik het dan over de F8 en F9 serie) is dat je 100Hz ook kunt uitschakelen. Weet iemand hoe goed de 100Hz bij de X3500 presteert en of ook deze kan worden gedeactiveerd als de gebruiker dit zou willen? _/-\o_
Hier Een review waar je vragen in worden beantwoordt.
Het komt er dus op neer dat het goed werkt (beter dan op de Samsung) en je het indien gewenst ook uit kunt zetten.

[Voor 6% gewijzigd door Blindfold op 18-10-2007 17:40]

• ArChie
  • Niet online
Alfisti schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:36:
Ik heb op het werk net zo'n Alphacrypt ding binnen gekregen, in een KDL-40W3000 geplugt en alles werkte meteen.........zowel HD als de gewone digitale zenders.

Firmware was 3.11 die ik zo gauw voorbij zag komen.
Om welk kabelbedrijf gaat het?

Hoe is de kwaliteit van directe weergave van HD kanalen op de KDL-40W3000 in vergelijking met weergave van HD kanalen via een aangesloten Samsung DCB-H360R?

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 236205 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:53:
Misschien een rare vraag, maar het is toch wel een KDL-40W3000 en geen KDL-40W2000?

• Alfisti

Alfisti

CaffeineJunkieXL

ArChie schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:07:
[...]

Om welk kabelbedrijf gaat het?
Casema
Hoe is de kwaliteit van directe weergave van HD kanalen op de KDL-40W3000 in vergelijking met weergave van HD kanalen via een aangesloten Samsung DCB-H360R?
Ik heb een KDL-40V3000 er naast staan op zo'n samsung kast en zie eigenlijk weinig verschil, moet daar wel eerlijk bij zeggen dat ik nog geen tijd gehad heb om het eens rustig allemaal te bekijken maar op het eerste gezicht zie ik geen verschil.

• TheProphet

TheProphet

Vandaag gebelt met Foka over de 40W3000, deze was nog niet op voorraad maar kan ieder moment geleverd gaan worden.
Mij werd verteld dat ik via de site vrijblijvend kon reserveren, dus waneer ze ze hebben staan gaat ik er heen om te kijken. Mocht het wat zijn, neem ik er meteen 1 mee :9 en een coupon natuurlijk :+

Zou ook graag een DvD Recorder van sony erbij willen kopen, moet ik dan nog speciale kabels hebben... of zit dat er al bij geleverd?

• Alfisti

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Kort foto overzichtje van mijn Alphacrypt avontuur van vandaag :)

De Alphacrypt interace met Casema smart card

Achterkant interface

Module achterin een KDL40-W3000, module zit er hier half in!

Module zit erhier helemaal in

Status scherm

en zie hier, HD-NL op de Sony :)

Ik heb helemaal niets hoeven instellen om beeld te krijgen, echt inpluggen en werken!
Enige wat ik wel nog moet doen is de zender volgorde naar eigen smaak indelen, deze staat nu in een vreemde volgorde.

Anoniem: 236887

Blindfold schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:39:
[...]

Hier Een review waar je vragen in worden beantwoordt.
Het komt er dus op neer dat het goed werkt (beter dan op de Samsung) en je het indien gewenst ook uit kunt zetten.
Tx voor de snelle reactie!

• ArChie
  • Niet online
Alfisti schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:49:
Enige wat ik wel nog moet doen is de zender volgorde naar eigen smaak indelen, deze staat nu in een vreemde volgorde.
Dat is normaal. De Irdeto kabelbedrijven maken gebruik van zogenaamde Logical Channel Numbers (LCN) die geen onderdeel uitmaken van de DVB specificatie, maar via een eigen uitbreiding zijn toegevoegd aan het signaal. De aanbevolen kabel ontvangers zijn verplicht deze LCN's voor de digitale kanalen te gebruiken, maar ontvangers die zich aan de DVB specificatie houden doen dat niet zodat bijvoorbeeld Sony intern gebruik kan maken van één DVB implementatie voor alle smaken ontvangst die zij ondersteunen, dus voor DVB-C en DVB-T.

Door zich aan die DVB specificatie te houden werkt dit in alle landen waar deze TV's verkrijgbaar zijn en de operators DVB toepassen voor digitale TV. Een door de Nederlandse Irdeto kabelbedrijven aanbevolen kabel ontvanger is in feite alleen maar te gebruiken bij de Nederlandse Irdeto kabelbedrijven vanwege de specifieke toevoegingen aan het DVB signaal die de fabrikanten van die aanbevolen kabel ontvangers verplicht moeten toepassen voordat ze goedkeuring krijgen.

• Joop
Ik heb helaas nog steeds geen succes met mijn X3500, Alphacrypt en @Home.

Een collega van me heeft inmiddels bevestigd dat mijn AlphaCrypt goed is door deze te testen in een D3000 met Casema. Dat werkte prima. Mijn @Home smartcard is ook goed aangezien ik die inmiddels zelf heb kunnen testen met een Samsung B270R decoder. Dat werkt ook prima. Dit was ook met dezelfde bekabeling en signaal waar mijn X3500 aan hangt, hier is dus ook niets mis mee.

Schijnbaar werkt de combo X3500, AlphaCrypt 3.09 en @Home simpelweg niet. Ik heb althans nog niemand hier horen zeggen dat ze dit wel werkend hebben. (Als iemand dit wel heeft hoor ik het graag.) Ik ga vanavond proberen de firmware van de AlphaCrypt te upgraden naar 3.12. Het zou geen verschil moeten maken maar is eigenlijk het enige wat ik nog kan proberen.

Ik zie overigens bij de Entitlements inmiddels wel wat staan:
0: 270F / x05B9 / x0E00
Dat was eerder niet zo, de smartcard is nu geactiveerd.

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-03 15:46
Ik heb ook nog geen succes met X3500, alphacrypt en Multikabel. Volgens de helpdesk is het signaal nog niet 'gesynchroniseerd' en moet de buis 's nachts standby blijven staan. Blijkbaar zendt Multikabel 's nachts het activeringssignaal uit.

PVOutput Limelight 6750Wp

Alfisti,

Dat geeft dan hoop voor mij, ik krijg zaterdag een nieuwe Bravia KDL 40W3000.
en hoop dat het dan direct werkt, de software in mijn Cam is 3.12 maar dat heb ik er zelf in gezet.

Dit werkt in een andere Bravia zonder problemen dus de Cam kan het niet zijn.

COOLSNARF,

Gaarne ook even jou bijzonderheden en via welke kabel aanbieder je kijkt.

Gr. Rexkom.

• ArChie
  • Niet online
Joop schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:52:
Ik heb helaas nog steeds geen succes met mijn X3500, Alphacrypt en @Home.

Een collega van me heeft inmiddels bevestigd dat mijn AlphaCrypt goed is door deze te testen in een D3000 met Casema. Dat werkte prima. Mijn @Home smartcard is ook goed aangezien ik die inmiddels zelf heb kunnen testen met een Samsung B270R decoder. Dat werkt ook prima. Dit was ook met dezelfde bekabeling en signaal waar mijn X3500 aan hangt, hier is dus ook niets mis mee.
In ieder geval zijn op deze manier een aantal mogelijkheden uitgesloten.

Ik heb nog even naar de foto gekeken waar het signaal niveau getoond wordt. Bij een familielid van mij staat een 32D3000 en bij hem zijn de waarden bij "Pre RS" en "5s" 0. Misschien dat deze getallen iets zeggen over de signaal kwaliteit? Heb je misschien draadloze apparatuur bij de TV staan. Zo ja, probeer die dan eens uit te zetten. Heb je de AlphaCrypt goed aangeduwd? Bij het betreffende familielid met de 32D3000 wilde de boel in eerste instantie ook niet werken tot ik er achterkwam dat de AlphaCrypt net niet genoeg in het slot was aangedrukt.
Ik ga vanavond proberen de firmware van de AlphaCrypt te upgraden naar 3.12. Het zou geen verschil moeten maken maar is eigenlijk het enige wat ik nog kan proberen.
Ik heb eventueel ook nog 3.11 voor je als je eerst die versie wilt proberen voordat je naar 3.12 gaat.
Omdat hij in de DCB-B270R heeft gezeten. Je preview periode van twee weken is begonnen op het moment dat hij in de DCB-B270R zat.

ALFISTI,

Wil jij voor mij eens naar het volgende kijken morgen bij de Bravia 40W3000 waarbij het werkt.

Menu, Digitaal Set-up, Technische instellingen, Systeeminformatie:

Hier staat bij mij: softwareversie 2.14.554 en Loader 0.27.9

Alvast bedankt.

ArChie,

Heb jij soms ook software versie 3.05 nog.

Gr. Rexkom

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 236205 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:04:
Ja, maar ik denk dat je beter 3.11 zou kunnen proberen. Na 3.05 zijn er namelijk toch wel wat belangrijke wijzigingen geweest die ook relevant waren voor de Irdeto kabelbedrijven.

ArChie schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:10:
[...]

Ja, maar ik denk dat je beter 3.11 zou kunnen proberen. Na 3.05 zijn er namelijk toch wel wat belangrijke wijzigingen geweest die ook relevant waren voor de Irdeto kabelbedrijven.
Denk je dat ik terug kan van 3.12 naar 3.05 of 3.11 .

• ArChie
  • Niet online
Joop schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:52:

0: 270F / x05B9 / x0E00

Het lijkt er trouwens op dat de kaart vandaag geactiveerd is. 14/10/2003 + x05B9 (= 1465) dagen = 18/10/2007. 14/10/2003 is de start datum voor deze berekening die voor alle entitlements op Irdeto kaarten geldt.

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-03 13:37
ScuL schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:05:
in principe is het verschil tussen HD-ready en Full HD alleen gebaseerd op resolutie. beide formaten zijn verkrijgbaar in interlaced en progressive.

HD-ready = 720i/p = 1360x768 of 1366x768
Full HD = 1080i/p = 1920x1080
Full HD = 1080p
1080i behoort NIET tot Full HD

Leeg

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 236205 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:13:
Denk je dat ik terug kan van 3.12 naar 3.05 of 3.11 .
Nooit geprobeerd, dus daar kan ik je geen antwoord op geven. Desnoods even contact opnemen met Mascom de fabrikant via www.alphacrypt.de of www.mascom.de

• Alfisti

Alfisti

CaffeineJunkieXL

Anoniem: 236205 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:04:
ALFISTI,

Wil jij voor mij eens naar het volgende kijken morgen bij de Bravia 40W3000 waarbij het werkt.

Menu, Digitaal Set-up, Technische instellingen, Systeeminformatie:

Hier staat bij mij: softwareversie 2.14.554 en Loader 0.27.9

Alvast bedankt.

ArChie,

Gr. Rexkom
Hoor je morgen van mij :)

Anoniem: 114616

Ben van plan om de 26U2000 te kopen maar zou graag willen weten of die digitale tuner ook werkt als met Caiway..?
En heeft een Bravia tv verder echt een meerwaarde tegenover een Samsung bijvoorbeeld?

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 114616 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:31:
Ben van plan om de 26U2000 te kopen maar zou graag willen weten of die digitale tuner ook werkt als met Caiway..?
Nee, de digitale tuner in de 2000 series (en daarvoor?) is een DVB-T tuner voor digitale TV via de ether zoals Digitenne van KPN. Voor digitale TV via de kabel is een DVB-C tuner nodig.

• ArChie
  • Niet online
RobbyMoody schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:02:
Ik heb ook nog geen succes met X3500, alphacrypt en Multikabel. Volgens de helpdesk is het signaal nog niet 'gesynchroniseerd' en moet de buis 's nachts standby blijven staan. Blijkbaar zendt Multikabel 's nachts het activeringssignaal uit.
Hangt er een beetje vanaf wat er nu precies aan de hand is. Als het een nieuwe smartcard is die nog niet gebruikt is dan kan die op elk gewenst moment geactiveerd worden voor de preview periode. Als het om een smartcard gaat waarvan de preview periode al verlopen is en hij moet door Multikabel geactiveerd worden voor een afgesloten abonnement dan zou het kunnen dat ze pas 's nachts de nieuwe geregisteerde kaarten voor het eerst in het systeem opnemen, maar daarna wordt volgens mij ook met enige regelmaat het signaal verzonden al kan het wel enige tijd duren totdat het binnenkomt. Zelf moest ik laatst ook weer enige tijd geduld hebben voordat een kaart waarmee ik op pad was geweest weer werd bijgewerkt. Ik heb de indruk dat dit tempo tegenwoordig een stuk langzamer is geworden sinds digitale TV van Multikabel bij Casema vandaan komt.

Maar geef eens meer informatie over het één en ander. Kan je bijvoorbeeld de AlphaCrypt zien in het Common Interface menu van de X3500? Zo ja, kan je dan via het AlphaCrypt menu de smartcard zien? Zoja, kan je dan zien of er entitlements op de smartcard staan? Wat heb je allemaal geprobeerd? Heeft de TV al wel de digitale kanalen gevonden en heb je alleen geen beeld en geluid of heb je helemaal nog geen digitale kanalen. Wat vertelt het Systeem Informatie menu over het signaal als je op een aantal digitale TV kanalen gaat staan? Met andere woorden "geen succes" geeft wat weinig houvast om je eventueel wat tips te kunnen geven.

• RobbyMoody
ArChie schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:53:
[...]

Hangt er een beetje vanaf wat er nu precies aan de hand is. Als het een nieuwe smartcard is die nog niet gebruikt is dan kan die op elk gewenst moment geactiveerd worden voor de preview periode. Als het om een smartcard gaat waarvan de preview periode al verlopen is en hij moet door Multikabel geactiveerd worden voor een afgesloten abonnement dan zou het kunnen dat ze pas 's nachts de nieuwe geregisteerde kaarten voor het eerst in het systeem opnemen, maar daarna wordt volgens mij ook met enige regelmaat het signaal verzonden al kan het wel enige tijd duren totdat het binnenkomt. Zelf moest ik laatst ook weer enige tijd geduld hebben voordat een kaart waarmee ik op pad was geweest weer werd bijgewerkt. Ik heb de indruk dat dit tempo tegenwoordig een stuk langzamer is geworden sinds digitale TV van Multikabel bij Casema vandaan komt.

Maar geef eens meer informatie over het één en ander. Kan je bijvoorbeeld de AlphaCrypt zien in het Common Interface menu van de X3500? Zo ja, kan je dan via het AlphaCrypt menu de smartcard zien? Zoja, kan je dan zien of er entitlements op de smartcard staan? Wat heb je allemaal geprobeerd? Heeft de TV al wel de digitale kanalen gevonden en heb je alleen geen beeld en geluid of heb je helemaal nog geen digitale kanalen. Wat vertelt het Systeem Informatie menu over het signaal als je op een aantal digitale TV kanalen gaat staan? Met andere woorden "geen succes" geeft wat weinig houvast om je eventueel wat tips te kunnen geven.
De Alphacrypt heeft versie 3,12. De smartcard is nagelnieuw en heeft nog niet in een externe decoder gezeten. De Alphacrypt is goed zichtbaar in het Common Interface menu en vermeld ook het nummer van de smartcard. Wanneer ik 'entitlements' selecteer lijkt het alsof de tv opnieuw opstart, een code laat hij niet zien.
Overigens zijn alle digitale kanalen goed ingelezen en werkt ook de EPG. Wanneer ik vervolgens een kanaal probeer te selecteren krijg ik de melding: 'you are not entitled to receive this program'. De banner met programmainformatie boven in het beeld is ook zichtbaar.

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-03 15:07
Laat maar...

[Voor 87% gewijzigd door edterbak op 18-10-2007 22:13]

• Remius
Vandaag eindelijk mijn 40D3000 op mijn kamer staan. Bevalt prima, analoog is beter dan ik had verwacht. Ik vind alleen dat de tv veel 'geluid' maakt. Bij scenes zonder geluid (of als je de tv op mute zet of course) is er best wel een hoge zoem/piep te horen. Maja dit zal wel wennen zijn 8) Erg tevreden in iig :9

• Joop
ArChie schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:16:
[...]

Het lijkt er trouwens op dat de kaart vandaag geactiveerd is. 14/10/2003 + x05B9 (= 1465) dagen = 18/10/2007. 14/10/2003 is de start datum voor deze berekening die voor alle entitlements op Irdeto kaarten geldt.
Klopt, en over die preview heb je ook gelijk. Ik kan via de Samsung idd alle kanalen bekijken momenteel. Schijnbaar is de preview dus nooit gestart in de AlphaCrypt. Dat kan dan wel verklaren waarom ik eerder geen beeld had, dan zou je aan nemen dat het nu toch wel zou moeten werken, maar dat is dus helaas niet het geval. Er is inmiddels (mogelijk doordat ie na mijn eerdere bericht nog weer langere tijd in de Samsung heeft gezeten) nog een Entitlement bij gekomen:
1: 000B / x05B9 / X1E0
De situatie is hier echter niet door veranderd. De AlphaCrypt zit echt helemaal goed in de TV, stevig aangeduwd. Ik heb de zenders ook nog een keer opnieuw opgezocht met de settings zoals die in de @Home handleiding staan, die ik ook op de Samsung had ingevoerd. Alles werd weer goed gevonden maar ook daarna veranderde er verder niets.

De firmware upgrade is nog niet gelukt. De laptop waarop ik van plan was dit te doen bleek een ExpressCard slot te hebben... Kom ik nog op terug dus.

• ArChie
  • Niet online
RobbyMoody schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:05:
De Alphacrypt heeft versie 3,12. De smartcard is nagelnieuw en heeft nog niet in een externe decoder gezeten. De Alphacrypt is goed zichtbaar in het Common Interface menu en vermeld ook het nummer van de smartcard. Wanneer ik 'entitlements' selecteer lijkt het alsof de tv opnieuw opstart, een code laat hij niet zien.
Heb je toevallig een externe decoder waarin je de smartcard zou kunnen activeren of bij kennissen? Zoja, is dan via het Entitlements menu wel informatie te lezen? Heb je toevallig kennissen met digitale TV van Multikabel waarvan je even de smartcard zou mogen lenen? Zoja, wat zegt het Entitlements menu en heb je dan wel beeld en geluid?

Heb je nog wijzigingen in het AlphaCrypt menu gemaakt of gebruik je de standaard instellingen? Bij voorkeur de standaard instellingen gebruiken.

Laat anders de smartcard en AlphaCrypt eens een tijdje in de TV zitten terwijl je de TV op een digitaal kanaal laat staan. Misschien krijg je dan na verloop van tijd (kan misschien wel een uur duren) wel beeld? Tijdens het wachten kijken naar analoge kanalen gaat niet aangezien de benodigde informatie voor de smartcard alleen via de frequenties van de digitale kanalen wordt verstuurd.

Hoe zit het met de signaal kwaliteit? Op te vragen via het Systeem Informatie menu van de Digitale instellingen.

• ArChie
  • Niet online
Joop schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:30:
Klopt, en over die preview heb je ook gelijk. Ik kan via de Samsung idd alle kanalen bekijken momenteel. Schijnbaar is de preview dus nooit gestart in de AlphaCrypt. Dat kan dan wel verklaren waarom ik eerder geen beeld had, dan zou je aan nemen dat het nu toch wel zou moeten werken, maar dat is dus helaas niet het geval. Er is inmiddels (mogelijk doordat ie na mijn eerdere bericht nog weer langere tijd in de Samsung heeft gezeten) nog een Entitlement bij gekomen:
270F = Standaard preview periode
000B = Standaard digitale TV pakket (kennelijk is je registratie kaart door @Home verwerkt.
De situatie is hier echter niet door veranderd. De AlphaCrypt zit echt helemaal goed in de TV, stevig aangeduwd. Ik heb de zenders ook nog een keer opnieuw opgezocht met de settings zoals die in de @Home handleiding staan, die ik ook op de Samsung had ingevoerd. Alles werd weer goed gevonden maar ook daarna veranderde er verder niets.
Dezelfde opmerking maakte ik ook al bij RobbyMoody, maar laat de smartcard en AlphaCrypt eens een tijdje in de TV zitten terwijl je op een digitaal kanaal staat. Trek daar behoorlijk wat tijd voor uit om te zien of na verloop van tijd misschien wel de boel opeens beeld en geluid geeft.
De firmware upgrade is nog niet gelukt. De laptop waarop ik van plan was dit te doen bleek een ExpressCard slot te hebben... Kom ik nog op terug dus.
Als je gaat upgraden doe dan eerst 3.11 om te zien of die werkt. Zo nee, dan kan je altijd nog verder naar 3.12. Ik weet namelijk niet of het mogelijk is om een firmware versie terug te gaan terwijl omhoog altijd mogelijk is.

• RobbyMoody
ArChie schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:33:
[...]

Heb je toevallig een externe decoder waarin je de smartcard zou kunnen activeren of bij kennissen? Zoja, is dan via het Entitlements menu wel informatie te lezen? Heb je toevallig kennissen met digitale TV van Multikabel waarvan je even de smartcard zou mogen lenen? Zoja, wat zegt het Entitlements menu en heb je dan wel beeld en geluid?

Heb je nog wijzigingen in het AlphaCrypt menu gemaakt of gebruik je de standaard instellingen? Bij voorkeur de standaard instellingen gebruiken.

Laat anders de smartcard en AlphaCrypt eens een tijdje in de TV zitten terwijl je de TV op een digitaal kanaal laat staan. Misschien krijg je dan na verloop van tijd (kan misschien wel een uur duren) wel beeld? Tijdens het wachten kijken naar analoge kanalen gaat niet aangezien de benodigde informatie voor de smartcard alleen via de frequenties van de digitale kanalen wordt verstuurd.

Hoe zit het met de signaal kwaliteit? Op te vragen via het Systeem Informatie menu van de Digitale instellingen.
Helaas ken ik geen mensen met een externe decoder. In het Alphacrypt menu staat alles op de default instellingen. De signaalsterkte is goed. Wat ik inderdaad nog niet heb geprobeerd is om de tv langdurig op een digitaal kanaal te laten staan (afgelopen nacht op een analoge zender). Volgens de helpdesk zou 'standby' overigens voldoende zijn.
Ik vraag me af of diegenen die de Alphacrypt probleemloos hebben draaien hun smartcard in een externe decoder hebben geactiveerd?

Bij langdurig op digitaal kanaal blijkt tv zichzelf uit te schakelen...

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee