1. Wat is je beschikbare budget?
Rond de 500 euro (zo goedkoop mogelijk)
2. Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
Om mooie foto's te kunnen nemen en een betere zoom te hebben dan met een standaard fototoestel.
3. Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
Eigenlijk een beetje van alles(vooral natuur, paarden(zoogdieren), en mijn vader zou soms mijn camera gebruiken om foto's te nemen van schoolklassen als ze op activiteit zijn ofzo..
4. Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Niet echt standaard kitlens is genoeg
5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Canon EOS 350D kit, ik heb gehoord dat de nikon lenzen duurder zijn in aanschaf en ik dacht daarom de goedkoopste canon.
Nikon D40 kit, dit is de goedkoopste dat ik vind in de pricewatch (als deze geen duurdere lenzen nodig hebben zou ik deze nemen.
6. Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
Mischien maar niet op het moment.
7. Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Advies
8. Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Niet echt proffesioneel. gewoon af en toe is een fototje nemen en soms is een paar fototjes gaan nemen in de manège ofzo...
10. Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Ja mischien later is een telelens
11. Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
gewoone compact cameras. Het enige wat ik als beperking vind is de snelheid van het foto nemen
12. Is 2e hands een optie of per se niet?
Niet echt. Ik zou liever een nieuwe kopen.
[
Voor 7% gewijzigd door
Nock372 op 27-02-2008 18:13
]