Er staat hier vlak boven dat HSDPA met de H wordt aangegeven, GPRS met de G en UMTS met 3G
Ik heb een 4GB Sandisk SDHC kaart in mijn TyTN II en die gaat als de brandweer.Crusader schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:32:
Is er nou al een beetje duidelijkheid omtrent de SDHC geheugenkaartjes die wel en niet gebruikt kunnen worden in de TyTN II? Ik lees hier en daar ook iets over class 4 en class 6, werkt het ene wel en het andere niet? Hoe zit dat...
Ik gebruik TomTom 6.032 welke bij mij TyTN II zat, deze gaat t.o.v. mijn 9100 ook als de brandweer.Anoniem: 233011 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:55:
Wat mij opvalt is dat TomTom zeer traag is.![]()
Het volgen van de route gaat in stapjes van 3 sec (ook in demo mode).
Op mijn S710 is dit wel vloeiend (het berekenen van de route gaat ongeveer net zo snel).
Heb Today al uitgezet maar dat maakt niets uit.
Er draait ook niets op de achtergrond.
I.c.m. quickfix heb ik echt ruim binnen 10 seconden een fix (15 seconden incl herkennen gps apparaat).
[ Voor 42% gewijzigd door |sWORDs| op 14-09-2007 15:04 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
En Edge met EDamocles.NL schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:55:
Er staat hier vlak boven dat HSPDA met de H wordt aangegeven, GPRS met de G en UMTS met 3G
Lieve tweakers,
niet om het een of ander, maar het is toch echt HSDPA
Let vooral op de letter volgorde.
niet om het een of ander, maar het is toch echt HSDPA
Let vooral op de letter volgorde.
* Crusader moet eerst topic helemaal lezen voordat ie gaat reageren
[ Voor 89% gewijzigd door Crusader op 14-09-2007 15:27 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Nou, die gozer via marktplaza heeft nog niets geupdate. Ik heb PDAshop gemaild want daar koop ik de rest van mijn spulletjes ook, en die verzekerden mij dat de HTC s100 toch gewoon de nederlandse naam voor de i-tech Clip Radio was. Ik in mijn haast besteld woensdag en gisteren in huis bleek het inderdaad , toch niet, en ik had het ook wel na kunnen gaan - nou ja, NIET de clip radio was.ordep schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:30:
Zelf neem ik niet die WC100, maar een (veel coolere) variant van de s100:
i-Tech Clip Radio Stereo Headset
Deze i-Tech is nieuwe en beter dan de HTC S100 (wat ook gewoon een itech is geloof ik). En hij is goedkoper dan die HTC. En je hebt radio, en je hebt bluetooth, en ik heb iemand gevonden via marktplaza die die dingen ook levert en volgende week z'n prijzen laat zakken...
@Angelus1753: Heb je deze combinatie al gekocht en zo ja: werkt het soepel?
Dus... ik gebeld en hij gaat nu terug. als dat netjes is afgerond bestel ik hem wel bij expansys en betaal ik een fortuin verzendkosten
oeps ja ik zag het.. was wat niet op aan t letten geloof ikDamocles.NL schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:55:
Er staat hier vlak boven dat HSDPA met de H wordt aangegeven, GPRS met de G en UMTS met 3G

maar weet iemand waarom ik niet bereikbaar ben als ik mail via gprs lees?
iets met microsoft direct push.. handig maar ik wil wel bereikbaar blijven.. hmz...
[ Voor 10% gewijzigd door henkstr op 14-09-2007 15:40 ]
GPRS en spraak gaan niet samen.
hm oke.. dan ga ik NoData installeren..Crusader schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:41:
GPRS en spraak gaan niet samen.

Niet helemaal. Het toestel gaat in standby, blijft wel in bedrijf maar sommige programma's stoppen zoals muziek ed.Rob-Pol schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:01:
Als je de aan/uitknop even indrukt gaat alleen het scherm uit, toestel blijft in bedrijf en komt bijv tot leven bij een oproep.
Er zijn programma's die je toestel "aan" laten en en alleen het scherm uit zetten. Dit om zo stroom te besparen en toch een programma's te kunnen laten draaien of muziek te luisteren.
Klopt, doe ik ook elke avond.Rob-Pol schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:01:
Als je de aan/uitknop gedurende enkele seconden indrukt, gaat het toestel helemaal uit.
Kijk eerst hier eens naar! -klik-
Ik heb NoData ff op mijn huidige device gehad en het is niet duidelijk te zien of 'ie aan is.
Hallo allen!
Ben sinds gisteren van mijn (bijna 3 jaar oude) I-mate Jam overgestapt op de Tytn II.
Erg gaaf apparaat!
Ik heb alleen een klein vraagje:
Weet iemand of de toontjes voor het uitschuiven van het toetsenbord te veranderen zijn in custom made toontjes???
Ook zit ik nog te twijfelen of ik het HTC Home wel ga gebruiken. Op mijn oude Jam gebruikte ik altijd SPB pocket plus. Dus misschien dat ik hier wel weer gebruik van ga maken.
HTC Home ziet er wel gaaf uit.
Verder vind ik de snelheid nog wat tegen vallen (in vergelijk met de Jam). Maar misschien komt dit toch door wat programma's die op de achtergrond lopen.
Weet er nog iemand een progje waarmee ik kan zien op welke snelheid de cpu draait?
Wat ik ook erg lastig vind: Als ik life messenger gebruik en mijn wifi verbinding valt weg, dan gaat ie automatisch een gprs verbinding aanmaken. Is er geen mogelijkheid dat life messenger alleen werkt met een wifi verbinding (Skype werkt namelijk wel zo)?
Ben sinds gisteren van mijn (bijna 3 jaar oude) I-mate Jam overgestapt op de Tytn II.
Erg gaaf apparaat!
Weet iemand of de toontjes voor het uitschuiven van het toetsenbord te veranderen zijn in custom made toontjes???
Ook zit ik nog te twijfelen of ik het HTC Home wel ga gebruiken. Op mijn oude Jam gebruikte ik altijd SPB pocket plus. Dus misschien dat ik hier wel weer gebruik van ga maken.
Verder vind ik de snelheid nog wat tegen vallen (in vergelijk met de Jam). Maar misschien komt dit toch door wat programma's die op de achtergrond lopen.
Weet er nog iemand een progje waarmee ik kan zien op welke snelheid de cpu draait?
Wat ik ook erg lastig vind: Als ik life messenger gebruik en mijn wifi verbinding valt weg, dan gaat ie automatisch een gprs verbinding aanmaken. Is er geen mogelijkheid dat life messenger alleen werkt met een wifi verbinding (Skype werkt namelijk wel zo)?
-klik- Lees mijn post en dan de post boven je net gestelde vraag (dus van 14 september om 15:51)Pirelly schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:19:
Hallo allen!
Erg gaaf apparaat!
@Allen
Wie moet er ook zijn toestel opnieuw uitlijnen als het uit is geweest ??
Dit lijkt me gewoon een fout in mijn toestel !
Ik heb geen zin om hem elke ochtend uit te lijnen nl.
Wie moet er ook zijn toestel opnieuw uitlijnen als het uit is geweest ??
Dit lijkt me gewoon een fout in mijn toestel !
Ik heb geen zin om hem elke ochtend uit te lijnen nl.
Rob-Pol: heb ik geen last van. Lijkt me inderdaad erg klote. Heb je al eens een hard-reset gedaan om te kijken of het daarna weg is?
Uitlijnen moest bij mij alleen de eerste keer dat ik het toestel opstartte.
Ik zal het zo nog eens voor je testen, zet namelijk de telefoon eigenlijk nooit uit maar alleen op stby.
[Edit]
Net even getest. Na aan en uit zetten geen uitlijnen nodig.
Hard reset zou inderdaad een ideetje kunnen zijn. Moet je wel weer alles opnieuw installeren, maar het is het proberen waard.
Ik zal het zo nog eens voor je testen, zet namelijk de telefoon eigenlijk nooit uit maar alleen op stby.
[Edit]
Net even getest. Na aan en uit zetten geen uitlijnen nodig.
Hard reset zou inderdaad een ideetje kunnen zijn. Moet je wel weer alles opnieuw installeren, maar het is het proberen waard.
[ Voor 35% gewijzigd door Pirelly op 14-09-2007 18:04 ]
Uit de user-review reviews: HTC TyTN II: de nieuwe keizer onder de smartphones?:
Zeker wanneer in het achterhoofd gehouden wordt dat het nog steeds om een smartphone met ingebouwde camera gaat
Ehhrrmmmm... Mini Poeper, doe er wat aan!Helaas moeten kopers van deze smartphone het zonder Touch Flo-duimbediening stellen
[ Voor 19% gewijzigd door Crusader op 14-09-2007 17:47 ]
Hier even wat meer informatie over die letters:
G = GPRS over het GSM netwerk = max download 54 kbps
E = EDGE over het GSM netwerk = max download 236 kbps (alleen in het buitenland)
U = GPRS over het UMTS netwerk = max download 384 kbps
H = HSDPA over het UMTS netwerk = max download 3.686 kbps
Het toestel zal altijd proberen om te verbinden met het UMTS netwerk. Als dat niet beschikbaar is zal hij terugschakelen naar GSM.
Op het GSM netwerk is het mogelijk om of een dataverbinding te hebben of een spraakverbinding. Spraak heeft voorrang op data dus als er spraakverkeer plaats gaat vinden bij een actieve dataverbinding dat wordt de dataverbinding tijdelijk in de wacht gezet. Na het verbreken van de spraak verbinding wordt de dataverbinding weer automatisch hervat (indien noodzakelijk).
Op het UMTS netwerk kan het gelijktijdig. Je kunt gelijktijdig zowel een data- als spraakverbinding open hebben staan.
Als er HSDPA in het netwerk is geïnstalleerd, dan zal HSDPA worden geactiveerd op het moment dat er data verzonden wordt. Zodra er geen data verzonden meer hoeft te worden, dan wordt er weer teruggeschakeld naar UMTS (vanwege energiebesparing). Je zult dus nooit altijd een H blijven zien, alleen als er data verzonden wordt. Daarnaast is het gewoon nog mogelijk om simultaan een spraakverbinding op te zetten (via UMTS dan).
Voor degene die niet weten wat HSDPA is; zie het maar als een turbo op het UMTS netwerk. HSDPA is dus niet een ander netwerk!
Er zit overigens wel een bug in het KPN en Vodafone netwerk. Op dit moment is het zo dat als er een HSDPA dataverbinding actief is, dat je geen inkomende en uitgaande spraakverbinding kunt opzetten via UMTS.
Vodafone is al druk doende met een update van het netwerk. Als het goed is, is deze eind september (2007) in heel Nederland uitgerold. Dit gaat overigens samen met een snelheidsverhoging naar 3.6 Mbps.
KPN gaat het netwerk pas in december (2007) of begin 2008 updaten. Aardig detail is dat KPN direct opwaardeert naar 7.2 Mbps en later in 2008 zelfs naar 14.4 Mbps. Ook zal er dan HSUPA in het netwerk worden geïnstalleerd.
HSUPA is de upload turbo, in plaats van 384 kbps krijg je dan 5.76 kbps!
Zodra HSDPA en HSUPA in het netwerk geïnstalleerd zijn spreek je trouwens over een HSPA netwerk, we laten dan de D en U weg.
Volgens mijn logica zou de TyTN II HSDPA tot 3.6 Mbps moeten ondersteunen en HSUPA tot 1.4 Mbps.
E = EDGE over het GSM netwerk = max download 236 kbps (alleen in het buitenland)
Het toestel zal altijd proberen om te verbinden met het UMTS netwerk. Als dat niet beschikbaar is zal hij terugschakelen naar GSM.
Op het GSM netwerk is het mogelijk om of een dataverbinding te hebben of een spraakverbinding. Spraak heeft voorrang op data dus als er spraakverkeer plaats gaat vinden bij een actieve dataverbinding dat wordt de dataverbinding tijdelijk in de wacht gezet. Na het verbreken van de spraak verbinding wordt de dataverbinding weer automatisch hervat (indien noodzakelijk).
Op het UMTS netwerk kan het gelijktijdig. Je kunt gelijktijdig zowel een data- als spraakverbinding open hebben staan.
Als er HSDPA in het netwerk is geïnstalleerd, dan zal HSDPA worden geactiveerd op het moment dat er data verzonden wordt. Zodra er geen data verzonden meer hoeft te worden, dan wordt er weer teruggeschakeld naar UMTS (vanwege energiebesparing). Je zult dus nooit altijd een H blijven zien, alleen als er data verzonden wordt. Daarnaast is het gewoon nog mogelijk om simultaan een spraakverbinding op te zetten (via UMTS dan).
Voor degene die niet weten wat HSDPA is; zie het maar als een turbo op het UMTS netwerk. HSDPA is dus niet een ander netwerk!
Er zit overigens wel een bug in het KPN en Vodafone netwerk. Op dit moment is het zo dat als er een HSDPA dataverbinding actief is, dat je geen inkomende en uitgaande spraakverbinding kunt opzetten via UMTS.
Vodafone is al druk doende met een update van het netwerk. Als het goed is, is deze eind september (2007) in heel Nederland uitgerold. Dit gaat overigens samen met een snelheidsverhoging naar 3.6 Mbps.
KPN gaat het netwerk pas in december (2007) of begin 2008 updaten. Aardig detail is dat KPN direct opwaardeert naar 7.2 Mbps en later in 2008 zelfs naar 14.4 Mbps. Ook zal er dan HSUPA in het netwerk worden geïnstalleerd.
HSUPA is de upload turbo, in plaats van 384 kbps krijg je dan 5.76 kbps!
Zodra HSDPA en HSUPA in het netwerk geïnstalleerd zijn spreek je trouwens over een HSPA netwerk, we laten dan de D en U weg.
Volgens mijn logica zou de TyTN II HSDPA tot 3.6 Mbps moeten ondersteunen en HSUPA tot 1.4 Mbps.
En 3G is UMTS.robertwebbe schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:59:
Hier even wat meer informatie over die letters:
En U is toch gewoon UMTS?
Bij mij is de batterij na een dag al leeg. Wie heeft dat probleem ook?
Toestel heeft altijd een 3G verbinding actief, die krijg ik niet uit.
Toestel heeft altijd een 3G verbinding actief, die krijg ik niet uit.
Die mensen van Dangaard zijn dus ook niet te vertrouwen:
Gisteren keek in me software lijst om al weer het 1e programma te verwijderen. Zie ik daar: Dangaard Telecom Retail customiz... staan. Nou ik Dangaard gemaild over wat die software zou doen etc..
Krijg ik het volgende mailtje terug:
Gisteren keek in me software lijst om al weer het 1e programma te verwijderen. Zie ik daar: Dangaard Telecom Retail customiz... staan. Nou ik Dangaard gemaild over wat die software zou doen etc..
Krijg ik het volgende mailtje terug:
Goedemiddag,
Wij leveren geen software voor in de TyTNII
U kunt beste hiermee terug gaan naar waar u het gekocht heeft.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet / With kind regards / Met venlig hilsen
Dangaard Mobicall
A Brightpoint Company
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Harde reset heeft geholpenPirelly schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:23:
Maar krijg nu de bijgeleverde Tom Tom niet aan de praat.
Keurig eerst Quick Fix gestart, maar blijft maar wachten op een "bruikbaar GPS-signaal"...
Iemand ?
Je moet er natuurlijk wel mee buiten gaan staanRob-Pol schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:03:
[...]
Keurig eerst Quick Fix gestart, maar blijft maar wachten op een "bruikbaar GPS-signaal"...
Iemand ?
@Klaasbram: wat een smerige actie zeg, die software! Die heb ik er niet op staan (UK versie van Central Point)
Anoniem: 182694
dat heb ik ook gehad, maar vlgs mij werkte het weer als ik mn wlan uitzette, of mn bluetooth, zal zo ff kijkenRob-Pol schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:03:
[...]
Harde reset heeft geholpen![]()
Iemand ?
bluetooth lijkt me sterk omdat je anders nooit een bluetooth gps kunt gebruikenAnoniem: 182694 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:16:
[...]
dat heb ik ook gehad, maar vlgs mij werkte het weer als ik mn wlan uitzette, of mn bluetooth, zal zo ff kijken
Ik wil gewoon weten wat die software doetCrusader schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:11:
[...]
Je moet er natuurlijk wel mee buiten gaan staan
@Klaasbram: wat een smerige actie zeg, die software! Die heb ik er niet op staan (UK versie van Central Point)
[ Voor 36% gewijzigd door The-Source op 14-09-2007 19:23 ]
Heb er net een half uur mee buiten gestaan..Crusader schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:11:
[...]
Je moet er natuurlijk wel mee buiten gaan staan
Vandaag ook deze telefoon binnen gekregen. Is het iemand gelukt om met Vista een bluetooth synchronisatie successvol te laten verlopen?
Op dit moment is het mij nog niet gelukt. Als ik de telefoon en pc pair, dan krijg ik geen activesync service te zien.
Op dit moment is het mij nog niet gelukt. Als ik de telefoon en pc pair, dan krijg ik geen activesync service te zien.
Ergens eerder in deze thread zag ik Mini Poeper een link geven naar de MS site, waar software voor Vista gedownload kon worden. Was gisteren gepost geloof ik._Rayman_ schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:27:
Vandaag ook deze telefoon binnen gekregen. Is het iemand gelukt om met Vista een bluetooth synchronisatie successvol te laten verlopen?
edit:
het was Robertwebbe met deze post:
robertwebbe in "HTC TyTN II (Kaiser); deel 2"
Weet niet of je wat hebt aan die software, maar je kan het een kans geven.
[ Voor 15% gewijzigd door Crusader op 14-09-2007 19:42 ]
Zover was ik, maar alsnog. Kan wel overigens synchen via usb hoor.Crusader schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:38:
[...]
Ergens eerder in deze thread zag ik Mini Poeper een link geven naar de MS site, waar software voor Vista gedownload kon worden. Was gisteren gepost geloof ik.
edit:
het was Robertwebbe met deze post:
robertwebbe in "HTC TyTN II (Kaiser); deel 2"
ps. Heb ergens een site gevonden dat je in het register op je pc van "Bluetooth" Com4 moet maken, maar dat werkt niet, helaas

Foutmelding op de htc: cannot find an existing bluetooth partnership with a pc that supports activesync
-EDIT-
Gelukt. Wellicht wat voor in de startpost voor de andere vista gebruikers onder ons.
Pas in het register van de pc de volgende sleutel aan:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services\SerialPort
Maak van Bluetooth -> COM7
Reboot de pc en pair de telefoon opnieuw.
Mocht dit niet werken, kijk of COM7 op je pc de localCOM server is:
Configuratiescherm\Hardware en geluiden => Bluetooth locale com
In het onderstande plaatje is dat COM7

Zet deze compoort in het register.
[ Voor 49% gewijzigd door _Rayman_ op 14-09-2007 20:25 ]
Ten eerste: hardstikke bedankt voor deze inforobertwebbe schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:59:
[...]
Ten tweede: Zou dit betekenen dat je gewoon snelle internet via je telefoon kan doorlussen naar je pc? (via wifi/usbkabel)
Want als dat zo is, ga ik mijn thuis-internetabo opzeggen, aangezien ik thuis niet zo zwaar internet(beetje chatten/live stream muziek/surfen).
download windows mobile device center. Dat is de nieuwe activesync voor vista(is er in een 32bit en 64bit smaakje te krijgen)_Rayman_ schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:27:
Dat was al gebeurdhellboy123 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:25:
[...]
download windows mobile device center. Dat is de nieuwe activesync voor vista(is er in een 32bit en 64bit smaakje te krijgen)
Crusader in "HTC TyTN II (Kaiser); deel 2"
Zie twee posts boven jou het antwoord.
[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 14-09-2007 20:30 ]
Met de tomtom krijg ik jammer genoeg iets minder snel een fix dan 15 sec waar iedereen over heeft
welke GPS en snelheid moet je gebruiken.
Ik heb nu NMEA GPS ontvanger met een snelheid van 9600 baud com 4
QuickGPS is dan netjes bijgewerkt.
Hallow allemaal
Hier mijn eerste reactie na het uitpakken van mijn nieuwe speeltje... in een woord ...
Werkt super stabiel, gps / data / cpu lekker snel! Ligt lekker in de hand, al is ie wel aardig zwaar maar ja kan ook niet allemaal top zijn! Ik had nog wel een paar kleine tweaks die ik door wilde voeren. Echter heb ik nog een paar dingen die ik nog niet gevonden heb op internet:
Hier mijn eerste reactie na het uitpakken van mijn nieuwe speeltje... in een woord ...
Werkt super stabiel, gps / data / cpu lekker snel! Ligt lekker in de hand, al is ie wel aardig zwaar maar ja kan ook niet allemaal top zijn! Ik had nog wel een paar kleine tweaks die ik door wilde voeren. Echter heb ik nog een paar dingen die ik nog niet gevonden heb op internet:
- Hoe kan ik de opslag locaties van fotocamera / video / muziek e.d. veranderen naar een map die IK wil (ipv die DCIM map die automatisch aangemaakt wordt op de opslag kaart)?
- Kan ik die rare man die windows zelf aanmaakt op de storage card niet verzetten? Kijk het maakt me niet uit dat wm6 wat rommel in zijn ROM zet, maar mijn opslagkaartje zou ik liever voor mezelf houden en de mappen ZELF indelen....
- Hoe kan ik er voor zorgen dat progs op de achtergrond niet worden weergegeven helemaal onderaan het scherm met een klein icoontje? Kijk, voor bijv. tomtom is het makkelijk, maar voor een programmatje wat altijd op de achtergrond draait zonder dat ik het nodig heb...
- Kan ik tijdens een telefoongesprek het licht AAN laten? Nu is het verrekte lastig als je tijdens een telefoongesprek de status van het gesprek o.i.d. wilt zien...
- Is het mogelijk dat wanneer er een gesprek binnenkomt terwijl TOMTOM aan staat, dat ik TIJDENS het gesprek gewoon de tomtom screen zie? Nu schakelt ie over naar de WM6 dailer, waarbij het licht na een tijdje uitgaat + na het telefoon gesprek ik zelf naar tomtom moet gaan....
- Klopt het dat de foon eigenlijk qua data de volgende prioriteitenlijst afwerkt: eerst data via active sync, dan kijken of er een draadloos netwerk is, en dan pas via 3G o.i.d.?
[ Voor 14% gewijzigd door Troxel op 14-09-2007 22:51 ]
Piepel, ik ben nog steeds benieuwd bij wie de batterij ook na een dag leeg is...
Met wlan + bluetooth + gprs aan en een hele dag prutsen is ie in een dag leeg.Crusader schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:54:
Piepel, ik ben nog steeds benieuwd bij wie de batterij ook na een dag leeg is...
Waarom gebruik je TomTom 6.032 niet welke bij te telefoon zat? Hoef je niets in te stellen.Chak schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:04:
Met de tomtom krijg ik jammer genoeg iets minder snel een fix dan 15 sec waar iedereen over heeft
[ Voor 44% gewijzigd door |sWORDs| op 15-09-2007 01:40 ]
Anoniem: 216663
Hoe zijn de ervaringen met internetten op de Tytn II? Misschien een foto beschikbaar? Ik twijfel nog tussen een Nokia E90 en de Tytn II. Volgens mij is de gps van de Tytn II veel beter, maar is internetten op de E90 beter. Of niet?
vast iets met kaarten kopen enzo..Waarom gebruik je TomTom 6.032 niet welke bij te telefoon zat? Hoef je niets in te stellen.

ps @Chak: zet hem eens op 4800 baud
Idd zal het wel met "andere" kaarten te maken hebben. Nou ik heb dus (een wel legale) versie van tomtom erop staan met gewoon: "Andere GPS ontvanger" en dan vraagt ie automatisch de COM poort (nummer 4) en baudrate (4800)....henkstr schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 01:45:
[...]
vast iets met kaarten kopen enzo..![]()
Appeltje eitje!
Henkstr... ik ken je nog volgens mij van 't tdiclub forum
Hierbij wint de TyTN 2 het zeker, bij beiden.Anoniem: 216663 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 01:45:
Hoe zijn de ervaringen met internetten op de Tytn II? Misschien een foto beschikbaar? Ik twijfel nog tussen een Nokia E90 en de Tytn II. Volgens mij is de gps van de Tytn II veel beter, maar is internetten op de E90 beter. Of niet?
Je kunt een kaart ook handmatig activeren met een nummer.henkstr schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 01:45:
[...]
vast iets met kaarten kopen enzo..![]()
Wanneer wordt HSDPA ingeschakeld?robertwebbe schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:59:
..
..
Is dit al wanneer je gebruik maakt van microsofts directpush? Of alleen wanneer je ook daadwerkelijk een bericht/attachment binnen haalt? En ben je met GPRS over UMTS nog wel bereikbaar?
Dit omdat ik wanneer mijn abonnement het toestaat wil overstappen op vodafone/tytn2. Nu gebruik ik een mda vario met pit(tmobile) en directpush naar mijn exchange server. Dit werkt prima en wanneer ik gebeld word/zelf bel dan gaat gprs netjes uit.
Kan ik dit ook zo instellen bij de tytn2/vodafone, en toch een beetje snelheid overhouden?
I, for one, like Roman numerals
Anoniem: 118707
Kicken ;-)
6GB microSD. Beginnen de 17e met verschepen.
http://www.mobymemory.com/micro-SD.asp
6GB microSD. Beginnen de 17e met verschepen.
http://www.mobymemory.com/micro-SD.asp
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 118707 op 15-09-2007 13:26 ]
Ja, bij iedere zogenaamde hartbeat van de Exchange wordt de openstaande verbinding weer even uit slaapstand gewekt en dan wordt er, indien beschikbaar, ook overgeschakeld naar HSDPA. Er is volgens mij al vaker over gesproken, indien er maar weinig data vestuurd gaat worden is HSDPA in de praktijk trager. Het overschakelen van GPRS naar HSDPA (op het UMTS netwerk) duurt een seconde of twee. Het zou dan sneller zijn om het gewoon via GPRS over UMTS te sturen. Maar het toestel kan immers nooit weten hoeveel data er verstuurd zal gaan worden.Def_P schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:15:
[...]
Wanneer wordt HSDPA ingeschakeld?
Is dit al wanneer je gebruik maakt van microsofts directpush? Of alleen wanneer je ook daadwerkelijk een bericht/attachment binnen haalt? En ben je met GPRS over UMTS nog wel bereikbaar?
Dit omdat ik wanneer mijn abonnement het toestaat wil overstappen op vodafone/tytn2. Nu gebruik ik een mda vario met pit(tmobile) en directpush naar mijn exchange server. Dit werkt prima en wanneer ik gebeld word/zelf bel dan gaat gprs netjes uit.
Kan ik dit ook zo instellen bij de tytn2/vodafone, en toch een beetje snelheid overhouden?
En het is een typische HSDPA bug, als je HSDPA uitzet dan heb je er geen last meer van. Als je de dataverbinding voornamelijk voor e-mail gebruikt dan is UMTS ook prima te doen. Je hebt je mail misschien 1 minuut later maar daar merk je weinig van. Het voordeel dat je dan geen last hebt van die bug vind ik groter.
Maar zoals ik ook al zei, er is een oplossing voor de bug. Het is dus nog maar van tijdelijke aard.
Geef je accu nog even wat tijd om aan te sterken. Het is een feit van algemene bekenheid dat het een week of twee kan duren voordat je accu zijn volledige capaciteit krijgt.Crusader schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:54:
Daarnaast is het natuurlijk van groot belang om te weten welke zaken veel energie verbruiken. Als je WLAN altijd aan hebt staan (of het periodiek automatisch zoeken hiernaar) dan is je accu binnen een dag leeg, ook al doe je niets.
Ook navigatie verbruikt enorm veel energie (display continu aan) en het vergt blijkbaar ook nog wel wat procesor power en leesacties van de micro SD kaart.
Tenslotte nog een andere verbruiker, als je je begeeft in een gebied waar relatief slechte UMTS dekking is, dan blijft je toestel toch regelmatig zoeken en proberen om een UMTS verbinding te maken. Ook dat kost redelijk wat energie. Je zou kunnen overwegen om UMTS uit te zetten maar persoonlijk vind ik dat je dan je je toestel tekort doet.
Goede en logische opmerking, die hoor ik vaker. Ik denk dat je dat toch liever niet wilt. De reden hiervoor is dat heel veel woonhuizen tegenwoordig zo supergoed geisoleerd zijn (met HR++ isolatieglas) dat er een enorme demping plaatsvind van je HSDPA signaal. Je houdt dan bijna geen snelheid meer over. Bij mijzelf thuis is het zo dat als ik buiten sta dat ik bij de meeste netwerken een goed UMTS en GSM signaal heb. Zodra ik naar binnen ga en de deur sluit dan ik net aan 1 streepje GSM overhoudt. Dat is net genoeg om over te bellen maar voor data val ik terug op GPRS op GSM.Djerique schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:57:
[...]
Ten eerste: hardstikke bedankt voor deze info![]()
Ten tweede: Zou dit betekenen dat je gewoon snelle internet via je telefoon kan doorlussen naar je pc? (via wifi/usbkabel)
Want als dat zo is, ga ik mijn thuis-internetabo opzeggen, aangezien ik thuis niet zo zwaar internet(beetje chatten/live stream muziek/surfen).
Ik denk dat je dan liever je ADSL lijntje wilt aanhouden en dit via WLAN en kabels in je huis distribueert. TV kijken zal in de toekomst steeds meer via IP gaan en aangezien we tegenwoordig allemaal al een platte HD-ready TV hebben, willen we natuurlijk wel HD kwaliteit zien. Dat kun je dan toch als beste over een CAT5 kabeltje doen vanaf je ADSL routertje.
Als je dan onderweg bent, dan heb je toch nog een relatief grote bandbreedte beschikbaar op je laptop, zelfs bij 120 km/h.
[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 15-09-2007 13:54 ]
Gisteren ben ik naar de lokale BC geweest om dit toestel te bekijken. (Ben voor die tijd een stille lezer hier geweest).
Hiervoor wilde ik de N95 komen, maar nu kies ik toch de Tytn II. Hopelijk krijg ik hier geen spijt van. Ik vind de N95 nog steeds mooier van design. Als die een toughscreen had gehad was ik voor de N95 gegaan denk ik. Met de extra functionaliteid van de HTC is het voor mij gewoon te onlogisch om eigenwijs de N95 te kiezen.
Nu vraag ik me wel een paar dingen af.
Hiervoor wilde ik de N95 komen, maar nu kies ik toch de Tytn II. Hopelijk krijg ik hier geen spijt van. Ik vind de N95 nog steeds mooier van design. Als die een toughscreen had gehad was ik voor de N95 gegaan denk ik. Met de extra functionaliteid van de HTC is het voor mij gewoon te onlogisch om eigenwijs de N95 te kiezen.
- Heeft de Tytn II een handsfree functie (lijkt me wel) en kun je deze ook gebruiken tijdens het navigeren?
- Hoe kan je voor de navigatie TMC gegevens ontvangen i.c.m. TomTom? Kan dat via GPRS en heb je dat weer een extra abbo van TomTom nodig of moet dat via een losse TMC antenne o.i.d.?
- Ik neem dat je met een laptop kunt internetten over de GPRS verbinding van de Tytn?
1) Ja, handsfree is aanwezig.My-life schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:08:
Gisteren ben ik naar de lokale BC geweest om dit toestel te bekijken. (Ben voor die tijd een stille lezer hier geweest).
- Heeft de Tytn II een handsfree functie (lijkt me wel) en kun je deze ook gebruiken tijdens het navigeren?
- Hoe kan je voor de navigatie TMC gegevens ontvangen i.c.m. TomTom? Kan dat via GPRS en heb je dat weer een extra abbo van TomTom nodig of moet dat via een losse TMC antenne o.i.d.?
- Ik neem dat je met een laptop kunt internetten over de GPRS verbinding van de Tytn?
2) Via GPRS en een (betaald) TomTom traffic abonnement. TMC is niet mogelijk.
3) Ja, dat kan prima. Via USB kabel of bluetooth.
Wellicht is mijn vraag aan de mensen ontsnapt 
Cafun schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:47:
Even een vraagje voor de gelukkige bezitters:
Welk encryptie kan erop ingesteld worden voor Wi-Fi? (WEP/WPA/WPA2?) Dit vind ik in de handleiding die op internet staat niet terug.
[ Voor 8% gewijzigd door Cafun op 15-09-2007 14:41 ]
Authentication: Open, Shared, WPA, WPA-PSK, WPA2, WPA2-PSKCafun schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:41:
Wellicht is mijn vraag aan de mensen ontsnapt
[...]
Data Encryption: wep en bij WPA types: TPIK AES
Anoniem: 233011
Wat voor zooi?Troxel schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:38:
Hallow allemaal![]()
Hier mijn eerste reactie na het uitpakken van mijn nieuwe speeltje... in een woord ...![]()
- Hoe kan ik de opslag locaties van fotocamera / video / muziek e.d. veranderen naar een map die IK wil (ipv die DCIM map die automatisch aangemaakt wordt op de opslag kaart)?
- Kan ik die rare man die windows zelf aanmaakt op de storage card niet verzetten? Kijk het maakt me niet uit dat wm6 wat rommel in zijn ROM zet, maar mijn opslagkaartje zou ik liever voor mezelf houden en de mappen ZELF indelen....
Mijn kaart bevat naast de DCIM map (lijkt me een logische locatie net als bij ieder fototoestel) alleen een ttnavigator bestandje van TomTom die ik niet zelf aangemaakt heb.
.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 233011 op 15-09-2007 15:23 ]
Wat is de juiste methode om UMTS uit te zetten? Ik heb de network type veranderd van WCDMA naar GSM maar dan kan ie vervolgens geen connectie meer maken, ook niet voor telefonie.robertwebbe schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:47:
[...]
Je zou kunnen overwegen om UMTS uit te zetten maar persoonlijk vind ik dat je dan je je toestel tekort doet.
Een andere optie zou ik niet weten...
edit: laat maar, gisteren raakte m'n phone in de stress van bovenstaande, net weer geprobeerd en nu lijkt het wel te werken.
[ Voor 13% gewijzigd door Crusader op 15-09-2007 16:16 ]
Anoniem: 228038
Ja dit klopt, als hij via active sync een Internetverbinding kan verkrijgen of via een draadloos netwerkdan gaat die voor de 3G verbindingTroxel schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:38:
• Klopt het dat de foon eigenlijk qua data de volgende prioriteitenlijst afwerkt: eerst data via active sync, dan kijken of er een draadloos netwerk is, en dan pas via 3G o.i.d.?
[/list]
Alvast bedankt voor de antwoorden mensen... super
Ah, dank u!klaasbram schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:52:
[...]
Authentication: Open, Shared, WPA, WPA-PSK, WPA2, WPA2-PSK
Data Encryption: wep en bij WPA types: TPIK AES
Kun je deze handfree functie gebruiken tijdens het navigeren.robertwebbe schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:20:
[...]
1) Ja, handsfree is aanwezig.
2) Via GPRS en een (betaald) TomTom traffic abonnement. TMC is niet mogelijk.
3) Ja, dat kan prima. Via USB kabel of bluetooth.
Dus al ik TomTom aan het gebruiken ben en ik krijg telefoon. Kan ik dan opnemen met een toets en handsfree bellen?
Ik ben namelijk aan het twijfelen om er een BT carkit bij te kopen.
Dit werkte ook al op mijn 3 jaar oude I-mate Jam.My-life schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:18:
[...]
Kun je deze handfree functie gebruiken tijdens het navigeren.
Dus al ik TomTom aan het gebruiken ben en ik krijg telefoon. Kan ik dan opnemen met een toets en handsfree bellen?
Dus het zou ook geen probleem moeten zijn op de Tytn II.
Handsfree is geloof ik de opneem toets ingedrukt houden...
Ik had zelf nog een probleempje dat mijn Tytn constant een gprs verbinding uit zichzelf maakt.
Kreeg het maar niet weg en heb besloten een hard reset te doen, om alles opnieuw te installeren. Sindsdien doet hij het niet meer...
Weet iemand al of ik de geluidjes van het open en dichtschuiven van het toetsenbord kan veranderen????
[ Voor 23% gewijzigd door Pirelly op 15-09-2007 18:09 ]
Als je af en toe in de auto gaat bellen zou ik zeker gaan voor een echte handsfreekit. De ingebouwde handsfree is meer bedoeld als speakerphone dan als handsfree installatie. Tenzij je een superstille auto hebt zul je denk ik snel telleurgesteld zijn.My-life schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:18:
[...]
Kun je deze handfree functie gebruiken tijdens het navigeren.
En bij bel hebben ze nu een goede aanbieding van een Parrot CK3100 met gratis inbouw.
Anoniem: 31533
Ik was hier ook al naar op zoek maar bij een evt. Vodafone abonnement staat vermeld dat dit niet toegestaan is. Zouden ze dit kunnen detecteren?My-life schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:08:
[/list]
Sinds gisteravond ben ik ook een tevreden kaiser
Ik vraag me af of deze software de fun nog groter maakt. Hebben jullie ervaring met deze producten?
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat je device niet uit "standby" gaat als je het toesbord open schuift (dit gebeurd al bij 1mm, iets wat dus in je zak kan gebeuren)?
SPB maakt goede software, ik heb het altijd op mijn 9100 gebruikt. Vooral de mobile shell is erg fraai.Poster schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:30:
Sinds gisteravond ben ik ook een tevreden kaiserIk vraag me af of deze software de fun nog groter maakt. Hebben jullie ervaring met deze producten?
[ Voor 57% gewijzigd door |sWORDs| op 15-09-2007 19:50 ]
Wat voor autohouder gebruiken jullie. Voor mijn A701 werd er eentje meegeleverd, maar ik zal er, voor de TyTN II, eentje moeten aanschaffen, geloof ik. Werkt een universele? Zo ja, welke?
op ebay staan nu 2 universele te koop, maar volgens het boekje moet er ook een originele zijn, die ben ik nog nergens online in een shop tegen gekomenstefan52a schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:03:
Wat voor autohouder gebruiken jullie. Voor mijn A701 werd er eentje meegeleverd, maar ik zal er, voor de TyTN II, eentje moeten aanschaffen, geloof ik. Werkt een universele? Zo ja, welke?
GPS probleem wat ik had is opgelost wat de reden was geen idee.
Fix heb ik nu binnen 15 seconden.
Probleem had ik buiten tomtom ook...oa in GPS tuner.
hoop dat het geen bug is...soortgelijk problemen heb ik op andere forums gelezen.
Fix heb ik nu binnen 15 seconden.
Probleem had ik buiten tomtom ook...oa in GPS tuner.
hoop dat het geen bug is...soortgelijk problemen heb ik op andere forums gelezen.
Weet iemand of er op TyTN II UK die bij smartphonestunts besteld worden met een Tmobile abonnement simlockvrij zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Stefan53xx op 15-09-2007 21:17 ]
Ik heb um inmiddels ook binnen, Wat een mooi apparaat. Krijg alleen de back cover er niet af. Zijn er meer mensen die hier moeite mee hebben
Anoniem: 178057
Mijne eindelijk ook binnen met dank aan de mensen van TNT. Ben nu aan het uitvogelen
Dit is al een keer eerder voorbij gekomen en het antwoord luidde : JADjStefan schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 21:16:
Weet iemand of er op TyTN II UK die bij smartphonestunts besteld worden met een Tmobile abonnement simlockvrij zijn?
Alle toestellen waarop een HTC logo staat zijn simlock vrij, anders zet HTC er het logo van de provider erop.
hoi, ben nieuw hier en sinds 2 dagen tevreden bezitter van de tytn2.
gebruikt iemand van jullie de GPRS-monitor app.? het zou voor mij een uitkomst zijn aangzien pas over 2 maanden mijn vodaphone zorgeloos internet in gaat. zit nu nog bij telfort. Echter, de GPRS-monitor lijkt helemaal niets te registreren van wat ik zoal binnenhaal aan kB's..
iemand?
gebruikt iemand van jullie de GPRS-monitor app.? het zou voor mij een uitkomst zijn aangzien pas over 2 maanden mijn vodaphone zorgeloos internet in gaat. zit nu nog bij telfort. Echter, de GPRS-monitor lijkt helemaal niets te registreren van wat ik zoal binnenhaal aan kB's..
iemand?
De belcopmany bedoel je neem ik aan? Dat klinkt interresant omdat ik inderdaad ook naar dat type aan het kijken wa.robertwebbe schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:05:
[...]
Als je af en toe in de auto gaat bellen zou ik zeker gaan voor een echte handsfreekit. De ingebouwde handsfree is meer bedoeld als speakerphone dan als handsfree installatie. Tenzij je een superstille auto hebt zul je denk ik snel telleurgesteld zijn.
En bij bel hebben ze nu een goede aanbieding van een Parrot CK3100 met gratis inbouw.
Ben benieuwd hoe dat inbouwen in zijn werk gaat. Ik heb een lease auto, dus hij moet er ook wel weer uit te halen zijn en ik wil niet dat ze gaan schroeven in me dashboard o.i.d.
Zou het liefste mee kijken als ze hem inbouwen uiteraard...
Je moet wel je verbinding selecteren in GPRS monitor.darkr schreef op zondag 16 september 2007 @ 00:12:
hoi, ben nieuw hier en sinds 2 dagen tevreden bezitter van de tytn2.
iemand?
je wilt dus zeggen dat je zelf meer sites kent dan telecomvergelijker ?NeoMe schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:35:
telekomvergelijker.nl en dat soort sites zijn meestal wel handig, maar handmatig de verschillende site's afzoeken is nog altijd beter. Hou trouwens sowieso niet van 2 jr abbo !
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Iemand een cabje voor installatie van de nederlandse woord aanvulling? Meen dat ik hem voorbij heb zien komen, maar kan hem niet terug vinden.
Ik heb 'm niet voorbij zien komen, maar ben ook geïnteresseerdChutney schreef op zondag 16 september 2007 @ 08:50:
Iemand een cabje voor installatie van de nederlandse woord aanvulling? Meen dat ik hem voorbij heb zien komen, maar kan hem niet terug vinden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=299036
Hier kun je wel een versie downloaden voor WM6, ik heb de Kaiser zelf nog niet dus misschien iemand die dit kan testen?
Hier kun je wel een versie downloaden voor WM6, ik heb de Kaiser zelf nog niet dus misschien iemand die dit kan testen?
Thanks!! Deze werkt uitstekendChutney schreef op zondag 16 september 2007 @ 09:12:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=299036
Nice.. dan weet ik dat wanneer mijn Kaiser op de mat ligt 
Is het trouwens mogelijk om je Live Mail (hotmail) in de outlook van de Kaiser te laten fungeren? Zodat m'n mail netjes wordt opgehaald (via wifi of een andere 3G connectie).
Is het trouwens mogelijk om je Live Mail (hotmail) in de outlook van de Kaiser te laten fungeren? Zodat m'n mail netjes wordt opgehaald (via wifi of een andere 3G connectie).
Hmm, de manier welke mij gisteravond is overkomen zou ik niet proberen maar het is natuurlijk een optieAleSyS schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 22:12:
Ik heb um inmiddels ook binnen, Wat een mooi apparaat. Krijg alleen de back cover er niet af. Zijn er meer mensen die hier moeite mee hebben![]()

Hem ongeveer vanaf heup hoogte uit je handen laten glippen en hem zodoende op de de grond te plaatsen. hem gewoon laten vallen dus
Maar op de normale manier had ik er ook wel moeite mee, maar het blijkt dat je op een specifieke plek, dicht bij de onderkant, hij wel heel makkelijk open gaat.
gelukkig heeft hij geen schade over gehouden
same hereCrusader schreef op zondag 16 september 2007 @ 08:56:
[...]
Ik heb 'm niet voorbij zien komen, maar ben ook geïnteresseerd
[ Voor 11% gewijzigd door The-Source op 16-09-2007 09:48 ]
live mail werkt perfect op de kaiserChutney schreef op zondag 16 september 2007 @ 09:36:
Nice.. dan weet ik dat wanneer mijn Kaiser op de mat ligt
Top (hotmail kun je dus bekijken / ophalen vanuit je livemail/outlook op de kaiser?)Anoniem: 182694 schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:22:
[...]
live mail werkt perfect op de kaiser
Je bedoelt gewoon het Nederlands woordenboek? http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=48&t=396Crusader schreef op zondag 16 september 2007 @ 08:56:
[...]
Ik heb 'm niet voorbij zien komen, maar ben ook geïnteresseerd
@mensen hierboven:
woordenboek is al gepost door Chutney en die doet het dus perfect.
woordenboek is al gepost door Chutney en die doet het dus perfect.
Kijk eens twee postjes boven jouw bericht
[ Voor 54% gewijzigd door Crusader op 16-09-2007 11:12 ]
Anoniem: 232705
Raadsel (voor mij)
Ik heb in het zwarte vak van mijn telefoonscherm steeds een ikoontje in beeld (een telefoonhoorn met een pijltje r. Ik kan nergens in de beschrijving vinden wat de betekenins is..
Wie weet het? (wil graag een afbeelding toevoegen, maar weet niet hoe dat moet)
Bert
(asus620BT, HP4700, asus636N, TYTNII)
Ik heb in het zwarte vak van mijn telefoonscherm steeds een ikoontje in beeld (een telefoonhoorn met een pijltje r. Ik kan nergens in de beschrijving vinden wat de betekenins is..
Bert
Misschien dat je doorschakelingen actief hebt? Heb eerlijk gezegd ook geen idee wat het zou kunnen zijn.Anoniem: 232705 schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:10:
Raadsel (voor mij)
Bert
Damn wat een telefoon zeg.
Heb nog 3 maanden fzo de tijd om te gaan kiezen. Heb altijd een Sony Ericcson gehad maar wil nu een telefoon die meer bied (GPS,Internet).
Mijn vraag aan de bezitters, kan je je Kaiser makkelijk in je broekzak meenemen? Is het gewicht niet storend?
Heb nog 3 maanden fzo de tijd om te gaan kiezen. Heb altijd een Sony Ericcson gehad maar wil nu een telefoon die meer bied (GPS,Internet).
Mijn vraag aan de bezitters, kan je je Kaiser makkelijk in je broekzak meenemen? Is het gewicht niet storend?
w00t
Anoniem: 232705
quote:
solskin schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:10:
Raadsel (voor mij)
Bert
Misschien dat je doorschakelingen actief hebt? Heb eerlijk gezegd ook geen idee wat het zou kunnen zijn.
JA HOOR!! ALLEEN DATA (SMS) STOND OP DOORSCHAKELEN.
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op zondag 16 september 2007 11:40
Acties:
--------------------------------------------------------------------------------
Door: FireStarter
100% Q-DanceBekijk myReact van FireStarterBekijk de gallery van FireStarterBezoek homepage van FireStarterBerichten: 4811
Reg. datum: 25 februari 2001
HIJ PAST PRIMA IN MIJN BROEKZAK! ALLEEN OM BESCHADIGING TE VOORKOMEN DRAAG IK HEM IN HET TASJE AAN MIJN BROEKRIEM. PRIMA TASJE, NIET STOREND.
BIJ INSTELLEN VAN NUMMERWEERGAVE KAN OOK GEKOZEN WORDEN: LAAT ALLEEN NUMMER ZIEN AAN MIJN CONTACTPERSONEN...(SUPER HOOR!)
Heb hem nu 3 dagen! Ben nog steeds verguld! Valt steeds weer iets nieuws te ontdekken.
Gebruik hem in combinatie met de Jabra stereo Headphone 620bt. Te gek hoor!!
Deze PPC-Ph.ed. is een absolute KAISER!
solskin schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:10:
Raadsel (voor mij)
Bert
Misschien dat je doorschakelingen actief hebt? Heb eerlijk gezegd ook geen idee wat het zou kunnen zijn.
JA HOOR!! ALLEEN DATA (SMS) STOND OP DOORSCHAKELEN.
Geplaatst op zondag 16 september 2007 11:40
Acties:
Door: FireStarter
100% Q-DanceBekijk myReact van FireStarterBekijk de gallery van FireStarterBezoek homepage van FireStarterBerichten: 4811
Reg. datum: 25 februari 2001
HIJ PAST PRIMA IN MIJN BROEKZAK! ALLEEN OM BESCHADIGING TE VOORKOMEN DRAAG IK HEM IN HET TASJE AAN MIJN BROEKRIEM. PRIMA TASJE, NIET STOREND.
BIJ INSTELLEN VAN NUMMERWEERGAVE KAN OOK GEKOZEN WORDEN: LAAT ALLEEN NUMMER ZIEN AAN MIJN CONTACTPERSONEN...(SUPER HOOR!)
Heb hem nu 3 dagen! Ben nog steeds verguld! Valt steeds weer iets nieuws te ontdekken.
Gebruik hem in combinatie met de Jabra stereo Headphone 620bt. Te gek hoor!!
Deze PPC-Ph.ed. is een absolute KAISER!
hij haalde alle mail en contacten binnen die ik al in mn livemail had staan, als ik dan naar mn berichten op de kaiser ga dan kan ik heel makkelijk syncen met mn livemail op internetChutney schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:35:
[...]
Top (hotmail kun je dus bekijken / ophalen vanuit je livemail/outlook op de kaiser?)
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 182694 op 16-09-2007 12:37 ]
Zal binnenkort de TS weer eens updaten (ff druk nu).
Volgende maand ga ik een nieuwe PPCphone los kopen en dan komt ook rond die tijd waarschijnlijk de Polaris uit. Ik twijfel toch wel een beetje tussen de TyTN II en deze 'Polaris' want ze zijn nagenoeg gelijk gelijk aan elkaar. -klik-
Help eens aub mee met de plus- / minpunten van beide modellen.
Volgende maand ga ik een nieuwe PPCphone los kopen en dan komt ook rond die tijd waarschijnlijk de Polaris uit. Ik twijfel toch wel een beetje tussen de TyTN II en deze 'Polaris' want ze zijn nagenoeg gelijk gelijk aan elkaar. -klik-
[ Voor 59% gewijzigd door Mini Poeper op 16-09-2007 15:22 . Reden: Typfout ]
Solskin, allereerst welkom op GOT! Je kunt om iemand te quoten de
knop naast het bericht gebruiken. Dan hoef je ook geen hoofdletters te gebruiken om je eigen tekst te laten opvallen binnen de quotes:

Dit zijn de verschillen die ik zie:Mini Poeper schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:45:
[...]
- Uiterlijk.
- Polaris FM Radio - TyTN II niet
- Polaris Digital Compass - TyTN II niet
- Polaris Jack Audio out - TyTN II USB audio out
- Polaris 480x640 3,5" - TyTN II 240x320 2,8"
- Polaris trackball - TyTN II toetsenbord & Directional Pad
- Polaris flitser - TyTN II tweede camera
[ Voor 87% gewijzigd door |sWORDs| op 16-09-2007 13:31 ]
Anoniem: 111759
wat mij opvalt is de ontvangstkwaliteit, die valt tegen t.o.v. een Nokia. Ik woon aan de rand van en HSDPA-gebied en ontvang met mijn Nokia E90 volop (vol bereik in toestel aangeven). Mijn collega die een TytnII heeft ontvangt echter met helfzelfde abonnement slechts 1 streepje/punt op zijn toestel en dat schakelt met regelmaat over naar gewoon UMTS of zelfs GPRS (als je het toestel iets verkeerd vasthoudt) in plaats van 3,5G. Kan dit ergens in de intellingen worden voorkomen? Immers de data-snelheid loopt dan enorm terug (bij gebruik van KPN Flat Fee met ongelimiteerde/onbegrensde snelheid)
Voor de mensen die de backcover met moeite open krijgen, hele simpele oplossing:
Je moet de backcover op 2 plaatsen open duwen. Rechtsonder in de hoek en bij gps rubbertje. Dan floept ie zo open
Succes!
Je moet de backcover op 2 plaatsen open duwen. Rechtsonder in de hoek en bij gps rubbertje. Dan floept ie zo open
Succes!
Weet iemand me te vertellen hoe ik me contact personen kan laten sorteren op voornaam ipv achternaam hoe hij dat nu doet 
PS heb de UK versie
PS heb de UK versie
Mischien een workaround, maar de naam andersom invullenklaasbram schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:05:
Weet iemand me te vertellen hoe ik me contact personen kan laten sorteren op voornaam ipv achternaam hoe hij dat nu doet
PS heb de UK versie
Anoniem: 233384
Perfect toestel echt ongelofelijk dat ze het er allemaal hebben in gekregen dit ding kan alles...
Op ééntje na :-) niet dat dit een "key feature" is maar ik heb zo iets -het zit er op en moet dus werken..........
Het lokale weer, krijg het niet aan de praat, bij woonplaats selecteren staat mijn woonplaats er niet tussen, kan ik in komen, ik woon in Middelburg, géén knmi (oid) knoppunt.
Dan zit er een menuknopje met daaronder "info over weer"hiermee kun je op het logo van AccuWeater.com klikken en handmatig naar je stad en land invoeren.
Dit levert na het invullen van woonplaats en land een 'invalid location" vermelding op, ik heb het geprobeerd in Nederlands en Engels.
Ook heb ik een woonplaats en land uit de standaard lijst ingevuld, Breda, de levert ook de zelfde vermelding op 'invalid location', via de standaard lijst werkt Breda overigens wel.
Iemand een oplossing???
Op ééntje na :-) niet dat dit een "key feature" is maar ik heb zo iets -het zit er op en moet dus werken..........
Het lokale weer, krijg het niet aan de praat, bij woonplaats selecteren staat mijn woonplaats er niet tussen, kan ik in komen, ik woon in Middelburg, géén knmi (oid) knoppunt.
Dan zit er een menuknopje met daaronder "info over weer"hiermee kun je op het logo van AccuWeater.com klikken en handmatig naar je stad en land invoeren.
Dit levert na het invullen van woonplaats en land een 'invalid location" vermelding op, ik heb het geprobeerd in Nederlands en Engels.
Ook heb ik een woonplaats en land uit de standaard lijst ingevuld, Breda, de levert ook de zelfde vermelding op 'invalid location', via de standaard lijst werkt Breda overigens wel.
Iemand een oplossing???
@Madzero: Ik denk dat het ligt aan de landennaam. Je moet "netherlands" als land in vullen, dat was de enige manier om weersinfo te krijgen voor mijn woonplaats. Wellicht helpt het bij jou ook.
@sWORDs: De Polaris heeft geen 3,5 inch VGA maar gewoon een 2,8 inch QVGA. Zie hiervoor ook de Polaris thread.
De Athena, trinity, Excalibur zijn al een tijd op de markt. De Touch II is min of meer gelijk aan de Nike, waarbij de Nike voor Japan is en de Touch II waarschijnlijk voor de GSM netwerken.
@sWORDs: De Polaris heeft geen 3,5 inch VGA maar gewoon een 2,8 inch QVGA. Zie hiervoor ook de Polaris thread.
De Athena, trinity, Excalibur zijn al een tijd op de markt. De Touch II is min of meer gelijk aan de Nike, waarbij de Nike voor Japan is en de Touch II waarschijnlijk voor de GSM netwerken.
Nee, niet andersom invullen!ZpAz schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:23:
[...]
Mischien een workaround, maar de naam andersom invullenDan denkt ie dat de voornaam de achternaam is en de achternaam de voornaam, en als ie dan sorteert sorteert ie alsnog op voornaam
Ik heb hiervoor ook nog steeds geen oplossing voor gevonden om 't met met het device goed te doen.
Doe 't volgende:
Vul in Outlook de namen in; dus klik op de button 'Volledige naam...'
Je krijgt nu een pop-up en vul deze in. Als je klaar bent sluit je deze af. Nu staat er bij opslaan als de naam. Deze kun je wijzigen zoals je wilt, de device neemt deze over. Nu is het zo dat je in je device niet kunt kiezen voor deze optie, maar ik doe dat meestal dan thuis even achter de pc.
Voor de liefhebbers heb ik vandaag even wat fotootjes geschoten met het vergelijk in grootte tussen de Tytn II en de Imate Jam (qtec S100, mda compact, etc).

Mooi precies wat ik zocht, want m'n qtek s100 zit nu echt aan het einde van z'n latijn. Had al in winkels gekeken maar ze hadden em nergens dus mooi om te zien dat ie amper groter is.
Hoewel de Toshiba Protoge ook een kanshebber is...Mini Poeper schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:45:
HELP; Min Poeper weet 't niet meer!
Op mijn WM5 smartphone toestel (I-Mate SP5) kan ik ergens in het lijstje met gegevens ook de weergave aanpassen, dus achternaam, voornaam of voornaam achternaam. Lijkt me dat dat met WM6 nog steeds moet kunnen?Mini Poeper schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:16:
[...]
Nee, niet andersom invullen!
Ik heb hiervoor ook nog steeds geen oplossing voor gevonden om 't met met het device goed te doen.
Doe 't volgende:
Vul in Outlook de namen in; dus klik op de button 'Volledige naam...'
Je krijgt nu een pop-up en vul deze in. Als je klaar bent sluit je deze af. Nu staat er bij opslaan als de naam. Deze kun je wijzigen zoals je wilt, de device neemt deze over. Nu is het zo dat je in je device niet kunt kiezen voor deze optie, maar ik doe dat meestal dan thuis even achter de pc.
Wel jammer dat ie net wat dikker is waardoor de TyTN II net niet in mijn S100 car holder past...Pirelly schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:19:
Voor de liefhebbers heb ik vandaag even wat fotootjes geschoten met het vergelijk in grootte tussen de Tytn II en de Imate Jam (qtec S100, mda compact, etc).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
What a fine day for Science! | Specs
Toch even het enthousiasme temperen....
Het batterijgebruik; ik heb imap-idle overdag actief en dus ook mijn verbinding. Dat lijkt zoveel stroom te kosten dat ik de dag niet eens helemaal doorkom nu. Heb idle maar eens uitgezet en laat de verbinding disconnecten na mail opgehaald te hebben (om de 30 minuten).
Mijn nokia e70 had hier geen enkel probleem mee
Heeft iemand anders al ervaringen met batterijgebruik ?
Het batterijgebruik; ik heb imap-idle overdag actief en dus ook mijn verbinding. Dat lijkt zoveel stroom te kosten dat ik de dag niet eens helemaal doorkom nu. Heb idle maar eens uitgezet en laat de verbinding disconnecten na mail opgehaald te hebben (om de 30 minuten).
Mijn nokia e70 had hier geen enkel probleem mee
Heeft iemand anders al ervaringen met batterijgebruik ?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Reminder:
Dit is een topic over de TyTN II en niet over waar je `m het beste tegen welke prijs met welk abonnement kan kopen... Daarvoor moet je gewoon eventjes naar de winkel gaan, of op TelecomVergelijk kijken.
Reminder:
Dit is een topic over de TyTN II en niet over waar je `m het beste tegen welke prijs met welk abonnement kan kopen... Daarvoor moet je gewoon eventjes naar de winkel gaan, of op TelecomVergelijk kijken.