HTC TyTN II (Kaiser); deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 46.459 views sinds 30-01-2008

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 08:42
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:57:
Dit begint een heel serieus alternatief te worden voor mijn Nokia N95 (die ik een beetje zat ben). Is er iemand bekend met de webshop Typhone? Deze bied dit toestel aan voor 624 euro (los). Goedkoper ben ik niet tegengekomen.
Mijn vorige vorige (TytnII komt morgen in tha house!, 'huidige' SE K800i maar de SE W800i) phone heb ik besteld en afgehaald bij Typhone. Ze zitten op het bedrijven terrein bij Nuth. Er zitten meer bedrijven in het pand, maar ongeveer 25 man telde ik aan de telefoon/buro/working. Goede service en betrouwbaar. Ik heb geen verzend-ervaring met ze. Maar naar mijn mening kun je er rustig je Tytn II bestellen. Even bellen van te voren of ze voorraad hebben is een tip.

It's a beautiful day!

Verwijderd

de tytn II pakt binnenshuis ook gewoon (1 streepje in ieder geval) de satteliet, waar mijn tomtom 710 het af laat weten, niet dat ik het binnen nodig heb, maar in de auto hoef je hem ook niet direct onder je voorruit te hebben voor een goede ontvangst

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:34:
ik heb een vraagje,

je leest overal dat de gps geen ( Sirfstar III) heeft.

maar op http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/5606 staat duidelijk Een GPS module ( Sirfstar III)
dus het is een ja en nee spel, maar wat is het andwoord

gr webjo
En zoals inmiddels te vaak aangehaald, zie deze post van mij in deel 1:

Chutney in "HTC Wings (S730) (voorheen TyTN II topi..."

Hier staan alle details over de chipset/gps. Er zit dus geen SirfStar lll in maar een Qualcom welke max 12 channels ondersteund.

Verwijderd

ajpohv schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:41:
[...]

Mijn vorige vorige (TytnII komt morgen in tha house!, 'huidige' SE K800i maar de SE W800i) phone heb ik besteld en afgehaald bij Typhone. Ze zitten op het bedrijven terrein bij Nuth. Er zitten meer bedrijven in het pand, maar ongeveer 25 man telde ik aan de telefoon/buro/working. Goede service en betrouwbaar. Ik heb geen verzend-ervaring met ze. Maar naar mijn mening kun je er rustig je Tytn II bestellen. Even bellen van te voren of ze voorraad hebben is een tip.
Dank voor je antwoord! Denk dat ik mijn N95 de deur uit doe. Ben Nokia een beetje beu.

• Rob-Pol
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-02-2018
UK of NL versie

Ik twijfel nog.
Wil hem morgen gaan halen dus een gedegen antwoord zou me erg helpen !
Als ik het goed heb begrepen, dan heeft elk toestel een CID lock.
Als je dus op je officiële UK versie bijv. een xda-developers ROM wilt zetten moet je ook de CID omzeilen en ben je dus ook je garantie kwijt.
Waarom dan geen NL ?
Alleen vanwege de brakke vertalingen ?

Heb ik het bovenstaande goed ?

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Een paar pagina's terug staat uitgebreid beschreven hoe het allemaal zit en wat de verschillen zijn. Kijk daar even naar zou ik zeggen. Denk 3 pagina's terug.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

Heeft iemand Opera al gevonden op de UK TyTN II?
Kan het niet vinden en op de bijgeleverde cd zit het ook niet.
Al een idee hoe ik kan zien dat ik met een Dutch Retail te maken heb? Heb geen sticker op de doos en is geleverd door Central Point.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• henkstr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
Rob-Pol schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:01:
UK of NL versie

Ik twijfel nog.
Als je dus op je officiële UK versie bijv. een xda-developers ROM wilt zetten moet je ook de CID omzeilen en ben je dus ook je garantie kwijt.
Waarom dan geen NL ?

er wordt veel gezegt indd maar nog niet op deze vraag een antwoord..

• henkstr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
donderdag komen er in de BC te Leeuwarden 3 NL versies aan!! _/-\o_

er zijn er nog 2 over O-)

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Crusader schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:13:
Heeft iemand Opera al gevonden op de UK TyTN II?
Kan het niet vinden en op de bijgeleverde cd zit het ook niet.
Al een idee hoe ik kan zien dat ik met een Dutch Retail te maken heb? Heb geen sticker op de doos en is geleverd door Central Point.
Zover ik weet word er geen Opera Mobile browser bijgeleverd bij de HTC TyTN II.

Daarnaast heb ik zelf een UK model van smartphoneshop.nl en op de doos staat niets vermeld dat het over een nederlands versie in de engelse taal gaat ;)

Je hebt of een HTC TyTN II NL of een HTC TyTN II UK.
En zolang je de telefoon bij een gerenommeerd bedrijf haalt zou ik me geen zorgen maken mbt garantie en wel of geen "Dutch Retail".

Daarnaast lijkt het me vreemd als er op een nederlandse verpakking "Dutch Retail" zou moeten staan.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nog even een interessante link die al eerder door iemand anders was gepost, streaming audio en video op je apparaat:

http://www.streamingpda.nl

• Rob-Pol
Damocles.NL schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:10:
Een paar pagina's terug staat uitgebreid beschreven hoe het allemaal zit en wat de verschillen zijn. Kijk daar even naar zou ik zeggen. Denk 3 pagina's terug.
Het is inmiddels meer dan 3 pagina's terug, nummer 22 om precies te zijn :)

Ik heb het hele topic vanaf begin gevolgd en was op de hoogte van het verhaal van Robert Wedde.
Tweaken maakt voor de garantie nl. niets uit, op beide versie ben je die kwijt.

Welke reden is er dan om toch de UK te nemen ?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:25

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dat is ook al vaker gezegd: op hogere frequentie softwareupdates vanuit HTC zelf en inderdaad een mogelijk dubieuze vertaling hier en daar...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:30
henkstr schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:26:
donderdag komen er in de BC te Leeuwarden 3 NL versies aan!! _/-\o_

er zijn er nog 2 over O-)
Ik denk dat ik net iets eerder met reserveren was ;) Dus dan is er nog maar 1

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Rob-Pol schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:30:
[...]

Ik heb het hele topic vanaf begin gevolgd en was op de hoogte van het verhaal van Robert Wedde.
Tweaken maakt voor de garantie nl. niets uit, op beide versie ben je die kwijt.

Welke reden is er dan om toch de UK te nemen ?
Ik persoonlijk heb toch liever de software in het engels, gewoon een voorkeur. :)

Ik mag toch hopen dat het qua updates niet uit gaat maken....

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Rob-Pol schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:01:
UK of NL versie

Ik twijfel nog.
Waarom dan geen NL ?

Volgens mij klopt het inderdaad wat je zegt.

Iedere HTC TyTN II die je "los" koopt is niet voorzien van een simlock.
Daarnaast heeft ieder toestel een CID lock mbt de taalversie en mogelijk te flashen roms.

De reden tot het nemen van een UK versie kan dus zijn dat je iets eerder bent met een nieuwe versie van de rom en omdat sommige mensen, waaronder ik, liever een engelse versie hebben dan een NL.

• Rob-Pol
Tr1gg3R schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:47:
[...]

Volgens mij klopt het inderdaad wat je zegt.

Iedere HTC TyTN II die je "los" koopt is niet voorzien van een simlock.
Daarnaast heeft ieder toestel een CID lock mbt de taalversie en mogelijk te flashen roms.

De reden tot het nemen van een UK versie kan dus zijn dat je iets eerder bent met een nieuwe versie van de rom en omdat sommige mensen, waaronder ik, liever een engelse versie hebben dan een NL.
Zie me net wel te bedenken dat leuke tools allemaal in het Engels zijn.
Krijg je inderdaad wel Babylonie op je toestel :)

Toch maar de UK dan :X

Verwijderd

Zojuist besteld bij Algebeld. Ben benieuwd.

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:22
Weet iemand al of er duidelijkheid komt over die actie bij smartphonestunts.nl?

Als daar gratis wordt verkocht met een T-mobile relax web 30 zit ik er serieus aan te denken er een te scoren!

Na 5 jaar is mijn 7250 toch wel eens aan vervanging toe :+

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Na maanden met interesse deze topis te hebben gevolgd, ben ook ik in de blije verwachting (morgen) van mijn TYTN II. Mischien dat we nu eindelijk over het gebruik kunnen stoeien.
Een aanrader mijnerzijds (ik zal hem morgen testen): installeer routeplanner IGO. Een prima progje dat geheel op 1gb kaartje past, dus heel europa, inclusief het voormalige oosten met een dekking daar, waar Tomtom alleen maar van kan dromen. Geeft bovendien extra info als hoogte, snelle fix satelieten etc. zoekt zelf de compoorten af... Heel snel en heel verrassend. Nee ik ben geen verkoper van dit product!
Dan een vraag: Ik heb al jaren Pocket Informant op mijn eerdere pda's. Zou het verstandig zijn dit ook op TYTN te zetten?

Lijkt wel Kerstmis niet? 8)

Bert
(asus620BT, HP4700HX, asus636N, en vanaf morgen TYTN II)

• Merev
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 17:59
Gieliovd520 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:33:
Weet iemand al of er duidelijkheid komt over die actie bij smartphonestunts.nl?

Als daar gratis wordt verkocht met een T-mobile relax web 30 zit ik er serieus aan te denken er een te scoren!

Na 5 jaar is mijn 7250 toch wel eens aan vervanging toe :+
Als je de andere berichten had gelezen, dan had je kunnen zien dat dit een foutje is:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28719919

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:52
Op newmobile.nl hebben ze het eerdere bericht inmiddels ook aangepast, zie: http://www.newmobile.nl/eur/nl/news.php?news_id=1c6b9d0

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Welke programma's gaan jullie gebruiken?
Zo gebruik nu ook Check Notifications om dubbele gebeurtenissen te elimineren. Gaan jullie dat ook gebruiken op de TyTN II?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:34:
ik heb een vraagje,

je leest overal dat de gps geen ( Sirfstar III) heeft.

maar op http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/5606 staat duidelijk Een GPS module ( Sirfstar III)
dus het is een ja en nee spel, maar wat is het andwoord

gr webjo
Er zit een Qualcomm GPS chip in die we kennen van de P3600, en dat is zeker. Van het weekend misschien al een review van mijn kant ;)

Morgen trouwens vanuit tweakers.net :P

[ Voor 4% gewijzigd door DaannO op 13-09-2007 01:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:35:
"
Een aanrader mijnerzijds (ik zal hem morgen testen): installeer routeplanner IGO. Een prima progje dat geheel op 1gb kaartje past, dus heel europa, inclusief het voormalige oosten met een dekking daar, waar Tomtom alleen maar van kan dromen. Geeft bovendien extra info als hoogte, snelle fix satelieten etc. zoekt zelf de compoorten af... Heel snel en heel verrassend. Nee ik ben geen verkoper van dit product!
laat dan even weten of je niet de problemen hebt zoals hier beschreven; http://forum.pocketinfo.n...nieuwe-igo-2006-plus.html

Verwijderd

Mini Poeper schreef op donderdag 13 september 2007 @ 00:48:
Welke programma's gaan jullie gebruiken?
Zo gebruik nu ook Check Notifications om dubbele gebeurtenissen te elimineren. Gaan jullie dat ook gebruiken op de TyTN II?
ik heb agenda fusion van developer one erop gezet, erg handige agenda

• Mini Poeper
Verzoek

Wilt iemand die een UK/EN/WWE versie heeft en bekend is met Total Commander een pm naar mij sturen om samen met mij uit te proberen.

Ik heb hier namelijk de Nederlandse woordenboek die ik altijd na een hardreset op mijn UK Qtek S200 plaats. Als dit ook werkt op WM6 dan plaats ik dit in de TS.

• Ginz
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

We zijn erg blij voor je als je zo'n mooie TyTN II besteld hebt. En we zijn nog blijer als jouw pakketjes onderweg is en dat de TNT koerier waarschijnlijk vanmiddag komt afleveren, maar om nou bij wijziging ons middels een statusmelding op de hoogte te houden is nou ook weer niet de bedoeling :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Crusader

Crusader

Arc Nature

M'n eerste semi-irritatie is een feit:
de powerbutton zit net iets te diep verzonken om 'm goed met één hand te kunnen gebruiken.

• Bobo89
Een nieuwe uitgebreide review: http://smape.com/HTC_TYTN_II_eng-review.html

• ajpohv
Crusader schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:12:
M'n eerste semi-irritatie is een feit:
de powerbutton zit net iets te diep verzonken om 'm goed met één hand te kunnen gebruiken.
Waarom zou dat een probleem zijn? Hij gaat toch één keer aan en dan nooooit meer uit! 8)

It's a beautiful day!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 20:07
Ben erg onder de indruk van de Kaiser :)
Had tot nu toe nog een SE P900, maar dit is toch wel een poepie beter! In het gebruik werkt het allemaal vlot, lekker internetten over WiFi, Skypen, etc. gaat allemaal vloeiend.
De slider werkt ook soepel, de bouwkwaliteit is goed in orde.
Had nog nooit Windows Mobile gehad en opzich is het een mooi pakket, alleen lekker inconsistent af en toe (ok knop rechtsboven, ok knop onder, menu daar, overige opties daar, etc.) maar dat is nu eenmaal zo.
De HTC Home werkt wel lekker overzichtelijk en als je dit een beetje handig indeelt kun je zo met je duim snel wat programma's opstarten.
De TouchFlo werkt ook fijn tijdens het browsen en in de contactlijst, bij het lezen van een lange site hoef je iniedergeval niet te priegelen met het pennetje, maar gewoon schuiven met je duim.
Het toetsenbord werkt ook fijn, valt verder weinig over te vertellen. Met het invoeren van allerlei gegevens was ik zo klaar iniedergeval.
Qua software kijk ik nu even of ik Navigon kan installeren, is weer eens wat anders i.p.v. TomTom. Google Maps staat er inmiddels al op, maar zoals bekend is deze wat ongeduldig met een GPS-fix, dus dat heb ik nog niet goed kunnen gebruiken. Opera 9 komt er als het meezit snel aan, dus die zal ik dan ook wel installeren, neem nu nog even genoegen met de standaard IE.

//

• man-o-script
ajpohv schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:14:
[...]

Waarom zou dat een probleem zijn? Hij gaat toch één keer aan en dan nooooit meer uit! 8)
Je kunt hem ook als stand-by knopje gebruiken als je hem in je zak doet, het scherm gaat dan helemaal uit. Is even wennen, maar inmiddels lukt het wel met een hand :)

//

• Crusader

Crusader

Arc Nature

man-o-script schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:16:
[...]

Je kunt hem ook als stand-by knopje gebruiken als je hem in je zak doet, het scherm gaat dan helemaal uit. Is even wennen, maar inmiddels lukt het wel met een hand :)
Het scherm gaat ook nog eens vanzelf uit, na een timeout van standaard 2 minuten. Om vervolgens weer beeld te krijgen moet je weer op dat knoppie drukken.
Dat is inderdaad even wennen.

Wat zijn trouwens de betere screenprotectors die je kunt aanschaffen? Die er bij zat durf ik niet te gebruiken omdat die last schijnen te hebben van bubbelvorming en lijmresten achterlaten.
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Daarover gesproken: in een vrij vroege review (ik geloof op Modaco; weet niet zeker) las ik dat Opera Mobile standaard zou worden meegeleverd op de TyTN II. In latere reviews heb ik er niks meer over gezien of gehoord. Wie weet van de hoed en de rand? :)
Ik heb geen Opera aangetroffen op het toestel.

[ Voor 24% gewijzigd door Crusader op 13-09-2007 09:40 ]

• man-o-script
Bubbelvorming hebben ze allemaal, die dingen zijn altijd lastig er netjes op te krijgen zonder bubbeltjes en stofjes eronder. Brando heb ik op zich goede ervaringen mee. Dit keer heb ik er echter geen screenprotector op gedaan, mijn P900 doet het het laatste halfjaar ook zonder en nog geen krasje te zien. Daarnaast is je scherm een stuk helderder op die manier :)

//

• DUX

DUX

Crusader schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:29:
Wat zijn trouwens de betere screenprotectors die je kunt aanschaffen? Die er bij zat durf ik niet te gebruiken omdat die last schijnen te hebben van bubbelvorming en lijmresten achterlaten.
Nah, dat idee heb je dan wellicht van mij, maar in alle eerlijkheid: ik heb tot nu toe nog niemand horen klagen over de meegeleverde screenprotector. Bij de TyTN1 was dat wel anders en om problemen voor te zijn heb ik alvast maar een losse protector gekocht. Het kan heel goed dat HTC geleerd heeft van z'n vorige kwaliteitsmisstap en nu goed spul heeft meegeleverd hoor :)

Ook op de buitenlandse fora heb ik nog niet één melding gezien ;)

Zelf heb ik dus zoals eerder vermeldt de Brando protector voor de TyTN1 aangeschaft, omdat ik daar goede verhalen over hoorde uit het topic van dat apparaat en ik hoop dat hij past op dit model.

[ Voor 11% gewijzigd door DUX op 13-09-2007 09:47 ]

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
MAX3400 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:03:
[...]

pricewatch: HTC TyTN II :O

offtopic:
Jammer dat je edit-knop defect is
Nog geen week geleden stond die er nog niet op ;)

thanks anayway d:)b

Misschien iemand in voor een gezamelijke inkoopactie? :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Djerique op 13-09-2007 09:47 ]

Verwijderd

Hier schrijven ze o.a.: The view angles are relatively wide, the color rendering is brilliant. The info can be easily read from the screen even in broad daylight.

Dit komt niet overeen met de ervaringen zoals ze op dit forum lees.

• Mini Poeper
Djerique schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:46:
[...]

Nog geen week geleden stond die er nog niet op ;)

thanks anayway d:)b

Misschien iemand in voor een gezamelijke inkoopactie? :*)
Ja, ik wel.
Lijkt me wel dat alleen van toepassing is voor diegene die 'm los kopen.

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:47:
Hier schrijven ze o.a.: The view angles are relatively wide, the color rendering is brilliant. The info can be easily read from the screen even in broad daylight.

Dit komt niet overeen met de ervaringen zoals ze op dit forum lees.
Maar dat is Rusland, misschien zijn ze daar andere kwaliteit spullen gewend :+

[ Voor 69% gewijzigd door DUX op 13-09-2007 09:53 ]

• man-o-script
Vraagje: Heb TomTom er net opgezet vanaf de meegeleverde CD, maar welke GPS-ontvanger moet ik instellen in TomTom?

//

• Mini Poeper
man-o-script schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:16:
[...]
Let ff op dat er een verschil is tussen scherm UIT en apparaat op standby!
Er zijn third-party programma's te verkrijgen die het beeldscherm uit zetten, maar het apparaat aanlaten, om bijv. muziek af te laten spelen.
Bovendien zet ik mijn device 's avonds altijd UIT.

• DUX

DUX

man-o-script schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:55:
Vraagje: Heb TomTom er net opgezet vanaf de meegeleverde CD, maar welke GPS-ontvanger moet ik instellen in TomTom?
Het exacte antwoord weet ik even niet, maar ik kan me goed herinneren dat ik een uitleg met plaatje gezien heb betreft jouw vraag. Kijk anders even in de handleiding van de TyTN2. Zover mij bij staat was de optie die je moest hebben vrij exotisch.

Verwijderd

DUX schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:53:
[...]

Maar dat is Rusland, misschien zijn ze daar andere kwaliteit spullen gewend :+
wel bij daglicht, maar niet als de zon erop schijnt. dan is het een ramp: niet te lezen

• man-o-script
DUX schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:59:
[...]

Het exacte antwoord weet ik even niet, maar ik kan me goed herinneren dat ik een uitleg met plaatje gezien heb betreft jouw vraag. Kijk anders even in de handleiding van de TyTN2. Zover mij bij staat was de optie die je moest hebben vrij exotisch.
Kan er in de handleiding of bijgevoegde blaadjes niets over vinden helaas, of had je het op een website gezien?

//

• nieuwhier
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04-2024
Niet handig tot nu toe:
Als ik hem in mijn zak heb dan springt ie af en toe wel eens aan. Ik denk dat het komt doordat als het toetsenbord een beetje naar buitenkomt hij gelijk aangaat.

Ik zou wel zo'n touchflow als de iphone als unlock willen... iemand ?

• DUX

DUX

man-o-script schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:04:
Kan er in de handleiding of bijgevoegde blaadjes niets over vinden helaas, of had je het op een website gezien?
Hebbes!

Verwijderd

Gaat een van de (toekomstige) TyTN II eigenaren ook PocketBreeze installeren? Het ziet er namelijk nogal fijn uit, maar misschien is het standaard today scherm ook wel goed genoeg.

*offtopic: Hopelijk krijgt BelCompany Nijmegen mijn toestel vandaag ook binnen :)

• ajpohv
Ik las eerder in dit forum dat men eerst dacht dat GPS op COM4 zou zitten....dit blijkt COM9 te zijn. Antwoord dat je vraag?

It's a beautiful day!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Die van mij stond standaard op de ingebouwde ontvanger en daar lijkt ie het mee te doen.
Ik zeg lijkt, omdat ie niet zegt "no GPS device found" maar staat te wachten op GPS data. Alleen heb ik nog niet gewacht op een fix, ben even andere dingen aan het proberen met de TyTN II.

Zo, wat gaat die batterij snel leeg met een permanente 3G verbinding zeg.
Eigenlijk heb ik die 3G niet altijd nodig en volstaat een GPRS verbinding ook wel voor Direct Push en MSN.
Een tijdje geleden zag ik hier een oplossing voor maar kan het niet meer terugvinden. Kwam dacht ik neer op een third party tooltje om te kunnen switchen tussen GPRS en 3G. Iemand nog een idee welke dat was?

[ Voor 27% gewijzigd door Crusader op 13-09-2007 10:36 ]

Verwijderd

ajpohv schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:17:
[...]

Ik las eerder in dit forum dat men eerst dacht dat GPS op COM4 zou zitten....dit blijkt COM9 te zijn. Antwoord dat je vraag?
Ik heb de tomtom die op de bijgeleverde disk zit geinstalleerd en je kunt dan gewoon de interne gps setting gebruiken, verder hoef je niets te doen. Je mag 1 citymap downloaden.

Eerste keer gps fix duurde ongeveer 3 minuten, quickfix had ik al gedownload.

• man-o-script
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:37:
[...]

Ik heb de tomtom die op de bijgeleverde disk zit geinstalleerd en je kunt dan gewoon de interne gps setting gebruiken, verder hoef je niets te doen. Je mag 1 citymap downloaden.

In een losse TomTom die ik had geinstalleerd zat deze 'ingebouwde' niet in het menu, had nu dus ook niet verder gekeken. Op de versie van de CD zit die inderdaad wel. Bij de GPS instellingen in de telefoon staat hij op COM3 (was standaard toch?), TomTom zegt nu echter 'Geen GPS apparaat!', beetje vaag?

edit: Nu ik hem op COM4 heb gezet met 'ingebouwde gps' doet hij het wel, alleen nog geen fix, maar het is koud buiten :p

[ Voor 8% gewijzigd door man-o-script op 13-09-2007 11:05 ]

//

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Voor geinteresseerden hier een aantal video's (reviews) van de TyTN 2:
http://www.sneleengsm.nl/video/htc/tytn-ii.htm

Originele startpagina - Stadindex.nl

• Mini Poeper
cdgrit schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:02:
Voor geinteresseerden hier een aantal video's (reviews) van de TyTN 2:
http://www.sneleengsm.nl/video/htc/tytn-ii.htm
Wat een BUTT site! En de info is hier ook al diverse malen voorbij gekomen! :O

[ Voor 0% gewijzigd door Mini Poeper op 13-09-2007 11:12 . Reden: Stomme taalfout ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mini Poeper schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:06:
[...]

Wat een BUD site! En de info is hier ook al diverse malen voorbij gekomen! :O
offtopic:
Het is butt

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 08:02
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 08:04:
[...]

ik heb agenda fusion van developer one erop gezet, erg handige agenda
Waarom gebruik je de interne kalender/agenda niet? Ben van plan om vooral deze functie intens te gaan gebruiken, ik kan syncen via SyncML met onze Mail Server, dus overtuig me even ;)

Verwijderd

Heb 'm net opgehaald bij BC, ga nu even experimenteren, mijn bevindingen post ik later/morgen!

• man-o-script
codemann schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:20:
[...]

Waarom gebruik je de interne kalender/agenda niet? Ben van plan om vooral deze functie intens te gaan gebruiken, ik kan syncen via SyncML met onze Mail Server, dus overtuig me even ;)
Ben nog niet echt tegen beperkingen van de huidige software aangelopen. Waarschijnlijk wel Opera 9 als 'ie uitkomt, maar verder ben ik vooralsnog tevreden :)

//

• DUX

DUX

Menig softwarepakket voor PPT gebruikt hetzelfde agendabestand; je hebt dan slechts een andere interface. Dus als het je niet aanstaat kun je wel een ander pakket gebruiken maar nog steeds syncen omdat het om dezelfde data gaat :)

• Mini Poeper
DUX schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:26:
[...]

Menig softwarepakket voor PPT gebruikt hetzelfde agendabestand; je hebt dan slechts een andere interface. Dus als het je niet aanstaat kun je wel een ander pakket gebruiken maar nog steeds syncen omdat het om dezelfde data gaat :)
In de TS heb ik een handige agenda plugin geplaatst. Deze geeft op een makkelijke manier de agenda punten weer. Ik vind de standaard geleverde Agenda net iets te kort schieten wat betreft weergave op de Today Screen. En inderdaad, het gebruikt gewoon de informatie uit het agendabestand en synct ook gewoon met Outlook.

[ Voor 11% gewijzigd door Mini Poeper op 13-09-2007 11:37 ]

• Bobo89
Expansys NL heeft 'm nu ook eindelijk op voorraad, nog 181 stuks, wel extreem duur (764,95)

Verwijderd

Belcompany Zwolle is ook bij, werd net gebelt dat hij er is.

Heeft er nog iemand tips met betrekking tot de accu (eerste keer laden)

Helemaal vol laden of juist niet?
Poweron laden of juist niet?
enz...
enz...

Ik wil hem natuurlijk zo snel mogelijk gebruiken ;)

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Batterij maakt geloof ik geen zak uit, gewoon eerste keer een paar uur opladen, en in de loop van de week/paar werken wordt de batterij wel beter.

Voordelen TyTn 2:
GPS
3MP Camera
Toetsen
128 RAM ipv 64.
WM6 voor de 'orginele' freaks.

[ Voor 7% gewijzigd door NeoMe op 13-09-2007 11:49 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• ajpohv
Hoe zit het eigelijk met het RAM en ROM geheugen? Wat is de functie van beiden en wat maakt het verschil?
Ik heb al eens eerder een iPAQ gehad, maar eigelijk heb nooit echt goed begrepen wat het verschil is.

It's a beautiful day!

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06-2022
Ik kan alleen maar beamen wat hier allemaal geroepen is, ben zeer positief over dit apparaat, nu alles uitvogelen enz.

2tal vragen, iemand de screenprotector er al op geplakt, ik twijfel inderdaad nog of ik deze moet gebruiken of een andere moet bestellen.

En ik snap de tomtom versie nog even niet, je mag 1 citymap downloaden, maar kun je bijvoorbeeld benelux of Western Europe map kopen en klaar of moet je ook een "volledige versie" van TomTom daarvoor aanschaffen.

the things we fear most have already happened to us

• 6bit
:X :X :X :X

[ Voor 97% gewijzigd door 6bit op 13-09-2007 12:02 . Reden: slechte uitleg minipooper veel duidelijker ]

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:44:
Heeft er nog iemand tips met betrekking tot de accu (eerste keer laden)

Helemaal vol laden of juist niet?
Poweron laden of juist niet?
enz...
enz...

Ik wil hem natuurlijk zo snel mogelijk gebruiken ;)
Eerste keer heel goed opladen, vervolgens helemaal leeglaten lopen. Dit ongeveer drie keer en in het vervolg opladen wanneer je zin hebt; het beste is dat bij verschillende percentages van de accu.
Soms een keer tussendoor wel weer een keer helemaal leeg laten lopen en weer helemaal opladen (zeg 1x /maand).

Vergelijk het met een glas champagne; as je elke keer bijschenkt blijven er wel bubbeltjes maar het worden er steeds minder. Door het glas eens een keer helemaal te legen en weer opnieuw te vullen, heb je weer volle voorraad bubbeltjes. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Mini Poeper op 13-09-2007 12:01 ]

• Mini Poeper
ajpohv schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:51:
Hoe zit het eigelijk met het RAM en ROM geheugen? Wat is de functie van beiden en wat maakt het verschil?
Ik heb al eens eerder een iPAQ gehad, maar eigelijk heb nooit echt goed begrepen wat het verschil is.
Dit is sinds WM5 radicaal veranderd. Vroeger kon je als de accu leegraakte alles kwijt raken.
ROM = Read Only Memory
RAM = Random Access memory

De ROM is te vergelijken als je harddisk van je pc, waarop ook je OS en programma's staan. Ook bestanden worden hierop geplaatst (kan ook op de memory kaart).

RAM is het werkgeheugen die de programma's laat draaien. Je zult zien dat als je veel programma's hebt open staan dat deze zal gaan dalen.

Verwijderd

Al iemand ervaring met de bijgeleverde software zoals de backup tools?
Is dit trial software?

• Damocles.NL
RAM = Read Access memory

RAM = Random Access memory

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:37:
[...]

Mss domme vraag, maar wat is die "fix" en wat doet het.
Moet je ze ergens van een site downloaden, of download je gps dat?

• Damocles.NL
Een fix is het moment dat je GPS contact heeft met een of meerdere satelieten waardoor je kan gaan navigeren. Dus het opstarten van je GPS tot het moment dat hij contact maakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Damocles.NL op 13-09-2007 12:09 ]

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:06:
Mss domme vraag, maar wat is die "fix" en wat doet het.
Moet je ze ergens van een site downloaden, of download je gps dat?
Jouw positie op de aardbol verandert constant, en je GPS moet zich daarop instellen: hij moet telkens erachter komen waar er zich satellieten bevinden ten opzichte van jouw positie. Alleen al als je op dezelfde plek staat maar je lichaam draait met een aantal graden dan kloppen in principe de oude satellietposities niet meer.

Een fix verkrijgen wil zeggen dat je GPS doorheeft waar hij moet kijken om verbinding te kunnen maken met zo'n zwevend geval. Om je locatie exact te kunnen bepalen heb je een drietal satellieten nodig, maar het tegenwoordig kan het ook met twee dacht ik. Er zweven er tallozen boven ons dus je krijgt er altijd wel een aantal te pakken. Ik geloof dat de TyTN rekening kan houden met 12 van die dingen tegelijk.

Het verkrijgen van zo'n fix kan even duren door het zoeken en bemeten van je afstand ten opzichte van zo'n ding. Het zou sneller kunnen als hij een lijstje had met waar die dingen ongeveer hangen (dat je er als hij er een heeft de rest sneller kan vinden). Daarvoor is QuickGPS en die data moet om de zoveel tijd even handmatig ververst worden.

Verwijderd

En die QuickGPS is een programmatje dat er al op zit?
Of moet je dat zelf downloaden

(bedankt voor de info)

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:29

robertwebbe

Robert Webbe

Met welke applicatie kun je ook alweer van die mooie schermafbeeldingen maken?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:14:

(bedankt voor de info)
Zit bijgeleverd, staat in de programmagroep.

Verwijderd

[...]

ik gebruik agenda fusion omdat ik de interface prettiger vind werken, net even iets meer mogelijkheden om de gegevens weer te geven dan de standaard aplicatie, er zijn veel screenshots te zien op de site van developer one ; http://www.developerone.com/agendafusion/index.htm

• nieuwhier
Ik heb skype erop gezet. Werkt goed, alleen komt het geluid door de luidspreker. Iemand daar een idee over hoe ik dat kan veranderen ? In de instellingen zit het niet van skype.

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:21:
weet niet of je deze bedoeld?; http://www.developerone.com/screensnap/index.htm

Verwijderd

Mijn telefoon ligt klaar! Vanavond zal ik mijn ervaringen posten

• Damocles.NL
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:14:

(bedankt voor de info)
Dat zit er al op.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
@ Crusader: zoek even op Bandswitch op xda dev. De eerste versies zijn freeware en werken prima. De nieuwere versies zijn payware en zijn m.i. veel te groot, omdat er een zooi andere functies bijgebouwd zijn die ik niet nodig heb.

@ nieuwhier: Skype kan alleen via de speakers of headset.

@ robertwebbe: magicss (freeware) is heel klein en simpel in gebruik. Koopel het aan een button en als je in het menu bent waarvan jij een screenshot wil druk je op de button. Je klikt ok en de .bmp wordt op je locatie naar keuze neergezet. Vandaar kun je uploaden of naar je pc kopieren.

• Mini Poeper
robertwebbe schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:21:
Paint :+

Je bedoelt het beeld van je PDA op scherm van de PC?
Ik gebruik hiervoor GetPDAScreen -link-

[ Voor 28% gewijzigd door Mini Poeper op 13-09-2007 13:47 ]

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Eerste filmpje is klaar; TyTN II NLD: de verpakking en de inhoud ervan.

Meer volgt...

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 13-09-2007 14:21 ]

Verwijderd

Ik heb de TyTN II nu ook, maar ik wil nu een geheugenkaartje bestellen. Ik zie alleen maar staan dat de TyTN II met MicroSD compatible is, maar de geheugenkaartjes van 6 gb zijn MicroSDHC.. Weet iemand of ik deze kaartjes wel kan gebruiken in mijn toestel? Anders moet ik kiezen voor een kaartje van 4 GB..

• nieuwhier
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:09:
Weet iemand of ik deze kaartjes wel kan gebruiken in mijn toestel? Anders moet ik kiezen voor een kaartje van 4 GB..
Ik heb er een 4GB SDHC kaartje inzitten en dat werkt.

• 6bit
Ik heb de TyTN II nu ook, maar ik wil nu een geheugenkaartje bestellen. Ik zie alleen maar staan dat de TyTN II met MicroSD compatible is, maar de geheugenkaartjes van 6 gb zijn MicroSDHC.. Weet iemand of ik deze kaartjes wel kan gebruiken in mijn toestel? Anders moet ik kiezen voor een kaartje van 4 GB..
ff google gebruiken

http://www.pdashop.nl/product/44702/htc-tytn-ii-nl.html

ja dus

• ajpohv
Als het 6GB MicroSDHC vesie 2.0 is, ja dan is 't oké. Maar ik begreep dat de 6GB versie 4.0 is. Dus dan zou ik voor de 4GB MicroSDHC vesie 2.0 gaan. Dat heb ik ook gedaan... Hij is reeds aangekomen, nog 2 uurtjes werken en ik stort me op m'n Kaiser :*)

It's a beautiful day!

• nieuwhier
koksie schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:32:
@ nieuwhier: Skype kan alleen via de speakers of headset.
Hmmm dat is wel jammer. Dan is skype niet echt geschikt naar mijn mening. Dus dan op zoek naar een goeie voip toepassing.... Iemand ???

• DUX

DUX

Jazeker, het toestel "is geschikt voor MicroSDHC", aldus meerdere fora en ook de handleiding van dit apparaat. Ik wilde zelf ook de 6GB halen maar helaas waren die nog niet voorhanden en heb ik even moeten schikken met 4.
Ik schaar me even achter ajpohv hierboven...

[ Voor 10% gewijzigd door DUX op 13-09-2007 14:14 ]

Verwijderd

Op deze pagina staat niet of de TyTN II geschikt is voor MicroSDHC. Even beter lezen dus.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Mijn oude micro SD kaartje van 1 GB gaat er netjes in en uit zoals het hoort maar mijn 4 GB SDHC (Sandisk) gaat er moeilijk in en uit. Het klik systeempje werkt niet goed en ik moet hem er met een pincet weer uithalen. Hij blijft er diep inzitten in plaats van dat hij weer een heel klein stukje terug naar buiten komt. Hij werkt wel, ik kan het kaartje gewoon benaderen, maar toch vreemd dat hij er niet echt lekker in en uit gaat. Heeft iemand anders met een 4 GB Sandisk daar misschien ook last van? Of heb ik een maandagmorgen exemplaar van het 4 GB kaartje? In mijn N95 gaat die wel prima maar daar zit overigens een compleet ander systeempje in om de kaart in te brengen.

• 6bit
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:21:
[...]

Op deze pagina staat niet of de TyTN II geschikt is voor MicroSDHC. Even beter lezen dus.
volg nou even je eigen advies op dan zul je onderaan bij specificaties onder het kopje geheugen lezen

SDHC compatible ..... ja

• DUX

DUX

robertwebbe schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:28:
Mijn oude micro SD kaartje van 1 GB gaat er netjes in en uit zoals het hoort maar mijn 4 GB SDHC (Sandisk) gaat er moeilijk in en uit. Het klik systeempje werkt niet goed en ik moet hem er met een pincet weer uithalen. Hij blijft er diep inzitten in plaats van dat hij weer een heel klein stukje terug naar buiten komt. Hij werkt wel, ik kan het kaartje gewoon benaderen, maar toch vreemd dat hij er niet echt lekker in en uit gaat. Heeft iemand anders met een 4 GB Sandisk daar misschien ook last van? Of heb ik een maandagmorgen exemplaar van het 4 GB kaartje? In mijn N95 gaat die wel prima maar daar zit overigens een compleet ander systeempje in om de kaart in te brengen.
Ik kan het na het werk controleren voor je: mijn 4GB Sandisk SDHC-kaartje en zojuist bezorgde device wachten op mijn spoedige terugkomt.

• 6bit
DUX schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:31:
[...]

Ik kan het na het werk controleren voor je: mijn 4GB Sandisk SDHC-kaartje en zojuist bezorgde device wachten op mijn spoedige terugkomt.
offtopic:
DUX voelt een zware migraine opkomen en moet echt nu naar huis ;)

• ajpohv
6bit schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:35:
[...]

offtopic:
DUX voelt een zware migraine opkomen en moet echt nu naar huis ;)
offtopic:
En DUX is niet de enige!

It's a beautiful day!

• 6bit
ben ik blij dat ik hem naar mijn werk heb laten versturen vanochtend om 10.00 uur lag hij mooi op mijn bureau. Ik denk dat mijn baas z'n qtek 9100 ook niet lang meer heeft, want hij vond hem toch wel erg mooi

• Crusader

Crusader

Arc Nature

koksie schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:32:
@ Crusader: zoek even op Bandswitch op xda dev. De eerste versies zijn freeware en werken prima. De nieuwere versies zijn payware en zijn m.i. veel te groot, omdat er een zooi andere functies bijgebouwd zijn die ik niet nodig heb.
Thanks, was inmiddels ook al tegen Bandswitch aangelopen. Alleen ondersteunt de oude gratis versie niet de 3G verbindingen, alleen GPRS en EDGE.
Versie 2 maar geprobeerd, dat was hopeloos. Geen verbinding meer met het netwerk kunnen krijgen en ook niet meer kunnen bellen. Met moeite het programma weer kunnen verwijderen.
Als iemand dit aan de praat krijgt, dan hoor ik graag hoe ie het gedaan heeft :)

De accu is binnen een dag al weer leeg namelijk met een permanente UMTS verbinding.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Tips voor nog meer snelheid:

- zet geluiden voor gebeurtenissen uit (Menu > Instellingen > Geluiden en meldingen > Gebeurtenissen uitvinken)
- Zet de HTC Home plugin op het bureaublad uit (Menu > Instellingen > Vandaag > Items > HTC Home uitvinken)

Probeer het zelf maar eens en weeg dan af hoe belangrijk je de uitgeschakelde functies vindt.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

robertwebbe schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:54:
Tips voor nog meer snelheid:

- Zet de HTC Home plugin op het bureaublad uit (Menu > Instellingen > Vandaag > Items > HTC Home uitvinken
Ik merk eerlijk gezegd geen verschil

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Reminder:

Dit is een topic over de TyTN II en niet over waar je `m het beste tegen welke prijs met welk abonnement kan kopen... Daarvoor moet je gewoon eventjes naar de winkel gaan, of op TelecomVergelijk kijken.