koksie schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:27:
Het voordeel van een WWE ROM zit hem echter in 4 punten:
1. Je hebt geen slechte vertalingen in je menu's (de vertaling van Engels naar Nederlands rammelt wel eens of woorden worden langer, bijv. contacts wordt contactpersonen. Hierdoor past het niet meer mooi in beeld.). Ik heb er persoonlijk weinig last van, maar kan me voorstellen dat mensen zich eraan ergeren.
"Contacts" heet toch echt gewoon "Contacten" hoor... als je over die ene letter meer valt...

2. Als je er zelf een andere ROM opzet en je moet om welke reden dan ook garantie claimen op je phone, dan is een originele WWE versie sneller gevonden dan een Nederlandse ROM. Op xda-developers.com is een hele voorraad ROMs te vinden. Deze zijn echter overwegend WWE Roms en Nederlandse ROMs zijn zeer moeilijk te vinden. Het gevolg is dat je met een WWE ROM je toestel dus makkelijker kunt terugbrengen in originele staat, waardoor je je garantie dus kunt behouden.
Je kunt natuurlijk ook eerst een dump van je eigen toestel halen... Maar, ja, WWE is makkelijker te vinden
3.Een aantal providers die het toestel in het Nederlands uitbrengen, waaronder dus T-Mobile, is zeer traag met het uitbrengen van updates. Zo is er voor mijn TyTN voor zover ik weet door T-Mobile nog nooit een Nederlandse update uitgebracht terwijl het toestel bijna een jaar oud is. OOk de WM^ update die HTC zelf heeft uigebracht voor de TyTN hebben wij als T-Mobile users niet gekregen. gevolg: wij flashen er zelf een Wm6 ROM op van xda-developers, als we garantie willen claimen zullen we er zelf een originele T-Mobile ROM op moeten gooien en dat wordt dus zoeken geblazen. Volgens mij komt de WWE update van HTC ook sneller dan de officiele Nederlandse update, maar goed, dat is een kwestie van geduld en niet echt heel belangrijk.
Je kunt gewoon een WWE ROM pakken en vervolgens de Nederlandse MUI bestanden erbij knallen. Dit werkt al sinds WM2003 zo, er is 0,0% verschil tussen de .dll's en .exe's in een WWE en NL ROM. Ik ben dan ook zeker van plan om voor mijn TyTN II (waar ik nu al een NL ROM op heb) gewoon de WWE ROMs van xda-developers om te zetten naar Nederlands.
4. Sommige trucs en apps vragen om een register aanpassing. Het nadeel van de Nederlandse versie is dat je micro-sd kaart in het register "Opslagkaart" heet in plaats van "Storage card". Om sommige apps en trucs toe te passen zul je dus handmatig bepaalde sleutels in je register moeten hernoemen. Dit hoeft in principe maar 1 keer, aan de andere kant, als je niet voorzichtig bent hiermee kun je wel je register verne*ken en dat kan onherstelbaar zijn. Als je echter weet wat je doet en hier en daar advies inwint (op GoT bijvoorbeeld) kan het geen kwaad. De WWE versie is dan echter makkelijker, omdat je niets hoeft te vertalen.
Werkelijk nog nooit last van gehad... En ik draai toch al sinds mijn iPAQs Windows Mobile in NL, sinds ik ontdekte dat je zo simpel gewoon wat .mui bestandjes kon plaatsen en de MUI waarde in het register kon aanpassen.
Vreemd dat Microsoft dat nooit uitgebuit heeft met Language Packs trouwens.
Ik blijf iig bij mijn NL Kaiser