Cassius schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:12:
Ik snap dat hacken gewoon echt niet ... ik kan namelijk niet typen. Ter illustratie uit de vault101:
spoiler:Ik wilde al meteen gokken dat het Amata was in de eerste kluis; maar dat woord zat er -niet- tussen

... dus ik ben als een soort mastermind alle woorden die ik WEL kon selecteren afgelopen ... uiteraard niets. Maar mijn keyboard reageert niet en als ik een enkel teken aanraak in de lijst schiet hij meteen door

!!!
Very annoying, nu ook weer op de boot/rivet/bannon zijn pc. Ik kan gewoon niet TYPEN

.
Het hacken werkt ook anders

. Je klikt op een woord, dan vertelt de terminal je hoevel letters op de goede plaats staan. Dan kijk je naar een ander woord en vergelijkt hoeveel letters daarvan met het eerste woord overeen komen. Als dat evenveel is als bij de eerste poging is aangegeven door de terminal zou dat woord dus het wachtwoord kunnen zijn. Mocht de 2e poging nog niet goed zijn heb je dan dus 2 woorden om je nieuwe invoer mee te vergelijken. Zo kan je telkens mogelijkheden wegstrepen omdat die meer of minder letters op dezelfde plek hebben staan als de eerdere pogingen dan door de terminal als juist wordt aangegeven.
Voorbeeld:
op het scherm van de terminal staan de volgende woorden die je kan aanklikken:
GREASE
GREAVE
GRIEVE
MASTER
HACKER
CATTLE
SEVERE
ALERTS
GHETTO
GHOULS
Je eerste poging kies je GHOULS, de terminal geeft aan dat je 1/6 letters op de juiste plek hebt staan.
Nu weet je dat bijvoorbeeld GHETTO niet goed kan zijn, omdat in dat geval 2/6 letters goed hadden moeten zijn. GHOULS en GHETTO hebben immers 2 overeenkomende letters. MASTER, HACKER en SEVERE kan je ook uitsluiten, omdat die woorden helemaal geen overeenkomst met GHOULS hebben.
De 2e poging kies je GREASE, de terminal geeft aan dat je 1/6 letters op de juiste plek hebt staan.
Nu kan je GREAVE en GRIEVE ook uitsluiten, want die woorden hebben meer dan 1 overeenkomst met GREASE.
Dan blijven alleen ALERTS en CATTLE over, omdat die woorden met zowel GHOULS als GREASE exact 1 overeenkomst heeft.
De 3e poging kies je dus ALERTS, en zowaar: terminal unlocked.
Dit is trouwens het override wachtwoord, en hoeft dus niet overeen te komen met het wachtwoord van de eigenaar van de terminal.
Beter dan dit kan ik het niet uitleggen, succes
[
Voor 0% gewijzigd door
Clush op 06-11-2008 13:59
. Reden: foutje verwijderd ]
... not as I do.