[PC/PS3/X360] Fallout 3 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 65.793 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Het gaat lekker en ik heb er al weer heel wat uurtjes opzitten.
Ben flink aan het sidequeste.
Hiebij kwam in bij de Goul underworld terecht en moest ik een paar keys verzamelen voor een Goul meneer.
''You Gotta Shoot 'Em in the Head'' missie.
Met deze keys kon ik in ''Fort Constantine''. De weg erheen flink gevochten zo ook met een Deathclaw (die zijn zeer Taai). Daar aangekomen heb ik per ongeluk ook een of andere Launch computer geactiveerd en er werd iets gelauched.
Heeft dit verders nog effect op het spel, ik kan namelijk niks doods ontdekken.?? :?

Trouwens toen de Launch voorbij was doorgelopen en heb ik het T-51b Power Armor gevonden.
Maar moet een of andere training doen om het te kunnen dragen. We gaan morgen weer verder >:) .

Een paar screens wat ik onderweg tegenkwam:
Een Deathclaw. (mijn Dogmeat wist er wel raad mee 8)7 )
Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08453/deathclaw1482.jpg
Een paar extra bommetjes :D
Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08453/boms278.jpg

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Tr!gger schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:42:
[...]

Bij het hacken komt nog iets kijken. Als je op een regel de volgende tekens tegenkomt kun je foute passwords laten verwijderen of zelfs je 4 keuzes refreshen zodat je weer 4x iets kunt kiezen. Gaat hier dus om < > , [ ] , { } en ( ) . Je kunt het dus zien als 'tussen haakjes'. Ze moeten op 1 en dezelfde lijn staan en hoeveel andere tekens er tussenstaan doet er niet toe zolang het maar haakje open + haakje dicht is. 8).
Wil je dit eens verduidelijken ? Je zinsbouw is niet duidelijk wat je precies moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:21

Phydomir

Dennis

Ik moet nu naar Rivet city maar ik kom er maar niet, heb al vanuit verschillende locaties geprobeerd maar loop me dan weer ergens klem. Iemand wat kleine tips want wil niet gelijk een walkthrough gaan raadplegen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:02:
Ik moet nu naar Rivet city maar ik kom er maar niet, heb al vanuit verschillende locaties geprobeerd maar loop me dan weer ergens klem. Iemand wat kleine tips want wil niet gelijk een walkthrough gaan raadplegen.
Kleine tip? Loop eens een metro in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik heb in megaton, Burke vermoord... erg raar dat hij geen sleutel bij zich had van zijn huis. Weer een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Cassius schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:30:
spoiler:
Zo de pleuris wat is die reilly rangers missie -lang- :/ . Breng ik hem die pleuris batterij komen er twee mutant masters ... what the hell. En moet ik door bergen tunnels met ghouls naar die ranger hq. Ben er echt al anderhalf uur mee bezig :z ?
Die radiozender is nog een stuk erger: Na 30 uur spelen besloot ik om die toch maar eens te gaan zoeken: Voortdurend geambushed worden door grote groepen Super Mutants en ik denk ook dat ik ieder metrostation nu wel gezien heb. Kom je eindelijk met veel kleerscheuren aan de voordeur, staat daar zo'n GI-GAN-TISCHE Behemoth op je te wachten. Ben toen maar gestopt: vanavond eerst eens een Big Boy kopen zodat ik men mini nukes eens op die jongen kan uittesten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik kwam idd level 3 daarzo bij die Behemoth aan :-) sta je dan met je shotgun haha, ik schrok me helemaal gek!!! Vanavond maar weer even verder proberen.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Ik speel nu ook een paar dagen en ben onder de indruk. Wat was Oblivion dan een slecht spel vergeleken met dit, het was van zichzelf ook al een slecht spel dus vergelijken is niet helemaal eerlijk, dan schilder je het nog zwarter af dan het eigenlijk is maar goed.

Impressed door deze game. Heb me er tot nu toe prima mee vermaakt en dat gaat nog wel wat maanden duren denk ik want heb misschien 10 uurtjes per week tijd.

Moet zeggen dat het meest briljante van de hele game waarschijnlijk nog wel Enclave radio is, in gesproken door malcolm mcdowell als ik me niet vergis, die stem is zo herkenbaar. Wat ongelovelijk briljant en geniaal hoe hij op je in speelt. Echt prachtig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:26:
[...]

Kleine tip? Loop eens een metro in ;)
Dat heb ik al gedaan maar kom niet zuidelijker dan dat museum wat daar zit...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Donnie en Boeboe

Tip: Op de plek waar ie Behemoth verschijnt staat een fontein, waaraan de rand een dode BoS-dude ligt/hangt/zit. Misschien is het de moeite om eens te kijken wat deze kerel op zak heeft... (scheelt je weer een hoop caps) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Wat doen jullie eigenlijk met (kostbare) gear dat je eigenlijk niet kan meenemen?
Soms heb je niet zoveel plaats meer vrij om zwaardere zaken (15 weight) mee te nemen.
Beetje zonde als je weet dat de value soms 300 caps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Den Deze schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:23:
Wat doen jullie eigenlijk met (kostbare) gear dat je eigenlijk niet kan meenemen?
Soms heb je niet zoveel plaats meer vrij om zwaardere zaken (15 weight) mee te nemen.
fast-travel ftw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Nou, heb em gisteravond uitgespeeld.
Moet zeggen het was een leuke game, zeker weten, maar viel echt tegen op wat punten.

Positief:
Gameplay, het spel speelt geweldig en is gewoon heel veel fun
Graphics, ik vind het wel mooi. Heb veel geklaag gehoord maar ik vind het gaaf
Muziek, er is niet veel muziek maar de muziek die er is past goed bij de setting en is heel gaaf
Setting, hele toffe wereld. Post apocalyptische setting spreekt me sowieso aan maar deze is heel leuk en donker

Negatief:
Wereld is veel kleiner dan Oblivion
Main quest is extreeeeem kort, Oblivion had ook nog al die guild quests. De thiefs guild quest line alleen al was langer dan deze main quest.
Niet heel veel side quests
Weinig 'steden'. Ik snap dat het moeilijk is in een kapotte wereld maar dit was sneu. Oblivion had heel veel steden die allemaal een prachtige unieke architektuur hadden
spoiler:
Verhaal was echt heel zwak, verwar niet de setting met het verhaal. Setting was heel goed (enclave en brotherhood of steel enzo), maar het verhaal wtf was dat?! Vader was een scientist die van vervuild water drinkwater wou maken, maar BoS stopte hem te funden en jij maakt zijn werk af... of niet. Erg zwak hoor, had iig verwacht dat pa nog iets bijzonders was, zoals een ex-lid van Enclave ofzo

Veel negatieve punten maar ik geef de game zeker een 8, maar een 10 zoals ik veel zie ben ik het ECHT NIET mee eens. Game had te veel slechte punten imo

Wat vinden degene van jullie ervan die het uit hebben gespeeld?

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Ik heb één heel irritant ding waar ik me mateloos aan irriteer

spoiler:
Mercs!!! Als ik fast travel staat er altijd een groepje van 3 voor me met dikke shotguns. Ze staan echt 1 meter van je af en je hebt eigenlijk geen tijd om weg te rennen. Dit kost me een lading stimpacks waar je niet goed van wordt :o. Ik vermoed dat dit komt omdat ik een geheim pakketje heb ontdekt in die metro waar de Ant Queen ook zit. Toen kwam er een gast op me af die dat ding wilde hebben maar die kreeg ie niet (kon ik hem uitpraten). Toen ie weg liep heb ik hem een nekschot gegeven :')

Hoe vuur je btw een mini-nuke af?? Met een missle launcher lukt het niet iig :+

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Den Deze schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:23:
Als ik spul heb dat ik echt wil meenemen (rocketlaunchers en miniguns vooral, ik gebruik geen zware wapens, maar ze zijn veel geld waard) maar overladen ben: wat alcohol drinken (waardoor je een stuk meer kan dragen) en fast travel naar eender welke stad.
Ikzelf heb een hoge repairskill waardoor ik alles naar dicht tegen 100% quality kan repairen: zo kan ik meerdere zware wapens oppikken en deze combineren tot 1 wapen in prima kwaliteit: dat ene wapen is dan ook VEEL meer geld waard en neemt nog eens een stuk minder gewicht in dan die hoop wapens apart: ik heb geen enkel wapen ooit dubbel, tenzij degene die ik vaak gebruik, zodat ik ze kan repairen wanneer nodig :)
Ik heb één heel irritant ding waar ik me mateloos aan irriteer
...
spoiler:
Wat? die jongen die zijn sexy nightwear terugwil wanneer jij die uit die kluis steelt? Die is gewoon gestoord :p

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 06-11-2008 09:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Phydomir schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:05:
[...]

Dat heb ik al gedaan maar kom niet zuidelijker dan dat museum wat daar zit...
Je moet niet de metro in gaan, deze fout maakte ik ook al. Er zit dicht bij deze metro een putdeksel die je in kunt, je komt dan in het riool die weer uitkomt bij Rivet City. De putdeksel zit een aantal meters van de metro af, ff goed zoeken dus, volgens mij achter het museum (volg het compass goed dat kan niet missen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Boeboe schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:39:
[...]

spoiler:
Wat? die jongen die zijn sexy nightwear terugwil wanneer jij die uit die kluis steelt? Die is gewoon gestoord :p
spoiler:
Begrijp goed dat ze achter me aanzitten alleen vind het irritant dat ze met een fast-travel direct 1 meter van je afstaan en niet na 1 minuut in de game op je afkomen, dan kan je er nog wat aan doen. Sowieso lagde ik gisteren ook als de nete dus dat werkt ook niet mee ;(

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:27

FireFlash

need a light?

Phydomir schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:02:
Ik heb vanaf het Jefferson Memorial de kustlijn gevolgd, toen was ik er in een handomdraai.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13-09 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

in2duhCore schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:43:
[...]
Er zit dicht bij deze metro een putdeksel die je in kunt, je komt dan in het riool die weer uitkomt bij Rivet City. De putdeksel zit een aantal meters van de metro af, ff goed zoeken dus, volgens mij achter het museum (volg het compass goed dat kan niet missen)
Oplossing die helemaal niet mis kan gaan: gewoon langs de rivier naar het zuiden lopen (wel aan de goede kant van de rivier natuurlijk). Niet zo'n heel moeilijk stukje en je komt vast wat punten tegen waar je later naar kan fasttravelen.

Je hoeft dan verder helemaal niet op deuren te letten, je loopt er gewoon in 1x heen :)
Boeboe schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:42:
[...]
Voortdurend geambushed worden door grote groepen Super Mutants en ik denk ook dat ik ieder metrostation nu wel gezien heb. Kom je eindelijk met veel kleerscheuren aan de voordeur, staat daar zo'n GI-GAN-TISCHE Behemoth op je te wachten.
Is het dan niet scripted dat je een heel team BoS'ers tegenkomt die alle Super Mutants voor je opruimen (stukje van de Metro naar GNR)? Ook heb ik hen lekker op die Behemoth laten schieten, zelf heb ik 5x geschoten met mijn hunting rifle en achteraf waren ze heel erg blij alsof ik ze heel goed geholpen had :P
vanavond eerst eens een Big Boy kopen zodat ik men mini nukes eens op die jongen kan uittesten :)
Fat Boy dus. En die hoef je niet te kopen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Gizz op 06-11-2008 10:42 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Gizz schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:39:
[...]

Oplossing die helemaal niet mis kan gaan: gewoon langs de rivier naar het zuiden lopen (wel aan de goede kant van de rivier natuurlijk). Niet zo'n heel moeilijk stukje en je komt vast wat punten tegen waar je later naar kan fasttravelen.

Je hoeft dan verder helemaal niet op deuren te letten, je loopt er gewoon in 1x heen :)

[...]

Is het dan niet scripted dat je een heel team BoS'ers tegenkomt die alle Super Mutants voor je opruimen (stukje van de Metro naar GNR)? Ook heb ik hen lekker op die Behemoth laten schieten, zelf heb ik 5x geschoten met mijn hunting rifle en achteraf waren ze heel erg blij alsof ik ze heel goed geholpen had :P

[...]

Fat Boy dus. En die hoef je niet te kopen ;)
Fat Boy + grote afstand + VATS = gaaf :9 . Jammer alleen dat ik nergens mini-nukes kan vinden. Missiles wel, maar daar lijken super muties nogal tegen bestand :? ... en ze kosten me klauwen met geld. Het beste voor mij werkt Combat Shotgun in het gezicht. "Flats". Kthnxbye.

[ Voor 11% gewijzigd door Cassius op 06-11-2008 10:51 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Gisteravond had ik een Fast-Travel gedaan naar... ik geloof Arefu en toen ik daar aankwam viel er vlak voor mijn neus ineens een Raider neer die een Fat Boy en 2 Mini-Nukes dropte...

Hebben al meer mensen dit meegemaakt? Ergens aankomen en dat mensen dan spontaan dood vallen :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Hoe is de balans tussen Fallout en Oblivion-sfeer in Fallout 3? Beter gezegd: is het spel aan te raden voor een Fallout fan die Oblivion niets aan vond? Heb namelijk weinig zin om wederom mijn geld te verspillen ;)

Ik twijfel namelijk nogal sterk of ik Fallout 3 nu wel of niet moet halen. Ik ben groot fan van de eerste 2 delen, vooral vanwege de prachtige sarcastische toon/humor, character customization en vrijheid (niet het free-roaming, daardoor leef ik me juist veel minder in). Oblivion en Morrowind trekken mij absoluut niet, heb ze beide gespeeld maar vond ze verspilling van mn geld (konden mij totaal niet boeien, slechte animations etc). De angst dat Bethesda van Fallout 3 een Oblivion heeft gemaakt is nogal groot bij mij, versterkt door een review van GameTrailers.

Maar ja, als ik zo een beetje rondlees op internet is het merendeel erg tevreden. Het lastige is echter dat je bijna nooit weet of dit nu Oblivion fans zijn, oude Fallout fans of misschien een combi van beide. Kan in deze thread ook niet duidelijk ervaringen vinden van soortgelijke mensen, dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo3r
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 12:49
Clush schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:46:
[...]

Het hacken werkt ook anders ;). Je klikt op een woord, dan vertelt de terminal je hoevel letters op de goede plaats staan. Dan kijk je naar een ander woord en vergelijkt hoeveel letters daarvan met het eerste woord overeen komen. Als dat evenveel is als bij de eerste poging is aangegeven door de terminal zou dat woord dus het wachtwoord kunnen zijn. Mocht de 2e poging nog niet goed zijn heb je dan dus 2 woorden om je nieuwe invoer mee te vergelijken. Zo kan je telkens mogelijkheden wegstrepen omdat die meer of minder letters op dezelfde plek hebben staan als de eerdere pogingen dan door de terminal als juist wordt aangegeven.

Voorbeeld:

op het scherm van de terminal staan de volgende woorden die je kan aanklikken:

GREASE
GREAVE
GRIEVE
MASTER
HACKER
CATTLE
SEVERE
ALERTS
GHETTO
GHOULS

Je eerste poging kies je GHOULS, de terminal geeft aan dat je 1/6 letters op de juiste plek hebt staan.

Nu weet je dat bijvoorbeeld GHETTO niet goed kan zijn, omdat in dat geval 2/6 letters goed hadden moeten zijn. GHOULS en GHETTO hebben immers 2 overeenkomende letters. MASTER, HACKER, CATTLE en SEVERE kan je ook uitsluiten, omdat die woorden helemaal geen overeenkomst met GHOULS hebben.

De 2e poging kies je GREASE, de terminal geeft aan dat je 1/6 letters op de juiste plek hebt staan.

Nu kan je GREAVE en GRIEVE ook uitsluiten, want die woorden hebben meer dan 1 overeenkomst met GREASE.

Dan blijft alleen ALERTS over, omdat dat woord met zowel GHOULS als GREASE exact 1 overeenkomst heeft.

De 3e poging kies je dus ALERTS, en zowaar: terminal unlocked.

Dit is trouwens het override wachtwoord, en hoeft dus niet overeen te komen met het wachtwoord van de eigenaar van de terminal.

Beter dan dit kan ik het niet uitleggen, succes ;)
Mooie uitleg, er zit echter wel 1 foutje in CATTLE heeft wel een overeenkomst met GHOULS. Namelijk de L, hierdoor blijven er dus nog 2 woorden over, ALERTS en CATTLE. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33
Haha is dat echt zo, dat je op de Xbox 360 met de B knop ingedrukt houden een soort "zaklamp" hebt?

Ik snapte er al niks van dat alles zo donker was, heb het beeld maar heel licht gemaakt :D

Vanavond even proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomaszki op 06-11-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Dat is waar ja, krijg je in level 1 al te zien heh, dat je pip boy licht kan geven in het donker ;-) Sommige mensen letten ook niet op heh met tutorials ;-)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Cleetje schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:53:
Hoe is de balans tussen Fallout en Oblivion-sfeer in Fallout 3? Beter gezegd: is het spel aan te raden voor een Fallout fan die Oblivion niets aan vond? Heb namelijk weinig zin om wederom mijn geld te verspillen ;)
Mede Oblivion hater hier :w
Ik ben helemaal weg van Fallout 3 echter, maak je geen zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hierboven! Oblivion was voor mij een hel, snel mee gestopt. Fallout 3 is echter helemaal mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hier ook, ik had met Oblivion toch wel dat de gameplay / instances erg herhalend waren. In Fallout 3 helemaal niet! Heerlijke game, ik denk helemaal als je fan bent.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Gister me eerste "follower" gehad in het spel. Normaal speel ik liever alleen dan allemaal van die poppetjes die in de weg gaan lopen. Nu had ik haar toch maar meegenomen maar erger me mateloos.

Al verschillende keren denk ik om een grote groep super mutants heen te lopen. Rent zij er vol in :| Of op een brug lopen en dat ze dan omlaag springt. Of ergens achter een muur vast blijven zitten in een kamertje omdat ze ergens achter die muur iemand hoort (Maar eromheen lopen snapt ze niet) Beetje irrirante AI dus.

Vanavond ga ik der weer dumpen waar ik der vandaan heb gehaald. Speelt een stuk fijner in je uppie :P

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het een geweldige game , eerst had ik zoiets van hmm, ben nooit echt fan geweest van dit soort spellen , maar heb er nu een uurtje of 4 opzitten en vind het helemaal geweldig , vooral dat fast travel, is een verademing sinds oblivion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Vraag je over springvale school:

spoiler:
Onder springvale school is een grot en als je daar doorheen loopt, dan is het enige dat je kan doen een paar mieren afschieten. Er verwijzen notes en computer entries naar die grot, maar uiteindelijk is er dus helemaal niets te doen, er liggen wat lijkjes, wat je kan looten en dat is het? Ik dacht dat hier echt nog een leuke side-quest zou ontwikkelen (misschien een soort oer-mier, een paar gek geworden raiders, weet ik het), maar het is een absolute afknapper.

Nu postte iemand in het 360 topic dat je hier explosives moet gebruiken? Ik heb wel met granaten gegooid en zo, maar ik kan nergens de bedoeling achterhalen?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:28
Hoe werkt dat lockpicking eigenlijk? In Oblivion was het best easy, maar hier snap ik niet hoe het werkt... Doe daarom maar meestal force lock :X Maar dat werkt dus bijna nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:12:
Met hierboven! Oblivion was voor mij een hel, snel mee gestopt. Fallout 3 is echter helemaal mijn ding.
Hmm, dat is bijna het antwoord dat ik niet wilde horen (en stiekem juist weer wel, damn Bethesda!) :P Nu nog uitvogelen of ik hem voor de PC of 360 ga halen. Uit principe zou ik dan PC moeten kiezen maar Bethesda games hebben de neiging erg buggy en zwaar te zijn voor de PC =/

*gebruikt vriend Google*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:19:
vind het een geweldige game , eerst had ik zoiets van hmm, ben nooit echt fan geweest van dit soort spellen , maar heb er nu een uurtje of 4 opzitten en vind het helemaal geweldig , vooral dat fast travel, is een verademing sinds oblivion ;)
Fast travel zat op dezelfde manier ook al in oblivion hoor.

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 13-09 19:15

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

PC ziet er wel beter uit enzo :)
beter met DLC's en mods door users.
simpele keus ^^

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Avalaxy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:27:
Hoe werkt dat lockpicking eigenlijk? In Oblivion was het best easy, maar hier snap ik niet hoe het werkt... Doe daarom maar meestal force lock :X Maar dat werkt dus bijna nooit :P
je hebt een pinnetje die je kan rond draaien, met A/D kan je het slot draaien. Je moet het pinnetje op zo een manier draaien dat je het slot kan open maken. Dus 180 graden kan draaien,

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 06-11-2008 12:46 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
MrVegeta schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:44:
[...]

je hebt een pinnetje die je kan rond draaien, met A/D kan je het slot draaien. Je moet het pinnetje op zo een manier draaien dat je het slot kan open maken. Dus 180 graden kan draaien,

[video]
Thanks voor je filmpje :) Na je uitleg snapte ik het eigenlijk nog niet, maar nu je dat filmpje er bij hebt gezet moet het wel lukken denk ik... Dalijk morgen maar eens proberen (tentamens :/)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik snap de vergelijking met Oblivion niet helemaal.
Okay het is een RPG maar zo verschillend dat het bijna niet te vergelijken is.
De setting alleen al.
Ik vond Oblivion naar 1 uurtje echt helemaal niks maar Fallout 3 is gewoon zeeer tof.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Een foto zegt meer dan duizend woorden en een filmpje zegt meer dan duizend foto's :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Pepperana schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:48:
De setting alleen al.
Ik vond Oblivion naar 1 uurtje echt helemaal niks maar Fallout 3 is gewoon zeeer tof.
Nee, maar de onderliggende gamemechanics van het praten, de manier waarop mensen in beeld komen, de houterige animaties, dat is gewoon Oblivion. Is ook niet vreemd, aangezien de ontwikkeling van Fallout 3 al begon voor de release van Oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:17

nFo

TgR_KILLER schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:17:
Gister me eerste "follower" gehad in het spel. Normaal speel ik liever alleen dan allemaal van die poppetjes die in de weg gaan lopen. Nu had ik haar toch maar meegenomen maar erger me mateloos.

Al verschillende keren denk ik om een grote groep super mutants heen te lopen. Rent zij er vol in :| Of op een brug lopen en dat ze dan omlaag springt. Of ergens achter een muur vast blijven zitten in een kamertje omdat ze ergens achter die muur iemand hoort (Maar eromheen lopen snapt ze niet) Beetje irrirante AI dus.

Vanavond ga ik der weer dumpen waar ik der vandaan heb gehaald. Speelt een stuk fijner in je uppie :P
Welke Follower had je dan ?
spoiler:
Ik heb Cheron met een combat shotgun & die herders hond Dogmeat.

Ja ze blijven wel is hangen achter deuren of muren.
Maar als weer naar buiten gaat ofzo, staan ze weer achter je.
Dood gaan ze niet zo snel zag ik, auto heal na elke vijand die neer geknalt is door mijn team. :P
Je kan als het goed is ook de tactiek bespreken hoe je gevolgd wil worden.

[ Voor 0% gewijzigd door nFo op 06-11-2008 12:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
nFo schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:56:
[...]

Welke Follower had je dan ?
spoiler:
Ik heb Cheron met een combat shotgun & die herders hond Dogmeat.

Ja ze blijven wel is hangen achter deuren of muren.
Maar als weer naar buiten gaat ofzo, staan ze weer achter je.
Dood gaan ze niet zo snel zag ik, auto heal na elke vijand die neer geknalt is door mijn team. :P
Je kan als het goed is ook de tactiek bespreken hoe je gevolgd wil worden.
Die miep van BoS ;) weet niet of je al zo ver bent.

Maar welke tactiek ik der ook geef. Als ik om een grote groep mutants heen wil lopen rent zij er vol in. Of van een brug afspringen :/ lekker handig.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13-09 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Cleetje schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:30:
[...]
Uit principe zou ik dan PC moeten kiezen maar Bethesda games hebben de neiging erg buggy
Dan zou ik hem juist voor de pc halen. Oblivion is toen helemaal gecustomized door de community, op de Xbox zit je vast aan het standaard product + wat patches?
en zwaar te zijn voor de PC =/
Hij is niet echt zwaarder dan Oblivion geloof ik, en dat spel is ondertussen al 2,5 jaar oud. In de tussentijd zijn de meeste pc's iets sneller geworden :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Gizz schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:11:
Hij is niet echt zwaarder dan Oblivion geloof ik, en dat spel is ondertussen al 2,5 jaar oud. In de tussentijd zijn de meeste pc's iets sneller geworden :)
Nou, mijn pc is 5 jaar en die is toch nooit sneller geworden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Pepperana schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:48:
De setting alleen al.
Dan ken jij Oblivion duidelijk gewoon niet goed. Dat zeg je zelf ook al doordat je zegt dat je maar 1 uurtje hebt gespeeld... Het is echt precies hetzelfde, maar dan met een andere schil...

- Eerst begin je in een soort tutorial waar je geboren wordt en je skills kunt kiezen (net als in Oblivion met die kerker), maar hier worden het SPECIALS genoemd terwijl het in Oblivion sterrenbeelden oid zijn. Maar dit werkt precies op dezelfde manier, je kiest een naam, je skills, kunt je uiterlijk customizen, kiest een paar specials voor een extra boost.
- Vervolgens ga je rondlopen in de 'tutorial' en kom je een aantal zwakke vijanden tegen... Net zo lang tot je bij de uitgang bent.
- Je kunt alles oppakken. Dit gebeurt net als in oblivion met Z en werkt op dezelfde manier. Ook het sneaken (wederom met Ctrl) werkt op dezelfde manier.
- De console commands zijn precies hetzelfde als in Oblivion.
- Sommige messages zijn exact een 1:1 kopie uit Oblivion.
- De hele manier van je inventory is precies hetzelfde, maar nu zit het in een pipboy in plaats van onder een F-toets. Praktisch dus alleen een nieuwe skin.
- Je kunt (op dezelfde manier) shortcuts toevoegen aan wapens en dergelijken.
- Het praten met NPC's werkt op precies dezelfde manier, en wederom kun je zelf kiezen wat je zegt tegen ze.
- Het 'uitzoomen' werkt op dezelfde manier als in Oblivion. Ook het ronddraaien van de camera en dergelijken. Enige verschil is dat je over 1 schouder kijkt in plaats van je poppetje in het midden van je scherm te zien.
- Combat werkt op dezelfde manier. Je hebt ranged wapens en melee wapens, je hebt light armor en heavy armor, het slaan van een vijand en het blocken werkt op precies dezelfde manier.
- Het zit bezaaid met 'dungeons' net als in Oblivion. Waar overigens net als in Oblivion niet bijzonder veel te beleven is.
- Het hele idee van de main quest werkt op dezelfde manier, maar het verhaal is anders.
- Vijanden levelen met je mee net als in Oblivion.
- Het wacht-systeem (T) en het slapen werkt op exact dezelfde manier. De interface is nagenoeg hetzelfde, en het effect is ook hetzelfde.
- De graphics zijn grotendeels ook hetzelfde, maar dan met andere textures. Let ook op die HDR die precies hetzelfde is als de Oblivion HDR.
- De indeling van de speelwereld met huisjes en steden waarvoor je eerst een laadscherm krijgt zijn hetzelfde.
- De manier om mod's in het spel te gebruiken werkt op dezelfde manier. Heck, dat hele startup scherm is hetzelfde!

Hoe bedoel je het is niet vergelijkbaar? :+ Het is PRECIES hetzelfde als Oblivion, maar dan met een andere skin, andere verhaallijn en een paar kleine toevoegingen zoals VATS (en nog wat kleine aanpassing aan de gameplay, zoals dat camera-verhaal van hierboven).

Als je je ooit serieus bezig hebt gehouden met Oblivion (en het tweaken en modden daarvan) is Fallout 3 een feest van herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Avalaxy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:19:
[...]

Dan ken jij Oblivion duidelijk gewoon niet goed. Dat zeg je zelf ook al doordat je zegt dat je maar 1 uurtje hebt gespeeld... Het is echt precies hetzelfde, maar dan met een andere schil...
...
Das ook niet zo gek , aangezien Fallout3 op de oblivion engine is gebouwd.
Maar vind het wel een top spel hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
kowapanga schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:26:
[...]

Das ook niet zo gek , aangezien Fallout3 op de oblivion engine is gebouwd.
Maar vind het wel een top spel hoor! :)
Joh, dat snap ik B) Maar zijn punt was dat het niet vergelijkbaar was, dat wilde ik even ontkrachten :P

Maar ik ben Oblivion fan, dus Fallout 3 vind ik ook prima te pruimen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 uur gespeeld ivm tijdgebrek, maar erg leuke game die ik dit weekend eens verder ga spelen... En ik heb nog zo veel games te spelen. :'( (The Witcher, NWN2 laatste stukje en Spiderman) :')

spoiler:
Kom je die Burt/Kurts/Furts van die nuke nog tegen later als je hem verlinkt?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33
Wat een onzin allemaal, Oblivion heeft gewoon dezelfde gameplay als Fallout 3. Het is nu alleen schieten, en in Oblivion waren het meer Melee gevechten.

De setting is alleen anders. Zoals het verhaal, omgevingen, quests en NPC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Let eens op de geluiden. Die zijn soms gewoon copy paste: deuren bijvoorbeeld, of soms het geluid van als je skill een punt verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:48
[...]

*knip*
Je beschrijft zo'n beetje een gemiddelde RPG, dus heel wat RPG's zijn dan "net als Oblivion". Dat er technische vergelijkingen zijn zoals de console commands is logisch, de engine blijft de Gamebryo al dan niet getweakt. Ik zie zelf ook wat vergelijkingen met Oblivion, maar dit spel een "Oblivion met nieuwe skin" te noemen gaat in mijn ogen te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:27

FireFlash

need a light?

Hurtebise schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:40:
Let eens op de geluiden. Die zijn soms gewoon copy paste: deuren bijvoorbeeld, of soms het geluid van als je skill een punt verhoogt.
Inderdaad, dat heb ik ook gemerkt. Zelf het achtergrondmuziekje in de wastelands is bijna hetzelfde op een paar noten na. Evengoed kan ik me met fallout 3 ook prima vermaken. :P

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
mister_S schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:45:
[...]

Je beschrijft zo'n beetje een gemiddelde RPG, dus heel wat RPG's zijn dan "net als Oblivion". Dat er technische vergelijkingen zijn zoals de console commands is logisch, de engine blijft de Gamebryo al dan niet getweakt. Ik zie zelf ook wat vergelijkingen met Oblivion, maar dit spel een "Oblivion met nieuwe skin" te noemen gaat in mijn ogen te ver.
Inderdaad :P Zijn redenatie kun je ook gebruiken bij shooters. Elke shooter is Wolfenstein 3D, maar dan in een ander jasje :+

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Geluiden worden over alle linies gerecyled, dat is niets vreemds. Bijna elk spel heeft hetzelfde "deurgeluid" bijvoorbeeld. Soms hoor je zelfs in films dat geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 01:59

Clush

Do as I say...

Bo3r schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:57:
[...]

Mooie uitleg, er zit echter wel 1 foutje in CATTLE heeft wel een overeenkomst met GHOULS. Namelijk de L, hierdoor blijven er dus nog 2 woorden over, ALERTS en CATTLE. Toch?
Je hebt helemaal gelijk. Zal het even aanpassen.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
mister_S schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:45:
[...]

Chester schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:55:
[...]

Inderdaad :P Zijn redenatie kun je ook gebruiken bij shooters. Elke shooter is Wolfenstein 3D, maar dan in een ander jasje :+
8)7

Dat slaat echt HELEMAAL nergens op. Ik beschrijf duidelijk die TYPISCHE Oblivion dingen, dat is helemaal niet toepasselijk op elke RPG |:(

Dat wachtsysteem bijvoorbeeld, die hele introductie, come on... Echt je reinste bullshit om te zeggen dat dat in elke RPG zo is en dat het niet lijkt op Oblivion. Ik heb bijna niks genoemd wat in elke RPG zo is, zijn toch echt Oblivion dingetjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Laatst online: 12-09 14:29
[...]

- Eerst begin je in een soort tutorial waar je geboren wordt en je skills kunt kiezen (net als in Oblivion met die kerker), maar hier worden het SPECIALS genoemd terwijl het in Oblivion sterrenbeelden oid zijn. Maar dit werkt precies op dezelfde manier, je kiest een naam, je skills, kunt je uiterlijk customizen, kiest een paar specials voor een extra boost.
- Vervolgens ga je rondlopen in de 'tutorial' en kom je een aantal zwakke vijanden tegen... Net zo lang tot je bij de uitgang bent.
- Je kunt alles oppakken. Dit gebeurt net als in oblivion met Z en werkt op dezelfde manier. Ook het sneaken (wederom met Ctrl) werkt op dezelfde manier.
- De hele manier van je inventory is precies hetzelfde, maar nu zit het in een pipboy in plaats van onder een F-toets. Praktisch dus alleen een nieuwe skin.
- Het praten met NPC's werkt op precies dezelfde manier, en wederom kun je zelf kiezen wat je zegt tegen ze.
- Het 'uitzoomen' werkt op dezelfde manier als in Oblivion. Ook het ronddraaien van de camera en dergelijken. Enige verschil is dat je over 1 schouder kijkt in plaats van je poppetje in het midden van je scherm te zien.
- Combat werkt op dezelfde manier. Je hebt ranged wapens en melee wapens, je hebt light armor en heavy armor, het slaan van een vijand en het blocken werkt op precies dezelfde manier.
- Het zit bezaaid met 'dungeons' net als in Oblivion. Waar overigens net als in Oblivion niet bijzonder veel te beleven is.
- Het hele idee van de main quest werkt op dezelfde manier, maar het verhaal is anders.
- Het wacht-systeem (T) en het slapen werkt op exact dezelfde manier. De interface is nagenoeg hetzelfde, en het effect is ook hetzelfde.
- De graphics zijn grotendeels ook hetzelfde, maar dan met andere textures. Let ook op die HDR die precies hetzelfde is als de Oblivion HDR.
- De indeling van de speelwereld met huisjes en steden waarvoor je eerst een laadscherm krijgt zijn hetzelfde.
- De manier om mod's in het spel te gebruiken werkt op dezelfde manier. Heck, dat hele startup scherm is hetzelfde!

Hoe bedoel je het is niet vergelijkbaar? :+ Het is PRECIES hetzelfde als Oblivion, maar dan met een andere skin, andere verhaallijn en een paar kleine toevoegingen zoals VATS (en nog wat kleine aanpassing aan de gameplay, zoals dat camera-verhaal van hierboven).

Als je je ooit serieus bezig hebt gehouden met Oblivion (en het tweaken en modden daarvan) is Fallout 3 een feest van herkenning.
De engine is inderdaad exact hetzelfde waardoor het spel inderdaad erg op oblivion lijkt. Maar er zijn wel een paar fundamentele design opties die anders zijn geworden.

Met name het hele levelen van karakters lijkt veel meer op Fallout dan Oblivion. XP krijgen voor het uitvoeren van quests en het neerschieten van vijanden en bij een level up gewoon punten verdelen aan hetgeen wat jij belangrijk vindt, dus schiet tien mutants neer en je bent opeens beter in het openen van gesloten deuren. Dus niet meer dat eindeloze gegrind van de Elderscrolls serie. Opzich trouwens niets mis mee in die setting, maar het is toch een verademing omdat in fallout niet te hoeven doen.

Ook de maniers waarop skills in de game zitten zijn totaal anders, met uitzondering van Power armour kun je vanaf het begin alles gebruiken zonder dat je daarvoor speciale dingen moet leren of bepaalde stats moet hebben voordat je een wapen of armour kunt gebruiken. Hierdoor is strength eigenlijk een vrijwel nutteloze eigenschap geworden.

Repair werkt ook behoorlijk anders dan in Oblivion, wapens worden nog steeds veel te snel gaar maar het repareren loopt wel wat soepeler. Ik snap trouwens niet waarom een plasmarifle een nucleaire oorlog en 200 jaar rampspoed kan doorstaan maar na 50 keer schieten uit elkaar valt.

Ik moet zeggen dat de meeste dungeons me inderdaad tegenvallen, vooral omdat je met veel moeite door een gebouw vol enge besten vecht om uiteindelijk naar huis te gaan met een verrotte geweren, een handjevol bottlecaps en een rugzak vol bijna nutteloze rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Vraagjes, spoilers on:

spoiler:
Fort Constantine:
Ik heb er nu, heb ze berg laser rifles gegeven. En nu ben ik schijnbaar vriendlijk geworden. En doen de outcast patrols vriendelijk tegen me. Dit heb ik nog niet gemerkt want ik ben nog geen outcasts tegen gekomen.

Maar goed, hoe kom je dat fort constatine binnen zonder in te breken? ik bedoel ik wil best in breken en die gasten slopen vind ik niet erg, maar dan waren al die laser rifles een beetje een waste om te geven.

Fire Ant tunnel:
Ik vond daar in gary's brandslang kast Gary's key er in. Heeft iemand een idee waar gary's brandkast/kluis/safe is waar ik dat ding kan gebruiken?

Dr. Preston
Iemand een idee hoe je in die kast komt die in z'n clinic staat met: requires Key er op?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Avalaxy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:58:

8)7

Dat slaat echt HELEMAAL nergens op. Ik beschrijf duidelijk die TYPISCHE Oblivion dingen, dat is helemaal niet toepasselijk op elke RPG |:(

Dat wachtsysteem bijvoorbeeld, die hele introductie, come on... Echt je reinste bullshit om te zeggen dat dat in elke RPG zo is en dat het niet lijkt op Oblivion. Ik heb bijna niks genoemd wat in elke RPG zo is, zijn toch echt Oblivion dingetjes hoor.
De meeste van je punten kunnen op zowat elke RPG slaan in deze categorie (actie RPG). Hoe is de tutorial met die van Oblivion te vergelijken? Heeft elke RPG waar je simpelweg stats kunt kiezen i.p.v. een 'filmervaring' ook eenzelfde tutorial? In elke RPG tutorial krijg je trouwens zwakke beestjes tegenover je zodat je de game mechanics onder de knieen krijgt. Sinds wanneer is dat iets van Oblivion?

[ Voor 39% gewijzigd door mister_S op 06-11-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
mister_S schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:01:
[...]

De meeste van je punten kunnen op zowat elke RPG slaan in deze categorie (actie RPG). Hoe is de tutorial met die van Oblivion te vergelijken? Heeft elke RPG waar je simpelweg stats kunt kiezen i.p.v. een 'filmervaring' en popups ook eenzelfde tutorial? In elke RPG tutorial krijg je trouwens zwakke beestjes tegenover je zodat je de game mechanics onder de knieen krijgt. Sinds wanneer is dat iets van Oblivion?
Ja daaaag....

Je wordt geboren en kiest je geslacht. Guess what? Precies hetzelfde als in Oblivion. Je kunt kijken naar een animatie, precies hetzelfde als in Oblivion. Je kunt je hele gezicht customizen, bijna hetzelfde als in Oblivion, je kunt een beetje vrij rondlopen en je skills kiezen, precies hetzelfde als in Oblivion. Je kunt een SPECIAL kiezen, precies hetzelfde als in oblivion wanneer die koning dood gaat en je moet zeggen wat voor type je bent, je kunt een stukje lopen door de vault (sewers van Oblivion) en komt wat zwakke vijanden tegen die je (precies op dezelfde manier, en met dezelfde toetsen) kunt looten. Vervolgens kom je uiteindelijk bij de uitgang, wat op precies dezelfde manier verloopt als in Oblivion. Voor je uit de vault gaat kun je alles nog een keer veranderen, precies hetzelfde als Oblivion. Daarna kun je vrij rondlopen en alles doen wat je wilt, precies als in Oblivion.

Als je hierna nog beweert dat dit toepasbaar is op elke RPG en dat dit geen typische Oblivion dingetjes zijn dan kap ik de discussie met jou vanaf hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Avalaxy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:06:
[...]

Ja daaaag....

Je wordt geboren en kiest je geslacht. Guess what? Precies hetzelfde als in Oblivion. Je kunt kijken naar een animatie, precies hetzelfde als in Oblivion. Je kunt je hele gezicht customizen, bijna hetzelfde als in Oblivion, je kunt een beetje vrij rondlopen en je skills kiezen, precies hetzelfde als in Oblivion. Je kunt een SPECIAL kiezen, precies hetzelfde als in oblivion wanneer die koning dood gaat en je moet zeggen wat voor type je bent, je kunt een stukje lopen door de vault (sewers van Oblivion) en komt wat zwakke vijanden tegen die je (precies op dezelfde manier, en met dezelfde toetsen) kunt looten. Vervolgens kom je uiteindelijk bij de uitgang, wat op precies dezelfde manier verloopt als in Oblivion. Voor je uit de vault gaat kun je alles nog een keer veranderen, precies hetzelfde als Oblivion. Daarna kun je vrij rondlopen en alles doen wat je wilt, precies als in Oblivion.

Als je hierna nog beweert dat dit toepasbaar is op elke RPG en dat dit geen typische Oblivion dingetjes zijn dan kap ik de discussie met jou vanaf hier.
Ten eerste wordt je niet geboren in Oblivion, je bent een mannetje in de gevangenis. In Fallout 3 wordt je geboren, groei je op etc. "Vrij rondlopen en skills kiezen" iets van Oblivion noemen is erg vreemd. Het customizen is ook niets anders dan een standaard RPG, al zijn de mogelijkheden hier zelfs minder. Zoals eerder gezegd krijg je in elke RPG eerst een zwakke vijand ter introductie. Ze zullen je niet gelijk tegen een draak gooien. De uitgang sequence (het uitlopen) is bijna gelijk aan Falout 2, dus ook al niet iets specifieks van Oblivion. Dat je alles kunt veranderen na de initiele keuze wordt tegenwoordig standaard gedaan omdat dat makkelijker is. "Daarna kun je vrij rondlopen en alles doen wat je wilt, precies als in Oblivion." slaat ook nergens op, dat is wat een RPG is.

[ Voor 3% gewijzigd door mister_S op 06-11-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Je wordt geboren en kiest je geslacht. Guess what? Precies hetzelfde als in EVE online. Je kunt kijken naar een animatie, precies hetzelfde als in EVE online. Je kunt je hele gezicht customizen, bijna hetzelfde als in EVE online, je kunt een beetje vrij rondlopen en je skills kiezen, precies hetzelfde als in EVE online. Je kunt een SPECIAL kiezen, precies hetzelfde als in EVE online wanneer je personage samenstelt, je kunt een stukje lopen door de vault (gebied rond de universiteit in EVE) en komt wat zwakke vijanden tegen die je (precies op dezelfde manier, en met dezelfde toetsen) kunt looten. Vervolgens kom je uiteindelijk bij de uitgang, wat op precies dezelfde manier verloopt als in EVE online. Voor je uit de vault gaat kun je alles nog een keer veranderen, precies hetzelfde als EVE online. Daarna kun je vrij rondlopen en alles doen wat je wilt, precies als in EVE online.

Als je hierna nog beweert dat dit toepasbaar is op elke RPG en dat dit geen typische EVE online dingetjes zijn dan kap ik de discussie met jou vanaf hier. Toch wel een schande dat ze een schaamteloze 1:1 copie gemaakt hebben van EVE online zeg.

Als je wil kan ik het ook nog eens herhalen, maar dan met Baldur's Gate of Icewind Dale :p

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 06-11-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 01:59

Clush

Do as I say...

Avalaxy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:06:
[...]

Ja daaaag....

Dat zijn wel dingen die uit Oblivion komen. Ook niet zo gek als je bedenkt dat het door dezelfde mensen is gemaakt en met dezelfde engine nog wel. Je zal echter ook moeten toegeven dat er aan de andere kant ook enorm veel verschillen zijn. Een beetje een non-discussie, dit. Aan de ene kant mensen die vinden dat fallout heel erg op oblivion lijkt, en aan de andere kant mensen die daar niet aan willen. Big whoop. Alsof Oblivion zo'n slecht spel was... Je kan je tijd beter nuttig gebruiken en gewoon verder spelen. :Y)

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Avalaxy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:58:
[...]

[...]

8)7

[...]

Bij heel veel RPG's begin je met een tutorial waar je je klasse, geslacht en skills kiest, en is niet Oblivion specifiek. En in Oblivion begin je niet bij je geboorte.

Heel veel spellen hebben tutorial levels waar je zwakkere vijanden afmaakt.

De acties die je noemt zijn in veel meer spellen te doen. Dat een bepaald actie aan een bepaald knop is gebonden boeit niet, dat is gewoon een developer keuze. Heck, heel veel spellen gebruiken Ctrl voor kruipen/sneaken.

Mee eens, maar ja, zelfde engine.

Mee eens. Maarja, deze dingen maken Oblivion niet Oblivion natuurlijk, en dat het in Fallout 3 zit, betekend niet dat Fallout Oblivion is in een nieuw jasje.

Kan ook bij meer spellen.

Ik krijg het gevoel alsof je nooit een andere RPG dan Oblivion hebt gespeeld :+

Hoe wil je anders met de camera ronddraaien? Bij heel veel spellen hetzelfde.

Mijn gevoel van dat je geen andere RPG's hebt gespeeld wordt alleen maar sterker :+

Mee eens. Sommige dungeons slaan echt nergens op, en er is niet echt veel in te doen. Gelukkig komt het wel heel veel minder voor dan in Oblivion.

Elke spel uit dezelfde genre werkt op dezelfde manier, maar het verhaal is anders 8)7

Mja, helaas wel. Net zo irritant als in Oblivion.

Mee eens.

Wat verwacht je dan met dezelfde engine. Heel veel spellen gebruiken bv ook de Unreal engine, dat betekend niet dat het UT in een nieuw jasje is.

Bij heel veel RPG's krijg je laadschermen wanneer je naar andere gebieden gaat.

Hier kan ik niet op reageren, heb bij beide spellen geen mods gespeeld.

Inderdaad, alle punten die je hebt opgenoemd zijn typisch Oblivion |:(
Ik krijg het idee alsof je maar twee RPG's gespeeld hebt. Oblivion en Fallout 3.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nee sorry, maar als jullie mijn zinnen niet eens juist weten te interpreteren dan houdt de discussie op.

Schijnbaar kennen jullie Oblivion gewoon niet genoeg, geeft niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Avalaxy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:23:
Nee sorry, maar als jullie mijn zinnen niet eens juist weten te interpreteren dan houdt de discussie op.

omg _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Beste Fallout-verslaafden,

(en zo langzamerhand schaar ik mezelf daar ook maar onder :P ),

ik postte hier al eerder dat ik een FPS-fanaat was die toch maar eens de stap naar een RPG heeft genomen en ik heb er zeer zeker geen spijt van, maar ik vind het wel frappant dat sommigen van jullie deze game al uit hebben :O Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Ik heb er nu wat uurtjes op zitten en ben LV5 maar ik probeer dan ook zoveel mogelijk side-quests en zo te doen en ik geloof dat als ik het hier zo lees dat sommigen alleen voor de main-quest gaan, maar goed...

ik lees ook dat sommigen bulken van de wapens en de caps (11.000 meen ik gelezen te hebben). Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Ik loop namelijk rond en ben blij als ik weer eens redelijk onbeschadigd uit een gevecht kom. Stimpacks genoeg lees ik ook veel, maar ik kom ze helaas maar zelden tegen (ik speel op normal mode trouwens, mss dat jullie dan op easy spelen? nee, geen flame! Ik probeer slechts een verklaring te vinden voor mijn falen :) ).

Dus m.a.w. hebben jullie enige tips waardoor ik iets sneller kan stijgen qua caps en wapens zodat ik de gevechten niet iedere keer hoef te vrezen of wederom hoef te starten vanaf de last save game en dan maar uit ellende een omweg moet maken want ondanks LV5 vind ik mezelf nog niet bepaald sterk om alle gevechten aan te gaan.

Hoe dan ook: ik vermaak me geweldig in die enorme spelwereld _/-\o_ Moet toch es wat vaker zulk soort spellen spelen, maar ja... COD5 komt ook zo uit, dus...

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Wat ontzettend veel beter draait deze game op de 360 dan op de PC. Specs van mijn PC staan in mijn signature.

Geen enkele hapering op een kleine laadhapering na op de 360... Supper soepel en vloeiend. Op de PC is het wel een ander verhaal. Dezelfde toch wel ietwat schokkerige performance die oblivion ook heeft.

Zit nu op zo'n lvl 8 en de gelijkenissen met Oblivion zijn sprekend. Zelfs sommige muziekstukken zijn praktisch hetzelfde, duidelijk door dezelfde muziekant gemaakt. Dat is op zich wel jammer. Verder absoluut een topgame en ik vermaak me prima...

En met de 2 bonnen van de bart smit toch de game voor zo'n 45 euro gekregen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

l0n3w012ph schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:28:
Beste Fallout-verslaafden,

(en zo langzamerhand schaar ik mezelf daar ook maar onder :P ),

ik postte hier al eerder dat ik een FPS-fanaat was die toch maar eens de stap naar een RPG heeft genomen en ik heb er zeer zeker geen spijt van, maar ik vind het wel frappant dat sommigen van jullie deze game al uit hebben :O Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Ik heb er nu wat uurtjes op zitten en ben LV5 maar ik probeer dan ook zoveel mogelijk side-quests en zo te doen en ik geloof dat als ik het hier zo lees dat sommigen alleen voor de main-quest gaan, maar goed...

ik lees ook dat sommigen bulken van de wapens en de caps (11.000 meen ik gelezen te hebben). Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? Ik loop namelijk rond en ben blij als ik weer eens redelijk onbeschadigd uit een gevecht kom. Stimpacks genoeg lees ik ook veel, maar ik kom ze helaas maar zelden tegen (ik speel op normal mode trouwens, mss dat jullie dan op easy spelen? nee, geen flame! Ik probeer slechts een verklaring te vinden voor mijn falen :) ).

Dus m.a.w. hebben jullie enige tips waardoor ik iets sneller kan stijgen qua caps en wapens zodat ik de gevechten niet iedere keer hoef te vrezen of wederom hoef te starten vanaf de last save game en dan maar uit ellende een omweg moet maken want ondanks LV5 vind ik mezelf nog niet bepaald sterk om alle gevechten aan te gaan.

Hoe dan ook: ik vermaak me geweldig in die enorme spelwereld _/-\o_ Moet toch es wat vaker zulk soort spellen spelen, maar ja... COD5 komt ook zo uit, dus...
Level 5 is ook wat laag, op een gegeven moment kom je in een ziekenhuis +30 stimpacks. Ik zit meestal rond de 1000 caps maar koop er alleen ammo mee en soms een gun repareren maar vaak doe ik dat zelf. Speel op normal. De game wordt makkelijker na je een paar levels stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Laatst online: 23:49

blaatschaaap

schaap

Darth Malak schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:30:
Wat ontzettend veel beter draait deze game op de 360 dan op de PC. Specs van mijn PC staan in mijn signature.

Geen enkele hapering op een kleine laadhapering na op de 360... Supper soepel en vloeiend. Op de PC is het wel een ander verhaal. Dezelfde toch wel ietwat schokkerige performance die oblivion ook heeft.

Zit nu op zo'n lvl 8 en de gelijkenissen met Oblivion zijn sprekend. Zelfs sommige muziekstukken zijn praktisch hetzelfde, duidelijk door dezelfde muziekant gemaakt. Dat is op zich wel jammer. Verder absoluut een topgame en ik vermaak me prima...

En met de 2 bonnen van de bart smit toch de game voor zo'n 45 euro gekregen!! :)
Vreemd, mijn pc (E6600, 8800GTS 640mb, 2gb ddr2) heeft geen moeite met fallout 3.

Ben zelf opweg naar de metro, damn i hate underground =p vats is cool though ^^

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Niet echt problemen maar zo soepel (zonder haperingen) de 360 draait (dit was ook nog wel een beetje een probleem met oblivion op de 360) draait het zeker niet op mijn PC. Geen enkele moeite met de game op 1920x1200 of lagere resoluties maar het voelt aanzienlijk minder soepel aan.. Maar ik draai hem op vista ultimate 64-bit dus dat zegt eigenlijk ook al genoeg... Vista = prut. Maar goed, verder een top game die de moeite meer dan waard is.

[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 06-11-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Met een 8800GT kan ik alles op very high zetten met wat ini tweaks. Op 1440*900 krijg ik een constante 60fps (Vsync). Ik denk dat je iets verkeerd doet.

[ Voor 41% gewijzigd door mister_S op 06-11-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Hmmm, mijn PC versie draait met alles voluit supervloeiend. En mijn specs zijn bijna identiek aan de jouwe dus waar het verschil dan in zit...

EDIT:
Misschien in het feit dat ik 1440x900 draai en jij een hogere reso?

Maar kwa muziek moet ik je gelijk geven. Ik had soms echt de neiging Oblivion weer uit de kast te trekken :D
Ik ben namelijk een van die gasten die Oblivion met Mods echt gaaf vind. (Vanilla Oblivion was saai maar met een flinke zwik aan mods maak je er gewoon zelf een leuke game van :P)
Wat ik wel jammer vond was dat ik bij sommige stemmen meteen "greetings citizen" dacht :(
MrVegeta schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:49:
Een foto zegt meer dan duizend woorden en een filmpje zegt meer dan duizend foto's :P.
Mwa, 1000 foto's zijn 40 secondes aan film (op 25fps, PAL)
Dat filmpje was maar 30 secondes dus eigenlijk maar 750 foto's 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door MazeMouse op 06-11-2008 15:08 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Na jaren fallout 1 en 2 gespeeld te hebben had is gisteren eindelijk tijd om een paar uurtjes Fallout 3 te spelen op m'n PS3. Anders, maar net zo leuk.

Interface vind ik wel goed. Nooit oblivion gespeeld, maar erg herkenbaar en simpel te gebruiken. Alles heet nog zoals vroeger en door de gesprekken en dergelijk lopen is erg standaard RPG. De leukste RPG die ik gespeeld heb sinds Vampire Bloodlines, gelukkig minder bugs.

Tot nu toe gaat het net aan met geld, maar dat ik ook erg standaard RPG. Altijd net te weinig aan het begin en op het einde heb je miljarden Gil.. erm Caps waar je niks nuttigs mee kunt doen. Maak een paar raiders dood, loot ze en verkoopt hun items. Je verdient er meer mee dan het je kost qua kogels en repairs.

[ Voor 27% gewijzigd door Yellow|A op 06-11-2008 15:15 ]

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

Ik maak de vergelijking met Oblivion omdat Fallout 3 totaal niet meer op het oude Fallout lijkt. Of beter gezegd: Bethesda heeft met Morrowind en Oblivion een hele andere stijl gevolgd dan andere RPGs. Dat is deels besturing (first person), maar de lijst is te lang om op te noemen. Ik dacht juist dat het overduidelijk was, in ieder geval voor diegenen die ook andere RPGs hebben gespeeld. Om maar een concretere uitleg te geven: Oblivion is voor mij meer een GTA stijl van RPGs en dat bevalt me juist totaal niet.

Wat een RPG voor mij maakt is een totaalplaatje dat mij boeit. Logge animaties (zie Oblivion) verpesten voor mij al aardig een RPG omdat het niet klopt. Dat heeft niets te maken met gebrek aan fantasie of acceptatie van techniek, neen, het gaat erom dat de wereld gewoon slecht overkomt. Als ze NPCs niet fatsoenlijk kunnen laten rondlopen qua animaties omdat het te moeilijk is, laat ze dan niet rondlopen! Stop ze in een rolstoel, auto, zet ze stil of gooi zelfs het hele 3D concept overboord voor mijn part. Point being: techniek is een slecht excuus aangezien je als developer altijd opties hebt.

Goed, beetje side-tracked hier dus ik doe nog een poging. Het gaat mij niet eens om de gebruikte technieken maar wel om hoe dat bijdraagt aan de wereld waarin ik speel. Ik heb liever NPCs die stilstaan dan dat ze bewegen alsof ze in een rolstoel thuishoren. Call me crazy, maar dat soort kleine (grote?) dingen storen mij mateloos. Maar zelfs dan ben ik nog bereidt daar doorheen te prikken als de character building leuk is, het verhaal pakt en er sprake is van een bepaalde humor die past. Voor Fallout 1 en 2 was dat duidelijk gitzwarte humor met allerlei verwijzingen en verborgen teksten. Zie b.v. de fantastische combat log die willekeurig met de meest vage beschrijvingen kwam.

Fallout is voor mij veel meer dan een graphic engine, het was het totaalplaatje dat gewoonweg briljant was. En dan zaten er genoeg bugs in om je aan te ergeren hoor, maar dat kon dan weer niet boeien...

Edit - Ik heb Fallout 3 niet gespeeld heh, dus hou daar ff rekening mee ;) Ik praat zuiver over hoe Fallout 3 tot op heden overkomt aan de hand van reviews, beeldmateriaal en forumposts.

[ Voor 4% gewijzigd door Cleetje op 06-11-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

blaatschaaap schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:52:
[...]

Vreemd, mijn pc (E6600, 8800GTS 640mb, 2gb ddr2) heeft geen moeite met fallout 3.

Ben zelf opweg naar de metro, damn i hate underground =p vats is cool though ^^
ok, tnx! dan moet ik nog maar gewoon een stuk behoedzamer spelen om verder te komen.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

mister_S schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:04:
[...]

Met een 8800GT kan ik alles op very high zetten met wat ini tweaks. Op 1440*900 krijg ik een constante 60fps (Vsync). Ik denk dat je iets verkeerd doet.
Ik heb dan ook geen pogingen gedaan iets te tweaken of uit te testen. Nadat ik mijn versie voor de 360 binnen heb gekregen ben ik non-stop met de 360 aan de gang! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Avalaxy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:23:

Ik ben het 100% met je eens. Het is gewoon Oblivion met guns maar sommige willen het echt niet snappen.
Niet dat dit een slecht punt is of iets. Maar waarom iedereen er zo krampachtig over doet, om het te ontkennen en vervolgens met onlogische vergelijkingen komen die nergens op slaan(en ja ik heb iedere goede RPG van de afgelopen 15 jaar gespeeld). Het is een oblivion skin met guns, en ander skill systeem.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Ik krijg zelf ook heel erg het Oblivion gevoel bij het spelen van Fallout 3.
Er zitten wel een hoop nieuwe dingen in (zoals b.v. VATS en Radiation en het hacken van een terminal) maar de "loop" van het spel en ook de "mogelijkheden" zijn wel behoorlijk a la Oblivion.
Bijvoorbeeld: je hebt in Oblivion de mogelijkheid tot het worden van een vampier. Iets soortgelijks heb je ook in Fallout 3.
Het 'alternatieve wereld' onderdeel in fallout 3 (onderdeel van een quest) kwam mij ook bekend voor.. Painting quest anyone?
Het zal mij ook niks verbazen als je puur evil speelt dat je 's nachts bezocht wordt door iemand die jou wil rekruten (Dark Brotherhood achtig). Geen idee of dat zo is ik speel op het moment een 'good guy' O-)

Dat de graphics van ong dezelfde kwaliteit zijn en dat het praten met de npc's op dezelfde manier gaat, en dat npc's zich hetzelfde gedragen etc., ok, het draait tenslotte op dezelfde engine.
Om te zeggen dat Fallout 3 Oblivion is in een post-nucleair jasje gaat mij wat ver maar als fan van fallout EN als fan van de elder scrolls moet ik wel zeggen dat het wel degelijk grotendeels hetzelfde speelt als Oblivion.

Niet dat ik dat slecht vind overigens. Ik heb mij heel lang met Oblivion vermaakt en hoop dat ook met Fallout 3 te kunnen.

Trouwens wel jammer:
Ik heb een heel stuk van de main quest gemist doordat ik eerder naar Rivet City gegaan ben dan voor de main quest noodzakelijk was. Na het praten met die dokter heb ik dus de voorgaande quests zomaar gecomplete (vanaf het punt dat je dat radiostation moet vinden) Deze quests heb ik nooit gedaan en heb dus ook die achievements niet. Volgens mijn pip-boy heb ik ze wel gedaan overigens, inclusief de optionele requirements.
Maar goed was toch al van plan het na completion nog eens te gaan spelen.

Overigens om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden die ik eerder al gesteld had:
Het is niet mogelijk om door te spelen na het finishen van de main quest. (Gevonden via google heb m zelf nog niet uitgespeeld :) )

[ Voor 23% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 06-11-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 13:14
het enige waar ik niet blij mee bent met fallout 3 is de verotte dungeon manier waarop alles inelkaar steekt,

dat je bij pakweg elke deur op use drukt en dan gaat laden. haalt mij heel erg uit de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

bdvisser schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:44:

Bijvoorbeeld: je hebt in Oblivion de mogelijkheid tot het worden van een vampier. Iets soortgelijks heb je ook in Fallout 3.
Je hebt het zeker over de verschillende drugs en of radiation? Dat is gewoon van FA 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Brons schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:04:
[...]
Je hebt het zeker over de verschillende drugs en of radiation? Dat is gewoon van FA 1 en 2.
Nee heb het niet over de verschillende drugs. En zoals je in mijn post kunt lezen gebruik ik radiation helemaal niet als vergelijking met oblivion. Geef het juist aan als iets dat die vergelijking ontkracht.

[ Voor 5% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 06-11-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

GBTW schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:03:
het enige waar ik niet blij mee bent met fallout 3 is de verotte dungeon manier waarop alles inelkaar steekt,

dat je bij pakweg elke deur op use drukt en dan gaat laden. haalt mij heel erg uit de game.
Elke deur? Welnee, als je in een dungeon bent kan je er vaak wel 15 min in rondlopen en de laadtijden zijn op me laptop nog geen 3 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Geinig, even wat Oblivion tweaks proberen op fallout 3 dalijk...

Voor de geinteresseerden, open FALLOUT.INI die in de Fallout 3 folder onder My games staat in My documents, en zoek voor de volgende codes waarna je die naar onderstaande waarden verandert:

iPreloadSizeLimit=262144000
uInterior Cell Buffer=16
uExterior Cell Buffer=102
bBackgroundLoadLipFiles=1
bLoadBackgroundFaceGen=1
bCloneModelsInBackground=1
bBackgroundPathing=1
bUseThreadedBlood=1
bUseThreadedMorpher=1
bUseThreadedTempEffects=1
bUseThreadedParticleSystem=1
bUseMultiThreadedTrees=1
bUseMultiThreadedFaceGen=1
iNumHavokThreads=5
bAllow30Shaders=1
bUseHardDriveCache=1

(optioneel voor iets minder gras (heeft een grote (positieve) impact op de performance):)
iMinGrassSize=120

(optioneel voor betere graphics:)
bForceFullLOD=1
bGrassPointLighting=1
iShadowMapResolution=1024
bShadowsOnGrass=1
iMaxAnisotropy=16
bReflectExplosions=1
bUseWaterHiRes=1
(bovenstaande tweaks hebben waarschijnlijk wel een zware impact op de performance, eigen risico dus)

(voor mensen met een X-Fi geluidskaart:)
iMaxImpactSoundCount=128

* Avalaxy gaat even verder zoeken }) Zou me niet verbazen als Streamline ook werkt in F3 :+

Als het niet werkt kun je fallout.ini trashen en even opnieuw in het menu je settings instellen, dan genereert hij een nieuw bestand. Verder is het natuurlijk altijd welkom als iemand de verschillen zou willen benchmarken O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 06-11-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Niemand die me kan vertellen wat de bedoeling nu is in de grot onder springvale elementary school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:12:
nog een oblivion hater, suffe rot game met rot verhaal. Maar fallout is helemaal de bom (mwoehahah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Darth Malak schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:42:
[...]

Ik heb dan ook geen pogingen gedaan iets te tweaken of uit te testen. Nadat ik mijn versie voor de 360 binnen heb gekregen ben ik non-stop met de 360 aan de gang! :)
Ik had het niet over prestatietweakes, ik heb wat dingen 'opengezet' in de ini (zoals LOD etc.). Het draait erg soepel en het ziet een stuk beter uit dan op de Xbox. Logisch natuurlijk met betere hardware.

Op fallout3nexus staan trouwens al hele handige mods. De UI mod en de "10% sneller lopen" mod zijn zo'n beetje essentieel. Ook is er zelfs een mod die de levelcap wegneemt, maar die heb ik nog niet zelf geprobeerd. De LOD tweaks en de FOV tweak in de ini zijn ook 'essentieel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 21:57
Heb sinds kort ook F3, en heb hiervoor ook deel 1 en 2 uitgespeeld meerdere malen.
Was in het begin erg lastig om in te komen, ben zeker 8x van character verandert om uiteindelijk bij m'n huidige char uit te komen.
Opzich wel een leuk spel, ben nog niet echt met de main quest bezig, maar gewoon lekker overal aan het verkennen. Probeer ook als een Goodguy door het leven te gaan, al is het soms wel erg verleidelijk om evil te zijn, maar dat bewaar ik wel voor m'n volgende keer door het spel.
Ook leuk dat je veel dingen kan vinden in het spel, zo vond ik in een brievenbus een brief gericht aan 1 van de voorouders? van een bewoner uit vault 101, dat hij was uitgenodigd om daar te komen leven. Dat soort details maken het erg leuk.

Paar dingen die mij zijn opgevallen:
- Erg jammer dat het haast niet uitmaakt hoe hoog je Strength, Perception etc. is. Als je overal een 6 in hebt, kan je praktisch alle Perks kiezen, dit was bij de vorige delen wel anders, daar moest je soms een 8 of zelfs een 10 ergens in hebben om een bepaalde Perk te krijgen.
- Je maakt veel te snel Criticals in VATS, hierdoor word het wel erg makkelijk.
- Het spel loopt bij mij een stuk soepeler dan Oblivion. (AMD 3500+, 2gig, 7900GT 256MB) Resolutie staat op 1680x1050, Bloom staat aan, shadows staan uit, en water staat op z'n simpelst. Verder staat alles op z'n allerhoogst. Dit hoefde ik bij Oblivion niet te proberen, dan ging ie al op z'n bek als ik ook maar een beetje gras/bloom aan het staan. Dus blijkbaar hebben ze de engine behoorlijk getweakt/verbeterd.

[ Voor 8% gewijzigd door Remy!!!! op 06-11-2008 17:27 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Hebben andere mensen ook problemen met een HD4870 op vista met 8.10 drivers? Dat hij ineens random freezed, dit probleem heb ik ook met PES2009, maar totaal niet met Far Cry 2. :( Wordt er zo ongeveer poepieziek van, twee games die ik toch gekocht heb omdat het me erg leuk lijkt, maar het werkt gewoon niet lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:33:
Geinig, even wat Oblivion tweaks proberen op fallout 3 dalijk...

Voor de geinteresseerden, open FALLOUT.INI die in de Fallout 3 folder onder My games staat in My documents, en zoek voor de volgende codes waarna je die naar onderstaande waarden verandert:

iPreloadSizeLimit=262144000
uInterior Cell Buffer=16
uExterior Cell Buffer=102
bBackgroundLoadLipFiles=1
bLoadBackgroundFaceGen=1
bCloneModelsInBackground=1
bBackgroundPathing=1
bUseThreadedBlood=1
bUseThreadedMorpher=1
bUseThreadedTempEffects=1
bUseThreadedParticleSystem=1
bUseMultiThreadedTrees=1
bUseMultiThreadedFaceGen=1
iNumHavokThreads=5
bAllow30Shaders=1
bUseHardDriveCache=1

(optioneel voor iets minder gras (heeft een grote (positieve) impact op de performance):)
iMinGrassSize=120

(optioneel voor betere graphics:)
bForceFullLOD=1
bGrassPointLighting=1
iShadowMapResolution=1024
bShadowsOnGrass=1
iMaxAnisotropy=16
bReflectExplosions=1
bUseWaterHiRes=1
(bovenstaande tweaks hebben waarschijnlijk wel een zware impact op de performance, eigen risico dus)

(voor mensen met een X-Fi geluidskaart:)
iMaxImpactSoundCount=128

* Avalaxy gaat even verder zoeken }) Zou me niet verbazen als Streamline ook werkt in F3 :+

Als het niet werkt kun je fallout.ini trashen en even opnieuw in het menu je settings instellen, dan genereert hij een nieuw bestand. Verder is het natuurlijk altijd welkom als iemand de verschillen zou willen benchmarken O-)
thanks!! eens effe mijn 9800gx2 flink laten zweten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Armada schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:43:
Niemand die me kan vertellen wat de bedoeling nu is in de grot onder springvale elementary school?
Iemand graag?
Ik las iets over springstoffen ergens in een topic maar ik snapte het nog steeds niet. Ben ook benieuwd!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:33:
[...]

thanks!! eens effe mijn 9800gx2 flink laten zweten :+
De meeste tweaks (iig het eerste rijtje) zorgt juist voor betere performance, dit bereik je door een aantal dingen multithreaded te laten lopen (kennelijk gebeurt dit nog steeds niet automagisch 8)7 ) en door (meer) dingen te pre-loaden in het geheugen :). Echt veel zal je videokaart dus niet zweten. Alleen die tweaks uit het rijtje onder 'graphics' zullen je videokaart laten zweten, vooral die schaduwen waarschijnlijk. Dat gras is ook een echte performance killer in de Gamebryo engine.

Probeer het uit, kijk of het lekker draait, ik heb m'n tweaks net getest hier (behalve die graphics tweaks) en dat werkte iig prima.

Als je nog andere dingen getweakt wilt moet je het zeggen, dan kan ik er wel even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Volgens mij is dit juist niet zo, had het in een review gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
fox-hound schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:53:
[...]

Volgens mij is dit juist niet zo, had het in een review gelezen.
Enige puntje waar ik onzeker over was. De rest van de review van tweakers.net onderstreept mijn standpunt overigens wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 17:40
Phuncz schreef op donderdag 06 november 2008 @ 02:27:
[...]

Wil je dit eens verduidelijken ? Je zinsbouw is niet duidelijk wat je precies moet doen.
Ok je hebt tijdens het hacken een hele hoop tekens op je scherm en ik zal er eens 2 regels uitnemen:

%&*@ %^!((<%$
&$%<((&^>$%@

Op de eerste regel staan tekens waar je niks mee kan doen maar op de 2de zal ik 1 stukje eruit lichten
&$%<((&^>$%@

Zoals je ziet staat daar < en > met tekens ertussen. Dit kan ook ( en ) zijn of { en } of [ en ]. Dit noem ik dus tussen haakjes. Het kan ook zonder tekens ertussen zijn dus gewoon <> als het maar op 1 lijn staat.
&^@($!(*&{$@#
*@%#^%&}
&^@

Dit werkt dus niet ondanks dat je { en } hebt omdat ze op 2 verschillende lijnen staan. Beter kan ik het ook niet meer uitleggen nu :)

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Snap niet dat iedereen nou zo zeikt dat het schijnbaar zo op Oblivion moet lijken. Heb Oblivion nooit gespeeld eens aan morrowind begonnen maar kwam daar niet zo ver mee vond er weinig aan.

Sommige punten kunnen best valid zijn dat die 2 op elkaar lijken. Maar andere punten vind ik zon bullshit. "het praten en keuzes in een dialoog hebben is uit Oblivion" yea right.. dat zat in fallout 1 en 2 al hoor.

Ik heb iig wel het echte fallout gevoel. Al sinds ik het opstarte. Lijkt wel alsof sommige mensen enkel maar de dingen willen zien die ze slecht vinden etc maar niet kijken hoe fallout nu anders is.

En btw gek he dat console commands enzo hetzelfde zijn. Het is dan ook wel dezelfde engine. Toen de meeste games nog gemaakt werken op Unreal en Quake engines waren de console commands ook allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gozer, ik vind Oblivion juist een goede game :') Lees eerst even voor je gaat doen alsof ik het spel afkraak _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je hebt nog altijd niet gezegd wat er precies is als iets "tussen haakjes staat" :) Toch al bedankt voor de verdere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:28:
Je hebt nog altijd niet gezegd wat er precies is als iets "tussen haakjes staat" :) Toch al bedankt voor de verdere uitleg.
Soms worden woorden dan weggehaald of je aantal foute keuzes worden reset.

Ah mooi, binnen een paar dagen is er ook een Tweakguide uit van het bekende TweakGuides.com.
I'm working as fast as I can on getting the Fallout 3 Tweak Guide completed, however please bear in mind that the game has a lot of settings and variables to test and document. The guide will probably be ready in around 4 days from now, maybe sooner, maybe later, so please be patient.
edit: :P

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 21:57
Phuncz schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:28:
Dan heb je de kans dat er een foutief antwoord word verwijderd, of dat je aantal pogingen om het wachtwoord te raden word gereset.

edit: te laat verdorie :')

[ Voor 5% gewijzigd door Remy!!!! op 06-11-2008 18:39 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik spoiler-tags!