[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 63.171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 46 producten

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

mijn vriendin heeft ook een asus f3f, nu wil ze windoos vista opnieuw installeren, maar er zit geen oem installatie cd'tje bij... staat deze op de laptop zelf ofzo? zo ja hoe kun je vista opnieuw installeren of is het een eenmalige oem installatie? alvast bedankt

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Er zit alleen een recovery-DVD bij, die samen met een partitie op je HDD voor herstel zorgt.
Geen 'kale' Vista dus...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:11:
Ja ik zie dus helemaal geen wireless icoontje, maar heb al meerdere drivers geprobeerd ook van de intel site maar dat mocht niet helpen. Windows weet heb dan later wel weer in te schakelen zoals ik in mijn eerste bericht heb gezegt.

edit: ook in de test in de de utility van intel geeft hij aan(wanneer windows hem heeft ingeschakeld) dat hij niet gekoppeld is(Koppelingstest; mislukt; reden: niet gekoppeld)
Ik had zelf ook problemen met de aanduidingen. De ledjes op de laptop wilden niet aan of uit??? Vervolgens de drivers van de asus site Wireless Console Utility for Vista 32bit geinstaleerd (werken ook onder XP). en de ledjes en het icoontje werken. En van de intel site ook de laatste drivers geinstaleerd (11.5.0.0_x32). Weer een probleempje opgelost onder XP :) :)
:)

(probeer vista wel weer eens als SP1 uit is. Tot nu toe is vista voor mij :( )

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:32
PCMedic schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:30:
[...]

Waarschijnlijk heb jij dan een ander probleem dan wat ik ondervindt. Ik krijg namelijk bij het scrollen, maak niks uit of ik de muis of touchpad gebruik. Er komt dan een hoog frequente geluid uit de laptop rechtsonder, alsof je een naald met de punt over een metalen oppervlakte heen laat glijden. Omdat dit geluid niet eerder voorkwam plus dat het geluid alleen voorkomt wanneer ik scrol en het vanuit de hardeschijf ruimte vandaan komt. Verdenk ik dus mogelijk de hardeschijf.

Ik zou namelijk anders niet weten wat dit geluid kan produceren.
De omschrijving van het geluid klopt wel. De harde schijf zit links'onder' bij mij, onder de grotere sticker. Weet je wel zeker dat de jouwe rechts zit? Rechts kan namelijk even goed de videochip zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Sorry... Je hebt helemaal gelijk...Hd zit idd links. }:O
Maarre ik heb dus net even de laptop omhoog getild en mijn oor tegen de onderkant gehouden. Ik hoor toch het geluid van de HD komen.

Probeer jij anders eens? Wel de deur even dicht doen anders staat zo raar als iemand dit ziet :+

Ik overweeg om aanstaande maandag maar even een RMA aan te vragen, dan vermijd ik denk ik nog de kerstdrukte.

[ Voor 16% gewijzigd door PCMedic op 25-11-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Al een complete recovery geprobeerd? (dus ergens een Vista cdtje vandaan halen en de code aan de onderkant gebruiken)? En bij volume settings alles op mute zetten behalve het normale volume helpt ook vaak.

[ Voor 25% gewijzigd door silmaril8 op 25-11-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
PCMedic schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:40:
Sorry... Je hebt helemaal gelijk...Hd zit idd links. }:O
Maarre ik heb dus net even de laptop omhoog getild en mijn oor tegen de onderkant gehouden. Ik hoor toch het geluid van de HD komen.

Probeer jij anders eens? Wel de deur even dicht doen anders staat zo raar als iemand dit ziet :+

Ik overweeg om aanstaande maandag maar even een RMA aan te vragen, dan vermijd ik denk ik nog de kerstdrukte.
De oorsprong van het geluid is duidelijk rechts van het touchpad => daar zal de videochip zitten. In die van mij zit een ATi Radeon X2300, wat zit er in de jouwe?

Ik hoor het élke keer als ik 1) Windows opniew opstart of 2) Windows uit hibernation laat komen, m.a.w. telkens als de GUI van Windows wordt geladen. Als ik twee binaire bestanden vergelijk in Total Commander, dan hoor ik bij het scrollen altijd geknetter. In bepaalde gevallen van websites en documenten ook, maar heb daar zo geen voorbeeld van helaas.

[Edit]
Ik heb nieuwe opnames gemaakt, hopelijk geldt dit als onomstotelijk bewijs. Irritant tot en met zeg...
VOC001 - Gepiep CPU en Videochip door elkaar
VOC002 - Gepiep CPU, variatie in throttle en belasting
VOC006 - Gepiep CPU wanneer idle
VOC007 - Videochip bij opstarten Windows (vlak voor en in GUI)

[ Voor 27% gewijzigd door guillaume op 25-11-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterNB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-04-2021
PCMedic schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:30:
[...]

Waarschijnlijk heb jij dan een ander probleem dan wat ik ondervindt. Ik krijg namelijk bij het scrollen, maak niks uit of ik de muis of touchpad gebruik. Er komt dan een hoog frequente geluid uit de laptop rechtsonder, alsof je een naald met de punt over een metalen oppervlakte heen laat glijden. Omdat dit geluid niet eerder voorkwam plus dat het geluid alleen voorkomt wanneer ik scrol en het vanuit de hardeschijf ruimte vandaan komt. Verdenk ik dus mogelijk de hardeschijf.

Ik zou namelijk anders niet weten wat dit geluid kan produceren.
ik herken dit. ik heb het zelf bij een desktop gehad. tijdens het bootscreen komt het geluid opeens, en gaat dan ook niet meer weg. ik krijg de indruk dat het met je geluidskaart heeft te maken.

ik krijg namelijk het idee dat tijdens dit bootscreen windows je geluidskaart driver laadt, en dat deze dus actief wordt. als ik na het opstarten van windows mijn muis beweeg, wordt het geluidsniveau verhoogd.

de toon die te horen is lijkt idd op een hardeschijf, die op de geluidskaart stoort. bottomline: ik denk dat het geluid uit je speakers komt, misschien te bevestigen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Even voor de duidelijkheid: het probleem dat WouterNB beschrijft is dus compleet anders dan dat van mij en wellicht wél gelijk aan dat van PCMedic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Even een vraagje over het terugklokken van een Core 2 Duo (Sanat Rosa) T7100. Ik heb nu dus een paar dagen mijn F3Sc en ben er heel erg tevreden over. Echter zit ik nu op de Accu en geeft CPU-Z aan dat mn CPU op 1600MHz loopt. Ik heb niet echt het gevoel dat dat nou zijn beste energiebesparing is.. Alles nagekeken en ook NHC geprobeerd. Driver updates, laatste BIOS etc etc. Maar heb hem niet lager gezien, De 2 uurtjes Accu die ik nu haal zijn nou niet super te noemen.. Dat haalde de A6T ook al met een zogenaamde energieverslindende AMD). Dus en benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Verder heb ik soms dat mn brightness opeens omhoogschiet op de accu saving stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
guillaume schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:53:
[...]

De oorsprong van het geluid is duidelijk rechts van het touchpad => daar zal de videochip zitten. In die van mij zit een ATi Radeon X2300, wat zit er in de jouwe?

Ik hoor het élke keer als ik 1) Windows opniew opstart of 2) Windows uit hibernation laat komen, m.a.w. telkens als de GUI van Windows wordt geladen. Als ik twee binaire bestanden vergelijk in Total Commander, dan hoor ik bij het scrollen altijd geknetter. In bepaalde gevallen van websites en documenten ook, maar heb daar zo geen voorbeeld van helaas.
Ik heb een Ati Radeon X1700 als GPU. Aan de hand van de opnames zeg ik dat opname 2 aardig dichtbij komt wat ik ondervindt, echter lijkt het bij jou alsof het constant is en bij mij heeft het een interval. Verder ondervindt ik het probleem niet bij het opstarten of afsluiten, alleen bij scrollen van documenten of internet pagina's.

Ik ga morgen maar even kijken of dit gerelateerd is aan Vista, even MCE terug zetten (als dit kan tenminste) en anders maar een RMA aanvragen. Voordat het kerst is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
GENETX schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:54:
Even een vraagje over het terugklokken van een Core 2 Duo (Sanat Rosa) T7100. Ik heb nu dus een paar dagen mijn F3Sc en ben er heel erg tevreden over. Echter zit ik nu op de Accu en geeft CPU-Z aan dat mn CPU op 1600MHz loopt. Ik heb niet echt het gevoel dat dat nou zijn beste energiebesparing is.. Alles nagekeken en ook NHC geprobeerd. Driver updates, laatste BIOS etc etc. Maar heb hem niet lager gezien, De 2 uurtjes Accu die ik nu haal zijn nou niet super te noemen.. Dat haalde de A6T ook al met een zogenaamde energieverslindende AMD). Dus en benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Verder heb ik soms dat mn brightness opeens omhoogschiet op de accu saving stand.
Voor underclocking/voltage control: http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml (gratis).
Qua brightness: gebruik je dat Power4Gear? Daar kun je per profiel de brightness instellen. If not, dan kan dat ook met RMClock. Enige wat RMClock eigenlijk niet kan is de fanspeed aanpassen, en daar ken ik dus geen enkel ander programma dan dat buggy logge NHC voor... :(
PCMedic schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:14:
[...]
Ik heb een Ati Radeon X1700 als GPU. Aan de hand van de opnames zeg ik dat opname 2 aardig dichtbij komt wat ik ondervindt, echter lijkt het bij jou alsof het constant is en bij mij heeft het een interval. Verder ondervindt ik het probleem niet bij het opstarten of afsluiten, alleen bij scrollen van documenten of internet pagina's.

Ik ga morgen maar even kijken of dit gerelateerd is aan Vista, even MCE terug zetten (als dit kan tenminste) en anders maar een RMA aanvragen. Voordat het kerst is :)
Bij mij is het geluid van de videokaart niet constant, dat van de CPU - zodra het eenmaal begint, meestal wanneer op batterij (!) - wel constant.
Doe geen moeite met XP/MCE te installeren, daar krijg je het ook bij (ik draai XP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
guillaume schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:57:
[...]

Voor underclocking/voltage control: http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml (gratis).
Qua brightness: gebruik je dat Power4Gear? Daar kun je per profiel de brightness instellen. If not, dan kan dat ook met RMClock. Enige wat RMClock eigenlijk niet kan is de fanspeed aanpassen, en daar ken ik dus geen enkel ander programma dan dat buggy logge NHC voor... :(

[...]

Bij mij is het geluid van de videokaart niet constant, dat van de CPU - zodra het eenmaal begint, meestal wanneer op batterij (!) - wel constant.
Doe geen moeite met XP/MCE te installeren, daar krijg je het ook bij (ik draai XP).
Ik gebruik idd P4G, brightness staat daar ook op de stand die ik wil. Maar op random momenten (=- iedere 10 minuten) springt de brightness opeens naar 50% ipv 7% oid. Kan ook aan de BIOS instelling liggen waar een brightness besparende functie zit voor wanneer je op de accu werkt, dan zet ik die wel even uit.

Maar de T7100 klokt zelf dus normaal niet verder terug, zal dus ook wel neit veel besparen lijkt me? Mn oude AMD Turion TL-52 gign mooi terug naar 2x 800MHz en bleef daar ook. Deze CPU maakt mn oude zelfs nog af in energiebesparende functie. En dat terwijl ik op High performanc emn CPu wel eens van 1800-> 1200 zie droppen in CPU-Z., terwijl ik hem dan op max performance heb... |:(

Tis dat ik maar de legale 32-bit versie blijf gebruiken zodat RMClock ook nog echt werkt ivm driver signing, maar in de toekomst knal ik er misschein toch wel de 64-bit versie er op. IIg voelde mn Asus A6T met Vista x64 toch behoorlijk sneller aan..

NHC heb ik idd ook al geprobeerd maar vond het niks. Maar ook daar zag CPU-Z geen verandering.. Misschien dat het ook aan CPU-Z kan liggen (NHC gaf dan weer 1,8GHz aan ipv 1,6..). Waardeloos naar mijn idee, wat dat betreft heeft AMD het wel een stukje beter voor elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 26-11-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Als je op high performance op de accu draait dan is de maximale CPU speed gewoon 100% maar minimaal 5%. Op netstroom is dit beide 100%.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Uiteraard had ik hem op de accu op energiebesparing :+. Schuifjes op 0% gezet maar volgens mij doen die dingen geen reet (snap niet waarom MS ze heeft ingebouwd omdat iedere CPU anders is..). En ja Asus P4G is een schil om de MS config. 1600MHz vind ik gewoon hoog op battery saving. Echter gaat de Vcore wel van 1,2V (oid) naar 0,850V volgens CPU-Z. Zou je op je F3Sv kunnen kijken waar je CPU op draait op energy saving met CPU-Z? Of een ander tooltje (vermelden). Want volgens mij klopt er iets niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
guillaume schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:57:
Zeg dat dan eerder :+
Maar inderdaad in MCE produceerd hij het geluid ook, vreemde hiervan is dat hij nu ook het geluid tijdens opstarten produceerd., inmiddels heb ik een RMA aangevraagd.
Hopelijk kunnen ze het probleem oplossen.

Offtopic:
Volgens mij heeft Asus zijn RMA procedures veranderd, vroeger kon je dat allemaal telefonisch regelen, nou moet je eerst bellen en dan vervolgens een RMA online aanmelden en dan nog hopen dat je voor 16:00 alles hebt verzonden via mail, want anders mag je mooi gaan wachten tot de volgende dag dat je je RMA aanvraag via mail kan bevestigen.

Owja, zij hebben overigens de reparatieperiode veranderd van 7 werkdagen naar 14 werkdagen.
Zucht... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je kan ook overdrijven. Bij Asus wordt je alsnog vlot geholpen itt andere merken (Acer *kuch*) met en goede service. Je kan volgens mij nog steeds wel direct via I-net alles aanmelden zonder te bellen. Ik heb nisk te klagen met een gratis nieuwe laptop terwijl ik geen garantie meer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
GENETX schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:24:
Je kan ook overdrijven. Bij Asus wordt je alsnog vlot geholpen itt andere merken (Acer *kuch*) met en goede service. Je kan volgens mij nog steeds wel direct via I-net alles aanmelden zonder te bellen. Ik heb nisk te klagen met een gratis nieuwe laptop terwijl ik geen garantie meer had.
Hoezo overdrijven? Wat ik eerder merk is dat je alleen maar Acer probeerd te bashen. Volgens mij heb jij sinds oude versie geen ervaring meer gehad met het merk Acer. Anders had je wel een andere voorbeeld genomen.

In het begin toen ik een probleem had met het toetsenbord was het even bellen en alles werdt voor je geregeld. Binnen 5 a 7 werkdagen garandeerde dat zij de raparatie hadden voldaan. Dit in tegenstelling tot de hele omweg die je nu moet volgen.
Kijk op zich heb ik geen probleem met deze procedure, maar als het Notebook Pick Up formulier die je online moet invullen, steeds je verteld dat je bepaalde karakters niet mag gebruiken, of je probleem beschrijving te lang is waarna je terug gaat naar het formulier en alles weer opnieuw mag invullen. Tja, dan ben ik wel zo eerlijk om daarbij te zeggen dat het me irriteerd.

Maar goed, laten we daarover maar niet verder discuseren.
Verder is het namelijk wel een mooi product.

[ Voor 4% gewijzigd door PCMedic op 26-11-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
PCMedic schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:35:
[...]
Kijk op zich heb ik geen probleem met deze procedure, maar als het Notebook Pick Up formulier die je online moet invullen, steeds je verteld dat je bepaalde karakters niet mag gebruiken, of je probleem beschrijving te lang is waarna je terug gaat naar het formulier en alles weer opnieuw mag invullen. Tja, dan ben ik wel zo eerlijk om daarbij te zeggen dat het me irriteerd.
Daar ben ik het wel mee eens, dat is niet echt professioneel. Maar over Acer, ik heb misschien 1 voorbeeld. Maar heb ook heel veel zien kapotgaan in de klas. En zeg nou zelf (ok Aspire 502x is misschien ook wel de slechtste laptop van de eeuw). Maar ik ga niet liegen:

1. 4x opsturen in een jaar omdat de DVD brander het alweer begeeft
2. Schroeven er gewoon uitvallen!

Bij de 4e keer had mn buurjongen een nieuwe geëist. Eerst zelfde model maar dan met integrated kaartje. Mensen die geen verstand hebben gewoon bedonderen heet dat. Dan weer een tijd wachten om WEER een laptop met integrated kaart te sturen. Weer niet akkoord gaan en wordt er gegarandeerd dat er een goede wordt opgestuurd binnen een week. Ondertussen zijn we dus weer een maand verder...

Dan nog de evaringen met dat model op GoT: cases die scheuren vertonen vanwege slechte scharnieren. Wordt niet door Acer als constructiefout bekend. Dan heeft nog iemand gaten bij zn HDD moeten boren om zn laptop niet te laten crashen..

Als je zo'n laptop in het echt mee mag maken weet je waar ik over praat... Heb met een aantal merken ook geen ervaring, maar dit verhaal is gewoon diep triest. Iedere week weer bellen waar de laptop blijft, weer een uur naar zo'n leuk muziekje luisteren.. Ik hoop dat je nu snapt waarom ik graag Acer mag bashen _/-\o_

Zoals gezegd, Asus service is wat dat betreft prima, al is het misschien van 1 naar 2 weken gegaan. Dat is geen garantie dat ze opeens 2 weken nodig hebben ipv 1. Het kan beter, dat ben ik met je eens, maar denk aan de andere kant amper merken zal vinden waar het beter gaat als bij Asus.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 26-11-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
GENETX schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:16:Maar op random momenten (=- iedere 10 minuten) springt de brightness opeens naar 50% ipv 7% oid.
Dat had ik juist als ik RMClock gebruikte voor de brightness setting. Gebruik je een van die ook?
Maar de T7100 klokt zelf dus normaal niet verder terug, zal dus ook wel neit veel besparen lijkt me?
Ik heb qua batterijtijd nooit iets gemerkt van het terugklokken en het voltage op z'n laagst zetten.
Waardeloos naar mijn idee, wat dat betreft heeft AMD het wel een stukje beter voor elkaar.
Geen ervaringen mee, maar ik geloof het graag.
GENETX schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:24:
Right... Stelletje sukkels daar. Ik vind het niet eens de moeite nemen om de problemen te controleren toch wel echt belachelijk. Als je een duidelijke probleemomschrijving krijgt en je kunt het nog niet vinden, dan ga je toch de klant op z'n minst eerst daarvan verwittigen voordat je het ding onverrichterzake terugstuurt. Hier ook te lezen van een insider (als in: ex-werknemer).

[ Voor 38% gewijzigd door guillaume op 26-11-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

Ik heb soms ook problemen met de brightness die terugspringt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ja klopt trouwens. Als het scherm even is uitgeweest. Doet 'ie overigens niet bij mij op 't moment, zelfs niet als ik 'm uit standby/hibernation haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
GENETX schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:35:
Uiteraard had ik hem op de accu op energiebesparing :+. Schuifjes op 0% gezet maar volgens mij doen die dingen geen reet (snap niet waarom MS ze heeft ingebouwd omdat iedere CPU anders is..). En ja Asus P4G is een schil om de MS config. 1600MHz vind ik gewoon hoog op battery saving. Echter gaat de Vcore wel van 1,2V (oid) naar 0,850V volgens CPU-Z. Zou je op je F3Sv kunnen kijken waar je CPU op draait op energy saving met CPU-Z? Of een ander tooltje (vermelden). Want volgens mij klopt er iets niet hier.
Ik heb dus hetzelfde. Op High performance zakt ie terug naar 1200 (multiplier 6x). Heel vreemd. Vcore daalt bij mij ook van 1,1275 naar 0,850v.

De wijzen komen uit het Oosten!

• BierKoning
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06-2023

BierKoning

Bier 4 Ever!!

Na lang zoeken ben ik tot de keuze gekomen van 2 laptops, beide zijn nagenoeg even duur alleen qua specs verschillen ze nogal.

1) De Asus F3SC-AP275 met C2D T7250/ 160g hdd/ GF8400M G gpu/ 6 Cell accu
2) De Acer Aspire 5920G-302G25Mi met C2D T7300/ 250g hdd/ GF 8600M GS gpu/ 8 cell accu

Verder zijn de laptops vrijwel gelijk.

Nu speel ik nagenoeg geen spellen (ter info mijn gf ti4400 in mn desktop zou zelfs voldoen) en mobiliteit (dus de accu) is ook niet erg noodzakelijk. Maar ik haat het ook om te veel geld uit te geven als het niet hoeft!

Dus nu mijn vraag wat nu de pluspunten zijn van de asus tov de acer. Degelijkheid/ Service/ Kwaliteit/prijsverhouding

Ik stem voor alcohol als 5e voedselgroep

• GENETX
Misschien is de Asus F3Sv ook nog in je budget, die komt dichter bij de Acer qua specs. Maar als ik zo mag kiezen hoef ik alleen al naar het woordje "Acer" te zien om mij te doen kiezen voor de Asus.

Asus is degelijker, Asus service is beter, Asus Kwaliteit zal beter zijn, In dit geval is de Acer alleen op prijsverhouding goedkoop.

Service in mijn ervaring: Buurjongen met Acer kon hem al 4x opsturen in een jaar en wacht nu al 7 (!!!) maanden op een nieuwe laptop van Acer (al 2x afgezet met een onboard kutvideokaartje). Had een neiuwe geeist nadat in zn oude de DVD brander het gewoon 3x begaf. Verder voelde dat ding ook niet stevig aan. Het is een Acer Aspire 5023, en als je de laatste pagina's op GoT van de Acer Aspire 502x serie deel 1serie leest dan weet je genoeg.

In tegenstelling tot Acer voelen mijn scharnieren goed aan, is er vele verbeterign tegen de oude Asus A6 die ik ook al stevig vond. Toetsenbord zit er stevig in en veert niet. Blijft lekker koel etc etc. Had over mn oude Asus A6T ranja gegooid. Na 4 maanden bezweek hij alsnog. Opdracht gegeven alleen mobo te vervangen. Na 4 weken bellen ze me dat ze te lang op een onderdeel moesten wachten. Zonder dat ik nog garantie had ivm "waterschade" gewoon gratis een nieuwe laptop gekregen. Topservice dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand in mijn klas had z'n acer net 2 weken toen hij kapot ging. Ik geloof dat dit ook te maken had met een defecte dvd brander. Nu praat ik over een nieuw model van begin dit schooljaar, waarvan iedereen loopt te roepen: "Acer heeft z'n behuizingen verstevigd", laat ze dan ook zorgen dat de hardware in orde is.

Zelf heb ik een asus F3KA en loopt super met XP erop. Hij draait met gemak Call of Duty 4, niet op z'n allerhoogst, maar draait zeker soepel op een res van 1280x800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:08:
Iemand in mijn klas had z'n acer net 2 weken toen hij kapot ging. Ik geloof dat dit ook te maken had met een defecte dvd brander. Nu praat ik over een nieuw model van begin dit schooljaar, waarvan iedereen loopt te roepen: "Acer heeft z'n behuizingen verstevigd", laat ze dan ook zorgen dat de hardware in orde is.

Zelf heb ik een asus F3KA en loopt super met XP erop. Hij draait met gemak Call of Duty 4, niet op z'n allerhoogst, maar draait zeker soepel op een res van 1280x800.
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik wordt een beetje ziek over het gezeik dat iemand aan de hand van 1 slechte ervaring met Acer direct alle notebooks van hun afzeikt.
Ik heb hier een een Acer Aspire 5920 naast mij liggen en ik kan jullie vertellen dat deze qua hardware/kwaliteit/prijs wel goed zit. Hiervoor had ik zelfs een Acer Aspire 1601LM in bezit. Ik heb nu mijn Asus F3Jp weggestuurd voor RMA, betekend dit dus dat ik nu Asus moet afzeiken en tot de grond gelijk moet maken? Nee, gelukkig ben ik nog wel zo eerlijk om te zeggen dat elke merk wel een rot type tussen heeft zitten en dat geldt zelfs voor andere merken.

Ik zal zeggen denk even logisch na voordat je zomaar een oordeel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zal ook niet ontkennen dat bijvoorbeeld mijn Asus A6T geen problemen had. Wat ik echter wel kan zeggen dat de service dan wel GOED is. Sorry, maar als ik een verhaal hoor van iemand dat die zijn laptop 7 maanden kwijt is (en nog niet terug) dan heb ik (al is het maar 1 model) toch echt een duidelijke mening. Als ik het Aspire 502x topic deel 1 lees dan zijn er nog meer mensen. Doorgaans ben je je Asus 2 weekjes kwijt, en mocht je mobo meoten worden vervangen dan duurt het eigenlijk hooguit 1 maand.

Het is mijn mening, maar dit zijn gewoon echt horror verhalen. Ik kan me best voorstellen dat er Acers zijn die het wel goed volhouden, maar als ik naar de gemiddelde kwaliteit in mn klas kijk van de Acers dna is het om te huilen.

Ik noem even een aantal punten om daarna weer ontopic te gaan:

- Acer die notabene zelf aangeeft dat de Aspire serie voor thuisgebruik is, de travelmate kun je wel meenemen
- Een man die bij ons op school liep en alle Acers ging checken op scharnierscheuren
- Vele Acers die dus daadwerkelijk scheuren vertonen
- Schroeven die er gewoon uitvallen (geen grapje, zelf gezien)
- DVD branders die na 3 RMA's nog niet goed werken
- Verhalen van mensen die de laptop gewoon 3 maanden+ kwijt zijn
- Mensen die een nieuwe laptop krijgen afzetten met integrated chip (tot 2 keer toe) in dezelfde case als misleiding
- Niet erkennen dat de brakke scharnieren een productiefout is
- Gaten moeten boren in de case bij de HDD om te zorgen dat die niet oververhit raakt

Ik heb zo mijn eigen redenen om Acer absoluut te weigeren. Mijn mening, en bovenstaande punten zijn dus mijn argumenten om Acer af te raden. Gelukkig leven we in een land met vrijheid van meningsuiting. En het is dat ik 1 rampenmodel in het echt heb mee mogen maken en nog 50% van alle Acers bij ons in de klas die tenminste 1 keer zijn opgestuurt in het eerste jaar. Dan nog de vele verhalen. Uitval is dus bij mij ongeveer 50% in het eerste jaar, dan heb je maar 1 jaar garantie en dus zoals je hierboven leest een barslechte service naar mijn mening. Dit is dus gebasseerd op een stuk of 15-20 laptops.

Ik zeg niet dat Asus niets verkeert doet. De A6T heeft bv te kampen met het "Zwartescherm probleem", maar opzich is het een kwestie van laptop aanzetten en direct het scherm dichtklappen om hem na 5 seconden weer te openen. Er zijn zat mensen die er geen probleem (meer) van hebben en het is makkelijk te overleven. Een kapot scherm bv niet.

Mn Eigen F3Sc heeft dus ook een probleem: Het backlight dat steeds weer feller gaat branden op de accu. Andere F3Sc/F3Sv bezitters hebben het ook en ik heb even onderzoek gedaan:

Als ik in de BIOS de optie uitzet om geen energie te besparen op de accu dan gaat hij op 100% branden, anders op 50% volgens mij op [Random moment]. De BIOS zal dus wel elke 5-10 minuten dit opnieuw instellen. Ga dus vanavond Asus ook even mailen hierover of ze in een nieuwe verise de optie in kunnen bouwen dat de BIOS er niet mee gaat bemoeien. Ook weer een klein punt, maar kan prima met mn laptop werken.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 30-11-2007 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Charlieevs schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:06:
Ik heb een Z53S en na heeeel veel zoeken heb ik toch drivers voor XP gevonden, draait nu als een tierelier. Heb wel het geheugen geupgrade naar 2gb.
Kun jij die Drivers misschien online zetten aub?
Ik wil ook overstappen of liever terug gaan naar win xp op mijn Asus Z53s
Misschien kun je ze op Rapidshare ofzo zetten?? dan kan ik ze van je downloaden.

:D thanx alvast!

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:16
ik ben benieuwd naar het verschil in de bouw kwaliteit van de z52 tov de f3 van asus. Ik weet dat ze hardwarematig gelijk zijn.
Alleen de casing zou anders zijn.
Zouden degene met een f3 of een z53 enkele foto's kunnen plaatsen/ mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

DaFileFather schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:28:
[...]

Kun jij die Drivers misschien online zetten aub?
Ik wil ook overstappen of liever terug gaan naar win xp op mijn Asus Z53s
Misschien kun je ze op Rapidshare ofzo zetten?? dan kan ik ze van je downloaden.

:D thanx alvast!
Hier al gekeken?

Asustreiber.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit! De DVD Brander van m'n F3JP is kapoet :(. Hij wil niet meer los via het knopje. Wordt nog wel gevonden overal en werkt wel verder. Nu vroeg ik mij alleen af, zou ik het op een akkoordje kunnen gooien met Asus dat ik alleen de DVD brander opstuur? Ik kan namelijk niet zonder laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:57:
Shit! De DVD Brander van m'n F3JP is kapoet :(. Hij wil niet meer los via het knopje. Wordt nog wel gevonden overal en werkt wel verder. Nu vroeg ik mij alleen af, zou ik het op een akkoordje kunnen gooien met Asus dat ik alleen de DVD brander opstuur? Ik kan namelijk niet zonder laptop.
Moet je even bij Asus kijken op de RMA site. (Gewoon via www.asus.nl). Je kan namelijk idd het kapotte onderdeel opsturen. Echter zul je dan wel zelf de verzendkosten moeten betalen volgens mij. Raparatie is wel gratis. Gewoon even doorlezen op de site en even met de mensen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus heb ik gemaild en ik mag inderdaad de defecte dvd brander opsturen :). Mooie service :). Iemand enig idee hoelang zoiets kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Thanx DaMarcus :P ..ga gelijk ermee aan de slag! :9

DFF®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem86
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-08 09:44
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:53:
Asus heb ik gemaild en ik mag inderdaad de defecte dvd brander opsturen :). Mooie service :). Iemand enig idee hoelang zoiets kan duren?
Ik heb mijn kapotte adaptor ook opgestuurd, en ik had een nieuwe binnen 1 week (wel verzending van België naar Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem86 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:16:
[...]

Ik heb mijn kapotte adaptor ook opgestuurd, en ik had een nieuwe binnen 1 week (wel verzending van België naar Nederland)
Mijn accu was binnen een week weer op weg naar huis. Helaas had TNT toen nog weken nodig om het ding ook echt af te leveren, maar dat kan je ASUS niet aanrekenen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar dit is het eerste Asus topic dat ik zie w.b.t laptops.
Ben (nog steeds) op zoek naar een nieuwe laptop. Nou denk ik sterk aan de Vaio FZ21/M.
Ik ging deze eens bekijken bij de MediaMarkt maar daar hadden ze hem niet meer.

Wel zag ik op ernaast (de lege plek dus ;) ) een Asus x53sr staan.
Ik kan hier en elders op internet (inclusief asus site) niet zoveel over vinden?
Ik zie wel wat van een duitse site. maar dat betreft een C2D T7500.

Degene die ik had gezien had o.a. de volgende specs (even uit het blote hoofd, want dacht dat ik hem wel kon vinden ergens):
C2D T7300
2GB intern
160GB HDD ?rpm
15,4"
WLAN b/g/n
en een radeon grafische kaart (weet niet meer welke).
koste daar eur. 1.199,00

Zag er ook wel mooi en strak uit, maar wil altijd een beetje recencies lezen voor dat soort dingen.
Is deze bekend hier onder een andere naam? of waar kan ik er meer van vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Waarschijnlijk kun je hem vinden onder de F3Sr. Veel ketens hebben weer een andere type nummering zoals Z53x en X53x.

Edit:
Inmiddels heeft GENETX OpenSUSE 10.3 x64 op zijn Asus F3Sc geknalt. Draait perfect. Alleen de NVIDIA driver had nog wat gepruts nodig, maar dat viel zelfs voor mij als linux noobje voormekaar te krijgen. De eerste indruk is dat alles mooi vlot werkt. Zal straks nog wat meer proberen. Binnenkort laat ik even weten wat de accutijd is en of de " brightnessbug" zich ook onder linux voordoet. Dan kunnen we kijken of het aan de BIOS ligt of aan Vista. Keep you updated.

Ok, direct al een: Like WTF! Ik zet hem op energiebesparing en mn CPU klokt terug naar: 800MHz ipv 1600MHz... belooft veel goeds :)

[ Voor 77% gewijzigd door GENETX op 04-12-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels peersman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09-2023
ik heb hier ook even een vraag en ik vraag me dus af of iemand dit misschien eerder heeft gehad of heeft mee gemaakt. Ik heb een F3T serie van asus. Hier stond vista premium op maar dit gaf zo veel problemen dat ik dacht even windows xp pro te installeren. Dit heb ik dus gedaan maar nu loop ik na dat ik alle drivers heb geinstalleerd en er niks meer open staat in apparaatbeheer tegen een probleem.

Bij het welkoms scherm van windows xp stuit ik op een probleem en dat is :

ik log in dan zie ik heel even het bureaublad en dan word het scherm zwart ik zie mijn bureaublad heel lichtjes op de achtergrond als ik de FN toets in combinatie met de F7 toets indruk zegt die heel leuk LCD on.
Alleen ik moet dit elke keer doen om normaal beeld te krijgen dit is altijd alleen maar bij het opnieuw opstarten van de laptop of als die uit heeft gestaan en dan weer aangezet word.

Nu is mijn vraag is er een manier om dit voor altijd aan te laten staan want dit is zeer irritant om elke keer de toets combinatie te gebruiken zo dat het dan wel werkt maar dus voor korte duur zo als bovenstaand beschreven staat.

[ Voor 9% gewijzigd door niels peersman op 05-12-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Probeer eens je drivers stuk bij stuk opnieuw te installeren. Misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:36
Hallo allen, sinds 2 weken ben ik de gelukkige bezitter van een F3SV. Omdat de HDD me te langzaam was een 200GB 7200 rpm schijf laten plaatsen. Vervolgens een Recovery gedraaid, want die nieuwe schijf was natuurlijk leeg. Ik moest een account aan maken en dus gedaan. Ben dus ook administrator volgens Vista. Maar nu komt het ik kan in bepaalde mappen zoals Doc's en setting en application data niet in. Dat was onder Xp geen probleem. Iemand een idee hoe dit kan? Ik zie wel dat er een taal probleem lijkt te zijn. In het navigatie venster van de verkenner staat alles Nederlands (gebruikers) en als ik eigenschappen opvraag zie ik Users als map zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Ik heb het TPM nog niet in gebruik genomen dus geen fingerprint ed. Verder had ik gekozen voor recovery op eerste partitie dus heb ik daarna een shrink gedaan maar de eerste partitie blijft inmens groot. Partition magic werkt natuurlijk niet onder Vista zeggen ze zelf dus ik zal iets anders moeten verzinnen op het opnieuw partitioneren van die 200GB. Iemand een oplossing die gratis is én werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/nb/F3Sv/f3sv207AS.zip
Unzippen, opnieuw opstarten, in BIOS kiezen voor Update-optie, bestandje opzoeken, flashen, tada!
Ik ben van plan om de Asus F3SV-AP226C te gaan kopen. Ik wil er XP Professional op gaan zetten, en heb op GoT en het Asus forum al gezien dat dit mogelijk is. Er wordt vaak aangeraden om eerst de BIOS te updaten naar de laatste versie. Dit wil ik gaan doen. Nu zie ik in de post van prtl (zie quote) dat het flashen van de BIOS heel gemakkelijk gaat.

Nu vraag ik mij af of ik eerst Vista moet installeren om de BIOS update te kunnen uitvoeren. (hoe krijg ik anders het updatebestand op de laptop?) Of is het mogelijk om vanuit het BIOS menu de update vanaf een USB stick of vanaf CD in te lezen, dus zonder eerst Vista te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Vista komt gewoon pre-installed. Je kan dus ook even die setup afronden (duurt 10 minuten) en dan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:21:
Vista komt gewoon pre-installed. Je kan dus ook even die setup afronden (duurt 10 minuten) en dan flashen.
Ok, dan maar even 10 minuutjes met Vista werken.. ;) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn ASUS F3SV AS019C. Hij is nu 5 maand oud (ongeveer), sinds een maand werkt het toetsenbord niet meer in het opstartscherm en kan ik dus niks, in windows vista werkt hij wel normaal. Opzich geen ernstig probleem tot gisteren de laptop vastliep en hij nu komt met het volgende scherm:
Plaatje:
http://www.dumpjeplaatje....file=/images/9Qc15376.jpg

En hier kan ik dus niet de onderste optie selecteren, en de bovendste standaard optie laat de laptop automatisch herstarten.
Nu heb ik zelf al wat rondgekeken wat het zou kunnen oplossen:
Een USB toetsenbord: Werkt ook niet in het opstartscherm
Een bios reset: Dit is een vraag aan jullie is dit mogelijk met deze laptop? En zo ja hoe? Kon er weinig over vinden. Of heb er misschien overheen gelezen.
Een RMA gevalletje?
Windows opnieuw instaleren (als dat lukt?) zodat ik weer in windows kan maar dit is geen oplossing voor het probleem

*UPDATE
Probleem is verholpen doormiddel van een bios update.
Ik heb de HDD eruit gehaald en er een USB floppy drive aangehangen. Hierop is een autoflash gezet en de nieuwste bios van de ASUS site.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:16
Hallo

heeft iemand een idee of het moeilijk is om een toetsenbord te verwisselen op de f3sv?
Ik kan namelijk een f3sv-ap226c kopen alleen deze heeft een azerty toetsenbord. Ik zal graag een qwerty willen.
kan dit op enige wijze problemen geven en weet iemand waar ik een toetsenbord kan kopen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ErikKam schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:56:
Hallo

heeft iemand een idee of het moeilijk is om een toetsenbord te verwisselen op de f3sv?
Ik kan namelijk een f3sv-ap226c kopen alleen deze heeft een azerty toetsenbord. Ik zal graag een qwerty willen.
kan dit op enige wijze problemen geven en weet iemand waar ik een toetsenbord kan kopen.

Bedankt!
Denk het wel, heb er zelf nog niet naar gekeken. Bij de Asus A6 was het een eitje en ik denk dat de F3 niet veel verschilt. Waarschijnlijk 1 of 2 schroefjes met een K erbij voor Keyboard zoeken. Die er uit draaien. Dan hoop ik op 3 puntjes aan "bovenkant" (links, rechts en in het midden) van het toetsenbord die je opzij drukt. Dan wipt je toetsenbord los en kun je hem er voorzichtig uit schuiven. <- Methode is van de A6, F3 zal wss niet afwijken.

• vascot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-08-2022
Ik heb nu 3 maanden een F3KE. De hoofdtelefoonuitgang deed het niet. Aangezien ik windows vista binnen 20 min stuk had (de recovery cd gaf scherm grote rode letters op een witte achtergrond ERROR), had ik er meteen windows xp en ubuntu op geinstalleerd. Dacht eerst dus dat het aan verkeerde drivers was. Ergens vista vandaan gehaald en geinstalleerd, maar nee hoor werkt nog steeds niet. Eens bij de lokale computerboer langs, dachten dat het een harwarematig iets was. Maar eens met ASUS gemailt. Kon hem laten ophalen en 10 dagen later kreeg ik mijn laptop pas terug met een nieuw moederbord. Hoofdtelefoon werk, ook onder xp en ubuntu. Ik blij. S'avonds hoofdtelefoonuitgang niet meer werkend....

Wat blijkt nou: Als je de POST-beep van de bios uit zet, werkt je hoofdtelefoonuitgang niet.... Zet je het volume van die beep op 0, dan werkt het wel en hoor je dat irritante geluid niet meer.

Weet iemand waar de wifi-antenne zit?

Nu nog uitvinden hoe ik bij windows xp en ubuntu het volume van mijn hoofdtelefoon onafhankelijk van de speakers instel.

• GENETX
vascot schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:49:
Ik heb nu 3 maanden een F3KE. De hoofdtelefoonuitgang deed het niet. Aangezien ik windows vista binnen 20 min stuk had (de recovery cd gaf scherm grote rode letters op een witte achtergrond ERROR), had ik er meteen windows xp en ubuntu op geinstalleerd. Dacht eerst dus dat het aan verkeerde drivers was. Ergens vista vandaan gehaald en geinstalleerd, maar nee hoor werkt nog steeds niet. Eens bij de lokale computerboer langs, dachten dat het een harwarematig iets was. Maar eens met ASUS gemailt. Kon hem laten ophalen en 10 dagen later kreeg ik mijn laptop pas terug met een nieuw moederbord. Hoofdtelefoon werk, ook onder xp en ubuntu. Ik blij. S'avonds hoofdtelefoonuitgang niet meer werkend....

Wat blijkt nou: Als je de POST-beep van de bios uit zet, werkt je hoofdtelefoonuitgang niet.... Zet je het volume van die beep op 0, dan werkt het wel en hoor je dat irritante geluid niet meer.

Weet iemand waar de wifi-antenne zit?

Nu nog uitvinden hoe ik bij windows xp en ubuntu het volume van mijn hoofdtelefoon onafhankelijk van de speakers instel.
Dat is idd een domme bug in de BIOS bij Asus. Ik moet hem ook nog eens instellen op 0... Misschien iets voor de TS?

Volume van de speakers apart instellen van je hoofdtelefoon aansluiting kan niet. Die is namelijk gewoon doorgelust. Zodra je er een stekker in steekt merkt hij dit en schakeld hij het circuit naar de speakers uit en wordt het zelfde signaal naar je hoofdtelefoon gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
PCMedic schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:17:Owja, zij hebben overigens de reparatieperiode veranderd van 7 werkdagen naar 14 werkdagen.
Zucht... :(
Dat merk ik ja. Ze zijn er nog niet overheen overigens hoor, dus ik mag nog niets zeggen. Ik heb de mijne dus nog maar eens opgestuurd (3e maal). De TNT-post man was er niet verbaasd over dat het de derde maal was (het was elke keer dezelfde en volgens hem gebeurde dit regelmatig, heb ik me laten vertellen).

Ik heb ASUS dit document toegestuurd en het meegeleverd met de verzending. Ik heb me maar zo strak mogelijk gehouden aan de conceptbrief van de Consumentenbond, al hangt dat ding maar behoorlijk los aan elkaar, niet echt professioneel. Vooralsnog heb ik geen bericht gehad.

Verder heb ik nog een vraag m.b.t. een evt. beroep op een Geschillencommissie. Voor zover ik weet is een Geschillencommissie alleen nuttig als het bedrijf in kwestie is aangesloten bij de commissie. Correct? Dan rest de vraag hoe ik erachter kom welke bedrijven zijn aangesloten bij de een (en welke) Geschillencommissie. Wie kan me op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Even een stukje ervaring tot nu toe.

Een week geleden notebook terug gekregen van RMA, na open maken van de doos constateerde ik allerlei krassen op de behuizing alsof zij uitgeschoten waren met de schroevendraaier. Toch maar even aan gezet om te zien of het probleem gefixt was. Dat bleek gelukkig wel goed zijn gebeurd, zij hebben de mainboard en de HD vervangen.

Daarna direct even gebeld met hun servicedesk of het de normaalste zaak voor hun was om een notebook bekrast terug te geven aan de klant. Dat bleek gelukkig niet zo te zijn, persoon moest even overleggen met hun manager en ik werd vervolgens beantwoord dat de notebook weer terug mocht en zij een special case ervan zouden maken.

Vandaag terug gekregen, zou te zien een nieuwe case gekregen.. en hopelijk houdt ie het nu langer vol. (Mijn Asus heeft nu al het aantal RMA's overtroffen in vergelijking met mijn vorige Acer Aspire)

Mis wel mijn mooie Core 2 Duo, ATi, Bluetooth 2.0 EDR sticker, die hebben ze wel eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:51
Ik heb wel even een vraag, is het mogelijk om documenten/mappen te beveiligen met je vingerafdruk? aangezien deze functie er wel inzit in de asus security manager.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

Misschien voor meer mensen handig: heb gisteren met modtool de nieuwste Catalyst drivers geinstalleerd op mijn F3Jr, ging erg gemakkelijk en had problemen met de Asus drivers.

Lees ook http://vip.asus.com/forum...e=1&board_id=3&model=F3Jr en download de tool op http://www.driverheaven.net/modtool/

[ Voor 5% gewijzigd door fmb op 18-12-2007 22:11 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Verwijderd

Heeft iemand van jullie problemen met Geluid onder XP ? Ik heb een F3SC laptop en krijg het geluid maar niet aan de praat onder XP.. :/ Zelfs na downloaden en installeren van de drivers van de Asus site.

• GENETX
En je hebt niet toevallig in de BIOS dat startgeluidje uitgezet? Dat is nl een bug. Ja, hij doet het niet bij het opstarten, helaas ook niet tijdens de rest van je sessie :+

Verwijderd

Nee, alles staat 'default' in de BIOS; nog steeds geen geluid... ik denk dat ik een hotfix miss nodig heb maar kan voor t moment niks daarover vinden. Ik draai Windows XP Prof (ENG) SP2. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 10:20 ]

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:46:
Nee, alles staat 'default' in de BIOS; nog steeds geen geluid... ik denk dat ik een hotfix miss nodig heb maar kan voor t moment niks daarover vinden. Ik draai Windows XP Prof (ENG) SP2. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? O-)
Voordat je de audio driver installeert eerst de UAA (Universal Audio Architecture) van Microsoft installeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:05:
XP rulez op mijn F3SV alles werkt inclusief utils als powerforgear etc.

Games draaien een stuk beter en natuurlijk Vista is nieuw maar is net net niet en XP is oud en is het ook niet, maar draaien doet het wel en zeer goed, heb net het gevoel dat ik een nieuwere
versie heb geinstaleerd van windows , alles is een stuk sneller. _/-\o_
Verwijderd in "[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie noteboo..."

Hoe heb je dit juist gedaan? Bios updaten (reeds een update 207)
En dan gewoon xp installeren?

bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ik heb zojuist mijn F3Jr aangezet (terug van 3e 'reparatie') en het ding begint direct alweer te piepen. Welke stappen kan ik ondernemen om de overeenkomst te ontbinden of een andere redelijke oplossing te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
guillaume schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:30:
Ik heb zojuist mijn F3Jr aangezet (terug van 3e 'reparatie') en het ding begint direct alweer te piepen. Welke stappen kan ik ondernemen om de overeenkomst te ontbinden of een andere redelijke oplossing te komen?
Na 3 mislukte reparaties van hetzelfde euvel mag je conform de wet een nieuw exemplaar eisen of je geld terug eisen volgens mij. Buurjongen had eht met een DVD fikker in zn Acer. Die krijgt ook nog steeds een nieuwe na 8 maanden wachten... Wss is Asus wel wat sneller gezien mn ervaring van Asus met de dorstige A6T die geen garantie meer had eigenlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
guillaume schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:30:
Ik had in het verleden ergens gelezen dat je nu via je dealer het best kon oplossen. Gewoon even de situaties uitleggen en vertellen dat na meerdere RMA's je laptop nog steeds niet goed is gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
GENETX schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:06:
[...]

Na 3 mislukte reparaties van hetzelfde euvel mag je conform de wet een nieuw exemplaar eisen of je geld terug eisen volgens mij. Buurjongen had eht met een DVD fikker in zn Acer. Die krijgt ook nog steeds een nieuwe na 8 maanden wachten... Wss is Asus wel wat sneller gezien mn ervaring van Asus met de dorstige A6T die geen garantie meer had eigenlijk _/-\o_
Conform 'de wet'? Welke wet precies? Ik heb het namelijk niet gevonden en het is bijzonder handig om daar direct naar te kunnen refereren.
PCMedic schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:47:
[...]
Ik had in het verleden ergens gelezen dat je nu via je dealer het best kon oplossen. Gewoon even de situaties uitleggen en vertellen dat na meerdere RMA's je laptop nog steeds niet goed is gerepareerd.
Dank je, ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de dealer. Wellicht kunnen zij me dan toch een schappelijke oplossing bieden.

[ Voor 41% gewijzigd door guillaume op 23-12-2007 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ef43
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 13:42
Na lang zoeken ben ik bij de F3KA uitgekomen. Ik vroeg me alleen af of iemand ervaring heeft met linux en in het bijzonder Ubuntu. Ik ben namelijk niet echt weg van windows vista. Op het internet is er helaas vrij weinig te vinden. Op tuxmobil.org en andere sites is dit model bijvoorbeeld niet terug te vinden.

Alvast bedankt voor jullie reactie en fijne kerstdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
D1ef43 schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:42:
Na lang zoeken ben ik bij de F3KA uitgekomen. Ik vroeg me alleen af of iemand ervaring heeft met linux en in het bijzonder Ubuntu. Ik ben namelijk niet echt weg van windows vista. Op het internet is er helaas vrij weinig te vinden. Op tuxmobil.org en andere sites is dit model bijvoorbeeld niet terug te vinden.

Volgens mij kun je veel beter een Intel based laptop nemen voor support. Iig draait alles prima op mijn F3Sc met OpenSUSE 10.3 x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
D1ef43 schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:42:

Ubuntu Feisty/Gutsy gaat prima op mijn F3Jc, alleen de webcam niet, verder alles ok (WLAN / BT / audio etc)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vascot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-08-2022
DarthPlastic schreef op maandag 24 december 2007 @ 01:24:
[...]

Ubuntu Feisty/Gutsy gaat prima op mijn F3Jc, alleen de webcam niet, verder alles ok (WLAN / BT / audio etc)
Op de F3KE draait ubuntu ook, zelfs webcam. Bij mij blijft mijn speaker aan als ik er een headphone aanhang :(

Zie ook:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=555528
https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/AsusF3KE-AP009C

Verwijderd

Hallo,

wie kan me helpen, want de hulp bij asus is nou niet echt geweldig.
Ik heb een laptop z53e.
Sinds kort doet ie als ik de sd kaart er in doe raar.

De 1e keer laat ie gewoon het scherm zien voor foto's importern etc.
Bij computer staat dan ook de sd kaart.
Als ik de sd kaart er daarna nog een keertje in doe, krijg ik nox geen scherm mer en laat ie bij computer ook de sd kaart niet zien.

Ik hoor trouwens al aan het geluidje dat ie geeft als ik de sd kaart er in doe of ie het wel of niet doet.

Bij asus zeiden ze eerst dat ik bios moest downloaden.
Heb wat vage instructie gekregen, geprobeerd, maar daar ik absoluut geen computer expert ben lukte het niet.
teruggebeld en toen moest ik weer opeens drivers downloaden, de asus man heeft me toen iets gestuurd, ik gedownload, maar heb het op mijn bureaublad gezet en verder geeft ie geen instructies en doet ook nog steeds nix meer.

Heb al in configuratiescherm - apparaatbeheer - sd adapters geprobeerd nieuwe drivers te installeren maar hij geeft aan dat de nieuwste al zijn geinstalleerd.

Dus waarschijnlijk moet ik dan toch iets met die bios doen maar daar ik er de ballen niet van snap en het ook nog allemaal in het engels is is nu mijn hoop op de experts hier gevestigd.

Ha ha ik had ook nog ff naar dynabyte gebeld en die zei dat ik maar een losse cardreader moest kopen, dat was makkelijker!!

groetjuzz eveline

Verwijderd

oh ja moet er nog ff bij vertellen dat als ik de laptop weer opnieuw opstart, de sd kaart het weer 1 x doet en dan niet meer.

• silmaril8
  • Niet online
@Eveline38:
Als ik zo je bericht lees, denk ik dat je beter iemand uit je omgeving en die verstand heeft van computers, kan inschakelen. Als wij uberhaupt advies nu geven, zal het het zelfde advies zijn als die van Asus Helpdesk. Maar ik denk dat, als je door ons geholpen wilt worden, het beter is als je je eerst wat inleest. Zoek bijvoorbeeld zelf uit hoe je een bios moet updaten.
Om je alvast op weg te helpen geef ik je wat links die je maar moet doornemen:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
CSL FAQ
PMG FAQ

Als je dit niet wilt doen, dan kan je beter naar www.beginnersweb.nl of iets dergelijks gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net even naar mijn partities te kijken, en zag daar voor de C partitie een lege partitie van 5000 MB.
Ik wil xp op mijn asus F3TC zetten, aangezien vista niet al mijn programma's ondersteunt, en ik op school alleen kan printen met xp.
Mijn vraag is dus, kan ik deze partitie gewoon verwijderen?
En daarna de schijf weer netjes opdelen in nieuwe partities?
Of kan dat pas bij instalatie van xp?
Of zelfs pas daarna met partition magic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
guillaume schreef op zondag 23 december 2007 @ 07:14:
[...]

Conform 'de wet'? Welke wet precies? Ik heb het namelijk niet gevonden en het is bijzonder handig om daar direct naar te kunnen refereren.

[...]

Dank je, ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de dealer. Wellicht kunnen zij me dan toch een schappelijke oplossing bieden.
Al reactie gehad? Vondt toevallig dit artikel, misschien dat je wat eraan hebt.
Link: http://www.computerconsum...ndetail2.php?redartID=217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Beste tweakers nu zit ik met een probleem.
Ik heb een programma die ik op me laptop(Asus Z53S) wil draaien(Ableton Live).
Alleen loopt dat niet zo als ik het wil duurt me veel te lang voor hij op gestart is met Windows VISTA en als hij op gestart is loopt het nog steeds erg stroef of niet lekker.
Nu wil ik graag Wndows XP er op installeren en kijken of daar mee beter gaat.
Want op me gewone pc draai dat programma onder XP wel gewoon prima.
Nu zag ik deze link voor bij komen http://asustreiber.de/download.php om aan XP drivers aan te komen.
Maar nu vraag ik me af wat andere type nummer is voor Asus Z53S zo dat ik juiste drivers kan downloaden via de site.
Ik weet dat dat F3 dat is maar ik zie op de site F3 met nog wat letters er achter(F3M, F3Jc) en nu weet ik niet meer wat de andere type nummer is voor mijn Asus Z53S.

Nu is mijn grote vraag wat de alternatieve type nummer is ?
Wie kan mij hier mee verder helpen.

GR. havelock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Havelock schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:41:
Beste tweakers nu zit ik met een probleem.
Ik heb een programma die ik op me laptop(Asus Z53S) wil draaien(Ableton Live).
Alleen loopt dat niet zo als ik het wil duurt me veel te lang voor hij op gestart is met Windows VISTA en als hij op gestart is loopt het nog steeds erg stroef of niet lekker.
Nu wil ik graag Wndows XP er op installeren en kijken of daar mee beter gaat.
Want op me gewone pc draai dat programma onder XP wel gewoon prima.
Nu zag ik deze link voor bij komen http://asustreiber.de/download.php om aan XP drivers aan te komen.
Maar nu vraag ik me af wat andere type nummer is voor Asus Z53S zo dat ik juiste drivers kan downloaden via de site.
Ik weet dat dat F3 dat is maar ik zie op de site F3 met nog wat letters er achter(F3M, F3Jc) en nu weet ik niet meer wat de andere type nummer is voor mijn Asus Z53S.

Nu is mijn grote vraag wat de alternatieve type nummer is ?
Wie kan mij hier mee verder helpen.

GR. havelock
In principe is dit niet moeilijk, je bent al achter gekomen dat je de F3 drivers nodig hebt. De m,c,p achter F3 staat meestal voor de type videokaart die de notebook heeft.

Draai even SIW, dit is een freeware die geen installatie vereist maar wel laat zien wat voor type hardware je hebt. Volgende stap is gewoon kwestie van de juiste driver voor de juitste hardware downloaden. Bijv. wireless lan, dacht iets van ATK etc.

Link: meuk: SIW 1.73 build 638

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D1ef43
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 13:42
Ik heb hier enkele dagen geleden gevraagd naar ervaringen onder linux en ik heb nu besloten een laptop te bestellen. Het is de f3sv geworden, een intel processortje met een nvidia videokaart (het advies heb ik dus opgevolgd). Over enkele dagen verwacht ik hem binnen, ik ben benieuwd. Ik zal eens kijken of ik een mooie pricewatch review kan schrijven. Bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Havelock schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:41:
De F3Sv of de F3Sc.
Heb je een GeForce 8400M G -> F3Sc
Heb je een GeForce 8600M GS -> F3Sv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Zou iemand mij de gedachtengang van asus uit kunnen leggen? 4 USB poorten rondom m'n F3Sv maar softwarematig zijn ze allemaal aan elkaar geknoopt.... Dus alsnog maximaal 500mAh voor alle USB devices die ik eraan hang behalve die aan de voorkant.... Dat is niet zo handig natuurlijk, daar hadden ze best gescheiden hubs van kunnen maken. Want intern heeft ie er nogal wat, 7 stuks zelfs!

1 hub voor de vingerafdruk scanner
1 hub voor de webcam (met 3 ongebruikte poorten dus hier zit een wat dikkere chip achter)
1 hub voor het bluetooth gedeelte
1 hub voor de usb poorten
3 ongebruikte USB hubs... :+ Hoewel ik denk dat ie er hier een van gebruikt voor de voorste USB poort aangezien er een hub bijkomt als je daar wat inplugt. Dus die heeft wel zo'n eigen stroomvoorziening maar dat is nu juist degene die je het minst gebruikt (voor een usb stickje ofzo). Ik heb degene die echt stroom nodig hebben achterop zitten en aan de zijkant.

Rare jongens die ontwerpers daar bij asus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 09:18

tutterke

Klein maar tapper!

Bij Saturn verkopen ze nu een F3 SC-AP 158c voor € 849

Specs:

Intel® Core™2 Duo Processor T5450 (1.66 GHz, 2MB L2 cache, 667 MHz FSB), 2 GB DDR2, 160 GB harddisk, NVidia Geforce 8400, 15.4" WXGA

Voor de rest kan ik er op internet niet geweldig veel info over vinden...

De bedoeling is dat hij in staat is om beetje standaard office werk te doen; word, excel, mailen, boekhouding bijhouden, etc. maar geen photoshop, games, of dergelijke software.

Lijkt jullie dit z'n geld waard?

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Ik zal voor dat geld maar even eerst kijken naar een Dell M1530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
tutterke schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:13:
Bij Saturn verkopen ze nu een F3 SC-AP 158c voor € 849

Specs:

Intel® Core™2 Duo Processor T5450 (1.66 GHz, 2MB L2 cache, 667 MHz FSB), 2 GB DDR2, 160 GB harddisk, NVidia Geforce 8400, 15.4" WXGA

Voor de rest kan ik er op internet niet geweldig veel info over vinden...

De bedoeling is dat hij in staat is om beetje standaard office werk te doen; word, excel, mailen, boekhouding bijhouden, etc. maar geen photoshop, games, of dergelijke software.

Lijkt jullie dit z'n geld waard?
Dan kun je opzich ook prima af met een integrated kaartje. Een Asus X50/X51 zou ook al volstaan en bespaar je alweer een euro of 100, of zelfs 200 misschien. Verder een prima laptop, maar opzich is het 2x niks: Gene goedkope laptop voor jou doeleinden en ook geen gamelaptop. Het is dat ik hem gratis kreeg terwijl ik geen garantie had gehad, maar anders zou ik deze overslaan...

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 04-01-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosele
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10-2023
ik wil graag mijn hd naar een 7200rpm upgraden (asus f3ja) ik weet alleen niet precies waarop ik moet letten. het is me niet duidelijk of het een sata of pata schijf moet zijn en wat een verder een goede hd keuze zou zijn.
mijn voorkeur gaat uit naar een samsung maar in de pricewatch is geen model van 7200rpm te vinden.
heeft iemand ervaring met het vervangen van een f3ja schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
bosele schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:03:
ik wil graag mijn hd naar een 7200rpm upgraden (asus f3ja) ik weet alleen niet precies waarop ik moet letten. het is me niet duidelijk of het een sata of pata schijf moet zijn en wat een verder een goede hd keuze zou zijn.
mijn voorkeur gaat uit naar een samsung maar in de pricewatch is geen model van 7200rpm te vinden.
heeft iemand ervaring met het vervangen van een f3ja schijf?
Ja, ik had ook een 7200rpm in mijn oude F3Ja gedaan. Gaat heel makkelijk. Heb je zelf wel eerst een beetje research gedaan hoe je dit moet doen? GoT of Google doet wonderen... ;)

Of er een SATA of PATA schijf in een F3Ja zit, is al helemaal makkelijk op te zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosele
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10-2023
goed dat is natuurlijk waar, alles en iedereen heeft het over sata, het is sda in gentoo. het is alleen zo dat ik ergens op tweakers een tijd geleden iets las van iemand die het apparaat daadwerkelijk had opengeschroefd, die had het over pata dacht ik.
en ach, ik dacht dat in dit topic iemand zou zijn met concrete ervaringen die misschien wat tips mbt de hd had, dat verwisselen lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Volgens mij hebben alle F3's toch Sata? Dat was een van de grootste vernieuwingen in de F3 tegenover de A6 waar de A6 dus niet meer is aangepast met deze nieuwe dingen aangezien er een opvolger kwam. D elayout is ook veranderd dus is er ook geen reden om PATA te houden aangezien ze het A6Ja ontwerp toch over hebben moeten doen.

[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 08-01-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
In de topicstart staat zelfs dat er een SATA schijf in zit. En als je alle F3 topics doorleest zie je legio berichten over de SATA schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterNB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-04-2021
voor XP-gebruikers die nog problemen hebben om, door gebrek aan een sata-driver voor hun sata controller, op enhanced ipv. compatibility mode worden gedwongen te draaien:

op deze site van IBM staat de driver van de Intel 82801GBM SATA AHCI Controller (F3sv sata-controller):

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/migr-62909.html

letop: onder de download link een stukje naar beneden scrollen voor een omschrijving van wat handelingen om de sata driver in een bestaande installatie te installeren, is in mijn geval er handig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een F3t dingetje. Alleen hij pakt mijn recovery dvd niet (kan niks starten vanaf cd, en kan als ik opstart ook niet in bootmenu komen (vista)).
Voor de rest een prima allround laptop en voor de rest geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
kijk eens even in de bios of de dvd-speler als eerste wordt opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

Van mijn Asus F3JR heb/had ik het vermoeden dat de optische SPDIF uitgang (dubbelfunctie van koptelefoonuitgang) 5.1 /7.1 geluid kan geven. Dat zou goed uit komen omdat mijn receiver een digitale ingang heeft. Met de drivers die asus biedt kan ik echter geen 5.1 of 7.1 boxenopstelling selecteren (ook niet als windows wel zo staat ingesteld).

De 945PM chipset (zit in de ASUS F3JR heeft volgens intel een Intel® High Definition Audio met ondersteuning voor 8 kanaals geluid (7.1). Op de Asus F3JR zit inderdaad een Azalia compliant audio chip; ik kom er echter niet echt achter welke soundchip dit is. Als dit de Realtek ALC 660 is, dan ben ik bang dat er toch geen 8 kanaals uit de laptop kan komen...

Heeft iemand enig idee hoe ik 5.1 geluid uit de SPDIF uitgang kan krijgen en/of welke audio chip de F3JR heeft?

Eén van de twee vragen lijkt beantwoord te worden, maar volgens mij klopt dat niet: op het asus support forum staat dat het een Realtek RTL8111B is, maar volgens mij is dat een netwerkchip van Realtek. Verder bieden de Realtek HD Audio drivers geen uitkomst (en die zijn voor alle Realtek audio chips). :'(

[ Voor 24% gewijzigd door fmb op 08-01-2008 22:21 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je S/PDIF geluid staat apart van je configuratie. Je zal eerst S/PDIF aan moeten zetten en dat gaat het makkelijkst via je Windows Control panel. Let op dat je analoog moet uitzetten om zeker van de werkign te zijn. Helaas kan je niet bijde tegelijk aan hebben in Vista iig.

Over het algemeen zal je receiver je signaal op alle speakers zetten, maar het hangt van je bron af. Audio wordt gewoon in Stereo uitgezonden. Films kun je bijvoorbeeld wel native op 5.1 uitsturen met DTS signaal. Games is alstig, volgens mij pakt hij dan net als audio helaas stereo. Al moet ik dit persoonlijk nog testen.

Thuis heb ik een Logitech Z-5450 speakerset die ik op zowel mn laptop als desktop met S/PDIF aansluit. Beide een Realtek chipje.

Audio: Stereo -> Upmixed naar 4.1 (Instelling op mn Z-5450: PLL Music)
Games: Stereo (?!) -> Volgens mij upmixed naar 5.1 (Intelling op PLL Movie)
Films/Audio DVD -> 5.1 DTS native.
Gedownloade meuk: Hangt er vanaf, kan net als games worden upmixed, tenzij DolbyDigital of DTS signaal in de download zit.

Dat is wat ik ervaar naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
fmb schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:40:
Heeft iemand enig idee hoe ik 5.1 geluid uit de SPDIF uitgang kan krijgen en/of welke audio chip de F3JR heeft?
Dit model heeft de ALC660 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Laatst online: 11-09 19:11
Ik ben op zoek naar een laptop en heb een vraagje over twee laptops uit de F3 serie. Het gaat om deze twee:

F3Sc-AP206C
http://tweakers.net/pricewatch/159870/asus-f3sc-ap206c.html

F3Sv-AP226C
http://tweakers.net/pricewatch/166224/asus-f3sv-ap226c.html

De tweede is naar mijn idee beter (betere videokaart, cpu), maar in prijs ontlopen ze elkaar niet veel. De eerste is zelfs duurder als ik bij de 4launch shop kijk (974 om 917 euro). Mis ik iets in mijn vergelijking?

Zijn deze laptops qua prijs/prestatie verhouding een beetje interessant nog? Of kan ik beter naar een ander merk/type kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De eerste zou ik neit doen, dan kun je beter 1 met integrateds nemen want een 8400M G is niet veel soeps. Verder zijn er wel goedkopere laptops maar dan kom je bij oa Acer... Die 150 euro extra is Asus dik waard wat mij betreft. Mijn ervaringen met de Acer garantie zijn nou niet geweldig terwijl die van Asus bij mij niet beter kon (gratis nieuwe laptop zonder garantie na ongelukje met drinken). Degelijkheid en garantie zijn zeer belangrijke punten bij laptops en bij Asus kun je er op vertrouwen dat dat goed zit terwijl ik bij andere merken zo mijn twijvels heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Laatst online: 11-09 19:11
Ok thanks! Maar de videokaart in de tweede is ruim genoeg om een beetje fatsoenlijk World of Warcraft te draaien? Of moet ik me er niet teveel van voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Amras schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:22:
Ok thanks! Maar de videokaart in de tweede is ruim genoeg om een beetje fatsoenlijk World of Warcraft te draaien? Of moet ik me er niet teveel van voorstellen?
Oh, jij bent er zo eentje :+. Opzich zou de eerste dat ook wel kunnen. Ik heb echter geen enkel idee hoe WoW draait op deze kaarten. Heb het ooit op mn 9600Pro gehad en dat wilde al prima. Maar je kan ook eventueel toekomstige games in het achterhoofd houden. De 8600M GS is +- 2,5x 8400M G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 03:40
Ik had voor mijn vriendin voor haar studie een F3U gekocht. Maar nu valt mij op dat de bovenkant toch wel snel krast. Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 20:24
Heb na een half jaar toch maar weer eens een nieuwe XP erop gezet, standby werkte altijd perfect. Alleen als ik hem nu dichtklap/standby zet gaat hij na een paar minuten weer aan.

In de bios kon ik niets vinden, en in XP weet ik zo niet wat ik eraan zou kunnen veranderen.

Welke instelling zou ik nog kunnen veranderen?

Specs:
Asus F3F, 5500 c2d, 2gig

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
LG_Greenman schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:35:
Heb na een half jaar toch maar weer eens een nieuwe XP erop gezet, standby werkte altijd perfect. Alleen als ik hem nu dichtklap/standby zet gaat hij na een paar minuten weer aan.
Gaat 'ie aan, of gaat 'ie aan om vervolgens in hibernation te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Meer mensen met een F3KA met spontane reboots of gewoon plots uitgaan van de notebook? Het lijkt geen hitteprobleem, of in ieder geval is de laptop niet abnormaal warmer en wat ik het gemerkt doet het euvel zich voor onder niet te hoge belasting.

Verse en redelijk kale Vista install al geprobeerd (had XP draaien met wat bij elkaar geraapte drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Ik heb even iemands hulp nodig want ik kom er niet meer mee uit.

Ik heb sinds vandaag weer Vista op mijn F3JP gezet, deze heeft dus een X1700.
Het vreemde hiervan is dat Vista de videokaart standaard installeerd met een vista driver. (max resolutie is dan 1024x786) Maar ik wil dus gewoon een ATi driver installeren wat ik in het verleden eerder heb gedaan. (Driver dowloaden, modden met driver uitility van Driverheaven)

Nou lukken deze stappen wel, maar zodra ik de standaard driver heb gedeinstalleerd en de nieuwe wil installeren. Dan pakt hij deze niet.. ATI Catalyst Install manager wordt dan geinstalleerd, maar niet de driver zelf waardoor ik nu dus met een rot resolutie zit opgeleverd.

Weet iemand hier een antwoord op.. Ik weet zelf niet meer wat ik verkeerd doe.

Zelfs wanneer ik de standaard installatie die op de Asus cd staat wil installeren (vista driver) dan doet ie het ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door PCMedic op 13-01-2008 14:34 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste